V jiných otázkách tak výmluvný premiér chvílemi slibující výraznou valorizaci důchodů, jindy výraznou daňovou progresi, posléze zásadní obrat k radikální levicové politice ČSSD, tu v demisi, pak v ne-demisi, ztratil výmluvnost v otázce obstavení veškerých účtů České republiky z rozhodnutí lucemburského odvolacího soudu a to až do výše pohledávky ve výši cca 13 miliard Kč.
Poslanecká Sněmovna ohrožuje základní principy demokratického státu a svobodu občanské společnosti tím, že si v záchvatech strachu a zuřivosti přisvojuje moc, která Poslanecké sněmovně nepřísluší.
Měla by být rozpuštěna dříve, než voličům zhnusí politiku víc, než jak se jí to úspěšně daří!
„V každém státě je trojí moc: moc zákonodárná, moc výkonná a moc soudní. Není svobody, jestliže táž osoba nebo týž úřad spojuje ve svých rukou moc zákonodárnou a moc výkonnou. Není svobody, jestliže není moc soudní oddělena od moci zákonodárné a výkonné. Všechno by bylo ztraceno, kdyby týž člověk nebo týž sbor předních občanů, ať už ze šlechticů, ať už z lidu, měl v ruce trojí moc, totiž moc dávat zákony, moc vykonávat usnesení veřejná a moc soudit zločiny nebo spory jednotlivců.“
Ch. de Montesquieu: „O duchu zákonů“ (1748)
Zejména ministr vnitra Chovanec by měl usilovat o vyšetření a informování veřejnosti v této věci. Jinak se nevyhne on a ČSSD podezření, že bezpečnostní složky jím řízené zneužívaly pravomoc veřejného činitele, vyškolily, úkolovaly, případně i platily Marka Přibila jako agenta, který soustavným pořizováním nahrávek odposlechů rozhovorů s ministrem Babišem nic získat nemohl, než peníze, kterými by byl dlouhodobě zabezpečen.
Bude jinak obtížné se ubránit podezření, že tyto nahrávky byly pořízené a nyní v pravý čas zveřejněné s cílem ovlivnit parlamentní volby a politické uspořádání v zemi. Otázka "KOMU TO SLOUŽÍ" je nasnadě.
Bezpečnostní složky by to měly objasnit tím spíše, že se obdobný scénář neústavního zásahu do politického systému země, ohrožujícího demokracii v samých základech, opakuje v ČR již s jistou pravidelností.