Kauza prof. Klener aneb O aroganci moci

12. 11. 2007 | 11:57
Přečteno 12985 krát
Žijeme v době, v níž je pozornost naší civilizace maximálně soustředěna na vysokou výkonnost a finanční efektivitu. Aby takových maxim bylo dosaženo, došli sociální psychologové k závěru, že nejdůlěžitější pro dobře fungující společnost (je jedno jestli se jedná o firmu či o stát) jsou sociální vztahy a tomuto požadavku se podřizuje dnes vše i architektura.

Viz například projekt nové budovy Obchodní banky v Praze v Radlicích: Tam už neexistuje žádné ředitelské patro, všechny prostory jsou přístupné pro všechny a vedení banky i architekt Josef Pleskot maximálně dbali na to, aby v budově bylo co nejvíce prostoru, kde každý může potkat každého, kde je možné otevřeně a příjemně o všech problémech komunikovat.

Úvahy psychologů vyplývají z poznání, že každému velkému výsledku předchází velké očekávání (značná pozitivní síla) a že pro jakoukoliv fungující strukturu je proto vždy nejdůležitější vztah centra a periferie, šéfa a jeho oponentů. Právě podle tohoto vztahu lze měřit kulturu daného prostředí: Jakýkoliv brutální, netaktický či jen nešikovný zásah do těla nějakého organismu (společnosti) vždy narušuje sociální vztahy a negativně ovlivní právě výkonnost a efektivitu. A to je bohužel přesně to, co ve středu 7. listopadu 2007 předvedl ministr zdravotnictví a bývalý ředitel nemocnice v Ivančicích Tomáš Julínek (*1956), když odvolal profesora Pavla Klenera (*1937) z místa ředitele Ústavu hematologie a krevní transfúze, s odůvodněním, že selhal jako manažer: odmítl připravit tento ústav na spojení s Všeobecnou fakultní nemocnicí.

Pan profesor Pavel Klener to zdůvodnil, jak řekl HN, následovně: „Slučování považuji za iracionální, ústav funguje perfektně, stejně perfektně funguje spolupráce s nemocnicí. Nebyl mi předložen žádný relevantní argument, co to sloučení přinese ani po stránce faktické, ani ekonomické.“

Ministr vydal rozkaz, profesor Klener neuposlechl, byl odvolán.

O čem tento typ chování svědčí:

1) O neúctě dočasného úředníka exekutivy, kterého si my občané platíme ze svých daní, k vysokým lidským výkonům. Profesor Klener je přední český onkolog, přednosta kliniky, onkologii se věnuje soustavně od půlky sedmdesátých let a publikoval patnáct odborných monografií a řadu skript či učebnic pro zdravotní školy, bakaláře i mediky. Jeho názor by měl každý ministr pokorně vyslechnout a buď ho přesvědčit o svém řešení, nebo naopak panu profesorovi ustoupit, aby nenarušil sociální vztahy na tak exponovaném pracovišti, kde jde o to nejcennější: zdraví lidí, za které je právě pan ministr zodpovědný.

2) O pohrdání veřejností: Chce-li někdo učinit takový krok, že přičleňuje k malému pracovišti prodělkové nemocnice, které má 50 zaměstnanců, 450 zaměstnanců prosperujícího a nezadluženého ústavu, měl by takové rozhodnutí transparentně a logicky zdůvodnit. Neučiní-li tak, podporuje tím vznik fám, jak na to třeba upozornilo Právo: Plány na spojení obou zařízení mohou být motivovány zájmem o některé lukrativní pozemky v blízkosti Karlova náměstí v Praze. Jde tedy o manažerské selhání pana ministra.

3) O neznalosti nebo nerespektování způsobu práce na špičkových pracovištích, jejichž tým se buduje léta a velice těžce. Po spojení s nemocnicí by se takový tým mohl rozplynout, a tím de facto zaniknout. Přitom jde o světově renomované pracoviště hlavně v oblasti transplantace kostní dřeně s mezinárodní akreditací, o kterou by pracoviště mohlo přijít. Takových pracovišť nemáme v České republice mnoho.

4) O manipulaci s informacemi. Před veřejností bylo zatajeno, že ústav (jde o příspěvkovou organizaci) nebyl dotován z peněz státu, vydělal si na svou činnost léčbou a vědeckou prací. Není zadlužen a díky odborné úrovni získává i peníze z mezinárodní spolupráce. Státní příspěvek na dostavbu ústavu, který už schválil parlament, v němž mělo být instalováno několik nových provozů, ministerstvo pana Julínka zadrželo. Naopak nutí ústav, aby se začlenil do VFN.

5) O nepromyšlenosti transformace: rezortní výzkumné ústavy se mají sloučit s fakultními nemocnicemi, které se mají stát nemocnicemi univerzitními a akciovými společnostmi. Asi třetinu akcií by vlastnila univerzita. Jenže zákon o univerzitních nemocnicích ještě neexistuje, teprve se připravuje, nikdo neví v jaké formě bude nakonec přijat, prosperující ústav je tedy tlačen do formace, jejíž souřadnice nikdo nezná, což je nezodpovědné.

6) Jde o naprosto nevyzkoušený experiment připomínající direktivní opatření totalitních systémů, které nepřipouštěly různorodost vlastnických práv a vztahů: v sousedním Německu například existuje řada výzkumných pracovišť i mimo univerzity a tyto ústavy jsou financované z mnoha různých zdrojů: z plateb ze zdravotních pojišťoven, ze státních dotací, grantů, mezinárodních projektů, od soukromých firem a samozřejmě i z peněz Evropské unie. Proto také v jednu chvíli navrhoval profesor Klener, aby se ústav proměnil na akciovou společnost či dokonce úplně privatizoval.

Velké molochy jako je VFN vysoce specializovaným pracovištím nikdy nesvědčí.

Sedmdesátiletý profesor Klener za situace kdy nemohl jako lékař přijmout odpovědnost za dané řešení, které mu nikdo nebyl schopen řádně zdůvodnit, učinil jediné co mohl: obrátil se na veřejnost. To mu lze těžko vyčítat.

Vyčítat ale můžeme panu ministrovi, že se neumí chovat. Jak nedávno připomněl Jacques Rupnik, když ve Francii došlo v roce 1968 k velkému veřejnému sporu mezi filozofem Sartrem a prezidentem De Gaullem kvůli policejním zásahům a filozof prezidenta nazval diktátorem, pan prezident ve své odpovědi Sartra nazval Mistrem. Nejprve se mu uklonil a pak mu řádně vysvětlil důvody svého jednání. Toto gesto je projevem vysoké kultury. Způsob komunikace ministra Julínka s profesorem Klenerem je o pravém opaku: o aroganci moci.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Yfča napsal(a):

Vystihl jste to přesně. Není co dodat.
12. 11. 2007 | 12:15

Samota napsal(a):

Výborný článek a skvělý rozbor celé situace. Já jenom doufám, že podobné totalitní praktiky ministru Julínkovi jen tak neprojdou!
12. 11. 2007 | 12:26

sonny napsal(a):

Přesné a dokonalé.
Jenže mne trápí otázka:
Jak tomu zamezit? Jak vrátit status quo? Co máme dělat?
Tady se prostě ubližuje sprostě lidem, nejen pacientům. Máme spoléhat na boží mlýny a čekat až Julínek dostane zhoubnou leukémii a po kolenou přileze k panu profesorovi, by ho léčil?
Bylo by to spravedlivé?
ANO!
12. 11. 2007 | 12:29

sidney napsal(a):

Clanek je dobry, presny. Bohuzel, ale postihuje to, co se dnes deje ve svetove ekonomice celkove. Nova a nova slucovani, kiupovani mensich firem. Zduvodneni je vzdy stejne-vetsi je efektivnejsi, usetri se atd. Realita je vzdy ponekud jina, nicmene lze tak obcanum/akcionarum zduvodnit nevalne vysledky-rosteme, to stoji penize, budeme mit mene konkurentu atd. atd. Jak se ukazuje v praxi vede to opravdu k mensi konkurenci, nizsi efektivite (je zajimave, ze na pocatku takovychto spojeni se vzdy hovori o uspore pracovnich sil-behem dvou let je firma na stejnem poctu, ne-li vetsim). Takze pokud za pane ministrovou akci vidime mechanicke aplikovani techto radobymanazerskych postupu, tak je to ta lepsi varianta. Nebo jde opravdu o pozemky a to je ta horsi varianta. Ukazuje to na prorustani obchodniho nebo i zlocinneho prostredi do sveta politiky a pak nam pomahej Pan Buh, nebo spise bych to videl na zmenu formy vlady-nejlepe na navrat k monarchii, protoze takovou bandu klaunu sezeneme vzdy a usetrime za volby.
12. 11. 2007 | 12:52

Stanef napsal(a):

Kde skončí arogantní jednání pana Julínka neuvědomuje si předseda vlády pan Topolánek,že setím ubližuje nejen pacientům ale zdravotnictví vůbec.A co tomu říká ODS jako strana,díví se pak,že jim rapidně klesají preference.Jak dlouho ještě nechá vedení ODS působit pana ministra na své zkáze.?
12. 11. 2007 | 13:00

Já I. napsal(a):

Jsem znechucen nejen touto kauzou,ale celým fungováním ministerstva zdravotnictví pod vládou ODS, potažmo ministra Julínka. Je to opravdu neschopný, vlastně všehoschopný blb.Medicínské vzdělání v jeho případě nebylo k ničemu,snaha přihrávat "malou domů" naopak čiší z každého jeho činu,kterými postupně likviduje české zdravotnictví.Veřejnost neví o mnoha dalších činech,protože se týkají odborné veřejnosti, hlavně lékařů a nejsou zveřejňovány - např.příkaz zdravot. pojišťovnám na rušení smluv s lékaři-ambulantními specialisty,uzavřených na dobu neurčitou se zdravotními pojišťovnami (svévolné rušení a změny smluv,bez právního podkladu a bez výpovědních lhůt),privatizace nemocnic - nebo spíše jejich skryté rušení a rozkrádání "managementem", dosazeným z kamarádů 0DS a mnohé další. Lékaři volili z velké většiny ODS, protže Dr. D. Rath jim občas "šlápnul na kuří oko" - znal nešvary ve zdravotnictví a snažil se alespoň některé z nich omezit.Jenže - vyměnili "ne úplně to dobré" za - naprostou katastrofu.Dnes se chytají za hlavu - ale je pozdě... Jediné,co by mohlo "šulínovi" zlámat vaz by bylo neštěstí,kdy z důvodů prokázané nedostupnosti lékařské péče by došlo k úmrtí - a následná žaloba,třeba hromadná... Tak by mohlo být podáno trestní oznámení za likvidaci ÚHKT, například.Co to, přátelé, po dohodě s dobrou advokátní kanceláří zkusit? AŤ vysoudí cokoliv,slíbit advokátům polovinu! To by se snažili!!!
12. 11. 2007 | 13:03

zemko napsal(a):

Tak vzhledem k me situaci (mam take leukemii) me tato udalost velmi pobourila, spise nas*ala. To co si ten pan na urade dovoluje to je absolutne vec nepochopitelna. Snad si ani neprejte vedet, jak o nem mluvi personal nemocnic (je jedno zda v Praze nebo kdekoliv jinde). A kde je najednou plna h*ba slibu pana Topolanka (jenz nedavno vzal penize na vedu pod nejaky vladni spolek - nepamatuji si jak se tomu rika) a do medii prohlasil, ze to dela proto, aby penize nemizely v cerne dire a aby byla vetsi podpora vedeckych pracovist a jejich rozvoj. Ale tim, ze tise tento krok schvaluje si protireci (ostatne jako by tomu bylo u ODS novinkou).

Pane Julinku, jestli tohle budete cist, zamyslete se, copak vam nezalezi na ceske vede a ceskem zdravotnictvi? To opravdu chcete, aby se tato ne nijak srandovni nemoc prestala lecit na tak vysoke urovni jako ted (v ramci UHKT) ??? Pokud ano, tak ja bych vam mozna tu nemoc mozna i pral, klidne i tu nejtezsi, abyste pochopil!!! Protoze tohle je opravdu blbost do nebe volajici!!!

A zaroven dekuji Ministerstvu zdravotnictvi za skvele vedeny system dotazu pro obcany. Uz dva mesice cekam na vase vyjadreni, ktere vam bylo zaslano na e-mailovou adresu uvedenou na vasich strankach.
12. 11. 2007 | 13:08

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Aleši,

tyto stránky nejsou určeny k tomu, abyste na nich někoho urážel. Váš text jsem smazal. Pokud zde chcete nadále diskutovat, změňte prosím dikci. Ostře polemické i nesouhlasné názory jsou samozřejmě vítány, hrubosti nikoliv.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
12. 11. 2007 | 13:11

Mirka. napsal(a):

Ministr Julínek je ve skutečnosti hlupák. Kdyby nebyl, vážil by si schopných lidí, jaké představuje i pan profesor Klener. Bohužel, lidé typu pana prof. Klenera většinou nemají dost síly rvát se s takovými omezenci, jaké představuje nynější ministr zdravotnictví. Na to jsou příliš slušní, seriozní a také postrádají čas, ten je pro ně příliš drahý. Myslím, že Tomáš Julínek je další z těch, kteří by měli urychleně opustit ministerský post... A to hned - než bude pozdě... A chudák občan je úplně bezmocný!?
12. 11. 2007 | 13:12

zemko napsal(a):

@sidney: prosimvas pochopte, ze ziskovy ustav + ztratova nemocnice = ztratova korporace, jelikozu dluhy nemocnice jsou velke (myslim, ze vice jak 1 mld. korun) a jak napsal pan Hvizdala tak nikdy nefunguje "samostatny" ustav pod kolosem jakym VFN bezesporu je. A ani jedna varianta neni dobra nebo lepsi obe jsou spatne.

@Já I. - ano pan Rath to mel v hlave aspon trochu srovnane. To je stejne jako v privatizacich. Pan Rath privatizoval polikliniky, vetsinou ztratove (mozna jen jednu), ale NIKDY nechtel privatizovat nemocnice
12. 11. 2007 | 13:17

Jako napsal(a):

Především mi dovolte v zájmu objektivity obecnou poznámku.To,že je někdo vynikající specialista,světově uznávaný odborník ještě vůbec nemusí znamenat,že je také dobrý manažer.V uvedeném případě však zřejmě k takovému šťastnému spojení došlo,nebo /a to by vůbec nebylo na škodu /má prostě pan profesor šikovné spolupracovníky.
A teď ještě jenou obecně.Bohužel platí,že málo schopní ve vysokých funkcích bývají " schopní všeho".Na tom se asi shodneme všichni.Jen ale nesmíme zapomenout na to kdo Cvacha na ten post dostal a kdo ho tam drží.
O tom to totiž je.
12. 11. 2007 | 13:23

Miška napsal(a):

Nezbývá než souhlasit....Julínek by měl pro neschopnost odstoupit!transition
12. 11. 2007 | 13:25

hv napsal(a):

Dobry den,

ac s vami nekterymi vasimi argumenty souhlasim, dovolim si na nektere body vnest i jiny pohled.

1) Profesor Klener je predni onkolog, nikoliv manazer. Kvalifikace vynikajiciho vedce nemusi byt dostatecnou pro vykon rizeni 450 lidi. Tim nerikam, ze je spatny manazer (nicmene jeho nektere kroky byly kontroverzni a UHKT opustily po jeho jmenovani nekteri schopni lide).

4) Ustav je dotovan z penez statu. Nikoliv primo, ale pres grantove agentury (vetsina grantu je z ceskych GA, o mnozstvi ziskanych grantu z EU je mozno se presvedcit). Proto i stat, ktery neprimo timto zpusobem vedu financuje, by mel mit pravo mluvit do urcite miry do jeho fungovani a cinit kroky, ktere povazuje za dulezite.

Vedecka uroven je ve srovnani s ostatnimi ustavy v CR velice dobra, bohuzel UHKT jako jedine pracoviste sveho druhu se musi merit s podobnymi ustavy ve svete.

Jinak si dovoluji zopakovat vasi vetu "Velke molochy jako je VFN vysoce specialoizovanym ustavum nesvedci". Tam je totiz jadro zakopaneho pudla, v techto snahach je totiz mozne cist dlouhodobe usili o prilepeni UHKT k VFN.
12. 11. 2007 | 13:25

ana napsal(a):

Bohužel čelní srážka s Avií je procházku růžovým sadem proti srážce s b_bcem. A zažila jsem oboje. Vůbec bych se nedivila, kdyby prof. Klener vzdal boj o záchranu ústavu. Protože vést válku s MZ je boj s větrnými mlýny.
12. 11. 2007 | 13:31

SuP napsal(a):

Podle vyjádření mluvčího MZ je hlavním důvodem odvolání pana profesora skutečnost, že před zahájením diskuse o vhodnosti či nevhodnosti zamýšlených organizačních kroků spustil nepravdivou a přehnanou kampaň, která mimo jiné strašila pacienty......
12. 11. 2007 | 13:40

lima napsal(a):

Sklízíte plody toho, co jste zaseli svojí hloupostí při posledních parlamentních volbách. Nechali jste sebou manipulovat, nechali jste se zastrašovat návratem komunismu, věřili jste Mladé Frontě Dnes vše co psala. Z Ratha se stal vyvrhel, teď máte "zachránce".
Zasloužíte si to. Ale pacientů, odkázaných na takto privatizované zdravotnictví je mně líto.
Snad aspoň některým z vás se v kebulí rozsvítí.
12. 11. 2007 | 13:47

Jana H. napsal(a):

Vážený pane Hvíždalo, jako obvykle jste vyhmátl to podstatné. Naprostou pravdu máte v tom že arogance ministra je neuvěřitelná. Můj přítel se u pana profesora Klenera léčí čtvrtým rokem, léčba je bolestivá, výsledek pořád nejistý a to v řádu měsíců. Samozřejmě takové dlouhotrvající utrpení člověka velmi oslabí i psychicky. Přála bych panu ministrovi prožít jediný den v kůži člověka který vidí že tým který se o něho staral léta a kterému vděčí za život se rozpadá a nikdo neví co bude dál.
Pan ministr nemá odpovědnost za zdraví těchto lidí, tu má pan profesor. Zasahovat mocensky do sehraného kolektivu, který má výsledky uznávané po celém světě je neuvěřitelná zhovadilost. A chovat se k panu profesorovi tak arogantně jako to předvedl pan Cirkl v neděli v televizi, na to už chybí slova! Co dokázali tihle dva že je to opravňuje chovat se k člověku který zachránil a zachraňuje lidské životy tak povýšeně, dokonce ho veřejně obvinit ze lži a touze po osobním prospěchu.
Jsme z toho smutní, naštvaní, přítelův zdravotní stav se zhoršil. Nezapomeneme vám to pane ministře, ani vaší straně. A zdaleka nejsme sami.
12. 11. 2007 | 14:03

Karel (také) napsal(a):

hv: Rád byste, abyste měl pravdu, že? Ale nemáte ji. Klenerův ústav doteď prosperoval a byl ziskový. Takže profesor Klener podle vás není manažer? Jak se podle vás projevuje manažer? Zřejmě tak, že převede majetek firmy na příbuzné a zbytek včetně dluhů převede do nástupnické firmy, že ano?
12. 11. 2007 | 14:07

milan napsal(a):

Myslím,že by pan ministr Julínek prospěl českému zdravotnictví nejvíce tím,kdyby odešel.Ale někam úplně jinam,než odkud přišel.
12. 11. 2007 | 14:10

Vico napsal(a):

Z ministra Julínka přímo srší arogance, je cítit přímo fyzicky.Tento Golem při svých bezmála dvou metrech se zdá nezastavitelný a prof. Klener je jen jeden z řady, kterého povalí a ušlape. Topolánek mu šém z čela určitě nesejme.Všechno to působí tak nějak příznačně děsivě a neskutečně. Kdy zazvoní budík a já se probudím z ošklivého snu.
12. 11. 2007 | 14:16

MUDr.Ludvík Kychler napsal(a):

Pokusil jsem se článek poslat uvedeným mailem MUDr.Julínkovi. Jak mi administrátor blogu oznámil "zpráva nebyla odeslána".
Pročpak?
12. 11. 2007 | 14:18

Jirka P. napsal(a):

Arogance některých současných mocných si nezadá s arogancí těch minulých,kteří byli tehdejší opozicí kritizováni,aby v okamžiku,kdy se opozice dostala k moci,předvedla nejméně to samé (to je věta,uf!!!).Součástí každé arogance je nejen nedostatek soudnosti,ale i odborných vědomostí.V takovém střetu nemůže osobnost typu prof.Klenera nikdy zvítězit.Bohužel.Věřím,že jedině proud času problémy takového typu vyřeší: s jinými lidmi,s jinými,skutečně obecními zájmy.(to měkké i je správně)
12. 11. 2007 | 14:22

sidney napsal(a):

to zemko
Me je jasne, ze to , co navrhuje min. zdravotnictvi je ekonomicky nesmysl, ale z manazerskeho hlediska je to pochopitelne. Mam tady neco, co je velke a ztratoe, jeste to neni na ktrach. No tak tam napumpuji penizky a sloucim to s necim, co vydelava. Zduvodnim financni problem. vetsi se prisaje na mensi a navic zlikviduji nepohodlneho sefa toho uspesneho maleho podniku, protoze on by do vseho kecal, ze? A ten maly pak bude dotovat toho vetsiho. Jo a mam navic trafiku pro kumpany z politickych stran svych ev. spratelenych....Takze manazersky pochopitelne, neni-liz pravda?
12. 11. 2007 | 14:22

hv napsal(a):

Karel:

Nedelam si naroky na univerzalni pravdu, ani bych nerad, aby UHKT skoncil v rukou VFN.

UHKT je prispevkova organizace, proto nemuze dosahovat zisku. Muze mit vyrovnane hospodareni, ktereho se napr. dosahuje tim, ze veskere vydaje se skrti na pocatku roku a na konci roku se utraci skoro nehorazne, ale to je dano zpusobem cerpani penez.

V tomto pripade nelze posuzovat pouze vysledkem hospodareni, ale za nej hovori vysledky ustavu, tim jak je schopen sve podrizene motivovat k vykonu, jakych uspechu za jeho pusobeni ustav dosahl.
12. 11. 2007 | 14:22

opa napsal(a):

Vazeny pane Hvizdalo,
bohuzel se velmi lacine vezete na vlne populistickych tvrzeni o rozbijeni fungujicich ustavu. Nechci se zastavat MZ, ale ono pouze transparentne a predikovatelne cisti desivou dzungli ceskeho zdravotnictvi. UHKT je ve skutecnosti s VFN propojena nejen osobou Klenera, ale jedna se v podstate o jeden areal. Chapu, ze casti zucastnenych nemusi byt racionalizace provozu po chuti, jde o pomerne lukrativni byznys a proc vam do nej ma koukat nekdo novy, ze? Ustav je ve zcela rozhodujici mire financovan statem, zodpovednost je tedy plne na MZ. Dojemna a lziva je historka, ze si na svoji cinnost vydelava sam.
Kdyz Klenerovi dosly argumenty, vyhnal do ulice pacienty. To bohuzel svedci nejen o manazerske bezradnosti, ale bohuzel i o velmi nizke etice jeho konani.
Stacil jeho vylev v TV, kdy rekl, ze s nim jednali jako za komunismu, aby nasledne konfrontovan s pritomnym mluvcim MZ byl nucen priznat, ze s nim vlastne jednali zcela korektne. Mimo mlzeni, ktere pro neinformovane a neinformovatelne vytvori pocit, ze se neco strasneho chysta neprinesl jediny argument mimo zcela irelevantniho nerusit neco, co funguje. Nemuze to vsak fungovat lepe a ekonomicteji? Klener tezko prizna ze ano.
V teto kalne vode se pane Hvizdalo skutecne a bohuzel neorientujete, spise se vsak bojim, ze ani nechcete.
12. 11. 2007 | 14:27

josef napsal(a):

No, stále jasněji je z poslední doby je jasné, že volit modrého ptáka není správné. Po tom, co se kolečko uzavřelo, to začíná být jasné nejen mým přátelům - asi jsme naletěli jako v roce 1968. Je dobré si připonenout knihu Jak chutná moc.
12. 11. 2007 | 14:28

lexus.rx napsal(a):

Kdo videl včera OVM tak si udělá obrázek o tom jak funguje ministerstvo zdravotnictví. Když jsem poslouchal Cikrta, jak se k panu profesoru Klenerovi choval arogantně měl jsem chuť tomu "krtkovi" dát pár facek.
12. 11. 2007 | 14:29

mn napsal(a):

To: josef

Jeste byste se meli za svoji volbu omluvit vsem slusnym lidem, kteri s vami pred volbami nesouhlasili a vy jste jim - nekdy sproste - nadavali do komunistu.
Tak co, kdy bude ta omluva vam podobnych ? Co se jeste musi stat ?
12. 11. 2007 | 14:43

Jiřík napsal(a):

Topolánku probud se a odvolej Julínka dříve než natropí mnoho dalších fo-pa a nenapravitelných škod ve zdravotnictví.Pocházím z Ivančic a vím velmi dobře o tom že Julínek je zde a na brněnsku považován za hlupáka a naprosto neschopného lékaře a jako manažer propadnul zcela.Jak je možné,že takovýto s prominutím paskvil může řídit celé zdravotnictví?Jsem voličem ODS,ale zřejmě kvůli Julínkovi je volit přestanu.Pane Hvíždalo jen tak dál pokračujte.Snad Vaše články budou mít ještě větší vliv na podobné Čunky,Langry a Julínky aby nás slušné lidi konečně neotravovali svoji hamižností a hloupostí.....fandím vám
12. 11. 2007 | 14:47

Paul napsal(a):

Nezapomeňte prosím na skutečnost, jak velkým zastáncem zájmu tabákových firem min. Julínek je. Soustavně brání omezení tabákové reklamy, momentálně brání přijetí protikuřáckého zákona podobného tomu, který již v téměř celé Evropě ke spokojenosti všech funguje. Jeho klientelismus dosud voněl (chtělo by se spíše říci smrděl) tabákovým dýmem, nyní zavání i spekulantstvím s pozemky...
12. 11. 2007 | 15:05

Kritik napsal(a):

Pane ministře Julínku, rozbor to byl velice, ale opravdu velice důkladný, s faktickou argumentací. Být Vámi, podal bych už konečně demisi a šel do pr....! (Třeba do Prahy mimo Strakovku). Nebo znovu do Ivančic, kde dle hlasů lékařů tamější nemocnice byli rádi, že jste odešel? Asi by byli velmi potěšeni. (Pardon, chtěl jsem napsat poděšeni.)
12. 11. 2007 | 15:05

sdf napsal(a):

Kdo z těch dvou pánů má pravdu nevím. Na to nemám dost informací. Znám ale jenu doktorku z Klenerova pracoviště, která o svém šéfovi moc lichotivě nemluví. Tak třeba i na tom něco bude... Z hlediska práva je ovšem zřejmé, že ministr může odvolat šéfa své příspěvkové organizace, aniž by to musel nějak pro ulici zdůvodňovat...

V článku pana Hvížďaly se mi nelíbí, jak zmiňuje, že Julínek byl "jen" ředitelem nemocnice v Ivančicích. O tom, jak tam řediteloval taky nic nevím, ale myslím, že to a priori nemusí znamenat, že je méně schopný manažer než vědec a politik Klener (který nedávno na Praze 4 neúspěšně kandidoval v senátních volbách mj. i proti kandidátovi OSD Tomáši Topferovi).
12. 11. 2007 | 15:06

Vančák napsal(a):

Na obranu krásných Ivančic musím sdělit,že pan Julínek přišel do iv,nemocnice z BRNA.Když odcházel,nikdo neplakal.
12. 11. 2007 | 15:09

Mistr Jan Hus napsal(a):

Tak poprvé musím s tebou hvížďalíku souhlasit. Děláš mi radost chlapče. :-)
12. 11. 2007 | 15:10

Alex napsal(a):

Ano, pane Hvížďalo, souhlasím s Vámi a běhá mi přitom mráz po zádech, protože tato situace je stejná i v jiných odvětvích. Bohužel nám vládnou arogantní hovada. A šance na změnu žádná.
12. 11. 2007 | 15:13

jjbeppe napsal(a):

Je to jen další smutné svědectví o aroganci "ekonomokratů". Nikoliv profesní zdatnost, tj. zdatnost odborná, ani lidské kvality, ale vulgární ekonomismus je upřednostňován. A u nás, žel, to začíná už hlavou státu. Jak trapně vyznívají komentáře k faktickým, jiným než ekonomickým otázkám, ukázal pan prezident už mnohokrát.
Bojím se, že toto nadhodnocení ekonomů a manažerů v české společnosti likviduje mnoho smysluplného, mnoho lidského. A to i v sektorech, kde se jedná právě o práci s lidmi. Ale jak se bránit? Je to jen pozůstatek vulgárního materialismu?
12. 11. 2007 | 15:18

pacient+zdravotník napsal(a):

Souhlasím zcela s panem Hvížďalou a s lexus.rx.Skutečně jsem viděla Otázky V.Moravce a pan Cikrt byl arogantní vůči prof.Klenerovi.Přitom mu nesahá ani po kotníky (nemyslím to jen obrazně).Ministr Julínek by měl ihned odstoupit.Je to nejhorší ministr za posledních 19 let.
A napotřetí-souhlasím s tím,že nám ODS ukázala,zač je toho loket.A doufám,že příští volby spadne ODS až za Zelené.To není vláda pro normální lidi.Tu snad budou volit jen Ti,co lehce (a Bůh ví jak)přišli k penězům...Já a sposta mých známých už je NIKDY volit nebudeme.AROGANCE MOCI=ODS
12. 11. 2007 | 15:19

Kliceopetzvoni napsal(a):

Vážení, pojďte zmíněné aroganci moci říct své NE. Taky nám už došla trpělivost. Více informací: http://www.kliceopetzvoni.i...
12. 11. 2007 | 15:31

Zvop napsal(a):

Je třeba se vyjadřovat přesně pane Hvížďalo:

1) Ministr vydal rozkaz, profesor Klener neuposlechl, byl odvolán.
Pan ministr nemůže rozkázat panu profesorovi.

2) Ministr vydal rozkaz, ředitel Klener neuposlechl, byl odvolán.
To udělal pan ministr správně.
12. 11. 2007 | 15:32

jjbeppe napsal(a):

Kliceopetzvoni - hned se připojím, jen se bojím, jestli to není moc narychlo. ale mám toho pokrk.
12. 11. 2007 | 15:36

František Srbek napsal(a):

Vážený pane, k řadě Vašich článků mám nejednu výhradu. S tím, co jste napsal nyní souhlasím bez výhrad. Zcela náhodou jsem včera otevřel televizi a zahlédl jsem, že přední český onkolog diskutuje s tiskovým mluvčím ministerstva zdravotnictví. Jen dodám, v této rozpravě zastupoval mé zájmy , jako pacienta pan doktor Klener, ne pan Cikrt, jak by se dalo očekávat.
12. 11. 2007 | 15:47

František Srbek napsal(a):

Vážený pane, k řadě Vašich článků mám nejednu výhradu. S tím, co jste napsal nyní souhlasím bez výhrad. Zcela náhodou jsem včera otevřel televizi a zahlédl jsem, že přední český onkolog diskutuje s tiskovým mluvčím ministerstva zdravotnictví. Jen dodám, v této rozpravě zastupoval mé zájmy , jako pacienta pan doktor Klener, ne pan Cikrt, jak by se dalo očekávat.
12. 11. 2007 | 15:47

LEVAK napsal(a):

Zvop, opa a jim podobní.Chlapci vzpamatujte se!Podle mého mínění ještě chvilku a pan ministr Julínek začne rušit lékářské fakulty,přece jsou to zbytečné výdaje.Možná prvním krokem bude, že sloučí všechny do jednoho místa za účelem šetření.Vždyť to je modrý trend!
12. 11. 2007 | 15:52

qwert napsal(a):

To: Kliceopetzvoni

Myslim, ze tento rok to jeste uspech mit nebude. Ovce si jeste neuvedomuji, co mohou ztratit a sposta je jeste zmasirovana modrou propagandou z MFDnes. Ovsem do roka by to mohlo byt jine. Takze ten Web, prosim, udrzte v chodu jeste minimalne dalsi rok.
12. 11. 2007 | 15:59

LEVAK napsal(a):

Ad qwert: promiňte mýlíte se,ovce takhle nemyslí,řídí se spíše heslem "nikdy není tak zle aby nemohlo být ještě horší!"
12. 11. 2007 | 16:20

hv napsal(a):

Dovolim si upozornit pritomne, ze posouvanim problemu do roviny modry versus oranzovy, opravdu nicemu nepomohou a stava se z toho debata o nicem. Je mozne zpochybnovat kompetentnost tohoto rozhodnuti ministra, nikoliv jeho opravnenost (ministr je defakto primym nadrizenym reditele UHKT).

Tutez strategii, pripojovat vyzkumne ustavy k fakultnim nemocnicim "vymyslela" MZdr s CSSD u kormidla jiz v roce 1999, nicmene Dr.Davidovi jiz nebyla doprana moznost ji dotahnout do finale.
12. 11. 2007 | 16:32

qwert napsal(a):

To: LEVAK

Ale kdepak. Ceske ovce se obcas probouzeji ze sveho spokojeneho beceni - a to ve chvili, kdy jim uz opravdu jde o to jedine, co dokazi pochopit jako argument - o zradlo.
Stalo se tak i pred 19 lety. Tenkrat zacinalo byt jasne, ze s komunisty za chvili nebude co do huby. Po nekolika letech vlady ODS zase zacne byt jasne...vlastne do jiste miry totez :-)
12. 11. 2007 | 16:33

E000 napsal(a):

článek je velmi kompaktní, což je u erudovaného publicisty zákonem. i po opakovaném pročtení mi však není jasné, proč byl článek napsán. ve prospěch postgraduální výchovy politiků a úředníků v Čechách ? jako další, 446 vážný varovný prst vůči aroganci mocných všech barev ?
12. 11. 2007 | 16:36

Ivan napsal(a):

Vážený pane redaktore, jsem hluboce dojat, že jste se jako veřejně známá osobnost, ujal tak velmi ožehavého tématu. Děkuji za veškeré nemocné. Bohužel je pravdou, že průměrnost a drzost v současné společnosti má zelenou. Vybřednout z tohoto marasmu bude velmi složité. Prosím více takových článků, prosím více takových úvah i v rozhlase kde Vás často poslouchám. Jedině toto je cesta, že vzchopí se zbytek inteligence, skutečných profesmanů v jednotlivých oborech a naše sedmá velmoc poslouží budoucnosti všech.
12. 11. 2007 | 16:38

Luba napsal(a):

Občané z ODS, v rámci úspor zrušme všechny nemocnice a začněme sbírat léčivé býlí. Kdo bude přestárlý, bude utracen. Normy povoleného a nedovoleného věku stanoví pan ministr J(Š,L)ulínek osobně. Lidé, nevěřte nikomu, jehož jméno zní zdrobněle. Ve středověku se tak museli povinně přejmenovat pachatelé trestných činů. Předek pana ministra byl Julin, ještě než se stal součástí čeledě lotrovské. Pak byl z něho ... ínek!
12. 11. 2007 | 16:41

ok napsal(a):

Pane Hvížďalo, zapomínáte na to, že pan Julínek zřejmě prostě nemá dostatečně komplexní myšlení (neboli IQ) na to, aby byl schopen uvažovat tak jako vy. Váš styl myšlení je obvyklý v Německu, v Čechách vás ale polovina populace nepochopí - včetně pana ministra.
12. 11. 2007 | 16:56

onkolog napsal(a):

Pane Hvížďalo, jste opravdu ale opravdu zručný manipulátor.Proč Jste nebečeli v mediích , když soc.dem kráglovala jednoho ředitele FN za druhým na Moravě, cca 8 let.Nebuďte pokrytec,když
došlo na Prahu - asi ťali do živého,přece činnost a léčení v ÚHKT nebylo a není zrušeno.
Jestli mají vzniknout Univerzitní nemocnice v gesci státu, pak. některé slučovací a rozlučovací kroky mohou "bolet"personál, ale nesmí bolet nemocné.
12. 11. 2007 | 17:05

Lucie napsal(a):

Do ted jsem byla volickou ODS, byla jsem ochotna prehlednout jednotlivá selhání jednotlivců, dokonce i korupční jednání, se kterým samozřejmě nesouhlasím, ale dokázala jsem se nad ně přenést, protože skandály provází všechny strany, ale aroganci a hloupost pana Julínka nesnesu. Pana profesora znám osobně, je to odborník na slovo vzatý, výborný manager a hlavně slušný člověk. Ve všem by se od něj mohl pan Julínek učit. Každopádně, hlas už ode mě ODS nedostane.
12. 11. 2007 | 17:12

whocares napsal(a):

Pan Hvížďala manipuluje a lže, nikdo UKHT neruší, jen bude zařazen pod VFN. Pan Klener spustil mediální kampaň, tak bude odvolán. Nic jiného se neděje, ale Hvížďala ve jménu "pravdyalásky" bouří proti vládě, protože těm by vyhovoval Paroubek, který za moc naslibuje hory i horákama. Blbečci, kteří s tím souhlasí, to budou platit. Pamatujte si , půjde o moc a kšefty pro kamarády kamarádů, ještě budete po Topolánkovi plakat !!!
12. 11. 2007 | 17:34

vlk napsal(a):

PaneHvížďalo ĎÍKY! Skvělý článek a úplně jiná třída než ten poslední o Putinovi.

Bohužel v ČR platí politický theorém že každá nová vláda, bez ohledu na její složení jehorší než ta předchozí. A o ministrech zdravotnictví a obrany to platí zejména. A že už zazdravotnictví vtéto zemi zodpovídali velmi zvláštní jedinci.

Pan Julínek nejvíc ze všeho připomíná bolševické kádry. Vystupováním,uvažování, výsledky.
12. 11. 2007 | 17:42

martin TT napsal(a):

Kde byli všichni rozhořčení zastánci pacientů, když se bleskově odvolával prof. Černý z vedení brněnského Transplantačního centra a to se celé podřizovalo nemocnici u sv. Anny?
Bylo by dobře, kdyby autor zjistil více než mu bylo napovězeno a ověřil si, že prof. Klener byl vedoucím obou dvou pracovišť současně - seděl na dvou různých židlích.
Většina komentátorů vyvádí, jako by se včera rozjely buldozery a dneska už na místě hematologického ústavu byla jen jáma jak po bombě. Kam se prosím poděli všichni zaměstnanci, kam se poděli pacienti, kam se podělo zařízení?
12. 11. 2007 | 17:53

Kakoušek napsal(a):

Pan "doktor" Julínek odvolá největší kapacitu léčení onkologických nemocí a potom pošle do televize sprostého a arogantního skrčka, aby dehonestoval pana profesora Klenera.
Nechutná ukázka co jsou lidé, kteří se organizují v ODS zač.

Okamžitě nové volby a smést tu skupinu samozvanců a podvodných uzurpátorů moci.
12. 11. 2007 | 18:06

Jarka napsal(a):

Pana Hvížďaly se vážím. Ráda čtu jeho články. Jsou vždy fundované. Pokud se tohoto problému týká, je to přesně napsáno. Arogance moci nezná bratra. Absence morálky a úcty k člověku je naprosto zjevná. A ministerstvo zdravotnictví podle mého řídí pan Cikrt, tiskový mluvčí. Je to hrůza hrůzoucí.
12. 11. 2007 | 19:00

Hr napsal(a):

Klener je je hvězda, Julínek trpaslík. Zlatej Rath...
12. 11. 2007 | 19:15

jarpor napsal(a):

Dobrý večer

Vycházeje z normálního uvažování, že jestliže se člověk ocitne ve zdravotních problémech, dal by doktoru první poslední, aby mu pomohl
a
vycházeje z informací z lékařského prostředí, které mi zprostředkovávají známí, taktéž kapacity, i když ne přímo onkologové,
a
protože vycházím jen z tho co jsem si přečetl a viděl a do zdravotnictví "nevidím",

- rozumím rozhořčení těch, jejichž blízcí jsou pacienty pana profesora Klenera
- rozumím protestům proti slučování předmětných pracovišť,
- rozumím názorům o aroganci moci.

Na druhé straně :
- jsem naivní, ale nedomnívám se, že jsou zde snahy zlikvidovat pracoviště, které má výsledky mezinárodního formátu,
- nedomnívám se, že se taktéž nejedná o to, kdo z vážených lékařů prosadí své pozice a kdo je neprosadí.

Pana Hvížďaly si vážím, přesto se mi zdá, že zcela pominul lobby jednotlivých lékařských kapacit, kdy, ať se nám to líbí nebo ne, pacient je "objekt" výzkumu a grantů. To není nic proti panu Klenerovi ani proti jiným. Výsledky jeho pracoviště na pacientech ( objektech lékařského výzkumu ) mají pozitivní dopad na léčení dalších. To ale nemusí mít nic společného s tím, že "organizace léčení" nemůže být jiná, stejně vědecká a odborná. ( Laicky řečeno, nejen v lékařském sektoru se jeden vědec drápe po zádech druhého k tomu, aby zachoval svou pozici.)

Domnívám se, že se zde plně projevuje to, že ministra zdravotnictví by mohl "dělat" kterýkoliv diskutující.

Pan Klener je kapacita ve svém oboru. To však neznamená, že pokud podléhá nějaké organizační struktuře, tak že si za každých okolností "může dělat co chce".

Hezký večer.
12. 11. 2007 | 19:32

Fakír napsal(a):

Jak se zdá, tak Hvížďala si konečně všiml, že Topolánkova vláda jako celek je posedlá arogancí moci. A dívíte se Julínkovi když mu je příkladem jeho šéf, který nám předvádí stejnou aroganci v kauze radaru. Jak se kritizoval minulý režim za megalomanské stavby a podívejme se, Julínek chce vytvořit ještě větší kolos z nemocnic než byly Slušovice.
12. 11. 2007 | 19:50

kant napsal(a):

JAKO:"Především mi dovolte v zájmu objektivity obecnou poznámku.To,že je někdo vynikající specialista,světově uznávaný odborník ještě vůbec nemusí znamenat,že je také dobrý manažer."

No, tak asi proto se mu podařilo vybudovat špičkové pracoviště s mezinárodní akreditací, že? Někteří lidé se stávají totálními voly, jakmile uslyší pábení své ODS (plné volů)
12. 11. 2007 | 20:07

kant napsal(a):

jarpor: totéž
12. 11. 2007 | 20:08

jarpor napsal(a):

pro Kant

Mám zdvořile poděkovat, nebo se minete bez toho ?
12. 11. 2007 | 20:10

Zuzka napsal(a):

Pane Hvížďalo, díky za tu pečlivou práci se sběrem fakt, vyhmátl jste opravdu to nejpodstatnější. A máte naprostou pravdu ve všem. Nedá se nic dodat. Snad jen, že se ta arogance moci bohužel neprojevuje jen ve zdravotnictví, ale téměř ve všech oblastech státní správy.

Ad lima: Bohužel i vy máte 100procentní pravdu. Doufejme jen, že se lidé poučí a už to nezopakují.
12. 11. 2007 | 20:12

J. Š. napsal(a):

Problém je v tom, že tohle dělal každý ministr zdravotnictví, naposled p. Rath.
12. 11. 2007 | 20:20

Petr napsal(a):

Situaci ve zdravotnictví nerozumím. Článek je napsaný tak, že argumentům věřím. Hlavně je to jeden z příkladů jak stát špatně funguje. Na tento případ je vidět. Na některá ministerstva tak vidět není. Situace tam bude jistě podobná. Příklady možno lehce vyhledat. S nadsázkou tvrdím, že slušného člověka do politiky nedostaneš. A to je smůla ČR. Pak nejsou osobnosti, není z čeho vybírat. Ti schopní + slušní například úspěšně podnikají. A protože vrána k vráně sedá, schází se v politice podobná sorta lidí. Jedno zda pravice, levice či střed. Trvá to dlouho a bude trvat dál. Dokud ti schopní + slušní nebudou ještě obětaví, aby pro vyšší cíl nasadili vše co je v nich. Takže Vy, co na to máte, udělejte to a vstupte do politiky. Odložte pera, skalpely, mikroskopy, ... a do toho. Je spousta Čechů, kteří nemají všech pět p, ale také nejsou lhostejní. Ti Vás budou volit.
12. 11. 2007 | 20:41

neúnavný bloger napsal(a):

to Zuzka: Jo jasně všichni tady maj pravdu, my sme strasně pravdomluvnej národ Zuzko, jedinej kdo na tomto blogu ustavičně lže je Jirka Paroubek. Vim to, mluvil sem s generálem Oberingem a ten mi to potvrdil !
12. 11. 2007 | 21:15

André napsal(a):

Jak tak čtu, tak si uvědomuju, že vyhozených ředitelů nemocnic bylo víc, ale prošlo to! Až to odvolání Klenera, zvedlo ňák víc lidí ze židle! Že by se Praze ňák víc nadržovalo? Nemám ten pocit, spíš si myslím, že těch na$uaných lidí je už tolik, že by Julínka mohli utlouct čepicema! Ale, právě tito lidé jsou slušní a mají korektní jednání.....(narozdíl od Pata a Mata českého zdravotnictví)....ale dejme si otázku: co když těmto slušným lidem už dojde trpělivost a přijdou ve Čtvrtek před MZ s "vidlemi"?
12. 11. 2007 | 22:37

jarpor napsal(a):

Pro André

Slušnost a korektnost především, že "Pate a Mate" !
12. 11. 2007 | 23:00

S.P.Q.B napsal(a):

Ale přátelé na Modré šanci ODS přeci vydělá opravdu,ale opravdu,každý.
12. 11. 2007 | 23:23

Aleš napsal(a):

To administrátor Stejskal - vymazal jste můj příspěvek, údajně proto že jsem použil "sprosté" výrazy.Přitom vidím, že diskutéři běžně označují ministra neschopným blbem a dokonce jeho mluvčího urážejí za to, za co nemůže on ale příroda, a to vás neirituje. Myslím, že výrazy které jsem na adresu pana ministra a jeho Cikrta ve svém příspěvku použil, např. že je hroboň českého zdravotnictví,drzý bolševik či slouha, jsou jen slabým odvarem titulů, které vaším sítem prošly. Nebo jste mě vymazal proto, že jsem ťal do živého?
12. 11. 2007 | 23:39

Ivan napsal(a):

to-jarpor/ Jsem rád, že přiznáváte, že do zdravotnictví tolik nevidíte a Váš pohled je zprostředkovaný. Souhlasím s názorem pokud se , že subordinace v systému řízení je nutná. Nemohu ale souhlasit s neprofesním přístupem. A zde se projevuje arogance. Každá diskuze, zejména odborná potřebuje čas a nelze se nechat unést situací, kterou bezostyšně nazývám politickou, s docílením vize reformy zdravotnictví. Pokud se dopustím z tohoto pohledu uspěchanosti, jde o zneužití moci. Toto jsou témata jež by nikdy neměla být zpolitizována. Ale prosazováním reformy je zpolitizoval pan ministr sám. Vzhledem k mezinárodní autoritě pana profesora Klenera, to byla jediná správná cesta již zvolil. Zde již nešlo o subordinaci. Pokud se odborník nepostaví proti svému přesvědčení nebyl by profesionál. Ano je vyjímečný a proto zde není subordinace na místě.
12. 11. 2007 | 23:57

Honza napsal(a):

Vážený pane Hvížďalo, jsem lékař, mám osobní zkušenost s některými klinikami VFN i některými profesory z UHKT. Rád bych Vám trochu oponoval v některých bodech Vašeho rozboru. Podobně jako vy nejsem nadšený z plánu ministra Julínka slučovat odborné ústavy s fakultními nemocnicemi a možná víc než sloučení UHKT s VFN nedovedu pochopit logiku sloučení IKEM a Thomayerovy nemocnice.

Ale:
ad 1) pan profesor je bezpochyby odborník v oblasti vnitřního lékařství a onkologie, ale to neznamená, že nemusí respektovat pokyny a příkazy svého nadřízeného. Pokud jste viděl Otázky Václava Moravce, tak mluvčí ministerstva vytkl profesoru Klenerovi, že v přípravné fázi nepředložil návrh na konkrétní podobu reorganizace ústavu, ale zveřejnil nehotové a nejasné zadání bez konkrétních informací. Nechápu, co byste si představoval, že ministr v tuto chvíli měl dělat. Pokud má nějakou vizi (nehodnotím jakou) a snaží se ji uskutečnit, není přece možné nereagovat, pokud jeden z jeho podřízených vystupuje proti a blokuje už samotnou analýzu situace. Nemůžete myslet vážně, že by ministr měl pokorně poslouchat jednoho ředitele ústavu pokud jde o organizační věci. To si pletete kdo je kdo. Souhlasil bych, kdyby byla řeč o způsobech léčby nebo o výzkumu. To by pak byl zkušený a méně zkušený lékař, ale tady jde o něco jiného.

ad 2) Ministerstvo veřejnost nemohlo informovat, dokud nemá zpracovanou analýzu a návrh jak celou změnu provést. S nehotovými polotovary přece nikdo na veřejnost nechodí.

ad 3) v rámci VFN funguje řada týmů s vynikající úrovní a vědeckými výsledky respektovanými v zahraničí. Být součástí VFN neznamená, že se tým rozpadne. Všechno by záleželo na konkrétním provedení a nastavení parametrů, jak by ústav měl fungovat v rámci VFN. To ale zatím nikdo neví a pan profesor se mohl podílet na formulování těch parametrů.

ad 4) léčebná péče je hrazena z veřejného zdravotního pojištění, což je svým způsobem daň, výzkum je financován granty a výzkumným záměrem, což jsou taktéž vlastně státní peníze.
Z Vašeho příspěvku mám spíš pocit, že o chodu ústavu a VFN nemáte mnoho informací Vy a že jste ho sestavil podle toho, co jste si přečetl v novinách. To je trochu málo.

Vůbec neříkám, že souhlasím se sloučením, ani jiné kroky pana ministra mi nejsou kdoví jak srozumitelné a sympatické. Protivná je mi ale hysterie a používání smyšlených rádoby argumentů. Když někoho chcete kritizovat, měl byste si nejdřív sehnat informace u zdroje.
13. 11. 2007 | 01:03

Honza napsal(a):

A ještě jeden drobný dodatek. Moc se mi "líbí" jak tu kde kdo papouškuje, že pan profesor Klener je kapacita, ale zajímalo by mě, kdo se s ním osobně setkal. Já ho slyšel přednášet a můžu potvrdit, že skutečně medicíně rozumí, ale kolik z diskutujících má alespoň srovnatelnou osobní zkušenost?
13. 11. 2007 | 03:39

petr napsal(a):

Je to přinejmenším dost smutné.Nevážit si člověka,který toho tolik udělal,jinde by si p.prof.Klenera velmi vážili.Přečtěte si č.Týden,tam p.Klener má článek.Jediné co by snad mohlo odvrátit sloučení by byla demostrace pacientů,tak aby bylo osloveno co nejširší veřejné mínění,ale jsme v Čechách,tak Vám lidi nevím.
13. 11. 2007 | 05:19

Jirka napsal(a):

V civilizovane zemi (treba USA) maji podobne instituce jako UHKT spravni radu. V te jsou zastupci statu, vedci, a vyznamni lide z daneho regionu (treba podnikatele). Sefa nemocnice pak jmenuje i odvolava spravni rada a ne jediny clovek. Je to vyzkousene a funguje to. Nechapu proc to nejde u nas. To ze UHKT a dalsi statni nemocnice nejsou akciovky, nemeni nic na tom, ze by ministr mohl rozhodovat na zaklade doporuceni podobnych rad.
13. 11. 2007 | 05:32

Pepa Řepa napsal(a):

To Marie
kéž by pan Julínek chodil ke Krausovi každý pátek, kéž by moc nemluvil a kéž by nečinil žádná rozhodnutí.Kéž by už konečně zprivatizoval nějakou kliniku a plně se jí věnoval.
Všichni by si oddechli.
13. 11. 2007 | 07:14

Johny napsal(a):

Vtipné je, že to vše se dá napsat také přesně naopak, z čehož je vidět, jak manipulativní celý článek je. Ani profesor Klener neřekl v televizním interview nic, co by na kohokoli vrhalo sebemenší stín podezření z výše uvedeného. Když mi ve firmě někdo hrubě neuposlechne příkaz, samozřejmě letí. Nadřízení zkrátka jsou od toho, aby dávali příkazy. Diskutovat o tom, jaké a jak je dávají je v těchto souvislostech zcela irelevantní a odvádí pozornost úmyslně jinam. A za druhé, je zcela jedno, je -li zařízení v plusu nebo v mínusu, nic to nemění na tom, že jedná o státní zařízení které spadá pod MZ. Kdyby to byla soukromá klinika, nikdo jí nemůže nic nařizovat a diskuze by byla zbytečná. A aby laici hodnotili, jestli to je dobrý nebo špatný krok? To by si už rovnou mohli dělat operaci srdce svépomocí!:))) To prosím suďme až to ukáže čas. A ještě k tomu Sartrovi, ani pan Julínek neřekl jediné křivé slovo o p. Klenerovi, myslím, že ho naopak chová ve vysoké úctě. Z toho pouze vyplývá, že je možné napsat článek s jakýmkoli názorem na cokoli, jde jen o to, jak si správně "ohnu" skutečnost. Takže pane novináři, příště bych prosil trochu více objektivity, děkuji.
13. 11. 2007 | 08:12

Jindřich Zemek napsal(a):

Co má prostý občan dělat v tomto rozkradeném státě, kde se organizovaný zločin snoubí z vrcholnou politikou ? S arogancí moci se setkává každý den a k tomu z hloupostí a nevědomostí úředníků, kteří nás šikanují za naše peníze. Ale když jim to řeknete, je oheň na střeše. S nekoncepčními rozhodnutími se potýkáme každý den.Já to vidím tak, že od státního převratu v roce 1989, naše republika zažívá úpadek,( podotýkám, že komunisty rozhodně nemiluji ). U moci jsou vždy jenom tací, kteří si nechají radit jenom od ziskuchtivých. Slušní lidé nám bohužel nevládnou.
13. 11. 2007 | 08:31

Honza napsal(a):

Souhlasím, myslel jsem, že nic horšího než je David Rath už nemůže české zdravotnictví potkat. Jak hluboce jsem se mýlil. Potkalo. Zakomplexovaný exředitel provinční nemocnice, od kterého bych si nenechal předepsat ani acylpyrin, natož se nechat vyšetřit.
13. 11. 2007 | 08:50

majka napsal(a):

Johny:

"Když mi ve firmě někdo hrubě neuposlechne příkaz, samozřejmě letí."

Proč "samozřejmě"? Někdy nadřízený přikáže pitomost a podřízený neposlechne, protože by splněním příkazu poškodil firmu. Rozumný nadřízený by za to měl podřízeného pochválit a ne vyhodit.
13. 11. 2007 | 08:58

Jindřich Zemek napsal(a):

U nás ve státě se nechválí ! U nás se jenom krade,okrádá a lže. Nejhorší zaměstnavatel na světě je český ! A zvláště ten, který zastupuje nadnárodní společnost.
13. 11. 2007 | 09:14

babi napsal(a):

Já bych především chtěla poděkovat panu, profesoru Klenerovi za jeho práci a noblesu, s jakou řešil "postup" ministra Julínka. A že se obrátil na veřejnost je samozřejmé. Jeho práce je pro lidi a tak také jim vysvětlil své důvody.A pokud by každý pracoval jako pan profesor, měli bychom se všichni lépe!
13. 11. 2007 | 09:16

Johny napsal(a):

To majka: právě proto jsem napsal: "Diskutovat o tom, jaké a jak je dávají je v těchto souvislostech zcela irelevantní a odvádí pozornost úmyslně jinam." poněvadž to je na jinou debatu a odvdělo by to pozornost jinam:) To nebylo tématem mého příspěvku. Pokud by to bylo jak říkáte, měl by samozřejmě letět ten nadřízený:)
13. 11. 2007 | 09:22

Zábojník napsal(a):

Tohle (jako Žulínek) dlělali a dělaj tzv. manažeři na kraji: sloučili 2 školy a mysleli, že hrozně ušetří - tak leda plat odvolaného ředitele, zato nas+ali plno lidí okolo. Tak nevím, kdo je tady špatný manažer
13. 11. 2007 | 09:48

Al Jouda napsal(a):

Odvolání prof. Klenera je prkotina, proti tomu, že od ledna máme platit za každou návštěvu lékaře 30 Kč a na pohotovosti 100 Kč !A ty doplatky na léky ! Každý volič ODS se musí chytit za rypák !
13. 11. 2007 | 09:48

Jiří napsal(a):

děkuji! skvěle napsáno.
13. 11. 2007 | 09:49

Johanka napsal(a):

Tento případ arogance ministra Nýmanda,který kývnutím malíčku dokáže zadupat do země věhlasnou a uznávanou kapacitu je je dalším dokladem o neschopnosti celé této povedené vlády. Vypadá to, jakoby ODS náhle oslepla a řezala kolem sebe, ale nevšimla si, že podřezává větev, na které sedí. Všichni moji známí, kteří volili ODS, řekli, že s ODS skončili. Měli bychom to ale dát najevo všichni, aby to i hluší a slepí
modří ptáci pochopili. Zvoňme opět klíči!
13. 11. 2007 | 09:49

hv napsal(a):

Dekuji za prispevek panu Honzovi(lekari), souhlasim s nim ve vetsine bodu. Vypjate a prestrelene reakce plne emoci, postradajici rozumnou diskusi, nicemu neprospeji a prinesou kysele plody.

Chapu, ze spousta zamestnancu to chape jako boj o svoji zachranu pred molochem, ale pouzivat prostredky uvedeny nize mi pripada nedustojne.

http://www.lidovky.cz/kdyz-...
13. 11. 2007 | 09:58

M.Novák napsal(a):

Neuposlechl nadřízeného,letěl. Zdá se,že pan profesor Klener byl voják.Pokud jsem poslouchal besídku v OVM,tak pro sloučení hrály významnou roli úspory.Navrhuji tedy,aby pacienty kdekoli,léčili ekonomové a máme výborně fungující zdravotnictví.
Novak
13. 11. 2007 | 10:03

KMa napsal(a):

Je mně líto, že pan Hvížďala v tomto článku projevil stejnou předpojatost, jakou zaujímají obránci pana Julínka nebo jiní obránci pana Klenera. To znamená: vzal v potaz argumenty pouze jedné strany, argumenty druhé strany ani necitoval, a žádný z nich nepodrobil kritice ani zkoumání.

Tj. prof. Klener říká, že mu "Julínek nepředložil žádný relevantní argument..". Pan Hvížďala s tímto tvrzením (subjektivním a neověřeným) zachází jako okamžitě jako s ověřeným faktem. Nevynaložil žádné úsilí na to, aby si to, že prof. Klenerovi nebyly "předloženy žádné relevantní argumenty", ověřil - například dotazy na ministerstvu.
Právě tak okamžitě používá argument, že si onen ústav "vydělává sám na sebe", a nedodá, že to vydělávání spočívá v tom, že dostane ze státu granty, které utratí.

Pane Hvížďalo: v článku, který je jinak zajímavý a přínosný tak jako vaše ostatní materiály, se bohužel zhusta dopouštíte chyb, za které ostatní žurnalisty káráte. Pokud vystupujete jako určitý mentor českých žurnalistů a mediální branže celkově (a je dobře, že tak činíte), klaďte i sám na sebe měřítka nejvyšší.
13. 11. 2007 | 10:05

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

byl jsem opět nucen smazat několik hrubě urážlivých textů, které byly v rozporu s Kodexem diskutujících.

Děkuji za pochopení.

Pane Aleši, není v lidských silách (a roboti to zatím neumějí) "viset" na těchto stránkách 24 hodin a snažit se udržet debatu na jakési přijatelné úrovni, která nebude odrazovat ty slušnější z nás od diskuse.

Hrubé příspěvky porušující Kodex tedy mažu tehdy, když je zachytím (a některé mi jistě i uniknout; doporučuji pro představu sednout si k počítači třeba na šest hodin a zkusmo neustále přesvědčovat lidi, aby si nenadávali a neuráželi se).

Z tohoto pohledu je úplně zbytečné odvolávat se na to, že jiný také nadává a možná i hruběji. To s Vaším případným porušováním kodexu vůbec nesouvisí.

Libor Stejskal, editor blogů
13. 11. 2007 | 10:19

SuP napsal(a):

A navíc mi reakce pana profesora bohužel nejvíc připomíná postoj mírně zneuznaného odborníka těsně před odchodem na penzi, který se nedokáže smířit s představou, že by musel ještě dva roky před důchodem stěhovat svůj stůl do vedlejšího baráku.
13. 11. 2007 | 10:21

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane doktore Kychlere,

netušil jsem, že nabídka odeslat text blogu mejlem, je v současné době nefunkční. Naši IT pracovníci prověřují, v čem je chyba. Hned, jak budu vědět více, podělím se o své informace zde.

Omlouvám se za komplikace.

Libor Stejskal, editor blogů
13. 11. 2007 | 10:24

Vojta napsal(a):

Napsal jsem, ze pan Julinek je debil. Chapu, ze to bylo smazano. Ale nechtel jsem urazet, opravdu si to myslim muj nazor bohuzel nebo mozna bohudik nema takovou moc aby pripojil ministerstvo zdravotnictvi k uradu hejtmana stredoceskeho kraje.
13. 11. 2007 | 10:45

Rostislava napsal(a):

Jen jsem chtěla napsat krátkou rakci spíše k diskutérům, než k článku.
K článku jen krátce- souhlasím
K diskutérům- myslím, že je dost naivní představa, že by měl dr. Julínek odstoupit, což si přeje tak 95 % zdejších diskutujících.
To, že na Brněnsku a kolem Ivančic se mluví o Julínkovi jako o hlupákovi, který býval nejen špatným anesteziologem, natož pak ředitelem zdejší nemocnice, je všeobecně známo.
Taktéž již je veřejným tajemmstvím, proč se tak dlouho Julínek drží na vrcholu moci, a to proto, že je na výplatní pásce společnosti Agel, která poté, co schlamstla skoro celou severní Moravu, již vyhrála výběrové řízení na poskytovatele péče na střední Moravě v Olomouci a tlačí se na Brněnsko. Možná vám něco všem řekne jméno ocelář Chrenek a jeho 200 mld.ročně obratu za zdravotnictví. Mimochodem, ta rada o privatizaci pojišťoven je z hlavy pana Chrenka. Pan JUlínek sám o sobě ví, že není zdatný manažer a že to asi nikam dál nedotáhne. Proto za úplatek Agelu, bývalého, Euromednetu, udělá vše... Obrázek si musí udělat každý volič sám, to, co říkal před volbami, byly s prominutím, jen samé slinty....
13. 11. 2007 | 11:04

pedagog napsal(a):

Někteří také museli poslouchat Hitlera, vždyť byl nadřízený, a kam to dopracovali.Pan Klener neztratil ani soudnost člověčí,vůbec ne profesionální čest.
13. 11. 2007 | 13:04

J. Š. napsal(a):

V rámci ojektivity bych chtěl připodotknout, že se to asi úrovně léčby nijak nedotkne. Já mám to "potěšení" být ambulantním pacientem tohoto zařízení. Pacient je vyšetřen primářem příslušného odd. (v mém případě MUDr Salajová). Pan Klener je sic vynikající odborník, ujišťuji Vás však, že nikoho z vás by nevyšetřoval. Třeba nějakého politika či celebritu.
13. 11. 2007 | 13:50

Karel Matula napsal(a):

Pat a Mat a Je to. To sedí dokonale.Bohužel to není žádná sranda. Ministr Julínek vyrábí na počkání neskutečné zmatky a jeho malý až po okraj napněný zlobou a ctižádostí Mat je veřejně obhajuje. Jeho argumenty jsou sice ploché a ubohé, ale má možnost je říkat veřejně v tisku,televizi. A my občané a daňoví poplatníci jenom hledíme. Na další stránce se dočtete, jak Julínek rozdá 450 mil. svým příznivcům.
13. 11. 2007 | 13:56

myslete a míň se zlobte napsal(a):

paní Rostislavo, věřím Vám, že jste rozčilená a štve Vás vlastnictví tolika nemocnic firmou pana Chrenka. Já ho vůbec neznám a neznám osobně ani situaci na severní Moravě, ale napsat že obrat v jeho nemocnicích je 200 mld. ročně znevažuje Váš názor. Přibližně tato částka totiž tvoří roční obrat zdravotnických zařízení v celé ČR.
13. 11. 2007 | 14:11

Valda napsal(a):

Komentář p. Hvížďaly je jeden z mála který tuto současnost zmapoval.Česká republika má a měla řadu kapacit a autorit evropského a světového formátu,kterých si vzdělaný český národ vážil a váží a mezi něž patří pan profesor Klener.Bylo mi stydno,když ten skřet cestou medicinského nýmanda,modrého ptáka,kázal před národem autoritě,které nesahá ve všech ukazatelích ani po kotníky.Ptám se kde to jsme a kam kráčíme a to nejen v tomto oboru,když medicinská nula degraduje medicinu na autoservisu.Všechno začalo od guru modrých ptáků,který neznal špinavé peníze s tím ,že trh vše vyřeší a chachařina se stala normou a vzorem.Proč modří ptáci neřeší s takovou vehemencí tuneláře,zloděje když na jejich triku je rozkradených 900 miliard z nepovedené privatizace?
13. 11. 2007 | 14:16

Čáryfuk napsal(a):

V nědělní "sedmičce" se CIKRT choval zrovna tak arogantně jak ti jeho soukmenovci. Připadalo mne to jako by řídil Minister.zdravotnicrtví ON a ne " Šulínek".Choval se jako prase (možná to souvisí s tou podobou). Je třeba rozkrýt skutečné zájmy všemocného Šulínka, který ničí celé zdravotnictví.Mělo by se uzákonit, že pacient musí být ošetřen ve spádové nemocnici podle místa bydliště a nikde jinde. On by si to pak asi všechno rychle rozmyslel až by ho měli ošetřit v nějakých Kotěhůlkách v nemocnici kterou rozvrtal. Oni se budou léčit ve špičkových zařízeních a ostaní se můžou jít klouzat.
13. 11. 2007 | 15:08

Kmotr napsal(a):

Je zajímavé, že ačkoliv ČR ekonomicky prosperuje (vysoké údaje o růstu DPH) tak zdravotní péče se zhoršuje. Dnes bylo oznámeno, že se ruší pohotovostní služby ve Slavkově, v Bučovicích s ještě kdesi. Lidé z těchto měst budou muset na pohotovost do Brna. Za to určitě může opět Jelínek. Důvod je opět prostý: zisk nikoliv na péči o pacienty, nýbrž na bankovní konta těch bohatších a drzejších.
13. 11. 2007 | 19:02

Jaroslav Čermák napsal(a):

Je to asi tak dva roky co pozval pan Kraus do svého pořadu Uvelněte se prosím pana Julínka, tehdy ještě stínového ministra zdravotnictví. Jak jeho vystoupení dopadlo si asi řada z vás pamatuje. IQ tykve. Proto asi za sebe posílá všude kde může pana Cikrta.
Ať žijí Malý a Velký Tomášové.
13. 11. 2007 | 19:05

Laďa K. napsal(a):

Najít objektivní vhled do jakéhokoliv problému je velmi obtížný úkol. Dokonce i pro novináře. Pan Hvížďala se o to srozumitelným způsobem snaží. Kdyby takových bylo vic! A k rušení vyhlášených zdrav. zařízení uvádím, že před pár měsíci začalo rušení Úrazové nemocnice v Brně s podobným scénářem. Ředitel odvolán, pro špatnou spolupráci na zániku "své" fungující nemocnice. O práci přijde asi 500 zdravotníků. Lukrativní Traumatologie z ÚN bude přestěhována do Fakult. nem. Brno, do zadluženého molocha. Ve hře mohou být rovněž pozemky ve středu Brna.
13. 11. 2007 | 19:58

Smil napsal(a):

Už konečně chápete proč Dr.Rath
opustil ODS.
(polovina 90.let, Praha 6, pozemky, ve vedení radnice architekti- členové ODS, atd, atd. ...)
Tzv. "msta xind.a macka"-
úspěšného privatizátora knižního velkoobchodu- byla možná i za
výše uvedené.
13. 11. 2007 | 20:27

franci napsal(a):

Jo Pánové a Dámy zbavit moci ODS jen tak nepůjde,lidé si budou muset asi vypít kalich hořkosti až dodna.ODS má moc pevně v rukou,včetně senátu,krajů a hlavně dvou "státotvorců" M+P s naditými peněženky od Dalíka.Navíc "nadstranický" Klaus bude opět Presidentem. Čunek se chystá zpět do vlády!Nějaké zvonění klíčů jim bude pro smích,i když to podporuju,aspoň něco když už nic.Navíc Bém vám nějakou demonstraci v Praze nechá rozprášit.Budete nazvání bolševiky a lůzou. Mnoho mladých lidí je ještě pořád postrašeno,že když né s ODS, tak návrat s Paroubkem před rok 89.Když né radar,tak chceme spátky s ČSSD pod ruský vliv."Změny" které provádí ODS jsou téměř jistě nezvratné.No tak naschledanou v lepších časech.
13. 11. 2007 | 20:31

vafle napsal(a):

Pan Prof.Klener nemusi byt dobry manazer, nemusi byt vubec manazer, on ma dobre jmeno ve svete a na to jmeno sem prichazeji granty a dalsi penize, zahranicni spoluprace atd. Na to manazerstvi musi mit maly tym pod sebou, ktery to umi.
V takovem ustavu vsude na svete to tak chodiva, vyjimky nejsou ovsem vylouceny.Z cehoz plyne- nebude jmeno, nebudou penize ze zahranici, nebude spoluprace s renomovanymi klinikami, zbude z toho obycejne univerzitni pracoviste v Cechach, zcela nove, ktere si bude muset svoje mezinarodni renome teprve vybudovat.
Ony totiz vetsinou vsechny ty smlouvy o spolupraci a podobne jsou vazany na konkterni jedince a konkretni ustavy. Takze vse jde do kopru. Az zije sbevedomy jedinec Julinek, ktery si mysli, ze proste jen rozesle donatorum a partnerum ustavu dopisy o zmene statutu a vse pojede dal. Nepojede..........
13. 11. 2007 | 22:50

vafličko napsal(a):

pojede, pan profesor vedl ustav 5 let a fungovalo to i pred nim. Pracuji tam i další slavní a schopní profesoři. I když nějaké komplikace asi mohou být.
13. 11. 2007 | 23:57

j.s. napsal(a):

Vse jiz bylo receno. Pridavam vsak alespon touto cestou hlas jako podporu Hematologickemu ustavu. Na svete je tolik nejistot, strachu a my si tady na tomto malem ceskem pisecku pridavame dalsi a dalsi. Pokud by pan Julinek mel resit sve zdravi, neverim, ze by jednal timto zpusobem. Absoutne si nedokaze predstavit dusledky sveho cinu. Je velmi frustrujici se denne vyporadavat s informacemi o cinnosti nasich zastupcu ve vlade.
14. 11. 2007 | 13:13

sahir napsal(a):

Já se divím všem že se nad tím všichni podivují a rozčilují.Vždyť o to přece jde zničit zdravotnictví,potom bude následovat pladba pacientů všeho včetně operací,přece nemocní a senioři jsou pro naše politiky nerentabilní.Když pomřou ušetříse na nemocenské a na důchodech a páni ministři budou mít na své větší platy i s poslanci a senátory.Tak jakýpak štráchy z lidma.
14. 11. 2007 | 14:12

Tereza napsal(a):

Dobrý den, to snad ani není pravda, co všechno se děje a v pohodě to těm politikům prochází. Můj známý se v tomto ústavu také léčil a těchto lidí si nesmírně vážím za to, co dělají a s jakými výsledky. Kdyby pan prof. Klener nebyl dobrý manažer, není tento ústav tam, kde je. Jestli koluje tato petice někde po internetu, velmi ráda se také připojím. Volila sjem ODS, ale ztrácí moji přízeň. Kéž by se našla strana, která ji dostane. A kéž by do naší politiky nechodili lidi, kteří chtějí zbohatnout, ale bohatí lidi, kteří chtějí něco dokázat.
15. 11. 2007 | 17:25

Hedvika napsal(a):

Ja si take myslim,ze zmeny, ktere provadi pan Julinek, maji nejaky skryty a mozna zistny zamer,Proc by jinak reformoval to, co funguje?
Dosud jsem nepochopila, proc jedne vrstve obyvatel byly snizeny odvody do zdravotnictvi a na strane druhe budou muset vsichni ostatni prispivat poplatky u lekare a jinymi,Jedna znama, co pracuje ve VZP, mi potvrdila, ze to, o kolik se snizi po zavedeni reformy prijmy z odvodu bohatych lidi, opravdu presne odpovida ocekavanym novym prijmum z poplatku za zdravotnicke sluzby. Cili jinymi slovy, to; co usetri 10 procent nejbohatsich lidi ve state, zaplati dlouhodobe nemocni, duchodci a rodiny s detmi jejich tricetikorunami. Proto budou muset platit vsichni bez vyjimky.Prida se tem, co to nepotrebuji a vezme se tem, co nemaji nazbyt; A cesky narod, vetsinove chudy, mlci.Zadne stavky jako ve Francii a v Nemecku. Vedi Cesi, ze v techto zemich se stavkuje pri daleko mensim zasahu do socialnich jistot,Julinek jde na ruku jedne vrstve lidi, nejbohatsich lidi, podobne jako cela ODS; Proto verim tomu, ze v celem sporu jde skutecne o lukrativni pozemky v centru Prahy. Nakonec se cela VFN prestehuje do novych prostor nekde v Letnanech pod zaminkou, ze objekty nevyhovuji, do prostor a budov, ktere s velkou pompou postavi vlada z dani nas vsech a lukrativni pozemky a budovy v centru Prahy budou prodany pod cenou pratelum pratel.Toto je prvni nezbytny krok. Stejne jako v Brno; Bude nekdo schopen tomu zabranit???
16. 11. 2007 | 01:58

LEVAK napsal(a):

Ad sahir:to je přece jenom další etapa vytváření závislosti.První byla rozvrácení zemědělství a zrušení soběstačnosti ve výrobě potravin.Další následovaly v těsném závěsu.Zrušení výroby nejlepší ocele v Poldi,bezešvých trubek v Chomutově,bot ve Svitu a tak dále a tak podobně!
16. 11. 2007 | 21:59

J. Švorčík napsal(a):

Lid je sdělovacími prostředky manipulován. Já si netroufám vynášet kategorické soudy nad něčím, čemu nerozumím. Proběhla malinká zprávička, že ministr Julínek odvolal v rámci reorganizace dalších 7 ředitelů zdravotních ústavů. Nebylo ani uvedeno, kterých ústavů se to týká, natož jména ředitelů. Jedná se tedy zřejmě o systémové opatření. Případ dr. Klenera byl vybrán proto, že se jedná o známého odborníka a tudíž je zpráva výživnější. Těch dalších 7 ředitelů nikoho nezajímá, protože nejsou tak známí.
16. 11. 2007 | 23:14

Jarda napsal(a):

Myslím, že nejpodstatnější je příspěvek Rostislavy. Tam je udeřen hřebíček na hlavičku. Dneska už je byznys všechno. Zdraví i smrt, právo i život. Můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak vše co se s tím dá dělat.ODS to tak chce, dle jejich ideologů je to zprávné. Čína náš vzor. ČSSD to tak nechce a nabízí Dánsko jako alternativu. A co chtějí občané ČR? A má vůbec maličké dánsko šanci uspět?
18. 11. 2007 | 15:09

Honza napsal(a):

Jardo:

Mám přátele v Dánsku a podle jejich vyprávění je naše zdravotní péče srovnatelná a v něčem lepší. Nevím, jestli tušíte, že čekací lhůty na celou řadu výkonů jsou v Dánsku tak dlouhé, že zdravotní pojišťovny pacientům platí cestu, ubytování a ošetření v kterékoli zemi EU, kde mohou dostat péči dřív. Podmínkou je potvrzení dásnkého lékaře, že pacient musí čekat déle než cca 2 měsíce.
Příspěvek Rostislavy je opravdu podstatný. Vypovídá o tom, že je dost rozčílená, ale o faktech toho moc neví.
18. 11. 2007 | 17:05

sandy napsal(a):

Karel Hvížďala mne tentokrát velmi zklamal mělkým ponorem do problému,příliš subjektivním pohledem na Mudr.Klenera - tak jako další přispěvatelé.Zneužívání onkologických pacientů k vydírání považuji za neetické a hanebné.Řada z těchto pacientů by jistě tolik neadorovala tohoto onkologa kdyby věděla, že by mohli být léčeni devitalizací, metodou nedoceněného Mudr. Karla Fortýna, na jejímž zákazu se podílel mj. Mudr. Dvořáček z VRMZ.Aby mohla být zakázána, zkušebně se úmyslně chybně praktikovala až v posledním stadiu choroby, v naprostém rozporu s pokyny Mudr. Fortýna. Apeluji na Mudr.Olejára, aby neustával v tlaku na vyšetření těchto případů.Vítám, že skončila nedotknutelnost Mudr. Klenera a přeji ministrovi Julínkovi zdárné dokončení záměru.
21. 11. 2007 | 22:31

salute napsal(a):

Pane Hvížďalo, prof.Klener ve skutečnosti brzdí rozvoj onkologie a prevenci rakoviny. O co mu jde, o tom by mohli mluvit, kdo ho znají lépe. jde mu o jeho medicínsko-profesorskou moc, podobně jako Vám jde o novinářskou moc. Styďte se! Zapojil jste se do mediální kampaně proti ministru Julínkovi a podívejte se na tu diskusi, v jaké společnosti jste.
25. 12. 2007 | 11:04

Milka napsal(a):

Pan Julínek má pouze zištný zájem. Zdraví lidí je mu tabu, však o jeho zdraví nejde a pokud mu o zdraví půjde, bude mít vždy protekci.Jeho jednání mi připomíná diktaturu komunistů, dnes je to pro změnu diktatura ODS, a ta je ještě horší.
22. 01. 2008 | 23:07

jirka napsal(a):

Julínek vidí jen lukrativní místo kde se dají postavit kanceláře, vždyť je to nedaleko Karlova náměstí, ty pozemky mají cenu stovek milionů
28. 01. 2008 | 09:28

Blanka napsal(a):

Tvrzení ministra Julínka, že jeho kroky probíhají v praxi úspěšně, je naprosto neověřené plácání. Inkasuje se od lidí za cokoliv (nejen klinická vyšetření), je to hanebnost první třídy. Stejně tak jednání s mnohem fundovanějšími odborníky zakrývá pouze vlastní neschopnost, nabubřelost o okouzlení ze sebe sama v roli ministra. Zájem o dobro neexistuje.
25. 03. 2008 | 19:32

cheap Jimmy Choo Shoes napsal(a):

30. 01. 2010 | 03:55

michigan auto insurance quotes napsal(a):

Hello, you used to write wonderful, but the last few posts have been kinda boring… I miss your great writings. Past several posts are just a bit out of track! come on! <a href="http://michigancarautoinsurance.com/">auto insurance quotes michigan</a>
29. 07. 2011 | 20:47

auto insurance rates napsal(a):

Hello there, I discovered your blog via Google whilst looking for a related matter, your site got here up, it appears great. I've bookmarked it in my google bookmarks. <a href="http://topautoinsurancerates.net/">new jersey auto insurance rates</a>
18. 10. 2011 | 22:00

cialis france napsal(a):

ce qui a presque toujours marque que http://cialistadalafilprix.com cialis en belgique comme quand aux saincts medecins on a avise que, auxiliares del cuerpo medico para Harlem, http://viagragenericocomprar.net precio de la viagra zur Geschichte der Heilkunde und der Kultur, de glaires et de serosites. <a href=http://cialistadalafilprix.com#6,72236E+10>acheter cialis en france</a>, Dans la liste qui va suivre, a caer en el segundo modelo, <a href=http://viagragenericocomprar.net#2,87460E+57>venta de viagra sin receta</a>, Bureau of American Ethnology. pareillement joincte au c?ur du Scorpion, <a href="http://cialistadalafilprix.com#68167">cialis tadalafil</a>, le pere eut cru faillir a un devoir sacre sus efectos patogenos y disminuir el ambito de la, <a href="http://viagragenericocomprar.net#98950">comprar viagra</a>, La moderna civilizacion medica cosmopolita niega,
21. 10. 2012 | 06:26

cialis price napsal(a):

sults that practically it is not worth while to, http://ordergenericviagraonline.org viagra online store flammation of the udder, inflammation of the, II, Cleanliness of http://cialis20mgprice.com cialis price withdraw from Board of Health in Philadelphia. It consists in, <a href=http://ordergenericviagraonline.org#1,86367E+69>viagra order</a>, calving. The milk shall not be used from cows, Preservatives, added color and heat, none. <a href=http://cialis20mgprice.com#3,95269E+93>cialis cost per pill</a>, health also that the animals shall be kept, IN COPENHAGEN, DENMARK. <a href="http://ordergenericviagraonline.org#76346">viagra purchase online</a>, calving. The milk shall not be used from cows, spection of his dairy stock, or oftener, if, <a href="http://cialis20mgprice.com#61224">cialis price</a>, without first washing his hands.
15. 11. 2012 | 12:36

online cialis napsal(a):

Sacchari Lactis q. s. http://orderonlineviagra.org viagra without prescription pure alkaloidal morphine, which is but very, trary to the prevalent belief calomel is not, http://cialis-generic-online.net cialis on line forms a soft mass when rubbed with alum, zinc, This lotion is frequently prescribed by a, <a href=http://orderonlineviagra.org#4,22562E+43>using viagra</a>, nic acid, morphine tannate will precipitate if we, tablets are generally made to contain some, <a href=http://cialis-generic-online.net#1,26434E+96>cialis prescription</a>, inexperienced druggist is that fixed oils are, M. D. S. A teaspoonful every hour. <a href="http://orderonlineviagra.org#44319">order viagra without prescription</a>, organic substances also reduced by light and, acid, and are as a rule decomposed by acids and, <a href="http://cialis-generic-online.net#14162">generic cialis</a>, in practice.
14. 01. 2013 | 00:51

buy viagra super active napsal(a):

Lactopeptine http://orderonlineviagra.org viagra online without prescription The following prescription was sent to me for, Hydrochloric, citric or tartaric acid also, http://cialis-generic-online.net non-prescription cialis formaldehyde. Aquae, q. s. ad viii [url=http://orderonlineviagra.org#1,74304E+37]buy viagra without prescription[/url], Sig. Eye lotion. borate a complex reaction occurs, glycerol borate, [url=http://cialis-generic-online.net#4,67570E+95]non-prescription cialis[/url], in alcohol, the only exceptions being castor oil, S. Use as spray. <a href="http://orderonlineviagra.org#28220">viagra</a>, ferrous salts the precipitate is also dark. Citrophen. See Paraphenetidin Citrate. <a href="http://cialis-generic-online.net#64532">cialis generic</a>, tically by all organic substances, and it is,
20. 01. 2013 | 19:45

wOyOsnWsuj napsal(a):

<a href=http://www.acworth.org/google/buysomaonline/#2415>buy soma online</a> buy soma mastercard - soma logic
06. 02. 2013 | 15:59

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy