ODS ztrácí pud sebezáchovy: otevírá prostor krajní levici a pravici aneb tuto zemi už neřídí ani vláda, ani parlament

29. 04. 2012 | 21:01
Přečteno 11748 krát
Minulý týden, dne 26. dubna 2012, se v brněnském Divadle Husa na provázku sešli na tiskové konferenci někteří představitelé třiadvaceti občanských iniciativ a organizací, kteří se sdružili v platformě Ukradli jste nám stát, vraťte ho zpátky. Na setkání předložili kromě jiného návrh na změnu § 48 odstavce 1. zákona č.90 z roku 1995, která by umožnila vznik nezávislé parlamentní komise, do níž by mohli být voleni i nepolitici. Komise by se pokusila vyšetřit napojení některých politiků na krajské mafiánské struktury, které ovlivňují justici, policii a státní správu a své závěry by v obecné rovině zveřejnila a konkrétní poznatky předala justici.

Platforma vychází z přesvědčení, že doposud žádná naše parlamentní komise nikdy nic nevyšetřila, a proto je třeba po vzoru Velké Británie zajistit, aby jejími členy mohli být i důvěryhodní občané. Snaží se tedy o obnovení elementární důvěry ve stát a de facto o rehabilitaci politiky jako řádného řemesla. Členy komise by podle této platformy volil parlament, prý by stačilo, aby návrhy předložilo dvacet poslanců. Ti, co by byli zvoleni, by museli projít bezpečnostní prověrkou.

Taková komise by, dle představ sdružení, mohla začít po prázdninách pracovat a do konce roku vydat výsledek svého šetření, aby se lidé mohli podle těchto výsledků rozhodovat v příštích parlamentních volbách. Podle představitelů této iniciativy, za něž hlavně hovořili pánové režisér Břetislav Rychlík a sociolog Ivan Gabal, by sdružení navrhovalo lidi, jako jsou třeba Ivan Havel a Helena Illnerová, jejichž celoživotní pevné postoje zaručují naprostou nezávislost. Účastníci tiskové konference zdůraznili, že se nepokládají ani za pravičáky, ani za levičáky, že jim jde pouze o systémové změny v rámci demokratických procesů, které by určily budoucím politikům jasné mantinely, v kterých se mohou pohybovat.

Okamžitě po tiskové konferenci se moderátor Daniel Takáč spojil s poslancem a předsedou ústavně-právního výboru sněmovny Markem Bendou, který sice v první větě oznámil, že se v zásadě zřízení komise nebrání, ale brzy po té se do iniciátorů velmi vehementně obul: nazval je profesionálními aktivisty, kteří chtějí převzít moc bez voleb a vyčetl jim, že chtějí u nás zavádět nepolitickou politiku, že pohrdáme politikou a nemáme rádi lidi, které jsme si zvolili a řekl, že kdo má zájem o politiku, může se ve volbách o mandát ucházet a pak přešel ještě do tvrdšího útoku, když řekl, že taková laická komise, která by chtěla nahlížet do svazků BIS, by dokázala službu zničit za tři dny. A pak již zvýšeným hlasem dodal: Žádná komise nemůže ukazovat na to, kdo je dobrý a kdo špatný, od toho je jedině soud. Takové věty, jako že teď s vámi ještě hovoříme po dobrém, by podle Marka Bendy v demokratické zemi neměly vůbec zaznít.

Předseda Senátu Milan Štech již s některými představiteli této iniciativy hovořil a podle jejich sdělení, návrh na rozdíl od Marka Bendy z ODS podporuje. Jestli jde jen o diplomatickou přívětivost, se dozvíme v následujících dnech.

Je ale poněkud absurdní, když se nejhlasitěji proti občanským sdružení vymezuje strana, která se jmenuje Občanská demokratická strana. A ještě absurdnější je, že k tomuto útoku Marka Bendy na platformu Ukradli jste nám stát, vraťte nám ho, došlo jen pár hodin před tím, než Pavel Dlouhý jako člen výkonné rady právě této strany poslal ministru financí, jehož analytický útvar upozornil na to, že na konto jeho ženy, která je v domácnosti, přišlo 45 milionů korun, velmi nebezpečný mafiánský vzkaz tohoto znění: "Já mám Miroslava Kalouska rád. Mám rád jeho ženu, jeho děti. Je to člověk hodně opitý mocí, ale mám ho rád." Tedy kdy před očima veřejnosti se ukázalo, že tuto zemi neřídí ani vláda, ani parlament. A pár dní po tom, co byly zveřejněny odposlechy bývalého primátora Prahy za ODS Pavla Béma s lobbistou Romanem Janouškem a kdy se píše o tom, že Patrik Oulický kolem svého sídla v chráněné oblasti Českého středohoří si vystavil kurt a bazén bez povolení a jemu, na rozdíl od jiných, jsou stavby legalizovány a nemusí je zbourat.

Zdá se, že ODS a její vedení už ztrácí i poslední zbytky sebezáchovných pudů a sama sebe zbezvýznamňuje. Tím ale neohrožuje jen sama sebe, ale i křehkou demokracii v této zemi, protože svým nejednáním otevírá prostor na politické krajině pro krajní levici i pravici a těžko ovladatelné masy v ulicích měst. Ptejme se: Komu tato sebevražda ODS v přímém přenosu nejvíce vyhovuje a jestli Marek Benda si vůbec uvědomuje, komu svými postoji posluhuje?

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

tata napsal(a):

nic noveho že jak dlouho je po afeře DROBIL?afera JANOUŠEK jednoznačny dukaz systemoveho kradení pod vedením BOSU,přesto stale i u vas je to největší nebezpečí levice ,ne že by byli beranci,oni maj toho masla na hlavě také dost,ovšem nikoliv systemově a minimalně o řad min co se musí stat aby nejduležitější bylo odstranit nador ,ale vy i zdejší pravičaci řeší ale ta ohavná levice,jasné proč nebot z vlady zloděju jim kape ,takže zloději nezloději jedem dál
29. 04. 2012 | 21:23

Al Jouda napsal(a):

Marek Benda má pravdu! On ty lumpy dobře zná a tak ví, že proti nim žádná parlamentní komise nic nezmůže:))))))
29. 04. 2012 | 21:28

ten, kdo se s blbem hádat nebude, napsal(a):

ODS sice útočí na občanské iniciativy, ale sama jich má spoustu.

Sám vrchní guru a nepřítel občanské společnosti si jeden takový spolek na ovlivňování založil

„Centrum pro ekonomiku a politiku (CEP) je vzdělávací a výzkumný institut (think tank) založený v r. 1998 Václavem Klausem jako občanské sdružení. Cílem CEPu je šíření a podpora idejí svobodné společnosti a tržního hospodářství a šíření a podpora myšlenek velkých osobností liberálního myšlení. Činnost CEPu sestává převážně z pořádání seminářů a publikační činnosti. Centrum pro ekonomiku a politiku je financováno z dobrovolných příspěvků soukromých osob.

V čele CEPu stojí správní rada, kterou tvoří Václav Klaus, Karel Steigerwald a Ladislav Jakl“.
http://cepin.cz/cze/stranka.php?sekce=9

Pravice má spoustu různých „institutů“ na podporu politických a ekonomických zájmů, které vznikly jako občanská sdružení. Tyto lobbistické a ideologické spolky nás dnes „vzdělávají“ a je to masírování hustější než to předlistopadové.
29. 04. 2012 | 21:30

Občan napsal(a):

Jooo, "vopčanský komise" - to už tu taky několikrát bylo. Vždycky z toho vzešel jen ještě hlubší marast, než ve kterém společnost byla před jejich zřízením.

KDO a KDY pověřil ty "demokratické iniciativy" tím, aby jednaly "jménem lidu"? Mne se, kupodivu, nikdo z nich na nic takového nezeptal.
KDO jsou ti "důvěryhodní občané"? Gabal, Rychlík - proč zrovna oni, KDO rozhodl o tom, že jsou důvěryhodní? A KOHO vlastně mají kontrolovat, když se chtějí nechat zvolit totálně profláknutým parlamentem?
29. 04. 2012 | 21:50

veverka napsal(a):

Tuto zemi neřídí vláda a parlament už 22 let,řídí ji vexláci a estébáci,co si sami sobě zprivatizovali státní majetek v divoké privatizaci.A Hvížďala jim celou tu dobu poslušně slouží.Oulickému asi bude tu jeho černou haciendu zbourat až čtvrtý odboj.
29. 04. 2012 | 21:52

Almo G™ napsal(a):

Legrace je, že sdružení s názvem Ukradli jste nám stát... se samo pokouší ukrást prapor odporu organizacím, které se proti zkorumpované vládě angažují už dlouho.

Jejich návrh občanské komise je zajímavý v tom, že členové komise by se rázem stali nejmocnějšími lidmi ve státě. Měli by k dispozici materiály, kterými by mohli vydírat téměř kteréhokoliv člověka na jakékoliv významnější pozici ve státní správě.

Jediná možnost je otevřít archívy zcela ne internetu. Jen veřejná kontrola může něco změnit, šťouravý a zvídavý občan. Už je pozdě na to opakovat chyby z 90. let. Vyšetřovací-vydírací komise. Ach bože...
29. 04. 2012 | 21:55

sedlak napsal(a):

http://www.ceskatelevize.cz/porady/10101491767-studio-ct24/212411058280426/,
http://www.vrattenamstat.cz/pripojte-se.html?cdpetitions_limitstart=0
29. 04. 2012 | 21:55

Občan napsal(a):

Jo, a jen taková drobná technická o tom, jakou informační hru s námi hraje Jiřík Pospíšilů, t.č. ministr "spravedlnosti" - MSp znepřístupnilo Obchodní rejstřík na netu.

Místo elektronických výpisů z OR se od včerejška objevují tyto hlášky:
"MSp ČR - elektronicky podepsané výpisy
UPOZORNĚNÍ: Tato aplikace bude v nejbližších dnech ukončena. Více informací naleznete zde.
Došlo k systémové chybě.
Chyba při získávání dat z xmlhttp: 0 >= 0"

a

"Ministerstvo spravedlnosti České republiky
POZOR!!!
Děkujeme Vám za využívání aplikace Elektronicky podepsaných výpisů (EPV).
V souvislosti se zákonem č. 111/2009, o základních registrech, ve znění pozdějších přepisů je nasazována nová aplikace ISROR. Nová aplikace bude optimalizovat všechny služby pro externí subjekty. V této souvislosti byl dne 9. 3. 2012 ukončen přímý přístup do aplikace EPV. Výpisy z evidence Obchodního rejstříku budou nadále vydávány výlučně prostřednictvím obecné služby CzechPOINT."

Takže od včerejška jakékoli nahlédnutí do OR už jen pěkně pečlivě evidováno, proti občance a za prachy.
29. 04. 2012 | 21:56

veverka napsal(a):

Mimochodem když v tý komisi vidim lidi jako je Gabal,tedy jeden z nejhlasitějších obhájců naší zlodějské pravice,radaru a podobných prasáren,tak je jasný že na týhle iniciativě něco smrdí.Obzvláště když jí propaguje fanda knížete Hvížďala.
29. 04. 2012 | 22:02

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

Pane Hvížďalo,
přečetl jsem si zatím jen nadpis:
jaký pud sebezáchovy? v ODS je jen pud individuálního vlastnictví a egocentrismu, všechny ostatní jsou daleko za ním ....
Nemají co ztrácet.
29. 04. 2012 | 22:08

mb napsal(a):

až na poslední odstavec dobrý pane hvíždalo ... poslední odstavec je naprosto nelogický a idiotský cituji:

Zdá se, že ODS a její vedení už ztrácí i poslední zbytky sebezáchovných pudů a sama sebe zbezvýznamňuje. Tím ale neohrožuje jen sama sebe, ale i křehkou demokracii v této zemi, protože svým nejednáním otevírá prostor na politické krajině pro krajní levici i pravici a těžko ovladatelné masy v ulicích měst. Ptejme se: Komu tato sebevražda ODS v přímém přenosu nejvíce vyhovuje a jestli Marek Benda si vůbec uvědomuje, komu svými postoji posluhuje?

ods samozřejmě neohrožuje TUTO ZEMI tím že ztrácí poslední zbytky sebezáchovných pudů a svým zbezvýznaměním ...

naopak ... zbezvýznaměním ods by se zemi ulevilo ... a ods tuto zemi ohrožuje: tunely, úplatky, kmotry, ohýbáním práva, korupcí, klientelismem atd. atp ...

nejde o to kdo komu čím posluhuje ... jde o to, že ods se nemá chovat jako mafiánský klan ... jenže ... to by bylo contradictio in adjecto ... a některé skvrny nelze vyčistit bez porušení PODSTATY LÁTKY (i.e. ods) ...

njn ... stane se ... ale že (už i) hvížďala pajdá na logiku ... to je zklamání ...
29. 04. 2012 | 22:08

Občan napsal(a):

To K. Hvížďala:

Titulkem svého článku ("ODS ztrácí pud sebezáchovy: otevírá prostor krajní levici a pravici aneb tuto zemi už neřídí ani vláda, ani parlament") jste tu prapodivnou iniciativu předem skvěle zdiskreditoval.

Hloupost, nebo úmysl?
29. 04. 2012 | 22:08

pepa napsal(a):

§330 a porušení poslanecké kontroly výkonné moci ministrů, kteří svým jednáním způsobili značnou škodu ČR.

Poškozená ČR = Ta by měla požadovat náhradu škody po pachatelích tr. činů, zákaz činnosti je prvním opatřením k zamezení dalších škod.

Poslanci=Politici se spolupodílejí na rozkladu ČR a nemají zájem napravit neuspokojivý stav!!!
29. 04. 2012 | 22:11

Kvakin napsal(a):

Pana Gabala jsem poznal na počátku 70.let. Působil v Ústavu pro filosofii a sociologii ČSAV (kam jej protlačil jeho otec - romský generál ČSLA) a vedle toho vyvíjel významnou vědeckou (a dobře honorovanou) činnost ve prospěch tzv. Analyticko-koncepčního oddělení ÚV SSM. Zkoumal účinnost svazáckého politického školení, bádal nad tím, jak mladí využívají ve svém životě a práci svazácký tisk (Mladou frontu Martina Komárka a Mladý svět Radka Johna) a studoval život mládežnických kolektivů a brigád ... Výstupy z těchto "výzkumů" dostával zaplacené dvakrát - jednou jako dílo pro ÚV SSM, jednou jako autor brožurek na pomoc práci SSM, vydávaných Nakladatelstvím Mladá fronta. Proč by dnes Gabal nemohl bojovat za navrácení ukradeného státu, když se tak osvědčil již v mládežnickém věku.
29. 04. 2012 | 22:15

ghándí napsal(a):

jsem rád, že pravdoláskový komisař hvíždala nazval čssd krajní levicí. taky mi tak připadá.
ps.
do pravdoláskové komise navrhuju křištálově čistého občana grosse a předlistopadového veksláka babiše. je potřeba aby to konečně vzali do rukou čestní lidé.
29. 04. 2012 | 22:22

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

ghándí ty jsi neuvěřitelnej vopruz
29. 04. 2012 | 22:25

veverka napsal(a):

Ghándí je takový místní dno.Hlouběji už člověk klesnout nemůže.
29. 04. 2012 | 22:46

sedlak napsal(a):

a ještě názor od jinud http://www.ceskapozice.cz/domov/politika/obcansky-demokrat-versus-obcanska-spolecnost?page=0,0
29. 04. 2012 | 23:01

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem tři příspěvky, které neměly nic společného se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu (například obsahovaly hrubé nadávky).

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
29. 04. 2012 | 23:03

prorok napsal(a):

Cesky posametovy propletenec ma jiz jen jedno reseni: To Alexandrovo v Gordionu!
29. 04. 2012 | 23:15

sedlak napsal(a):

Proč se kvůli BIS premiérům nechce na kobereček......http://www.ceskapozice.cz/domov/pravo-bezpecnost/proc-se-kvuli-bis-premierum-nechce-na-koberecek.........
29. 04. 2012 | 23:26

Občan napsal(a):

Zločinné řádění ODS a TOP09 má přece jen jeden pozitivní důsledek - nutí občany znovu nalézat a používat pud sebezáchovy.
A kdo jedná v pudu sebezáchovy, ne vždy užívá pro svou záchranu výhradně zákonných a mírumilovných prostředků...
29. 04. 2012 | 23:32

Kuchař napsal(a):

Při lehké znalosti metod ČSSD se nebojím, že by nějaká komise mohla něco vyšetřit.
Kočkovic kluci to jistí ! Minimálně tedy zločince z ČSSD.
30. 04. 2012 | 00:12

kormoran napsal(a):

Pane autore , soudruh obcan 23.32, vam nazorne popsal , jak se dela henta Listopadorijnova revoluce.
30. 04. 2012 | 00:12

peníze jsou potřeba vždycky napsal(a):

Autor jistě jen náhodou nepostřehl, že mocí zpitý Kalousek není v ODS.
A že jeho finanční podporu mají na starosti především STAŘÍ GUMAŘI, jak sám prohlašuje.
Taky bych chtěl být kamarádem takových starých gum.
30. 04. 2012 | 00:34

kormoran napsal(a):

Moje "Ruzena" si nikdy na nic nestezovala , ta ma pudy rad

Vy fakt autore myslite jako ze jo? Ze doslo ke ztrate "Ruuuzen'?
30. 04. 2012 | 00:35

Marie napsal(a):

Pud sebezáchovy zde evidentně ztrácí spíše pan Hvížďala. Copak se nebojí, že mu někdo pošle zlomenou tužku?
Ale to je vlastně termín ze slovníku jiné strany, než ODS, že.
30. 04. 2012 | 03:03

Josef L- napsal(a):

Jsem přesvědčený, že v této zemi veřejnost trpí nepozorností. Český vlády nemohou být od slova vládnout. Nemají vládnout čemu. Klasický stát si ponechává nějaké silné mocenské nástroje, např. vládne byť soukromému zbrojnímu průmyslu, nějaké formě policie, armády. České garnitury, zrozené z lidu, nevládnou ničemu, než sociálně slabším vrstvám. Takže české vlády jsou spíše jakýmsi "samozvoleným drábem, kápem" na jehož živobytí se sociálně slabší vrstvy (tedy v CR i střední s platy nižšími než mají nižší vrstvy na Záapdě) povinně skládají. To byl zjevný cíl vládnout-nevládnout, zbavit se odpovědnosti, již od samého počátku 90.let. Dnes za hospodářství nesou odpovědnost většinou západní společnosti a malá skupina oligarchů. Všichni se řídí jinými zákony, jiným účetnictvím. Oligarchové spíše těmi kypersko-ruskými, západní firmy těmi starých zemí EU atp.
Po více než dvaceti letech bylo konečně cíle dosaženo: vládnout není zapotřebí. Ať vládní garnitury udělají, co udělají, nemá to žádný vliv s výjimkou života poddaných. Problém je, že, zcela ve shodě s normalizační ztrátopu historie, máme ojedinělý model, ve kterém máme mnoho různých kápů a drábků, ale ti nemají svou vrchnost. Zdá se, že jde o unikátní společenské řešení nejen v moderním světě.
Drábkové a sovy všeho druhu tak bezradně stojí nad pokladnicí, o které by jinak rozhodoval kdosi odpovědnější. Neberme si z pokladnice, jejíž pán zmizel. Navíc lid, zdá se, zbožňuje dráblky všech barev a spolu s nimi požaduje, aby se vrchnost již nikdy nevrátila. Takže je tu rozpad státu, jeho kolonizace bůhví kým a premiér drábků se řítí do Varšavy, podobně jako se jeho předchůdci řítili do Bruselu. Ano, Čínská vrchnost je daleko, jak se domnívají drábkové, a miliardy blízko.
Nesamostatnost českého státu od roku 1918 je zcela zřejmá a lze podezírat národovolce české, že to je jejich způsob bytí. Vždy nějaký pán, relativně daleko, ale vždy plno drábkosov v stkalusovskégrossbémovskémnečase. Pán Vídeň zklamal, moc nároků, pán Paříž také, Pan Berlín, pan Moskva a nyní pan Brussel- ti všichni zklamali představy českého lidu o poklidném životě na úkor jiných. Nezbývá než se obráti k ještě vzdálenějším distancím.
Jsem přesvědčený,že ČR je periferií nikoliv geografickou, nýbrž duchovní. Pokud to promítnu na hladovou zeď, pak je zbytečné přiživovat mýty. Nic nového se tu neděje.
Stav české politické a hospodářské scény odpovídá přesně tomu, co si lid přeje. Proč na to tedy žehrat!
30. 04. 2012 | 03:13

Josef K. napsal(a):

A propos, vystoupení pana Duky ve srovnání s hlavou anglikánské církve i jinými, nás zavádí do nové éry zvláštního postmodernistického zpravoslavnění českých katolíků. Další z geniálních národních cest k naprosté ztrátě významu, posléze jazyka. Nuž, omyly německých romantiků se musejí napravovat, ale jde to ztuha.
30. 04. 2012 | 03:20

Marie napsal(a):

Josef L
Hezky napsáno.
Také jsem se dnes podobnými filozofickými úvahami u velkého prádla zaobírala. Ale je to ještě mnohem horší. Copak vládnutí slabším vrstvám znamená jejich cílenou redukci? Také mně třeba napadlo, kde se budou hlásit nezaměstnaní, až stát zruší českou poštu, jakožto nepotřebný podnik?
30. 04. 2012 | 03:30

Josef K. (L.) napsal(a):

Ještě mne napadá. Odkud pochází pan Nečas? Původně to bylo Němci i Čechy osídlené území, spíše těmi prvnímim a především území protestanstké. Takže takové věčně poznamenané, kam ti noví přicházeli s vidinou bohatství těch, kdo musel odejít.
Syndrom osídlenců Sudet je dobře znám ze Západního Polska, Severního Srbska, Severního Slovenska, Jižní Ukrajiny. Přistěhovalci nemají ani po několika generacích vztah ke své hroudě. Jsou většinou vypjatě pravicoví, jejich společnství jsou nesourodá. Minulost pana Nečase, stejně jako Topolánků (vůbec se to tu po léta hemží nomen omen: Kalousek, Klaus, Topolánke, Dalík, Nečas, Bárta..., snad je to příznak), je minulostí osidlovačů Sudet s jejich zvláštní lůzoidní psychologií. Není od věci, že to byli ti nejhorlivější normalizátoři i stalinisté.
30. 04. 2012 | 04:37

Josef K. (L.) napsal(a):

Marie. Jak je známo, kápové a drábkové se nikdy osudem těch, komu vládli, nezabývali. Zdrojů je vždy dost, nejen heslo jejich stalinistických či nacistických předchůdců. Prostě dědí a dědí. Jak je patrné z ekonomické politiky posledních dvaceti let, po vyčerpání zdrojů se nacházejí další, nejprve v případě těch slabších, pak dojde na kanibalismus ve velkém. Pokud si přečteme dnešní český tisk, pak lichvářských inzerátů je v něm více než zpráv. A to pomiňme, že většina zpráv je převzata z Daily Mail a doprovázena osobními komentáři , bože, snad opravdu tuzemci trpí na jistá jména: Komárků a Steigerwaldů.
Také zvláštní ukázka vládnutí, tentokrát žurnalistů. O jazykové úrovni a logice napsané pak už nemá smysl uvažovat. Z pohůnka holt druhý Wittgenstein nikdy nebude.
30. 04. 2012 | 04:44

Josef K. napsal(a):

Schwarzenberkové, Švarcenberkové pův. něm., později též rak. a č. šlechtický rod; od 1566 říšská hrabata a od 1670 knížata. Poprvé doloženi 1172 jako rytířský rod ve Frankách, užívali predikátu ze Seinsheimu. Mocenský vzestup za Erskingera (1362-1437), který působil mj. ve službách Zikmunda Lucemburského; účastnil se křížových výprav proti husitům, získal panství Schwarzenberg ve Frankách a zástavní držbu v Čechách (Bečov, Točník). Spříznil se s č. panskými rody a svým druhým sňatkem (hraběnka z Celje) s císařem Zikmundem. Jeho potomci rozdělili rod do několika linií; usadili se i v Bavorsku, Štýrsku a v Nizozemí. Adolf (1550-1600) dobyl 1598 v bojích s Turky Ráb. Dědicem většiny rodových majetků byl Jan Adam (1615-1683), jenž působil v okolí arcivévody Leopolda Viléma (1614-1662), 1647-56 místodržitele v Rak. Nizozemí. Za služby a půjčky (zejm. při nákupu um. děl) obdržel od arcivévody 1660 Třeboň; 1661 koupil od Marradasů Hlubokou
30. 04. 2012 | 04:49

Josef K. napsal(a):

Příchylnost k Švarcvenberkům je také zvláštní. Češi si jaksi nevybrali mezi Komenským, kterého by rádi oslavovali jako vlastního a dukovskými Švarcenberky, kteří se v 17. století podíleli na likvidaci protestantů v Čechách neméně energicky, jako o sot let před tím likvidovali zárodky protestantismu v podobě posthusitských Čech.
Zase je to příznačné, že.
No, snda lépe nepokračovat a nechat zde prostor kokoshkům a jim podobným.
30. 04. 2012 | 04:52

Luba napsal(a):

Pane Hvížďalo,
zapomněl jste napsat, proč považujete výrok hlubockého ODS-mafiána Dlouhého za vyhrožování Kalouskovi.

Totiž: Don Dlouhý mediálním troubám řekl, že má Dona Kalouska, jeho ženu a děti rád přes to, že se nikdy osobně nesetkali.

Je sice poněkud ošklivé do osobních sporů mezi zločinci zatahovat i další rodinné příslušníky, ale pokud se mafiáni vystřílí mezi sebou, bude to jedině dobře. Stát ušetří.

45 miliónů? Hezké výpalné! :)

Ještě že má Hrad tak velkou střechu. Všechno pokryje.
30. 04. 2012 | 06:12

Pepa Řepa napsal(a):

Copak pudy
ty ztrácí kdekdo.
Zato existuje pud smečkový a tak po panu Pehe přichází Hvížďala. Má starost o ODS. Hmm, proč tak najednou?
Že by mu tak ležela na srdci?

Sbor místních revolucionářů nepochopil jednu zásadní věc.
Že boj s korupcí zahajují ti, kteří by rádi zase zpátky blíže ke žlabu.Babišáci, ušáci. Jednoho jmenuje Kvakin. Ukázkový kousek. Ona totiž ta korupce, mrška neuchopitelná není ani tak o korupci prachů v igelitkách, ale hlavně o klientelismu.
Já na bráchu, brácha na mě. Jak to chcete trestat?

V podstatě jde o klany kluků a holek, které spolu mluví a dohazují zakázky jeden druhému, respektive dávají posty, z kterých jsou prebendy. V politice, v kultuře, v byznysu. Že se k tomu přidá nula na konci, někdy i dvě je jasné. A tak po klanech z politických partají, přicházejí t.zv. občanské iniciativy.
Je jedno jak klan pojmenujete.

Opět jsou to kucí a holky, co spolu mluví.
Máma půjde do ojroparlamentu, táta dostane sociologický výzkum s grantíkem z Brusele a strejda z Brna o tom natočí výživný filmeček.Pak si je pozve strejda Ivan do show "Zpívá (blbě) a inkasuje (moc dobře) celá rodina" a kruh se uzavře.
Spokojeni jsou všichni.Ti z party, ostatní ne.
Mimochodem, mám ten pořad i showmana v oblibě. Jeden z mála co sleduju ale kdyby měl showman více dorostlých potomků a Ivanka více příbuzných ostrouhali by Štern i Matásková. Pomalu se to mění v rodinný cirkus Berousků s mečícím kozlem, který se kroutí jako Mick Jagger.Jen mu to nezpívá.
Ale sype to, expanduje.
Když se to projede u voleb, jde se na to přes iniciativy. Třešničkou na dortu je časopis. Na rozdíl od show neuvěřitelně blbý. Stejně jako přiblblá reklama Mattoni. Tu natočí další z party.

A tak je to se vším, show je pouze modelový případ.
Špičkou ledovce je utváření všelijakých samozvaných lidových výborů, které budou kontrolovat, bez ohledu na ústavu, která je založena na systému soupeření politických subjektů, bez ohledu na právo, které nemůže suplovat žádná samozvaná komise, bez ohledu na to, jak solidní jména jsou navrhována.
Sebemravnější vědkyně nemůže do některých oblastí vidět.

Celé to připomíná to, co bylo po nástupu Václava Havla (nic proti němu) do funkce. Opět se opráší koloběžky a budou si vybraní užívat.Bude veselo. Pouze u nich.Zpití mocí už tu bylo.Havel je mrtev, tak se vytáhne brácha a vědkyně, aby se za ně schoval zástup hladových.
Pan Pehe přijde radit, stihne to levou zadní k ředitelování i psaní článečků, Hvíž´dala bude psát oslavné článečky a sem tam zprivatizuje nějaký zbytek.

Co spojuje články pane Pehe a Hvížďaly?
Obava.Nedivím se jim, chápu to.
Brzděte revoluční kvas. Revolucionář může zrekvírovat i naše majetky a nemusí si vybrat nás-starou gardu- za poradce.Pehe dokonce laškuje o konci demokracie, vytahuje tu komunisty, tu světazprávce, dělá přemet za přemetem.
S demokracii je to-možná- jako s punkem.
Kolikrát jsem viděl nápis Punk is Dead?

Co s tím?
Neporadím. Nejsem ani Pehe, ani volič ODS, ani přítel samozvaneckých iniciativ.
Ale pokud je ústava koncipovaná jako soutěž politických subjektů, tak je třeba si uvědomit, že pokud budu střílet z Aurory jdu proti ústavě a nemohu se jí, ani jejích instrumentů- jako Mařenka- dovolávat.
Na náměstí mohu řvát co chci a tady psát-když pan Stejskal očko přimhouří- psát co chci také.
Zatím!

Pak je dobré občas kouknout přes plot, kde se pokládá jedna vláda za druhou a popřemejšlet, zda je chyba skutečně v blbých 27 účetních.
Odejde jeden, přijde druhý. Zadání se změní?
Obávám se, že ne, že se pouze dostane k lizu jiná parta.
30. 04. 2012 | 07:18

Pepa Řepa napsal(a):

Světaspráve
ale to je vlastně fuk.
Jen je třeba si uvědomit, že v závětří čekají na výstřel z Aurory další pašáci. Od Falmerů, po Vandase.
30. 04. 2012 | 07:22

Honza napsal(a):

No, že ze zřízením téhle komise nesouhlasí náš víkendový student Benda, se ani nedivím, ten už nemá v parlamentu dávno co dělat. je vidět, že pražáci jsou slabodušší, když něco takového mohli znovu zvolit! Jinak zase žvanil Gabal není pro mne zárukou slušnosti! Tak nevím, kde ty poctivé vzít, nevidím je ani na jedné straně!
30. 04. 2012 | 07:30

Icík napsal(a):

Ten Gabal, to je opravdu správná volba!
30. 04. 2012 | 07:32

zemedelec napsal(a):

Pane Pepa Řepa.
Troch tomu dát rovinu,ať je to k pochopení.
Jenom něco přidám.
Jaká pak soutěž politických subjektů,když je to založeno na podrazech a ne na rozličných pojetích řešení nejen hospodářských potíží.Proč asi vzniká tolik iniciatív.Proč tady není možnost referenda odvolat neschopnou vládu.Proč máte takoví strach s Falmerú a Vandasů,co děláte proto,abyste ten strach neměl a ani nás s tím nemuseli strašit.
30. 04. 2012 | 08:05

nestranný napsal(a):

Kde jsou výkřiky pana Bendy o spoluvládnutí grupy paní Peak,kterou také nikdo nevolil?
30. 04. 2012 | 08:09

vico napsal(a):

Gabal - hvězda televizních debat prvních měsíců a let po sametové revoluci, kdy spoluurčoval, kdo dostane a kdo nedostane důvěru KC OF nikterak překvapivě se dožaduje téhož co i církev svatá : " Ukradli jste nám stát, vraťte ho zpátky."

A k tomu Hvížďala dodává : Pokud ho nevrátíte Gabalovi, Rychlíkovi a 23 iniciativám/na netu jsem se marně snažil rozklíčit o jaké iniciativy jde/ , vezmou si ho "lopaty", které chtějí totéž - vrátit " ztracenou vládu věcí svých".

Iniciativa Gabala a Rychlíka v mikroklimatu poloalternativního divadla se pod obřím zvětšovacím mediálním sklem jeví jako uragán,ale když ten malý hlouček vyleze z divadla na "Zelňák",ve vteřině splyne mezi místními trhovci.

Kluci si neuvědomují, že bivakují u staré řeky a vlna nových příležitostí se přežene úplně jiným korytem.
30. 04. 2012 | 08:14

Pepa Řepa napsal(a):

zemědělec
nejsem skalní straník, zvláště po kousku, který vyvedl geniální guvernér Hrdina nám, Balbínům. Prozradím Vám sladké tajemství.
Politika je-kromě jiného-založena i na podrazech, nevěrách ba i někdy na incestu.
Všude, nedělejte si iluze.

Volby vyhraje socan. Do roka jsou demonstrace zpět. Kalousek udělal jednu chybu, začal odrbáváním chudých a hlavně i handycapovaných, rovnátka na to půjdou stejně, jen pořadí bude jiné. Budou se zdańovat nemovitosti, bazény, lepší auta. To ale stačit nebude, bohatec vám uteče. Pak dojde opět na ty, kterými Kalousek začal. Střední třída dostane za uši.Jste na stejné parketě, protáhnou se xifty i vlastníkům garsonky v osobním vlastnictví. I to je majetek.

Pokud se socan spojí s bolševikem nastane štěpení ČSSD. Pro ty slušnější to bude nepřijatelné. Mimochodem, poslední slušný socan odešel s Battěkem, ta parta je stejně nenažraná jako ODS, Palas je Řebíček a Dientsbier je pouze Benda naruby. Stejně fedrovaný.Stejná imitace tatky.

Parta sirotků VH (mám ho za disent v úctě) ví, že nemá šanci, zvláště po propadu zelených. Byl to polibek smrti neschopným. Tak čeká za bukem a tvoří konkurenční lidové gardy.
Koho budete volit je vaše věc.Meradím, nejsem šlápota a jeho:Volím V.V.
Odvolávání vlády treferendem je pitomost. To Vám vysvětlí každý právník, který se o ústavní právo otřel. Stejně tak je protiprávní a protiústavní vytváření všelijakých lidových soudních tribunálů.
Že to bude opět volba nejnenšího zla, je nepochybné.
30. 04. 2012 | 08:42

Jag napsal(a):

FIREMNÍ DEMKRACIE......jako jméno dobrý název pro dnešní marasmus,ale pro občany to znamená porušování Ústavy ČR,porušování práv občana a firemní příkaz....DRŽ HUBU A DĚLEJ,nejseš tady pánem a nemáš žádné práva kromě těch,co ti firemní demokracie dovolí.Této zvrhlosti je reprezentant Klaus,Zeman,Nečas a hlavně Kalousek.Tak pokud chcete normální systém demokracie,tak si to pamatujte čeští občané.NEBO JSTE POŘÁD NEVYLÉČENÉ OVCE?
30. 04. 2012 | 08:44

Pepa Řepa napsal(a):

Ale byl by to hezký název pro slepenec.
HUSA NA PROVÁZKU

Kdo bude husa je jasné. Otázkou je, kdo bude tahat za provázek?
Že by Bolek?
Tuhle dostal grantík na farmu.
Inu, sociální případ, je sociální případ.
30. 04. 2012 | 09:01

Pepa Řepa napsal(a):

"Ukradli jste nám stát, vraťte ho zpátky."

zajímavá paralela s arabskou revolucí.
Na náměstí Tahrír byla minulý týden džambodemonstrace pod heslem.
"Ukradli jste nám revoluci, vraťte ji zpátky."

Malý kvíz.
Demonstrovali:
a, Sekulární demokraté
b, muslimští bratříci
c, agenti Mossadu

tak co revoluční Cimrmani?
Kdo šlohnul tlačenku?
Někdo ukradne důl Bezruč, jiný revoluci, další celý stát.
Inu - globalizace.
:-)
30. 04. 2012 | 09:21

Daňový poplatník napsal(a):

To Pepa Řepa:
Já bych se nebál dokonce ani vlády komunistů, podporovanou ČSSD, protože ke změnám v Česku dojde teprve, až to praskne v Německu. A i tam bylo před válkou dlouho na vážkách, zda to vyhrají komunisté, nebo nacisté.
Protože ovečky je potřeba stříhat a případně posílat na jatka, ale taky je nutné jim dát nažrat a ochránit před vlky.
30. 04. 2012 | 09:25

dříve čtenář napsal(a):

Pepa Řepa. S prvním příspěvkem zcela souhlasím. S dalšími už méně. Já vidím začátek řešení v dodržování zákona, dále jeho upřesnění tak, aby zloděj, který ukradne 40 mil. nemusel vracet jen 4 mil. a dostat podmínku. Aby hušák neměl beztrestnost zajištěnou už dopředu, aby řebíček a jemu podobní, se museli bát, zda se nad jejich nakradenými impériemi nestahují mraky... Na západ od nás naštěstí ještě daleko menší aférky způsobují nejen odstoupení politiků.
Nevím, kdo bude mít odvahu bojovat s mafiemi o změnu zákonů, soudnictví, práva... Třeba se stane zázrak a někdo bezdětný, nemajetný, nezkorumpovatelný, vnoří opatrně do naší justice svůj prstík. Jsem asi převeliký idealista...
Jinak souhlas, že s revolucemi a násilnými změnami se nic nevyřeší.
Církvím se lidi nepodařilo převychovat. Nebude to náhodou tím, že svou vlastní chamtivostí nám dávají špatný příklad?
Hned po změnách v justici se mi jeví, nastolit jako nejdůležitější, změny ve školství, kultuře a vzdělávání.
Už dost, Thomas Moore je protí mě břídil!
P.S. A to jsem nenapsal, co s finančními oligarchiemi, které ve cca 14 spoolečnostech vlastní přes 90% světového majetku...
30. 04. 2012 | 09:36

Radovan II. napsal(a):

Pane Hvížďalo, levice je jen jedna a to jsou slušní občané co nemyslí jen na sebe a na své prachy. Opačně pravice to je v českých "vodách"podivná strana", která nemá historii, a my slušní a pracovití občané si na ni nebudeme zvykat.Levici různi čeští darebáci v USA jen pomlouvají, ale tam je tolik exesů, že Česko bylo ráj. Těch pár procent zblblých a nemocných lidí z peněz nemůžeme ani za slušné občany Česka počítat. Zkreslují historii, lžou a stále kradou a bohužel i vraždí,. Zákeřně přes bílé koně, bez soudů. háží své oběti do přehrad a zakopávají v lesích. Stále se pohřešuje 5 tisíc slušných občanů, je to víc jak v totalitě za 50 let.A to ta většina ukřivděných porušovala platné zákony země, v USA se za to střílelo na počkání. Bohužel. To komunisté poctivě všechno zdokumentovali ,proto se všechno ví.Tenkrát vražidil i disidenti, ale to se nesmí říkat, protože dostali za to odměny. Teď se neví nic, kdo nakradl a kolik a kolik bylo příkazů k likvidaci a kolik lidí zase z politických a ekonomických důvodů v Česku za 22 let zařvalo. I am sorry. Budoucnost nebude mít žádné doklady o darebácích, jen pamětníci doufám píší pravdivé paměti.
Bohužel pane Hvížďalo, taková je smutná pravda, revoluce 1989 neměla za úkol zlepšení lidských práv, ale rozdělit zemi na bohaté - co nakradli a kradou dál, a ty druhé, co byli vždy slušní a pracovití ale jsou chudí. Tohle řekl jeden velmi známý český chirurg měl svatou pravdu. Tady nešlo o žádnou demokracii a svobodu.Teď mohu říkat že Klaus a Nečas je vůl a je to možná pravda ale psí hlas do nebe nejde. Nepomohou ani demonstrace, to je ta nová česká demokracie. A tuto nepodařenou revoluci chceme vyvážet do Číny, klamat lidi dál, ale už nejsme tak hloupí jak v roce 1989. Byl jsem v Číně, tam se porušují lidská práva mnohem méně než u nás. Někteří novináři žijí ještě z dokumentů před 20 lety, píší o tom kde nebyli a lžou. Také na Kubě kdo byl tak ví své. Není tam takové bohatství jako v USA, ale tam nedělají z lidi blbce jako u nás. A obyčejní občané nemají o násobky nižší platy.Tady máme absurdní platovou reformu, ti co dělají skoro ho mají přes 100 tisíc, mají destíky poradců, IQ nizké a vládnou chytrým a slušným lidem. Tady by chtělo pár sprosťáků český národ degradovat na africké otroky. Ale tomu bude brzy konec. Naši občané si těžko budou zvykat na vykořisťování dárebáky a zloději, jsme jiná země a díky za to. My občané se nebudeme vracet do 18. století - kdy vládly takové poměry.
I am sorry.
Dost bolo této vlády, ODS, zbohatlíků, tunelářů,podvodníků, a jak řekl Jan Sladký Kozina do dne a do roka a tady určitě dříve.
Nedělejte z českého národa blbce. Český národ byl zvyklý se vzdělávat a být o v obraze, na to noví mladí doplatí, nečtou a nechají sebou vláčet a orat jen pro prachy. Tohle nikdo slušný v roce 1989 nechtěl, jen tuneláři a podvodníci z pravých stran.Komu se nebudou líbit spravedlivé a demokratické poměry, kde se bude platit za práci a ne za kecy, ať si chystá kufry, stejně je nás na tak malou ekonomiku moc. I am sorry. Nejsme outsiders.
30. 04. 2012 | 10:32

tata napsal(a):

Pepa Řepa

na co tak dlouhé okecavaní,ano určitě se da z hodně věcma souhlasit,jedno ovšem jako nit všema přispěvky u VÁS ASPON VĚŘÍM ŽE JSTE OTOM PŘESVEDČEN,U jinych je to jen učelovost,ale kdyby mělo platit co jste napsal byli bysme někde na urovni prvobitně pospolné společnosti.TYDLE SOU SICE ŠPATNÍ ALE PO NICH TO BUDE HORŠÍ......jak sem napsal stěmito příspěvky se roztrhl pytel a proč protože to co se ted děje se už slušnymi lidmi nedá obhajit

A TADY UZNAVÁM že rozdilné vysledky vychazej i z rozdilneho pohledu a vyhodnocení co zde bylo,jenže podle mě jsou fakta které vy ignorujete myslim i u VAS je to spíše pravicový pohled.

ANO kradení je už systemové je možné že ač dosud přece jen levice kradla meně ne tak systemově co odhalily afery DROBIL ,JANOUŠEK,NIC takového rosahu levice meměla takže musím vidět rozdíl je značně nepravděpodobné že kdyby ano že by se to neprovalilo,ano systém už je nastaven a je otazka jestli levicovym šibalum to bude vyhovovat nebo použijou pud sebezachovy.....ovšem rozdíl zde je tito jasně ukazují že ho nemaj ani nahodou,
30. 04. 2012 | 10:37

český maloměšťák napsal(a):

Pokud je zde silné a oprávněné podezření, že někdo kšeftuje s informacemi BIS, anebo je zneužívá /nepříklad k vydírání či ovládání lidí/, popřípadě je přímo předává Mafii - aby ta včas přijala taková opatření , že se úspěšně vyhne chystaným policejním akcím a pokud premiér naprosto pohrdá parlamentní komisí pro kontrolu BIS...tak je zcela pochopitelné, že taková iniciativa od občanů / tedy i voličů, daňových poplatníků.../ vzešla.
A je v podstatě nutná.

Jen si myslím, že bez zákona o zločinném spolčování mafijního typu bude výstup z této, ale v podstatě jakékoliv komise - bezzubý. A může tak paradoxně posílit u lidí frustraci z toho, že instituce nefungují tak , jak by měly....
------------
Je absurdní, aby s Mafií bojovali ti, co k ní patří či s ní spolupracují
V tom má John pravdu.
Jen se podívejte na komisi pro kontrolu NKÚ - předsedal ji Škarka.
To už ať rovnou v poslanecké komisi pro kontrolu BIS zasednou v předsednictvu Vondra a Drobil.
Mimochodem toto jsou přesně ty důvody, proč ještě nikdy žádná poslanecká komise nic nevyřešila - nevyšetřila...vy byste snad vyšetřovali sami sebe ???

Hvížďala
Pane Hvížďalo - a bude ODS proti občanské komisi /je to neš%tastné slovo, ale např. v USA není tak zprofanované ja ko u nás/....pokud jí bude předsedat například Řebíček a místopředsedat Drobil s Dalíkem ?
To by snad mohlo na výkonné radě /při účastí například Dlouhého či DRobila/..todlencto by snad projít mohlo, no ni ?

http://www.ods.cz/nasi-lide/vykonna-rada

:(
30. 04. 2012 | 10:51

český maloměšťák napsal(a):

Znovu k onomu "ti jsou na hovno, ale místo nich přijdou ještě horší" . :

Poslyšte - pokud máte doma partnera či partnerku, který vás bije, nadává vám, podvádí vás, krade, ubližuje dětem, je všeobecně odporný / á/ vám i celé vašé rodině...
...pokud i v takové situaci hájíte stanovisko, že " no a co, jiný / á/ nebude lepší"...

....tak se rovnou nechtě prodat do Somálska nebo kde to za otroka /otrokyni/.
Aspoň z toho bude mít váš partner /ka/ kšeft.

Maucta.

P.S. Souhlasím s tatou - jde o účelovou relativizaci zla. Účelovou a otrockou relativizaci - jakýsi perverzní fatalismus... že se stejně nedá nic dělat.
Je zvláštní, že takový názor vychází z per /klávesnic/ tkzv. sebedeklarovaných pravičáků...že právě tito zastávají takovou otrockou, poraženeckou filozofii.
Jako jeden muž - a přitom kolektivismem pohrdají.
Vzbuzuje to podezření, zda ta " jejich" pravicovost není jenom manifestní - a že je to vlastně tak jen bolševismus převrácený naruby.
30. 04. 2012 | 11:00

Dalibor.M napsal(a):

Drozde , další volby vyhrají komundíři. Ale neboj se - mladou frontu už ti za tvého života nestihnou znárodnit, a přinejhorším zase vytáhneš jak jsi byl za mlada aktivista KSČ a pak jsi jel rozvracet západ. Další disidentská kariéra je ti otevřena. Lidi jako ty to vždy umí
30. 04. 2012 | 11:08

Šašek z Jihlavy napsal(a):

vico
S tím Gabalem jste to trefil, doufám, že je dost profláknutý na to, aby si ho jakákoliv iniciativa vybrala za předáka.

Daňový poplatník
Souhlasím s poslední větou

dříve čtenář
Ve slabších chvílích mám stejná přání, bohužel, to čekání na elementární spravedlnost je nekonečné, revolucemi a násilím se nic nevyřeší, s tím souhlasím, přesto občas vypuknou, současná garnitura si o to koleduje.
30. 04. 2012 | 11:14

Carlos V. napsal(a):

český maloměšťák : vláda nesmí padnout.

Jde totiž o to, že pravicoví voliči ještě povětšinou neprozřeli. Dost možná časem pochopí, že naše současná pravice pracuje ve prospěch kmotrů, bank a církví - a že liberální myšlenky jsou jí blízké jen potud, pokud krmí jejich voliče.
30. 04. 2012 | 11:21

Dáša N. napsal(a):

Daňový poplatník
Blbé ovce, které se ještě někdy nechají poslat na jatka. Uzrál čas, aby na jatkách skončil vlk. Nemyslím toho, co sem někdy píše.
30. 04. 2012 | 11:37

český maloměšťák napsal(a):

Carlos V.
Nemyslím si, že jsou to " pravicoví voliči". Ale to je na delší debatu - kdo bude volit tu kterou stranu, i kdyby mu její předeseda vrazil rozžhavenou tyč do zadnice , kroutil s ní a říkal mu, drž - ty dobytku....
:)

Já se ale hlavně divím tomu, jak manifestní pravičáci horují proti čemukoliv, co by mohlo napomoci rozkrýt tu šílenou spleť vztahůa vazeb založených na korupci, vydírání, uplácení...
Mně je jedno, koho se podaří konečně pohnat k zodpovědnosti za všechny ty lumpárny a kontinuální znevěrohodňování a rozkládání páteřních isntitucí státu. Jestli to bude člen ODS, ČSSD, exbratr či exsestra, veverka či exveverka...pokud bude usvědčen.

Vždyť je to tak trapné - jakýsi člověk už to neunese, přimaluje na samolepku / která se stejně strhne a žádný autolak tak poničen není/ těm, o kterých se nejen on domnívá, že nezastupují voliče ale Mafii....přimaluje jim tykadélka...a jde sedět.
A ti, co tady systematicky rozkládají náš kulturně - civilizační rámec...ti se mu budou znovu chehtat z přiblblých bilbordů natištěných a vylepených i za jeho peníze...

...to je tak trapné, že ten, kdo tohle hájí jakýmsi formálním právem - by si měl prohnat hlavu koulí.
Nebo si alespoň nafackovat. Nebo si nechat nafackovat. :))

Mějte se. / vím, že na státních institucích a jejich potřebnosti se neshodneme...ale nechci se dnes hádat..../
30. 04. 2012 | 11:41

kkorupčník a reakcionář napsal(a):

sténě,
levice vždycky přijde nějak na to, jak voliče podmazat.

a korumpuje tak dlouho,
dokavád jí nedojdou peníze ostatních lidí :-)))
30. 04. 2012 | 12:20

30 kacek napsal(a):

kdyzse potrebuji nechat zmanipulovat, takjedine od manzelky:D..
hihi
že vam to stoji zato,
v hentem teplicku reagovat na patentní moudré hlavy,
a zanadávat si na svou vlastní zbabělost a neschopnost :-)))
(zdravím vyjímky)
hihi
vona nejen ODS...
"díky za kazdé další ráno"

zbytek je marketYng, jen vymyvani mozku

aje vlastně úplně jedno,
kdo vládne, či se snaží.
Ono to asi jde zu grunt poměrně rychle
a bez ohledu kdo sedí na Hradě a nebo kdo ve Strakově akad...
kčemu je vláda,kdyžse bojí říct voličům, žejsou vháji?Nanic?

lepší alternativa tu je!
volit KSČSSD!
Když se nad tím člověk zamyslí, dává to smysl.
Podle mne současný systém má jistý zákonitý a nezvratitelný vývoj. Státní monopol na padělání peněz a centrální plánování peněžní zásoby a úrokových měr nutně musí vést k hyperinflaci.
Demokracie nutně vede k socialismu a ten k hospodářskému kolapsu.

Takže otázka podle mne zní takto:
chceme raději kolaps dříve, nebo preferujeme maximální protahování agónie (pomocí eurovalů, "úspor", růstu daní, QE, ZIRP, LTRO, ...)?
Chceme dalších 10 či nedej Bože 20 let platit 60% daně?
Chceme dalších 15 let posílat peníze do černé díry státní průběžné penzijní pyramidové hry, abychom pak stejně žádnou penzi nedostali?
Já chápu, že z toho lidé mají strach,
strach z neznáma a ze změny - a tak podporují snahy o oddálení kolapsu. Ale racionální to moc není.
Racionální je se připravit na nevynutelné a katarzi uspíšit.

Čím později to přijde, tím to bude horší.
Za 10 let budou dluhy ještě vyšší,
lidí v penzijním věku bude ještě více, atd...
30. 04. 2012 | 12:47

Carlos V. napsal(a):

český maloměšťák : jestli narážíte na anonymní akcie, pak argumenty třeba o závisti chápu. Sám v této oblasti poněkud přechyluju ;-). Pro korupčníky je totiž velmi jednoduché nahradit anonymní akcie strukturami přes Karibik, HonkKong či třeba holandskou či jinou nadaci. Vždyt vidíte kauzu Promopro. Pak nevím zdali prosté prodražení pomůže.

A pomůže povinnost odtajnit majitele ? A jsme zpátky u Promopro... A to nemluvím o "nominee shareholders".

A odtajnit subdodavatele ? A co jejich subdodavatele ? Nenarážíme na hranici možného ?

A vrací se mi to zpět ... čím méně toho stát utratí, tím méně se toho ukradne. Ta úměra je tam bez debat ;-).
30. 04. 2012 | 12:52

Princ Drsoň napsal(a):

Ad černé stavby.
Češi jsou naprostí primitivové, o tom se člověk neustále přesvědčuje. Vůbec je nenapadne že to NĚKDO jen tak, či spíše na základě něčího LOBBINGU určil, že nějaká oblast, ve které mají nemovitosti KONKRÉTNÍ LIDÉ, kterých se NIKDO NEPTAL bude "Chráněnou krajinnou oblastí" a pozemek ve vlastnictví KONKÉTNÍHO ČLOVĚKA prohlásí nějací úředníci na přání kdoví koho za "rekreační zeleň."
Češi jsou tak nebetyčně pitomí, že si myslí, že to konkrétní určování pozemků je snad od Pánaboha...
Přitom se konkrétné obce třeba na Šumavě brání, aby je někdo prohlásil za "chráněnou krajinnou oblast," aby se tam vůbec dalo žít. Je to loupež pozemků za bélého dne!!!
30. 04. 2012 | 13:46

Jane napsal(a):

Pane Hvížďalo,

dopustil jste se v článku tří hrubých chyb, nikoliv syntaktických či pravopisných, ale chyb sémantických.

1.
píšete:
"Je ale poněkud absurdní, když se nejhlasitěji proti občanským sdružení vymezuje strana, která se jmenuje Občanská demokratická strana".

Absurdním není vymezování se ODS, nýbrž JEJÍ NÁZEV!

2.
píšete:
"ODS ztrácí pud sebezáchovy"

Absurdita názvu ODS se netýká pouze slova "občanská", ale i slova "demokratická". V praxi to znamená, že o pudu sebezáchovy nerozhodují členové, ale ústy vedení ODS ti, kteří ji řídí.
Oni MAJÍ NAOPAK PUD SEBEZÁCHOVY ZNAČNÝ. Je známo, že rozkradené peníze mizí na anonymních účtech, vybírány jsou spolehlivé finanční instituce, Jejich investice jsou dobře diverzifikovány.

3.
píšete
Uvědomuje si vůbec Marek Benda, komu svými postoji posluhuje?

Neposluhuje vůbec nikomu. Představme si například nedůvěryhodnou zásahovou jednotku doplněnou pro kontrolu před akcí několika amatéry z řad občanských iniciativ, kterým budou rozdány zbraně, které nikdy předtím neviděli.
Podobné to je s amatérským osazenstvem jakékoliv komise. Morálně kredibilní režistér, který celý život stál jen na divadelních prknech je sotva schopen rozumět mafiánským praktikým, natož je potom identifikovat a rozkrývat.

Takže pane Hvížďalo, nejsem oprávnen vás klasifikovat. Ve škole by tpo bylo za 4.
30. 04. 2012 | 13:55

Šašek z Jihlavy napsal(a):

Jane
Myslím, že se v hodnocení mýlíte. Pan Hvížďala správně poukázal na absurditu názvu ODS s tím, co nebo koho dnes reprezentuje.
Že ztrácí ve své aroganci pud sebezáchovy je zřejmé.
S tím režisérem je to také vedle, režisér nestojí zpravidla na prknech jeviště, ale režíruje různá dramata a komedie po předchozím nastudování a úpravách textů z odstupu. Je mnohdy z celého ansámblu jediný (vedle dramaturga), který od začátku zná průběh i závěrečné rozuzlení. Proto může docela dobře fungovat i v politice. Bárta a jemu podobní by se možná v divadle uchytili. Janoušek přece zrežíroval pražskou frašku dokonale, jen opona spadla poněkud předčasně (vlastně klec).
30. 04. 2012 | 15:30

mejla napsal(a):

Mne by tedy spíše od pana Hvížďaly zajímaly podrobnosti privatizace Mladé Fronty, task jak ji provedli začátkem 90. let a která i z Hvižďaly udělala milionáře.
30. 04. 2012 | 15:39

Mirek napsal(a):

Copak Benda, tomu už pracujou nervy delší dobu. Jediné co umí, je vykládat, jaký byl jeho "éééééééé" fotřík zasloužilý pravdaláskař. Dokonce pro něj založili úřad v němž nemohl svou mentální nemoucností příliš škodit. Benda se moc rozčilovat nemusí, dlouho už se s ním po dobrém zacházet nebude. Ale odkráglují ho vlastní modří soudruzi, ti jsou na to lépe zařízení než občané. Z jeho výroků už musí mít docela hrůzu. Ještě neodeznělo jeho nedávné k zákonu o obecném referendu "Ať si 250000 lidí něco klidně vymyslí, když to bude podle nás kravina, můžeme to stopnout."
30. 04. 2012 | 18:40

Jirka2J napsal(a):

Jak s názory pana Marka Bendy většinou nesoulasím, tak tady mu musím dát za pravdu. Ať již v tom názoru na laickou komisi BIS nebo na ukazování, veřejný pranýř, kdo je dobrý a kdo ne. Na to opravdu máme nezávislé soudy a inicitivy by měli jen hlídat, zda jsou opravdu nezávislé a zda se k nim všechny kauzy dostanou, ne pořádt hony na čarodejnice, i když je 30. dubna.
A že poslanecké komise nic nevyšetřily, no k tomu taky nebyly zřízeny. Ty byly zřízeny proto, aby poslanci nepříč politickým spekterem vše na všechny věděli a tím se navzájem drželi v šachu a společně mohli rozkrádat stát, pravda nebo snaha něco vyšetřit, ale jděte ...
30. 04. 2012 | 18:46

Inci napsal(a):

Pane Hvížďalo už vopraudu blbnete ... stáří klepe na dveře , stejně jako u Klause ...

Všichni si dobře na kořeny ODS pamatujeme ... Lájos Bács , Rádžív Singha a nějakej Pepa z Hongkongu ...

Tato strana je bez kořenů , na stromu života naší mladé demokratické společnosti nemá sebemenší zásluhy , tato parta od samého počátku jen kradla ...

Kam se na to hrabe utržení jablka Adamem a Evou . Odéesáčtí úderníci rovnou jabloň porazili ... náš stát se z toho už nejspíš nevzpamatuje ...
30. 04. 2012 | 19:04

Pozůstalý z Pchjongjangu napsal(a):

To Inci / 19:04

Výborně.

Co věta, to definice jak dobře mířená rána karabáčem...

Pobavilo mne, jak Hvížďala dvacet let po převratu hovoří stále ještě o "křehké české demokracii"...

Když se mluvčím iniciativy "Ukradli jste nám stát, vraťte nám jej zpět" stane známý luftmenš Gabal, jenž nechyběl - jak by také mohl- ani na zámku v Kolodějích, když se zde na počátku 90. let "pekla" privatizace, není k tomu již co kloudně dodat.

A k tomu jurodivý tribun všech rrrevolučních happeningů B. Rychlík, ochraňuj nás Pánbu i Benda jr.!
30. 04. 2012 | 20:26

Psycholog napsal(a):

Tak jste se penziste hezky vypovidali.
Zadny smysl ty vase prispevky sice nedavaji, ale mate z toho jakysi dojem osobniho uspokojeni.
Je to misto navstevy doktora !
Tak ted honem spat !
30. 04. 2012 | 22:18

asfaltová holubice napsal(a):

Pepo Řepo,

Proč, ptám se, PROČ ??? jste opustili bojiště a právě nyní, kdy se Balbínova poetická strana měla a mohla stát hegemonem české střednice?
Proč zcela rezignujete na světodějné úkoly, které před vás Pán postavil?

Proč jste nechali tento národ zcela napospas temnému Dukovi, Kalouskovi, Pehemu, Knížeti a Hvížďalovi?

Proč (v koalici s nimi a jejich prostřednictvím) alespoň částečně nekorigujete světovou politiku a zbavujete nás a naše děti i té nejneparnější jiskérky naděje, že by lidstvo mohlo nějakým legračním omylem Vámi rozesmátého Všemohoucího přežít?
30. 04. 2012 | 23:04

henry ksedtat napsal(a):

ne ODS, ale VY, Hvížďalo, ztrácíte i poslední zbytky sebezáchovného pudu. Vy od počátku řvete o občanské společnosti jen proto, že byste nikdy ve volbách neuspěli, VY teď sliníte nad počínáním kovaného bolševika Štěcha, který dělá všechno, aby mu lůza pomohla udržet koryto. Už jenom VY. I ten Pehe už poznal, že tihle ho pověsí hned ve druhém sledu. Já vím, vy si ještě myslíte, že vezmete kramle zpátky do Němec a zase budete rozdávat rozumy. Doufám, že se už to ani vám nepovede.
30. 04. 2012 | 23:17

kočka šklíba napsal(a):

Psycholog napsal(a):

Tak jste se penziste hezky vypovidali.
Zadny smysl ty vase prispevky sice nedavaji, ale mate z toho jakysi dojem osobniho uspokojeni.
Je to misto navstevy doktora !
Tak ted honem spat !
30. 04. 2012 | 22:18

Ano milý psychologu a teď napište něco k blogu a pak vysvětlete,jako vysokoškolsky vzdělaný a zřejmě pravoun, tedy ten inteligentní a ušlechtilý občan ;),psychologu , proč diskutují nazýváte penzisty ;). Nemám nic proti penzistům, naopak, myslím si , že svým rozhledem a vzděláním strčí do kapsy většinu vám podobným, ale jen tak by mě zajímalo z čeho jste při s vém nálepkování vyšel ;). Jistě nám to rád vysvětlíte :D.
01. 05. 2012 | 01:42

Pepa Řepa napsal(a):

asfaltová holubice
smutný příběh o zradě geniálního guvergaunera, nevyplńujícího formuláře a místo toho kupujícího hospodu za hospodou.Matička strana zemřela na zradu a lenost.
Je to smutné, ale je to tak.
A tak to bylo slibně rozjetý, pobočka-restaurační- je přece zařízení v každé vesnici.
Vidím za tím hanebné spiknutí EU, neb strana ignorovala veškeré hygienické předpisy o bezdotykových bateriích na WC nemluvě, i dveře na WC jste musela držet nohou.Jak je to teď nevím.Nechodím tam. Jsem spící agent 008.

Jsme v ilegalitě, připravujeme VŘBR, jen nevíme který říjen to bude.Asi únor, poučili jsme se u bolševika, je třeba klamat tělem. Já jsem ministr pro media ve vládě stínů, ale nikomu to neříkejte.
Dukovi po krku nepůjdu, neb jsem papeženec, Halíkova ovečka z papeženecké balbínovské platformy.
Smutné je, že jsem sám, víc nás není otec Balbinus by byl zklamán.
Osamělost přespolního spáče.

I tady bych chtěl omluvit účast hovorky11, Almosta, Občana, veverky, Koziny a ostastních rudokožců, mají slavný den,vzpomínají na Milouše a Gustu.

S pozdravem:proti gustu žádný dišputát
De Gustibus non disputandum est
01. 05. 2012 | 07:31

Pepa Řepa napsal(a):

asfaltová holubice
Vy to taky nemáte lehký, furt do Vás někdo střílí.
I na OH v Londýně.
01. 05. 2012 | 07:34

anti politik napsal(a):

Bože pokud je v této nové občanské iniciativě Gabal, tak je to zase tunel na občany! Vžyť k nim patřil a patří! Jak může parazit, který vydával studie o romech jak na běžícím páse, kterými se nikdo nikdy neřídil za státní miliony a granty (a nemálo miliónů a grantů) chtít vrátit stát? Vždyť na penězích tohohle hnusnýho systému si udělal kariéru a nadělal majetek! Tady už snad opravdu nikdo slušný o politiku nezavadí, jen lidský odpad a další lůza, který jde jen o moc a prachy! Tihle lidé berou naději už jen tím, že se naser... všude, i do původně slušných a proobčanských iniciativ! Tohle pronikání režimních poskoků mezi slušné lidi musíme zarazit nebo zprofanují i občanský hněv a přesměrují nás k jiným, novým, zářnějším zítřejším sračkám!
01. 05. 2012 | 09:24

český maloměšťák napsal(a):

http://www.businessweek.com/news/2012-05-01/occupy-wall-street-plans-global-protests-in-resurgence

"...“Four years after the financial crisis, not a single of the too-big-to-fail banks is smaller; in fact, they all continue to grow in size and risk,” the group’s press office said in an April 26 e-mail.

Five banks -- JPMorgan, Bank of America, Citigroup Inc. (C) (C), Wells Fargo & Co. (WFC) (WFC), and Goldman Sachs Group Inc. (GS) (GS) together held $8.5 trillion in assets at the end of 2011, equal to 56 percent of the U.S. economy, compared with 43 percent in 2006, according to central bankers at the Federal Reserve.

Occupy Wall Street began planning for May Day in January, meeting in churches and union halls with a decision-making system that avoids a single leader. Instead, participants rely on group “break-out” sessions in which clusters discuss such tasks as crowd-building, logistics and communications. ..."

Zdravím pana Kurase a jeho clusterovitou chuchvalcovitost...
:---()
01. 05. 2012 | 10:22

Balkin napsal(a):

Víš co říkal Masaryk. Co ukradneš dnes, to už zítra nikdo neukradne. To je politika vládní koalice a a nové plat(ové) formy
02. 05. 2012 | 16:34

Petr Svetr napsal(a):

Já bych řekl že Benda moc dobře ví co říká a komu tím slouží.
Tento vlastizrádce by měl být pro výstrahu exemplárně potrestán na pranýři.
Mimochodem už je mi jasná užitečnost tohoto nástroje.
11. 05. 2012 | 11:07

Unsefresy napsal(a):

All over the place a person switch you'll find tales around the tough fiscal disorders. Excessive redundancy, real estate money challenges as well as company downturns usually are making to get a challenging Xmas. <a href=>prentice capital management </a> Hedge funds are usually been able by way of a hedge finance advisory company, which is often operate simply by somebody account supervisor or possibly a group of professionals, however the firm can make almost all choices the fund's purchase activities. The particular finance itself will be organized as being a limited liability entity whose companions, users, or investors tend to be passive buyers using little or no voting rights.
07. 07. 2013 | 04:15

Unsefresy napsal(a):

There's no cost to become a puzzle purchaser. http://www.elagat.com/blogs/45019/217624/tutorial-about-michael-zimmerman Prosperous prosperity managing requires an active approach to investment decision that considers not merely market ailments, but potential expansion opportunities too. By deciding on to get an established hedge deposit, profitable people could use the special options in which these kind of cash have to offer. One of the many opportunities which hedge finances produce will be a chance to benefit from many unique variations of financial products in addition to international markets which might be customarily out of stock with a standard audience. It really is by way of this range that this encountered finance supervisor is able to make use of different tactics that will lead to better returns even when the market can be straight down.

http://seaporttattoos.com/war_junkies/groups/new-developments-about-michael-zimmerman-hedge-fund/
http://allocallme.com/new/index.php?do=/blog/126479/in-depth-guide-to-michael-zimmerman-prentice/ http://swallows.x10.mx/index.php?do=/blog/1590/free-guide-to-prentice-capital-management/
http://www.swagovaload.com/index.php?do=/blog/10788/prentice-capital-management-discussed/
30. 07. 2013 | 21:19

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy