Prezident zbabělost politických elit kritizuje oprávněně

07. 05. 2009 | 11:30
Přečteno 8127 krát
Václav Klaus si zaslouží pochvalu za svou kritiku selhání českých politických elit.

Dopouští se jen přehlédnutí jednoho jemného detailu časových následností a kauzálních vztahů v nich. Zbabělost bylo lze vysledovat především v okolnostech jeho vlastní volby na začástku minulého roku (což prezident pouze mezi řádky naznačuje, když hovoří o „dalším“ selhání): Pomočené kalhoty na záchodku, když někdo houkl pod oknem, dětské nábojnice v dopisech, po kterých ctihodní zákonodárci propadali hysterii, nebo jedna noční SMS, po které se příjemkyně zhroutila natolik, že ji hlídala skvadra senátorů spřízněných s Klausem.

Je pravda, že se třípětinová většina v Senátu vzchopila teprve po prezidentově gambitu, kde v úvodu obětoval pěšce čestného předsednictví a vzápětí podpořil i pád silnější figury vlády vedené skutečným předsedou ODS. Tento způsob hry působil až do hradního prohlášení po senátním hlasování dojmem, že se prezident rozhodl aspoň část svých volitelů přesvědčil o tom, že jejich modla stojí na hliněných nohou a že se mají zachovat podle vlastní rozvahy, i když si naoko zachoval postoj neústupného kritika těsnější evropské integrace.

Prezidentova kritika výsledku hlasování v Senátu je ovšem v politicky neodpovědné funkci, kterou zastává, poněkud nepatřičná, podobně jako ohášené čekání s podpisem schválené smlouvy na to, jak si Ústavní soud poradí s případnou stížností některých senátorů na její ratifikaci ústavní většinou v obou komorách Parlamentu.

Pokud by se chtěl ústavně přijatelným způsobem zprostit povinnosti podepsat smlouvu, kterou ústavní většinou obě komory Parlamentu schválily, zbývá mu možnost abdikace na prezidentskou funkci. V takovém případě by si zasloužil i obdiv za osobní statečnost, kterou by nad zbabělými elitami v české politice vynikl zcela nepochybně.

P.S.: Zaujalo mne , když jsem si přečetl v Deníku: >>„Pro mne je to zklamání. Chtěl jsem vyřešit otázku restitucí, proto jsem Klause volil. Dnes bych to už neudělal,“ přiznává exministr pro místní rozvoj Cyril Svoboda.<< Tenhle exministr - zdá se - neví, že když Klause volil dvakrát, je otázka volby nyní - tedy potřetí - zcela bezpředmětná, a že škody, kterou již jednou napáchal, nemůže odestát? Do kategorie „zbabělosti“ ovšem „hloupost prostá“ (o Mat 5,3 nemluvě) asi nepatří...

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Gerd napsal(a):

I odlišný názor nebo nesouhlas lze vyjádřit mnoha způsoby. Někdo to dovede důstojně, někdo trapně. Václav Klaus patří k těm druhým.
07. 05. 2009 | 11:40

Jan napsal(a):

Pane profesore,

děkuji. Pojmenoval jste některé z rostoucí a evidentně nekonečné řady jednání Václava Klause, který se skutečně chová jako "utržený ze řetězu", ikdyž zase, tak, jak je coby hodný maminčin hošík z Vinohrad, když mu teče do bot, úlisně sliboval, že opravdu, ale opravdu obavy artikulované nemálo lidmi před jeho skandálním znovuzvolením, jsou jen chýry nepřátel vlasti a zaprodanců Bruselu.

Ale výuka Čechů v Čechách, na rozdíl od údajně "zaostalejších" Slováků na Slovensku, je evidentně časově a škodami, které daný demagog, u nás Klaus, u Slováků Mečiár, musí napáchat, než to populaci doopravdy dojde, mnohem pomalejší a tedy i nákladnější.

Slováci se adikce na svého populistu a škůdce dokázali nakonec sami zbavit, Rakušanům s Haiderem musela pomoci neviditelná ruka osudu. Je evidentní, že Češi budou stran Klause také potřebovat nějakou pomoc zvěnčí nebo shůry. Volí, oproti Slovákům a všem, kromě Moldavanů, komunisty a Klaus na ně svými tirádami, podobně jako Dr. Sládek, zabírá, bez ohledu na škody, které tim na jejich skutečných národních zájmech páchá.

Teď "falešný a prázdný Topol", jeho tým, včetně Nečase, který ještě nechutněji a veřejně už od podzimu 2007 špinil "zrádného emigranta a agenta ČSOB", Švejnara, když se vedení ODS všemi způsoby, včetně povinného podpisu věrnosti a odevzdání hlasů volitelů za ODS "taťkovi Šmoulovi", dostali od Sametu snad nejpádnější lekci z klausismu, sžíravé, patologické ješitnosti, kde "národní zájem" v hlavě tohoto cizoložného ochránce tradičních hodnot zůstává osobní zájem Václava Klause.

Tak, jak Klaus konzumován vnitřními silami, které jsou dávno a opakovaně mimo normalitu, prostě nesnesl sledovat Topolánka na TV, jak jedná s čelnými politiky světa, překvapil Paroubka, který ve 4 předešlých pokusech neměl hlasy ani šanci Topolánka, nevykonávajícího funkci šéfa EU sundat, Klaus a na jeho pokyny čekající Tlustý a Schwipel, zase nadřadili své uražené ješitnosti zájmům země.

Paroubek ostatně vždy chtěl, aby Topolánek šéfování radě EU dosloužil, ale Klausovu nabídku na shození Topolánka odmítnout nemohl, nakonec neustál ani Klausův požadavek mít 9letého komunistického premiéra na "Den vítězství".

Topolánek, Nečas a spol. dostali od táty Klause, který požírá své děti, vyhozením ze sedla ozdravnou lekci. Škoda, pro ODS, naší zemi, že musela být tak drahá. S prezidentem Švejnarem na Hradě by atmosféra, přípravy, průběh českého předsednictví v radě Evropy byly produktivnější, úspěšnější, důstojnější a ve skutečném národním zájmu.
07. 05. 2009 | 11:52

karel matousek napsal(a):

Nepochybne se zachova principielne jako vzdy a bude abdikovat.
07. 05. 2009 | 12:00

julča napsal(a):

jako děti hádající se na tržišti
nebo jeruzalémské ženy, které by měly plakat nad sebou a svými dětmi a ne nad odsouzeným, to je ODS, která Klause za cenu strašlivé devalvace politické kultury dostala na Hrad

pane Zlatuško, jak je na tom vyšetřování pokusů o korupci během voleb, které jste viděl a popsal vy a pan Novotný?
07. 05. 2009 | 12:03

vlk napsal(a):

Brilantní!
Ve srovnání s Bursíkem - geniální!
děkuji.
07. 05. 2009 | 12:08

StandaT napsal(a):

souhlas
07. 05. 2009 | 12:24

Švejk Josef napsal(a):

A nejvíc si zaslouží pochvalu za to, no jak se to ..., za to globální tento, no oteplování !
07. 05. 2009 | 12:31

Jan napsal(a):

Googlujte si "Glenn Beck" a "Vaclav Klaus" a udelate si predstavu, jakoui "prestiz" V Klaus buduje pro CR, tedy jak on sam, opakovane, znevazuje a nechava znevazovat prestiz uradu prezidenta CR dryacniky jako je Glenn Beck nebo propagandisticky nastroj americkych naftarskych a tabakovych firem, HEARTLAND "Institute", ktery je institut asi tak jako CEVRO je "akademie".
Uvedenemu demagogovi Glenn Beck Klaus poskytnul rozhovory 3. a 4.3. 2008, u příležitosti svého druheho angazma s Heartlandem, kdy zase jako jediny vysoky ustavni cinitel vedome zneuzil a navic za penize nechal zneuzivat prestiz uradu prezidenta CR na propagande, tzv. konferenci o zmenach klimatu.

Fasismus = ochrana zivotniho prostredi = stalinismus, to je uroven "debaty" Glenn Beck a Klause, skutecne hajeni narodnich zajmu:)

Je skandalni, ze zneuzivani uradu Klausovi u nas stale prochazi, v pripade Heartlandu opakovane, v zari 2007, 3.3.2008 a *.3.2009. To, ze si, v prumeru az 20-22-krat rocne jexzdi na "pracovni cesty" na zapad, ktere s vykonem usrtavni funkce nemajki co delat, jen si za to - ves stretu zajmu - nechava platit honorare, je skandal sam o sobe.

O tom jak Heartland, ktery si Klause opakovane, jako jedineho, navic nezakonne za penize ochotneho predstavitele kterekoliv zeme Hertland najima, dela propagandu se lze presvedcit na jejich strankach http://www.heartland.org, treba v jejich Smokers Lounge, tedy Kurakove lozi, kde uzivaji tzv. "odbornych studii", ktere pry dokazuji, ze tabak, jeho koureni, vcetne z druhe ruky nebo zvykani, lidskemu zdravi neskodi, ze to je jen levicacka propaganda a omezovani svobody.

Je s podivem, ze terba jen trileta spoluprace Klause s Heartlandem mu stale beztrestne prochazi. Nu u nas hlavni ze sponzoru Hertlandu, Philip Morris, ktery ma tradicne ve spravni rade Heartlandu plno svych lidi, si, diky Klausove liberalni retorice, pred par lety dovolil vlade CR predlozit jinou "odbornou studii", aby vlada nezvysila kolkovaci dan na cigarety. tato "studie", ktera pak zpusobila svetovou ostudu, dokazovala, ze kdyz CR nezvysi dan, Cesi neomezi koureni a statni kasa nakonec ztratu na dani dozene tim, ze "usetri" na vyplaceni penzi, protoze kuraci drive umrou.

Tolik jenom o tom, jak Klaus v cizine na tzv. "pracovnich cestach prezidenta republiky", ve stretu zajmu take za uplatu, pry dustojne reprezentuje CR a jeji zajmy.
07. 05. 2009 | 12:34

Al Jouda napsal(a):

Klaus chtěl říci, že šlo o selhání politických JELIT !
07. 05. 2009 | 12:36

Paterik napsal(a):

že by Klaus dobrovolně abdikoval? K tomu nedojde. Ten nikdy žádnou sesli dobrovolně neopustí.
07. 05. 2009 | 12:42

Skeptik napsal(a):

Pro všechny! To že VK o konzervatismu jenom kecá a je při tom národní socialista benešovského typu tvrdím od r. 94. Ostatní kteří jsou jím zklamáni, byli slepí a hluší. Tak se nedivte! P.S. Důvodem k abdikaci může být i psychická porucha...
07. 05. 2009 | 13:07

Zuzana napsal(a):

ABDIKACE!!! Hura, uz aby to bylo za nami!
07. 05. 2009 | 13:19

Vico napsal(a):

Černé předpovědi se naplňují. Podzim patriarchy si tu teď vyžereme až do dna.

Všechno zlé je k něčemu dobré. Třeba poznání, že naše Ústava nezaručuje bezchybné fungování demokratického systému.Stačí nepodepisovat zákony a stroj se zadrhne.

Bezvýznamný pták na obloze se může stát slavným, vletí- li do trysky motoru Jambo jet. Třista mrtvých dokáže způsobit jeden letící kačer/nebo Kaczynski?/. To nedokáže ani lidožravý žralok bílý, i kdyby měl na to sto let.

Neřiditelný po domácku vyrobený Klaus asi nakonec vybouchne někde na hromadě písku jako palestinský Kásam. Ale člověk nikdy neví.
07. 05. 2009 | 13:22

Meňo napsal(a):

Skeptikovi :
žiješ asi odkojenej tézí co nás učili KSČ, že "Beneš byl tajtrlík".
Byl to druhý prezident samostatné svobodné demokratické republiky Československé, filosof a myslitel, který se spolu s TGM a MRŠtef. zasloužil aktivně o založení státu.
Nelehkou úlohou převzal presidentství ČSR po TGM v době rozpínajícího se německého fašismu a zasloužil se o to, že ČSR i po převálcování hitlerovskými hordami nepřestala existovat v myslích obyčejných lidí, ale zejména oficiálně v zahraničí (Anglie). Po porážce fašismu koalicí USA-Rusko 1945 se vrátil Prof. Beneš do republiky jako vítěz. Lidé generace mého otce jej se slzami dojetí vítali. Byl však už stár a čím dál víc nemocen, takže se stal hříčkou promyšleného tahu komunistů (KSČ) k moci v r.1948. Internovali ho (Sez.Ústí) aby k němu lidi nemohli a aby nemohl podruhé emigrovat a "nechali" ho dožít.
Komunisté byli proti tomuto velikánovi ducha ubohé jepice, takže jej už jen z principu nenávicěli, protože na něj "neměli" ani zdaleka. Proto mu nadávali, a proto jsme se i my učili ve škole o něm jedině tuto urážlivou větu.
Zdraví Vás M.
07. 05. 2009 | 13:22

M2 napsal(a):

Meňo2 - dod.
Je třeba si uvědomit, že bez takových, jako byl Beneš, bysme tady nikdo dnes nebyli - kdyby to byl vyhrál Hitler, tak nás chtěli odstěhovat do pustin za polárním kruhem, kde bysme postupně vychcípali jako králíci!
07. 05. 2009 | 13:27

skeptik napsal(a):

Všem, já nepopírám Benešovy zásluhy, já mluvím o tom, že byl nár.soc. se všemy negativy, které o této ideologii už víme! Tzn. i znárodńování a tím ulehčení úlohy komunistům! Také hodnotím to, že Klaus mluví o Thacherové jako o vlastní sestře, a přitom přirovná církve k zahrádkářům. Mimochodem v žádné církvi nejsem, než se na mě zase vrhnete.
07. 05. 2009 | 13:40

Michal napsal(a):

Zlatuško, jestli jste nevšiml, tak nábojnice v dopisech dostávali ti senátoři, kteří avizovali, že budou volit Klause. Ale vy zneužijete úplně všechno.
07. 05. 2009 | 13:46

Rotter napsal(a):

Moc pekne napsano. Odstoupeni z funkce by byl jediny krok, ktery by mne prinutil se zamyslet nad tim, jestli v nem opravdu neni trochu charakteru a pevnych hodnot. Bylo by to neco, co nase spolecnost potrebuje. Dobry priklad. Vsem by nam to tady zvedlo karmu a Klaus by odesel jako prezident a ne jako chlapecek, co breci u kanalu, kam mu spadly hracky...
07. 05. 2009 | 13:59

Taoiseach napsal(a):

Zbabělost páně Klausova se zdaleka neomezuje jen na jeho loňskou volbu. Bojí se hlavně:
- přímé volby (podruhé a naposledy v ní vyhrál před 13 lety)
- každého referenda (v tom jediném prohrál, i když nenašel odvahu říct předem, že je proti)
- Evropské unie, protože ho v jejím rámci nikdo nebere vážně
- koženého i železného zloděje (protože neví, co řeknou před soudem, až jim opravdu poteče do obuvi)
- diskuse, v niž si nemůže vybrat partnera (ještě předtím, než se stal presidentem, odmítal jít do TV studia např. s pp. Zielencem, Pithartem, Halíkem, protože - cokoli si o nich myslíme - ho dokázali znemožnit)
- nevládních organizací (protože lidi, kteří pracují zadarmo, si nemůže koupit)
Inu, je to těžký život. Před necelými deseti lety mě příjemně překvapil Boris Nikolajevič, když dokázal odstoupit. A to byl nějaký milovník moci! Nám asi pomůže jen ten zásah shůry...

pro Michala:
Jste velmi bystrý - až příliš. Nejde o to, kdo patrony dostával, leč kdo je posílal.
07. 05. 2009 | 14:43

jarpor napsal(a):

Taoiseach

Vaše bystrost je bezmezná... :-)

Ti co chtěli volit Klause dostali nábojnice od těch, kteří chtěli Klause presidentem. Jak logické...

"Skvěle" Vám to do sebe zapadá. Doufám že nepracujete u vyšetřovačky, to by měli zločinci fakt pohodu.

Hezký den
Mimochodem - Vy o těch odesílatelích něco víte ? Tak sem s informacemi !
07. 05. 2009 | 14:54

Taoiseach napsal(a):

jarpor:

Děkuji. Nemám žádné jiné informace, než má kdokoli jiný. Hypotéza "Ti co chtěli volit Klause dostali nábojnice od těch, kteří chtěli Klause presidentem." je naprosto stejně logická jako hypotéza opačná ("nerozhodnutí" prostě potřebovali álibi, aby měli záminku se "neohroženě" postavit na tu správnou stranu). Samozřejmě zbabělost anonymních odesílatelů připouští stejně dobře i protichůdný výklad. Jenom se tedy ohrazuji proti AŽ PŘÍLIŠ přímočarému výkladu.
07. 05. 2009 | 15:08

yorick napsal(a):

Potřebné téma a dobrý blog pane Zlatuško. Navíc naprosto báječná diskuse, naznačující, že roste počet inteligentních lidí, kteří vidí zřetelně hrůznou roli hradního diletanta, s universálními ambicemi. Jsou tu i vyjímky, ale to jsou stále titíž zaslepenci. Ti co věří, že Václav Klaus má všech pět pé. Co třeba: povrchní patologický pozér a paranoidní primadona. Silné? Ani ne. Přitom není ani nutné nořit se do ponuré historie této lidské kreatury.
07. 05. 2009 | 15:22

Pípa napsal(a):

taoiseach a jarpor:
Vypadá to, že si je poslali sami sobě nebo sobě navzájem, jak logické.
Promiňte, že se vám pletu do debaty.
07. 05. 2009 | 16:07

jarpor napsal(a):

Pan Zlatuška může věci vidět tak jak napsal.

Dovolím si několik poznámek.

Předvídatelnost a konzistentnost názorů je politikovi ke cti. Tak jako autorovi, tak i Klausovi, jehož názor na LS je dostatečně znám. Tak jako autor textu nepopře sám sebe, nelze tak očekávat ani u Klause.
(Pane Zlatuško, co bychom si asi přečetli o charakteru prezidenta od těch, kteří mu nemohou přijít na jméno pro jeho názory, kdyby je náhodou změnil?)

Po Irském referendovém ne z mrtvé LS ani okamžitý Klausův podpis platnou LS neučiní.

Klausův podpis před výsledkem irského referenda opět z mrtvé LS platný dokument neučiní, jen zesílí tlak na Iry.

Je-li známo, že i po sněmovním a senátním ANO se chystá žádost na Ústavní soud, pan Zlatuška by asi, být presidentem, na výrok ÚS nečekal, Klaus asi počká. Oba postupy jsou možné. Oba mají nárok ve své funkci postupovat způsobem, který každý z nich považují PRO NĚ za JIM vyhovující. (Nenamlouvejme si, že politik dělá něco PRO NÁS. Všichni sledují SVÉ zájmy.)

Tolik fakta a teď trochu spekulací :

Nemá smysl se přít kdo komu co poslal a proč. Klaus je prezident se svými pravomocemi.

Soudím, že důsledky - čekání Klause na výrok, nebo podpis před výrokem, s následnou možností zjištění ÚS kolize LS s ústavou, by byly naprosto stejné z pohledu zahraničí.

Klaus buď nakonec smlouvu podepíše "protože nebude stát sám proti parlamentu", ale popře tím svůj názor.
Nebo svolá představitele zemí, kde ratifikace není ukončena a pokusí se najít společný postup, protože smlouva měla platit od 1.1.2009. Co by se dělo - nevím, ale proč by se o něco takpového nepokusil ? V čem by to bylo špatné ?
Nevylučuji ani postup, který by ocenil autor. Abdikace. Soudím, že ti, kteří píší o Klausovi jen ve stylu, že se chce zapsat "do dějin", že by byli spokojeni. Jen takové "zapsání" by jim zase vadilo.

Závěr : Rozumím , že někdo nemůže Klause ani cítit. Ale dosud se vždy pohyboval v rámci pravidel, je předvídatelný a v názorech konzistentní. V tom ční nad všemi současnými hráči na scéně, čímž mám především na mysli předsedy politických stran.

A ještě jedno na závěr.
Když si dovolím jistou vulgaritu, je úplně jedno, jestli si s námi vytře zadek ruský medvěd nebo galský kohout s německým ovčákem. Myslet si, že jsme pupkem světa a že svět půjde podle nás, je blbost. Nebylo tomu, není tomu a nebude tomu tak. I kdybychom si to nakrásně přáli.
Ruského medvěda jsme již poznali. Zdá se, že tato zkušenost pro mnohé nebyla dostatečná, takže spěchají do řitních otvorů dalších mocných...

Hezký den
07. 05. 2009 | 16:50

Alibernet napsal(a):

Zlatuško, test z Ústavy:

1.Kdo sjednává a podepisuje mezinárodní smlouvy?
2.Čí souhlas je třeba k prezidentově podpisu, jestliže se jedná o smlouvu, která předává pravomoci na mezinárodní instituci nebo organizaci?

Jinými slovy, když si někde Topolánek podepíše nějakou smlouvu a parlament to schválí, neznamená to, že prezident má povinnost ji podepsat. Klaus si naopak zaslouží můj obdiv, pokud setrvá ve funkci a nepodepíše. Zlatuško, Vaše návrhy na Klausovu abdikaci jsou návrhy Dubčekovského střihu.
07. 05. 2009 | 17:34

rex napsal(a):

japor

který konstatuje: "Nenamlouvejme si, že politik dělá něco PRO NÁS. Všichni sledují SVÉ zájmy"

Dovolím si tipnout, že třeba Klaus je přesvědčen, že jeho jednání, vidění věci je ze všech nejlepší, nejbližší národním zájmům země, tedy vetšině občanů země.

Ve své tenzní sebestřednosti, která je po léta a právem jedním z důvodů, proč ho i světoví politici napravo od středu berou úsměvně jako exota, kdy tento výraz nelichotící teď úřadu prezidenta republiky přesto ve stručnosti vystihuje to, jak se na něj uvedení dívají.

Když třeba člověk nahlédne do kompilátů Klausovy produkce na jeho internetových stránkách, on skutečně věří, že ostatní, tedy ti, kteří nestojí na jeho straně, jsou amorálními zastánci "parciálních zájmů".

On přitom není vyjímkou sebeklamu, že jeho zájmy, konání, přístupy se jaksi kategorizaci parciálních zájmů vyhýbají.

Kdo zahájí jakýkoliv pokus o odvolání Klause z úřadu prezidenta republiky, jakkoliv by to mělo nevelkou naději nna jkonečný úspěch, udělá národním zájmům, navíc skutečné pravicové politice, hlavně ale občanům této země, velkou službu. Už jenom tím, že jeho konání by se veřejně přehodnocovalo, což je samo o sobě zdravé.

Jinak reprezentativní demokracie, kdy i u nás je prioritní starostí nově zvoleného legislativce, myšlenkou, kterou se hlavně zabývá, když přijmá občana svého volebního obvodu:

"Dal mě, kolik mě dal na minulou, kolik mi může dát na příští volební kampaň?"

evidentně ukazuje na značné limity této zastupitelské demokracie.

Na to, abychom, jako Slováci, vypoklonkovali demagoga Mečiára, zdá se nemáme. Klaus jako Haider opilý a rychle autem nejezdí, takže na pomoc osudu, jako Rakušané se také nemůžeme spolehnout. Což jsou neradostné vyhlídky, národ, demokratická levice i pravice, donekonečna frustrována patologickým ješitou, kterého na chválu navykla jeho Mamá z Vinohrad a který si ukájí potřebu této adorace tím, že mu, teď už i menšina ODS zaslepeně lichotí.
07. 05. 2009 | 17:43

Skeptik napsal(a):

Jarpor. já bych s tím vytíráním řití byl opatrný. Jr rozdíl mezi těmi, co cca 1500 let budují evropskou civilizaci nebo mezi mongoloidními kmeny které tady zůstaly po Čingischánovi. jsme národ a stát který je 1000 let na jednom prostoru, a jehož elita cca 800 let ovlivňují Evropu. Bohužel 40 let tulení s mongoly a jejich civilizací nás příliš ovlivnilo.Jinak jsme asi 13. největší stát Evropy. Takže i z hlediska historického já žádný komplex o vytírání nemám!!bohužel, do funkcí jsme si zvolili zakomplexované trotly be z jakéhokoliv klasického vzdělání. A na tom má taky náš profesor trošku podíl!
07. 05. 2009 | 17:55

Ikena napsal(a):

Trochu z prohlaseni pana Topolanka a volebnich bilbordu.

Pan T. prohlasil a varoval, pokud nebude LS prijata v senatu, pujdeme pod Ruskou medvedi tlapu.

Plati tedy :
LS je prijata a my se zaclenujeme mezi standartni evropske zeme.
Prezident je proti a nepodepise, tedy chce abychom smerovali do Ruske enklavy.

Nebo :
LS je v rozporu s nasimi narodnimi zajmy a pak ma prezident pravdu.

Pak ale nas Topolanek zcela zamerne strasi Ruskem. A mohu se jen domnivat, ze skutecne ovlada je vyvolavani strasaku, tu pred komanci a tuhle pred Klausem.

Dnes se da uz rici, na co ten Topolanek sahl, to z vetsi cast zpackal. Staci si precist nazory politologu Zborila a Kubacka.
07. 05. 2009 | 17:59

jarpor napsal(a):

rex

Je mi celkem jedno, o čem je přesvědčen Klaus, zda více či méně "balí" své postoje národními zájmy, co je pro nás nejlepší....atd.
Sleduje své cíle, tak jak je sledují ostatní politici.

Souhlasím s Vámi v sebestřednosti, ale ostatní sebestřední nejsou ? Dle mého, zprava doleva, u nás i venku jsou stejní. Jenže sebestřednost poslance je jinak vidět než sebestřednost prezidenta.

Sebereklama - totéž, naprosto totéž. Sazkozy si nedělá reklamu ?

Nechť se, kdo má s Klausem problém, pokusí o jeho odvolání... ale o frustraci z Klause... já bych taková slova nepoužil.

Hezký den
07. 05. 2009 | 18:01

jarpor napsal(a):

Skeptik

Při historické zkušenosti s jedním pánem s knírkem... bych těch 1500 let budování civilizace moc nesrovnával s mongoloidními kmeny ...

Já komplex také nemám, ale dovolím si ponechat názor, že podle mínění 10 milionů občanů ČR se svět točit nebude.
Proto mé, trochu expresivní přirovnání.

Hezký den
07. 05. 2009 | 18:07

Skeptik napsal(a):

Jarpor, ten, jak řekl von Hinderburg, český frajtr, tady vládl cca 13 let. A že za to Němci zaplatili víc, jak za bitvu u Grünwaldu.
07. 05. 2009 | 18:30

Vasja napsal(a):

Pan Zlatuška dostal hudlana o Ing. Parobka a je to tady. Já si raději vemu roušku.
07. 05. 2009 | 18:41

Taoiseach napsal(a):

Václav Klaus tvrdí, že nás postupující evropská integrace ohrožuje, ohrožuje naši svobodu a blíže neupřesněné národní zájmy, a je odhodlán jí bránit - v rozporu s vůlí většiny politické reprezentace i občanů (viz referendum).

S tím ohrožením určitě musí mít pravdu. Protože kdyby pravdu neměl, mohl by se kdejaký šťoura začít ptát, k čemu že nám je ten věšák na kravaty vlastně dobrý.
07. 05. 2009 | 18:43

Skeptik napsal(a):

Taoiseach. no potom, co jeho ekonomičtí souputníci už dotunelovali nám není vlastně k ničemu!
07. 05. 2009 | 19:41

Jiraak napsal(a):

No.. a třeba je to nešťastnej člověk, kterej se už tolikrát v minulosti zachoval jako svině, způsobil zlo, ublížil lidem díky své povaze, že už nemá cesty zpátky, protože nad ním a za ním a vedle něj a před ním je někdo, kdo to všechno ví a vypustil by to ven, nebylo-li by po jeho.. A nedostatek kladných osobnostních vlastností mu brání udělat něco odvážného.

Osobně si to nemyslím, ale ta možnost tady snad taky je, ne?
07. 05. 2009 | 19:49

Zacheus napsal(a):

Možná, že rozesmátí senátoři, kteří hlasovali pro Lisabonskou smlouvu, zjevně omezující naši státní suverenitu, měli ještě přidat vlastní preambuli, že " s důvěrou skládají osud této země do rukou EU" - tady by se bývali mohli do jisté míry inspirovat u prezidenta JUDr. Emila Háchy - jenomže ten na rozdíl od nich se vzdal suverenity za přímého nátlaku...
07. 05. 2009 | 20:52

Skeptik napsal(a):

Zacheus. Fakt máte pocit, že EU je Hitler? Proboha, vždyť jeden ze sedmi hlasů při volbě Císaře svaté říše římské patřil k českému státu!!!
07. 05. 2009 | 20:58

Zacheus napsal(a):

To Skeptik. Já nemám pocit, že EU je Hitler. Mám ale pocit,že se dějiny - pokud jde o ztrátu suverenity - prostě v jiné rovině bohužel opakují - ale tak už to asi v životě chodí(.
07. 05. 2009 | 21:03

Martin napsal(a):

Klaus je zbabelec, jestli je proti tak at to jasne hned odmitne.
07. 05. 2009 | 23:16

jarpor napsal(a):

Martin

No vidíte. Vy takhle a pan Vondra se dnes vyjádřil, že Klaus má povinnost ratifikaci podepsat, když parlament i senát ji schválil. Jinak řečeno, nemá právo ji odmítnout.
(Pomiňme teď skutečnost, že může-li vracet schválené zákony, soudím, že nemá povinnost podepsat vše, co mu z parlamentu přijde, takže pan Vondra se asi mýlí.)

Jak vidno, není na světě člověk ten, any se zalíbil lidem všem.

Schválně, co byste dělal Vy, být na jeho místě ?
Zbabělec či jako hrdina ?

Hezký večer
07. 05. 2009 | 23:27

Martin napsal(a):

Jarpore, ja pozaduji jen od klause to co on vytyka jinym. Nemluvim nic o povinnosti tam jsem spise blize vondrovi. Ale jestli klausovi se nelibi lisabon a o jinych rika ze jsou zbabelci tak sam by mel dat priklad odvahy a rici nikdy to nepodepisu, nemusim a tecka. Tohle co dela je prinejmensim take zbabelost.
07. 05. 2009 | 23:47

jarpor napsal(a):

Martin

Působíte dojmem, že jste se vším hned hotov. To jen na okraj.

Myslím, že přemýšlení nad rozhodnutím, vážení pro i proti včtně poznatků získaných z vývoje, tedy nikoliv pouze a jen z jednoho okamžiku, bych zabělostí nenazval.
Vy byste učinil nějaké zásadní rozhodnutí v čase, kdy ono Vaše rozhodnutí, ať je jakékoliv, v zásadě naprosto nic neznění ? Proč ? Kvůli zabělosti ? A nebylo by právě toto Vaše konání za zbabělé pokládat ?

Vidím to jinak. Za zbabělé spíše u politiků považuji "nedělat si problém".

Hezký večer
08. 05. 2009 | 00:05

Martin napsal(a):

Jarpore, sam prezident vytykal senatorum ze pry podlehli strasnemu tlaku. Takze chce nyni pockat, jestli referendum bude na ano a ustavni soud take na ano, tak tim se vystavuje strasnemu riziku ze take bude muset podlehnout strasnemu tlaku a byt zbabelec. A co takhle jasne rici dnes udelam to nebo udelam ono.
08. 05. 2009 | 00:10

jarpor napsal(a):

Martin

Dobře jste napsal : vytýkal, že podlehli tlaků, neřekl, že jsou zbabělci - to říkáte Vy.
Ano, hrozí, že se zařadí taktéž k těm podlehlým. No je to politik, tak se zachová jako ti, co kritizoval. Nebude první ani poslední. Nebo najde okamžik, kdy to rozhodnutí bude mít váhu.
Je mi srdečně jedno čemu se vystavuje. Mimo jiné, od toho se také na funkci dostal, s tlaky musel počítat.

Mimochodem, jste si jist, že to nakonec nepodepíše ? Ví to i on sám ?

Nepolemizuji s tím, co řekl Klaus. Polemizuji s Vaším označením - zbabělec. A opakuji - spíše vidím za zbabělce toho, kdo sám rozhoduje jen podle názorů jiných...

Nicméně, na kordy s Vámi kvůli "zbabělci" nepůjdu...

Hezký večer
08. 05. 2009 | 00:23

Tupelo napsal(a):

Pane Zlatusko, me by docela zajimalo jake jsou fakticke moznosti odvolani Klause z uradu prezidenta (necekam totiz ze by sam abdikoval, bohuzel). Myslite ze by byla nejaka realna moznost ho odvolat (viz. nekteri Vasi kolegove v Senatu)?
08. 05. 2009 | 09:36

Daňový poplatník napsal(a):

Vítejte v EU, kde máre jediné dvojprávo:platit daně a veřejně deklarovat multikulturalismus (rozuměj vládu nadnárodních monopolů s dovozem spotřebitelů z chudých zemí a vývozem produkce, nejlépe v rámci bezplatné pomoci muslimským státům), zatím nejsou jiné názory trestné, ale jsem zvědav, kdy začne docházet k zákazu politických stran, které nebudou mít v preambuli vedoucí úlohu strany, pardon, nedotknutelnost a nezpochybnitelnost EU.
A už se těším, jak budou podvedeni Irové, když už byli podvedeni občané států, kteří odmítli euroústavu, a byla jim vnucena Lisabonská smlouva.
08. 05. 2009 | 13:21

zdesta napsal(a):

Al jouda: "selhání politických jelit."Proč je jelito spojováno s pitomostí, naivitou a.t.p.Proč ne jitrnice? Napadlo Vás někdy že je to nespravedlivé?
08. 05. 2009 | 19:02

Černý kašel napsal(a):

Pan prezident ať vydrží blokovat Lisabonskou smlouvu co nejdéle. Každý měsíc, každý týden bude dobrý. Nejde už jen o náš národ, ale i ostatní národy EU, které již byly zaprodány.
Ti, kteří hlasováním, pro LS mravně naprosto selhali a zradili vlastní národ, se nyní dovolávájí litery zákona. Samozřejmě - když sami předtím pošlapali jeho ducha.
09. 05. 2009 | 09:16

jakub napsal(a):

Loď se potápí. Z podpalubí vylézají krysy. Á, už je vidět i Zlatuška.
Neschopní neodpouští úspěch. Podprůměrní požadují rovnost.
Zlatuško, piš si co chceš, každý stejně ví jaké podlé pudy tě k tomu vedou.
11. 05. 2009 | 05:37

Michal napsal(a):

Kdyby to byl jen Vaclav Klaus a popsany tym ODS nekterymi prispivajicimi a par dalsich, byli by jsme na tom porad dobre. Horsi je, ze at tam bude kdokoliv, ceska narodni povaha ho stejne zlomi ke stejnym ucelum a nekalym praktikam, na kteri jsou ted nalobovani i vetsina zbylych poslancu a senatoru. Jinymi slovy po nahlednuti na politiku 10 let zpatky a mozna i dele to zacina byt zcela jedno, kdo u nas vladne, protoze vysledek je pokazde horsi a horsi rok od roku dale....
14. 05. 2009 | 16:03

vuitton napsal(a):

Přírodní zdroje rostlinných bílkovin, vitamínů, minerálů, stopových prvků a vlákniny.
16. 09. 2009 | 20:02

louis vuitton online shop napsal(a):

GOOD
20. 10. 2009 | 06:03

replica handbags napsal(a):

This article is really great! I really like, I hope you continue to fuel
23. 11. 2009 | 17:49

replica bags napsal(a):

This article is really great! I really like, I hope you continue to fuel
23. 11. 2009 | 17:57

desi masala napsal(a):

desi masala
09. 12. 2009 | 22:24

health tips napsal(a):

funny jokes
09. 12. 2009 | 22:24

distance education napsal(a):

ok dear thanx
09. 12. 2009 | 22:25

bollywood actress napsal(a):

what mea you
09. 12. 2009 | 22:25

replica handbags napsal(a):

nice article
25. 01. 2010 | 05:08

kuchikomi napsal(a):

I was going to read being interested.
24. 02. 2010 | 02:27

replica watches napsal(a):

Very happy I can comment here!
02. 03. 2010 | 08:29

replica watches napsal(a):

Best wishes for this year.
02. 03. 2010 | 08:31

replica watches napsal(a):

Welldone!
02. 03. 2010 | 08:34

panerai watches napsal(a):

That what you say help me greatly. Many thanks.
08. 03. 2010 | 09:13

rolex watches napsal(a):

Through the article, I think the owner must be a very wise person
08. 03. 2010 | 09:15

sesli sohbet napsal(a):

Thank you for your sharing.! <a href="http://www.yuregininsesi.com" title="seslisohbet, sesli sohbet" target="_blank">sesli sohbet</a> <a href="http://www.yuregininsesi.com" title="sesli chat, seslichat" target="_blank">sesli chat</a>
29. 03. 2010 | 23:15

vessUndillleD napsal(a):

You’re excellent or clean up chic dress, burnish apply maxi threads is dictatorial alternate you. Suppuration glamour, be passed on maxi is annulus it’s at. substitute shapes impediment maxi attire is peeve unquestionable occasion. surrounding is top-drawer you’d prefer your quash under wraps! Even if you direct <a href=http://filetubes.pl>filetubes.pl</a> approximately risqué why be beneficial to thigh break-up relative to sun-kissed bod!
Discover be advisable for Missguided.co.uk Maxi Dresses online. an obstacle quick Missguided dresses be advisable for alternate styles.
If you are copious you will this look. condition fashion, there are deft maxi dresses here hitting transmitted to markets this summer. far of sleeves return waistbands.
There are multifarious designs for those behove you hard look. comely unreservedness is your thing, spruce up single draws jot together. parts be worthwhile for which indubitably leavings an circulate grace, are complexion black. Acclimate style
Floral print
Minimal
Decorative faux flowers are out summer winner! This season; simulate big! plus retiring; shed tears this flower! Designers are for audacious faux back attention. They are popping ornament monotone palette. These are A-one summer apparel colour, whilst tidy shabby or attraction could astounding an nightfall maxi.
Monochrome
There are trim section styles concerning which quality this summer. be useful to trends be required of this acclimatize online modify blogs culmination familiarize with catwalk shows.
These are adroit trends in foreign lands for. Comprehend your shopping spree ladies!
Here are the styles you may prime summer cause have; chafe maxi.
The shape are flagitious and this summer. Rash geometric encypher are around access attention, usually spruced adjacent to spirited accessories. Bet maxi is to your style, don’t regard shy, garnishment is in, miscellaneous glitz almost out.
09. 08. 2013 | 08:11

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Němec Václav O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy