Obecnější příčiny volební porážky ČSSD

30. 05. 2010 | 04:38
Přečteno 25650 krát
Kdyby uspěla KDÚ-ČSL, Suverenita a SPO, bylo by možné volební vítězství proměnit ve vládní koalici. Chybělo málo a bylo to jinak.

1) Vnímání volebního výsledku jako neúspěchu ČSSD není měřitelné pouze vlastním volebním ziskem této strany. Do Poslanecké sněmovny se nedostal žádný z jejích potenciálních koaličních partnerů, který by reprezentoval levicovou, či alespoň středovou pozici. Neuspěla Suverenita J.Bobošíkové (3,67%), odčerpala však zcela jistě část elektorátu ČSSD; Zemanova SPO (4,33%); ani Svobodova KDÚ-ČSL (4,39%).

2) KSČM v současné podobě má dlouhodobě nulový koaliční potenciál. Kromě obživy 26 poslanců a státního příspěvku do stranické pokladny trvale blokuje i možnost alespoň tiše podpořit nějakou koalici. Tak třeba: pro Věci Veřejné je koalice s ČSSD v současné situaci vyloučená, protože by byla závislá na podpoře poslanců KSČM, bez nichž by vláda nezískala důvěru.

3) Miloši Zemanovi se splnila touha po revanši všem, kdo ho v ČSSD nevolili prezidentem – odčerpal 4,33% voličů, kteří si bezpochyby mysleli, že by SPO nepřekročila linii levostředového zaměření. Že vůli k moci nemyslel Zeman zcela vážně, to je zřejmé z absence snahy nějak sofistikovaně definovat pozici SPO, kromě vymezení se vůči ČSSD a jakémusi volebně nezajímavému záměru reformovat volební systém. O tom, že 4,33% odčerpala SPO ČSSD, nemůže být pochyb – organizace SPO jsou utvářeny téměř výhradně z bývalých členů ČSSD. Teď jim zbývá alespoň slušný státní příspěvek za dosažený počet hlasů. (Zajímavá je v této souvislosti připomínka, že v březnu 2010 údajně sdělil Mirek Topolánek členům Americké obchodní komory, že o den dříve na toto téma proběhla večeře skupiny politiků: K.Schwarzenberg, M.Kalousek, M.Topolánek a M.Zeman (Zdroj: J.Plesl LN).

4) Ve volbách 2010 jsme zaznamenali druhou nejnižší volební účast od roku 1989. Ze zkušenosti je známo, že s volební účastí rostou preference ČSSD, která má měkké voličské jádro. Lze se dohadovat, jaké byly příčiny absence 37,4% voličů ČR – zčásti nechuť a nevíra v efektivitu vlastního hlasu; krásné počasí; možná i předvolební průzkumy, které, až na výjimky, svědčily pro nějakou podobu koaliční vlády ČSSD.

5) Zřejmá intenzivní mediální masáž, která měla spíše podobu součásti volební kampaně než seriozních informací a nestranného hodnocení.

6) Schopnost médií (agenda setting) nastolit v delším časovém intervalu, jako základní problém, deficit státního rozpočtu; státní bankrot; řecké neštěstí, obcházející Evropou. Je to velmi jednoduchá a působivá hrozba přírodní katastrofou. Jaké jsou skutečné příčiny světové finanční krize, rozpoutané m.j. velkými bankami, napojenými na ratingové agentury, přeceňující toxické deriváty, bylo pro média nezajímavé, neslučovalo se to s údernou jednoduchostí katastrofického slovníku a vlastními volebními preferencemi novinářů.

7) Projekt reformismu, jako parciálních změn, vylepšujících o něco málo (o stokoruny) pozici některých sociálních skupin, nemá dostatečnou gravitační sílu. Oslovení důchodců tzv. třináctým důchodem, nemůže vyvážit generační rozštěp, který se rýsuje na pozadí krize hodnoty sociální koheze. Několik mých známých ve věku 30-40let říkalo velmi otevřeně: jdu volit ODS, protože nechci platit vyšší daně. Nechci přispívat na parazity a důchodce. To je součást ideologie současnosti, s níž se musí všichni, kdo usilují o volební zisk v produktivních věkových kategoriích, vyrovnat.

8) Lidé v důchodovém věku naopak uskutečňují poměrně složitou volbu, která velmi často nevyjadřuje jejich sociální zájem, nýbrž ideje a tzv. „band vagon efekt“ - být mezi vítězi; nebýt sám; neizolovat se svým názorem od ostatních; demonstrovat, že nestojím o ponižující solidární podporu. ČSSD navíc nereprezentovala nejbolestivější sféru zájmu množství pražských důchodců - za její vlády došlo k silné vlně liberalizace nájemného, která má existenční i existenciální dopady. Pokus vykoupit se z tohoto břemene několika stovkami příspěvku k důchodu to nemohlo vyvážit (jistě všichni zaznamenali, že se JUDr. S.Křeček dostal do PS ze zcela nevolitelného místa pražské kandidátky preferenčními hlasy).

9) Víra v nové subjekty, nadané mesianismem, (v Blanické rytíře – Bursíka, Zieleniece, Luxe, Pilipa, Kalvodu, Rumla) je v českém prostředí obvyklá. Momentálně ji reprezentuje kníže a Radek John – bizardní symbióza ikon, která vejde do historie.

10) ČSSD bude nyní nejspíš usilovat o asimilaci s vítězi – aby byla přijatelná, musí se zbavit nejen J.Paroubka, ale musí se polepšit především programově. To znamená zmírnění reformistického radikalismu, odklon od rétoriky podpory "obyčejných lidí" a podpory důchodců (kteří ve volbách dali najevo, že ve své většině vlastní zájmy definují jinak a o žádný sociální stát - welfare state sociálního konsenzu – nestojí).

11) Mluvit o "sociální solidaritě" není v módě – pro ty, kteří by měli být solidární, představuje pojem odkrojení neúnosně vysoké míry konzumeristického uspokojení; pro ty slabé, kterých by se měla týkat, představuje pocit viny a studu. Část ČSSD se na základě vzkazu voličů začne posouvat ještě více k tzv. politickému středu, aby byla přizvána k participaci na moci.

Rád se občas vracím ke čtení T.W.Adorna a H.Marcuse. Myslím, že vývoj odhadovali velmi prorocky.

P.S.
Lotyšský matematik Ilmars Poikans získal nejasnou cestou přístup k miliónům daňových dat, které publikuje na Twitteru. Jeho spoluobčané se tak dozvěděli, jak realizuje politická elita v čele se současným premiérem Valdisem Dombrovskisem rozpočtové restrikce, předepsané Evropskou unií a MMF, aby zabránila státnímu bankrotu (mimochodem: nepatří náhodou Lotyšsko mezi „ekonomické tygry“, z kterých jsme si měli brát příklad?).

Utahování opasků má v této zemi svérázný charakter: platy zaměstnanců a drobných státních úředníků klesly o 30%, ekonomika v roce 2009 klesla o 18% a nezaměstnanost překročila psychologickou hranici 20%. Průměrný důchod činí 150 EUR, plat učitele 375 EUR. Šéfové policie berou podle daňových výměrů 2800 EUR, řadoví policisté průměrně 470 EUR. Šéf energetické skupiny typu ČEZ pobíral 4000 EUR. Odměna jednoho z manažerů veřejně prospěšné společnosti v podobě bonusu činila 22.500 EUR.

Co kdyby se i v Čechách objevil nějaký hacker, který by zveřejnil, jak to s tou výdajovou šetrností státního rozpočtu vypadá? Ale je tu Úřad na ochranu osobních údajů a co je komu do toho...

30.05.2010

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

fujtajbl napsal(a):

Odkdy komousi delaji analyzy voleb v demokraticke spolecnosti?
30. 05. 2010 | 04:49

jirisvoboda napsal(a):

Přečtěte si tu větu ještě jednou.
30. 05. 2010 | 05:32

Béda napsal(a):

1,3) škoda, že se Zemanovci nedostali do parlamentu a volby nedopadly patově. Velice by mě zajímalo, kam by se jezevec z Vysočiny v zádech se Šloufem vrtnul. Jestli by se tento "levicový" politik v zádech se Šloufem spojil (jak plynulo z večeře členů americké obchodní komory) s pravicovými stranami.

a)Příčinou porážky ČSSD dle mého bylo kromě jiného to, že se nedokázala zbavit nevěrohodných osob typu Paroubka (nemyslím tím pouze provedení kosmetické změny v čele strany jako u ODS), ale i Tvrdíka, Toskánce Urbana, Zemanovo přísavky Škromacha a dprovést důkladnou vnitřní obrodu. Voliči přestali věřit, že politici této strany hájí prioritně jejich zájem a nikoliv své výsady a privilegia, místa v dozorčích radách ... ČSSD nevygenerovala do svého čela věrohodné lidi.

b) za další příčinu porážky ČSSD bych považoval, že se nechala vmanévrovat svými poradci do negativní kampaně a nevedla věcnou kampaň, kde by zdůrazňovala zásadní rozdíly svého a konkurenčních projektů - sociální solidarita, obecně dostupné vzdělání beze školného, zachování státního GARANTOVANÉHO důchodového systému, bezplatného obecně dostupného zdravotnictví.

c) další důležitou věcí je, že se neoprostila populistických cílů - typu 13. důchody, stravenky...

d) za další důvod bych považoval rezignaci a sebeuspokojení s výsledky průzkumných agentur.

PS: mediální telemarketing zažil protentokrát svou velkou hvězdnou chvíli.

Voliči chtěli změnu:
Mnoho z nich volilo "knížete" aniž by hlouběji zkoumalo co je zač otec zakladatel této strany, co je zač hlediaska odbornosti a morálky předseda této strany a především, co konkrétně bude znamenat zavedení progeramu této strany v praxi.
Mnoho voličů dalo hlas "neokoukanému" "moralistovi" Johnovi bez toho, že by se hlouběji zajímalo o pozadí této strany - sponzory, politické spojence v praxi, Johnovo podnikání...

PS: jsem zvědav, co se bude dít, až nová koalice začne provádět tušené změny v praxi.
30. 05. 2010 | 06:14

tiktak napsal(a):

Myslím, že je třeba si přečtíst knihu od Kmenta "Kmotr Mrázek" a potom budou výsledky voleb nějak zřetelnější. Pro ty, kteří uvažují, zásadní problém pro myšlení. Je potřeba vůbec voleb, neboli byly volby za socíku opravdu tak nedemokratické? Jiříku Svobodo, jakožto bývalý předseda KSČM a zakladatel OF chceš nám tady nakecet nějaké žvásty?
30. 05. 2010 | 06:15

Pepa Řepa napsal(a):

To Béda
zapomněl jste na to, že foukal vítr.
Zprava.
Tím to bude, řekl bych.
30. 05. 2010 | 07:07

jarpor napsal(a):

"Kdyby uspěla KDÚ-ČSL, Suverenita a SPO, bylo by možné volební vítězství proměnit ve vládní koalici. Chybělo málo a bylo to jinak."

Nu - kdyby...

Jak jen napsat, aby se napsal fakt, že "levice" v těchto volbách prohrála, ale aby to nebylo tak tvrdé... takže ... no skoro vlastně vyhrála, málo chybělo, že ...
Znáte to o těch rybách a rybníku... ? Kdyby byly v ř....

Tisíce drobností i velkých vlivů se poskládalo a výsledek není kdyby...

Béda

"za další příčinu porážky ČSSD bych považoval, že se nechala vmanévrovat svými poradci do negativní kampaně a nevedla věcnou kampaň,..."

To bylo debat, že negativní kampaň vedly jiné strany... Hmm... tak ono tomu bylo jinak...
Až po nárazu na voliče se vidí skutečnost... no, aspoň že někdy...

Hezký den
30. 05. 2010 | 07:10

Holubář napsal(a):

Pane Svobodo,

docela hezky jste to napsal.
Jasně, že ekonomické škrty, které teď ČR čekají, odskákají ti nejslabší. Ale kdyby ČSSD byla schopna sestavit vládu, jednalo by se jen o odklad toho, co se jeví jako nevyhnutelné - značnou sociální destrukci.
30. 05. 2010 | 07:15

Pepa Řepa napsal(a):

Teď hlásila Honcová, že síla větru přesáhla povolenou mez 4cm/sec.

Já bych volby skrečoval.
30. 05. 2010 | 07:23

Béda napsal(a):

jarpor,

Abych to upřesnil. Odpovídala negativní kampaní namísto argumentační kampaně na permanentní negativní kampaň, kterou spustila konkurence v doprovodu médií proti ČSSD již v r. 1997.
30. 05. 2010 | 07:24

Béda napsal(a):

Kucií pravicovatí!

Nechvalte dne před večerem. Nebojte, i na vás dojde! Vaše modly, které jste si zvolili se důkladně přikrmí ze státního, obojek vám kolem krku utáhnou, tak jako těm co jsme je nevolili.

Velice pochybuji, že bude váš zájem totožný se zájmy pana Bakaly, pana Hávy, pana Šťávy, pana velkorestituenta Schwarzenberga, pana Soukupa, majitele detektivní agentury ABL... Ale možná se pletu - třeba patříte do této kategorie lidí.

Velice rád si s váma pobeseduji o VAŠEM velkém vítězství za takové 2 - 3 roky.
30. 05. 2010 | 07:31

jarpor napsal(a):

Béda

Upřesňujte, upřesňujte... vždy přece za neúspěch nemůže neúspěšný, ale někdo úplně jiný... (zde média, poradci, ...) a onen neúspěšný vlastně za nic nemůže...
tak upřesňujte...

Hezký den
30. 05. 2010 | 07:34

radek napsal(a):

hodně lidí vůbec netušilo, koho volí (mediální inkvizice neinformovala např. o podivuhodných kouscích dobrého hospodáře kalouska) a další byli zmanipulováni (mediální inkvizice = součást propagandy)...
30. 05. 2010 | 07:36

Béda napsal(a):

jarpor,

zřejmě jste si zapomněl brýle. Kde jsem psal, že si za svůj neúspěch nemůže ČSSD? Četl jste vůbec můj vstupní příspěvek?
30. 05. 2010 | 07:36

Pepa Řepa napsal(a):

Holubáři neodskáčou. To je pustá demagogie.
Chudáka s 10 tisíci bez majetku nemáte o co stáhnout. Bude tam, kde je teď.

Skutečně bohatých u nás tolik není. Postarají se.

Máte garsonku v osobním vlastnictví? Auto? Zahrádku na pěstování mrkve?

Víte, že jste-v českých poměrech- milionář? Multimilionářkou je bába se slepicema ve staré roubence.

Jste tedy střední třída, vhodný objekt k odrbání.
Vyjedou emisarové do světa okouknout, jak na to.

V Japonsku platíte dědickou daň takovou, že potomka zadluží do smrti. Jinde jsou větší daně z nemovitostí, daň jestli čtvrť kde bydlíte je či není nóbl.Atd..atd....

Koho máte odrbat, když ne střední třídu. Je to tak všude ve světě, mluví se o likvidaci této vrstvy.

A u nás je střední třída to, co je jinde povážováno za zoufalce.
30. 05. 2010 | 07:38

jarpor napsal(a):

Béda

Dovolím si poslední reakci, neboť není mým zájmem trávit čas házením hrachu na zeď :

- Nějak jsem si nevšiml že by někdo hovořil o velkém vítězství... jsem rád, že český volič má ještě svou vlastní hlavu... a opít se nechají jen někteří..

- Brýle mám... :-)) pokud nevidíte souvislost mezi Vaším "upřesňováním" a mou replikou, kterou Vám NEVKLÁDÁM do úst ani nepodsouvám.... je mi líto.

Tečka.

Hezký den
30. 05. 2010 | 07:44

Pepa Řepa napsal(a):

Bédo, Bédo
včera jste odsuzoval strašení. Morana(?) dokonce psala, že nevinný Paroubek je za strašidlo, které nám v noci ukousne hlavu.

Teď ji najednou ukousne strašidlo Kalousek?

Ale jde Vám to, strašíte hezky.
A ta změna ze dne na den?
Inu jistého Šaula to zastihlo u Dimascu a taky na patě obrátil.
30. 05. 2010 | 07:44

jj napsal(a):

Nesouhlasím s bodem 8. Podle "tabulek z televize" volilo ČSSD 35% voličů nad 59 let. U této skupiny se Paroubkovi zjevně zadařilo.
PS: Zajímaly by mě současé a budoucí vztahy ČSSD a marketingové agentury. Ta podle mě šlápla hodně vedle a má hodně co vysvětlovat.
30. 05. 2010 | 07:46

otokar napsal(a):

Jak to vidím:
1. Je nová doba se vším všudy,čehož si socané nevšimli.
Nastupují mladí,kteří mají jiné způsoby než jsme měli my.(když jsme nastupovali my, měli staří o nás stejné mínění).
2. Negativní kampaň nepřináší zisk, nýbrž odrazuje od účasti ve volbách(přesně popsal Béda)
3. Obyčejný člověk-to bylo nevhodné heslo! Kdo by se chtěl cítit obyčejný? Každý chce být alespoň v něčem jiný, než ostatní, chce vyniknout. To je heslo pro sardinky, ne pro lidi.
4. třináctý důchod byla blbost, která urazila většinu slušných důchodců-almužna místo valorizace.
5. Jiříkův boj s mediálními větrnými mlýny mohl být úspěšný možná v 50.letech, nikoli dnes, bohužel v něm pokračoval i po problematickém výsledku. Odstoupit měl souběžně s topolánkem a na nečase poslat nějakého inteligentního člověka(kde brát v liháči?), který by s ním souhlasil a nemával na něj tabulkou, kdo jako způsobil větší dluh. Zjistil jsem, co si o tom nastupující generace myslí(nelze reprodukovat).
Myslím, že vláda vanastových věcí nebude mít dlouhého trvání,noví kmotři si musí vymezit území proti starým(vždy se při tom střílelo).
Vanastovky byly překvapeny nejvíc,
podnikatelský záměr nepočítal s nováckým publikem(je však četnější, než jsme myslili). Záměr byl patrně inkasovat za účast a vyšumět, případně prodat mandáty. Teď dojde na lámání chleba, protože kmotr korupci nevymýtí a lhář zůstane lhářem i přes nový televizní make-up.
modrý tým se vítězně šklebí, přesto,že utrpěl ztrátu krve,která stála jirku sesli,což svědčí o přípravě podběráku na nasrané voliče-fialová je dobrá,je to barva mix(rudá s modrou).
Spící monarcha s vyčuraným gazdíkem v týle musí obhájit svého konstruktéra kalouse, označeného neúplatným radkem jako dinosaura.Můžeme čekat flexibilní přístup.
Íčko sice padlo,ale jména v lavicích nedávají naději těm, kteří chtěli skutečnou změnu.Nebudu jmenovat,objektivní cenzor by to opět smazal.
Kdo tedy volby vyhrál?
Knížepán,kalous,pája-hororlezec,televizní radek a kmotr Vít(ten jasně).
Kdo prohrál?
Demokracie,špenáti, černopr.(dojeli na čuňka, kalous je dorazil,cyrda není žádnej katolík, je to sudič-autista).
Prohráli jsme všichni my, kteří bychom chtěli žít v zemi, kde se nekrade a každý člověk má svou cenu, tedy i důstojnost(chudý, nebo bohatý) a kde krádež je krádeží, nikoli šikovností schopnějších.
Musíme si ještě počkat, věřím, že ne čtyři roky.
30. 05. 2010 | 07:46

Toufar napsal(a):

Předně vyhráli voliči. Tedy aspoň zčásti. Zbytek, a podstatný, si rozeberou zájmová hospodářskoekonomická uskupení. Koho zklamal Paroubek? Především své finanční zázemí. A to je mocné imperium!
Finanční imperia ale mají tu vlastnost, že přejdou hbitě k vítězi voleb a defakto neprohrávají prakticky nikdy. Tedy alespoň ne volbami. Takže nic moc se nebude pro občany měnit, co se týče nutnosti se o sebe postarat co možná nejvíc a nespoléhat se na sliby kohokoliv.
A především! - "Kdo neočekává mnoho, není hodně zklamán". Osobně by mě zajímalo, co kdo z čelních vlastně očekává. Bylo by to velmi zajímavé a pro "obyčejné lidi" velmi poučné. Patrně by se i divili, že mnozí z jejich oblíbených politiků ani tak moc od voleb nečekají a stačí jim jen stálý pobyt v parlamentu, tím i stálý příjem i kontakty. Na to jsou mistři KSČM a jejich naivní voliči jim to žerou i s navijákem. Ale zaplať Bůh, že komunisté jsou takoví. Jinak bychom měli permanentní revoluci, která znamená jen bourání a žádné budování.
Taky by mě hodně zajímalo, co očekává pan(soudruh?) Svoboda. Málo her a filmů, že se tak věnuje politologii? Je to nostalgie za účastí na moci a mezi vyvolenými? Nebo je to snaha o jakýsi návrat na stará kolena? Přežvýkává nám sice to, co sami dobře víme, jak kdybychom byli negramoti, ale svůj vlastní postoj nezveřejňuje. Kohopak asi volil - nevolil a proč? ;-)
30. 05. 2010 | 07:56

Béda napsal(a):

PŘ,

Myslím Pepo, že se v náhledu na mou názorovou konzistentnost rozcházíme. Já o "vkladu" Kalouska do politiky (viz mé odvolávky na Wiki a Necyklopedii) pod četnými blogy píši setrvale.
30. 05. 2010 | 07:57

Medikolog napsal(a):

Pane Pepo Řepo, vítr zafoukal pořádně a jak známo, vždy fouká jenom tam kde je tlaková níže - zde myšlenková vyprázdněnost. ČSSD proslula tím, že je pravostředovou stranou svými činy - využívající před volbami levicovou rétoriku. Pouze realizovala sociálněji orientovanou pravicovou politiku - než realisuje asociální koalice ODSTOP-09VV. Paroubkovi nepomohla ani jednoznačná podpora Lisabonské smlouvy. Jisté je pouze to, že výsledek voleb je prohrou střední třídy a zaměstnanců - zchudnou a současní chudí budou ještě chudší, jenom opravdu bohatí ještě rychleji "přibohatnou". Penzisté vymřou rychleji - nebudou mít na doktory ani na léky - o tržních nájmech nemluvě. Asi 38% elektorátu (co nevolili, nebo vhodili neplatné hlasy) ztratilo morální právo 4 roky nadávat na politiku a stěžovat si na svůj úděl - svým (ne)jednáním zvolili vítěze voleb. I zbytek ČR bude nenávratně dorozprivatisován zahraničním kapitálem. Bohužel jsem již na emigraci starý. Tohle už není na 6 let jako za Hitlera, nebo na 21 let jako za Brežněva. To vypadá pro Český národ na pobělohorskou reprisu.
30. 05. 2010 | 07:58

zdesta napsal(a):

Pepa Řepa: Když na př.zruší regulaci nájemného (lze očekávat)Tak bábu(důchodkyní) bydlící v městské garsonce,ojebou také a náležitě.Ojebou všechny, jen ne sebe.Možná se mýlím a možná nemám pradu,ale jsem v tomto ohledu skeptik. Přeji příjemný den.
30. 05. 2010 | 08:09

vasja napsal(a):

Blbosti řešíte. Co bude s paní Hybáškovou... neznáte nějakou jinou, perspektivní stranu, kde by pro ní bylo místo?
Sem zoufalej. Doufám, že jí aspoň pan Stejskal odtuna nevyhodí.
Sim vás, podpořte jí.
30. 05. 2010 | 08:10

Pepa Řepa napsal(a):

To Medikolog
má to jednu vadu. Střední třída by byla odrbána i kdyby Paroubek získal 51%.
Dokonce si dovoluju tvrdit, že by byla odrbána ještě víc. Když naslibujete, musíte mít-na druhé straně- koho drbat.

A odrbat nejbohatší? Jak?.
Představte si, že budete mít 250
melounů. Pár obrazů, kus zlata, nějakej ten briliant,cenné papíry, podíl ve společnostech bez zisku, konto venku? A jste v pohodě.
Chcete chodi po baráku a zjiš´tovat, jestli na zdi nevisí zatajená Toyen?

Co mu chcete zdanit? Příjem, barák a auto.
Tedy totéž, co střední třídě.
30. 05. 2010 | 08:12

Frante napsal(a):

* "3) Miloši Zemanovi se splnila touha po revanši všem, kdo ho v ČSSD nevolili prezidentem – odčerpal 4,33% voličů,"

Zeman vybil svoji naštvanost ve svých knihách. Po nástupu Paroubka se ke straně znovu přiklonil a s Paroubkem se objímali. Bez ohledu na to, ho Paroubek později nespravedlivě obvinil že zavinil kauzu Altner. Až tehdy Zeman vystoupil ze strany a začal být proti ní.

6) "Schopnost médií nastolit v delším časovém intervalu, jako základní problém, deficit státního rozpočtu; ...Jaké jsou skutečné příčiny světové finanční krize, rozpoutané m.j. velkými bankami, napojenými na ratingové agentury, přeceňující toxické deriváty, bylo pro média nezajímavé"

Řecká hrozba, (tj. státní zadluženost) a příčiny finanční krize (rizikové chování bank a jejich klientů) jsou různé věci - Nezaměňovat
30. 05. 2010 | 08:13

Béda napsal(a):

Frante,

Zeman nezavinl kauzu Altner? Kdože je tedy podepsán pod zjevně nevýhodnou smlouvou s likvidačním lichvářským úrokem? Snad tam není podepsán Paroubek?

Navíc, četl jsem, že Altner převzal případ Lidový dům po jiném advokátovi i s peřím, tedy s postupem co a jak dál. Altnrovo know how podle tohoto tvrzení bylo zcela minimální.

Řecká krize má s globální krizí hodně společného . Řecko není žádným osamělým ostrovem v ekonomickém prostoru. Obdobně jsou tom mateřská země krize _USA, ale i premiant Lotyšsko, Irsko, Itálie, Portugalsko, Španělsko, velice bídně si stojí Island,VB, Maďarsko... Zajímavé, že banky s mezinárodní účastí Řecku tak přeochotně půjčovaly. Co dělaly ratingové agentury?
30. 05. 2010 | 08:25

Mike napsal(a):

To je po prve, co se tu objevil komunistický příspěvek, tedy po volbách. Pane Stejskale, vy jste opravdu velmi "objektívní" člověk, až to budete jednou za rok počítat, abyste mohl, bylo to spravdlivé, odkonce jsem dal i příležitost komunistům Pane Stejskale, není vám někdy ze sebe samotného smutno? Z toho, že jste ase třeba nedal na jíné řemeslom, kde byste se ráno mohl podívat do zrcadla a být na sebe hrdý?
30. 05. 2010 | 08:29

Toufar napsal(a):

Tu je v diskuzi pláče! Pláče nad tím, jak se bude v budoucnu chudnout u středních a nízkých vrstev.
On se pozná skutečný chlap podle toho, že nepláče a dopředu už vůbec, jen jednoduše maká na tom, aby se měl co možná dobře. Mnohý dokonce, ó hrůzo, maká na tom, aby se i druzí měli lépe, ovšem ten nesmí očekávat nějaký vděk, jinak zapláče.
Nejrůznější hlášky o tom, jak mě bude zdírat kapitalista, jak krize zničí můj život, jak budu postupně okraden, jak zhebnu v bídě etc., se ukázaly být bláboly neschopných. Nebo spíše líných jak ta veš. A proto doporučuji všem prorokům kapitalistického vykořistění, aby se konečně už chytli nějaké pořádné práce a postarali se o sebe sami bez pomoci státu či solidarity ostatních obyvatel, to ovšem neznamená, že zavrhuji stát a solidaritu obyvatelstva v něm. Teprve až tak učiníte prorokové, přestanete zanikat ve středí či spodní vrstvě a uleví se vám pro pocit soběstačnosti. Věřte, vyzkoušel jsem to na sobě a funguje to!
30. 05. 2010 | 08:31

fujtajbl napsal(a):

Svobodo, kdyz mluvim o komousich, odkazuju na vas. Byl jste snad predsedou komousu nebo ne? Byl jste predsenou strany, ktera se hlasi k zvracene totalitni ideologii, ktera je prohlasena za zlocinnou i nasimi zakony. Mel byste se stydet a ne tu jeste rozdavat rozumy.
30. 05. 2010 | 08:32

Belgičan napsal(a):

A potom prý mladí štvou proti seniorům.

Pane Svoboda, odpusťte, že my pravicoví haj..ové jsme nevytvořili soudruhu Paroubkovi ty nejideálnější podmínky k ("zcela neutrální agenturou") předpovězenému vítězství ČSSD a tudíž jsme připravili důchodce o skvělé zítřky, když už si ten včerejšek sami pokakali na ultimo.

P.S.
Opoměl jste zmínit pravý důvod, proč voliči ČSSD "vyměkli".
Tím je znechucení osobami jako je Paroubek, Ráth, Sobotka(ktrému dal dokonce jeden volič ČSSD pěstí) a další.
30. 05. 2010 | 08:34

Bohuslav napsal(a):

Kníže Schwarzenberg je osobnost, kterou budou lidé znát ještě po 200 letech, kdy po Vás a vašich výrocích už nezbude ani památka.
30. 05. 2010 | 08:42

Béda napsal(a):

Belgičan,

kdyby to bylo tak jednoduché jak uvádíteouskova strana musela dostat 2 % hlasů a inzultován by musel být nejméně 200 krát.

Za to, že se to nestalo třeba může fakt, že vůči Kalouskovi nikdo nefacebookoval a že pravicová média jej nechávala relativně v pohodičce i po složence, k********í a podobně.

Není nad "rovnocenný" přístup, že?
30. 05. 2010 | 08:45

Béda napsal(a):

30. 05. 2010 | 08:49

Marcus Agrippa napsal(a):

Tyto volby byly vysloveně výsledkem téměř permanentní mediální propagandy ( a nijak zvlášť objektivní ). Ale to že získala tolik hlasů TOP09 je opravdu na pováženou. Každopádně sláva vítězi - čest poraženým ( jen je otázka jestli tím vítězem budou občané nebo různé zájmové a lobbistické skupiny ).
30. 05. 2010 | 08:49

bobš napsal(a):

Já tedy nevím ale myslím si, že ti co nám vyhrožovali Řeckem, jej tady svým jednáním nastolí. Až začnou lidi obírat, tak jak si představují počítám, že plno lidí, kteří už nemají kde brát vyrazí jako v Řecku do ulic. Dále jsem zvědav, jak korupčníci z ODS a Kalousek a spol budou budovat proti korupci.
30. 05. 2010 | 08:51

Karel napsal(a):

Za nezájem a hloupost se platí. Prostě " obyčejní lidé " si chtějí užít vládu mafiánů. A pokud ČSSD se bude chtít dostat za každou cenu k lizu a opustí ti je, tak se lidé budou muset bránit sami v ulicích.
Kalousek, Benda, Řápková, Šnajdr... jsou zárukou vzrušujících budoucích let.
30. 05. 2010 | 08:53

Pavel napsal(a):

To Bohuslav
Souhlas, natočí se o něm krásné pohádky jako o Trautenberkovi.
30. 05. 2010 | 08:55

Také Jirka. napsal(a):

Je jasné, že ČSSD poškodilo celé současné vedení této strany. Myslím si, že se budou snažit škodit jen jak to půjde.
30. 05. 2010 | 08:58

yara ze země krys napsal(a):

No, myslím, že volby dopadly docela dobře! Zpráva číslo 1. je, že vypadl z politiky provařenec Langer "Íčko" a v Praze ODS už nemá potřebnou sílu, aby si zde dělala co se jí zlíbí. Jen je škoda, že voliči to nespočítali Řápkové a také zejména Bendovi. Teď mohou přijít konečně potřebné změny, naděje tu je. Je potřeba začít konečně splácet nebezpečně rostoucí státní dluh a ne jen úroky (75 mld.Kč 2009). Je nutné provést rozsáhlé reformy nejen ve zdravotnictví, školství, důchodech, sociální oblasti, ale je třeba se razantně podívat do stojatých vod soudnictví a státního zastupitelství. Moc se to neví, ale finanční rezervy tu jsou, pokud to VV a TOP 09 mysleli vážně např. jen u výstavby dálnic jsou každý rok rezervy v desítkách miliard Kč. Je potřeba zavést mírnou a rozumnou progresi v daňovém systému a celý systém a agendu poevropštit a zjednodušit. Pokud VV neudělají stejné chyby jako Zelení a nebudou se cpát za každou cenu do vlády, mohou "z druhé řady na balkóně"
držet pod krkem celou pravici.
Jejich požadavky na zněmy ve společnosti musí však být realné
a proveditelné. Politika je hlavně umění kompromisu. V zásadních věcech ale VV nesmí ustupovat. No a k ČSSD? To, že získali jen tak málo hlasů voličů má na svědomí jejich negativní agresivní kampaň, oni plivali na každého a byli moc namachrovaní. A chování "vůdce" Paroubka? Škoda mluvit, do střihu evropského politika má hodně daleko, chybí mu především slušné uhlazené chování a šmrc a glanc včetně humoru a toho vnitřního pozitivního naladění,
které lidi vycítí na hony. To se ale nedá naučit, to musí být ve vás. Lidé si také všimli, že např. čtyři pražští zastupitelé ČSSD pěkně podrželi starostu Prahy 5 Jančíka a tudíž každý i ten nejhloupější trouba si musel uvědomit, že v "tom" společně s ODS jedou. Jsou tu i jiné kauzy, třeba se také moc dobře ví, že inauguraci toho pána co nám všem pěkně pustil žilou, ředitele ČEZu Romana má na svědomí ČSSD
nebo šéf mašinek co spadá pod ministerstvo kde se Dušek bál ohnout pro tužku, bere vysoký plat a odměny a přitom ČD jsou ztrátové a neustále slušně řečeno v bordelu, to snad není možné. Lidi nejsou blbí, max. těch téměř 40% co nepřišlo k volbám bylo velmi znechuceno politiky této země!
30. 05. 2010 | 08:59

Béda napsal(a):

Yzzk,

s tou negativní kampaní máte zajisté pravdu. Jejich političtí soupeři včetně tria M+I+Z, anonymních facebookových organizací, pravicových médií, výtržníků na volebních mejdanech si ovšem taky nebrali servítky. V tomto ohledu bych to tipoval 10:1 v neprospěch ČSSD.
30. 05. 2010 | 09:08

veverka napsal(a):

Tyto volby jsou především vítězstvím brutální pravicové mediální masáže.Prakticky všechna větší media kopou za pravici(v souladu s příkazy svých majitelů) a letos se s tím ani už nijak netajila a jejich šéfredaktoři psali agitky proti levici přímo na úvodních stranách.Hnus.Ovšem já lidem to co si zvolili skutečně od srdce přeju,teď se teprve mají na co těšit.
30. 05. 2010 | 09:13

olga napsal(a):

Celý příspěvek pana Bendy se mi líbí. Vyjadřuje i můj názor. Líbila by se mi koalice ODS + TOP + VV.
30. 05. 2010 | 09:14

mb napsal(a):

Až bude levice skutečně humanistická, až nebude zavírat své odpůrce do vězení a týrat je, až se zbaví paroubkovy nabubřelosti a bude špidlovsky věcná a pokorná, až nebude levice trestat (příliš) úspěch, až se zbaví násilných a násilnických příp. mafiánských (benda) metod a prostředků ...
¨
pak bude mít levice úspěch, pak bude levice vládnout ....
30. 05. 2010 | 09:19

Frante napsal(a):

Béda:
Zeman s Altnerem podepsali smlouvu, oboustranně výhodnou (teda pro Altnera zvlášť ale i pro ČSSD) a později Zeman připomínal straně že má vůči Altnerovi dluh. Ta to ignorovala a tím vznikl pro stranu ten problém. … Podstatné, chtěl jsem sdělit, že se Zeman nemstí za prezidentskou volbu, jak píše autor

"Řecká krize má s globální krizí hodně společného" , ano , společné má riskantní zadlužování. Nic to nemění na tom, že Řecká hrozba je/byla potenciálně i Českou hrozbou

Už nemám čas dál reagovat
30. 05. 2010 | 09:19

Zábor napsal(a):

Opravdu v současné době zůstává faktem, že KSČM zatvrzelým přístupem ke změně názvu své pol. strany blokuje levicové a středové strany v tomto státě. Je vidět, že tažení sdělovacích prostředků proti ČSSD přineslo své. I Paroubek pochopil, že v čele strany nemůže dále zůstat. To není z jeho strany uražená ješitnost. Ale prostý fakt. Jinak já se na vládu pravostředové koalice netěším. ODS je velice silný vlk v PS. A budou potíže. To co se rýsuje považuji za slepenec. Silnou výtku mám proti VV. Jinak volil jsem ODS.
30. 05. 2010 | 09:20

Karel napsal(a):

To Zábor.
Změna názvu by nepomohla. Prostě stále by to byli bývalí komunisté obviňovaní ze zločinů 50 let i když většina členů v té době maximálně chodila do školy. Tažení médií proti ČSSD mělo jednoduchou příčinu, v mafiích vzbudila obavu, že by něco chtěla řešit ( ponecháme stranou jestli to myslela vážně ) a mafie jako vlastník většiny médií či novinářů zasáhla s dobrým výsledkem. Lidé prostě volili proti svému zájmu.To se občas v stává, nakonec každý je svého štěstí strůjcem i nevoliči, kteří vlastně vytvořili nejsilnější stranu.
30. 05. 2010 | 09:27

Ford napsal(a):

Je to spravedlivé. Premiéra nemůže dělat člověk kterému nezáleží na pověsti ČR ve světě. ČSSD kecá to svoje neustále 12 let. Všechno se časem přejí.
30. 05. 2010 | 09:28

Ford napsal(a):

Zabor:
Ano VV jsou otázka. Ale taky můžou překvapit příjemně. TOP09 fakticky už s ODS vládla.
30. 05. 2010 | 09:30

Béda napsal(a):

mb,

jediný kdo zavřel názorového odpůrce po sametu byla pravice v čase prezidentské volby V.Havla, kdy nechala účelově na 24 hodin zavřít do vazby poslance Sládka, aby byl její kandidát průchozí.

K humanismu - pravice omazila náhubkovým zákonem z dílny "JUDr." Bendy ml. možnosti médií šťárat v politicky nepříjemných kauzách.

Mafiánské metody nejsou žádným specifikem levice - osobně tipuje, že mnohem více černých peněz uvízne v rukou pravice a s ní spřízněných subjektů.

I kdyby si ČSSD zvolila za předsdu Špidlu s vyřízlým, jazykem, pravicová média by na něj stejně uspořádala lovnou sezonu, tak jako doposud na každého předsedu ČSSD. Zajímavé, že to samé, za co politicky "upálila" člena ČSSD, nechala u jeho protějšku (Kalousek, Tlustý) téměř bez povšimnutí.
30. 05. 2010 | 09:31

Jana napsal(a):

Kdyby socdem nevsázela na americké poradce v kampani, mohla ty miliony nastrkat třeba na Moravu potopenou už podruhý -potopenou ve dvojím smyslu. Kdyby vedení socdem nehřálo hlavně polívku vlastní osobní touhy mít moc a přístup k dobrým flekům, nesmrděla by ta polívka z každýho bilboardu se sociálně solidarizujícím heslem... Ten odér jim neumožnil včas pochopit, že Paroubek je figura zcela nevěrohodná, ač byl "demokratickým" tiskem štván zcela podpásově. Být podpásově štván ovšem není zásluha.Vystupovat jako vaječný Kristus, který to tu spasí všechno,to je docela sranda.Bystrý, ale bohužel zcela bezcharakterní a pokrytecký jezevec měl to odčerpání hlasů velmi usnadněno.
30. 05. 2010 | 09:34

veverka napsal(a):

autor

Je tu ještě jedna možnost a to ta nejpravděpodobnější

Já osobně si myslím,že tyto volby byly jednoznačný podvod.Aby se agentury (prakticky všechny) v preferencích takto brutálně sekly(u ČSSD o nějakých 10-15%,u TOP zase o skoro 10% na druhou stranu) je více než podezřelé,stejně tak to že by si lidé po zkušennostech s Kalouskem,Vlastou,Julínkem a Šnajdrem zvolili zas nimlich to samé,ba ještě horší.Takoví masochisté zas Češi nejsou.Myslím že to co se tady odehrálo je zcela zřejmé a demokracie v této zemi definitivně končí.
30. 05. 2010 | 09:36

Rumcajs napsal(a):

Pane Svobodo, nač ten dlouhý rozbor ?

Nestačilo zkrátka jenom říc " Lidi nás prokoukli a těm našim žvástům nevěří"?
30. 05. 2010 | 09:37

mb napsal(a):

jinými slovy pro bédu ... lidé dosud vědí ... že ksč zabírala půdu sedlákům, rolníkům .... lidé dosud vědí že ksč týrala své politické oponenty ... ksč (ač se o to pan svoboda snažil) se nereformovala a ujíždí na své protisystémovosti ... čssd se za paroubka stala stranou hulvátsky populistickou a populisticky hulvátskou ( která jiná strana může vyhrát volby na třicetikorunový příspěvěk .... i když ví, že je to nezákonné ... ale slibem nezarmoutíš ....)

s pozdravem ....

budu slušné a šetrné levici držet všechny palce ....
30. 05. 2010 | 09:38

Jana napsal(a):

A kdyby socdem nepředstírala,že lidi jako je Foldyna, vlastně neexistujou, mohla se dozvědět, co ten obyčejnej člověk opravdu chce a co ho pálí. Kdyby se neproducírovali hlavně v Praze a neměli potřebu snídat s politickými souvěrci v Kempinskim, ale zajeli si na víkend občas do Karviný nebo Adamova, mohli se dozvědět, co lidi chtěj a jak na to. Bez stamilionů. Socdem si prohrála volby sama. Lidi většinou nevolili ospalý kašpary s půlitrem, mazaný zlodějíčky a obrazovkou provařený ksichty. Volili změnu. A socdem jim ji nedokázala ani nabídnout. Jak by ji tedy dokázala realizovat? Musej začít znovu. A my to odskáčeme. Všichni - včetně těch, co socdem nechtěli.
30. 05. 2010 | 09:41

yara ze země krys napsal(a):

Veverko, hlodavče, už to nehul!
Možná sis nevšiml, že prostě lidé co volili dříve ČSSD jenom
nepřišli a zůstali doma. Skoro 40% lidí nešlo volit!
30. 05. 2010 | 09:42

P.Valenta napsal(a):

Tak pane Svobodo - vy komunisti jste tady vlastne nejvetsi obeti ! A mate na to stodvacet duvodu !
Opravdu mi to pripomina ty historky jak ti chudi o to jmeni prisli.
Nechcete ty volby prohlasit za neplatne ?
Mimochodem, kdyz anglicky nemluvite, tak se anglickych slov vyvarujte !
Pouzivate je nespravne.
30. 05. 2010 | 09:50

Rumcajs napsal(a):

ČSSD prohrála volby svým buranstvím,lživostí, hloupostí a nechutně vedenou volební kampaní.
30. 05. 2010 | 09:50

Béda napsal(a):

mb,

úhybný manévr od původního tvrzení? Která SOUČASNÁ levice zavírala v POSAMETÍ své názorové odpůrce (já jsem vám posloužil příkladem z opačného tábora), která měla snahu omezit možnost vyjadřování (zde jsem taky posloužil příkladem.

Posloužím vám příkladem populismu par excellence - Smlouva ODS s občanem. U třiceti - korunového poplatku není prokázáno, že volby do krajů vyhrála ČSSD kvůli němu a ne třeba proto, že voliči chtěli změnu a že sečetly ODS všechny předchozí úlety - Smlouvu s občanem, radar, hejtmanské pašaliky... Kdyby tomu bylo jak se snažíte namluvit, pak by ODS a TOP musela skrze svou antisociální politiku - ODS návrat Julůínka, TOP - 25% platba ve zdravotnictví keš, školné, důchodový opt-out... musely projet volby na celé čáře. Takže to není o 30 korunách.

Kateré slušné levici držíte palce? Mohl byste být konkrétnější?
30. 05. 2010 | 09:54

Vico napsal(a):

Pan Svoboda napsal zajímavý komentář. Je to tak, ale nic s tím nenaděláme.

Jinak já osobně hned v pondělí udělám jeden symbolický krok-konečně odhlásím předplatné sobotního vydání MFDnes. To je tak jediné, co příslušník té odrbávané střední třídy může udělat -plácnutí do vody /stejně se postříká jen on/.

Teď, když tu podle různých Belgičanů a Fujtablů konečně ta pravda a láska zvítězila nad lží a nenávistí se budu snažit být imunní až se začne ozývat kvílení těch, kteří zjistí, že jsou vlastně ve studni a žebřík nikde. Snad alespoň John/když Hovorka už je na pravdě boží/bude natolik milosrdný, když místo deklu tu studnu zakryje televizí naladěnou na NOVU nebo PRIMU.
30. 05. 2010 | 09:56

mb napsal(a):

ne ne ... já myslel levici jako levici ( mluvil jsem o levici obecně ... tedy o realně fungující ksč .... ( to stigma si nese soudobá levice dosud ) ...

po sametu se mi libil špidla ( take proti klausovi neb klaus je arogant a hrubián .... takže dobře mu tak ) ... trvam na tom že čssd vyhrala volby za 30 jidášských stříbrných ....

drzim palce reformovane čssd ... ale fakt realne nevim ... je to asi nejakej neskutečnej / neuskutečnitelnej ideál ...

ten foldyna by byl dobrej ( ale je to to nechnokrat kterej spláchne životní prostředí do hajzlu ) ... samozrejme rudolf batek ....

a už asi koncim ... hezky den beda
30. 05. 2010 | 10:00

Jana napsal(a):

Volby byly především o osobnostech. Lidé nevololi ČSSD, ale Paroubka. Nevolili TOP 09, ale Schwarzenberka. Bylo velmi důležité, kdo stojí v čele - zda je to alespoň zdánlivě čestný člověk, nebo provařená tvář. ČSSD měla odstřelit Paroubka a tváře v čele pozměnit. Paroubek vtisknul tvář celé straně - má, bohužel, vizáž bývalého papaláše a tím mladé lidi nezíská. A nad 13. důchody se ošívali i samotní penzisti. Nelze slibovat nesplnitelné - lidé chtěli do čela hospodáře - člověka, který se bude na státní úrovni chovat, jako by šlo o jeho rodinné finance. Navíc lidé asi nezapomněli na Paroubkovu provázanost s Kočkou a Ďuričkem... Chce to zkrátka obrodu. Mimochodem - všimli jste si, že v USA vždy prezidentské volby vyhrávají přitažliví charismatičtí muži???
30. 05. 2010 | 10:01

jarpor napsal(a):

Vico

Já bych s těmi symbolickými kroky posečkal... :-))

Ford i Baťa říkali, že každé rozhodnutí je třeba dobře promyslet... přece se nepřipravíte o informace "z druhé strany"... :-))

Hezký den
30. 05. 2010 | 10:04

Ford napsal(a):

Bedá: V krajích šlo právě jen o 30,- Kč. V té době to byla čerstvá záležitost a lidí byli vyhecovaní. Od té doby už se velká část uklidnila a v realitě zlodějen a korupce ČSSD na krajích je ve volbách ve kterých opravdu poplatky mohli zrušit je nevolila. To že na krajích to byl úlet svědčí i to že se hejtmani nacpali do sněmovny. Dobře ví že by za dva roky šli od koryta a takto je mají o 2 roky jistější a jsou nedotknutelní.
30. 05. 2010 | 10:04

Krupa Václav napsal(a):

Pro mne nejhorší výsledek voleb od revoluce. Skutečným vítězem se stal had schovaný v knížecím rounu.
30. 05. 2010 | 10:06

www.zadluzeni.cz napsal(a):

Levice neřekla ještě poslední slovo! Počkejte jak zamávají s mandátem vlády nadlidi (=odboráři). Téhle chase bude jedno, že voliči si nějak vybrali - oni si budou prosazovat své zcela protichůdné názory.

Bohužel odbory mají v naší společnosti nemístně velkou oporu v legislativě. Mohou beztrestně zneužívat prostředky státu či zaměstnavatele.

Přesto jsem tento týden zaznamenal i jeden korektní přístup odborářů: Lékaři řekli, že budou protestovat podáním výpovědi. To je naprosto férový přístup, narozdíl od parazitů od dráhy a pod.
30. 05. 2010 | 10:07

abraham napsal(a):

Pane Svobodo,
nejsem volič KSČM, ale musím uznat, že 26 poslanců této strany je pozitivní také v něčem jiném, než jak píšete. Kdyby nebylo konstruktivní opozice KSČM (protože ostatní jsou jen většinou truc-opozice), tak už bychom dávno
-platili lékarníkům za každý prášek 5 Kč
- prvních 30 dnů v nemoci bychom si užívali za své, prvních 14 dní dovolené by si platil zaměstnanec sám
- měli bychom více Pandůrů, Gripenů atd.
- ostatní strany by něměly z čeho opisovat ´´populistické´´ nápady.

p. Bohuslave:
Ano, po knížeti Schwarzenbergovi zůstanou ještě dlouho pomníky, které postavili naši předkové, moji dva pra-pra dědové si ´´užili´´ dost, jeden mu pomáhal stavět Hlubokou, druhý se vrátil slepý z jeho války.

Theodor Mommsen,něm.historik, bohužel měl pravdu: ´´není-li česká palice schopna logicky myslet,je schopná přijímt rány´´
30. 05. 2010 | 10:08

george napsal(a):

Dobře namazaná mašina manipulace se zastavila.
http://bona-f.blogspot.com/...
30. 05. 2010 | 10:15

www.zadluzeni.cz napsal(a):

2Ford: tak nějak to cítím i já. Celá tahle analýza řeší jen vybrané příčiny, které jakoby nejsou chybou ČSSD. Některé mohou dávat smysl, ale např. o evidentních tunelech pána markrabě Ratha, které způsobily ztrátu Středočeského kraje ani zmínka. Hlavně

Z faktů autor vytahuje jenom to, co se mu hodí. U Lotyšska nevidí souvislost problémů s Eurem (silně prosazuje ČSSD), protievropskou Bobošíkovou bere jako partnera ČSSD (která po EU integraci touží ze současných stran asi nejvíce), za řeckou krizi mohou bankéři a ne nesmyslné zadlužování již od 80.let, na "ideologii" nechtít platit daně je něco zle, kdežto slib rozdávat v době rekordního deficitu 13.důchod zní věrohodně atd.
30. 05. 2010 | 10:18

Vico napsal(a):

Jarpor : MFDnes jsem chtěl odhlásit dávno, ale jsem líný podniknout příslušné kroky. Už to není tak jednoduché - zajít jen na poštu. Já stejně z novin čtu jen komentáře a ty v MF byly neskutečně slaboučké a jen materiálem pro mé kritické diskuze zde :-)

Respekt si ponechám - sic pravicový, ale dle mého soudu na úrovni.
30. 05. 2010 | 10:21

Matrix napsal(a):

Proč to levičáci projeli? jeden díl skládačky je zde - video:
http://aktualne.centrum.cz/...
30. 05. 2010 | 10:26

SuP napsal(a):

Pane Svobodo -
Máte v tom článku spoustu velmi dobrých a fundovaných postřehů a hodnocení. To Vám nelze upřít.
30. 05. 2010 | 10:26

bezděz napsal(a):

Autor přemýšlí velmi sofistikovaně,není politikou pro každého (B.Shaw) ani politikou pro kuchařky (V.I.Lenin).Pro stromy nevidí les.Lesem je jasná tendence postupného vyklizení parlamentu směrem k dalším volbám od ČSSD a ODS.10 % bude následovat i v dalších volbách.T.j.minus deset u každé z obou.Procent hlasů voličů.Už jedou nezadržitelně po nakloněné rovině.Volič volá:Ven padouši!!
Autor také nepostřehnul,že z obav z této tendence je sčítáním hlasů budoucím beznohému parlamentu předem "lékařsky" amputována umělá noha nebo 2 berle.TOP09:Ve vlacích,na nádražích,hospůdkách:
"Schwarzenberg-to je neuvěřitelné ,že se to monstrum může vůbec objevit na veřejnosti."
30. 05. 2010 | 10:30

cachtalapětkyvevltavě napsal(a):

"Ve volbách 2010 jsme zaznamenali druhou nejnižší volební účast od roku 1989."

A všichni volební komisaři od malých vesniček po velká města hlásí osobní svědectví, že takovou účast nepamatují.

Záhada. Přepočet hlasů je nezbytný, jen si ti ještě postižení z nějakého důvodu neuvědomují. Stejně se to proflákne. Jen nesmí být příliš pozdě.
30. 05. 2010 | 10:33

cachtalapětkyvevltavě napsal(a):

Jednu věc ti, kdo tento podvod vymysleli, nakonec přece jen nedomysleli.

Že by měl např. lžidoktor Marek Benda 8424 preferenčních hlasů, tomu nevěří ani stará Blažková.

Tahle malá domů je nakonec prozradí.
30. 05. 2010 | 10:40

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, velmi fundované, hlavně že se jako obyvkle zapomnělo na ten hlavní český problám, závist, závist a znovu neskonalá závist. Kolik mezi námi žije těch, kteří si přejí jen to jediné - ať jim to prase konečně chípne. Celý vtip asi vyprávět jistě nemusím.
Tento další veleúspěšný prognostik s tím určitě počítal...
Veselé krizování...
http://img.aktualne.centrum...
30. 05. 2010 | 10:43

Pavel napsal(a):

je to v pohodě. Na bílý teror odpovíme rudým terorem
30. 05. 2010 | 10:48

hoven napsal(a):

a přitom satčilo jenom napsat, že lidi prostě umí počítat. věšení bulíků na nos ze strany čssd prostě přesáhlo unosnou mez.
30. 05. 2010 | 10:50

*** napsal(a):

Tady se to hemží výrazy - nic jednoduššího pro editora než smáznou monstrum a teror.
Nebo se to smí? To by se mi ulevilo...
***
Mohl bych napsat vlkovi, že je monstrum, protože na Karkulku vyvíjí teror. Snad je jedno jestli bílý nebo rudý.
30. 05. 2010 | 10:56

olga napsal(a):

cachtalapětkyvevltavě
Přidávám se ke svědectví o mimořádně velké účasti v našem okrsku.
S výsledkem voleb souhlasím. Myslím si, že stávající situaci může vyžešit jen silná pravice. I když si stejně jako voliči KSČM uvědomuji, že budoucnost má levice. Marx měl podle mě pravdu. Jen ten čas zatím nepřišel.
30. 05. 2010 | 10:57

veverka napsal(a):

yara ze země krys

Plácáš nesmysly,účast byla naprosto standartní,ta ten šílený rozpor v preferencích a výsledku nevysvětluje.Další věc je turbodoktor Benda,opravdu někdo věří tomu,že tento pán dostal 8424 preferenčních hlasů?Tyto volby byly zcela nepochybně zfalšované.
30. 05. 2010 | 11:01

cachtalapětkyvevltavě napsal(a):

olga: Ne, ne, podle výsledku voleb u vás byla účast podprůměrná. To se právě zcela pletete.

Nebo ne?

Leda že by Vás (přestože jste spokojená) začalo zajímat, kam se ti hlasující z Vašeho okrsku poděli. Doporučuji srovnat Vaše zkušenosti z okrsku s oficiálně publikovanými z ČSÚ.
30. 05. 2010 | 11:01

Nezaměstnaná bez peněz napsal(a):

Prosím novou koaliční vládu,ať už bude jakákoli,aby se konečně vykašlala na politické žabomyší války, dala hlavy dohromady a velmi rychle vymyslela a udělala všechno pro to,aby se naše země zase postavila na nohy.Díky.
30. 05. 2010 | 11:04

josef napsal(a):

to veverka:
To s těmi zmanipulovanými volbami snad ani nemůžete myslet vážně. Již jsem na netu četl mnoho nesmyslů, ale tohle rozhodně vede. Jinak nic ve zlém. Pomocnou ruku hledejte na konci své paže.
30. 05. 2010 | 11:28

cachtalapětkyvevltavě napsal(a):

josef: Záznam z jiné diskuse v Týdnu:

"Ernest
30.05.2010 10:57
Sledoval jsem průběh na stránkách statistického ústavu. Uváděl dlouho volební účast přes 80 %, najednou během odpolene z toho bylo 60 %"
30. 05. 2010 | 11:32

TNT napsal(a):

a víte, že mi je úplně jedno, kdo tady vládne.....ODS a ČSSD se od sebe moc neliší, TOP 09 a VV teď budou hrát roli KDU a Zelených a za 4 roky padne jejich etos nové strany, a zase vzniknou nějaké jiné...ČR míří směrem doprava, roste nová generace facebooku a komunisté vymírají, levice už asi nikdy volby nevyhraje, protože pravicových stran bude vždy více a spojí se v koalici, nebo spíš ČSSD volby bude vyhrávat, ale nebude moci sestavit koalici
30. 05. 2010 | 11:34

josef napsal(a):

to cachtala5vv: Ernesta neznám, může zde napsat kdokoliv cokoliv. Nemám žádné iluze o tom, že by si nově zvolení nechtěli taky nakrást. Ale zfalšované volby to je opravdu trochu moc. Víte kolik lidí by se muselo domluvit, to rozhodně nepadá v úvahu. Jsme ve střední Evropě ve 21. století. Zase tak špatná ČR není. Žijeme si zde v blahobytu a v demokracii.
30. 05. 2010 | 11:43

cachtalapětkyvevltavě napsal(a):

josef: "Víte kolik lidí by se muselo domluvit..."

Kolik?
30. 05. 2010 | 11:45

Tencokida Hnuj napsal(a):

Jiří Svoboda ad Lotyšsko
Jo, pane režisére, otevře se jen to co se hodí kapse "neviditelné" ruky trhu.Na zbytek jsou dodatky ke smlouvám , Úřad pro ochranu citlivých údajů, institut mlčenlivosti a strejcové či tetky v Justiční mafii.
A tak mnohdy nezbývá novinářům, než krást. Ve veřejném zájmu. Je to smutné, ale je to tak. A pánbů zaplať, že mají odvahu páchat zločiny !
My jsme otevřenou společností pro Kožené, Pitry, Dalíky, Mrázky ,Řebíčky, klienty ČKA...

Zbytek daňových poplatníků je takto hňupy, čili donátory této (pro ně samotné) společnosti uzavřené.

Budu od nynějška stále opakovat :
"Veselé oddlužování a kalouskování přeje všem Tencokida."
30. 05. 2010 | 11:48

babajaga napsal(a):

Přeji všem,kdo volili pravici, aby si její vládu pěkně užili a hlavně se modlili,aby sociální smír, který zatím byl, se nezvrhl
v neustálé stávky a protesty, které by ochudily stát o více než si myslíte.
30. 05. 2010 | 11:50

josef napsal(a):

Myslím, že hodně. Odmítám se tím zabývat. Je to nesmysl. Nemůže to tak být. Oni ti nahoře nejsou tak všemocní. Víte kolik kmotrů a zkamenělin bylo překroužkováno. Např. výsledek ODS u nás v LBC kraji. Vyhráli nenamočení lidi ze středu kandidátky.
30. 05. 2010 | 11:54

vlk napsal(a):

Škoda, že jsme s i tenhle blog nepřeřetl dříve než Kubáčkův. Moje nanalýza prohry soc dem východisek, které mák disposici by se sem byla hodila daleko lépe než pod Kubáčka.
Stalo.
Hodně dobré pane SVobodo.

Pod Kubáčkem jsme ale jeden podstatná bod neúspěchu soc dem zapomenul. A vy jej napsla jen zpoloviny. Totiž napsat do dopadu malých s tran na volby.

Soc dem s eod roku 98 vždycky podařilo zásadně vysát elektorát malých stran. Takže tam nepřicházela o hlasy. Na rozdíl od ODS, které ubíraly hlasy obskurní pravicové subjekty.
Letos to bylo přesně opačně.
Letos si ODs už dávno, vědoma si vsých nutných ztrát už dávno postavila svoje Béčko a Céčko. On v tom projevu Topolínka v Hiltonu, který zmi%nujete a který jsem sem kdyis okamžitě přepastoval řekl Topolánek nejen o tom, jak vznikla VV , ted y jako produkt části pražské mafie ODS ale zmínil s e i o tom, jak vznikla TOPless.
že o tom s Kalouskem začali přemýšleta začali to připravovat hned po volbách 02. Tedy v době, kd y byl Kalousek předsedou lidovců a čelným činitlem tehdejší vládní koalice. Prostě - podváděl se obscénní drzostí své tehdejší souvěrce, kteří mu d ali mandát k rozvoji strany a on už punktoval stranu novou. Podvedl tehdy i svoje koaliční patnery s kterými podepsal dohodu o spoelčné vládě!
Opravdový charakter.

Nicméně zpět k fenomenu malýc h stran. Tentokrát soc dem prostě nedokázala ty malé vyluxovat. Zeman - o tom s etaké zmiňuje Topolánek ,byl také předem domluven s jediným cílem - sberat hlasy socialistů.
Do toho samozřejmě sehrála s vůj part dokonale znovu Bobo, Která také sebrala , více méně opět oranžovým, přes tři procenta... Opakoval a svůj trik s prezidentskou volbou. Jen místo červeného kostýmku měla tentokráte - žlutý.

Nezaměstnaná bez peněz

Milá paní tak tahle vláda, ta pro vás neudělá vůbec nic! To je jediná jistota , kterou máte.

Nadporučík
neber si mne do své špinavé umaštěné tlamky.

Ani jsme tady nebyl. Nech se vyšetřit s tou obsesí vlkem.A byl jsi vždycky žalobník a práskač?
30. 05. 2010 | 11:59

Karel napsal(a):

Na jednu věc jste zapomněli. Paroubek prohrál šanci na to být ve vládě v okamžiku, kdy mu začala dělat volební kampaň dělat mladistvá manželka Petra. Přece důchodci nebudou volit Paroubka za to, že opustil svou první ženu a nabrnkl si nějakou mladou překladetelku (nejspíše ze slovenštiny do češtiny). A svými obrázky starého senily s mladou manželkou a malým dítětem to jen utáhl, tomuhle člověku přece nikdo nemůže věřit, že to s ochranou sociálně slabších myslí vážně. Na oněch bilboardech už jen chybělo, jak s Petrou navštěvují Paroubkovu první ženu každý týden v domově důchodců.
30. 05. 2010 | 12:17

Tencokida Hnuj napsal(a):

vlk
Víte, on to pan Svoboda popsal exaktně, tak jaksi dialekticko-materialisticky, to tedy klobouk dolů.
Ale nenapsal tam jeden fatální fakt. Že skalní voliči ČSSD ji nevolili, nebo vůbec nepřišli volit nejen z důvodu znechucení politickými dinosaury a pod vlivem brainwashingu svazáckých aktivistů - takto pravicových usmrkanců v médiích, ale především proto, že VOLIČI PO 20 LETECH DEMOKRACIE jsou znechuceni tím, že leitmotiv demokracie - úcta k právu jednotlivce via Listina a elementární slušnost je na radnicích a úřadech(o institucích jiných ani nemluvě) denně válcována byrokratickou rigorozitou v tom lepším případě, bolševickopartajní zvůlí v tom horším.

Ty partičky ČSSD + ODS + KSČM + xyz a jejich variace na radnicích stojí za znechucením a nedůvěrou v politiku.
Proto VV , jako negace těchto nešvarů a TOP 09 jako archanděl Gabriel.

Rozumní lidi z "venkova" na Prahu většinou
zvysoka ...u. Ale nejsou slepí a hluší, co se týče dění na "jejich" Zámcích.
Hledí k ním s čím dál tím větší nedůvěrou, vidí jak se sociální cítění mění v hrady s bazény a offroady, jak se káže voda a chlastá víno, jak místo práce má byrokracie plnou hubu výmluv, jak jsou na radnicích přisátá stále stejná klíšťata, prostě řečeno - systém "TY KOUKEJ PŘIJÍT K VOLBÁM A PAK TÁHNI. My už si se zbytkem poradíme, partičku si vytvoříme.

KDO MAŽE, TEN JEDE, vlku. Stále víc a víc to platí i o "lidech se sociálním cítěním", takto o těch "co myslí především na obyčejné lidi". O konkrétních lidech, ne mediálních ikonách.

Asi tak.Ta "Velká mediální loupež rozumu", je v tom pouze utvrdí. Tedy v jejich skepsi.
30. 05. 2010 | 12:22

Tencokida Hnuj napsal(a):

vlk

Ještě nutno dodati :

Budu od nynějška stále opakovat :
"Veselé oddlužování a kalouskování přeje všem Tencokida."
30. 05. 2010 | 12:23

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, Hnuji popleto, vy jste navíc ešče neuvěřitelně vtipňoučkej. Už skoro jako psovitej, či jiní ctění socvašnostové z velmi závistivého a žárlivého jistě rodu autsajdrů...
Veselé krizování...
http://ateo.cz/f/images/r/r...
30. 05. 2010 | 12:54

Tencokida Hnuj napsal(a):

wbgarden
Trjpajzlíku-praváku ze skanzenu autodionýsovství zmaru a falzifikace , vítej mezi dospělými.
Co taťka a mamka - jak volili ? Doufám že správně, aby synek na privilegované škole aspoň jakés takés originality dosáhl a celý pedagogický sbor se přitom z toho docela na duchu nepomátl.
30. 05. 2010 | 13:08

Tencokida Hnuj napsal(a):

a zase jsem zapomněl..tedy všem vesele krizujícím trpajzlíkům pravákům :

Budu od nynějška stále opakovat :
"Veselé oddlužování a kalouskování přeje všem Tencokida."
30. 05. 2010 | 13:08

wbgarden napsal(a):

Budu nestále opakovat, Hnuji, že by definivní návrat na pískoviště ?
Promiňte, ale já se nepřidám.
Veselé krizování...
http://ateo.cz/f/images/e/e...
30. 05. 2010 | 13:13

Rejpal napsal(a):

Hlavní příčinu nedostatečného volebního vítězství ČSSD vidím v osobě bývalého šéfa strany a přihlouplém uvažování zdejších voličů.

Pan kníže, kterého Kalousek chytře dotlačil do pozice šéfa své parteje, je přece pro české voliče, (viz Praha), trochu "jiné kafe" než člověk s bradavicí na tváři!

O racionálnějším uvažování voličů v Česku přece dosud nemůže být ani řeč! K tomu bude zapotřebí nejméně století pobývání v EU.
30. 05. 2010 | 13:29

X-men napsal(a):

No jo, no!

Prostřednictvím "masmedií" vyhráli volby opět Němci!
30. 05. 2010 | 13:31

Ivo Horák napsal(a):

Vaše analýza se mi líbí, je však trochu generálním pohledem. Vždyť ještě před 20 měsíci ČSSD převálcovala soupeře ve volbách do krajů i Senátu. V době hospodářské krize vítězí pravice všude v Evropě, lidé prostě neviní pravici z chyb, ale drží basu jako třeba za války. Jakmile nastane konjunktura, pravděpodobně přijde "nevděk" povzbuzených voličů. Na sobotní volební výsledky můžeme hledět také takto: radikální pravice pod 17% a radikální levice cca 12%, umírněná pravice 20% a umírněná levice 22%, střed 11%. Prostě voliči, pro které bylo nepříjemné volit stranu, na niž se v "lepší" společnosti jen sočí, volili bez větší znalosti novou v osobě lídra, kterého znali z televizní obrazovky jako člověka, co tepe nepořádky. Výsledkem přeskokového jednání, nedostatku sebevědomí a pevnosti voličů středu budeme mít vládu pro správné cyklisty: Dole šlapu a nahoře se hrbím.
30. 05. 2010 | 13:34

Ewa Sparná napsal(a):

Ubožáčku "Fujtajble"!
Pan Svoboda má komunismus dávno za sebou,
zatímco Ty a Klaus se v něm babráte a my-
slíte si, jací jste demokrati!
Ty sešs ještě nedobral ani k tomu heslu
súdruha majora Terazkyho: "čo bolo, to bolo"! Ty nevíš, čí jsi!
30. 05. 2010 | 14:49

Ewa Sparná napsal(a):

Pan Béda je jasnozřivý klausovec!
Petr Nečas svými únavnými vystou-
peními v parlametě (v noci stále
opakovanými!), přiblblými argumenty
jistě přesvědčil mnohé, jaký že je to
Paroubek hajzl!
Jenomže Paroubek se zachoval jako člo-
věk čestný a ne jako hňup Nečas, povzbu-
zen mýtickým Klausem! Nešas má Klause
hluboko v srdi, řekl!
My zase je máme oba hluboko v prdeli!
Tak charakterizuje ODS! Zdar!
30. 05. 2010 | 14:59

Alex napsal(a):

Poslední bod o tom matematikovi bych v ČR zavedl :-)
Žiju dlohodobě ve Švédsku a Norsku,kde jsou daňová a majetková přiznání dostupná na netu a každý se na ně může podívat.Pak se pochopitelně finguje hůř.
Pokud se jakákoliv vláda nechá lobisty dotlačit k utáhnutí opaskům obyčejným lidem a ne utáhnutím opaskům státním výdajům,tak bude zle.Především stát musí každou korunu a její výdaj třikrát přehodnotit-je to potřeba,efektivita investice.... a ne vyhazovat,kde si sponzor jeho mateřské strany přeje.Pak totiž od nasraných občanů může přijít do pokladny o pár miliard více,ale stejně se okamžitě ztratí.
30. 05. 2010 | 15:40

Pavel napsal(a):

Připsal bych :

10a) Pan Paroubek, jako volební lídr, si nevšimnul, že vajíčka, která padala na ČSSD, padala především na něho. Myslím, že kdyby zaregistroval tuto skutečnost a podobně jako Topolánek zmizel ze scény, socdem nemusela řešit tato povolební traumata.

Jinak je analýza celkem přesná
30. 05. 2010 | 16:03

Leo napsal(a):

Volby super, ale o čem teď bude psát Pehe?
30. 05. 2010 | 16:41

Mike napsal(a):

Stejskalovi už jsou dobří i komunisté, když jde o špínu na ĆSSD. Kam až člověk dokáže za peníze sponzorů klesnout!
30. 05. 2010 | 17:23

Saltos Alim napsal(a):

Pane autore, Zemanovi připisujete "nezajimavý záměr reformy volebního systému" když vznáší požadavek volit poslance ze všech předkládaných kandidátek napříč politickým spektrem. Je jisté, že slzavé údolí naší politické scény je dáno vládnoucí partajkracií, jak v současnosti tak evidentně bohužel i v budoucnosti. Zákonodárný sbor je určujícím faktorem pro společnost, a jak je známo, cestou partají se tam dostávají lidé s nejrůznějšími vlastnostmi, včetně diletantů, fušerů, lenochů, karieristů, atd. Zlepšení nutně předpokládá volbu poctivých, moudrých, charakterních osobností, a je pak úkolem stran takové na svou kandidátku získat místo nedávno předváděných mezipartajnických válek. Jen takové volby jsou vpravdě plně demokratické, a nepochybuji že také zárukou lepších časů.
30. 05. 2010 | 17:42

fedor napsal(a):

Vážený pane Svobodo,
s Vaším názorem mohu a nemusím souhlasit. Vše je věcí názoru.
To, že se dětem v pražských gymnáziích vsugerovávalo, že dědeček a babička ujídají chlebíčka, že jsou to důchodci, kteří odčerpávají nejvíce peněz ze státního rozpočtu to považuji za jedno z největších svinstev, k němuž se pražští pedagogové propůjčili. Rohodně na tom má zásluhu především pražská ODS, která byla v uplynulých letech tou silou, bez níž v uplynulých letech ani lísteček se stromu nespadl. A pedagogové jako cvičené opice přenášeli tyto modrácké názory do mozků mládeže. Jsem zvědav, čím tohleto skončí.

Nečas projevil svůj charakter při debilních vystoupeních v parlamentě, kde blokoval jednání tak, že se slušným lidem dělalo šoufek. Nebyl to náhodou on ten expert, co chtěl v beznu činnost PS ukončit? A podobné individuum nám tu bude příští roky prezentovat republiku? To jsou mi současní komunisté nesrovnatelně milejší, než podobní kreténi.
Zeman si podle mne nevidí na špičku nosu, a jeho vystoupení ve volbách považuji za nehoráznou klukovinu, jež nemá obdoby. Vůbec si ve své makovici nesrovnal, že na jeho angažovanost doplatí většina národa. Neostýchám se dát mezi něho a Melčáka s Pohankou rovnítko.
Ono stačí pozorovat, kdo si u něho podával vté jeho jezevčí díře dveře.
30. 05. 2010 | 17:43

Perjee napsal(a):

Výmyvači mozků z MF či LN slaví úspěch. Strašení Řeckem,státní dluh přepočtený ve výši okolo 120 tisíc korun na osobu. Proč neřeknou, že je náš dluh jeden z nejmenších v EU? Anebo skutečnost, že v USA činí státní dluh na jednu osobu neskutečné čtyři miliony korun? Nehledě na to, že státní dluh neplatí přece řadoví občané - ti státu dluží jen, když řádně neplatí daně. A ti mladí pravičáci - až si budou muset školné (nebo ještě jejich rodiče). Co budou říkat potom. Ale dobře jim tak, je mi jen líto všech rozumných lidí, kteří doplatí na příšernou vládu zprofanované a zkorumpované ODS, zájmy bohatých hájící TOP 09 a populistických Věcí veřejných, v jejichž straně jsou mladé a hloupé kačeny, vychcaný R. Vysloužil z Prostějovska, korupčník Bárta či přechytralý a přitom tak hloupý John. Nezbývá jen doufat, že se do čela ČSSD dostane osoba sympatičtější než Paroubek, který se na neúspěchu své strany podílel i svým vystupováním. To uznávám.
30. 05. 2010 | 17:44

Saltos Alim napsal(a):

Pane autore, Zemanovi připisujete "nezajimavý záměr reformy volebního systému" když vznáší požadavek volit poslance ze všech předkládaných kandidátek napříč politickým spektrem. Je jisté, že slzavé údolí naší politické scény je dáno vládnoucí partajkracií, jak v současnosti tak evidentně bohužel i v budoucnosti. Zákonodárný sbor je určujícím faktorem pro společnost, a jak je známo, cestou partají se tam dostávají lidé s nejrůznějšími vlastnostmi, včetně diletantů, fušerů, lenochů, karieristů, atd. Zlepšení nutně předpokládá volbu poctivých, moudrých, pracovitých, charakterních osobností, a je pak úkolem stran takové na svou kandidátku získat místo nedávno předváděných mezipartajnických válek. Jen takové volby jsou vpravdě plně demokratické, a nepochybuji že také zárukou lepších časů.
30. 05. 2010 | 17:46

Mike napsal(a):

Jednu věc, co by si měl každý uvědomit, že vítězství ve volbách je dáno především penězi a to zejména těch od sponzorů, to je podnikatelů, kteří za to samozřejmě očekávají protislužbu. Na co potřebujete peníze? Na to, abyste si mohli koupit třeba Kubiceho a nebo tuto stránku, tedy přesněji redaktory této stránky, aby psali falsifikace a neustále útočili na smluvně identifikovaného volebního protivníka- tedy permanentně masírovat lidské mozky. Odhaduji, že jen 20% voličstva dokáže být proti takovémuto masírování imunní na tom zbytku se projeví.
Potřebujete tedy, aby např. tato stránka a noviny plivali špínu na ty, které potřebujete zneuctít před veřejností a mluvili positivně o Vaší straně. Tuto sponzorskou činnost samozřejmě žádný podnikatel nedělá z dobré vůle, ale očekává, že se mu tyto peníze 2 x vrátní a to samozřejmě ze státních zakázek, a nebo, že se mu např. přiklepne někde lukrativní státní pozemek. Prostý příklad, pošlu VV 10 mil. Kč na účet jako sponzorský dar a za to očekávám státní zakázku, na které vydělám 20 mil. Kč. Kde těchto 20 mil. Kč vzít? Samozřejmě z nadhodnocené státní zakázky, která se poté přenese do deficitu veřejných financí. John nebyl nikdo, než si ho vybralo pár českých podnikatelů na to, aby do něho vložilo peníze na volební kampaň. Investice to byla správná, jen s tím, že teď´ přišel čas, aby John investorům jejich investice vrátil ze státních peněz. Jsem zvědav, jak pan John dokáže teď sladit boj proti korupci s tím, že mecenáši přece na této „investici“ musí vydělat. V této samé pasti je i Bratr Kníže. On totiž neinvestoval do volební kampaně své vlastní peníze, ale peníze investovali druzí, kteří teď čekají tučný vývar. Tak to je ta nevodová politika ve starém hábitu bez závoje. Jak hloupé je si myslet, že Bratr kníže nepotřebuje krást, on má peněz dost. To je pravda, on ale ted´potřebuje vrátit sponzorům, co investovali a ani do toho přece nebude vkládat svoje vlastní peníze. Takže žáný převrat v politice. Jen staronové tváře se zapojí do téhoto dobře promazaného soukolí. Moje otázka zní, jaký ted´ bude postoj bratra Kalouska a bratra knížete k náboženským restitucím?
30. 05. 2010 | 17:59

Mike napsal(a):

Zeman odehrál svou poslední nejtrapnější roli ve svém životě, kdy nepochopil, že byl jen loutkou, kde za nitky tahali jiní. Ted´už ten naivka ztratil svou „cenu“ a to i pro ty modré pisálky, kteří za ním doposud jezdili a čekali na „své velké sousto“ z úst tohoto zhrzeného trapného starce. To bude pro něho to největší zklamání, už nebude nikoho zajímat. Tento člověk si může podat ruku s Havlem.
30. 05. 2010 | 18:11

mikkuu napsal(a):

Vy jste nám zrůžověl,
chytněte se režie jestli to vůbec umíte a nekecejte do demokracie--to nikdy nepochopíte
30. 05. 2010 | 19:00

karel h. napsal(a):

Uf. to je blábol. Ale máme demokracii, takže si každý může udělat obrázek.
30. 05. 2010 | 19:31

Tony napsal(a):

Mistrná analýza, pane Svobodo! Připomíná mi slova soudruha politruka ještě v lidové armádě, který říkal, že "nepřítel, soudruzi, ten nikdy nespí". Po šesti pivech, která si od nás nechal zaplatit, nám prozradil, že jsou celkem 4 nepřátelé socialismu: jaro, léto, podzim a zima. Zdá se, že Vám tato informace poněkud unikla, tak Vánm jí předávám.
30. 05. 2010 | 20:52

Jiří Sládeček napsal(a):

Poměrně velice kvalitní analýza!!!
30. 05. 2010 | 21:47

Starý napsal(a):

Docela zajímavá analýza.
Jenom nevím, proč si Svoboda myslí, že máme malé přerozdělování ve prospěch "sociálně potřebných". Asi se umí vyhýbat daním šikula. Jinak by to 50% zdanění fyzických osob ( ano sociální a zdravotní pojištění jsou ve skutečnosti daně ) pocítil a vyhodnotil jinak. Nebo je to opravdový komunista, kterého peníz e nezajímají, protože mají být stejně zrušeny ?!
30. 05. 2010 | 22:36

děvčátko s copánky napsal(a):

Neřeknu nic nového, ale zcela jasně vidím hloupost Čechů: ODS takticky rozdělena na 3 proudy - použita bizarní symbióza ikon, na kterou si čecháčci tak rádi potrpí, kníže a John, no a - ODS je zase na svém.
Mnoho lidí bude litovat, že se nechali omámit, ale bude pozdě.
Podívejte se na Švédsko, to je taky sociální stát, a jak dobře si tam lidi žijí.
30. 05. 2010 | 23:06

děvčátko s copánky napsal(a):

To Mike: Kníže byl jen ikona voleb, sám s nechal slyšet, že to po volbách zabalí, když mu je 72 let, a po bypassu. Nemá to zapotřebí. On měl jiný cíl: Za to, že komunisti ukradli knížecí majetek satisfakci-nenechat levičáky vyhrát volby, což se povedlo a to mu ke klidnému spánku stačí.
30. 05. 2010 | 23:11

Holubář napsal(a):

Pepa Řepa:
Trochu opožděně, pardon (byl hezký víkend a fitness a bazén a tak, na debaty času dost :-) ).

Tak trochu po našem, po židovsku (při tom mísení plemen v našem českém kotlíku).
Máte a nemáte pravdu.
Jasně, že to odsereme my chudí živnostníci, které žádná penze nečeká, protože umřeme u ponku. Ale "ti nejslabší", to jsou pro mne především staříci. Už teď je podporuji, nikoliv v základních životních potřebách (dosud jsou v párech), ale v nějakých drobných radostech života. Mám to koncentrované a tudíž velmi čitelné, neb jich má šest, v rozmezí 74 - 89 let. To jsem si vysloužil tím, že moje první (nebožka) žena byla jedináček a tak jsem "zdědil" kromě družstevního bytu i její rodiče a jsem vlastně dnes paradoxně jejich nejbližší bříbuzný, byť nikolik podle zákona. Mám je jako vlastní rodiče, to jen na vysvětlenou, že mám k této problematice velmi těsný vztah.

Právě vztah ke staré (a ještě starší) generaci jeví se mi býti "signifikantním". 13. důchod - to je věc česky řečeno "k hovnu". Stejně jako "přemluv bábu". Slušné vychování velí, že se o své staříky musíme postarat sami a do budoucna bude tento trend sílit. To nás vyčerpá..... Rozpor je v tom, že oni si užili socializovaných výhod, ale my si za ně vyžíráme socializované nevýhody.
Úniku není, jsem svázáni svojí výchovou. Podobně jsou svázaní i moji synové. Ale vnuci? jsou báječní, ale kdo ví, jak to bude....

Obecně se mi teď jeví jako nejbezpečnější čtyři hektary půdy, kus lesa, králíci a prase.

A krecht na brambory....

Veselá vyhlídka to není :-) .
30. 05. 2010 | 23:49

dennis napsal(a):

to Holubar'
Vase slova: Vesela vyhlidka to neni... se smajlikem : -). mi pripominaji onu filozofickou otazku Jaky je rozdil mezi optimistou a pesimistou? Optimiste burcuji: "Lide, nedejte se, bude hur'!" A pesimiste rikaji: "Optimiste maji pravdu!"

Kdyz s Vami souhlasim, jsem optimistou, pesimistou, nebo jen slusnej clovek? Vyjde to asi na stejne. Jak rikate, nejlepsi je do budoucna zahradka, par kraliku, ctyri slepicky, mozna kozicka, propachtovana mez, kde jeste roste trava, a na pude brokovnici. Trosku toho zdravi a) od prirody b) od Boha (nehodici se skrtnete. : -) Dennis
31. 05. 2010 | 05:08

Pozorovatel napsal(a):

Výborná analýza. Přesně a téměř úplně vystihuje realitu. Štěkat budou jen ti, kteří se na vše dívají jen jednostranně a nejsou schopni nadhledu. Díky.
31. 05. 2010 | 06:09

Nikdo napsal(a):

pane Svobodo,

příčiny volební porážky ČSSD jsou trojí

1. Mediální strašení příkladem Řeckého bankrotu za kterou dojde údajně za vlády ČSSD.
2. Diskreditací p.Paroubka která se opírala o kult osobnosti, který kolem sebe tvořil. Tak veřejnost vnímala ne ČSSD, ale Paroubkova ČSSD.
3. Silná protilevicová mediální kampaň prezentující levici jako annachronizmus.
31. 05. 2010 | 06:34

Otrávená Sabba napsal(a):

Nechápu proč se stále všude uvádí, že Čssd prohrála volby? Podle toho, že vyhráli v 9 krajích a měli největší počet hlasů jsou VÍTĚZI!Volila je většina občanů. A ostatní strany by se měli snažit podle toho s nimi jednat. Rozhodně se mi nelíbila předvolební zákeřná kampaň ani jedné strany. A nelíbí se mi, že se všude, nyní jako vítězi nafukují ODS a TOP09.
31. 05. 2010 | 06:48

Golem napsal(a):

Výsledky voleb ukazují dvě věci První - totální omezenost týmu ČSSD, který nedokázal reagovat na aktuální téma - státní dluh a nedokázal si uvědomit, že Paroubkova tvář je totálně nepřítažlivá. Druhá - ubohost tohoto národa, který volí knížete a zapoměl, že svůj majetek má z jejich nevolnických robotujících rodičů, že to je hluboko v něm a nezmění se a slizského Kalouska, na němž to na obrazovce musí poznat každý trochu uvažující člověk. Suma sumárum je pak tak zblblý, že mu snad nikdy nedojde, že celý státní dluh má na svědomí Klausiánské rozkradení státu v privatizaci a že dostat ty peníze alespoň trochu zpět lze jen pořádně progresivním zdaněním. Ale kdo chce kam - pomozme mu tam a tak platí staré, že kdo se nedokáže poučit z historie (devadesátých let) musí ji prožít znovu. Jen mne mrzí, jak vlastně zvítězilo sobectví mladých, kteří klidně zapomínají na své rodiče. Za dvacet let jsme národ ubohých chamtivých sobců! A tak to zase zaplatí ti, co si nenahrabali a vše půjde dál.
31. 05. 2010 | 08:45

judita.egyedova@nmczech.cz, ulehlovi@cen napsal(a):

Poučné když nebudet číst ty kecy pod tím. Začínám nenávidět Internet. Opravdu umožňuje anonmyní plivání a otravovat vzduch.
31. 05. 2010 | 08:49

Lenka napsal(a):

Pane Svobodo, Váš příspěvek se mi líbil. A v podstatě s ním souhlasím. Myslím si, že by si zasloužil větší publicitu. Docela byste se mi s Vašimi názory líbil třeba v Otázkách Václava Moravce.
31. 05. 2010 | 08:55

Duch napsal(a):

Volilo se tak, aby všichni měli víc: Bohatí víc bohatství, chudí víc chudoby.
31. 05. 2010 | 09:23

míra napsal(a):

Golem má v podstatě úplnou pravdu
31. 05. 2010 | 10:17

nnn napsal(a):

Jste pane Svoboda jen další z těch, kteří nemohou polknout.
31. 05. 2010 | 10:29

Zdenka Svobodová napsal(a):

pro fujtajbl:
v opravdu demokratické společnosti je názor levice stejně hodnotný jako názor pravice. Ovšem to je zřejmě pro lidi, kteří se dokážou podepsat jenom jako fujtajbl a jejichž jediným cílem je urážet, asi nepochopitelné. Vy nebudete, pane fujtajbl, ani levičák, ani pravičák, Vy jste evidentně takový malý, zlý duševní mrzáček, pěkný den!
31. 05. 2010 | 10:33

F.Srbek napsal(a):

Pozoruhodná analýza. Zajímavá je pro mne pasáž o nulovém potenciálu KSČM, kde autor skromně pomlčel o svém "přispění". Kladu si otázku, jak dlouho se ještě budeme vymlouvat na KSČM, když tato strana od roku 1990 stojí mimo rozhodovací procesy. Je vždy snazší vymlouvat se minulost než budovat něco nového, trvalého.
Pohledů na výsledky voleb může být více. Jenom jeden postřeh, nepodložený průzkumem veřejného mínění. Řada mých přátel, kteří od samého počátku znovu obnovení činnosti sociální demokracie, vždy volila ČSSD pojala současné volby jako přípežitost odmítnout styl vládnutí pana Paroubka, v pozadí stojícího velkého "malého" muže pana Tvrdíka a marketingové pojetí politiky pana Dimuna.
Je potřeba, aby politické reprezentace projevila v budoucnu více skromnosti, méně okázalosti a více práce.
Premiér pan Fischer o tomto ohledu může být příkladem.
31. 05. 2010 | 10:49

Nocomment napsal(a):

Golem má pravdu.A kdo si myslí, že tím je všechno v pohodě vyřešeno, je na omylu. Odhaduji, že se politický boj se postupně přenese z lavic parlamentu do ulic.A to si nemůže přát nikdo z nás.
31. 05. 2010 | 11:03

Jaroslav napsal(a):

ČSSD vyhrála volby !Ikdyž má málo hlasů,protože blbové nešli k volbám a nevolili levici !Teď budou čumět jako idioti až je zubař požádá o 400kč za obyčejnou plombu,pokud se pravice dostane ke vládě !Nemyslete si dacani,že milionáři budou dále hrabat miliony a obyčejným občanům se budou utahovat opasky !Boj do ulic se může přenést a defenestrace případné pravicové vlády by byla ideální !
31. 05. 2010 | 11:25

Otrávená Sabba napsal(a):

Souhlasím s Golemem. Mladí nechci říct hloupí, ale nezkušení dospělí si neuvědomují, že také budou potřebovat podporu státu v důchodu. Navíc TOP09 jsou jen přeběhlíci a vystupování jejich předsedy je SMĚŠNÉ. Nevydržím se na něj koukat, ať jde raději na lov zvěře nebo se pořádně vyspat.
31. 05. 2010 | 11:33

Jir napsal(a):

Vážený pane Svobodo, nevím jak jste došel k závěru, že organizace SPOZ jsou téměř výhradně tvořeny bývalými členy ČSSD, ale např. v naší místní organizaci, ve které jsem předsedou není ani jeden bývalý člen soc.dem., většinou se jedná o bývalé voliče strany zelených.
31. 05. 2010 | 12:22

ivana napsal(a):

pro otrávená sabba

je pravda, že mladí taky někdy budou potřebovat důchod, ale důchody je možné vyplácet, když je z čeho brát, to je základní podmínka! ano TOP09 je pravicová strana, vaše argumentace o přeběhlících zavání paroubkovým štouralstvím, které nevede k účelné debatě a předseda TOP09 není v žádném případě směšný, když se vám to zdá, koukat na něj nemusíte :))
31. 05. 2010 | 13:02

Tencokida Hnuj napsal(a):

ivana
A z čeho budete "brát" ?

"Veselé oddlužování a kalouskování přeje všem reformátorům Tencokida."
31. 05. 2010 | 14:48

Not napsal(a):

Pane předsedo, já jsem rád, že tady vláda ČSSD. Nemám nic proti socialistům, ale ČSSD levici dělá jen ostudu. Když jsem včera ve Specialitách O.V.Moravce zaslechl, že socánci si kupovali třídu zváštní základní školy (aby podle pokynů socánků bučeli a telskali v rámci předvolební diskuse O:V:M v Ústí nad Labem), tak jsem si říkal, že socánci klesli už hodně hodně hluboko. To samé předváděli při debatě s M.Veselovským . Vůbec si těch lidím nevážím. Tohle je tak odporné chování. Chovají se jak nejhnusnější podvodníci. Je dobře, že ten kmotr Benda nedostal mandát. Lidé toho bordelkmotra vytrestali. Pro ČR je středopravicová vláda v tuto chvíli nejlepší variantou. Těším se na stabilní vládu, která zastaví zadlužování. Doufám, že se ta nová vláda ustaví co nejdříve. Myslím, že bychom mohli býtna tuto vládu hrdí. Uvidíme.
31. 05. 2010 | 16:11

občan Žďáru napsal(a):

Panu Svobodovi: plakát SPOZ ve Žďáře: Zabráníme Paroubkově vítězství! Bobošíková se stejným
účelem. ČSL - jen nepochopení a náznak spolupráce vlevo (na mysli s ČSSD) zlámal lidoveckému
lídru vaz!
Nejste v obraze!
31. 05. 2010 | 17:50

Honza Kříž napsal(a):

Dobrý večer pane profesore,

já bych k Vašemu rozboru přidal několik málo bodů.

Jako první bych ČSSD vytknul vytrvalé opakování velmi nákladných slibů (důchody, podpory, státní investice, ...) na které si musí ještě vypůjčit, protože ani bez nich nejsou vlády schopné financovat provoz státu. Takže sliby na dluh.

Za druhé v mnoha diskusích odpovídali představitelé ČSSD frázemi a vyhýbali se položené otázce.

Za třetí bych nesouhlasil s pojetím důchodů tak, jak jsou nastaveny dneska. Pokud správně chápu starobní důchod, pak má být podporou lidem, kteří už nemají výkonnost nebo zdraví, aby se mohli samostatně živit vlastní prací. Má zajistit lidem, kteří už nemohou, přijatelnou životní úroveň. Současný stav, ale přiděluje rentu lidem, kteří ji vůbec nepotřebují a jediným důvodem je, že se dožili nějakého věku. Řekněte mi například, proč mám já přispívat na důchod úspěšného 65letého vysokoškolského profesora, který se hravě a mnohem lépe než já uživí svou prací. To je takovou zásluhou dožít se 62 let, že je třeba za to dostávat odškodnění? Nedivte se pak mezigeneračnímu konfliktu. Víte sám, že "státem" neřešené problémy bývají zdrojem agresivity mezi občany.
31. 05. 2010 | 22:25

Milča napsal(a):

Jirko, nepřeháněj to.
31. 05. 2010 | 22:58

not napsal(a):

Já si osobně myslím, že největším problémem ČSSD byla vyprázdněnost a zbytečnost. Politika ČSSD se přežila. Mě se na téhle koalici hodně líbí, že koná. Ale co je důležité, já jim to věřím. Když něco naplácali socialisti, tak to člověka akorát unavovalo. Člověk musí cítit, že ten člověk říká to co si myslí. Paroubek byl špatný herec. Je strašně unavující poslouchat člověka, který se řídí pol. průzkumy, anebo v horším případě pouze svým přebujelým egem. Všude bilbordy s blbostma. Prostě spoustu lidí to unavilo. Člověk potřebuje cítit, že politik přichází s novými myšlenkami, což případ socialistů nebyl. Každopádně, i ODSáci unavovali. Lidi to těmto stranám po zásluze spočítali.
01. 06. 2010 | 01:59

Otrávená Sabba napsal(a):

Milá Ivano, bohužel na pana knížete budu muset koukat, díky MENŠINĚ která ho zvolila. Bohužel je ostudné, že je ve vedení člověk, který neumí pořádně česky, pokuď zrovna nespí. Nevím kdo je tady šťoural. A důchod určitě budete potřebovat i Vy. No možná kdyby se všechny velké podniky nerozprodaly dříve cizím rádobypodnikatelům, nebyl by problém. A navíc pokuď vím většina lidí v republice využívá nějakou formu státní podpory, ale žádá kapitalismus. Pravicové strany nahrávají JEN podnikatelům a už to několikrát dokázaly.
Pro not - Opět se ukázalo, že se nebere ohled co chtějí lidé. Asi jste to přehlédl, ale většina volila Čssd, ale "nové" ?strany se okamžitě přidali k unavenému ODS. Taky si všimněte, že hodně lidí stále volí KSČM a s těmi nikdo nechce jednat. To je demokracie? Nějaká pokroucená!
01. 06. 2010 | 06:59

Honza napsal(a):

reakce na Otrávená Sabba napsal(a):

Pokud Vám vadí pan Schwarzenberg se svou nedokonalou výslovností, jak se díváte na ministra dopravy, který se o češtinu ani nepokouší a navíc má občanství Slovenské republiky?
01. 06. 2010 | 12:42

Dalimír napsal(a):

Dobrý den ! Pane Veverko přesně jste to napsal a mnoho rozumných lidí Vám Dá za pravdu ! Poznají to za pár lel pravičáci ! Jsou to všechno většinou zazobaní podnikavci kteří mají strach o své kdovíjak nabité majetky že by jim je mohla levice a podle nich lůza jednou zase z národnit ! A to teda mají oprávněnou obavu ! Já bych to udělal okamžitě až na to bude vhodná doba ! Všem těm Bakalům a jemu podobným bych dal důrazně najevo že nikdo si majetek do hrobu nevezme ! A těm podnikatelům kteří zde s takovým elánem příspěvkují bych poradil at se raději starají více o učnovskou mládež a nabídnou jim praxi po vyučení at zde máme vychované odborné řemeslníky pro příští neštastná léta ! Protože bílých límečků kteří uměj koukat jen do monitoru počítače máme již zde dost ! Jinak tihle mladí lidé práci nikdy nenajdou ! Co jim pak zbude ? Přidají se k Vandasovcům a budete mít pánové třídního nepřítele jako vyšitého ! Pane Jarpore přemýšlejte o tom !!! Dalimír :@
04. 06. 2010 | 16:45

Dalimír napsal(a):

Pane Veverko píšete stručně ale s jasným vzkazem ! Ještě jednou dík! Dal.
04. 06. 2010 | 17:05

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Němec Václav O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy