Tři důvody pro okamžité odvolání Josefa Dobeše

07. 02. 2012 | 18:25
Přečteno 5431 krát
První důvod je zdravotní. Člověk, který s největší pravděpodobností vykazuje specifické poruchy osobnosti a chování, konkrétně je impulzivně agresivní až hystriónský, nemá na vedoucí pozici ve státní správě co dělat, protože svůj úřad destabilizuje. Toto tvrzení potvrzuje mimo jiné jeho personální politika.

Za posledních osmnáct měsíců se na postu vedení evropských fondů za jeho vedení již vystřídalo pět manažerů, pět šéfů kabinetu, čtyři náměstci, čtyři tiskoví mluvčí, poslední Radek Melichar nastoupil minulý čtvrtek a koncem ledna 2012 ho opustil po protestu studentů Karlovy univerzity i šéf odboru vysokých škol, vysoce erudovaný právník Jiří Nantl, který měl vypracovat paragrafové znění nových zákonů.

Na funkci náměstka pro vysoké školy se jen za poslední půl rok vystřídali tři lidé. A začátkem února 2012 pan ministr jmenoval už jako šestého šéfa tiskového odboru pana Antonína Zelenku. Nejprve odešla Kateřina Böhmová, poté Lucie Kubovičová, tu nahradila Kateřina Savičová, následovala Renáta Bartková Sodomová, jež v minulosti zastávala vysoké manažerské pozice v komunikačních agenturách. Sodomovou nahradila opět Savičová.

Nyní tam nastoupil Antonín Zelenka, původním povoláním učitel, externě a krátkodobě v roce 2000 moderoval v České televizi pořad V pravé poledne, pak byl kratičkou dobu v tzv. Bobovizi a pro informační program UPC Expres natáčel Duel Antonína Zelenky. A funkci řízení Národního institutu pro děti a mládež minulý týden převzal bývalý předseda Rady České televize Jiří Baumruk a to po té, co pod tlakem Bruselu zrušil ministr projekt SPORT za 650 milionů, který se měl soustředit místo na konkrétní podporu sportu převážně na jeho propagaci v médiích. A podle informací České pozice, Dobešovým poradcem pro média se stal Milan Řepka, bývalý redaktor Českého rozhlasu i České televize. Tedy místo aby pan ministr Dobeš změnil přístup k lidem a svou personální politiku, soustředil se v poslední době na to, aby dokázal vylepšit svůj obraz v médiích.

Druhý důvod je právní: zdá se, že pan ministr nerespektuje zákony či zákonné normy, které by po našem začlenění do Evropské unie měly být respektovány už proto, že v naší civilizaci platí akademické svobody od středověku a patří, jak napsal profesor Jiří Přibáň, do genetické výbavy univerzit. Od dob Alexandera von Humboldta, tedy od počátku XIX. století, jsou kromě totalitních systémů nedotknutelné.

Poprvé tyto zásady Josef Dobeš zřejmě porušil, když se pokusil omezit akademickou samosprávu veřejných vysokých škol radami. U nás sice akademické svobody zákon ani Ústava nezmiňuje, ale - jak připomněl profesor informatiky Jiří Zlatuška - odstavec 7 Doporučení Parlamentního shromáždění Rady Evropy č. 1762 hovoří o tom, že by měla být zahrnuta akademická svoboda a autonomie univerzit do Ústavy. Akademická svoboda je zakotvena vedle obecné svobody slova v ústavách hned 13 zemí Evropské unie, i když v některých zemích jako je Řecko a Německo s jistými omezeními. Nejde tedy o žádnou "falešnou hru o akademickou svobodu," jak to označil jinak vždy velký bojovník za svobodu Václav Klaus.

Podobně ministr Dobeš s největší pravděpodobností porušuje zákon o střetu zájmu tím, že do funkce šéfa tiskového odboru jmenoval člena Rady Českého rozhlasu Antonína Zelenku. Zákon o Českém rozhlase totiž přesně vyjmenovává funkce, které jsou s členstvím v jeho radě neslučitelné a mezi nimi je i "jakákoliv funkce ve státní správě." Ministr se brání tím, že pan Zelenka byl touto funkcí pouze pověřen, ale z logiky věci vyplývá, že jde jen o právní kličku, která by neměla obstát: protože obě funkce vykonává paralelně a může v Radě ČRo prosazovat zájmy resortu ministra Dobeše, což je dle zákona nepřípustné. Deník Právo se domnívá, že Antonín Zelenka byl podobně jako Ladislav Bátora do této funkce doporučen Hradem, protože má dobré vztahy s Václavem Klausem.

Třetí důvod je obecně nejznámější, a týká se financí. Evropská komise nám vytýká nedostatečné čerpání peněz, výběr projektů, nedostatky ve výběrových řízeních a nedostatečnou kontrolu auditorů. Problém - podle ní - je i časté střídání úředníků pověřených administrací programů, což má v nejbližších dnech vést k úplnému zastavení evropských dotací do vzdělávacího programu pro konkurenceschopnost ve výši 53 miliard, což by ve výsledku znamenalo, že rozjeté projekty počínaje státními maturitami a konče třeba reformou vysokých škol by musely být financovány ze státního rozpočtu, protože smlouvy s dodavateli jsou prý již podepsány. Programové období končí v roce 2014 a projekty v hodnotě 27 miliard v resortu školství nebyly doposud ani vypsány, což je velmi závažné pochybení, protože i o tyto peníze bychom mohli přijít.

Ministr Dobeš se v neděli 5. února 2012 v České televizi bránil s tím, že zatím jsou ohroženy jen dotace ve výši 1,2 miliardy, ale ničím konkrétním to nedoložil.
Budeme-li spekulovat, můžeme se proto domnívat, že za stálým oddalováním odvolání ministra Dobeše nejsou jen mocenské tlaky a podpora Hradu "nejlepšímu ministru školství," jak se vyjádřil prezident, ale možná i účelová hra některých politiků, kteří chtějí tím, že Brusel zastaví dotace, zabránit aby z některých projektů tohoto ministerstva plynuly peníze na podporu Věcí veřejných a i třeba na podporu budoucí politické strany prezidenta Klause.

Hra s Dobešem je možná mnohem sofistikovanější, než se na první pohled zdá už i proto, že s figurami, kterými se obklopuje, je pan ministr apriori ještě podezřelejší a to zřejmě někomu, kdo to i s ním i s reformami nemusí myslet moc dobře, může vyhovovat, protože to mimo jiné oslabuje vládu a pana premiéra, což si při své zaťatosti pan ministr ani nemusí sám uvědomovat. Nejspíš si to ale už začínají uvědomovat i Věci veřejné, a proto připouštějí ústy Karolína Peake, že by mohl být odvolán. Ale taky je možné, že i tato strana si ho vybrala s tím, že od samého počátku byl určen na odstřel. I takhle cynická může nýt naše politika na počátku roku 2012.

Psáno pro ČRo 6

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Mac napsal(a):

jeden zásadní důvod pro NEODVOLÁNÍ Josefa Dobeše:

slavný kleptomanský podnájemník na Hradě jej nazval nejlepším ministrem všeho školstva od dob Marie Terezie a takoví se přeci nemohou odvolat.

To si svazáček Péťa Nečasů nelajsne, mohl by svého gurua nakrknout....
07. 02. 2012 | 18:34

Petr napsal(a):

Instalace toho pána na místo ministra, byla od prvního dne neodpovědnost a arogance politiků!
07. 02. 2012 | 18:47

Béda napsal(a):

p. Hvížďala,

souhlas. Příští článek doporučuji ve stejném duchu věnovat DRÁBKOVI a přespříští Kalouskovi.
07. 02. 2012 | 18:53

Tužka napsal(a):

Tužka napíše,....k odvolání pana Dobeše bych z fleku našla důvodů podstatně víc. Kdo ho tam přidržuje, že tam po těch všech úletech ještě vegetí,.... mám tuchu, ... někam nasmětoval nějaký cecek, tak by s ním o něj přišli. Tužka.
07. 02. 2012 | 18:54

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávky obsahující příspěvek, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
07. 02. 2012 | 18:55

Sladký napsal(a):

Béda.Naprostý souhlas.Navíc si myslím,že srovnání s Drábkem a Kalouskem je Dobeš schopný, odpovědný a úspěšný ministr.
07. 02. 2012 | 18:56

ten, kdo se s blbem hádat nebude napsal(a):

Na hradě si ovšem myslí něco jiného. Hradní pán ví, že čím hloupější a nekompetentnejší ministr, tím se bude lépe ovládat a udělá to, co se po něm chce.

K Dobešově personální politice.
Co ta jeho Janička, které psal semestrální práce a která coby středoškolačka a studentka nepříliš důvěryhodné VŠ to měla na ministerstvu řídit, má ji ještě nebo si již našel jinou Janičku?
07. 02. 2012 | 18:56

klip napsal(a):

Pane Hvížďalo, to co se děje na minist.školství se odehrává v podstatě ve všech resortech této vlády. Arogance současné koalice je neskutečná. Na Slovensku už řada voličů pochopila co je nutné udělat ! Bohužel zejména v Praze za sprosté ekonomické výhody volí pravicové lumpy a hochštaplery. Jedinou šancí je, že k volbám půjdou i ti tupci co nadávali a k volbám nešli. Jinak zbývá jít do ulic jak na Islandu.
07. 02. 2012 | 18:57

Eleshar napsal(a):

Jak bylo řečeno. Nečas by byl pozván, klidně i s Dobešovým odvoláním, na "závaznou konsultaci" na Pražský hrad, a pak by samozřejmě s tím Dobešovým odvoláním bez podpisu hezky pošupajdil zpátky do podhradí do sněmovny jako polepšený zlobivý chlapeček.
07. 02. 2012 | 19:01

JenTak napsal(a):

Pane Stejskale, proč jste mi smazal příspěvek kde jsem jen napsal, že Dobeš je BLB???
Za prvé to není hrubě urážlivé a za druhé to pan Hvížďala píše také. Jen používá jinou rétoriku. Nakonec všechny činy Dobeše mému hodnocení nasvědčují.
Kdybych napsal, že Dobeš je debil a kretén, tak bych vás i chápal, protože to by byl skutečně hrubě urážlivý výrok. Tohle ale ne!
Pro příště až budete mazat takový příspěvek, tak napište že se vám zdál nevhodný, ale ne že jste smazal "hrubě urážlivý a nadávky obsahující příspěvek". Protože pak lžete.
No nic, smazejte i tento příspěvek, protože kritiku vaší osoby tady nemůžete trpět.
07. 02. 2012 | 19:05

Agent W4C napsal(a):

Pro Mac.
Oni jsou všichni z této asociálně-nemorální vlády IN.Ať už je to Kalousek-nejlepší ministr financí přinejmenším v mléčné dráze (ač alkoholik-Sic),potom je to svazáček Péťa,který se vyjadřuje,že toho už stačili nejvíce zkur...pardon-pokazit (jak on říká-zreformovat),potom různí Johnové,pro které musejí na vládě přemýšlet,jakou funkci a jaké korýtko-aby se nezdálo moc malé.Peotom různí Bártové,kteří kudy chodí,tudy škodí.Různé-hrůzné Kočí,a Karolíny,které slibují,že budou pracovat ze všech sil-ostatně to máme každý v popisu práce-ať už děláme hajzlbábu,či prezidenta republiky.A tak je to tady se vším v tom korupcí,lží a zlodějnami prožraném státě.Ale doufám,že to tak nezůstane na vždy a tu bandu,jednou někdo vyžene od těch korýtek.
07. 02. 2012 | 19:09

Radkin Honzák napsal(a):

Po válce se vyprávěl tento vtip: Spojenci dobývají Berlín, z bunkru vyleze Hitler, odlepí falešný knírek a hlásí: Zde agent AHXX01. Úkol splněn. Německo zničeno.
Z tohoto úhlu pohledu vyvstává legitimní otázka: Kdo řídí agenta Dobeše?
07. 02. 2012 | 19:11

JenTak napsal(a):

Radkin Honzák
Viděl bych to na Rusy. Vždyť i pan prezident je jejich agentem "Kluk".
07. 02. 2012 | 19:14

ghándí napsal(a):

pan dobeš má mojí plnou podporu. veci veřejný zaujaly velice dobrý postoj k EU i reformám. večka jsou pro mě nakonec příjemným překvapením.
07. 02. 2012 | 19:27

aga napsal(a):

Radkin Honzák

No, jsem zvědav, kdo vyleze z nory, až bude zničen svět, a komu se zahlásí .... Dobeš je jen malý kamínek v mozaice...
07. 02. 2012 | 19:35

Béda napsal(a):

JenTak,

já bych to viděl na p.Bártu. Dobeš je agent ABL.
07. 02. 2012 | 19:49

Kanalnik napsal(a):

pokud spekulovat, tak spis bych to videl na jednoduche a pragmaticke manipulovani s masami, tohle je priprava...

Dobes svou nezodpovednosti a snad zamernou hlouposti (pokud ho tam nekdo nenastrcil kvuli hlouposti skutecne) zapricini mene penez z EU, a pak pan Klaus v cele radikalnich a nacionalistickych euroskeptiku prohlasi, ze EU je spatna, protoze nam krati dotace

vykresli se vnejsi nepritel jeste v kriklavejsich bravach a tahle hradni euroskepticka klika bude surfovat na vlne omezene ceske prumernosti
07. 02. 2012 | 19:51

Tetanovka napsal(a):

Dobeš to u mne prohrál už nesmyslnou obranou Bátory, kde ukázal, že si myslí, že si může dělat co chce, a potvdil to trapným sepisováním diplomky své oblíbené a bohatě odměňované asistentce... Takže o něm dávno nemám žádné iluze...
07. 02. 2012 | 19:54

den napsal(a):

Průšvih je, že až na cíl složuí členové vlády si každý někomu jinému.
Bakalovi, Moskvě, Kelnerovi, Pitrovi,Whoshigtonu, Berlínu či Tel Avivu.
W00C Nečas se asi bude hlásit Bakalovi
W01C Vondra nejspíš na CIA

W007C v Londýně
07. 02. 2012 | 19:57

Béda napsal(a):

den,

Bakalovi se musejí hlásit komplet - Nečas, Bárta + Schwarzenberg (ten pouze telefonicky - to je parťák). Dobeš se hlásí Bártovi...
07. 02. 2012 | 20:09

Hloupý Honza napsal(a):

A Bůh se hlásí Klausovi.
07. 02. 2012 | 20:14

černá sanitka napsal(a):

Klaus se hlásí Chucku Norrisovi ...
07. 02. 2012 | 20:28

MA-FU napsal(a):

Radkin Honzák

Pane doktore-nepochybuji,že ministra agenta Dobeše řídí Václav Klaus junior co by poradce ministra
07. 02. 2012 | 20:30

Naštvaný napsal(a):

"byl kratičkou dobu v tzv. Bobovizi"tisíckrát lepší ČT pod vedením paní Bobošíkové,než nějaké soustavně vycucávané pížďaloviny. Byla to demokratická televize a ne manipulovaná skupinou těch, co spolu mluví. Jedním z nich je pan Hvížďala.
07. 02. 2012 | 21:31

Kelt napsal(a):

Proslýchá se,že od pondělka nastupuje "ghándí"do funkce ředitele odboru pro nečerpání evropských dotací.
Plat žádný,zacházení slušné.
07. 02. 2012 | 21:32

memo napsal(a):

Pane Hvížďalo,
to je odfláknuté. Co takle hledat relevantní rozdíly mezi VK, JD1, JD2, PN, KS...?
Sisyfovská práce? Pravda, ta už se nenosí.
07. 02. 2012 | 21:51

JenTak napsal(a):

Kelt
Plat žádný?! Za nicnedělání a kazisvětství se berou obrovské peníze.
07. 02. 2012 | 22:02

schaba napsal(a):

Víte hvížďalo,že se lidi vašim pravdoláskovým kecům dávno smějí?
07. 02. 2012 | 22:03

ghándí napsal(a):

kelt,
první co bych udělal, navhnul bych, aby všechny peníze z fondů šly na pomoc všem bezdomovcům v čr. naše školství se bez peněz z fondů obejde. je potřeba posílat peníze těm, kdo je potřebuje.
07. 02. 2012 | 22:10

Rosanellus napsal(a):

53 miliard je tolik penez, ze pokud jejich vyplaceni EU opravdu zrusi, mel by skoncit rovnez premier - uz nejmene rok je prece nejen zasvecenym jasne, ze ten silenec na ministerstvo nepatri...
07. 02. 2012 | 22:34

Zdeněk Wachfaitl Praha napsal(a):

Vážené publikum,
s názory na odejití Dobeše lze jen souhlasit. Co je ale horší, že Dobešové danížrouti a škůdci jsou dva. Jeden sedí na dopravě a druhý na školní hlavě, oba dva jsem navrhoval vypoklonkovat včas již dávno, ale mocní nechtějí slyšet můj rozumný hlas od kamen a zdá se jim, že jen meluzína hvízdá. Škoda mluvit, radši činit. Výška oken kanceláře místodržitelské na Hradě není zas tak moc, Dobeše bych také jen přikuloval jako Vašek I. na Hradě Trutnově.... To mládě jako Fabricia za ním na hromadu...
07. 02. 2012 | 22:50

J. napsal(a):

Když zde píši, že totalita rudá-ideologická byla nahrazena bílou-ekonomickou, většina se tu šklebí.
Když jsem v r.1992 kritizovala Havla, dav mě málem zlynčoval.
Útěchou mi budiž, že na má slova vždycky došlo.
Tak, jako je velmi těžké odvolat ministra (třeba války) v možných zpravodajských službách - třeba USA - je velmi těžké odvolat ministra v možných zpravodajských službách novodobé StB (nyní ABL).
Kadel uvedl důvody pro odvolání tři, já bych ho doplnila třeba dalšími deseti.
Bohužel zde však uvádím jediný (až velmi nerada) pro neodvolání (bohužel).
A pokud k tomu přičteme skoro putinovské chránění od Klause, budeme muset čelit inteligenci vězeňského psychologa v čele MŠMT poněkud déle.
Řekla bych že možná tak dlouho, než se řekne něco dalšího o jisté záležitosti kol ProMoPro.
Kadle, co takhle se svým novinářským umem napsat něco o této firmě?
Anebo jste jen sváteční pisálek?
07. 02. 2012 | 22:52

myška napsal(a):

Házejte si, milí diskutéři, špínu na ministra jak Vám libo, dnes je to v módě. Nakonec - leccos zoral, to je fakt. Pro mě kantorku je ale pořád jediným z dvanácti ministrů školství ČR, který vlezl rovnýma nohama do kalných vod a rozhodil sítě, aby aspoň nějaký malý úlovek získal. Ta džungle, binec a bezvládí, které je dnes před tabulí i za tabulí, ta mě bolí a štve. Dobeš do toho říznul, i když lítaly třísky, šel za svou vizí a podle mě většina záměrů je v pořádku, jen vydržet. Což už asi nezvládne. Já mu ale přes všechny prohry a omyly držím palce a děsím se, že další ministr už zase bude normálně normalizační, korektní, poklonkující, standardní. Chudák naše bolavé školství.
07. 02. 2012 | 23:20

pozorovatel napsal(a):

...to autor
...škoda číst ...něco jako Pehe ...na kazajku jste oba ...škoda že nikdo nehodnotí vaši práci ...i když ...kydy, kydy a zase jen kydy....běžte už do důchodu a chovejte třeba včely...bude to prospěšnější..
07. 02. 2012 | 23:47

Laco napsal(a):

Dost bylo Hvížďaly. Ty jeho neustálé narážky na prezidenta, už jsou unavující. Zvláště pro ty lidi, co tohoto rádoby novináře znají a pamatují si ho ještě jako svazáka z Mladého světa, kde spolu s Johnem alias Rajónem, psali oslavné články na budování socialismu. Raději by nám mohl konečně vysvětlit, jak to doopravdy bylo s privatizací MF Dnes a kolik jim to každému hodilo.
08. 02. 2012 | 00:32

Laco napsal(a):

JenTak

Nevím proč píšeš " Heil Bátora ", to proto, že byl chvíli na kandidátce / z trucu / jedné radikální pravicové strany ? Kdyby byl na kandidátce komunistů by ti nevadilo ? Víš, že máme v čele Senátu zarputilého komunistu, dnes na oko socana, soudruha Štěcha ? To je v pořádku ? nebo závidíš doktoru Bátorovi jeho vzdělání ? Víš že vystudoval čtyři VŠ, tak že zase tak hloupý nebude. Nebo je ti líto, že ty máš jenom základku ?
08. 02. 2012 | 00:50

Zdeněk Wachfaitl Praha napsal(a):

JenTak
no ale fuj, takové sliny prosím ne, to k vystrčení Dobeše asi nepomůže. Možná by to spravil odpor těch šedých myšek, co u tabulí stojí.
08. 02. 2012 | 05:58

noether napsal(a):

Až na to, že psychopatie, tj. porucha osobnosti není choroba a nemá se zdravím nic společného. Nemusí být pan Hvížďala vtipný za každou cenu na poli, kterému nerozumí! Jinak podepisuji.
08. 02. 2012 | 07:02

J. napsal(a):

myško, Vy buď ve školství nepracujete, anebo máte čtvrtinový úvazek. Či ještě lépe - jste - ehm - "velmi dobrou známou" šéfovou. Jinak byste toto za střízliva nemohla napsat.
A jak víte, že příští ministr školství bude takový, jako jste napsala?
08. 02. 2012 | 07:12

Pavel13 napsal(a):

Mám další důvod. Dobeš trpí psychickou poruchou, myslí si, že je Gándí.
08. 02. 2012 | 08:09

Pavel13 napsal(a):

:Laco
Kéž by pan Bátora vše dělal z hlouposti!
08. 02. 2012 | 08:15

B. napsal(a):

Karle, koukám že se den se dnem sešel (ač ještě není před půl sedmou večer), ale "váš" ministr se stále úspěšně drží. Bohužel se bude držet i dál.
Souhlasím zde s předpíšící, že ABL je mocnější organizace, než si myslíte. Kdeže je StB se svými piony poslouchajícími ve čtvrté cenové u piva.
Pochopte, že dnes nejde o erudici, praxi v oboru či nějaké zkušenosti. Jde pouze o stranickou příslušnost-a tu Dobeš má.

V Rusku mají prezidentem Medveděva, ale ...
Putin by mohl být klidně "jen" vedoucím skladu plynových masek, ale stejně by jeho chapadla dosahovala do nejvzdálenějších končin Čukotky. Ať udělá Dmitrij Anatoljevič ve funkci prezidenta cokoli, poslední slovo má stejně Putin.
Ať u nás udělá Nečas (přibírá chlapec, přibírá...)cokoli - třeba už byl připraven odvolat Dobeše - Klaus ho nechá vycukat a Dobeše ponechá.
Ačkoli drobná paralela by tu byla?
08. 02. 2012 | 08:19

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva příspěvky, které neměly nic společného se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
08. 02. 2012 | 09:33

JenTak napsal(a):

Laco.
My si tykáme? Od kdy? Já tykání nenabízím každému nýmandovi. Vy musíte být komunista, protože jen ti jsou tak nevychovaní, že tykají i cizím lidem...
08. 02. 2012 | 09:57

Terry napsal(a):

ČESKÝ POLITIK = PŘEMNOŽENÁ ŠKODNÁ

Žádná škodná sama o sobě škodit nepřestane.

Přemnoženou škodnou je nutné ...
08. 02. 2012 | 10:06

matka dvou školáků napsal(a):

Myško, souhlasím s vámi, že Dobeš je po dlouhé době ministr s vizí... přišel kohout do zatuchlého kurníku a snaží se udělat mezi slepicemi a slepičákama pořádek a hledat východiska , s tím souvisí i snaha hledání optimálních spolupracovníků...Kdo nic nedělá, holt nic nezkazí... Ty "srovnávací" zkoušky 5ťáků apod. jsou dobré, jen ať se vidí, kde a co... Ty hysterické křiky kolem toho nechápu, vždyť jde o dobro věci a zpětnou vazbu...K tomu čerpání EU fondů: ať se každý ministr prohrábne vlastním resortem...
08. 02. 2012 | 10:47

gogo napsal(a):

Potrebujeme jinou vladu a ne resit jednotlive ministry. Kdo je tam lepsi nez Dobes???? Vondra, kalous, knizepan, Drabek???
Hvizdala opet lze a manipuluje- Drozd odpudivy

Husak aspon nekradl a dalo se tu zit
08. 02. 2012 | 11:31

JenTak napsal(a):

gogo.
"Husak aspon nekradl a dalo se tu zit".
Proto byly na hranicích dráty, aby zatnuli tipec těm co neutekli včas. Prý se tu dalo žít... Vy jste byl preferovaný komunista?
08. 02. 2012 | 11:59

Karel Mueller napsal(a):

myška:

Mám pocit, že máte hodně pravdy. Hysterie kolem Dobeše se spíš týká jeho vlažné PC :-) než schopostí.

Pokud jde o schopnosti, tak máme nejen na MŠ jiné kádry -))).
08. 02. 2012 | 12:05

Míval napsal(a):

Kde jste, pane Hvížďalo, sebral, že Klaus je velký bojovník za svobodu? Klaus vždycky bojoval, bojuje a bojovati bude za Klause. Nic jiného v jeho činech a postojích hledat nelze. Pokud se k tomu někdy připlete svoboda, dobrá myšlenka či dle zdravého rozumu správný postoj, je to vždy jen vedlejší produkt tohoto lítého boje.
08. 02. 2012 | 13:49

gogo napsal(a):

Jen tak - ty draty tu bylz kvuli parazitum co nechteli makat. Dnes draty nemame, parazitu cim dal vic. Uz jedeme jen na dluh, neuzivime se
08. 02. 2012 | 13:58

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

gogo
Ty dráty tam byly z podobného důvodu jako mříže v kriminále. Paraziti nechtěli makat a aby nechcípli hlady, bránili schopným uplatnit se někde jinde v příznivějších podmínkách. Možná ale, že by se to tady vylidnilo úplně, v době normalizace se na západě přiživili i ti paraziti, tak dobře se tam žilo. Na neštěstí už tam mají těch parazitů tolik, že to pracující občané neutáhnou.
08. 02. 2012 | 14:44

JenTak napsal(a):

gogo
Za hranice utíkali ti, kteří nejenže chtěli makat, ale chtěli za své "makání" dostat i zaplaceno.
Vám to vysvětlovat stejně asi nemá smysl. Za vás hovoří kvalita vašeho vyjadřování. Podle vaší logiky tam ty dráty byly kvůli vám. No tak tedy máte pravdu - zasloužíte si své dvě vteřiny slávy.
08. 02. 2012 | 14:49

Arghat napsal(a):

gogo: Hmmm pak se, ale naskytá logická otázka, proč nikoho nepustili ani ven. Nemluvě o výši státního dluhu za vlády vámi obdivovaného pána......
08. 02. 2012 | 14:52

resl napsal(a):

dokud nevystřelí hradní intrikán z hradu, nic se nepohne. zneužívá několika pozitivně lustrovaných policajtů a komoušů ke špiclování v parlamentu. zjišťují mu kam až může zajít, co si dovolit, koho uplatit. dnes senát vypoklonkoval dalšího adepta ús Sváčka, starýho komouše a kamaráda zdejších korupčních zlodějů. toho navrhl hradní zloděj, takže vrána k vráně. teď bude hrát hru se senátem, takže další soudce bude chybět, protože má v zásobě další nepřijatelné osoby. řekl bych, že už v čr převládá nakažené obyvatelstvo komunismem a klausem, takže nás čeká aspoň dalších 20 let ve spárech zlodějů a primitivů.
08. 02. 2012 | 15:00

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

gogo
Abych to upřesnil: Mříže v kriminálu jsou pro to, aby zločinci nemohli venku zle činiti.
Dráty na hranicích byly pro slušné lidi, aby měl na zločince kdo makat, těm bylo naopak v tom komunistickém kriminálu blaze.
Je to teď srozumitelné?
08. 02. 2012 | 15:18

Ales napsal(a):

V clanku je jedna nepresnost, Nantl zdaleka neni "vysoce erudovany", naopak je primo zodpovedny za paskvil, proti kteremu univerzity tak protestuji. Uz mel byt davno pryc.
08. 02. 2012 | 15:29

gogp napsal(a):

Arghate ja si vždy myslel ze husak dluhy nenechal, naopak jsme pomahali rozvojovym zemim. Dluhy máme dnes a nesplatitelne. Jeden z nas je asi bl-by, hadej kdo
.komunosti za 22 let zvedli zivotni uroven o hodne, u nas se zhorsuje- musime rusit nemocnice, pozárniky, skoly, duchoďy atd
08. 02. 2012 | 15:59

Laco napsal(a):

JenTak

já nejsem komunista ani socan, vykám lidem kterých si vážím a kteří něco umí, nebo něco dokázali. Když však čtu tvoje příspěvky, tak je mně špatně a exotům, kteří nic neumějí a neznají a pouze urážejí ty co něco znají, těmi pohrdám a také tykám. K těm patříš i ty, mladý proletáři od zelených mozků.
resl, vidím že jste se tu sešli, všichni placení diskutéři pochybných stran, to se zase vašim pitominám nasmějem. Rozumní lidé jistě vás mají přečtené a vědí co od vás mohou očekávat. Tak pište, urážejte prezidenta, ať si ještě více vylepšíte váš image. Zatím to vypadá na střední demenci, tak makejte.
08. 02. 2012 | 17:16

miky napsal(a):

Hvížďala se nám tentokrát pasoval i do role psychiatra.
Žurnalisti jsou jako číšníci-také se vyznají naprosto ve všem.
O hodně věcech totiž leccos zaslechli...
08. 02. 2012 | 18:00

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

Laco 17:16
moc hezký přípěvek, plný inteligence, racionálních argumentů, nevtíravého humoru a skryté poezie.
Inženýr Klaus tě s blahosklonným úsměvem pohladí po hlavičce, běž se vtírnout !!!
08. 02. 2012 | 20:17

Pepa napsal(a):

histriónský, tj. rád se předvádějící, podle histriónů, starořímských herců, to nemá s hysterií nic společného.
08. 02. 2012 | 20:21

JenTak napsal(a):

Laco
Píšete: "Když však čtu tvoje příspěvky, tak je mně špatně a exotům, kteří nic neumějí a neznají a pouze urážejí ty co něco znají, těmi pohrdám a také tykám. K těm patříš i ty, mladý proletáři od zelených mozků."

Brzo mi bude šedesát a loni jsem udělal test v Mense lépe, než 2500 dalších mensanů.
A tohle co si říká "Laco" mi tvrdí že pohrdá těmi co nic neznají. Vy jste pane odchovaný komunistickou stranou a máte mozek zcela v jejích intencích. Také se považovali za pupek světa, nýmandi.

Pro pana Stejskala; mě byste promptně smazal, protože takový příspěvek jako napsal nick Laco je proti duchu korektně vedené diskuze. Nevím kdy a nevím jak jsem se dostal do vaší nevůle. Mohl byste mi to napsat, abych se příště mohl takový věci vystříhat, když se všeobecně povídá, že se vod chyby člověk učí, jako ten slejvač Adamec z Daňkovky, když se vomylem napil napil solný kyseliny.
08. 02. 2012 | 22:01

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane JenTak,

to je nedorozumění, nejste "v nevoli", ani nemám pocit, že jsem Vám smazal nějak moc příspěvků (vzpomínám si na jednoho "nácka", "Sieg Báthora! - na urážky s nacistickými konotacemi jsem pravda trochu háklivý - a jednoho "blba", což je z mého pohledu hrubá nadávka. Mimochodem kdyby Vás tak někdo, kdo se skrývá v anonymitě, oslovil na ulici, též by Vám to tak přišlo).

Vámi citovaný text je z mého pohledu především neuvěřitelně hloupý. Kdybych měl mazat vše, co mi zde přijde neuvěřitelně hloupé, moc bychom si zde nepopovídali. A tak se omezuji jen na namátkové zásahy proti sprostým urážkám a hrubým nadávkám (což je samozřejmě vždy dost subjektivní klasifikace). "Namátkové" proto, že není v ničích silách (a není to ani nikde slibováno) číst zde a hlídat úplně vše. A to dokonce ani tehdy, když nejsem - tak jako nyní - na dovolené (řada lidí si stále plete administrátora blogu s cenzorem, ale to je nakonec jejich věc).

Pokud Vám takto nastavené prostředí vyhovuje, jste vítán. Pokud ne, je mi to osobně líto (nic proti Vám a nakonec proti žádnému z debatujících) nemám, ale nemohu s tím nic dělat. Jistě se dá na českém netu najít jiné, které lépe vyhovuje Vašemu naturelu.

Libor Stejskal

P.S. K dosaženému výsledku v testech Mensy gatuluji.
08. 02. 2012 | 22:58

JenTak napsal(a):

Děkuji pane Stejskale za rychlou odpověď. Beru ji a nic mě na ní netrápí.
Za blahopřání vám děkuji. Jako šachista a programátor mám logicky uvažující mozek, což zaplaťpánbu udržuje mozkovnu ještě v dobrém stavu. To ale za mlada jsem přečetl knihu, a ještě za týden jsem citoval pasáže bez jediné chyby.
Kdeže ty loňské sněhy jsou. :-)))
08. 02. 2012 | 23:24

Karel Mueller napsal(a):

JenTak:

Tak toho pamatováka Vám závidím. Mě bude 58 a zjistil jsem, že mohu studovat stále ještě i teoretickou fyziku nebo matematiku, ale za pár týdnů jako po vymetení, tragedie:-).

Pokud jde o logiku a představivost, ta je to lepší než za mlada, i když pomalejší.
09. 02. 2012 | 00:04

JenTak napsal(a):

Pane Muellere,
já napsal: "To ale za mlada..." Když si dnes neopakuji naučené, tak to také zapomínám. Když hraji šachy, často používám varianty které jsem hrál před 35. lety. V programování je to jinak, tam se ta hlavní logika moc nemění a člověk má čas a možnost svoji chybu odhalit a napravit. Kdybych se ale měl naučit něco totálně odlišného, asi bych byl dnes již v koncích.

Pro zajímavost; hezký test krátkodobé paměti je na: http://flashfabrica.com/f_learning/brain/e_brain.html
Tam se člověk dozví, jak na tom jeho mozek je. Nejnižší hodnota je 20 let, a zde se musím pochválit, že pokud neudělám těch 20. let, jsem zklamán. :-)
Jenže pak si musím přiznat, že to bude již jen horší... Bohužel.
Stejně ale děkuji životu za krásnou práci kterou programování přináší. Tudíž palec nahoru. :-))
09. 02. 2012 | 00:26

Karel Mueller napsal(a):

Pane JenTak,

párkrát jsem si zaprogramoval, mj. Monte Carlo na transport elektronů. Je to dobrá škola logiky a hlavně systémového myšlení. Jak jsem nejednou psal, mám koníček OTR, což je dosti dobrá škola představivosti. Ale ne test paměti raději ne, nechci přijít o zbytek sebevědomí :-))).

K výkonům v menze blahopřeji, já jsem se toho neúčastnil. Občas jsem dělal různé testy z literatury a mám pocit, že úspěšnost ve většině testů je velmi ovlivněna vzděláním a praxí, jinými slovy neměří inteligenci, měří intelekt, což není tak zcela totéž. Pokud to tak mohu říct. Na jednom testu jsem udělal nad 170, ale musím poctivě říct, že obsahoval úlohy, které byly určitými variantami mě známých úloh z diferenciální geometrie a matematické analýzy.

Tím Vás samozřemě nechci nijak snižovat :-), dobrou.
09. 02. 2012 | 00:46

as napsal(a):

To odcházení náměstků se děje úmyslně, jsou spřaženi s VV, dostanou na odchodnou 2 - 3 miliony, ze kterých odvedou třetinu Bártovi. To, že jsme si tuhle zlodějskou sebranku zvolili, neznamená, že tam musí zůstat celé volební období. Když si to necháme líbit, oni krást nepřestanou.
09. 02. 2012 | 13:15

Laco napsal(a):

pohřebáku Bregoviči

jsem rád že se ti můj příspěvek páčil. V mém věku se již nepotřebuji p. profesorovi vtírat.

JenTak, nejsem vychovaný KSČ, ale antikomunisty rodiči. Prožil jsem tady jejich čtyřicetileté řádění, mozek právě proto v jejich intencích nemám. Přemýšlím, v jakých intencích ho máš ty, zda ho vůbec máš.Myslel jsem že budeš komunistický milicionář, ale teď jsem na rozpacích, spíše budeš placený štváč, neboť na všech diskuzích od rána do večera všechno haníš. Určitě nemůžeč hrát šachy, u toho se musí myslet, tak nevím, zda si to nepleteš s " Člověče nezlob se ". S tím programováním také přeháníš, možná si schopen naprogramovat, kdy máš brát " Prostenal ". V té menze si testoval jídla a vyhrál si ? Tak gratuluji.
09. 02. 2012 | 13:43

Brnčidlo napsal(a):

Ano, na MŠMT patří Hanáková.
09. 02. 2012 | 17:21

JenTak napsal(a):

Laco
Mě jen těší ten váš bezmocný vztek s jakým na mě reagujete. Děláte mi radost, chlapče.
09. 02. 2012 | 19:03

pletHisMswise napsal(a):

<a href=http://www.formspring.me/JeromySlaby/q/322127388345368755#1084>buy zovirax 400 mg</a> - <a href=http://www.formspring.me/JeromySlaby/q/322127388345368755#10013>buy acyclovir</a> , http://www.formspring.me/JeromySlaby/q/322127388345368755#1298 buy acyclovir online
14. 05. 2012 | 19:40

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy