Věci veřejné: předobraz strany budoucnosti

23. 11. 2010 | 09:33
Přečteno 6464 krát
A jako novinář k tomu musím dodat, že za tuto skutečnost mohou převážně média. Noviny, rozhlas a televize totiž původně vytvářely tzv. vnitřní a vnější sjednocující prostředí. Vnitřní tím, že překládala ptydepe politiků do přirozeného jazyka, blem-blem řeč PR-agentur do přirozeného jazyka, emotivní ejakulace bulváru do přirozeného jazyka a samozřejmě i odborné jazyky s přiměřenou mírou zjednodušení do přirozené řeči: činila to, co udělali na začátku XVIII. století encyklopedisté ve Francii.

A vnější sjednocující prostředí zase vytvářela tím, že přinášela do veřejného prostoru témata, o kterých se ve společnosti diskutovalo. I v práci se lidé bavili o tom, co bylo včera v televizi.

Vnitřní sjednocující prostředí se začalo drolit tím, že se prestižním médiím začal padat náklad, fascinace myšlenkou se začala z naší kultury vytrácet, proto se většina novin proměnila na popmédia: jazyk se začal podbízet, překladatelská role se stala pro masu příliš náročná, protože od příjemce vyžadovala spoluúčast.

Vnější sjednocující prostředí se začíná hroutit kvůli změnám televizní krajiny: posluchač se stal multikanálovým, malé televize dosáhly brzy větší sledovanosti v součtu než staré zavedené stanice, což od září 2010 platí i o České republice. Příchod hybridní televize, která spojuje televizi s internetem, mobilem, archivy hudby a filmů se sociálními sítěmi jako je Twitter a Facebook, jež právě v Evropě startuje, už dovoluje, aby si každý svůj program tvořil sám. Digitalizace tento rozpad homogenního prostředí jen akceleruje.

Takto popsané změny atomizují celou společnost, což má za následek odliv lidí od velkých masových stran a odborů: vznikají či začnou vznikat jen menší spolky či uskupení za účelem dosažení přesně definovaného cíle.

Problém Věcí veřejných, jak ukazují jejich padající preference a přesun ideologického těžiště na levou stranu politické škály, zřetelně signalizují, že hlavním cílem této marketingově řízené strany bylo jen dostat se do vysoké politiky, ale skutečný program jim chyběl: byl nahrazen jen PR hesly typu: konec brontosaurů v politice. Když cíl, který tato strana měla, byl dosažen, tápe a neví si sama se sebou rady.

Přes toto selhání je tato strana předzvěstí změn, které v ne moc vzdálené budoucnosti zřejmě promění politickou krajinu řady zemí v Evropě, jak to už před časem predikoval profesor Paul Nolte v knize Riskantní moderna. Kdyby strana Věci veřejné měla konkrétní vyšší cíl, třeba prosazení důchodové reformy, nebo dobudování dálniční sítě, taky by se zřejmě rozpustila po dosažení svého cíle, jako se pomalu rozpouštějí Věci veřejné po té, co se dostaly do vrcholné politiky a v dalších volbách by se do politiky dostaly jiná uskupení s jinými konkrétními cíli. I když samozřejmě důchodová reforma by žádné straně nevynesla tak vysoké preference jako vymetání brontosaurů. V budoucnu budou muset takové strany nabízet nejen silný emoční náboj, ale i konkrétnější program, který na tento náboj bude logicky navěšen.

Pomineme-li ministerstvo školství, jako jeden z resortů Věcí veřejných, jehož hlavní problém je, že by potřebovalo víc peněz a ne předepsané škrty, tato strana jasně ukazuje, jaké schopnosti musí mít protagonisté podobného uskupení k tomu, aby takový subjekt uspěl. Pan Bárta má řídící a organizační schopnosti, ale selhává při politických jednáních, protože v nich platí jiná pravidla než v čistém byznyse. To je zřejmě hlavní důvod, proč musí od svých záměrů častěji ustupovat a podřídit se složitější politické hře, která má více neznámých. Jeho schopnosti a peníze se nejlépe uplatnily při volební kampani.

Pan John, který prodával při kampani jen svou televizní tvář, na kterou navěsil několik jednoduchých hesel, a který nikdy žádný velký tým neřídil, se propadá, protože na novou roli není vůbec připraven. Zvláště ne na ministerstvu, jehož struktura je nejsložitější a velmi různorodá. Představa, že se je možné naučit řídit ministerstvo vnitra za několik týdnů je naivní, zvláště v případě tohoto ministerstva, kde jsou odborníci na falešné hry. Kvůli tomu jsou ve starých evropských zemích zřízeny pro vyšší státní úředníky elitní školy, které absolvují po ukončení většinou práv či nějakého ekonomického oboru.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

yara ze země krys napsal(a):

Pro autora:
Myslím, že to šlo napsat daleko jednodušeji a výstižněji bez příkras a květnaté mluvy. Lidé z VV prostě naštvali své voliče, protože se neřídí tím co všechno naslibovali před volbami. Žádný odklon vlevo nebo vpravo, prostě se zachovali stejně jako většina ostatních politiků, kašlou na své i potenciální voliče, myslí jen v kontextu 4 let tj. době, na kterou byli zvoleni a potřebují si co nejvíce nahrabat! Mě osobně nejvíce naštvali tím, že pustili dál do života akciové společnosti s neznámým majitelem (na tzv. doručitele akcií), což vydatně podporuje korupční prostředí v ČR, politici si tak mohou přihrávat v podstatě sami sobě veřejné peníze a také přes tyto firmy se mohou elegantně prát špinavé peníze. Navíc forma a právní rámec těchto společností jaká je nastavena v ČR, je z právního hlediska co do kvality ta nejhorší, ze všech čtyřech variant v zemích EU, ale snad i na světě! Lidé vůbec netuší o jaké se jedná svinstvo, u nás každý vklad nad 500 tis.Kč v každé bance ČR musí být ohlášen příslušným orgánům, možná i do Buckinghamského paláce, ale že si třeba dva lumpové mohou kdekoliv předat akcie třeba za 1 mld.Kč a vložit do takové společnosti, aniž by bylo ověřeno odkud peníze pochází, nikomu nevadí! Český bordel v praxi a i díky protidinosarovským VV!
Přeji všem (mimo VV) pěkný den!
23. 11. 2010 | 10:01

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden text obsahující hanlivé komolení jména, neboť tyto jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu (viz záhlaví každé debaty).

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
23. 11. 2010 | 10:11

Luba napsal(a):

Pane Hvížďalo,
mýlíte se.

Věci veřejné hlavně šly proti vůli svých voličů. Proto ten propad.

První hřebík do jejich rakve zatloukl pan Bárta svým nadšením pro otevřený sponzoring panem Bakalou, proti jehož nakládání s byty a nájemníky OKD VV rétoricky vystupovala.

Dále se VV ostře vymezily proti ČSSD navzdory tomu, že voliči očekávali spíš jejich spolupráci.
Stejnou chybu ale udělala i ČSSD vůči VV - prokázala, že ji vedou nekompetentní lidé, kteří touží po hegemonii, nikoli po kooperaci.

Další zradou na voličích a véčkařích bylo zrušení uzavřeného diskusního fóra na webových stránkách VV, aniž by se činovníci tento krok snažili nějak komentovat či vysvětlit.

VV dále ignorovaly přání véčkařů nejít do vlády, a možná tomu uzpůsobily i hlasování v referendu - mohli se ho účastnit jen lidé, zaregistrovaní před volbami, nikoli všichni, kteří pro VV skutečně hlasovali.

Tyto neobratnosti v komunikaci s veřejností způsobily, že lidé, kteří VV původně podporovali, uvěřili "zaručeným informacím z tisku" o mafiánském projektu firmy ABL a ODS-III. Což nebyla pravda - ale samotní nejvyšší véčkaři ty pseudodůkazy přinášeli.

VV rezignovaly i na to nové, co do řízení a spravování strany vnesly. Na interaktivitu a přímou vnitrostranickou demokracii. Nápad to byl dobrý, ale realizace mizerná.
Voliči, véčkaři i straníci nezískali pocit, že je to jejich strana a že její chod mohou nějak ovlivnit.
Naopak měli silný pocit, že ji ovlivňují mafiáni z pozadí.
23. 11. 2010 | 10:18

yara ze země krys napsal(a):

To jste přehnal Libore, končím tady, kašlu vám na tenhle blog!
Sbohem!
23. 11. 2010 | 10:21

wiki napsal(a):

yara ze země krys napsal(a): ...Mě osobně nejvíce naštvali tím, že pustili dál do života akciové společnosti s neznámým majitelem...

Tohle je ale naprosto zástupný problém.
Obejít neanonymnost jakýchkoli akcií jde přece prostou aplikací metody matrjoška, kdy dohledatelným vlastníkem CZ akcií bude jiná, tentokát už CIZOZEMSKÁ AS s vlastníkem nedohledatelným...
23. 11. 2010 | 10:23

wiki napsal(a):

yara ze země krys napsal(a): To jste přehnal Libore

Já si pro změnu říkal, jak dlouho nám tady ten příspěvek s kroužkovci může vydržet ...
23. 11. 2010 | 10:26

Luba napsal(a):

Politikům z VV velmi zachutnala moc.

Jak psal yara,
na to nejdůležitější ze svého programu se vykašlali: Na prosazování zákona o státní službě, na zrušení akcií na doručitele, na zrušení ekologického megatendru, a nechali se vláčet arcilotrem Kalouskem.

Navíc ani neopustili infantilní rétoriku o konci politických dinosaurů a dosaženém konečném vítězství nad nimi, což možná patří k Hollywoodu, nikoli do kulturního prostoru střední Evropy.

Bárta a spol. asi příliš často sledují pořad pana Krampola "Nikdo není dokonalý, aneb sonda do hlubin neznalosti českého národa".
Ve skutečnosti platí rčení Velkého Miloše z Vysočiny, že inteligence průměrného českého voliče je vyšší, než inteligence českého politika.
23. 11. 2010 | 10:31

vfischer napsal(a):

Jinak řečeno - čistě teoreticky - zvládání správní úřednické agendy by měl provádět od počátku dlouhodobě školený apolitický profesionál, který v úřadě postupuje podle zákona o státní službě od poslíčka až do míst nejvyšších ! Ve státě Gangster-Absurdistán nikdy nic takového nemůže vzniknout a existovat. Každá garnitura, která se díky momentální náhodě proboxuje a prolže ke korytům obsadí klíčové posty, na kterých se rozhoduje o rozkrádání státní kasy, svými kumpány, kteří vylezou z kanálu a ti začnou ordinovat podle hesla po nás potopa - rychle nahrabat dokud to jde, než budeme smeteni zloději vytaženými z kanálů jiných klanů a mafií.

A tak stále dokola. Pravděpodobně poslední úředniská garnitura na tomto území zanikla rozpadem Rakouska Uherska v roce 1918 po první světové válce. Pak už se jen střídaly vlády rozkrádačů jak je doba přinesla. Je ironií osudu, že současní takzvaně "kvalifikovaní" papaláši si v ničem nezadají s kvalifikovaností dělnických kádrů z padesátých let !! Jen tenkrát ti dělníci v řídících funkcích ministerstev si přeci jen nedovolili tolik krást jako zdejší vládnoucí sebranka - byli skromnější a přišlo jim to víc eckelhaft !
23. 11. 2010 | 10:46

rejpal napsal(a):

yara ze země krys
Dejte si panáka a zůstaňte. Vaše příspěvky mi šetří práci s klávesnicí.
23. 11. 2010 | 10:50

Honza napsal(a):

Udivuje mě, že lidé až teď zjišťují, že politické strany se chovají jako "firmy". Politický marketing se u nás aplikuje již od 90. let. Bohužel doba postupuje, a bez reklam se strany neprosadí...I v politické sféře je dnes nutné bojovat skrze média...
23. 11. 2010 | 11:00

Luba napsal(a):

yaro,
toho panáka si nedávejte.
Alkoholiků už máme beztak nejvíc v Evropě. Stačí nahlédnout do Sněmovny.

Poslanec za VV Michal Babák v rozhovoru s paní Bubílkovou:

"My jsme to s Kamilem Jankovským a Vítkem Bártou chtěli tohleto mediálně pojmout tak, že transparentně, jako jedni z mála, to chceme dát do té politiky (pozn.: vlastní peníze), nebojíme se to do ní dát," upozornil Babák a dodal: "Velmi blbě to vyznělo. I kdybych tam žádný penízky straně nenasypal, tak si myslím, že bych dneska v té Poslanecké sněmovně byl."

Hlavní motto rozhovoru bylo v té chvíli na obzoru: peníze. "Bez peněz do hospody nelez. Bez peněz do politiky nelez. To jsem se snažil tehdy vysvětlit tomu redaktorovi."

Podle Babáka je v tomto případě mnohem menší riziko korupce, když se člověk dostane do politiky již značně finančně zaopatřený, v překladu řečeno, bohatý.

"I někteří zaopatření z naší strany se dostali do politiky, takže děláme nový vítr a doufám, že to bude ku prospěchu věci."

Zdroj:
http://www.parlamentnilisty...

Je pak jasné, proč voliči vnímají VV jako soukromou firmu skupinky podnikatelů, lobbujících za své zájmy.

A že tu stranu vedou političtí diletanti, omezenci typu
"homo oeconomicus".
23. 11. 2010 | 11:01

Kamil napsal(a):

Když bude opravdu chtít, strana VV všechny tyto věci, o kterých zde Karel Hvížďala píše, zvládne docela hladce. Všechno je to jen otázka peněz, dobře vybraných a zaplacených poradců (včetně sepisovačů a přepisovačů programů), vhodného rozdělení rolí a šikovného marketingu. Je pravda, že s tím Johnem na vnitru se to trochu zhatilo, to jsou však dětské nemoci každého agresivního podnikání, tedy i podnikání v sektoru zvaném politika. Nebojte se o ně, překonají to!
23. 11. 2010 | 11:03

modrý edvard napsal(a):

Cíly! Vy jste studoval na právech?
Jinak k článku, problém VV je ten, že slibovaly věci, které nemohly splnit. Někomu to došlo dřív, někomu později.
Další věc, vnitřní a vnější sjednocující prostředí. Dřív to dělaly noviny a televize, dnes to dělá internet. Zatím nedokonale, protože ještě nevyrostly internetové autority.
23. 11. 2010 | 11:19

stejskal napsal(a):

A tak je to se vším ;-)

Jeden si myslí, že to někdo přehání, jiný třeba zase, že se zbytečně fláká :-) Těžko se zavděčit všem (a tak to raději ani nezkouším :-)

Hezký den, pane yaro, Vám i všem ostatním.

Libor Stejskal
23. 11. 2010 | 11:19

Miroslav Pivoda napsal(a):

"... je tato strana předzvěstí změn, které v ne moc vzdálené budoucnosti zřejmě promění politickou krajinu řady zemí v Evropě,..."

Mýlíte se, pane Hvížďalo.
Předzvěstí změn v Česku je a byl můj průzkum (http://sites.google.com/a/m...),
na základě kterého právě vznikla strana Věci veřejné. Oni si to ale program přizpůsobili k obrazu svému.
23. 11. 2010 | 11:25

Luba napsal(a):

Pane Hvížďalo,
modrý edvard má pravdu ... Opravte si to, ostudo!

"Cíl" - vzor "stroj"!

Stroji - cíli!!!
23. 11. 2010 | 11:32

Luba napsal(a):

Pivoda,
jste snad dealerem fMR?

Tento detektor lži bude podobně funkční jako dnešní polygraf.

Psychopatické lháře neodhalí, protože tací svým lžím věří - a proto jejich mozek pravděpodobně nebude vykazovat žádné metabolické abnormality.

Kdybyste do díry svého oblíbeného přístroje vložil palici takového Kalouska, možná byste odhalil jistou patologii v laterálním prefrontálním kortexu, ovšem patrně byste neshledal rozdíl v odpovědích, zda měl pan Kalousek ke svačině rohlík s vodkou nebo zda mu pan Hába posílá za prokázané služby tantiemy.
23. 11. 2010 | 11:44

veverka napsal(a):

Nechápu čemu se kdo diví.Sám Mirek Topolánek před volbami prohlásil,že VV jsou mafiánský projekt pražských ODSáků a TOP 09 vymyslel přímo on s Kalouskem aby mohli jet dál,akorát oblbnout voliče kamufláží "změny".Tyto dvě strany i originální ODS mohl volit jen naprostý.....
23. 11. 2010 | 12:02

myrta napsal(a):

Doporučuji na portálu Vaše věc
si přečíst blog prof Bělohradského :Tekutý hněv
23. 11. 2010 | 12:54

Miroslav Pivoda napsal(a):

Lubo"
Jsem dealerem budoucnosti, nikoliv fMRI. Musíš si toho o nové technologii fMRI více nastudovat, abys byla v obraze. Za deset let přijímám omluvy za diskreditaci a blahopřání k úspěšné předpovědi.
fMRI je lepší řešení než agent provokatér, kterého vyhrabala soukromá detektivní kancelář pana Bárty.
23. 11. 2010 | 12:58

Petr z Tábora napsal(a):

Nejsem volič Věcí Veřejných, ale myslím, že by měli dostat šanci ukázat během čtyř let co umí. Jiné strany ve vrcholné politice napínají naši trpělivost už 20let.
Jako nová strana svými hesly nalákali dost takzvaně protestních voličů. Když se VV staly vládní stranou tak logicky mohou ze svého programu v koalici realizovat jen menší část a někomu se to nelíbí. Kdyby ale zůstali v opozici, tak by se sice některým protestním voličům zavděčili, ale ze svého programu by neprosadili vůbec nic.
23. 11. 2010 | 13:09

rejpal napsal(a):

Petr z Tábora
IMHO měly i za tak krátkou dobu několik setbalů - dost významných příležitostí to ukázat. Naposledy ve věcech kolem Bartáka. To byl krásná přihrávka na smeč - jak v programových věcech kolem korupce, tak kolem dinosaurů (Kalouskovo krytí této osoby). Mlčí jako Fučík. Nevím, proč bych si měl myslet, že příští téměř čtyři roky se budou chovat jinak.
23. 11. 2010 | 13:41

Kelt napsal(a):

Petr z Tábora-VV jdou přesně ve stopách "Zelených"za vládní jitrnici vyměnily program a skončí v propadlišti dějin.
Navíc umocněno tím,že jejich "program" byla jenom chaotická směs populistických hesel-"s dinosaury nikdy"atp.
Program "Zelených"má racionální jádro a tak mají ještě šanci s vrátit,pokud dokáží jej věrohodně propagovat.
Veverky tuto šanci ztratí-ly "for ever" .
Právě tak mají šanci"Lidovci",musí být ale čitelní-ne chameleoni.
TOP 09 to je jiná káva-ti jednoznačně vsadili na brutální asociální program konvenující horním desetitisícům-právě tak jako KSČM budou mít svých 10% jistých.
ODS je v rozkladu a v "bratrovražedném boji"s TOP 09 o elektorát zvící cca 25% zúčastněných.
Po pražské velké koalici lze očekávat eskalaci napětí mezi ODSTOP a nejsou vyloučena velká překvapení.
23. 11. 2010 | 13:42

veverka napsal(a):

Myrta

Dík za odkaz,bělohradského si vždycky rád přečtu.

Kelt

Naprosto přesné.
23. 11. 2010 | 13:58

Karel napsal(a):

Petr z Tábora
Myslím, že by VV prokázaly vysokou míru naivity, kdyby si myslely, že v koalici, do které vstoupily, budou moci realizovat své předvolební utopie, pro které je naivnější voliči volili. Vstup VV do vlády lze považovat za tvrdý tah v podnikatelské zájmu firem zakladatelů této strany.
Předvolební aktivity této pastrany mohly spoustu jejich voličů varovat, je však vidět, že lidé mají svůj práh vnímání rošťáren nastaven vysoko.
23. 11. 2010 | 14:02

jozka napsal(a):

Docetl jsem to jenom k tomu "A jako novinář k tomu musím dodat..." a zacal jsem se smat.

Skromnosti DROZDI rozhodne netrpi...
23. 11. 2010 | 14:27

Jana Pechová napsal(a):

Zajímavý rozbor.
Ovšem, kdo si dal práci s podrobnějším prostudováváním programu 'vévéček', tak je volit ani nemohl - některé sliby jakoby vycházely z naprosté neznalosti podstaty pravidel, která platí pro současný stav. Tu ovšem u bývalého investigativního novináře veřejnost mohla jen těžko předpokládat. Vyhánět dinosaury totiž sliboval Jánošík, který na televizní obrazovce obhajoval ze zásady nevinnou chudinu proti ze zásady provinilým boháčům. A když to vysílají v televizi, tak to přece je pravda...
23. 11. 2010 | 15:10

hoven napsal(a):

VV jenom převzali volební podvod od zelených. to je prostě takový volební know -how, tvrdit, "my nejsme ani levice, ani pravice, my jsme ti noví a lepší" to je vyzkoušený, že na tohle se každý volby v čr chytí něco kolem 10% blbců. příští volby to bude zase nějaká jiná strana a s jiným názvem, převezme tohle volební know-how a zase se tam dostane. v obchodě se tomu říká franchising. zelení tenhle podvod vymysleli ,stačí ho jen uchopit, založit stranu, vložit kapitál na reklamu a nějaký známý tváře, pár hesel a je to. to prostě funguje jako třeba preparáty na hubnutí. to jsou vymyšlený a vyzkoušený postupy, jak dostat z blbců peníze. vždycky určitá část populace na to zabere.
23. 11. 2010 | 15:29

Jahrbuch napsal(a):

u té knihy prof. Paula Nolte jsme nalezl jen v němčině "Riskante Demokratie" (Verlag Beck 2005).
Riskatní moderna je asi volný překlad, fakt je současný Západ nerad reaguje na změněnou realitu. Riziko že nám vlak modrny ujede v tom asi je, ale že by limitem byla západní demokracie a Východní autoriotářství bylo lepším podhoubím pro modernu 21. století ?
23. 11. 2010 | 15:38

modrý edvard napsal(a):

hoven: a další blbci se zase chytají na ty "prověřené" strany. tady je dobrá rada drahá, s výjimkou toho, že blbci jsme všichni
23. 11. 2010 | 15:47

anti politik napsal(a):

Spíš nám Hvížďalo blogněte téma o kterém nic nevíte, ovšem jestli tenhle svět ještě obsahuje a má k dispozici něco čemu nerozumíte! WC prostě přišli ke korytům s kterými nepočítali, ale když už je mají tak volič nevolič vzdát se jich nechtějí a teď neví jak voličům vysvětlit, proč se na ně vykadili! Nic nového pod sluncem, tohle už známe od všech porevolučních stran! V tomhle nějakou budoucnost může vidět jen všeználek typu drozd!!
23. 11. 2010 | 15:49

hovorka11 napsal(a):

VV byli nadějí a měli splnit především úkol boje s korupcí, a zavádět přehlednost politické scény. Jejich program měl vycházet vstříc širokému politickému spektru tzv. středových voličů. Jestli by byli více na tu nebo druhou stranu, nebylo tak důležitité jako jasná podpora programu "ždímání obavatel až po uzavření tunelů ve všech směrech" a prosazování vyházení takových lidí jako Vesecká a spol.
Měli se taky postavit proti dle mého názoru tunelářství důchodů prosazovaného Bezděkovou komisí za pomoci soukromých penzijních fondů.
Radek John místo toho začal:

1)nahánět svými lidmi ve vestičkách bezdomovce

2)oslavoval svým projevem na pohřbu vraždy nevinných ve jménu svobody a demokracie třetího odboje

3)Nesplnil ani boj za odhalení úplatků (pandury, gripeny)

4)Neodstoupil, když stanovil termín odchodu Vesecké s osobní odpovědností výkonu své funkce

Je skutečně dezorientovaný v tom, co by měl dělat a jak. Je zřejmé, že jeho popis jako člověka, který je vystavován jako model ve výkladní skříni za kterým se skrývá práce ostatních na které se fakticky nepodílí, je velmi pravděpodobná.
Měl by odejít z politiky a věnovat se svým oblíbeným večírkům s vínečkem.
Vít Bárta je z jiného těsta, sice ještě nevím z jakého, ale docela se mě líbí. Jeho nápady dokáží vytvářet hrůzu v lobbystických firmách a to je dobře.

Jestli má VV přežít, tak se musí zbavit RJ!
Vít Bárta by měl být více vidět a měl by být ještě tvrdší . Jestli nedotáhne řadu věcí do konc např. "čínskou dálnici" tak se nic nezlevní a u lidí bude propadat jak RJ.

Jestli zůstane Radek John ve funkci tak VV nevolím (jeho postava byla pro mě rozhodující při volbě VV) a přesvědčím o nutnosti zlikvidovat VV řadu ostatních. Jestli Bárta začne makat, tak VV přežije, ale musí vyhodit Johna, jinak jsou pro mě mrtví a myslím, že by si už vícekrát "neškrtli".
23. 11. 2010 | 16:05

JF napsal(a):

hovorka11: no mně už stačila u RJ jeho bohatá tvůrčí činnost v korupcí prolezlé televizi NOVA = tak trochu jistotou špatného seriálu a na vlasntí oči ... nevím jak tam mohl někdo normální působit tak dlouho
23. 11. 2010 | 16:20

Rosťa napsal(a):

Program VV byl jak hojivý balzám na bolavou duši těžce zkoušeného občana tohoto státu. Je vidět, že ho nedělali diletanti. Průhlednost..., dinosauři .... bla, bla, bla.
Čtyři roky je dost dlouhá doba na zaopatření. I po vnuky. Bakala pustil chlup, sklidí úrodu jako každý " dobrý hospodář "! V době mobilů se to vše dá dobře řídit třeba i ze Švýcarska. A když padne VV, postavíme jinou kvalitní stranu s ješťe lepším programem. Mediálně známou hubu za pár kaček seženeme. Některým fotbalistům už to třeba tolik nekope a na těch plakátech už také byli.
23. 11. 2010 | 17:51

hoven napsal(a):

modrý edvard,
jak se někdo může "chytit" na prověřené strany??? to nedává smysl. přinejmenší každý ví, koho volí a co může čekat, protože už má s tou stranou nějakou historickou zkušenost.
23. 11. 2010 | 19:28

modrý edvard napsal(a):

Do .... ! Vo to jde! Jak tu stranu může volit, když s ní má historickou zkušenost!
23. 11. 2010 | 20:10

hovorka11 napsal(a):

Rosťa:
Jak to bude s Bártou uvidíme. Já jsem jim věřil díky programu odstranění korupce- když Bárta neudělá co slíbil, tak pojede i s celou VV a tak to má být.
Nejsem náboženský fanatik jako ustálení voliči ODS a ČSSD, které odřízli občany od možnosti dělat politiky za činy zodpovědnými v místě a čase.
Tenhle politický fekál je díky nemožnosti jakkoliv trestat politiky zacokoliv.
23. 11. 2010 | 20:13

hoven napsal(a):

modrý edvard,
tak , když se ti nelíbí žádná ze zavedených stran , tak máš celkem tři možnosti, 1. nevoliv nikoho, 2. volit někoho, koho vubec neznáš( jako byli zelení nebo VV) a doufat, že už ted snad konečně na podesátý tam budou opravdu ty "lepší" lidi než v ostatních stranách,který nebudou krást ,lhát a budou chytrý. prostě , že se stane zázrak. 3. čekat na přílet marťanů.
23. 11. 2010 | 21:16

Rosťa napsal(a):

hovorka 11
Souhlasím s tím, že je tu politický fekální vůz plný s....k. A rád bych s Vámi sdílel názor, že VV, potažmo Bárta je to pravé ořechové na správném místě. Bohužel si myslím, že ten mančaft koučuje Bakala. A tam ani Bárta nemůže hrát sólový part. Nechci strašit, ale VV již svou úlohu splnili. Teď již budou bojovat o to čtyřleté přežití.
23. 11. 2010 | 22:04

modrý edvard napsal(a):

hovne, 2, dělám to už 20 let. Na Marťany se spoléhat nedá, ty jsou v kanále.
23. 11. 2010 | 22:12

Rosťa napsal(a):

VV splnili, to je fakt hnusná hrubice. Jdu se stydět.
23. 11. 2010 | 23:36

politolog napsal(a):

modrý edvard

Musíš věřit dál ve svobodu a demokracii(třeba dalších dvacet let) nebo se stát rudým edvardem. Jiná možnost není.
24. 11. 2010 | 00:02

Vidoucí napsal(a):

Proč se vůbec tato strana ještě jmenuje Věci veřejné? Vždyť co dělají s ohledem na veřejnost? Jak se zajímají o názory veřejnosti? Co udělali pro zavedení referenda? Nic, všecko: vůbec nic. Takže co bude jejich další snahou? Ještě chvíli se ve vládě a v parlamentu udržet a poslušně kývat dinosaurům - aspoň tak, jako doposud !!
24. 11. 2010 | 04:42

AC napsal(a):

Miroslav Pivoda

"Za deset let přijímám omluvy za diskreditaci a blahopřání k úspěšné předpovědi."

Za deset let po vás ani pes štěkne - to přinejlepším, a těm poctivým finančním borcům z vedení VV se už bude krátit trest odnětí svobody. Tedy pokud předtím včas nezmizí.
To jen krátce k vaší "predikci".
24. 11. 2010 | 06:07

Míval napsal(a):

Nevím, co má John společného s vyššími státními úředníky. On je ministr, což je funkce (v podstatě ve všech zemích) politická. Čili o nějaké speciální přípravě na jakýchsi elitních učilištích nemůže být ani řeči. Všichni ti lidé jdou do svých funkcí naprosto nepřipraveni. Proto by měl být maximální zájem na vytváření kvalitní státní správy - apolitičtí náměstci, ředitelé odborů atp., kteří budou správní rutinu korektně provádět v rámci politicky daných mantinelů té které vlády. Rozhodně by ubylo arbitráží proti státu.
Bohužel, takto vybavení státní úředníci by zároveň podstatně omezovali kreativitu svých politických vládců, což je, domnívám se, hlavní důvod, že jsou nežádoucí. Jen při každém dalším průšvihu se dozvíme, že pokud bychom byli bývali takovou správu měli, onen průšvih by se nestal.
24. 11. 2010 | 07:49

Terry napsal(a):

Předseda VV Radek John PŘED volbami:

"S POLITICKÝMI DINOSAURY DO VLÁDY NEPŮJDEME !!"

...podpořené teatrálním výstřelem z děla.

Jako "prototyp" politického dinosaura byl véčkaři mnohokrát zmíněn Miroslav Kalousek (ve vrcholné politice od roku 1990).
Předseda VV Radek John PO volbách

si s "dinosaurem" Kalouskem s úsměvem třese rukou ve vládě...
Blbečci voliči - zase jste na něco skočili!!!

Pokud by byl Radek John ještě investigativním novinářem, tak by takové konání "hnusných politiků" roznesl na kopytech.

Ale teď je Radek John "demokratický" politik - a hlavně u koryta, u lizu...

A vo vo vo to to tady de...
24. 11. 2010 | 09:34

rejpal napsal(a):

Míval
Já osobně nemám problém s tím, že Radek John není odborník na vnitro. Mám problém s tím, že je mizerný politik. Začalo to už před volbami, kdy nebyl schopen nejen vyložit, ale ani zreprodukovat program vlastní strany. Možná uměl nalákat nějaké voliče na image investigativce z Novy, ale tenhle potenciál už stačil za pár týdnů dokonale promrhat. Když porovnám jeho s jinou novou tváří stejné strany - Bártou, tak ten druhý přes určité hendicapy, PŮSOBÍ daleko inteligentněji a konzistentněji (i v rozhovorech pro média). Jaký je doopravdy, odhadnout stále neumím, ale ten rozdíl tam je.
24. 11. 2010 | 09:54

rejpal napsal(a):

Terry
Zajímavý byl Johnův komentář na přímý dotaz ad Kalousek - musíme to akceptovat, protože voliči (TOP) si to přáli. Když se tenhle výrok zanalyzuje, dá se dojít k velmi zajímavým závěrům.
24. 11. 2010 | 09:57

hovorka11 napsal(a):

Rosťa:
S tím Bakalou je to dost možné, odhadoval bych spíše, že máte pravdu, ale ďo voleb se to pozná. My jsme z kategorie lidí, kteří dokážou tyto lidi vykopat.
Opak vidím npř. u voličů ODS a ČSSD, kteří pořád opakovaně volí korupci a rozkrádání sanované ze všech možných zdrojů jako rodin s dětmi, důchodů, jistoty při onemocnění. neuvědomují si, že pravicovost nebo levicovost moc smyslu nemá, pokud se jim umožní krást.
Je mě nesmírně líto, že velká část obyvatel volí donekonečna tu svoji nálepku bez obsahu.
24. 11. 2010 | 10:34

Honza999 napsal(a):

Pod Pehem (Česká pravice v psychiatrické ordinaci) je 24.11.2010 12:18:00 uveden stručný životopis VV.
24. 11. 2010 | 13:14

PV napsal(a):

Souhlasím s hovorkou 11. Nejsem volič VV, ale jsou mi mnohem sympatičtější, než zavedené strany hrající před lidmi divadlo o souboji pravice s levicí, ale v zákulisí vesele spolupracují. Strana VV, kterou se snad ještě nepodařilo zkorumpovat, musí být pro některé lobby trnem v oku. Proto si platí novináře, aby nakydaly na VV co nejvíce hnoje. Četl jsem například v Reflexu nactiutrhačný článek na Radka Johna obsahující podobná obvinění jako zde uvádí Hvížďala, že John nemá schopnosti vést ministerstvo apod. Stejně jako zde chyběly jakékoliv důkazy. Je mi velice líto, že lidé takové sprosťáctví novinářům žerou.
28. 11. 2010 | 23:43

Přidat komentář





Toto je ochrana proti spamu. Pro přidání komentáře prosím opište dvě anglická slova z obrázku níže do políčka pod nimi. Nápovědu a další podrobnosti o této metodě, která zároveň digitalizuje knihy, najdete v článku Dost bylo spamu, zavádíme reCAPTCHA na našem blogu.



Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Alvarová Alexandra · Antoš Marek B Balabán Miloš · Bečková Kateřina · Bednář Miloslav · Bednář Ondřej · Bělobrádek Pavel · Bém Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bezděk Vladimír · Bezděková Iva · Bielinová Petra · Blaževič Igor · Bobek Miroslav · Boleslav Milan · Boučková Tereza · Boudal Jiří · Bratinka Pavel · Brixi Hana · Brom Zdeněk · Burian Jan · Bursík Martin C Candole James de · Cerman Ivo · Co čteme, posloucháme, na co se díváme...  Č Čermák Luděk · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajnberg Viktor · Farský Jan · Feldstein Petr · Fiala Petr G Gregor Kamil H Haas Tomáš · Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Havrda Marek · Heller Šimon · Herman Daniel · Hesová Zora · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hollan Matěj · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honsová Dagmar · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejší Václav · Hovorka Ludvík · Hradilková Jana · Hudeček Tomáš · Hudema Marek · Hvížďala Karel CH Chmelař Aleš · Chromý Heřman J Janeček Karel · Janeček Vít · Janouch František · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Just Jiří · Just Vladimír K Kabelka Ladislav · Kadlec Petr · Kalhousová Irena · Kalousek Miroslav · Kameník Martin · Kasl Jan · Klan Petr · Klepal Jakub · Klíma Vít · Kněžourková Tereza · Komárek Michal · Komárek Stanislav · Königsmarková Ivana · Kopač Petr · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Košák Pavel · Kotecký Vojtěch · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Krnáčová Adriana · Křeček Stanislav · Kubát Ondřej · Kubr Milan · Kudrna Zdeněk · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kuták Aleš · Kužílek Oldřich L Laně Tomáš · Lešenarová Hana · Líbal Vladimír · Lipold Jan · Liška Ondřej · Lomová Olga M Macek Lukáš · Macháček Martin · Marksová-Tominová Michaela · Matoušek Karel · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Moldan Bedřich · Müller Zdeněk · Münich Daniel · Musil Aleš N Navrátil Vojtěch · Novák Martin P Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pohledy světových lídrů · Polák Milan · Potměšilová Hana · Potůček Martin · Pražskej blog · Procházka Adam · Pultarová Tereza R Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Rezková Alice · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Roithová Zuzana · Růžička Michal · Rychlík Jan S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Sedlák Vojtěch · Shanaáh Šádí · Schmidt Hans-Jörg · Schwarzenberg Karel · Skuhrovec Jiří · Slimáková Margit · Smith Michael · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sokol Tomáš · Soukenka Petr · Sportbar · Spurný Matěj · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Suchánek Jan · Suchardová Michaela · Sůva Lubomír · Svoboda Bohuslav · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šilerová Jana · Šimáček Martin · Škop Michal · Škromach Zdeněk · Šmíd Milan · Špidla Vladimír · Špinková Martina · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Jan · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tutter Jiří U Urban Jan · Urban Václav V Vácha Marek · Vajnerová Štěpánka · Vančura Martin · Veis Jaroslav · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vondráček Ondřej W Wagenknecht Lukáš · Wagnerová Eliška · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Ze šuplíku · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy