Politik musí být autonomní vůči politice

05. 01. 2011 | 13:17
Přečteno 4308 krát
Rok 2010 byl podle některých novinářů v dobrém i špatném rokem charismatiků a v této souvislosti padají nejčastěji tři jména: Barack Obama, zu Guttenberg a Julian Assange. Tohle ale nakonec nemusí být dobrá zpráva.

Jeden z největších a nejstarších politiků, který ještě patřil ke generaci velkých charismatiků, a sice Helmut Schmidt, je vůči charismatu velice skeptický a upřednostňuje rozum. Zkušenost jeho generace totiž ukázala, že souboj ideologií vyprodukoval řadu charismatických osobností, ale málo lidí, kteří používali rozum a to podle něj platí i o šedesátých letech a hlavně o roce 1968, což naše zkušenost z tohoto roku jen potvrzuje.

Základní rozpoznávací znak charismatického politika je podle sociologů jeho schopnost chovat se autonomně vůči politickému provozu. Tomuto měřítku podle Newsweeku i týdeníku Die Zeit v právě uplynulém roce odpovídali tři lidé, kteří na sebe připoutali pozornost, i když z různých důvodů: Julian Assange, Karl-Theodor zu Guttenberg na té sluneční straně a Barack Obama na tragické straně. I když původně to byl právě on, kdo v první fázi své politické kariéry platil za nepopiratelnou charismatickou hvězdu. Bohužel v uplynulém roce mu jeho zářivá aura byla ukradena. Otázky, které si žurnalisté kladou, jsou: Jak je možné, že mu tato záře byla odejmuta a to dokonce tak rychle?

Odpověď většiny zní: Protože se nikdy nechoval autonomně vůči politice, a proto ho politický provoz může tak snadno vysát a učinit malým. Jeho kariéra byla příliš závislá na projekci tužeb jeho příznivců do jeho osobnosti, aktivitách jeho odpůrců a od připravenosti ke spolupráci takového člověka jakým je Ahmadínedžád. V okamžiku, kdy své příznivce zklamal, kdy jeho konkurenti mocně útočí a íránský vůdce s ním odmítá kooperovat, vypadá to, jako kdyby jeho původní charisma bylo jen iluzí, která se vytvořila v hlavách jeho příznivců.

Je evidentní, že Karl-Theodor zu Guttenberg, německý ministr obrany, neumí tak krásně hovořit jako Obama, ale přesto dokázal vybudovat své charisma na pevnějším základu. Na otázku proč, odpovídají sociologové jednoduše: protože jako bohatý šlechtic je na politice nezávislý, požívá větší osobní autonomii a umí se postavit i proti mínění většiny, jako v případě zrušení povinné vojenské služby. Ale stejně nezávisle se chová i v privátním životě a ve společnosti: Naposled mile překvapil, když svou ženu vzal jako doprovod na služební cestu do Afghánistánu, kde navštívil vojáky bundeswehru. Nikdo zatím neví, jak dlouho bude mít s těmito postoji úspěch, ale jedno je jisté: ukázal, že je možné se chovat jinak.

Julian Assanage má s panem zu Guttenbergem to společné, že se rovněž postavil proti dosavadnímu systému a proti běžnému politickému provozu. Jeho úspěšnost dle sociologů spočívá v tom, že porušil politická pravidla a že si zachoval osobní autonomii. Tak se dá zřejmě nově definovat charismatická osobnost. Ale nejde jen o autonomii vůči politice, ale i o autonomii v politice, která v důsledku znamená ztrátu strachu před voliči a veřejností, což otevírá autonomnímu politikovi možnost hovořit normálním, živým, neideologickým jazykem.

Zřejmě po takových typech bude v politice brzy větší poptávka, a to je zřejmě i důvod, proč prognostici jako například Mathias Horx v nejbližších letech čekají prudký vzrůst vlivu žen nejen v politice, ale i v byznysu, který potřebuje kreativnější přístup, což přeloženo do normálního jazyka znamená rozbití zavedených stereotypů, tedy již tolikrát skloňovanou autonomii. O masivním vstupu žen do vysokých funkcí se už dokonce hovoří jako o megatrendu.

Psáno pro ČRo 6

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Ovčan napsal(a):

V 68 charismatický Brežněv unesl a vyhrožoval celé CS vládě!
Prezident Svoboda správně pochopil,že jsme v tom sami,protože sicializmus s lidskou tváří se nikomu nehodil a dosud nehodí do krámu.
05. 01. 2011 | 13:28

Likeke napsal(a):

"O masivním vstupu žen do vysokých funkcí se už dokonce hovoří jako o megatrendu."
Lidstvo už neví roupama co by. No nic. Při hledání se zkoušejí i slepé cesty. Trošku je riziko v tom, že cesta nemusí být slepá, ale vede do bažiny.
05. 01. 2011 | 13:56

Ládik!!! napsal(a):

Snad se Žako a Zubovová budou objevovat jen jako hvězdy Blesku.
05. 01. 2011 | 14:48

Johanna napsal(a):

Karle, Karle ... U toho Brežněva člověk aspoň věděl, na čem je. Dnešní vláda (kašpárků) se snaží z nás ty kašpárky dělat. Tato vláda, která "jede v korupci", bude vytvářet nové a nové plány boje proti korupci ... Několikrát přistižený (a přitom zapírající zloděj) veřejně prohlašuje, že "krást se nemá" ... Doteď se nevyšetřilo nic (Barták, min.živ.prostředí ... - a jiné, co teprve vyplave)a můžeme uzavírat sázky, co (sprosté slovo) se vyšetří ...
05. 01. 2011 | 15:11

Nuba napsal(a):

Zajímavé postřehy , tak si přidám ty své

Co se týká prezidenta Obamy, tak tam nesouhlasím. Nebo ne zcela. Ono totiž to jakési okouzlení jeho osobou muselo být, a to i kdyby nebyl tak výborný jaký je. Po prezidentu Bushovi, poklesu jeho popularity, po tom, jak jej negativně začali vnímat samotní Američané, nemohl Obama s jeho schopnostmi neuspět. To by bylo proti logice. Realisticky se dalo očekávat, že při opatřeních, která bude muset v souvislosti s krizí a prosazováním jiné koncepce např. ve zdravotnictví, na kterou nejsou v USA občané zvyklí , půjde jeho popularita dolů, bylo jasné. A není to nic, co by mohlo být, jak se někomu samozřejmě bude hodit do krámu, vysvětlováno tak, že Obama byl pouze charismatický, ale jinak nic. Že je charisma jistou devizou politika je jasné, je to něco na způsob krásné dívky, která zřejmě dostane přednost při hledání zaměstnání ve firmě, kde je vedoucí muž. Taková jakási dočasná přírodní nespravedlnost. Ale potom, když dojde na lámání chleba, musí být prokázány i jiné kvality. A ty Obama má, ať si ti, kterým vyhovuje jiný politický směr, říkají co chtějí. V politice to jednoduché skutečně není, stačí se podívat na náš dvoreček, že.

No a teď k tomu druhému, megatrendu. Samozřejmě s ním souhlasím. Doposud bylo zastoupení žen v politice minimální a podle toho to taky vypadá. Prozatím byly do vysokých funkcí ve státě milostivě vpuštěny typy žen, které v podstatě mužskému elementu vyhovovaly, protože to byly buď chlapi v sukních nebo blondýny. Vím, že je to jisté zjednodušení, ale ve většině odpovídající. Jediná skutečná žena, která skutečně splňovala představy o možné změně politického kurzu, byla paní režisérka Třeštíková. Jak si jistě vzpomenete, tak velice rychle jako člověk, který dokáže empaticky pochopit stav věcí a své možnosti v systému kupčení s vlastním svědomí m, pochopila, že nemá šanci. Žena má od přírody jiné poslání než muž a k tomu je také vybavena, nikoli pouze fyzicky, ale také duševně. Nemám teď na mysli seriál o bojovnici Xeně nebo z naší historie Vlastu a Šárku. I takové ojediněle mohou ženy být. Ale většinově by bylo nejen pro naši, ale celkově světovou politiku velikým přínosem, pokud by se ženský duševní potenciál mohl na řešení věcí vezdejších podílet. K horšímu by to určitě nebylo. Podívejte se, chlapi, kam jste to historicky dotáhli. Vlečete svět od jedné katastrofy ke druhé.

Nic proti vám, jste šikovní, technicky, mnohdy dokonce i manuálně zruční, ale bohužel, většinově v sobě to kopí nosíte. Tak si to přiznejte. A dostali jste se na scestí. Na jedné straně bezohlední machři v silných autech, jak si dodávají sebevědomí ohrožováním svého okolí, pohrdajících slušností, rádoby chlapi, samci, kteří si prachama dodávají lesku, aby nebylo na první pohled jasné, že uvnitř jaksi, bohužel … A na druhé straně zženštilé typy jakýchsi z mého hlediska směšných napajcovaných metrosexuálů, travestiti nebo maminčini mazánkové. Mezi těmito extrémy je samozřejmě barevná škála, kde se dá najít dokonce občas i klenot :)

Tak mi tu kritiku odpusťte, vím, že i spousta ženských má své dny. Buďte si nakonec jací chcete, svět se rychle mění a vy jste ztratili půdu pod nohama a hledáte svoji parketu. Chápu to a přeji úspěch. Ale byl by nejvyšší čas, abyste to jedno veslo přepustili ženám. Máte totiž pořád stejné stereotypy a většinou vás již nic kloudného nenapadne. Jestli by se svět měl pohnout zase kousek dál, tak určitě ne s vašimi bambitkami. Ta éra prvobytně pospolné společnosti by se mohla pomalu uzavřít. Doufám, že po mnohých zkušenostech v soužití se ženami se jejich konkurence neobáváte, ale naopak ji přivítáte ?

Klucí, vždyť je ještě tolik oblastí v životě, kde se můžete vzájemně poměřovat, copak se vám to dávání do nosu fakt tak líbí a nemůžete bez toho existovat ?
05. 01. 2011 | 15:12

Béda napsal(a):

Panenko podsklepenská!

Assange, zu Guttenberg, Obama! Assange - nekonformní, neústupný nastavovač zrcadla diskreditovaný manipulacemi, zu Guttenberg - který je prý finančně nezávislý a vzal manželku do Afghánistánu a neplnič slibů Obama.

Čeho všeho není pan Hvížďala schopen, aby nepřímo zviditelnil a podpořil rozšafného mužíčka v zelené kamizolce s fajfkou, populárního lidového vypravěče a baviče, kterého musejí doprovázet české titulky, který ač fosilní politický turista prý nešel do politiky zbohatnout, prosazujícího zájmy svých oligarchických neoliberálních společníků.

PS: kdy již napíšete něco kritického o TOPce, pane Hvížďalo? Žeby tam bylo všechno v pořádku?
05. 01. 2011 | 15:56

ld napsal(a):

Nuba,

12.2.bude v Habrovanech Slivoviciáda. Příjdete? Budu taky soutěžit.

P.S. Já svoje kopí dávno zlomil.
05. 01. 2011 | 16:05

karel martel napsal(a):

Asi podle pravidel PC nebude košer říct, že Hvížďala už jen blábolí. Ale je to tak zjevné, že se tomu nedá vyhnout. Stále ovšem stíhá si přihřát polívčičku štvaní proti Íránu.
05. 01. 2011 | 16:11

TTT napsal(a):

Dnes jsem si v MFDnes přečetl rozhovor s M.Mejstříkem. Udivilo mne, že skončil jakožto taxikář a později jako vychovatel. Zdá se, že byl docela autonomní a u nikoho vlivného nežebral o tu kterou trafiku. Jeden ze zářných příkladů.
05. 01. 2011 | 16:30

Nuba napsal(a):

Id

Tak Vám přeji dobré umístění, doufám, že jste kvas správně připravil, žádné nahnilotiny nebo mišmaš , aby tam nebyl cítit nějaký ocas. Já to tedy nepoznám, ale notoričtí fajnšmekři v rodině jsou na to hákliví. Tuhle sezónu jsme nepálili , jednak bylo málo ovoce a potom taky máme pořád dostatečnou zásobu z minulých let a kvalita se časem naštěstí nemění.

S tím zlomeným kopím, nevím, nevím, někdy se mi zdá, že ho máte ještě docela dobře nabroušené :)
05. 01. 2011 | 16:36

vasja napsal(a):

Když je někdo ve volební kampani vyhoňenej manažerskejma práškama, jako pan Obama, tak ty po čase už nezabíraj a lidi viděj jen tajtrdlíka na provázkách.
05. 01. 2011 | 16:37

ld napsal(a):

Nuba,

někdy se na hrubý pytel musí přiložit patřičná záplata. Ale jinak jsem člověk mírný, konflikty nevyhledávaje. Nelze pořád nastavovat druhou tvář, našinec by byl jak píšťalka.

Na soutěž půjdu s loňskou meruňkovicí. Tu letošní jsem ještě neochutnal, a pro bídnou úrodu jsem pálil jenom kalvádos. Ale s tím se soutěžit nedá, neb to není patřičná liga.
05. 01. 2011 | 16:48

voroshilov napsal(a):

Kaja Drozd musi byt autonomni vuci zurnalistice.

Takovy blabol,jakysi Guttenberg?!,nafinteny panacek Barama ktery lze jako tiskne a nezaslouzene prebira Nobelovky, zigolo a hochslapter Assange ktery neni politikem ani nahodou,podvodnik a zlodej!

Ovsem mimo jsou skutecne"autonomove"-Merkelova,Sarkozy,Berluskoni...o Putinu samozrejme tabu.Hvizdala je smutny klaun ktery uz dohral!
05. 01. 2011 | 16:56

Al Jouda napsal(a):

Je náš pan prezident Klaus autonomní ?
05. 01. 2011 | 16:56

lujjza napsal(a):

Pane autore,

a tuhletu znáte? http://video.google.com/videoplay?docid=-2607083697435048689#

Je to dokument Alexe Jonese "The Obama Deception" a udělejte si na to čas zhruba 2 hodiny.
05. 01. 2011 | 17:03

Béda napsal(a):

Nuba, Id,

říkejte si co chcete. Kájova věčná nepřímá oslava svého jmenovce knižního podnikatele alá zu Guttenberg, který do politiky taktéž "nešel zbohatnout" (ale jinak je kvůli majetku schopen věnovat úplateček, soudit se s pokrevnou dědičkou do krvi, založit s.r.o kapříci z Orlíku, spojit se zájmově se známým oligarchou) z toho článku čouhá jako pacholkovi sláma z bot.
05. 01. 2011 | 17:13

Tenco napsal(a):

Politik musí být především autentický - a to ve vztahu k právnímu řádu.
A to jak v rovině formální - nečasovském žblebty žblepty, tak zejména v rovině obsahové - v praktickém vyjádření této autenticity.
Nevím , co v autorově pojetí znamená autonomní politik, ale působí to na mně zrovna tak směšně jako mravenec stojící mimo mraveniště.

Pokud ale autonomním má na mysli chování motivované lidskými univerzáliemi, tak to beru.
Ale takovouhle politiku moh dělat v historii leda tak Ježíš Kristus.

Jak to s ním dopadlo, asi mnozí víte.

Já osobně si nemyslím, že Nečas, Klaousek či John - tedy že někdo z nich je Ježíš Kristus.

Já si myslím dokonce, že nejsou ani autonomními třemi králi.
Já si myslím, že minimálně tak dva z nich jsou obyčejní farizejové.
A kdoví, jestli ne ti bibličtí lotři.
O kterých se v evangeliích moc nepíše.
Akorát že jsou v samotném závěru též ukřižováni.
V jejich případě zřejmě naprosto oprávněně.:))
05. 01. 2011 | 17:16

ld napsal(a):

Béda,

musíte ale uznat, že vlivem putování po politických uskupeních pan kníže uzrál v mimořádně zdatného bílého koně. Já mám pocit, že co do počtu stranického členství je hned za Rumlem, který je letos u zelených.
05. 01. 2011 | 17:51

Sladký napsal(a):

Nuba 15.12.Mluváte mi ze srdce.Podobné myšlenky a názory jsem zde již mnohokrát prezentoval, četla jste je, nebo jen logicky dospíváme ke stejným závěrům?
05. 01. 2011 | 18:04

Lex napsal(a):

Tenco
:))))))!!!
Palec nahoru.
05. 01. 2011 | 18:11

Lex napsal(a):

Jó, a ještě tohle - fakt si to přečtěte. Dimuna jsem neměl v lásce a stále jsem ostražitý. Ale tohle stojí za to. Paroubek asi věděl, proč ho stáhl k sobě.
http://www.vasevec.cz/vip-blog/zrusi-ustavni-soud-prazske-volby/
05. 01. 2011 | 18:16

Nuba napsal(a):

Pane Sladký

nevím přesně, kterou část mého příspěvku máte na mysli, možná obě, ale pokud tu druhou,o megatrendu, tak zřejmě máte hodnou manželku nebo máte se ženami většinou dobré zkušenosti a zároveň jste jako muž nebývale sebekritický

Což mě těší
05. 01. 2011 | 19:30

Sladký napsal(a):

Nuba, ano,mluvím o tom "megatrendu".Jsem přesvědčen,že muži za ty tisíce let dostatečně předvedli, co umějí.Je nejvyšší čas, aby politiku začaly v maximální možné míře dělat a utvářet ženy- a musí jich být jasná většina, teprve potom budou dělat svoji, odlišnou politiku.
Myslím, že je to pro lidstvo jediná naděje. Připouštím,že malá, ale lepší malá,než žádná. Nic tím neztratíme, přinejhorším to budou vést stejně špatně.
05. 01. 2011 | 19:40

ld napsal(a):

Sladký,

určitě by jako balzám zapůsobila prezidentka po tomto tzv.prezidentovi. A já mám tip. Je jím paní dr.Iva Brožová, předsedkyně NS ČR.
05. 01. 2011 | 19:54

Ovčan napsal(a):

Béda

To se tedy mýlíte!
Swarzenberg se s Petzoldovou soudit nebude.To je jenom divadlo.On se tváří jako že nic a její nároky nenápadně popotlačuje.Proč myslíte,že uspořádal sjezd ministrů zahraničí EU na Hluboké?No přece aby mohl ukázat co jim chudákům sebrali a nechtějí vrátit!
Podle našich zákonů je dědicem Orlické větve rodu a tak mu byl vydán Orlík,znárodněný až po únoru 48.Podle rakouzkých zákonů,které umožňují adopci dospělých,je i dědicem 80% majetku Hlubocké větve (majetek jde za jménem) a kdyby Petzoldová uspěla,automaticky mu připadá 80%.
Sám se ale nemůže angažovat,protože,kdyby mu uznali nároky podle rakouského práva,mohl by přijít o dědictví po Orlické větvi.A pak,jak by to vypadalo!Takový vlastenec a státník,možná budoucí prezident a on se hrdlí o majetek!
05. 01. 2011 | 20:12

Pocestny napsal(a):

No, Stejskale, chtěl jsem popřát něco hezkého do Nového Roku, ale jediné, co mne napadá, je kachní žaludek.
A ten vám s gustem popřeju, to abyste tu nezkysl jako zdejší chronické hlavy vepřové.
Tohle je už druhý, celkem podařený výtvor "toho židobolševickýho práskače Drozda".
Diskuse pod ním?
To nemá nic společného ani s přátelskou, ani kulturní, kerou vy tak rád.
Ono by se to třeba i chtělo diskutovat, ale ne s těmi, kdo tu každodenně "odhalují nové spiknutí" proti jejich přirozené tuposti, nedomrlosti, malopinďourství a zaprcatělosti, nezapomeňme na předpodělanost, palčivou nenávist, bájivou lhavost a cloumající závist, které kráčí v patách.
V této přehlídce lidových mravů se nezapře větší než malé množství přirozené retardace divokých kmenů z východního Chacharstánu, zdivočelého widláctví a socanismu, který je jistým ročníkům vlastní.

Tak Vám editore přeju
-stopadesátýtřetí výklad Aldouse Huxleyho od Alles Mueller oder was!
-každodenní veselou bylinu od Voroshitlova
-pravidelný pojeb od psovitého proroka
-něco teplého mysogynizmu od mulláha Pepy
-každodenní pestré stranické "semafory" od místních čertů v hodnosti straníka
-pravidelnou rozvahu nad debilitou cikánovou a trochu toho národního rasismu od Herr Tschochtan
- Bédu, pravidelného jako zdravá stolice
- trochu čerstvé hysterie od nového "kamarýta" embéčka,
a možná přijde i lachtan Gaston - místostarosta.
Přeju hodně bezobsažných žvástů od Paroubka a €. Havla, moc prima večerníčky od Hořejšího a hlavně - ať se vám nezadře Pehe...

...anebo že bych popřál, aby Vás Duch svatej osvítil a vrátil jste se k novinařině?
Nechcete bejt dosmrti bachař....
05. 01. 2011 | 21:08

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, jak už jsem před léty mnohokrát stručně opakoval - ó bama mia...
Jinak megatrendky zde při krizovém výcviku u nás na pasece...
http://kaifolog.ru/uploads/posts/2009-08/1249614882_107.jpg
Veselé krizování bude líp...
05. 01. 2011 | 21:13

Pocestny napsal(a):

Malá otázečka pro madam Nubu...
Přijmu-li za fakt, že čeští mužové stojí již půlstoletí chronicky za hov..., za co stojí matky, které je vychovaly a ženy, které je chovají v zajetí?
Měl jsem v životě mnohé pocity, ale ten, že tu vládne patriarchát, ten jsem neměl.
Politika je patrně poslední zona sebezničení, do které se ženám nechce.
Také platí - čím příšernější "stará", tím zhovadilejší je její "chovanec" neboli manžel.
Jistě, každé pravidlo potvrzují výjimky, ale z hov.. bič neupleteš, jak se říká.
Pokud se do politiky "zatím" dostaly jen bloncky a ženochlapi, není to tím, že "domácí satorie" to nemají zapotřebí?
Proč být političkou, když můžeme sbalit hotové a dělat mu domácího jenerála?
Jezdec přece nikdy není majetkem koně....
05. 01. 2011 | 21:21

voroshilov napsal(a):

Pocestny:
Take Vam,Hrozde,preji vice cist Freedmana a strasit Ruskem ktere zacne Treti horkou nebo Druhou studenou(Freedman napovi),bez Vasich skicu tady se bude nudit i pan Stejskal!
05. 01. 2011 | 21:24

mb napsal(a):

cestar jak byste si to predstavoval ... opakovat do zblnutí jak je to tu vsetko fajne ... ? ( :-) ... hezky novy rok .... (:-)

mimochodem posloucham necase ... prijde mi dost neduveryhodny a veselovsky dost servilní ... ale muze byt ze se pletu ...
05. 01. 2011 | 22:14

stejskal napsal(a):

Díky za přání, pane Pocestný.

Též Vám přeji vše dobré v novém roce.

Libor Stejskal
05. 01. 2011 | 22:31

Nuba napsal(a):

Milý pane Pocestný,

jste přece naši synové, manželé, otcové, dědové, milenci, partneři a jako takové vás přece milujeme. To je přece nad slunce jasné.

Ovšem na druhou stranu statistiky hovoří jasně, o agresivitě, nasilí, vraždách, válkách, mám za to, že tento fakt se popřít nedá. Nemohu si vzpomenout, kdy že v dějinách lidstva, když pominu Helenu a Tróju, začala vést do války nějakou zemi žena.

Ve svém příspěvku nehovořím o půl století, mám na mysli soužití muže a ženy od počátku, tak říkajíc Adama a Evy, jimž bylo dáno do ruky jablko hříchu, či sváru, se kterým by měli ruku v ruce kráčet po trnitých cestách života. Nepochybuji, že právě o nich, o jejich úskalích něco víte. Muž vždy vynikal větší silou než žena a mnohdy ji i neblahým způsobem využívá. To byvá ve chvílích, kdy mu docházejí argumenty. To si žena většinou dovolit nemohla, a o to víc musela zapnout mozkové závity. A také proto, že svým synům, mužům .... dokáže, připouštím, že někdy vlivem opičí lásky, ale spíš protože je citlivější a jemnější, mnohé odpustit.

Ale v mnohém máte pravdu. A také výjimky potvrzují pravidlo. Častokrát jsem v životě narazila na ženské individuum, kdy jsem politovala jejího partnera. Nic to ovšem nemění na mém názoru, že správa věcí veřejných nemá být doménou mužů, protože ti z ní dělají kolbište, ve kterém si dokazují pouze velikost své mužnosti. A to je pro ženu málo. Jistě to chlapsky uznáte. Pravý muž je u mě ten, který dbá i na uspokojení ženy a ne že si odbude svoje a otočí se na bok.

Pokud to Vaše madam bylo zdvořilostní,což doufám, tak děkuji.
05. 01. 2011 | 23:21

voroshilov napsal(a):

Feministki utoci!
Tak pani Nuba nezna zadnou zenu krom Heleny Trojske ktera vedla zemi do valky?
To chce osvezit pamet-Penelopa a jeji napadnici,Janka z Arku,kralovna Alzbeta,Kleopatra,Amazonky.
Vsechno co chcete je mit bohateho,pohledneho maco s ptakem na 20 cm. aby cely den se valet na plazi nebo vozit zadek na jachte,kam se nepodivas:zpevacka,modelka,herecka-sama ku...rozvody a bulvarni afery stridaji jednu za druhou,vyuceni svymi maminkami:Najdi si bohace,at se netrapis jako ja s tvym otcem cely zivot!
A co vlastne nabizi ten poklad svemu vysnenemu princi?Obezitni zadek,tukovy polstare od cokolady a zakusku,celulitni koncetiny,a predevsim rozhled Anky Proletarky...?
Samozrejme existuji krasne,nesobecke a chytre zeny,ale vetsina,no...
05. 01. 2011 | 23:47

Nuba napsal(a):

voroshilove,

ve svém příspěvku jsem zmiňovala i mužské klenoty. O Vás v tomto smyslu, nemám žádné pochybnosti

Dobrou
06. 01. 2011 | 00:01

Břetislav Marek napsal(a):

Vážení diskutující,

opět Vás p.Drozd MATE - a manipuluje tím PLÁCÁNÍ a dokonce Vás zatahuje do světové POLITIKY - zločinných USA ??
Prosím pokud budete mít odvahu a trpělivost podínat na ZPRÁVY a hodnocení hospodaření našich mocných - jsou to zprávy NKÚ - jejich výsledky a právní vysvětlení jak tito polistopadový ELITY hospodaří s Našema DANĚMA ???
Takové informace zajímají naše občany a SKUTEČNÉ příčiny NAŠEHO ČESKÉHO MARASMU - ROZKRÁDÁNÍ STÁTU ??

Od kanceláře presidenta,všechna ministerstva, generální ředitelství cel,českédráhy,armáda,atd ???
Jen se na to podívejte a jen si představte jak to naše elita ROZFOFROVALA ??
To je ta odpovědná a konající PAKÁŽ, která dovedla náš stát na BUBEN ???

Jen jeden příklad :JUSTIČNÍ PALÁC Brno?????
Stavba justičního paláce v Brně a příprava této investice byla podle Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ) předražená. Stála téměř třikrát víc, než měla. Projektant v rozpočtu k projektové dokumentaci vyčíslil stavební náklady na 2,1 miliardy korun, zatímco ministerstvo spravedlnosti původně počítalo s náklady 768 milionů korun. Justiční palác zatím není

Stavbu organizoval Krajský soud v Brně, který podle NKÚ zdražení akceptoval, ačkoli na celou stavbu nebyly ve státním rozpočtu peníze. NKÚ hovoří dokonce o porušení zákona o veřejných zakázkách. Krajský soud podle něj chyby už v přípravě stavby, třeba v tom, že investiční záměr nebyl zpracován ve variantách. Důsledkem bylo například situování areálu na pozemcích vyžadujících finančně náročný způsob zakládání stavby, uvedl ve zprávě prezident NKÚ František Dohnal.

Podle NKÚ však chybovalo i ministerstvo spravedlnosti, které si mělo cenu zakázky ohlídat. Smlouvy na výstavbu areálu podepsal pár měsíců před volbami bývalý ministr spravedlnosti Pavel Němec. Současné vedení resortu tvrdí, že pokud došlo k chybě, pak odpovědnost leží právě na Němcovi a jeho podřízených.
Viz: http://www.ct24.cz/ekonomika/22429-ceske-stavby-justicni-palac-se-prodrazil-trikrat-dalnice-jen-o-ctvrtinu/
včetně videa rozhovoru s prezidentem NKÚ Františkem Dohnalem.

To je jeden z tisíců případů ROZKRÁDÁNÍ STÁTNÍHO ROZPOČTU ??

Tak občane zodpovědně pracuj a Vše bude - OK ????
Není to silvestrovský žert ale REALITA - věřte, že nikdo za nic NEMŮŽE ???
Drobilovina je jen VOLOVINA a drobotina???

Tak a p.Drozd Vám občané domlouvá a předkládá, že si za to můžeme sami občané ???

Těch zpráv je na stovky a NIKOMU to nevadí a také to nikdo NEŘEŠÍ - PROČ za to můžou občané,že si tu elitu přeci ZVOLILI ????
Tak tady pane Stejskal už nic a nikoho NEOBHÁJÍTE, to jsou reálné zprávy a jen mi uveďte jeden příklad nad 100 milionů, kde je někdo odpovědný ŘEŠEN naší JUSTIČNÍ MAFIÍ ??
To přeci není už jen nějaká náhoda ???
A už Vás mám na lopatě ??
Nemáte šanci - a vo tom to pane Stejskale je, tyto ELITY nejsou ODPOVĚDNÉ ale volič a pomatený občan JE VINEN ???
LOGIKA,morálka,etika, lidskost, dobro,dluhy, nerespektování zákonů přírody a život nás občanů - to je ta pravá příčina tohoto MARASMU ?????

Proto bez ekonomické reformy a změny stávajících zákonů, přímé volby,referend atd. se VĚCI VEŘEJNÉ NEZMĚNÍ ?????
PROTO koukněte na WEB??? Stojí to za to ????
web:http://ekonomickareforma.cz
06. 01. 2011 | 01:09

jozka napsal(a):

Nuba:

Lady Thatcher byste jeste mohla pamatovat...

Zapomente na to, ze zeny jsou nejaka andelska stvorena. Naopak, kdyz pujde do tuheho, ten kdo to dovede vic do krajnosti bude zenska.
06. 01. 2011 | 08:14

Nuba napsal(a):

Jozko,

Nebudu se s Vámi přít v obdobně nesmyslném poměřování levice x pravice, kdo že to je lepší, zda muž či žena, protože tak otázka položena být nemůže, jelikož výsledná odpověď , ať tak či tak by nebyla pravdivá.

Muž i žena se liší právě proto, že byli přírodou, či bohem určeni k tomu, aby tvořili celek, který ovšem budou i společně utvářet. A nejde rozlišovat doma a venku. Prostě všude.

Zmínila jsem ty statistiky, kde je mužský sklon k agresivitě zaznamenán. O těch krajnostech, jak uvádíte, svědčí mnohdy zmlácené obličeje týraných žen nebo taková zrůdnost jako je pedofilie, počty znásilnění a dalo by se pokračovat. Příklady svérázného mužského partnerství najdeme v Africe, na Blízkém východě a Arabském poloostrově, kde se obřízkou provádí mrzačení žen.

Neměla jsem v úmyslu vůbec tuto argumentaci zavádět, to co jsem napsala, se zcela jistě (doufám) netýká VÁS, ani snad nikoho ze zde přítomných mužů. V každém případě ovšem stačí nahlédnout do diskuse pod většinou politických blogů a ejhle, slovní válka, kdyby tam nebyl ten monitor, to by bylo rozbitých obličejů.

Pokud se ovšem objeví Xantipa, satórie, fúrie, herdek baba, tak dokáže vydat za celý regiment, to je fakt, ale takové je potřeba se vyhnout a ne si ji vzít za manželku. To potom mohou být galeje proti tomu procházka rajskou zahradou, tomu věřím.

O andělích řeč nikde nebyla. Uvádíte lady Thatcher. Ovšem to je přesně ten příklad chlapa v sukních. Ale i tak je proti takovému Hitlerovi, Mussolinimu, Gottwaldovi a Stalinovi - když to vezmu pouze za minulé století a v nejbližším okolí, jedna železná lady světice.Já Vám zase nahodím Angelu Merkel. Obklopena mužským elementem, vyškolena velkým Helmutem, ale zatím se jakž takž dobře drží (myslím konsensuálně v omezených mezích svých osamělých možností)

Nehovořím tady o konkrétních vzájemných vztazích, či životních zkušenostech, z nichž potom při hodnocení každý vycházíme. Ty vztahy nejsou mnohdy ideální. Prostě se ten celek nesejde tak, aby pasoval. Ale po všech nedobrých zkušenostech, kdy si tak rádi hrajete na vojáky, necháte ze sebe udělat kašpary pro často umně vykonstruované zájmy někoho jiného a vojenská lobby řinčí čím dál tím dokonalejšími technologiemi hromadného ničení, může to být (možná nemusí) jediná možnost, jak předejít příští zřejmě konečné konfrontaci.

A to bych si moc přála. Na odlehčení - dcera, která je provdaná v Německu, čeká v květnu chlapečka. Po 4 našich dcerách a prozatím 3 vnučkách to bude po více jak 30 letech 1 nový chlap v naší rodině. Konečně ! volá nadšeně roky utiskovaný manžel. Nerada bych o něj přišla v nějakém zbytečném válečném konfliktu.

Navzdory všemu, co jsem tady napsala vím, že jste ve své většině skvělí, staráte se o rodiny, máte rádi svoje ženy a děti, jste féroví partneři a kamarádi. K ještě větší dokonalosti by stačilo, pokud byste dokázali respektovat přírodou dané odlišnosti a nenutili nás v politice používat vaše agresivní stereotypy.

Lepší svět pro ženy bez mužů a naopak neexistuje.(A už mlčím, mlčím)
06. 01. 2011 | 11:01

Tenco napsal(a):

Nuba ad Pocestný
Posyp si matko hlavu popelem
My dnes vyjímečně sami si ustelem
Pak ukliď, navař nám jídlo
Skoč pro rohlíky a mýdlo
Vyper, nauč nás psát a počítat
Tak nebudem v životě klopýtat
A večer - až nám utřeš huby a prdele
My zalezem šťastni do postele
:))

Někde jsem četl, že prý vejce používá slepici jako prostředek k novému vejci.
Pitomý mem, že ?
No - na pitomé memy je nejlepší odpovědět
memem ještě pitomějším.

Ha, ha, ha...:)))

Nubo, šťastný a veselý. I ty další, of course.
06. 01. 2011 | 11:11

Nuba napsal(a):

Tenco

Děkuji a přeji nápodobně
06. 01. 2011 | 11:51

tata napsal(a):

paní NUBA

CO DODAT,není co,možna politika je tak špinava že asi bych nerad aby se zašpinilo přiliš moc žen,nevym jestli by dokazali odolat,politika už semlela řadu lidí a udělala z nich diktatory,nadruhou stranu přece jen ženy nejsou tak ješitne,třeba by odolaly kdo vý?

jinak samozřejmě hodně zdravy a at vam ten 1 vnouček děla jen radost.
06. 01. 2011 | 12:03

Nuba napsal(a):

Tato

i Vám děkuji a v únoru Vám budu držet palce
06. 01. 2011 | 12:07

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, na pitomé pitomé, jak jinak, ale aspoň lépěji udělané...
Tož tak autsajdři spisovní...

SVATÁ PRAVDA

Kvoká kvoká slepice
a přemýšlí
velice
jak se kdysi hrozně
bála
než se z vejce
vyklubala

Teď zas má problém
jinačí
bojí se
co
vytlačí...

Veselé krizování, bude líp...
http://i030.radikal.ru/0912/ef/d7ff4d98c57f.jpg
06. 01. 2011 | 12:36

Nuba napsal(a):

wbgarden

variace na téma odhaleného tajemství obávaného tlačení , ovšem prozaičtěji

to si takhle myslíte
že prdíček pustíte
lehounce tlačíte
načež s údivem zjistíte
že se až po pupík
ve sračkách válíte

Tak toto skutečně nikomu v novém roce nepřeji :)
06. 01. 2011 | 13:33

Ovčan napsal(a):

Dobré.
A což toto?
Nahoře huj
a dole žal.
Když nahoře je Doležal
nemysli dole na žal.
06. 01. 2011 | 13:41

pauza napsal(a):

Prokryndáčka jenom ženské do politiky netahejte!

To raději ať Topolánek s Paroubkem jsou zpět.
To raději ať přijdou imámové a zavedou šaríju.

Ženy a jejich intriky tak to je to poslední co tento stát skutečně potřebuje. Fuj stačí si vzpomnout na Zubovou a spol.
Ne děkuji pěkně.

Kolektiv nezávislých žen - jedna nebude snášet druhou, třetí se přidá k druhé, čtvrtá k první. Pátá s nima bude jen jednat. Šestá se všeho bude zdržovat. Sedmá bude nenávidět osmou, za to, že jí přebrala její sestra přítele - pracháče. Devátá s úsměvem a ve své róbě bude všechny štvát. Desátá známá to pornoherečka na sebe bude ztrhávat pozornost médií a to bude štvát ostatní dámy ještě více. Jedenáctá si deset let bude pamatovat jak jí jednou sedmá dupla na kuří oko a bude se těšit, až to vrátí sedmé i s úroky. Atd.

Navrhuji vyčlenit pro militantní mocichtivé paničky typu Nuby kus země, kde si budou vládnout sami - takový malý Babostán. A pokud uspějí mohou začas okupovat zbytek státu. Pro začátek navrhuji domluvit se s Izralem na přenechání nějakého kibucu pro ně.
06. 01. 2011 | 14:55

Nuba napsal(a):

pauza

Pepo řeporyjový, jste to Vy ? Já přece za Vaše zbabrané manželství nemohu, já za to Ivánku nemohůůůů !!!!

Víte, není to možná pravidlem, ale u mě to platí

CO ČLOVĚK DO ETERU VYSÍLÁ, TO SE MU TAKÉ VRACÍ

Ovšem naprosto chápu, že notabene Vy to nikdy neuznáte, mužská ješitnost je přece legendární, nu což borče ...
06. 01. 2011 | 15:18

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, bómba, tak si myslím, že sami sobě ste včíl si zase dobře navařili autsajdři. každý hned vidí a srovnat okamžitě může. Vymalováno. Vzhůru do čítánek....
Veselé krizování bude líp...
Budu zas až v noci. Roubuju...
http://vetton.ru/walls/humor/vetton_ru_105.jpg
06. 01. 2011 | 15:49

menopauza napsal(a):

Jste vedle jak ta příslovečná jedle milá a velmi objektivní Nubo.

Jsem pouhý kritik bezbřehého růžového nadšení proto, aby ženy panovaly.
Ženy jsou ještě více mocichtivé a manipulativní než muži. Jen to zatím dovedněji skrývají. Nejsou politickými anděly, nejsou spasitelkami. Naopak v politice představují mnohdy ryzí formu vyhroceného populistického postoje bez sebemenší schopnosti konsenzu a kompromisu.

Pokud společnost vykročí k matriarchátu pak asi jedinou alternativou bude pro muže aktivní odboj. Ostatně s mocichtivými ženami se ani jinak jednat nedá. Stačí porovnat jak dnes vypadají matriarcháty na světě - bída, strnulost, ekonomická katastrofa a jediné co do očí nejvíce bije je nezměrná schopnost vladnoucích žen na sebe věšet ještě další a další lesklé cetky, nitě, kamínky.
07. 01. 2011 | 08:04

Nuba napsal(a):

menopauza

z Vašich příspěvků trčí jak sláma z bot pohrdání ženami an blok, a z tohoto faktu lze vyvodit, že Vás zřejmě potkalo několik životních karambolů. Uvedu pouze od boku několik možností - měl jste a máte smůlu při výběru partnerek. Víte, stát se to může každému, i ženě při výběru mužů. Omluvit se do snad dá jednou, dvakrát, ale pokud si člověk vybírá pořád stejné typy a opětovně naráží a tak je nepoučitelný, rovnou řeknu hloupý. Byla taková moje sestra. V prvním manželství měla smůlu, vyrostla jako já v silně katolické rodině a tak když nechtěně otěhotněla, tehdy ještě nepřicházelo v úvahu jiné řešení, než svatba. I když s člověkem, o kterém již tehdy věděla, že se k ní nehodí. A tak to také tak dopadlo. Svatosvatě slibovala, že si podruhé dá pozor, ovšem když jsem se seznámila s jejím druhým partnerem, tak jsem okamžitě věděla, že poučení nedocvaklo, ale prý byl dobrý v posteli. Tak další zkouška a opětovný pád na ústa. Měla jsem svou sestru ráda, je mrtvá zabila se při autohavárii, ale zavírat oči před tím, že to byla její chyba, že si vybírala stále stejný, čili nevhodný typ partnerů, to jsem nikdy neudělala.

Takže vážený objektivní pane, pokud spočívá důvod Vašeho negativního hodnocení žen ve faktu, že když uvidíte naducané melounky nahoře i dole ověšené cetkami, které k Vám sladce hovoří za jistě pouze studem sklopenýma očima o lásce a o Vašich kvalitách, které jsou zcela jistě 100 % a Vy tomu uvěříte 1x, tak to omluvit jde. Pokud tak činíte soustavně, tak si takovou vyčůranou blonďatou nádheru, která Vás finančně vyždímá jak citron a potom odkopne, zasluhujete.

Měl byste se možná ještě znovu zamyslet, ovšem především sám nad sebou a potom teprve vyrazit do terénu. Nevím, kde se ta hejna těchto vyfintěných prázdných komet vyskytují, já je občas zahlédnu v televizi, ale tady u nás, když se moc dobře podívám a že tady ženských máme taky dost, tak možná na prstech jedné ruky bych je napočítala.

Nechci Vás urážet, ale asi znalec v pravém slova smyslu nebudete. Nerozeznáte asi jak vidno cetku od pravého kamene. Je potřeba oddělit zrno od plev, jak stojí v bibli. Ovšem do dokáže pouze ten, který se napřed kriticky podívá sám na sebe, co od života očekává a jaké hodnoty sám zastává. To Vaše hodnocení a varování před ženami svědčí totiž o tom, že buď si děláte legraci, což bych brala a nalítla nebo bylo Vaše ego uraženo a poníženo, a Vaše ješitnost si s tím neporadí jinak než tak, že viník se našel. Jako vždy to někdo jiný, v tomto případě hloupá barbína. A abych nemusel moc přemýšlet sám o sobě, protože to ani moc nedokážu, jelikož borci přece nakonec žádné chyby nemají, tak posudek končí nekompromisním závěrem - takové jsou přece všechny. Razítko a Bum !

Kriteria kladená na ostatní vycházejí především z nás samých. Znovu zopakuji - jaké signály kolem sebe vysíláte, takové se Vám vracejí. Tím, co jste tady napsal o ženách říkáte o sobě víc, než jste asi zamýšlel.

A nakonec. O matriarchátu jsem nehovořila, bylo by to stejně slepé rameno jako nynější patriarchát. Měla jsem na mysli halb und halb. Jedině tak se totiž tvoří celek, který dobře funguje. Jinak to stojí za starou belu.

I tak Vás zdravím a přeji příště lepší ruku. Ale napřed si sundejte ty růžové brýle, kterými se díváte do vlastního nitra.

Jemináčku to stačí
07. 01. 2011 | 09:17

Nuba napsal(a):

wbgarden

pokud se tady ještě objevíte, chtěla jsem se Vás zeptat, když jste říkal, že jdete roubovat. Před 15 lety jsme s manželem založili velký sad, ale celou dobu sháním jednu starou odrůdu mirabelky, říkalo se jí u nás na Valašsku - špendlík. Byla to žlutá mirabelka, ale podlouhlého švestkovitého tvaru. A byla výborná, třeba na marmeládu. Možná mám tu chuť trošku zkreslenou iluzí mládí (když jsem já byl tenkrát kluk, to zněly písně líp a sladší měly zvuk), ale pořád se nemohu zbavit toho přání si ji někde opatřit.

Nedokázal byste mi poradit ?
07. 01. 2011 | 09:55

ld napsal(a):

Nuba,

pokud to nebude vědět pan Kostelníček z Jalubí, tak už to nebude vědět nikdo.

Mobil: (+420) 737 942 944
Email: m.kostelnicek@email.cz
07. 01. 2011 | 13:45

memopauza napsal(a):

pro Mrs. Nubu:

Děkuji, že jste "zhodnotila situaci" tak nějak po vašem tj. po žensku.
A to je jeden z důvodů o čem píši - ženám politickou moc nedávat! Např. zcela zřetelný nedostatek informací si doplňují "vlastními" (vycucanými z prstu), které pak "vykládají" a jsou (jak tomu opět bývá) vedle jak ta jedle.

Rovněž děkuji za objasnění Vaší osoby. Nyní již vím na čem jsem. Takže :

a) o matriarchálních společnostech existujících na Zemi jste nikdy neslyšela. To je škoda, jedná se o zajímavou vědeckou látku.

b) osobní rovinu ani příbuzenstvo do debaty odpusťte nebudu promítat. Je to zavádějící postup, který s objektivitou nemá nic společného.

c) nenapsal jsem, že "všechny ženy jsou špatné političky". Existují ženy, které byly a jsou schopné vynést politicky silné rozhodnutí. Ale to jsou světlé výjimky. Od přírody daná vzájemná rivalita ženských jedinců je možná dobrá pro zachování druhu, ale pro další pokrokový vývoj společnosti je nevhodná.

d) z vaší odpovědi plyne neochvějnost, že ženy moc mají mít a to minimálně 50 : 50. Ani náznak konstruktivní sebekritiky. Jak typické pro skoro všechny ženy : my ženy chceme moc, jsme nejlepší a o tom není pochyb.

Zdravím Vás paní Nubo. Myslel jsem, že jste nějaká mladá idealistická gender-aktivistka. Loučím se tak nějak po "žensku": až přetrpí Vaše letité zklamání z mužů, snad pak jim i tu jejich přízemní "ješitnost" milosrdně prominete.
07. 01. 2011 | 13:46

Nuba napsal(a):

Pane menopauzo

d) z vaší odpovědi plyne neochvějnost, že ženy moc mají mít a to minimálně 50 : 50. Ani náznak konstruktivní sebekritiky. Jak typické pro skoro všechny ženy : my ženy chceme moc, jsme nejlepší a o tom není pochyb.

Těžko se mi diskutuje s někým, kdo dokáže po přečtení mých textů napsat výše uvedené. Konstruktivní sebekritiku jsem schopna provést a provádím průběžně kdykoliv, nehájím všechny ženy bez rozdílu. Vím dobře, že jsou mezi nimi velmi politováníhodná a dokonce zavržení hodná stvoření. Zrovna tak, jako mezi muži. Proto ten poměr je takový a ne ve prospěch žen. Nevím, proč sem pořád ten matriarchát taháte. Pokud dokážete poměr 50 : 50 vyhodnotit jako - my ženy chceme moc, protože jsme nejlepší, tak tady moje chápání jaksi nestačí, logika vázne. A přitom je to prý náš velký nedostatek. Znovu opakuji, nikde jsem netvrdila, že jsou ženy lepší, nic takového si nemyslím, mají pouze jiné přístupy k řešení problémů a ty by měly být zohledněny. A většina soudných mužů, kteří netrpí nějakým komplexem , s tím nemá žádný problém. Je mi líto, že jsem Vám zřejmě šlápla na kuří oko, s tím už nic nenadělám. Určitě nejsem z těch, kteří by se chtěli povyšovat nad druhé. Na druhou stranu se někdy nepokorně neudržím dloubnu si do nabubřelců, kteří se domnívají, že jedině jejich posláním je spasit tento svět, a to i kdyby na něm měli v konečné fázi zůstat úplně sami.

Zklamaná z mužů určitě nejsem, pouze čas od času z některých jednotlivců, jak mužů, tak žen. Mám za to, že v další výměně dvou "objektivních" názorů pokračovat nemá smysl.

Mějte se krásně, pane
07. 01. 2011 | 14:45

rauch pauza napsal(a):

Souhlasím s Vámi : diskuse je zbytečná.

Sama jste potvrdila, že jako žena moc chcete i když na oko tvrdíte, že nikoliv.
Již termín "soudný muž", který jste použila v kontextu jako osobu, jež musí zohlednit Váš požadavek - o tom vše jasně svědčí.

Tak se doprčic nebojte a řekněte nahlas celému světu : JÁ NUBA CHCI MOC! A nechoďte okolo jako nyní soc.dem v opozici, která také požaduje, aby její názory byly zohledněny, ačkoliv moc na celostátní úrovni nedrží a snaží se prosadit svou jinak a to stávkami a demonstracemi.

Je mi líto Vaší názorové "politické schizofrenie", která pramení z přirozenosti skoro všech žen : já nic já muzikantka, ale tohle se musí udělat tak a tak - a muži (u vládnou), jež to nezohlední jsou sobci, pokrytci a ješitové.

Nuže milá ženo Nubo něco si příště o matriarchátech na Zemi přečtěte než je budete skytě prosazovat v ČR. Obecně jsem si myslel, že zralé ženy mají více načteno, jsou objektivnější a stojí realisticky na matičce Zemi. Opak je pravdou ty jež vyrostly v komunismu bohužel nikoliv. A to je chce pan Hvížďala za političky v rámci tzv. megatrendu.
08. 01. 2011 | 15:13

nakedbabel napsal(a):

postopno varcevanje <a href=http://www.vzajemniskladi.info>vzajemni skladi</a>
26. 01. 2012 | 16:10

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy