Český problém s imigrací

22. 05. 2014 | 09:55
Přečteno 5236 krát
Stejně jako ve zbytku Evropské unie spojují před nadcházejícími volbami do Evropského parlamentu některé české strany problém přistěhovalectví s údajně laxní unijní politikou v této oblasti a požadují plnou kontrolu národních států nad imigrační politikou.

Což o to, Evropská unie se na mnoha úrovních s problémy přistěhovalectví skutečně potýká. Jenže zatímco ve většině zemí, kde diskuse o přistěhovalectví probíhá, lze poměrně snadno identifikovat kořeny problémů, v České republice je rostoucí odpor vůči přistěhovalcům tak trochu záhadou.

Naše země totiž není ani cílem velkých vln uprchlíků z kulturně velmi odlišných částí světa, jako je třeba v současnosti africkými uprchlíky zaplavená Itálie. Nejsme ani cílovou destinací lidí z chudších částí Unie, jako je třeba východoevropskými pracovníky zaplavená Velká Británie. A nepotýkáme se ani s milióny usedlíků, kteří přišli z islámských zemí a odmítají se v hostitelské zemi integrovat.

Podle statistik u nás v současnosti legálně pobývá zhruba půl miliónu cizinců, což je zhruba pět procent z celkového počtu obyvatel země. I když k nim přičteme statisíce cizinců, kteří u nás podle různých zpráv pobývají i pracují takříkajíc načerno, ještě stále je počet cizinců u nás ve vztahu k celkové populaci celkově malý, když ho srovnáme se západními zeměmi. Míra zneužívání sociálního systému cizinci u nás je mizivá; většinou zde pracují.

Česká republika přitom další imigranty potřebuje, pokud má ekonomicky růst a pokud nemá postupně takříkajíc vymírat. Míra porodnosti je u nás nízká—necelých 1.5 dítěte na každou ženu—což nestačí k přirozené reprodukci populace
.
Přesto podle průzkumu agentury STEM téměř 75 procent dotázaných usoudilo, že v České republice pobývá příliš mnoho cizinců. Zhruba stejný počet lidí měl za to, že cizinci berou Čechům práci.
Ve skutečnosti neberou práci Čechům cizinci, ale především špatně fungující státní správa. Zaměstnavatelům v určitých oblastech se totiž vyplatí zaměstnávat na černo pracující dělníky, protože jim mohou platit méně a neodvádějí za ně sociální dávky.

Většina nezaměstnaných Čechů by za takových podmínek nepracovala. Pokud bychom imigranty pracující za podstatně nižší mzdy všechny nahradili, museli bychom se smířit s tím, že podstatně stoupnou i ceny některých služeb a druhů zboží.

Druhou stranou škály jsou pak cizinci, obvykle vysoce kvalifikovaní, kteří k nám přicházejí spolu s nejrůznějšími nadnárodními společnostmi. Češi si musejí vybrat. Buď budou chtít z přítomnosti těchto velkých investorů u nás profitovat i za cenu, že s nimi přicházejí cizinci, anebo je budeme odmítat. Pak ale ztratíme i pracovní místa, která nabízejí Čechům.

Obecně lze říct, že Česká republika byla ve vztahu k imigraci po pádu komunismu v záviděníhodné pozici, pokud ji srovnáme se západními zeměmi. Měla možnost se poučit z jejich chyb, takže mohla kupříkladu vytvořit imigrační politiku, která by k nám cíleně přitáhla zejména přistěhovalce z kulturně podobných zemí a vytvořila by podmínky pro jejich rychlou integraci.

Místo toho je česká imigrační politika spíše jen džunglí byrokratických překážek, která ztěžuje příchod k nám dokonce i lidem, o které bychom měli stát, jako jsou zahraniční vědci nebo studenti. Není divu, že tuto džungli pak raději obchází v podobě pobytu načerno i mnoho lidí, kteří by u nás rádi žili i pracovali, a s naším prostředím by navíc i rychle splynuli.

Ty naše politické strany, které před evropskými volbami straší imigrací coby evropským problémem, tak ve skutečnosti vodí občany za nos. Největší část problémů s imigrací u nás, je zase jednou jen důsledkem našeho státního šlendriánu a nedostatku strategického myšlení. A taky dosti specifických českých předsudků.

ČRo Plus, 21.5.2014



Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

"...Podle statistik u nás v současnosti legálně pobývá zhruba půl miliónu cizinců, což je zhruba pět procent z celkového počtu obyvatel země. I když k nim přičteme statisíce cizinců, kteří u nás podle různých zpráv pobývají i pracují takříkajíc načerno, ještě stále je počet cizinců u nás ve vztahu k celkové populaci celkově malý, když ho srovnáme se západními zeměmi. Míra zneužívání sociálního systému cizinci u nás je mizivá; většinou zde pracují...."

"....Zaměstnavatelům v určitých oblastech se totiž vyplatí zaměstnávat na černo pracující dělníky, protože jim mohou platit méně a neodvádějí za ně sociální dávky...."

Hmmm...ten článek se tedy moc nepovedl. Nechcete ho raděj stáhnout ?
Připadá mi, že nejprve došlo k tvorbě hodnotícího soudu a na jeho podporu byla napasovana poměrně komediálním způsobem podaná "fakta".

P.S. Tu imigraci může podpořit imigrační tsunami z Ukrajiny, budete pak svůj fejetonek korigovat ?
Věřme, že k tomu nedojde.
22. 05. 2014 | 10:09

Amonre napsal(a):

Pane Pehe,
Uvědomujete si kolik je u nás lidí bez práce? Na co pak tedy importovat další, pokud tito nepracují.
A co to vzít takto, a než se nám tu zjeví návštěvník, troufnu si to napsat, co nastavit systém všech podpor tak, aby se za podmínek, za jekých u nás pracují cizinci, vylatilo pracoat i nezaměstnaným? Prostě poškrtat to tak, aby se pracovat prostě vpylatilo, taky pak zavést vázání volebního práva na nějaký minimální daňový odvod, omezit všechny byrokratické překážky propouštění a nabírání lidí, uvést pracovní trh do takového stavu, aby se nemuseli zaměstnavatelé bát lidi zaměstnat.
Přídavky na děti zrušit, s výjimkou toho, když někdo příjde o práci až během života dítěte. Strašít tu tím, že ekonomika půjde do kytek, když bude populace klesta, v Japonsku klesla populaca loni o čtvrt milionu, v čistých číslech, nezdá se že by se tam ekonomika nějak hroutila, spíše ji podkopává odstavení jaderek, než stárnutí populace.
22. 05. 2014 | 10:23

gaia napsal(a):

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde

to že se neobejdem bez práce na černo, kterou našinci nechtějí dělat, ale bez které by se zdražovalo

to se opravdu nepovedlo.
22. 05. 2014 | 10:24

1naH::polomer_objem*=BnaKnaPI napsal(a):

Zapadni zeme v drivejsku provozovaly kolonialni politiku. Priliv z byvalych kolonii k nim je tudiz prirozeny a pochopitelny. Nase zeme nikoho nekolonizovala, mela by nasadit ochranne brzdy pred prilivem zivlu, z kterych mohou mit radost jen ti, kteri maji zajem na slabosti nasi zeme a kteri mnohdy zastavaji na vedoucich mistech vyznamna mista.

A jeste zminme jeden moment, pane Pehe: Stalo se, ze nase soucasna vlada tlaci karu fasismu na Ukrajine, bohuzel. Krome toho, co pisete, jste nehovoril o tom, ze Ukrajina je promorena HIV. Politici, ve sve hlouposti a skodlivosti klidne tento moment budou ignorovat nebo resit jako vsechno v Cechach - tim nejhorsim z reseni. Z ukrajinskych imigrantu budeme mit jeste osypky, ne-li neco horsiho.
22. 05. 2014 | 10:26

David napsal(a):

"...Česká republika přitom další imigranty potřebuje..."

---------------

Vůbec nepotřebujeme žádné imigranty.

600 000 nezaměstnaných nám stačí. A o porodnost se už teď starají naši nepřízpůsobiví, kteří žijí ze sociálních dávek a nic jiného než dělat děti neumí.
---------------

"...straší imigrací coby evropským problémem, tak ve skutečnosti vodí občany za nos..."

--------------

Vodí nás za nos ti, kteří nám vnucují imigranty.

Celá taková politika je velmi nebezpečná a není divu, že většina občanů si žádné imigranty nepřeje.

Třídit na Sicílii imigranty na ty užitečné a neužitečné je nesmysl a přijmout všechny chudé a potřebné Afričany EU přijmout nemůže.

Jediné řešení je pomáhat jim v jejich domovské zemi a všechny ty, kteří se vylodí na jihu Evropy hned vracet zpátky na africké břehy.
22. 05. 2014 | 10:36

Simply napsal(a):

Hadry , zeleninu, večerky už tady "okupují" Vietnamci.... je Vám to málo ??? V Praze Kamýk už je malá Hanoj , natáhli si sem svoje baby a ty rodí o sto šest... Za 20-30 let to bude velký problém....Ať mi nikdo neříká, že jsou přece pracovití a chytří, učenliví... Podle mě je to několik kmotrovských bohatých rodin a ostatní jejich námezdní dělníci, možná i dlužníci, makající od od rána do večera , spící za stěnou v krámku atd... Naše geometrickou řadou zvyšující se počet Romů možná zvládneme , ale tyto s úplně odlišnou kulturou, navíc latentní rasisty ne....
22. 05. 2014 | 10:37

Sech napsal(a):

I kdyby měl Pehe pravdu, což 17,5 jasně vyvrací , je do očí bijící předvedená strnulost myšlení ověnčená ze všech stran přitomným časem jeho úvah.

Naše zemí NENÍ cílem přistěhovalců..., NEJSME destinací chudých..., NEPOTÝKÁME se s miliony usedlíků...
Svou úvaju ještě korunoval myšlenkou, že imigranty stejně potřebujeme nebo se bez nich neobejdeme!

Pan Pehe by se nejspíš při řetězové havárii před ním jedoucích aut nijak nevzrušovall, protože jeho auto narozdíl od těch ostatních JEDE dobře a NENARÁŽÍ do žádné překážky.
Kromě toho, autoklempířské dílny se bez zmuchlaných automobilů neobejdou!
22. 05. 2014 | 10:37

Ibčan napsal(a):

Amonre napsal(a):
"... A co to vzít takto, a než se nám tu zjeví návštěvník, troufnu si to napsat, co nastavit systém všech podpor tak, aby se za podmínek, za jekých u nás pracují cizinci, vylatilo pracoat i nezaměstnaným?..."

Gastarbeiteři mají pbvykle rodinu v zemi původu a zde pro ni vydělávají peníze. Až na vyjímky jsou zde sami, bydlí v prostorách, které lze nazvat ubytovnou jen s velkou dávkou fantazie, a obvykle zde prakticky nic neutrácejí.

KAM mají čeští nezaměstnaní a pracující chudina poslat své rodiny, aby "se jim vyplatilo pracovat za podmínek, za jakých u nás pracují gastarbeiteři"?
22. 05. 2014 | 10:47

skeptický napsal(a):

Ukrajinec se česky naučí,protože umí H.
Ruská guba nikdy.Kvalifikovaní nadnárodní sem jdou jen aby z toho mohli vydojit maximum,a peníze jdou ven.Ty skutečně nemusím.
Ukrajinskou mafii tu máme už dvacet let,z toho obavy nemusíme mít.Asi se s tím dá žít.

Syfilis a HIV na východě je problém,ale i Amerika před sto lety měla vstupní prohlídky.Ti co neprošli skákali z lodi v N.Y.přístavu,na zpáteční cestu neměli.

To,že se sem těm rozumným nechce chápu.Nejsou blbí.Větší obavu mám z těch lodičkářů ,co drží v táborech v Italii a Španělsku.Ty dostaneme nadstandardním přídělem.Tlustých nebo blbých holek tu máme sice dost,ale ne pro všechny.Kdo je bude živit? Prodávat drogy? Na Vácslaváku je už plno.
S autorem souhlasím,český postoj je nelogický,ostaně to je i imigrační politka.Komu to slouží?Nejspíš nějakému konkurentovi.
Ještě se bude říkat zlatý Ukrajinci.
22. 05. 2014 | 10:58

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Sech
Jasně nevyvracím nic. :-)
Jen jsme se dotkl některých zjevných tvrzení, která si odporují.
Pan Pehe si totiž sociální systém zredukoval zřejmě jen na sociální dávky.
Sociální systém má ve své komplexnosti i stranu příjmovou. Tu když budou " plnit" např. lidé načerno pracující, či ti, kdo výší mezd jsou pod parametrem, kdy je z pracujícího činěn i daňový poplatník - tak brzy půjde takový systém do ......
Stejně jako když jej budou" plnit" lidé zatím nijak neplnící , ale vyžadující všechny benefity, které poskytuje běžně /a je tomu tak správně/ těm, kdo jej plnili např. 40 let.
Pan Pehe pak cudně nezmíní ten fakt, že stranu příjmů by pak /pokud by byl doveden do "zdárných" konců/ naleptal např. i zákon o tkzv. 2. pilíři -proválcovaný sněmovnou jeho favority z TOP 09, kdy pokud by ze systému dále začli vypadávat ti movitější, tak do ....... půjde o to dříve.
Sociální systém pak je navázán na další pohyby hmoty a myšlenek, je asi zřejmé, že sociální systém se neobejde např. bez dopravní infrastruktury. Což je jev, který je často spojen s výběrem a distribucí daní, ne sociálních dávek a odvodů.
No a zdražování hnané poptávkou tak , jak to komediálně vykresil pan Pehe...to už je jen další kuličkou na kašpárkovýě cinkajícím kloboučku.
Stejně jako jeho stesky , že imigrantů je málo a že jim ČR nevychází vstříc.
To, že si sociální dávky plete s odvody na sociální pojištění mě pak nechává poměrně klidným, za něj jeho zaměstnavatel ty odvody/dávky jistě stále ještě je ochoten platit - a to je venkoncem důležité.

Některým lidem jde o to zavést chaos.
V chaosu se nejlépe krade.
22. 05. 2014 | 11:03

Ládik!!! napsal(a):

Kdo by tu chodil. Němec tady nechá bobek a odpadky, což každý imigrant vidí. Udělá to stejně, ale mezitím něco ukrade.
22. 05. 2014 | 11:04

skeptický napsal(a):

Ten,kdo by chtěl dnes kus Ukrajiny za alikvótní část dluhu by musel být blázen.Jediný smysl byl v tom sebrat tam ještě co se dá a dál je zadlužit. Víza pochopitelně zůstanou.
Natahat si tam rachejtle vede nevyhnutelně k okamžité válce.
22. 05. 2014 | 11:06

Belgičan napsal(a):

Problémem je, že naše posttotalitní společnost je silně xenofobní.
Nenávist k lidem, co "nám berou práci" je pouze alibismus neschopných lidí, co nejsou jakožto pracovní síla konkurenceschopní.
Na trhu pracovních sil konkurenceneschopný člověk sní o krásných dobách jistot, kdy bylo zaměstnání jisté i pro toho posledního alkoholika, stejně jako důchod byl jistý, pokud člověk dost dlouho chodil do práce (záměrně nepíši pracoval).
Dnes tu jsou cizinci a ti nám berou práci, a co je ještě horší, máme tu cizince co nám nejen práci dávají, ale říkají nám, co a jak máme dělat. A takoví "gauneři" si dovolí své investice zhodnocovat "na úkor" pilného českého pracovníka.
No a z toho dekadentního západu přišlo cosi, čemu se říká ekologie, a to jsou už fakt teroristi ti ekologové. To za starých dobrých časů nebylo. A co je nové a navíc cizí bereme s nedůvěrou.
22. 05. 2014 | 11:55

Alna napsal(a):

"Česká republika přitom další imigranty potřebuje"

Kolik lidí Vám to řeklo, pane Pehe?
22. 05. 2014 | 12:17

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Belgičan
Zajímavé. Jen nechápu proč neustále o sobě píšete v množném čísle.
Proč o svých dosti ubohých postojích a neradostné životní situaci nepíšete jako každý normální člověk - v čísle jednotném.

Hezký den.

P.S. Anebo když tak napište " Ale já jsem samozřejmě jiný, mě se to netýká, týká se to jen vás - ne nás, tedy mě" - to abyste nebyl například za alkoholika, kterého se bojí firmy zaměstnat.
22. 05. 2014 | 12:17

evix napsal(a):

skeptický napsal(a):
Ukrajinec se česky naučí,protože umí H.
Ruská guba nikdy.
---------------------
Jó, ale že se ruská huba naučí lépe anglicky nežli Češi, jste nějak zapomněl......
Pane Pehe, zahraniční investoři tady jsou a nejvyšší posty má cizinec! Nevím, že by je někdo vyháněl, to jste v těch kavárnách asi neslyšel...A cizinec na nejvyšších místech nepotřebuje umět "cesky", protože podřízení musí ovládat jeho jazyk, tj angličtina a popřípadě i němčina..Korejština či japonština se nevyžaduje...zatím.....
Co se týče těch imigrantů v Lampeduse, kdopak spustil Arabské jaro....
CO?
Lýbie byla bohatá země a na poměry v Africe měla i vysokou životní úroveň, rozhodně větší nežli Ukrajina a dokonce aj vyšší než v ČR....
Vraj Kaddafí se prý trochu spletl a nechtěl platbu v doláčích a to neměl dělat....Kámoši z Francie a UK se najednou šprajcli, asi na něčí příkaz a už to jelo....Tak se nedivte, že ti lidé prchají, když se to tam mele, celá země je roztřískaná a životní úroveň je ve středověku!
A do toho Ukrajina, tam je taky veselo...když tu lidi varovali před konfliktem, nikdo to nebral vážně a teď se neví kdy to skončí...
A příjde doba, kdy budete prosit Putina, aby tam udělal pořádek!!!..."demokrati"
22. 05. 2014 | 12:58

Vandal napsal(a):

Jediné řešení je pomáhat jim v jejich domovské zemi a všechny ty, kteří se vylodí na jihu Evropy hned vracet zpátky na africké břehy.

xxxxxxxxxxxxx

Vracet ano, jinak je nezastavíme. Pomáhat jim doma ovšem také není řešením,
v r. 1950 jich v Africe bylo 100 milionů, celou dobu do dnes jim vyspělý svět vypomohl
stamiliardami dolarů, ne-li více, a výsledek? Jsou na tom hůř, než kdy jindy,

a je jich miliarda! 300 milionů mladých černochů nemá co žrát, jsou rozhodnuti dát
se na pochod, kam? No do Evropy, tam je spousta takových, jako je Pehe, multikul-
turalistů. 300 milionů nevzdělaných a nevzdělatelných barbarů, kteří umí jen jedno

řemeslo, uřezávání hlav a znásilňování bělošek. Jen jim pomáhejme, přijímejme je
ve své zemi, živme je, ať se jim dobře daří, nakonec se nám tito primitivové odvděčí.
Až už je nebudeme stačit živit, sežerou nás i s chlupama, Peheho ovšem také.
22. 05. 2014 | 13:06

evix napsal(a):

Belgičan napsal(a):
Problémem je, že naše posttotalitní společnost je silně xenofobní.
Nenávist k lidem, co "nám berou práci" je pouze alibismus neschopných lidí, co nejsou jakožto pracovní síla konkurenceschopní.
Na trhu pracovních sil konkurenceneschopný člověk sní o krásných dobách jistot, kdy bylo zaměstnání jisté...
________________________
Je zvláštní, že ti co byli konkurenceneschopní a odešli za kopečky, se tam uplantnili... Marně přemýšlím, proč ti, co se vrátili ( Kožený, Bakala) nic dobrého neudělali, jeden podvedl lidi a druhý si nahrabal na dolech a dnes natahuje pazouru a chce aby se stát a to jsme my, postarali o ten vytěžený dáreček.....
22. 05. 2014 | 13:11

Breguet napsal(a):

"Problém s imigrací" je fajn. Ale zrovna Češi by si měli pamatovat, kolik jich odsud za komanče zdrhlo. A NETVRĎTE MI, ŽE Z DŮVODU NĚJAKÉ BŮHVÍJAKÉ POLITICKÉ PERZEKUCE. Drtivá většina prostě usoudila, že "tam" se budou mít lépe, což byla ostatně povětšinou i pravda. Tak se nedivte, že stejní chytrolíni se najdou dokonce i v zemích, kde je ještě hůř, než tady....
22. 05. 2014 | 13:16

marie napsal(a):

Imigranti se nám opravdu nevyplácí. Tzv. agentury zajištující práci cizincům vyplácí peníze za jejich zaměstávání. Imigranti, kteří zde nemají rodiny pak honí odpracované hodiny. Pak se samozřejmě nevyplácí zaměstnávat naše lidi. Přichází výmluvy, že jsme mladí či staří a že máme či nemáme děti. Lidé, kteří mají práci slyší, že na jejich místo čeká 50 dalších. Když lidé mají problémy s prací, která by jim zajistila živobytí, pak nemohou mít děti. Také se zvyšují nájmy, protože majitelé nemovitostí by byli "blbí", kdyby pronajali byty za rozumné ceny. Vždyť si to ráda vezme parta imigrantů.
22. 05. 2014 | 13:22

Filuta napsal(a):

Podle Pehe nemáme tedy dělat nic a čekat , až dopadneme jako Italové, kteří si s tisíci imigrantů každý týden nevědí rady. Stojí je to obrovské peníze, které nemohou investovat do vlastních potřebných, o kriminalitě a šíření nebezpečných chorob nemluvě.
Mně se na rozdíl od Peh nezdá, že by tu cizinců bylo málo.
Máme téměř milion nezaměstnaných, ale pracují tu desítky tisíc Ukáček, stovky tisíc Vietnamců, tisíce Mongolů a Slováků. Mnoho z nich nelegálně.
Řešit by se to nejspíš mělo a proto dám hlas Okamurovi. Je jediný, kdo mluví jasně a na rovinu. Svobodní mě zklamali, protože nemají odvahu věci pojmenovat.
22. 05. 2014 | 13:40

Sestro, zvyšte dávku! napsal(a):

Já si furt říkal, kdo toho šílence volí. A ejhle, oni filutové ;-)
22. 05. 2014 | 13:58

neo napsal(a):

Filuta:

to jsou jen výmluvy.
Cizinci nikomu práci neberou, stejně jako našinci neberou práci cizincům.

Pokud je pro zaměstnavatele lepším zaměstnancem na pozici cizinec, nevidim jediný důvod, proč by musel brát někoho jiného, kdo nevyhovuje jen proto, že má jinou národnost.
22. 05. 2014 | 14:14

Belgičan napsal(a):

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde,

... Zajímavé. Jen nechápu proč neustále o sobě píšete v množném čísle...
To, že nechápete můj text lidem na Vás vadí ze všeho nejmíň. To si pište.

evix,
jak jste přišel(la) na to, že ti emigrovali byli konkurenceschopní? Jak jste vůbec přišel(la) na to tyhle lidi házet do jednoho pytle? Máte ještě více předsudků?
22. 05. 2014 | 14:17

K.V napsal(a):

Naštěstí jsme tak mizerná země že se k nám uprchlíci moc nehrnou. Všechno špatné je i pro něco dobré
22. 05. 2014 | 14:44

Filuta napsal(a):

Neo

Vyjma vás a dalších "ekonomů" to chápou všichni.
Vysvětlovat vám to znovu nebudu.
22. 05. 2014 | 14:51

Filuta napsal(a):

Neo

Jen tak na okraj.
Až vaši čtvrť vybydlí Afričani jako v Británii nebo na jihu, asi budete mluvit jinak.
Ona úplně postačí výše závažné kriminality páchané dnes "spořádanými" Vietnamci (perník, tráva ve velkém, obchod s bílým masem, fejky a daňové úniky jdoucí do stovek milionů).
22. 05. 2014 | 14:54

Filuta napsal(a):

Vandal

Zásadně nepomáhat! Ať se klidně utopí. Nedovolit jim vůbec vstoupit na evorpskou půdu.

Malta je posílá hned zpátky na moře, Španělé do nich střílí, ale hloupí Italové jim jedou na půl cesty naproti a "soucitně" je naloďují. Převaděči ušetří za pohon a díky této stupiditě Italů se počet imigratnů v poslední době zdvojnásobil.
Poskytnou jim azyl, lékařské ošetření a ještě se jim ta verbež bouří v táborech, páč jim začali dávat místo ojra poukázky na jídlo.
Nerad bych se dočkal toho, že nám to sem (kvůli vlastní neschopnosti tento problém řešit) začne Brusel přeposílat.
Takové dárečky už tady máme.
Tak takhle, soudruzi, ne!
22. 05. 2014 | 15:01

neo napsal(a):

Filuta:

vaše rasistické a xenofobní vysvětlivky mě nezajímaj.
Mě zajímaj skutečné důvody.

Uvedu příklad.
U nás hledají dejme tomu někoho s ekonomickým vzděláním, aby uměl anglicky, polsky a maďarsky. Přihlásí se 3 uchazeči. Čech, Maďar a Polák. Zaměstnavateli je jedno, odkud kdo je, jaké je národnosti. Potřebuje někoho, kdo splňuje požadavky, bez ohledu na to, jestli je Polák, Maďar nebo Čech. Ten který projde řízením má místo.

Teď mi řekněte, proč by musel brát Čecha, pokud by lépe vyhovoval Polák?
22. 05. 2014 | 15:03

Filuta napsal(a):

Belgičan

Vy jste tak prudce inteligentní, že musíte být členem ODS.

Pokud má zaměstnavatel možnost pořídit si za pár šupů otroka- imigranta, nebude si přece solidně platit kvalifikovanou českou sílu, že? S ohledem na všeobecnou vyčůranost zdejších "podnikatelů" znamená hojnost nádeníků z Ukrajiny a ze Slovenska velký problém pro zdejší nezaměstnané, zejména ty s nižším vzděláním.

A o jakých to zahraničních firmách, z nichž tady Čech tak tyje, mluvíte?
O buranech z korejské automobilky, kteří dřou za pár korun Čechy z kůže?
Nebo snad o Amazonu, co se sem usilovně tlačí a v Británii vyzývají politici k jeho bojkotu, protože neplatí řádně daně , zaměstnanci u něho pracují v otrockých podmínkách a stávkovalo se kvůli tomu i v Bavorsku?
Nebo snad máte na mysli cizí obchodní řetězce, kteří platí zaměstnance minimální nebo o málo vyšší mzdou?
Tak tohle bych si tedy klidně odpustil.
22. 05. 2014 | 15:10

Filuta napsal(a):

Neo

Tady se nebavíme o takovýchto nuancích.
Zedníka , dělníka nebo prodavačku nemusíte hledat v zahraničí.
Je jich u nás spousta a zoufale hledají práci.
S tou vaší xenofobií a rasismem jste směšný.
Tím mlátí kolem sebe hlupáci, kteří mají strach z toho, že jejich pol.strany prohrají volby, protože tento problém nebraly leta na zřetel.
Na západě jsou nacionalistické strany na vzestupu a mně je srdečně jedno, co si o tom myslíte.
ODS se stala pravdaláskařskou stranou a zklamala hluboce své voliče, Svobodní se přidali k světlonošům pravdy a lásky taky, Topka je nevolitelná strana unijních kolaborantů stejně jako lidovci.
Perspektivu mají jen strany, které budou konečně reflektovat přání voličů.
22. 05. 2014 | 15:17

Fialenka napsal(a):

"Česká republika přitom další imigranty potřebuje, pokud má ekonomicky růst a pokud nemá postupně takříkajíc vymírat."

To je lež jako věž. Imigranty možná potřebují zaměstnavatelé kvůli levné pracovní síle, nebo ti co za jejich přijetí dostanou zaplaceno.

Česká republika potřbuje změnit hospodaření v inspiraci skandinávskými zeměmi. A ohledně té nízké porodnosti ... nevím kolik nás za 500 let při téhle porodnosti bude, ale věřím, že spočítat to lze. Takže třeba 5 000 000? Při dobrém hospodaření to bohatě stačí.
22. 05. 2014 | 15:18

Občan napsal(a):

K.V.,

to nemá s uprchlíky nic společného. Problém je s imigranty ekonomickými - tedy s gastarbeitery.

Africké a blízkovýchodní uprchlíky SI vyrobila EU sama svými stupidními válkami vedeným PRO USA nebo SPOLU s USA (dtto Balkán, Blízký Východ). Tak jim holt teď musí nějak pomoci.
Nejvíc by pochopitelně pomohla, kdyby místo dodávek zbraní přispěla k uklidnění a k ekonomické soběstačnosti Afriky. Kupříkladu pomocí s vodním hodpodářstvím, se zalesňováním, regulací expoatace afrických přírodních zdrojů. Jenže s tím nebude souhlasit "kapitál" :-(
Uprchlíci (ODKUDKOLI) patří do záchytných zařízení, kde zůstanou po nezbytně dlouhou dobu a jakmile se situace trochu zklidní, pojedou domů.

Gastarbeiteři jsou jiná kategorie. Zhusta čistí parazité, kteří profitují z nedokonalé legislativy "hostitelských" zemí, nebo z přímo cílené destrukce domácího "trhu práce". Země jako je ČR si nemůže dovolit dovážet lacinou pracovní sílu z EU nebo z mimo ní, dokud má doma skoro milion vlastních občanů bez práce.
22. 05. 2014 | 15:20

antoni.n napsal(a):

Dobrý den,

můj privátní názor se ukrutně neliší od názorů zde výše uvedených.

Tschechien, země Česká není dobrý prostor pro masovou imigraci. To, co se zde již vyskytuje z Božího dopuštění a dopuštění nepečlivých služeb a orgánů je dosti a dosti. Stačí. Jest to prostor malý, sevřený horami, jaksi vklíněný do Germanie beze smyslu, bez vlastního přístupu k moři a snad i z tohoto pramení tolik obtíží zdejších domorodců.

I s tímto zůstatkem bude problémů mnoho, problémů dosti s dosavadními inhabitanty, o menšinách tzv. nemluvě. Až se to v tom kotli po čase ukrutně zamíchá, Cikáni s Vietnamci, s muslimy, s afričany, s Čečenci, Armény, Kazachy, Uzbeky, etc. to bude tak horká polévka, že s ní ani BIS se svými zverbovanými maníky z Moravy neporadí. Ani residentura nejmenované služby na každém českém letišti. Budou šťastní, že si zachrání holé životy, až na ně tito borci začnou házet molotovy a další.

Všechno posrali s tím multikulti, bude bezbřehé, nezmapovatelné a obrana a investigace dovnitř těchto struktur v podstatě nemožná. Přiznávám však, že celá ta věc a její iniciace s multikulti nemí mi jasná, zřejmá. Nabízí se myšlenka, že třeba část stupidní sionistické lobby se do toho dala, ale proč, to samé snad, že se chrání na jistých parcelách Romové, aby snad za odporem k ní nevystrčil růžky antisemitismus ?

To přece by bylo debilní a jen krátkodobě posloužilo. A nebo jen ty prachy prachy, muslimské námezdní síly ve Francii atd ? Aby to dočasně posloužilo jistým židovským firmám ? Věru nevím. A pokud tyto mocné síly jsou tak debilní, tak Pán Bůh s námi a zlé pryč.

Jak jsem zde již dříve uváděl, kde byly služby, Pánek, Štětina, Procházková, když docházelo k postupné okupaci Karlsbadu a těch lázní kolem, Stodůlky a další oblasti v Praze a na jiných místech, nyní směšně vyhrožují okupací těchto zemí Putinem, měli ječet již o mnoho let zpátky. Falešní gerojové. Proč by se měl Putin sem vlamovat tanky a raketami, když díky českým polistopadovým režimům a jejich zkorumpovaným garniturám molodci maji skoro vše, na čem jim zrak jejich milostivý spočinul.

Prý půl milionu, přidejte, třikrát tolik, v nejlepším.

Jeden skoro nevěří svým očím, kdy čte tu ostudnost, přepisy rozhovorů nyní manželů Nečasových.

Jak je to dlouho, co jsem zde chmurně glosoval - Rožnovské hodiny smutně bijů, dva, tři, čtyři roky ? Co jsem parodoval Kalouskovy domácí scénky ?

Nu, pravda, cosi, kdesi, kdosi mne přepadl a dostal jsem pěkně na budku, dvě hodiny v bezvědomí. Ještě mají jakousi moc a mstí se.

To nevadí, hlavně nenechat se zastrašit gangstery a jejich sběří a případně včas vytáhnout protizbraň, jsou to vlastní podělaní sráči a proto dělají to co dělají.

"Kdo se se už naučil trpět, je nezranitelný, necítí žádnou bolest.... Každý je strůjcem buďto svého kříže, nebo svého štěstí."

Pozdravuji všechny zde v dobrém, Pax

an
22. 05. 2014 | 15:31

neo napsal(a):

Filuta :

Vy se nebavíte? Já ano. Nerozlišuji národnosti, mě zajímají schopnosti.

Týká se to ale i těch úprodavaček. Když stejnou práci udělá třeba za méně peněz,proč ji nevzít? Vy když jdete nakupovat, koupíte si jistě raději to dražší i když kvalita je stejná, že? Pochybuji.

Nemám politické strany, které by mě nějak zajímaly, takže jste mimo. A žádný problém nevidím.

Přání voličů je OK, uvidíme ...
22. 05. 2014 | 15:50

antoni.n napsal(a):

Vážený pane Neo /liberále/

mohl by jste prosím, alespoň ve zkratce nastínit Vaši životní filosofii ?

Děkuji
an
22. 05. 2014 | 15:53

Filuta napsal(a):

Neo

Jste zastydlý zastánce neviditelné ruky trhu a tudíž Klausův klon.
My inteligentnější jsme už za těch 24 let pochopili, že nefunguje.
Nezaměstnané byste nejradši hnal na nucené práce zdarma, ale že vám tady ilegálové dělají vítr ve státní pokladně, vám nevadí.

Vy chytrolíne, ti čeští nezaměstnaní neodvedou státu ani korunu na daních a stát jim musí poskytovat alespoň jistou dobu sociální dávky (ač velmi skromné).

Je mi ukradené, že se zahojí vyčůraný podnikatel, když na tom proděláme v závěru všichni.
Ale to zjevně nejste schopen pobrat.
22. 05. 2014 | 16:08

Filuta napsal(a):

A ještě na okraj.
Ti gastarbajtři poté, co je pan podnikatel z práce vykopne, mají dokonce nárok na naši státní podporu.
Takže pan podnikatel vydělá na gastarbajterovi, ale náklady nese opět stát, resp.český občan.

Tomu říkám podnikání.
22. 05. 2014 | 16:10

xerox napsal(a):

nejlepší větička od fanatického multikulti pehecího je :

,, Jenže zatímco ve většině zemí, kde diskuse o přistěhovalectví probíhá .. ,,

na západě už léta probíhá tvrdý odpor proti tzv. emigrantům ... a protože se k tomu nemaj oficiální zavedené demo strany v těchto státech protože podléhají americkýmu globalismu přesto , že je to likvidační pro ekonomiku a kulturu menších států ...

a tak nastupují nové strany , jenž jsou globálními multikulti fanatiky placenými různými pofidérními nadnárodními organizacemi , označovány za tzv. extrémistické ...
22. 05. 2014 | 16:52

Maximus napsal(a):

Pan autor mimo jiné napsal:
Česká republika přitom další imigranty potřebuje, pokud má ekonomicky růst a pokud nemá postupně takříkajíc vymírat. Míra porodnosti je u nás nízká—necelých 1.5 dítěte na každou ženu—což nestačí k přirozené reprodukci populace.

Jasná slova Bilderbergčana a člověka nosiče vody mocných, dělajícího černou práci pro nejbohatší západní elitu, co chce doslova sežrat svět. A že jich tady na blozích aktuálně je, snaživců. Problém je ovšem v tom, že oni si pojem demokracie vysvětlují trochu jinak než většina moderních vzdělaných lidí.
Hezký večer.
Není s nima žádná diskuzem, jen melou svoje mantry...
22. 05. 2014 | 19:50

neo napsal(a):

antoni.n :

nemám filosofii
22. 05. 2014 | 20:05

neo napsal(a):

Filuta:

velmi, ale opravdu velmi se mýlíte. Nejsem Klausův klon. A pokud nejste úplný hlupák, tak víte, že lidi se neklonují.

Nezaměstnané bych samozřejmě nehnal na nucené práce, pouze bych jim rád dal možnost aby se rychleji a snáze mohli navrátit na pracovní trh.

Pokud práci má cizinec, který zde žije, tak zde taky platí daně a nakupuje a mně je opravdu srdečně jedno, jestli je čech, slovák, polák, maďar, australan, brit, ind nebo kdokoli jiný.
22. 05. 2014 | 20:10

Filuta napsal(a):

Neo

Blbě žvaníte.
Jako ostatně vždy.

Slovák nebo Ukáčko tady neutratí ani vorla.
Bydlí na nejlevnější zaplivané ubytovně a žerou gothaj z papíru. Prachy posílají domů.

Jediný, kdo na tom vydělá, je ten vychcaný podnikatel.
Nějak jste zapomněl na ty ztráty na daních.
Nezaměstnaní je neplatí a navíc pobírají podporu.
Cizinci mají taktéž nárok na podporu, pokud o zaměstnání přijdou.
Následně u nás buď páchají kriminalitu nebo pracují načerno.
Žádná pozitiva pro stát nevidím.
22. 05. 2014 | 21:27

Občan napsal(a):

Neouši,
jak tady "fungují" Ukrajinci, Bulhaři, Makedonci, Moldavané vím velmi dobře. Od nich.
Daně zde obvykle NEplatí vůbec, a pokud ano, pak v nejnižší možné míře. Jak ti, co pracují ořes agentury, tak ti, co zde "podnikají". Moc fajn jsou i jejich "stavební družstva"...
To samé je s pojištěním.

Nenakupují zde skoro NIC. S K O R O N I C. Potraviny si vozí z domova, špinavé prádlo si vozí vyprat domů, lékaře zde mají vlastní a platí jim cash, ubytování jim zprostředkují jejich agentury za platbu cash, domů a zpět je vozí jejich dopravní firmy.
Pokud vůbec něco kupují, tak to jsou sladkosti pro děti, kredit do mobilů a jízdenky na MHD. To je SKORO všechno.

S Vámi je, hochu, jeden problém. Zatímco my žijeme v realitě, Vy se pohybujete ve virtuálním světě.
22. 05. 2014 | 22:20

evix napsal(a):

Občane, ono se někomu vyplatí jezdit prát prádlo do Bulharska, Makedonie, Moldávie a na Ukrajinu?
Tomu nevěřím...Potraviny to jo, ty se vozit dají, ale jezdit tisíc a více kilometrů si vyprat prádlo je blbost! Stačí si najít, kolik stojí ty jízdenky na autobus...co vím tak jezdí maximálně za čtvrt roku, spíše méně....
22. 05. 2014 | 23:04

Vandal napsal(a):

Pehe

Česká republika přitom další imigranty potřebuje, pokud má ekonomicky růst a pokud nemá postupně takříkajíc vymírat. Míra porodnosti je u nás nízká—necelých 1.5 dítěte na každou ženu—což nestačí k přirozené reprodukci populace

xxxxxxxxxxxxxx

Co takhle zkusit recept soudruha Husáka? Víte co to byly Husákovy děti?
Chcete více dětí? Pomáhá se cigánům, a podívejte, jak se rozmnožují, jedna radost!
Nebylo by řešením pomáhat radši našim lidem, Čechům a Moravanům? Než sem tahat

cizí verbež? A náš národ nechat vymřít? Komu sloužíte, soudruhu Pehe?
22. 05. 2014 | 23:14

Dalimír napsal(a):

Nebojte se pane Pehe brzy Brusel rozhodne o přidělování kvot počtu afričanů do každého státu EU jednotlivě ! To pak bude točo ! Populace u nás se během pěti let z dvojnásobí a naplní se tím pak vaše sny ! Černoušci jsou stále při chuti to jistě víte takže za pár let se máme na co těšit ! To ale nebudou potřebné produktivní síly pro naší zpustošenou ekonomiku ale právě naopak zkázonosná smrt ! Nikdy jsem nefandil vandrákům ,ani vietnamcům natož těm naším kočovníkům ! At si každý žije tam kde se narodil ! Takhle je to nejpřirozenější !!
22. 05. 2014 | 23:24

Dalimír napsal(a):

Neo ruku na srdce Vy věříte tomu že tady v Čechách vietkong platí poctivě daně ? Jestli ano tak pak jste neskutečně naivní !! čest práci
22. 05. 2014 | 23:29

an napsal(a):

Ad Dalimír

ano, jistě zdejší vietkong neplatí téměř nic, jen je mi záhadou, kdo to opečovává a kryje.

Ten někdejší komouš Wimmer jest již schován tam v té zemi a kdo ho zastupuje dnes tady ?

Neuvěřitelná situace, mají zde většinu všech maloobchodů po celé zemi a nikdy nad nimi žádná inspekce, zatím prý nenalezli žádné pochybení. Jsou všude, po celém území Česka a zatím, žádné inspekce, žádné nálezy. Prý naší přátelé z minulého bolševického režimu.

Nedoktnutelní. Přátelé z daleké Asie.
23. 05. 2014 | 00:12

dennis napsal(a):

Sice se na to divam podobne jako pan Vandal - za poslednich dvacet dvadvacet let ani jedna vlada nevenovala rodinne politice patricnou pozornost a prozatim kazda vlada vedla politiku proti rodinam.

I kdyby vsak socialni politika statu dokazala utratit podobnou sumu penez na kazdou rodinu jako kdysi Husak, nebyl by vysledek adekvatni. Ubytek puvodniho obyvatelstva v bohatych zemich Evropy ma dlouhotrvajici zesilujici trend. Migrace obyvatel planety po druhe svetove valce ma nekolik pricin, z nichz mnohe jsou odlisne podle geografickeho a etnickeho puvodu migrujicich obyvatel. Celkem se ale jedna o globalni jev, ktery prerusta jakekoli moznosti regulace i tech nejsilnejsich statu. Hlavni a temer ve vsech pripadech spolecnou pricinou jsou markantni rozdily v ekonomicke urovni obyvatel.

Myslim, ze je to pan Robejs'ek, ktery poukazuje na na to, jak velike rozdily v zivotnich podminkach v severni Africe a na Blizkem Vychode proti podminkam k zivotu v Evrope povedou k neregulovatelnemu a predevsim k rostoucimu pohybu obyvatelstva.

Zadna imigracni politika jednotlivych evropskych statu na postupnem ubytku puvodnich obyvatel Evropy nic nezmeni. Vstricna, pratelska, chapajici, korektni, a nevim jaka, politika nezvrati trend migrace do Evropy.

Historici maji dnes docela solidne zmapovanou "cestu" a "historii" migrace od pocatku lidske civilizace. S nejvetsi pravdepodobnosti kolebkou lidstva byla urodna oblast africkeho rohu pred vice nez ctyriceti tisici lety. Za tech radove nekolik desitek tisic na let se pocet obyvatl Zeme vysplhal na vic nez sedm miliard lidi.

Myslim, ze clovek nemusi byt ekonom, sociolog, politolog - proste nemusi byt specialistou v zadnem oboru, staci pohledneli na mapu sveta, aby se mu zjevila nejpravdepodobnejsi blizka budoucnost: Pnuti mezi nejbohatsimi zememi sveta a oblastmi, kde na Zemi nejrychleji pribyva obyvatel se prevychovou "puvodne bohatych" ke snasenlivosti proste neda vyresit ke spokojenosti (vsech).

Ac si to "neumime predstavit", budeme se snazit tomu vyhnout, pokusime se o reseni formou "pomoci" prelidnenym oblastem, ale nakonec dramatickym konfliktum, ktere pro budoucnost budou muset nastavit novy status quo se nevyhnou ani ty bohate, ani ty "rozvojove" zeme.

Doposud nic nenasvedcuje tomu, ze by se bohaty "sever" chtel pokusit a jednotnou politiku mirove koexistence.
23. 05. 2014 | 04:36

Občan napsal(a):

Dalimír napsal(a):
"Neo ruku na srdce Vy věříte tomu že tady v Čechách vietkong platí poctivě daně ? Jestli ano tak pak jste neskutečně naivní !! čest práci
22. 05. 2014 | 23:29"

V zájmu objektivity musím konstatovat, že minimálně někteří Asiaté zde daně platí, a to docela poctivě.
Totéž ovšem nemohu konstatovat u minimálně některých Východoevropanů, kteří zde "podnikají" jako prodavači, uklizeči, pokojské, přidavači na stavbách, kopáči, apod. Částečně to lze vysvětlit jejich naprostou neinformovaností, kdy se domnívají, že agentura, jež je na Ukrajině (a jinde na Východě) najala, jim zrostředkovala zaměstnání a nikoli živnostenské oprávnění. Ti, s nimiž jsem hovořil, z toho byli značně překvapení.
23. 05. 2014 | 06:30

Občan napsal(a):

Pane an,
krytí protagonisty předchozího režimu již neobstojí. Od převratu uplynulo 25 let, takže ti, jimž bylo v r. 1989 40 let, jsou dnes seniory. neuchylujte se k laciným klišé.
Pane Dennisi,
to je ten "středověk v nás". Kolonialismus dosud neskončil, pouze se poněkud změnily jeho projevy a metody; jinak trvá dál.
Od r. 1950 se počet obyvatel Země ztrojnásobil. Za pouhých 60 let! Po WWII potřeboval "vyspělý svět" spoustu levné pracovní síly, již SI pomordoval během války. Nebylo nic snazšího než sáhnout do stávajících a bývalých kolonií. A podporovat porodnost a přežití dětí do dospělého věku.
Nyní se ekonomický trend obrátil a na Zemi se staly "přebýtečnými" cca 4 miliardy lidí. Nadšenecké "výpočty", hlásající, že Země je schopna pohodlně uživit 10 miliard lidí, se ukázaly být chybnými. To je potíž hypotetických "údajů", kdy prognostici pracují s ideálními stavy a lidé i ekonomické děje jsou pro ně jen matematickými veličinami.

Regulace populačního růstu JE možná dvěma způsoby.
Jedním je rozsáhlá genocida. Pokusů již proběhlo několik, ale pokaždé experimentátoři zjistili, že jejich prostředky nejsou selektivní a zabíjejí bez ohledu na rasu. Otevřená genocida je neproveditelná, protože její případné objekty mají prostředky pro svou obranu.
Druhým způsobem je rozumná hospodářská a sociální politika, cílená na omezení porodnosti a na zvýšení kvality života pro rodiny s malým počtem dětí. Překážkou realizacetakové politiky jsou a) náboženství a b) zájmy mocenských skupin (zhusta totožných s náboženstvími). Což, bohužel, postupně povede k pokusu o otevřenou genocidu, který skončí zánikem civilizace takové, jakou ji známe dnes. Přeživší nejspíš budou závidět mrtvým...
23. 05. 2014 | 07:01

Belgičan napsal(a):

Filuta napsal(a):

"Belgičan

Vy jste tak prudce inteligentní, že musíte být členem ODS..."

Filuto,
to je právě ten Váš problém.
Máte mozek zaneřáděný předsudky a při té jeho kapacitě nemáte šanci do něj dostat více. Kdybych neměl pravdu, tak byste byl schopen vyjmenovat dost zahraničních firem, které zde v ČR prosperují a zaměstnávají celé regiony této republiky kde lidé jsou šťastní, že mají práci.
Kdybyste měl vyšší kapacitu mozku a k tomu trochu sociální inteligence, tak byste věděl, že je lepší mít práci za míň, než nemít práci vůbec (mimochodem tohle je historický základ švýcarského úspěchu, říká se tomu "vypracovat se"), a možná že byste přehodnotil svůj negativní postoj ke korejským "buranům", jak je ve své prostotě posměšně nazýváte.
Než tu začnete jedním dechem psát cosi o stávce a o otrockých podmínkách a to v Bavorsku, tak si napřed udělejte jasno, co tahle slova znamenají.
Chápu, že Vám se daří špatně, ale to je Vám špatně samému ze sebe, a pouze to projektujete na své okolí pomocí slovních obratů jako všeobecná vyčůranost zdejších podnikatelů, dřou z kůže, burani, otrocké podmínky… Tyto a další Vaše výrazy odpovídají více, jak stavu naši společnosti, stavu Vaši duše.
23. 05. 2014 | 07:45

Filuta napsal(a):

Belgičan

Nejdříve si zjistěte, kdo u toho Amazonu v Bavorsku pracuje.
Pro Němce nejsou jeho podmínky přijatelné a tak se tam dováží pracovní síla z východu.

A zjistěte si také, jak platil třeba Amazon daně v Británii, když politici vyzvali k jeho bojkotu.
Téměř všechny zahraniční firmy u nás odrbávají své zaměstnance a požívají oproti českým firmám nezasloužených výhod.
Vím přesně, co znamenají otrocké podmínky - 12 a více hodinová doba, 8-12 tis.hrubého, buzerace, ponižování (Česká pošta, řetězce, mnoho privátních firem).


an

Přesně tohle si myslím taky.
O Sapě se ví, že tam jedou drogy ve velkém, ale nikdy tam nic nenajdou.
V Británii udělali na Vientamce velký zátah, protože zjistili, že zotročují lidi (berou jim pasy, nutí je vydíráním k prostituci a práci za pár šupů). Britové uvádí, že tzv.nehtová studia a večerky jsou jen prádelny peněz z drog, kuplířství a prodeje falzifikátů.
Proč naše policie nekoná a obecný lid si stále myslí, že jsou Vietnamci pro společnost přínosem (jakým???), netuším ani já.

Velká VĚTŠINA Vietnamců pracuje pro bosse a ty obchody jim nepatří.
Podílí se tedy na kriminalitě i daňových únicích obrovského rozsahu.
23. 05. 2014 | 07:58

neo napsal(a):

Filuta :
opět se mýlíte, jak to jen děláte? Samozřejmě jako vždy píši fakta.

Mám za kolegy několik Slováků a žijí v normálních bytech, domech, mají rodiny tady a utrácí samozřejmě tady. stejně jako Němci, Francouzi, Italové, Ukrajinci, Poláci, Maďaři atd..
23. 05. 2014 | 08:15

neo napsal(a):

Občan:

Už jsem vám několikrát psal, že vám neztvrdne, když budete napadat.
Co ale čekat od zbabělýho zkrachovalýho srábka, který se nedokáže udržet v žádné práci, protože je totál lempl neschopa a končí u nočníků a plínek.
Vy nevíte velmi dobře vůbec nic. Lžete neustále, mnohokrát jste byl ze lží usvědčen a jset prostě zbabělá lemplovská stbácká nicka.

.U nás pracují jako normální zaměstnanci firmy, mají vš vzdělání, slušné platy, žijí tu, pracují, platí daně......

Dále zase lžete. Musíte vědět, že nemohu žít ve virtuálním světě.
23. 05. 2014 | 08:19

Filuta napsal(a):

Neo

Já s vámi diskutovat nehodlám.
Jste v bleděmodrém totéž, co neblaze proslulý demagog Návštěvník - Parabellum.

I blbý by pochopil, že mluvím o nekvalifikovaných nebo málo kvalifikovaných zaměstnancích, které není třeba importovat. Taky jsem to jasně napsal.

Už začíná být nouze i o místa lékařů, vyjma specifických profesí, omezení je tedy nutné.

Prioritou je zaměstnat NAŠE lidi!
A vy mi s tím vaším multi-kulti polibte šos.
Tečka.
23. 05. 2014 | 08:47

Občan napsal(a):

Neo,
Vy máte kromě mnoha jiných problémů i problém s erekcí, že o ní stále hovoříte? To je mi Vás líto. Zkuste méně "pracovat" a více se věnovat radostem života. Časem se to snad zlepší.

Své pohrdání těmi, již pečují o nemocné, postižené a seniory, i senior samotnými, jste zde dal již mnohokrát najevo. Vaše potřeba zdůrazňovat veřejně svou sociopatii se zdá být obsesí. Navštivte odborníka a svěřte se mu i se svou poruchou erekce. Mohlo by to mít souvislost, protože demence, dříve připisované seniorům, dnes postihují stále mladší část populace. Při vhodné mediakci by se to mohlo zlepšit nebo alespoň stabilizovat.

Nikoli, Neo. Nemohu VĚDĚT, zda žijete v reálném světě; neznám Vás osobně. Vaše veřejné projevy zde na A.cz však nasvědčují tomu, že v reálném světě nežijete nebo jej odmítáte.
23. 05. 2014 | 08:54

neo napsal(a):

Filuta:

a to je právě ta chyba. Vy mluvíte o ...blá blá blá...

já mluvím o všech. Nemůžete si vyzobávat co se vám zlíbí.
Lidi nedělím na vaše, naše, jejich, takže si s těmi svými rasistickými a xenofobními poznámkami zalezte někam.

Priorita je zaměstnat toho koho je potřeba bez ohledu na rasu, národnost, pohlaví, náboženské vyznání či sexuální orientaci.
23. 05. 2014 | 08:56

neo napsal(a):

Občan:

pane Občane, já narozdíl od vás tyto problémy nemám. Vy se snažíte zvýšit si sebevědomí urážkami. Kdybyste místo toho napadání diskutoval k tématu, slušně, bez nutnosti urazit, zkopat, ponížit, dalo by se s vámi normálně mluvit. Toho ale asi nejste schopen, jste zlý člověk.

"Své pohrdání těmi, již pečují o nemocné, postižené a seniory, i senior samotnými, jste zde dal již mnohokrát najevo."///// dokažte to, jinak jste zase jako vždy za lháře.

naopak já mohu dokázat, že vy pohrdáte přímo těmi postiženými, nemocnými, což ukazujete na každém blogu, kde je takovým lidem věnován článek.

Nejsem sociopat. Opět lžete a pokud si myslíte, že ne, tak prosím důkaz.

Musíte to vědět. Musíte vědět, jiný než reálný svět není. Pokud toto nevíte, pak jste opravdu hloupý. Není divu, že své projevy pak ventilujete agresivně.
23. 05. 2014 | 09:02

Maximus napsal(a):

neo napsal(a):
antoni.n :

nemám filosofii
22. 05. 2014 | 20:05
..............................

Každý má nějakou životní filosofii a tedy i vy máte filosofii a tedy ničeho, dost úsměvné a vypovídající o vás. Ale když jste jste pravičák, tak přece musíte mít filosofii myšlení pravičáka tj. důraz na jedince a jeho schopnosti, jistý druh antikolektivismu, svobodu, podnikání atd. Však přece víte. Takže se nekrčte a rozbalte to a nestyďte se.

S těmi cizinci z východu u nás je to ovšem vošajstlich, většina z nich tady dělá za peníz, na který obyčejný Čech nereaguje. Tím nám tady ovšem snižují výsledné nivó mzdy! Třeba u mého známého dostává v malé stavební firmě ukrajinský přidavač Pjotr 135,-Kč/hod. a je to docela dobrý pracant. Sám jsem jeho služeb využil. Je to samozřejmě na ruku a čistého a stát z toho nic nemá. V agenturách např. ty co lifrují Ukáčka do obch. řetězců je to o dost méně, např. jedna známá Ukrajinka Viera má od agentury čistého cca 60,-Kč na ruku a dělá v Aholdu velmi slušně a maká jako fretka. Všechny tito lidi, a je jich většina, tady opravdu moc nenakupují, nemají z čeho a přebytky posílají ven domů, kde je bída jako trám. Když jsem bydlel v Libni, tak v našem domě byl Ukrajinec a byl natolik šikovný, že se časem vypracoval na vyšší pozici v menší výtahářské firmě. Šéfa firmy osobně znám. Pamatuji si na něj, jak byl jednou naštvaný a tehdy se mi svěřil, že ho mafiáni vymákli a musí nyní platit výpalné. Faktem je, že jsem tam dva ksichty v ojetém Bavoráku dvakrát viděl a ty byli to hnusní chlapi, kterým to koukalo z očí. Bezděky jsem pomyslel na svého Glocka 19, který docela dobře ovládám. Jen netuším, proč se Ukrajinci nechají tak vydírat, ale zřejmě to jde do nejvyšších pater politiky a celá ta jejich zem je totálně zkorumpovaná a prolezlá svinstvem. A tohle by si EU chtěla přivázat na krk, jenže tady v posledním konfliktu o UA nešlo, šlo potažmo o Rusa a postavit mu na hranicích další vojenské základny. Rus je bohatý a to někdo ví a nedá mu to spát.
Ještě tady byla zmínka o Vietnamcích, i to je známo o jaké peníze tam jde a celkem je to přesně zmapováno. Zhruba dnes legálně vyváží cca 6 mld.Kč ročně a prakticky stejná částka je vyvážena nelegálně. Takže to zas tak není s nimi strašné, jen nemají jako všichni Asiati vyvinutý smysl pro fair play v západním rozměru a právní povědomí, oni když vás natáhnou, tak to považují za přednost, ovšem oproti Arabům, jsou zase Asiati na mnohem vyšší úrovni ve všech směrech.
Hezký den.


Zrovna tady čtu, slepému neukážeš,ale vysvětlíš, hluchému neřekneš, ale naznačíš, ale debil.vi nepomůže ani jedno!
23. 05. 2014 | 09:04

neo napsal(a):

Maximus:

politika mě nezajímá. Filosofie taky ne a je mi tak nějak fuk, co si o tom myslíte :)

Dále pak píšete o koze, zatímco já o voze... to nic, to se stává.

Sice nemám známý ukrajinky v marketech a známé ukrajince na stavbách, zato mám mnoho kolegů přímo v práci, kteří jsou cizinci.

Indové, angličani, skoti, francouzi, italové, slováci, poláci, maďaři, španělé, portugalci, němci, holanďani, belgičani, ukrajinci, australani.... všichni zaměstnanci firmy a za svou práci dostávají odpovídající mzdu. Žijí zde, pracují zde, utrácejí zde, mají zde rodiny...
23. 05. 2014 | 09:25

buldatra napsal(a):

Pehe píše, že:
...v České republice je rostoucí odpor vůči přistěhovalcům tak trochu záhadou.

Páč mám záhady rád a tajemno také a vůbec, například takový poltergeist, nebo samovznícení, či UFO, bylo by dobré napsat o tom nějakou knihu a uspořádat přednáškové, imigračně-záhadologické turné. Na tom by Pehe mohlo vydělat něco oběživa a zviditelnilo by se.

Jestli to s touto záhadou nebude nakonec třeba tak, že jsme malý nárůdek, který by se celý vešel do jednoho, dejme tomu, ne zrovna největšího čínského nebo emerického města a v tom nárůdku je hodně přes půl miliónu nezaměstnaných.

Přitom, kam člověk zavítá, všude narazí na nějakého pracujícího cizince, pracujícího ať už na černo, nebo na bílo.
Ona exotika je v těchto končinách oblíbená toliko jako drobný doplněk, nikoliv jako cosi
masového, všudypřítomného.
V tom je ukryto takové to konzervativní a být konzervativním není vůbec špatné.

A taky jsou lidem horem dolem cpány massdělovadly, 24 hodin ve dne a hodinu v noci, do dutin lebních informace, co se děje tam i onde. takový ten senzačí děs.
Třeba jak tamní i onější imigranti dělají to i ono ve smyslu škodění, rozbíjení a pálení, majetek starousedlíků je tam ničen, starousedlíci jsou ubezdušeni někdy exotickým způsobem, či vyhozeni do luftu a pak sbíráni smetáčkem a lopatičkou.
Budovaní slumů na předměstích a vznik dříve netušených vyloučených lokalit také místním na optimizmu imigračnímu nepřidá.
Atakdále.

No a lidičkové zdejší, takto poučeni a vyjukaní, nemají chuť a zájem tuto situaci chválit a nadšeně, nebo jen trpně snášet.
Co je na tom divného, to nechápu.
Ale asi je to záhada. Pro někoho.

Ostatně nejen to, nýbrž i četné myšlenkové postupy, vzniklé v Peheho bembeřici jsou pro ledaskoho záhadou. Co si o tom myslí asi myslí yetti?
23. 05. 2014 | 09:26

Filuta napsal(a):

Maximus


Neo je dosti podivný případ "pravičáka", který vyznává multi-kulti.
Nic podobného neznám.
Na jednu stranu pohrdá lidmi, kteří musí pracovat za nízké mzdy nebo nezaměstnanými, kteří podle něho vysávají stát (dle jeho mínění jsou neschopní nebo málo schopní), na druhou stranu mu nevadí imigranti (pracující velmi časo načerno), kteří tady neplatí daně.

Brit nebo Španěl mi opravdu zase tolik nepřekáží.
Ukáčka a lumpenproletariát ze Slovenska ano. Máme toho plné město a i v lokálním tisku píšou o tom, že s tím má policie plné ruce práce.
Nevidím jediný důvod, proč to tolerovat.
To snižování ceny lidské práce je zásadní problém.
23. 05. 2014 | 09:57

Filuta napsal(a):

Neo

Nikoliv - to je priorita pro podnikatele, ale ne pro stát!
Firmy si často kladou záměrně takové podmínky, aby mohly zaměstnat buď občany své země nebo levnou pracovní sílu odjinud.

Stát je tu od toho, aby tomu zamezil, je-li schopná pracovní síla u nás.
23. 05. 2014 | 10:00

dennis napsal(a):

Pane Maxime,
kdyz pan Neo lakonicky oznamil panu Antoninu eN, ze nema zadnou filosofii, muzeme na toto tema napsat disertacni praci. Ja jsem si to prelozil po svem. Pan Neo vetou o nekolika slovech oznamil, ze nehodla zesiroka panu Antoninovi vykladat a objasnovat sve nazory na svet. Tim mimoradne strucne, zdvorile a nezpochybnitelne ukoncil jeden dialog. (Zastavam zcela jine, leckdy opacne nazory na svet nez pan Neo.) Skutecnost a zpusob, jak se neche nechat zatahnout v diskusi do marneho hastereni s jednim diskuterem mi, asi na rozdil od vas, pripada vtipne a srozumitelne.

Ostatne vam pan Neo odpovedel sam za sebe. Temi nekolika radky jsem nedelal advokata panu Neovi, pouze jsem chtel vyjadrit starou znamou pravdu, ze kazda veta, kazde slovo je poselstvim, jehoz pravy smysl nam muze snadno uniknout. S oblibou pripominam slogan jedne nalepky na naraznik (bumper sticker), jak ji publikoval spisovatel Robert Fulghum: "Never vsemu, co si myslis!" Dodavam jen, ze smysluplnych vykladu jisteho sdeleni muze byt vic nez jeden jediny.

Mimochodem, jak jste premyslivy, rad se vas zeptam: Myslite si, pane Maxime, ze laskava osveta muze zabranit hrozivemu vyvoji v hromadne migraci? A nebo aspon: Muze nezaujaty sociologicky vyzkum postihnout prave priciny historickych emigracnich vln, neboli stehovani narodu? Napriklad mate nejakou predstavu o tom, jak germanske kmeny a s nimi slovanske kmeny a po nich predci Finu a Mad'aru prisli do jejich dnesnich vlasti'? Melo ono stehovani narodu rozhodujici vliv na konec staroveke ery rise rimske? Myslite, ze jsme svedky podobnych procesu i dnes? Myslite, ze jsme svedky vzniku "nove rise" na uzemi stare Evropy? Nebo si myslite, ze vhodna zmena legislativy muze zasadnim zpusobem zmenit onu dnesni ekonomickou migraci?
23. 05. 2014 | 10:28

neo napsal(a):

Filuta :

nevidím nic podivného na tom, chtít demokratickou , tolerantní, svobodnou společnost.

Na jednu stranu pohrdá lidmi//// lež, nikým nepohrdám
nebo nezaměstnanými, kteří podle něho vysávají stát //// lež, nikdy jsem nic takového netvrdil.

(dle jeho na druhou stranu mu nevadí imigranti (pracující velmi časo načerno), kteří tady neplatí daně.//// lež, nikdy jsem nic takového netvrdil.

ad druhý příspěvek:
na stát tak nějak kašlu, zajímá mě, co je výhodné pro mě. Totéž akceptuji u jiných, takže pokud je pro zaměstnavatele výhodnější zaměstnat cizince, nevidim důvod, proč mu v tom bránit.
23. 05. 2014 | 10:32

Občan napsal(a):

Když dovolítem pane Dennisi,

tak bych měl k této větě - "...Napriklad mate nejakou predstavu o tom, jak germanske kmeny a s nimi slovanske kmeny a po nich predci Finu a Mad'aru prisli do jejich dnesnich vlasti'...?" - pár slov.
V době, kdy keltské, germánské a následně i slovanské kmeny osidlovaly Evropu, žilo na celém světe dle odhadů kolem 20 000 000 jedinců druhu Homo sapiens sapiens. Evropa byla, zejména střední a západní, byla skoro lidurázdná. SKORO, nikoli zcela. Pokud sem přicestovala nějaká skupina, po dlouhou dobu pravděpodobně vůbec nikoho nepotkala. Proto byly vzájemné střety spíše nahodilé a jenom v případech, kdy přišedší narazili na nějaké větší sídlo a měli zrovna potřebu "doplnit zásoby", docházelo k cíleným útokům. Loupežnictví kvetlo pouze kolem několika málo obchodních stezek, z nichž tři (pokud se nepletu) protínaly i naše dnešní území. Jedna podél Labe "solná stezka), další procházela podél Odry a Moravy z dnešního Polska do dnešního Rakouska a dál, a poslední pak odbočovala od Labe kolem Vltavy směrem do dnešního Bavorska.
Právě ochrana obchodních karavan (a výnosy z této ochrany) vedla nejspíš jakéhosi Sáma k vytvoření kmenového svazu na území dnešních Čech a k boji s lupiči, kteří podél těchto stezek okrádali procházející karavany.

Stejné to bylo ve Finsku a Maďarsku. Víceméně pusto a prázdno, které osídlily skupiny, jež dorazily z úrodnějších a teplejších oblastí. Buď cíleně, nebo ze zvědavosti, nebo náhodou. Ty, co na místě přežily zimu, zjistily, že se tam asi dá žít a zůstaly.
K větším cíleným skupinovým střetům dochází až někdy kolem 7. století, kdy již i ve Střední Evropě existovaly opevněné stálé sídelní celky a mělo smysl se pokusit je ovládnout. Kde byla opevněná sada, tam byl obchod a tudíž i kořist.
Finsko bylo až do cca 10. století pro Vikingy z dnešního Norska a Švédska něčím jako oborou, kam si chodili nalovit otroky a samičky. Doslova. Kulturně se nacházelo na úrovni prvobytně pospolné společnosti a dobře organizované vikingské výsadky neměly s izolovanými skupinkami budoucích Finů žádnou práci.

K dalšímu textu - "...Melo ono stehovani narodu rozhodujici vliv na konec staroveke ery rise rimske? Myslite, ze jsme svedky podobnych procesu i dnes? Myslite, ze jsme svedky vzniku "nove rise" na uzemi stare Evropy? Nebo si myslite, ze vhodna zmena legislativy muze zasadnim zpusobem zmenit onu dnesni ekonomickou migraci?..."
Nejspíš mělo, protože jak rostla populace na sever od dnešní Itálie, rostl i počet římských kontaktů i konfliktů s novousedlíky.
Novodobé populační přesuny však nemají s děním na konci starověku nic společného.
Pokud nebude vhodná legislativa spojena se změnou chování "euroatlantické civilizace", tak nepomůže, ale naopak konflikt prohloubí a urychlí definitivní střet.
23. 05. 2014 | 11:23

Maximus napsal(a):

Dennisovi:
23. 05. 2014 | 10:28

Napsal jste moc otázek, na které není snadné a jednoduchá odpověď. Za většinou emigrací ovšem bývá ekonomické pozadí, tedy alespoň v dnešní době. Ale jistě na to dáme příště řeč. To je moc zajímavé téma. Jdu na tenísek a tak musím končit.
Nashle.
23. 05. 2014 | 11:43

dennis napsal(a):

Pane Obcane,
mam rozumet vasim slovum "pokud nebude rozumna legislativa", "stret 'civilizaci' se urychli".

Pokud ovsem budou mit evropske staty onu rozumnou legislativu, pak k zadnemu stretu, ani eskalaci boje o "lebens raum" ani nedojde?

Jestlize si vskutku myslite, ze legislativa spolecne s vhodnou agitaci mezi puvodnim obyvatelstvem, da vzniknout bezkonfliktnimu dejinnemu vyvoji, pak bych rad s vami ono presvedceni sdilel.

Bohuzel temperament me povahy me nuti si myslet, ze ani osveta, ani propaganda, ani vychova k multikulturalni snasenlivosti, nebo snad k politicke korektnosti, stejne jako sebedemokratictejsi (a nebo totalitni) legislativa nezabrani pohybu statisicu a mozna milionu bezencu v budoucnosti. Vsiml jste si nekdy uteceneckych taboru na Blizkem Vychode za poslednich dvacet let? Mate pocit, ze jich ubyva a ze se rysuje mirove reseni konfliktu v Africe a predni Asii? Na techto otazkach, domnivam se, zalezi, chceme-li si odpovedet na otazku: Je hromadna migrace resitelna mirnymi prostredky? (jisteze ze vseho nejdrive musime najit shodny nazor na dejinny vyznam migrace, jak jsme jejimi svedky dnes, ci za poslednich dvacet tricet let)
23. 05. 2014 | 12:27

Filuta napsal(a):

Neo

Vy jste zřejmě otrokem svého zaměstnavatele a leží vám až tak na srdci jeho profit, že nehledíte na ten vlastní.


My ,normální, to máme jinak.
Stát jsme totiž my a my pak cálujeme za ty vaše podnikatele ty díry v rozpočtu a živíme ty nezaměstnané.
Takže je mi prospěch vašeho zaměstnavatele kdesi.
23. 05. 2014 | 13:08

Filuta napsal(a):

Dennis

"Mírnými" prostředky se to už dávno řešit nedá.
Tady pomůže jen perzekuce anebo střelba ostrými.
Buď my, anebo oni. To je to, oč tu běží.
Dánové musí být idioti, když Wilderse nechali propadnout na čtvrté místo.
Vezmu-li v úvahu, že jsou ve vlastní zemi pomalu občany druhé kategorie a islámští imigranti je podřezávají jako králíky, nechápu...
Časem jim to dojde, ale to už bude jednoznačně pozdě.
Češi jsou naštěstí schopni poučit se z chyb druhých a nebezpečí islámu vnímají velmi silně. Přestože se je zdejší multikulturalisti snaží ukolébat k nečinnosti bagatelizací problému.
To, že jich tady zatím nemáme tisíce, neznamená, že bychom měli přestat být ostražití.
Oproti ostatním zemím jsme v obrovské výhodě a nesmíme si ji nechat vzít.
23. 05. 2014 | 13:14

neo napsal(a):

Filuta :

Znovu se mýlíte. Nejsem otrokem nikoho. Prodávám zaměstnavateli svou práci a jeho profit je samozřejmě i mým profitem. Nejen že mi za práci velmi slušně platí, ale poskytuje mnoho dalších benefitů, které by nemusel. Pokud firma prosperuje, stará se také samozřejmě velmi dobře o své zaměstnance. Nejde o žádné otroctví, ale úctu , loajalitu a vzájemný respekt. Navíc spolupráce s cizinci všech možných národností mi naprosto vyhovuje. Možná by vám neuškodilo nějakou dobu v takové společnosti pobýt, třeba byste změnil názor.
23. 05. 2014 | 13:21

Občan napsal(a):

Pane Dennisi,
podsouváte mi něco, co jsem vůbec nenapsal. Tedy Vám to zopakuji a větu rozdělím; a zvýrazním jedno důležité slovo :o)

Pokud nebude vhodná legislativa SPOJENA se změnou chování "euroatlantické civilizace", tak nepomůže.
Ale naopak konflikt prohloubí a urychlí definitivní střet.

Tedy - POKUD bude EU pouze přijímat restriktivní opatření, ale nezmění se její arogantní a agresivní exploatační až neokoloniální politika vůči vnějším regionům, PAK se problém prohloubí a urychlí se definitivní střet s obyvatelstvem vnějších regionů.
Tím jsem měl na mysli, že EU by prospělo (de facto) uzavření hranic pro imigraci ZA SOUČASNÉ maximální podpory vzájemné obchodní a kulturní výměny, podpory snižování natality ve vnějších regionech a podpory zvyšování kvality života rodin s málo dětmi.
Zjednodušeně řečeno - stačí, kdybychom přestali vyžírat např. Afriku a udrželi Afričany doma. PAK si můžeme postupně začít hrát na kamarády.

To vlastně není o multikulti, ale naopak o přirozené segregaci, kdy každá komunita žije tam, kde má kořeny. A navštěvuje jiné komunity, aniž by se jim nastěhovala do chalupy.

Problém BV není bezpečné probírat ve veřejném prostoru.
Nicméně - JAK by mohlo ubývat uprchlických táborů na BV, jestliže je jejich obyvatelům bráněno v návratu domů, přičemž v jejich vlasti neprobíhá žádná válka? Sama OSN tak pošlapává Chartu lidských práv (se kterou si vytřela zadek již v případě Iráku, kdy přímo OSN (!!!) ZAVRAŽDILA prostřednictvím sankcí skoro milion iráckých dětí), jejíhož dodržování má být garantem.
V Africe a některých částech Asie EU spolu s USA nejprve konflikty zorganizuje a vyvolá a následně je "mírově řeší".

ANO - hromadná migrace JE řešitelná mírovými prostředky. Jenže to je to poslední, o co by kdy mocenské skupiny v EU a USA stály :-(
23. 05. 2014 | 13:23

Filuta napsal(a):

Neo


Řadíte se k těm, kteří jako Svěrák nebo Menzel řečnili o "lokajství a slouhovství" a přitom se vlastní servilitou vůči knížecí jasnosti sami chovali jako ti největší lokajové.
Jste typickým představitelem tzv.střední třídy, která bojuje za zájmy horních deseti tisíc, k nimž nikdy nebude patřit.
Nevím, kdo je autorem této teze, ale má absolutní pravdu.
23. 05. 2014 | 13:56

neo napsal(a):

Filuta :

mýlíte se, zas a opět. K nikomu se neřadím.

Nebojuji za ničí zájmy.

Pravděpodobně máte problémi s chápáním psaného. S tím vám ale nemohu pomoci.
Své důvody jsem vám vysvětlil dosti srozumitelně.
23. 05. 2014 | 14:09

Rudi Koutek napsal(a):

Filuta napsal:
"V Británii udělali na Vientamce velký zátah, protože zjistili, že zotročují lidi (berou jim pasy, nutí je vydíráním k prostituci a práci za pár šupů). Britové uvádí, že tzv.nehtová studia a večerky jsou jen prádelny peněz z drog, kuplířství a prodeje falzifikátů."

Vetnamci a prostituce a kuplirstvi? Toto spojeni slysim poprve v zivote.
23. 05. 2014 | 15:11

franky napsal(a):

Migrace obyvatelstva je objektivní realitou. I v minulosti migrace ovlivňovala vývoj civilizací. Současná migrace je funkcí otevírání prostoru a projevuje se jak ve své fyzické, tak ve své virtuální podobě. Přítomnost v "českém prostoru" je ve své virtuální podobě nezávislá na vůli české společnosti, není touto společností řízená a není vnímána její prospěšnost či škodlivost. Vše se orientuje na fyzickou přítomnost v "českém prostoru", protože tato přítomnost se projevuje pro některé jedince jako konkrétní možné nebezpečí. Například i v tom, že tu přijde někdo schopnější a lépe využije příležitost méně schopnému. Je třeba rozlišovat prospěšnou a škodlivou migraci a v této souvislosti její řízenou či neřízenou podobu.
23. 05. 2014 | 15:24

Filuta napsal(a):

Rudi Koutek

Taky jsem čuměl.
Ale psali o tom , tuším, v HN nebo nějakém ekonomickém listu.
Nikdy mě nenapadlo, že logicky ty vietnamské večerky nemohou konkurovat řetězcům.
Mezi lidmi se šíří taková legenda o pracovitých Vietnamcích, kteří prosperují, protože hákují od rána do večera. Jenže pravda je taková, že tam perou....
Britové uvádí, že všechna "nehtová studia" zaměstnávají de facto vietnamské otrokyně, které musí večer provozovat prostituci a přes den perou.
Bossové jim vyhrožují povražděním rodiny doma ve Vietnamu.
Autor toho článku se pozastavoval nad tím, že naši policii a finanční úřady na rozdíl od britských vůbec nezajímá, že tolik" nehtových studií "nemůže absolutně prosperovat z legální činnosti, což se týká i večerek.
23. 05. 2014 | 17:38

Filuta napsal(a):

Rudi Koutek

Taky jsem čuměl.
Ale psali o tom , tuším, v HN nebo nějakém ekonomickém listu.
Nikdy mě nenapadlo, že logicky ty vietnamské večerky nemohou konkurovat řetězcům.
Mezi lidmi se šíří taková legenda o pracovitých Vietnamcích, kteří prosperují, protože hákují od rána do večera. Jenže pravda je taková, že tam perou....
Britové uvádí, že všechna "nehtová studia" zaměstnávají de facto vietnamské otrokyně, které musí večer provozovat prostituci a přes den perou.
Bossové jim vyhrožují povražděním rodiny doma ve Vietnamu.
Autor toho článku se pozastavoval nad tím, že naši policii a finanční úřady na rozdíl od britských vůbec nezajímá, že tolik" nehtových studií "nemůže absolutně prosperovat z legální činnosti, což se týká i večerek.
23. 05. 2014 | 17:39

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Rudi Koutek
http://www.theguardian.com/commentisfree/2013/aug/20/nail-bars-slavery-trafficking-vietnam
23. 05. 2014 | 18:23

Rudi Koutek napsal(a):

To musi byt ti Britove teda pekni zoufalci, kdyz se tam ty Vetnamky coby prostitutky prosadi na trhu. V Nemecku jsem nikdy neslysel, ze by se mistni Vetnamky zivily prostituci.
23. 05. 2014 | 19:27

dennis napsal(a):

Pane Obcane,
dekuju za odpoved. Kladu-li otazky, neminim tim, ze vas parafrazuju. Kdyz se ptam, nemam ve zvyku si hned odpovidat. Dik.
23. 05. 2014 | 22:10

K.P. napsal(a):

České obyvatelstvo má následující zkušenosti, historicky s imigrací německého, židovského a cigánskoromského obyvatelstva, v současnosti s imigrací vietnamsko-čínského a ruského obyvatelstva. Jak dopadne kritický pohled na jejich přínos?
24. 05. 2014 | 09:33

K.P. napsal(a):

Němci - národ nám kulturně velice blízký, obývající klasicky sousedící teritoria. Je to národnost mnoha velice rozdílných národů. Z nich Bavoři jsou nám asi nejbližší, Prusové nejvzdálenější. Tato populace žijící převážně v našich příhraničních oblastech byla v minulosti poctivým zemědělcem udržujícím kulturní krajinu, a často vysoce kvalifikovaným řemeslníkem. Pro naše kraje byla pravděpodobně velkým přínosem. Přiznejme si, že odsun, jak se tomu hezky říká, si pravděpodobně podstatná část z nich nezasloužila. Já to nezažil, proto to nemohu spravedlivě soudit a raději se k tomu ani nevyjadřuji. Faktem je, že v historii 20.století tato (jejich) populace udělala velkou černou kaňku. Přínos jednoznačně kladný, ale co ty špinavé šmouhy ve 20.století? Budoucnost ukáže až další vývoj.
24. 05. 2014 | 09:37

K.P. napsal(a):

Židé - národ na pomezí. Byť vyznáním odlišný nijak zvlášť nenarušoval život domácího obyvatelstva. Mnozí jeho příslušníci se postupně stali, přiznejme si to elitou českého národa. Přínos jednoznačně kladný.
24. 05. 2014 | 09:38

K.P. napsal(a):

Cikáni - Romové - Nepůvodní skupina pocházející z indického prostoru. Přínos nulový. Na vývoj postojů domácího obyvatelstva mělo vliv zejména několik skutečností. Domácí c-r obyvatelstvo bylo za 2. sv. války vybito. Šlo o populaci, která zřejmě již po řadu generací pobývala v evropském prostoru. Byť žila podstatně odlišným životem, svým způsobem se částečně asimilovala a byla prakticky trpěnou součástí společnosti, byť na samém jejím okraji. Přínos minimální, až žádný, přispívali spíše k ozvláštnění společnosti, která je nechávala žít tak jak byli zvyklí. Já jim říkal naši evropští indiáni, byli pro mne zajímaví, ale cestu k nim, tu jsem najít nedovedl. Po válce jejich místo postupně zaujímali přistěhovalci mimo jiné přicházející z Balkánu. Tato skupina nebyla a není asimilována v evropském prostředí. Čili všechno začíná znovu, a teprve po mnoha set letech bude dosažena stejná úroveň jaká zde panovala v první polovině 20.století. Co následovalo? Snaha restriktivně jim znemožnit kočovný život. V těchže letech jejich masový přesun do oblastí prázdných po vysídlení Němců.
Populační politika podporující babyboom, byla a je pro ně (i pro nás) cestou do pekla. Všeobecná pracovní povinnost paradoxně byla svým způsobem pro ně spíše přínosem, u části z nich došlo k částečnému zařazení do společnosti, osvojení si pracovních návyků a získáni určité kvalifikace. Stále se vyjadřuji k jejich průměru jako celku, špičky vždy existovaly a zřejmě i vysoce onen průměr převyšovaly. Po celou éru totalitního státu sice jejich rodiny žily z rodinných přídavků, ale dospělí příslušníci pracovali, a vytvářeli hodnoty. Počínaje rokem 1990 zpravidla přišli o práci. Pro soukromé zaměstnavatele nebyli z mnoha důvodů přínosem. Následovalo rozdělení státu a masový přesun "slovenských" totálně neintegrovaných skupin do České republiky. Zpravidla k příbuzným nebo známým. To vedlo v oblastech, kde se jejich komunita po válce soustředila, nebo spíše byla direktivně soustředěna, k dalšímu vyhrocení napětí. Přeplněné byty a obyvatelstvo nezvyklé životu v (z našeho hlediska) kulturní společnosti, totální nezaměstnanost, nuda, při prostém způsobu života relativní dostatek prostředků plynoucích z přídavků na děti, potulka po okolí, kriminalita, prostituce, drogy, lichvářství, gangy. Přínos - spíše můžeme hovořit o ztrátě, černé díře pohlcující sociální programy našeho státu, snižující podstatně jak mzdy tak důchody.
24. 05. 2014 | 09:40

K.P. napsal(a):

Vietnamci - Přišli v 70.letech naučit se řemesla. Po roce 1990 se zaměřili na obchod, na tržnice, a nabídli obyvatelstvu možnost nákupu nekvalitních produktů, zvláště textilu za dostupné ceny. Následně za nimi přicestovaly i jejich rodiny. Až na vyjímky bez větších problémů, ale ve své většině nulová schopnost integrace a asimilace. Sklon k vytváření uzavřených komunit. Postupný přechod do kamenných obchodů. V menších městech už dnes existují pouze nadnárodní řetězce a vietnamské obchody. Ceny už tam nejsou nijak zajímavé, zpravidla jde o večerky, a ceny jsou pak podle toho. Nakonec už o večerky nejde, ale cenová úroveň zůstává. Zrodil se další monopol. Přínos - víceznačný. Pokud by šlo o vyjímky, byl by jednoznačně kladný, jak co do nabízeného sortimentu (jídlo, textil, ...), tak formou kulturního obohacení. Skutečné dopady v současnosti zatím stačily zlikvidovat český maloobchod. Přiznám se bez mučení, že zatím nepoznám Vietnamce od Číňana. Podle mého názoru se jedná o masově se rozvíjející komunitu s nulovou schopností začlenění do českého národa. K dalšímu postupu by se mělo přistupovat velice opatrně, ale rázně.
24. 05. 2014 | 09:41

K.P. napsal(a):

Rusové - Díky školní povinné ruštině se domnívám, že poznám ruštinu od ukrajinštiny.
Faktem je, že část rusů může pocházet z východoukrajinského teritoria. Současný stav - ruštinu slyšíte v KAŽDÉ tramvaji, autobusu, na schodech v metru, na zastávce, v KAŽDÉM obchodě. Jsou jich (podle mého názoru) statisíce! Taková je situace v Praze. V menších městech, s vyjímkou Karlových Var to asi zatím nebije tolik do očí. Domnívám se, že zde snad již v další generaci půjde jednoznačně o začlenění ne jejich do českého národa, ale naopak! Ve světle současného dění na Ukrajině to nevidím dobře.
24. 05. 2014 | 09:43

K.P. napsal(a):

Muslimové - Arabové - Evropa má dostatek svých muslimů, jako následek okupace některých částí jihovýchodní evropy Tureckem. Jedná se z našeho hlediska především o oblasti bývalé Jugoslávie. Koloniální státy západní evropy mají zase dostatek pocházející z importu z bývalých kolonií. Co si s nimi počnou je ve hvězdách. To co u nich dnes vidíme nás zcela určitě nebude motivovat k rozevřené náruči.
Český národ je v současné době nábožensky vyprázdněn. Většina jeho příslušníků v něco věří, ale rozhodně si od toho nic neslibuje, ani za života, ani po smrti. Je jeden velký bůh, a je jedno jak se mu říká, a s jakou ideologií se mu klaní. Špatnost, tu vidí především v církvích, které si z toho udělaly řemeslo a dojnou krávu. Věřím v Boha, pod všemi jeho jmény, a pokud není, je to škoda, bylo by dobré kdyby tady byl. V koho ale nevěřím jsou církve, tisíce zájmových organizací zaměřených na získávání a rozšiřování moci, ovládání společnosti, a hromadění finančních prostředků. Při pohledu do historie můžeme porovnávat inkvizici, svaté války, fašizmus, to co naše generace poznala na vlastní kůži a drze si to říkalo komunizmus, a stejně tak i dnešní terorizmus, který si bere jako štít tu kterou víru a ve prospěch kléru a jiných mocenských struktur znásilňuje to či ono svaté učení.
24. 05. 2014 | 09:44

K.P. napsal(a):

Jak dopadly jiné národy.
Jižní Amerika - Při zjednodušení živoření v pralesích, promíchání s imigranty kteří zřejmě dnes tvoří většinu, a zpravidla i ztráta původního jazyka.
Severní Amerika - Živořící zbytky původního obyvatelstva v rezervacích. Naprostá převaha imigrantů, jak dobrovolných - často původně evropané, tak nedobrovolných - zpočátku otroci - zpravidla afričané. Nedobrovolní imigranti v současnosti naprosto zaujímají už i místo které by mělo náležet původnímu obyvatelstvu. Černoch americkým prezidentem - budiž. Ale já budu považovat za návrat k normálu, až se stane INDIÁN americkým prezidentem.
Austrálie a Nový Zéland jsou zřejmě nepatrně odlišnou kombinací obou předešlých odstavců. (Mají hlad? Nepotřebují dostat ryby, potřebují se naučit je chytat!)
Ve světle předcházejícího souhrnu zkušeností se bohužel nijak nedivím opatrnosti českého národa v jeho přístupu k otázce imigrace. Považuji to za VELICE rozumné.
A k tomu musí přispět inteligentní imigrační politika podporující přísun špičkových odborníků, zejména vysokoškoláků a prvotřídních řemeslníků, kteří budou pro náš stát přínosem na jedné straně a promyšlená populační politika umožňující zachování postavení českého národa takovým rozdělením porodného a přídavků na děti, které bude rozvoj tohoto národa podporovat, stejně tak jako bude úplně každého motivovat jak ke školní docházce, tak i k dalšímu studiu, a nakonec i k práci.
24. 05. 2014 | 09:46

dennis napsal(a):

Pane K. P.,
jeste tu o Ukrajincich a o Rusech. Budu trpelive cekat. :-)
24. 05. 2014 | 09:50

jirka napsal(a):

Mohl by mi pan Pehe vysvětlit, jakým prínosem jsou pro nás černoši a Arabové, postávající kadý večer na Václaváku- a ze jich tam je! Dále potom tisíce Rusů, kterí -pokud musí někde uvést zaměstnání, uvádějí "obchod s realitami" . Nemyslím ze zrovna toto je obor, kde by nám chyběly pracovní síly.
24. 05. 2014 | 11:22

karel Vanas napsal(a):

V centru Bruselu se střílelo, u židovského muzea zemřeli čtyři lidé

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/strelba-v-centru-bruselu-0xb-/zahranicni.aspx?c=A140524_171637_zahranicni_mlb#utm_source=sph.idnes&utm_medium=richtext&utm_content=top6
25. 05. 2014 | 03:15

Maximus napsal(a):

K.P.

Některé postuláty ve vašem rozboru se míjí s realitou. Třeba ten 9:38 není moc pravdivý, obecně přínos ano, ale už to přehnali a nyní přehánějí a dělají si z Čechů lokaje a ovládli zcela politiku a média a jsou velmi zastoupení v některých jiných důležitých oblastech, kde si více než altruisticky pomáhají. Nakonec už záměr jistého Redlicha známého spíše jako T.G.M. byl ryze účelový, udělat z této země to, co jsme dnes. Tehdy po 1.WW RU záměrně rozdělili podle známého britského "rozděluj a panuj". Celé uspořádání států ve střední Evropě utvořila parta amerických sioniostů. Jde to dokladovat.
25. 05. 2014 | 06:28

Sláma napsal(a):

Pehe nezapře vzdělání, které získal v normalizačním Československu. Podobně jako nechvalně známý redaktor Rudého práva Jaroslav Kojzlar jen opakuje bezmyšlenkovitě svými vedoucími ideology stanovená hesla. Např. toto: "Česká republika přitom další imigranty potřebuje, pokud má ekonomicky růst a pokud nemá postupně takříkajíc vymírat. Míra porodnosti je u nás nízká—necelých 1.5 dítěte na každou ženu—což nestačí k přirozené reprodukci populace".
Ano, Česká republika vymírá, ale zároveň má rekordní nezaměstnanost. Při neustále se zvyšující efektivitě práce totiž není tolik pracovníků třeba. A tento trend se nezmění.
Ve skutečnosti mají na dovozu levných pracovníků, což uměle snižuje úroveň platů, zájem jen někteří duševně omezení podnikatelé, kteří stále ještě nepochopili, že si tak dlouhodobě řežou pod sebou větev.
26. 05. 2014 | 21:40

nemam vas rad napsal(a):

hehe pehe oni to maji asi v krvi ze ?Propaguji pored same pi..viny kter jsou v souladu s banksterskym velenim zemekoule . Ja chapu ze potrebujete vandraky co makaji za maceny chleba ve vode . Proto to vsude tak vypada ,ale kazdy chvilku taha pilku . Dnes zeme ktere si tak libovaly na Turky v Nemecku ,Francie s Araby a Anglie jakby smet a to jiz ani nemluvim o Nejchytrejsi nejvetsi a vsechno nej I nejtlustsi nemohou najit remeslnika neb oni lidojedi jaksi neumi ani vlastne nic mimo mit 10 deti ktere delaji v opici a proto je take tolik autistu cili mongoloidnich blbu . Takze vse ma dve strany . Pehe hehe zacali psat radeji o mrkvi jak se sazi a neotravujou normalni lidi
27. 05. 2014 | 00:33

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy