ODS a efekt ústřice respektive KSČM a efekt Kohl

16. 10. 2012 | 14:09
Přečteno 3254 krát
Tak by se dal asi pojmenovat překvapivý výsledek víkendových krajských voleb, které proběhly ve dnech 12. a 13. října 2012. Málokdo čekal, že ODS propadne na třetí místo s výsledkem něco málo větším než 12 procent, že sociální demokraté dostanou 23 a půl procenta a komunisté skoro 20 a půl procenta. Lidovci díky Moravě mají bezmála šest procent. Ostatní malé a nové strany propadly a bývalá vládní strana Věci veřejné zcela zmizela. Otázka, na kterou se jako všichni ostatní komentátoři pokusím odpovědět, zní: Proč tomu tak je?

Nízká volební účast se dala předpokládat a vysvětlení je ale nabíledni: většina lidí je provozem české politiky dezorientována a velmi často až znechucena. Ze stávajících stran si neuměla vybrat, skoro všechny strany ji nějak zklamaly, proto zůstala většina doma a část těch co volí působí dojmem, že volí proti samotným volbám. Budoucnost pro ně ztratila budoucnost. K volbám se dostavili disciplinovaní voliči KSČM a strana navíc posbírala protestní hlasy bývalých voličů především ČSSD, a proto KSČM získala 68 mandátů. Můžeme si tedy za to sami a nemá cenu spílat komunistům.

Hlavní vinu za prohru pravice ale nese vládní koalice včele s ODS, která měla dlouhodobě laxní přístup ke korupci, premiér Petr Nečas, jehož tým neuměl reformy vysvětlit ani vzdělanějším voličům a který podléhal vnitřním tlakům lidí zapletených do korupčních afér, a prezident Václav Klaus, který vládu v posledních měsících stále více atakoval a oslaboval. ODS díky tomu přišla o 78 mandátů, obhajovala jich 180.

Jak ale z reakcí Petra Nečase i ministra Pavla Blažka, které jsem slyšel v médiích, vyplývá, zatím strana nebyla schopná ani náznaku skutečné sebereflexe, když tvrdí, že hlavní vinu vidí v reformách a vnitřní nejednotnosti ODS: tedy v aktivitě šestice tluchořovců, jinými slovy odpadlíků, ne těch, co politiku provozovali. Strana se chová jak malý školák, který vždy za špatné známky svaluje vinu na paní učitelku, tedy na jiné. Proto můžeme hovořit o efektu ústřice: ODS se uzavřela do odpudivé škeble, s okolím prakticky nekomunikuje, reakce veřejnosti nevnímá či neumí vnímat a z výsledku je viditelně zaskočena. Takovou stranu stejně jako ústřici lze otevřít jen nožem: ostrým řezem, který naruší sebezáchovné sevření vystrašených členů vedení ODS napojených na různé podnikatele, kterým kdysi Jiří Gruša říkal lovecká družina. Tomu se, pokud budeme spekulovat, ale bude s největší pravděpodobností ODS v nejbližší době ještě více bránit, neboť jak praví klasik: nejobávanější nepřítel působí zevnitř. Pokud padne Petre Nečas, který lavíroval mezi oběma tábory, které symbolicky a řečeno s velkým zjednodušením představovali pánové Pospíšil a Tluchoř, lze se domnívat, že se vedení spíše chopí konzervativci s heslem návrat ke kořenům a efekt ústřice na čas posílí, čímž by stranu ještě více marginalizovali.

A TOP 09 pánů Schwarzenberga a Kalouska, zdá se, je na tom rovněž nevalně, i když se dostala do deseti zastupitelstev z třinácti: nejvíc ji asi ublížil pan Kalousek svým vystupováním a chováním ve vztahu k zdanění hazardu, kauze s letadly Casa a i chování této strany v představenstvu Dopravních podniků voliče odradilo, stejně jako jejich ministři kultury či ministr Drábek.

Jenže i vítězná levice bude mít problém, protože bude vládnout spolu s komunisty nebo s jejich podporou nejspíš v jedenácti krajích a ve dvou z nich dokonce komunisté zvítězili a teoreticky by mohli obsadit místa hejtmanů. Navíc ČSSD ztratila skoro stejně mandátů jako ODS: ze 280 75. Za to může fakt, že voliči za skutečnou opozici pokládají KSČM, která se díky svému postavení v politice nemohla do ničeho zatím příliš namočit. Komunisté se o svůj úspěch nemuseli ani snažit, stačilo, že si na něj počkali. V Německu se někdy tomuto způsobu politiky říká Kohlův efekt: ten taky všechny problémy vyseděl a vyčekal, i když byl kritizován ze všech stran a pak v pravou chvíli všechny překvapil razantní rychlostí, s kterou prosadil sjednocení Německa i proti Velké Británii a Francii. Z politiky musel odejít až kvůli korupci: černým dvou milionům marek pro CDU.

Vyjdeme-li z metafory tzv. Kohlova efektu, osud levice bude hodně záležet na tom, s jakou razancí si povede KSČM a jak bude prosazovat to, o čem zatím na veřejnosti mlčí a jak rychle se zkorumpuje nějakým skandálem, bude-li moci spolurozhodovat o velkých tocích peněz. Někteří komentátoři se již teď domnívají, že by mohla spíše konzervovat stávající korupční prostředí. Analýza Petra Holuba ukazuje, že tam, kde se dostali komunisté do krajských zastupitelstev, nechali dál běžet neprůhlednou praxi při zadávání zakázek. Sami sociální demokraté mají dost másla na hlavě a spojení s komunisty by je teoreticky mohlo zase v příštích volbách, které budou skoro přesně za dva roky, značně poškodit. To by se ale ODS musela chovat úplně jinak a je otázka, jestli i bývalý ministr Pospíšil, kdyby se jako jediný úspěšný vítěz ODS v krajských volbách ujal vedení strany, což je zatím velmi málo pravděpodobné, dokázal v tak krátké době obraz strany změnit. To by v důsledku znamenalo zbavit se zcela zkompromitovaných postav hlavně z pražského vedení ODS jako jsou například pánové Bém a Šťastný a těch, které do vedení strany přivedl premiér jen proto, aby se udržel u moci jako jsou pánové Bendl, Kuba a Blažek, ale i těch co zcela propadli ve volbách jako je ministr Vondra.

Teoretická šance na vylepšení pozice pravice pak je jen v tom, že výsledku voleb se zaleknou sami voliči a bude-li ODS schopna se proměnit, budou se snažit, jako tomu bylo často doposud v příštích volbách výsledek trochu vybalancovat. Tomu ale už skoro nikdo nevěří, ani já sám.

Je tomu tak i proto, že u nás na rozdíl od staré Evropy je stále civilizace, kterou představuje mimo jiné pevný režim, oddělitelná od státu, který je pro většinu lidí ještě cizí institucí, a proto je naše společnost více ochotná k takovým experimentům jako je vláda sociální demokracie s komunisty či s jejich podporou. To by se ve staré Evropě dnes už stát nemohlo.

Psáno pro ČRo 6

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

jozka napsal(a):

Jestli pro vas byl vysledek prekvapivy, pak vam zrejme neni pomoci...
16. 10. 2012 | 14:22

Sladký napsal(a):

"To by se ve staré Evropě dnes už stát nemohlo." Tak tomu moc dobře nerozumím.Je přece jasné, že pokud bude současná (ekonomická) krize euroatlantické civilizace pokračovat, brzy se společnost zradikalizuje a dojde k sociálním konfliktům a střetům. Zkrátka,jak bylo mnohokrát řečeno- BEZ (SILNÉHO) SOCIÁLNÍHO STÁTU nemůže kapitalismus existovat, aspon ne ve své demokratické podobě.
16. 10. 2012 | 14:23

razdva napsal(a):

Už zase ta pohádka o nedostatečném vysvětlování reforem? Problém týhle vlády byl spíš v tom, že se našel leckdo schopný ty reformy vysvětlit a lidi je dokonale pochopili. Takže tuhle starou zkaženou ústřici neotvírat, vyhodit do smetí. A že by to - teda vláda s komunisty - ve staré Evropě nebylo možné? Jenom pokračujte v neoliberálních "reformách" a dočkáte se i ve staré dobré Evropě. Dřív než myslíte.
16. 10. 2012 | 14:30

oranžáda obecná napsal(a):

Kalousek "vyhrožuje" řezáním do živého (rozuměj, zkrácení peněz jednotlivým ministerstvům), proboha, tím měl přece začít, rušením zbytečných byrokratických míst, rušením výsluh přestárlému grosstapu, rušením dotování "neziskových" organizací státem, rušením dotací a grantů...... tím nemusí vyhrožovat, to měl udělat jako první, a proto projeli volby, protoře je nenapadlo nic jiného, než těm pár lidem, kteří ještě něco vyrábějí, zvyšovat daně a přerozdělovat je lemplům a líhanům.
16. 10. 2012 | 14:31

Sladký napsal(a):

Jožko- asi tak.:o))) Tuhle také psali, že neúspěch Vondry je velkým překvapením. Tak hloupí ti komentátoři přece nemohou být! Evidentně hrají svou tragikomickou roli až do konce.
16. 10. 2012 | 14:34

oranžáda obecná napsal(a):

Sladký........ a kdo na ten tvůj silný sociání stát vydělá ??? Dříve byl jeden důchodce na dva pracující, a dnes je jeden pracující na dva důchodce..... tak mysli, než zas napíšeš nějako bolševickou volovinu
16. 10. 2012 | 14:37

Sladký napsal(a):

Oranžáda (pitomější nick už jste si nemohl vymyslet?) - kdo jsou ti "lempli a líhani"? To by mne opravdu zajímalo- a asi nejen mne.
16. 10. 2012 | 14:40

razdva napsal(a):

oranžáda
Ber to tak, šťávo, že buď bude sociální stát a sociální smír a miliardářům na kontech halt porostou úroky o něco pomalejc, nebo moc převezmou komunisti, teda jako opravdový, a celej ten váš slavnej pořádek půjde do kytek. Takže použij rozum, než zase naplácáš nějaký neoliberální kraviny.
16. 10. 2012 | 14:45

Sladký napsal(a):

Oranžáda- nevím nic o tom, že bychom si někdy tykali. Ale jak chceš, problémy s tím nemám.
K ted k tvému dotazu. Kdyby si nenažraná prasata nepřivlastnovala stále víc a víc (něco si o tom přečti) a kdyby u nás navíc nefungovalo neuvěřitelné rozkrádání, sociální stát by se dal ufinancovat velmi snadno.
A je poněkud komické, když sociální stát označíš za "bolševickou volovinu".
Bolševik s tím neměl a nemá nic společnho, trubko.
Když už o něčem píšeš, měl bys o tom něco vědět.
16. 10. 2012 | 14:45

oranžáda obecná napsal(a):

Sladký........například zbyteční byrokrati, kteří neumějí nic jiného, než házet produktivním lidem klacky pod nohy, například vyslužilí policajti, hasiči a furťáci s jejich (naprosto nesmyslnou a zdravý rozum urážející výsluhou, například "neziskové" organizace, které si svůj zisk vyčerpají od státu, například organizace, které jsou závislé na státních dotacích a grantech, protože jinak by nebyly schopné samostatného života, to je jen tak například.....
16. 10. 2012 | 14:46

Bara napsal(a):

Jasně oranžádo, je třeba zrušit například základní školy a vědecké ústavy, protože si nasebe nevydělají, že?
16. 10. 2012 | 14:50

razdva napsal(a):

oranžáda
Jak vždycky říkáte: ta závist je ale ošklivá vlastnost.
16. 10. 2012 | 14:50

oranžáda obecná napsal(a):

Sladký,,,,,, bolševik má naopak se sociáním (socialistickým) státem společné všechno.....sociání stát je forma zlodějny, kdy se peníze pracovitým vezmou a rozdělí se lemplům... (do toho samozřejmě nepočítám důchodce a zdravotně a jinak postižené).
16. 10. 2012 | 14:51

razdva napsal(a):

oranžáda
Tak ty lemply definuj. Myslíš nezaměstnaný?
16. 10. 2012 | 14:55

mb napsal(a):

Ostatní malé a nové strany propadly a bývalá vládní strana Věci veřejné zcela zmizela.

nie celkom pán velkomožný ...
16. 10. 2012 | 14:56

Karel napsal(a):

TO : oranžáda obecná

Ty jsi klasický český asociální pravičák :

".....sociání stát je forma zlodějny, kdy se peníze pracovitým vezmou a rozdělí se lemplům... (do toho samozřejmě nepočítám důchodce a zdravotně a jinak postižené)."

To VČERA říkali Kalousek, Drábek, Nečas ad. TAKY.

Dnes je ovšem dnes, viď ?
16. 10. 2012 | 14:58

český maloměšťák napsal(a):

Pozor ale, aby efekt "ústřice alá ODS" nedopadl takto :

http://www.youtube.com/watch?v=jxMYcIZstCk

:)))
16. 10. 2012 | 14:59

Sladký napsal(a):

Oranžáda- přečti si něco o vzniku a historii sociálního státu (státu všeobecného blabobytu)- zjistíš, že s bolševikem opravdu,ale oprvadu nemá nic společného..Že šlo o reakci západních vlád na situaci vytvořenou vznikem Východního bloku, že smyslem sociálního státu,štědře financovanému bohatými i nejbohatšími vrstvami společnosti bylo utlumit,zmenšit sociální rozdíly, umožnit všem společenským vrstvám relativně důstojný život.
Byl to sociální stát, který přispěl podstatnou měrou k vítězství západu v ideologické válce.. bohužel, pracháčům po pádu SSSR a východního bloku rychle otrnulo a začali sociální stát oklešťovat,osekávat či přímo likvidovat.Následky mohou být- a s velkou pravděpodobností budou- tragické.
16. 10. 2012 | 15:01

Sladký napsal(a):

"Pracovitým se peníze vezmou" Kdo jsou ti "pracovití"? A kdoa jak jim bere jejich peníze? Prosím o bližší vysvětlení, myslím,že to nezajímá jen mne.
16. 10. 2012 | 15:05

Ernesto napsal(a):

Až dojde v čeko na lámání chleba tak můj stále revoluční duch vám bude nápomocen sjednat ve vašem státě pořádek ! Slibuji Ernesto
16. 10. 2012 | 15:05

Anna napsal(a):

Není pravice jako pravice, obzvlášť, posoudíme-li výsledky práce naší pravicové vlády třeba s výsledky pravicové vlády ve Švédsku.

Poměr vládního dluhu k HDP v roce 2011 vzrostl ve srovnání s rokem 2010 v 21 členských státech EU a v šesti členských státech tento poměr klesl: v Německu, Estonsku, Lotyšsku, Lucembursku, Maďarsku a Švédsku.
http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/index.php/Government_finance_statistics/cs
http://www.klubinvestoru.com/magazin/i976-svedsko-aneb-jak-se-zachazi-se-statnim-dluhem
16. 10. 2012 | 15:09

Jos napsal(a):

Nojo. Anno,
zatím má pravicová vláda ve Švédsku z čeho brát, protože ve Švédsku více než 50 let nepřetržitě vládly sociálně demokratické vlády.
16. 10. 2012 | 15:27

Yosif K napsal(a):

Staricky vetchy americky profesor ekonomie priletel do Stockholmu a koukal kdo by mu odtlacil kufr k taxiku.
Na informacich mu rekli ze lide kteri by se zivili tlacenim kufru ve Svedsku neexistuji. Ze ve Svadsku vsichni pracuji v Hi-Tech atp.

Samozrejme ze ne vsichni maji na to aby pracovali v Hi-Tech. Pritom je ve Svadsku relativne nizka nezamestnanost. Ti co nemaji na to aby pracovali v Hi-Tech v zadnem pripade nejsou nuceni k tlaceni kufru na letistich nebo na nadrazich. Navstevuji rekvalifikacni kursy. Pokud maji dochazku, berou podporu, do nekonecna - a vse je OK. Zda se neco nauci je jina vec. Chodi do skoly - nejsou ve stavu nezamestnanych. Socialni stat - trosicku prebujely.
16. 10. 2012 | 15:28

Libor napsal(a):

Nojo Jos,
ale to není zásluhou socdem vlád, ale díky jiným věcem,
například astronomickým daním ve Švédsku,
taky ve Švédsku nebyla minimálně 200let válka,Švédsko naopak na 2. světové válce vydělalo obrovské peníze díky obchodu s nacistickým Německem,
16. 10. 2012 | 15:32

Josef K. napsal(a):

Podobné blogy a komentáře dělají z českých médií čím dál více cosi podobného normalizačnímu humornému časopisu "Dikobraz", pak je ještě skupina komentářů a článků "Mladý svět" a "Palcát". Vyprázdnění. Prázdnota, prázdnota...jako důsledek neznalosti historie, základních znalostí o společnosti... Neználkov Mirgorodský.
Ta krize společnosti je hlubší a hlubší. Sejít z pěšiny přitroublosti Česko nelze..
Nejsem si jistý, zda v této zemi není těch Nečasů více, podobně jako KJlauů a Zemnaů, což je dvojka více než vypečená, přetavení a ukovaná v továrenách KGB.
Nic, tuská výroba, užitku málo, škody hafa, hluku až uši zaléhají.
16. 10. 2012 | 15:32

GargantuanaŘípuhledínašlapajícídomorodce napsal(a):

Taky jsem si všimnul, že komentáře zleva, zprava i ze středu se čím dál podobají jako vejce vejci. Také si myslím, že nabídkla normalizačního myšlení je zcela vyčerpána. Je dokonce možné, že nám opět dojde ke spojení do jednoho proudu. Vhtělo by to jen nějakého echt českoMiloševiče či českoTudjmana.
16. 10. 2012 | 15:35

Anna napsal(a):

Jos

Myslím, že je tomu tak hlavně díky:

Pro každodenní život občanů, domácí ekonomiku a pozitivní náladu ve společnosti je nízká korupce velmi důležitá. Jistě není bez zajímavosti, že kvalita života je nejvyšší v zemích s minimální mírou korupce. Index korupce (CPI index) každoročně sestavuje Transparency International. Nejmenší korupce za rok 2011 je tradičně Novém Zélandu, Dánsku, Finsku, Švédsku, Singapuru a Norsku. Nejvyšší míra korupce je v Afrie, na posledním 182. místě je Somálsko.

V každoročně zveřejňovaném žebříčku korupce se Česko nadále propadá. Ještě v roce 2008 patřilo Česko 45. místo, za rok 2011 až 57. místo.

http://www.finance.cz/zpravy/finance/338447-cesko-pada-v-indexu-korupce-zebrickem-dolu/
16. 10. 2012 | 15:37

neo napsal(a):

Sladký:

jak se tak hloupě můžeš zeptat?

Pracovití jsou všichni ti, kteří platí přímé daně a odvody. Tj pracují, vydělají a zaplatí daň a odvody. Tím se blížíme k odpovědi na druhou hloupou otázku. Tj bere jim peníze stát a to prostřednictvím daní a odvodů.
Oranžáda to vehnal trošku do extrému,že se peníze rozdělí flákačům. Ony se nerozdělí jen flákačům, ony se rozdělí všem. Podstatné je ale jak se rozdělí. Není absolutně ctěn princip zásluhovosti, ba je dosaženo opačného efektu. tj ti co odvádí nejméně či nic, získávají nepoměrně více než ti, kteří odvádí více. To je pravděpodobně ta nespravedlnost, která je sociálnímu státu vyčítána.
16. 10. 2012 | 15:38

Mac napsal(a):

Yosífek

no jo Švédsko, tam je to samej proletář a plno falešných vůdců proletariátu.

A všichni tam furt vyřvávají Avanti poppolo. noooo....a taky se tam kapku míň krade, ale to samozřejmě není podstatný

Jak říkaj správný český pravičáci - a ti o tom něco vědí! - Švédsko nebrat.....
16. 10. 2012 | 15:39

Sláma napsal(a):

Pan Hvížďala, bývalý komunistický novinář, se zase v mnoha bodech mýlí. Nejvíce v tom, že opakuje propagační fígl modrobolševiků - reformy jsou správné, jen jsou špatně vykomunikované.
Tak tomu rozhodně není. Tzv. reformy jsou okoukané ze zemí Orientu (hlavně Bulharsko, dále Albánie, Kosovo, Bělorusko, Kazachstán). Když se podíváme na Západ, tak tam to dělají přesně opačně. Tam se daně bohatým nesnižují, naopak. Například konzervativní vlády ve Velké Británii zavedla nové daňové pásmo progresivní daně ze zisku fyzických osob ve výši 50%.
Je paradoxem, že u nás levice bojuje za to, co na Západě dělá pravice.
16. 10. 2012 | 15:40

Anna napsal(a):

Libor

Co nám bránilo po 89. zvolit neutralitu? K neutrálním zemím dnes patří Irsko, Rakousko, Švédsko a Švýcarsko.
16. 10. 2012 | 15:41

Mac napsal(a):

neo

správně, kolego.

A proto je třeba šmahem sejmout všechny, třeba i zdravotně postižené.

Antisociální stát si rozvracet nedáme.

S pozdravem Drábek, Kalous, Šiska a neo
16. 10. 2012 | 15:43

Sláma napsal(a):

neo je takový typickým málo důvtipným tzv. pravičákem: "ti co odvádí nejméně či nic, získávají nepoměrně více než ti, kteří odvádí více. To je pravděpodobně ta nespravedlnost, která je sociálnímu státu vyčítána."
To je samozřejmě nesmysl. Především u nás všichni, kdo jsou zaměstnáni, odvádějí zdravotní a sociální pojištění. A sociální pojištění, jak je dobře známo, je u nás jen obyčejnou daní, neboť je příjmem státního rozpočtu. Největší procento zaplatí středně příjmové skupiny, zatímco nejbohatší platí, "díky" zastropování zase menší procento.
16. 10. 2012 | 15:44

Yosif K napsal(a):

Jos napsal(a):
........protože ve Švédsku více než 50 let nepřetržitě vládly sociálně demokratické vlády.
16. 10. 2012 | 15:27
....jejichz vlada se potykala s narustem cerne ekonomiky a hospodarskou stagnaci a schodkem rozpoctu 15% a nakonec zavedla brutalni usporna opatyreni, proti ketrym by kalousek zezelenal zavisti.

A real estate boom ended in a bust. The government took over nearly a quarter of banking assets at a cost of about 4% of the nation's GDP. This was known colloquially as the "Stockholm Solution". The United States Federal Reserve remarked in 2007, that "In the early 1970s, Sweden had one of the highest income levels in Europe; today, its lead has all but disappeared... So, even well-managed financial crises don't really have a happy ending."[16]

The welfare system that had been growing rapidly since the 1970s could not be sustained with a falling GDP, lower employment and larger welfare payments. In 1994 the government budget deficit exceeded 15% of GDP.
When the Social Democrats returned to power in 1994, they responded to the fiscal crisis[49] by stabilizing the currency—and by reducing the welfare state and privatizing public services and goods, as governments did in many countries influenced by Milton Friedman, the Chicago Schools of political and economic thought, and the neoliberal movement. Social Democratic Party leaders—including Göran Persson, Mona Sahlin, and Anna Lindh—promoted European Union (E.U.) membership, and the Swedish referendum passed by 52–48% in favor of joining the E.U. on 14 August 1994. Bourgeois leader Lars Leijonborg at his 2007 retirement could recall the 1990s as a golden age of liberalism in which the Social Democrats were under the expanding influence of the Liberal Party and its partners in the bourgeois political coalition. Leijonborg recounted neoliberal victories such as the growth of private schooling and the proliferation of private, for-profit radio and television.[50]
16. 10. 2012 | 15:45

neo napsal(a):

Mac:

zase agresivita, co je to s tebou? Copak hned musíš někoho zabíjet?

Naopak, je potřeba transfery upravit tak, aby byly spravedlivější než je současný stav.
16. 10. 2012 | 15:47

Yosif K napsal(a):

Sláma napsal(a):
Tam se daně bohatým nesnižují, naopak. Například konzervativní vlády ve Velké Británii zavedla nové daňové pásmo progresivní daně ze zisku fyzických osob ve výši 50%.
Je paradoxem, že u nás levice bojuje za to, co na Západě dělá pravice.
16. 10. 2012 | 15:40
Pna Slama se myli - 50% sazbu zavedli laboriste, konzervativni vlada ji nyni zrusila - dan temer nikdo neplatil, vyber dane misto ocekavane 2.5 miliardy GBP nesl v poslednich letech slabou miliardu, zato spousta managerskych jobu se prestehovala na byvale britske kolonie Maltu, Kypr a do Svycarska.

Jednu positivni vec vsak danove zasbe 50% (nebo jeste lepe 75% jako za Hollanda) nelze uprit. Prinasi hluboke uspokojeni zavistive casti proletaru zijicich v zajeti rovnostarskych bolsevickych bludu.
16. 10. 2012 | 15:51

Zeměžluč napsal(a):

"Hlavní vinu za prohru pravice ale nese vládní koalice včele s ODS, která měla dlouhodobě laxní přístup ke korupci, premiér Petr Nečas, jehož tým neuměl reformy vysvětlit ani vzdělanějším voličům"
Chci pouze reagovat na výše uvedený citát z článku:
Vážený pane autore, reformy spočívající v rozkrádání státu nevysvětlí nikdo ani sebevíce vzdělaným voličům,je to stejně nemožné jako když svého času ministr(ach jo) Julínek nemohl nikdy vysvětlit jak to udělá, když finanční prostředky na zdravotnictví nestačí a on chce ještě v rámci reformy část těchto prostředků vyvést jako zisk subjekty, které budou ve zprivatizovaném zdravotním systému působit. To je prostě nevysvětlitelné, musel by totiž říct: reforma spočívá v tom, že si zdr. péči zatraceně draho zaplatíte - jak by asi vypadsaly volební preference ODS není třeba zdůtazňovat. Stejně tak by musel dnes Nečas říct: musíme Vás v rámci reformy odřít, aby na naše kradení bylo dost peněz. Ale je možné (podle výsledků voleb) že i když to nevyřčeno, mnohým lidem to už došlo¨.
16. 10. 2012 | 15:51

Sladký napsal(a):

Neo- já se neptal na ideologické pohádky a báchorky, ale na REALITU.Takže znova- kdo jsou ti "pracovití"? Podle čeho se poznají? A kdo a jak jim bere jejich peníze? A kdo jsou ti "nepracovití"? Cikány sem netahej, to je jiný případ, kapitola sama pro sebe.
16. 10. 2012 | 15:52

český maloměšťák napsal(a):

Sláma
Zajímavé povídání /inspirace ??/ :

http://www.patria.cz/zpravodajstvi/2172505/norska-inspirace-jak-na-spravu-bohatstvi-ktere-nechcete-projist.html

V závěru se praví :
"...Nadto má NGPF blacklist společností, do kterých nemůže investovat pro jejich zaměření, byť by taková investice byla ta nejvýnosnější na trhu. Typicky: zbraně, poškozování životního prostředí...."
16. 10. 2012 | 15:53

Mac napsal(a):

neo

jaká furt agresivita? nejsi po tom volebním výprasku kapku přecitlivělej?

ta tvoje vláda transfery zásadně upravovala tak, že brala těm nejpotřebnějším.

Vivat Nečasovci a Kalousovci. Vivat tržní ekonomika bez přívlastků.

Odpovídat nemusíš, leda bys mně chtěl zase pokárat za agresivitu :-)))
16. 10. 2012 | 16:03

Anna napsal(a):

neo
"Není absolutně ctěn princip zásluhovosti, ba je dosaženo opačného efektu. tj ti co odvádí nejméně či nic, získávají nepoměrně více než ti, kteří odvádí více. To je pravděpodobně ta nespravedlnost, která je sociálnímu státu vyčítána. "

Ale vo vo tom to je! Aby co nejvíc lidí žilo na slušné úrovni. V žádné vyspělé zemi není zavedena rovná daň. A vybrané daně můžou být použity na "výhodné" Pandury, PROMOPRO... nebo na školství viz Finsko:

České účastníky diskuse nejvíce zajímala specifika finského vzdělávání a vyučovacích metod, které mohly mít vliv na prvenství finských žáků v mezinárodních testech čtenářské, matematické a přírodovědné gramotnosti PISA 2000. Ve Finsku – na rozdíl od České republiky - socioekonomické zázemí rodin žáků (tedy bohatství rodiny) nemělo výrazný vliv na jejich výsledky v testech. Lze to ilustrovat např. pomocí indexu ISEI, zkonstruovaného a používaného v OECD: lepší majetkové a společenské postavení finských rodičů se ve statistice jen maličko odráží v lepších výsledcích tamních žáků - dokonce nejméně ze všech zkoumaných zemí - prostě na bohatství rodiny vzdělanost děcka nezávisí. Oproti tomu Česká republika patří mezi pět zemí, kde školní výsledky žáků vzrůstají se zlepšením socioekonomického postavení rodičů nejvíce. Analýzy výsledků výzkumu PISA skutečně potvrzují, že nejlepší výsledky v testech mají většinou ty země, kde jsou vzdělávací příležitosti sociálně spravedlivé (např. právě ve Finsku nebo na Islandu).
Finové si na spravedlivém přístupu ke vzdělávacím příležitostem obecně velmi zakládají, zavedli proto bezplatné vzdělávání až do úrovně středních škol, a nejrůznější služby, školní obědy, učebnice či organizovanou dopravu do škol minimálně na úrovni povinného vzdělávání taktéž zdarma. (Finové ovšem platí téměř 50 % daň z příjmu, protože se rozhodli právě pro investice do vzdělanosti dětí...)


http://www.kritickemysleni.cz/aktuality_show.php?co=259
16. 10. 2012 | 16:05

neo napsal(a):

Sláma:

Pane Slámo, nebavím se o procentech, ale o částkách. I zastropované pojištění je tedy mnohem výše než nezastropované u těch, kteří mají podprůměrnou mzdu. A to tam nezahrnujete daň.

Takže i přes zastropování, ti lidé odvádí mnohem mnohem více než třeba já, s běžným příjmem a než třeba někdo s minimální mzdou. Pořád se bavíme o částkách, ne procentech.

Takový člověk ale pak bude mít stejně mizerný státní důchod jako já nebo ten s minimální mzdou, možná jen o pár tisícovek vyšší. Bude mít stejnou rodičovskou, stejně mizernou a stejně mizernou podporu v nezaměstnanosti např.
16. 10. 2012 | 16:07

Yosif K napsal(a):

Jak rikam - jediny duvod zachovani vysokych danovych sazeb ve Velke Britanii je ohled na zavistivou cast proletariatu - ekonomicky prinos techto sazeb je nula cela nula.
A) rocni plat nad 150 tisic GBP (cca 5 milionu Kc) ma malokdo.
B) Kdo uz takovy plat ma - tak uz ma v rukach take moznosti jak si por sebe penzie procedit jinak nez prispivat 50% na chudsi cast populace. Nakoupi si sluzebni jaguary, letadla atd, tpo se odecte forme z dani, na cast platu preshujici 150 tisic rocne se pak muze vykaslat (nebo jako reditele bank - akciove opce, pojistku nekde v karibiku atd atd).
Rate Dividend income Savings income Other income (inc employment) Band (above any personal allowance)
Lower rate N/A 10% N/A £0 - £8,105
applies only if total income falls in this band
Basic rate 10% 20% 20% £8,106 - £34,370[15]
Higher rate 32.5% 40% 40% £34,371 - £150,000
Additional rate 42.5% 50%(45% from Apr-2013) 50%(45% from Apr-2013) over £150,000
16. 10. 2012 | 16:07

Mac napsal(a):

Yosífek Káčko mele z posledního

odkdy se dá služební jaguár odečíst ze základu daně z příjmu fyzických osob?

Valit takovéhle kraviny a přitom si hrát na informovaného - není vám to blbý, kolego?

To je skoro na úrovni vašeho plku, jak v Olomouci kupuje hejtman vybavení do fakultní nemocnice :-)))

kravina na kravinu. Přejmenujte se na Joséfka Křópala :-)))
16. 10. 2012 | 16:12

Joshua napsal(a):

p. Hvížďala,

jenom malinko doplním. Taky by se do politického záhrobí musely odporoučet politické zombie Kalousek, Schwarzenberg, Parkanová, spolu s Drábkem a celou stranou politických recyklátů TOP.

Nejhorší pro české země je antisociální experiment TOP-ky, který cíleně likviduje stát, hubí společenskou solidaritu, atomizuje společnost.

Jako obvykle se pletete. Hegemonem tohoto koaličního slepence s účastí "strany LIDEM" není ODS ale "reformní" TOP-ka v čele s násoskou Kalouskem.
16. 10. 2012 | 16:12

Pacák napsal(a):

"Sladký........ a kdo na ten tvůj silný sociání stát vydělá ??? Dříve byl jeden důchodce na dva pracující, a dnes je jeden pracující na dva důchodce..... tak mysli, než zas napíšeš nějako bolševickou volovinu…"

Oranžádo, napadlo vás, jak vzrostla produktivita práce a proč jsou dnes lidé bez práce?

"…tak mysli, než zas napíšeš nějako bolševickou volovinu".
16. 10. 2012 | 16:13

dies illa, dies irae napsal(a):

Jakpak?
Kalousek konečně na odpis?
Kohopak si bavorští černoprdelníci našli? Snad ne Čunka?
16. 10. 2012 | 16:15

Joshua napsal(a):

Pacák,

cílkapitalistické společnosti. Vysoce produktivní společnost bez státu, kde pracují technologicky vyspělé stroje, jejich majitelé - bankéři a finančníci vlastní všechno, pohazují almužnu (pro ně "drobáky") mezi své poskoky, podržtašky a obsluhu strojů a ostatní mají ho***.

Kdo tu produkci a z čeho zaplatí, pane vachmistr?
16. 10. 2012 | 16:20

Anna napsal(a):

neo

Systém zdanění příjmu je v Německu relativně komplikovaný, na druhou stranu ale v mnohém podobný České republice. Platí se běžně známé daně z příjmu fyzických a právnických osob, zvláštností je ale živnostenská daň a zejména solidární příplatek k daním.

Daň z příjmu právnických osob u kapitálových společností (Körperschaftsteuer) má jedinou lineární sazbu ve výši 15 %.

Daň z příjmu fyzických osob je konstruována jako klouzavě progresivní daň (stejně jako v minulosti v ČR), sazby se pohybují od 14 % do 45 %.

Solidární příplatek (Solidaritätszuschlag) se vybírá od sjednocení Německa ve výši 5,5 % ze sazby daně z příjmu.

Živnostenská daň (Gewerbesteuer) zdaňuje příjmy osob samostatně výdělečně činných, osobních i kapitálových společností. Výnos daně náleží jednotlivým obcím, které mají pravomoc rozhodovat o výši vybírané daně.
16. 10. 2012 | 16:38

Yosif K napsal(a):

Anna napsal(a):
Finové si na spravedlivém přístupu ke vzdělávacím příležitostem obecně velmi zakládají, zavedli proto bezplatné vzdělávání až do úrovně středních škol, a nejrůznější služby, školní obědy, učebnice či organizovanou dopravu do škol minimálně na úrovni povinného vzdělávání taktéž zdarma. (Finové ovšem platí téměř 50 % daň z příjmu, protože se rozhodli právě pro investice do vzdělanosti dětí...)
http://www.kritickemysleni.cz/aktuality_show.php?co=259
16. 10. 2012 | 16:05
pani Anna, poslouchejte dobre:
v CR bezplatne vzdelani je
v CR jsou skolni obedy a ucebnice vicemene za pakatel
v CR deti chodi do skoly na urovni povinnheo vzdelavani vetsinou pesky;

to ze Finove plati 50% dan z prijmu a ze se to pritom nerozkrade je zpusobeno poctivosti skandinavskych povah.
ve Svycarsku plati mnohem nizsi dane z prijmu - a take to funguje - plati tam takove dane, aby to nikoho nepokouselo k mrhani nebo rozkradani.

Neverim ze by na vzdelanost deti mely vliv JENOM ucebnice zadarmo. Velky vliv mohou mit ucitele atp. Do skoly jsme chodil za totace ucebnice zadarmo byly pro vsechny vcetne romskych deti, a romske deti deti prospivaly stejne dobre ci spatne jako dnes.

Kolik je ve Finsku socialne vyloucenych Romu? Jake procento obyvatelstva? Cvrt procenta?
16. 10. 2012 | 16:42

neo napsal(a):

Sladký napsal(a):
Neo- já se neptal na ideologické pohádky a báchorky, ale na REALITU.Takže znova- kdo jsou ti "pracovití"? Podle čeho se poznají? A kdo a jak jim bere jejich peníze? A kdo jsou ti "nepracovití"? Cikány sem netahej, to je jiný případ, kapitola sama pro sebe.

-------------------------------------------------

Já taky odpověděl. Pracovití, jsou všichni kteří pracují a odvádějí daně a odvody na SP a ZP. Nepracovití jsou ti, kteří toto nedělají, tedy nepracují a neodvádí daně z příjmu a odvody na SP a ZP.

A peníze jim bere stát do státního rozpočtu prostřednictvím těch daní a odvodů.

CO NA TOM NECHÁPEŠ?
16. 10. 2012 | 16:44

neo napsal(a):

Mac :

jaká furt agresivita? Přeci ta tvá agresivita, kde by si chtěl sejmout postižené. To ti nepřijde agresivní?

Žádná vláda neupravila nikdy transfery tak, aby byly rozděleny spravedlivě dle principu zásluhovosti.
16. 10. 2012 | 16:45

neo napsal(a):

Anna:

a vo vo vo tom to být nemá. To je to co jsem psal.
kecy o Finským vzdělávání a Německu píšete jaksi mimo téma. Ale asi máte slušnej archivek a potřebu to sem ventilovat, nicméně vás poprosím, neadresujte to mně.
16. 10. 2012 | 16:48

Yosif K napsal(a):

Pacák napsal(a):
Oranžádo, napadlo vás, jak vzrostla produktivita práce a proč jsou dnes lidé bez práce?
"…tak mysli, než zas napíšeš nějako bolševickou volovinu".
16. 10. 2012 | 16:13
Pane Pacak - nezbude asi nic jineho nez vytvorit pro zaslouzile odbrare nejakou socialistickou nebo bolsevickou rezervaci, kde bude plna zamestnanost a jeden pracujici v klidu uzivi dva duchdoce a jeste se bude mit jako prase v Zite.
Je asi amrne vysvetlocvat vam proc to bnefunguje - kdyz nekdo chce verit v bolsevicke bludy, tak veri.

Maly problem vsak je, ze takova bolsevicka rezervace zatim nikde nefunguje. Silny nabeh k tomu ma soudruh Hollande - zacal se 75% zdanenim bohacu. Zatim se mu vsak vsechno socialisticky sere pod rukama - Peugeot hodla vyhodit na dlazbu 16000 lidi.

Pockejte zda se vam ve Francii nejaky utopicky sen splni - jak jeden delnik kralovsky zivi dva duchodce splni a panuje nulova nezamestnanost diky superprogresivnimu zdaneni bohacu.

Raj proletaru a duchodcu na zemi prichazi - volte socialisty.
16. 10. 2012 | 16:52

fik napsal(a):

nic překvapivého neproběhlo. Tuto rádoby pravicovou oligarchii již nikdy volit nebudu. To že jsem to v minulosti dělal je jiná. Tato parta hochštaplerů už vyloženě škodí na všech frontách. Oni nemohou jentak něco zabrzdit a potom dle Nečase pracovat ve druhé části volebního období na prorůstových opatřeních. Někdo by si měl skočit s hlavou, ale já to nejsem. Svojí činností, chováním a prezentací vyvolávají přímo stav kdy sem nikdo nepřijde a ti stávající zvažují zda se v tomto prostředí hnoje vůbec vyplatí zůstat a dále investovat...pokud ano, tak něco, co se dá rychle prodat a přemístit..jak jinak. Jako národ uvědomělého voličstva jsme bohužel mimo
16. 10. 2012 | 16:55

český maloměšťák napsal(a):

Anna
Mluvit k Yosifu K je jak mluvit do tlampače /bohužel tou rozšířenou, vnější stranou/.
Podobně je tomu s neem - ten má ale tlampač aspoň vypnutý.

Mějte se. /jinými slovy utrácíte zbytečně čas/
16. 10. 2012 | 16:59

český maloměšťák napsal(a):

kolektiv autorů s názvem Yosif K
Pánové /eventualně dámy/ - vám stále ještě nedošlo že svou odpudivostí dosahujete zcela opačného záměru, než který si myslíte, že uskutečňujete ?
Že tedy řadu lidí inklinujících k pravici právě že takové texty utvrdí v tom, že s pravicí nechtějí mít nic společného ?

Proboha - či snad děláte rafinovanou propagandu ve prospěch levice ?
V tom případě jste naprosto geniální !!!!
16. 10. 2012 | 17:05

šašek z Jihlavy napsal(a):

Vezměme si za příklad aféru se Sazkou. Nejdříve nikomu ze sportovních funkcionářů nevadilo faraonské chování Hušáka, dokud drobty z jeho stolu byly dost výživné a padaly často. Pak už hlasité mlaskání a říhání tohoto naboba a parvenu začalo vadit i politikům, tak ho nakonec odepsali. Že dávno nesedí v kriminále vysvětluje jen spekulace, že stačil zkorumpovat a zavázat si politické vyžírky napříč stranami.
Včera se odehrál obchod mezi Komárkem Kellnerem zhruba za 5 miliard, což jistě potěší většinu sázejících i sportovců prostých závisti.
Pokud jde o mou maličkost, nikdy jsem nepropadl sázení a neúčastním se tohoto cirkusu. Kdyby se tak chovali ostatní, nemá ten krám cenu zlámané grešle. Protože je ale sázení na cokoliv oblíbeným sportem i těch, kteří si na to utrhnou od úst a ruinují své rodiny s vidinou bezpracného zbohatnutí, tento byznys běží jako hodinky.
Totéž platí o jakémkoliv hazardu. Ani "ušlechtilému" Horáčkovi se to neeklovalo, když zakládal Fortunu. Tak co s tím, jedině vyměnit obyvatelstvo , nejlépe za E.T.
16. 10. 2012 | 17:13

Joshua napsal(a):

Pacák, Yosif K,

dovětek. V ideální tržní společnosti podle pravicujících koumáků jeden multifunkční stroj s jedním dělníkem pracujícím za životní minimum uživí oligarchu. Na dlažbě je 10 milionů lidí, kteří nemají do čeho píchnout a nemají co do huby a jsou ochotni formou brigády za pár šušňů udělat cokoliv. Daně platí pouze dělník. Vlastník stroje má daňové prázdniny a navrch daňovou pobídku. Kontrolní otázka: komu a za co prodá ten oligarcha všechny ty služby a všechno to zboží zboží co ten multifunkční stroj vyprodukuje?

PS: neusiluje náhodou kapitalismus o sestrojení Cimrmanova důlního výtahu?
16. 10. 2012 | 17:14

Admirál napsal(a):

Pane Hvížďalo, mám obavu, že když tvdíte, že "premiér Petr Nečas, a jeho tým neuměl reformy vysvětlit ani vzdělanějším voličům", se velmi pletete.

Vzdělanější a vnímavější voliči (a to se týká i voličů pravice) reformy pochopili velmi dobře.

Taky co je na důchodové reformě nepochopitelného. Penězovod. A co je nepochopitelného na snaze privatizovat zdravotnictví. Je to jednoduše pochopitelné. Na to nemusí být člověk vzdělaný.

A proto nepřišli k volbám, hodili neplatné lístky, volili komunisty. Mám to z první ruky. Dlouholetí voliči pravice. A nejde jen o ojedinělé případy, statisticky významné vzorky. A ti lidé vesměs tvrdí, že je jediná škoda, že současná koalice nedostala napráskáno ještě víc, že by to pomohlo, že by z popela na pravé straně mohlo povstat něco, co by mohli volit.

Bojím se, že s tím už do voleb, ať v normálním termínu nebo předčasných, současné vládní souručenství nic nenadělá. V popularitě mouhou soutěžit tak nanejvýš s vládou Protektorátu a ti jejich bývalí voliči jsou děsně nasraný a odhodlaný jim to spočítat. Radši skousnou vládu s komunisty.

Hezký den
16. 10. 2012 | 17:19

komárci jsou jiný nálev napsal(a):

šašku
Aleše Hušáka si tam sportovní bafuňáři (nevím jak dobře pamatujete, co to bylo za bolšána za osoby, a kontinuita jasně byla zachována) sami protlačili. Všude s ním chodili.
Kdyby mu dementní politici neuložili postavit halu, aby mohli stříhat pásky, živil by sport v pohodě dál.
16. 10. 2012 | 17:21

Joshua napsal(a):

Admirál,

"...premiér Petr Nečas, a jeho tým neuměl reformy vysvětlit ani vzdělanějším voličům...", se velmi pletete. Někdojiný by mohl tvrdit, že takové "reformy" se dají vysvětlit pouze lidem s prominutím intelektově insuficientním.
16. 10. 2012 | 17:25

trumberové, v roce 2010 jsem z nich bl napsal(a):

Admirále
Když po Topolánkovi mohli zase volit pravici, můžou si za všechno sami. To, že Nečas dostane napráskáno jim už v ničem nepomůže.
A bolšán jim pod most zatlačit voči nepřijde.
Dlouhé vedení se tresce.
16. 10. 2012 | 17:26

ld napsal(a):

Efekt? Modrý, Blue...?

Ach, jo, to byla paráda! Třeba Čajovna. http://www.youtube.com/watch?v=PFejU3Ezvyc
A taky, když tam muzicíroval Olda Veselý. Tehdy jsme byli Evropě nejblíž, víc, než když jí to čeští pitomci chtěli osladit. Byla velká škoda, že tento českomoravský výlet skončil, sotva začal. Řeč je o bigbítu.
Mimochodem, snadno mě poznáte, jako upomínku na mobilu mám právě tuto melodii :-).

Umíte si představit M.Efekt coby koncertního předskokana Yes? Ještě dnes bych uchcával, pánové Hladíku a Wakemane, a solil prachy za vstupné.
No, nic, jdu bídně močit v porcelán...
16. 10. 2012 | 17:27

Sladký napsal(a):

Meo- můžeš mi vysvětlit, k čemu je úspěšnému,pracovitému člověku,vydělávajícímu padesát až 500 tisíc měsíčně důchod a nemocenská? To si nedokázal na stáří našetřit? Není mu hanba odebírat prostředky potřebným-a dokonce chtít daleko víc, než kolik dostávají oni?
16. 10. 2012 | 17:37

Sladký napsal(a):

Neo, ne meo.Pardon.Mea culpa-nebo nea culpa?
16. 10. 2012 | 17:39

Anna napsal(a):

český maloměšťák

Já vím :-) Taky se mějte.
16. 10. 2012 | 17:40

ld napsal(a):

Anebo třeba Hledám svoje vlastní já. http://www.youtube.com/watch?v=fjltD7bIP_A

Když zdechl Havel, říkal jsem si, že v pekle zvednou poplatky za otop či výsyp popela, a stalo se.
Ale lidi jako je mistr Vrba by umírat neměli.
A nejen on.
16. 10. 2012 | 17:45

neo napsal(a):

Hladký:

tady je řeč více či méně o lidech, vydělávajících 20 - 100 000.
I když vyděláte 50 000, na vyskakování to není a na našetření na důchod taky ne. Navíc jsou zvyklí na určitý standard a přes horentní odvody pak mají mít mizerné důchody.

Jde ale o princip. Netvrdím, že to musí být lineární či progresivní, ale rozhodně mnohem více spravedlivé. I řekněme lépe vydělávající člověk si zaslouží lepší přístup státu, když mu tolik nasypal.
16. 10. 2012 | 17:45

Superego napsal(a):

Na Hladíkovi jsem byl asi před půl rokem. A opravdu, je čím dál tím lepší.
To si u Yes nejsem jistý, už v sedmdesátých letech jsem u nich usínal.
Mám od nich někde dvojalbum, které jsem asi 20 let nepustil. Hezky pomalované.
Kdybych si ho pustil, měl bych nepříjemný pocit, že se mi v hlavě přehrává o takt před deskou. Nesnáším zaseklé jehly a vrtačky uší.
16. 10. 2012 | 18:01

upon napsal(a):

S Německem bych osobně zde srovnávat měl málo co.Jejich sociální demokracie,která se zřekla Marxe nedávno a dostala šéfské křeslo parlamentu EU,zakázaná komunistická strana,křesťané desítky let pevně v čele,ne jako tady se sotva pěti procenty pro parlament.To je politicky o něčem jiném,tam.
Více společného dnes mají třeba Francie,Slovensko,ČR-kde se rozlila "široka strana moja rodnaja"-socialisté,kteří budou po sté ujišťovat masy,že nedovolí deseti rodinám nebo horním deseti tisícům vypumpovat žaludky všech.
ČR:knedlíkárna opšt zaševelila volebními papírky.Technokrazté-privatoiátoří tušili,že až skončí privatizace,budou programově na štíru:tak řekli reformy a vyvolali odpor.V EU mají pověst LePenovců,doma volební procenta Le Penovců.Mizí podpora síle,která měla vést restrukturalizaci k moderním technologiím,a bude se sázet na komunisty,aby nepumpovali spíše žaludky.No to je oproti začátku před dvaceti léty poněkud deziluse.Nevídím v knedlíkárně sebemenší pohyb vpřed a vzhůru.Snad opravdu nás tu dalších sto let budou bavit jen hlasovací lístky sem a tam a politické barvy.Neděje se naprosto nic.Nečinnost a duševní lenost válcuje cokoliv.
16. 10. 2012 | 18:04

Fialenka napsal(a):

Pan Hvížďala opakuje mantru pravice, že lidi reformy jen nepochopili, a proto musí být reformy vykomunikovány ……… „premiér Petr Nečas, jehož tým neuměl reformy vysvětlit ani vzdělanějším voličům“………..

Jenže já si myslím, že lidi pravicové reformy pochopili velmi dobře, proto zvítězila levice, která je svým programem nejblíže skandinávským zemím.

Viz Lubomír Zaorálek k sociální reformě:
Drábek nebyl nositelem sociální reformy, on přinesl sociální revoluci, jejíž podstatou byla privatizace sociálních služeb.

A Ludvík Hovorka o pravicové reformě zdravotnictví:
Nejde o úspory, jde o cílenou likvidaci nemocnic a jejich následný prodej řetězcům.
Je to smutné, ale lidé se dosud z vývoje v letech 2006-2010 nepoučili a ve volbách umožnili vznik vládní koalice, která zřejmě dokoná privatizaci oněch 220 miliard veřejných prostředků ve zdravotnictví každý rok.
… Mnozí lidé nebudou mít dostatek peněz na úhradu zdravotní péče.
16. 10. 2012 | 18:05

Anna napsal(a):

Id

Jo, Čajovna je majstrštyk Radima Hladíka. Přeju mlaďochům, aby měli tak dobré hudební zázemí, jako jsme měli my mj. v Blue Effectu (pak modrá taky dobrá :-))
A mistr Vrba - co nejvíc takových. Čest jeho památce

Díky za připomenutí. Hned je hezký večer
16. 10. 2012 | 18:07

upon napsal(a):

oprava:knedlíkárna opět zaševelila volebními papírky.Technokraté-privatizátoří tušili
16. 10. 2012 | 18:09

oranžáda obecná napsal(a):

sociální stát už na Západě vyřeší ekonomika.......už dlouho západoevropské státy nevydělají na sociální stát, proto ho financují na dluh, a teď ovšem, se jejich dluh stává hůře kontrolovatelným , proto roste úrok z půjčovného, a socialistům se to nelíbí, mohou řvát, mohou naříkat, ale to je tak zhruba vše, co v této věci mohou udělat.... ještě zbývají cinty o sociálním státu těm, kteří jsou nepoučitelní, nebo retardovaní... ani návrat komančů k vládě na věci nic nemění.... soudruzi na Slovensku zvolili Fica, a teď s ním jdou potichu do ekonomického pekla....chtěli, to, mají to...
16. 10. 2012 | 18:27

Anna napsal(a):

Id

Naladil jste mě vzpomínkově, tak přidávám - Bohemia Sen o snu Lešek Semelka http://www.youtube.com/watch?v=oaj7cGK44Zo&feature=related
Pohodovka
16. 10. 2012 | 18:29

counsel strnju napsal(a):

oranžáda obecná,

pane hovene. Není divu, že není na sociální stát, když neregulovaná neviditelná ruka trhu vykrádá ekonomiky národních států - neplatí v místě vzniku bohatství daně a vyvádí z nich bohatství.

Vy jako příslušník "elity" (myslím servisní, t.j. 2584 podržtaška nějakého oligarchy, který je pod jeho rozlišovací schopnost) s myšincem na účtě možná jednou sám na vlastní kůži poznáte výhody a nevýhody sociálního státu.
16. 10. 2012 | 18:32

krajan napsal(a):

Jak tu bylo výše řečeno: Komentáře zprava zleva se začínají podobat jako vejce vejci.
Já bych v rámci úsporných opatření navrhl založit nový plátek s názvem
"Aktuálně rudé novinky"
Tím by se ušetřily platy asi padesáti zbytečných redaktorů, velké kvantum velmi cenného internetového proatoru a hlavně nervy většiny čtenářů.
Jo a k věci: Je-li pan Hvížďala překvapen, musí žít už hodně dlouhou dobu v nějaké velmi vzdálené zemi a přes satelit sledovat Události ČT, OVM, Insider a Blesk, jakož i Radiožurnál.
16. 10. 2012 | 18:34

šašek z Jihlavy napsal(a):

komárci jsou jiný nálev

Vždyť já vím, vše jsem sledoval v přímém přenosu. Lidé jako Ječmínek nebo Kořán jsou typickou ukázkou - nejdříve společné dovolené a různé kratochvíle s velkým šéfem, pak zrada. Tito nohsledi jsou snad ještě horší kategorie. Divím se sportovním funkcionářům na oblastech, že to neprokoukli včas a nehnali je svinským krokem. Teď brečí a žebrají o příspěvky na činnost, kde se dá. Dobře jim tak.
16. 10. 2012 | 18:35

fik napsal(a):

základní potíž je, že u nás nikdo neumí vládnout, mlžení a divadelnictví jde dobře.

Id: prima příspěvek. Olin je jenom jeden, stejně jako B.E. Ti měli velkou sílu v 80tých a počátek 90tých už bohužel bez Wakemana.
16. 10. 2012 | 18:47

fik napsal(a):

yes :)
16. 10. 2012 | 18:48

Admirál napsal(a):

Fialenka - oni soc. dem. mají také svůj díl másla na hlavě.

Proto také utrpěli ve volbách vítěztví. Volič si pamatuje, jaké že sociální demokraty měli ve svých řadách. Takový pan Rusnok. To musí každý socialista zařehtat, když si uvědomí, že to byl kovaný sociální demokrat ve vysoké funkci. A kolik takových "sociálních demokratů" má ještě ČSSD v parlamentu? Kolik jich prozře a přejde v pravý čas k protistraně?

A takový pan Hamáček je také milý soudruh. Z Aspeninstitutu tututu. Každý kovaný volič levice to s radostí socialistům hodí.

A to mají socialisté ještě štěstí, že některé věci docházejí voličům levice ještě pomaleji než těm z prava.
16. 10. 2012 | 18:48

Josef K. napsal(a):

Pokud je známo z archivů, tedy nikoliv z tzv. historické fantastické východoevropské literatury, pak sociální odopovědnost je součástí západní kultury trvale. Dokonce lze najít příklady (typicky Benátky, Lyon, Augsburg atd.), které by jistě aga, oranžáda, yosif k. a podobní považovali za histoirický průnik komunismu již ve středověku. Souvisí to obecně s křesťanstvím. Křesťanství se od jiných náboženství liší tím, že předdefinovává budoucnost, Bible je ze 2/5 proroctví. Odpovědnost k budoucnosti dává lidské existenci historický čas, spojuje ji s minulostí. Vytváří efekt osobní odpovědnosti.
Např. dnes je typická realita kritika biskupa Canterburského současné britské vlády, která vede spíše tradiční východoevropskou pravoslavnou politiku, shodně s českými soudruhy.
Sociální odpovědnost společnosi a jedince jako požadavek posiluje nástupem protestantismu.
Českému normalizačnímu sovětskoleninskému zastánci pravice se díky neznalosti a náklonosti k historické sci-fi, kterou vydává za fakta, popletla hlava.
Hledání vzorů v rozsahu zdejších diskusí je jedním z projevů nedospělosti: absence vzdělání, autenticity vlastního bytí atp.
16. 10. 2012 | 20:16

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

Je celkem zábavné pozorovat bezradné bučící stádečko (zde reprezenzované nicky neo, admirál, oranžáda, veniho vidi...) motající se mezi ohradníky vymezenými těmito volbami.
16. 10. 2012 | 22:36

Janko napsal(a):

Hvížďalo,
seš senilní, běž si hrát s vnoučaty!
16. 10. 2012 | 22:45

Maximus napsal(a):

Tož tedy:
ODS přišla u těchto voleb o pěkných 66% hlasů voličů a TOP09 dokonce o 80%. Tak to je dost výmluvné a nejde to nijak okecat. Asi dělají tyto strany něco blbě.......
17. 10. 2012 | 08:02

istropolitan napsal(a):

Autor stále opakuje jeden obehraný blud, že pokud by se reformy lépe vysvětlily, byl by propad pravice menší. Je to přesně naopak, volič velice dobře chápe co mu současná vláda připravila a připravuje. Dnes k tomu autor ještě přidává další nesmysl, který byl mimo jiné slyšet od členů TOP 09 krátce po volebním výprasku. Teze, že kdyby se Kalousek choval slušněji, mohlo by být hlasů víc, je mimo jakoukoliv diskusi.
17. 10. 2012 | 11:57

Hench napsal(a):

OAKLEY in the sports <b><a href="http://oakley.ashigaru.jp/#201071">オークリー メガネ</a></b>
great acclaimed <b><a href="http://oakley.biroudo.jp/#203051">サングラス オークリー</a></b>
this instant unchecked inventive mania, constantly derived mean miracle, this world-class stigmatize, to see if it has a locale of a century effective <b><a href="http://oakley.biroudo.jp/#201071">オークリー サングラス</a></b>
of the expansion, how to rebuff mediocrity, Jim Oakley bossbefore, <b><a href="http://oakley.aikotoba.jp/#201255">オークリー ゴーグル</a></b>
it was off-road motorcycle sustenance technicians and a start off-road motorcycle access and salesperson. When the technician during <b><a href="http://oakley.aikotoba.jp/#201257">オークリー メガネ</a></b>
the duration, the most with with are those who are the players of the distraction utility workings, in the method of communication with the off-road cyclists, <b><a href="http://oakley.ashigaru.jp/#200972">オークリー アウトレット</a></b>
he set off the clobber and accessories is finicky to find the demand commerce exchange for very technological liveliness influence varied <b><a href="http://oakley.aikotoba.jp/#201253">オークリー ゴルフ</a></b>
times mistake drain goggles can not surely realize the force of appreciation haven, but because of the lens smog zap the gravel bill wire to campaign the frontier of show, or balanced damage to the eye. In 1975, he began to start their own businesses. <b><a href="http://oakley.aikotoba.jp/#201261">サングラス オークリー</a></b>
With well-advised with this simple dent to succeed upon look more safely a improved than other products, Jim contrariwise $ 300 the inception of Oakley brand. In his own garage, Jim made ??a grip hands together and shape of the motorcycle handle. "All things in the wonderful can and should do recovered," Jim told skeptics, "The at most mix up is that 'what duration who do'". Professionals noticed this virgin conceive, <b><a href="http://oakley.bufsiz.jp/#204530">オークリー ゴーグル</a></b>
its material can extraordinarily growing the plea when sweating. <b><a href="http://oakley.aikotoba.jp/#201251">オークリー サングラス</a></b>
This security is supported this talented industrial map capabilities to the enthusiasticsuccess.
11. 06. 2013 | 14:49

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy