"Moje banka"

03. 06. 2010 | 11:51
Přečteno 8573 krát
Moje banka zvyšuje poplatky, tak jsem si znovu připomněl svůj malý dubnový zážitek právě s poplatky. Tady je.

Ve schránce jsem našel dva dopisy, oba datované 1. dubna a odeslané Českou spořitelnou, kde mám léta otevřený účet. V prvním mě oslovují jako váženého pana a s „potěšením“ mi nabízejí půjčku 300 tisíc Kč. „Peníze jsou blíž, než si myslíte. Přijďte si pro ně ještě dnes!“ – stojí tučně a barevně v záhlaví.
Dostanu je hned, bez ručení, na občanku. A jelikož mají na zřeteli mé „pohodlí“, nemusím ani přijít, stačí zavolat na uvedené číslo. Splácet budu „pouhých 5 555 Kč měsíčně!“ Oslovil mě sám ředitel Rozvoje obchodu Martin Techman. Podpis není autentický, ale pan ředitel jistě ví, komu píše. Aspoň to hlásá webová reklama banky: „Víme kdo je kdo.“ Zkrátka, vidí nám až do... peněženky. Velkorysou nabídku potvrzuje CERTIFIKÁT, který se tváří jako cenný papír s hlubotisky a vodoznakem. Je to prosté: věrný a slušný klient si zasloužil důvěru své banky.
Poněkud stranou je však velmi malým písmem uvedeno, že nemám „právní nárok na uzavření úvěrové smluvy“ a že uvedené parametry může banka změnit dle svého uvážení. A úplně dole stojí ještě, že „výše splátky je uvedena bez poplatků“. Vedle toho je tajemná šifra „RPSN 14,78%“. Kamarád říká, že v téhle jejich aritmetice 14,78 rovná se ve skutečnosti 21. Zkrátka, první dopis s „certifikátem“ se ukázal jako hra na skrývání podstatných informací a aprílový žert.
Druhý dopis nikoli. V něm je vše tak nějak jasné. Oslovují mě tu jako „Název účtu SUK JIRI“ a upozorňují mě, že mé konto vykazuje k 31.3. „nepovolený debetní zůstatek ve výši 169,98 Kč“. Doufají, že se „tak stalo nedopatřením“, důrazně mě žádají, abych dluh vyrovnal „nejpozději do 8 dnů“ a napříště se již ničeho takového nedopouštěl. Současně s tím mi sdělují, že dluh „je úročen sankčním úrokem“ ode dne jeho vzniku až do vyrovnání.
Za tuto „první upomínku“ si účtují poplatek. Výši úroku a poplatku neuvádějí a odkazují mě na Sazebník. Neosobní podpis: Česká spořitelna, a.s. Nahlédl jsem do výpisu a zjistil skutečnost: při posledním březnovém výběru jsem se dostal na nulu, nikoli do mínusu. Problém tedy spočíval v tom, že spořitelna koncem měsíce vybírá z účtů miliónů svých klientů částky za nejrůznější, mohutně ironizované poplatky podle svého sazebníku, no a na mém účtu svítila v klíčové chvíli „0“. Poprvé a naposled.
Oba aprílové dopisy skvěle charakterizují dvě tváře dnešního půjčkového a poplatkového kapitalismu: zepředu milý „osobní bankéř“, který vám na pobočce žoviálně nabízí místo v křesílku a zezadu tvrdý anonymní exekutor udělující první výstražnou sankci již kvůli několika korunám.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

neo napsal(a):

Co je na tom divného?

je tam nepovolené přečerpání, musí se zaplatit i s pokutou.

RPSN 14.78% = 14.78 ne 21
03. 06. 2010 | 11:55

tečka napsal(a):

Neo ty seš fakt ekonom :-))))))))))))))))))))))
03. 06. 2010 | 12:00

neo napsal(a):

tečka:

musí být člověk ekonom, aby pochopil, že 14 = 14 a že když jsou porušena dohodnutá pravidla, tak se platí pokuta??
03. 06. 2010 | 12:06

Vosavbotě napsal(a):

Pane Suku,

co Vám na tom připadá zvláštního?

České banky jsou tu přece od toho, aby své klienty okrádaly a vyváděly tučné zisky do zahraničí.

Co je na tom nepochopitelného? Když budu mít příležitost a nikdo na mě nebude moci, tak také začnu okrádat všechny kolem a přitom se usmívat. Jsem tu snad správně v latinskoamerickém kapitalismu, ne?

A bude hůř (zejména s rýsující se novou vládou)!
03. 06. 2010 | 12:19

Ládik napsal(a):

Mám u Spořky účet od 1992, zakládal jsem ho jako osobní a nikdy jsem ho neměnil. Před nějakou dobou mě u přepážky upozornili, že mám podnikatelský, nevím proč, o nic jsem nežádal a nic nepodepsal - pravděpodobně si z něj účtují vyšší poplatky na své bohulibé potřeby. Do řiti je poslat nesmím, jako OSVČ účet vést musím...
03. 06. 2010 | 12:19

tečka napsal(a):

člověk zřejmě musí být ekonom, aby nepochopil, že "dohodlá pravidla" jsou na betla, když je banka za pochodu mění nebo cudně zamlčuje a že k úrokům 14,78% banka připíše spoustu poplatků takže se nakonec celková částka kterou člověk splácí vyhoupne mnohem víš. :-)))))))))))))))))))))))))))))) lol
NEO FOR GOVERMENT!
03. 06. 2010 | 12:21

neo napsal(a):

tečka:

ujasni si co je to RPSN a co je to úrok. RPSN je roční procentní sazba nákladů a poplatky už zahrnuje, takže buď nevíš co píšeš a nebo schválně lžeš.

Dohodnutá pravidla jsou dohodnutá pravidla. Pokud pan Suk nemá povolené přečerpání, tak nemůže přečerpat a o pokutě musel vědět.
03. 06. 2010 | 12:24

jichu napsal(a):

Vážený pane Suku! Obdobnou nabídku na "výhodnou půjčku" dostávám každý měsíc na svém výpisu z ČS. Připadal jsem si jako VIP zákazník. Ale pouze do doby, než jsem si ověřil nabídku úvěru pro zákazníka tzv. z ulice. Nedělejte si iluze. I když spořitelna hospodaří mnoho let s Vašimi penězi, vidí Vám do žlabu a talíře, nejste pro ni nic jiného než právě jen ten osel na třepání s penězi.
03. 06. 2010 | 12:28

BK napsal(a):

Pane Suku,
máte-li problém se splacením nepovoleného debetního zůstatku
u Č.spořitelny,obraťte se na Reiffeisenbank.
Prostě na Reifku.Právě jsem od ní obdržel sms(ač jsem s ní nikdy neměl nic společného), kde mne familiárně oslovují Vážený kliente a nabízejí "Rychlou půjčku". Tam si vás jistě budou považovat.
Kdyby ani to nevedlo k oddlužení, udělejte ze svých dluhů balíček a někomu ho výhodně prodejte.
Zbyde-li vám po uspokojení obou bank ještě volný kapitál, nakupte státní dluhopisy.
03. 06. 2010 | 12:35

iga napsal(a):

neo

vo to nic, ze dohody se maji plnit, o tom ani autor nepolemizuje, ikdyz jsem to s tou jednadvacitkou nepochopila. Jde spis o ty dve tvare a z toho se mi taky trochu dela soufl.
03. 06. 2010 | 12:42

Dalimír napsal(a):

Dobrý den ! Poslat je do pr...e všechny ty podělané kapitalistické banky a nic po nich nechtít a posílat jim peníze ? Tak to už vůbec ne ! Oni naše peníze zneužívají parchanti a my jim máme za to ještě věnovat tučné poplatky ? Tak to je tada pěkný bordel ! No ale co můžem očekávát od kapitalistů ! Aby tenhle systém už jednou konečně čert sebral ! dAL.@
03. 06. 2010 | 12:45

Karlík napsal(a):

Ach jo, koukám že autor se svými znalostmi si zcela určitě také plete debetní a kreditní kartu :-DD

PS. nebylo by lepší prostě své peníze převést jinam nebo si alespoň zřídit kontokorent?
03. 06. 2010 | 12:58

Ládik napsal(a):

Dalimíre,
za slovo "parchanti" byl včera smazán TCKH. A jinak - banky nejsou kapitalistické. Sedí v nich rodinní příslušnící bývalých komančů.
03. 06. 2010 | 13:01

karel h. napsal(a):

Banky si mění podmínky za pochodu, jak chtějí, vymýšlejí stále nové a lepší "produkty", výhodnější - jak říkají - pro zákazníka. Ruší staré "balíčky" a zavádějí nové, "výhodnější." Posílají dopisy, které člověk hází do koše, ale jsou tam oznámení právě o těchto změnách. Nejhorší je, že se vzájemně sledují a zavádějí poplatky ve stejné výši jako ostatní banky, takže si člověk nevybere. Nedávno jsem šel kolem Komerční banky a protože jsem potřeboval složit pro někoho, kdo má účete u KB 450 korun. Byl jsem upozorněn, že za tuto transkaci se vybírá poplatek 300 korun. Tak jsem zas odešel, protože zlodějna je zlodějna. Moje banka mi účtuje poplatek, když složím na účet peníze v hotovosti. Uznávám, že s tím jsou náklady, ale na evropském Západě je toto nemyslitelné. Naše banky prostě chtějídokázat svých západním chlebodárcům, že u nás lze klienta bez problémů okrádat.
03. 06. 2010 | 13:06

karel h. napsal(a):

BK radí panu Sukovi, aby přešel jinam. Lze pak doporučit udělat stamilionovou sekeru. Takových dlužníků si banka váží.
03. 06. 2010 | 13:07

Dalimír napsal(a):

Ládiku tak to je špatné že jim to tenhle systém umožnil aby tam seděli ! Již v tomhle tom si naši demogratury nemohu vážit když umožnuje takovým lidem aby nás takhle obírali ! Já jsem jim za minulé éry nikdy nefandil , ale ted když vidím a slyším co se u nás děje tak ta polepšená odnož KSČM je pro mne jakás takás alternativa ! Máme na výběr ? Všichni jen slibují ale skutek utek ! Dal.@
03. 06. 2010 | 13:40

fudoshin napsal(a):

v rpsn by měli být veškeré náklady klienta.pokud tomu tak není, jedná se o typickou drzost banky při obcházení zákona...spořitelna je snad největší kostlivec, bez ohledu na to, kdo ji vlastní.utečte! ;)
03. 06. 2010 | 13:46

Dalimír napsal(a):

Ládiku Já vím že tátové těch dnešních bankéřů byli mnozí kádrové rezervy komoušů dobře vyštudovaní za naše dělnické peníze ! Takže měli na to kvalifikaci poučit své syny a dcery jak se v tomhle soukromém bankovním systému nestratit ! Tot vše .Dal.@
03. 06. 2010 | 13:56

pepa z depa napsal(a):

Z principu nechápu, proč mám bance platit za to, že mé peníze jí pomáhají k daším ziskům. Pohyby na běžném účtu jsou prováděny elektronicky v podstatě samoobsluhou, vklad na běžném účtu úročí nulou, ale když chci půjčit tak mne pěkně natáhne k 20%. Stejné je to s hypotékou. Platby jsou inkasem z účtu, ale vytvořili jakýsi uvěrový účet, jehož podstatu mi nikdo reálně nebyl schopen vysvětlit, a tady platím za každou splátku měsíční poplatek, takže inkaso hypotéky mně ročně přijde na 4200,- Kč!!!
Tomu říkám zlodějina prvního řádu, na očích a beztrestná.
03. 06. 2010 | 13:58

Targus napsal(a):

Jediná rozumná věc pro toho, kdo potřebuje mít bankovní účet, je jeho založení na první pobočce za hraniční čarou označující teritorium ČR.
03. 06. 2010 | 14:02

neo napsal(a):

Pane Stejskale,

mohl bych si taky založit blog a psát do něj podobné nesmysly?

Třeba:

Mašíruju si to skrz obec 130tkou, najednou houkačka stopka a ti policajti si dovolili mi dát pokutu za porušení pravidel silničního provozu !! Na jednu stranu se tváří mile na plakátech Pomáhat a chránit a na straně druhé si dovolí pokutovat lidi.

Nebo tetka Blažková ví že 14 neni 14, ale vlastně 21!! ona to musí vědět, na vysoký škole vytírá podlahu !
03. 06. 2010 | 14:11

lubka napsal(a):

Pane Stejskale,moc a moc Vás prosím,vyhovte Neovi.
Každý blog by měl mít svého šaška či klauna. Oživí to diskuzi.
03. 06. 2010 | 14:22

jozka napsal(a):

neo, ja myslim, ze staci nesmysly, co pises do reakci :-)
03. 06. 2010 | 14:24

tečka napsal(a):

Jsem pro neův blog. Pane Stejskale moc prosím.
03. 06. 2010 | 14:31

Petr napsal(a):

to Ládík. Pošli ČS do prdele až poté, co si založíš jiný účet - prosperující a sloužící ke tvému dobru u FIO. Držím palce!
03. 06. 2010 | 14:36

neo napsal(a):

Lubka:

nazdárek, jak je po vítězných volbách?

Jozka:

pouhá analogie k tomu co píše bloger

Tečka:

tak co? už víš co je RPSN a co úrok?
03. 06. 2010 | 14:42

vojnov napsal(a):

Neo: neni to tak davno, co tuhle Transparency International davala dohromady skutecne a deklarovane RPSN. Vtip je v tom, ze do RPSN se zapocitavaji jen ty souvisejici naklady, ktere jsou vyjmenovany v zakone. Coz zrejme nejsou uplne vsechny. Prumerna odchylka skutecnych od udavanych udaju byla mezi bankami cca 3-4%. Teda krome tech, co natvrdo chtely tech 20+%. Vzhledem k tomu, ze je zadna banka nezazalovala, tak je to asi pravda

Najdete si vedle sireni toho praveho evangelia trochu casu na cteni novin. Nebudete pak tak neinformovany, jak jste.
03. 06. 2010 | 15:04

tečka napsal(a):

Neoušku, ekonome, nevím. Co by si chtěl od člověka co vždycky platí u české banky víc než na čem jsme se před lety s bankou dohodli. :-)
03. 06. 2010 | 15:10

tečka napsal(a):

vojnove to jsi neměl prozrazovat :-) mohli jsme se smát déle.
03. 06. 2010 | 15:12

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Ládík:
"jako OSVČ účet vést musím... " Nemusíte.
03. 06. 2010 | 15:14

neo napsal(a):

vojnov:

To dělal Člověk v tísni.

Jenže ty případy se týkají bank, které uvádí RPSN "OD" určitého %.

Ten rozdíl je dán jak píšeš započítáním, zákonem nepožadovaných položek. pak se liší i metodika výpočtu RPSN v bankách. Klient je samozřejmě detailně seznámen se všemi odchylkami a poplatky.Navíc od června by měl platit novelizovaný zákon, který přesně definuje vstupy pro výpočet RPSN pro všechny banky
03. 06. 2010 | 15:14

Tencokida Hnuj napsal(a):

Sdružení na ochranu klientů bank /SnOKB/

Dne 1.6. ráno ČEZká střadatelská oznámila, že zvyšuje všechny poplatky.

SnOKB bance oznámilo,dne 2.6. si část jejich členů /2.500.000 klientů/ z ČEZké střadatelské převede své peníze do jiných bank.

Dne 1.6. odpoledne ČEZká střadatelská oznámila, že od 2.6. všem svým klientům zlevňuje poplatky o 5 %.
03. 06. 2010 | 15:15

karel h. napsal(a):

to Pepa z depa - měl jsem kdysi hypotéku za 12 % (a to ještě byla levná). Nejhorší však byly poplatky - za zaslání jednou měsíčně jednoho dopisu s výpisem o jednom řádku si účtoval náš největší ústav 120 korun. Pak jsme dostali staátní příspěve, o řádek se to zvýšilo a skočilo to na 240 korun měsíčně. Za rezervaci peněz 7000, ale firma to nezvládla a předala nám byt 14 dní po propadnutí rezervace a účtovali nám proto "za zpracování podkladů a novou rezervaci" dalších 7000. Hypoteční banky jsou největší zloději!
03. 06. 2010 | 15:16

Zbyněk Matyáš napsal(a):

tečka:
Není zřejmé, čemu ve sdělení nea se vysmíváte. Fakticky má pravdu a Vy tomu zjevně nerozumíte. A Vám se nikdo nevysmívá, možná proto, že rozumné diskutéry to nebaví.
03. 06. 2010 | 15:21

Kanalnik napsal(a):

Moje zkusenost s jednou bankou:

Pred casem jsem zapomnel PIN ke sve karte. Uznavam - moje chyba.

Zdrzuji se delsi dobu v zahranici a pri navsteve CR jsem zasel na pobocku banky a pozadal o novy PIN. Po obdrzeni informace, ze doruceni trva do 7 kalendarnich dnu jsem pozadal o jeho zaslani na tuto pobocku s tim, ze si ji tam za tyden vyzvednu. Za tyden tam PIN nebyl a bylo mi receno, ze maji nejaky problem s touto varkou PINu a ze prijdou snad zitra. Dalsi den jsem tam tedy byl a opet nic. Jelikoz jsem musel dalsi den odcestovat, pozadal jsem je, zda by ten PIN nemohli poslat na moje trvale bydliste CR (s tim, ze rodina mi pak PIN preposle do zahranici). Po chvili telefonovani mi pan za prepazkou oznamil, ze to mozne je, ze mi poslou obalku s PINem (az prijde) z teto pobocky na moje tvrale byliste v CR, ale ze me to bude stat dalsich 200Kc krom poplatku za puvodni vytvoreni noveho PINu a jeho puvodni doruceni na pobocku.

Tak jsem dobrovolne zaplatil za zpozedni sluzeb sve banky a myslel si neco o zadeli. Nemel jsem jinou moznost.
03. 06. 2010 | 15:33

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Pane Jiří Suku,
pro příště, než začnete psát blog, doporučuji namísto kamaráda hledat informace na serióznějších místech, např.:
http://www.penize.cz/spotre...
03. 06. 2010 | 15:36

mia napsal(a):

Se službami spořitelny jsem byla krajně nespokojená a přešla jinam, ačkoliv jsem založením konzerva a nerada takové věci dělám...a jsem spokojená.Nic jiného na ně neplatí.pokud jste nespokojený,nic jiného vám nezbývá.na trhu už jsou banky,kde je vedení běžného účtu mnohem levnější.
03. 06. 2010 | 15:41

mia napsal(a):

ale uznávám,že o to vám asi v článku až tak nešlo :-))...
03. 06. 2010 | 15:43

Pavlik napsal(a):

To já mám jiné zkušenosti z ČS.

S přítelkyní jsme potřebovali dát urychleně určitou částku na koupi domečku.
Chybělo nám jenom tzv. 500 000 Kč.
Zašel jsem do ČS, kde jsem naivně očekával, že mi vyjdou vstříct jako dlouholetému klientovy, který zde má pravidelné příjmy,
Ale, když mě madam v ČS pořádně prolustrovala, tak vítězně pravila, že mám smůlu, protože mi je více jak 40, jsem tzv. svobodný, tak mi půjčí max.300 000Kč ( na deset let ale poplatky podle jejich pravidel).

Tak jsem slušně poděkoval a při cestě z ČS mi ještě daná pracovnice dala svou vizitku, kdybych náhodou ať ji zavolám...předpokládám, že bude svolná asi za nějaké všimné, že nakonec bych půjčku dostal.
03. 06. 2010 | 15:45

mia napsal(a):

neo:
jde o to,že lidé bez ekonomického vzdělání existují a přemýšlí asi takto: když mám na účtě 1000kč, můžu utratit 990, ještě mi něco zbyde.A pak je překvapen,že je v mínusu, protože neví přesně co to je RPSN apod. A řekněte mi, zda člověk musí trávit čas dohledáváním si,co to je,kolik vlastně zaplatí,brát si lupu na zajímavé informace pod čarou a tak podobně.Musí předem nedůvěřovat,přezkoumávat informace, věčně se pídit. Aby zase nebyl za blbce u nějakého nea.
03. 06. 2010 | 15:52

Zbyněk Matyáš napsal(a):

mia:
Copak u nea, ale u své banky!
03. 06. 2010 | 15:56

mia napsal(a):

zbyněk matyáš: jasně :-))
03. 06. 2010 | 15:58

neo napsal(a):

mia:

ti lidé také dostávají výpisy z účtu a předpokládám, že pan Suk je dost starej na to, aby neměl účet měsíc. jistě ho má déle a tak také ví, že v jistou dobu banka z účtu strhává za vedení účtu,výpisy a transakce, za kartu apod..

Jinak s Vámi souhlasím, ne každý tomu rozumí, ale když tomu nerozumí, měl by se před jakýmkoli podpisem čehokoli poradit s někým, kdo se v tom vyzná.

Já třeba nerozumím autům, stačí mi, že umim vyměnit kola, olej, kapaliny, gumičky do stěračů a natankovat. A tak když kupuji auto, pozvu si kamaráda, který ví o co jde, co kde má zkontrolovat, jak poznat skryté vady apod...

Nyní se snad vláda rozhoupe a podpoří ve školství finanční gramotnost. Mnoho lidí neumí ani vyplnit složenku.
03. 06. 2010 | 16:00

mia napsal(a):

a k těm policajtům: vy jaksi VÍTE, že nesmíte překročit rychlost 50km/h...jasné pravidlo,nic pod čarou,lehce získaná informace psaná velkým písmem :-) rozdíl je,že policie chce,abyste informaci měl a rozuměl jí, u bank si tím jista nejsem
03. 06. 2010 | 16:08

mia napsal(a):

ano, s finanční gramotností máte naprostou pravdu - např.já bych se zapsala z fleku. :-)))
03. 06. 2010 | 16:11

Bego napsal(a):

V podstatě musím s panem Sukem souhlasit. I já mám obdobné zkušenosti.
Kdysi jsem také potřeboval "půjčit" 7O tis., jako dloholetý klient ČS jsem zašel s tím, že všude po bance mají plakáty, nabízející půjčku ažd o ... bez čekání, poute na OP plus jiný doklad atd. S vědomím, že bez problémů získám potřebný obnos jsem vkráčel a začal jednat. Asi po 2 hodinovém martyriu jsem se dozvěděl, že půjčku nemohu dostat, že je mi tolik a tolik, nejsem výdělečně činný a pod. na dotaz zda, si tedy může půjčku vzít manželka mi bylo asi po půl hodině řečeno že ne, protože je to cizinka. Práskl jsem dveřmi a šel jinam. Tam mi to sice vyřídili a půjčku dali, ale to RPSN mi to předražilo asi o skutečně těch min. 20%.
Dnes si jeden nevybere, jak na jedné straně lákají, tak druhé straně buď nevyhoví, nebo dokonale okrádají.
03. 06. 2010 | 16:13

Al Jouda napsal(a):

Já jsem vyhrál v kuponové privatizaci akcie ČS. Ihned jsem tam zrušil svůj účet a jako akcionář jsem jsem s radostí sledoval jak lidé platí vysoké poplatky. Pak mě donutili jim tyto akcie prodat, protože v parlamentu přijali naši zákonodárci nějaký zákon o vytěsnění drobných akcionářů.Od té doby je mi ČS lhostejná.
03. 06. 2010 | 16:15

Radek napsal(a):

Dobrý den, docela jsem se polekal co mně může potkat, protože má také účet u spořky.
Po konzultaci s osobním bankéřem jsem si ujasnil, že v případě nepovoleného přečerpání o méně než 300 Kč banka zasílá upomínku a účtuje jen poštovné - poplatek spojený s Českou poštou (9,50 Kč). Pouze při vyšším přečerpání účtuje sankci 300 Kč. Takže zatím jsem v klidu, moc nepčerpávám a když se mi to stane, dostanu info za známku - docela fér.
Jó sankční úrok je 25% p.a. tzn ze 100 Kč jsou to 2 kč za měsíc. Zase jsem v klidu ...jdu na jiný článek, snad mně zase tak nerozruší kvůli kravině.
03. 06. 2010 | 16:24

Tencokida Hnuj napsal(a):

Hmm. Jednou jsem si otvíral účet ve Volksbank. Složil jsem tam něco málo přes 500 000,- Kč.
Za to jsem zaplatil 1000,- Kč.

Prý kdybych to rozdělil na dvakrát tak neplatím nic. Řekla mi na příští návštěvě jejich děvečka. Říká se tomu "poplatek za vklad nadměrné hotovosti".

Já tomu říkám obyčejná kulišárna.

Prý svěř nám peníze a ještě nám za to zaplať.
03. 06. 2010 | 16:36

ZdeněkJ. napsal(a):

Ježišmarja, ten blog je o úplně něčen jiném než o výpisech z účtu, pane neo, ten blog je o slušnosti jednání se zákazníkem.
Dále píšete:"Jinak s Vámi souhlasím, ne každý tomu rozumí, ale když tomu nerozumí, měl by se před jakýmkoli podpisem čehokoli poradit s někým, kdo se v tom vyzná."
Vás by napadlo, že povodeň je něco jiného než zátopa (jak se dozvěděli někteří lidé při minulých povodních)a že spínací skřínka u auta je zámek (jak jsem se dozvěděl já) a zeptal byste se na to? To by se lidé museli ptát na každé slovo ve smlouvě (nevyjímaje spojky a citoslovce) co vlastně znamená.
To je jenom o slušnosti a korektnosti firmy, jestliže má firma zájem na korektních vztazích se zákazníkem a ne na jejich, lidově řečeno, odrbání (tj. využití jejich neznalosti).Bohužel, takových firem, je v oblasti bankovnictví a pojišťovnictví naprostá většina.
03. 06. 2010 | 16:40

ig.the.pazneht napsal(a):

Nechápu, že se všichni furt diví pořád stejným marketingovým trikům, vždyť to dělá polovina všech obchodníků...

To podstatné z článku ale zaniklo. Problém je v tom, že limit účtu nepřekročíte, ale dostanete se do mínusu poslední den v měsíci ve chvíli, kdy si ČS naúčtuje pár set za svoje absurdní poplatky. V tu samou chvíli vám ale za překročení naúčtuje taky dalších 300kč, takže nemáte šanci to překročení vyrovnat. Vloni touhle dobou ČS změnila účtování úroků z ročního na měsíční a než jsem si toho všiml, tak jsem dvakrát překročil limit debetu a stálo mě to 600kč. Takže přecházím k mBank, kde se mi to stát nemůže. Např. proto, že se tam bankovní poplatky neplatí :)
03. 06. 2010 | 16:58

jichu napsal(a):

Ještě jedna dobrá finta ČSa.s. Založili jsme si účet pro nějaký účel. K němu také kreditní kartu. Čekali jsme, kdy nás banka vyrozumí o jeho fungování,abychom na něj vložili nemalou sumu, a ono nic. Mezitím si banka zaúčtovala poplatek za zřízení karty. A protože na účtě nebyl žádný kredit, okamžitě nás pokutovala. Takhle se nějak vydělávají v bankovnictví peníze. Kdo nevěří, ať mne třeba i žaluje.
03. 06. 2010 | 17:46

tečka napsal(a):

Zbyněk Matyáš:
1) Vím co to RPSN je - platíme půjčku u spořky takže jsem MUSEL zjistit co v doublespeaku lichvářů tahle zkratka znamená.
2) Scénku s dvěma dopisy jsme doma zažili také
3) Článek je psán laicky a pro laiky laikem to , že se mistr v chytání každého "bzdícího bioplynu" chytnul jedné zkratky a nepochopil jeho smysl, který je: je cosi shnilého v státě lichvářském, mne prostě rozesmálo. Až se zase bude zde na Aktuálně rozebírat jak studenti nerozumí psanému textu a je to rok od roku horší, třeba si někdo vzpomene na nositele červeného diplomu za ekonomii. :-)
4) Na větě: "člověk zřejmě musí být ekonom, aby nepochopil, že "dohodlá pravidla" jsou na betla, když je banka za pochodu mění nebo cudně zamlčuje a že k úrokům 14,78% banka připíše spoustu poplatků takže se nakonec celková částka kterou člověk splácí vyhoupne mnohem víš.", nehodlám nic měnit. Jestli se vám tohle laické a laicky psané zhodnocení lichvářského marasmu nezdá dost in a příliš vzdálené od doblespeaku ekonomů pak věřte, že kdyby zde pan Stejskal nemazal, dokázal bych se o českém bankovním systému a lidech co ho hájí vyjádřit mnohem jadrněji a přiléhavěji.
5) Kdysi dávno mladý pan Jan řečený Žižka pozdější zeman z Trocnova si v mladické nerozvážnosti vzal půjčku od židovské lichvářky v Českých Budějovicích na 15% úrok!!! Někomu se zdál ten úrok natolik nehorázný, že to zaznamenal. Je to jedna z mála dochovaných informací o Žižkově životě. Jakou nehoráznost v lichvaření zaznamenáme my? Poplatek za nadměrný vklad? Poplatek za vedení účtu peněz které jsme půjčili bance? 15% úrok to rozhodně nebude.
6) Klidně se mi smějte. Spořka nám právě zvedla poplatky, tam se mi smějí víc.
03. 06. 2010 | 18:31

jichu napsal(a):

Pro tečku: Úroková sazba je úrok a RPSN by měl být součet všech poplatků za rok. Takhle by to mělo být, prosím neplést dohromady.
03. 06. 2010 | 20:05

jichu napsal(a):

Oprava: RPSN je samozřejmě úrok + všechny poplatky.
03. 06. 2010 | 20:07

karel napsal(a):

tecko, proc ze sebe delate hlupaka, RPSN je vcetne vsech poplatku, urok je bez nich, fascinuje mne blbost nekterych diskutujicich, mimochodem pane Suku, kdyz jste hloupy a mate ucet u banky, ktera vas obira kde muze, proc nejdete tam, kde nic neplatite, urcite takovou banku najdete, ja znam minimalne dve.
03. 06. 2010 | 20:34

vlk napsal(a):

Pane Suku

no já dostal stejný dopis jako vy. Jen suma byla o dost jiná.
Dostal jsem jej v pondělí. Okamžitě šel do koše. Naštěst jednak nemám potřebu si půjčovat, za další jsme zásadním nepřítelem soukromých úvěrů, pokdu nejde o úvěr na:
1- bydlení
2- opravu bydlení
3-na vykrytí opravy auta po havárce než přijde plnění z pojišťovny.
4-pořízení automatické pračky nebo ledničky
Všechyn ostatní důvody jsou marginální a nemají pro mne patřičný stupeń naléhavosti, aby se nedalo počkata naspořit.
Jistě , vláda, která nás nyní čeká ty moje důvody proč si vzít úvěr jistě o několik zásadních bodů ještě rozšíří.
Například:
-půjčka na studium a zaplacení školného
-půjčka na život zachrańující neodkaldný lékařský zákrok.
Ale zatím to ten případ ještě není.

Takže - jak už jsem napsal zachechtal jsme se a dopis i s certifikátem šel okamžitě do koše..
Noa dne s mi nějaká dobrá víla volala osobně na telfon, že jako kd y s e pro ten úvěr dostavím, že stačí jen podepsat. Takže jsem jí sdělil, že nejen , že nepodepíši, ale že při příští návštěvě v onom finančním ústavu zruším veškeré účty , protože ještě ani nebudčím ani nehýkám , takže nejsem ochoten akceptovat jejich nový sazebník.
Trvalky a inkas a už mám přenesé k jiné báni. A jen čekám na to , jestli jsme něco nezapomenul převést.
Od spořky s e dá celkem snadno separovat. Jen člověk prostě musí navšívit všechna nádraží a na nic nezapomenout.

Nicméně - neodpustím si. Je opravdu veliká škoda, že Bohuslav SObotka opustil svůj nápad, o kterém uvažoval jako ministr financí někd y koncem roku 2005. totiž na zavedení přenositelného čísla bankovního účtu!!!

Tohle jediné ze zdejších lupičů, kteří si eufemisticky říkají banky a z jejich zlodějských praktik ohledně poplatků by udělalo opravdu si konkurující finační instituce.. Poplatky ostatně tvoří až 1/3 jejich zisků! Spolu s marží , kterou si berou ze správy pasiv dohromady nejméně 55-60 % všech příjmů bank.., No neberte to !
55-60 % naprosto bezrizikových příjmů. takže máme v Evropě jedny z nejdražších bankovních služeb vhledem k příjmům - viz opakované výsledky rešerší spoelčnsoti Capgemini. A nejen to - máme zde poplatky, které by si centrály tuzemských lupičských doupat vůbec v mateřské zemi nedovoly účtovat.

Kdyby měl Sobotka rozum, byl by z toho udělal jeden ze zákaldních pilířů volební kampaně...Skvělý nápad. Jenže kamarádi z ČSOB už mu to asi dávno vymluvili...
03. 06. 2010 | 20:36

vojnov napsal(a):

neo: pardon, zamenil jsem jednu neziskovku za druhou. Kazdopadne nam tu zustava predmet zjisteni, totiz to, ze RPSN se nam banka od banky meni. Coz jste uznal i tim, ze metodiku vypoctu RPSN se nam banka od banky meni.

Ergo Sukovo kamarad nebyl mimo. Precist cislo RPSN, pripocist pisvejckoeficient 5%. Tim se dostaneme na skutecne naklady na pujcku. Chjo.

Kdyz si vezmu, ze sve bance pujcuji za ca 1.5% pa a ona to pujcuje dal za 20%, pripadam si jako vul. Ale jinou volbu nemam. Aspon nam ti bankeri neumrou hlady a mohou dal uspesne mazat ekonomiku.
03. 06. 2010 | 21:17

jichu napsal(a):

Do rána neusnu. Co je to pisvejckoeficient?
03. 06. 2010 | 21:59

lubka napsal(a):

ZdeněkJ:
Zdeňku,proboha,nepokoušejte se nea o něčem přesvědčit.
To nešlo nikdy před tím a teď,kdy se opájí na vítězné vlně,už vůbec ne.
On smysl článku vůbec nepochopil.
Ale to je jedno,on nechápe víc věcí.
Nechte ho žít a dokouřit vítězný doutník. AŤ má radost,chlapec.
03. 06. 2010 | 22:41

neo napsal(a):

Zdeněk J:

ten článek nemá ani hlavu ani patu. Pan Suk si stěžuje, že na jedné straně je vážený zákazník a na straně druhé je dlužník platící pokutu. To je prostý fakt.

Jinak rozdíl mezi povodní a záplavou (ne zátopou) je celkem známá věc pro lidi, kteří čtou smlouvy, které podepisují. I tak pojišťovna musí klientovi vysvětlit na co se pojištění vztahuje a na co už ne.
04. 06. 2010 | 09:03

neo napsal(a):

VLK:

převoditelné číslo účtu by byl opravdu krok kupředu.
Jinak nejsem přímo odpůrce spotřebitelských úvěrů, ale musí to mít vždycky smysl. Tedy půjčka na dovču je nevratná investice.

Poplatky opravdu tvoří nemalou část zisku bank a měly by tvořit 5-10%. Dnes je to přehnané a konkurence chybí.

I Mbank už je nucena poplatky zavádět a ta spořka na tom není tak špatně, i když poplatky nyní zvyšuje, tak spíše dorovnává hladinku těch ostatních.
04. 06. 2010 | 09:07

Pavel13 napsal(a):

Debata u piva:
Franta: Pepo, půjč mi 500, jsem švorc.
Pepa: Nemůžu, sám mám málo a žena by na to přišla.
F: Tak alespoň 200. V pondělí po výplatě ti vrátím 300.
P: Dobře půjčím ti 200 a ještě budu velkorysý. V pondělí mi vrátíš jen 200 a pak už jen vždy posledního 10, celý rok.
F: A ty tu vždy posledního budeš?
P: Kvůli tobě to udělám. Ale dáš mi pak na autobus.
F: Tak jo.
P: Tady máš 200. A dej mi hned 15 na notýsek, musím si to někam napsat.
F: Tak ti pěkně děkuju.
P: Nemáš zač. Jsme kámoši, ne?
04. 06. 2010 | 09:07

Tencokida Hnuj napsal(a):

Bank je málo a mají velkou moc, co se týče vztahu vkladatel(klient)/banka.
Vkladatelů je hodně a moc nemají žádnou.

Herdek, jak asi z toho ven ?

Zvětšit počet bank ?
Omezit jejich moc ?
Zmenšit počet vkladatelů ?
Sjednotit vkladatele (klienty) jednotlivých bank ?
"Veselé oddlužování, poplatkování, kalouskování a janotování přeje všem reformátorům Tencokida."
04. 06. 2010 | 11:25

Pavel13 napsal(a):

T.H.
Myslím, že teď je řada na klientech. Na trhu jsou minimálně 2 banky, kde se lze vyhnout poplatkům. Už se nelze na nic vymlouvat.
04. 06. 2010 | 11:49

Gerom napsal(a):

Člověk nemusí být ekonomom, aby si spočítal, že banky v ČR jednají s běžným klientem jako s cárem hadru. Pokud se jedná o tolik diskutované poplatky, je zřejmé, že banky musejí někde peníze vydělávat. Není už ale zcela jasné proč zrovna na někom, kdo má u banky otevřený běžný účet a poskytuje jí peníze pro její vlastní finančí aktivity? Druhou stranou mince, je výše platů v bankovním sektoru a jejich pozitivní vývoj v ČR, a to i v době světové finanční krize, ale o tom až jindy. Zcela jednoznačně je řada na klientech, aby si pouze přestali stěžovat a když jim jejich banka vadí, aby banku změnili. Pokud bude vývoj pokračovat v ČR stejně jako v zahraničí, a je to dosti pravděpodobné, jenom tak urychlí tento trend odbourávání vysokých poplatků.
07. 06. 2010 | 15:12

ŠV napsal(a):

Pane Suku, první hloupost je, že máte pořád vedený účet u této vydřidušské banky. Stačí se porozhlédnout a zjistíte, že tytož služby Vám zajistí i jiné banky, buď levněji nebo dokonce zadarmo.

ŠV
07. 06. 2010 | 21:34

Jaromír napsal(a):

Neo není normální a asi musí doma i v práci (pokud vůbec má nějakou práci, já o tom pochybuju) mlčet a jenom poslouchat, tak si to musí vykompenzovat tady. Ale byl bych pro to, aby mu byl založen blog :) Taková exhibice idiocie nemůže být na škodu a třeba přestaneme tolik kritizovat blogy politiků. A s těmi bankami má pan Suk naprostou pravdu a jediným řešením je přejít k bance jiné nebo je prostě nakopat, víte kam!
08. 06. 2010 | 11:47

Lucas napsal(a):

Když se vám to nelíbí, běžte jinam. Zatím je kam. Pokud se vám to nelíbí a u své drahé banky zůstáváte, pak držte hubu a krok. Pakliže se vám to líbí, pak můžete spokojeně spát..
09. 06. 2010 | 17:44

ZM napsal(a):

Když si zařídíte účet u mbanky,tak poplatky platit nebudete(http://www.mbank.cz).
10. 06. 2010 | 12:28

Petr napsal(a):

Co mne rozesmutnilo, byla slova "tajemná šifra RPSN..." a s tím související příspěvky v diskusi níže. Smutná je na tom ta skutečnost, že zveřejňování RPSN si vydupaly organizace chránící spotřebitele, aby měli klienti jasno v tom, kolik vlastně platí za úvěr.

Jak je tedy vidět, dnes je situace taková, že finanční instituce tyto informace zveřejňují. Stálo je to dost peněz, protože to znamená změny procesů a hlavně úpravy software (pokud porovnáváme schopnost ždímat z někoho peníze, jsou banky proti softwarovým firmám žabaři).

Na druhé straně, klienti tyto informace nečtou a pokud si je přečtou, tak jim nerozumějí. To je z tohoto článku víc než patrné.

Problém je v tom, že finanční svět je složitý a normální člověk se v něm nevyzná. Na druhou stranu všichni potřebují pracovat s penězi a musí do této džungle vstoupit. Bohužel, takový je život.

Kdysi dávno musel člověk chodit na lov aby přežil. A riskoval, že bude sám uloven. Dnešní člověk musí chodit do banky a riskuje že přijde o poplatky. Musí si kupovat jídlo a riskuje že pojí něco, do čeho by ani nešťouchl klackem.Také musí jezdit autem a riskuje že přijde o život.
Takový je život.
13. 06. 2010 | 10:16

20let@seznam.cz napsal(a):

To: Ládik

Někde nahoře píšete, že jako OSVČ účet mít musíte. Pokud to není kvůli klientům, pak kvůli státu/finančnímu úřadu OSVČ účet mít nemusí.
13. 06. 2010 | 21:10

Jedla napsal(a):

Toto je ta správná debata:
1) Všichni máme zkušenosti s bankami: Nepřehledný systém poplatků, poplatky vyšší než výnos z úroků z vkladu, nepříliš etické "lákání" do úvěrů na vysoké úroky (na každém výpise, nepřeskočitelné "okno" v bankomatu, při internetbankingu, zasílané "osobní" nabídky, nevyžádané kreditkarty na jméno "stačí jen aktivovat" ....
2) Víme, jak "našimi" bankami zřízené privatizační fondy manažersky spravovaly firmy po první a druhé vlně kupónové privatizace (Akce České pivo /IPB je jen příkladem).
3) Víme, že co je povinné, je pro finanční instituci extra byznys (povinné ručení, pojištění zaměstnavatelů na prac. úrazy zaměstnanců etc.) Nemusí klientovi představit a prodat "produkt", klient si jen povinně vybírá menší zlo podle banálních kritérií v několika málo korunách bonusů.
4) Přesto ochotně lezeme (s bláhovou nadějí ne nepodobnou nadšení z kupónových knížek a černých propisek k nim) do povinného kapitálového penzijního spoření. Přitom musí být jasné, že jen
4.1. - poplatky a další náklady spolu s inflací vysoce převýší úrok či kapitálový výnos (viz 1)
4.2. - poskytujeme své peníze diletantům na špatné investice (viz 2)
4.3. - nic nám nebrání spořit si dobrovolně, dokonce se státním příspěvkem a odpočtem z daní (příspěvek do průběžného systému je naopak - v superhrubé mzdě - zcela nelogicky zdaňován), přesto lezeme bankám do chřtánu zaváděním povinného spoření.

A (4.4.) ještě věříme, že je to zodpovědná a liberální reforma !!!
14. 06. 2010 | 10:53

Klára Gajdušková napsal(a):

Dobrý den pane Suku,

Je pravda, že nás nijak nechválíte, ale Váš věcný popis je pro nás nesmírně důležitou zpětnou vazbou. Děkujeme za ni.

To, co popisujete, tedy komunikace s klienty ve stylu "Dr.Jekyll a Mr.Hyde" určitě není nic, co by mělo být systémovým pravidlem. I na základě Vaší zkušenosti teď hledáme cesty, jak komunikaci ke klientům zlepšit tak, aby byla přátelská i ve chvíli, kdy sdělujeme méně příjemné zprávy.

Budeme rádi, pokud nám dáte příležitost přesvědčit Vás o tom, že možná nejsme dokonalí, ale lepšíme se.

Hezký den
Klára Gajdušková
firemní komunikace
Česká spořitelna
22. 06. 2010 | 12:34

Igor Grebner napsal(a):

Tahle banka je jednou s nejhorsich u nas. Arogance, az drzost zamestnancu tehle sporitelny je nekonecna ! hned zitra jdu zase neco resit ! Svevolne posunuti sjednaneho dne mesicnich splatek o dva dny. NEHORAZNOST ! nikdo me o nicem neiformoval!
15. 09. 2010 | 23:12

Pan D napsal(a):

Neo prostě nechce pochopit pointu textu, i kdyby mu ji přinesli na zlatém podnose. Pan Suk si nestěžuje na to, že by měl platit za nesplnění určitého "úkolu", ale na to, že když tento úkol poprvé v životě nesplnil, tak že se s ním ČS jedná, jako s notorickým neplatičem. A aby uživatel neo dostatečně pochopil, co říkám (tím si ale, bohužel, nejsem jistý ani po této "mentorské berličce"), tak se jedná o chování alá 'Dr. Jekyll a pan Hyde'.
P.S.: Neovo přirovnání k policejní pokutě je naprosto zcestné.
21. 05. 2015 | 01:33

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy