Silný prezident a prezidentská vláda nás posouvají směrem k Rusku

02. 07. 2013 | 08:01
Přečteno 4304 krát
S odstupem jsou problémy zřetelnější, říkávala mi babička, když jsem se jako dítě nad něčím rozčiloval. Vzpomněl jsem si na ni v těchto dnech, kdy jsem se po týdnu vrátil ze zahraničí. Zatímco před tím jsem se díval na prezidenta Zemana trochu nevraživě, po týdenní abstinenci od české politiky jsem naši krajinu zahlédl jinýma očima: Miloš Zeman v ní najednou vypadal jako profesionál, který se chová sice tvrdě, ale přesně tak jak mu to my občané a politici dovolíme. To, co provádí, říkal před svým zvolením i po svém zvolení, kdy přece hned začal uvažovat nahlas o tom, že by mohl odvolat Nečasovu vládu, zatímco politici na jeho důsledné a zřetelné kroky nebyli a nejsou doteď vůbec připraveni a neustále se diví. Působí dojmem, že jsou zahleděni výhradně do svých představ: ODS, že bude dál vládnout s paní Němcovou v čele, protože nakonec nominuje sama sebe, když dostane třetí pokus jako předsedkyně sněmovny. TOP 09, že někdo za ně vyvolá předčasné volby a oni budou vůdčím subjektem na pravici: Jinak racionální Miroslav Kalousek dokonce přiznal, že nikoho z nich nenapadlo, že prezident jmenuje úřednickou vládu, i když to tušili i lidé na vesnici.

A sociální demokraté, kteří nejprve křičeli, že chtějí předčasné volby, si naivně myslí, že jim může dát prezident druhou šanci sestavit svou menšinovou vládu. A i kdyby to udělal, tak nejspíš jen proto, aby se jim pomstil, protože by je rychleji rozštěpil: sněmovna by takovou vládu v dnešním složení nepotvrdila. Proto, jak vyplývá i z rozhovorů v médiích s designovaným premiérem Jiřím Rusnokem, který Zemana podporoval v prezidentské kampani, je zřejmé, že on i prezident počítají s tím, že jeho úřednická či přesněji prezidentská vláda bude nejspíš vládnout v demisi. Svědčí to o tom, že politici vlastně s těmito kroky Miloše Zemana vůbec nepočítali, i když s nimi mohli počítat, stejně jako prezident počítá předem s jejich neschopností na věci včas a důsledně reagovat a klást mu podmínky. Jen proto si může dovolit tak benevolentně zacházet s ústavou. Navíc ví, že tam, kde univerzity nemají vysokou společenskou autoritu a politická demokratická tradice je nepatrná: na první republiku jsme zapomněli a stejně tam vládla tzv. pětka a ne parlament a dvacet let de facto v politické kultuře nic neznamená, může ústavu vykládat skutečně velmi extenzivně. Připočteme-li k tomu ještě zduřelou úctu k prezidentskému úřadu a služebnost řady právníků či sociologů a prezidentských úředníků, které nikdo neokřikne, když vyřknou nehoráznosti typu "máme rok 2013 a vůle lidu je zcela odlišná od roku 2010." To je, prosím, věta kancléře Vratislava Mynáře, kterou veřejně popřel výsledky voleb s odvoláním na veřejné průzkumy o popularitu vlády. Doslova řekl: "Důvěra vlády se má posuzovat podle programu. Ne podle toho, jestli je sympatická 200 poslanců, jejichž životnost se dá počítat na dny." Jde o nehorázný brebt a ignorování mandátu poslanců.

Jenže parlament, který k takovým výrokům zatím mlčí, má přesto velkou moc, což pan prezident ví, protože ač bude mít sice svou, tedy prezidentskou vládu, pokud nebude mít na své straně parlament, neprojde mu rozpočet ani žádný zákon. Může dokonce vyvolat válku s parlamentem, který by mu mohl snížit rozpočet a změnit ústavu, tedy minimalizovat prezidentské pravomoci, protože ODS, TOP 09 a ČSSD mají pohodlnou ústavní většinu.

Za této situace už můžeme dál jen spekulovat o tom, jaký krok lze od prezidenta očekávat, ale jedno víme jistě: Rozhodně Miloš Zeman nevyvolá žádný konflikt, v kterém předem nebude mít jistotu, že zvítězí. Proto se lze domnívat s velkou pravděpodobností, že nechá recyklovanou Rusnokovu prezidentskou vládu v demisi vládnout tak dlouho, dokud se mu nepodaří rozštěpit sociální demokraty nebo pravici, aby tuto vládu ve sněmovně podpořili či vyvolali předčasné volby. Takový tah mu může překazit jen Ústavní soud. Této autokratické tendence by teoreticky mohly využít pravicové a středové strany, které mají šanci poukazovat i na to, že za ústavně nezodpovědného prezidenta nemůže zodpovídat tak dlouho vláda v demisi. Kdyby byly TOP 09 a ODS v lepší kondici, mohly by poměr sil v příštích volbách ještě změnit. Už také proto, že jinak změní po volbách ústavu ve svůj prospěch Miloš Zeman, na což by část voličů mohla slyšet, protože ústava je právě tím hlavním svorníkem, který má držet kontinuitu státu, a proto se s ní nemá moc hýbat. Ustálit se má její výklad, protože ústava není jen text, ale i tradice, konvence a precedenty.

Psáno pro Český rozhlas Plus

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

jozka napsal(a):

A sakra... neco se deje, Drozd prepraha...
02. 07. 2013 | 08:08

Fandim Zemanovi napsal(a):

Fandim Zemanovi,
pokud se mu podari rozlozit nynejsi vedeni CSSD ktere je slozeno hlavne z impotentnich zvatlalu, tak pracuje pro nas obycejne lidi kteri pana Zemana volili.
02. 07. 2013 | 08:21

Karlovi von Hvížďala napsal(a):

Taky si myslím, že zdání napoprvé klame.
Drozd nakonec může mít pravdu.
ODS se propadá do krajů nevolitelnosti
a Zeman může vesele rozkládat i stranu oranžovou.
Myslím, že zde nejde o prosazování SPOZ.
A co se tu najednou hroutíte nad báťuškou Voloďou?
Klaus prezidentoval 10 let a mohl mít vazby na Rusko.
Silné vazby.
Tak co tu zase objevujete již objevené.
Krásný den a ať Vám drozdi zpívají celý den!
02. 07. 2013 | 08:28

Fandim Zemanovi napsal(a):

Fandim Zemanovi,
hlavne at pan prezident Zeman neda sanci slabosi Sobotkovy. Jeho kancler Mynar Bohouse spravne popsal, " pan Sobotka, je tak slabý, jako je stisk jeho ruky, kterou vám podává,“ .
Drzim vam palce pane prezidente a pane premiere Rusnoku.
02. 07. 2013 | 08:29

DH napsal(a):

Pevně věřím, že tento zoufalý pokus levicového prezidenta o ovládnutí politické scény a uzurpaci nepříslušejícího dílu moci bude brzy po zásluze obsahem humoristických příloh našich nejčtenějších deníků.

Po ostudné porážce při hlasování o důvěře, přes veškeré kalení vody a šloufovské zákulisní manévry, bude muset prezident stáhnout ocas, srazit podpatky a vrátit se do hradních komnat dumat o tom, kde tentokrát sou¨druh Šlouf udělal ve svých strategických úvahách chybu.

Návrat sestavy atomových dědků a jejich přicmrndávačů si nemůže naše republika již dovolit. Tito lidé vězí svým myšlením pevně v dobách RVHP, miliónech tun koksu, pokud možno na hlavu a o moderní infromační společnosti nemají samozřejmě ani páru. Typově se jedná o paroubkovské kvaziklony, s příslušnou dávkou papalášství, arogance a tesilových reminiscencí.

Prezident bude demokratickou silou donucen dodržovat všechny duchy Ústavy a vrátit výkonnou moc do rukou koalice, vzešlé ze svobodných voleb 2010, kam po zásluze a spravedlivě patří.

Snad tato obrozená koalice, která se zbavila všech přitěžujících a brzdících prvků, dokáže pod vedením kolegyně Němcové zachránit z levicí rozvrácené země ještě do voleb, co půjde. Bude to těžký úkol, ale dobře vím, že těžkých úkolů a výzev se ODS nikdy v historii nezalekla.

Věřím, že tuto upřímnou snahu pomoci republice a ekonomice, ocení všichni rozumní a racionální voliči nejpozději u řádných parlamentních voleb v roce 2014.
02. 07. 2013 | 08:30

Digi napsal(a):

Proč k Rusku? Proč ne k USA?
02. 07. 2013 | 08:38

Fandim Zemanovi napsal(a):

pane DH,

zapominate na to ze pan prezident Zeman ma obrovskou podporu a duveru lidi kteri ho zvolili v primych volbach. Dostal vice hlasu nez vsechny politicke strany dohromady v minulych parlamentnich volbach. Proc by nemohl vladnout tak jak si to predstavuje? Pokud to bude k dobru teto zeme tak at vladne!
02. 07. 2013 | 08:40

Tazatel napsal(a):

Autor si zjevně protiřečí a píše nesmysly

1)"Jinak racionální Miroslav Kalousek dokonce přiznal, že nikoho z nich nenapadlo, že prezident jmenuje úřednickou vládu, i když to tušili i lidé na vesnici." Autor píše, že Zeman se svými záměry pohřbít vládu která postrádá legitimitu (nikdo nevolil LIDEM) netajil a že to pochopil kdejaký jouda na vesnici. Dál píše že Kalousek je racionální. Jestliže ovšem Zemanovy netajené záměry pochopil kdejaký jouda a Kalousek ne, vypovídá to cosi o jeho "racionalitě".

2) "A sociální demokraté, kteří nejprve křičeli, že chtějí předčasné volby, si naivně myslí, že jim může dát prezident druhou šanci sestavit svou menšinovou vládu..." autor záměrně zamlčuje vývoj a kauzalitu. Ta spočívá v tom, že poté co koalice v demisi po korupční kauze pochopila, že její nátlakovka na prezidenta neprojde a prezident ustaví v souladu s ústavou po vládní krizi úřednickou vládu, koalice OBRÁTILA SVÉ PŮVODNÍ ROZHODNUTÍ A SLIBY, že podpoří samorozpuštění sněmovny. Na to zareagovala ČSSD tím, že upravila své původní rozhodnutí nepřijmout prezidentské pověření k pokusu o ustavení úřednické vlády. Jako vítězná volební strana se rozhodla přijmout prezidentské pověření, pokud k němu dojde.

3) "Kdyby byly TOP 09 a ODS v lepší kondici, mohly by poměr sil v příštích volbách ještě změnit. Už také proto, že jinak změní po volbách ústavu ve svůj prospěch Miloš Zeman, na což by část voličů mohla slyšet, protože ústava je právě tím hlavním svorníkem, který má držet kontinuitu státu, a proto se s ní nemá moc hýbat. Ustálit se má její výklad, protože ústava není jen text, ale i tradice, konvence a precedenty..." Jak by mohl prezident po volbách ZMĚNIT ÚSTAVU? Autor snad věští SPOZ 2/3 ústavní většinu? A za další: autor na jedné straně píše, že kdyby měly ODS+TOP lepší kondici, mohly by změnit ústavu a na druhé si odporuje, když píše, že ústava je tím hlavním svorníkem, který má držet kontinuitu státu, a proto se s ní nemá moc hýbat.
02. 07. 2013 | 08:42

socialni demokrat napsal(a):

pane Tazateli,
k cemu je potreba zkorumpovana CSSD? Pan prezident Zeman prostrednictvim premiera Rusnoka sestavuje opravdovou levicovou vladu. Bez zbytecnych kecalu typu Zaoralka, Sobotky, Tejce atd.
02. 07. 2013 | 08:50

jarpor napsal(a):

"To, co provádí, říkal před svým zvolením i po svém zvolení, kdy přece hned začal uvažovat nahlas o tom, že by mohl odvolat Nečasovu vládu, zatímco politici na jeho důsledné a zřetelné kroky nebyli a nejsou doteď vůbec připraveni a neustále se diví."

Souhlasím s tím, že politici se diví... s tím, že jen naprostý neználek Zemanových postojů k Nečasově vládě během kampaně i po ní... se mohl domnívat, že bude jmenovat Němcovou premiérkou / ODS zde ze sebe dělá většího hlupáka, než je .../, že bude jmenovat na druhý pokus bude jmenovat Sobotku, který se "probudil"... /sekunduje zdatně hlupákům z ODS/, navíc - socilaisti "po sobě půjdou"... neb Zeman ví co dělá...

leč nesouhlasím s tím, že Zeman dělá to, co deklaroval...

Mluvil o sobě jako o moderátoru - pokud o to bude zájem, a "spojovateli".... nikoliv jako o soudci.
Dnes jeho postup je jasně egoistický, pouze s ohledem na sebe sama a SPOZ ... Dnes jeho postupy nejsou moderátorské, ale autoritářské, i když, třeba přiznat, že za něj "špinavou práci", tj. jednání o vládě zcela mimo parlamentní strany dělá pan Rusnok.

Ano, Zeman nepůjde do ničeho, kde by mu hrozila prohra... půjde za svým cílem, bez ohledu na něco, čemu se říká Ústava. Vytváří si nové hřiště ve staronovém systému, kdy se změnila "jen" volba prezidenta. Ale na této změně Zeman posouvá Ústavu tam, kde jsme ji dosud neměli.

A výroky Mynáře ? Copak toho pána zajímá nějaká demokracie ? Nějaké předcházející volby a z nich vycházející složení sněmovny ? Když to nezajímá jeho "nadřízeného" ?

Jsem jen zvědav, když věci dopadnou tak, že prezident Zeman po vyslovení nedůvěry vládě Rusnoka, nebude konat "bez zbytečného odkladu" / jakože si myslím, že Rusnokova vláda, bez důvěry parlamentu, bude vládnout do řádných voleb/ zda se bude zodpovídat u Ústavního soudu... Uvidíme.
A hlavně by byl zajímavý výsledek takového rozhodnutí ÚS...
Rychetský verzuz Zeman... to bychom se pobavili...

Palec nahoru autorovi.

Hezký den
02. 07. 2013 | 08:52

Marian napsal(a):

sociální demokrat-rádobylevicové (nebo jak nazvat tyhle karikatury) příspěvky tohoto typu jste sem už před časem posílal-samozřejmě,pod jiným nickem.
02. 07. 2013 | 08:54

Marian napsal(a):

Jarpor- bude stačit, když se Zeman a Rusnokova vláda budou držet precendentu (Klaus a Topolánkova vláda).Pokud vím, žádné výhrady z hlediska Ústavy vzneseny bud nebyly, nebo na ně nebyl brán zřetel.
02. 07. 2013 | 08:57

starý jezevec napsal(a):

Kdyby nehrozilo, že ODS společně s Kalouskem budou pracovat na privatizaci policie a justice, tak bychom se mohli bavit kousky vlády Němcové. Byla by to nepochybně atrakce a ODS by se po korupci předvedla ještě naprosté hlouposti a skončilo by to roztržkou s Kalouskem.
Jelikož je potřeba nechat pracovat policii a justici, aby ukázaly politikům mantinely, tak bude lepší vláda Rusnoka, i když to bude mít do dokonalosti daleko.
02. 07. 2013 | 08:58

socialni demokrat napsal(a):

Mariane,

ja jsem socialni demokrat. Co jste vy? Ovce slabeho Sobotky ? Zda se ze mate stejne bobky jako on.
02. 07. 2013 | 08:59

DH napsal(a):

Vážený pane Fandim Zemanovi,

i kdyby Zemana volilo 100 procent oprávněných voličů, nic to nemění na ústavní legitimitě vlády a koalice, vzešlé ze svobodných voleb v roce 2010.

Dobro této země je pofidérní pojem, který si soudruzi bolševicky vykládají vždy tak, jak jim právě vyhovuje.

Skutečné dobro země vzniká jen jako integrální produkt svobodného demokratickéhor ozhodnutí voličů v řádných čí mimořádných volbách v kombinaci s racionálním ekonomickým teoretickým a ideologickým fundamentem. Ani jedno z toho levicový prezident a levicová Rusnokova kvazivláda samozřejmě nesplňuje a ani splňovat nemůže.

Rusnok, jehož penzijní kariéra zkrachovala pro nezájem veřejnosti, na jejíž vůli se jeho podporovatelé farizejsky odvolávají, by chtěl vládnout? Tento člověk již důvěru věřejnosti dávno ztratil. Víte to vy, vím to i já, víme to všichni.
02. 07. 2013 | 09:00

socialni demokrat napsal(a):

starý jezevec,
jak si predstavujete tu dokonalost? Zaoralka se Sobotkou?
02. 07. 2013 | 09:03

jarpor napsal(a):

Marian

To, zda se bude Rusnok "držet precedentu"... to neznamená, že se precedentu budou držet jiní...

starý jezevec

Je-li Benešová s Pecinou pro Vás zárukou, že nebudou zasahovat do "živých" kauz... pak pro mne je takový názor z říše pohádek...

Hezký den
02. 07. 2013 | 09:08

socialni demokrat napsal(a):

pane DH,

vule lidu musi jit nad vuli par nenasytnych jedincu touzicimi po moci. Kvuli tomu byly prime volby prezidenta. A lid podle pruzkumu podporuje vladu Jiriho Rusnoka. Ze se to dinosaurum vcetne vas nelibi je pochopitelne.
02. 07. 2013 | 09:08

starý jezevec napsal(a):

Pro DH.
Pleteš si pojmy legální a legitimní.
Parlamentní „koalice“ je legální, pokud tedy podvod na voličích uznáme za legální, ale legitimní ani náhodou, žádné morální ospravedlnění nemá a že nechtějí předstoupit před voliče to hovoří za vše.
02. 07. 2013 | 09:13

jarpor napsal(a):

starý jezevec

Jen dotaz - ten "jezevec" na Kose se "starým jezevcem" nemá nic společného... že.

A jen na okraj - podvod může být legální ? Dle mého nemůže... podvod je vždy podvod... tedy mimo zákon... nelegální...

Já bych to na pletní pojmů viděl také, leč spíše u "starého jezevce" než u "DH"...

Hezký den
02. 07. 2013 | 09:21

socialni demokrat napsal(a):

starý jezevec,
a proto povazuji vladu Rusnoka za ligitimni. Vznikla z vule volicu pana prezidenta Zemana. Jako asi taky socialni demokrat se mnou snad souhlasite. Bude to vlada socialisticka bez zbytecnych pritezi a zvatlalu co nikdy nic dedokazali.
02. 07. 2013 | 09:22

vico napsal(a):

Docela mne potěšilo, že nestojím v jedné linii jako nick VolimZemana. Nicméně právě tito volební pučmidráti jsou volební základnou a oporou různých zemanovských Zbytků.

Jediné plus, které lze od vlády Zemana a strany Zemanovců/to vše nás posunuje opravdu z "úpadkové" Evropy do nadějně se rozvíjející střední Asie/ bude likvidace volně mezi sebou zápasících zlodějsko-korupčních smeček. Nahradí je Hradem aprobovaná legální smečka gaunerů. Vybírat desátky bude moci jen ten, který bude mít svolení Mynáře a spol./V té době tělesně upadající prezident už nad tou bandou nebude mít reálnou kontrolu/. VolímZemanisté se dočkají alespoň jakéhosi ordnungu, vše ,i korupce, bude regulováno, což by byl určitý pokrok.
02. 07. 2013 | 09:30

Petr z Tábora napsal(a):

Pane autore, v dalším článku ukazujete jak toho Zemana nemáte rád. Nicméně on neudělal nic protiústavního. On má podle ústavy právo na dva pokusy jmenovat premiéra, který poté předstoupí s programovým prohlášením před sněmovnu.
Je typické, že neschopní politici parlamentních stran nyní křičí, že je třeba upravit ústavu. Občané, chtěli jste přímou volbu prezidenta, tak ji máte a my mu zase omezíme pravomoce tak, aby z něho byl jen kladač věnců. Protože právo jmenovat premiéra a členy bankovní rady jsou jediná skutečná práva prezidenta, ostatní jsou srandičky.
02. 07. 2013 | 09:34

A jaká je alternativa? napsal(a):

vico,

Stará antikorupční odpovědně hospodařící koalice s nevolenou LIDEM založená na nákupu přeběhlíků jdoucí z jedné korupční aféry do jiné, snažící se zlikvidovat orgány činné v trestném řízení potírající korupci s p. Němcovou v popředí?
02. 07. 2013 | 09:35

socialni demokrat napsal(a):

vico,
Mne dava radost ze vicove zurej. Stejne impotentne jako jejich predseda Bohus Sobotka. Zvatlaj a zvatlaj a stejne nic nedokazou.
02. 07. 2013 | 09:46

Marian napsal(a):

sociální demokrat. Ano, je to jasné, jste to vy,dík za potvrzení.Jinak by mne ještě zajímalo, kde vidíte ty "bobky". Něco vám leze na mozek? A z jakých důvodů mi říkáte ovce?
Konformisty hledejte někde jinde. Mezi těmi, kteří lezli do zadku komunistům,když tu vládli a dnes stejně horlivě lezou tamtéž dnešním "pánům".
02. 07. 2013 | 09:48

Marian napsal(a):

vico- musím říct, že vám naprosto nerozumím.Četl jsem řadu vašich starších příspěvků a nějak se zdráhám uvěřit, že ty současné píše jedna aa táž osoba.Tak trochu Jekyll a Hide a tuším se to táhne od prezidentských voleb.
02. 07. 2013 | 09:51

socialni demokrat napsal(a):

mariane,
bydlim na vesnici. Jeden soused ma stado ovci. Vsechny maji jmena. Ta ktera nejvice beci se jmenuje Mariana. Nak jsem si pritom vzpomel na tebe.
02. 07. 2013 | 09:54

mar napsal(a):

Fakt, jeden si nevybere
no tak si trošku pocestujeme, dnes se rekreujeme na Sicílii, zítra poletíme do Kremlu a potom máme naplánovaný Banánistán. Aspoň se vidlák podívá do světa.
Zn. Vláda - cestovní, realitní, loterijní, bankovní a zprostředkovatelská kancelář
02. 07. 2013 | 09:54

muf napsal(a):

A pan Hvížďala už má jasno, ten už zakotvil, jde tvořit k Babišovi morální kodex, cha, cha !
02. 07. 2013 | 09:57

species 8472 napsal(a):

Jo jo, jakej tu jen moh' bejt v kotlince klid na spaní a (nanejvýš) na bezobsažný tlachy, kdyby si kverulantskej plebs dal v zimě říci a vyvolil si na hrad roztomilého bonvivána Karla...
02. 07. 2013 | 09:59

odjinud napsal(a):

mufe,
jeste lepsi morální kodex ma predseda VV a nynejsi kamarad Sobotky a Filipa Vitek Barta,
http://www.regionpodlupou.cz/clanek/1755.xhtml
02. 07. 2013 | 10:06

vico napsal(a):

Marian : ale já si myslím, že jsem konzistentní :-) Na Zemana jsem měl i ve starší době stejný názor, jako mám nyní.
Byl to Zeman, který podržel vládu Mirka Topolánka - díky zemanovským loutkám Melčáka a Pohanky. Melčák otevřeně říkal, že si jezdí do Vysočiny pro rady. Stal se z něho naprosto dokonalý hlasovací stroj, navíc s osobní ochranou placenou z našich daní.

Byl to Zeman, který se podílel na znovuzvolení V. Klause. Šlouf, jeho pravá ruka, jednal s Waiglem, víme ne?

Zeman se snažil ČSSD škodit s vyjímkou krátkého období, kdy se podařilo Paroubkovi ho alespoň zneutralizovat. /Ve volbách 2006 Zeman selektivně pomáhal některým kandidátům např. Koudelkovi:-)/

Momentálně Zeman opět škodí především ČSSD. Že to bude dělat, jsem předpokládal a nepřekvapuje mně to. Sprostý atak jeho podržtašky Mynáře/a nikoliv první a nikoliv poslední/ směřuje proti současnému vedení socanů. Zato Kalousek je v tomhle ohledu ve vatě.

Jinak, hoši, já vám Zemana neberu. Užijte si ho/ale beze mne/. Nikdy jsem se názorově tak svobodně necítil. To zase věřte mně.

Jinak, Mariane, jsem rád, že se vám mé dřívější příspěvky líbily. Řeknu to však tak, do stejné řeky nikdy nevstoupíš.
02. 07. 2013 | 10:09

muf napsal(a):

odjinud
nevím, proč mám takový dojem, že ty morální kodexy jsou zástěrkou pro svinstvo. Máme přece kodex !
02. 07. 2013 | 10:13

socialni demokrat napsal(a):

vico,

to ze Zeman skodi CSSD je snad dobre. Mozna se mu podari z vedeni CSSD vyhnat slabochy jakym je beze sporu Sobotka, uzvatlane histeriky jako Zaoralek a ulizane Tejce. Pokud jste skutecny socialni demokrat tak to musite vitat.
02. 07. 2013 | 10:15

Zeman není můj šálek kávy napsal(a):

Vico

a Rusnok již vůbec ne. oba dva mají k sociální demokracii hodně daleko, oba dva se svezli pod značkou sociální demokracie k moci. Jsou to liberální ekonomové - Keynesiáni.

Přesto si myslím, že plusem Zemana v nynější situaci je, že odstavil v prezidentské kampani spícího Karla, který by byl hotovou pohromou. A Rusnok odstavil Kalouska se starou koalicí a přerušil kontinuitu jejich škůdcovství. Myslím, že i tak je Rusnok o poznání lepší než staronová koalice s Němcovou.

Jinak si nedělám žádné iluze ani o Zemanovci a korytáři prošpikované ČSSD.

Podle mého mínění je to jenom hra na "hodného a zlého" v zájmu velkých kapitálových hráčů, kde ten hodný zadlužuje sice stejně, ale alespoň pustí chlup zbídačovaným - zaměstnancům, přestárlým, postiženým... a nenechá rozbít stát a veřejné služby. Jinak korupce kvete u jednoho i druhého a dluhy rostou za obou. Ani jeden nevybudoval nic perspektivního.
02. 07. 2013 | 10:18

fikus napsal(a):

tak přesně tento článek jsem od Vás Hvížďalo čekal.
Bude jednou dobře, když se pokusít pro jednou seriózně zamyslet nad naší politickou i hospodářskou situací včetně stavu Parlamentu. To, že občanská společnost zde neexistuje, tím se zaobírat nemusíte.
02. 07. 2013 | 10:20

.milan jíra napsal(a):

Bude lépe,až jednou všichni plnoletí a duševně zdraví občané zvednou zadek a dostaví se ke všem volbám,k nimž se dostavit mají (nemusí-ale mají a mohou).Kdo z nich tak neučiní, má následně držet ústa a nadávat především sám sobě.Ty volby jsou opravdu tajné,zástěny jsou neprůhledné,každý za ně musí,naopak nesmí volit "manifestačně",jako za bolševika.Volební výsledek je ovšem pouhý začátek.Naplnit ho obsahem musí ti,které jsme si zvolili.Zakázal bych "přestupy"ze strany do strany-nejsou to fotbalové kluby.Imunitu bych omezil na jednání a mluvení v rámci funkce,do níž jsem byl zvolen.Neúčast na zasedání parlamentu by ch kvalifikoval a zákonně postihoval jako neúčast v zaměstnání('kromě evidentních a jasných povinností,vykonávaných mimo parlament.Tyto povinnosti by měly být taxativně určeny.)Základní plat poslance bych snížil o třetinu,ostatní požitky bych přesně pojmenoval a vymezil,atd.atd,(nepíšu traktát).A to vše je pouhý začátek,formulovaný "ad hoc" pod přetrvávajícím dojmem,že je cosi shnilého v životě politickém.Nepochybuji,že budu mnohým pro srandu,ale snažím se vyjadřovit jako "obyčejný člověk",jak takového člověka jmenují mnozí,zejména levici podkuřující snaživci.
02. 07. 2013 | 10:21

otaznik napsal(a):

Nepodcenoval bych ani byvaleho premiera CSSD Paroubka !
On tvrdi ze se jeho LEV21 dostane do snemovny a ziska minimalne 10 mandatu. Nemuze to byt ten jazycek na vahach?
02. 07. 2013 | 10:26

Rosťa napsal(a):

Je to nějaké podezřelé. Pehe ubral plyn, teď i Hvížďala přestal plivat na Zemana a už minimálně dva dny Diágo na prezidenta nezvrací. Jestli není na dovolené, tak se něco podivného děje.
Hvížďala má pravdu v tom, že s odstupem času jsou Zemanovy kroky vidět v úplně jiném světle. Nikde není napsané, že bude Rusnok spása, ale prvořadý úkol je zastavit rozklad státu pod vedením Kalouska a uvolnit ruce policii a justici. Nejsme totiž schopni vydělat tolik peněz, kolik ( nejen ) tato parta stačí rozkrást.

Marian
vicův kandidát byl barel dobroty kníže, co má k Posseltovi blíže. Do prezidentských voleb byly jeho příspěvky silně čtivé a vtipné. Potom nějak zahořkl a v textech je to poznat.
02. 07. 2013 | 10:39

Richard napsal(a):

Myslím, že Zeman si toho "nabral" moc, resp. moc moci, dříve či později se mu podlomí kolena, ať už reálně či politicky. Tohle vlastní fantazírování nejspíš dlouho neustojí. Leda, že by hodil zpátečku, ale na to nevypadá.
02. 07. 2013 | 10:42

razdva napsal(a):

tzv. sociální demokrat:
to ze Zeman skodi CSSD je snad dobre. Mozna se mu podari z vedeni CSSD vyhnat slabochy jakym je beze sporu Sobotka, uzvatlane histeriky jako Zaoralek a ulizane Tejce. Pokud jste skutecny socialni demokrat tak to musite vitat.
XXXXXXXXXXXXXXXXXX
Jasně, hlavně, že ty jseš silák... Buď jsi naprostej primitiv, takovej ten rasista z lidu, co nenávidí "ekoteroristy" a buzny a intoše, všude byl, všechno ví, IQ 85 (Mynář osobně?), nebo jsi pravičáckej provokatér typu oranžáda pitomá, kterej dostal za úkol pracovat na rozštěpení nejsilnější opoziční strany. V druhým případě má tvoje konání aspoň racionální jádro.
02. 07. 2013 | 10:43

Al Jouda napsal(a):

Hvîžďala hrozí Ruskem ! Tak to tedy tz . trefil kozla, protože prezident Zeman je pro EU a euroatlantické spojenectvî . Miloš Zeman jen ušetřil cca milionu občanů čas a nàmahu, kteréžto by museli vynaložit na realizaci mohutné protivládní demonstrace. Takto jsme se hladce zbavili nenáviděné vlády, která neustále přidávala těm bohatým zaváděním nesmyslných poplatků a vydáváním přiblblých zákonů, které umožňovaly vyvoleným prtajnîm kmotrům legálně rozkrádat peníze ze státního rozpočtu. Viva prezident Miloš Zeman !
02. 07. 2013 | 10:50

ex-nemo napsal(a):

Richard
Jak to řekl Cromwell (Fairfaxovi či komu) ; mnoho nepřátel proti nám ? To je dobře, čím víc jich bude tím víc jich pobijem.
Zeman snad ví co dělá a hlavně ví kdo za ním stojí a že ten Někdo má dost síly.
Obracení těch nejméně blbých elitářů taky už něco napovídá.
02. 07. 2013 | 11:14

Kelt napsal(a):

Jarpor,
všechny kroky,které podnikne Zeman k tomu,aby zabránil nástupu vlády Nečase bez Nečase budou legitimní.
Prohlášení Blažka a Němcové,že si "posvítí "na SZ a ÚOOZ ukazuje na naprosto reálné nebezpečí návratu do dob Rampuly a Grygárka.
Zároveň by mohlo dojít se strany reinkarnované vlády "boje proti korupci" k odvolání NSZ Zemana.
Ekonomické spějeme na Balkán,politicky bychom tam byli nato šup.
Děkuji,nechci.
Kvičení naší "pravice"je odrazem strachu z dnů příštích,kdy si pro Nečase,Kalouska,Kubu a kmotry ODS Šlachta přijde.
02. 07. 2013 | 11:24

Dalimír napsal(a):

DH a všichni vaši pravičáčtí kumpáni ! Táhněte již k čertu nadělali jste se v téhle republice ostudy dost ! Nežli aby lidé volili ty vaše mafiány tak raději se dali na cestu menšího zla ,a to byla volba Zemana prezidentem ! Už si to konečně v těch vašich prázdných makovicích pořádně uložte a neprovokujte stále !
02. 07. 2013 | 11:29

buldatra napsal(a):

DH napsal(a):

...i kdyby Zemana volilo 100 procent oprávněných voličů, nic to nemění na ústavní legitimitě vlády a koalice, vzešlé ze svobodných voleb v roce 2010. ..

Ano, to by byla svatá pravda, kdyby...

...kdyby někdo zvolil do poslanecké sněmovny embryo politické strany LIDEM, která se narodila až po volbách přímo ve sněmovně.
K překvapení konsternovaného křoví, kterému se v těchto končinách říká voliči.

Přitom je zajímavé, že se tomuto porodu nevěnovalo zdaleka tolik pozornosti jako nedávnému porodu paterčat. Přitom LIDEM byla myslím osmerčata, nebo ještě více -rčata.
Tato radostná parlamentní událost umožnila vznik koalice ODS, TOPáků a kojence. Kdy Kalous s Nečasem byli zřejmě za kmotra.
(že by nová parlamentní a ústavní tradice?)

Pakliže naše quaziústava, reprezentovaná povedeným sborem ústavních soudců toto umožňuje, popřípadě zavře veškeré oči včetně kuřích nad takovými praktikami, nelze než konstatovat, že chybí již jen lupara v rukou voličových, aby byl Sicilský dojem dokonalý.

Bůh pomáhej Zemanovi v tomto jeho Velkém dílu.
02. 07. 2013 | 11:39

Křemílek napsal(a):

Hvíždalo občané v česku můžou jen se závistí pohlížet na východ do ruska ! Prez. Putin se nikdy nepáral s tamními oligarchy,mafiány a zbohatlíky různého typu a dělal dobře ! Ten by klidně mohl až bude v důchodě prezidentovat u nás v česku ! Alespon by pořádně vyvětral ten smrad co zde zůstal po bývalých skorumpovaných českých vládách a poslancích !
02. 07. 2013 | 11:42

jarpor napsal(a):

Kelt

"všechny kroky,které podnikne Zeman k tomu,aby zabránil nástupu vlády Nečase bez Nečase budou legitimní."

Hmm... VŠECHNY kroky, které podnikne... no jak myslíte... Věřte, když chcete...

Stejné nebezpečí jaké Vy spatřujete u Blažka a Němcové, mimochodem za jejich "působení" se stavidla vyšetřování uvolnily, je u Benešové a Peciny, například. I oni byli již v těch funkcích a nějak jsem si nevšiml, že by policie a státní zastupitelství konalo...

Švýcaři vyšetřují uhlobarony... Jistě je Vám známo, kdo tenkrát vládl... Nějaký Zeman byl premiérem, Rusnok financministrem, Benešová s Pecinou na "spravedlnosti" a na "vnitru"... Zajímavé, ne ? Tož nezbývá, než jim věřit, míní Kelt... přece oni jen rozhodli... nevěděli...

Politicky nás na Balkán posílá ten, který si s demokraticky zvoleným parlamentem "vytírá zadek" a tváří se, že nic takového zde neexistuje... Máme vychytralého prezidenta - sám si ruce nešpiní.. má na to lidi - Rusnoka... který začal tak, aby si postavil poslance proti sobě...
A ekonomicky - byl jste někdy na Balkáně ? Pokud ne, pak se tam vydejte... a dejte vědět... jak na tom je...

"Pravice" milý Kelte, to není jen Nečas, Kalousek či Kuba... Zloděj patří za katr bez ohledu odkud je... to je můj postoj v této záležitosti... Pro Zgarbu, Palase si tenkrát přijít "Šlachta" nemohl... Levicoví kumpáni zase kryli tyto...
Tož tak...

Máme přímo voleného prezidenta. Dobře nám tak !
Hezký den
02. 07. 2013 | 11:53

Pacák napsal(a):

Zeman možná sází na podporu občanstva, kterému je z podivné čechistánské parlamentní demonstrace na blití. Tam, kam nás vláda ODSTOP09LIDEM a spol. dotunelovala určitě není civilizovaná Evropa. Něco snad naznačí podivuhodně rychlý švýcarský soud s MUSem.
02. 07. 2013 | 11:53

Míla napsal(a):

DH
tak pí Němcová bude muset dávat do pořádku to,co rozvrátila levice.Už dlouho jsem neslyšel tak pěkný vtip.
02. 07. 2013 | 12:08

čert }:o napsal(a):

Hvížďala:
...že nechá recyklovanou Rusnokovu...
---
jojo recyklace bez legrace:
I'm not old I just recycled teenager!!! =o)
02. 07. 2013 | 12:08

Bavor V. napsal(a):

jarpor
asi jste si nevšiml, že jedním z bodů obžaloby je i podvod vůči státu provedený tak, že stát (tedy Zeman, Rusnok etc) neměli možnost reagovat jinak , než tehdy reagovali. A mnozí současní čeští ekonomičtí komentátoři (např. Patria Finance, tedy společnost která má k levici dost daleko) přiznávají, že ten podvod byl skutečně dokonalý.
02. 07. 2013 | 12:09

čert }:o napsal(a):

Dalimír napsal(a):
DH a všichni vaši pravičáčtí kumpáni ! Táhněte již k čertu nadělali jste se v téhle republice ostudy dost ! Nežli aby lidé volili ty vaše mafiány tak raději se dali na cestu menšího zla ,a to byla volba Zemana prezidentem ! Už si to konečně v těch vašich prázdných makovicích pořádně uložte a neprovokujte stále !
02. 07. 2013 | 11:29
---
Dalimíre neprskejte
Já nemohu táhnout k čertu bo to jaksi
už nejde jít dál Ale možná se budete
divit kdo všechno ke mně potáhne ;o)
Doufám že se toho dožijete ve zdraví
s plnou makovicí Moc vám to přeju
Že vy levicoví rádi používáte výraz
o menším zlu
To je výraz té plné makovice?
Jinak zdravím =o)
02. 07. 2013 | 12:14

jarpor napsal(a):

Bavor V.

při vší úctě... o jaké žalobě... o jakém podvodu "vůči státu" ráčíte psát ?

Děkuji předem...

Hezký den
02. 07. 2013 | 12:35

Kelt napsal(a):

Jarpor,
hodnotím současnost a možnou příští budoucnost,která,v případě nástupu Němcové/Nečasové mne silně znepokojuje.
Jak Blažek,tak Němcová jednoznačně deklarovali,jaké kroky proti SZ a ÚOOZ hodlají podniknout,aby zemezili v jejich postupu vůči organizátorům korupce na nejvyšších místech.
Za vlády Zemana byl odsouzen jeho MF Svoboda.

MU-co je předmětem soudího řízení-tunelování MU jejich vedením.
Co udělala vláda Zemana?Prodala minoritní podíl akcií MU za cenu o 30% vyšší,než byla cena na akciovém trhu a to tehdejšímu vedení.
Nějak/a tvrdím,že záměrně/jste opomenul roli Kalouska,který rok a půl nereagoval na výzvy šv.prokuratury,aby se ČR připojila k trestnímu řízení ve výše uvedené věci.
Co ho k tomu asi mohlo vést-sympatie k vládě Zemana?

Politicky zvolený parlament-přesněji jeho část ODSTOPLIDEM +přeblěhlíci si vytírají zadek s voliči,kteří jim dali před třemi lety svůj hlas.
Nacpaná modrá síťovka,nezvyšování daní,malý stát a jako třešnička na dortu boj proti korupci/nejvíce korupčních skandálů od vzniku ČR/a rozpočtová odpovědnost.
Nejvyšší schodek SR od roku 1993 zaznamenal Kalousek a to téměř 200 miliard Kč.
Za dobu existence vlády expremiéra Nečase stoupne st.dluh v tomto roce o téměř 1 bilion Kč a k HDP na 50%.Když Topolánek s Kalouskem přebírali stát,činil st.dluh cca 890 mld.a 28,6% k HDP.

Na Blakán nás neomylně vedla minulá vláda systémem daní,když jsme dnes rok a půl v krizi,zatímco okolní země,i když mírně rostou.
Palas a Zgarba-Vy snad opisujete od Yosifa K,/někteří již došli k závěru,že se jedná o šedesátiřádkového Bendu/.
Co dělal Langer a Kubice-neměli dost času se s tím vypořádat?
02. 07. 2013 | 12:40

seriózní chlapík napsal(a):

Naprostý souhlas s DH, Jarporem a Yozifem.

Vyvést nás z krize způsobené levicovými ztroskotanci a lumpenproletariátem nás může vyvést jen a pouze pí Miroslava Němcová. Jak sama upřímně prohlásila, občané již netrpělivě čekají, až ODS spolu s koaličními stranami budou moci dokončit započaté dílo, jehož zdárný výsledek je podmíněn celou délkou volebního období. Jen ona udělá v této zemi to, na to čeká většina občanů. A přátelé, i vy levouni. Ruku na srdce. Nemá ta žena pravdu? Starostlivá máma, nenechající své dítě chodit do školy bez bezpečného vozu a ochranky. Žena, která nás chce vysvobodit z jařma policejní zvůle s mottem "jednou provždy exemplárně zatočit s policejním státem". Žena, která nám ukázala cestu, jak se postarat sama o sebe. Žena, která nám ukázala cestu ke vzdělání, osobní odpovědnosti a píli. Žena, která dokázala spojit mandát v časově náročné funkci s výchovou rodiny a podnikáním. Co více by někteří z vás chtěli po této subtilní ženě žádat? Navíc jste prosti kouska empatie.
Zkuste si představit, že vám někdo dovolí stavět dům, aby vám v poslední fázi zakázal zhotovit střechu! Odpovězte si upřímně. Dokáží něco současní samozvanci?
02. 07. 2013 | 13:05

Jindra napsal(a):

Mně hlavně není jasné, proč nikdo nezpochybňuje podpisy na nějakém papíru Němcové o její podpoře.
Přece ta tři místa v dozorčích radách jsou teď volná, tak jak může nějaký podporovatel Němcové dělat, že ho ani nenapadne, že právě díky těmto postům získala dva či tři podpisy chybějící do stovky.
P.S.
Hlavně by na toto se měl pokusit odpovědět frázemi překypující DH. - Ovšem odpovědi se určitě nedočkám. Naše pravice nemá tolik čestnosti, aby alespoň někdy mluvila čestně a pravdivě. Ona se prostě umí jen držet koryta - asi dokud někdo na ni nepřijde s milicemi. Dnešní chování pravice totiž nutně u řady lidí posouvá pohled na interpretaci února 1948.
02. 07. 2013 | 13:18

Dalimír napsal(a):

Čerte srovnejte si to již konečně v hlavách že pravicové vlády podělaly co mohly ! Kdyby bylo po mém tak já žádnou vládu nad sebou nepotřebuji ! To potřebují hlavně nepřizpůsobiví ! Majorita poctivých českých občanů usiluje hlavně v každém městě o úřady pro ochranu spotřebitele ! Soukromý sektor nás bere na hůl na každém kroku ! Už těch zlodějen bylo fakt dost!
02. 07. 2013 | 13:18

razdva napsal(a):

Dalimir:
S první větou lze beze zbytku souhlasit, ale co ten zbytek? Sepište si to jako politický program. Chceme 1) vládu jenom pro nepřizpůsobivé (definovat bude zřejmě Dalimír) 2) úřad na ochranu spotřebitele do každého města. Proč píšete takové pitomosti?
02. 07. 2013 | 13:27

Kelt napsal(a):

seriozní chlapík,
nějakým zřejmě nedopatřením jste opomenul zhodnotit pozitivní roli Kalouska v budování rozpočtově odpovědného státu a nespravedlivě osočovaného Nečase v jeho boji proti korupci.
Pevně věřím,že historie v krátké době velice jednoznačně zhodnotí zásluhy těchto a nebojím se konstatovat státníků a nebude krajského měta,kde by se netyčil jejich pomník v nadživotní velikosti.
02. 07. 2013 | 13:36

Křemílek napsal(a):

razdva ,že by se ozval potrefený houser ? Nepracujete náhodou ve službách anebo v soukromém obchodním sektoru ? Počítejte s tím že občané se budou čím dál více ozívat k vůli předraženým cenám a nekvalitnímu zboží ! Jestli takhle má fungovat demogracie a tržní hospodářství tak děkuji nechci !
02. 07. 2013 | 13:46

resl napsal(a):

Němcovou a Zemana, vyházet voknama.
Zeptat se Merkel, zda by nás nechtěl.
02. 07. 2013 | 13:50

jozka napsal(a):

resl:

Legrace, ze z vas stejne vzdycky vyleze o co vam jde. Nekdo vas tu snad drzi?

A to s prvni pulkou sdeleni souhlasim stoprocentne...
02. 07. 2013 | 13:54

puf napsal(a):

seriozní chlapíku
co se týká Němcové, zapomněl jste na její hlavní úkol, jak se sama vyjádřila - nedopustíme, NEDOPUSTÍME ! únor 48, kdy se podobným způsobem dostali komunisti k moci ! Proto je potřeba udržet vládu této jediné možné trojkoalice, která je zárukou, že tady bude demokracie zachovaná.
Já bych šel ještě dál a do ústavy bych dal článek o vedoucí úloze trojkoalice až na věky věkův amen. Jinak už kdoví jak by to s námi bylo.
Vivat Němcová, Kalouse a Peake !
Šmarjá, pane kalousek, teď Vám ÚS zrušil i tu zdravotnickou reformu, že se jedná o porušení listiny základních práv a svobod.
No totok už je načisto totalita. Dyk ta trojkoalice to myslí fšecko tak dobře, já už temu fakt nerozumím
02. 07. 2013 | 14:14

razdva napsal(a):

Křemílek:
Ne, křemílku, neozval a nepracuju. Nic proti Úřadu na ochranu spotřebitele taky nemám. Jde mi jen o to, že kolega Dalimír spatlal v jednom příspěvku několik nesouvisejících a pří vší úctě k Úřadu na ochranu spotřebitele malicherných nebo absurdních (anarchie s výjimkou pro nepřizpůsobivé) "myšlének" ála "Tahle vláda byla mizerná, měla by se zavést monarchie a taky se musí dbát o veřejnou zeleň". Jasný? Asi ne, ale víc pro vás udělat nemůžu. PS: Nejsem pro zavedení monarchie.
02. 07. 2013 | 14:38

miláno z Děčína napsal(a):

Pane Hvížďala!
V poslední větě Vašeho článku je řečeno vše!
Obrazně,již cca zhruba před rokem jsem Vás vyzval,kdyby jste se mohl tzv. "denně ve svých článcích věnovat všemu možnému i nemožnému kolem tý naší ústavy"!Někdy se Vám to podařilo se "něčeho dotknout či se kolem toho otřít",ale?
Vím,je to velice složité,neboď situace tu je opravdu "HROZNÁ"!To není pochyb!!!
Článek nás jistě oslovil adíky!
02. 07. 2013 | 14:51

sedlak napsal(a):

kozel zahradníkem
Podle Jiřího Rusnoka, který se na projektu podílí, bude za chod fondu a správu účtu zodpovídat "dočasná nebo příležitostná administrativní pomoc", protože fond bude podle jeho slov fungovat výhradně na dobrovolnické bázi.

Účet transparentní nebude
Zásadním problémem pro zřízení transparentního účtu fondu na splácení státního dluhu je, že PPF banka, u níž je účet veden, takovou službu svým klientům nenabízí.

"Banka je samozřejmě připravena na pokyn klienta mimo jiné pravidelně poskytovat vybrané typy údajů. Je ale regulatorně vázána nejen zákonem o bankách a dalšími zákony, mimo jiné o ochraně osobních údajů," komentoval možnost zřízení transparentního účtu tiskový mluvčí PPF banky Radek Stavěl.
Burianová uvedla, že nadační fond bude proto své příjmy průběžně zveřejňovat na webových stránkách, a to jednou měsíčně, po odsouhlasení dárců ke zveřejnění jejich jmen.

http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id=783791

Třeba nás společně s Kelnerem zachrání nebo že by si chtěl nějakou "dividendičku" z Rusku na "chlebíčky v institu pro Klause?
http://www.novinky.cz/ekonomika/295243-kellnerove-bance-se-v-rusku-dari-loni-vydelala-pres-12-miliard.html
02. 07. 2013 | 15:05

Jíra, Maršov napsal(a):

My na vesnici máme jiné starosti, než přemýšlet o tom, jestli prezident Zeman jmenuje úřednickou vládu, natožpak, abychom v této věci měli nějaké tušení, na rozdíl od pana Kalouska, jak píše pan Hvýžďala.

Nechtěl on tak trochu naznačit, že venkované pěstují tykve a proto je stejné jejich IQ?

Když už sem píši, kde bude ta vláda zasedat, když se prý bude bourat Praha, jak píší v Literárních novinách?
02. 07. 2013 | 15:23

Dalimír napsal(a):

razdva kdo zde žádá návrat monarchie ? Četl jste to snad někde v mém příspěvku ? Blahoslavení chudí duchem !!!
02. 07. 2013 | 15:33

razdva napsal(a):

Dalimír:
Ano, a jejich je království nebeské. Blahopřeju.
02. 07. 2013 | 15:43

e.m. napsal(a):

pane Hvížďalo, myslím, že problém je jinde. Parlament by totiž mohl velice jednoduše vyhlásit předčasné volby... a vtip tkví v tom, že a proč to neudělá.

Osobně si myslím, že chtít po voliči, aby přikryl každou ostudu tvrdošíjnou příchylností *z pravicovolevicového* principu je obludnost a hanba.
I když to tak voliči /vzhledem k vyrovnané míře zostuzenosti na obou pólech/ nakonec nejspíš udělají.

Jo a pan Babiš především budí dojem, že se chystá privatizovat ČNB. Také by mne zajímalo, zda např. nemůže později využít získaného politického postu např. k obchodně příznivé *úpravě* hygienických a potravinářských norem a jejich prosazování.
/;-) pravda, sem tam nějaká ta karcinogenní přísada může vyřešit problémy se stárnutím populace../
Pokud ano, rozuměj může využít, pak je onen Vámi sestavovaný kodex jen kouřová clona..... že se k tomu propůjčujete.
Udělejte obecný návrh kodexu, nechte jej veřejně připomínkovat, vystavte jej na web a pan Babiš může zdarma nahlédnout, ne?

;-) Vám přece nedošly prachy... jde Vám o vyšší věci
02. 07. 2013 | 15:45

čert }:o napsal(a):

Dalimír napsal(a):
Čerte srovnejte si to již konečně v hlavách že pravicové vlády podělaly co mohly ! Kdyby bylo po mém tak já žádnou vládu nad sebou nepotřebuji ! To potřebují hlavně nepřizpůsobiví ! Majorita poctivých českých občanů usiluje hlavně v každém městě o úřady pro ochranu spotřebitele ! Soukromý sektor nás bere na hůl na každém kroku ! Už těch zlodějen bylo fakt dost!
02. 07. 2013 | 13:18
---
dalimíre
srovnaný to mám už dávno
1) tvrdím že to pravice podělala
2) tvrdím že to levice podělala
3) jsou nevolitelní všichni
4) levice nic nespraví jen domrší
5) jsem ze soukromého sektoru a ty
daně co platím byste mi nezáviděl
6) státní sektor je právě ta největší
zlodějna Proč myslíte že Zaorálek
státnit?
6) ujasněte mi kdo jsou podle vás
nepřizpůsobiví co potřebují vládu?
02. 07. 2013 | 16:03

Dalimír napsal(a):

Čerte vy podnikatelé snad časem také najdete tu správnou kolej ale nepřispůsobivý to znam. ti co čerpají nezáslužně sociální dávky a množí se nám a množí jako utrhlí z řetězu tak s těmi se již asi nedá pracovat a do budoucna s nimi ani počítat tečka
02. 07. 2013 | 16:50

jarpor napsal(a):

Kelt

Debatu na téma kdo na koho zapomněl... kdo je větší či menší lump, když takoví jsou na obou stranách... nepovažuju za přínosnou... Vy jste jednou takto replikoval, já jedenkrát zareagoval... Stačilo.
Svůj názor na text blogera jsem vyjádřil... jako i na postup prezidenta a jeho "poskoka", který za něj jedná bez ohledu na dosavadní očekávání...

Nakonec sám Rusnok se vyjádřil, že na základních parametrech rozpočtu na příští rok nic měnit nehodlá... jakož i na opatřeních "ve prospěch růstu"... což znamená jeho souhlas s nastavením státního rozpočtu nynější vládou v demisi.

Zvýšení minimální mzdy, je jen zcela okrajovou záležitostí i když nelze popřít její symbolický význam. Jen symbolický...
Takže suma sumárum, kdyby náhodou vládl do voleb, jakože si myslím, že vládnout bude... patrně bez důvěry... nic zásadního se v ekonomice měnit nebude.
Takže spíše než "kvílení" pravice očekávám "mektání" levice na kterou kroky Zemana budou mít dalekosáhlejší dopady než na srany napravo...

A jak to dopadne ve volbách, řádných... to se ještě uvidí... Chabý Sobotka, dle mého, na premiérování nedosáhne....

Máme přímo voleného prezidenta - dobře nám, i Sobotkovi, tak !

Hezký den
02. 07. 2013 | 18:00

Yosif K napsal(a):

socialni demokrat napsal(a):
vule lidu musi jit nad vuli par nenasytnych jedincu touzicimi po moci. Kvuli tomu byly prime volby prezidenta. A lid podle pruzkumu podporuje vladu Jiriho Rusnoka. Ze se to dinosaurum vcetne vas nelibi je pochopitelne.
02. 07. 2013 | 09:08
A jak víte vy socdem proletářský trumbelínku že Zeman a jeho tesiloví nejsou také "nenasystní jedinci toužící po moci".

Ostatně jediný důvod proč Zeman odtáhl předčasně do penze na Vysočinu bylo to že CSSD měla strach že na Zemana prasknou privatizační an jiné kulišárny jeho hochů. Kulišárny jejichž vyšetřování bylo tutláno v rámci opoziční smlouvy, kterou špidla sice hned po Zemanově odchodu zrušil, ale vláda CSSD ani tak se neodvážila nechat policii vyšetřovat socálistické korytáře a tuneláře, respektive vyšetřování svých členům zabránila pomocí vzhazovů nepohodlných policistů.

http://www.cssd.cz/aktualne/blogy/dienstbier-proti-zemanove-cerne-magii/

Soudě dle předvolebního blogu Lubomíra Zaorálka je Zeman zločinec placený a řízený LUKOILem. Jedna z mála věcí kterou socálistům tak na 98% věřím.
02. 07. 2013 | 18:14

Yosif K napsal(a):

Věřím "levicovým soudruhům". V něčem.

Věřím Zemanovi že nynější vedení CSSD je banda neschopných pišišvorů, ba přímo lemplů, schopných leda tak něco nahrabat pod sebe (včetně Zemanova Haška, který patří k největším pozemkovým magnátům na jižní Moravě).

Věřím Zaoráolkovi že Zeman je loutka financovaná LUKOILem a že Zemanova banda byla zapletená do spousty svinstev, mimo jiné do H systemu, jehož většinu strůjců amnestoval papa Klaus.....
02. 07. 2013 | 18:18

Yosif K napsal(a):

Takhle kradli a kradou socálističtí hejtmani - všichni -
pokud to šlo tak jako Rath - pomocí "LOSOVAČEK".......

V případě zakázky z roku 2011 na obchvat Domaželic se vyslanci společnosti Alpine Bau v den losování zasekli: chtěli si zkontrolovat, co vlastně ve schránce je a jak aplikace funguje. A ještě žádali, aby majitel krabičky Otakar Čmelinský před losováním změnil čísla rozdaná jednotlivým firmám – aby si ověřili, že finalisté nejsou předem naprogramovaní. Oboje Čmelinský odmítl, spustil počítač – a firma Alpine Bau mezi vyvolenými nebyla.
„Odmítnutí přečíslování před zahájením losování postrádá racionální zdůvodnění a pochyby o způsobu losování skutečně posiluje,“ napsal brněnský krajský soudce David Raus v rozsudku. A dodal, že takhle průhledné losování nevypadá: „Zájemci se totiž nejvýše mohli na losovací zařízení podívat, respektive zvenčí si je prohlédnout, nikoli provést efektivní kontrolu zařízení."
02. 07. 2013 | 18:34

Bavor V. napsal(a):

jarpor
psal jste o švýcarském soudu s MUS? Tak si přečtěte, co všechno je obsahem žaloby. Případně poslechněte ve sdělovadlech. Oči a uši snad máte.
02. 07. 2013 | 18:35

jarpor napsal(a):

Bavor V.

Díky, že jste svou předešlou poznámku specifikoval...
Oči i uši mám... :-))

Ano... psal jsem o zajímavých náhodách... :-)

Hezký večer
02. 07. 2013 | 19:13

čert }:o napsal(a):

Dalimíre
jaká je správná kolej pro podnikatele?
02. 07. 2013 | 19:20

skeptický napsal(a):

Posun směrem k Rusku je správný směr.AŽ bude jako Putin,tak budeme pokračovat dál dohánět amerického presidenta.
02. 07. 2013 | 19:42

Kelt napsal(a):

Jarpore,
kudy z toho ven předvádíte přesně v duchu logiky jednání vlády v demisi.
Já o VOZE,Vy o KOZE.
Hezké sny o reinkarnaci vlády "malého čistého".
02. 07. 2013 | 20:12

jarpor napsal(a):

Kelt

Rozumím... při chybějících argumentech... o voze a o koze...

Zajímavé... kdo s tím o voze a o koze začal... jeví se mi, že debatér, jež reaguje na blog... asi stěží...

Hezký večer
P.S. O vládách nesním... nejsme "zleva"... :-))
02. 07. 2013 | 21:25

pavel v napsal(a):

Vzpomínám si na první roky po tzv. "plyšáku", kdy ve společnosti vládlo nekritické nadšení z nabyté svobody. Později se ukázalo, tehdejší že zprávy v médiích popisovaly věci veskrze druhořadého významu. Jen málo zasvěcených vědělo, že pod povrchem zuří divoká privatizace, z níž posléze vzešli multimilardáři jako např. Kelner, Babiš atd. Přiznejme si, že jsme o těchto věcech tehdy věděli kulové. Hlídací psi demokracie nám předkládali jiná, "důležitější" témata jako např., zda nějaký politik užívá akademický titul oprávněně, či nikoliv.

Nemohu si pomoci, ale mám pocit, že média nás opět zahlcují balastem a že po několika letech opět zjistíme, že pod povrchem se dělo něco podstatného, o čem jsme neměli tušení. Doporučoval bych hodnotit s velkým nadhledem aktuální razii policie. Její výsledky jsou ubohé. Když porovnáme zjištěná provinění Nagyové a spol. s kauzou podvodné privatizace MUS nyní u soudu ve Švýcarsku (do níž byl namočen i Miloš Zeman), nestačím se divit, že kauza MUS není každý den na prvních stránkách a že Miloš Zeman není mnohem pokornější.
02. 07. 2013 | 21:39

Dalimír napsal(a):

Pekelníku klídek a přemýšlejte trochu ,přijdete na to sám ! Základ je nemyslet pouze na svůj prospěch a pracovat hlavně pro blaho společnosti ! Zeptejte se editora ,já zde poradce nedělám !
02. 07. 2013 | 21:53

Max napsal(a):

Zemana rozhodně nemusím. Pokud se na situaci dívám ale z jeho pohledu, tak on je jediný v této době, který se chová absolutně racionálně. To on vyhrál poslední důležité volby za situace, kdy všem a rozhodně i poslancům je jasné, že oni nemají žádnou důvěru veřejnosti a zjevně ztratili schopnost jakékoli dohody v parlamentu.

Pokud za této situace si M.Zeman "řeší" nevyřízené spory s ČSSD, tak k načasování jej přímo vyzvalo vedení ČSSD v čele s B.Sobotkou. Prostě se pasoval do role zachránce těch, kteří mu důvěřují. Pokud toto nepochopí hlavně poslanci, tak se situace nezlepší.

Nic pozitivního nás nečeká. Chlapci v čele se Zemanem se budou utápět v půtkách všeho druhu.
02. 07. 2013 | 22:00

Dalimír napsal(a):

Tohle už je opravdu vrchol nebetyčné benevolence české justice když trestní kauzu MOS musí řešit za ně cizina ! Také to tak dopadne ! Potrestán zase nebude nikdo a mafiáni se nám budou šklebit přes černé brýle do ksichtů ! Výsměch celému národu !
02. 07. 2013 | 22:41

Dalimír napsal(a):

oprava - Mostecké uhelné společnosti ! Ti švícaři musí mít s nás úplnou legraci ! Když naší čeští vyšetřovatelé nedokážou usvědčit "podnikatele" z MOUS
02. 07. 2013 | 22:48

SOU nábytkářské Lišov napsal(a):

Jak to, že Platón nemá v Ústavě právo na práci, bydlení a mluvení, ale v Zákonech už ano?! Ale v naší Ústavě to Havel škrtl! Ano, je třeba nové Ústavy nebo aspoň Politeia. Občanská správa. A referendum. Ne Babisch Hvižďalovic MF.
03. 07. 2013 | 00:10

Alex napsal(a):

Vy jste to psal pane Hvížďalo v nějakém rauši, že. Nemyslím si, že Zeman je nějaký svatoušek, ale kde vy žumpalisti vidíte nějaký prezidentský systém či prezidentskou vládu, to tedy opravdu netuším. Nějak zapomínáte, že to invazní komando pod vedením Topolánka, Nečase a Kalouska jaksi pozapomnělo, že nemá co lidem vládnout, ale že se má chovat jako vláda lidí. Nějak zapomněli, že to, že byli zvoleni, neznamená, že jim tahle zem byla doslova propachtována v léno. Jaksi oni i Vy jste zapomněli, co je to demokracie a respekt většiny k menšině. něco o tom i ty ústavní listiny říkají. Nu a že by měli vládnout policii, státnímu zastupitelství či justici, tak to jsem v žádné příručce o demokracii tedy nenašel. Nu a ten prezident v té dělbě moci má jaksi za kol hlídat tu ústavnost vlády a toho parlamentu. Víte Mistře Hvížďalo, Vy jste si v tom rauši jaksi nevšiml, že ta 101-čková většina Kalouska, Nečase či Topolánka tak nějak zvlčela a parlamentní demokracii si pletou z pařížským conventem velké francouzské revoluce a Blažek už chtěl zavádět takový dočasný Výbor pro veřejné blaho. Nějak jste vy žumpalisti poněkud jednostranně slepí, buď v trvalém rauši anebo v trvalé viróze.
03. 07. 2013 | 06:47

Ernesto napsal(a):

Chtělo by to Alexi aby Napoleonova replika a šéf věcí veřejných šel ve šlépějích velkého korzičana a rozehnal ze svými věrnými z ABL ten neblaze proslulý český konvent ,poslaneckou sněmovnu ! Čím dříve tím lépe !
03. 07. 2013 | 07:30

Dalimír napsal(a):

Novinka z radiožurnálu , Komise EU prý usoudila že češi neumí hospodařit z dotacemi z Bruselu ! To tam pánové objevili nový svět asi ? Tady v Čechách to všichni ví od doby co pan Kalousek převzal rezort ministerstva financí ! Další ostuda pro českou republiku jako mraky ! Děkujeme ti lidovče Kalousku !
03. 07. 2013 | 07:37

slavwin napsal(a):

Volba prezidenta dokazuje že nemocný člověk trpící alkoholismem je lepší než úporné krytí zlodějen. Že je nemocný ví většina už od dob jeho koučování socdem i vlády, z toho bych odvozoval ty odklony chcete-li zrady. Tolerovaný alkoholik může dělat kroky, které jsou sympatické, jen je třeba hlídat náhlé pominutí smyslů, domnívám se, že toho si je prezident vědom a má to nějak zajištěno. I když jsem ho nevolil přeji mu aby to zvládl, alkoholismus je nevyléčitelný, ale dá se zvládnout, ostatně takových nemocí je více například hypertenze.
03. 07. 2013 | 08:02

bobš napsal(a):

Slavwin pořád lepší myslící prezident, který se občas napije než prezident, který usíná na posezení a s kterým si tím pádem může dělat každý co chce. A ohledně vlády , která nás údajně vede do Ruska. Pořád lepší než vláda, jenž nás zavedla někam do středu Afriky.
03. 07. 2013 | 08:50

Qin napsal(a):

vico:Taková kontrolní otázka:Je Babiš taky levičák? /to je otázka hodná Vašeho formátu/
03. 07. 2013 | 12:45

Pe napsal(a):

Pane Hvížďalo, jsem podiven, jak hloupě se vyjadřujete. Píšete o pravidlech, která nejsou dnes nic víc než zoufalé pokřiky ODS, TOP09 a dalších politických stran. Vývoj politického systému v ČR nelze předvídat, jelikož žádná pravidla slušnosti a odpovědnosti (zejména vůči voličům!) zejména ODS nerespektuje. Ignoruje dlouhodobě morální kriteria, opozici atd. Můžete mi napsat jediný případ, kdy se ODS s TOP09 omluvila za své chyby???? Až se Vám to podaří, budete asi nejspíš před pohřbem. To není urážka- to je konstatování...Do té doby, prosím, radši mlčte.
03. 07. 2013 | 15:40

Petr napsal(a):

Z cest se nám vrátil nový Hvížďala. Blitky psané dosud sice byly jen "poněkud nevraživé" ale budiž. Není nad to, když media vlastní alespoň někdo domácí.. jsem zvědavý, kam se to obrátí s Babišem. Dneska jsem si se zájmem početl. Uvidíme co to udělá s Fendrychem a spol., když šéf nastavil nové podmínky )))
03. 07. 2013 | 17:28

Křemílek napsal(a):

Vláda trojkoalice v čele s chemikem v demisi ? Tak to není vůbec dobré ! Měli odstoupit všichni a to okamžitě protože za takové situace můžou v poklidu uklízet a skartovat po sobě ten balast co za dobu svého panování dokázali stvořit ! Pak se budou všichni zaklínat a dávat na veřejnost svou čistotu ! A lidé v česku rychle zapomínají jak je známo !
03. 07. 2013 | 19:02

karel osmý napsal(a):

Pro výrazné posílení levice udělala ODS a ŤPKa více než Sobotka a jeho post předsedy ČSSD.! Byli sice slyšet, ale za celou dobu v opozici nic víc nic méně..!! ČSSD potřebuje opravdového předsedu na post..!! Zeman jim nebude, ale dokázal víc než celá opozice za osum let vykopnout zkorumpovanou vládu v čele s Nečasem..!!
15. 07. 2013 | 14:34

Lubomír Bombík napsal(a):

Je zřejmé, že naše země stojí v těchto dnech na křižovatce. Kam budeme dále směřovat: mezi evropské demokracie, nebo východní oligarchie? Zdá se, že jsme se nikdy nevzdálili vlivu Ruska, že se pouze změnila forma, jakou dnes tato země ovlivňuje evropskou politiku. Hlavním cílem je udržet evropské državy, hlavním tématem bude jistě energetika. Jsme přesvědčeni, že je třeba o tom začít otevřeně mluvit a psát a zahájit celonárodní diskusi. Více na stránce www.NASDUM.nazory.cz
Lubomír Bombík
24. 07. 2013 | 18:10

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy