Nadějné prezidentské vyhlídky

24. 05. 2012 | 09:05
Přečteno 7428 krát
Podíváme-li se střízlivě na dosavadní kandidáty pro první přímou volbu českého prezidenta, není situace vůbec tragická.

Dozajista bude přibývat mediálních i politických útoků na jednotlivé kandidáty, včetně apokalypticky znějících úvah, co by jejich zvolení mohlo znamenat. Avšak nikdo z těch, kdo se zatím umisťují na předních příčkách průzkumů, by nebyl v úřadu prezidenta nějakou katastrofou.

Docela jistě tomu tak nebude zejména ve srovnání se současným prezidentem. Ten si dokázal znepřátelit většinu politických elit v Evropské unii, objíždí svět coby rádoby autorita na globální (ne)oteplování a doma někdy dokonce nerespektuje ústavu.

Ještě podstatnější je, že z Hradu se line jakási zakyslá negativní energie, která si zakládá na tom, že jde údajně „proti proudu“. Ať už současného prezidenta nahradí Jan Fischer, Jan Švejnar, Miloš Zeman, Jiří Dienstbier, Karel Schwarzenberg nebo třeba i jeho dřívější stranický souputník Přemysl Sobotka, lze očekávat podstatnou změnu étosu, který se pojí se vším,c o přichází z Hradu nyní.

Lze tak například očekávat přátelštější postoje k EU, otevřenější vztahy se sousedy a méně narcistického zdůrazňování vlastní jedinečnosti. Není také pravděpodobné, že by kterýkoliv z výše zmíněných kandidátů zpochybňoval některé ústavní principy a bojoval se soudcovským stavem i občanskou společností jako Václav Klaus.

Jistě, každý z dosavadních kandidátů má svoje silné stránky i slabiny, a taktéž styl prezidentství každého z nich by se výrazně lišil od všech ostatních. Je ale možné argumentovat, že dokonce i prezidentství Miloše Zemana by bylo o poznání „civilnější“ a méně deptající veřejný prostor i mezinárodní renomé země neustálou záplavou „kontroverzí pro kontroverze“, než to vidíme v současnosti.

Kterýkoliv ze zmíněných kandidátů má tudíž potenciál vnést do české společnosti pozitivní energii. I ten nejkontroverznější, Zeman, by byl v tomto směru výrazným zlepšením.

Důležitá je zejména skutečnost, že Česku nehrozí volba mezi extremistou a umírněným kandidátem. Demokraty, jakkoliv s různými akcenty a styly, jsou všechny osobnosti, kterým průzkumy zatím přisuzují naděje na vítězství. Ač si každý z nás bude přát vítězství „svého“ kandidáta“, dobrou zprávou je, že není žádnou tragédií, vyhraje-li někdo jiný.

Právo, 24.5.2012

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

modrý edvard napsal(a):

a co Bobošíková?
24. 05. 2012 | 09:11

Karel Matoušek napsal(a):

Přesně. Po současném obchodním zástupci firmy Lukoil a Ruské federace bude každý, snad kromě Okamury nebo Bobošíkové, požehnáním.
24. 05. 2012 | 09:14

Petr napsal(a):

Presidentem musí být a bude někdo křišťálový, že ani křišťálovější být nemůže. Jiného Presidenta republiky by si český národ nezasloužil.
24. 05. 2012 | 09:17

Vlkodav napsal(a):

Teda pane Pehe vy si oddychnete až pan Klaus přestane být prezidentem. Na rozdíl od vás já radši na hradě osobnost, než "kejvala"! Doufám, že jí bude i náš příští prezident.
24. 05. 2012 | 09:34

aga napsal(a):

"Lze tak například očekávat přátelštější postoje k EU, otevřenější vztahy se sousedy a méně narcistického zdůrazňování vlastní jedinečnosti..."

Rozuměj - už zase, jako za Havla, polezeme do zadele nadnárodně řízeným "spojencům", a už zase bude znít z nejvyšších míst pravda o zaprděnosti a méněcennosti čecháčků, samozřejmě s láskou.
24. 05. 2012 | 09:39

TomášL napsal(a):

Dobrý den autore!

Proč mám pocit, že tento článek je inspirován uvedeným odkazem?

http://aktualne.centrum.cz/zahranici/blizky-vychod/clanek.phtml?id=745994
24. 05. 2012 | 09:40

Kamil napsal(a):

Budoucí prezident bude pan Jiří Dinstbier !Co se týký pana premiéra Nečase,divím se ,že se bojí,aby pan Rath promluvil v poslanecké sněmovně před veřejností a pokud se pan Rath do poslanecké sněmovny,vše má probíhat za zavřenými dveřmi !(to tam nemusí ani chodit,poslanci už ho odepsali !!)Jsou policejní odposlechy důvěryhodné a dá se jim věřit ???? Co se týká voleb zvedne se obrovská masa občanů,která bude volit levici !A tak i prezident republiky bude z řad levice !!!!
24. 05. 2012 | 09:42

Radka napsal(a):

Pane Pehe, soucítím s Vámi, jen nechápu, proč trpíte "jakousi zakyslou negativní energií linoucí se z Hradu" a nevrátíte se zpět do New Yourku nebo do Mnichova. V tomto státě existují lidé, kteří si pana prezidenta Klause za jeho postoje, myšlenky a jednání váží. Vy si zvolte bývalého komunistu Fischera. Souhlasím s Vámi, že po zvolení kteréhokoli z kandidátů nastane podstatná změna étosu, neboť současný prezident nastavil laťku opravdu vysoko.
24. 05. 2012 | 09:44

Honza napsal(a):

... jinými slovy: po Klausovy kdokoliv, horší to již být nemůže...

... dovolím si při pohledu na uvedená jména jenom doplnit:
hledá se TGM, značka nástup ihned
24. 05. 2012 | 09:44

Radka napsal(a):

Honzo, škoda, že Vašemu sdělení ubírá na vážnosti hrubá chyba!
24. 05. 2012 | 09:47

bsim napsal(a):

Nechte se vyšetřit u sexuologa. Tohle už není normální...
24. 05. 2012 | 09:49

ATc napsal(a):

věru krásné... http://jdem.cz/uuum6

milé Pehe, vaše starosti a plat..na mou hlavu :-)))

veselé mudrování
24. 05. 2012 | 09:52

Martin napsal(a):

No hlavně aby po Klausovi usedl na Hrad nějaký skutečný prezident. To kandidátské panoptikum tomu moc záruky nedává.

Radka: Protože Pehe má na Klause obsedantní kompulzivní poruchu.
24. 05. 2012 | 09:53

bsim napsal(a):

Jiří Dienstbier obdrží ihned po svém zvolení státní cenu Zdeňka Fierlingera
24. 05. 2012 | 09:53

ghándí napsal(a):

když tak čtu blog pana pehe, asi budu volit janu bobošíkovou.
24. 05. 2012 | 09:59

Maximus napsal(a):

Ježiši, Schwarzenberga néé, dovedete si představit, že by obraz tohoto pána, který kouká jako kdyby zrovna překonal orgasmus resp. jako brácha psíka baseta, visel ve třídách základních škol? Děti by z toho měli tiky a zvýšilo by se záškoláctví....
24. 05. 2012 | 10:10

český maloměšťák napsal(a):

Je to tragédie - lidi mají možnost volit...a zase budou jen hlasovat.
Je to selhání těch, co se osobně znají se skutečnými osobnostmi...a neumí, nechtějí či bojí se je vyzvat - aby kandidovali.
Takzvané elity jsou fakt asi zhusta hlupáky, lenochy a padavkami.

P.S. Z toho mediálního ansámblu se mi jeví jako nejpřijatelnější Švejnar.
24. 05. 2012 | 10:24

Neudržitelný napsal(a):

Opravdu se nenajde nějaký kandidát, který by doposud nebyl namočen do stávající politické špíny? To budeme stále volit nějakého menšího darebáka?
Pane Pehe vaše články jsou stále horší a horší. Nerozeznáte servilitu od vlastního názoru, nerozeznáte hajzla od poctivého člověka, nerozeznáte tupé stádo od samostatně myslících, nerozeznáte už vůbec nic. Klaus Vám zalepil mozek.
24. 05. 2012 | 10:29

Kala napsal(a):

Švejnar = co nejdřív euro, Zeman = prostořekost, vidina mezinár. faux pas, Dienstbier = příliš mladý, Schwarzenberg = slušelo by mu to v orlických lesích, Fischer = proč zrovna on?, Sobotka = zase ODS? .. Nebyl by někdo jiný?
24. 05. 2012 | 10:51

Karl napsal(a):

Nevíte jestli nevydá Já Klaus I. - zvaný jedinečný, svoje cestopisy? Pro mě je to největší český cestovatel, když nepočítám pana Broučka.
24. 05. 2012 | 10:52

neo napsal(a):

to tu už dlouho nebylo, jenže posedlost Klausem se u Peheho nedá potlačovat věčně :)
24. 05. 2012 | 10:52

Honza Petr napsal(a):

Vážený pan Pehe může děkovat panu prezidentovi za to, že je mu inspirací pro minimálně polovinu jeho pseudočlánků. I v době, kdy se už konkrétně počítají náklady na vystoupení Řecka z eurozóny, bude pan Pehe psát o tom, jak nepřístojné je kritizovat z hradních pozic tu či onu politiku EU - naprosto bez ohledu na to, jestli ta kritika měla či neměla nějakou hodnotu a zda se nakonec ukázala nebo neukázala jako pravdivá.
Roztomilí jsou vždy neškodní blbečci, ale to není případ pana Peheho, který z pozice univerzitního pedagoga trvale znásilňuje vědu jako takovou. Využít odborných rad psychologa by asi nebyl špatný nápad - posedlost Klausem je evidentně jeho celoživotní diagnózou.
24. 05. 2012 | 11:20

Mogula napsal(a):

Už je to tady, komplex Klaus. Co pak Vám sebral za hračky ?
24. 05. 2012 | 11:23

kocour napsal(a):

Tedy pane Pehe, co Vy budete dělat, až Klaus nebude? Vždyť Vy bez něj nedáte ani ránu :-)
24. 05. 2012 | 11:30

resl napsal(a):

Chápu, že příznivcům hradního zloděje vadí Peheho věčná kritika Klausem, ale je nutná. Tento demagog s pomocí svých slouhů, zničil politickou scénu v republice, udělal ve světě mnohokrát ostudu státu, Putinovi leze do zadku, protože Státy a Evropa "budou mít vztek". Nemají ho rádi a on jim to osladí i kdyby měl zničit svou rodinu. Pozor, sebe ne, to by bylo okamžitě po statečnosti. Jeho tzv. pravicové řvaní, má cenu zlámaný grešle. Nikdy nepodnikal, nemá žádnou zkušenost a to co předváděla SBČS před převratem, byla hra na banku s úlisným válením se pod komunistickým škrpálem. Postavte ho do prostoru bez koruny v ruce, bez slouhů a zřítí se v pláči k zemi. Nestačil by papír na napsání jeho leváren a škodolibostí, které se napáchal.
24. 05. 2012 | 11:32

ondráš napsal(a):

Ano, je to pravda, velká většina kandidátů je podstatně přijatelnějších než Klaus. A Bobošíková je naštěstí (doufejme) mimo volitelné pásmo. Dokonce si myslím, že takové spektrum přijatelných kandidátů máme právě proto, že teď sedí na Hradě zrovna Klaus. Už aby si také odvedl tu svoji exotickou suitu v čele s Jaklem. Konec Temna se blíží... 287!
24. 05. 2012 | 11:35

olDa napsal(a):

@vlkodav Aha, a Klaus je podle Vas osobnost? asi travite svuj zivot predevsim v Ceske kotline, ze. TAm ho za osobnost povazujou. Je to jako kdyz v Hornim Malikove jsou presvedceny, ze mladej Pepa Dvoraku, co bydli naproti hospode, je proste nejlepsi fotbalista. Mimo hranice naseho statu si v civilizovanych statech spis tukaj na celo. Nebo jestli podle Vas znakem osobnosti je, ze tvrdi neco, pri cemz vetsina normalnich lidi jen zakrouti hlavou, pak bude dobre si zvolit nejakyho krestanskyho fundamentalistu americkyho typu. Ty verej, ze svet byl stvorenej asi pred peti tisici let behem sesti dni. A navic by moh po Americe jezdit jako Klaus a prednaset tam kamaradum, ktery mu budou tleskat.
24. 05. 2012 | 11:37

scallop napsal(a):

kocour

To vite, zivot je tezky bez nepritele, ktery za vsechno muze. Pehe ma Klause, Klaus ma Brusel atd. Dulezite je ve svm boji nepolevovat.
24. 05. 2012 | 11:43

Admirál napsal(a):

Jestliže pan Pehe chválí všechny uchazeče o post prezidenta, je něco špatně.

Přesně to, pan Pehe vytýká V. Klausovi, u něj oproti jiným věcem oceňuji.

Reálně nám hrozí, že na Hradě budeme mít dalšího "humanitárního bombarďáka". Eklhaft představa.
24. 05. 2012 | 11:55

Michal Macek napsal(a):

zakladam celostatni hnuti Livia Klausova for president - ma to jediny ucel - aby pana pehe klepla pepka :D (nahradnik je tomio :)
24. 05. 2012 | 11:59

B. napsal(a):

Pane Pehe, poslední dobou píšete ZCELA ZBYTEČNĚ.
O prezidentovi rozhodne uzavřený okruh lidí - a asi ani jeden nebudu z ČR - a peníze. Hodně peněz.
Chvílemi připomínáte Hvížďalu.
Píšete - abyste psal - a nevíte o tématu NIC.
Protože o tom nic vědět nemůžete!
24. 05. 2012 | 12:05

již zapomenutý Carlos V. napsal(a):

Za pár desítek let si budou lidé pamatovat Havla. Nejspíš i Klause. Z nabízené garnitury nikoho snad vyjma Zemana.

Neříkám, že to je špatně či dobře. Myška někdy lepší velkého škůdce.

Ale pana Pene lidé zapomenou určitě. Není proč si jen pamatovat. Myš, která tiše prská.
24. 05. 2012 | 12:10

Jan Žura napsal(a):

Nejlepší žádný prezident. Nadutého panáka nepotřebujeme, kladeče a jmenovače, promíječe, může na střídu vykonávat kterákoliv jiná, čestná a skandálky neposkvrněná osobnost, která nebude trvat na doživotní imunitě.
24. 05. 2012 | 12:10

Sladký napsal(a):

Kocour a spol. Nechápu, kde berete přesvědčení, že Pehe píše téměř výlučně o Klausovi. Už jsem zde vyhrál jednu sázku, nemám chut zkoušet to znovu. Téma Klaus zaujímá v příspěvcích pana Pehe 1O-2O % rozsahu.
24. 05. 2012 | 12:18

Baba napsal(a):

Našinec je srozuměn, že příští rok půjde k prezidentským volbám, možná dvakrát, vícekrát nejspíš ne. Jak se dělá úspěšná prezidentská kampaň neví, ale zájemci o prezidentský úřad to asi vědět budou.
24. 05. 2012 | 12:23

ghándí napsal(a):

sladký,
to je pravda, pehe píše hlavně o kapitaslismu a liberalismu, které považuje za biblické peklo. v tom mě připomíná marxe, lenina a hitlera.
24. 05. 2012 | 12:36

siven napsal(a):

VK nastavil laťku žumpy, lží, intrik, krádeží a žabomyší ubohosti skutečně velmi vysoko. Jamile zmizí vlna zápachu, která se line z hradu, je celkem logické, že stále zmenšující se procento píznivců fekalomanie v české populaci, bude výrazně čistší vzduch vnímat jako mdlý závan ničeho.

Ovšem zvyšující se procento astmatiků v ČR změnu k lepšímu uvítá, což je rozhodující.
24. 05. 2012 | 12:48

Luba napsal(a):

Nejlepším prezidentským kandidátem je Dienstbier.

Ale měl by přesídlit z Hradu do něčeho menšího, ať ho též neposedne velikášství. Na Pražském hradě totiž straší duch Rudolfa II.!

Ta monumentální stavba nad Vltavou působí dojmem, že se z ní dá vládnout nejen městu, ale i světu. Urbi et Orbi.
A slabí jedinci podlehnou.

P.S.: Ne, Russworme! Fedrpuše nebudou!
24. 05. 2012 | 12:48

sýkorka napsal(a):

Nejlínější číšník z New Yorku (tak ho nazývali emigranti za jeho působení v USA)Pehe se opět probudil se svou noční můrou zvanou Klaus. Až Klaus odejde nebo zemře tak se Pehemu zhroutí svět.
24. 05. 2012 | 12:50

ram napsal(a):

Pane Pehe, i když můj názor na prezidnta klause je hodně negativní, musím Vám říct, že Vy v mých očích dopadáte ještě hůř! Klaus trpí ješistností, sebestředností a pocitem nadgeniality. Vy napadáte jen a jen Klause. Není týden, abyste se o něj neotřel. Připomínáte zhrzenou a odkopnutou milenku. Nic víc.... Ubohost! Uvědomujete si to? Máte to za potřebí?

Skoro se mi vkrádá do mysli otázka, zda není něco pravda na tvrzeních, že Klaus měl životní etapu, kdy vyhledával homosexuální styky (jako Kikina) a vy jset byl jeden z těch, kteří toužili s ním mít milostný poměr a on Vás odmítl.... Sorry, ale jinak Vaše neustálé trapné výpady nepůsobí.
24. 05. 2012 | 12:51

Brnčidlo napsal(a):

Obzvlášť bývalý Klausův kolega Milouš Zeman by přinesl na Hrad tak žádoucí kultivaci politického prostředí, o sádlem zamaštěných seslích nemluvě. A taky by si určitě donesl na Hrad nějaká svá jelita.
Fišer by zas určitě neopomněl nosit části kroje svých předků, Schwarzenberg by uděloval audience v posteli, Dienstbier by svými projevy konkuroval Hajajovi...akorát mi nic nenapadá, co by Švejnar, kdyby...
24. 05. 2012 | 12:59

Medikolog napsal(a):

B. 12.05

Stručné, ale výstižné. Burleskní komedie: "Zvolte z mých slouhů, který mi bude za vaše peníze vámi sloužit" ...
24. 05. 2012 | 13:00

Jiří napsal(a):

Tak to bychom měli:
- Fischer - překabátěný komunista,
- Švejnar - Američan,
- Dientsbier - Američan,
- Schlafenberg alias Spací pytel - Švýcar,
- Sobotka - v Izraeli laškovně zvaný Farmisol Subodka, jehož argumentem, proč by měl být prezidentem je, že už jednou tady vládli Přemyslovci,
- Zeman, na jehož bonmotech se už zřetelně projevuje věk,
- Bobina - ježišmarja - ta mě rajcuje,
- vyčůrané veverky zatím nikoho nepostavili, koho taky: je tam Bárta, John, Skokan co si odskočil z ODS a dvěstěpadesát blondýnek.

Takže by to asi chtělo ještě někoho jiného.
24. 05. 2012 | 13:00

buldatra napsal(a):

Malá píárvsuvka:

Kurňa, dyť máme krála Boleslava prvního Polívku dobrotivého, keré je trestuhodně nevyužité a keré klidně může vládnót z Olšan.
Určitě nic nepokazí, protože se toho tady už moc pokazit nedá, ani propisky nepotřebuje, protože moc nepíše (v Kurvahošigutentag to snad řekl jasně: „já su tak vožralé, že nemám ani tužku…“) a klimatologie je mu ukradená, protože v knajpě je klima neměnné.
A je vstřícné a dokonce má za sebou i evropský rozvod, takže je zkušené po všech stránkách. Staré praktik. A je to komediant, takže předpoklady splňuje všecky do mrtě.

Tak proč teda máme zas volit nějakého dalšího komedianta, nějakého Zemana, nebo Fischera, nebo já nevím koho, dyť to stojí strašné ranec.
Prázdné Hrad stačí předat církvi, ta je dobré hospodář, ta už se postará.

Krátká ukázka proslovu k poddaným, z úst našeho krála:

http://www.youtube.com/watch?v=P0h6MsopNCE
24. 05. 2012 | 13:01

jarpor napsal(a):

"Ještě podstatnější je, že z Hradu se line jakási zakyslá negativní energie, která si zakládá na tom, že jde údajně „proti proudu“."

Podstatné dle mého je, že jméno "Klaus" má zvuk... doma i v zahraničí. Jméno "Pehe" tohle nemá, to jméno nezná skoro nikdo...
Proto, patrně, se z něj line to, co se line... zakládá si na nenávisti ke Klausovi a "politologické" přítulnosti k levici.
O nějakém objektivním politologickém proudu, o objektivním politologickém pohledu či rozboru na dění ve společnosti... nemůže být, dle mého, ani řeč...

Hezký den
24. 05. 2012 | 13:05

český maloměšťák napsal(a):

ad jarpor
To je pravda. Vždy když jsem se v zahraničí ptal, zda jim něco říká Česká republika - tak si vybavili Lendla nebo Jágra.
Pa když jsem se zeptal " A co Klaus ? " - tak také pookřáli a překvapeně pravili " O ano, Vánoce a santa klaus - to pochází též od vás ? "
Nutno ovšem podotknouti, že tázaní nebyli politiky či zastupiteli. Ani výrobci propisek.

Apropo - na Youtube má scéna z Chile -pokud si zadáte heslo Klaus/...ze všech scén daleko daleko největší popularity.
Takže i takto lza na jarporův soud ohledně známosti pana lause hleděti.

P.S. Nevšiml jsem si, že by pan Pehe chtěl soutěžit s panem Klausem o to, kdo dosáhl větší pochybné slávy. Myslím si dokonce, že pan Pehe zcela prozíravě takový marný souboj vzdal - a to již dávno. Nač mrhat silami, že....
24. 05. 2012 | 13:14

Dáša N. napsal(a):

jarpor
obávám se, že už jen termín "negativní energie" je daleko výstižnější, než jakýkoli rozbor, minimálně o doby chilského pera, které bylo jen potvrzením Klausových utajovaných sklonů, které byly do té doby pouze tušené. O jakém zvuku toho jeho jména mluvíte, je tedy zcela jasné. Takový zvuk jméno pana Pehe nemá zcela určitě.
24. 05. 2012 | 13:17

Desiderius napsal(a):

Klaus je samozřejmě mimořádně odpudivá osoba,ale nesouhlasím s tím,že např.Zeman by byl výrazně přijatelnějí.Jde o osobu z líhně bývalého komunistického prognosťáku (Klaus,Zeman,Ransdorf,Kočárník,Dlouhý,Dyba atd.),tedy o osobu určenou v roce 1989 k převzetí moci ve prospěch bývalých nomenklaturních kádrů a k eliminaci budoucích demokratických sil.Rovněž tak Fischer,který byl 10 let v KSČ a kdyby nepřišel listopad 89, je tam dodnes.Sorvnejme tyto lidi se současným německým prezidentem Gauckem.Rozdíl v morálním klimatu obou zemí je jasný.Takového člověka,jako je Gauck u nás vůbec nenajdete,natož pak,aby vstoupil do politiky.Jediný normální je Švejnar.Jistě,že všichni by byli lepší než Klaus,ale to je jako kdybyste srovnával Klause s komunistickými funcionáři z doby před rokem 89,jistě že Klaus je na první pohled lepší,ale to neznamená,že je přijatelný.Proč by měl být český prezident s vážnými vadami ? Vždyť jde první osobu v zemi.Mějme u této funkce maximální, i když idealistické nároky.
24. 05. 2012 | 13:19

František napsal(a):

Pane Pehe,
Vaše posedlost Klausem je již nemoc, to je zcela jasné. Nikdo z uvedených kandidátů nebude lepší nežli on, i přes pár jeho úletů.
Líbí se mi také myšlenka jednoho diskutujícího, že u Vás z presidenta vznikl zřejmě sexuologický problém, na což jsou odborníci. Zkuste tam zajít a zklidněte se při jakékoli další myšlence na objekt "Klaus".
24. 05. 2012 | 13:24

Myšelín napsal(a):

buldatra
vašeho krála si nechejte u vás v knajpě.
V dnešní době připadá v úvahu pouze král typu Jiřík z Voděrad a Kunštátu. Tedy někdo jasně proevropský, král, který nedopustí, aby díky Kalouskovi šli naši občané do Evropy s holou zadelí a jinak zbídačení drábkoreformami a oškubaní neosupy, s latentní penězománií, která se vyznačuje jejich nutkavým hromaděním, když se naskytne příležitost. Pokud to bude jinak, nic dobrého Čechy nečeká. Morava možná přežije ve sklepích.
24. 05. 2012 | 13:50

Mac napsal(a):

ve srovnáním se současným podnájemníkem na Hradě bude lepší i Pepek Vyskoč....

Jméno Klaus má prej ve světě zvuk :-)))))

jde o to, jakej je to zvuk, svýho času mělo ve světě "zvuk" i jméno jistýho Adolfa, takže kvalitu politika bych podle "zvuku" jeho jména moc neposuzoval, pokud si nevyjasníme parametry toho zvuku....
24. 05. 2012 | 13:52

otonejde napsal(a):

Pane Pehe, máte smůlu, kritizovat prezidenta lze jen jednou ročně, je to dáno asi ústavou, nebo tak nějak asi... Já bych vám doporučoval psát kritiky do šuplíku a jednou ročně je vždy vydat, namátkou třeba s názvem Kritika roku prvního, Kritika roku druhého atd. Ono by to i v regálech knihkupectví mohlo vypadat pěkně. Jen bych prosil přidat trochu humoru, Klaus první je přece dobrým terčem, odlehčete to a bude to psina. Jako obrázkovou část potom fotky prezidenta s pery, případně za klouboukem a další. Děkuji.
PS. fakt myslím, že by se to dalo vydat, ale chce to opravdu okořenit...trochu nakládanýho Jakla a vařenýho Hájka, to by byla směs. :)
24. 05. 2012 | 14:04

buldatra napsal(a):

Myšelíne,

Neděláte dobře, když nechcete našeho krála Boleslava prvního Polívku dobrotivého (ani zadarmo?).

Toš my přežijeme ve sklepích, vo tém žádná.
Sme zvyklí.

Když krála nechcete, tak nechcete.
Budete mít knížete, ten vás už naučí, ten vám to nakreslí a řekne aj titůlkama a my to ze sklepa budeme pozorovat s koštýřem vopřeným o rameno.
Začněte raději kopat sklepy. Preventivně.
24. 05. 2012 | 14:06

Kárl napsal(a):

Naivně jsem si chvíli myslel, že se dá kvalita politika měřit i podle toho, jestli se jeho varování a doporučení i zpětně ukazují jako platná a pravdivá.

A nikoli podle toho, jaký má v jiných zemích "zvuk"...co 90 % Čechů ví o Obamovi víc než jen z 15-vteřinových shotů z Novy nebo ČT? Má zvuk, takže je dobrej??? Anebo je ve skutečnosti vcelku marnej a má doma co dělat, aby něco prosadil??? Nebo co ví Češi o Merkelové? Jen střípečky toho typu, že se snaží zachránit euro a Řecko v něm. Ta má "zvuk", co?...Stejné střípečky pak vědí Němčouři o českém prezidentovi, který má názor opačný než Angelka, má ho už X let neměnný a za pár měsíců se ukáže, že i odpovídá realitě (tím ještě ne dobru nebo lepším zítřkům)...

Měřit váhu prezidentské osobnosti (nejen české) podle toho, jaký má "zvuk", je prostě argument těžce prdelní....ale ochotně se líbí těm, kteří pak napíšou, že Pehe netouží po slávě ("zvuku")...Stejné ovce odsuzovaly TGM za obhajobu židovského pseudovraha a stejné ovce byly zamračené, že jim TGM krade slavnou historii u rukopisů...
24. 05. 2012 | 14:16

František napsal(a):

Správně Kárl. A taky si představuješ některé diskutující jak vypadají? Já některé jasně vidím a bavím se. Ale i na obou stranách spektra jsou podle stylu psaní sympaťáci, to zase jó.
24. 05. 2012 | 14:40

Myšelín napsal(a):

buldatra
Hmmm...naco sklepy, on je Švýcar nebo Rakous, takže sem dosadí jako místodržící krávu Milku.
24. 05. 2012 | 14:43

Irma napsal(a):

Karl:
Nevíte jestli nevydá Já Klaus I. - zvaný jedinečný, svoje cestopisy? Pro mě je to největší český cestovatel, když nepočítám pana Broučka.
________
A - po broučkovi Pytlíkovi - také náš největší myslitel.
24. 05. 2012 | 14:55

Irma napsal(a):

Myšelín:
Hmmm...naco sklepy, on je Švýcar nebo Rakous, takže sem dosadí jako místodržící krávu Milku.
_____
Já myslela, že ta už dělá předsedkyni sněmovny.
24. 05. 2012 | 14:56

buldatra napsal(a):

Ta Milka je z hovězího, nebo z čokolády?
24. 05. 2012 | 15:20

Kárl napsal(a):

Irma:
Váš "vtip" o cestovateli není nutné opakovat dvakrát, už jsem se jednou "zasmál"...

A nechtěně, ale o to přesvědčivěji, jste přesně ukázkou těch, kteří reagují právě jen na "zvuk"...politikou a filosofií se raději netrapte...
24. 05. 2012 | 15:23

jachymuv.blogspot.com napsal(a):

České prezidentské volby budou zase legrace, ale pořád je to lepší než v Rusku, Lukoil neLukoil... Osobně bych byl nejradši, kdyby se funkce prezidenta zrušila úplně, jeho povinnosti by mohl přebrat třeba předseda Senátu.
24. 05. 2012 | 15:30

Sladký napsal(a):

Jarpore, už jste ve mně vzbudil různé pocity a emoce, ale dnes jste mne (s tím klausovým zvukem ve světě) poprvé opravdu rozesmál.Jó, nejen řidič, ale i politruk má tvrdý chleba."O nějakém objektivním polotologickém pohledu nemůže být ani řeč." Z úst někoho jako jste vy takové vyjádření vyznívá bizarně až absurdně.
24. 05. 2012 | 15:41

Skogen napsal(a):

Buldatra,

tož všeci nám cpó Amerikány, Švýcary a henty Izraelce, aj jakési Notorik sa nande, to prý je též taká národnosť a často mu není rozuměť.

Tož Valach neni zlé, tým tuplem jak je to henten král, ale já bych to hodil temu Japoncovi, bo ať to stojí za to. Šak to može byť aj císař a po Rudolfovi druhém by v Práglu trůnil Tomio první a to by pak čuměli Rakušáci aj Angláni jak Vašek na péro. Akorát Karel Mueller by zas cosi namítal proti hentému multikulturálismu, bo by sa tu rozmohla seppuka a každý politik by si hneď páral břicho, aby sa císařovi zavděčíl. Tož jak ten Okamúra zamáchá katanú, má to tam odo mňa, bo ti Václavové só dneska slabé jak čajíčky a místo, aby sa o panování starali, zmýšlali samé békárny, zatímco Japonca by zastavila enem Hirošima nebo Fukušima.
24. 05. 2012 | 15:42

Sladký napsal(a):

Karl- člověk, který obhajuje Klause s největší pravděpodobností trpí nějakým mentálním problémem , v každém případě extrémně nízkým sociálním IQ.Ten člověk je ve skutečnosti neštěstím národa, stejně jako strana, kterou založil.
24. 05. 2012 | 15:46

Kárl napsal(a):

Sladký:
Díky - Váš příspěvek byl opravdu k věci, plný zajímavé argumentace a neklamně potvrzující, že právě to Vaše sociální IQ je nadzemské...
24. 05. 2012 | 16:04

Irma napsal(a):

Kárl:
A nechtěně, ale o to přesvědčivěji, jste přesně ukázkou těch, kteří reagují právě jen na "zvuk"...politikou a filosofií se raději netrapte...
_____________
Nebojte, já se tím netrápím, já si u plotny užívám toho, že jsem něčeho ukázkou a poslušně čekám na další zvuk, který u mne coby příslušnice nižšího druhu vybudí nějakou živočišnou reakci. Politiku a Philosophii, jakož i matematiku, psychologii, astronomii a geometrii, ty nechávám na skutečných učencích, mužích vážných a vhledu hlubokého. Jako jste vy. Nebo Klaus.
24. 05. 2012 | 16:11

Admirál napsal(a):

Sladký - Obhajuji Klause napůl, zřejmě trpím mentálním problémem, ale jen napůl. Klaus má pro mne dvě tváře, jako bůh Janus.

Klausovi neoliberální představy o neviditelné, všemocné ruce trhu v globalizovaném prostředí monopolů ovládaných oligerchy ovládajícími vlády národnch států evidentně nefunguje a nemůže fungovat. Nejedná se o žádnou diverzi zlých socialistů, ale o přirozený vývoj. Klausovi a ostatní neoliberálové jsou zde podle mého názoru evidentně mimo. Tato vář VK je pro mě odpuzující.

Druhou tvář občas ukáže VK směrem k protagonistům a příznivcům imperiálního šíření pravdyalásky, demokracie a hodnot Západu ohněm a mečem. Příkladem budiž jeho postoj k bombardování Jugoslávie, uznání Kosova, okupaci Iráku, gruzínskému konfliktu, demonizaci Ruska. Tuto tvář VK vnímám příznivě.

Kromě jiného souhlasím s převážnou většinou názorů VK na ekologický aktivismus.
24. 05. 2012 | 16:18

Kárl napsal(a):

Irma:
Ne tak skepticky, teta.. :-) Já jen narážel na to, že jste nic konkrétního dohromady neřekla a chtěla jste diskusi o prezidentu Klausovi vypointovat dvojitým smečem na téma cestování...
24. 05. 2012 | 16:23

Kárl napsal(a):

Admirál:

DÍKY za komentáře jako je ten Váš...pravdoláskaři to chtějí mít jasné: černé/bílé, dobré/špatné. Klaus má dobré i slabé stránky, a je chyba nevidět je obě zaráz. Naprostý souhlas.
Teprve když si v hlavě ujasním, co dělá dobrého a špatného, mohu pak říct, jestli je ve finále "spíš lepší" anebo "spíš horší".. a nepsat tady prasečiny ve stylu krávy milka, Schlafenberg a největší cestovatel..

Irma:
šup od plotny a zkusit si to taky...
24. 05. 2012 | 16:27

Ben napsal(a):

Já mohu Dienstbiera.Nic proti Zemanovi,jen by se mohla opakovat "opoziční smlouva" a Klaus by zůstal u moci,alespoň na půl.Katastrofa.Sobotka je nevýrazný politik.Ostatní mne nepřesvědčili!
24. 05. 2012 | 16:28

buldatra napsal(a):

…Jan Fischer, Jan Švejnar, Miloš Zeman, Jiří Dienstbier, Karel Schwarzenberg nebo třeba i jeho dřívější stranický souputník Přemysl Sobotka…. Píše Pehe.

Dobrá, ale co je na nich tak nadějného?
To mi stále nějak uniká.

Možná stačí, že žádný z nich není Klaus.
24. 05. 2012 | 16:46

Hubš napsal(a):

3% Američanů mají roční příjem přesahující 250 000 dolarů.
Ti platí polovinu všech daní do federální pokladny.

I kdyby došlo ke stoprocentnímu zdanění čili konfiskaci všech příjmů nad čtvrt milionu dolarů,
obrovitému erárnímu dluhu by to pramálo pomohlo.

A padesát procent - polovina americké veřejnosti vůbec žádné daně neplatí.

Hrozí takové disproporce třídním bojem, dojde k posunu váhy mezi občanskými právy a povinnostmi?

Česká republika podobnými starostmi, aspoň prozatím, příliš zasažena není.

Nostalgici si připomenou, že za bolševika něco takového bylo nepředstavitelné. Byly jiné starosti, ledacos se kácelo, třísky lítaly. Z té doby se pamatuji na lahodný verš:

"Svým klínem plným nepokoje, odvádí nás od třídního boje."
24. 05. 2012 | 17:25

aga napsal(a):

buldatra

Prostě jsou všechno to prověření, stranou navržení soudruzi, žádný voluntarismus a a aktivismus lůzy z ulice.
24. 05. 2012 | 17:27

Sladký napsal(a):

Kárl, cituji - "Klaus má dobré i slabé stránky" zvláštní protiklad, nemyslíte? Když dobré, tak špatné, nikoli slabé.Protikladem slabého není dobrý, ale silný.Měl byste si v tom udělat trochu jasno a přijít na to, proč jste se dopustil téhle chyby.
Dodám ještě, že jste přišel s triviálním, nic neříkajícím prohlášením.Dobré a špatné, slabé a silné stránky má v podstatě každý člověk.Jde o to, které se uplatnují rozhodujícím zpsobem.

Argumenty ke svému výše uvedenému tvrzení jsem zde napsal už mnohokrát a psali je i jiní, nevidím důvod, proč bych je měl opět opakobvat. ODS je stranou, která hájí politické a ekonomické zájmy "elit" vzniklých v šibalské privatizaci.Není to strana ani občanská, ani demokratická, její působení na naší politické scéně je největší tragédií našeho polistopadového vývoje a nyní nám škodí už i na mezinárodní scéně.
24. 05. 2012 | 17:30

Sladký napsal(a):

Hubš- Ten verš byl míněn ironicky.
24. 05. 2012 | 17:32

Otázkář napsal(a):

V čem je Miloš Zeman tak kontroverzní? Za jeho vlády měla ČR zahraniční vztahy na dobré úrovni. Vstoupili jsme do NATO a nakročili do EU. Pokud je mi známo žádné odkloněné miliony nemá ani nevlastní vilu na Floridě. Kmotr Mrázek o něm prohlásil, že mu stačí chleba s cibulí. Jezdí na svém elektrokole po Vysočině a občas vystoupí v TV se svým komentářem k aktuálnímu dění. Vskutku kontroverzní osobnost.
24. 05. 2012 | 17:41

Skogen napsal(a):

Hubš,

jenže co si může dovolit Amerika, těžko si můžeme dovolit my. Ani Němci nemohou. Prosperita západního střihu má vzdor lakování na růžovo stále koloniální základ. Přesněji neokoloniální. Někdo musí dlužit skromně, aby jiný mohl dlužit honosně. My patříme spíše k těm kolonizovaným než ke kolonizátorům, náš dluh negeneruje přepych, ale závislost a poddanství. Takže daně platit musíme, abychom nebyli poddanými až příliš. Co vy na to?
24. 05. 2012 | 17:46

Kárl napsal(a):

Sladký:
Díky moc za puristickou vsuvku ;-) Věnujte se dál své "polotologické" objektivitě (viz výše) a než začnete z druhých dělat blbce na základě slovíčkaření, buďte si 100% jist svým předchozím výkonem...
A když už jste konečně připustil, že každý má své dobré a SLABÉ stránky, tak - než to z hlavy opět vypustíte - šup s aplikací této teorie na prezidenta Klause.
Ale jasně - pak tady dál pište o neštěstí národa a sociálním IQ, a v čemkoli moudřejším se odkažte na to, že už to napsal někdo jiný...

No, pobavil jsem se dneska, všechna čest...díky za lidi jako Vy a Pehe :-)
24. 05. 2012 | 17:46

Miky napsal(a):

Madeleine Korbelová Albrightová by se na hradě asi nejlépe uplatnila,nechce to ale vzít.Fišer mi připadá přiliš neautentický a nepřesvědčivě rozevlátý.Pak už jen poněkud Amerikou poněkud vysušený Švejnar.O Jaklovi atd se nemá cenu ani zmiňovat.Jakýkoliv jeho výrok atˇo politice nebo kultuře se mi zdá jako velmi promyšlená provokace ublíženého člověka.Atd.atp......
24. 05. 2012 | 17:47

siven napsal(a):

Klaus? Není to ten hrdinný bojovník proti lisabonské smlouvě, kterou nakonec podepsal, řka, že tím obětuje naši suverenitu... a nerezignoval? A dokázal tak, nakolik své postoje bere vážně, a nakolik silně si za nimi stojí?

Ten narcista, který svůj škleb předváděl na tribuně, vedle Kolibříka, kterého podporoval ve volební kampani, ačkoliv prohlásil, nakolik bude nestranický? A pak s bradičkou u nebes vítězoslavně kvákal, že si z nějakých případných kritik nic nedělá?

Cestovatel, který chce pomalu konkurovat Marcu Polovi, Abú Abdallah ibn Battútovi, Vasco da Gamovi, a bůhví komu všemu ještě, přičemž svou zemi presentuje v chilských končinách čmajznutím pera a v Austrálii odmítáním průchodu bezpečnostním rámem?

Tuneldědek, který má jako kancléře vajgla, který psal Víťovi Koženému ještě v druhé polovině devadesátých let oficiální doporučení?

A psychopatovi Hájkovi ani nemluvě...

Stačí se podívat, čím se tento génius a rusofil, který diktoval všem „convives“ u večeře s carem Putinem, kterým jazykem mají mluvit, jinak se namíchne, obklopil, aby měl člověk jasno.

Pokud ovšem vnímá realitu, nikoliv své mokré představy o někom, kdy skočí na špek i samotnému čertovi, jenom proto, že si kopne do několika senilních sudeťáků.
24. 05. 2012 | 17:54

Vladimir napsal(a):

Tak to je omyl, pane Pehe !
Není pravda, že je to jedno, kdy bude prezidentem ...
Třeba takový Švejnar - kdyby byl zvolený, to by byla katastrofa !
Nebo Přemysl Sobotka nebo Němcová ! To mně nabíhají pupínky, když na to pomyslím.
Jistěže Bobošku nebo Fischera, bych ještě akceproval, ale přesto si myslím, že Zeman je nejlepší typ - z těch kandidátů ... Jinak by mně moc nevadil ani třeba Kája Gott, ale ... Od prezidenta očekávám hlavně určitou úroveň morálky, určitou skromnost, nikoliv atoganci jakou se blyští právě jmenovaní kandidáti ODS a také očekávám od prezidenta chránění zájmů republiky v zahraničí. Tedy nikoliv rektoalpinismus vůči EU nebo nikoliv vstřícný postoj vůči SL a pod. Rovněž očekávám určitý cit pro 90% národa ...
24. 05. 2012 | 18:08

Skogen napsal(a):

Beru Dientsbiera. Cítí se jak Kennedy, šklebí se jak Szarkozy, zkušeností má jak Obama a jméno údernější nežli Merkelová. Té legrace, až se ho děti budou učit psát...
24. 05. 2012 | 18:17

Jarsa napsal(a):

Pane Pehe, naprosto s Vámi souhlasím. Kdokoliv bude zvolen, skončí doma temna, i když Zeman je tak trochu dvojče Klauna Václava. Podle jakési Radky odtud prý Klaun nasadil vysokou laťku. To má nepochybně naprostou pravdu. Ještě zbývá dodat v jakém oboru lidské činnosti. Jistě i ona měla na mysli KRIMINALITU, protože všechny ostatní laťky onen primát ani ze země nezvedl.
24. 05. 2012 | 19:23

Pavel napsal(a):

Pro pana Pehe bude každý lepší než Václav Klaus - i kdyby to byl hadrový panák s hlavou plnou slámy...
24. 05. 2012 | 20:07

Abe Normalni napsal(a):

Poslechnou Pehe, co nam treba vylozit, ke ktere EU se ted mame nakorouhvit? K te Nemecke co chce setrit, nebo k francouzske, co chce utracet? A budou Francouzi anitevropsti, kdyz neschvali ten slavnej pak rozpoctove odpovednosti? A co na to Jan Tleskac?
24. 05. 2012 | 21:43

Míval napsal(a):

Pavel: v textu zmiňovaní kandidáti nepůsobí dojmem hadrových panáků s hlavami plnými slámy. Ale že by i ten mohl být, při řádném vyztužení, lepším prezidentem než Klaus, to se mi zdá celkem pravděpodobné. Přinejmenším by ho bylo možno po naražení na vhodný klacek vynést a hodit do řeky v rámci vítání jara.
24. 05. 2012 | 21:51

ostravák z havířova napsal(a):

pane Sladký
Dobrý, silný nebo slabý. To není důležité. Toho panáčka z Hradu přímo nesnáším a s panem Pehem v hodnocení panáčka souhlasím vždy na 100%. Faktem také je, že až mu panáček odejde z Hradu, tak asi nebude mít o čem psát. I přes můj 100% negativní vztah k panáčkovi ale musím přiznat, že s ním souhlasím např. v případě uznání Kosova některými našimi politiky (např. knížetem z Topky). Proč mně jen to Kosovo tak připomíná Mnichov 1938. Jinak ale panáček není ani náhodou "státotvorný" politik, jen společnost rozděluje a dělá mu to viditelně dobře. Nejsem sice psycholog, ale na lidi mám docela "čuch" a tak se domnívám, že panáček by se ve vypjatějších situacích zachoval jako čistokrevný podvraťák. Možná se mýlím, ale subjektivně to tak prostě cítím. Prostě to není typ člověka, se kterým si dovedu představit férovou debatu. Vždy měl potřebu svého protivníka v debatě zesměšnit (škleby, povytažené obočí, skákání do řeči), musel vždy za každou cenu vyhrát, což mně připadalo ubohé. Vzpomínám si, jak ho jednou "udělal" Špidla. Když to celé shrnu: Je jen dobře pro ČR, že už půjde. Bohužel bude i dále škodit, i když by měl skončit tam, kde je Rath. Na úplný závěr chci jen říci, že nemohu pochopit některé zdější diskutující, kteří panáčka pořád "žerou". Že nevidí (nebo nechtějí vidět), co je panáček zač a pořád mu zobou z ruky.
24. 05. 2012 | 22:11

xxxxxx napsal(a):

Celé mi to připadá jako jedno velké pokrytectví.
Mluví se o prachách v krabici od vína a Rathovo komickém vysvětlení, že mu to prostě někdo dal.
Nemluví se o podstatě věci,
proč ty prachy vůbec musel dostat.

Nikdo se neptá, jak je vůbec možné, že kraj řídí nemocnice.
Že kraj opravuje zámek.
Že kraj organizuje dopravu.
Vždyť tohle je samo o sobě perverzní!
Nemocnici by měl řídit její vlastník, ať už fyzická nebo právnická osoba. Zámek by měl opravovat jeho majitel. Kdo se bude jak dopravovat, by měli především určovat cestující a nakupovat dopravní výkony podle svých potřeb.

Najednou by nebylo potřeba úplatků a provizí, zmanipulovaných výběrových řízení a jako protipatření sofistikované kontrolní metody, komplikované zákony a morální kodexy, které jsou k smíchu.

Dostáváme se zde k tomu, že se pomalu příblížil okamžik, že řadového občana brzy přestane tématika "boje s korupcí" zajímat.

Boj s korupcí nikam nevede a ani vést nemůže.
Je to chytání kočky za ocas v tmavé místnosti.
Situace nemá východisko.

Demokratická většina vyžaduje větší vliv státu, potažmo EU.

Tím také požaduje více Rathů, více Palasů, Paroubků, Dalíků, Bartáků a všech podobných, nepřímo požaduje, aby se víc kradlo. Dokonce jsou ochotni to tolerovat,
akceptují korupci jako okrajový jev výměnou za obrovské dobrodiní, které přerozdělováním stát koná.
Na druhé straně ale chce, aby tito jejich zástupci neprováděli to, co odjakživa silný vliv státu provází,
totiž korupci a rozkrádání v rámci přerozdělovacího procesu.
To jsou přece naprosto protichůdné požadavky.

Boj s korupcí se provádí, především orálně, již zhruba deset let, aniž by byl znát jakýkoli výsledek.
Jako volební téma jej nadnesl Miloš Zeman.
Ten také jasně definoval, jak se to bude dělat, totiž jako slavičí paštika. Na vagón paštiky jeden slavík.
Na tomto konceptu se dosud nemuselo nic měnit,
roli slavíka má nyní Rath.
24. 05. 2012 | 22:17

hihihi napsal(a):

a hele je,
bratránky vzorový

http://jdem.cz/uvq79
24. 05. 2012 | 22:40

lederer napsal(a):

Prof.Bělohradský vymyslel "tekutý hněv" jako označení přelévajícího se revolučního kvasu tu na Wall Street , tu v Řecku či jinde . Při čtení páně autorových příspěvků mám pocit , že se tímto termínem inspiruje až příliš , jenže už to není " tekutý hněv " , ale "tekutá blbost " .....
24. 05. 2012 | 23:00

malej jarda napsal(a):

Souhlasím s panem Pehem. Každý z aktuálního seznamu kandidátů může být jenom lepší, než současná hlava státu. Předešlé by však nebylo možné deklarovat, nebýt odstoupení paní Němcové.
24. 05. 2012 | 23:05

Yosif K napsal(a):

Dienstbier by byl poucny president. Proletari by se aspon dozvedeli ze i v brutalnim kapitalsimu ma uprimny levicak sanci nasetrit mailant za cca 50 mega. Staci mit tatu na zamini a kamarada s Calfou.

Myslim ze Dienstbierovo presidenstvi by osobnim prikladem prispelo k otupeni tridniho boje a podlmeni vlivu odborartskych bosu.....
24. 05. 2012 | 23:37

jozef napsal(a):

Vsetci do jedneho su dokonale
osvedceni v sluzbe doterajsej politiky. Neriadena strela Zeman, myliaci sa svojsky a casto,si zasluzil aj obdiv izraelskych jastrabov...

Ale to su vsetko velke nadeje pre Wall Street a City,pre firmu Brzezinski,nadeje nekonstruktine,nadeje vyrazne destruktivne.Ci nema krajina Komenskeho potencial prispiet svojou troskou aj nadeji patriotov a nadeji ludstva?
Ma,samozrejme ma.
Media masoveho zasahu su vsak plne v rukach medzinarodnej kleptokracie.Takze osobnosti su nevitane,nepoznane.
25. 05. 2012 | 00:26

Jan Vaculík napsal(a):

Vůbec nechápu, proč by prezidentem měl být Fischer. Jako premiér sice byl obratný, ale nepředkládá a nikdy nepředložil žádnou svoji vizi, ani nevíme, jaký hodnotový systém vlastně reprezentuje.

Dienstbier: mladý prezident - to by samo o sobě nevadilo. Ale asi by chyběl ČSSD ve výkonné politice, ne? Obě velké strany se musí obrodit, a přitom lidí, od kterých by to mohlo začít, je tady opravdu jen pár. Obávám se, že v roli prezidenta by potenciál JD vyšuměl do ztracena.
25. 05. 2012 | 01:16

imervére napsal(a):

Náš státní dluh dnes,kterým jsou postupně drceni sociálně slabí,nemocní,staří,invalidní přes Kalouskovy sčoty,má strukturu 1/4 + 3/4 .Slovy to můžeme říci třeba takto:
ta 1/4 vznikla v desetiletí před Zemanem,ty 3/4 v desetiletí po Zemanovi.To "před a po" by mohlo pro Zemana i vyznít příznivě. Tak jako-to ti před ním a ti po něm mohou za vše.Jenže Zeman byl mj.také plné funkční období jako Klaus.Jedině oni dva.Ostatní zkráceně.Tedy,že by za nich právě dluh nenabíhal? Ví se,že za Klause dluh naběhl do nástupu Zemana na 700 miliard.Dnes je 4x700 miliard.Mezitím Zeman provedl privatizaci bank.Před touto bankovní privatizací je dluh 700 milard,s ní a po ní 4x větší.Lze to považovat za plus Zemana? Minimálně lze zjistit z tabulek,že za Zemana přímo rostl dluh rychlostí jako za každého jiného premiéra při plné délce funkčního období:700 miliard.To,že mu Kalousek připisuje navíc vyhozených 10 miliard Nomuře a je zřejmé,že 12 miliard aféry MUS vzniklo za něj-je drobeček proti 1x 700 miliard nebo dnešních 4x700 miliard. Do EU jsme vešli hlasováním referenda:nepatrná většina byla pro,i když proti by svědčila Zemanova kolize s Rakouskem.Souběh časově úspěchu Zemanovy presidentské kampaně,v níž pomocí dvou asistentů nesebral potřebných 50 000 podpisů,tak Senátor Dryml mu obstaral za ČSSD podpis 10 senátorů náhradou,t.j.souběh s aférou Ratha aspol.-židovským obsazením viníků připomínající Slánského a spol. proces Gottwaldův-ze stejné strany KSČ,nyní ČSSD.Ale pro komunisty supertvrdé tresty tehdy. Hlavinka boubelinka Gottwaldova a Zemanova -podobná hlavinkám,o kterých kuloáry říkají:"Od pitíčka".Kott-Gottwald-Zeman- Brežněv-Dienstbier jr.--hlavinky typově.Ne Rath,ale jeho presidentský návrh Dienstbier jr. opět táž hlavinka typem.Hlavinka boubelinka-lidově řečeno "papalášská".Kam se poděla podobnost Dienstbiera jr. hlavinkovská s tatínkem Diensbierem seniorem s hlavinkou Rathovskou? Ale největší podobnost je vůbec mezi Dienstbierem jr. a Zemanem-co do hlavinky i rysů a typických znaků.Že by disident-topič Dienstbier roku 1970 sdílel manželku s disidentem Zemanem?
25. 05. 2012 | 05:29

Re napsal(a):

Komu lid nasadí Gottwaldovu únorovou papachu-beranici?
Nebudou to popravený kdysi Slánský,Rath,Putin a Dienstbier senior nežijící,ostré rysy.
Mussolini leží na Piazza Loretano,přes něj leží kardinálova hůl s hlavicí,zdobená.S kardinálem vedl nekonečné debaty před odjezdem z Milána.
25. 05. 2012 | 06:21

Fučida napsal(a):

No jo, když on Klaus se vždycky tak nějak staví proti tomu, co vymyslí Váš spřízněný Bilderberg zastoupený vedením EU, a poukazuje nato, co je to za kraviny. Chápu, to naštve.
25. 05. 2012 | 06:42

antomix napsal(a):

Faktem je, že horší "devastační" prezident už tu být nemůže, leda že by Kléma Gottwald z hrobu povstal...
25. 05. 2012 | 07:39

já napsal(a):

No, někdo jde proti proudu, ale nedělá si z toho zásadu, a někdo jde ze zásady s proudem, protože je slaboch a vlezdoprdelka, že, soudruhu Pehe. Ty evropské elity, co si je pan Klaus znepřátelil, to je kdo - Rumpoy a jeho parta?
25. 05. 2012 | 08:32

Irma napsal(a):

Kárl:
Ne tak skepticky, teta.. :-) Já jen narážel na to, že jste nic konkrétního dohromady neřekla a chtěla jste diskusi o prezidentu Klausovi vypointovat dvojitým smečem na téma cestování...
__________
Teda, strejdo, o jakém mém dvojitém smeči na téma cestování to račte mluvit, při vašem vzdělání? Když nepočítám citát pana Karla (Karl), na jehož "zvuk" jsem reagovala, tak jsem o cestování nebo cestovateli neřekla ani jedno slovo. Natož dvě.
25. 05. 2012 | 08:39

Irma napsal(a):

Fučida:
No jo, když on Klaus se vždycky tak nějak staví proti tomu, co vymyslí Váš spřízněný Bilderberg zastoupený vedením EU, a poukazuje nato, co je to za kraviny. Chápu, to naštve.
_________
No jo, když on Pehe se vždycky tak nějak staví proti tomu, co vymyslí Klausův spřízněný Kremlberg, a poukazuje na to, co je to za kraviny. Chápu, to spřízněnce Kremlbergu naštve.
25. 05. 2012 | 08:43

ReRE napsal(a):

to immervére a Re:
To jste vysypali šroubky z krabiček,ale volič to chce mít naopak přehledné.
Na stará kolena učit Švejnara Keynesem-? Vždyť on by ani nepoznal rozdíl mezi Gottwaldovou beranicí a frygickou čapkou Keynes-lidovectví.Přece nemůže komouš poukázat prstem na spolustraníky,k tomu je třeba přibrat nějakého Plojhara-papeže Piju dvacátýpátý.Himmler-starý lidovec.Péťa pobožný v sobě Duceho nepozná ani v přítomnosti Duky ani díky Pepovi z Depa ,tomu věřte.Navíc neumí 4 světové jazyky jako Duce,Duce pocházející ze Švýcarska,kde to je časté.Śvýcarský odborář Duce.
25. 05. 2012 | 08:58

Vivát Francie napsal(a):

Nesouhlasím s autorem . Zvolit si Fišera nebo Švejnara je to samé joko by tám zůstal Klaus , v pravicové politice se niják nelíší . Tak že to není žádna změna k lepšímu . Změna je Dindzbír to je levice a tá zvítězila i ve Francii.
25. 05. 2012 | 09:03

Fučida napsal(a):

Irma: Aha, a co vymyslel a jako naprostou nutnost prosazuje Kremlberg a Klaus? Jakou fiskální unii, lisabonskou smlouvu, nebo ESM?
25. 05. 2012 | 09:09

Irma napsal(a):

Fučida:
Irma: Aha, a co vymyslel a jako naprostou nutnost prosazuje Kremlberg a Klaus? Jakou fiskální unii, lisabonskou smlouvu, nebo ESM?
____________
Kremlberg a Klaus v jeho službách samozřejmě bojují za rozpad EU. Nebo přinejmenším za její maximální oslabení - aby nemohla mocensky konkurovat východnímu impériu.
25. 05. 2012 | 09:14

Irma napsal(a):

Vivát Francie:
Zvolit si Fišera nebo Švejnara je to samé joko by tám zůstal Klaus , v pravicové politice se niják nelíší . Tak že to není žádna změna k lepšímu . Změna je Dindzbír to je levice a tá zvítězila i ve Francii.
__________
Ale on prezident - pokud své funkce nezneužívá jako Klaus - je politicky docela bezvýznamná figura.
25. 05. 2012 | 09:18

Fučida napsal(a):

A myslíte, že to, co v Evropě probíhá a co se chystá, tu konkurenci neoslabí, ale naopak posílí?
25. 05. 2012 | 09:20

Irma napsal(a):

Fučida:
Fiskální unii založenou na zásadách neoliberalismu je nutno odmítnout. Jinak máme proti Rusku a dalším velmocím šanci jedině jako silný a sebevědomý celek. Vždyť EU je ve svém celku pořád ještě ekonomicky nejúspěšnější částí světa. A Klaus dělá všechno proto, aby EU maximálně oslabil. Přečtěte si, co zase napindal v Chicagu.
25. 05. 2012 | 09:37

Míval napsal(a):

lederer: myšlenka prof.Bělohradského o tekutém hněvu nesouvisela s jeho geografickým pohybem, ale s jeho myšlenkovou nezakotveností, s chybějící velkou jednotící ideou.
25. 05. 2012 | 09:39

Naštvany napsal(a):

"narcistického zdůrazňování vlastní jedinečnosti" Pehe, to píšete o sobě? Každá vaše věta o tom svědčí!
25. 05. 2012 | 10:09

Naštvaný napsal(a):

"Změna je Dindzbír" Kdyby se začal takhle psát, tak ho možná budu i volit.
25. 05. 2012 | 10:11

Potopa napsal(a):

Tak nevím. Tady se snad soutěží o to, kdo napíše ještě horší komentář než je tento blog. Ano, pan Pehe má pravdu, že mezi hlavními kandidáty nejsou úplně nejhorší postavy. Ano, Klaus určitě nebyl dobrým prezidentem, například dalším podporováním korupčního prostředí a třeba směřováním na Rusko. Ale že by bylo možné předem říct, že Bobošíková nebo Zeman nebudou na prezidentském postu horší, to chce velkou míru zaslepenosti. Bobošíková je podobná svým zákulisním pragmatismem Klausovi jak vejce vejci, a Zeman s Klausem jsou hlavními příčinami korupce zde. Dobře si pamatuji, co za Zemana tady všechno Šlouf a další prováděli. Komentáře pak většinou vyzdvihují naprosto nepodstatné věci. Je to potvrzení slov Václava Bělohradského o tom, že v politice Češi volí srdcem. Já dodám, že rozum se zde definitivně vytratil, a tak se můžeme jen těšit. Dobré komentáře: Modrý Edvard, český maloměšťák.
25. 05. 2012 | 10:18

asfaltová holubice napsal(a):

Článek je nimořádně dobře vybalancovaný.

Podle pramenů blízkých dobře informovaným kruhům je však už o našem příštím prezidentovi rozhodnuto.
I ten bude pochopitelně lepší než Klaus či dokonce Havel, v současné době se už jen intenzivně dolaďuje, aby zvládl češtinu lépe než Schwarzenberg a diplomatický protokol lépe než Zeman.Zahraničněpolitické zájmy země původu jsou prý plně ošetřeny:

http://aktualne.centrum.cz/zahranici/amerika/clanek.phtml?id=745999#utm_medium=newsbox&utm_source=centrumHP&utm_content=position-7&utm_campaign=A
25. 05. 2012 | 10:37

Lokutus napsal(a):

Bohužel se obávám, že s uvedených kandidátů to bude po Klausovi už jen pád na dno. obzvláště to mazlení s EU se děsím. Jen doufám, že se ta zběsilá organizace rychlokvašek a neschopů rozpadne dříve, než nadělá větší škody.
25. 05. 2012 | 11:15

Daňový poplatník napsal(a):

To autor:
Napadlo mě, už léta nepoužívané rozpočítadlo:

Aka fuka fundeluka
funde kava kemenduka
ak fuk fundeluk
funde kava kemenduk.

Bylo v zásadě jedno, u koho to skončilo, dobře jsme se u toho bavili.
25. 05. 2012 | 12:04

Milan napsal(a):

Volební preference ODS klesají !podle posledních průzkumů je ODS až na 3. místě za 2.KSČM ! Má na pokles preferencí ODS kauza Dabvid Rath ?Vypadá to absurdně,ale já si myslím,že má !Myslím si,že mnoha lidem je Ratha líto a mnozí si myslí,že se stal obětí pravicového puče !Němcová se Rathovi mstí za to ,že ji nazval ve sněmovně kleptomankou a proto nechce Ratha do sněmovny pustit.Druhým důvodem může být to,že se bojí že by Rath mohl říci něco nepříjemného !A tak Němcová bojuje zuby nehty ,aby Rath nevystoupil a ještě k tomu veřejně !Jenže Rath má poslanecký mandát a nebyl odsouzen,takže se na něho musí hledět jako na nevinného !!!!
25. 05. 2012 | 12:10

Irma napsal(a):

Sendy:
A souvislost?
Mačetový útok je ovšem také dobrá ptákovina. Majitel herny nechce výhercům vyplatit výhru a pak strašně diví. To by se mezi bílými stát nemohlo, typická "romská kriminalita"...
25. 05. 2012 | 12:22

JF napsal(a):

pane autore, poněkud nám infantilníte, pokud tedy
nekopete za klausovic familii.

Podobně jako Klausík naháněl své ovečky rudým šátkem své soudružky funkcionářky manželky, tak nyní naháníte své nové ovečky rudejma trenclema Klausíka.

Jste velmi, ale velmi, konformně infantilní ... skoro jak Klaus. Náhoda? S tím Fischerem,myškou šedivou, jste obzvláště roztomilý.

Kdo jiný by však tohle dělal ... tedy placeného politologa, politruka. Příznačné že takto sloužíte jako tajnej pod značkou ČSSd. Zcela příznačné.

Napište něco o rodinných poměrech pana Dienstbiera a dalších. Třeba se také nasmějeme. Něco jako takové veřejne CV. Mohl byste to potom vydat i knižně jako komiks. No není to výzva?
25. 05. 2012 | 14:07

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva hrubě urážlivé a nadávky obsahující příspěvky, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
25. 05. 2012 | 14:18

resl napsal(a):

Ještě pořád existují lidi, kteří věří, že je Klaus chrání před EU. A jsou jak gramotní, tak vzdělaní, jinak by se Jakl za ně upsal. Někdo tu psal o Špidlovi, jak to kdysi nandal v tv Klausovi, což je fakt a udělal to s klidem a grácií. Jediný jistý člověk v politice, který nikdy nic neukradl. Za to si vysloužil od části veřejnosti posměšek o zdrojích a zloději to v PS podporovali a podporují dál. Bojí se ho.
25. 05. 2012 | 14:48

modrý edvard napsal(a):

Milan: protože ten průzkum byl ještě před aférou Rath.
resl: No jo, Špidla osobně nic neukrad, ale nedokázal uhlídat tu nenažranou bandu. /ale za prezidenta bych ho proti většině kandidátů volil, jen kdyby to chtěl/
25. 05. 2012 | 17:40

mars napsal(a):

Nevim , jenom si myslím, aby náhodou ten navrhovaný kandidát na prezidenta potom taky nezcizil nějaké to pero s brilianty.
Nikdo to nemůže vědět, jsou většinou všichni z jedné líhně,kromě pany Švejnara.
25. 05. 2012 | 19:27

Pravda napsal(a):

U Zemana nevím jestli půjde změna k lepšímu. Ještě si ho pamatuju z konce 90. let a tu jeho útočnou rétoriku. Navíc je to strašnej ochlasta. Se mi zdá, že Zeman kandiduje na truc aby se pomstil své bývalé straně za to že ho zradila při volbě prezidenta 2002.
Já zatím v kandidátech na prezidenta vidím samé nevýrazné "šedé myši", kteří jsou
1) loutky politické strany
2) kariéristi toužící po moci
26. 05. 2012 | 12:19

Jezevec napsal(a):

Palec nahoru, jasné, stručné výstižné, vycházející ze znalosti reality. Nepřemýšlel jsem nikdy o kyselé energii, mě odrzoval ten narcisismus s kyselým obličejem. Já, já, já jenom já.
26. 05. 2012 | 13:10

Robert Clark napsal(a):

Zmena k lepsimu to bohuzel nebude. Zvolen bude na zaklade medialni masaze sionistickych medii sterilni karierista Jan Fischer a to bude v podstate krok z blata do louze. Na byvalem clenovi KSC, ktery jako spravny oportunista konvertoval na Zidovskou viru nevidim nic, co bych mohl oznacit jako zmneu k lepsimu.
26. 05. 2012 | 19:17

Anellus napsal(a):

Souhlas s Honzou. Alespoň s první částí jeho tvrzení. Najít nového TGM se asi jen tak nepodaří, takže bych si skromně přál za prezidenta někoho, kdo pro tento národ alespoň něco udělal a aby pokud možno nekradl, ani péra. A hlavně ať všemu nerozumí, ani klimatologii a ekologii. Ryze političtí kandidáti typu Dienstbiera, Zemana, Fišera, Bobošíkové a pod mne neoslovují, ti dělají jenškodu už jen svojí přítomností v politice. Měli by být alespoń tak soudní, aby na takovouto funkci ani nekandidovvali. Ale nejsou a pro mne se tím diskvalifikovali. Obdobně Okamura a jemu podobní. Zbývají lidé z vědy, výzkumu případně umění nebo sportu. Dovedl bych si představit jako prezídenta našeho kosmonauta Remka nebo profesora Holého. Nebo nakonec i Karla Gotta. Ale ten je bohužel příliš inteligentní, takže kandidovat nebude. Sportovce bude asi nutno vynechat, právě z opačného důvodu. Případně by bylo možno upravit volební zákon tak, aby, pokud nebude zvolen prezident v prvním kole se tato funkce na danné volební období neobsazovala vůbec. Myslím, že by prezident dnes u nás nikomu nechyběl
26. 05. 2012 | 19:20

NobodyWasHere napsal(a):

Hele, Pehe si zas nevzalo prášky .... Ale má to i své pozitivum, ke komukoli se Pehe přimklo, ten v politice zkrachoval. Takže presidentem bude asi někdo úplně jiný.
26. 05. 2012 | 19:45

koliber napsal(a):

Klaus s Novotným, Husákem a Gottwaldem nejvíc znehodnotili pověst prezidentského úřadu v ČR. Jejich "přínos" by měl být odstrašujícím příkladem, kolik zlomyslnosti se dá napáchat českému národu na vysoké státní funkci.
26. 05. 2012 | 20:01

udeo napsal(a):

Klausovým hlavním plusem bylo,že nedopustil návrat padesátých let,aspoň zjevně.Přes řadu jeho chyb.To co je může -50-tá léta-připomínat-aféra Rath-nastává až v nynější presidentské kampani.Aféra vnitřně nabitá negativní energií začíná se ochlazovat aspoň v hlavách publika.Paroubek dí,že to oslabí ČSSD ve Středních Čechách a že Sobotka s Haškem jsou panikáři.Ale i za Ratha zde volebně a v Praze trojkolka vedla.Volič dnes vnímá jako minus ODS eurofondy,jako minus ČSSD korupci.Ovšem s ministrem vnitra za trojkolku.
V součtu tiché podpory komunisty,tichého spojenectví s odbory-se zdá téměř neuvěřitelné,že vítězná strana voleb ČSSD toho vůbec nedokáže využít,že je se spojenci daleko silnější než ODS.To bude asi tím,že ji vedou "slušňáci",ale bez talentu vést k vítězství a konkrétnímu cíli.Pouze poziční hráči.Kteří pouze cosi uhrají.A to navíc za situace,kdy ODS viditelně ubývají osobnosti.Odrovnán publikem je Klaus i Nečas a za nimi je velká propast k dalším osobnostem ODS.Slušňáctví ČSSD a KSČM -to jest bezprogramovost-vede k trvalé defenzívě levice,potenciálně daleko silnější než pravice.Chyby vůdců levice.
Začátek dvoukolejnosti české politiky-Zemanovou velkou koalicí se dnes rozplývá buď v neschopnosti s eurofondy nebo v korupci.Velká koalice bylo nejkorupčnější z možných politických prostředí,raketa dluhové pasti.Zeman sám mizí neurčen zda patří k levici a kam patří.Výběr z navržených kandidátů je málo optimistický.Lidi zklamal Zeman,zklamal disent-původ Dienstbiera.Zklamal i částečně Fischer jako úřednická vláda.Zklamal i Švejnar,že nepůsobí dojmem zázračného ekonoma.
O ostatních ani nemluvě.Pehe ztrácí bývalou popularitu.Úplně nemístné je mluvit o mediálních útocích na kandidáty-větší negaci demokracie znáte? Už předtím doslova všechny těžce zklamal svými uštěpačnými poznámkami na adresu demonstrace 21.4. Zásluhy na "autenticitě Klause" -má trvalé-jeho podobizně bez retuše.
26. 05. 2012 | 20:12

Kája napsal(a):

Několik poznámek: 1) ano,zatrpklost z Hradu,ale rovněž nepřehlédnutelná zatrpklost protiklausovského Pehe (už je to poněkud monotématické).
2) Zvolením Miloše Zemana z Hradu neodejde narcismus, pouze jeden narcis vystřídá druhého (pan Rath bude patrně mimo hru,abych na někoho nezapoměl:)
3) Bobošíková by mohla být ještě srovnatelně špatnou volbou,jako byla volba Klause. Takže pokud ne hůř,může být srovnatelně BLBĚ.
Možná ale to vidím černě.
26. 05. 2012 | 20:22

Ummmm napsal(a):

Hlavně aby příští pan prezident byl Čech, a ne nějaký Kazach či Žid.
26. 05. 2012 | 21:28

levandul napsal(a):

to Kája:
Miloš Zeman je "starý harcovník" politiky.Oo Prognostického ústavu,přes Letnou s Havlem a Dubčekem,premiérem plné období s kormidlem privatizace po Klausovi v ruce,spoluzakladatel nebo pokračovatel Horákovy neo-ČSSD,Velká koalice-jeho veledílo.Chce setřít rozdíl pravé-levé,ekonomii politizuje.Bobošíková zakládala ne-tradiční novou stranu,je déle v politice i podnikatelka,dává najevo sociální cítění na rozdíl od Klause.Diplomatka.V hlavě asi nenese o nic více ekonomie ani méně než Klaus a Zeman.Švejnar je jeden ze směrů americké odborné ekonomie,dnes spíše Babylonu ekonomických přístupů.Vztahem k možnosti růstu dluhu dál ukázal,že je americký ekonom.Fischer je úředník.Ne justiční jako Hácha kdysi,ale naopak bankovní a odborný.Fischer nebude zbytečně politizovat odborné věci,ale jak dalece je jeho odbornost ta potřebná? Dienstbier dává naději,že z ČSSD něco může být i více,pokud se vyčistí a sjednotí a bude více akceschopná,schopna přejít od opozic k vládám.Jako JUDr. jistě není zrovna ekonom.Není starým harcovníkem v politice.
27. 05. 2012 | 09:50

levandul napsal(a):

výše oprava : Od Prognostického ústavu
27. 05. 2012 | 09:56

Jarda HK napsal(a):

Co je kvalifikací kandidátů na post prezidenta podle pana Pehe?

Dovolím si nesouhlasit. U kandidatury pana Dienstbiera je důvodem spíše jeho odklizení z řady vnitrostranických soupeřů pana B.Sobotky. Pan Dienstbier je mladý, v podstatě stále ještě neznámý politik, který neměl čas se potřísnit politickou špínou. Pouze rodinný původ a budované charizma člověka, který bude dělat pořádek v ČSSD je zatím málo.

U pana Fischera je jeho bývalé členství KSČ totální malér. Myslet si, že on se jen omluví a život půjde dál, je nesmysl. Pan Fischer se dokonale vyprofiloval už co by přechodný premiér. Od ničeho nikam, ale hlavně slušně, český národ to má tak rád.

Raději budu psát o tom, kdo by měl být prezidentem.
O kandidatuře by měla rozhodovat odbornost, ale rozhodně ne politická a hlavně pak celoživotní postoj. I takoví lidé u nás jsou, kteří by těmto kriteriím vyhovovali. Někdo třeba kvalit publicisty Jiřího Ježe.

Podle mne bych třeba hypoteticky chtěl mít za prezidenta dirigenta Libora Peška. Člověk s neobyčejným charizma, vlastenec a rozhodně ne člověk, který by podlehl nekonečným tanečkům našich politiků. Člověk, kterého jeho pílí a láskou ke své profesi dovedla k zaslouženému úspěchu. Prostě, celoživotní bojovník.

Další můj kandidát by byla žena. Novinářka z Hospodářských novin, Lucie Tvarůžková. Mladá, velmi pěkná žena, na svůj věk názorově vyzrálá. Myslím, že to by byla prezidentka, kterou by nám záviděla celá Evropa. Pokud jste měli možnost ji sledovat v publicistických pořadec nebo číst její články, víte o čem píšu. A navíc, muži by v ní viděli dámu, která neuráží svým vzděláním a přirozeným intelektem a ženy by v ní určitě poznaly pěknou sympatickou mladou ženu, která to těm ukňouraným, hašteřivým chlapům, co jdou hlavně po penězích pěkně zavaří. Její jediný problém je, že je mladá. Z praktického pozorování ale zodpovědně mohu prohlásit, že našim starším a zkušeným politikům se blbost a stupidita nevyhýbá. Nazdar.
28. 05. 2012 | 06:02

Vladimir napsal(a):

ad "xxxxxx": Nehledě k tomu, že text autora je k prezidentským kandidátům, nikoliv k Rathovu skandálu a tedy Vaše úvahy o tom, kdo má řídit nemocnice, kdo má spravovat zámky ap. jsou trošku mimochodné, musím se opřít do Vašich názorů, že nemocnice musí přece řídit vlastník, zámky musí spravovat majitel ...
Ty nemocnice totiž opravdu vlastní KRAJ, resp. stát ČR, převedl nemocnice (kromě určitých) na kraje. Kraj tedy zastupuje stát, resp. část státu v oblasti kraje. Zdravotnictví (a nemocnice) je ze zákona veřejnosti prospěšná služba. Nemocnice musí pečovat o pacienty nehledě na to, jestli na tom vydělá nebo prodělá. Soukromý majitel naopak hledí hlavně na zisk - i proto je soukromé vlastnictví nemocnic vcelku hloupost - tedy soukromé (jednotlivě) ano, pokud je v oblasti dost nemocnic, které zajišťují péči v širokém spektru diagnóz.
Podobně to je se zámky. Zámky (některé) jsou ve vlastnictví STÁTU, který je převedl na kraje. Pouze některé zámky byly navráceny původním majitelům (pokud tam byl legitimní nárok) nebo některé zámky stát prodal zájemcům. Přesto většina zámků je v "péči" státu, případně krajů, jelikož se jedná o kulturní hodnotu z minulosti, která patří ke kultuře národa. Podobně to je se školami (ty patří státu, resp. krajům a obcím, pouze vyjímky jsou v soukromých rukou jako nástroj zisku) - na školství by se ale nemělo vydělávat, školství má učit a vzdělávat ...
Váš názor, že zdrojem korupce je vlastnictví státu (nebo kraje ) je mylný ! Je to přesně naopak. Zdrojem korupce je privatizace určitých funkcí (služeb) státu ,které si pak stát musí od těch soukromých firem nakupovat ... Pokud by stát měl většinu těch věcí ve svých rukou , nebylo by třeba vypisovat výběrová řízení (a fixlovat u nich) ... Tohle je ovšem radikální postoj, v praxi se musí dojít k nějakému kompromisu, ale NEZVRATNÝM FAKTEM zůstává, že STÁT BY MĚL POUŠTĚT ZE SVÝCH RUKOU instituce a zařízení jen v marginálních případech.
Dalším nástrojem proti korupci pak jsou MAJETKOVÁ PŘIZNÁNÍ, ODVOLATELNOST politiků (státních, krajských i obecních) - zbavení mandátu, OMEZENÍ IMUNITY jen na slovní projevy a PROFESINALIZACE státní správy - tedy aby např.trem zemědělství nemohl být hasič, ministrem ŽP nemohl být novinář nebo ten kdo drobí a bojuje za průmysl ... No a k tomu také STRIKTNÍ ODDĚLENÍ exekutivy a legislativy - tedy zrušit ono MNOHOOBROČNICTVÍ !

Jak vidíte, nic z těch podmínek není zrušeno, proto korupce v našem státě kvete od jara do zimy, což je přímo Mičurinský zázrak ...
28. 05. 2012 | 11:35

mažňák napsal(a):

Ummmmm: velmi nechutné a stupidní.
Jinak, VK nebyl až tak zlý, jeho názory na oteplování a EU jsou prakticky neprůstřelné a čas mu dá(vá) zapravdu. Jeho nadstardantní rusofilie a veverkofilie mi ale jdou pořádně na nervy.
29. 05. 2012 | 19:23

Matylda napsal(a):

Pane Pehe, to jste ještě netušil, že jedním z kandidátů bude pan Jakl. Nesoudnost některých lidí je neskutečná.
30. 05. 2012 | 11:05

Jan Kratochvíl napsal(a):

Jan Kratochvíl ANO skončí bezbřehé patolízalství Klause a doby, kdy úplatky šustily kolem toho kdo popíral existenci černých nebo špinavých peněz bo šustili pro něho nebo jeho kamarády .Proto pište , bude to fajn až tam železnej dědek nebude .Bude to taková úleva, že jedno vykakání je málo . A že tahle republika má hodně neřešených průserů tak hlavně abychom doběhly a stačily sundat kalhoty .
Přibližně před hodinou · · 1
Jan Kratochvíl Je to ,ale lůza co?
Přibližně před hodinou · U 1
01. 06. 2012 | 03:59

Vladimir napsal(a):

ad Mažňák: Proč má být nechutné a stupidní přání jednoho občana, aby PREZIDENT ČESKÉ REPUBLIKY BYL ČECH ? (respektive aby to nebyl vizinec ?).

Pravda, Havel kdysi doporučoval na Hrad Madalaine Aulbrecht - americkou min.zahr. Byl to stejný stupindní nápad jako ostatní Havlovy nápady a díky nimž se teď plácáme v tom marasmu (morálním, ekonomickém, právním, ...).

(Většina států má podmínku pro vysoké státnické funkce, aby kandidát na tu funkci se narodil v zemi - to minimálně, bývají též dlšé podmínky ... a má to logiku.)
01. 06. 2012 | 12:18

mik napsal(a):

Aspon se clovek co je bez prace docela pobavi jak se budou vsichni rvat o ten Hrad docela by byla legrace kdyby se domluvila parta recesistu a naslo by se 50000 podpisu pro Kajinka nebo pro Lajose z Horni Dolni to by si ta soucasna banda asi pekne lamala hlavu jak s toho vybruslit no ale vazne on Zeman neni zrovna bez sance volit pujdou hodne starsi a tem muze byt Zeman sympaticky a at se chce nebo nechchce tak byl na Hrade Havel byl Klaus tak zbyva Zeman jiste na Slovensku se to Meciarovi taky nepovedlo a Slovensko to mozna dnes vidi i obje ktivne kdyz pisou ze Zeman je jak Klaus,,,jednu vec ale nepochopim proc si cesi porad chteji hrat na mistry sveta proc tak vehementne krici ze nechteji cizaka ano je tady prispevek kdy ke kazdemu jmenu je rovnitko Svejnar skutecne znamena vstricnost a podporu EU a snahu o brzke zavedeni eura a je velikanska skoda ze jen diky kupceni a intrikam s hlasy Svejnar neuspel asi by nebylo euro zaroven se slovaky ale nejspis by se vedelo kdy na nej CR prejde byla by podpora EU nebyly by takove ostudy jako kdyz Kluas nechtel podepsat LS kdy behem predsednictvi padla vlada a kdy tomu Necas dal korunu a odmitl podepsat fiskalni unii Cizi prezident dava sanci ze nebude zatizeny tim ceskym hnojem a pokud lide konecne pochopi koho volit a koho ne tak snad cesta s toho hnoje muze zacit,,mozna ze nekdo poloci otazku a koho volit kdyz jsou vsichni stejni,,, je jedno koho volit musi se zmenit zakony musi se merit stejnym metrem nejde prejet zenu v podnapilem stavu utect od nehody nechat si ridicak a jet na jachtu do Chorvatska nejde zpackat uplne projekt vyhodit 52 milionu za prescasy a tvrdit ze se usetri ,,nechapu jak Drabek muze byt stale jeste ministrem kdyz mu nespokojenost vyjadrili vlastni zamestnanci,,a nelze byt ani prebehlikem jiste nekdo preferuje pri volbach jednotlivce ale ten jednotlivec zastupuje nazorove urcitou stranu urcitou myslenku a kdyz se te myslenky zrekne tak na to volebni obdobi nema to nejmensi pravo hlasovat a to uz nekomenuju takove intriky jako kdyz komunisti 2 volili Svejnara pak navrhmi nesmysl Bobosikovou a pak odesli z hlasovaci mistnosti aby vyhral Klaus ale ono je to asi i o tom ze v 89 spousta lidi jen otocila kabaty naruby a ti lide jsou dnes na vedoucich mistech,,a kdovi jestli se i obycejnym lidem nestycka po dobe kdy s napakovanou skodulou materialem s prace vyrazili na chalupu jeste v pracovni dobe aby se pak v nedeli udreni vraceli na serial v televizi v nedeli a v pondeli sli k doktorovi nebo se do prace vyspat,,jasne ne vsichni,,,ale dnes je situace takova ze lepe at posloucha CR Brusel Nemecko a ty silne at je to pod kontrolou 27 brzy uz 28 zemi a nepodleha to ceske korupci ani Moskve,,jiste prezident nema takove pravomoci ,,ale od toho je pak senat i vlada aby ho v pripade porusovani ustavy odvolali,,,a to nemel u Klause nikdo odvahu udelat hlavne ze se ted po roce vraci ukradene pero....
01. 06. 2012 | 19:15

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy