Ke štěstí nás opět třeba dokopou

24. 02. 2009 | 19:42
Přečteno 7010 krát
Zákon trestající novináře, který zveřejní odposlech, mi od začátku připomínal staré časy. Mile mě na návrhu překvapila snad jen skutečnost, že nepočítá se zřízením Úřadu tiskového dozoru, který by novináře kontroloval - představoval jsem si už, jak Bendovi političtí přátelé obsazují v „demokratickém“ hlasování v Parlamentu místo jeho ředitele doktorem Sládkem.

Novináři, který se dostane k informaci, o kterou má široká veřejnost legitimní zájem, je znemožněno seznámit s ní čtenáře. Přes všechny řečičky o presumpcích neviny nebo ochraně osobních údajů je z dosavadních zveřejněných případů vcelku jasné, o jaké věci se ve zveřejňovaných odposleších jedná - propojení politiků a jiných veřejných činovníků s ekonomickými zájmy, které mají zůstat občanům, kteří to celé financují svými daněmi, skryty. Politici před takovým zveřejňováním ochranu zákonem nepotřebují - stačí jim nelézt do politiky, pak jim ostatně ani jejich přátelé z ekonomických mafií nebudou volat, ani si o součinnosti, kterou jim poskytují, nebudou povídat.

Roubík v ústech novinářů vedl za vedoucí úlohy strany, která si ji na rozdíl od těch dnešních měla sílu prosadit do ústavy, k nutnosti spoléhat na pokoutně šířené opisy pořizované na průklepovém papíru gramáže 30 nebo 40 v jedenácti až dvanácti kopiích na mechanických psacích strojích. Dnes jsou tyto cesty technologicky jednodušší - stačí takové informace zveřejnit na internetovém serveru mimo území a tedy i trestněprávní jurisdikci České republiky. Odkaz na jednou zveřejněný text (a nejspíš ani přetištění již jednou - byť v cizině - zveřejněného, protože autorský zákon zveřejněním vcelku jasně míní první zpřístupnění textu veřejnosti) Bendův zákon naštěstí nepostihuje. (Zahraniční rozhlas nebo v příhraničních oblastech i televize ostatně cenzuru Bendových předchůdců narušovaly i dříve, dnes je jen více nemožné se pro stát a jeho politiky tvářit, že podobné zdroje informací neexistují.)

Vskutku kouzelným způsobem nyní Marek Benda svůj zákon obhajuje v Hospodářských novinách v textu „Zákaz odposlechů má chránit vás,“ kde vysvětluje, že zákonem chrání především nás občany (jakoby nám nestačilo si noviny s publikovaným odposlechem prostě nekoupit). Marek Benda si jako příslušník vládnoucí politické elity logiku moci, která připomíná komunistický režim, osvojil dokonale: I tehdy komunisté budovali společnost, kterou jsme my občané nechtěli a byla nám nepříjemná. I tehdy bylo vysvětlení pro ostnaté dráty na hranicích, že chrání nás občany před nimi zlými imperiality ze zahraničí. K životu ve „šťastné a spravedlivé“ společnosti jsme prostě měli být donuceni a dokopáni, protože strana a vláda znala naše štěstí lépe, než jsme toho byli schopni sami.

Marek Benda dnes přináší své politické dobrodiní ve stejném střihu, jako to dělali vládcové komunistického režimu (v době, kdy by ho ovšem mezi sebe nepustili). Motiv pro toto „prospívání“ občanům bez ohledu na to, co si oni sami přejí, je pořád stejný - udržet sebe i své politické přátele u moci a potlačit šíření jakýchkoli informací, které by takovou perspektivu v očích voličů učinily nežádoucí.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Neopřemyslovec napsal(a):

Loňskou volbou presidenta jste se pane Zlatuško zařadil do určité kolonky, ze které nemáte cestu úniku. Ať nyní píšete cokoli, výdy mám před očima vizualizační váš chakter. Takovému člověku jako vy se nevěří. Všechno co napíšete je nutné obrátit. Jako jsme to dělali s totaltním Rudým právem. To co jste nyní napsal je nutné chápat jako u Rudého práva.
24. 02. 2009 | 20:52

jarpor napsal(a):

Vždy, když se strhne "profesní řvava" a jistá skupina "jako jeden muž" začne křičet, zaštiťovat se veřejným zájmem, je třeba se mít na pozoru.
On ten veřejný zájem je mrška. Každý v té "veřejnosti" má svůj zájem a hledá své "soukmenovce". Stejně tak ta "profesní skupina" má svůj a najednou, ejhle, spojí se v jednom ...

Nikdo nepochybuje, že média (jakákoliv) mají ohromnou moc. Tomu by měla odpovídat odpovědnost. Měla by...

Ačkoliv pana Bendu nemusím, jeho :
"I svoboda novinářů končí tam, kde začíná svoboda ostatních. Kdyby dokázali přistupovat k práci odpovědně - a kdyby tady pro ně platil aspoň minimální etický kodex - nemuseli jsme se takovým zákonem zabývat."
mne nenutí k nesouhlasu.

A Vás, pane profesore?

Zvláště po té, když jeden "taky novinář" veřejně mudruje, že díky tomuto "náhubkovému zákonu", byl-li by spáchán atentát na prezidenta ( nebo i na Vás, pane profesore - dodávám ), že by nám ta média toto nemohla oznámit.

Nepřiměřené opírání se politiků o veřejnost při svých konáních ve mě vzbuzuje stejné podezření o "čistých úmyslech" tohoto člověka, jako tento ryk jistých pracovníků médií "v zájmu veřejnosti".

Hezký večer.
24. 02. 2009 | 20:58

Tupelo napsal(a):

Pane Zlatusko, velky souhlas s Vasim clankem, citim to podobne. Vsechny ty recicky, jak je nutne chranit soukromi politiku jsou smesne, maji jen za ukol oblbnout obyvatele tak, aby nestrkal nos do kseftu politicko-ekonomickych mafii. Vskutku orwellovske je vyjadreni ze tento zakon ma vlastne chranit nas, obyvatele. :) Pravda je lez, laska je nenavist, valka je mir - a neinformovanost je svoboda, dodal bych (orwellovske prekrucovani viz take prvni prispevek:)). A pritom by to melo byt vlastne naopak, politici by meli mit mensi narok na soukromi, vzhledem k tomu ze vysledky jejich prace (casto "prace") se dotykaji nas vsech. Nikdo je preci politiku delat nenuti a navic, kdyz soucasna koalice na podzim prosadila zakon, ktery rozsiruje moznosti spiclovani lidi, jeden z argumentu znel, ze bezuhonny obcas se nema prece ceho bat. Podle stejne logiky by se dalo tvrdit ze ve snemovne (s vyjimkou komunistu, kteri se vsak pouze zdrzeli) se nenasel jediny bezuhonny politik. Takze zase kousek dal od netransparentnosti...
24. 02. 2009 | 21:19

Gerd napsal(a):

Politici dostali od voličů obrovskou moc. Té by měla odpovídat i zodpovědnost a také možnost kontroly. Nedovedu si vysvětlit, že by třeba v USA podobný zákon prošel. Pravicoví politici se demokracií a konzervativními hodnotami ohánějí, jen když se jim to hodí. Při příůliš velké míře nepravostí mezi politiky a jejich snaze držet si svá křesla a tučné prebendy zuby nehty se nelze divit určité nenávisti novinářů, kteří mohou stejně zveřejnit jen špičku ledovce, na kterou mají určité důkazy.
Je sice pravdou, že mnozí novináři se ničeho neštítí, ale naši politici také ne a v tomto sporu bych se přiklonil spíše na stranu novinářů.
Když se hlídacímu psu demokracie nasadí totalitní náhubek, revoluce obvykle nebývá daleko.
Doufejme, že lidé s komunistickými manýry a na morální úrovni politruků ČSLA, jako třeba Marek Benda dojdou své zasloužené odměny. Pokud jej za tento návrh ještě nějaký pravicový volič obhajuje, pak už s takovým člověkem může ODS udělat cokoliv - má dokonale domodra vymytý mozek.
Poslední necenzurované médium tak zůstává internet a nakonec sem novináři budou muset zveřejňovat své příspěvky z internetových kaváren pod nic neříkajícími nicky.

P.S.: Stejně bych psal, kdyby podobnou pitomost navrhl politik z ČSSD.
24. 02. 2009 | 21:33

jirizlatuska napsal(a):

jarpor: Vidím to jinak - nebylo by nutné se tím zabývat, kdyby politické elity nepociťovaly nutnost schovat své propojení s šedou nebo přímo černou ekonomikou. Tento zákon omezuje především svobodu občanů, kterým má novinář zapovězeno dát informace, kterými disponuje.

Tupelo: Ano, ve Zvířecí farmě se zvířata se konci dívala na prasata a lidi oknem a nerozeznávala, kdo je kdo...
24. 02. 2009 | 21:37

jarpor napsal(a):

jiřízlatuška

Na toto téma zde již bylo několik blogů - visí zde "čerstvý" pana Hvížďaly - a nejen zde.
Pravda - většinou se žehrá společně s novináři...obvykle těmi, kteří ty paragrafy ani nečetli...však znáte, jaký mají lidi pohled na ty "nahoře". Nebo jste měl jiné zkušenosti ?

Skutečně se domníváte, že propojení politiků s šedou ..., lze dát na vědomí veřejnosti jen zveřejněním odposlechů ? To o investigativcích patrně moc velké mínění tedy nemáte.

Tady to zase vidím jinak já.
24. 02. 2009 | 22:16

Milan napsal(a):

Ono to asi bude v tom, že bolševici ač jsou navenek různí, tedy jednou rudí nebo pak i modří, mají jedinou starost - udržet se u koryt.
24. 02. 2009 | 22:20

Al Jouda napsal(a):

Otřesné je, jak je to všem jasné, že jde o zákon, který má pomoci zakrývat lumpárny politiků. Poslance, kteří schvalují takové zákony, nesmíme již příště volit !
24. 02. 2009 | 22:21

Železnohorský napsal(a):

Nebojte se, novináři nejsou žádná ořezávátka, najdou způsob, jak sdělit, co sděleno býti má... Ba možná dobře, neb už se kují pikle, už se hledá, budou prý zase nějaké volby, můžeme tipovat, který politik má máslo na hlavě a o kterém se to dozvíme z odposlechů. Nic bych za to nedal, že už se čmuchá i kolem samotného ctihodného pana Bendy... Tak do měsíce první odposlech? Sázím 30 Kč.
24. 02. 2009 | 23:27

Petr napsal(a):

F. Adamec: Duševní onanie v přímém přenosu?
25. 02. 2009 | 08:12

galop napsal(a):

To je ale pro koho neštěstí? Spíše mírný trest pro ty ,kdo v minulosti svou horlivost přeháněli.Ale daleko spíše blokace těch už jednou i střízlivých ,kteří se teprve mohli objevit.To je do budoucna hlavně,ne hlavně do minula obrácené opatření.A ti horlivci spíše v předtuše a odhadu budoucího vývoje dali příčinu:mohli se objevit i pisatelé a to by nebyla voda na mlýn pisálkům: a tak si pisálkové zajistili ochranu,pojistku přežití před možnou vlnou pisatelů.Pisálek se živil tím,že udržoval v masách euforii-vysokou vodu,která zaplaví hodnoty,rozmáčí slzy,která strhne k nerozumu,nástroj vláčení za sebou a hloupost. Projdu se kolem kdysi krásných břehů Vltavy před Zbraslaví:ohyzdná staveniště ,odpady,fůry stavebních materiálů místo ekologie nejbližšího okolí Prahy:ano "rozestavěnost" která generacím současníků nemá nikdy nic hotového přinést (o čemž svědčí víc než ubohá životní úroveň),ale jakýsi rádoby -stalinismus investic,který má lidem ukazovat jak velkou mají budoucnost před sebou.Lucerna Aloise Jiráska.Franz Josef se Stalinem si u Vltavy právě podali ruce:pochopitelně na odedávna vždy znovu ruinovaném území českém.A tito neefektivní kapitalisté,houfně ze zahraničí, udělali do naší přírody nevratné záseky a změny,okolí Prahy a Plzně už nikdo nikdy nevrátí k původní kráse.Nevidíme nejmenší důkazy toho,že Čechům z toho budoucího zisku připadne někdy i byť jen za nehet.
25. 02. 2009 | 09:52

vlk napsal(a):

Pane profesore,
jsem rád, že jste s e vrátil znovu k tomuhle tématu, byť už jste jej propíral hjednou.
Máte naprosu prvadu. podepíši každé slovo z těch vašich!
Náhubkový zákon je prostě zločinem sám o sobě.
Bendovy řeči o tom, že je chráněn obča jsou nesmyslné. Normální občan je mimo ať bud e do telfonu vykládat v podstatě cokoliv, protože nikoho nezajímá. Báb a Dimáková může v klidu vykládat tetě Rozumové , že spáchá atentát na prsidenta nebo ukradne zlaté rezervy v ČNB a nikdo , opravdu nikdo to v pdstatě nezveřejní , nanejvýš jako drb, protože bába Dymáková i tetka Rozumová jsou prostě společenské nicky.
Takže politici zcel a jasně přčijali zákon na ochranu sebe samých a svých kámošů před nežádoucí publicitou.
V míře korupce s e blížíme pověstnému Balkánu.A odposlech je jednou z metod. ˇUčinných snad ještě aspoň trochu.
I tak se celkem nic nedotáhne do konce. I přes zveřejněné odposlechy. Exposlanec doležel byl , s celkem jasným odposlechem, osvobozen. Jak také jinak, že?

Ovšem po čunkiadě je náhubkový zákon dvonásobně nebezpečný. Zveřejnit po d tvrdou s ankcí nejd e nic , co neprojde před soudem! Po čunkiádě je už naprosto jasné, že řada kauz s e NIKDy před soud prostě nedostane, bude li náležitá spolupráce a vůle k tomu příslušných orgánů. Jak takovou spoluopráci získat ukazuje to, že Bašný měl být šestým státním zástupcem, který by dojel na čunkiádu.Podle vyjádření tisku!
A je tu ještě jeden fenomen , hodný pozornosti v souvislosti s náhubkovým zákonem. Totiž Klausův postoj! J eneuvěřitelný. tenhle eurodisidfent, tenhle zastánce demokracie pur, tenhle neochvějný bojovník za uatentickou demokracii napsal hodně neuvěřitelnou odpověď na dopis šéfredaktorů, kteří s e k němu obraceli, aby zákon nepodepsal! Tak takhle vypadá praxe ono ho jediné a posledního demorkata v vEU, eurodisidenta§

Tak, kd e opravdu něco pro demokracii udělat mohl, tam prostě jedná jako koňský handlíř Pardon - beru zpět . ten jedná, jak mu velé profesní postupy. Jedná jako poslanec ! Český poslanec. Když jde o hlasování o omezení bezbřehé imunity. ˇusty je pro co nejmenší imunitu -v tomto případě demorkacii co nejvíce blízkou občanovi. V praxi mu ovšem nekontrolovatelná ruka hlasuje pro pravý opak. V tomto případě podepisuje náhubkový zákon...

No a jen pro dokreslení - je alarnující , že s vyjímkou komoušů a sna d dvou zelených byli všichi ostatní v parlamentu pro! Takováhle jednomyslnost by měla vyděsit úplně každého. Protože jasně dokumentuje o co že běží.
25. 02. 2009 | 10:14

vaclavurban napsal(a):

Vážený pane Zlatuško,

děkuji Vám za velmi dobrý článek.

Dobrou odpovědí na náhubkový zákon by bylo, kdyby se všechny české internetové zpravodajské servery domluvily a na protest přesunuly své magazíny na internetové servery mimo území České republiky. Pak by se mohly vzájemně citovat v tištěných novinách.

Další variantou by bylo vytvoření společného anonymního serveru, který by mohl publikovat daleko ostřejší články vůči vládnoucí oligarchii, než si dovolí náš tisk nyní.

Co kdybyste jim to doporučil?

Zdravím Vás
Václav Urban
http://blog.aktualne.centru...
25. 02. 2009 | 10:34

jirizlatuska napsal(a):

vaclavurban: Ano, to by byl dobry konstruktivni krok, ktery by vydavatele mohli udělat.

Mám navíc dojem, že v zahraničí by neměl být potřeba zrovna anonymní server. Vzpomínáte na Wrightovu knihu The Spycatcher? Britská vláda tehdy dokázala vymoci rozsudek zakazující prodej knihy, byl to ovšem pouze rozsudek anglického soudu, takže se kniha prodávala nejen ve skutečném zahraničí, ale i ve Skotsku. Evropský soud pro lidská práva tehdy odsoudil Velkou Británii k placení značných náhrad a konstatoval porušení čl. 10 Evropské úmluvy o lidských právech v rozsudcích v případu Observer and Guardian v. the United Kingdom a v případu The Sunday Times v. the United Kingdom (no. 2), oba ze dne 16.11.1991. V rozsudku se tehdy operovalo i známostí informací ze zahraničí.
25. 02. 2009 | 11:07

jirizlatuska napsal(a):

vlk: Klausovy postoje mi samozřejmě připadají trapné. Přiznal bych mu právo chovat se jako disident, kdyby stejně neohroženě vystupoval před koncem komunismu u nás. Schoval jsem si nahrávku diskusního pořadu rakouské ORF věnovaného pádu Berlínské zdi z 12.11.1989 (pokud chcete osvěžit paměť pohledem a poslechem jeho tehdejšího neohroženě disidentského vystupování, podívejte se na http://www.fi.muni.cz/~zlat...), byl tehdy i dnes konzistentní ve velké opatrnosti před jakýmikoli změnami kolem sebe. Na "tektonický zlom, v němž se vyjevují evropské krize", jak to nazývá pan Tomský, mi to přijde jako docela mělké.
25. 02. 2009 | 11:17

vlk napsal(a):

Pane profesore

díky za link. Pustím si to večer.
A rád.

Nicméně tohle není o tom, co říkal před 20-ti léty. Každý má právo na vývoj a dokonc e i přehodnocení svých stanovisek.
ale je to o konzistentnosti postoje teď!
na jendé straně obrovský strach z omezení demorkacie lisabonskou smlouvou, na straně druhé podepsání a obhajoba náhubkového zákona bez mrknutí oka!

A údajně ze s tejných pozic.
Zcel a jasně s e ukazuje, co Klausovi na LS a také euru vadí. To, že by takoví jako on se staly politiky krajské úrovně. Což sice fakticky chováním a skutky jsou /a to jim ješě dost fandím/, ale oni chtějí rozhodovat ve velkém! A nekontrolovatelně. V tom prvním překáží LS, v tom druhém svoboda tisku. Obojí je proto nedemokratické a špatné.
25. 02. 2009 | 11:39

jirizlatuska napsal(a):

vlk: S těmi dvaceti lety bych souhlasil, pokud by se sam nenálepkoval jako disident (o přirovnanich k nežití se lží nemluvě). Konzistentní postoj v tom vidím: o demokracii zde nejde, jen o vlastní pozici v systému. V tom se s Vaším závěrem samozřejmě shodnu.
25. 02. 2009 | 12:00

vlk napsal(a):

pane profesore

už jste četl Tomského?

Jo, zapomněl jsem - chtěl jsme pogratulovat k umístění fakulty v žebříčcích HN.

V té gratulaci je určitý osten drobné závisti ,-))
25. 02. 2009 | 12:48

jirizlatuska napsal(a):

vlk: Zebricek dopadl vyborne, jako PR je to skvele, i kdyz to me vyhrady k metodice RVV, ze ktere nektera data pochazeji, nijak nezmensuje.
Sedim ted shodou okolnosti na vyhlasovani programu hodnoceni center excelence na finskych univerzitach a predstavovani vitezu (jsou tam i dve informatiky) a rovnez "drobne zavidim" :-). Nejde jen o cca 30 mil. Kc, ktere na hodnoceni dali, ale o miru otevrenosti a korektnosti i dobre konkurencni prostredi, ktere se jim zde bez uchylovani se k primitivnim modelum typu tech, ktere se uvazuji v souvislosti s BK u nas, dari pestovat.
25. 02. 2009 | 13:25

vlk napsal(a):

Pane profesore,

je to věc měřítek. Já pracujis jinými než Vy. Logicky. Já závidím proto, že jsme musel utřit slzu v oku.Lokálního patriota.. A bohužel nebylo tojen v kdysi "mojí" disciplině.
MU dopadla skvěle i ako celek....

A být prvním v provincii jest pro mnohého daleko větší výhra než druhým v Římě /Finsku/ býti...,-))
25. 02. 2009 | 13:34

miro napsal(a):

přečtěte si blog dr. Sokola a nepanikařte
25. 02. 2009 | 13:55

Kritik napsal(a):

Dovedete si představit tu hrůzu, kdyby šly odposlouchávat nejen Bendovy hovory, ale také jeho skutečné myšlenky? To bychom se dozvěděli něco o skutečném chápání svobody!

P.S.
A nejenom Bendovy myšlenky.
25. 02. 2009 | 15:34

Taoiseach napsal(a):

Jiří Zlatuška:

Máte pravdu, že řadové občany vůbec netrápí, že by je snad někdo odposlouchával. Právě naopak: můžou si mluvit, co chtějí - a nikdo (z politiků) je neposlouchá - :( .
25. 02. 2009 | 15:43

Tupelo napsal(a):

Napad p. Urbana, vytvorit spolecny internetovy server v zahranici, na nez by sdruzene redakce umistovaly nahubkove materialy (ma kytere by slo odkazovat z medii) povazuji za velmi dobrou myslenku.

Pred nedavnem jsem nasel tohle: http://www.torproject.org/ . Mozna ze jde o jeden z nejlepe zabezpecenych systemu (existuji i jine) pro vkladani dat na internetu (pouzivaji ho napr. i cinsti, tibetsti ci barmsti disidenti, blogeri,...), ale urcite se pred pouzitim vyplati nastudovat jak to cele funguje. Takze technicky by to nemusel byt zadny problem (zvlast pokud se to zretezi s dalsimi moznostmy jako proxy servery, anonymizery, navsteva bezkamerove kavarny,...) a dokonce by nemuselo byt zjevne, ze (nebo jake) redakce ci novinari informace na dane adrese (zahranicni server,ale to je to nejmensi) uverejnuji.
Jedine v cem vidim mozny zadrhel je duveryhodnost. Vsechny dukazy (odposlechy, skryte kamery, fotokopie) by musely byt uverejneny k prispevku tak, aby bylo zjevne ze se jedna s nejvetsi pravdepodobnoti o pravdivou informaci. V pripade nepravdive informace by dotycny novinar (pristup ke vkladani by mel omezeny pocet lidi, mozna jeden z redakce) ztratil pristup ke vkladani informaci jinych. To uz jsou jen organizacni zalezitosti, urcite existuje kopa jinych kroku, ktere zde neni potreba vypisovat, na ktere (a jiste i lepsi) zucastneni redaktori prijdou sami. Dulezite je, ze to technicky lze zaridit, zatim jen internet jakztakz svobodny.
25. 02. 2009 | 17:35

vlk napsal(a):

Kritik

jo umím. Převážně by bylo dokonalé ticho...Ale zbytek "byl hustej"!
25. 02. 2009 | 18:50

Kamil napsal(a):

Je s podivem,
že pan Zlatuška nereaguje na zvrhlosti, kterých se dopoučtějí členové ČSSD.
Je potřeba si nezavírat zadní vrátka.
Jak rád bych si poslechl jeho názor na politiku pana Rátha, na návrhy řešení krize od pana Havla a podobně.
Myslím si, že by bylo zábavné sledovat postoje pana Zlatušky ne před 17.11, ale i v prvních dnech po 17.11.
Ono totiž zprvu vůbec nebylo jasné, jak to dopadne. Milicionáři chystali vlaky pro ozbrojené obsazení Prahy a to že armáda a milice nezasáhnou, to taky nikdo nevěděl.
Tyhle debaty mají jeden společný rys, každý pes chválí svůj ocas.
Od profesorů bych očekával hodnocení méně jednostranné, protože to teď vypadá jako na objednávku.
Ten problém s odposlechy není tak jednoznačný ani náhodou a člověk, který si říká profesor, by se neměl uchylovat k populismu.
Hezký večer.
25. 02. 2009 | 19:02

Alenka napsal(a):

Kamile, dala jsem si do vyhledávače Ratha a Zlatušku a vypadl mi nedávný text v Lidových novinách, který se zrovna s tím Tvým Ráthem zrovna nemazlí: http://www.lidovky.cz/rath-...

Z Brna vím, že byl hned v prosinci 1989 zvolen tehdejším Občanským fórem jako prorektor univerzity. V diskuzi ke Zlatuškovu článku o Gaze jsem od něj také četla odkaz na pramen z literatury, která popisuje, jak před Listopadem dělal počítačové programy pro tisk samizdatových publikací pro Podzemní univerzitu - měl to v reakci na nějaký podobný výpad s časem 06.01.2009 23:13:52 pod blogem http://blog.aktualne.centru... (také to sis mohl sám zadat do vyhledávače, kdyby ses pídil po faktech, tady Ti to zkopíruju: http://www.fi.muni.cz/~zlat...).
25. 02. 2009 | 21:08

Kamil napsal(a):

Alenko
víte připadá mi nedůstojné, když vážený pan profesor vytahuje na lidi, které nemá rád staré věci. Každý z nás měl kolem sebe jiné prostředí a jiné možnosti, které mu umožňovaly naplnit ambice a každý z nás si to svoje svědomí musí přebrat sám.
Rád se taky omluvím, pokud bych mu někdy křivdil.
Dobrou noc.
25. 02. 2009 | 22:14

jirizlatuska napsal(a):

Alenka: Dekuji, to snad ani nemuselo byt.

Kamil: Vytahovani starych veci obcas povazuji za docela poucne; nekdy totiz vrhaji docela zajimave svetlo na veci nove.
26. 02. 2009 | 00:03

modeláž nehtů napsal(a):

Bendových předchůdců narušovaly i dříve, dnes je jen více nemožné se pro stát a jeho politiky tvářit, že podobné zdroje informací neexistují.
09. 09. 2009 | 16:08

sesli sohbet napsal(a):

Thank you for your sharing.! <a href="http://www.yuregininsesi.com" title="seslisohbet, sesli sohbet" target="_blank">sesli sohbet</a> <a href="http://www.yuregininsesi.com" title="sesli chat, seslichat" target="_blank">sesli chat</a>
29. 03. 2010 | 23:20

IYTVd6uY napsal(a):

Youre so cool! I dont suppose Ive read such as this berofe. So nice to get somebody by incorporating authentic applying for grants this subject. realy thanks for starting this up. this site can be something that's needed on the net, somebody with a little bit originality. helpful purpose of bringing something new for the web!
22. 08. 2013 | 17:30

lHuT0hzzLH napsal(a):

Hei Bjf8rn!Ne5 har vi styring pe5 deg.Legger inn poenojsisne etter hvert.He5per alt er vel med be5t og skipper.Varme hilsner fra kalde Kragerf8,Aina og Per http://jkrecpxh.com [url=http://tgrbfdtfiw.com]tgrbfdtfiw[/url] [link=http://zthrganyjn.com]zthrganyjn[/link]
26. 08. 2013 | 11:25

EEPMk10RYH95 napsal(a):

I'm so glad I found my <a href="http://yznlxhlebha.com">souioltn</a> online.
28. 08. 2013 | 18:42

14PYo7YUR napsal(a):

Like the updated, yet filmair, GUI. Also like the fact Ver 7 picked up on a couple of sites that Ver. 6.7.3 did not. After using the 32 bit on one system and 64 bit on another have had problems with the update action. It well work OK right after starting system, but if updating after a few minutes the update function hangs and does not even show "acs' trying to connect then it errors out. Now with the latest version 7 3340 the update gets all the way through but cannot complete vb 082 is corruptTried the File & folder locker but don't see need in Win 7. It locked a folder and only way to access was to use outpost settings to disable locking. I thought a popup password was to happen so one authorized could access ? Well hope the continued improvements well lead to finale version which I still think is improved over 6.7Thanks //RT http://ewomtxubdu.com [url=http://keqdfvj.com]keqdfvj[/url] [link=http://stamfgak.com]stamfgak[/link]
06. 09. 2013 | 16:28

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy