Co nám vzkázal Václav Havel?

18. 12. 2011 | 14:58
Přečteno 5036 krát
Zbabělost se ptá: Je to bezpečné?
Sobectví se ptá: Je to výhodné?
Domýšlivost se ptá: Je to populární?
Svědomí se ptá: Je to správné?
A pak přijde čas, kdy člověk musí zaujmout postoj, který není ani bezpečný, ani výhodný, ani populární – člověk jej musí zaujmout jednoduše proto, že je to správné.
Martin Luther King

Václav Havel se řídil právě tím, co považoval za správné a ukazoval tak směr i v dobách, kdy to bylo nebezpečné, nevýhodné, nepopulární. Na rozdíl od dnešních „lídrů“, kteří právě v těchto dnech horlivě argumentují o tom, že je nevýhodné zachovat se k EU jako spolehlivý týmový hráč. Dramatik Havel si snad záměrně vybral tuto chvíli pro svůj finální kontrapunkt.


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

paměť napsal(a):

nečinil tak zadarmo a lhal
18. 12. 2011 | 15:06

Josef K. napsal(a):

Díky za důstojnou a hodnou vzpomínku. Připojuji se.
18. 12. 2011 | 15:07

eiremsel napsal(a):

autor napsal:
Václav Havel se řídil právě tím, co považoval za správné ...

já dodávám: ano to Vám věřím, nepochybně to tak bylo.
18. 12. 2011 | 15:08

Desiderius napsal(a):

Václav Havel ručil za své názory svým životem.Chce se právem říci: jako Sokrates.Velká chyba jeho života byla,že nezabránil nástupu Klause k moci.
18. 12. 2011 | 15:15

Pepa Řepa napsal(a):

První, který si přihřál osobní polěvku.
Takových zoufalců, ještě bude.
18. 12. 2011 | 15:28

drum napsal(a):

Ano!
K večeru si koupím dnes již třetí krabičák a začnu asi veřejně truchlit .
18. 12. 2011 | 15:37

J. napsal(a):

Je vážně "nadčlověčenské" svým komentářem zmírnit bombardování v bývalé Jugoslávii.
(Sice šlo o normální zabíjení, ale když to řeknete uhlazeně, filozoficky, zaujatě a drrramaticky (pardon, to se mi překliklo), vždy se najde horlivec, který to vezme vážně...)
18. 12. 2011 | 15:42

Buvol napsal(a):

Vzkaz pana Havla? Nikdo nemá patent na rozum ..
18. 12. 2011 | 15:42

stoppa napsal(a):

"...právě v těchto dnech horlivě argumentují o tom, že je nevýhodné zachovat se k EU jako spolehlivý týmový hráč. Dramatik Havel si snad záměrně vybral tuto chvíli pro svůj finální kontrapunkt."

Přemýšlím, kde jsem se s takovu instrumentalizací úmrtí nějakého potenáta už setkal?
Ale řekl bych, že to bylo v souvislosti se Stalinovou smrtí.
Každopádně jsou takové instrmentalizace nesmírně trapné.
18. 12. 2011 | 15:45

eurononeurovšechnojedno napsal(a):

K úmrtí presidenta patří vždy pieta.
Zda státní pohřeb v tomto případě nevím: Asi by měl současně a souběžněveřejně s ním proběhnout i státní symbolický pohřeb nacistických gilotin z let 1939-45.Jinak si budu myslet,že nás tu reprezentují..nemusím napovídat.
A dnešek:skončeme u "co jsme si to jsme si"-jedni budou dále tančit křovácké rituály pod vlajkou národovectví,druzí pod vlajkou EU.Ale co se tím získá.Rozum a inteligence mi v tom všem absolutně chybí.Kydejme hnůj na sebe,kolem sebe,na kolemjdoucí a na všechny Čechy.Zesměšňujme pracovitost a velebme žvanění dále.No tím si opravdu lze pomoci.Vždyť kdo nechce žít v neperspektivní úřednické polofeudální monarchii dané součtem (Havlova demokracie+Klausova privatizace) by nikdy nemohl s takovou radostí křepčit rituály nevědomých barbarů.lze přejít útrpným mlčením.Malé věci řešte ruky mávnutím.Velké tvořte.Ne maločeši,mladočeši a staročeši.
18. 12. 2011 | 15:47

J. napsal(a):

... si ohřívat svoji politickou ideologickou polívku na studeným Havlovi ...
jenicku, gratuluji ...
18. 12. 2011 | 15:52

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Jeníčku,

přečtěte si prosím záhlaví každé debaty. Pokud Vám zde diskuse za těchto podmínek nevyhovuje, nejsou zřejmě tyto stránky určeny pro Vás. Vašemu "posílání do prdele" kohokoliv nebudeme svůj prostor propůjčovat.

Libor Stejskal
18. 12. 2011 | 15:53

JenTak napsal(a):

Zbabělost spolu se sobectvím, domýšlivostí a špatným svědomím bude vždy snižovat význam Václava Havla pro naši zemi. Pan Havel byl živou připomínkou toho, jak byli zbabělí a sobečtí.
Teď si neupřímně popláčí, vyzdvihnou jak ho přes určité neshody milovali a nakonec mu vystrojí státní pohřeb. Jejich pokrytectví to ovšem neumenší.
18. 12. 2011 | 15:54

jenicek napsal(a):

Vám stejskale není k blití z toho očividnýho použití ještě nevychladlýho Havla k posílení vlastního, zcela nesouvisejícího, "argumentu", co Tutter vyprodukoval? Dokázal, že je pravej Greenpísák...
Vaší řečí, vám nevadí k "čemu své stránky propůjčujete"?
To je jaksi podstatou mýho zhnusení, nevěřím, že to nechápete. V tomto kontextu je "poslání" decentní a láskyplný obrat.
18. 12. 2011 | 16:02

Gerd napsal(a):

Jak budeme Václava Havla vnímat? Nikoliv jako člověka s jeho lidskými chybami a státnickými omyly, ale jako modlu, jak nám určí ti, kdo píší dějiny. Humanitární bombardování Srbů, podpora narkostátu Kosovo, chování k jiné ženě před smrtí Olgy Havlové - to vše bude zapomenuto. Už nikdy se z jeho úst nedozvíme, proč po listopadu 1989 ponechal komunisty u moci.
Úmrtí každého člověka je smutné, ale úmrtí ve věku 75 let je skoro sabotáží Drábkovy reformy důchodů. Neboť to je věk, do kdy budeme v pohodě a v plném zdraví pracovat.
18. 12. 2011 | 16:09

voroshilov napsal(a):

Mne nevzkazal a neodkazal vubec nic.
18. 12. 2011 | 16:16

JenTak napsal(a):

voroshilov
do duševního vakua se těžko něco vzkazuje a odkazuje...
18. 12. 2011 | 16:20

voroshilov napsal(a):

JenTak:
Vzkazy moralnich zkrachovalcu mne nedojimaji.
18. 12. 2011 | 16:27

JenTak napsal(a):

voroshilov.
Ve vakuu to nejsou neurony které by myšlenku zachytily, že?
18. 12. 2011 | 16:31

mirco napsal(a):

"Nejsme jako oni" timo Heslem pomohl komunistum k moci a mame je tu dodnes.
AMEN
18. 12. 2011 | 16:34

vlado napsal(a):

O mrtvém jen dobré. Jenže idol humanismu se znectil svým výrokem o humanitárním bombardování. Přesto,že národ se s
zkušeností zrady mnichovanů s tím těžko mohl souhlasit.
Tak se projevilo pokrytectví v celé své nahotě. Pak již jen přichází nedůvěra k této ikoně. Zařadil se mezi "politiky."
18. 12. 2011 | 16:38

JenTak napsal(a):

mirco
Za a. Nejsme jako oni" nebylo Havlovo heslo, za b. tam kde zrušili komunistické strany, tam se komunisté i s tvrdým jádrem přejmenovali či rozlezli do jiných stran. Zde víme, že tvrdé jádro bolševiků sedí v KSČM!
18. 12. 2011 | 16:39

Zbyněk Matyáš napsal(a):

vlado:
To je fakt, zavlékl nás mezi novomnichovany.
No nic, povinné pašije přežijeme.
18. 12. 2011 | 16:44

JenTak napsal(a):

vlado
Kdo se znectil jakým výrokem? Bylo to pojmenování stavu, že i bombardování může být humanitární, pokud je jejím účelem zastavení agresi vůči civilistům. Považoval byste bombardování plynových komor v Osvětimi za nehumanitární, či dokonce za válečný zločin?
Že to bombardování a zásah OSN nebylo vždy dobře odvedené bylo důsledkem zmasakrování více než 8000 civilistů v Srebrenici. Má-li bombardování zabránit takovým masakrům, tak je humanitární, s tím nic nenaděláte.
18. 12. 2011 | 16:45

eM napsal(a):

Kde je Pehe? Čekal jsem, že první s nějakým moudrokvasem přikvačí Pehe a on nikde.
18. 12. 2011 | 16:56

UmKab napsal(a):

to JenTak
Srbové jistě taky humanitárně stříleli albánce a albánci jen humanitárně podřezávali nevěřící psy.Holt záleží na tom kdo má média a největší klacek ehm tedy pravdu a lásku.
18. 12. 2011 | 17:02

Fonseka napsal(a):

JenTak

že bombardování Jugoslávie bylo důsledkem masakru v Srebrenici (který z tamních masakrů máte vlastně na mysli?) - to čtu teprve nyní od vás, v oficiálním zdůvodnění NATO se o tom nehovořilo.
K vašemu pohrávání s pojmem "válečný zločin" podotknu pouze to, že na V. Havla byl, spolu s dalšími, Americkou asociací právníků a dalšími subjekty podán trestní podnět k haagskémi Tribunálu, a to pro válečné zločiny spáchané bombardováním civilistů v Jugoslávii - první prezident v historii tohoto státu, který má něco takového k tíži.
18. 12. 2011 | 17:09

JenTak napsal(a):

Fonseka
Nebuďte směšný alespoň v den jeho smrti. Nebo který bombardér Václav Havel pilotoval?
18. 12. 2011 | 17:20

alleorook napsal(a):

JenTak: Důkaz zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/Humanit%C3%A1rn%C3%AD_bombardov%C3%A1n%C3%AD
18. 12. 2011 | 17:34

JenTak napsal(a):

alleorook
Nikde jsem tam nečetl, že by Havel pilotoval nějaký bombardér. Zato je tam toto "Fráze „humanitární bombardování“ (případně „humanitární válka“) rychle pronikla do médií, kde je často používána jako označení pro vojenské operace, jejichž cílem je ochrana lidských práv."

Jaký důkaz jste měl potom na mysli?
18. 12. 2011 | 17:39

Fonseka napsal(a):

JenTak

Směšný jste tak akorát vy, když se snažíte bagatelizovat, či dokonce popřít onu žalobu "alespoň v den jeho smrti".
Vaše otázka je hloupá, neboť dnes ví každý, co je "leadership´s responsibility" u válečných zločinů - Saddám Hussajn taky neřídil žádný tank, neodpaloval žádný plynový granát...
Tady je text obžaloby na Havla, Clintona a spol.:
http://jurist.law.pitt.edu/icty.htm
18. 12. 2011 | 17:45

vlado napsal(a):

Pane Jen Taku Jugoslávie byla suverenéí stát, který byl napaden bez souhlasu OSN. Řešil své vnitřní záležitosti. Ale NATO se dopustilo válečných zločinů. Solana by patřil do Haagu. Víte, že hagský tribunál vlastně Američané neuznávají. Jejich představitelé by se tam mohli ocitnout vč. svých občanů -vojáků.
Třeba za válečné zločiny za 9let oparací v Iráku. NATO bylo jednoznačně AGRESOR a V.Havel byl jedním jenž dal souhlas s přelety bombardovacích letadel. Pokoj jeho duši. V mojich očích se však zařadil mezi "politiky" o státníkovi mám jiné představy
18. 12. 2011 | 17:47

JenTak napsal(a):

Vám klukům co nemáte Havla rádi ani v den jeho smrti: Havel jen pojmenoval stav, nikoli že by něco nařizoval. Ve své nenávisti nevnímáte že Havel nebyl generálem NATO, ani ředitel zeměkoule.
Domluvil jsem, jdu si raději pokecat s jehovistou, ten je přístupnější k faktům.
18. 12. 2011 | 17:54

Fonseka napsal(a):

JenTak

Proboha, proč bych měl mít Havla rád zrovna "v den jeho smrti" -?
Ale beru na vědomí váš neslavný ústup z diskuze (vy pochopitelně víte, že je-li někdo hlavou státu, který se podílí na válečných zločinech, nemusí být generálem, a přesto je zodpovědný - např. Taylor, že?)
18. 12. 2011 | 18:13

Pípa napsal(a):

Autor,

pane, nevzpomínám si, že by se p. Václav Havel vyjádřil k žádosti o poskytnutí půjčky MMF. Máte li odkaz prosím o něj.
18. 12. 2011 | 18:24

Honza999 napsal(a):

Zbabělost se ptá: Je to bezpečné?
Sobectví se ptá: Je to výhodné?
Domýšlivost se ptá: Je to populární?
Svědomí se ptá: Je to správné?

HAVEL SE PTÁ: VRÁTÍTE MI LUCERNU?
18. 12. 2011 | 18:49

Zbyněk Matyáš napsal(a):

JenTak:
Vaše analogie ´humanitárního´ bombardování s případným bombardováním Osvětimských plynových komor je nejen nechutná demagogie, ale přímo obludná propagandistická lež. K jakým pseudoargumentům se musejí uchylovat obránci antihumánnosti V. Havla ukazuje jejich myšlenkovou a etickou bídu.
18. 12. 2011 | 19:02

ijn napsal(a):

Vzpominejme v pokoře a úctě.
18. 12. 2011 | 19:33

stoppa napsal(a):

Média stupňují masáž. Momentálně dostáváme Havla už v přetlakovém nálevu. Není to tak dávno co se u nás kritizoval Turkmenistan za hysterii kolem Turkmenbašiho. Doufám že zdejší Baši nebude mít taky pohřeb na Štědrýden.
18. 12. 2011 | 20:04

Gerd napsal(a):

Vzpomínáme na skutky Václava Havla a nezapomeneme! Doufám, že na jeho státní pohřeb, který připadá na pátek, bude vyhlášen státní svátek z pietních důvodů. Stejně poslední den před Vánoci nikdo moc práce neudělá.
18. 12. 2011 | 20:24

Gerd napsal(a):

stoppa,
ne, to by zrušili pohádku a místo toho by se lidé dívali na záznam z pohřbu. Vhodný námět k vánoční atmosféře.
18. 12. 2011 | 20:26

Bavor napsal(a):

Zbabělost se ptá: Je to bezpečné?
Sobectví se ptá: Je to výhodné?
Domýšlivost se ptá: Je to populární?
Svědomí se ptá: Je to správné? A člověk se ptá: Je to PRAVDA? "Komunisté vás budou strašit nezaměstnaností, není to pravda, ničeho se nebojte.Dvacet let tvrdila oficiální propaganda, že jsem nepřítel socialismu, že chci obnovit kapitalismus, že jsem ve službách světového imperialismu, od něhož přijímám tučné výslužky, že chci být majitelem různých podniků. Byly to všechno lži, protože brzy začnou vycházet knihy, z nichž bude zřejmé, kdo jsem a co si myslím. Slibuji vám, že funkci prezidenta vezmu na jedno volební období, ale pak bych se chtěl věnovat práci dramatika.
Také vám slibuji na svou čest, pokud se za mého volebního období nezlepší životní úroveň, sám odstoupím z funkce. Pro mně není rozhodující, s jakým slovem jsou sociálni jistoty spojovány, ale to, jaké jsou. Já si představuji, že by měly byt daleko větší, než jaké poskytovalo to, co mnozí nazývají socialismus". A jindy: "Za svůj třetí úkol považuj i podporu toho, co vede k lepšímu postavení detí, starých lidí, žen, téžce pracujících, příslušníkú národních menšin a vůbec všech občanů, kteří jsou na tom z jakýchkoli důvodů húře než ostatní. Žádné potraviny či nemocnice nesmí být výsadou mocných, ale nabízeny tém, kteří je nejvíc potřebují.
Připravujeme koncept důkladné ekonomické reformy, která nepřinese sociálni otřesy, nezaměstnanost, inflaci a jiné problémy, jak se někteří z vás obávají. Všichni chceme republiku, která bude starostlivě pečovat o to, aby zmizely všechny ponižující přehrady mezi různými společenskými vrstvami, republiku, v níž se nebudeme dělit na otroky a pány". Lhal nám tedy Havel, nebo nelhal? Posuďte sami!
18. 12. 2011 | 20:33

Emissary napsal(a):

„Co nám vzkázal Václav Havel?“

Vlastně skoro nic, ale něco jen přece. Muselo by se to pečlivě vážit a možná i Pírko by převážilo. Děsí mě tyto ódy, děsí mě těch deset blogů v řadě. Chceme vzdát úctu a hold člověku, který navždy odešel? Proboha, proč to dělat takto servilně?

Václav Havel byl tím, čím byl. V osobním životě nevěrný a bezzásadový, v politickém bezpečný i nebezpečný, ve společenském spíše nebezpečný. Mnohé nezvládla a mnohé zvládl. Tak ho nechme na věčném pokoji.
18. 12. 2011 | 21:16

jin napsal(a):

Bavor
To vypadá jako by lhal ,až tomu sám věřil.Nebo byl tak moc naivní !!!
18. 12. 2011 | 21:24

Isová 36987 napsal(a):

Co nám vzkázal?
Toto: http://euportal.parlamentnilisty.cz/Articles/5553-opilec-vaclav-havel-svedek-vypravi-o-byvalem-prezidentovi.aspx
18. 12. 2011 | 21:27

Honza999 napsal(a):

gerd

No jestli budou kvůli němu o jeden den delší vánoce, budu na něj muset změnit názor a přiznat, že přece jen něco užitečného pro národ udělal... Sice až post mortem, ale lepší pozdě než nikdy, ne?
18. 12. 2011 | 21:51

gallina nera napsal(a):

JenTak
"Že to bombardování a zásah OSN nebylo vždy dobře odvedené bylo důsledkem zmasakrování více než 8000 civilistů v Srebrenici."

Za prvé to bylo 80.000 maličkých muslimských nekřtěnátek, nikdy neslevujte.
Za druhé, NATO nikdy nedělá chyby.
Za třetí, naopak, kolaterální civilové dělají chybu, že žijí.

Dnes na zatroubení polnice vyvěsili mnozí své špinavé prádlo. Jedna volá po likvidaci žurnalisty za psaní o Bilderbergu, jiný otevřeně zvrací svou nenávist k oponentům.

Zemřel člověk, jehož klady a zápory historie teprve zváží. Člověk, kterého bylo těžké nemít rád, i tehdy, když si o to říkal.
Pokud to, co teď vylézá z děr jsou jeho dědicové, asi toho po sobě mnoho hezkého nezanechal. Škoda.
18. 12. 2011 | 22:09

Frante napsal(a):

Autor
Bankrotáře z EU příliš nezajímá, zda jsou Češi spolehliví, zajímají je jen ty peníze. Nezajímá je nic jiného než ta výhodnost. Takže i my máme nárok si tuhle otázku klást když jde o takovou částku a v dnešní době když máme sami problémy s dluhem.... (Mimochodem, Havlovo disidentství zas tak nevýhodné nebylo, když mu vyneslo mezinárodní věhlas a později politický post. To by bylo na delší diskuzi)
19. 12. 2011 | 00:17

hovorka 11 napsal(a):

Bohužel, znávaný Havel obyčejné lidi postupně zrazoval a ke konci života je zrazoval zcela otevřeně. Podporou "humanitárních" válek udělal nepěknou tečku za jeho ze začátku důvěryhodným jednáním. Je to člověk na kterého budu vzpomínat jak na na symboliku Orwelovského stylu, kdy od lásky a pravdy se dostal k pomlouvání, neobjektivitě a bezmezné podpoře amerických dobyvačných zájmů všude, kam americká lobby ukázala prstem.
19. 12. 2011 | 02:37

Bavor napsal(a):

jin napsal(a):
Bavor
To vypadá jako by lhal ,až tomu sám věřil.Nebo byl tak moc naivní !!!
Kdyby NEDĚLAL pravý opak toho, co HLÁSAL, tak by se dalo říci, že byl naivní. Takto ho však činy usvědčují.
19. 12. 2011 | 20:30

dítě napsal(a):

...Není co dodat,všichni máte pravdu, smutnou! Pravda a láska tento svět nespasí, ten spasí jen slušnost a soucit, jak na tom s tímto byl,je zřejmé - z činů, nikoliv z keců. Vlastně vyprázdnil mnoho slov, více než komunisti, u kterých to tak kritizoval! Hezké svátky!
19. 12. 2011 | 21:48

Gerd napsal(a):

Až pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí. Mohu jen konstatovat, že pravda a láska opět prohrály.
20. 12. 2011 | 22:35

Glosator napsal(a):

Musím se přiznat, že jdem, kromě pohřbu, nemohl další pořady na téma Václav Havel sledovat.Jeho smrt mě zasáhla více, než bych čekal a vyvolávalo to u mě depresivní náladu.
24. 12. 2011 | 10:26

Glosator napsal(a):

Pane autore, tak to pozor. Václav Havel neřekl, že bychom měli vyhodit 90 miliard do černé díry. Přes veškerou úctu k němu musím kromě toho říci, že se ke konci svého posledního presidentského období často mýlil.
Jeho osoba byla v tomto dost rozporná, je to dáno jeho postavením "salónního intelektuála" který ale, na rozdíl od všech ostatních, měl osobní zkušenost s komunistickými kriminály.
Nezávisle na tom si myslím, že pokud by přišla opravdu vážná kriza, zachoval by správně.
24. 12. 2011 | 10:34

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy