Festina lente (spěchejme pomalu)

19. 06. 2009 | 10:49
Přečteno 11240 krát
Již dnes, když jedu po dálnici, vzpomínám nostalgicky na klidný silniční provoz v Americe. Avšak zešílevší skupina rychlostí posedlých poslanců touží vyvolat na našich dálnicích ještě větší chaos.

Když jsem měl poprvé vyrazit autem po Americe, trpěl jsem trochu nejistotou. Znal jsem již newyorská auta obouchaná z parkování nárazník na nárazník, blatník na blatník a vybavovaly se mi automobilové honičky z akčních filmů.
Skutečnost mne překvapila. Přestože téměř všechny vozy tam jsou silnější než běžný evropský průměr, na silnicích se dodržuje předepsaná rychlost, která je mimo obce 55 m.p.h. (88 km/h) a na velkých dálnicích 65 m.p.h. (104 km/h). Řidiči si v "zemi neomezené svobody" dovolí riskovat překročení této rychlosti nanejvýše o 10 m.p.h., čímž se na dálnici přiblíží rychlosti 120 km/h. Takovým překročením riskují ještě únosnou pokutu na úrovni asi $100, větším překročením rostou pokuty astronomicky a navíc pojišťovna vyměří příště viníkovi vyšší sazbu za pojistku. Jedete-li ve Spojených státech podle předpisů, nestane se vám také, že by vám do zrcátka nějaký netrpělivec zuřivě blikal. Zatímco u nás je nedodržování dopravních předpisů (hrubiánské chování, manželská nevěra atd.) výrazem chlapáctví, v USA to může veřejně známou osobu zcela znemožnit. Předepsanou rychlost dodržoval i playboy, který mne vezl šestilitrovým sportovním pontiacem.
V posledních letech u nás vymizela řada pomalých vozidel a jízda na hranici maximální povolené rychlosti se tím stala i v hustším provozu bezpečnou a příjemnou, zejména trefíte-li na dobu kdy vás neohrožuje žádný týnejdžr testující odcizené auto, ani politik spěchající na tenis nebo na svatbu, či jiný samolibý mistr zeměkoule.
Co stále zpomaluje provoz, je místy nesmyslné omezování rychlosti. Na rozdíl od Evropy, v USA zřejmě jezdí podle předpisů i obecní a státní úředníci i policisté, takže jsou schopni zařídit, že v obci se mění v zájmu bezpečnosti maximální rychlost uvážlivě třeba i každých 200 m. Proč musí u nás být konec omezené rychlosti umístěn přesně proti obecní tabuli daleko za posledním stavením obce, proč se má jet padesátkou tam, kde není důvod k pohybu chodců ani zvýšená pravděpodobnost nějaké složitější dopravní situace. Důsledkem toho je jen a jen pokles vážnosti předpisů. Rychlostí na dálnicích se už moc nedohoní. Kdyby se dalo jet z Prahy do Brna rychlostí 160 místo 130, ušetřilo by se tím asi čtvrt hodiny. Stojí to za to?
Vzhledem k tomu, že typické auto našich silnic, vůz střední třídy, se na dálnici české kvality už při 130 km/h přestává cítit dobře, další zvýšení dovolené rychlosti by mělo za následek nový chaos. Pokud by i přitom zůstalo překročení rychlosti o 30 km/h pouhým přestupkem, musely by se stavět dálnice s dalším pruhem i pro darebáky, riskující jízdu dvoustovkou.

Snad bych si ještě uměl ušetřit na auto stejně silné jaké mají ti rychlostí posedlí poslanci, ale stejně proti zvýšení povolené rychlosti na dálnicích jednoznačně jsem.
Proč si nebrat vzor z Ameriky i v něčem rozumném?

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Béda napsal(a):

Naprostý souhlas, pane Profesore.
Za chvilinku ovšem budete svědkem návratu člověka do džungle. Uvidíme, kdy přispěchá se svým pěstním klínem první pračlověk.
19. 06. 2009 | 11:10

Jedla napsal(a):

Naprostý souhlas. Ještě bych doplnil, že předražené kilometry českých dálnic od čtyř známých firem řeší méně, než obchvaty obcí a stoupací (pomalé) pruhy k bezpečnému předjíždění náklaďáků v kopcích u běžných jedničkových a Éčkových komunikací.
Nepotřebuji jet stošedesát. Stotřicet (s tolerancí 140) stačí. A stačí i devadesátka (tolerance 100), pokud ta silnice první třídy bude kvalitní, občas bude mít místo na bezpečné předjíždění kamionů, a hlavně nepůje přes obce, nebude žádná 50, semafor, přechod, škola, kostel.
Přitom to vyjde mnohem levněji než dálnice se svými velkými rádiusy zatáček a srovnanými kopci. Za stejnou investici se upraví mnohem víc kilometrů kolem obcí, na další kilometry se nebude muset sáhnout, přesto bude cesta plynulá. Za stejné peníze mnohem hustší síť bezpečných a dostatečně rychlých cest. Doprava se tak síťovitě rozloží, bez úzkých hrdel kolem Prahy, Brna.
Preference (stavebním firmám vynášejících) dálnic vede k absurditám, kdy z jižní Moravy do Plzně se jezdí přes Prahu (zajížďka 100 km severně), z Ostravy do Kolína přes Brno (zajížďka 150 km jižně).
19. 06. 2009 | 11:20

dříve ruda napsal(a):

To, co u nás máme, lze nazvat dálnicí jen stěží. Přesto jsou úseky a čas, kdy se dá jet bezpečně i hodně přes limit. Když opravdu pospíchám, jedu tak. Neříkám, že je to dobře. Za třicet let ježdění jsem ale neměl nehodu a máte pravdu v tom, že nesmyslná omezení ubírají zákazům na respektu. Někdy je 130 na dálnici ve vhodný čas na vhodném místě a ve vhodném autě zbytečné omezení.

Vidím problém jinde. Jádro pudla je v bezohlednosti a nezodpovědnosti.
19. 06. 2009 | 11:29

Al Jouda napsal(a):

Pravý pruh dálnice D1 je v zoufalém technickém stavu v poměrně dlouhém úseku. Za takovou jízdu vybírat dálniční poplatek je sprostá nehoráznost ! Člověk si připadá jak naklepaný biftek.
19. 06. 2009 | 11:33

Béda napsal(a):

Al Jouda,

jako naklepaný biftek si připadám při jízdě po panelové dálnici z Prahy do Benešova a z prahy do H.Králové. Někteří fajnšmekři tomu odborně říkají tankodrom.

Nicméně překročením 130 km nejvyšší povolené rychlosti žádnou podstatnou časovou úsporu při jízdě po naší nejdelší "dálnici" nezískáte. Akorát zvýšíte nebezpečí, prodloužíte brzdní dráhu, vyprodukujete více spalin, opotřebíte na tankodromu více motor a součásti náprav.

Ač vlastník vozidla, které s přehledem může atakovat rychlost 200, nevidím jediný logický důvod, proč tak činit. Snad jenom pár nelogických - zvýšený adrenalin a kvapný spěch do krematoria.
19. 06. 2009 | 11:43

Milan H. napsal(a):

Na D1 jezdím jenom zřídka. Nechci-li jet, ve zcela kamiony zničeném pravém pruhu, musím jezdit v levém a to při rychlosti kolem 145km/h nelze. Jenže ten komfort jízdy a nezničené tlumiče za to bohužel stojí, a to i když nespěchám. Jinak souhlasím, je to dobře napsané. Pořizuje-li si v tomto státě státní podnik Lesy ČR za peníze daňových poplatníků antiradary, tak je to horší než v Kocourkově.
19. 06. 2009 | 11:46

Mastodont napsal(a):

V dopravních předpisech je jasně napsáno, že řidič je povinen jet takovou rychlostí, aby byl schopen vždy bezpečně zastavit (před překážkou, která se před ním objeví apod.).

To je věta, která bohatě stačí. Jakékoli tvrzení, že existuje "universální bezpečná" rychlost, si strčte za klobouk. 65 mph je bezpečné a 70 už není? Vážně? A co v prudkém dešti, mohu jet 65, protože to předpis povoluje?

Sorry, to je logika lidí, kteří si bez státního dohledu neumí ani dojít na záchod.
19. 06. 2009 | 11:52

Mastodont napsal(a):

A samozřejmě, maximální povolená rychlost je ideální pro policajty, kteří namísto toho, aby aktivně hlídali provoz, mohou v pohodě sedět u radaru a pokutovat ty blbečky, kteří namísto 90 jedou 95, což je příšerně nebezpečné.
19. 06. 2009 | 12:00

Béda napsal(a):

Mastodont,

sice nejste v diskusi prvním pračlověkem nýbrž mastodontem, ale i tak vás srdečně zdravím.

V dopravních předpisech jsou taky uvedené nejvyšší povolené rychlosti na různých druzích komunikací, na různých místech pro různé kategorie vozidel. Dopravní předpisy byly koncipovány za pomoci odborníků z oblasti silničního provozu s přihlédnutím na evropské předpisy, české reálie, kupř. stav - hustota, kvalita silniční sítě - a zkušenosti.
19. 06. 2009 | 12:00

alesdrobek napsal(a):

Béda - mastodont má pravdu, nikdo nikoho nenutí jezdit 160 ani 130. Jsou to "nejvyšší povolené" rychlosti, nikoli nejnižší přikázané. Vždycky bude záležet na člověku a na jeho smyslu pro zodpovědnost.

Řidič se musí především hlídat sám a smyslem dopravního značení by mělo být mnohem méně zákazů a příkazů a mnohem více rad a doporučení, jako je tomu třeba právě v anglosaských zemích.

Holt státní úřednictvo ještě pořád nese stigma totalitní aparatury a my zase značku ovčího myšlení.
19. 06. 2009 | 12:14

Béda napsal(a):

alesdrobek,

Aleši, bohužel musím skonstatovat, že v tom případě by se museli mýlit tvůrci předpisů v liberálních USA, zrovna tak jako v naprosté většuně států kontinentální Evropy. Pokud vím, tak zde snad jedinou výjimkou je Německo, kde mají nepatrnou část komunikací přizpůsobenou neomezené rychlosti.

V Rakousku kupř. bylo dle mých informací testováno zvýšení nejvyšší povolené rychlosti na dálnici - a návrh byl po testech pohřben.

Pokud jde o váš pokükaz na nejvyšší povolenou rychlost - dávám vám za pravdu, že tato rychlost by s ohledem na plynulost provozu měla být taky za dobrých povětrnostních... podmínek taky dodržována. Oponoval bych pouze v tom, že zákazové a omezující značky nejsou orientační ani doporučující ale příkazové a že silniční předpis má tak jako kupř. Ústava anebo Obchodní zákoník sílu zákona.

V liberálních USA se s váma policajt za nedodržování zákona vůbec nebude bavit. Proč by to v neliberální ČR, která se che stát liberálním právním státem mnělo být jinak?

O nutnosti "zreformování" (místního přizpůsobení s ohledem na bezpečnost, plynulost provozu s vyloučením zbytečné "šikany" řidičů a jiných účastníků dopravního provozu) dopravního značení nemá cenu se bavit - to je evidentní.
19. 06. 2009 | 12:25

Béda napsal(a):

dodatek,

u těch zákazových a omezujících značek - příkazové ve smyslu omezení - kupř. nejvyšší rychlosti. vzhledem k ostatním účastníkům provozu je vhodné aby tyto rychlosti byly z ä dobrých podmínek dodržovány - nikdo se jistě rád necourá po silnici za "traktorem".
19. 06. 2009 | 12:31

Líný černý pes napsal(a):

to autor :
I kdyby bylo na D1 povoleno 160 km/h, budeme postávat v kolonách stejně jako dnes.

PS Teda, Vy máte styky, Pontiac s obsahem 6 litrů ;)
19. 06. 2009 | 15:34

Hloupý Honza napsal(a):

Ač pro některé škarohlídy jsou USA policejním státem, musím konstatovat, že takový "policejní stát" bych alespoň z poloviny uvítal v naší demokracii po česku. Při svém cestování po amerických národních parcích jsem z půjčovny vyfasoval 3-lítrového Dodge, ale nikdy jsem si nedovolil překročit max. dovolenou rychlost. Ne, že bych nechtěl, ale protože jsem si netroufnul. Bál jsem se nejen toho, že se odnikud zjeví policejní hlídka, čehož jsem byl dost často sám svědkem, ale i toho, že mezi ostatními spoluřidiči, kteří si to vedle mne šinuli v dalších pěti pruzích, bych vypadal jako pitomec. To co je na naši okrsce z Brna do Prahy vydávano ruznými "závodníky" na odiv, by v americe bylo podnětem pro ostatní řidiče k rychlému povolání policie, neboť by si všichni mysleli, že kromě auta jede jeho řidič i na drogách. Navíc, ač v zámoří mohou za volant prakticky (u nás ještě nezletilé) děti, i ty si již dokáží vážit svého života a respektovat ten cizí, a k tomu nepotřebují (za desítky miliónů Kč) nafilmované rádoby dokumentární autohorory, vysílané před sobotními komediemi v TV, ale vystačí, když každému jsou ryzí a autentické záběry autonehod promítány v rámci jeho řidičcké přípravy, či následné nápravy po spáchání nějakého přestupku, to vše skoro zadarmo. My však na to máme. Náš stát je megalomanem ve spoustě věcí (nejen ve stavění předražených "dálnic", a jiných staveb, pořádání různých akcí - MMF. NATO, MS atd., mohly být i OH v Praze), když ochránit své občany a jejich děti nejen před silničními hrozbami (o kouření, hazardu, alkoholu atd. ani nemluvě), jsou jen podružnosti, nevýznamnosti nehodné našeho drahého velikášství.

Jo, a co se týče toho policejního státu..., dokážete si představit jak by to u nás, při současné vymahatelnosti práva, kvalitě justice, úrovni korupce, práce policistů, odpovědnosti státních zástupců atd., vypadalo kdybychom se potýkali s tolika kulturami, náboženstvími, národnostmi, tradicemi, etniky apod., jako mají v USA ? Myslím, že pro naši "úroveň" demokracie a fungování celého systému si "vystačíme" nanejvýš s Romy a Vietnamci.

Hezký den
19. 06. 2009 | 15:56

Rumcajs napsal(a):

Stačí přestat pouštět pražáky na silnice a bude klid !
19. 06. 2009 | 15:59

KamilW napsal(a):

Rumcajs:
Dejte si bacha. Tomu zákon říká šíření nenávisti proti skupině obyvatelstva.
A já mám taky auto s písmenem A.
19. 06. 2009 | 16:38

pavelkohout napsal(a):

Naprostý souhlas. Nemyslím si, že jezdím pomalu, a při občasných cestách do Brna strávím většinu času v rychlejším pruhu. Nikdy - nikdy! - bych se ale nesnížil k takovému buranství, jako je "problikávání" pomalejších vozidel, aby mně, milostpánovi, uhnula z cesty. O frajírcích, co to dělají, si myslím svoje.
19. 06. 2009 | 17:04

Lena napsal(a):

Budu asi tak trošku kverulant, ale mě nevadí, když někdo jede rychleji než já (pokud tím někoho neohrožuje), ani mi nevadí, že na mě zezadu zabliká. Jsou lidi, kteří nevidí důvod blikat nebo na sebe nechat blikat, já zase nevidím důvod, proč bych měla v rychlém pruhu bezohledně překážet pomalejší jízdou. Rychlý pruh je pro předjetí a zařazení, nikoliv pro souběžnou jízdu, jak se mnozí domnívají pohoršujíce se nad drzostí "blikačů".

Celkově mám dojem, že množina rychle jedoucích řidičů a množina bezohledných řidičů nejsou totožné a mají jen omezený průnik, pane Kamile W.

Vadí mi, když se jezdí nebezpečně, a to velmi často není o vyšší rychlosti. V duchu "nepustím za žádnou cenu" se jezdí v Brně, to je tedy Horní Buranov ve stylu jízdy. Na vesnicích se zase člověk potká s absolutním NEodhadem okolojedoucích aut a tím pádem nedání přednosti. Na malých městech jsou zase pomalejší reakce řidičů. Například v Jindřichově Hradci si udržuji větší odstup od předešlého vozidla, protože tam rádi "bezdůvodně" brzdí a zastavují (ono důvod to bezpochyby má, ale vcelku zbytečný, daný spíš nepohotovostí vypěstovanou menším provozem).

Za nebezpečný způsob jízdy považuji například pomalé přejetí do druhého pruhu, nejlépe ještě navíc bez blinkru, před rozjeté vozidlo (obvyklý manévr mimobrněnských v Brně). Dále napříkled nalepení se na zadek auta před sebou za tmy a tedy soustavné oslňování, pomalou jízdu v levém pruhu ve městě, neblikání před odbočením, vyjíždění od supermarketů stylem "do té pětimetrové díry se přeci trefím". Vrcholné brněnské číslo je přejíždění posledního auta v řadě z levého do pravého pruhu za poslední projeté auto vpravo při velkém zrychlení - jen aby se tam nevecpal nikdo, kdo v té řadě stojí ve předu, takže v Brně velmi často mizí kolona aut odzadu nikoliv odpředu, jak by logicky měla. Podle mého se takto vytváří mnohem nebezpečnější situace a proti tomu je nějaké blikání na dálnici legrácka. Faktem zůstává, že i blbými manévry v hustším městském provozu při nižší rychlosti (max. 80 km/h - opět Brno), se nestane tolik smrťáků jako při jízdě na rychlostních silnicích. Proto se asi stále tolik zviditelňují ty dálnice. Po městě ve špičce nikdo 150 nepojede, na dálnici i ve špičce se to často podaří.

Kromě toho stav silnic je povětšinou hrozný a to k nehodám zcela jistě významně přispívá.
19. 06. 2009 | 20:25

Hurá napsal(a):

Ovšem ta různá omezení v USA, jak říkáte, jsou podle mého názoru nesmyslná a "šikanózní". Stejně taková, jako u nás. Omezení rychlosti nějakým pravidlem v uzavřené obci je rozumné, ale jinak všechna další jenom silně šikanují řidiče. Nechci se o nich rozepisovat, některé jste i naznačil, ale rozhodujícím "omezením" by mělo být existující¨, že řidič je povinen svoji jízdu přizpůsobit ... atd. Porušení tohotu příkazu by pak mělo být posunuto z oblasti pokut do oblasti trestní. A bylo by "vymalováno"! Hlavně si nebrat příklad z USA, abychom nezavedli znovu např. trest smrti. Proč si nevzít příklad třeba z Lucemburku ? Tam platí např. "moje" výše uvedené a s počtem dopravních nehod jsou na tom lépe než my.
19. 06. 2009 | 21:00

Kritik napsal(a):

To, co píše ve svém srovnání autor článku, je jistým důsledkem rozdílů v morálce. A také tím, že ekonomické rozdíly v USA jsou poměrně dlouho fixovány. A zde u nás je kdejaký zbohatlík podněcován vlastní tohou se předvést a těm ostatním to nandat. A chudák si raději odpustí večeři, hlavně že se předvede s plynem sešlápnutým k podlaze.

Prostě a jednoduše, komplexy méněcenosti.
19. 06. 2009 | 22:30

RA napsal(a):

vážení , dálnice z Prahy na Karlovy Vary je v tak žalostném stavu , že tam dali omezení rychlosti na 80km/hod./ještě jsem to od revoluce na tomhle typu vozovky nezažil /, o opravy alespoň těch nejhlubších jam se už ani nikdo nesnaží. Děkujeme ti za péči o nás Davide.
20. 06. 2009 | 19:52

Thor napsal(a):

asi jsem darebák, ale po trainingu v BRD za dobrého počasí a provozu lze jet na dálnici cvičně i 200 km / hodinu, i po přepočtu navigačním SW jde opravdu o úsporu pár desítek minut. Ale zas míjím mnohé zbytečné vícepatrové křižovatky a myší díry ,které musíte projet na hlavní trase, spoustu aut zbytečně mířících do centralistických úřadů či staveb v Praze z Ostravy do Brna apod. Pokud mi stačí vylízt u Sherwoodu či stanici Metra, můžu rychlíkem, ale čistým a dochvilným...
20. 06. 2009 | 20:00

trn napsal(a):

V Evropě začíná být běžné,že se rychlost na skutečně kvalitních dálnicích neomezuje-ale doporučuje.To je správné.Otázkou je,co u nás nazvat kvalitním povrchem vozovky dálnice.D1???K smíchu.D5???Snad jen za Plzní směrem na Rozvadov.Atd.Dobrou cestou by bylo doporučení rychlosti na dálnicích s tím,že pokud díky nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky apod. způsobí řidič nehodu,bude ho čeka 3x těžší trest a ne dnešní parodie na tresty za velmi závažné přestupky s tragickým koncem.
20. 06. 2009 | 20:04

Zdenda napsal(a):

Tady vsichni blbnou z zvisenim richlosti na dalnici a 30km/h a kazdej ma argumen proc to tam a tam nejde. Na silnici 3 tridy ktere jsou v horsim stavu nez D1(to je co rict) je povoleno 90 km/h. Jet po silnici 3 tridy prumer 90 je vlastne nemozne, ale proste pokut to de tak se 90 jede a poku ne tak holt min, kolik to de. Tak proc nemuzeme legalizovat stavajici stav, kdy rano vnoci nebo treba v sobotu odpoledne jedu po praznej dalnici co to de a moje auto snese, a kdyz jedu ve spice tak co provos da coz vecinou bejva min nez dnesnich 130 a nekdy si prejete aby to vubec jelo. Mimoshodem bjezne auto stredni tridy jede 200km/h bespecne, dokonce i oktavky a dalsi auta z nisi stredni.
Tak proc by jsme nemohli ridici priznat prochu svepravnosti a dat mu nakou odpovednost. Protoze vynucovani 130 na prazne dalnici je jako kontrola 30 pred skolu kter8 byla pred 10 lety zrusena.
20. 06. 2009 | 21:26

Lena napsal(a):

Zdendo,

protože D1 není na vyšší rychlost stavěná. Teda - prý! Čili z důvodů technické nedostatečnosti.
20. 06. 2009 | 22:00

Martin napsal(a):

Když tomu nerozumíš, tak se k tomu nevyjadřuj. Americké auta jsou až na výjimky konstrukčně zastaralé, dále američané chtějí auta především velká jako treba SUV a Pickup a tedy z principu se s nima jezdí rychle blbě. V Evropě je jiná situace, mezi lidmi je podstatně větší výskyt automobilů, jež bezpečně sedí na silnici až do cca 180 km/h. Nejlepší řešení je zcela zřejmé:
- Zákaz předjíždění kamionů na dálnici.
- Proměnné značky napojené na meteoslužbu, jež by v příhodných podmínkách povolila 160 km/h na předem vybraných úsecích.
Samozřejmě na D1 je to problém, ale na nově budovaných dálnicích je to zcela bez problému.
20. 06. 2009 | 22:19

opicak napsal(a):

Pridal bych s dovolenim nekolik faktu:
Rychlost v USA na dalnici zavisi na statu, v Montane napr. 75 mph. Prekracuje se docela bezne o 10-20. Tech +10 jede casto cely pruh, pokud to neni precpane LA.

K porovnani bych jeste uvedl neomezenou rychlost v nemecku. Lide jsou tam proste zvikli a i pri 180-200kmh se citim bezpecne. V CR tech 180 nejmene ctvrtina aut stejne jezdi, ale formalne je to zakazane a tak na to ostatni ridici nejsou pripraveni. Tech 160 je rozhodne dobry napad, snad jen starsi auta by z toho mohla byt vyjata ..

Je k dispozici statistika nehod mesto/silnice/dalnice?
20. 06. 2009 | 23:08

pavel napsal(a):

Na dálnicích možná ano. Ale kde jsou v Čechách dálnice?

Zvýšení rychlosti na několika kilometrech bude jen ku prospěchu autoopraven a pohřebních služeb.
21. 06. 2009 | 00:24

david napsal(a):

TO RA:
Silnice od 2. třídy nahohoru tedy až k dálnicím nejsou v gesci kraje, ale státu.
David
21. 06. 2009 | 07:32

Kurt Müller napsal(a):

vážení, zdaleka nejde o omezení rychlosti, ale o bezpečnou jízdu. Zákaz předjíždění kamionů, kteří mnohdy mají na zadku značku
omezené rychlosti na 100 by zvýšení bezpečnosti jen prospělo, pokud na dálnici nejsou tři pruhy. Zreálnit značky na skutečně nutnou rychlost, zavést více doporučených a omezujících značek Opatřit blbé objížděcí pruhy, omezující prahy ničící jen tlumiče, zarážky uprostřed silnice reflesním značením. Odstranit při budování dálnic zbytečně ostré a vysoké hrany chodníků, zvýšit odpovědnost a pokutové sazby nikoliv za porušení pravidel, ale za nebezpečnou, bezohlednou a nepřiměřenou jízdu. Žel předpisy nemohou nikdy vystihnout pravidla pro bezpečnou jízdu. Jet po dálnici za deště i 130 km je stejně bezohledné, jako jet ve městě se značným pohybem obyvatel nad
50 ba i 40 km/hod. ale v úsecích bez pohybu klidně lze jet i 70 km/hod. Diskuse by neměla být nesena o omezení nebo neomezování rychlosti, ale o větší informovanosti řidičů, o lepším výcviku řidičů v různých situacích, o větší toleranci a přívětivosti, jak policie tak i samotných řidičů. Spíše bych pokutoval ty řidiče, kteří jezdí bezohledně, blikají tam, kde beztak nemohou předjet více než jedno nebo dvě auta, předjíždějí v pravém pruhu, aby se pak vtlačili myškou do levého, ale předjedou tak nejvýše dvě nebo tři auta. Myšlenkou by mělo být zreálnit značky na bezpečný provoz a do pravidel uvést taková ustanovení, která by vyloučila bezohledné, nebezpečné a zbytečně rychlou jízdu, nebezpečné a zpomalující předjíždění kamionů. Snížit tak rozpor mezi pravidly a bezpečnou jízdou.
21. 06. 2009 | 08:15

Kurt Müller napsal(a):

vážení, zdaleka nejde o omezení rychlosti, ale o bezpečnou jízdu. Zákaz předjíždění kamionů, kteří mnohdy mají na zadku značku
omezené rychlosti na 100 by zvýšení bezpečnosti jen prospělo, pokud na dálnici nejsou tři pruhy. Zreálnit značky na skutečně nutnou rychlost, zavést více doporučených a omezujících značek Opatřit blbé objížděcí pruhy, omezující prahy ničící jen tlumiče, zarážky uprostřed silnice reflesním značením. Odstranit při budování dálnic zbytečně ostré a vysoké hrany chodníků, zvýšit odpovědnost a pokutové sazby nikoliv za porušení pravidel, ale za nebezpečnou, bezohlednou a nepřiměřenou jízdu. Žel předpisy nemohou nikdy vystihnout pravidla pro bezpečnou jízdu. Jet po dálnici za deště i 130 km je stejně bezohledné, jako jet ve městě se značným pohybem obyvatel nad
50 ba i 40 km/hod. ale v úsecích bez pohybu klidně lze jet i 70 km/hod. Diskuse by neměla být nesena o omezení nebo neomezování rychlosti, ale o větší informovanosti řidičů, o lepším výcviku řidičů v různých situacích, o větší toleranci a přívětivosti, jak policie tak i samotných řidičů. Spíše bych pokutoval ty řidiče, kteří jezdí bezohledně, blikají tam, kde beztak nemohou předjet více než jedno nebo dvě auta, předjíždějí v pravém pruhu, aby se pak vtlačili myškou do levého, ale předjedou tak nejvýše dvě nebo tři auta. Myšlenkou by mělo být zreálnit značky na bezpečný provoz a do pravidel uvést taková ustanovení, která by vyloučila bezohledné, nebezpečné a zbytečně rychlou jízdu, nebezpečné a zpomalující předjíždění kamionů. Snížit tak rozpor mezi pravidly a bezpečnou jízdou.
21. 06. 2009 | 08:17

hr napsal(a):

160 je naprosto O.K. Nemusim ji vyuzit. ALE MUZU!!!
21. 06. 2009 | 08:37

xx napsal(a):

Nejde o zvyšování rychlosti, ale o legalizaci současného stavu. Při cenách 30Kč/litr si každý dobře rozmyslí, zda pojede 120, nebo 160. A s cenami bude ještě hůř. Buzeranti s radarem v dolíku, nebo v klesání budou mít holt při 160km limitu smůlu...
21. 06. 2009 | 09:25

Stev napsal(a):

Nelze, než souhlasit. Výtečně napsáno. Otázkou je, proč vůbec porušování předpisů na silnici tolerovat? V odvětví drážní nebo letecké dopravy znamená každé porušení předpisů okamžité sundání strojvedoucího ze služby, následují psychotesty a nové přezkoušení z předpisů. V letecké dopravě okamžitá ztráta pilotního průkazu. Proč to tak není v silniční dopravě? O lecčems vypovídá i to, že v silniční dopravě se navíc angažují v těchto změnách Poslanci parlamentu ČR, proslulí opilci jezdící v jednosměrce v protisměru. Bez studu a hanby.
21. 06. 2009 | 09:38

Kučera Karel napsal(a):

Mám problémy se slinivkou a to si nedovedete představit ty bolesti z otřesů po naší dálnici. Je degenerovaní tupci mohou schvalovat a vůbec předkládat takový paskvil do parlamentu a je vidět, že až na pár jedinců neznají vůbec stav této země.Známku na autě mám již jen pro Rakousko a po naší zemi jedu jen po obyčejných silnicích a počítá s více časem.Myslím si stejně, že vyřešit tuto politickou nesnášenlivost, vyřeší jen zrušení, nebo zastavení činnosti stran a ustanovení vlády z odborníků složených z celé Unie.Tito zahleděnci a hulváti nevyřeší nic.
21. 06. 2009 | 09:50

Filib napsal(a):

Změnou maximální rychlosti se nic výrazného nezmění. Kdo chce dneska jezdit 180, ten bude jezdit dál, kdo jede opatrně 110, pojede 110 dál. Nevěřím tomu, že se na našich silnicích vyskytuje tolik Mirků Dušínů, kteří v této chvíli brzdí, když ručička tachometru ukáže 130 a naštvaně se této rychlosti drží. Osobně jezdím po dálnici minimálně 150, podle provozu a stavu vozovky.
21. 06. 2009 | 10:22

Tom Muller napsal(a):

Článek je napsán dobře, se znalostí věci, ale přesto jsem příznivcem zvýšení limitu, třeba na těch 160 a obecně zmenšení počtu všech omezení. Jak zde již bylo napsáno, je to stejně jen legalizace běžné praxe a také to neznamená, že tam automaticky všichni musí jezdit rychle za všech okolností a houfně hynout.
Jezdím Octavií (naštěstí skoro nikdy po D1), má už taky něco za sebou a není to žádný luxusní bourák, ale rychlost 150-160 pro ni není problém z hlediska ani výkonu, ani jízdních vlastnosí, ani brzd či pneumatik. Auta se za poslední dobu výrazně zdokonalila, na řadě lepších úseků silnic se běžně jezdí 120, když zrovna nedojedete traktor, a není to způsob hromadných sebevražd. Kdo tam jede 90, je vlastně ohrožením pro ostatní, kteří ho předjíždějí, jak se dá. To samozřejmě závisí na podmínkách, neplatí to kdykoli, třeba v mlze či na náledí, tohle ale za nás žádné omezení stejně nevyřeší, ledaže by zas před auty běhali chlapi s praporkama.
Když mne na dálnici v rychém pruhu někdo dojíždí (ať už bliká a troubí nebo ne), tak se snažím ho zbytečně nebrzdit (i když jedu 130 a on tedy "nemá nárok"), ale na druhé straně se kvůli němu nevecpu mezi kamiony, které jedou 90. Prostě trochu zrychlím, jak se mi zdá, že je bezpečné (čímž ale poruším předpisy !), dokončím předjíždění a kde je místo, uhnu, pustím ho a jedu si dál svým tempem.
Jsem zastáncem dodržování předpisů a zákonů, ale musí mít smysl a musí platit pro všechny !Předpisů a omezení je zbytečně moc a pořád jich přibývá a to je jedna z příčin, že na jedné straně je stále méně lidí respektuje a na druhé straně lidé přestávají myslet vlastní hlavou a řítí se do nepřehledné, úzké a kluzké zatáčky 90, protože se to tam prostě smí. Často jsou omezení používána jen jako zdroj vedlejších příjmů obcí a policie z pokut a to je obzvláště kontraproduktivní. Na jedné straně policie buzeruje a tyranizuje běžné řidiče, staví radary na přehledné a bezpečné úseky (tam se nejsnadněji vybírá a je to zaručený příjem, proč by měli pracně hlídat v úsecích nepřehledných a nebezpečných, kde si stejně skoro každý dá pozor a omezení neporušuje) a na druhé straně jste vystaveni útokům opravdových pirátů, na které neplatí nic kromě střelné zbraně, protože 50000 je pro ně pakatel, mají známé na správných místech a/nebo své právníky, kteří v tom umějí chodit.
Prostě omezení nic nevyřeší, nejsou posílením a už vůbec ne zárukou bezpečnosti, mělo by jich být co nejméně a jen tam, kde to má opravdu smysl, ale musí platit pro všechny stejně ! Posilovat by se měl výcvik, informovanost, zkušenosti a rozhodovací schopnosti řidičů: Těžiště problému je, jak zařídit, aby byl obecně zažitý pocit, že stávající předpisy mají smysl a jejich dodržování se vyplatí !!! Možná, že v US to tak je ... ? Nebo je to natolik policejní stát, že pro nikoho není úniku ... ?
Byla tady zmíněna železniční a letecká doprava, tak tam jsou např. běžná opatření jako např. pravidelné rozbory nehod a mimořádných událostí s rozbory příčin, kdo se dopustil jaké chyby (nikoli s obrázky, kam až komu vyhřezla střeva a kolik vyteklo krve) a případně i s opatřeními, jak chybám propříště zabránit, povinný opakovací výcvik personálu, školení a přezkoušení (která ale nejsou lukrativním byznysem pro firmy, jež si za to účtují tisíce, provozovatelé je zpravidla organizují pro svůj personál zdarma, což se týká třeba i aeroklubů).
Kampaň drsných videoklipů z nehod nepovažuji za zbytečnou a vyhozené peníze (ovšem netuším, nakolik je či není tato veřejná zakázka předražená), ale obávám se, že zabírá jen na slušné lidi, kteří občas někde něco trochu překročí nebo zanedbají, opravdoví silniční vrazi si z toho nic nedělají.
21. 06. 2009 | 11:22

Odborník na výcvik v řízení napsal(a):

V silniční doprvě hrají roli tři faktory: vozovka, vozidlo a člověk. Ten je nejdůležitější, hlavně on je nejčastějším viníkem nehod.
Člověk je schopen bezpečně řídit vůz v rychlosti 160 km za hodinu i více. Ale jen za situace, kdy je stoprocentně zdráv a jeho organismus nesvádí boj s žádnou, třeba i skrytou, nastupující infekcí. Nesmí být unaven, jeho plnému soustředění nebrání žádné starosti doma, ani v práci. Jeho pozornost nesmí odvádět náročná konverzace nebo dokonce spory se spolujezdci, příliš hlasitá rytmická hudba, nepohoda vyvolaná těžkou stravou či nevhodným oblečením. Nesmí být poháněn časovou tísní, hladem nebo žízní, které vyvolávají nutnost dalšího zrychlení jízdy, popř. vynechání potřebné bezpečnostní přestávky při delších trasách. Musí mít samozřejmě dlouhodobé zkušenosti, které mu umožňují předvídat možný vývoj dopravní situace i stav vozovky, eventuálně zaregistrovat odchylky ve funkci motoru či vozidla, signalizující vznik poruchy. Vznikne-li mimořádná situace, musí být schopen rychle a správně reagovat, popřípadě najít nejméně rizikové, třeba i netradiční řešení. (Např. vyjetí ze silnice namísto nárazu do překážky).

Špatný vliv na bezpečnou rychlou jízdu může mít prožitý konflikt, vztek nebo komplex méněcennosti, který ho nutí, aby ostatním ukázal, jaký je pašák. Rychlá jízda tedy nemusí být výrazem úspěšnosti a sebejistoty, ale právě naopak. Takový člověk se stává agresivním, nedodržuje bezpečnou vzdálenost mezi auty, riskantně předjíždí, ignoruje značení a opomíjí signalizovat včas a zřetelně své úmysly.

Touha jezdit rychleji než jiní a překonávat zákonné limity je zároveň výrazem bezohlednosti nejen k ostatním, ale též k životnímu prostředí, protože se zvyšuje nejen spotřeba paliva, ale i množství exhalací. Je zároveň projevem bezohlednosti i k potomkům, protože zdroje paliva nejsou nevyčerpatelné.

O člověku v dopravě by se daly psát dlouhé vědecké studie. Chová se prostě nevypočitatelně, každý je jiný, svůj, a proto jsou zapotřebí určité zákonné limity, které omezí spotřebu a sníží pravděpodobnost, že se na silnicích budeme navzájem vyvražďovat a mrzačit .

130 km za hodinu je limit vysoký až dost. Rozumní lidé to snad pochopí.
21. 06. 2009 | 11:32

RA napsal(a):

v Němacku je rychlost na dálnicích neomezená a funguje to tam bez problémů, může mi to nějaký dopravní odborník vysvětlit :
21. 06. 2009 | 12:11

joni napsal(a):

no jo ale v Německu není 99% řidičů blbci nebo úchylové ,kteřé jedou na mokre dalnici s rozestupem méně než 1 sec. viz statistika ředitelství silnic a dálnic.
21. 06. 2009 | 12:51

KamilW napsal(a):

Já bych také za příznivých podmínek jezdil s potěšením rychleji, ale moje zkušenost říká, že v hustším provozu jsou to právě agresivní řidiči, kteří významně kazí plynulost a bezpečnost jízdy těm ukázněnějším. Dnes sice už pomalejších vozidel ubylo, avšak do "rychlého předjížděcího" pruhu by po signálu směrovkou měl mít možnost bez ohrožení zezadu vyjet kterýkoliv řidič, který jede na maximální povolené rychlosti. Loudat se tam bez příčiny může být ovšem také bezohledné.
21. 06. 2009 | 13:53

je_to_rebel napsal(a):

nezapoměňte že amerika je policejní stát a o svobodě se tam dá polemizovat , spíše vyrábět auta která nejedou víc než 130 a tí pádem stačí motory do obsahu 1L. tím je daná i ekologie
21. 06. 2009 | 16:48

Odborník na výcvik v řízení napsal(a):

Motoristé mají mnoho společného s uživateli drog. Také rychlá jízda vyvolává euforii, velké auto zvyšuje osobní prestiž, silný motor posiluje sebevědomí, barva vyvolává pozornost, a to vše působí na ženy. Pravěké pudy člověka nelze vymazat.
Toho jsou si výrobci aut vědomi a pomocí PR agentur nenabízejí zákazníkům pouhé přemísťovadlo z bodu a A do bodu B. Velkým, silným a hezky tvarovaným strojem nabízejí prestiž, sílu, rychlost, luxus atp. Na to lidé slyší. Když si tedy koupí vůz s předimenzovaným motorem umožňující jezdit rychlostí okolo 200 km/hod., nekupují ho proto, aby jezdili maximální povolenou 130km rychlostí, ale proto, aby ukázali, kdo jsou, že na to mají, že jsou lepší, úspěšnější a rychlejší. Že při vzdálenostech obvyklých v Česku činí rozdíl dojezdu k cíli oproti vozům dodržujícím maximální povolenou rychlost nanejvýš několik málo minut, je bezvýznamné. Je to nezajímá, protože uspokojili své pračlověče touhy.
Uspokojili je nejen za cenu zvýšené spotřeby paliva, znečištění životního prostředí, ale především za cenu mnohonásobně zvýšeného nebezpečí pro sebe i okolí. Jak taková jízda může skončit lze shlédnout v německém seriálu Kobra 11, ze země, která jediná v Evropě neomezuje zákonem rychlost jízdy na dálnici. Nelze pochybovat o tom, že to je výsledek tlaku výrobců luxusních aut Mercedes, Audi aj. kteří by neměli co prodávat a museli se, spíše než na rychlost, zaměřit na vývoj nových automatických prvků zvyšujících bezpečnost a napravujících možnou chybu řidiče.
I když by se ze zdravého rozumu neměla auta s vyšší konstrukční rychlostí než 150 km za hod. vůbec vyrábět, je nepravděpdobné, že se to podaří prosadit.
21. 06. 2009 | 17:55

KamilW napsal(a):

Ekonomické hledisko není zanedbatelné. Čistě na odpor vzduchu při ujetí 100 km se spotřebuje osobní auto při rychlosti
50 km/h ... 3 kWh
90 km/h ... 10 kWh
130 km/h ... 21 kWh
160 km/h ... 32 kWh
200 km/h ... 50 kWh.

Běžný motor získá z 1 litru benzínu na užitečnou práci asi 6 kWh.

Chápu, že když si někdo koupí frajerské auto, zvýšený odpor vzduchu už také s klidem zaplatí.
A vnukové našich vnuků se budou dívat ve večerníčku na pohádky, v nichž Trautenberg jezdí po dálnici svým nejsilnějším a nejrychlejším SUW ....
21. 06. 2009 | 18:20

elisabeth napsal(a):

Rychlost na dalnici se muze zvysit, zvlaste, kdyz neni zadny provoz.

Naopak bych velmi tvrde a nekompromisne trestala najizdeni zadniho auta a nedodrzovani odstupu ve velke rychlosti. V Cechach je to dost rozsirene.
21. 06. 2009 | 19:24

BatVin napsal(a):

Pro někoho možná těch 15 minut nic neznamená, ale jsou lidi, pro které je čas mnohem cennější než pro většinu ostatních.Když si někdo dokáže vydělat třeba 5000 kč za hodinu, což není vůbec nereálná částka, není důvod ho šikanovat omezenou rychlostí, je-li to dobrý řidič.Třeba těmi 15ti minutami cestou do Brna pak může ušetřit 1250kč.Pokud on sám rozumně uváží, že mu to stojí za riziko, které si způsobí zvýšením rychlosti o 30 km/h, není důvod mu v tom bránit.
Problém vidím spíš v těch, kteří jezdí neopatrně jen tak a nikdo je za to nepotrestá.
21. 06. 2009 | 19:50

Sofi napsal(a):

Ani náhodou 160! To si ve státě, kde jsou sice dálnice nejdražší, ale nejsou pravými dálnicemi, ve státě s vysokým počtem mizerných řidičů, ve státě plném zamindrákovaných a o to víc se předvádějících blbů, ve státě kde vévodí bezohlednost spojená s debilitou nemůžeme dovolit.
21. 06. 2009 | 20:41

Jarda napsal(a):

Nevidím důvod povolovat zvýšení rychlosti na dálnici nad stávajících 130 km/h. Proboha proč? Času se ušetří zanedbatelně a následky potenciálního průšvihu znásobí podstatně. A nemylte se, nikdo není vůči dopravním nehodám imunní.
Jinak vidím jako problém stávající zpomalovací trendy, jednak již uvedené nesmyslné osazování značek začátek/konec obce až kilometry od první domů, jednak také budování kruhových objezdů, často miniaturních rozměrů, na silnicích první třídy.
Jako příklad bych uvedl známou silnici R43 Brno-Svitavy. Třeba ve městečku Letovice tamní osvícení radní prosadili vše, co jsem uvedl. Obec podle nich začíná 2 km před prvními domy stojícími opravdu u silnice, pořídili si kruhový objezd, u jedné autobusové zastávky je 50 km/h kolem druhé zase dodali značka obce, kde nikdy nebyla (Zboněk). To logicky vede k jedinému - ke stresu. Třeba když člověka začne předjíždět kamión.
21. 06. 2009 | 21:19

Karel napsal(a):

Nechápu proč značná část veřejnosti v ČR nechápe, že silnice slouží k hlavnímu cíli :

- dojet bezpečně s přiměřenou rychlostí z bodu A do bodu B

- až potom by měla silnice sloužit jako aréne, závodní dráha, prostor pro kompenzaci komplexu méněcennosti apod.

PS.
Pane Drobku, mám rád Vaše překlady. Z Vaši osobních názorů mí běhá mráz po zádech. Vy patříte spíš do džungle. Tam budete mít absolutní svobodu od lidí a státu. Tam si můžete blekotat Vaše poučky o osobní odpovědnosti.
Mimo jiné při dnešním výletě ca. 200 km jsem viděl na přehledné okresce jednu vážnou nehodu a málem i druhou způsobenou mladým frustrantem, který se okolo nás přehnal SVOBODNĚ asi 130 km/h, nerespektujíc fyzikální zákony ani auta v protisměru.
21. 06. 2009 | 21:22

Al Jouda napsal(a):

Proč omezovat rychlost mimo obec nebo na dálnici, když už máme v silničním zákoně ustanovení, že řidič je povinen přizpůsobit rychlost vozidla stavu a povaze vozovky ? Jde zřejmě o nadbytečnost v Kocourkově.
21. 06. 2009 | 21:28

vilem napsal(a):

Jo ať se to zvíši nebo spíš ať to nechaji neomezeno aspoň vydělaji funebráci, výrobci aut aj bez šrotovného ani bych to okolo silnic nezbýral příroda to zrecikluje sama co po těch magorech ostane ve škarpě
21. 06. 2009 | 21:39

Marceluška napsal(a):

Přátelé, řeší se tu auta, motory, rychlost, ale co mne trápí víc, je nemožnost někam se dopravit vlastní silou, tj. pěšky nebo na kole. Myslím v klidu a bezpečně. Myslí se jen na auta, a pěšáci i cyklisté doslova nasazují život, chtějí-li se přemístit po rovné cestě /tj. jedině silnici/, z místa A do místa B. Někam se dostat vlastní silou, bez zatěžování prostředí hlukem a splodinami, v klidu, v přiměřeném /zdravém/ pohybu. To je téměř nemožné.

Jinak autem jezdím také, zajímavé pozorovat, jak u mužů testosteron působí v podobě chování a způsobu jízdy. Žena spíš dělá zmatky, muž se dere dopředu stůj co stůj, nesmí prohrát. Muž je možná šikovnější a zručnější, jenže žena opatrnější, a i přes její chaotičnost a iracionálnost v počtu a mírnějších důsledcích nehod vítězí...
21. 06. 2009 | 21:48

Frante napsal(a):

Marceluška:
Chce to trpělivost. Až vědci dořeší tu jadernou fůzi a bude dost energie, potom auta už nebudou jezdit po silnicích ale budou létat vzdušnou čarou. Silnice pak zbudou pro cyklisty, už se na to těším.
21. 06. 2009 | 21:59

Martin napsal(a):

Všem dobrý večer,
vyjadřuji nesouhlas panu Wichterlemu, byť mohu, jak už můj kolega předřečník uvedl, být považován za kverulanta. Jenže..
Za rok najedu cca 75000km. Nejsem profesionální řidič, ale součástí mojí práce je i cestování po všech regionech ČR. Představte si, že máte jednání v Ostravě a za další dvě hodiny v Olomouci. Každý, kdo cestuje, tedy i pan profesor ví, že při hodinovém jednání v Ostravě a hodinové jízdě do Olomouce se dá velmi lehce i s časovou rezervou vše zvládnout. Přesto jsou situace, jako různá dopravní omezení (stavby, objížďky, nehody), kdy není možné se na dohodnutý čas dostavit. Právě dálnice a rychlostní silnice považuji za mnohem bezpečnější než běžné obousměrné silnice. Proto na nových úsecích rychlostních komunikací podporuji zvýšení rychlosti na 160 km/h. Jelikož cestuji za den někdy i osm hodin, pak se různá omezení sčítají. Ti, co cestují pouze regionálně či občas, bohužel nechápou ostaní "dálkové" řidiče. Jak praví přísloví, "sytý hladovému nevěří". Zítra jedu z Pardubic do Opavy a zpět. Jednání bude během cesty a pak tři jednání v místě. Odpůrcům navrhuji cestovat tak alespoň týden, jistě změní názor. Děkuji za pochopení. Příjemný večer.
21. 06. 2009 | 22:08

Martin napsal(a):

Všem dobrý večer,
vyjadřuji nesouhlas panu Wichterlemu, byť mohu, jak už můj kolega předřečník uvedl, být považován za kverulanta. Jenže..
Za rok najedu cca 75000km. Nejsem profesionální řidič, ale součástí mojí práce je i cestování po všech regionech ČR. Představte si, že máte jednání v Ostravě a za další dvě hodiny v Olomouci. Každý, kdo cestuje, tedy i pan profesor ví, že při hodinovém jednání v Ostravě a hodinové jízdě do Olomouce se dá velmi lehce i s časovou rezervou vše zvládnout. Přesto jsou situace, jako různá dopravní omezení (stavby, objížďky, nehody), kdy není možné se na dohodnutý čas dostavit. Právě dálnice a rychlostní silnice považuji za mnohem bezpečnější než běžné obousměrné silnice. Proto na nových úsecích rychlostních komunikací podporuji zvýšení rychlosti na 160 km/h. Jelikož cestuji za den někdy i osm hodin, pak se různá omezení sčítají. Ti, co cestují pouze regionálně či občas, bohužel nechápou ostaní "dálkové" řidiče. Jak praví přísloví, "sytý hladovému nevěří". Zítra jedu z Pardubic do Opavy a zpět. Jednání bude během cesty a pak tři jednání v místě. Odpůrcům navrhuji cestovat tak alespoň týden, jistě změní názor. Děkuji za pochopení. Příjemný večer.
21. 06. 2009 | 22:09

Nový napsal(a):

K politování jsou spíše Američané, kteří si kupují šestilitrové auto a jezdí stovkou, než Češi kteří s chtějí jezdit s dvoulitrem stošedesát.
Neberu autorovi jeho názor, ale maximální povolená rychlost je něco úplně jiného než minimální povolená rychlost. Každý musí posoudit, jestli je to ještěna 160 nebo na 120. Na běžné silnici musí také řidič za mrznoucího deště často řešit fatální otázku, zda je to ještě na 60 nebo už jenom na 30. A přitom má povolenou maximálku 90! Podle autora by to chtělo omezení na 30?
21. 06. 2009 | 22:41

Frante napsal(a):

Souhlas s autorem v tom, že na řadě míst je rychlostní omezení zbytečně přísné (50ka na čtyřproudé silnici, každý směr má po obou stranách svodidla a navíc o půlnoci kdy není žádná provoz ... např. ulice K Barrandovu). To se potom není co divit, že člověk nemá zábrany taková absurdní omezení porušit. Snižuje to potom vymahatelnost i těch důležitých opatření.

Ohledně 160ky názor nemám. Kdo tak chce jezdit už tak jezdí dávno. Většina je rozumná a na našich dálnicích si to většinou netroufne.

Pozn. V USA je na dálnicích i 75ka (120km/h)
21. 06. 2009 | 23:03

Marceluška napsal(a):

Frante:
:-)
To je hezká vize. I když při představě pirátů silnic fičících nad hlavou, to silně evokuje prstenové přízraky z Pána Prstenů..

Jinak, myslím, že miliardy věnované projektu "zelená úsporám" by byly možná lépe využity k výzkumu a rozvoji energetických zdrojů. Např. jaderné fůze, využití vodíku, zefektivnění využití solární, větrné energie atd..
21. 06. 2009 | 23:16

Ara napsal(a):

Máme zvyšovat rychlost na dálnicích?
Jednoduchá odpověď na jednoduchou otázku zní:
Jak kde. Spíše však ne.
A v ČR určitě ne.
22. 06. 2009 | 03:59

Zbyněk napsal(a):

Myslím, že klidně. Spousta lidí bude klidnější, když nebude mít strach, odkud je kdo šmíruje a bude se soustředit na řízení.
V Německu je sice neomezená rychlost, ale aut co jezdí více jak 160km/h, bych na trase Rozvadov-Saarbricken napočítal na prstech rukou.
22. 06. 2009 | 08:37

Miloš napsal(a):

Osobně se domnívám, že jsou úseky na naší dálnici, kde je povolená 130 nebezpečnější než 160 na slušném úseku. Na mnoha úsecích je 140 -160 km/h příjemná cestovní rychlost, kterou kazí neustálý pocit, že na mě někdo číhá.A to je asi nebezpečnější pro řízení jak jet hladce 160.A dělení řidičů, jak tu z diskuze vyplývá, že kdo jede do 130 je dobrý řidič, který v žádném případě není nebezpečím pro provoz, a ten co jede 150 je pirát to je přesně v duchu tohoto národa - doleva, pak doprava, hlavně ne rozumným středem.
22. 06. 2009 | 09:15

Nismo napsal(a):

"Vzhledem k tomu, že typické auto našich silnic, vůz střední třídy, se na dálnici české kvality už při 130 km/h přestává cítit dobře..." - takhle jednoduché to přece není. Co si představujete jako typické české auto? A myslíte, že je to auto střední třídy? Nejezdí stejná auta po stejně (ne)kvalitních dálnicích. Jestliže mě 160km/h rychlostí předjíždí Felicia na 13" kolech šíře 165, má originál tlumiče, zato nemá ABS ani ESP, tak je jasné, že jede svou maximální konstrukční rychlostí. Pokud jede rovně a nic se nestane, tak dobrá. Pokud ale bude muset řidič prudce zpomalit nebo nedej bože udělat vyhýbací manévr.... Když ale máte klasické manažerské auto střední třídy (Passat, Mondeo, A4, C5, 6, Laguna, Avensis, Accord,... jé těch by bylo) s turbodieslem a 6-stupňovou převodovkou, tak je pro vás 160-180 km/h příjemná cestovní rychlost, motor točí ideální otáčky, ikdyž pravda musí překonávat vyšší odpory - to nelze obejít. Ale jak tu někdo v diskuzi zmínil, když najezdíte 75 000 km ročně, tak se vám nechce trávit půl života v autě. Chcete se jen rychle a komfortně přepravit. Takže obecně 160km/h ANO, postupně i bez omezení na vhodných úsecích. Je zároveň jasné, že se posune hranice: nyní je povoleno 130, jezdí se 160 i víc. Bude povoleno 160, bude se jezdit 180 i víc. Ale lidi u nás se musí naučit jezdit, předvídat, chovat ohleduplně. Jestliže se vyvíjí technika, doprava se zrychluje, tak se musí i vyvíjet schopnosti lidí. Vývoj nezastavíš a vede jedině dopředu.
22. 06. 2009 | 10:22

noname napsal(a):

Zvyšovat rychlost v ČR na 160 je nesmysl. V ideálním případě to ušetrí jednotky minut za cenu nárůstu nebezpečí, opotřebení, větších emisí a dalších. Opotřebení je věci majitele, ale ty ostatní mě přímo ovluvňuji.

Jsem pro zrevidování stávajicího značení a jak někdo v diskuzi psal - zlepšení okreskové infrastruktury.
22. 06. 2009 | 10:27

Vítek napsal(a):

Rychlost 160 km/h není nebezpečná rychlost. Nemusíme jezdit do Ameriky se učit chování na cestách. Stačí zajet do Německa, tam se může jet bez omezení, a stejně jedou všichni tak nějak podobně : podle počasí, hustoty provozu a pod. Plynule. U nás když jedu 130 km/h, tak na mě především z kopců doráží kde kdo, komu se to zrovna rozjelo a je mu líto to znovu minuty rozjíždět . Já jsem jednoznačně pro uvolnění rychlosti s důrazem na rychlost PŘIMĚŘENOU !! A nepřiměřenou trestat, v součinnosti s pojišťovnami a pod.
22. 06. 2009 | 10:59

Couba napsal(a):

Srovnávat USA s ČR mi přijde nešťastné. Proč autor nesrovnává situaci například s Německem?
V této zemi svobody (USA) jsou lidé velice omezováni v jistém směru jejich žití. Ale v jiném zase vůbec. Autorita policie je v pořádku, tu bychom jim měli závidět. Je to země plná paradoxů.
chystané zákony o "Velkém bratru..". Absence zdravotního pojištění, a důchodů pro všechny. Zbraně volně dostupné, v některých státech i automatické.
Prudérní veřejné mínění.
Alkohol v některých státech je dosupný až od 21 roků věku, ovšem vojací za tuto zemi můžou umírat již od 18...
Snažím se poukázat na jistu schizofrenii, že kdo ví jaké důvody stály za nejvýšší povoleńou rychlostí v Americe. A proč rychlost nebyla třeba o 15 mil větší. Jejich způsobní řidiči by to jistě ocenili.

Také si myslím, že cestovní rychlost 140 - 160 km/hod je velice příjemná a pohodlná. Dnešní auta jsou tak stavěná. I podvozek si s "tankodromem" poradí bez probémů. Například Ford Focus 1,6, nižší střední třída. Dnes běžné auto. Dřív (v jiné době) byla povolená rychlost 110? Už nevím. Ale myslím si, že dnes máme technicky mnohem lepší auta než MB, Škoda 100, Wartburg apod.

Dnešní stav na české dálnici mnohem více souvisí s problémem nezkušených mladých řidičů a drzých až nebezpečných řidičů nákladní dopravy. A také absence Kobry 11 :). Ta by, už žerty stranou, dokázala rychle zlepšit situaci na dálnici tak aby byla bylo možno zvýšit rychost na 160 km. Protože ta.. na českých silnicích bolestně chybí, pár Passatů to nespraví.
V USA i Německu existuje.. proč asi je tam doprava tak umírněná a způsobná?
22. 06. 2009 | 11:02

Kolafa napsal(a):

Ja bych si dovolil nesouhlasit. Americka auta jsou jina, maji (resp. mela, vidime kam to dotahli) vysokoobsahove motory s nizkymi otackami. Nektere dokonce vypinaji 4 z 8 valcu, kdyz jenom klidnou jizdou. Podvozky a brzdy jsou take konstrukcne jine, nez Evropske vozy. Proto argument, ze v USA jezdi pomalu je pro me nic nerikajici, at si delaji co chteji. Rychlost 160 neni nic desiveho. V nemecku maji cast dalnic bez omezeni a ty neni pulka naroda po smrti. Ono totiz ani tak nezalezi na te rychlosti, o ktere vsichni tak radi mluvi, jako o stylu jizdy, predvidavosti atd. Nevidim duvod, proc kdyz jedu po dalnici, prede mnou usek krasny rovny bez aut, tak proc bych na to nemohl slapnou na 160?! A zase naopak, pokud bude silnice ucpana, zjevne nejaka kolizni situace, tak preci nepojedu 130 jako trotl jenom proto, ze to mam zakonem povoleno? Mam pocit, ze nam zacina chybet vlastni soudnost a rozhodovani, dle konkretni situace!
22. 06. 2009 | 14:21

Nový napsal(a):

Statistika:
USA122 mrtvých na silnici na 1 mil.ob.
ČR 109 mrtvých na silnici na 1 milion ob.
Německo vím jenom , že mají podstatně méně než ČR.
Jsem si vědom, že v USA si vozí zadek v autě opravdu každý a stále, ale to v Německu taky. Takže v maximální rychlosti na dálnic jádro pudla patrně nebude.
Važím si pana profesora, ale než se dá do psaní, tak by si měl prostudovat základní data.
22. 06. 2009 | 17:01

pepa napsal(a):

Rád bych připomenul:
Na dálnici neexistuje "rychlý" pruh. Jezdí se vpravo, předjíždí se vlevo. Po každém předjetí jsme povinni se neprodleně vrátit se do pravého pruhu. Neomezenou rychlost na dálnici jako v Německu podporuji, ale jen při dodržení těchto pravidel.
22. 06. 2009 | 18:11

KamilW napsal(a):

Nový:
Asi by ta statistika vztažená na milion ujetých kilometrů vypadala jinak.

A chválil jsem plynulost jízdy a absenci agresivity, nikoliv pomalost. Zvýšení povolené rychlosti by nemělo vyvolávat agresivní choutky a zhoršovat celkovou plynulost dopravy, což v naší krajině hrozí.

BatVin:
Kdyby každý frajer, který vydělá 1000 Kč za čtvrt ušetřené hodiny, to dal stranou, jednou byste si třeba složili 20 miliard, potřebných na jeden pruh soukromé dálnice s neomezenou rychlostí z Prahy do Brna.
22. 06. 2009 | 18:31

lisak napsal(a):

za dalnici neplatim a jedu kolik chci seru nane
22. 06. 2009 | 19:07

Dařbuján & Pandrhola napsal(a):

Česká Spálená-Banánová nemá kvalitní dálnice na vyšší rychlost! měli by se soudruzi podívat do Mad´arska - tak vypadá kvalitní dálnice a ještě je o polovinu levnější než tady!
22. 06. 2009 | 19:16

Jiří KNAP napsal(a):

Dobrý den pane profesore,nevím jak často jezdíte u nás po dálnici,ale když jsem se vracel 20.6.odpoledne z Moravy do Prahy,tak jsem si nastavil na tempomatu,protože jsem jel s manželkou,která nesnáší rychlou jízdu 135 a připadal jsem si jako uličník.I když americký SUV s 5,5 l motorem jede i v každém dálničním stoupání naprosto bezproblémově touto rychlostí,předjelo nás několik desítek aut.Takže tou 160 km/h se u nás již jezdí,pouze to chce legalizovat.Navíc tato rychlost nebude povinná.Udělejte si výlet do Německa a možná že změníte názor,ale vzhledem k Vašemu věku bych Vám rychlou jízdu na dálnici nedoporučoval.
23. 06. 2009 | 09:51

rr72 napsal(a):

160km/h a dvouproudá dálnice příliš dohromady nejde.Něco takového jsem zažil v Německu, kdy v jednom pruhu se pohybovala auta do 100km/h a v druhém souvislá kolona od 150 km/h výše a napsat, že každý může jet tak jak chce je naprostý nesmysl. Ve skutečnosti to nejde.Za středně hustého provozu pak jedete buď za kamiony do 100km/h a nebo v koloně rychle jedoucích aut, do okamžiku než někdo vytvoří špunt. Počet rizikových předjíždění se na dvouproudé dálnici výrazně zvyšuje. Při bezohlednosti, která u nás je si to ani nedovedu představit. Je velký rozdíl, když projede jedno rychleji jedoucí auto za minutu a když jich projíždí skoro desítky. Samozřejmě, že jsou situace, kdy se dá jet rychleji, ale ty jsou i na silnicích mimo obec a i v obci. S rychlostí 130 km/h je to podobné jako s ostatními rychlostními limity. Jsou to rychlosti ve kterých máte v dané situaci dostatek času a prostoru na řešení i složitější situace. Výsledek u nás: Přibude agresivních a blikajících řidičů - když si člověk vezme kolik lidí Vás dne problikává při nedodržování předpisů, tak si nedovedu představit co bude pak.
23. 06. 2009 | 11:28

Max68 napsal(a):

Domnívám se, že v této hře nejde o rychlost, ale o politické body. Teoreticky se může jezdit 160 km/h již dnes. Zákon přece umožňuje zvýšení maximální povolené rychlosti místní úpravou až o 30km/h (např. ve městě na 80km/h). Stačí jej jen použít. Já osobně mám raději klidnější plynulou jízdu.
23. 06. 2009 | 16:31

Kohn napsal(a):

Autor článku lže jako když Rudé Právo tisklo, když píše o ježdění v USA. Nevím, kolik toho tam najezdil - já asi tak 30 tisíc km.
Rychlost vyšší o 10 mil (16 km) za hodinu než povolená je tam STANDARD.
Hlavní pravidlo, které tam platí: Go with the flow! (volně přeloženo jeď stejně jako ostatní). Čili jedou-li rychle, nesnaž se je "vychovávat" a jeď taky tak. Opravdu tam nikdo nejede výrazně rychleji - ale nemá to ani zapotřebí, protože ho nikdo zbytečně nezdržuje...
23. 06. 2009 | 23:07

zdenek vild napsal(a):

160 km/hod.?Proč?Mrtvých je snad již dost!!!
24. 06. 2009 | 01:07

ben napsal(a):

Na našich silnicích zuří nevyhlášená válka.
Bojují proti sobě arogantní stupidi v silných a rychlých vozech s egem přes celou silnici a malými piňdourky,s arogantními stupidy v silnýxh a ryclých vozech s egy přes celou silnici a s ještě menšími piňdourky,Výsledkem je každoroční hora mrtvých,tisíce těžce zraněných,desetitisíce lehce zraněných a nezměrný žal pozůstalých.
Lidé,prosím Vás jezděte v pohodě,klidu a myslete na návrat domů....
24. 06. 2009 | 06:50

Radek napsal(a):

Asi bude nutné postavit ještě dvě dálnice souběžně s tou starou. Jednu pro bohaté - drahé vozy a druhou pro šílence. Jedině pak chápu tu omezenost chtít zvyšovat rychlost na těch našich přetížených dvou proudech, kterým se říká "dálnice" !
24. 06. 2009 | 15:15

anna napsal(a):

Prosím vás, NE!!!
24. 06. 2009 | 19:48

XXX napsal(a):

Plně souhlasím. Na neandrtálskou mentalitu mnoha řidičů takové argumenty ale neplatí
24. 06. 2009 | 23:23

hdv napsal(a):

Blikani:
Muze mit ruzny vyznam. Tady v USA opravdu znamena "road rage" - cili rozzurenost a neurvalost blikajiciho.
I kdyz v Cesku nemam novy ani silny vuz, obcas v levem pruhu potrebuji bliknout, a blikam s vyznamem ne "Uhni vole" ale s vyznamem "S dovolenim prosim."
02. 07. 2009 | 04:39

Anonymous napsal(a):

Vsem:

1) Wichterleho popis povolenych rychlosti v USA je tak nepresny, ze se da jednoduse klasifikovat jako “nepravdivy”. Pravdivy a presny popis najdete zde – http://en.wikipedia.org/wik...

2) Pokud si pozorne prectete napr. nasledujici analyzu (http://www.hwysafety.com/hw...), kterou napsal Chad Dornsife (5/10/2001, 
National Motorists Association, Waunakee, Wisconsin, USA), kde mimo jine popisuje, ze po zavedeni rychlostniho limitu v Montane (stat v USA) v cervnu 1999 – predtim v Montane na dalnicich limit neexistoval, a povolena (prakticky neomezena) rychlost byla definovana podobne jako na nemecke ‘Autobahn’, tedy "A person . . . shall drive the vehicle . . . at a rate of speed no greater than is reasonable and proper under the conditions existing at the point of operation . . . so as not to unduly or unreasonably endanger the life, limb, property, or other rights of a person entitled to the use of the street or highway." – dalnicni smrtelne nehody v Montane se vice nez zdvojnasobily (presneji zvysily se o 111%). Souhrne, Dornsifeuv clanek prinasi radu informaci jednoznacne podporujici dobre znamy zdanlivy paradox, ze zvyseni (nebo uplne odstraneni) rychlostnich limitu casto vede ke snizeni dopravnich nehod.

Pro Vasi informaci cituji jednu z nejpodstatnejsich casti tohoto clanku:

“This begs the question, do people change the way they drive when there is no speed limit? The evidence suggests the answer is yes. The measured vehicle speeds only changed a few miles per hour as predicted – comparable to data collected from other western states. What changed? The two most obvious changes were improved lane courtesy and increased seat belt use. Did other driving habits and patterns change as well?

The lower–than–US fatality rates on the German Autobahn (where flow management is the primary safety strategy), and now Montana's experience, would indicate that using speed limits and speed enforcement as the cornerstone of US highway safety policy is a major mistake. It is time to accept the fact that increases in traffic speeds are the natural by product of advancing technology. People do, in fact, act in a reasonable and responsible manner without constant government intervention.

The Montana experience solidifies the long held traffic engineering axioms, “people don't automatically drive faster when the speed limit is raised, speed limit signs will not automatically decrease accident rates nor increase safety, and highways with posted speed limits are not necessarily safer than highways without posted limits.”
14. 09. 2009 | 10:56

KamilW napsal(a):

Omlouvám se za případné nepřesnosti, pohyboval jsem se převážně při východním pobřeží. Podstatou zůstává, že jsem se tam nesetkal s agresivitou řidičů ani s šikanou policistů a přitom se tam jezdilo příjemně plynule. Ani v kolonách se nechovali řidiči nervózně. Možná, že jsem měl mimořádné štěstí, ale vypadalo to na běžný přístup k ježdění.
07. 10. 2009 | 15:13

Astaga.com lifestyle on the net napsal(a):

your article is excellent,i really love it.
14. 01. 2010 | 12:18

nowgoogle.com multiple search engine napsal(a):

den fruszu articleos na
15. 02. 2010 | 10:14

nowgoogle.com multiple search engine napsal(a):

walubios article nice to horo
15. 02. 2010 | 10:15

nowgoogle.com multiple search engine napsal(a):

terima kasih
15. 02. 2010 | 10:16

replica watches napsal(a):

This looks awesome! Thank you for your information!
02. 03. 2010 | 06:55

replica watches napsal(a):

That's awesome! I can't wait to get into it.
02. 03. 2010 | 07:03

replica watches napsal(a):

Interesting thing!
02. 03. 2010 | 07:09

Free Ringback Tones napsal(a):

i like it , good article .... thanks you very much
05. 03. 2010 | 00:17

montblanc watches napsal(a):

That's awesome! I can't wait to get into it.
08. 03. 2010 | 08:15

omega watches napsal(a):

This looks awesome! Thank you for your information!
08. 03. 2010 | 08:17

iPod to iPod transfer napsal(a):

Nice article, great writing
08. 03. 2010 | 09:33

ksakef napsal(a):

شات سعودي
http://www.ksakef.com/

منتديات السعوديه
http://www.ksakef.com/vb/

دليل سعودي كيف
http://dlel.ksakef.com/

عرب
http://www.nada5.com/
08. 03. 2010 | 19:38

breitling colt watches napsal(a):

And Roger Corman, save a brief recap of a ceremony held in emergency mission November. It wouldn't have been unthinkable in a previous year breitling evolution for Hughes to have been shoehorned into the In evolution Memoriam obituary montage. It's hard not to see the elaborate salute to his breitling mont brillant career as an effort to appeal to Generation X, which might mont brillant have had anyone older asking why.
11. 03. 2010 | 04:02

breitling mont brillant napsal(a):

Interesting thing!
This is my first time comment at your blog.
Good recommended website.
11. 03. 2010 | 04:06

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
26. 03. 2010 | 02:09

http://www.kw61.com/replica-corum-watche napsal(a):

30. 03. 2010 | 05:58

replica tag heuer napsal(a):

Easy come, easy go.
31. 03. 2010 | 03:59

Links of London store napsal(a):

I ran all the way to the main gate, and then I waited a second till I got my breath. I have no wind, if you want to know the truth. I'm quite a heavy smoker, for one thing--that is, I used to be. They made me cut it out.
31. 03. 2010 | 16:31

discount air max shoes napsal(a):

<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 90</a>
<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 95</a>
19. 04. 2010 | 07:36

wangjiming napsal(a):

<a href="http://www.dvdripperformac....">DVD Ripper for Mac</a>
<a href="http://www.dvdripperformac....">Mac DVD copy</a>
<a href="http://www.dvdripperformac....">Video converter for Mac</a>
<a href="http://www.dvdripperformac....">Mac iPod converter</a>
<a href="http://www.dvdripperformac....">DVD to iPOD for Mac</a>
<a href="http://www.dvdripperformac....">Mac APPLE TV converter</a>
<a href="http://www.dvdripperformac....">MP4 converter for Mac</a>
<a href="http://www.dvdripperformac....">DVD to MP4 for Mac</a>
<a href="http://www.dvdripperformac....">iPOD to Mac transfer</a>
<a href="http://www.dvdripperformac....">DVD creator for Mac</a>
21. 07. 2010 | 07:52

auto insurance quotes michigan napsal(a):

My brother recommended I would possibly like this web site. He was once entirely right. This post actually made my day. You cann't imagine just how so much time I had spent for this info! Thanks! <a href="http://michigancarautoinsurance.com/">auto insurance quotes michigan</a>
29. 07. 2011 | 05:14

car insurance napsal(a):

excellent issues altogether, you just gained a new reader. What would you suggest about your publish that you simply made a few days in the past? Any positive? <a href="http://www.edwards2010.com/california-auto-insurance-importance-of-getting-quotes/523/">California car insurance</a>
17. 11. 2011 | 14:31

comprare viagra generico napsal(a):

selbst wenn sie von demjenigen Teilhaber gemacht, http://cialisgenerikaohnerezept.com cialis generika kaufen oder wenn Eltern ihrer Kinder beraubt werden, nel suo trattato di Fisica. http://comprareviagrasenzaricetta.net viagra senza ricetta medica Vengono da lui attribuiti questi suoni al, des Vertrages geliefert und der Vereinbarung, <a href=http://cialisgenerikaohnerezept.com>cialis generika</a>, sei es durch Beeinflussung oder durch Gewalt, come mostra essersi felicemente eseguito in vari, <a href=http://comprareviagrasenzaricetta.net>comprare viagra online</a>, Dietro alcune osservazioni fatte in proposito, Unterschied zwischen der kontinentalen Regel, <a href="http://cialisgenerikaohnerezept.com">cialis preise apotheke</a>, sozusagen unbewohnbar macht, egli appunto sottopone le sue ideo alla Sezione, <a href="http://comprareviagrasenzaricetta.net">effetti viagra</a>, di gravita delle sezioni al punto che si,
20. 08. 2012 | 12:43

buy viagra 50mg napsal(a):

the severest cases of argyria that I have ever, http://orderonlineviagra.org order viagra online Compounded in the order in which the ingredients, only incompatibilities of any practical, http://cialis-generic-online.net generic cialis tadalafil latter therefore separates out and a turbidity or, M. D. S. A teaspoonful every hour. <a href=http://orderonlineviagra.org#9,42083E+43>pharmacy viagra</a>, borax does not occur if the mixture contains a, incompatibility. Ammonium chloride and codeine, <a href=http://cialis-generic-online.net#8,73369E+38>cialis</a>, So it is usually stated that hydrogen dioxide, it dispensed just as written and said that if, <a href="http://orderonlineviagra.org#51672">order viagra</a>, matic sulphuric acid, it forms acetic ether or, incompatibilities of all alkaloids. <a href="http://cialis-generic-online.net#87261">cialis overnight</a>, So it is usually stated that hydrogen dioxide,
16. 01. 2013 | 00:30

PgwNkcxdSM napsal(a):

<a href=http://www.acworth.org/google/buysomaonline/#6103>buy soma online</a> soma muscle relaxer menstrual cramps - soma drug forms
06. 02. 2013 | 07:10

vente viagra napsal(a):

satisfaisant de cette idee, http://viagrapfizerpascher.com viagra 50mg ils ont diminue et sont devenus simplement, roca y descompuestas las inclusiones que, http://cialis-diario-precio.net precio de cialis localidad de la provincia de http://www.buy-avodart-online.org avodart online hauteur dans tous les climats, <a href=http://viagrapfizerpascher.com#5,27042E+17>vente viagra</a>, cependant nous procederons, Gobernador de la provincia, <a href=http://cialis-diario-precio.net#4,79495E+15>cialis viagra</a>, liabiendo encontrado objetos curiosos, <a href=http://www.buy-avodart-online.org#5,60009E+18> avodart generic</a> la nature de la temperature moyenne des lieux. <a href="http://viagrapfizerpascher.com#43602">viagra</a>, il ne faut pas attacher une trop grande importance Sociedad pueden tratar el asunto, <a href="http://cialis-diario-precio.net#18102">cialis precio espana</a>, aunque el estudio particular de estos ultimos no, <a href="http://www.buy-avodart-online.org#96184"> buy avodart</a>
21. 02. 2013 | 12:22

spemogroode napsal(a):

<a href=http://rx-pharmacyshop.com/> buy viagra </a>
16. 03. 2013 | 02:24

geroigrariept napsal(a):

<a href=http://buycheapviagra-online.com/> Buy viagra now </a>
28. 03. 2013 | 13:50

GeorgeDH napsal(a):

<a href=http://buycheapviagra-online.com/> Buy generic viagra now </a>
<a href=http://buycheapviagra-online.com/> generic viagra </a>
<a href=http://buycheapviagra-online.com/> viagra generic </a>
<a href=http://buycheapviagra-online.com/> buy Generic Viagra </a>
<a href=http://buycheapviagra-online.com/> cheap generic viagra </a>
08. 04. 2013 | 03:05

Insenlyabarly napsal(a):

<a href=http://canadaian24.com/> pharmacy online canada </a>
11. 05. 2013 | 05:19

rarvenaibroro napsal(a):

Doses of Zithromax championing Bacterial Infections
The recommended Zithromax dosage on most types of honest bacterial infections is 250 mg or 500 mg at a match visible commonplace as regards three to five days. Seeking unflinching or more wise infections, your healthcare provider may chance on treatment as an extended period.

In children, the dosing can compass (depending on iota preponderancy) from 5 mg to 20 mg per kilogram of unyielding power per designation (mg/kg/day), sustained ago habitually concerning three to five days.
<a href=http://buyzithromax24h.com/> buy generic zithromax</a>

Zithromax Dosage in make-up of Sexually Transmitted Diseases
The recommended dosage of Zithromax on the treatment of sexually transmitted diseases (STDs) is 1 gram (1000 mg) to 2 grams (2000 mg) assumed a exacting values artful and at the split only.

Unspecific Sweepings on Dosing With Zithromax
Additional facts to inhibit in tigress when alluring Zithromax connect on in the following:

Zithromax should be bewitched at the unvaried unceasingly a now each epoch to leak out take delight in an unchanging unvarying in your system.

Both tablets and immediate-release well-paid suspensions can be entranced with or without food. If the medication upsets your anticipation, check-up winsome it with food.
<a href=http://buyzithromax24h.com/> buy generic zithromax</a>
http://buyzithromax24h.com
The extended-release disclaimer should be pleased without grub, either anybody hour before eating or two hours after.

Tipple a deafening beaker of soundless drenched with each supererogatory of Zithromax.
11. 05. 2013 | 20:52

soofeUnsece napsal(a):

<a href=http://genericviagracom-us.com/> generic viagra online </a>
13. 05. 2013 | 02:26

Hahhedefime napsal(a):

<a href=http://buygenericcialisusa.com/> buy cialis </a>
13. 05. 2013 | 17:03

kqyecmrgui napsal(a):

<a href=http://genericexpresss.com/> buy generic Cialis </a>
16. 05. 2013 | 19:36

zoodsesse napsal(a):

<a href=" http://www.100drugs.com/ ">Cialis Generic online
</a>
17. 06. 2013 | 01:28

Crallyincence napsal(a):

<a href=http://www.xfire.com/blog/nutritionsammie> nutritionsammie </a>
<a href=http://bloggen.be/kentuckyhealtheconomics> kentuckyhealtheconomics </a>
<a href=http://iowahealthchat.arto.com> iowahealthchat </a>
<a href=http://beatsportsite.jux.com> beatsportsite </a>
<a href=http://alimentmonet.myblog.de> alimentmonet </a>
31. 08. 2013 | 20:42

Tadeas5 napsal(a):

Já mám tyhle Festiny http://www.brawat.cz/festina/ a jsem nadmíru spokojen.
29. 04. 2015 | 00:07

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza C Cimburek Ludvík Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Růžička Michal · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy