Komedie kolem nových značek na D1

04. 11. 2008 | 08:08
Přečteno 8895 krát
Pro slušné řidiče je velmi pravděpodobně přezutí na zimní pneumatiky věcí samozřejmou i bez zvláštních nařízení. Výhody jejich lepší přilnavosti poskytují vyšší bezpečnost nejen těm, kteří na nich sami jedou, ale i jeich okolí, do kterého se na letních při potížích při brzdění snáz nabourají. Zákony a vyhlášky jsou zde kvůli tomu, aby žádoucí chování vynutily u řidičů, kteří nemají rozum sami od sebe. V právním státě je docela podstatné, že vynucovat lze pouze povinnosti, které jsou stanoveny zákonem (případně vyhláškami, k jejichž vydání zákon obsahuje zmocnění).

V případě povinné zimní výbavy měl ministr dopravy možnost zvolit obecnou zákonnou úpravu odpovídající požadavkům v některé z evropských zemí.
Zimní výbava
Zimní výbava
Místo toho se rozhodl pro originální, „českou“ cestu: Ministerskou vyhláškou č. 200/2008 Sb. přidal nové značky „Zimní výbava“ s označením C15a a „Zimní výbava - konec“ s označením C15b do vyhlášky č. 30/2001 Sb. Technicky si tím usnadnil práci, protože nemusel do parlamentu se změnou zákona. Originální příkazová značka, která nemá jinde v zahraničí obdobu, bude jistě způsobovat zmatek zahraničním řidičům. To může být rafinovaným účelem zvolené cesty - jednak ukážeme, že jsme hrdinní odpůrci jakýchkoli harmonizací právního prostředí (nejen) v Evropě, druhak dáme našim policistům možnost od neznalých řidičů-cizáků vybírat pokuty.

Praktické užití nových značek však hraničí s komedií, když vidíme, jak je značka plánována na úseku u Humpolce. Ministerstvo dopravy dlouho tvrdilo, že na dálnici D1 tyto značky nebudou, poté pár dní před 1. listopadem zcela nečekaně otočilo a oznámilo, že na D1 mezi 90. a 112. km budou. Zmatek ministr svedl na chybu mluvčího ministerstva a na novinářům povýšeně sdělil, že se snad touto změnou na poslední chvíli nic špatného nestalo a svého mluvčího za to přeci nevyhodí (vskutku občanskodemokratický náhled na vztah ministerstva vůči občanům - vrchnost se má poslouchat bez reptání a nějaké přiměřené lhůty nebo předvídatelnost chování jsou jen směšné proklamace, kterých si lidé „u moci“ nemusí všímat).

Ještě komičtější je skutečnost, že značky mají být osazeny doplňkovými tabulkami ve znění „Při teplotách pod pět stupňů Celsia“. Taková tabulka je totiž v rozporu s úpravou, kterou si ve vyhlášce ministerstvo samo stanovilo. Vymezení značky C 15a v § 10 odst. z) stanoví, že tato značka může být opatřena doplňkovou tabulkou. Nikoli však takovou, která by se vztahovala k teplotě, ale výhradně k době platnosti: „... pod značkou může být umístěna dodatková tabulka E 12 s uvedením odlišné úpravy doby platnosti“ (viz též dokument Ředitelství silnic a dálnic k této značce).

Pokud budou značky s dodatkovou tabulkou „Při teplotách pod pět stupňů Celsia,“ skutečně na dálnici osazeny, budou to značky, se kterými text ve vyhlášce nijak nepočítá, a proto nelze požadovat po řidičích, že by se jimi měli cítit vázáni. Policie se nejspíš bude věnovat kontrolám dodržování takových značek, těžko si však představit, že řidiči, kteří nebudou souhlasit s pokutami nebo trestnými body uděleným na základě značek odporujícími vyhlášce, u soudu neuspějí. V takovém případě ministr dopravy přidá policistům zbytečnou práci a odvede je od činností, které by bezpečnost na našich silnicích zlepšily (snad aspoň policisté přezutí jezdit budou, protože je známo, že opak jejich ministr považuje za šlendrián bez ohledu na jakékoli značky-neznačky a byl by ochoten policejní auta do jara na silnice nepustit).

Je skutečně vynikajícím vysvědčením úrovně práce ministra dopravy, když vyhláška zavádějící „jeho“ novou značku obsahuje na svých několika málo řádcích ustanovení, které přímo protiřečí způsobu, kterým má být značka o pár měsíců později používána. Ministrovy kvality však nejspíš leží jinde - když si vybavíme, jak svému premiérovi zaplatil cestu privátním letadlem na dovolenou, jistě se zrovna on mezi adepty na odchod z vlády neocitne.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Miloš napsal(a):

Jsem rád, že nejsem řidič a hlavně ne na dálnici D1. Zimní gumy, pokud vím, lépe přilnou ve sněhu nebo na mokré silnici, ale zase víc vozovku poškozují tam, kde sníh a led nejsou. Takže přezouvat po 3O km? Se vztahem vrchnost - kmán to sedí. Jeden ze zákonů profesora Parkinsona praví, že pokud chcete rozvrátit organizaci, kterou řídíte, je nepředvídatelnost jednou z nejsilnějších zbraní (dále je to právě to dělení pán/kmán).
04. 11. 2008 | 08:31

Komančov 008 napsal(a):

Asi mame štěstí na minystry dopravy někdy mí to připada že je dopuručil chocholoušek.Jeden chodí pěšky po dalnici kolik za to vlastně dostal bodu a ma vubec řidičak a druhy si asi planuje otevřít pujčovnu pneumatik na dalnici a možna taky vybuduje telefoní poradnu kolik je zrovna teplota na dalnoici a jestli to bude po metrech monitorovat jinak nevím nebylo by lepší kdyby soi koupil kozy nebo ovce a prodavaol syr u dalnice to je to same asi jako bodovy sistem a pokyty a pro nositele dštniku.Čípkovana ve velkem.Ja nevim co říka zakladní listina prav a svobot ale určitě vim ,je to diskriminace pokuta stejna proněkoho kdo ma příjem 10 000tis,a toho kdo ma 100000.Bohužel v komančově je vše možne a řikají si demokrate .Poblazněna demokracie čipkovaci demokracie aneb pionyrsky šatek vitězí važebín soudruzi a soutušky .
04. 11. 2008 | 09:01

Mann napsal(a):

Vy máte profesore teda starosti. Na to jste studoval? Dost laciné.
04. 11. 2008 | 09:30

Terry napsal(a):

Stále se potvrzuje konstatování, že do politiky se "hrnou" lidé
1) s vidinou snadného zbohatnutí (kde jinde by strojvůdce k miliónům přišel?)
2) nekompetentní, ale o to víc s větším pocitem vlastní důležitosti
3) bez jakýchkoliv skrupulí
4) nemorální
5) primitivní, ale o to víc schopní všeho
6) mentalitou i projevem vulgární sprosťáci, hulváti a burani

A strany ty "nejlepší z nejlepších" (z této sorty), kteří se "protačili" do vedení stran, delegují na řídící křesla ve státní správě, včetně nejvyšších.

Nemohlo a nemůže to jinak skončit. A bohužel to ani nekončí.
Ani přes Topolánkovo lidsky upřímné (ale rozhodně se nehodící k chování předsedy vlády ČR, při tak "důstojném" (?) aktu jako je volba prezidenta ČR v přímém přenosu):
"Ať jdou do prdele všichni!"

Opravdu nás reprezentuje "elita".
04. 11. 2008 | 09:45

Štěpán Fanatik napsal(a):

Pro Komančov 008:
Já nevim že to nechápete, ale přestně tato kauza je důkazem, proč u nás nemohl mít komunismus šanci..
Češi dokážou podělat i vyhlášku o zimních gumách..

Jen díky tomu, že je blízko něměcko, nejsme na úrovni mongolska.

Kocourkov je proti nám Liga Mistrů.

Dokonce se najdou tací, co budou tvrdit, že to je vlastně dobrej nápad:)

Jen představe, že někdo vyrazí z prahy kde je +10, na Vrchovině přezuje gumy, protože je -5, a v Brně zase na letní protože bude zase +10.

Načež když se v květnu někdo vyseká na namrzlém mostě, kde ta značka nebude..je to OK:)

a abych jen nekritizoval:
Umím si představit zákon, který by zaručil, že viník nehody zaplatí mastnou pokutu, pokud neměl zimní gumy.

Je jasný, že v naše státě, když se do toho obuje pan. Sokol, tak ten kdo to do někoho narve..a bude mít zimáky..bude z toho venku, protože ten před ním měl letňáky a mrzlo..
Těším se na to:) viz kauza..člověk co byl přejetý a náhodou přežil, platí poškození vozu:) prostě země česká, domov blbů:)
A svedu to do politiky:
Až přestane Topolánek řešit to, že mu někdo chce vzít jeho židli a začne se zabývat takovýmito "prkotinami" budu ho volit.
Protože k tomu mám vládu a premiera...ne aby určoval kudy pudou prachy:)
04. 11. 2008 | 09:49

student napsal(a):

Pane profesore. Jako informatik ovládáte logiku, a to je vám právě na prd.V našem státě totiž zvítězili ti, co logiku neovládají, a ti prosadili základní státní poučku. Nevadí když je to blbě, hlavně když to je podle zákona.
04. 11. 2008 | 09:59

neo napsal(a):

Pane Štěpáne fanatiku:

souhlasím, že značka je blbost a mělo být stanoveno období, kdy budou zim gum povinné na všech komunikacích.

ale kauza pana Pravce??

Je samozřejmé, že viník nehody by měl uhradit škodu na vozidle. Pravec nehodu zavinil, navíc byl opilý ač nezletilý.
Majitel vozidla oprávněně nárokuje úhradu škod .

To, že řidič neposkytl provní pomoc a navíc ho odvezl do lesa je věc jiná a řidič bude samozřejmě potrestán.
04. 11. 2008 | 10:08

Štěpán Fanatik napsal(a):

to neo:)
Takže majitel by v případě umrtí onoho nešťastníka, kterému někdo podal alkohol ač byl nezletilý, by nárokoval škodu u pána Boha?

To myslíte vážně?Kdyby spadla naprosto střízlivá větev ze stromu, tak by to zkoušel u zprávy lesů?
04. 11. 2008 | 10:28

Štěpán Fanatik napsal(a):

to neo:)
samozřejmně Správy Lesů:)

Ale to je zase úplně mimo téma blogu.

Prostě tato země je prostě divná.
Jsem Čech, vážím si toho. Ale pokud mám prezidenta který tvrdí že globální oteplování je blbost..a když ve Francii je voda o 1,5m výš tak mlčí.
Pokud mám premiréra, za kterým stojí mafie a pak premiéra kterýmu snad i plýnky jeho dítěte zařizuje mr. Dalík.

A lidi dál chodí do práce a nevyjdou do ulic..je prostě něco jinak.

A když cestou do práce vidím jak MP kontroluje auta na modrý zóně a 100m dál stojí holka co asi nečeká na autobus?

Není tu něco jinak?
Jsme normální? jako myslím občani ČR?
Dokonce najdu názory kde šikanu ze strany MP dokáže někdo obhajovat? třeba po holubech střílející důchodce co má před bárákem svou 105?:)
04. 11. 2008 | 10:34

Železnohorský napsal(a):

Nejde mi na rozum, jak to chtějí mezi 90. a 112. km kontrolovat, když tam není odpočívka. Stáhnout provoz do jednoho pruhu, odstavovat auta do druhého a koukat na gumy? Nebo dalekohledem?
04. 11. 2008 | 10:38

Vico napsal(a):

Štěpáne Fanatiku - poté, co jste tu napsal, mi není jasná jen jedna věc, že jste Čech a vážíte si toho. Pokud, podle vás, Češi dokáží podělat úplně všechno a nebýt Němců, zůstali by na úrovni Mongolska /tedy níže než Maďaři,Poláci,Balkán atd./bych si já osobně toho, že jsem Čech nevážil.Nějak by to chtělo pane Fanatiku dovysvětlit.
04. 11. 2008 | 10:46

džajár napsal(a):

Zatím nikdo neví (ani policie),jak bude VĚROHODNĚ měřena teplota na inkriminovaném úseku D1.A bude měřena teplota VZDUCHU nebo teplota POVRCHU vozovky??!!
04. 11. 2008 | 10:49

neo napsal(a):

Štěpán fanatik:

v případě úmrtí by majitel pravděpodobně požadoval úhradu od zákonných zástupců.

v případě pádu stromu, by se obrátil nejspíš na pojišťovnu.

stále to ale nemění nic na faktu, že Pravec opilý zavinil nehodu a úhrada škody je nárokována oprávněně.
04. 11. 2008 | 11:14

Štěpán Fanatik napsal(a):

Pro Vico:

Tak Čech byl třeba pan Křižík nebo skoro Čech pan Baťa nebo Masaryk nebo dokonce Foglar či dalších xx jmen..

bohužel skoro nikdo se podle např. foglarových ideálů v naší zemi nechová.

Jsme hladoví po tom se vyrovnat západu.

Vždycky, když vidím Rusa jak nakupuje mercedesy,kolínské a drahé šampaňský..řikám si..nj.. to je ten stejný komplex co máme my.

Pocit, že jak zpívá Landa, hmota zvítězí nad duší.

Problém je v lidech..

Občas potkám osvíceného člověka..uvědu příklad..pan Václav Cílek nebo Jiří Grygar..lidi na které jsem hrdý, že je máme.

Ale, když začne tyhle pány fuckovat pan Topolánek a fakticky vzato je také jejich premiérem a spolurozhoduje o tom, že pojedou po dálníci a budou muset 3x přezouvat, tak mi to prostě hlava nebere a za voliče kterým to hlava taky nebere a takovéto lidi dokonce volí svobodně ve volbách se stydím.

poslední volby dokázali že 60% voličů je banda, která reaguje na bilbordy a světlo.
Protože volit mezi ODS a ČSSD..znamená nevolit JE!

Ale to jsem úplně, ale naprosto od tématu.

Zásadní je jedna věc..
Morálka naší společnosti je na úrovni ankety návštěvnosti zařízení pro pány.

Našich politiků kecy od věci..nic neřeší..tápání kolem problémů a hledání vlastní svobody způsobuje radikalizaci společnosti..

Zeptejte se vzorku mladých co si myslí o AH? a co by udělali s Romy? za 20 let se možná budeme divit jaký bude mít vedlejší efekt dnešní život v bahně peněz.

A propo...zcela jasně je celý zákon výsledkem lobingu pneu společností..
Protože zdravý rozum člověka říká..
když sněží..můžu jet vlakem nebo autobusem..to, že někdo bude mít zimní gumy..a pojede dál 130 na sněhu..jeho bezpečnost neovlivní.

Vemte si kalkulačku a spočítejte si o kolik se zde jedná peněz..a kolik práce toto rozhodnutí přinese - zainteresovaným firmám.
+ výberčím II.daní..tedy policii.

a dost.
vlastně akorát plkám.
04. 11. 2008 | 11:26

toko napsal(a):

Vyhláška 200/2008 Sb říká, že použití zimních pneumatik může být nahrazeno použitím sněhových řetězů.
Sněhové řetězy lze ale nasadit jen pokud je dostatečná vrstva sněhu. Takže vlastně je možno jezit s letními pneumatikami a mít sebou řetězy...
04. 11. 2008 | 12:06

Ivo Peterka napsal(a):

toko: No, ale D1 budou určitě pluhovat a solit nehledě k tomu, že s řetězy se dá jet jen 50km/h.
04. 11. 2008 | 12:38

Pavell napsal(a):

Hele, Zlatuško, všichni ví, že jsi ředitel zeměkoule oslněný vlastní genialitou. Tak si holt kecej a piš, pár mag*rů ti bude telskat, ale to je tak asi všechno. Zaplaťpámbu už nebudeš opruzovat v senátu.
04. 11. 2008 | 13:12

Kritik napsal(a):

Zdalipak ty chytré ministerské hlavy také prozkoumaly, kam z dálnice odbočí řidiči, kteří zimní pneu nemají? A zdali to projednali s obcemi postiženými nadměrnou dopravou v případně vzniku povinosti zimních gum?

Také bude zajímavé sledovat, co se stane, když člověk vjede při -5 stupních do zóny s povinností zimních gum a v průběhu jízdy teplota poklesne. Což je úplně normální stav, kdo jezdí otevřenou krajinou a pak vjede do krajiny lesní dobře ví, že pokles teplot může činit i 3 a více stupňů. A čí teploměr bude ukazovat ten správný údaj?
04. 11. 2008 | 13:16

Kritik napsal(a):

Opravuji - při 5 stupních
04. 11. 2008 | 13:18

neo napsal(a):

Kritik:

celé to znamená, že na dálnici musíte mít zimní gumy. nikdo přece nebude na dálnici přezouvat po projetí úseku kde je povinnost mít zim. gum.
04. 11. 2008 | 13:19

Štěpán Fanatik napsal(a):

Tak znova:)
4000000000 kč..pokud by si zimní gumy měnilo milion aut a to by je stály litr..tedy asi by je koupili v akci v Obi:)

Moje gumy stáli 1300,- jedna..a 5 servis..

o tom je ta vyhláška..

Bezpečné...je jezdit vlakem:)
bez pásů,autosedačky a dobrou knihou na čtení:)

ale, já jsem taky línej:)
04. 11. 2008 | 13:28

Al Jouda napsal(a):

Pan bývalý senátor Zlatuška má pravdu.
Možná, že by problém vyřešila dodatková tabulka s textem :" Při souvislé vrstvě sněhu na vozovce".Tím by se vymezila časová platnost značení v souladu s vyhláškou. Současně by bylo nutno značení umísťovat tak, aby vozidla s letními pneumatikami mohla značený úsek objet.
04. 11. 2008 | 13:33

neo napsal(a):

al jouda:

jako při nehodě na D1? nic, klid, žádný sníh.... najednou vánice a hup, bum...letní gumy k ničemu.
04. 11. 2008 | 13:42

džajár napsal(a):

Tak koukám,že nikdo nezná odpovědi na mé otázky!!!??? Chytrolíni projevte se!!!
Přece nemáme tak blbou inteligenci???
04. 11. 2008 | 13:52

Korbel napsal(a):

Ne jen že prohráli ve volbách ale 10 000 pro stará auta a zimní gumky 4mm jim vygumují celou stranu na trvalo, ani nemají sebezáchovný pud, tak ať jdou k čertu!Pamatujte si strana ODS na dušičky natrvalo zemřela!
04. 11. 2008 | 14:45

Frante napsal(a):

Ono je ale na druhou stranu těžké po řidičích požadovat 4000,-Kč navíc za nové gumy a dalších 700 dvakrát ročně za přezutí. Když si uvědomíte co udělalo s volebními preferencemi 30Kč za lékaře. Schválně vydržte jestli to příští Paroubkův ministr napraví. A můžeme se i vsadit jak to dopadne.
04. 11. 2008 | 15:10

neo napsal(a):

Korbel:

podle všeho nevíte, o čem píšete.
Kdo si dnes koupí starou kraksnu?

Nejvyšší možný poplatek 10 000 korun se bude týkat aut Škoda 100, 110, 105, 120, 130, wartburgů, moskvičů, oltcitů, trabantů a dalších aut vyrobených zhruba před rokem 1992.

Pět tisíc zaplatí nový majitel auta vyrobeného zhruba v letech 1992–1996 a nejnižší poplatek tři tisíce korun se má vztahovat na vozy z let 1996–2000. Nebude však rozhodovat rok výroby, výše poplatků se odvíjí od emisních limitů, které byly v daných letech zaváděny.
04. 11. 2008 | 15:11

Martin napsal(a):

Děkuji za přesný komentář ke značce. Spousta komentátorů pouze klábosila, prof. Zlatuška napsal fakta a podle nich je jasné, že se stala chyba.

Opravdu děkuji, ušetřil jste mi pane Zlatuško, dlouhé hledání na Internetu jak že to vlastně je :)

Mrzí mě, že jste se nedostal do Senátu, Vaše nesmlouvavé "lambda slovo" tam bude chybět :))
04. 11. 2008 | 15:29

Ministr Řebíček napsal(a):

P.S. Ještě jsme pozapomněli, že si každý musí koupit do auta teploměr vnější teploty - ale řidiči mohou zůstat klidní, už na to připravujeme zvláštní značku, bohužel ji osadíme až na jaře , ale za to bude mít zpětnou platnost půl roku...
04. 11. 2008 | 15:49

jirizlatuska napsal(a):

Martin: Dekuji, ale s lambdami bych si tam veru netroufl, zas tak intelektualni klima tam neni. :-)

Značky jsou ovšem prkotina, podobně jako u minuleho ministra zkraceni platnosti dalnicnich znamek provedene tak, ze podle zakona k zadnemu zkraceni nedoslo (spatne napsali zmenu do zakona), ale policie nejspis ten mesic pokutovala.

Horsi je, ze si podobne lajdackym zpusobem ministerstvo dopravy i RSD pocina pri planovani dopravnich staveb typu dalnic. Pominou elementarni nalezitosti vyporadavani s verejnosti a pak se divi, ze jim to soudy nebo jina ministerstva vraci zpet (obchvat Prahy, R43 kolem Brna, R52 na Viden, atd.). Tyhle stupidity pusobi celkove spolecenske skody _mnohem_ vetsiho radu, nez hloupa tvorivost u znacek pro zimni vybavu.


Al Jouda: :-) U nebezpeci smyku by se podobne daly pouzivat cedulky "Az naprsi, ale jeste neuschne," cela dalnice by se take mohla osadit znackami pro vypnuti mlhovek s tim, ze by je ridici meli povinnost zapnout tehdy, kdyz znacku pro mlhu nevidi. :-) :-)
04. 11. 2008 | 15:57

nehavitek napsal(a):

Nejsem odpůrce zimních pneumatik, ale dokážete mi někdo vysvětlit co jsou to zimní pneumatiky a jaké musí mít vlastnosti, aby mohly být považovány za zimní. Ministerské vysvětlení , že musí mít označení M , S v nějaké formě. Jak s tím souvisí povolené použití terenních. Ty jsou také zimní??
04. 11. 2008 | 16:10

neo napsal(a):

nehavitek:

stačí si na letní gumu zobrazit vločku a fízl to beztak nepozná:)
04. 11. 2008 | 16:15

jirizlatuska napsal(a):

nehavitek: Vymezeni toho je v jine ministerske vyhlasce c. 341/2002 Sb., paragraf 21 (http://portal.gov.cz/wps/po...). Predpokladam, ze doplnovat napisy svepomoci (neo) se asi nema, i kdyz odst. 9 te vyhlasky hovori o pripadu, kdy se napis jineho zneni nekym jinym nez vyrobcem musi odstranit. ;-)

V odst. 13 tehle vyhlasky se hovori trech ruznych dezenech (letni, zimni, terenni), nikde tam moznost nahrady zimnich terennimi zminovana neni. V autech typu SUV ale casto jezdi "bobos" (pokud neznate tu knihu, vrele doporucuji, viz napr. http://www.novinky.cz/clane...), ke kterym se urcite spousta lidi z okruhu ministra radi - zminku z ministerskeho vykladu, ze staci i terenni pneumatiky, si vysvetluji jako bocni ulicku pro tyhle bobos -- preci nechcete po lidech, kteri jezdi v terennich autech, aby dodrzovali zakony stejne, jako nekdo, kdo ma jen na starou skodovku, ze... ("Vsechna zvirata si jsou rovna, ale nektera si jsou rovnejsi.")
04. 11. 2008 | 17:00

Tom231 napsal(a):

Mno, já teda nevím, ale už jsem zažil jednu kampaň a tehdy se tvrdilo, že zimní gumy jsou všemocné.Pár lidí se na to spoléhalo a dnes mají kříže okolo silnic. Tyhle věci by se měly nechat posoudit profíkům a né školeným inkoustům z kanceláří.Máme dnes mnoho odborníků a žádný z nich nemá žádnou praxi, jenom teoretický kydy. Pokud řiič nemá sebekázeň a respekt vůči fyzikálním zákonům,nic nepomůže.Zimní gumy jsou jen zaklínadlo.Jezdil jsem 20 let na záchrance a zimní gumy byly na příděl, ne li vůbec a nepamatuji na žádnou dopravní nehodu zaviněnou pneumatikou.Blb se vybourá i v tanku.Jinak mě celá ta kampaň připadá jako lobbing výrobců pneumatik.
04. 11. 2008 | 18:09

martin napsal(a):

Kazdy normalni clovek si ty zimni gumy preci obouva. Alespon neznam nikoho ve svem okoli (krom nizozemcu a irancu), co by si v zimne zimni gumy neobouvali.

Souhlas s neo: mělo být stanoveno období, kdy budou zim gum povinné na všech komunikacích
... a nekomplikovat uz tak omezeny zivot lidi dalsima narizenima, teplotama, znackama a utracet nase prachy za jejich vyrobu

Kez by radeji odbornici premysleli nad tim, jak nas zbavit zaplavy reklamy kolem silnic, skrz kterou nejsou videt znacky a nebo se musi davat 3m vysoko, resit preznackovani a vysvetlit radovym policistum, aby se v terenu vic koukali kolem sebe a konali. Pro priklad muzou zajet klidne do toho nizozemi. Nauci se tam navic budovat cyklostezky a mj. jak omezovat rychlost jinak, nez znackou 30km/hod a policajtem s radarem za stromem.
04. 11. 2008 | 18:23

Ivan Hochmann napsal(a):

Nakonec musíte panu Topolánkovi uznat jistou jasnozřivost.

Jeho,zde zmíněný výrok,:Ať jdou všichni do prdele" je jak vidno poplatný nejen událostem v parlamentu.Dá se aplikovat do téměř všech sfér společenského života v naší republice.

Tak přátelé, jděte všichni i s takovými vyhláškami a zákony do prdele!
Děkuji za pochopení a souhlasné zamručení.
Ivan.
04. 11. 2008 | 18:45

dodo napsal(a):

Pokud se pamatuji, tak ty modré značky byly jen informační a ne příkazové, jako je např. zákaz vjezdu. To už neplatí?
04. 11. 2008 | 18:49

Ada napsal(a):

Jirko, prosím Tě, neblbni. Děláš ze sebe kašpara, tohle je pod Tvou úroveň...
04. 11. 2008 | 20:19

Al Jouda napsal(a):

To neo : Příliš to s tou vánicí bagatelizujete ! Kdyby tam ta značka s dodatkovou tabulkou byla, tak všichni řidiči na letních gumách by v okamžiku pokrytí vozovky sněhem nesměli do značeného úseku vjet. Následky hromadné nehody by pak nebyly tak velké.
04. 11. 2008 | 20:42

ventos napsal(a):

celé to nařízení je po technické stránce paskvil a jediné co je na tom dobře je to co je špatně, totiž že při teplotách pod 5 stupňů C začínají letní gumy ztrácet svoje kaučukovité vlastnosti a tím i přilnavost (i k suché silnici)
naproti tomu požadavek na hloubku vzorku je spíš buzerace navíc než něco co má rozumné zdůvodnění
a faktem, je že už skoro všichni vědí že je to mnohem lepší a na zimu přezouvají .. pro ty co nevědí by měl být pobídkou jednoduchý plošný zákon s platností od-do, místo nesmyslných značek by se daly cedulky na hranice a bylo by hotovo
... mimochodem, zimní jízda kamionů na letních gumách by se klidně mohla trestat týdnem vězení nebo i víc, proč ne
04. 11. 2008 | 23:41

SuP napsal(a):

Souhlasil bych s myšlenkou, že by pojišťovna razantně krátila plnění v důsledku nepoužití zimních gum v zimních podmínkách. Předpokládám, že pokud napadne sníh v květnu a řidič zhavaruje, je KAŽDÝ na svém postu schopen posoudit, zad šlo o nepřizpůsobení rychlosti podmínkám, nebo nepoužití zimní výbavy, když zima není. Je blbost to nařizovat zákonem. Dementy a ignoranty k správnému chování v provozu zákon nepřivede. Ono je to podobné,i s omezením rychlostí, ale tam bohužel souhlasit, protože nepředstavitelně stále narůstá počet řidičů, kteří nejsou schopni rychlost svého vozidla "přizpůsobit podmínkám provozu", protože nedovedou tu hranici posoudit. Pokud se to ale přikázalo zákonem, nastává nám na silnicích další velmi nebezpečný fenomén a to je předjíždění s minimálním rozdílem rychlostí obou vozidel. Zejména na dálnici je to lahůdka, protože trvale ucpává levý pruh, vedle prázdného pravého a vede spoustu řidičů k podjíždění zprava. Což samozřejmě teoreticky není zakázané, neb jde o souběžnou jízdu v pruzích, kdy jeden pruh může jet rychleji než druhý. Jenže bohužel je to v současné praxi zase jen zvýšeně nebezpečný a zbytečný manévr. Takže budeme zákonem řešit nový přestupek "bránění v předjíždění". Vypadá to, že ze zadního sedadla vládních vozidel budou vznikat čím dál dokonalejší pitomosti. Bůh nám buď milostiv.
05. 11. 2008 | 08:40

sesli sohbet napsal(a):

Thank you for your sharing.! <a href="http://www.yuregininsesi.com" title="seslisohbet, sesli sohbet" target="_blank">sesli sohbet</a> <a href="http://www.yuregininsesi.com" title="sesli chat, seslichat" target="_blank">sesli chat</a>
29. 03. 2010 | 23:33

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy