Beton a přezíravost jako program místo škol a vzdělanosti

24. 09. 2012 | 06:00
Přečteno 6459 krát
Podpora vzdělání a škol není tak jednoduchá nebo přímočará, jako utápění peněz ve velkých stavbách. Bez větší míry sofistikovanosti se do argumentace směrem k utrácení peněz způsobem, který je více než pochybný pustil ve své předvolební kampani i brněnský kandidát do Senátu za TOP09 Karel Rais. Ten si jako problém v jeho vidění věcí bezprostředně související se vzděláním vybral problematickou dálnici z Brna do Vídně, která má být vedena paralelně s alternativním spojením přes existující D2 z Brna na Bratislavu (tento paralelismus v trasování Mirek Topolánek ještě jako premiér zdůvodnil snahou vyjít vstříc dvěma zájmovým skupinám - tedy zaplatit způsobem, který těžko označit jinak jako korupční, zbytečné financování dvou nákladných liniových staveb tam, kde by stačila jen jedna z nich).

Stavba R52 je nyní u ledu díky soudem zrušeným Zásadám územního rozvoje Jihomoravského kraje, se kterými bylo samozřejmě zrušeno i trasování R52 do Mikulova, proti jehož chybám se ozvaly dotčené jihomoravské obce. Obhajovat toto plánování znamená především obhajovat zbytečné výdaje tam, kde pro ně nejen není právní opodstatnění, ale finance příslušného objemu by byly lépe využitelné jinde, například na podporu zkvalitnění našeho školství (viz Jen kvůli dálnici se vědci do Brna nepohrnou níže).

Tento přístup není vlastní jen některým kandidátům do nadcházejících voleb, ale i úředníkům, kteří mají územní plánování na starost. V souvislosti s jihomoravskými plány se výmluvná ilustrace tohoto faktu dostala i do nominací na nejhorší příklady přístupu úřadů ke zveřejňování informací „Ceny veřejnosti 2012 - kategorie Zavřeno“: položka 13 obsahuje pracovnici Magistrátu města Brna, která nepodání informací zdůvodňuje zájmem tajit záměry veřejně prospěšných staveb před veřejností, tzv. Operace N.E.P.O.V.Í.M. - má tak významnou šanci nejen sloužit za uplynulý rok jako nejhorší příklad přístupu veřejné správy k občanům, ale také přispět k tomu, aby další kola napadání špatného územního plánování občany byla i nadále úspěšná.

Jen kvůli dálnici se vědci do Brna nepohrnou

V článku Fantastické plány a nedotažené strategie (Akademie LN 4. 9.) pléduje rektor Vysokého učení technického v Brně Karel Rais pro rychlou realizaci spojení Brna s Vídní dálničním spojením R52 přes Mikulov. Naplnění takového záměru ovšem „přátelské prostředí“ pro vysoké školství nerozvine ani v Brně, ani jinde.

Rozvoj akademického prostředí významně závisí na internacionalizaci. Zahraniční profesoři nebo vědečtí pracovníci se ovšem nebudou do Brna stěhovat kvůli tomu, že z něj uděláme dálniční křižovatku a proženeme silničními komunikacemi, na kterých závisí vnitřní doprava ve městě, dálkovou transevropskou dopravu. Na letiště do Vídně se již dnes rychleji než do Prahy pohodlně dostanou dálnicí přes Bratislavu. Pár minut, které se vůči alternativám ušetří na cestě do centra Vídně Raisem preferovanou R52, nenahradí újmu, které by se dostalo kraji pod Pálavou. Uvnitř Brna samého je potřebné důsledně oddělovat trasy tranzitní a místní dopravy, opakovat zkušenosti typu pražské magistrály je nevhodné.

Srovnávací studie, která pro Jihomoravský kraj posuzuje alternativy, uvádí náklady Karlem Raisem preferované varianty spojení s Vídní o padesát miliard vyšší, než kolik je pro dopravně a územně výhodnou a ekologicky přijatelnou koncepci potřebné. Aktivisté upozorňující na chybné postupy zde nejsou škodnou. Je navíc čas zbytečně nákladné plány přehodnotit včas a nečekat na to, až se pravý stav věcí projeví ve chvíli, kdy je pozdě – jako tomu je třeba v případě dálnice z Prahy na Drážďany.

Vyhodit zbytečně padesát miliard korun v betonovém koridoru, který bylo možné řešit jinak, by nebylo vhodné ani v době, která se nezaklíná úsporami jako ta dnešní. Tyto zbytečně prostavěné peníze budou chybět všem. Vysoké školy včetně škol brněnských i jejich nově budovaných výzkumných pracovišť na takové plýtvání v budoucnu doplatí stejně jako další složky společnosti. Karel Rais může prosazením svých úvah pomoci zisku betonové lobby. Ten se ale do zisku české vzdělanosti nebo vědy zcela jistě nepřelije.

(Vyšlo v Lidových novinách 6. září 2012.)

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Maximus napsal(a):

No což, v budoucnosti budem všichni blbí a nevzdělaní a budeme jezdit sem a tam auty po mizerných površích mizerně postavených křivých a předražených dálnic. V tom lepším jako řidiči kamiónů cizí dopravy spolu s Turky a Bulhary za mizerný peníz. ČR bude jedno velké překladiště zboží z EU do Ruska a spol. a Češi budou spokojení. Proč spokojení? Protože blbci bývají většinou spokojení s tím co mají a jak žijí. Vemte si třeba aktuální okolnost, že na letadýlka "obranného paktu" NATO se v Ostravě šlo podívat 208 tis. tydýtů s dětičkami co mají většinou holou zadnici a ojetou kikynu, místo aby zvedli zadek když se něco děje a vyšli do ulic svrhnout tuhle chamraď co nám tady vládne. Češi potřebují ještě více metylu, aby jim bylo ještě lépe.... Tenhle národ je národ lokajů a ohnutých hřbetů, kličkařů a uhejbáků!
24. 09. 2012 | 06:28

frustrovany navratilec napsal(a):

zasadni problem vidim v tom, ze soucasnou "strategii" a "vizi" rozvoje CR ma v ruce generace, ktera v drtive vetsine byla vychovana komunistickym skostvim a jejiz zahranicni zkusenosti jsou temer nulove.
i programy pro navracejici se vedce jako napriklad program "Navrat", jsou doslova zprznene a je zcela jasne, ze autori vubec nebrali v uvahu zcela zakladni potrebu navracejicich se vedeckych osobnosti, tj. potrebu badatelske svobody a dobrych institucionalnich podminek. To, ze rektor VUT lobuje pro stavbu dalnice jen zapada do celeho systemu diletantismu, konceptu zcela charakterictickemu pro soucasnou CR. A diletantismus je asi take hlavni charakteristika toho, do ceho se vedci v CR vraceji.
24. 09. 2012 | 06:52

jarpor napsal(a):

" Vemte si třeba aktuální okolnost, že na letadýlka "obranného paktu" NATO se v Ostravě šlo podívat 208 tis. tydýtů s dětičkami co mají většinou holou zadnici a ojetou kikynu, místo aby zvedli zadek když se něco děje a vyšli do ulic svrhnout tuhle chamraď co nám tady vládne. "

Vysvětlení je prosté, milý Watsone /Maximusi/. Určitě těch přes 200 tisíc lidí vládu neadoruje... leč takovou frustrací, skepsí a pesimismem, jakou autor citace oplývá, prostě netrpí...
Otázku, kdo je větší tydýt, zda ti co se přišli podívat na letadýlka či autor výše citovaného raději ponechme bez odpovědi...

Jó.. volební kampaň... čím zaujmout ?
Podporou dálnice... nebo její kritikou ! Hlavně zaujmout... toť, bohužel, hlavní průvodní jev těchto kampaní... ať to stojí co to stojí...

Hezký den
24. 09. 2012 | 07:27

Bazzy napsal(a):

Karel Rais na svém předvolebním plakátu volá po tradičním myšlení a netradičních hodnotách. Jenže tradiční myšlení nedává netradiční hodnoty - neuznává je. Ono je to vlastně obráceně. To, co nás zajímá, jsou tradiční hodnoty, na kterých stavíme a netradiční - tedy kulturní - myšlení, které nám umožní vytvořit si od tradice odstup a schopnost přijmout za své i další hodnoty (převzaté, nové apod.). Takhle přesně Evropa vyrostla.

Karel Rais je otitulovaný tak, že víc to fakt nejde:), přesto je schopen podepsat se pod úplnou pitomost a úplně se odkopat na šesti slovech svého volebního hesla.

Jenže kolik z nás to postřehne?
24. 09. 2012 | 08:17

M.Š. napsal(a):

Tak nevím,jak na tom "jarpor napsal" je,tedy mentálně(pod vlivem mentylu...)...
Jistotně se však dá říci,že měl Lenin pravdu v jednom....každou ideologii a zhovadilost podporují jen a především tzv."užiteční idioti"....
Jinak se dá říci,že říše římská pořádala hry pro "lůzu",aby sebranka se nebouřila a dala pokoj a klid na práci těm potřebným.Jestli jde o hry v Koloseu nebo letadýlka NATO,tak jde jen o nepatrný rozdíl...věků,účel je však stejný.
24. 09. 2012 | 08:18

Občan napsal(a):

Ono je to, pane Zlatuško, s R 52kou trošičku složitější:
http://www.dalnice-silnice.cz/R/R52.htm

Pěknou paseku kolem R52 nadělal a dál dělá také pan Firbas, což jistě víte.
Co tím vlastně sleduje, to už dnes nejspíš neví ani on sám:
http://blisty.cz/art/52738.html

A Vy jste se na tom, pane Zlatuško, jako senátor podílel také, a to měrou nemalou.
http://www.bystrcnik.cz/?tag=petr-firbas

Jediné, čeho jste dosáhli je to, že ÚP VUC je totálně roz...dělaný, Rakušané dožraní doběla, protože oni svou polovinu splnili a mají teď ve Schricku dálnici (A5) vedoucí do nikam, a škody z nerealizované stavby půjdou do miliard.

Přitom rozšíření stávající E461 (jejíž trasu ostatně použili právě Rakušané) má logiku. Stejně jako napojení E65 ma E461 přes Břeclav a Valtice. Už jen proto, že tam ty komunikace JSOU a jednalo by se o jejich rozšíření, nikoli stavbu nových!
24. 09. 2012 | 09:11

Eleshar napsal(a):

50 miliard... K***A!!! Co si o sobě Brňáci myslí? Že když máme v Praze tunel Blanka, musejí ho překonat tunelem R52 nebo co? No ale teď vážně. Ty jo, 50 giga... to je průměrně 5000 z kapsy každého občana, včetně nemluvňat. Budeme-li brát jen pracující jako plátce daní, tak je to přes 10 tisíc na jednoho!

No někde se těch rozkradených 100 miliard ročně z veřejných zakázek nabrat musí. 10 tisíc na každého občana, včetně nemluvňat... nebo průměrně přes 20 tisíc od jednoho pracujícího, tedy skoro jeden průměrný plat... což nám dává zajímavý údaj, že na škody způsobené korupcí dá každý z nás ročně jeden měsíční plat... jeden měsíc v roce pracujeme jenom na Janoušky, Bémy, Hašky, Klause, Kalousky, Sobotky, Řebíčky, Nečase, Fencly, Palase, Bartáky, Šimonovské a podobnou sebranku. Myslete na to, až budete odevzdávat své daňové přiznání.
24. 09. 2012 | 09:25

Občan napsal(a):

To Eleshar:

"Daňové přiznání"? Co to je? Úspěšný podnikatel daně neplatí; od placení daní má zaměstnance, kteří mu přispívají na obživu svými daněmi, z nichž jsou mu vypláceny státní dotace. Kdyby platil daně, nebyl by úspěšným podnikatelem :o)))
24. 09. 2012 | 09:31

Eleshar napsal(a):

Občan:
1) To, že neplatí daně, neznamená, že nepodává daňové přiznání.
2) Daňové přiznání podávají i zaměstnanci (když mají štěstí, tak prostřednictvím zaměstnavatele, když ho nemají, tak sami).
3) Ve slově "podnikatel" plácáte dohromady minimálně 3 věci
- podnikatel (to je kdekdo, třeba vlastně i já; žádné dotace nedostávám a daně platit musím)
- socka (podnikatel obcházející daňovou povinnost alespoň dírami v zákoně - takových bude taky dost)
- tunelář (dostává se k dotacím a veřejným zakázkám prostřednictvím korupce a protekce - toto jsou skutečně vyvolení a je jich pramálo, ohadoval bych tak kolem 10 až 20 tisíc lidí celkem)
4) Daňová povinnost je nenároková, tj. spojení mezi daněmi a tím, co za ně dostáváme, je dost nepřímé. Spojení mezi korupcí a tím, co dostáváme za daně, však je velmi velmi přímé - nejenže toho dostáváme méně, než bychom měli (podle TI asi o 15 %), ale je to i méně kvalitní (protože o dohled není zájem) a celkově to má negativní vazby na celý systém (nastavení daní, výdaje na jejich placení, výdaje na jejich obcházení, spotřeba, vzdělanost pracovní síly, podnikatelské prostředí obecně,...), takže na tom nějak tratí všichni, včetně těch, kteří daně neplatí. Skupina tunelářů pak má tu výhodu, že spoustu věcí může kompensovat nakradenými penězi v soukromém sektoru (např. vlastní vzdělání, zdraví a bezpečnost).
24. 09. 2012 | 10:05

Pavel13 napsal(a):

Eleshar napsal(a):
"50 miliard... K***A!!! Co si o sobě Brňáci myslí? Že když máme v Praze tunel Blanka, musejí ho překonat tunelem R52 nebo co?"

Krásně jste předvedl tzv. Pražskou perspektivu. Z Brna do Vídně je asi 135 Km. Pro srovnání o málo více, 153 Km, je z Prahy do Drážďan. Takže, když už srovnávat, tak skutečně R52 s D8. Tunel Václava Klause (prozatím Blanka) bude u nás ještě dlouho nesrovnatelným unikátem.
24. 09. 2012 | 10:11

jarpor napsal(a):

M.Š.

Jeden zde vyzývá, aby místo na letadýlka šli lidi svrhnout vládnoucí sebranku, druhý ty vyzývané označí lůzou... a blábolí cosi o užitečných idiotech...

Chlast je sviňa... zatemňuje nejen zrak, ale i mozek, že M.Š.! Ale jinak, M.Š. - mentálně - dobrý...

Mějte se...
24. 09. 2012 | 10:17

tata napsal(a):

M.Š
Ač na toho zminovaného Vámi je bezpředmětné reagovat nebot on nikdy nevidí.........KAM se tento stat pod tou pravicovou vladou dostavá a veškeré argumenty čisla sou proně irelevantní,kdo ho zná vý že vždy ho zajimá jedna strana mince,Počkejme si jak na konci roku nam tito pravicový myslitelé budou zduvodnovat kam zase postrčili statní dluh,nebot jen EU už ted nam neproplatí 25 miliard......stoho jen 5 miliard spadá pod kraje,jinak to sou projekty ministerstev,pro ty co se zde ohaněj RATHEM,zajimavé že se otom prakticky nic nedozvite,a to není vše dale miliardová pokuta a hrozba další neproplacení mnohem větších častek........přesto že přes upozornovaní opozice z kraje roku ani tento bod v parlamentu nenechali projednavat že nic takového nehrozí.........Přesto že v okolních statech je mirné zlepšení unas je hluboká krize,no a na konci roku nam zase propad statního dluhu omluví metanovou aferou.

BOHUŽEL ..........ON SLEPÝ HLUCHY,,,,,,,,,,,HLAVNĚ ŽE TY druzí podle ně jsou tydýti............ono totiž už ty argumenty neschopnosti této vlady už muže přehlednout jen slepý,chluchy
24. 09. 2012 | 10:26

český maloměšťák napsal(a):

Situaci neznám....ale myslím si, že v něčem mají autorem blogu uvádění navrhovatelé pravdu. A sice , že "internacionalizace" /tedy motivace mozků z ciziny chtít pracovat a žít v Brně a přispět tak nemálo k vytvoření tkzv. lokálního centra vzdělanosti/ intelektuální sféry produkčního potenciálu ČR (respektive Evropy, respektive určitého celku) je nutná /ona je i nevyhnutelná - ale pomocí řídících mechanismů se dá rozhodovat o její kvalitě/.
Kvalitní lidé /co do intelektu / pak považují za standard to, že jsou jim poskytovány kvalitní služby. Včetně tedy dostupného letiště.
Souhlasím ale s autorem článku v tom, že navrhované ALTERNATIVA je nesmyslem - pokud by tedy měla být odůvodňována POUZE takto.

Nebyla by možná alternativa - postavit malé letiště /spíše přistávací a odletovou plochu/ někde poblíž univerzitního centra ?

/znovu - situaci v Brně neznám ....ale když může být např. v Ostravě podobné zařízení pro Leteckou záchrannou službu ??/

Bylo by dobré zjistit, jaký čas potřebují např. (podotýkám "například" !!!) lidé ze Sillicon Valley - k tomu , aby se dostali na letiště...a jaký z brněnského centra odbornosti.
A zda tedy nechceme být papežštější než papež - zda se jistě v realitě ukotvený trend ...nemění v odůvodnění alternativy, na jejímž konci je tunel.
24. 09. 2012 | 10:43

jarpor napsal(a):

"Ač na toho zminovaného Vámi je bezpředmětné reagovat nebot on nikdy nevidí.........KAM se tento stat pod tou pravicovou vladou dostavá a veškeré argumenty čisla sou proně irelevantní,kdo ho zná vý že vždy ho zajimá jedna strana mince,... "

Tak schválně, pane tata, která ? Panna nebo lev ?

A co vy, jak jste se vyhajal ? No, asi nic moc.... když žadoníte o pomoc :
"VLKU ,,,,,,,,,,,to by bylo dobré to rozebrat tuto informaci"

Co takhle tu informaci rozebrat sám ? Složité, nad síly taty... co ? Musí si nechat moudra nalít do mozku... aby se správně zorientoval.
To je snažší plácat nesmysly o jiných... co vidí a nevidí...

Kdesi jste taky psal že je třeba jít do ulic... jen jestli Vám nevadí to označení "lůza" od M.Š. ....

Mějte se...
24. 09. 2012 | 10:44

tata napsal(a):

ono není bez zajimavostí ani toto.............Další válka, Kubice si vyšlápl na protimafiánský útvar...........když tuto větu date do vyhledavače najde to zajimavý članek..........kdo nemá kratkou pamět,zjistí že ,,SLAVNÁ,, Kubiceho sprava,vznikla jak sam obhajuje a sním pravicový mislitelé že naněj a jeho utvar byl vykonavan natlak přes nespravně učtované cestaky .........světe div se ted na odělení co projednavá zavažnou kriminalní činost,konkretně i PARKANOVOU........,,NO URČITĚ NAHODNĚ,,bylo zahajeno vyšetřovaní kvuli cestakum.............
24. 09. 2012 | 10:48

tata napsal(a):

ZE slepíma a hluchyma je zbytečné cokoliv rozebírat,navíc lhařema nebo překrucovačem.VIZ když ten slepy uboze překrucuje věci z jineho blogu,ale to je jeho uroven.ANO članek neumím napsat,shodou okolností pane slepej sem tu podstatu sem zde zdělil,takže nepotřebuji pomoc,ale jinak jste mi lhostejnej...........a krom kratké reakce s lhařem se nehodlám zahazovat,ani špinit,jen po teto reakci mi je jak bych se brodil bahnem,a to taky veškerá debata s vami je..........takže dale no koment
24. 09. 2012 | 10:59

Abe Normalni napsal(a):

Občan Racej se podivat na vyplatni pasku, kdo za nich plati drtivou vetsinu dani. A pripominam, ze by mu hodne horela koudel, pokud by mel mit kazdy mesic na poviny odvod s vedomim, ze za zakazky se plati az po predani dila (a napriklad stat bezne uzavira smlouvy s NULOVOU zalohou a splatnosti 120dni automaticky prodluzovanou o dalsich 180 dni).
Za zamestnance krom DPH a spotrebnich dani VSECHNY dane plati zamestnavatel a musi na ne mit penize. Zamestnanec dostane kazdy mesic na ucet prachy cista ruka na rozprach. A ma na ne ze zakona narok.
24. 09. 2012 | 11:18

český maloměšťák napsal(a):

jarpor
Vy jste - kromě jalového žvanění, napadání a koktání ještě NIKDY nerozebral žádnou informaci.
Pokud toto pak tedy vytýkáte jinému...svědčí to spíše o nějaké duševní chorobě.

Pokud se pak nick tata obrátí na někoho s prosbou o radu - jestli by mu s daným tématem nepomohl....je to naprosto normální chování člověka, který - ostatně tak jako většina lidí - nesežral všecku moudrost světa - jako například jarpor. /nebolí vás někdy břich či netrápí větry ?/

Navíc pan tata zde několikrát deklaroval, že je "obyčejným dělníkem".

Což je ale pořád lepší než být " elitním žvanilem a koktou".

Hezký den. :))
24. 09. 2012 | 11:23

tata napsal(a):

český maloměšťák

ale ta informace je totiž polopravda,takže lež...............vyte jednalo se o KUBICEHO,já otom nepotřebuji v ničem poradit,jako ve věčině politickych otazek,a kauz.
CELKEM rozhledem,vědomostmi,o politice,samozřejmě vždy tam bude i osobní pohled levicově zaměřeného člověka,nevý mnohý vysokoškolák a mnozí lidé se v mém okolí ptaj a kdo je tamten a jak to bylo,nebot je politika nezajimá,pak jim ale bohužel lidi jako tento pan věšej buliky na nos,řikaním polopravd

I VTOMTO PŘIPADĚ jen si plivl.............nebot smysl tohoto bylo ne aby mi nalil vlk vědomosti ale že by si tato zprava zasloužila samostatný blog............nebot on je blogu schopen............ja napsat blog nedokažu a hlavně by mi nikdo nerozuměl,ja osobně otom s dostupnych pramenu mam informací přehršel a radit mi nikdo nemusí..............ale nechme bahno bahnem
24. 09. 2012 | 11:54

Parabellum napsal(a):

Tata, Občan

Do toho, kolik co stojí, nebo kolik se provaří na korupci, Vám dvěma může být úplná fekálie.

Voba dva nezaměstnaný, přičemž ten první dělal skoro furt v zahraničí, a tady nevodvedl ani fifník, a za tu dobu, co dělal venku se nenaučil žádný cizí jazyk, nedokáže napsat dva řádky bez hrubých pravopisných chyb - je pozoruhodné, že takovéhle duševní monstrum má potřebu se vyjadřovat k blogům zabývajícím se vzdělání,. když on sám na vzdělání celý živod srdečně kašlal a ten duhej, pokud zaměstnanej byl, tak jako úředník veřejné správy, věčně seděl na internetu, a zvracel sem svoje pseudomoudra.

Normální člověk na jejich místě by držel zobák, ale ne tak tito dva jedinci prostí jakékoli sebereflexe.

A lze jenom pogratulvat panu Drábkovi v tom, že prop Vás vymyslel smysluplnou činnost - oranžové vesty Vám dvěma budou velmi slušet.
24. 09. 2012 | 12:02

jarpor napsal(a):

tata

Místo hrubého napadání a urážek byste mi mohl poradit, jak lze překroutit citování toho, co jste napsal,
či vyjasnit, proč se do mne obouváte, když jsem Vám lhostejný.

Ne pane tato, lžete si sám do kapsy. Mé názory Vás asi iritují, ovšem vy se zmůžete pouze na papouškování mouder na vše nadávajících a vše nenávidějících /kromě vlastního ega/ Vlků.

Neumíte-li debatovat slušně, zkuste se se mnou "nezahazovat", "špinit se" a "nebrodit se bahnem".

Váš rozhled v dění věcí veřejných je často na úrovni Vaší gramatiky - dost bídný.
Nemusí být každý génius, ale není ani potřeba, abyste si na mě vyléval zlost... Vaše hulvátství... Vaše obviňování... To vše jste se naučil od Vašeho učitele dost dobře...

K blogu jsem od Vás nezaznamenal jedinou větu... zkuste něco vypotit k tomu... ať se pobavím či poučím.
Vylévat totiž na Vás stejné sračky, jak vyléváte na mě, to skutečně nemám zájem.

Mějte se.
24. 09. 2012 | 12:03

jarpor napsal(a):

Maloměšťáku,

už mnohokrát jsem Vám napsal, že jsou nickové, maloměšťáci, na které nereaguji ať píší co píší...

Nejsem tata, abych reagoval na toho, kdo je mi lhostejný.

Mějte se...
24. 09. 2012 | 12:09

tata napsal(a):

no Klaus vetoval penzijní reformu...........myslím,že tentokrat zduvodnil i nejpadnějším argumentem.................... Vadí mu, že nejde o konsensus širšího spektra společnosti a varoval rovněž před nejistými výhledy stran vývoje ekonomiky i politických konstelací.

Ano bez ohledu že ja mnohé věci vidím levicovým pohledem,a naopak někdo co ten pohled vidí pravicově,nejpadnější argument že to je v horizontu mnoha vlad..........tudíš i zakonitě pravicových i levicových a zde by měl byt konces,,,,,,bohužel na to současná vlada kašle..........navíc i mnozí hodně pravicoví občané jsou proti 2 piliři....oto víc bych řekl že toto veto je spravné.
24. 09. 2012 | 12:11

Parabellum napsal(a):

tata
Bůůůůhehe

Milej Tato, vopozici nevadí penzijní reforma jako taková, jí vadí to, že za to nebudou hrabat provize.

Takže facit pro méně duševně vybavené jedince: Penzijní reforma se dělat bude, akorát že za jiných politiků u kormidla.

Kromě toho, Vaše vnímání toho, co je levice a pravice je dost, dost mimo.

Je zajímavý, že v těch zemích, kde jste dělal, je mnohem jak byste nazval vy "pravicovější" penzijní systém, a ten Vám zjevně nevadil.

Vy raději penzijní systém stávající - tedy v zásadě bělorusko-balkánský model, protože jinde v Evropě jednopilířový výhradně průběžný systém snad ani neexistuje.
24. 09. 2012 | 12:17

Občan napsal(a):

Tato,

ignorujte "to". Věci vylézající zpod šutru je nejlepší nechat lézt nebo je zašlápnout :o)
Od "toho" nemůžete očekávat žádné argumenty, takže pokoušet se s "tím" diskutovat je marné. Kvůli diskusi "to" sem totiž nechodí.

A že máte pravdu Vy, potvrzuje fakt, že "to" ztrácí sebekontrolu a hrubě se na Vás rozeřvává.
24. 09. 2012 | 12:25

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávky obsahující příspěvek, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
24. 09. 2012 | 12:26

jarpor napsal(a):

Pane tato,

Vy, člověk se širokým rozhledem, buďte tak laskav a sdělte mě i jiným, kde a kdy ve světě a která penzijní reforma byla přijímána jednoznačně, širokým souhlasem všech kategorií obyvatelstva i spektrem politických stran
a
jak si vysvětlujete fakt, že první tuším dva zákony zabývající se penzijní reformou prezident podepsal, přičemž v těch zákonech je počítáno s druhým pilířem a tento třetí zákon lze označit za jen technickou normu, jak má ten druhý pilíř "vypadat".

Předem děkuji.
24. 09. 2012 | 12:28

Sladký napsal(a):

Vzpomínám si tato, jak jste mne několikrát docela ostře sjel zato, že jsem se pouštěl do ostrých polemik s různými ideologickými fanatiky, agresivními (více či méně)primitivy a podobnou spodinou, co si zde hraje na úspěšné, bohaté a vzdělané.
Vidíte, jak jste dopadl? Podobně jako já.:o))) Ale já už jsem svůj přístup dost výrazně změnil, na hloupé či agresivní příspěvky vesměs nereaguji, ignoruji je.
S lidmi takového ražení nemá polemika žádný smysl, nepřesvědčíte je sebetvrdším argumentem, dojem na ně neudělají ani fakta.
Zkuste vysvětlit militantnímu muslimovi, že to s Alláhem není tak jisté.
24. 09. 2012 | 12:39

Parabellum napsal(a):

Sladký

Ono není tak zcela od věci se popídit po tom, čím se Vy levicoví fundamentalisté většinou živíte, a čím se živí Vaši oponenti, které napadáte, a dehonestujete. Opravdu, velmi poučné:-))))

A je nanejvýše symptomatické, že "levicově smýšlející, nezávisle myslící" jaou dílem nezaměstnaní, dílem zkrachovalci a dílem pracovníci veřejného sektoru, se soustředují okolo existencí, jakým je například bankster před penzí, jahož potomci vystudovali polzenská práva, či bývalý prokurátor, který je za marast, který zde je spoluodpovědný svou nečinností, a cíle jejich sporostých útoků je třeba lékařka, živnostníci, konstruktér, technici či programátoři.
Takže tak, pane Sladký.
24. 09. 2012 | 12:47

Twist napsal(a):

Pane Maxime, velmi výstižné. Stále více se mi vkrádá do mysli myšlenka, že západ už jsme dotáhli a možná předhonili v primitivním způsobu života. Vedou nedovzdělanci, kteří se cítí být oprávněni rozhodovat o všem. Tolik hrubosti, arogance, zbabělosti, kolik se nakumulovalo v našem národě za poslední léta, tady nikdy nebylo. Odkud se to vzalo? Všichni politici jsou čistí a při tom lžou, až se jim od huby práší. Považují své občany za stádo volů a bohužel si myslím, že alespoň v tom mají pravdu.
24. 09. 2012 | 12:56

Parabellum napsal(a):

Twist

Ono je to ale přesně naopak - nikdo se v Čechách politikem nenarodil, zato se skoro každý narodil jako Čech s chromozomální výbavou inklinující k zlodějnám a korupci. Politici se z nich stali později.

A mainstreamu české populace nevadí korupce a zlodějna jako takové, jim vadí to, že na tom již nemohou participovat jako v minulosti.
24. 09. 2012 | 13:01

Sladký napsal(a):

Parabellum. :o))) Dík za příspěvek, velmi jste mne pobavil. Mohu se zeptat, odkud jste čerpal své informace o tom, kdo se kde a čím živí? Patrně jste nikdy neslyšel nic o levicových intelektuálech, nic o tom, že velká většina humanitně vzdělaných lidí se od elitářských, pravicových názorů vždy více či méně ostře distancovala.distancuje a jak věřím, i nadále bude distancovat. O nižší inteligenci voličů pravice velmi názorně vypovídá solidní a reprezentativní vědecká studie, realizovaná a publikovaná v Kanadě.
Víte, kdo tvoří hlavní část elektorátu zdejší pravice? Jsou to ti, kteří díky ní přišli a nadále přicházejí k majetku a prospěchu, jistá část inteligence ale hlavně masy zmanipulovaných prosťáčků, kterým vychytralí darebáci namluvili, že voblou pravice se stávají součástí elity národa. Tož asi tak, pane kvére.
Ještě jedna zajímavá věc- kdykoli zde upozorním na nějaký fakt, použiji srovnání nebo označení, vždycky se najde někdo, kdo mechanicky otočí jeho význam, změní jeho znaménka. Tím jsme se bavívali ve školce. Jak vidno, některým to v mentální výbavě zůstalo dodnes.
24. 09. 2012 | 13:11

Parabellum napsal(a):

Sladký

Je to relativně mravenčí práce - víceméně z toho, co na sebe diskutéři občas pustí.
A ano, slyšel jsem o levicových intelektuálech, neschopných obstát na globálním trhu práce, kde se netvoří reálné, na trhu uplatnitelné hodnoty - obvykle placených z veřejných peněz - to jsou ti zastánci levicového přerozdělování a vyššího levicového zdanění lidí pracující v podnikatelské sféře.

Vy, jakožto zastánce české levice jste zastáncem toho, aby byli zdaněni zaměstnanci soukromého sektoru, od dělníků, přes techniky až po management, aby bylo na to, socialisticky přeplatit zaměstnance ztrátových státních podniků a zaměstnanců veřejného sektoru. Stačí se podívat na volební program LEV 21, kde předseda této dokolečka dokola opakuje výrazy jako bachaři, benga, či školometi. Tedy jasně ti, jejichž příjmy jsou oproti zbytku polulace vztaženo k okolnímu světu nadprůměrné.

Voliči pravice milý pane Sladký jsou především ti, kterým docvaklo, že jsou to právě oni, kdož ze svých přímých daní ty socialistické extrabuřty v podobě přezaměstnanosti a přeplacení ve veřejném sektoru zacálují. A je lhostejné, zda jde o kvalifikované dělníky, techniky či lékaře at již zaměstnance nebo OSVČ.

Mimochodem, zkuste mi říci, čím je ČESKÁ levice atraktivní pro normální zaměstnance soukromého sektoru, který ze socialistického přerozdělování nikdy neměl vůbec nic, ale byl to právě on, kdo většinu těch socialistických výdobytků zaplatil.

Co třeba konkrétně mne, můžete jako levice nabídnout? Jsem normální zaměstnanec na nevedoucí pozici, nikterak závratně placený (cca 1500 Euro čistého). Do roku 2006 mi levice nabízela akorát to, že díky její bytové politice rostla ceny nemovitostí o 20 procent ročně, a ve snaze na tuto našetřit, jsem odváděl 32 procentní dan z toho, co jsem vydělal na přesčasech.

Co jako levice nabídnete například průměrnému dělníkovi ze ŠKODA AAS, nebo Bosch Diesel? Co nabídnete průměrnému technikovi? Co lékaři? Co OSVČ?
24. 09. 2012 | 13:31

tata napsal(a):

Parabellum napsal(a):

VY vyte proč takže jakákoliv reakce K vám postradá aspon zmé strany smysl

Sladký............ne uplně přesný,nikdy sem VÁS NESETŘEL,občas nesouhlasím s druhym polem co jste zde někdy napsal, nebo pišete ano na některé je bezpředmětné reagovat,nemyslím že sem dopadl špatně,věci se vyvijejí a svoje debaty napřklad s JARPOREM,myslim ty před mnoha lety byli přinosné poslední 2 roky to bylo upozornovaní na jeho posedlost vlkem posleze snažit se urazit mě,jenžo to mu nevyšlo a většinou ukazal co je zač,takže i to mělo cenu,a ted už mi nestojí ani za to,maximalně že reaguji na někoho co oněm piše........už mě nebaví se brodit bahnem.......jak už sem psal i vy se zakonitě musíte umazat.VŽDY to přerostlo jen v nekonečné tahanice o slovička,překrucovaní ,až ve vyložené lži A mě přestalo bavit nato upozornovat a otravovat stím druhé ,každy už ho dostatečně zná.Navic mě plně dostačuje diskutovat tam kam nemuže,a jak je vydno to ho vytačí,vidite jak stale tam chodí.

A JAKO KAŽDY chlap sem i kus ješitný,takže i trochu zadostiučení mi on poskytne KDYŽ jinde reaguje takto........................Nejsem tata, abych reagoval na toho, kdo je mi lhostejný.............no aspon se bavím jako mnohdy když si sám protiřečil,vyte jak ho ohromně vytačí když lopata jako já a nikdy sem to netajil,vytačí takoveho,, borce ,,studovaného jako on......

ALE UŽ si to dopřavám opravdu vyjimečně,přestože vím že potom vždy skočí,už ani zde není moc lidí s kterymi se dá diskutovat,bohužel je to odraz celé politiky,kde i ta levicová čast politiku nam levicovým moc radostí nedělá.Nebyt tato vlada tak katastrofalní upřimně bych neměl volbu koho volit,jak mnozí volit KSČ JEŠTĚ NEMOHU,i když si myslím že bohuminské usnesení jen nahravá na vladu takovích to darebaku.PROTOŽE pravice KSČ použivá jen jako strašák,když se jí to hodí rada její hlasy přijimá,takže proč by to neměla využít levice když jejich programi jsou na 70 procent totožné..........jen vymezit mantineli,uspořadaní světa už neumožnuje navrat 50 let pro které je promě stale KSČ NEVOLITELNÁ,ALE PROČ SE ZŘIKAT HLASU NA PODPORU HLASU NA socialní stat
24. 09. 2012 | 13:36

Parabellum napsal(a):

Sladký

Ano, máte pravdu, většina humanitně vzdělaných lidí se od pravicových názorů bude distancovat, protože většina humanitně vzdělaných lídí totiž pracuje ve veřejném sektoru, tudíž tam, kde nejsou vystaveni drtivému globálnímu konkurenčnímu tlaku, mohou si užívat socialistických výdobytků, a jsou plně závislí na levicovém přerozdělování, protože reálné, na trhu směnitelné hodnoty prostě nejsou schopní vyprodukovat - na rozdíl od té pravicové inteligence.

Levicové smýšlení u humanitně vzdělaných lidí není vážený pane Sladký nějaký projev solidarity či empatie, je to čistě konjunkturální modus operandi, a rétorika o solidaritě či empatii je prostě zástěrka.

Podívejte se na takového pana Tatu: On o sobě tvrdí, jaký je levičák, ale pravicové extrabuřty v podobě tuzexového konta mu v minulosti nesmrděly.
24. 09. 2012 | 13:40

neo napsal(a):

Sladký:

znova a znova budeš argumentovat hloupým průzkumem, který mezi pravicové voliče zařadil i extremisty - Dělnické socialisty, nacionální socialisty tj levičáky jak poleno, xenofobní a rasistická individua, která se vyskytují na všech stranách politického spektra...
24. 09. 2012 | 13:40

Parabellum napsal(a):

tata

Ne já opravdu nevým, já tak maximálně nevím.

Několikrát jsem Vás žádal, aby když nejste s to komunikovat písemnou formou v mateřském jazyce, abyste použil nějaký jiný jazyk, který zvládnete.
24. 09. 2012 | 13:44

Parabellum napsal(a):

Sladký

Pane Sladký nezlobte se, ale socialisté přeci nejsou žádnou pravicovou stranou, at již liberální či konzervativní.

Dělničtí i národní socialisté jsou z principu i názvu stranami proletariátu a lumpenproletariátu, tedy jasně stranami levicovými.

Vás mýlí to, že jak národní tak dělničtí socialisté jsou politickými potravními konkurenty komunistů, a proto je mezi těmito takové nepřátelství.
24. 09. 2012 | 13:48

Sladký napsal(a):

Parabellum- nehovořím ani zdaleka pouze o současnosti! To, co jsem napsal o levicovosti intelektuálů (a vůbec- lidí opravdu přemýšlivých) platilo odjakživa.... jinak me docela bavíte i ryze marxistickým (dokonce dogmaticko-fundamentalisticko-marxleninským) pojetím determinace společenského vědomí společenským bytím.Vy jste skutečně přesvědčen, podvědomý marxisto, že zaměstnání člověka je jeho osudem, alfou a omegou, která vytváří jeho životní program a určuje jeho vztah ke světu a životu? :o)))
Reálné, na trhu směnitelné hodnoty.Tady se už musím začít smát.Hahahaha! NE KAŽDÝM CHLEBEM,ŽIV JEST ČLOVĚK! Je čistě váš problém a těžký handicap, že za jediné reálné hodnoty považujete ty materiální.A ještě otázečka- co by ten váš pravicový intelektuál vyprodukoval, nebýt vámi opovrhovaných "ďělňasů"?
Víte milé Parabellum (sakryš, že bych si začal říkát Kalašnikov, nebo třeba aspoň Špagin?) Mne ( a nejen mne) nijak zvlášť nezajímá blahobyt a hory zboží.Mne zajímá to, jaký na tom blahobytu a na těch horách zboží vyrůstá člověk.
A zajímá mne také, jakým zázrakem se honba za ziskem, chamtivost a bezohlednost změní v celospolečenské dobro.
24. 09. 2012 | 13:55

Sladký napsal(a):

Neo- já vím, ty jsi schopen poučovat Eskymáky o stavbě iglů. O tom výzkumu, resp.o jeho výsledcích mluvím hlavně a především proto, že se plně shodují s mými poznatky, které jsem získal na základě dlouhodobých analýz nejrůznějších diskusí na Netu.
24. 09. 2012 | 14:00

Parabellum napsal(a):

Sladký

Zkuste mi ty hodnoty vytvořené humanitními intelektuály vyjmenovat - obzvláště ty, poplatné v prostředí ČR ekonomiky.

Anom máte pravdu, humanisté tvoří nemateriální hodnoty - zejména nařízení, vyhlášky, zákony, lejstra, razítka, aby protihodnotou at již oficiální (plat) či neoficiálnéí (korupce) se ti Vámi zminovaní humanisté k těm materiálním hodnotám dostali.

A prosil bych zachovat ten nick Parabellum - třeba Váým večer napíši, jak jsem k tomuto přišel. Tedy pokud mne pan Stejskal nesmaže. Jsem totiž opravdu pouze stará spolehlivá pistole, proslulá svou spolehlivostí a řemeslným zpracováním.
24. 09. 2012 | 14:04

Sladký napsal(a):

"Levicové smýšlení.. není projev solidarity či empatie, je to čistě konjunkturální modus operandi....zástěrka.:o))) Tak to prostě bývá, pane Parabellum.Kdo používá konjunkturální modus operandi a různé zástěrky, předpokládá, že to děkají (i) ti ostatní.
24. 09. 2012 | 14:07

Parabellum napsal(a):

Sladký

No, to máte pravdu, chamtivost a bezohlednost, snaha urvat pro sebe materiální statky, bez poskytnutí materiálně statkové protihodnoty "opovrhování produkcí materiálních statků" - vy pro to máte termín "honba za ziskem" opravdu dobro nepřinesou.

Modus operandi levicových intelektuálů.
24. 09. 2012 | 14:08

Sladký napsal(a):

Parabellum- dík za slušně vedenou diskusi, rád bych v ní pokračoval, ale pauza a rozptýlení končí, musím se vrátit ke své práci. Tak někdy na viděnou, třeba i už dnes večer.
24. 09. 2012 | 14:11

Parabellum napsal(a):

Sladký

Já žádné zástěrky na rozdíl od Vás nepotřebuji, já produkuji konkrétní materiální hodnoty, které jsou navíc dost sofistikované, a globálně směnitelné.

To abyste měl co do huby pane Sladký.

Jakouz mi za to poskytujetze protihodnotu Vy, tedy kromě toho, že se mne pokoušíte dehonestovat?
24. 09. 2012 | 14:12

neo napsal(a):

Sladký:

no to ano, shoduje se i s mými poznatky,protože extremisté jsou hloupí lidé. Průzkum je ale nesmylně řadí mezi pravicové a pak je hrubě zkreslený.
24. 09. 2012 | 14:12

Sladký napsal(a):

Parabellum. Hmmm.Přechválil jsem vás, poslední dva příspěvky jsou docela trapné.Jenom poznamenám, ctihodný mistře, že mne- stejně jako vás-živí- sedláci a hlavně Matka Země, žádné vaše materiálně sofistikované hodnoty.
Mimochodem, nějak vám ušlo, že tahle civilizace materiálně dosti sofistikovaných hodnot se dostala do hluboké krize a nečeká ji žádná růžová budoucnost, naopak.

Jinak vaši podrážděnost a nervozitu docela dobře chápu, v diskusi taháte za kratší konec a vaše silácká prohlášení na tom nic nezmění.Pokoj vám.
24. 09. 2012 | 14:20

Sladký napsal(a):

Parabellum-Já se vás pokouším dehonestovat?! To říkáte vy, který zde dehonestoval tatu a v podstatě každého, kdo se jako vy nezabývá produkcí sofistikovaných materiálních hodnot? Víte, přemýšlet musíte i u jiných záležitostí, nejen u té své produkce.A tím definitivně končím, howgh.

Tato, nemyslel jsem to vůbec zle! Asi jsem se špatně vyjádřil, ale už fakt mizím.
24. 09. 2012 | 14:24

jirizlatuska napsal(a):

Občan: Situaci znám poměrně dobře, včetně skutečnosti, že výjezd z Brna touto "dálnicí" je kvůli potřebě pro místní dopravu formálně klasifikován jako silnice první třídy s příslušně omezenou rychlostí, byť stavebně vše vypadá jako rychlostní silnice (a všimněte si, že první z Vašich odkazů neuvádí o spojení Brno-Rajhrad pravdu - jednak co se týká rychlosti a typu komunikace mimo území města Brna, ale podle mne jsou mimo i ty plky o "intravilánu", kterým komunikace s 80 podle textu má procházet). Žalobu proti tomuto způsobu územního plánování daly jihomoravské obce - to, že jim soud vyhověl nesvědčí o vítězství obstrukcí, ale že kraj přípravu nedělal v souladu se zákonnými požadavky.

český maloměšťák: Dostupné letiště v Brně je, že se z něj z ekonomických důvodů nevyplatí létat běžným leteckým společnostem, je jiná věc. přistavit privátní letadlo by jistě nebyl problém, ale to si ani ti chytří zas až tak rutinně dovolit nemohou. Srovnání se Silicon Valley je trochu mimo - San Francisco i San Jose jsou jako dvě nejbližší letiště místa, která jsou mimo nějak souvisle osidlenou část Spojenych statů a letecké spojení je tam na rozdíl od krátkých vzdáleností ve střední Evropě skutečně potřeba. Letište v San Franciscu má v méně než hodinové hodinové dojezdové vzdálenosti autem kolem sebe (beru jen okresy San Francisco, Conta Costra, Alameda, Snata Clara, Santa Cruz a San Mateo; data ze sčítání si můžete ověřit na http://quickfacts.census.gov/qfd/maps/california_map.html) cca 6 milionů obyvatel, pro které může být letiště s dostatečnou frekvencí spojů v místě již docela ekonomicky rentabilní. To pro Brno nikdy nemůže platit, konkurovat jako třetí Praze a Vídni jednoduše nemáme jak. Můžeme jistě kromě 50 miliard na objektivně málo frekventované dálniční spojení přidat ještě veřejné subvence na provoz místního letiště a platit leteckým společnostem za to, že nám tu budou přistávat. To je ale těžce nakoupené pohodlí pro pár pupkáčů, kteří si myslí, že nemohou vyjet na vzdálenější letiště o nějakou hodinu a půl dříve (reálný rozdíl odletu z Brna a Vídně za současného stavu a za předpokladu, že sada dálkových linek z Brna by měla být srovnatelná - pro hop do Vídně nebo Prahy je to v celkovém času vůči autu zpoždění, protože linky nebudou navazovat), výdaje za to by byly vysoké a zase by chyběly v potřebnějších oblastech včetně školství.
24. 09. 2012 | 16:54

Občan napsal(a):

Pane Zlatuško,

plánovaná trasa dálnice je známá minimálně 30 let. Takže ono to je spíš o tom, že obce ÚMYSLNĚ povolovaly rozšiřování výstavby v rozporu s plánovanou trasou, resp. přímo v plánované trase dálnice. Nepochybně v tom hrály roli i pozemkové spekulace jako ve všech případech stavby dálnic v ČR - a to i ze strany všelijakých ekologistů.
Vinit ze špatného MÍSTNÍHO územního plánování stát je tedy poněkud nemístné. Znovu opakuji - plánovaná trasa dálnice je známá minimálně 30 let. To, že soudy vyšly vstříc obcím, které postupovaly v rozporu se svými zájmy, je politováníhodné.

Brno, stejně jako Bratislava, nemají s letištěm proti Praze a zejména Vídni šanci. V tom máte pravdu - kšeft je kšeft a Vídeň ho rozhodně nepustí.
Ale pak by bylo namístě mít co nejkratší trasu do Vídně po E461 a ne protlačovat zcela nesmyslnou zajížďku přes Bratislavu. Neprospěje to ani Bratislavě, ani Brnu - a Vídni je to putna, protože ta má SVOU část dálnice kousek od hranic a čeká, až se Firbasové laskavě vyřádí a česká část bude konečně dokončena.
Ono se totiž také může stát, že Rakousko začne ČR stíhat pro škody vzniklé zmařenou investicí. Vy ani pan Firbas (který je navíc rakouským občanem, pokud mě paměť neklame) to platit nebudete; to potom zatáhneme všichni...
24. 09. 2012 | 17:20

jirizlatuska napsal(a):

Občan: kromě Bratislavy, kde dnes dálniční spojení je, je alternativou Mikulova pořád ještě i Břeclav a D2. Ty paralelní dvě dálnice kolem Pálavy jsou neekonomické a týká se jich ten údaj o 50 miliardách navíc. Vedení přes obchvat Břeclavi by bylo pozemkovými spekulacemi zatíženo minimálně.

Jsem navíc skeptický k těm údajům, od kdy se co plánovalo a jak to má ulehčovat situaci. U R43 se také mluví o existující trase, nikoli však o tom, že výkup pozemků je tak jako tak po celé délce potřebný, protože staré těleso je úzké. Ditto o výjezdu z R43 v Bystrci, který by byl formálně na okresku, byť čtyřproudovou, takže z komponenty sítě TEN nejspíš nepřipadá v úvahu. Sjezd/nájezd na D1 u Rohlenky byl nejen plánován, ale i realizován ještě delší dobu a za jak dlouho trvalo to aspoň ex post upravit do použitelného tvaru. ŘSD navíc příliš často slibuje modré z nebe, ale pak to skončí tak, že na realizaci podstatných věcí nedojde.

O stíhání kvůli zmařené investici silně pochybuji, podklady pro poplach tohoto typu podle toho, co vím, neexistují. Absolutně také nechápu Vaše démonizování dr. Firbase - žalobu, kterou to obce vyhrály, nepodával on. To, že krajským betonovým plánovačům ne a ne dojít, že tu mají také občany nebo obce, se kterými musí jednat podle zákona, není jeho chyba. Ty velké stavby by se samozřejmě dělaly lépe, kdyby všichni drželi ústa. Mnohem víc by se také vyhodilo peněz. To - na rozdíl od fiktivního rakousko-českého sporu (ke stíhání jednoho státu druhým dojít nemůže zcela jistě) kvůli téhle věci - považuji za zcela reálné.
24. 09. 2012 | 17:49

tata napsal(a):

Sladky..........JA to taky za zlé nepovažuji,jen někdy svami ve všem nesouhlasím jako zase vy semnou což považuji za normalní.

jinak vám asi ušlo co je nick Parabellum,jinak alias Sauerkirschmann a plno jinych přezdivek,většina normalních diskuteru pozná že to vždy skončí jen uražkama.

DOKONCE stím měl i problém ze zakonem................http://tarasz.blog.cz/1010/korespondence-s-panem-visnovskym

........http://www.outsidermedia.cz/Typicky-pravicak-1.aspx

takže zde si mužete udělat svuj nazor
24. 09. 2012 | 19:07

Parabellum napsal(a):

tata

Řekl bych, že tohle těžko ustojíte. Obzvláště, pokud tu šnafete zbaběle z anonymity.
A protože pan Sladký je na rozdíl od Vás vzdělaný člověk, tak jistě odtušil, že Sauerkirschmann je překlad mého příjmení do němčiny.

Jinak pokud napíši:

cituji:

Ne já opravdu nevým, já tak maximálně nevím.

Několikrát jsem Vás žádal, aby když nejste s to komunikovat písemnou formou v mateřském jazyce, abyste použil nějaký jiný jazyk, který zvládnete.

konec citace

pokud tuto větu považujete za urážku, pak zřejmě bud trpíte ztrátou reflexe, nebo spíše stihomamem.

A ještě něco Tato: Ta noblesní dáma s nickem ovocného stromu, která zde na Akt. a OM psala pod nickem hmyzu žijícího jeden den, a do které se Vy neustále navážíte a tuto napadáte, je lékařka, která dnes a denně NA ROZDÍL OD VÁS nebo té zablešené čoklovité šelmy, kterou máte za svého guru, pomáhá cizím lidem, která je ve svém okolí VELMI OBLÍBENÁ A UZNÁVANÁ. Když tedy vezmu fakt, že oproti Vám je vzděláním někde úplně jinde.
24. 09. 2012 | 19:23

jarpor napsal(a):

tata

Když už jste sem zatáhl Klause a jeho dnešní odmítnutí zákona, požádal jsem Vás, vzhledem k Vašemu rozhledu, o Váš "bližší pohled" na tuto věc... viz mé z 24. 09. 2012 | 12:28.

Zatím píšete o všem možném, leč k těm dotazům - nic. Myslel jsem, že to bude pro Vás hračka...
No, budu čekat dál...

Mějte se.
24. 09. 2012 | 20:48

Glosator napsal(a):

Ty nově budovaná pracoviště, "centra" nejsou nic jiného, než tunely. Nejdražší dálnice je ta, kterou nepostavíme (c) J.A.Baťa!
24. 09. 2012 | 21:22

Glosator napsal(a):

to Bazzy
Většina lidí si toho ani nevšimne, protože to považuje za blábol, jakých je tady před volbami plno a které ani nemá cenu číst!
24. 09. 2012 | 21:26

český maloměšťák napsal(a):

Pan Zlatuška
Díky, že jste si dal práci - zjistit příjezdové časy na letiště a porovnat je.
Pupkáči...no já nevím, znám jednoho Inda, který je pro jistou VŠ velkým přínosem - a váží něco přes 6O kilo. :)
Každopádně se ale " mozky" vydají spíše tam, kde jim nabídnou komfort - což nemusejí být jen peníze. Je to právě že např. dostupnost letiště.

Nabídnout nějaký pendl /taxi/ - do Vídně nebo do Prahy ? S řidičem ?
To by nemuselo být tak drahé, ne ?
Jenže co pak se závistivými kolegy, že ? :)
Jak jim kompenzovat to, že oni mají rodinu v Oslavanech - a ne v Sapporu.
Demižon araku ?
:)

Mějte se.
24. 09. 2012 | 21:28

Historik napsal(a):

To Tata
"Hitlera jsme si najali. Je to vláda na pár týdnů." Franz von Papen, 1933.
Myslím, že demokraté nemají a nikdy neměli na totalitní politiky, kteří slíbí vše a nesplní nic, pokud jsou tak hloupí a dají se s nimi do holportu, nebo jim vůbec něco uvěří.
První smlouva, kterou bolševici uzavřeli byl Brest-litevský mír s Německem. Celé generace školáků se v bolševických školách učily, jak geniální bylo ze strany soudruha Lenina tuto smlouvu uzavřít s vědomím, že ji stejně nakonec nebude muset dodržet.
Myslím, že je to klasika, poměr komunistů k jakýmkoliv dohodám s kýmkoliv.
Další, kdo na vlastní kůži okusil, jak ošidné je cokoliv domlouvat s bolševiky byla Gruzie. RSFSR uznala nezávislost Gruzie, když výměnou za to Gruzie přestala přes své území dopravovat materiál generálovi bílých Děnikinovi. A když pak Děnikina porazili, Gruzii okupovali a odpor utopili v krvi. Vykonavateli teroru proti svému národu byli soudruzi Džugašvilli a Ordžonikidze.
24. 09. 2012 | 21:51

tata napsal(a):

no i když s Vami jak sem předeslal nemá žadná debata smysl......když sem to tema dal není to debata S vami ale o problemu ktery sem notabene předhodil,a třeba si někdo rad přečte muj pohled na věc.

TAKŽE asi zasadní problém je at tam bude jakakoliv vlada že je potřeba řešit duchodový rozpočet,spiše ted deficit......Mužem sice řict že před nastupem pravicové vlady byl 70 miliardovej polštař,ale když vemem fakta že která koruna s daní jde na duchod ktera na jiné věci je ten polštař ne až tak hmatatelny,ono se dá s ruznymi čisli ruzně fixlovat a navíc rozhodně nemám ekonomické vzdělaní a tak věci co znam mam srovnavaním faktu,nazoru a čisel..........kde bych řekl že me znalosti sou mím koničkem.
TUDÍŽ dokud nebude strikně odělen tento učet od jinych věcí je vše iluzorní........i prohlašení teto vlady ze začatku že zvíšení DPH JE NA zlepšení duchodoveho učtu,ale samozřejmě vtomto světle je i ten polštař hra jen imaginarnich čisel.
PODLE MĚ už se dost udělalo s pozdním odchodem do duchodu..........to nikdo nedokaže spočitat,ani odhadnout porodnost ,touto cestou by se mělo hlavně jit,nebot zhoršovaní je hlavně špatnym vyvojem nepoměr zhoršovaní poměru duchodcu k pracujicím,CESTA přes 65 let vyše současnych nekonečno je hloupost,respektive pro stat ne nebod se plno lidí duchodu nedožije,nebo zustane o žebracké holi,umí si někdo představit manuelniho dělnika hlavně v extrenmích podminkách pracovat ještě v 66 a výše?on problem bude dožit se v pracovním poměru 65......myslím myt praci,kolik procent lidi bude propuštěno? i když si budou šetřit cely život bude jim v 65 ještě chybět 5 let ,když nepudou o 3 roky dřive kdy stretí velice mnoho na duchodě tak budou potřebovat na těch 5 let,když vemem hodně malej plat 11000 čisteho a co je na dnešní poměry už pomalu na hraně vše zaplatit.......takže budou potřebovat 665 000......to i když budou myslet a šetřit na zadní kolečka se jim rozpline věčina uspor na staří.TUDY podle mě je hloupost jít......hranice i podle odborniku na naše poměry opotřebovanosti je 65 let.

NO podle meho hloupost byla zrušit zastropovaní......ale tady to je samozřejmě levicový pohled,takže zde to davám jako muj pohled nikoliv argument.

NO DULEŽITÉ UPLNĚ K PROBLEMU JE.....že druhý pilíř vubec neřeší naš problem,naopak bude určitym poměrem oslabovat pruběžny,a naopak zase podle odborniku když už donej někdo vstoupí tak ma cenu od hranice 20000hrubeho spiše až od 25000............takže vesvé podstatě tohoto přijmu nedosahuje zhruba 60 procent,takže to zase vycemeně stat bude přispivat 3 procenta + 2 procenta s pruběžneho jen uzké skupince lidí............dam sem nevym už kdo to napsal ale dobře popsano proč je celkem druhy piliř nefektivní,a tak velké riziko,a přitom neřeší pruběžnej system.........takže kčemu?

TAKŽE uplně zasadní je ted podpořit mladé rodiny s dětmi a zvratit nedobrou křivku tohoto,ještě je čas nebot opravdu katastrofa nam hrozí za 40/50 let,zase odhad plno odborniku.......i když mužem doufat že ten prodloženy věk do 65 to muže trochu zvratit,ten do 70 vic ale je to vesvé podstatě nesmysl nebot pak se zvedne neuměrně platby na socialní podpory.

NO a jeden s argumentu přesně a proto vetoval řekl prezident......ŽADNY ZAKON PŘESAHUJICÍ období teto vlady by neměl byt tak kontraverzní a nepřijatelnej jako tento pro opozici stím že ho ona zruší,a je jasný jestli to pude že to udělá,a že to jde se ukazalo třeba v madarsku.......NAVIC O DRUHÉM PILIŘI PIŠE I DOST VELKÁ ČAST ,PRAVICOVYCH VOLIČU ŽE TO JE HLOUPOST.........Jako dodatek dam body,které nejsou z mé hlavy ale naprosto se snimi ztotožnuji,jen nevym autora tak se mu omlovám že nenapišu jeho meno
24. 09. 2012 | 22:31

tata napsal(a):

ps.........ted ten dodatek.......nevym kdo to napsal ale schoduje se s mími.

1/Nemožnost opustit systém je ekonomicky neefektivní. Za takovou cenu (něco jako termínovaný vklad bez možnosti výpovědi na 20 až 40 let) bych požadoval garanci minimálně desetiprocentního ročního zhodnocení, což mi samozřejmě nikdo nedá, a dokonce mi to ani neslíbí (a to už je co říci).

2/Nemožnost vybrat si po dosažení důchodového věku peníze najednou považuji buď za provokaci, nebo za poručníkování státu a vychovávání dospělých, jako by to byly děti, jež by všechno hned utratily, a poté natahovaly ruce ke státu. Je něco těžko pochopitelného, že si ani například po 30 letech spoření nemůže člověk svobodně zvolit, zda si chce vybrat všechny peníze najednou nebo jejich část, a to z jakéhokoliv důvodu (zdravotní problémy, rodina, cestování či naopak samostatné individuální investování, zaplacení nutného velkého výdaje a tak dále). Občan si dokonce nebude mít možnost najednou vybrat ani ony dvě procenta, kterými si každý měsíc přispíval přímo, zkrátka se nebude moci tímto způsobem dostat k vlastním penězům.

3/Neexistují žádné garance, že systém nebude jednostranně měněn na základě politického rozhodnutí (jako je tomu třeba aktuálně u stavebního spoření). V naší zemi je totiž obecně malá předvídatelnost dlouhodobých (a bohužel i krátkodobých) finančních systémů.

4/Nebude ani žádná garance proti vytunelování, a že se toho za 30 let může přihodit. Vklady nejsou, na rozdíl od úložek u bank, družstevních záložen či stavebních spořitelen, pojištěny ze zákona.

5/Tento pilíř jde na úkor (mínus tři procenta) průběžného systému, kde budou chybět peníze pro nynější důchodce, kteří nemohou tento systém již využít. Nemluvě o zámince pro zvyšování DPH právě kvůli vyrovnání deficitu důchodového pojištění. Zvýšené daně ale s sebou přinášejí růst cen. A zvyšování cen znamená inflaci, inflace pak znehodnocování peněz investovaných ve fondech. Vše souvisí se vším.

6/Poplatky, provize a bonusy. Nepřehledné a nezveřejněné informace o penězích, které budou lidem kráceny (nemluvě o obrovských výdajích na marketing a získávání klientů). To všechno reálně sníží výnosy.

7/Nejasné zhodnocování nastřádaných peněz v době vyplácení (tedy v důchodovém věku). Peníze nevyplácejí fondy, ale pojišťovny… Kdyby bylo navíc možné si peníze najednou vybrat, mohl by takový důchodce žít jen z úroku na termínovaném vkladu (či obyčejném spořicím účtu) a ještě by měl svoje peníze ze zákona chráněny.
24. 09. 2012 | 22:35

tata napsal(a):

HISTORIK.......co stím basnik chtěl řict

VYTE Nedodržovat dohody je vysada všech režimu ,stran,statu,takže vypisovat to jen na učet komunistu je hloupost,navíc jak sem předeslal ještě stale nejsem přesvedčen že bych jim dal svuj hlas,takže nejsem jejich obhajce.

OVŠEM ŽE komunisty využivá pravice jako klacek na čssd je fakt,nevidím duvod proč toto dale trpět,když v jinych připadech jim hlasy komunistu nesmrděj..pravici...,proč by měli smrdět ČSSD,ZVLAŠTĚ v době kdy tento stat je takto veden pravicovími stranami

je to parlamentní strana,a pravě katastrofalním počinaním teto vlady a její dusledek,vliv KSČ NEBEZPEČNĚ stoupá,takže pravy opak,čiností pravicovych vlad vyznam KSČ POSILUJE
24. 09. 2012 | 22:46

Viki Louda napsal(a):

Vážený pane senátore, Váš článek mě svým obsahem dost zaskočil. Stejně tak mě zaskočilo, že jste se Vy, při svých zkušenostech a rozhledu, postavil na stranu demagogů a ohlupovačů. Ostatně, každému, kdo se podívá do mapy a kdo si najde cokoli trošku podrobnějšího o plánování českých dálnic a rychl. silnic, je zřejmé, jaké účelové polopravdy a lži ti (ekonomicky zainteresovaní) odpůrci R52 používají. No, mám obavu, že "jarpor" a "Občan" v počátku diskuse odhadli situaci poměrně přesně. Jinak řečeno: Za koho a kam že to v dalších volbách kandidujete...? Zjevně Vám vychází, že mezi médii zmasírovaným lidem asi převažují odpůrci R52 a že na hesla "více peněz pro VŠ" také v Brně a okolí slyší spousty mladých lidí i VŠ pracovníků, takže by to mohla být docela slušná (a úspěch zaručující) voličská základna, že... Vzhledem k tomu, že Váš článek je jen zjevná a dobře vypointovaná, leč stále jen účelová konstrukce, mohu Vám, pane profesore, říci jediné: Kdybych bydlel v Brně či v JM kraji, už jen za tuto manipulaci s fakty a s veřejným míněním bych Vás určitě nevolil. Vaše momentální počínání mi přijde na člověka Vašeho formátu a zkušeností značně nedůstojné...
24. 09. 2012 | 23:26

jirizlatuska napsal(a):

Viki Louda: Nejsem v Senátu již několik let a nekandiduji za nikoho (= nekandiduji vůbec). Pokud něco víte o plánování dálnic a rychlostních silnic, pak začněte naprostou drobností, tj. tím, proč je na výjezdu z Brna několik kilometrů, kde musí být komunikace s parametry rychlostní silnice používána pouze jako silnice první třídy.
Podstatnější problém je ovšem těch padesát miliard navíc (bráno z nepříliš starého expertního odhadu), když existuje použitelná alternativa.
Netrvám na více peněz zrovna pro vysoké školy, školy regionální nebo mateřské by je možná užily víc, sociální náklady na vyloučené lokality by se daly uvažovat také (a i v dopravních stavbách se najdou investice, které jsou urgentnější). Je ale zbytečné vyhazovat takové peníze navíc na problematické investice, kde nejsou vyloučeny úspornější a méně sporné alternativy.
25. 09. 2012 | 00:04

Viki Louda napsal(a):

Vážený pane profesore, omlouvám se za tu senátorskou titulaturu; uvědomil jsme si, že v senátu již nejste, až po odeslání příspěvku.
Váš článek mi ale připadnul opravdu podivný zejména díky tomu, že se v něm téměř doslovně opakují ty osvědčené (a většinou smyšlené) argumenty těch "profesionálních" odpůrců R52. Jen prostým pohledem do mapy každý vidí, že R52 nevede "paralelně" s D2 (která spojuje Brno s Bratislavou, nikoli s Vídní). Myslím, že rovnoběžky vypadají opravdu trošku jinak. Také by mě zajímalo, které obce jsou "dotčené" tou R52, když ta přes žádné obce nevede. Snad jen přes okrajové části jejich katastrů (že by někomu v budoucnu měla "ukousnout" z jeho vinic? Každý ale v daných lokalitách ví, kudy je ta trasa už od dob socializmu plánovaná). No a na letiště Vídeň - Schwechat se určitě přes Bratislavu po dálnici jet dá, ale jen "díky" tomu, že ta R52 stále není spojená s rakouskou A5. V opačném případě by to bylo asi tak účelné, jako jet z Brna do Olomouc přes Břeclav. A do Vídně města stejně každý jede po té R52 či I/52, protože je to prostě nejkratší. Proto tamtudy taky ta R52/A5 byla kdysi dávno naplánovaná, že... Vidím, že jedinému z osvědčených argumentů jste se mírně vyhnul, když na rozdíl od těch známých odpůrdů nepíšete, že R52 vede přes Pálavu, kterou zničí (asi už i prostý lid prohlédnul, že R52 přes žádnou Pálavu nevede), ale jen že způsobí škody v kraji pod Pálavou. Podle této logiky by ovšem tu krajinu pod Pálavou už dávno musela zničit ta přetížení silnice I/52 a nemohla by se stavět nikdy nikde žádná dálnice, ba ani silnice či železnice, protože ty vždy způsobí nějaké škody v kraji, kterým vedou (třeba při jejich stavbě). Taky mi připadne poněkud "manipulativní" Vaše argumentace těmi 50 miliardami, když na druhou stranu nerovnice nekladete ani žádnou jinou hodnotu, ani neuvádíte, s čím vlastně těch 50 mlrd porovnáváte. Vlastně ano, porovnáváte s tím, "kolik je potřebné pro dopravně a územně výhodnou a ekologicky přijatelnou koncepci". A kolik je tedy konkrétně pro tu "dopravně a ..... koncepci" potřeba? A co to vůbec je, tahleta "koncepce"? Zjevně počítáte s tím, že si to prostý lid nikde hledat nebude, že jen v podvědomí občana zůstane, že tu někdo chce vyhodit 50 mlrd "oknem". Musím přiznat, že tyhle manipulace veřejným míněním nemám rád a podle toho pak přístupuji i k těm, kteří je používají. No a ve Vaší odpovědi výše považuji ten naznačený argument o té rychlostce požívané několik kilometrů jako silnice I. tř. za vyložené odvádějící pozornost od podstaty problému úplně jinam.
25. 09. 2012 | 02:17

Viki Louda napsal(a):

Mimochodem, že Brno již dávno mohlo mít vybudovaný velký obchvat,a to v pdobě dostavěné R43 alespoň od křížení s I/43 u Černé Hory, to jste za svého angažmá v Brně mohl již dávno ovlivnit. Jenže místo toho tu píšete o nějakých "úspornějších a méně sporných alternativách". Pokud jsem tyto alternativy viděl, tak mi připadly nikoli úspornější, ale hlavně výhodnější pro pozemkové spekulanty, protože - na rozdíl od tras R52 a R43, kde jsou, nebo aspoň byly, stavební uzávěry - se na nich dá hodně vydělat na spekulacích s pozemky a jejich trasy jsou mnohem delší a stavebně náročnější, takže pro stavební lobby podstatně zajímavější. Takže to docela stojí za to, systematicky a dlouhodobě masírovat veřejnost a lobbovat za ty "výhodnější" varianty, které jsou ovšem výdhonější jen pro někoho. Mimochodem, tu R43, jejíž část trasy vužívá i R52, projektoval člověk, který byl (a stále je) považován za špičku v projektování dálnic. A když jeho trasu porovnáte s těmi dnes navrhovanými, tak nutně dříve nebo později dojdete k závěru, že dodnes nikdo výhodnější varianty nevymyslel (jen se tak některé zájmové skupiny před veřejností tváří). Jenže ony všechny velké liniové stavby tu a tam zasahují do něčího majetku, kříží něčí zájmy. Takže se v dnešním světě boje zájmových skupin vždy dá pro zainteresovanou veřejnost najít nějaký argument, kterým tu veřejnost nalákat na svou stranu, argument, kterým se manipulací s veřejným míněním dá zastavit a zhatit i sebelepší projekt, když mám dost času a peněz na to, abych místo něj prosadil projekt výhodnější právě pro tu mou zájmovou skupinu. Čímž nechci tvrdit, že jste exponentem některé z těchto stavařských či jiných lobby. Ale připadne mi dost nešťastné to spojení námětu na "úspory" z nevybudování "sporných" projektů a jejich nasměrování do vysokého školství (které produkuje spousty naprosto zbytečných absolventů, kteří pak končí v různých call-centrech, inženýrek, které - mají-li štěstí - dělají sekretářky), které se zase pro změnu tváří, že je podfinancované a tou populistickou tezí, že zvyšováním počtu vysokoškoláků na 1000 obyvatel zvýšíme vzdělanost národa a posuneme se ve světovém žebříčku na prominentní místa, si jen zajišťuje stále vyšší přiliv peněz. Přitom je zjevné, že jde o stejně nesmyslnou argumentaci, jako když se v dobách naivního socializmu volalo po tom, abychom "dohnali a předehnali"... jak to dopadlo... no, pamětníci snad ještě nevymřeli. Omlouvám se tedy za své ostré reakce, ale ta populistická argumetnace z Vašeho článku ve mně opravdu nemohla vyvolat nic jiného, než dojem, že z nějakého důvodu potřebujete na svou stranu získat značnou část veřejnosti v Brně a okolí...
25. 09. 2012 | 02:18

Občan napsal(a):

jirizlatuska napsal(a):
"Viki Louda: Nejsem v Senátu již několik let a nekandiduji za nikoho (= nekandiduji vůbec)."

Další polopravda.
MOMENTÁLNĚ kandidujete OPĚT na rektora MU Brno.
A když to nevyjde, manipulace s fakty se může hodit do budoucna. Volby do PS PČR se přece blíží...

Účelovou NEpravdou je pak tvrzení, že veřejnost a starostové jsou vesměs na straně odpůrců dálnic. Není tomu tak:
http://1608.w8.wedos.net/turiste-podporili-vystavbu-r43.info?id=6735
Naopak JE pravdou že 10 starostů obcí směrem na Mikulov zoufale bojuje za to, aby se konečně dálnice postavila.

Ad Firbas.
Pokud máme na mysli oba stejného Firbase z Provisional Technical Secretariat CTBTO PTS/IDC, Vienna International Centre (IAEA), P.O. Box 1200, A- 1400 Vienna, Austria, pak oba víme, že jde o v rakousku působícího seismologa-infrazvukaře, který se z OSOBNÍCH důvodů silně angažuje NEJEN proti jihomoravským dálnicícm. A to způsobem, který nelze označit jinak než jako demagogii a kverulantství.
Určitě je úplnou náhodou, že Firbas v Kníničkách vlastní nemovitost...
http://www.jizniobchvat.cz/setkani-na-radnici.html?id=5&lid=121

Stejně zuřivě jako proti dálnicím bojuje Firbas i proti lázním Pasohlávky, proti vodovodu minerální vody Mušov-Pasohlávky, proti parkovišti u brněnské ZOO a nejspíš by se našly i další jeho osobní války.

V korespondenci se zásadně podepisuje jako "doc. Petr Firbas", někdy přidává též "pověřený k jednání za..." (což evokuje domněnku, že za různé lobby VLASTNÍKŮ POZEMKŮ jedná samozvaně - zejména pokud jde o žádosti o informace).

Jeho působení na MUNI Brno je pro mne překvapivou novinkou.

O často ÚČELOVÉM a POLITICKY MOTIVOVANÉM rozhodování soudů v oblasti NEJEN správního práva si myslím svoje.
"Soud nevyloučil, že i po řádném vyhodnocení by koridory sporných silnic vypadaly stejně. “Nelze dost dobře vyloučit, že by to dopadlo stejně. Ale právě proto, že to vyhodnocení provedeno nebylo, je dost dobře možné, že by to dopadlo jinak,” uvedl soudce Zdeněk Kühn." (http://www.bystrcnik.cz/?tag=petr-firbas)
A Vaše nedostatečná argumentace mne, pane Zlatuško, v mém přesvědčení jen utvrdila.

Ad případný mezistátní spor:
Rakousko samozřejmě můře vést spor s ČR, a to prostřednictvím jak EK, tak dalších orgánů EU.
A pokud se člověk podívá na různé rakouské weby, které se situací kolem A5 zabývají, snadno zjistí, že názor na obstrukce ze strany ČR je již VELMI ostrý.
25. 09. 2012 | 07:24

Občan napsal(a):

Navíc, pane Zlatuško, to, co v Kníničkách Firbas postavil (na pozemcích, které levně nakoupil před 15ti lety - tedy v době, kdy již bylo zcela nepochybné, kudy má být dálnice vedena), není žádná skromná chalupa, ale luxusní velkosídlo:
http://www.mapy.cz/#q=U%2520luhu%2520246%252F18%252C%2520Brno-Kn
%25C3%25ADni
%25C4%258Dky&t=s&x=16.527160&y=49.238717&z=19&d=addr_11361879_1&l=15

Takže to jeho ekologistické řádění nabývá poněkud podivné pachuti, nemyslíte?!
A stejně tak nabývá poněkud podivné pachuti argument o nedostatku financí ve vzdělávání. Pokud si VŠ učitelé mohou stavět taková sídla, pak to asi s jejich nízkými platy nebude tak horké, jako se tvrdí...
25. 09. 2012 | 08:00

jarpor napsal(a):

tata

Jen stručně : Vypracováváte se na politika. Odpověděl jste na něco, na co jsem se neptal.

Vnesl jste sem Klausovo veto. K tomu byly mé otázky. Váš postoj k reformě jsem si i bez vysvětlování dovedl představit. Nemýlil jsem se... Přesto, sluší se poděkovat za čas... což tímto činím.

Tedy spíše já bych si mohl povzdychnout, že s Vámi debata nemá smysl, když se vyhýbáte konkrétní debatě a zavádíte řeč jinam... To taky dělají politici... ale nejen oni...

Máte šanci si reputaci napravit...

Hezký den
25. 09. 2012 | 08:14

Miláno z Děčína napsal(a):

Hochu Parabellum,
váš názor...je to čistě konjukturální,modus operandi,...?
Již mnohokrát jsem se snažil na těchto stránkách napsat a aby přes cenzuru prošlo mé doporučení,jak řešit otázku vás OSVČ,či-li,soukromých podnikatelů v čemkoliv a těch,kteří by chtěli ČR rozdělit na Čechy-Moravany!
Jednoduché!
Všichni ti,co chtějí podnikat,přestěhovat na levý břeh Vltavy a od Mělníka Labe!Ať si podnikaj mezi ssebou,bez peněz státu nebo
jen tak,jak je praxí v zemích,v kterých se zhlíží!Hehehe!?!
Do týdne by zde byl takový terorismus v praxi,který ještě svět neviděl!Kdo by na vás dělal???
Vím,na levé straně těchto vodotoků by to nebylo jednoduché,ale aspoň by po čase zde byla vámi tak proklamovaná svoboda a demokracie,či-li,aspoň lidské žití v zivotně nezá-vadném prostředí!!!
Co tomu říkáte???
25. 09. 2012 | 09:58

jirizlatuska napsal(a):

Viki Louda: "R52 nevede "paralelně" s D2" - vzdálenost D2 od Mikulova je na úrovni vzdálenosti mezi sousedními exity na D2 (vzdušná vzdálenost; exity Hustopeče a Velké Bílovice); "paralelně" má v češtině i význam "souběžně".

"na letiště Vídeň - Schwechat se určitě přes Bratislavu po dálnici jet dá, ale jen "díky" tomu, že ta R52 stále není spojená s rakouskou A5" - Ano, jistě, a samozřejmě bych to spojení použil, kdyby existovalo. To ale neřeší otázku srovnání výnosů a nákladů, tj. zda přínos toho zlepšení odpovídá vynaloženým nákladům, resp. zda by o padesát miliard levnější alternativa neznamenala již sama o sobě přínos, jehož další zlepšení sice možné je, ale těch padesát miliard nevyváží. Totéž je s letištěm v Brně - klidně bych odlétal na mezikontinentální lety z Brna, ale toto pohodlí navíc nevyváží veřejné finance, které by taková věc stála (někde u Hodonína sice pod zemí ropa je, ale ne tolik, abychom si mohli vyhazovat za luxus, který si před časem mohly dovolit některá malá ropná panství).

"Brno již dávno mohlo mít vybudovaný velký obchvat,a to v podobě dostavěné R43 alespoň od křížení s I/43 u Černé Hory" - to jsem za svého působení podporoval a týkalo se toho zpracování alternativy v brněnském územním plánu, ve které by R43 šla nikoli územím města a středem Bystrce, ale opravdu jako obchvat. Pro žádnou z variant nejsou zabezpečeny ani pozemky, ani finance.

"... vysokého školství (které produkuje spousty naprosto zbytečných absolventů..." - Hlavně produkuje absolventy, jejichž míra nezaměstnanosti je velmi významně nižší, než u těch, kteří mají nižší vzdělání, nemluvě o dalších efektech výrazně pozitivně společensky působících.
25. 09. 2012 | 10:55

Občan napsal(a):

Pane Zlatuško,
ty silnice jsou od sebe v místě Hustopeče-Velké Pavlovice vzdáleny 20 km (vzdušnou čarou)! To věru NENÍ paralelně.
Nemluvě o tom, že každá z nich vede někam úplně jinam.

A tohle už je opravdu poněkud "přesmoc":
"...to jsem za svého působení podporoval a týkalo se toho zpracování alternativy v brněnském územním plánu, ve které by R43 šla nikoli územím města a středem Bystrce, ale opravdu jako obchvat. Pro žádnou z variant nejsou zabezpečeny ani pozemky, ani finance..."

Pane Zlatuško, to už ale opravdu nestydatě lžete.
Než si pár multimilionářů postavilo svůj satelítek (nejedná se totiž o žádnou starou zástavbu, ale o bez vyjímky novostavby postavené PO r. 2000!!!!!) v Kníničkách PŘÍMO V TRASE plánované dálnice, tak plánovaná trasa šla MIMO VŠECHNY obce.
Kromě Bystrce, který je ovšem rozpůlen tzv. "Starou dálnicí" již nějakých 70 let - viz. mapa:
http://www.mapy.cz/#t=s&x=16.508972&y=49.222371&z=13&d=addr_10830263_1.

Pozemky BYLY zabezpečeny po celé trase dálnice, než je speciálně a pouze v Kníničkách koupili spekulanti a postavili si tam svá sídla a "developeřinu".
Stejně tak byly zabezpečeny finance, a to vč. financí z EU, než se titíž SPEKULANTI postarali o to, aby je nebylo možnou použít.

Možná by bylo na čase, abyste přestal hájit zřejmou lumpárnu, protože kníničským spekulantům nejde o žádné veřejné blaho, ale pouze o JEJICH prospěch a Vy jim sloužíte jako užitečný víte co...

P.S.: Jak se Vám líbí Firbasovic "chalupa" v Kníničkách?
To je totiž jedna z těch, které stojí PŘÍMO v trase dálnice.
Kdopak jim asi ty pozemky prodal?
25. 09. 2012 | 11:41

jirizlatuska napsal(a):

Občan: Šetřte slovy o lžích, když se jich dopouštíte sám.

Firbasovo stavení neznám (myslím, že tady navíc ani neukazujete to své). Vést komunikaci, která je součástí transevropské sítě TEN, středem Bystrce je zhůvěřilost bez ohledu na to, zda tam navíc něco stojí v cestě. Přečtěte si, co o dálnicích říká zákon 13/1997, o pozemních komunikacích, v §4 odst. 1 ,"dálnice je pozemní komunikace určená pro rychlou dálkovou a mezistátní dopravu", a zkuste vysvětlit, proč má středem Bystrce jít komunikace, která z definice není určena pro dopravu místní (navíc také upozorňuji na to, že podle § 5 odst. 2 c) je například komunikace 384 i v místě, kde se jmenuje Kníničská, komunikací třetí třídy, která by samozřejmě neměla být napojována na exit z dálnice, na což jsem již viděl poukazovat ve stanovisku Ministerstva dopravy), byť § 8 s možností průjezdního úseku dálnice vedeného zástavbou počítá pro převádění převážně průjezdné dopravy územím. Konglomerát křižovatek v Bosonohách, který tím má vzniknout, je rovněž nesmysl - jak dopadem na své okolí, tak další degradací D1 (dálnice mají mít větší rozestupy mezi exity, než co tam má vzniknout). Představa Brna jako křižovatky dálnic nepřináší Brnu jako takovému absolutně žádný užitek, pouze zbytečnou zátěž.

Viděl jsem před časem informaci o tom, že pozemky kolem starého tělesa dálnice vykoupeny nejsou. Vlastnictví starého tělesa nestačí, protože šířka stavěné dálnice by byla větší - z hlediska počtu vlastníků by to byl výkup stejně náročný, jako výkup té vlastní trasy, i když vykupované nudličky jsou menší. Kdy podle Vás k tomuto výkupu potřebnému k širšímu tělesu soudobé dálnice došlo - máte k tomu nějakou konkrétní informaci, nebo jste si to vymyslel stejně jako třeba tu údajně teď probíhající rektorskou volbu s mou kandidaturou v ní?

Finance z EU na to zajištěny nebyly, ta komunikace dlouhodobě nefiguruje ani v dohledných finančních výhledech MD resp. ŘSD. Jsou dobré důvody se domnívat, že finance z EU navíc nejsou použitelné pro dálnici, která se má stavět středem sídliště.

Ale zpět ke spojení Brna a Vídně. Vzdálenost z Mikulova k D2 je vzdušnou čarou 15 km. Diference tohoto řádu je na vzdálenosti Brno-Vídeň v laterálním směru zanedbatelná.
25. 09. 2012 | 16:03

Občan napsal(a):

Pane Zlatuško,

kdybyste byl nějaký pologramotný "Lojzek Garážista", tak bych Vám i snad uvěřil, že se neumíte orientovat v satelitní mapě.
Ale jako VŠ vzdělanému člověku, který kandiduje na rektora MUNI Brno, Vám to nevěřím.

A na této - http://www.mapy.cz/#q=Bystrc%25201%2520(ev.%25C4%258D.)%252C%2520Brno-Bystrc&t=s&x=16.521822&y=49.230924&z=16&d=addr_11611708_1&l=15 - satelitní mapě Bytrce vidím, že dálnice skrz město JIŽ STOJÍ a navíc ani omylem nevede žádným sídlištěm.
Kolem ní jsou pouze garáže, skladištní haly a jinak tam není NIC.

To už opravdu HODNĚ přeháníte; i jako žert by to byla těžká slabota.
25. 09. 2012 | 16:54

jirizlatuska napsal(a):

Jo, když stojí, tak stojí, to s tím už fakt nikdo nic nenadělá. Vidíte, a já myslel, že se pořád vedou řeči o tom, že se má teprve postavit. Na mapě sice vidím jen silnici třetí třídy III/3844, to bude ale asi jen chyba v mém počítači. Je dobře, když debata pod blogem může končit něčím pro autora takto objevným!
25. 09. 2012 | 17:13

wiki napsal(a):

jirizlatuska napsal(a): Na mapě sice vidím jen silnici třetí třídy III/3844

Zkuste si přepnout mapový náhled do režimu satelit, a třeba pak (stejně jako my ostatní ;-) ) na místě okresky "III/3844" uvidíte potenciálně šestipruhovou silnici ...
25. 09. 2012 | 22:03

Viki Louda napsal(a):

Vážený pane profesore, nedá mi to a přeci jen se ještě vyjádřím k Vašim argumentům.
1) Nemohu moc souhlasit s tím, že pojem „paralelně“ má v češtině význam i „souběžně“. To jsou dva pojmy s významem poněkud odlišným. Ale zanedbám-li tuto odlišnost a uvážím-li, že jste měl možná opravdu na mysli ten význam pojmu „souběžně“, tak ani s tím nemůžu u D2 a R52 souhlasit. Souběžně vede např. silnice Šumperk – Červenohorské sedlo a trať Šumperk – Kouty nad Desnou; nebo trať a silnice Hanušovice – Jeseník. Tyto cesty spojují stejná místa a vedou víceméně stejným směrem, ba je jim společný i tentýž zeměpisný útvar – vždy jedno společné údolí. Ale D2 a R52? Snad ještě tak po Rajhrad, ale takový kousek je vzhledem k tomu, že jde o cesty mezistátního významu, spojující Brno a Bratislavu a Brno s Vídní, tedy Brno s hlavními městy dvou odlišných sousedních států, dost zanedbatelný. Zhruba odtud dále už ale i ve vnitrostátním měřítku mají tyto cesty odlišnou spádovou oblast. D2 vede úvalem Svratky a R52 náhorními pláněmi k Pohořelicím a za nimi již začíná být oddělená od spádové oblasti D2 těžko překonatelnými umělými a přírodními překážkami. Čímž padá i Váš argument o tom, že Mikulov dělí vzdušnou čarou od D2 15 km. Ano, ale každý při pohledu do mapy vidí, kudy byste musel ve skutečnosti jet a co cestou překonat... Podstatné ale je, že to jsou prostě mezistátní trasy, které mají každá jiný cíl a jejich projektanti je navrhli v optimální trase. Cokoli jiného je tedy prostě jen nouzová improvizace. A ta sice možná státní kase krátkodobě něco ušetří, ale z kapes cestujících vytáhne zase něco navíc. Takže jeden ušetří, ale na úkor druhého...
27. 09. 2012 | 02:19

Viki Louda napsal(a):

2) Stále jsem se ale nedověděl, jak jste došel k té cifře 50 ušetřených miliard. Co s čím vlastně porovnáváte. Na první pohled to vyvolává dojem, jako byste nám chtěl tvrdit, že těch 50 mlrd se ušetří tím, že se ta R52 nedostaví. To se mi ale nezdá uvěřitelné. Že by se nedostavěním těch cca 20 km od Pohořelic ke st. hranici ušetřilo 50 mlrd? To by ta R52 byla opravdu hódně drahá i na české lobbysticko-rozkrádačské poměry...!?!
3) No a „občan“ tu upozorňuje na to, co jsem už ani nevěděl, že si totiž někteří občané postavili rodinné domy snad téměř úplně v trase té možné R43. Nyní tedy chápu, kdo a proč tak vehementně proti té R43 bojuje. Žel, svým postojem jste se- možná nechtě (?) – dostal s nimi do jednoho šiku. No, pokud tedy někdo z odpovědných pracovníků st. správy či samosprávy toto umožnil, tak bych navrhoval jednoduché řešení: Pokud by se R43 stavěla v oné staré a optimální trase, tak v místě těch nových domů vybudovat takové místní „miniobchavaty“ kolem nich a příslušné vícenáklady za tyto „miniobchvaty“ naúčtovat těm, kdo ty stavby v té trase povolili. R43 kolem těch domů samozřejmě postavit co nejlevněji, tedy např. bez PHS. Pokud je majitelé těch do trasy nastrčených domů chtějí, ať si je zaplatí. No a pokud se tím jejich nemovitosti znehodnotí a stanou neprodejné, tak ať se o náhradu škody soudí s těmi, kdo ty stavby v té trase povolili. A že se Vám to zdá příliš radikální? Možná je, ale mě osobně už prostě přestalo bavit, přispívat ze svých daní trvale na něčí spekulace, na něčí miliardové výdělky v důsledku vymýšlení co nejdražších staveb, co nejvýnosnějších způsobů dojení státní kasy, do které jsem nucený každý měsíc povinně přispívat...
27. 09. 2012 | 02:20

jirizlatuska napsal(a):

Viki Louda: Je hezké, že se nemůžete smířit s významem slova, ale doporučuji otevřít slovník. Vzdušnou cestou měřenou vzdálenost nepotřebuji projíždět; laterálně na tu spojnici může trasa směrem na Vídeň pokračovat s minimálním rozdílem mezi těmi alernativami. Údaj o nákladech je z posudku, který porovnává alernativy.
Stran R43 Bystrcí se do šiku se s nikým nestavím - ta trasa Bystrcí je nesmysl a optimální není, i kdyby tam nic nestálo; svého času jsem v Senátu dělal zpravodaje projednávání petice a jednalo se o největší nebo o druhý největší počet petentů celostátně - zcela jistě všichni ausgerechnet v té trase nebydleli. Je také zcela pochopitelné, že se jako aktivista v prvé řadě ozve ten, koho se to dotýká přímo, a ne ten, kdo bydlí třeba v Chebu. Já ostatně žiji v městě, ve kterém si nepřeji vyhazovat peníze za nesmysly, i když by mi nikdo kvůli tomu rovnou dům neboural, takže se sem tam ozývám také. Pokud se přes Bystrc stavět bude, vyjde pro nás dráž v tom, co z nás vytahuje státní kasa, kvůli tomu, že tato věc nebude financovatelná z peněz EU, nebo i kvůli nákladům na nové souběžné místní komunikace zachovávající místní dopravu vedenou dnes po komunikacích, které by vzaly za své.
27. 09. 2012 | 23:47

Lonzx40 napsal(a):

<p>If used on a rainy day, should pay special attention . I love the way she polishes off her casual outfits with the fun fringe of the bag . After their photo landed on the cover of the paper, Barhoum, who lives with his family in Revere, Mass . T
17. 05. 2013 | 09:17

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy