Antipolitika politických stran aneb O absenci státního či veřejného zájmu

12. 09. 2012 | 11:47
Přečteno 3837 krát
Připomeňme si nejprve kauzy posledních měsíců a z nich vyplývající fámy a pak se pokusme zamyslet nad tím, o čem tento stav komunikace v českém veřejném prostoru vypovídá.

Nepůjdeme-li příliš do historie, nejzávažnější kauzou bylo březnové zveřejnění odposlechů mezi lobbistou Romanem Janouškem a bývalým primátorem Pavlem Bémem, z kterých vyplývalo, že Janoušek zřejmě ovlivňoval důležité zakázky i obsazování různých důležitých funkcí v Praze, jako například ve VZP. Na to pod vlivem omamných látek Janoušek najel ve voze Porsche na řidičku vozu, jejíž auto nejprve poškodil a ublížil jí těžce na zdraví. Policie mu ani nezabavila řidičský průkaz, výslech dlouho odkládala a on je dodnes na svobodě.

Fámy hovoří o tom, že policie byla zmanipulována. Pavel Bém minulý týden ohlásil, že připravuje návrat do politiky, protože nebyl vyšetřován ani obviněn. Fáma říká, že prý ve stejné době oslavoval miliardu na svém kontě.

Po bleskovém červencovém odvolání ministra spravedlnosti Jiřího Pospíšila, za jehož vedení se emancipovala státní zastupitelství, takže byl zatčen sociálnědemokratický hejtman David Rath s mnohamilionovým úplatkem a po odvolání státních zástupců Rampuly a Grygárka, kteří brzdili vyšetřování kauz jako byla Mostecká uhelná, a kauzy Gripeny a Pandury, byl narychlo instalován nový ministr Pavel Blažek. Oficiálně byl ministr odvolán proto, že vyžadoval pro vězeňství více peněz a málo spořil. Fáma hovoří o tom, že byl odvolán kvůli tomu, aby se přestalo s vyšetřováním ožehavých případů, do kterých jsou zapleteni vysocí politici včetně místopředsedy ODS Pavla Drobila.

Z Dopravního podniku hlavního města Prahy byl v srpnu odvolán generální ředitel Vladimír Lich, když připravil trestní oznámení na několik bývalých členů vedení kvůli předraženým zakázkám. Oficiálně se dopustil manažerských chyb. Fáma praví, že se tak stalo hlavně proto, aby nemohla být podána další trestní oznámení na vysoké funkcionáře.

A nejnovější kauza ze začátku září je o tom, že premiér Petr Nečas ztratil ve sněmovně křehkou majoritu 101 hlasů, protože se našlo šest poslanců, kteří s podporou prezidenta Václava Kluse odmítli schválit zvýšení DPH o jedno procento, milionářskou daň atd. s tím, že je to v rozporu s konzervativní ideologií strany ač skoro všichni tito poslanci donedávna zvýšení DPH podporovali. Fámy hovoří o tom, že se tak stalo proto, že byl zatčen ředitel dotačního úřadu Severozápad a člen výkonné rady ODS Zdeněk Markvard a že ministr zdravotnictví podal trestní oznámení na firmu IZIP, která vyvedla stamiliony z VZP, aniž za ně byla schopna zajistit elektronické zdravotní knížky, které slibovala. Petr Tluchoř a Ivan Fuksa se prý mstí za svá odvolání a Boris Šťastný za trestní oznámení v DPP. Nečasovi by prý odpustili, kdyby se Tluchař stal místopředsedou sněmovny, Šťastný místopředsedou ODS v Praze, Fuksa prezidentem NKU a Šnajdr šéfem VZP. Prezident soustavně oslabuje Petra Nečase, aby mohl více zasahovat do politiky a protože by prý rád aby Temelín dostavovali Rusové. Jeho scénář je údajně následující: Podporovat Zemana, aby se stal prezidentem a ten ho za to jmenuje předsedou vlády, bude-li Klaus zase staronovým šéfem ODS. Tolik fámy.

Za takovéto situace je zcela zbytečné rozebírat i ty nejvážnější zvěsti, které jsem se pokusil shrnout, protože slova v našem veřejném prostoru nemají již dávno žádnou váhu a představují jen mlhu, která má skutečnost zakrýt, což platí stejně o oficiálních prohlášeních jako o fámách. Důležité je pojmenovat to, co mají všechna zmíněná sdělení a jejich autoři společného, a to můžeme konstatovat se stoprocentní jistotou: U všech zmíněných protagonistů převažují soukromé a stranické zájmy nad veřejným či státním zájmem, a to je ten hlavní důvod, proč je naše politická krajina tak nepřehledná. České politice chybí zřetelný úběžník, který by byl všem doma i v zahraničí srozumitelný a na kterém se v každé fungující demokracii musí umět domluvit vláda s opozicí. Jde proto spíše o antipolitiku než o politiku. "A vyplývá to z toho, že máme podivnou představu o tom, co je to stát. My si stát spojujeme s nějakým teritoriem, v němž se cítí bezpečně národ. On ale stát je něco jiného: Stát je politická organizace, ve které vládne nějaká svrchovaná moc, ale také v něm existuje společenská smlouva mezi touto mocí a těmi, kdo ve státě žijí", řekl mi právní filozof Jiří Přibáň. Jinými slovy nám chybí idea české státnosti.

Moderní stát je především právní stát. Myšlenka moderní státnosti musí být založená na tom, že stát může fungovat jen skrze své zákony, a proto svrchovanost je vždycky svrchovanost ústavní, a ne nějaká svrchovanost etnického národa a kmene. A pokud má stát fungovat, pak svrchovanost ústavní musí být absolutní a politici musí sami sebe chápat jako reprezentanty politické vůle, která nesmí nikdy být protiústavní a protizákonná.

Všechny svrchu uvedené případy ale ukazují opačným směrem: naši politici nevědí a zřejmě je to ani nezajímá, co je veřejný zájem, který je vždy nad stranickým zájmem. Jiří Přibáň říká: "Nadřazenost stranické politiky státní politice je něco, čím česká politika tradičně trpěla. Je to dáno i tím, že tady není zakořeněna praxe, kdy v určitých orgánech a situacích postupuje a rozhoduje vláda společně s opozicí. Ukazuje se, že tu existuje politický vzorec chování, ve kterém stranickost vítězí soustavně nad státností. A to má právě za následek, že si i ústavnost vykládají strany jen ke svému prospěchu a zájmům. "

Otázka je, proč tomu tak je? Odpověď je nabíledni: Protože naši politici nepochopili, že politické strany jsou jen jednou z mnoha organizací jako jsou ústavní soudnictví, byrokratický aparát, média veřejné služby atd., které tvoří demokratickou strukturu státu, a proto stranické rozhodování a zájmy nikdy nemohou nahradit zájmy státu. Je tomu tak i proto, že strany nikdy nezastupují všechny občany státu.

Psáno pro ČRo 6

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

David napsal(a):

Pěkně napsané. Naprostý souhlas.

---

"...U všech zmíněných protagonistů převažují

soukromé a stranické zájmy

nad veřejným či státním zájmem, a to je ten hlavní důvod, proč je naše politická krajina tak nepřehledná..."

---

Tu přehlednost jde zlepšit.

Budou volby. Řada problémů vzniká právě špatnou volbou. Proto bychom měli volit podle toho, co který politik už udělal pro lidi nad rámec svých pracovních povinností. Na webové stránce každé politické strany by měl být proto u každého kandidáta uveden i životopis. Ne podle slibů, ale podle činů poznáte je.
12. 09. 2012 | 12:18

Petr z Tábora napsal(a):

Nechci popřít, že některé uváděné fámy mohou být pravdivé. Nicméně nepamatuji se, že bych někdy četl takové politické pohádky, které nenapsal politik. Něco z toho by se mohlo i považovat za manipulaci čtenářem byť už dříve vymyšlenou někým jiným.
12. 09. 2012 | 13:08

babočka napsal(a):

Myslím si, že kdyby se okamžitě přiklepl TEMELIN Rusku, tak by ihned skončila většina kauz.
12. 09. 2012 | 13:16

skeptický napsal(a):

Strany NIKDY nezastupují všechny občany státu.

Proto,že politici si pletou svoje zájmy se státními neznamená,že jsou to občané kdo mají divnou představu co je stát.Zato politici ano.

A není to o tom,že by si Češi nedovedli vládnout.Jen se tam natáhla směska nedotknutelných,která slouží cizím zájmům,ať už zahraničním,nebo vnitřním,a ošetřila si beztrestnost.A jiného si tam nepustí.

Je to do očí bijící zločinné spolčení,ale kde není žalobce,není soudce.Tady by to zvládla jedině železná ruka.Bohužel by ho okamžitě označili za teroristu,a přizvali na něj bratrskou pomoc.

Ta slušná arogance ,jak jsem tady četl jeden titulek,sedí.

Uhlazení ustaraní dobře oblečení pánové nám vybranou češtinou sdělují neustále nové protilidové a protistátní plány,a zaštiťují se Evropskou Unií,a potřebou reforem.

Ožebračují se staří a bezmocní,kteří celý život pracovali,zatímco ti,co v životě nemákli jsou bez starostí.
Ono to rozeštvává lidi,a odvádí to pozornost od skutečné škodné.

Premiér vystoupí s tím,že odstraní šikanu podnikatelů kterou sami s velkou slávou zavedli.Prý tím,že nebudou muset mít po ruce seznamy zaměstnanců.Ministr je prý proti.
No jo,je před volbama.

Taky zatýkají opoziční zloděje, a po volbách se to uhraje na další opoziční smlouvu;krást se zase bude rukou společnou a nedílnou ,a zatčené pustí jako kdysi bez soudu.

Zatím nám tu pisálkové tlučou do hlavy že jsme nesprávní,protože si myslíme že žijem v Česku které defacto neexistuje,a připravují nás na to,že to tady někdo komu to ti nahoře prodají vezme do ruky.Ti pak toho kdo neuteče buď odsune nebo vyhubí.Nebyli bychom první.

Já se těm holkám nedivím,že odsud chtějí za každou cenu vypadnout,i kdyby měl mít ženich v nose verzatilku.
12. 09. 2012 | 13:42

skeptický napsal(a):

P.S.
Těm vlastenkám,co stále doufají,že se přilepí na nějakého milijardáře,se omlouvám.
Na tom vyhubení se už pracuje.Jed na krysy není potřeba,stačí některé zákony.
Všechno musí být legálně,to víme už z Bible.100+1 koupených Jidášů stačí.
12. 09. 2012 | 13:52

vilemína napsal(a):

Ty "fámy" znějí logicky a nejspíš jsou blízko pravdě. Politici v ČR fungují jako vepři v Animal Farm.
Máme to jako běžní občané vzdát ? Volit politickou stranu s kalkulem 5% hranice, aby můj hlas náhodou "nepropadl" ? Říkat si - nic se nezmění, ať je tam kdo chce, furt budou krást a více či méně u toho mlaskat (počínaje Santa Klausem a konče nějakým dosazeným úředníkem).
Co pro změnu zkusit volit úplně bez 5% kalkulu a dát hlas někomu, kdo na první pohled nemusí mít šanci na zvolení?
Jinak, chce-li volič vyjádřit absolutní nesouhlas s volební nabídkou, může odevzdat do volební urny prázdnou obálku. Jeho hlas bude platně odevzdaný, žádná kandidující politická strana však nezíská finanční podíl od státu za jeho hlas. To ale neplatí, nejde-li člověk k volbám vůbec.
12. 09. 2012 | 14:03

Eleshar napsal(a):

Hvížďala, tak zkuste přestat psát ty své pohádky a koukejte Přibáně raději přesvědčit, aby kandidoval na presidenta, dokud je ještě čas!
12. 09. 2012 | 14:06

český maloměšťák napsal(a):

Tož ale takový suchanek by Vám všem napsal, že ale není jiné alternativy - k tomu co se teď děje ve vládním establishmentu.

Kde vůbec je ?

Zjeví se vždycky v dobách, kdy hrozí pád vlády, v které je ODS....
Měl by tedy opět zareagovat.
Že je to tak správně, pane Hvížďalo, že prostě není žádné jiné alternativy.
A tak je třeba poslouchat, maximálně si tu a tam zaglosovat. Ale není jiné alternativy - píše pan suchanek.

Ostatně myslím si, že vláda by dobrovolně neodeěla ani kdyby seděl hlavní hygienik, ministr zdravotnictví i ministr vnitra - a po ulicích se válely tisíce mrtvol .
Řekli by, že je to daň za přílišnou regulaci trhu a pomalost reforem.

Co tam politika jako snaha o blaho polis.
Stranické a vlastní kapsy a kasy je třeba narvat / k prasknutí/.
12. 09. 2012 | 14:10

skeptický napsal(a):

Vilemína
Fámy a spiklenecké teorie mají jedno společné.Čím častěji jsou tak označovány,a ač je to k nevíře,tím častěji vycházejí.
12. 09. 2012 | 14:11

Spravedlivý mezi národy napsal(a):

"Otázka je, proč tomu tak je?" - S Vaší odpovědí souhlasím, ale při ještě širším pohledu - rozšířenost korupce i v soukromém sektoru, bych to pojal filosoficky asi tak : Kultura, morálka a zdravá podnikatelská soutěživost, ve které vítězí schopnější a pilnější, byla nahrazena nekulturností, morálkou peněz a byznysu bez pravidel typu "urvi co můžeš a catch as catch can", ve které vítězí bezohlednější neschopní a chamtiví a prohrává celá společnost - hospodářsky a morálně. Mor se šíří velmi rychle a to, co starší generace považovala za zavrženíhodné, mladé generace považují za normální byznys, kde není druhých míst a vítěze se nikdo neptá proč a jak, všechny hodnoty se měří jen penězi. Souvisí to se školstvím, mediální masáží, "výběrem elit" v politických stranách (od Kočí až po Babáky) .. . Je mi smutno.
12. 09. 2012 | 14:14

Colt napsal(a):

pane Hvížďalo,
Vy mi silně připomínáte bratry Slováky. Ti taky nekriticky oslavovali Vladku Mečiara a pak si drbali hlavy, jak divnému a bezohlednému člověku pomáhali nahoru.
Vy jste taky v zájmu ODS bezskrupulózně psal. Nyní když se stále zřetelněji projevuje "úspěch" těchto Vašich aktivit, tak si taky drbete hlavu.

Jste holt ti hlídací psi demokracie - české, penězi a lokajstvím šlechtěné plemeno.
12. 09. 2012 | 14:43

je po dešti napsal(a):

Titulek, Karle!
Zopakuj si co je titulek a k čemu slouží.

Pak svévolné přiřazování adjektiv.
KH (ne Borovský): "..nejzávažnější kauzou bylo březnové zveřejnění odposlechů mezi lobbistou Romanem Janouškem a bývalým primátorem Pavlem Bémem, z kterých vyplývalo, že.." si říkají Mazánku a Kolibříku.

Není kouře bez ohně.
KH: "Fáma říká, že prý ve stejné době oslavoval miliardu na svém kontě."
Kdo je Fáma? Karel Hvížďala.

Spojování nesouvisejících věcí.
KH: "Jiřího Pospíšila, za jehož vedení se emancipovala státní zastupitelství, takže byl zatčen sociálnědemokratický hejtman David Rath.."
V jiném, o poznání serióznějším médiu ale Michal Tošovský popisuje, jak "policisté v případu Rath konspirovali a klíčové informace drželi mimo úřední záznamy".

Vyhrožování publiku.
KH: "Nečasovi by prý odpustili, kdyby se stal .. Šnajdr ředitelem VZP."
Evidentní pokus přimět klienty VZP (kterých je mnoho a mají hole a berle) k lynčování Šnajdra.

Břevno ve vlastním oku.
KH: "Za takovéto situace je zcela zbytečné rozebírat i ty nejvážnější zvěsti, které jsem se pokusil shrnout, protože slova v našem veřejném prostoru nemají již dávno žádnou váhu a představují jen mlhu.."
Mlhu KH, samozřejmě.

Myšlenka moderní stádnosti.
KH: "Moderní stát je především právní stát. Myšlenka moderní státnosti musí být založená na tom, že stát může fungovat jen skrze své zákony, a proto svrchovanost je vždycky svrchovanost ústavní, a ne nějaká svrchovanost etnického národa a kmene."
Jako vždy, když hovoří o právním státu, zapomíná KH místně určit, o který se jedná. Jde samozřejmě o stát plzeňskoprávní, vzniklý z vůle šibalů, prostřednictvím šibalů a pro šibaly. Věci jako svrchovanost a národ s tím nemají co do činění.

Finis coronat opus.
KH: "Je tomu tak i proto, že strany nikdy nezastupují všechny občany státu."
Dokud nám poslední dva roky absolutisticky vládla skupina politických podnikatelů, reprezentující maximálně 18% oprávněných voličů prostřednictvím vlády a hlasovací válcovačky sestavené ze stran inzerujících před volbami naprosto protikladné požadavky, nebylo nutné se občany státu zabývat.
Teď, když by vládu mohl sestavovat komunistický premiér, začínají se hvížďaly kroutit.
12. 09. 2012 | 15:06

Pravá Míra napsal(a):

Ano, je to (zvrhlé) pojetí politiky jako mocenského boje oproti (správnému) pojetí politiky jako služby. Stát by měl být založen na vůli a potřebách občana, nikoli jakéhosi anonymního "lidu", základem pro existenci státu by měla být očanská práva (tj. práva konkrétního občana) a jejich ochrana. Trochu se o to pokouší listina základních práv a svobod, ale evidentně nedokonale. Proto by měl být zastupitel nejen volitelný, ale také odvolatelný, proto by měla být ve volebním zákoně zakotvena také negativní volba (kupodivu ji volební zákon komunistický umožňoval, na kandidátce se dalo škrtat a volič musel dopsat jiné jméno). Jen tak se politická scéna vyčistí od "dinosaurů". Stojí za úvahu i omezení volitelnosti do jednoho zastupitelského orgánu jen na jedno (dvě?) období a oddělení zákonodárné moci od státní správy. Pohádka?
12. 09. 2012 | 15:11

VFISCHER napsal(a):

OBJEV AMERIKY - NEOKOLONIÁLNÍ ABSURDISTÁN ! ! ! !

Ve státě, kde vláda zločineckých klanů funguje bez ohledu na veškeré myslitelné barevné spektrum partajních reprezentací a zasahuje do všech pater organizace a řízení státní správy - vědí takzvaní „politici“ jenom jedno: ZA KOLIK ! ! ! ??

Rozkradený, devastovaný stát, kde gigantický moloch úřednického aparátu, propojený se zkorumpovanou justicí a policií je jedna jediná, nekontrolovatelná, neovladatelná a pro takzvaně „normálního - průměrného“ zde žijícího občana, neproniknutelná chaotická džungle, je pro politické paňáky pouze dojnou krávou pro svá soukromá konta ! ! ! Tak to ve světě vládnoucího gangsterismu chodí, chodilo a chodit bude ! ! !

Na vrcholku zločineckých struktur se pak jako užitečné loutky pohybují a poskakují kreatury typu Kalousek, Nečas, ale stejně tak Paroubek, Fencl, Rath, Palas, Zgarba, stejně jako Bendl, John, Bárta, Peak a další a další jiní hlasatelé „mouder“ a politických zvratků, kterými ohlupují, manipulují a vymývají mozky posluchačstvu, které naivně věří a doufá v nějakou (reformní nebo revoluční, resp. rychlou) změnu nastalých poměrů jako na očekávání zázraku, nebo příchod spasitele ! ! !

Tak to chodí v neokoloniálním banánistánu Absurdistán - Kocourkov - Gangsteristán ve kterém se žádný z dnes zde žijících obyvatel, včetně nemluvňat, už nikdy nedočká zásadního zlepšení zde panujících podmínek pro důstojný život v relacích euroatlantické civilizace. K věření se plebsu pouze předkládá základní teze, že musí být rád, že vůbec žije v takzvaně vyspělé zemi v Evropě, teče voda, svítí světlo, jezdí se auty a nakupuje v Kauflandu nebo Lidlu !
12. 09. 2012 | 15:26

Jáchym napsal(a):

Skeptický,
Antopolitika - to je přece pouze jiné jméno pro "nepolitickou politiku"!
Že se konečného vítězství své myšlenky Václav nedožil. Ten by měl radost !

Akorát že stále ještě dokrádají i jiní antipolitici, než kterým fandil on.
Takové malé skrovné vítězství pravdy a lásky k penězům.
12. 09. 2012 | 15:29

novináři jak děvčata u Šuhů napsal(a):

Cenzor odhalil nový zločin:
"..jeden příspěvek, který obsahoval hanlivé komolení nicku, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek.."

Text byl odkázaný pánovi, který tu postupně používal několik veselých nicků, z kterých bohužel ten poslední pro makarónskost nelze furt opakovat celý.

Pod titulkem
pussy riot vyžeňte duku
vyjevoval příspěvek zhruba následovné:

"Státní správa není národ. Pořád je to tak, že značná část národa počínaje batolaty a konče pacienty v LDN ty daně (DPH zejména) platí, aby politická kasta vydřené prachy mohla distribuovat a paraziti zahnízdění v kožichu státu prošustrovávat.
Není to o národu, je to o systému a o tom, kdo z něj má prospěch. To, že stát hospodaří s deficitem neznamená, že by lidé na daních platili málo. Znamená to jen, že nás politici zaprodali cizím zájmům, které si tu vybírají tribut ve výši kolem 1 biliónu za deset let, který odsud vyvádějí.
Jaký k tomu měli politici důvod se zeptejte Vladimíra Dlouhého, který osobně likvidoval ty podniky našeho průmyslu, které by bývaly mohly konkurovat firmám z EHS a USA.
Přestaňte monotónně opakovat koniny."

Žádná velká osvěta, šlo o neurovnanou a nekorigovanou reakci (kdo by se kvůli aktualne.cz taky namáhal) na ionescovské tvrzení umělce dříve známého jako hoven, že:
"to , že jsou češi zlodějský národ , opravdu nemužeme svalovat jenom na vládu".
Prastará kulturní germánská myšlenka, že jsou Die Tsechen eine Defraudantenbande je tu potencována nápovědou, že sedící nečasová vláda není vládou Čechů.

Chápu, že cenzor považoval toto hovenovo sdělení za natolik důležité (a vlezlými bannery ODS přes třetinu obrazovky dobře zaplacené), že musel potřít jakékoli přimalovávání tykadel k hovenově obrazu.
Pokorně přiznávám, že to tak muší bejt, pane óbrstlajtnant.
12. 09. 2012 | 15:39

Twist napsal(a):

No jo, politici nepochopili (lépe nechtějí chápat), že jsou součástí něčeho, co funguje mizerně, nebo vůbec ne (justice, média atd). Ale co s tím? Tonoucí se stébla chytá, já už začínám věřit nejen Vám, ale i dalším spasitelům, kteří se nabízejí, že zachrání tuto společnost, jistota u nich však schází.
12. 09. 2012 | 15:43

Glosator napsal(a):

A koho zastupuje byrokratická struktura státu a "média veřejné služby" atd. atd. Řekl bych, že pouze samy sebe, či Kmotry v pozadí.
V USA nemají "média veřejné služby" DODNES a neřekl bych, že by je postrádali.
Zato ovšem mají většinový volební systém.
12. 09. 2012 | 16:11

Historik napsal(a):

to Pravá Míra
Vaše představa voleb za komunistů je úsměvná. Pavel Wonka byl ZAVRAŽDĚN proto, že se dle platných zákonů chtěl účastnit voleb jako nezávislý kandidát.
Především se požadovalo, aby každý "volil manifestačně," tedy aby vůbec nechodil za plentu (stejně by se tam např. ani nevešel) a dokonce se ZÁVODILO který obvod dřív odvolí. Když třeba někdo ještě v 10 hodin dopoledne neměl odvoleno, sháněl se po něm volební štáb přímo v jeho bytě, aby ho přivedl do volební místnosti.
Totalitní stát měl nepřeberné možnosti "potrestat" občana, který zmíněné požadavky porušil. Máte představu, jak fungovaly "stranické posudky," požadované v zaměstnání, přičemž nestraník neměl vůbec právo si stranický posudek na sebe PŘEČÍST. Klidně tam mohli napsat lež a když to náhodou prasklo, řekli, že to "byl omyl."
Když jeden moc nezávislý mladík nešel k volbám, dali mu to následně "sežrat" na vojně. Oni se to ti nadřízení oficíři dozvěděli a dostali příslušný pokyn, vše bylo propojené a to oficiálně.
Všechno, co jsem tady napsal jsou konkrétní případy, které se SKUTEČNĚ STALY.
Ale slyšel jsem, to už ale nemám ověřeno, že Pavel Landovský šel do vězení za to, že při volbách r. 1971 prohlásil "tu kur*** Gustu Fučíkovou volit nebudu," načež hlasovací lístek roztrhal a snědl.
12. 09. 2012 | 16:32

krajan napsal(a):

Pane Hvížďalo,
vaše "probuzení" je velice, ale opravdu velice pozdní. Takto bít na poplach jste měl před patnácti, osmnácti lety. Teď už je to jen plácání do vody, aby se dělala kola.
12. 09. 2012 | 16:45

franky napsal(a):

Je-li nadřazena stranická politika státní politice, pak je třeba říci, co obsahuje státní politika, kdo ji má formulovat a na základě čeho, kdo by ji měl, a jakým způsobem schvalovat a jaký je vztah státní politiky ke strategii státu. Nevyplývá v současné době existující nadřazenost stranické politiky z prostého faktu, že státní politika je odvozována na krátké období ze stranické politiky vítězné strany ve volbách, kterou druhá strana politického spektra neuznává? Jestliže dnes není k dispozici jednotná strategie rozvoje společnosti (státu) jak může existovat jednotná státní politika? Jedni chtějí do EU, druzí ani náhodou.Tak jaké může být zapojení jedinců na dosažení strategie státu? Jestliže je ve skutečnosti realizovaná strategie ekonomických skupin (kmotrů), pak musí být realizovaná prostřednictvím odpovídající politiky. Takže, kdo má formulovat veřejný (státní?)zájem,kým a jak má být schválen? Této zemi chybí osobnost a vize budoucnosti. To se zdá být hlavní problém. Odbornost je nahrazována ideologií a to je cesta do pekla.
12. 09. 2012 | 16:58

Jaka napsal(a):

Co to je - Veřejný zájem? Jak se liší od zájmů jednotlivých občanů státu?

Ono to zni tak nějak akceptovatelně - ALE ! Mnohdy se za tím schovávají zájmy lobbistických skupin a to je obrovské riziko !

“krizové štáby a politici” – Pašeráci a baptisté
Baptisté se radují, když městská rada zakáže prodej alkoholu v neděli – je špatné pít na svátek jejich Pána. Pašeráci se také radují. Zvýší se tím poptávka po jejich službách.
http://jdem.cz/v5493
12. 09. 2012 | 17:09

Jaka napsal(a):

ještě -
.."Mnohdy se za tím schovávají zájmy lobbistických skupin a to je obrovské riziko !"
vlastně nejen lobbyisti, ale hlavně politici - jejich úzus, že potřebují lidi zmanipulovat určitým směrem a v tom jim OBROVSKY pomáhají média jednostrannými informacemi - a to je hlavně tím, že ve vyšších funkcích redakcí jsou P&L, velcí eurohujeři!
Výborný rozhovor s p. Robejškem k ESM a EU - video - http://jdem.cz/v55r3
12. 09. 2012 | 17:16

Caravagio napsal(a):

Všichni tady centimetr po centimetru "objevují Ameriku" ... Pan Hvížďala to jenom shrnul a zpřehlednil ..., ale rady si neví nikdo. Mnozí ze vzdoru budou volit komunisty /z KSČM/. Přitom je evidentní, že ODS je strana převlečených komunistů - těch, co tam byli z prospěchu nebo těch nastrčených kádrů - viz: Petr Nečas.
Tak co to tady všichni, krucinál, cintáte ....? Národ, který zapomněl svou historii, si jí musí zopakovat - zní staré pravidlo ...!
12. 09. 2012 | 17:22

Jaka napsal(a):

Ještě -
skvělý článek - Deset klíčových myšlenek
"Své politiky nazýváme svými zástupci a oni často tvrdí, že za nás bojují. Ale když nad tím přemýšlíme, uvědomíme si, že naše zájmy jsou různé, a tak žádný politik nemůže bojovat za nás za všechny. Naše zájmy a touhy jsou nevyhnutelně protichůdné a politici se nutně musí rozhodnou mezi obecným zájmem a zájmem konkrétním. Který z nich vyhraje?"

http://jdem.cz/v5493
12. 09. 2012 | 17:23

Jaka napsal(a):

Caravagio napsal(a):
Všichni tady "objevují Ameriku" ... Pan Hvížďala to jenom shrnul a zpřehlednil ..., ale rady si neví nikdo. Mnozí ze vzdoru budou volit komunisty /z KSČM/. Přitom je evidentní, že ODS je strana převlečených komunistů - těch, co tam byli z prospěchu nebo těch nastrčených kádrů - viz: Petr Nečas.
========================================================
Převlečených i nepřevlečených komunistů je tu hafo... a nejen v ODS, u socanů je jich rozhodopádně mnohem víc. Ve Lvu Paroubka taky...

Ale že je tu komunistická víra pod kůži zadřená i v potomcích těch "dřívějších", o tom nepochybuju ani chvilku ! Tyhle tehdejší děti vyrůstaly doma v silně nasměrovaných názorech a málo z nich se mohlo opravdu "na stáří" radikálně změnit..

Mojžíš ne nadarmo tahal ty své 40 let po poušti! A to ti lidi v tehdejším skromnějším světě nebyli TAK infikovaní, zkažení...
V naší době by je musel tahat nejmíň 60 let !
12. 09. 2012 | 17:29

Kleofáš napsal(a):

Tak Klus už je prezident!!! Jeden chvilku přestane dávat bacha a z pěvce protestsongů se stane státník. No nic, barde, pilně piš, skládej, i pro tebe je Evropa otevřená.

Za co,Hvížďalo, za co .......
12. 09. 2012 | 19:44

skeptický napsal(a):

Mám dobré zprávy od nejvyšší autority pro naši vládu a všechny vožungry.
Naši udatní hoši v modrém mají nejvyšší prioritu hledat,odkud ten mok pochází.Vše ostatní jde stranou.Dokonce na to ustavili komisi.Bude nejspíš první,co u nás něco kdy vyšetřila.

Jak na zavolanou.Strach na lidi zabírá.
Už se těším na novou teorii.
12. 09. 2012 | 21:04

skeptický napsal(a):

Mojžíš tenkrát hledal ztracený šekel.To tehdy byly nějaké peníze.Za to byla houska jak chleba.
12. 09. 2012 | 21:08

pv napsal(a):

Řešení této mizérie je velice snadné: přestat volit zloděje. Nevolit ODS, ČSSD, KSČM a TOP 09. Pokud náš stát někdo okrádá, není důležité, zda stojí napravo či nalevo. Ostatně je známa řada případů, kdy zavilí ideologičtí odpůrci utvoří koalici (ve městech) a přiberou do ní ještě i KSČM. Že smyslem těchto koalic je zlodějna, je snad jasné každému.

Koho tedy volit? Odpověď zní: kteroukoliv stranu, která ještě nemá vytvořeny vazby na tzv. kmotry. Je zřejmé, že žádná z malých stran není ideální, ale pokud budeme znovu volit ty zaběhnuté, žádný z velkých tunelů se nikdy nevyšetří. Ony velké strany měly 20 let času, aby něco podnikly. Neudělaly nic, protože se navzájem kryjí. Např. státní zastupitelství nedávno zastavilo vyšetřování korupce bývalého ministra Drobila. Co udělala ČSSD? Nic. Zaujala pozici mrtvého brouka.
12. 09. 2012 | 21:53

jozef napsal(a):

Jinymi slovy nam chybi idea ceske statnosti

Ano.
Implementovanym idealom je slaby stat a neregulovany trh zralokov.
Sucasna garnitura len najlepsie,len plne reflektuje a stelesnuje ideologiu majitelov vladnucej masmedialnej moci,ideologiu NWO.

Naprava bez reflexie,v kazdom pripade bez radikalnej zmeny posobenia tejto nepatriotickej orwellovskej moci, mozna nie je.
Vyzaduje enormne usilie patriotov,hlavne poucenych,kvalifikovanych,schopnych nahradit sucasnu medialnu biedu proticeskych korzarov a gargantui chytlavym sebaobrannym patriotickym etosom.
13. 09. 2012 | 01:06

rebel napsal(a):

Dědictví po KSČ.Tato strana rozhodovala o každém prdu.A lidi v komunismu pořád pokračují.Navíc staré kádry vychovávají mladé kádry.
13. 09. 2012 | 07:21

Tušil napsal(a):

Vážený pane Hvížďalo, máte článek plný dalších fám. JUDr. Grygárek nikdy nebyl odnikud odvolán. Že by Rampula a Grygárek brzdili nějaké vyšetřování, se nikdy neprokázalo. A pak mám otázku: co je s tím vyšetřováním MUS, pandurů a gripenů atd. teď, když MUS je dlouhodobě vyšetřována v Olomouci, vůbec ne v Praze? Nic se nevyšetřilo, pokud je známo. Takže si napište dodatek ke svému textu: Vyšetřování MUS nyní brání vrchní zástupce v Olomouci Ištván a vyšetřování pandurů a gripenů nyní brání vrchní zástupkyně v Praze Bradáčová.
13. 09. 2012 | 10:15

Princ Drsoň napsal(a):

Prostě nám chybí VŮDCE, přinejmenším, někdo, jako Putin. Tedy osoba, jejímž cílem primárně není přihrávat majetek Kmotrům a sám se na drobtech (v porovnáním se zisky kmotrů) pořádně napakovat, ale stát se mocným a uznávaným vůdcem národa, který se zapíše do dějin. Nejblíže k tomu má u nás Václav Klaus, ale mohl by to být i někdo úplně nový.
Nenechte si od novinářského hnoje ((c) Miloč Zeman) nakecat, že nacionalismus a xenofobie jsou fuj. Lze si dokonce představit Evropu sjednocenou na stejném principu, společné kulturní dědictví stojící v OPOZICI proti multikulturalismu. Z cizích kultur přbírat jen to, co sami chceme, jako to už téměř 150 let dělají Japonci (též "xenofobní nacionalisté").
13. 09. 2012 | 10:56

český maloměšťák napsal(a):

V tomto blogu je obsaženo i aktuální dění.
Kalousek a cla, DPH při importu, kontroly nejen stánkařů ale i licencovaných obchodníků s metanolem, absence majetkových přiznání, omezení cash plateb, neexistence registračních pokladen....
Vít, Heger, Šnajdr....a tom že lék sem musí přivést soukromá osoba - norský lékař.
Bendl a kontroly trhu potravin.
Kubice /dlouhá leta šéf UOOZ/ a expanze zločineckých struktur sektoru nelegální výroby, distribuce a prodeje alkoholu....
Stejně tak i BIS - anebo spíše NEčas a KLaus/pravidelní adresáti zpráv BIS/.

Politika jako živnost. Příjmy minus výdaje rovná se zisk. Externality se nepočítají - i když jde třeba i o životy nevinných.
Počítá se zisk dnešní a zisk budoucí.
To je jediné kritérium.
I to je ten manažerský jazyk , který nahradil jazyk člověčenský - v oborech, které jsou tradičně POVOLÁNÍM.

Hvížďala - jak je starý, tak je moudrý.
13. 09. 2012 | 11:37

Přidat komentář





Toto je ochrana proti spamu. Pro přidání komentáře prosím opište dvě anglická slova z obrázku níže do políčka pod nimi. Nápovědu a další podrobnosti o této metodě, která zároveň digitalizuje knihy, najdete v článku Dost bylo spamu, zavádíme reCAPTCHA na našem blogu.



Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Alvarová Alexandra · Antoš Marek B Balabán Miloš · Bárta Vít · Bartlová Milena · Bečková Kateřina · Bednář Miloslav · Bednář Ondřej · Bělobrádek Pavel · Bém Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bezděk Vladimír · Bezděková Iva · Bielinová Petra · Blaževič Igor · Bobek Miroslav · Boleslav Milan · Boučková Tereza · Boudal Jiří · Bratinka Pavel · Brixi Hana · Brom Zdeněk · Burian Jan · Bursík Martin C Candole James de · Cerman Ivo · Co čteme, posloucháme, na co se díváme...  Č Čermák Luděk · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fiala Petr G Gregor Kamil H Haas Tomáš · Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Havrda Marek · Heller Šimon · Herman Daniel · Hesová Zora · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hollan Matěj · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honsová Dagmar · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejší Václav · Hovorka Ludvík · Hradilková Jana · Hudeček Tomáš · Hudema Marek · Hvížďala Karel CH Chmelař Aleš · Chromý Heřman J Janeček Karel · Janeček Vít · Janouch František · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · John Radek · Just Jiří · Just Vladimír K Kabelka Ladislav · Kadlec Petr · Kalhousová Irena · Kalousek Miroslav · Kameník Martin · Klan Petr · Klepal Jakub · Klíma Vít · Komárek Michal · Komárek Stanislav · Königsmarková Ivana · Kopač Petr · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Košák Pavel · Kotecký Vojtěch · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kožušník Edvard · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Krnáčová Adriana · Křeček Stanislav · Kubát Ondřej · Kubr Milan · Kudrna Zdeněk · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kuták Aleš · Kužílek Oldřich L Líbal Vladimír · Lipold Jan · Liška Ondřej · Lomová Olga M Macek Lukáš · Macháček Martin · Marksová-Tominová Michaela · Matoušek Karel · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Moldan Bedřich · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Novák Martin P Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pohledy světových lídrů · Polák Milan · Potůček Martin · Pražskej blog · Procházka Adam · Pultarová Tereza R Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Rezková Alice · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Roithová Zuzana · Růžička Michal · Rychlík Jan S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Sedlák Vojtěch · Shanaáh Šádí · Schmidt Hans-Jörg · Schwarzenberg Karel · Skuhrovec Jiří · Slimáková Margit · Smith Michael · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sokol Tomáš · Soukenka Petr · Sportbar · Spurný Matěj · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Suchánek Jan · Suchardová Michaela · Sůva Lubomír · Svoboda Bohuslav · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šilerová Jana · Šimáček Martin · Škop Michal · Škromach Zdeněk · Šmíd Milan · Špidla Vladimír · Špinková Martina · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Jan · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tutter Jiří U Urban Jan · Urban Václav V Vácha Marek · Vajnerová Štěpánka · Vančura Martin · Veis Jaroslav · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vondráček Ondřej W Wagenknecht Lukáš · Wagnerová Eliška · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Ze šuplíku · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy