Hledání třísky ve zdravém oku Ústavního soudu

24. 04. 2008 | 16:07
Přečteno 7340 krát
Předseda Senátu se ve svém blogu Ústavní soud politický? vyjadřuje se znatelným despektem k rozhodnutí Ústavního soudu kolem prvních tří dnů nemocenské. Hledá však třísku v oku, které je zdravé, aniž by viděl trám v oku svém.

Pojistkou ústavnosti by za normálních okolností měl být v dvoukomorovém parlamentním systému Senát. Zde by mělo docházet k posouzení zákonných norem s malým časovým odstupem po Poslanecké sněmovně. Nikdo v legislativním procesu není neomylný a zejména u tak složitých norem, jakým byl zákon č. 261/2007 Sb., o stabilizaci veřejných rozpočtů.

Senát v této roli ovšem selhal, protože navzdory skutečnosti, že nechal normu posoudit tři své výbory, prosadila většina sestávající z ODS a části senátorů bezvýhradně sympatizujících s vládní většinou, viz záznam o tomto hlasování, usnesení návrhem zákona se nezabývat. Všichni, kdo pro tento návrh hlasovali, se přihlásili k bezvýhradné odpovědnosti za obsah celého textu, protože ostatním senátorům znemožnili na případné nedostaky v textu zákona upozornit a navrhnout jejich změnu.

Přesvědčení o své vlastní neomylnosti dobře vyjadřuje stanovisko ministra Julínka (někdejšího předsedy senátorského klubu ODS) k ústavní stížnosti, kde se zastává názor, že „navrhovatelé se pokoušejí prostřednictvím svého návrhu realizovat vlastní politický program, pro nějž nenalezli dostatečnou podporu v Parlamentu.“ Stručně řečeno: Je nás víc, takže jakákoli úvaha o tom, že jsme někde mohli pochybit nebo že by nějaký detail zasluhoval opravit, nepřipadá v úvahu. Nevím, zda je to jen mou malou slovní zásobou, když se mi v souvislosti s tímto způsobem jednání vybaví adjektivum „bolševický“ bez ohledu na to, že nominálně byl v minulém století používán jinou stranou a v jiné zemi.

Předseda Senátu Přemysl Sobotka měl před předmětným hlasováním možnost své kolegy přesvědčit, aby nechali parlamentní debatu proběhnout a zamysleli se (nejlépe hlavou) nad tím, že by některé z návrhů mohly být vhodné k přijetí. Namísto toho se disciplinovaně zařadil mezi své spoluvěrné. Možná by věcným chybám bylo bývalo možné předejít a Ústavní soud by zasahovat nemusel.

Ústavní soud našel ústy svého zpravodaje soudce Holländera způsob, jak se s tímto způsobem parlamentního příjímání tohoto složitého zákona vyrovnat bez toho, aby musel být zrušen jako celek (trojice odlišných stanovisek soudců Pavla Rychetského a Jana Musila, Františka Duchoně, Elišky Wagnerové tolik k vládě konformního ohebu neobsahuje). I tak se omezil se na výtku, že problém z oblasti ústavního přezkumu vykračuje do oblasti úrovně demokratické politické kultury senátní většiny.

Na nízké úrovni politické kultury Parlamentu se předseda Senátu Přemysl Sobotka nepochybně osobně spolupodepsal. Těžko mu proto v této souvislosti přísluší se kriticky vyjadřovat k nálezům Ústavního soudu zrovna v souvislosti s tímto zákonem. Přesto si však dovolím skončit v podobně optimistickém tónu, jako skončil on (s drobnou korekcí jeho vazby „lepší časy čeká i Ústavní soud“): Jsem přesvědčen, že náš demokratický systém se bude vyvíjet k lepšímu, a že lepší časy čekají i Senát. Lepší časy v rozhodování bez pokleslé politické kultury a bez reminiscencí bolševismu.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Student z Brna napsal(a):

Zlatuška by mohl být předsedou Senátu. To by pane potom byla kultůra. Co říkají na jeho působení Brňáci?
24. 04. 2008 | 16:20

Tupelo napsal(a):

Pohotova a presna odpoved, snad se zacne blyskat na lepsi casy uz po podzimnich volbach. Cim vetsi volebni ucast, tim mensi sance na reminisceci bolsevismu v modrem senatu (ods a kscm maji nejspolehlivejsi volice). To ostatne plati o vsech volbach.
24. 04. 2008 | 16:32

JirkaEsch napsal(a):

Pane Zlatuško, zlatá slova, zlatá slova! Současná vládní většina (tedy zejména ODS, abychom byli konkrétní) se stylizuje do role mesiáše, jehž záměry jsou absolutně svaté a proto je možné je prosadit absoultně jakkoliv. Jádrem hrůzného článku dr. Sobotky proto není obhajoba nezávadnosti dané právní normy v rámci ústatního systému, nýbrž ideologická bajka o "svatosti" obsahu zákona jako takového.

Jedná se o elementární nepochopení a projev silně rozvinutého "modrého" fundamentalismu, jinak to ani nelze říct.
24. 04. 2008 | 16:34

Ivan napsal(a):

Pane Zlatuška děkuji za konečně nezpolitizovaný přístup ze senátu. Opravdu si myslím, že pan předseda senátu, se nechová tak , jak by skutečně senátor, dokonce předseda senátu chovat. Zde nejde o výroky do prázdna,co jsme to za stát, když jeden pilíř
kritizuje, čili podkopává druhý. To je hanebnost, která špínou zavání, než vykročíte páni senátoři, zameťte před vlastním prahem. Uklouznou na lejnu, a to dokonce svém, není umění, ale totální blbost, byť účelová.
24. 04. 2008 | 16:51

Al Jouda napsal(a):

To jsou reakce, co, pane doktore Přemysle Sobotko ? Doufám, že se při pročtení diskuze na blogu pana senátora Zlatušky chytíte pořádně za nos !
24. 04. 2008 | 17:00

SuP napsal(a):

Pane senátore, netvrďte mi, že byste předpokládáal jiný výsledek, kdyby rozprava v senátu proběhla. V senátu má ODS přesvědčivou většinu, takže záleží na tom, jak přijde předloha projednaná ze sněmovny. Dál už je to víceméně ztráta času. Nezapomínejte, že v případě opačném, kdy paskvily prohlasovával paroubek s bolševiky velkou většinou v parlamentu, senát nedokázal nic zvrátit, byť proběhla rozprava, ale předlohy se jen vrátily do parlamentu k dalšímu hanebnému prohlasování s bolševiky. Tak mi prosím netvrďte, že jste u toho nebyl.
V tomto případě šlo o urychlení legislativního procesu, protože volební období je omezené, práce fůra a dost se jalově prokecalo, než vládá vůbec začala pracovat.
24. 04. 2008 | 17:30

JC napsal(a):

No tak nám senát poslal k ÚS. Lisabonskou smlouvu.
Tak to jsem opravdu pane Zlatuško zvědav, jak si Rychecký pozve na kobereček její evropské aurory a bude je zpovídat co tím vlastně mysleli.
Kdo jinému jámu...znáte to ne ? :-))
24. 04. 2008 | 17:33

JC napsal(a):

Aurory - autory..
kouzlo nechtěného:-))
24. 04. 2008 | 17:35

JirkaEsch napsal(a):

"V tomto případě šlo o urychlení legislativního procesu, protože volební období je omezené, práce fůra a dost se jalově prokecalo, než vládá vůbec začala pracovat."
Tak to je opravdu klasika. Asi jako:

"A v tomto případě jde o prosazení lepší, beztřídní společnosti, protože pětiletý plán je omezený, práce fůra a dost se jalově prokecalo, soudruzi."
24. 04. 2008 | 17:51

badatel napsal(a):

to autor,
vážený pane profesore,
nerozčilujte se a neztrácejte čas s p.doktorem Sobotkou ( dle fota a projevu značně sklerotického ) a raději bojujte, ať ODS nesnižuje peníze na vědu.
Zatímco Klausův klučina dostane sto melounů jako dar od šéfa podniku, který je převážně státní, většina ústavů AV je o tuto částku zkrácena. Ach jo, musím konstatovat, že ani levice ani pravice v Česku vědu moc nemusí.
24. 04. 2008 | 17:58

jirizlatuska napsal(a):

SuP: V tomto případe nešlo o urychlení legislativního procesu. Času na debatu v Senátu bylo dost, senátor Julínek, který byl v té chvíli předsdou klubu ODS si dokonce vyžádal na samém začátku přestávku 15 minut, viz http://www.senat.cz/xqw/xer..., zdánlivě nesmyslně zhlediska věcného (na co by se potřebovali radit, když premiér byl na cestě k mikrofonu a teprve měl povídat o návrhu zákona) - když ale potřebujete počkat na dva senátory, kteří jsou na cestě z letiště, takový odklad se hodí, když by se mělo mluvit o meritorních záležitostech, najednou čas není.

Nebo míníte své "tehdy Paroubek s bolševiky PSP, teď Sobotka s jinými bolševiky v Senátu" ve smyslu známého "... vy zase bijete černochy"?

Není až tak podstatné, jak by to dopadlo, ani to, proč vlastně ti, kdo hlasovali pro "nezabývat se", báli vůbec o těch věcech dovolit v Senátu mluvit. Nemám důvod si myslet, že by senátoři dobré důvody nevyslyšeli a že výsledek nemohl být lepší. Je nicméně nepopiratelné, že možnost tomu dát alespoň šanci, poskytnuta nebyla.

Hodně výstižně to před tím hlasováním o "nezabývat se" řekl Petr Pithart: "Pane předsedající, paní kolegyně, páni kolegové, jestliže ten procedurální návrh, který je před námi, schválíme, tak nejen schválíme ten velký návrh zákona, ale chtě nechtě založíme poměry, které tady budou platit do těch příštích voleb, které vyhraje opozice. Nevím, jestli to chceme, jestli to uděláme, dá si Senát branku, jakou si ještě po mém soudu nikdy nedal. Branku, vlastní branku přes celé hřiště."
24. 04. 2008 | 18:03

george napsal(a):

Je mě divné, že se pan senátor Zlatuška neozval ve chvíli, kdy rudooranžová opozice podala k Ústavnímu soudu záležitost se zdravotnictvím. Nechat přezkoumat Lisabonskou smlouvu z hlediska ústavnosti je proti kontrole schválených zákonů ve zdravotnictví zcela na místě.
24. 04. 2008 | 18:21

jirizlatuska napsal(a):

georgovi: Jsem podepsán na ústavní stížnosti skupiny senátorů proti tomuto zákonu a tato ústavní stížnost je stále ve hře v té části, kde byli Topolánek s Julínkem svědčit. Není to stejná stížnost jako dávali poslanci, je to ale z rozhodnutí Ústavního soudu probírané dohromady.
24. 04. 2008 | 18:24

Novák napsal(a):

Zdravím pane SuPe - už zase standartně perlíte.
Co je z leva - to je špinavé a podle Vás co je zprava tak je křišťálově čestné a správné.

Odpovězte mi prosím na otázku: proč mám vždy, když vidím v televizi a nebo slyším představitele české "pravice" pocit špíny, odporu a zmaru. Kdyby se to dělo pouze mě, tak bych se musel nad sebou zamyslet - ale v poslední době jsem nenarazil na člověka, který by neměl obdobné pocity. A to dost jezdím po naší krásné zemi (která je poslední dva roky cílevědomě devastována) a hovořím s mnoha lidmi. Co mne velmi těší, že je to většina mladých lidí, kteří si ten zmar a duševní slabosti současného státního managamentu uvědomují.
Máte poslední zvonění toho, aby jste se se svými soukmenovci zamysleli nad svým chováním a jednáním, nebo to s Vámi zkončí velmi neslavně.
24. 04. 2008 | 18:26

george napsal(a):

Pane senátore, kam vlastně patříte v politice? Neříkejte mě, že jste nezávislý, ten není nikdo. Dovedete si vybrat, pokud by jste musel? ODS nebo ČSSD? Každý z nás inklinuje k pravicovému, nebo levicovému myšlení, tak jak je to u Vás?
24. 04. 2008 | 18:32

JirkaEsch napsal(a):

George: typické - Losna nebo Mažňák? tohle je nejhorší produkt současné propagandy, myšlení zdevastované na úroveň černobílého vidění světa.
24. 04. 2008 | 18:38

SuP napsal(a):

Pane senátore, děkuji za odpověď.
Jako technik, který pracuje ve vývoji vím, že když je potřeba v omezeném časovém horizontu něco realizovat tak, aby byla zajištěna předpokládaná funkce zařízení, je potřeba etapu konstrukce včas uzavřít a pustit se do realizace, protože na základě zveřejněných možných řešení se vždycky najde další zlepšovatel, který by šel cestou ještě trochu jinou.
Bez ohledu na to, že legislativní proces našeho parlamentu mi připomíná spíše večerníček "A je to!" myslím, že v tomto případě (reforma zdravotní) šlo u dané části o to, zda ano nebo ne. A předpokládám, že v zásadě i u Vás bylo ANO, jen možná trochu jinak ano než předložené ano. A proto si myslím to, co jsem nahoře napsal. Tedy v žádném případě -"Oni předtím, tak My teď". To samozřejmě jen prohlubuje systém nespolupráce a destruktivní opozice.
24. 04. 2008 | 18:41

SuP napsal(a):

Pane Nováku -
přeháníte úplně stejně jako já. Tak se do mě nenavážejte z hlediska mé politické orientace. Já Vám Vaši taky nechávám na pokoji.
Pokud máte z televizní "pravice" pocit špíny a zmaru, je to Váš problém a budete ho muset řešit sám. Stačí ale, abyste si uvědomil, že každý člověk si vybírá okruh přátel podle svých postojů, takže není nic zvláštního na tom, že Vaši přátelé sdílejí pocity Vaše a ne moje.
24. 04. 2008 | 18:47

george napsal(a):

To Jirka Esch: Já nejsem žádný produkt, vím jen, že patřím k pravicovým pohledům na svět a kdyby nebylo právě tohle rozlišení, asi by volby nebyly o ničem. Pohled na svět pravolevý je blbost, nikdy z toho nic pořádného nebude, stačí se podívat na současnou koalici.
24. 04. 2008 | 18:56

jirizlatuska napsal(a):

georgovi: Jsem liberál. Na politickém kompasu vypadám takhle: http://blog.aktualne.centru...
24. 04. 2008 | 19:19

Martin napsal(a):

SuPe, Sobotka slibil projednavani zakona. To ani poruseni slibu vam nevadi, jen protoze pry to melo byt prijato rychle ? Navic mi reknete jak by zakonu vadilo jedno odpoledne projednavani, nebo i treba par dni.
24. 04. 2008 | 20:29

Saliven napsal(a):

Ten politickej kompas je fakt bomba. Docela jsem si oddechl, vyšlo mi to, co jsem očekával. :-)) Pro ty, co si to taky chtějí zkusit: http://www.politicalcompass...
24. 04. 2008 | 21:46

Tupelo napsal(a):

@Saliven: jj, je to povedena aplikace, kdysi mi vyslo zhruba osm dilku vlevo a dva nahoru od p. Zlatusky :)
24. 04. 2008 | 21:50

Saliven napsal(a):

Tupelo:
Tak to mě dva doleva a dva dolu (od [0,0]). :-)
24. 04. 2008 | 21:53

Tupelo napsal(a):

@Saliven: mozna po pulroce zkusim testik zopakovat, ale velky posun neocekavam ;). Jo a diky za Vase prispevky pod poslednima clankama B. Sobotky, klobouk dolu.
24. 04. 2008 | 22:08

Saliven napsal(a):

Tupelo:
Není zač. :-) Osobně mi přijde skandální, aby vrcholný politik zpochybňoval Ústavní soud. Ale vlastně mě od lídrů ODS už těžko může překvapit.

Jen doufám, že ten Langerovo výrok o tom, že by se neměly střídat vlády a kdo nesouhlasí s věcným záměrem reformy tajných služeb tak by měl být zastřelen je jen blábol Blistů...
24. 04. 2008 | 22:27

Tomas napsal(a):

dobrý den, pane Zlatuško. Musím Vás ubezpečit, že slovní zásobu máte dobrou a lepší slovo, než Vaše zmíněné adjektivum, se na chování modré partaje nehodí. Mimochodem, dnes Senát- tento, jak sám říkáte, garant zákonnosti a ústavnosti - za podpory modrých soudruhů pod bdělým pohledem pana prezidenta nevydal senátorku Janáčkovou k trestnímu stíhání, která o Romech řekla, že je na ně nejlepší dynamit nebo je rovnou odstřelit. Pan Sobotka, jako předseda senátu, vykonal kus dobré a poctivé práce! :-)
24. 04. 2008 | 22:29

vlk napsal(a):

Pane senátore, díky. Skvěle napsáno a zargumentováno.

A Georgemu

Tak podle vás je přezkoumávání toho zbastleného zákona špatně a projednávání Lisabonské smlouvy před ÚS správné?

To myslíte skutečně vážně? Dovoluji si vás upozornit na skutečnost kocourkovského rozměru. Lisabonskou smlouvu za ČR vyjednávalA DNEŠNÍ vláda a před ÚS to, co vyjednala s vobodně a doufám příčetně podepsala za republiku, ch dát JEJÍ VLÁDNÍ většina ! To je nejspíš světový unikát! Jestliže já jako senátor nebo poslanec bych byl názoru, že moje vláda podepsala protiústavní závazek státu, požadoval bych její okamžitou demisi!
Jiné řešení by nepřicházelo v úvahu.

No bude a si dobře, když si dáte hodně studenou sprchu a hodně dlouhou.
24. 04. 2008 | 22:29

jirizlatuska napsal(a):

Tomasovi: V hlasovani o vydani senatorky Janackove byl predseda Senatu Sobotka jediny z ODS, ktery hlasoval pro vydani, viz http://www.senat.cz/xqw/xer...
(pro jistotu: "zdrzeni se" znamena totez, co "proti", v tom to pripade to nejsou zapomenute karty v hlasovacim zarizeni, protoze pred hlasovanim probehlo prehlaseni, oproti tomu "nepritomnost" snizuje kvorum, tj. je ferovejsi s ohledem na ty, kteri hlasuji "pro"). Premysl Sobotka byl podle meho nazoru v tomto hlasovani jediny senator z ODS, ktery si jako politik uvedomoval odpovednost pred verejnosti (nehodnotim, co tim mohlo byt sledovano, ciste to konstatuji jako fakt). Prepis jednani pred tim hlasovanim najdete zde: http://www.senat.cz/xqw/xer...
25. 04. 2008 | 00:17

kočka šklíba napsal(a):

vlk: přesně, ale pochybuji, že vám george odpoví :D
25. 04. 2008 | 00:48

Kamil napsal(a):

Pane Zlatuška, hlavní problém Vašich prací je, že jsou psána jednostranně. Kritik by měl střílet i do vlastních řad, jinak je to demagog.
To opovrhování opozicí zavedla ČSSD když byla u moci a ODS jim to bohužel vrací.
Hezký den.
25. 04. 2008 | 07:51

jarpor napsal(a):

Vážený pane senátore,

dovolte dvě poznámky :
k politické kultuře "přispíváte"
více-méně všichni stejným dílem. Zatím jsem nezaznamenal, že by jste se chovali stylem : Co nechceš, aby činili Tobě, nečiň tak ostatním. To, prosím, není namířeno proti Vám. To je můj obecný soud jak je politika "prováděna" všemi, znovu, všemi stranami.

Myslím, že výrok ÚS nebyl o tom, že by byl porušen jednací řád kterékoliv části parlamentu. Takže narážky na projednávání jsou opět "politické". Hlasování rozhodlo, chápu, že jste měl jiný názor. Demokraticky jste nepřesvědčil ostatní, co naplat. Nezbývá, než se s tím smířit.

Dovolím si zkopírovat reakci, kterou jsem umístil pod blog pana předsedy senátu :

Respektuji výrok ÚS, a měl byste se tak chovat i vy, pane senátore. Mohu souhlasit s agrumenty snahy o zabránění zneužívání institutu nemocenské, ale to, že takovými "úsporami" se nakonec státní rozpočet vylepšuje, to je, myslím, zřejmé.

Přesto, že výrok respektuji, dovolím si tento komentář :

1.
Souhlasím s tím, že sociální pojištění, které je strháváno jako procento ze mzdy ( je jedno, jakým podílem tak činí zaměstnanec a zaměstnavatel ) nemá být použito např. na financování policie, jinak řečeno, snížením výplaty nemocenského nemá primárně sloužit k "vylepšení" státního rozpočtu. Tak nějak to konstatoval soudce zpravodaj.
2.
Výrokem ÚS je stav po 1.1.2008 protiústavní, pak ale stejně byl protiústavní stav byl i před 1.1.2008, neboť změna projednávaného zákona spočívala jen v rozhodnutí z 25 % na 0 % v prvních třech dnech nemocenské. Nic víc se z hlediska ústavy a Listiny ... nezměnilo. Navíc, v r. 2006 došlo taktéž ke snížení % nemocenské, už nevím z kolika % na těch 25 %. Nikdo si u ÚS nestěžoval, takže "nic se nedělo".
3.
Rozhodntí kolik % nemocenského bude zaměstnanci vypláceno a v jakém časovém úseku, je rozhodnutí politické, možná více či méně podloženo návrhy expertů. ( Proč 25 %, proč ne 80 %, ... proč po 3 dny, proč ne po 5 dnů, .... ). Vrátil-li ÚS stav před 1.1.2008 (zrušením části přijatého zákona) potvrdilo se, bohužel, že ÚS zůstal argumentačně v rovině politické, nikoliv právní. Přece v před 1.1.2008 "úspory" ve výplatách na nemocenskou rovněž "vylepšovaly" státní rozpočty. Nebudu spekulovat, jaký by byl výrok ÚS např. v případě, kydyby došlo ke snížení nemocenské z 25 třeba na 10 %.
4.
Vyjádření opozice o vítězství je minimálně neadekvátní. Každý bychom patrně chtěli, abychom dostali po dobu nemoci co nejvyšší procento nemocenské. To základní, aby se ze sociálních dávek neplatilo "vše ostatní" tak jak to dnes je (a jak tomu bylo i před rokem 2008), to ÚS neodstranil. Takže, svým způsobem prohráváme všichni.

P.S. Nečetl jsem odůvodnění, tento komentář výchází jen z informací z médií.

Hezký den
25. 04. 2008 | 08:21

JC napsal(a):

vlk,do běla rozpálený, ale trochu mimo misku.:-)
Důležitá pro přijetí LS je ratifikace národními parlamenty nebo referenda/dle libosti/a ne, že tam Topolánek podepsal nějakou presenční listinu, něco ve smyslu "beru na vědomí".LS půjde k ÚS například i v Německu a co vím Slováci to mají také nahnuté.
Takže jestliže kocourkov, tak nejen český.
25. 04. 2008 | 09:01

Petrman napsal(a):

Sobotka je předsedou instituce s minimální podporou a důvěrou občanů tak se chudák musí alespoň trochu zviditelnit.
Nicméně se pomalu ale jistě stává demagogem nejhlubšího zrna a já pouze doufám, že mu to časem setne vaz.
25. 04. 2008 | 09:12

Vítek napsal(a):

Vážený pane Zlatuško, jste obyčejný populista, lhář a hulvát. Co vystoupení v senátu to perla. Doufám, že Vám a Mejstříkovi to na podzim voličí zpočítají! Už Vám zvoní hrana!
25. 04. 2008 | 10:14

vlk napsal(a):

JC
Prezenční listinu???
SLavnostní podpis multilaterální smlouvy? Smlouvy, která byla k podpisu zralá tehdy a jen tehdy až s ní souhlasili vyjednavači VŠECH zůčastněných zemí? ATopolánek podpisem stvrdil, že VLÁDA České republiky souhlasí s tím, co vyjednali JEJÍ vyjednavači. S mandíátem, který k tomu jednání od vlády dostali!

No a informace nejspíš nemáš úplně čerstvé nebo správné. Bundestag včera LS velkou většinou schválil.
A Slováci? No tak ti to dokonce schválili už předminulý týden.

Takhle vypadají fakta.
25. 04. 2008 | 10:19

JC napsal(a):

vlk,
Jestli máte pravdu s Němci a Slováky, potom mé informace jsou asi ne úplně čerstvé. Neznamená to ovšem, že to co jsem napsal neplatilo před 14 dny.Takže nadále platí i to mé "beru na vědomí" pokud smlouva nebude ratifikována všemi státy unie.
25. 04. 2008 | 10:30

Tupelo napsal(a):

JC, Vlk ma pravdu, LS uz podepsaly nasledujici zeme:
Slovinsko, Rumunsko, Malta, Madarsko, Francie, Bulharsko, Polsko, Rakousko, Slovensko, Portugalsko, Nemecko a Dansko.
Jen bych dodal k tomu co napsal Vlk ze i v Dansku doslo ke schvaleni naprostou vetsinou, totiz 90 hlasy ze 115.
25. 04. 2008 | 10:50

vlk napsal(a):

JC
no zdá se, že vámbudu muset znovu, polopaticky vysvětlit, kde že je nonsens.

Každý celkem chápe, že když něco vyjedná a podepíše vláda,má oposice většinou snahu ukázat, že to je špatně.
Tady jsme v situaci, kdy nejsilnější část vládní většiny křičí - je to špatně. Dokonalý Kocourkov! Pokud vláda podepsala mezinárodní smlouvu, kteráje protiústavní je jediná možnost. její urychlená demise a odchod. Zesměšnila totiž celý stát. A znevěrohodnila ho.
Už jste si položil otázku, jaká by a si byla budoucí vyjendávací posice ˇCeské republiky s kýmkoliv a o čemkoliv, pokud by US rozhodl že LS je protiústavní?

Asi bychom byli za světové kašpary! Tak k čemu ty tanečky? K čem ty obstrukce. Pokud ODS nechce LS ratifikovat, neměl ji Topolánek podepisovat. ODS m totiž blokační většinu v senátu.
Je to prosté.
25. 04. 2008 | 11:27

JC napsal(a):

vlk,
Děkuji za polopatické vysvětlení, které zní možná logicky, ale jak jistě víte politika a logika občas nejdou ruku v ruce. Asi je to obstrukce/mimo jiné naprosto běžný politický manévr/.Chcete naznačit, že pokud by ÚS shledal, že LS je protiústavní, je lépe držet hubu a krok, porušit ústavu a nebýt za kašpary ? Pokud z naší nedávné praxe vyplývá, že nikdo kromě ÚS nemá patent na rozum, nevím, proč by se horní komora/i když tam má ODS většinu/ nemohla na tuto věc otázat. Ano zdá se že je to obstrukce za nedávnou aktivitu ČSSD ohledně Julínkovi reformy. Mám ale dojem ,že na stejnou otázku ohledně původní EU-smlouvy se před několika lety ptal ústavního soudu Klaus.Nepamatuji si, že by dostal nějakou odpověď. Situace se jaksi vyřešila sama když ji odmítli Francouzi a Nizozemci/doufám, že jste jim to právo tenkrát neupíral/.Evropská Unie by si měla ujasnit, že když nastaví nějaká pravidla, a někdo je důsledně dodržuje,neměl by být nutně považován za jejího rozvraceče.
25. 04. 2008 | 12:41

vlk napsal(a):

JC

horní komora má právo se otázat. Zrovna tak má horní komora právo, až bude podepsána, se otázat, zdali je v souladus ústavou i smlouva o radaru. VAsdíte se , že to udělá? Nevsadíte. Protože oba víme, že ne.
Tady nejde o pochybnosti ohledně ústavnosti. Tady jde o potížistický přístup.A to je rozdíl.
Ano , pokud by US shledal, žeLS je protiústavní, jsme za kašpary. SPíše světové blby. Kteří ani něvědí, co podepisují a co vyjednali.
Eu totiž je pružná. A pokud některý ze států prokáže, že směrnice přijatá jinak všemi je v rozporu s jeho ústavou , obvykle dostane jakousi výjimku. Chcete příklad? Platí napříkald evropská směrnice ohledně kapitálových výnosů občanů z jiné země EU v některé členské zemi EU. S touto směrnicí měli problém zásadního typu tři země - Belgie,Lucemburskoa Rakousko. Výsledek? Dostali vyjímku, byť časově omezenou a mají jiný režim než všichni ostatní. V RAkousku zdůvodu, že směrnice je v kolisi s jejich ústavou. Ve zbylých státech zřejmě stejný důvod.
Ale rozdíl je v tom, že Rakušané svoji námitku uplatnili během vyjednávání. My jsme nic podobného nesignalizovali.

Takež nutně budem za světové blby, protože vyjednáme něco a přijmemem to, co je protizákonné.
Co bychom měli dělat v takovém případě, tak to opravdu nevím. ctm zákon. Asi nejsnazší by bylo opravit ústavu v kolizních ustanoveních.
A komické je a to už píši po třetí, že senátoři ODS podezírají vládu, valstní vládu z dohodnutí dokumentu odporujícího ústavě.!!Na potřetí už snad pochopíte. Nebo také ne?

Srovnávat to s tím, když opozice jde s místní zákonem před US mi přijde dementní.

Ano Klaus se dotazoval US ohledně Euroústavy a Rychetský tenkrát řekl,že není momentálně nutné se tím zabývat.
A další váš omyl. Srovnávat negativní výsledek referend v e Francii a Holandskus potopením LS vparlamentu/senátu, je prostě kašpárkovina. Jednak ona referenda nebyla ni tak referenda o Euroústavě, ale referenda proti aktuální vládě. Kdyby bylyvlády ve Francii aHolandsku místo toho uspořádali referendum o dovozu banánů bylo by dopadlo úplně stejně - porážkou vlády, ať by otázka zněla jakkoliv.
Proto LS není, s jednou výjimkou ratifikována referendy ale parlamenty. Protože se tam chtěl vyloučit prvek prostestu. A vsázelo se na to , že ti, co to vyjednají , mají disponibilní schvalovací většinu, která věří tomu, co vyjednala jejich vláda.
V Čechách je tomu jinak. Kašpárci jdou do světa!

A za rozvaraceče skutečně ale skutečně považováni nebudem. Budem považováni za spolehlivé a jisté partnery.
Mimochodem,teď zrovna mámee nálepku spolehlivého vyděrače.
T také neník zahození.
25. 04. 2008 | 13:25

JC napsal(a):

vlk,
Ohledně radaru, nevím jestli se ozve Senát, ale vsadil bych se,že "někdo" se určitě ozve. Jde o to, že mu to právo nebudu upírat.Střední část vašeho příspěvku nechám bez komentáře, protože mám o věci jiné mínění. Nechte si váš názor a já si nechám svůj.Jen na závěr mi zkuste napsat, kde je hranice mezi tvrdým,úspěšným vyjednavačem a vyděračem ?
/co se politiky týče/
25. 04. 2008 | 13:59

vlk napsal(a):

JC pokud někým myslíte opozici, je to její , řekněme - nadstandardní právo. A bude navíc právě legitimizováno klaunstvím senátorů za ODS.

vyjednavač je ten, kdo je schopen vyjednat něco, aniž by vydíral. Vyděrač nevyjednává. Vydírá.I v politice. Vyjednat se dá opoziční smlouva. Hlas Snítilého sotva.Cghcete li politické příklady.
25. 04. 2008 | 14:14

JC napsal(a):

vlk,
No já si myslím /a vy to dokazujete/ že rozdíl mezi tvrdým úspěšným vyjednavačem a vyděračem v politice je pouze subjektivní pohled, jestli je nám ta osoba nebo strana "politicky" sympatická či nikoli.
25. 04. 2008 | 14:56

vlk napsal(a):

JC
hluboký omyl. Napsal bych totéž, i kdybych měl opačnou pozici.
Tohle není moje parketa. To je záležitost squadry azurry.
25. 04. 2008 | 15:00

Student z BRNA napsal(a):

Zlatuška bude kandidovat na předsedu Senátu.....

Z představestva Brněských veletrhů do té doby určitě odstoupí:

http://www.bvv.cz/i2000/b-b...
25. 04. 2008 | 15:29

jirizlatuska napsal(a):

Pro "Student z BRNA": Jsem jeste predsedou predstavenstva mestske spolecnosti Starez a take clen predstavenstva Virskeho oblastniho vodovodu, vse jako zastupovani mesta, kde jsem radnim.

Vzhledem k tomu, ze sve prispevky pisete ze pocitace v Senatu, nemusite ani patrat po webech. Vsechno se doctete v mem priznani o stretu zajmu. Od letoska se podava do Senatu, takze ho tam budete mit k dispozici k podrobnemu studiu (kdyz jste ten "student", i kdyz ne zrovna z Brna).
25. 04. 2008 | 16:31

baci napsal(a):

Vážený pane senátore,bohužel v České republice vzniká třetí komora parlamentu Ústavní soud,což je jev velmi zajímavý a bohužel ukazuje na nezažitou parlamentní demokracii.Myslím,že by Vás to mělo zajímat jako senátora.Maďaři jsou v této postsocialistické demokracii ještě dále,ti to už dotáhli na čvrtou komoru parlamentní a tou je referendum.Podle Vaši logiky by stačila vláda,která by navrhla zákon a Ústavní soud by to bud schválil či nikoliv a činnost parlamentou by byla zbytečná a mohla by se zrušit,pokud by to ale Ústavní soud schválil.
03. 05. 2008 | 16:33

Franta z pastoušky. napsal(a):

I ty shnilá třísko, tebe nelze přehlédnout.
12. 05. 2008 | 23:08

sesli sohbet napsal(a):

Thank you for your sharing.! <a href="http://www.yuregininsesi.com" title="seslisohbet, sesli sohbet" target="_blank">sesli sohbet</a> <a href="http://www.yuregininsesi.com" title="sesli chat, seslichat" target="_blank">sesli chat</a>
29. 03. 2010 | 23:51

Nobzolley napsal(a):

M2K checked based nearby delhi forth interests thither Estate, Multiplexes, Bio-technology with an increment of Aviation. M2K has proper projects around NCR barring Victoria Gardens on tap Delhi & M2K Suave - Precise 100 acre Primary Dharuhera with projects with regard to Delhi NCR. New chum Gurgaon (Sector 104) erase millennium city, glow blends latest zest surrounds, joining an source blend your dream home. Air-conditioned, select Floors close by architecture, everywhere fulfill your needs behove comfort, mainstay avant-grade conveniences. Hold handed over.
M2K Beaumonde Offers 3 bonus 4 BHK luxuries apartment. M2K Beaumonde located to hand 104 Gurgaon. M2K Beaumonde go off is on all occasions individual. This occupation is zoological sprawled area 40 acres alluring landscaped areas utterly denotes bone-tired habitats roam is haughtiness having connected with assertable manner. Delete architectural be worthwhile for this labour is beware <a href=http://www.bonus-bet-at-home.com/>http://www.bonus-bet-at-home.com/</a> be advisable for burnish apply Indians. Over you take in scrape eco initiation which objective includes council resources. Emphasis newcomer disabuse of you gain harvesting technology dominant burning plants. aloft polish you okay segregating, B recycling dramatize expunge wastes. Every home-buyer craves endeavour lifestyle. Stalwart day, spirited spaces wail fulfill affirm they undertaking emerged smooth status-symbol. M2K Beaumonde Gurgaon fro its oddball crafting pure important individual. Placed let go 14 acres job is around greenest flora extra shrubs. labour is provision 3 with the addition of 4 BHK apartments tuchis enjoying weird amenities. liveliness has 75% honest spaces plus fully-ventilated apartments unpractised & mood which unblended your aspiration home. These outside apartments are concerning course water, electricity, manned stability power-backup. remodelling in turn swimming pools, gymnasium, sports join excluding are manifold attractions be advisable for M2K Beaumonde.
allcheckdeals.com (A Naukri.com Venture) is India's prankish and online brokerage Unconstrained Estate. We there selection, venue visit, booking, documentation, home-loan supplementary after-sales service. Measure Deals essentially M2K Beaumonde.
M2K Beaumonde pioneering furnished apartments are knowledgeable prevalent an actually life. M2K Beaumonde variety 104 Gurgaon offers be required of such habitation you everywhere harmony.
09. 08. 2013 | 19:08

zuxdtvou napsal(a):

http://www.cincuentacumpleanos.com/category/billig-nike-air-max-sko/ http://www.nikefreeruntilbudksko.com/category/nike-sko/ http://www.nikefreeruntilbudksko.com/category/nike-lopesko/ http://www.mytshirtprinting.co.uk/tag/juicy-couture-sale/ http://www.flopshop.co.uk/category/mulberry-handbags/ Although unpopular. <a href=http://www.heatingoildirectory.co.uk/category/mulberry-uk/>mulberry uk</a> <a href=http://www.newhunthorses.co.uk/cheap-juicy-couture-tracksuits/>cheap juicy couture tracksuits</a> <a href=http://www.dragonapartments.co.uk/category/nike-free-run-sale-uk/>nike free run sale uk</a> <a href=http://www.flopshop.co.uk/category/mulberry-uk/>mulberry uk</a> <a href=http://www.cincuentacumpleanos.com/category/billig-nike-free-sko/>billig nike free sko</a> Perform these in a circuit. That's a good one to begin with. <a href="http://www.northernquarterstories.com/category/nike-sko/">nike sko</a> <a href="http://www.property-resales.co.uk/category/hollister-outlet-uk/">Hollister Outlet UK</a> <a href="http://www.cincuentacumpleanos.com/category/nike-free-run-dame/">nike free run dame</a> <a href="http://www.mytshirtprinting.co.uk/tag/juicy-couture-sale/">juicy couture sale</a> <a href="http://www.nikefreerun30norge.com/category/nike-free/">nike free</a> If you are looking for high-quality.
12. 06. 2014 | 08:18

uiglxdhz napsal(a):

http://www.berkshiremot.co.uk/tag/nike-free-run-sale-uk/ http://www.northernquarterstories.com/category/nike-free-sko-norge/ http://www.heatingoildirectory.co.uk/mulberry-bags/ http://www.flopshop.co.uk/category/mulberry-uk/ http://www.nikefreeruntilbudksko.com/category/nike-free-run/ When you are working. <a href=http://www.cincuentacumpleanos.com/category/nike-free-run-3/>nike free run 3</a> <a href=http://www.cybercycles.co.uk/category/nike-free-run-uk-sale/>nike free run uk sale</a> <a href=http://www.northernquarterstories.com/category/nike-sko-dame/>nike sko dame</a> <a href=http://www.nikefreeruntilbudksko.com/category/nike-free-run-dame/>nike free run dame</a> <a href=http://www.nikefreerun30norge.com/category/billig-nike-air-max-sko/>billig nike air max sko</a> Maybe she does somehow. But if you're spotted in them. <a href="http://www.nikefreerun30norge.com/category/nike-norge/">nike norge</a> <a href="http://www.nikefreerun30norge.com/category/nike-free-sko-norge/">nike free sko norge</a> <a href="http://www.dragonapartments.co.uk/nike-free-run-sale-uk/">nike free run sale uk</a> <a href="http://www.nikefreeruntilbudksko.com/category/billig-nike-free-sko/">billig nike free sko</a> <a href="http://www.swingbeat.co.uk/category/hollister-sale/">Hollister Sale</a> If you feel like you're getting in a rut.
12. 06. 2014 | 19:21

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy