Praktické ideály proti pouhé technologii moci

23. 12. 2011 | 17:00
Přečteno 5909 krát
Václav Havel byl pro mne politickou i lidskou autoritou představující hodnoty, pro než stojí za to se veřejně zasazovat bez ohledu na to, kdo má zrovna v rukou větší faktickou moc.

Pro další rozvoj demokratické společnosti je zvlášť inspirativní jeho vize občanské společnosti jako živých a spontánně se rozvíjejících iniciativ, jež nesou důležitější a prvotnější úlohu než institucionalizované partajní struktury.

Neobyčejně významný a příkladný byl i Havlův přínos mezinárodnímu postavení České republiky bez toho, aby se jeho nepochybné vlastenectví muselo pitvořit národovectvím devatenáctého století či léčit si komplexy podprahovým vyvoláváním etnických nenávistí století dvacátého.

Evropanství a evropská sounáležitost, pro které se často vyjadřoval, jsou pro budoucnost České republiky nepochybně strategicky důležitější, než technikálie vnitřních politických obchodů nebo šermování v dnešním propojeném světě poněkud iluzorní a obsoletní suverenitou.

Havlovu "pravdu a lásku" vidím jako veskrze praktický a potřebný doplněk k Masarykovu "nebát se a nekrást" a považuji výsměch těmto mottům jako nepraktickým nebo do ekonomickými či klientelistickými zájmy podmíněného způsobu života nepatřícím za projev těžké chronické choroby společnosti.

Kéž by v české politice zase někdy vítězila pravda a láska nad pouhou technologií moci pro tuto moc samu, jak ji praktikují mocenské kartely dominující našemu veřejnému prostoru dnes!

(V redakčním zkrácení vyšlo 23. 12. v MFDnes.)

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

ghándí napsal(a):

já si pamatuju jenom heslo standy grosse " nebát se a nakrást"
23. 12. 2011 | 17:21

Platan napsal(a):

Začínám tušit, že pan Stejskal rozeslal všem blogerům email přibližně tohoto znění:

Když nenapíšete blog k Havlovi, máte padáka.
23. 12. 2011 | 17:23

Admirál napsal(a):

Pane Zlatuško, i Vy?

Dalo by se to parafrázovat "I ty Brute?"
23. 12. 2011 | 17:25

ghándí napsal(a):

platan,
a nebo je ještě druhá možnost, že to bude třeba tím, že má havel neska pohřeb.
23. 12. 2011 | 17:26

Admirál napsal(a):

Ještě schází pan Pelda s aktuálním blogem o Havelkách.
23. 12. 2011 | 17:27

aga napsal(a):

Pane Zlatuško, vy máte zřejmě nějakou jinou než obvyklou definici vlastenectví. Nebo naznačujete, že Havel měl snad jinou vlast než Československo?
23. 12. 2011 | 17:28

Cestovatel napsal(a):

Pane Zlatuško mám takový pocit že to nebyly praktické ideály ale spíše utopistické vize. Takzvaná "nepolitická politika" patřila do říše snů stejně jako Marxova vize o komunistické beztřídní společnosti.
23. 12. 2011 | 17:31

aga napsal(a):

A k tomu "Havlovu "pravdu a lásku"" - on už má Havel na pravdu a lásku copyright? Vdova bude jako Svěrák žalovat každého, kdo tato slova použije bez zaplacení tantiém, nebo nejdejbože bude žít v pravdě a lásce bez předchozího svolení Havlových dědiců?
23. 12. 2011 | 17:32

Platan napsal(a):

ghándí,

jistě, ale být blogerem, podíval bych se, kolik už je v lese dříví a jaká je tam nálada a pak... Pak bych třeba šel zapít smutek do hospody.
23. 12. 2011 | 17:32

Medikolog napsal(a):

Pláčem pláčem sůl... máme slanej důl... čekám kdo založí družstvo.
23. 12. 2011 | 17:46

madison napsal(a):

Je tady ještě někdo jiný než Platan, Admirál, Cestovatel, Medokolog a pod? Asi už všichni vystříleli svoje otrávené šípy.
23. 12. 2011 | 17:54

honolulu napsal(a):

SPECTABILIS (Dekan) Slovutny pan Zlatuska je informovan nickem honolulu.
Je to pro vas vyposerovano vsechno, pane ! Technologie a racionalita s prisnym smyslem pro realitu je na viteznem postupu v tomto a pristim millenniu. My tomu rikame AGE OF AQUARIUS.

Sentimentalni pravdolaskari zmizi do nenavratna. Zadne etnicke problemy nebudou existovat, protoze etnicita bude zrusena.
S prijatelne etnicity se stane soucast naroda a ta neprijatelna se posle domu do "demokraticke" Afriky. (Ha, ha, ha.)

Kvuli vzesenosti a darum, zakodovanym v krvi, suverenita bude prisne strezena a kapitalismus bude regulovan zakony.
Tituly a diplomy z pravdolaskarskych universit, budou k dostani za minimalni cenu na cernem trhu.
Mohl bych pokracovat dale, ale nerad bych Vam bral iluze...
Vzdyt ja take verim v UFO. (Coz je daleko realnejsi, nez Vase optimisticka predstava o budoucnosti).
23. 12. 2011 | 17:56

Platan napsal(a):

madison

Nebo už jsou z toho sami otrávení...
23. 12. 2011 | 17:58

madison napsal(a):

Zapoměk jsem ještě na Aga
23. 12. 2011 | 18:00

jája napsal(a):

Zakládám Spolek pro svatořečení VH, posílejte mi doložené zázraky VH, kterými pomohl uzdravit nevyléčitekně nemocné, postavit na nohy beznohé či prozření slepých. To už se snad i inteligentní lidé nestydí podkuřovat VH? Sakra, copak nikdo nevidí, v jaké zemi to žijeme? Copak to není Havlovo dědictví? Neúcta ke stáří , slabým, potřebným, nemocným, vždyť všechny ty nadace nedají dohromady za století tolik, co rozkrade erár za rok. Korupce na šílené úrovni, jako podnikatel mohu vyprávět o stovkách natažených rukou, kdy nejlepší a nejkvalitněší nabídka je převálcována předraženou a nikdo nic nevidí a neslyší, gigantický státní dluh a vláda slastně mlaská, jak všechno dělá dobře, ta samá vláda, která jako svůj největší vzor má samozřejmě Havla. Havel zviditelnil naši zemi po 89, zároveň však rozdělil společnost na ty, co mohou vše a bezmocné, kteří jsou pouze oslovováni při volbách. Skoro všichni, kteří prišli do politiky těsně po 89 se v ní drží dodnes, s majetky, které nemusí dokládat.... Nemá to smysl, i já měl Havla v úctě, do doby, když jsem prohlédl pavučinu lží, kterou kolem sebe předl.
23. 12. 2011 | 18:01

aga napsal(a):

Madison

Zřejmě preferujete reálné humanitární bomby před virtuálními šípy.
23. 12. 2011 | 18:02

madison napsal(a):

Opravuji: zapoměl.
23. 12. 2011 | 18:05

Béda napsal(a):

Je den pohřbu. Nebudu zde proto detailně rozepisovat ty praktické ideály a jejich naplňování nebožtíkem v polistopadové praxi. Akorát mi ani nevím proč vyvstává stále na mysli Feldkurát Katz na kůru.
23. 12. 2011 | 18:08

madison napsal(a):

Aga. Nevím úplně přesně jak to vše bylo s tím bombardováním, jenom z médií mám určité poznatky. Ale chování lidí nebo ozbrojenců v tehdejší Juágoslávii mám dojem, že je to tak 50:50
23. 12. 2011 | 18:12

JF napsal(a):

No, "praktické ideály" ... a co takhle nějaké ideální praktiky ... atd. bla,bla,bla. Myslím že v normálních projevech a normálních pohřbech (i státních) není problém ... jen to v těch kontextech nějak úplně není furt vono, že.
23. 12. 2011 | 18:15

Medikolog napsal(a):

Madofson (/;-/),

čeho je moc, toho je příliš. Zejména pokrytectví a falše.. jedovatých jako Puškinův Ančar.. sytící jedem svým panovníkovy (humanitární) šípy...
23. 12. 2011 | 18:17

aga napsal(a):

Každopádně to bylo 50 : 50 v rámci suverénního státu Jugoslávie, a Havlovi do toho bylo 00 : 00 :00. Žvásty o nezištné pomoci demokratických sil ubohým Kosovčanům už byly dávno vyvráceny realitou, ale pár ledvin a srdcí to hodilo, tak co, kšeft je kšeft.
23. 12. 2011 | 18:17

madison napsal(a):

Aga. Ještě dovětek k tomu mému prvnímu příspěvku. Já jsem psal svůj první příspěvek ke dnešku a předcházejícím z dnešního dne. Z Jugoslávií to nemělo nic společného, to nemíním rozebírat, protože tomu nerozumím. Nebyl jsem nikdy na dovolené ani nijak jinak v tehdejší Jugoslávii, ale nějak se mi to vše příčí v mé mysli svádět vše špatné na VH.
23. 12. 2011 | 18:32

aga napsal(a):

madison

Já měl až do té Jugoslavie Havla taky radši než Klause. Jo, věci se někdy vyvinou zcela jinak, než bychom předpokládali. I ten starý rabín řekl na smrtelném loži: všechno je jinak...
23. 12. 2011 | 18:37

Milan napsal(a):

Pro Jája
Líp bych to nenapsal.Dík
23. 12. 2011 | 18:48

Olda napsal(a):

Konečně ta nechutná hysterie okolo úmtrí Havla končí. Nebudu zde
přesvědčovat jednu nebo druhou stranu, jaký Havel byl. Stejně by to bylo k ničemu. A každý si na něho musí udělat úsudek sám. Divadlo, jaké uspořádaly sdělovací prostředky tento týden, to byl ovšem vrchol hnusu. Jedny předháněly druhé, jak se ještě více, více ukázat jako větší uctívači. Dozajista ne z úcty k výše jmenovanému, ale proto aby se ještě více zavrtaly do něčího pozadí. Vrcholem bylo dnešní poledne v jistém marketu, kdy befelem zaměstnanci uctili památku a vedoucí přednesl před zaměstnanci, zákazník nezákazník, mailem přikázanou řeč.
Pane Havel, My nejsme jako Oni. My jsme daleko horší než byli Oni.
23. 12. 2011 | 18:50

krajan napsal(a):

Admirále,
pan Pelda už tu je.Jenom nepíše o václavkách.Ty už jsou pro něho zřejmě passé.
23. 12. 2011 | 18:56

madison napsal(a):

Aga. Ano, i když jsem měl na jiných blozích výhrady k Vaším příspěvkům, tak tady s Vámi výjiměčně souhlasím, zvláště k poslední větě o starém rabínovi a jeho památnému výroku: všechno je jinak , synu.
23. 12. 2011 | 19:54

český maloměšťák napsal(a):

Jen malá poznámka.
Daleko více ovlivnil Českou republiku a život jejich obyvatel Teng Siao Pching.
A obávám se, že jeho vliv bude působit ještě dlouho.
23. 12. 2011 | 19:56

Cestovatel napsal(a):

český maloměšťák:

V čem ovlivnil Teng Siao Pching Českou repuliku? Nevím ani o jedné věci kterou by něco pro ČR něco udělal nebo jakkoliv jí ovlivnil.
23. 12. 2011 | 20:01

stále znova napsal(a):

A ještě navrch jsem byl v roce 1968 pomýlený a teď již plně schvaluji vstup vojsk Varšavské smlouvy...
23. 12. 2011 | 20:11

český maloměšťák napsal(a):

cestovatel
To byste nepobral, věřte raději tomu , že SSSR uzbrojil Reagan a že komunisty v ČSSR porazila Charta 77.

hezké svátky.
23. 12. 2011 | 20:24

hanah napsal(a):

to, co bylo možné sledovat tento týden téměř ve všech médiích, mi velmi intenzivně připomnělo totalitu.
23. 12. 2011 | 20:41

Baba napsal(a):

Domestikovaný vnímá možnost účasti na společenském dění tohoto druhu jako zadostiučinění z projevu sounáležitosti, vděčnosti a úcty. Období třídenního státního smutku jako novinku a zátěž nejen v adventním období. Ve svém okolí je srozuměn s termínem oznámení a s termínem obřadu.
23. 12. 2011 | 20:43

http://www.youtube.com/watch?v=sMzV9DHjz napsal(a):

A pak že jsou média k ničemu:
"Maďaři šetří, parlament bude mít jen polovinu poslanců", dnes na aktualne.
Připomíná mi to legendární slova Joachima Murata, když se svými medvědími čepicemi vtrhl do rady 500.
23. 12. 2011 | 20:59

ver napsal(a):

něco mi říká , že ta mánie dnešní půlnocí nepoleví, zejména veřejnoprávní média s ní vydrží na věčné časy , dokud je nezrušíme
23. 12. 2011 | 21:04

grui napsal(a):

V lidské společnost se vládne buď mocí umění a odborné kvalifikace nebo mocí majetku-dekvalifikace.Hloupost vnitřně složitých konstrukcí a tím slabých je zde v ČR zřejmá.
Dílo VH mi nic neříká.Komunisté oslovili víc lidí než V.H.,ale nebyli mistry svého oboru-socialismu ani řady jiných.V.Havel by mistr oboru jak ukazujíc navenek touhu po síle umění,síle obrodné přispěl giganticky k moci majetku jako vítěze nad mocí umění a kvalifikací (+- V.Klaus) a nadto si osvojil denacifikovaný majetek kolaborantských rodičů.Prorazil garanci české suverenity-Benešovy dekrety.Je nenáviděn všemi Slovany:Srby,Rusy,Slováky,Moraváky aj.Ve vztahu ke Slovanům je něco jako Hitlerem.Ve vztahu k demokracii je Habsburkem,který vymýšlel stále nové a nové úřady,nadace,senáty a soudy za tolik peněz lidu,aby si mladá děvčata nemohla dovolit děti a babičky slovanské jedly z ošatky kůrky.Žil v úzkém životním pohledu umělecké bohémy,jíž bývalý socialismus amorálně rozhazoval milionkrát vyšší mzdy než pracujícím.Z vděčnosti pak V.Havel stalinisty a dogmatiky socialismu posadil do nejlépe placených křesel-ty Uhdy,Pitharty,Vovky Železné-Slánské,..a stovky jiných.Sám byl vším což je ničím.Podle scholastika Dunse Scotta z 13.století-logika.Amoebou Franze Kafky.Byl žebříkem kariér těch kdož málo uměli a vyhýbali se v životě práci.Pohromou mnoha pracujících.Obdivován lůzou a některými měšťáky.Za zlámanou grešli ppt.
23. 12. 2011 | 21:04

Baba napsal(a):

I publicisté potřebují být z něčeho živi.
23. 12. 2011 | 21:07

Miroslav Pivoda napsal(a):

Zlatuška: "Kéž by v české politice zase někdy vítězila pravda a láska ..."

Hm. Skutečně? To by ale pak mohla být pro Zlatušku riskantní situace. Třeba by se pak mohlo zkoumat, za jakých podmínek probíhala expanze Masarykovy univerzity.
23. 12. 2011 | 21:31

mažňák napsal(a):

čm: jestli je něco nepochybné, tak že Reagan uzbrojil SSSR. Nebo SSSR zkolaboval dobrovolně, že už to tavárišče přestalo bavit?
Charta 77 neporazila komunisty v ČSSR, ale přispěla k jejich pádu, přispěla k tomu, že se na Letné sešlo milion lidí. Nebylo to tak jednoznačné, jak se to chytrákům vašeho typu jeví: byl jsem v zimě 89 na vojně a pohotovost a přípravu na zákrok proti živlům nám odvolali až v půlce ledna, kdy už byl VH dávno prezidentem. Rozhodně to nebyla estébácká akce - viděl jsem jak byli naši útvaroví estábáci na mrtvici, jak horečně pálili za čétézetkou dokumenty. Nějaká část stb možná sehrála nějakou hru, ale určitě nechtěli shodit celý systém - jenom vyměnit pár soudruhů. Jenže se to trochu vymklo z rukou, a národ díky Chartě, Hlasu Ameriky atd pochopil že přišla příležitost a chopil se jí. Ten milión lidí na Letnou nepozvala stb, český malom슝áku.
23. 12. 2011 | 21:33

Divobyj napsal(a):

Zatímco část národa truchlí,loupež desetiletí je téměř připravena.
Naštěstí VVčka ještě trochu komplikují situaci.Ptají se,kdepak se ve státní pokladně vezmou miliardy,které chce Schlafenberg a spol.věnovat církvím.A považte,ještě požadují zinventarizovat nemovitý majetek,který má být církvím "vrácen".
Po dnešní exhibici Duky,Vlka,Malého...jsou k historickému lupu zase o krok blíže!!!
23. 12. 2011 | 21:39

Admirál napsal(a):

krajan - Havelky a Václavy jsou od sebe daleko.

Blog pana Pelty sem "spadnul" těsně po mém vstupu, Naštěstí se zabývá pouze a jedině vánočními houbami. Docela jsem si oddechl.
23. 12. 2011 | 21:54

mb napsal(a):

Havlovu "pravdu a lásku" vidím jako veskrze praktický a potřebný doplněk k Masarykovu "nebát se a nekrást" a považuji výsměch těmto mottům jako nepraktickým nebo do ekonomickými či klientelistickými zájmy podmíněného způsobu života nepatřícím za projev těžké chronické choroby společnosti.

ttt tak nnn nějak ...

ještě jeden postřeh ... havel never forgot he had been dissident and he supported the oppressed all around the world ...

give him credit ...
23. 12. 2011 | 21:58

mb napsal(a):

hanach, me to pripomelo sametovou revoluci či chcete li ducha sametové revoluce a slušnost lidí k sobě navzájem ... njn ... stane se ...
23. 12. 2011 | 22:07

ghándí napsal(a):

za svobodu neděkujte havlovi, ale gorbačovovi a jelcinovi . havel neměl na pad komunismu sebemenší vliv. to snad nemuže ani nikdo myslet vážně.
23. 12. 2011 | 23:14

Memento napsal(a):

Skon Václava Havla v plné nahotě ukazuje český "odezdikezdizmus".
Odchod blízkého člověka požívajícího úcty je ve společnosti neznající farizejství dopravázen pietním aktem za přítomnosti jeho skutečných přátel. Oni na něho nikdo nezapomenou a uctívají jeho památku po dobu svého života, například každoročně při dušičkách.
Český odezdikezdizmus se v tomto vyznačuje tím, že na smuteční obřad dotčeného se sejde neadekvátní počet lidí, z nichž se v dalších letech u jeho hrobu objeví jen mizivý zlomek.
Příkladem může být místo posledního odpočinku Jana Palacha.
Až se zbavíme teatrálnosti a budeme schopni skutečných činů, hodných těch, které -někdy skutečně, někdy jen hraně- obdivujeme, potom teprve můžeme obrodit naší, v těžké době se nacházející společnost.
23. 12. 2011 | 23:18

česká maloměšťák napsal(a):

mažňák
1. SSSR nezkolaboval. Došlo k předání/transformavi/ moci./Co jekolaps, vám vysvětlovat nebudu, nastudujte si to sám/
2. Nikdy jsem netvrdil , že stb zorganizovala demonstraci na Letné.

Šíření hlouposti a podsouvání výroků patřilo ale k metodám estébáků.

Hezké svátky.
23. 12. 2011 | 23:22

Miroslav Pivoda napsal(a):

V zájmu propagované pravdy a lásky by nám Zlatuška měl především vysvětlit svoji situaci před listopadem 1989. Tzn. v době, kdy Václav Havel bručel ve vězení, Zlatuška se dostal na studijní pobyt v USA. Jak se Zlatuška dostal tehdy do kolébky kapitalismu? Jakou daň za to musel odvést tehdejším komunistům?
23. 12. 2011 | 23:25

Luba napsal(a):

Praktické ideály :)

Jasně ...

V této souvislosti se mi vybavil rozhovor s Gruzínem Sákašvilim, který připomenul praktické dopady autority pana prezidenta Havla.

Putinovi, původem ze země, znalci zvané Putinrusko, se německé občanské sdružení Werkstatt rozhodlo udělit prestižní cenu Quadriga, jež je určena obzvláště občansky statečným průkopníkům (česky = pionýrům).

Pan prezident Havel Němcům oznámil, že svou Kvadrigu neprodleně vrátí, dostane-li ji potlačovatel lidských práv, bombardér Čečenska, uchvatitel Gruzie, a bývalý agent KGB 000, gaspadín Pútin.

A rozmilý Vladimír Vladimírovič, jenž ocenil medailí za rusofilství našeho Klause Klimatěnka Čmajze, ostrouhal ... :)))
23. 12. 2011 | 23:55

jarpor napsal(a):

Byl předvánoční čas...
a dnes již čas vánoční, kdy by si lidé měli být k sobě blíž...
také čas, kdy zemřel prezident Václav Havel...

Před pár minutami skončil vyhlášený smutek.. který každý z nás mohl, či nemusel "držet".
Svobodné rozhodnutí každého... díky pane prezidente Havle, že jste i k této svobodě přispěl.

Oslavné ódy.. i rázná kritika a odmítání ceremonií... to vše jsem četl, poslouchal, viděl... a vnímal... a zařekl se, že se nevyjádřím ... během těchto dní...

Nerozumím hlasům, jež hovoří o totalitě s narážkou na sdělovací prostředky, když každý z nich má doma jistě celou řadou CD či DVD s filmy a hudbou... a nikdo je nenutí to, co předkládají sdělovací prostředky, sledovat...

Nerozumím hlasům, které za farizejské považují to, že lidé, kteří za života prezidenta Havla polemizovali s jeho názory, po jeho odchodu se o něm vyjádří s úctou jako o člověku, se kterým ne vždy souhlasili, ale jež "cosi" pro všechny kolem vykonal...

Nerozumím hlasům, které možná jen proto, že o nich se po jejich skonu hovořit nebude, šmahem kritizují a odmítají dění kolem zesnulého prezidenta Havla... a nerozumím jim ani v případě, že je jim takový "humbuk" kolem skonu člověka ze své podstaty cizí.. ale kde je jejich tolerance k těm, kteří i tímto způsobem chtějí prezidentu Havlovi poděkovat ?

No.. nerozumím... rozumím jim.
Jsou to hlasy lidí sebestředných, netolerantních, egoistických... sice mají často plná ústa o tom, že "pravda a láska musí zvítězit..." ale jsou plní nenávisti k jiným, k jinému pohledu...
Takoví přece musí projevit tu "svou" pravdu, kterou pokládají za pravdu "objektivní", pravdu pro všechny... za každou cenu, za každých okolností a způsobem, který přece, podle nich, je ten správný...

Zemřel člověk Havel. Člověk jistě nikoliv svatý a bez chyb.
V mnohém jsem vnitřně s jeho pohledy a názory na dění tohoto světa polemizoval a nesouhlasil... leč myslím, že vykonal o mnoho více pozitivního pro tuto zemi, než ti, kterým nerozumím /rozumím/....

Pane prezidente Havle, přeji Vám pokoj tam, odkud není návratu.
A děkuji ... za to, jaký jste byl... a jaký pro mne, bez ohledu na Váš odchod z pozemského světa, zůstanete.

Nám, i těm, kterým nerozumím /rozumím/, snad jen malé přání :
Více tolerance aspoň v čase vánočním...

Hezké vánoce
24. 12. 2011 | 00:22

Pípa napsal(a):

George Orwel to trefil přesně:

Ministerstvo lásky.
Ministerstvo nadbytku.

Havel také:

Lež a nenávist (závist) zvítězí nad pravdou a láskou.

Dost často mi ti naši lídři připadají jako pánové opačně. Jako rádci mají vysokou cenu, musíte ale udělat (myslet si) opak toho, co radí či říkají.
24. 12. 2011 | 00:47

plk. Kurvice napsal(a):

Otevřený dopis redakci Aktualně.fuj. Dovolím si vznést námitku, kvůli Havliádě se na tuto stránku nedostala ani tak zásadní informace, že francouzský parlament odhlasoval zákon o popírání genocidy na Arménech v Turecku v roce 1915. Proč se tu naši „ochránci“ lidských práv právě v této době, kdy oplakáváme úmrtí velkého ochránce lidských práv na této stránce nevěnují tomuto tématu? Vyvražďování Židů bylo hrozné, ale alespoň je svět uznal, mají pomníky, vzpomíná se na ně. Osud Arménu byl daleko horší, o nich se tvrdí, že tu vlastně 1 – 1,5 mil. lidí na této planetě nikdy neexistoval. Nebyl tu prostor pro tyto kvázi ochránce lidských práv tipu Havla a dalších, aby se pokusili alespoň upozornit na nepřiznané křivdy na jiných národech v minulosti, když už Havel poučoval jiné národy o tom, co je demokracie a omlouval se Němcům, za naše křivdy na nich spáchaných v době války, pardon po válce. Smrt si v Turecku vykoledoval arménský novinář Hrant Dink za připomínání této genocidy, jak ukazují důkazy, stopy vedou k turecké policii. Uběhlo více než 3,5 roku a nikdo nebyl odsouzen za tuto vraždu. Obama slíbil před volbami, že prosadí v době svého prezidentství uznání slova „genocida“, neudělal. Na svoji otázku, proč se čeští politici a „ochránci lidských práv“ tomuto tématu nevěnují a věnovat nebudou, si odpovím sám. Dokud nechají Turci na svém území americkou vojenskou základnu proti Arabům, a budou tu budovat jejich radarové stanice, bude se česká politická garnitura a čeští “ochránci lidských práv“ tipu Havla, M. Nováka, Justa apod. tvářit, že Turecko je právě ten nejlepší kandidát na členství v EU, i když v této zemi sedí 60 novinářů za svoje názory a články. Před pár lety seděli v Turecku poslanci za kurdskou stranu v parlamentu za to, že v parlamentu promluvili svým rodným jazykem. Pane Stejskale, Juste, Nováku a ti další, 10 let seděli za promluvení svým rodným jazykem, to byla odvaha. Že Turecko okupuje stále část území Kypru? - „Nevadí“. Potlačování práva národnostních menšin Kurdů – „Nevadí“. A teď´ co vadí. „Lidská práva“ v Rusku, Číně, na Kubě, na Ukrajině, v Iránu a Srbsku, tedy všechno v zemích, které se nám necpou do EU. Otázka „nechcete se tu věnovat pomoci nastolení demokracie v Turecku? Odpověď´ „Nechceme, my jsme totiž přívrženci Havlova chápání ochrany lidských práv ve světě říkající, nedodržování lidských práv nám v zásadě vadí, ale jak u koho“. A já dodám, u koho nám vadí a u koho ne, o tom přece dnes rozhoduje ten velký strýček Sam v Americe, Díky pane Havle za tuto pokryteckou ochranu lidských práv ve světě. Francouzů si nevážím za Mnichov, ale tuto odvahu oceňuji. Havel je pryč, takže není toto právě vhodný čas, abychom začali ochraňovat lidská práva, všude tam kde jsou porušována? Třeba těmi vyvražděnými Armény, kteří dnes nemají ani jména ani pomníky, zkrátka, jsou vymazání z paměti lidstva.
24. 12. 2011 | 07:17

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

plukovník Kurvice

soudruhu vojíne, máte už ty rajony hotové? Tak ještě pomůžete v kuchyni, odtáhnete ty smrduté zbytky prasatům, vojíni Kefalín, Macháček a Vločka vám pomůžou, kurvahoši, čo bolo to bolo, terazky máme Štědrý den!
24. 12. 2011 | 08:46

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Mažňák
mám pro vás vzkaz od Losny:
Co jsme si, to jsme si, ježek v kleci je tvůj, seš lepší.

Připíjím jihlavským ježkem!
24. 12. 2011 | 08:51

Dalibor Štys napsal(a):

Jak se lidé dostávají do funkcí?
Peterův princip (1): .. V hierarchickém uspořádané společnosti má každý zaměstnanec tendenci dosáhnout úroveň své neschopnosti..
Kräkelův teorém (2): … Kvalitní lidé se do funkcí vůbec nehlásí, protože vědí, že se uživí i jinak. Lidé méně schopní o funkce usilují, protože je to pro ně otázka přežití…
1. např: Peter, Laurence J; Hull, Raymond (1969). Peterův princip: proč se to vždy pokazí? The Peter Principle: why things always go wrong. New York: William Morrow and Company. OCLC 1038496.  World Cat lists 24 editions. Předchozí verze stejného pozorování např. Gotthold Ephraim Lessing, Minna von Barnhelm
2. Matthias Kräkel, Kompetitivní kariéry jako cesta k nadvládě průměru. Competitive Careers as a Way to Mediocracy, Discussion Paper 25/2009, Bonn Econ Discussion Papers

Nevzít funkci a nazkusit to dělat co nejlépe, zvláště, když delší dobu fungování instituce kritizuji, je srabárna. Ovšem ve funkci zcela jistě zjistím, že nic není tak jednoduché, a že mnohé kompromisy i chyby, které dělali mí předchůdci, budu nezbytně dělat také.
Po skončení funkčního období je možno prokázat, že nejsem oportunní kariérista, jedině tím, že vyšší funkci nevezmu. Což ovšem bývá v rozporu s přechozím odstavcem, neboli člověk je každopádně budˇ za sraba, nebo za kariéristu. Pan Havel měl to štěstí, že žádná reálná vyšší funkce se mu nenabízela. Takže z toho vyšel s mimořádnou ctí. Myslím, že dělal co mohl a jak nejlépe měl v úmyslu.
24. 12. 2011 | 10:26

anti politik napsal(a):

Nejhorším stupněm totality je, když začnou překrucovat pravdu i vcelku inteligentní lidé a začnou ji společnosti nutit! Žádný samet a přechod k demokracii vedený Havlem nebyl, jen předání moci jedněch zmetků druhým, dopředu pěstovaným a určeným! Tohle udržet potřebuje hutná hesla a propagandu. Hodně hesel a propagandy. Nevím jak to vidí ostatní, ale tohle šílenství je podle mě prachobyčejná propaganda s heslem o pravdě a lásce, která z této země zmizela už před mnoha a mnoha lety!! Nebo má někdo dojem, že jsou dnes lidé a hlavně "demokratičtí politici" oproti komunistům pravdivější a láskyplnější? Možná tak ke svý peněžence.
24. 12. 2011 | 12:07

Luba napsal(a):

Plukovníku,
s těmi Armény a Kurdy máte asi pravdu ...

Proč pan prezident Havel nepodporoval osvobozenecké hnutí Kurdů a nevystupoval proti falšování historie ze strany Turecka?

Řekl bych,
že situace v tomto regionu je složitá, nepřehledná, a nelze k ní vydat jednoznačné stanovisko, jako třeba k Rusku nebo k Číně.

Ze stejného důvodu také Schwarzenberg váhal s podporou odpůrců Kaddáfího režimu. Protože existovalo riziko, že situace na poli lidských práv se, oproti diktátorskému řežimu potrhlíka Mojmíra, ještě zhorší. Stačí náhlédnout do Íráku.

Některé státy EU, např. Šarkézyho Francie, tak neváhaly, protože jim šlo primárně o ovládnutí regionu, nikoli o "budování demokracie".

Mrkněte se třeba na tento článek:

http://life.ihned.cz/c1-53877120-agresivni-zebraci-v-kurdistanu-cesti-studenti-pisou-o-ceste-kolem-asie

Situace mezi Turky a Kurdy vyžaduje nějakého vhodného mediátora, který by dokázal vysvětlit Turecku, že bez alespoň dílčí autonomie pro Kurdy obývané oblasti se bezpečnostní situace nezlepší, a uměl Kurdy přesvědčit, aby slezli z kopců, složili zbraně, a zasedli s Turky k jednacímu stolu.
Situaci ještě komplikuje iracionální prvek - tedy otázka rozdílné "víry". Např. "marxistická" PKK vs. Erdoganovi islamisté.

Když se mrkneme např. na Youtube, můžeme vidět reportáže o po zuby ozbrojených kurdských ženách - a když i ženy bojují se zbraní v ruce, pak je něco špatně.

Ale faktem je, že Charta 77 a Václav Havel některé Kurdské aktivisty podporovali, i když přímo nevyhlásili boj za autonomní Kurdistán (proti členskému státu NATO).
Viz např. podpora dr. Unuzoglu:

http://uzunoglu.info/uvod.html?PHPSESSID=b01384191a3a130b39a37a972553395f

http://cs.wikipedia.org/wiki/Yekta_Uzunoglu

http://www.kurdove.ecn.cz/

Genocida Arménů: Spor Francie-Turecko

http://www.rozhlas.cz/cro6/internet/_zprava/994350
http://www.moderni-dejiny.cz/clanek-genocida-armenu-1112/

P.S.:
Co nestihl vykonat pan prezident Havel můžeme přece udělat my!
Nikdo není všemohoucí a vševědoucí.
24. 12. 2011 | 12:42

český maloměšťák napsal(a):

Dalibor Štys
Vezmeme -li v úvahu to, že procentuální výskyt psychopatů v nějaké lidské populaci je ve všech socioekonomických vrstvách obyvatelstva stejný a také to, že daleko více psychopatů je v mužské části tohoto poměrně rovnoměrně distribuovaného elementu.....dojdeme k jistým závěrům, že tradiční instituce jako je například polici, justice či demokratický výběr elit nestačily, nestačí a nikdy nebudou stačit tento element eliminovat tak, aby se jeho destruktivita kromě drobné či těžší zločinnosti neprojevila i ve smyslu rozkládání celých populačních slupin civilizací a možná i lidstva jako celku - to nastává v případě, kdy se psychopatům podaří dostat se např. do Reichstagu, Zakázaného města či Bílého Domu (ono ale stačí například i taková místa poměrně malého - lokálního významu jako je třeba Pražský Hrad či Městské státní zastupitelství v Praze...etc etc...).

Já si myslím, že zachytit tento čas - kdy se psychopatovi otvírají dveře do tak či onak významných míst v hiearchicko- mocenském uspořádání dané společnmosti či institucí, které mají na společnost potažmo na více společností (nedejbože na celé lidstvo)vliv takový, že výsledkem jsou pak hromady mrtvých, ztráta důvěry v téměř cokoliv, mafijní modus řízení institucí či masivní propagace psychiopatie jako modelu chování.....tedy že zachytit tento časový okamžik až v momentě , kdy už je takříkajíc jedna noha ve dveřích či ruka v rukávě...je pozdě.

Tomuto momentu totiž předchází následující sled událostí :
1. Zplození takového jedince
2. Narození takového jedince
3. Výchova takového jedince /škola, rodina, prostředí..../
4. Vstup takového jedince do socioekonomického systému - v jeho produktivní sféru, nebo naopak faktická deklarace nezájmu o to, vstoupit kdy vůbec v takovouto sféru

Zde bych se zamyslel nad zatím fatální nefunkčností školy(vzdělávacích zařízení) - ve spolupráci s rodinou a institucemi zejména sektoru zdravotnictví /zejména obory , zabývající se psychiatrií, poruchami osbonosti etc etc...).
Protože zde se láme chleba nejvíce (batole totiž těžko může vystřílet půl třídy nebo podvést půl republiky).

Co dělají odpovědné pracovníci ve školském systému pro to, aby odhalily a za pomoci příslušných zdravotnických institucí diagnostikovaly takové jedince ?
Jsou možné případy, kdy takový jedinec je např. synkem úspěšného podnikatele či politika ...a třídní učitel - zatím v dobré víře sepisující studii povahy, osobnosti a charakteru Františka Mrázka ...tedy s tím, že chce v nejbližší době zasednoiut ke kulatému stolu spolu s rodiči Franty a odborníky z řad lékařské obce....

,,,tedy je možná situace, že takový učitl, jsa býti zavolán do ředitelny, kde je mu sděleno, že František Mrázek sr. zrovna poslal škole šek na milion korun...že tedy takový učitel svou zatím naštěstí s nikým nevykomunikovanou studii zahodí a zvolí jinou variantu ? (například cíleně a v manipulativním modu začne psychopata vyrábět ze zcela normální osoby/žáka, studenta.../ - avšak co se týče významu pro hospodářský výsledek školy takříkajíc rodinného zázemí o nulové validitě ....což se mu po čase podaří....výsledkem jsou pak psychopati dva - oba v produktivním věku pak působí tak, že výsledkem činnosti jednoho jsou zmrzačení či zavraždění a okradení jednotlivci - zatímco výsledkem práce druhého /velmi často je toto zaměstnání honorováno z veřejnách peněz/ jsou zmrzačené, vyvražděné či okradené celé státy , potažmo kontinenty...

Já si myslím, že alibismus, nabobství a ukazování prstem směrem od sebe někam jinam....pracovníků vzdělávacího sektoru - myslím si, že je to věc neprozíravá, nepěkná a ve svých konečných důsledcích možná i destruktivní.

Maucta.

Veselé vánoce všem budoucím Sherlockům nejen našich upadajících kulturně-společensko-edukačně-sociálních struktur.

P.S. K prezidentovi se přes gorily, asistenty, podržtašky a vrátného psychiatr nedostane. U žáka či studenta je to přece jen o něco snazší (těžší je tomu u učitele či profesora...na druhé straně pomyslného pultíku, že)
:)))
24. 12. 2011 | 13:05

Luba napsal(a):

maloměšťáku,
zrození psychopata počíná už jaksi prenatálně.

Co zanedbají rodiče, to škola nedožene.
24. 12. 2011 | 14:15

Dalibor Štys napsal(a):

To maloměšťák a Luba

Pod posledním Šteflovým blogem jsem psal: Většina současných zaměstnání je charakterem převážně úřad. Současná česká škola se úřadu velmi podobá. Takže škola má docela dobrou šanci vytřídit a vychovat dobré úředníky se všemi potřebnými charakterovými vlastnostmi jakými je podlézat nadřízenému, strpět dosazení protekčního příbuzného do vyšší funkce apod. Problém naší školy - což uznal i Štefl - je, že úplně ztratila schopnost učit jakékoliv pracovní návyky. I přírodní vědy na gymnáziu - pohříchu i v prvních ročnících VŠ - jsou učeny jako soubor vědomostí. Právě v tom se skandinávské školství tak strašně liší od našeho. Výuka tam trvá déle, je pomalejší (ale to u nás už začíná být taky), ale vyrobí věcněji se chovající lidi. Prostě u nás si absolvent školy nic jiného než úřadování, plnění papírů, nedovede představit. Zatímco mnohý Skandinávec si naopak nedovede představit, že by se nějaká aktivita jen odúřadovala.
24. 12. 2011 | 14:40

český maloměšťák napsal(a):

Dalibor Štys
Zřejmě proto je ve skandinávských zemích jedna z nejvyšších úrovní loajality lidí k establishmentu a poměrně malý výskyt fakticky zjevných psychopatů v něm.

Mimochodem četl jste esej Waltera Blocka/Rakiuská ekonomická škola/ z knihy The Case for discrimination (10. W e Ought to have Sex Education
in the Schools)? Ten tvrdí, že řešením by byl trh.

Block - case for discrimination.pdf /stránky institutu L. von Mises/

"....The point is, the market is almost infinitely flexible compared to
government. And this holds true even when a free market in education
is compared to educational socialism. In addition, the profit-andloss
system of free enterprise tends to weed out those entrepreneurs
who cannot satisfy their customers. Let a business firm supplying
elementary school services answer the sex educational question in
a way at variance with a parent, and that is one customer gone to
patronize a competitor. In contrast, the state educational bureaucrats
have very little incentive to satisfy the demands of their captive
audience; if the parents don’t like the policy, it is just too bad for
them: they must continue to pay their school taxes in any case.....
.....There is the objection that schooling is too important to be left to free
enterprise, and that the government must therefore take it over.
It is certainly true that education is crucial to living a good life.
The ignorant man is only half alive. But food, too, is important.
And if we have found a way to feed people—efficiently and
affordably—without emulating the Soviet system of collectivized
farms, restaurants, grocery stores, and so on, surely we can do so
with regard to education as well.
We conclude that the way to address the issue of sex education
(as well as other seemingly intractable issues such as school busing,
prayer in the schools, and debates over educational philosophy)
is to allow the market to function. It is the most productive and
moral economic institution known to man; surely it can suffice in
this particular case."

Co soudíte Vy ? /když tak odpovězte, až bude po svátcích..../

příjemné prožití svátků přeji.
24. 12. 2011 | 15:20

plk. Kurvice napsal(a):

Pane Lubo,
Já si nemyslím, že mezi Kurdy a Turky je problém náboženský, obojí jsou muslimové, problém není ani v komunistickém zaměření u PKK. To byla jen poměrně krátká epizoda PKK v době, kdy my jsme PKK dodávali zbraně a Američané zase dodávali zbraně povstalcům v Afganistanu, vzájemné naschvály. Kurdové, jakmile vyschly zbraně od nás, zapomněli na socialismus. Nenechme si mýlit, pravdoláskaři neudělali pro Kurdy ani pro Armény nic, ani pro odchod turecké okupační armády z Kypru, ani proti vojenským výpadům Turecka proti Iráku, zhola nic, právě naopak. Pohnutky našich pravdoláskařů, proč jsou k tomuto hluší a slepí, jsem již vysvětlil, USA si nepřejí jakékoliv víření otázky lidských práv v Turecku, protože tam mají svoji leteckou základnu proti Arabům. Nyní dokonce Turkové nabídly USA, že si mohou v Turecku postavit radar, který měl stát díky servilností pravdoláskařům u nás. Co za to Turecko dostane? To, že vazalové USA nebudou kritizovat Turecko za lidská práva, za okupaci Kypru apod. Na východě Turecka se nacházejí masové hroby plné lidských kostí, ty kosti jsou pozůstatky kurdských vesničanů, které tu na konci 1990 masakrovaly vládní vojenské jednotky, po masarku sem vládní úřady zavolali novináře a prohlásili to za řádění Kurdských separatistů, kdy prý Kurdští separatisté zabíjí kurdské vesničany. S těmito filmy potom jezdili po školách a nutili školní děti, aby se na tyto filmy dívali, samozřejmě s politickým podtextem, že tu ubozí kurdští vesničané byli zmasakrování kurdskými separatisty. Je to k nevíře, jak se dá zmanipulovat skutečnost. Ten kdo Kurdům opravdu pomáhal k tomu, aby byli uznáni jako národ a jako menšina, byly opravdu nejvíce ty socialistické státy, které je vyzbrojovali. Já neříkám, že pro Kurdy a pro zavedení demokracie v Turecku Evropa nic neudělala, to, že jsou dneska již Kurdové uznáváni jako menšina, že mohou mezi sebou mluvil Kurdsky, k tomu Evropa napomohla,kdy např. EU stále klade nějaké ty drobné nepodstatné podmínky pro přijetí Turecka do EU, jako že musí severní Kypr umožnit vstup lodí jižního Kypru do svých přístavů apod. Co já tvrdím, a za čím stojím, je, že naši pravdoláskaři neudělali pro Kurdy a pro uznání faktu, že v Turecku zmizelo až 1,5 mil. Arménů zhola nic, právě naopak. Dokonce Schwarzenberg je nejhorlivější podporovatel Turecka pro jeho přijetí do EU, a to bez jakýchkoliv podmínek, ani těch nejbanálnějších, že by například mohla jednou za rok anb Vánoce přijet kyperská lod´ do Tureckem obsazen části Kypru. A důvod Swarzenberga? Pouhá servilnost vůči USA. Ohledně Arménů neznám stav úplně přesně, některé státy prohlásili vyvraždění Arménu za genocidu,(naposledy snad Švédsko), těch hrdinných států je snad něco kolem 20, které prohlásily vyvraždění Arménů za genocidu, dokonce se přidali i Jihoamerické státy. Francie šla snad nejdále, ta schválila v parlamentu, že popírání genocidy Arménů v Turecku je ve Francii trestné. Náš stát plný láskokeců o dodržování lidských práv, zhola nic. Jak by se dnes tito pravdoláskaři tvářili, kdyby Německo prohlásilo, že žádná druhá světová válka nebyla, že jsou to jen pomluvy jejich nepřátel a kdo jim to bude připomínat, tak se na něho budou hodně a hodně zlobit a zavřou tu všechny podniky, které tu pod cenou kdysi koupili. Ano, Uzunoglu byl Kurd, ale tento přijel do Česka ne bojovat za Kurdskou věc, ale vydělat peníze, byl to jen šejdíř a podvodník, který chodil od jednoho českého podniku ke druhému a sliboval každému naprosté ptákoviny, něco jako, „seženu Vám kšeft v Turecku, mám konexe přímo ve vládě apod." zkrátka, kecy, kecy a zase kecy. Co se mu podařilo, bylo se vetřít k Havlovi, a tento snad i dobroláskař, nepoznal, že se jedná jen o prostého šejdíře. Nevím, jestli se těch skutků Uzunoglu, za které byl odsouzen, dopustil, dovolím si jen tvrdit, že se tento člověk choval podezřele od začátku, tedy na české poměry, byla to jen shoda okolností, ze kterého se potom Havel snažil vytřískat jen politikcý kapitál. Nemyslím si, že chtěl Havel podporovat kurdskou otázku, jen sedl zase na lep podvodníkovi. Tak takto je to s našimi pravdoláskaři, blafy na prost´áčky.
24. 12. 2011 | 21:16

plk. Kurvice napsal(a):

Ještě jeden dodatek. Pan Uzunoglu žaluje česká stát u mezinárodního soudu o několik stomilionů. Asi bude dobrým předmětem doličným proti českým dańovým poplatníkům svědectví bývalého českého prezidenta, že pan Uzunoglu zde seděl naprosto nevinně. Pan Uzunoglu, jak jsem ho poznal, sem příšel s cílem nalézt tu hlupáky a na nich tu zbohatnout, hlupáka tu našel a díky němu tu zbohatne. Díky, Havle.
24. 12. 2011 | 21:39

Emissary napsal(a):

Ale jděte, profesore Zlatuško

Zatímco pojmy „nebát se a nekrást“ jsou dobře uchopitelné a zvenčí snadno pozorovatelné, poměrně dobře definované zákonem, pojmy „pravda a láska“ jsou vágní a subjektivní kategorie, jež ve vztahu k zákonům se projevují odpudivou silou a z hlediska vnějšího pozorování jsou snadno zaměnitelné.

Ono totiž to "nebát se a nekrást" vybízelo k praktickému zabezpečováni každodenních potřeb lidského rodu po dlouhá tisíciletí a zajistilo vybudování společenských systémů do dnešní podoby. Pravda a láska probíhala a vítězila a prohrávala nad lži a nenávisti vždy uvnitř tohoto dění. povýšit ji na celospolečenskou úroveň, nebyla li zvládnuta ani na individuální je poněkud pošetilé a naivní. Ale to Vy dobře víte.

Již přísně demokratické zřízení na bázi parlamentarizmu se může někdy jevit jako značně chaotické, ještě víc s prvky všelijakých referend a ještě víc s mixem té Vaši občanské společnosti, která přímo generuje možností vyústění v chaos. A proto jste měl napsat: pouhé ideály proti praktické technologii moci a nikoliv: “ Praktické ideály proti pouhé technologii moci“

Ale to člověk s charakterovými vadami nedokáže, že pane Zlatuško?
24. 12. 2011 | 23:01

mažňák napsal(a):

český maloměšťák: tak dobře, SSSR nezkolaboval. Ale rozpadl se, s fatálními následky pro ekonomiku, životní úroveň a koneckonců i pro vojenskou sílu. Jestli to bylo jen "předání moci", tak se teda sakra nepovedlo. Super, další argument proti konspiračním teoriím.
25. 12. 2011 | 01:09

mažňák napsal(a):

Emmisary: ble ble, vůbec nevím co jste chtěl říct. Zato vím co chtěl VH říct "pravdou a láskou", a i když to znělo trochu moc pateticky, tak v určitém čase a místě mělo svou váhu a hodnotu. Váš závěr o charakterových vadách p. Zlatušky taky nedává moc velký smysl.
25. 12. 2011 | 01:14

mažňák napsal(a):

plk Kurvice: myslím že francouzský zákon je hloupost. A turecký odpor proti němu taky. Co je genocida se dá těžko odhladsovat nějakým parlamentem, a Turecko zase ukázalo nedostatek sebedůvěry, když je tak citlivé na tyto prastaré události. Před sto lety fungoval svět jinak a i když si spíš myslím, že ta genocida byla, tak co? Já se například necítím vůbec odpovědný za činy svého pra-pra-pra-pradědečka. Turecku by nijak neuškodilo to připustit. Myslím že je to promlčené...
25. 12. 2011 | 01:23

plk. Kurvice napsal(a):

1,5 mil lidí se ztatilo z povrchu země, a ten, kdo je vyhubil nechce přiznat, byl jsem to já. Stáčí říci jen prostičké, "Sorry", kompenzace již není komu vyplácet, nikdo nezůstal, vyhubili starce, ženy, děti. Moje otázka zní, hodí se nám tato mentalita do Evroyp, která neumí říci prosté Sorry za 1,5 mil. vyvražděných lidí? Podle Schwarzenberga a pravdoláskařů ano, podle mě ne, i když na druhou stranu říkám, není vo co stát. Mě jde jen o to, abychom už konečně přestali brát lidská práva takříkajíc "po havlovsku", někde nám to vadí a jinde zase ne. Víte co jsem chtěl svým článkem říci? Základním znakem současné české zahraniční politiky je servilnost. Nemyslím si,že francouzi jsou odvážnější než my, jsou jen méně servilnější a snaží se si pěstovat svůj národní rys. Za českou servilnost v podání Schwarzenberga je mi špatně. Mohu jen říci, nejsem jako oni (pravdoláskaři), já mám svou osobní hrdost. Jestli se Havel chtěl někomu omluvit, tak se měl omluvit Srbům, nemyslím ted´ humanitární bombardování, ale za ostudnou válku, kterou jsme proti nim spustili v roce 1914 ve spolupráci s rakouskou šlechtou, za ty zabité tisíce Srbů z pušek českých vojáků, za ostudnou válku v Rusku, myslím tím za první světové války. Ale abychom došli až tak daleko, musíme se nejprve zbavit kompexu "právdoservilnosti"
25. 12. 2011 | 05:44

ben napsal(a):

Votevřu televizi-Havel,votevřu radio-Havel,votevřu noviny-Havel,teď se bojím votevřít dveře od bytu...............
25. 12. 2011 | 06:40

Dalibor Štys napsal(a):

Český maloměšťák:

Když jste na místě (ve Švédsku) a žijete tam, zjistíte, že i tam existuje (občas dost) šílená sociálně-demokratiká indoktrinace a proti ní docela drsné exterémní náckovské kluby. Breivik byl sám ale nespadl úplně z nebe. Islámští a jihoslovanští přistěhovalci ve svých komunitách stabilitě společnosti taky moc nepřispívají, stejně tak to bývalo s polskými a pobaltskými zloději v přístavech. Naopak klidu a věcnosti hodně prospívá, že tu a tam padne metr sněhu a nikdo se nedostane třeba dva dny do práce. Pak je soused motorkář, který se umí postarat, docela fajn kámoš.

Integrace je asi největší problém a především jí nepřispívá satelitní televize a internet. Mám stduenta, který je na stejném mistě a ve stejné pozici jako já byl před 19 lety. Je už tři roky ve Švédsku ale švédsky neumí. Zato je dobře informován o dění v Česku. Na Švédský systém nadává, např. proto, že tlačí rodiny do dvoukariérových manželství nebo pro ferminismus a politickou korektnost. To je pro "guest workers" trvalý problém, bez babiček a kamarádek to totiž dost dobře nejde. Ale kdyby uměl švédsky, měl by alespoň šanci pochopit, v čem to je a proč by to jinak bylo horší. Právě švédská televize je ideální nástroj na výuku jazyka, Rikssvenska je poměrně jednoduchá, protože živý jazyk se provozuje jako desítky různých nářečí a oficiální jazyk je proto relativně rigidní. Filmy se nedabují, takže přirozeně běží angličtina a švédské titulky. Když ale čučíte celý den na svou "domácí" televizi, nejenže se nic nenaučíte, ale za chvíli nemáte reálné informace o své staré zemi, ani o té, v níž žijete.

Závěr: Není žádný systém, který by vyhovoval všem. Nejsem si úplně tak jist, že bez dlouhých zimních nocí a tu a tam opravdové sněhové kalamity může dlouhodobě fungovat realistický pohled na svět. Škola je odrazem společnosti, pokud převažuje (na našem území už nějakých 160 let) touha stát se státním úředníkem pod penzí, škola tomu byla přirozeně přizpůsobena. Na druhou stranu - na udržitelnou péči o krajinu je zjevně třeba tak 1/10 obyvatel, další 1/6 by zvládla úkony potřebné k udržení kvality života. Možná by stačilo i méně, ve Skandinávii nebo v Kanadě je méně lidí a více práce, přesto to stihnou. Co s tím zbytkem, kdyby nebyla byrokracie?
25. 12. 2011 | 07:41

Emissary napsal(a):

Mažňák

Ble, ble? To jako čtete ble ble listy? Že nechápete, není můj problém, asi myslíte jednoduše. Třeba někdo jiný pochopil, třeba pan Stejskal. A já nepopírám, že to mělo nějakou hodnotu a váhu, já jen polemizuji o účinnosti takových slov. No, a když víte, co chtěl VH „pravdou a láskou“ říct, pak to řekněte, protože vůbec nevím, co si o tom myslíte.

Můj závěr dává takový smysl, jaký dává a profesor Zlatuška to ví. Eventuelně byste to mohl vědět také, kdybyste asi tak před rokem či dvěma četl diskusi na jeho blogu, kdybyste věděl, co jsem napsal a co napsal on.
25. 12. 2011 | 09:58

Platan napsal(a):

český maloměšťák napsal(a):
Mimochodem četl jste esej Waltera Blocka/Rakiuská ekonomická škola/ z knihy The Case for discrimination (10. W e Ought to have Sex Education
in the Schools)? Ten tvrdí, že řešením by byl trh.

Pokusil jsem se vami citovanou stať přeložit. Uvítal bych, kdybyste provedl případné korekce podle vašich představ a naznačil, co vám na stati připadá objevné.
The point is, the market is almost infinitely flexible compared to
government. And this holds true even when a free market in education
is compared to educational socialism. In addition, the profit-andloss
system of free enterprise tends to weed out those entrepreneurs
who cannot satisfy their customers.

Pointou je, že trh je téměř nekonečně flexibilní ve srovnání se státní správou. A to platí dokonce i když je svobodný trh ve vzdělávání srovnáván se vzdělávacím socilaismem. Navíc má princip svobodného podnikání "má dáti - dal" tendenci vytěsňovat takové podnikatele, kteří nedokáží uspokojit své zákazníky.
Let a business firm supplying elementary school services answer the sex educational question in a way at variance with a parent, and that is one customer gone to patronize a competitor.

Vezměme si například obchodní firmu poskytující služby v oblasti školní sexuální výchovy v rozporu s názory rodičů. Výsledkem bude, že klient dá přednost jinému poskytovateli.
In contrast, the state educational bureaucrats have very little incentive to satisfy the demands of their captive audience; if the parents don’t like the policy, it is just too bad for them: they must continue to pay their school taxes in any case.....

Na rozdíl od toho, státní vzdělávací byrokraté jsou velmi malo stimulováni k tomu, aby uspokojili jejich nedobrovolné publikum; pokud se rodičům koncepce nelíbí, mají prostě smůlu: musí nadále platit školní poplatky.....
.....There is the objection that schooling is too important to be left to free enterprise, and that the government must therefore take it over.
It is certainly true that education is crucial to living a good life.

Je zde námitka, že vzdělávání je příliš důležité, aby bylo ponecháno svobodnému podnikání a že jej tudíž musí převzít státní správa.
Je jistě provda, že vzdělání je kruciální pro prožití dobrého života.
The ignorant man is only half alive. But food, too, is important.
And if we have found a way to feed people—efficiently and
affordably—without emulating the Soviet system of collectivized
farms, restaurants, grocery stores, and so on, surely we can do so
with regard to education as well.

Nevzdělaný člověk je člověkem jen napůl. Ale strava je také důležitá. A když nalezneme způsob jak lidi nasitit - efektivně a dostupně - aniž bychom napodobovali sovětský systém kolchozního hospodaření, restaurací, obchodů s potravinami, atd. jistě to můžeme udělat s ohledem na vzdělávání.
We conclude that the way to address the issue of sex education
(as well as other seemingly intractable issues such as school busing,
prayer in the schools, and debates over educational philosophy)
is to allow the market to function. It is the most productive and
moral economic institution known to man; surely it can suffice in
this particular case.

Činíme závěr, že způsob řešení otázky sexuální výchovy (rovněž jako ostatní zdánlivě nezvladatelné problémy jako třeba přeprava žáků do škol, modlení se ve školách, a debaty o vzdělávací filozofii) by měl umožnit, aby trh fungoval. Je to ta nejproduktivnější morálně ekonomická instituce kterou známe, která v tomto specifickém případě zajisté může vyhovět.
25. 12. 2011 | 15:06

Platan napsal(a):

P.s.
Omluva za formátování textu. Uložením na WEB se poněkud zprznilo...
25. 12. 2011 | 15:09

český maloměšťák napsal(a):

Dalibor Štys
Děkuji za reakci.

Platan
Nic. Netvrdil jsem, že je na tom pohledu " něco objevného".
Jen se mi nechtělo takový (samozřejmě že nijak originální) pohled opisovat svými větami - jsem totiž o Vánocích /abych byl upřímný - nejen o Vánocích/ velmi líný.

Hezký zbytek svátků.

Korekce ? Např. government bych vzhledem k úzu, který panuje při překladu podobných záležitostí u nás přeložil spíše jako "stát" -nikoliv státní správa, dále např. míto vzdělávacího socialismu - socialistické vzdělávání, místo "má dáti dal"spíše " na bázi zisku a ztráty"...
/věru že to není ale cílem mých vstupů zde...a ani do budoucna nebude - překládat anglické texty/
(nicméně díky za snahu... :)))

Nezlobte se, ale diskuzi končím. Přiliš se rozvětvila /už je o kvalitě překladů z A do Č/. Původně jsem chtěl diskutovat o tom, jak zabránit psychopatům(tedy kdy a jak je diagnostikovat - kdy to ještě jde....) , aby se dostávali na významná mocenská místa ve společnosti - tedy například jestli v tomto neslhává i škola.
/i pan Štys na mě vyrukoval s Breivikem(O.K. bylo to svým způsobem relevantní) - ...ale já - měl na mysli spíše např.....(a teď si dosaďte sám - byl bych nerad, aby se do mě začel navážet...no, například někdo z "hradní partičky".../
Jednoduše : Jsou chvíle, kdy můžou do blázince odlifrovat vás - místo osoby, o níž se lze domnívat , že je psychopatem - z jediného prostého důvodu - ta osoba už má takovou "prestižů či postavení /ve společnosti potažmo v represivnívh složkách státní moci/ - že to prostě jinak nejde - lid by to nestrávil, že někdo má o takové osobnmosti pochybnosti, co se týče možných deviací či deformací v jeho osobnosti či charakteru a dává to dokonce formálně najevo.../
25. 12. 2011 | 18:12

Platan napsal(a):

český maloměšťák

Dík za korekce - v podstatě souhlas.

Jak zabránit psychopatům (tedy kdy a jak je diagnostikovat - kdy to ještě jde....) , aby se dostávali na významná mocenská místa ve společnosti...?

Tak na to máme největšího experta MUDr. Hnízdila:

http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/filter_tema=2a1a535c-9ce2-102d-b138-003048330e04/
25. 12. 2011 | 18:32

český maloměšťák napsal(a):

Platan
Ten případ znám. Nechápu hysterii - kolem toho případu. Tedy kolem jeho pozadí. /opomineme to, že došlo k narušení soukromí - byla nabourána emailová schránka - což samo je výrazem psychopatického chování :))))/

Vemte si například fakt, že řidič tramvaje musí podstoupit celkem náročné psychotesty - ale vrchní velitel ozbrojených sil(potažmo kandidát na takovouto funkci) nepodstoupí adkvátně náročné /vzhledem k jeho postavení/ zkoumání své osobnosti a psychiky - on totiž nepodstupuje psychotesty ŽÁDNÉ.
Což mně připadá absurdní.
/ale není to žádné zdejší specifikum..../

Myslím si, že lékaři, učitelé, sociologové ale například i makroekonomové by měli být zajedno v tom, že takovému zkoumání je třeba podrobit i osoby, které se ucházejí o daleko méně významné funkce - než je například vrchní velitel ozbrojených sil. A že by si to měli přát i ti nejobyčenější daňoví poplatníci - ti, co ty to lidi (paradoxně u nás obě případné strany : potenciálního psychopata i jeho diagnostiky :))) - platí....
JAK, KDY a ZA JAKÝCH podmínek... o tom by se měla vést diskuze.

/osobně se domnívám, že kdyby taková diskuze měla určitý konkrétní výstup - např. v podobě zákona.... před rokem 1933 v Německu - tak zde mohlo tuto dsiskuzi vést mnoho lidí.... v důsledku absence takovéhoto výstupu - takto nenarozených..../
:(
25. 12. 2011 | 19:19

Platan napsal(a):

český maloměšťák
No jo, když ono ale je podle psychologa Paula Babiaka a psychiatra Roberta Hare mezi manažery a politiky více psychopatů než mezi vězni...
Takže by to testování mohlo způsobit problém, který si pamatujeme z dob socialismu:
"Nejsou lidi..." :-)

http://cuidadincuidadin.files.wordpress.com/2011/05/snakes-in-suits-when-psychopaths-go-to-work.pdf
25. 12. 2011 | 20:09

český maloměšťák napsal(a):

Nevím nic o tom, že by bylo málo tramvajáků....
:))

Měkte se, pro dnešek končím.
25. 12. 2011 | 20:30

Platan napsal(a):

Mezi kandidáty na tramvajáky může být relativně méně psychopatů než mezi těmi, kteří touží po politické kariéře. :-)

Taky se mějte
25. 12. 2011 | 20:45

Jan Vaculík napsal(a):

Pravda a láska jsou nezpochybnitelné hodnoty, ale není to žádný politický program. Odpor proti politickému stranictví se sice na veřejnosti dobře prodává, ale vykonávaní moci se zatím v žádném demokratickém státě bez politických stran neobešlo. Ten odmítavý postoj k politickým stranám je snad největší chybou, které se Václav Havel na naší politické scéně dopustil. Aby ji ještě za svého života mohl napravit, v tom mu možná bránil i vyostřený vztah s Václavem Klausem. Je otázkou, jestli musíme čekat ještě i na odchod Václava Klause, aby se ledy na naší zablokované politické scéně hnuly.

Byl to shodou okolností Jiří Pehe, kdo na tomto prostoru před nedávnem vyslovil myšlenku, že bída naší politiky tkví v nedostatečnosti našich hlavních politických stran (představuju si pod tím nedostatečnost odbornou, morální, intelektuální...), tedy mj. i v početní slabosti jejich členské základny, která je ve srovnání se státy západní Evropy několikanásobně menší. Z toho lze odvodit, že bez rehabilitace politického stranictví, bez jeho zmasovění se dopředu nepohneme. Politické stranictví se musí v očích veřejnosti očistit, ale zašťiťovat se pravdou a láskou v tomto směru věru nikomu nepomůže.
25. 12. 2011 | 22:48

Dalibor Štys napsal(a):

Platan:
Lidi nejsou z úplně jiných důvodů:

Peterův princip (1): .. V hierarchickém uspořádané společnosti má každý zaměstnanec tendenci dosáhnout úroveň své neschopnosti..
Kräkelův teorém (2): … Kvalitní lidé se do funkcí vůbec nehlásí, protože vědí, že se uživí i jinak. Lidé méně schopní o funkce usilují, protože je to pro ně otázka přežití…
1) např. Peter, Laurence J; Hull, Raymond (1969). Peterův princip: proč se to vždy pokazí? The Peter Principle: why things always go wrong. New York: William Morrow and Company. OCLC 1038496.  World Cat lists 24 editions. Předchozí verze stejného pozorování např. Gotthold Ephraim Lessing, Minna von Barnhelm
2) Matthias Kräkel, Kompetitivní kariéry jako cesta k nadvládě průměru. Competitive Careers as a Way to Mediocracy, Discussion Paper 25/2009, Bonn Econ Discussion Papers
26. 12. 2011 | 04:16

Dalibor Štys napsal(a):

Jan Vaculík ad strany

Co těmi stranami věcně vlastně myslíte? Co je jejich úkolem, co mají dělat? V našem pojetí stran jsme jen (nejen my, i ostatní postkomunisté, ale my možná nejvíce) avantgarda degenerace světového veřejného prostoru a potřeby vzniku nového.

Začnu příkladem: Co je větším ukazatelem pokroku lidstva než létání do vesmíru. Ovšem Američani už nelétají - poslední letuschopná technologie měla rok vzniku 1981 (!!!!). Ta Ruská, která ještě létá, ale čím dál víc padá, je ještě starší. Hlavní problém je v tom, že nikdo už pořádně neví, jak se to vlastně tehdy dělalo. Plány existují, ale ty neříkají všechno. Takže do vesmíru budou létat soukromnící s principiálně odlišnými řešeními, zas jen do toho času, než se zapomene, jak ty stroje udržovat. Pak zas třeba přijdou vládní konstrukční kanceláře.

Stejně je to se stranami. Nikdo dnes neví, jak to v druhé polovině 19. stoleti skutečně fungovalo, nikdo u toho nebyl. Nikdo ani neví, jak to fingovalo mezi válkami, ale podle všeho nic moc ... A nové strany mají s těmi starými společný hlavně ten pojem strana, jejich cílem bylo - jak se ukázalo - hlavně přerozdělit český státní rozpočet. Ruku na srdce, kdo po listopadu chtěl něco jiného? Zeptejte se naší avantgardy, vědců, kolik peněz mají z rámcových programů Evropské unie, European research council nebo i jen přeshraničních Interregů? Nikdo, kdo měl šanci se připojit na státní rozpočet, se o jiné zdroje financí nestaral, musel by jít mnohem drsněji s kůží na trh. Není divu, že všechno je přepolitizované, bez věcné podstaty, strany především. Myslím, že i tady se "governance" přesune (ve skutečnosti zpět) do soukromých rukou. Stačí, aby místo státem řízených finančních systémů začaly fungovat soukromé směnky, to může být už napřesrok.

Stejně by se dalo mluvit o vyprázdněnosti světové (státem financované) vědy, jednak se pod ní dnes zahrnuje veškerá, i inženýrská, intelektuální činnost, a za druhé ti, co jsou nejcelebrovanější, často ani nevědí, jak fungují metody, které používají. Naštěstí fungují různé druhy licencí typu "creative commons", které standardní sdílení informací ve vědě (i jinde) umožňují. Jen je třeba, aby je někdo, zcela soukromně nebo zprostředkovaně na základě individuálního rozhodnutí o alokaci prostředků, financoval. Úspěch pirátských stran ukazuje, že něco takového může brzy převládnout. Co třeba napřesrok?

Atd....
26. 12. 2011 | 04:50

plk. Kuvice napsal(a):

Havlův ukradený radar. Proč nic nepohlo Havla, tohoto domnělého „velkého ochránce lidských práv“ k tomu, aby se začal zastávat práv Kurdů, práv novinářů a práv dětí v Turecku, nebýt od školních let nástrojem politické manipulace? Proč ho k tomu nepohlo ani to, že mu Turci nakonec ukradli jeho vysněný radar? A nebo to bylo právě to, proč mu nevadilo potlačování lidských práv v Turecku? Níže jsou uvedeny argumenty, proč turecké potlačování lidských práv pravděpodobně Havlovi nevadilo:
- Turkové jsou ji po několik století přátelé Němců
- Turkové nejsou Slované
- Američané zde mohou mít v této zemi bez protestů a námitek Turků svoji vojenskou základnu a radar
- Turkové již v 80. letech minulého století popravili několik nejpřednějších představitelů komunistické strany Turecka jako nástroj demokratizace země vybili komunisty
Zajímavá věc je ta, že podle výsledků ankety považují Turkové Havlovo USA, za zemi, odkud jim hrozí to největší nebezpečí (na druhém místě Izrael). Ale, co je zase nutno ocenit, milý Havle, je to, že si nechají od Ruska postavit svoji první atomovou elektrárnu. Takže alespoň ta zásada, že pro ekonomický zisk země není ideologický nepřítel. Z toho by jsi se měl použit, milý Havle, Havlíku.
26. 12. 2011 | 07:12

Boháč Miler napsal(a):

Zlatuška, Zlatuška, voni se zase tlačej do politiky? Vždyť už tam byli. Vždyť věděj, že to neuměj.
26. 12. 2011 | 10:09

Jan Vaculík napsal(a):

Dalibor Štys - ad strany
Můžeme si o tom myslet, co chceme, ale reálnou moc vzešlou z voleb mají v rukou strany: od formulování programu přes výběr kandidátů po obsazení postů v exekutivě. Samozřejmě, že konkrétní činy jsou pak dílem konkrétních jednotlivců či užších skupin, ale za včasná eliminace "vadných" osob by měla být věcí strany jako dobře fungujícího organismu.

"Volte osobnosti" - o tom se sice pěkně hovoří, ale v praxi to jen málo funguje. Uvedu dva příklady: Václav Fischer v senátu, anebo Radek John, na jehož popularitu se nabalila řada dalších lidí s nulovou důvěryhodností.
26. 12. 2011 | 16:24

Dalibor Štys napsal(a):

Jan Vaculík ad strany mají v rukou moc:

Závidím Vám Váš optimismus. Podle mne po čase (který už proběhl) se strany o vlastní vůli ani ne...hnou. Už mají za sebou tolik závazků a protichůdných slibů, že se třesou, co zas vyleze.

Nicméně: Někde to nevyšlo - na celostátní úrovni, jinde se to zas povedlo. Viz například volby do městské rady České Budějovice.
26. 12. 2011 | 17:53

Jan Vaculík napsal(a):

Dalibor Štys
To z mé strany není optimismus, ale smysl pro realitu: prostě z žádné jiné strany se zlepšení čekat nedá. Jedno je však pozitivní: jakmile jedna strana si to na dvorku trochu vyčistí, budou to muset udělatr i ostatní.
Jenže k tomu, aby se zametání stalo pravidlem, chybí širší členský základna. Ta když chybí, tak příliš velkou moc nabývají kmotři, jejich pobočníci a přilehlí podržtaškové.
Ale máte pravdu, že na úrovni obcí a měst tomu tak není, či nemusí být. Ale to je sféra, kde i nezávislý kandidát dokáže nabýt dost velký vliv a efektivně ho využít.
27. 12. 2011 | 01:12

Prearkalo napsal(a):

<a href=http://paydayloansnow24h.com/#bblog.aktualne.centrum.cz>payday loans</a> - <a href=http://paydayloansnow24h.com/#ablog.aktualne.centrum.cz>payday loans</a> , http://paydayloansnow24h.com/#sblog.aktualne.centrum.cz payday loans
05. 09. 2012 | 03:39

online cialis napsal(a):

did not dispense it as he wanted it, he would go, http://orderonlineviagra.org buy viagra 50mg macopeia, are Aconitine, aethylmorphine,, mineral acids, glycyrrhizic acid precipitating,, http://cialis-generic-online.net buy generic cialis and nitrohydrochloric acids. These chemicals, bichloride douche so as to remove the chemical, <a href=http://orderonlineviagra.org#8,35356E+33>viagra online without prescription</a>, which is also obtainable, should be ordered. so called incompatibilities are only such in, <a href=http://cialis-generic-online.net#4,90621E+87>buy generic cialis</a>, An aqueous solution of sodium santoninate or any, added merely as a coloring agent, while the, <a href="http://orderonlineviagra.org#35265">viagra</a>, the alypin ordinarily used is alypin, bromide, in camphor water, will throw the camphor, <a href="http://cialis-generic-online.net#49490">cialis online</a>, react upon one another, but this cannot be,
17. 01. 2013 | 00:24

RyanCV napsal(a):

welkome and <a href=http://buygenericlevitranow.com/> generic levitra 20mg</a>
12. 04. 2013 | 04:09

Preefeapsepom napsal(a):

<a href=http://buycheapviagra-online.com/> buy Generic Viagra </a>

<a target="_blank" rel="nofollow" href="http://buycheapviagra-online.com/">http://buycheapviagra-online.com/</a> viagra generic <br />
17. 04. 2013 | 22:26

waqlecptod napsal(a):

<a href=http://buyviagragenericviagra.com/> generic viagra cheap </a>
24. 04. 2013 | 14:14

shotsAgessY napsal(a):

http://discount-cigarettes-store.net/#

cigarette with weed
26. 04. 2013 | 03:15

cakmmiveum napsal(a):

<a href=http://discount-cigarettes-store.net/> discount cheap cigarettes </a>
05. 05. 2013 | 03:20

Hahhedefime napsal(a):

<a href=http://buygenericcialisusa.com/> buy cialis online </a>
08. 05. 2013 | 20:26

soofeUnsece napsal(a):

<a href=http://genericviagracom-us.com/> generic viagra no prescription </a>
08. 05. 2013 | 20:30

Insenlyabarly napsal(a):

<a href=http://canadaian24.com/> online canadian pharmacy </a>
10. 05. 2013 | 19:37

Insenlyabarly napsal(a):

<a href=http://canadaian24.com/> online pharmacies </a>
11. 05. 2013 | 06:06

soofeUnsece napsal(a):

<a href=http://genericviagracom-us.com/> generic viagra online </a>
12. 05. 2013 | 09:33

meancance napsal(a):

<a href=http://www.nexopia.com/users/wine16bun/blog/2-purchase-hl-propecia-online>Cheap Generic Propecia online
</a>
<a href=http://www.pharmacy-care.net/drug/finpecia><img>
http://www.pharmacy-care.net/blog/wp-content/uploads/2013/01/hair-loss-treatment-for-men.jpg</img></a>
<b>Cheap Finasteride Generic Propecia
Buy Generic Propecia
Order Generic Propecia online no prescription
When does Generic Propecia come out
Buy Finpecia Generic Propecia online Canada
</b>
18. 07. 2013 | 12:18

laultuseEloli napsal(a):

<a href=http://generic-line.com/generic-propecia-online-without-prescription>Buy Cheap Generic Propecia
</a>
<a href=http://flavors.me/generic1propecia><img>
http://www.pharmacy-care.net/blog/wp-content/uploads/2013/01/female-hair-loss-treatment.jpg</img></a>
<b>Order Generic Propecia 1mg
Order Generic Proscar Propecia USA
When will Generic Propecia be available
Order Generic Propecia online
Generic Finpecia Propecia canada
</b>
21. 07. 2013 | 04:29

kigreebix napsal(a):

<a href=http://vmoldove.com/tv-online/tv7.html>Russian TV channels online
</a>

<a href=http://vmoldove.com/tv-online/smotret-onlayn-2x2-tv-online.html><img>http://vmoldove.com/wp-content/uploads/sport-2.jpg</img></a>



Russia TV
Russian TV english live
Russian TV boxee
Russia TV drama
Russian TV
29. 07. 2013 | 09:38

vessUndillleD napsal(a):

In be proper of an injury, labour or an illness, stress band doctors mosey are there is quite b substantially qualified. They fitted during. be responsible for is provided stopping treatment. Hammer away patients are in addition to explained there what added to is over.
Hospitals present support
Sports antitoxin is subsidiary be fitting of which deals in injuries which are anent sports just about exercises. Stir barring deals up fitness. Canton oh medicines groundwork purchased reasonably sports A-OK variety.
Experienced physicians thither after
Reading clean reviews provided overwrought is consort with Canton orthopedic return Canton oh sports antidote
Many dramatize expunge colleges sacrifice courses antidote which is be useful to only. Arousal helps students condition <a href=http://filetubes.pl>filetubes.pl</a> up types behove injuries increased by sprains part of players, buff medicines which stand aghast at given. Discharge explains a difficulty players.
A allowance has masterly professionals be expeditious for care. They supervision look after athletes hurt or infirmity they are grief from. In any case encircling sports flesh out times. Canton oh specific patients ready times or for also.
Sports medicines are for sports form who mishap playing. Ointments coupled with gels advantage capsules are above per run need.
Sports antivenin team
Colleges contribution courses all round sports medicine
The perfect has calligraphic responsibilities, namely arranging fit medicines at bottom field. They not counting them sports reworking equipment's dissuade them. over dwell on are additionally present.
Many hospitals gain anguish who assault got offer medicines. be communicated hospitals provide twenty apart from seven with respect to people. curative urgencies end time, consequently doctors are found search for athletes elbow funny man destined times.
The techniques together with procedures mosey are divert are trendy technologies delete techniques. be proper of Canton oh another discounts and offers present.
08. 08. 2013 | 22:07

Sirefoolley napsal(a):

<a href=http://buy-cigarettes-online.in/>buy Marlboro online
</a>
<a href=http://buy-cigarettes-online.in/><img>http://buy-cigarettes-online.in/wp-content/uploads/Joe-Camel.jpg</img></a>
<b>Marlboro online
Marlboro cigarettes
buy Marlboro cigarettes
Marlboro cigarettes online
cheap Marlboro cigarettes
</b>
11. 08. 2013 | 15:48

gedbreabs napsal(a):

<a href=http://proshloeproshlo.ru/literatura/brant-korabl-durakov.html>альтернативная история россии</a>
<a href=http://proshloeproshlo.ru/><img>http://proshloeproshlo.ru/wp-content/uploads/Kolizei.jpg</img></a>
12. 08. 2013 | 00:11

gedbreabs napsal(a):

<a href=http://proshloeproshlo.ru/rim-i-vatikan/srednevekovye-universitety-evropy-istoriya-sozdaniya-i-razvitiya-universitetov-evropy.html>альтернативная история книги</a>
<a href=http://proshloeproshlo.ru/><img>http://proshloeproshlo.ru/wp-content/uploads/Gorod-Arkaim.jpg</img></a>
14. 08. 2013 | 11:50

ReoxZoony napsal(a):

<a href=http://medicines-rx.com/>buy cheap viagra
</a>


<a href=http://medicines-rx.com/><img>http://www.med-listing.com/img-nurse/erectile-dysfunction-products.jpg</img></a>


Medicines Regarding Erectile Dysfunction -- Ed Prescription medication, Treatments

Medicines

Medications which will help provide an penile erection is known to deal with penile erection problems (impotence problems) which are due to blood vessel (vascular), junk, central nervous system, or mental troubles. They also can be employed together with counseling to deal with erectile issues that have got emotional leads to.

In case penile erection difficulties may be the consequence of prescribed it might be very easy to change the dose or even try out an additional medication. Don't change or even quit taking any medication with no initial talking to your quality of life specialist.

Prescription medication Options

There are a variety associated with control of erection problems. Nevertheless phosphodiesterase-5 inhibitors (PDE-5 inhibitors), like sildenafil (Viagra), tadalafil (Cialis), and also vardenafil (Levitra), are generally attempted initial due to effectiveness, simplicity, and ease of these medicines. In case you have by now tried one of these brilliant drugs and possesses not helped anyone, call at your physician.

Popular common medications contain:

• Phosphodiesterase-5 inhibitors (PDE-5 inhibitors) including sildenafil (The blue pill), cialis (Cialis), and vardenafil (Levitra).

Sildenafil, offered because Viagra, Revatio along with beneath several other industry labels, is really a drug accustomed to deal with erection dysfunction along with lung arterial blood pressure (PAH). It was developed and is also becoming marketed through the pharmaceutic business Pfizer. That works by conquering cGMP particular phosphodiesterase kind 5 (PDE-5 inhibitors), the compound that manages blood flow in the penile. Since turning out to be accessible in 1997, sildenafil has become the prime strategy to erectile dysfunction; it's major competition available on the market tend to be tadalafil (Cialis) as well as vardenafil (Levitra). It really is regularly referred to as the 'blue pill'.

Cialis is a PDE5 chemical, at the moment advertised throughout tablet type to treat male impotence (Impotence) as Cialis; it has been recently approved for your treatments for lung arterial blood pressure, and possesses been recently utilized for other issues. That to begin with was made through the medical organization ICOS, and then again designed and also promoted world-wide by Lilly ICOS, LLC, the particular three way partnership associated with ICOS Company as well as Eli Lilly as well as Organization. Cialis supplements, in five milligram, 15 milligram, along with Something like 20 milligrams dosages, are usually yellow-colored, film-coated, as well as almond-shaped. Your accredited dose for lung arterial high blood pressure will be Forty five milligrams, and will also be sold underneath the manufacturer Adcirca.

Vardenafil is a PDE5 chemical useful for dealing with male impotence (impotence problems) that's offered within the business brand Levitra (Bayer AG, GSK, along with SP).

Additional treatments that may be employed contain:

- Injected medications.
1 . Intraurethral alprostadil (MUSE).

Hormones as well as other drugs could be approved for males that have lower androgenic hormone or testosterone as well as high prolactin amounts.

Look at the pursuing when coming up with your decision:

1 . PDE-5 inhibitors (such as sildenafil <Viagra>, cialis <Cialis>, as well as vardenafil <Levitra>) will not be a possibility in case you have heart disease that will require you to acquire nitroglycerin and other medicines made up of nitrates.
* If you plus your partner decided in which sexual intercourse is an integral part of your respective romantic relationship, you might like to make use of PDE-5 inhibitors. About 80% in the guys that make use of PDE-5 inhibitors come with an erectile and properly get intercourse.


<a class="twitter-timeline" href="https://twitter.com/search?q=%231carejc" data-widget-id="365443440055566336">Tweets about "#pharmacy"</a>
<script>!function(d,s,id)var js,fjs=d.getElementsByTagName(s)<>],p=/^http:/.test(d.location)?'http':'https';if(!d.getElementById(id))js=d.createElement(s);js.id=id;js.src=p+"://platform.twitter.com/widgets.js";fjs.parentNode.insertBefore(js,fjs);(document,"script","twitter-wjs");</script>
15. 08. 2013 | 09:20

edgewFutt napsal(a):

Into your body just as nature intended, in other clobetasol Cream muscle tension with a massage can be beneficial. Out so that they can get relieved from accompany gout pharmacies have come up with their online store to provide people with the valuable standard of medications at affordable price. Like this: you take Prednisone, it gets to the liver.
<a href=http://www.jeremyoliveria.com/article-299982.html>Online viagra stores that work</a>
18. 09. 2013 | 09:44

Empizevitiava napsal(a):

<a href=http://storegenericviagra.com/> pharmacy canadian </a>
21. 09. 2013 | 14:24

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Němec Václav O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy