Obrazovky zamořené zpravodajským kýčem

07. 03. 2014 | 12:29
Přečteno 4012 krát
Když jakoukoliv instituci opouštějí nejvýraznější profesionálové, její existence je ohrožena. Připomeňme, že to začalo odvoláním moderátorky ČT Daniely Drtinové z pořadu Události, komentáře. Postavila se za ni ředitelka Nových médií Pavlína Kvapilová a dostala za to okamžitou výpověď. Za trest byl zlikvidován dokonce celý její tým. Posléze odešli tři zkušení editoři Jan Rozkošný, Jan Ouředník (oba se rovněž postavili za paní Drtinovou) a Ondřej Kopa a předtím odešel i analytik Petr Fischer. A minulý týden ohlásil odchod i nekompromisní moderátor Martin Veselovský a po něm opustila televizi i Daniela Drtinová.

Odpovědnost za tento stav mají generální ředitel Petr Dvořák, ředitel zpravodajství Zdeněk Šámal a šéfredaktor Petr Mrzena. Ti však, aby to vypadalo, že na kritiku reagují, před několika dny oznámili změny ve zpravodajství. Jak se nakonec ukázalo, týkají se grafiky, interiéru a znělky. Jinými slovy: obsah a výtky k němu je nezajímají, mění jen obal. Změní-li prodejní řetězec obal s odkazem na zlepšení produktu a není-li to pravda, zabývá se tímobchodní inspekce. Situace v ČT veřejnost neznepokojuje. V posledním kroku vedení ČT je evidentní rozpor: hovoří stále o úsporných opatřeních, ale místo toho, aby zaměstnávali schopnější lidi a šetřili na ně peníze, nepozastavují se nad odchody nejzkušenějších a vyhazují miliony za nová loga, interiér atd. Jako kdyby předpokládali, že na zpravodajství ČT se nikdo z odpovědných lidí a politiků nedívá a změnu zaregistrují, jen když je jiná obalová technika.

Selhala ale rovněž i Rada ČT a její předseda Milan Uhde, když radní nereagovali na stížnost 23 redaktorů z 25. října 2013, že se se zpravodajstvímmanipuluje a že tam vládne strach. Nenechali stížnost vyřešit nezávislým odborníkům a vyhodnocení ponechali na vedení ČT. Nezávislá odborová organizace minulý týden vyzvala k radikální změně zákonů, „aby mediální rady nemohly být voleny na základě tajemných lobbisticko-politických obchodů“, což nová politická reprezentace před volbami slibovala. Bohužel způsob výběru kandidátů do rad těmto slibům neodpovídá: zdálky to vypadá, že stejně hlavní slovo mají staří mazáci jako bývalý ministr kultury Vítězslav Jandák.

Slabá média, z nichž se vytrácí smysl, dnešní politické reprezentaci očividně vyhovují, což bohužel platí i o prezidentovi Miloši Zemanovi, jehož hulvátské výroky o novinářích si lidé dodnes pamatují a který se sám před lety pokusil zlikvidovat Respekt kvůli jeho investigativní žurnalistice. Slabé šance na brzkou změnu v ČT nás proto opravňují hovořit o druhé televizní krizi po roce 1989. V minulé krizi na přelomu roku 2000 a 2001 šlo o střet liberálních politiků ze čtyřkoalice s konzervativními politiky z ODS, kteří chtěli mít zpravodajství pod kontrolou. Tehdy se nakonec na stranu vzbouřenců po každodenních protestech občanů na Kavčích horách a shromáždění na Václavském náměstí přiklonil i parlament. Motiv krize byl ale jen zdánlivě podobný.

Sjednocující prostředí Krize ČT 2014 má nebezpečnější průběh. Občané ani politici se o ni moc nezajímají, což ovšem nehovoří ve prospěch demokratického vývoje naší společnosti. Význam prestižních médií a zvláště veřejnoprávních televizí, které oslovují nejširší cílovou skupinu, je totiž v současném pojetí demokracie nezastupitelný minimálně ze dvou důvodů. Tato média vytvářejí tzv. sjednocující prostředí: překládají do přirozeného jazyka zideologizovaný jazyk politiků, emoční výkřiky PR agentur, vědecké výstupy i ejakuláty bulváru a tímvytvářejí prostor ke komunikaci. Zároveň umožňují, aby se upevňovala role morálně-legálních autorit, které ve veřejném prostoru mohou oponovat politikům, poukazovat na mizení smyslu a ztrácení identit, což je důležité hlavně ve střední Evropě, kde v době pozdního emancipačních procesu inteligence podporovala státy, místo aby jim a jejich strukturám oponovala, jako tomu bylo a je ve staré Evropě. V existenci silného státu viděla romanticky jediného garanta přežití národa a jedinou sílu, která státu umožní účast na evropské modernosti. Spojení státu a inteligence bylo vynalezeno ve střední Evropě.

Další odlišnost a důvod, proč tato druhá krize nevyvolává tak velký odpor jako ta minulá, tkví v tom, že zatímco v krizi v roce 2000 se bojovalo za nezávislost zpravodajství, tato druhá krize je spíše bojem se zpravodajským kýčem, definujeme-li kýč jako obsahový, etický (manipulativní) a estetický defekt: ač se hlavní pořad nazývá Události ČT, obsahují zprávy o událostech většinou jen kolem 30 procent času, podobný rozsah je věnován publicistice, zčásti lokální, přes 15 procent času je věnováno upoutávkám na vlastní pořady, něco málo přes deset procent zabírá zahraničí (pokud na Ukrajině není revoluce či okupce) a zbytek tvoří bulvár. A je-li hlavní událost složitá, dozvíme se ji jen ze čtené zprávy (viz Jan VávravOrientaci 18. ledna). Navíc se do zpravodajství míchají produktové reportáže například firem Raiffeisen, Jablotron či Seznam.

Aprotože takhle vypadá u nás většina zpravodajských pořadů i v jiných televizích a tento trend se šíří po celé Evropě, i když ve veřejnoprávních televizích pomaleji, dochází ke smazání rozdílu mezi zpravodajským kýčem a řádným zpravodajstvím. Jak připomněl před časem Milan Kundera: „Fenomén (kýče) je rozpoznatelný v celé své hrůze jen v době, kdy ještě není rozšířen. Až se rozšíří, stane se čímsi,přirozeným‘...“ A právě proto je kýč dnes tak nebezpečný. Aby nemohl BBC kýč rychle ovládnout, proměnil John Reith v roce 1927 British Broadcasting Company na corporation. Za Petra Dvořáka se ČT proměňuje zpět na company a tím je původní poslání tohoto modelu zrazeno.

Vyšlo v LN

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Al Jouda napsal(a):

Jednoduché řešení - intenzivně lobovat v novém parlamentu za zrušení Rady pro ČT a potažmo i celé tzv. veřejnoprávní ČT!!! Pro informovanost občanů úplně postačí 1 celoplošný kanál (ČT24) financovaný ze státního rozpočtu a hlásající vládní politické názory.
07. 03. 2014 | 12:45

kača napsal(a):

Stačí se na telku nedívat. A zvídavému stačí se naučit nějaký světový jazyk. Potom bude mít z čeho vybírat.
07. 03. 2014 | 12:49

vasja napsal(a):

Tak sem si pustil čt 24 a tak směšnou eurobolševickou masáž nedělal ani tajemný pan Kojzar.
Páč tehdá se lidi k informacím moc lehko nedostávali
Zrušit je ty maséry ve veřejnoprávních vysílačkách.
07. 03. 2014 | 12:59

modrý edvard napsal(a):

autor: jo!
kača: zrovna se učím čínsky, abych se dozvěděl, co je nového v Bydžově.
a kromě toho mi vadí zvyk "pane X., mohl byste nám ve dvou větách vysvětlit kvantovou fyziku/situaci v jižním Súdánu/zenovou filosofii"? Pan X řekne dvě věty a redaktor přechází k informaci na dálnici D1.
07. 03. 2014 | 13:02

Honza II napsal(a):

Proč je najednou krize v ČT, když jedna zaslepená antikomunistka se rozhodla odejít ze zpravodajství? Že by ztráta ovladatelné figurky pro lidi snažíci se propagovat anikomunismus na věčné časy (a nikdy jinak)?
Mám pocit, že autor tímto článkem jen demaskoval své skutečné poslání, které nám sem přinesl jako navrátivší se emigrant. A nezapomeňte zase oponovat, že lidé, kteří měli za Husáka děti a chodili do práce, jsou zodpovědní za zločiny socialismu. Jako bylo třeba zavření veksláka Rittiga za jeho manko v samoobsluze. Takhle přece ob den večer na nás mluvili oni odcházející komentátoři z televize. Tohle dokáže přece každý hlupák, jen oni ale se nestyděli s těmito svými primitivní názory vystupovat neustále na televizní obrazovce. A litovat tyhle "novináře třetí kategorie" nepřipadá autorovi ani trochu trapné?
07. 03. 2014 | 13:02

jozka napsal(a):

Dekuji autorum, kteri dokazi napsat ptakovinu hned v prvni vete. To ma clovek uz celkem vyjasnene zda ma smysl cist zbytek.
07. 03. 2014 | 13:10

Míla napsal(a):

Pane Hvžďala
čemu se divíte,vždyť Vy jste zářný příklad koho chleba jíš,toho píseň zpívej.
07. 03. 2014 | 13:16

david napsal(a):

Pane Hvížďalo, nepovažuji se za mediálního odborníka , ale myslím si , že minimálně ve věci redaktorky Drtinové se mýlíte.

Myslím si totiž, že diskuzí o paní Drtinové se zamlžuje jeden obecný omyl a problem české žurnalistiky a jejího hodnocení.
Za svobodu slova se schovává neprofesionalita a posluhující političnost většiny českých redaktorů.
Pokud by redaktoři jako je Drtinová už dávno odešli proto, že žurnalistiku neumí a jejich různí obránci jejich profesionální neschopnost a nedostatek občanského charakteru nespojovali se svobodou slova , neměl byste možná co kritizovat pane Hvížďalo, ale určitě by toho bylo mnohem méně.
Pane Hvížďalo, vím, že každá televize nemůže mít svého P.Lendvaie, ale Drtinovou a spol. si ani česká televize snad nezaslouží.
07. 03. 2014 | 13:18

kača napsal(a):

modrý edvard,
vážně nyní váhám, bude-li Vám čínština co platná, když je Váš okruh zájmů omezen na Nový Bydžov. Nejsem informovaná, jak ČT informovala o Novém Bydžově doposud. Důvod? Světe div se, žiji bez televize již krátkých dvacet let.
07. 03. 2014 | 13:18

Neudržitelný napsal(a):

Tento článek stojí za zamyšlení. Proč je nám stále ve větší míře nabízen bulvár, krimizprávy, senzační odhalení nesmírných ptákovin, útoky na city v té nejhorší podobě? Opravdu to chceme? Baží nás když se díváme na neštěstí druhých, líbí se nám páchané bezpráví? Když už je toho plno na ostatních stanicích proč se ČT opičí a snaží se jim vyrovnat? Velmi mně štve že za mé peníze připravuje zpravodajství ČT takový škvár.
07. 03. 2014 | 13:21

K .V napsal(a):

ZRUŠIT VEŘEJNOPRÁVNÍ MÉDIA.
LŽOU A MANIPULUJÍ JEŠTĚ VÍCE NEŽ TA KOMUNISTICKÁ.
.
miliony lidí přišli o práci, ale máme se podělat děsem že musí odejít Drtinová, která se na svoji profesi viditelně nehodí a nezvládá ji.
.
A o tom jak to bylo s privatizací Mladé Fronty se z médií také nikdy nedozvíme.
O tom něco Drozd ví, tak co kdyby psal o tom o čem něco ví
07. 03. 2014 | 13:24

Pepa Řepa napsal(a):

tak tak
Karel Hvížďala aneb moje obrazovka zamořená zpravodajským kýčem.

Karolko něhaj ten kýč veď sa nám lepkajú karty.
Na Ukrajině

Veselovského je škoda, velká škoda.
07. 03. 2014 | 13:30

Sech napsal(a):

Za osvětu veřejnoprávní televize a masáž ohledně událostí na Ukrajině by se nemuseli svého času stydět ani Jiří Jambor nebo Karl-Eduard von Schnitzler.
Sice stáli propagantisticky v opačném gardu, ale co do "profesionality" by jistě oznámkovali naše současné zpravodajství známkou 1.

Bohužel každý žurnalista nebo zpravodajec je někomu podřízen - a to platí i pro ředitele.
Svoboda slova se oproti minulému režimu přesunula z hospod na privátní veřejné portály a to je tak všechno. I na nich však už cenzura začíný vystrkovat růžky.
07. 03. 2014 | 13:33

Gru napsal(a):

Patřím k lidem, kteří rovněž vnímají situaci v ČT jako krizi, nikoliv však krizi náhle vzniklou a způsobenou odchodem paní Drtinové. Nýbrž krizi dlouhodobou, zesilovanou stálým setrváváním a neodcházením lidí, jako je paní Drtinová. Tato osoba je vším - vzhledem, kdákavým projevem, hašteřivými zlozvyky při moderování pro diváka odrazujícím způsobem nepříjemná. Je horší než mnohé ječící reportérky na Nově. Její osoba je pro mne natolik rušivá, že mi brání se soustředit na obsah toho, o čem je její interview.
I když už ČT dávno nepociťuji za "svou" televizi, přesto jsem jako koncesionář vděčný, že můj koncesionářský příspěvěk nekončí již ani haléřem v kapse této paní.
07. 03. 2014 | 13:35

Kde si správce může kopnout do blogera napsal(a):

Cože? "Zpravodajský kýč?" a toto je pak co?:

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10488445364-bohosluzba-za-sdelovaci-prostredky/

"Totální selhání veřejnoprávní televize?"
"Vrchol arogance veřejnoprávní televize?"
"Zneužití veřejnoprávní televize?"
"Obrazovka zahlcená propagandistickým kýčem?"
"Výraz totální poníženosti České televize?"

Jak to, že všichni zúčastnění do hodiny neletěli na dlažbu?
07. 03. 2014 | 13:40

RAmbo napsal(a):

ZA největší problém ČT považuji její zpravodajství, které se stává už jen ubohou jednostrannou propagandou ve prospěch vládnoucích kleptokratů a obecně západní agrsivní plutokracie. Je to totéž, co za komunistů, jen v obráceném gardu, možná ještě horší, protože metody manipulace se mi zdají ještě propracovanější. Přitom dělat nezávislé a objektivní zpravodajství je jednoduché. Dávat stejnáý prostor oponentům, konfrontovat je, vážit, co je a co není podstatné bez ohledu na ten či onen zájem, co je správné a co nikoliv... Na to stačí Desatero.
Hvížďala se tady jakoby pohoršuje, ale on také zpívá jednostranně, koho chleba jí. A ani se nečervená, kluk jeden geneticky hodnotnej.
07. 03. 2014 | 13:41

Ernestonunc yCnadm napsal(a):

Hoši nebute to žádná sranda ! Jestli někomu na východě rupne v bedně a rozjedou to tam tak okamžitě přeskočí jiskra na Balkán ! Vaši bratři srbové si vezmou nazpět své KOSOVO ! To bude teprve mela ! Na problémy s vaší televizí rychle všichni zapomenete !
07. 03. 2014 | 13:46

vasja napsal(a):

K .V napsal(a):
.
miliony lidí přišli o práci, ale máme se podělat děsem že musí odejít Drtinová, která se na svoji profesi viditelně nehodí a nezvládá ji.
------------
Co Drtinová......ale před chvílou na čt 24 mluvila nějaká Barbora Kroužková s poslancem Foldynou a já myslel, že ta slepice chytne psotnik, když ten chlap nemluvil v souladu s jejím eurohujerskym přesvědčenim.
Tam je strašnej material :-))
07. 03. 2014 | 13:52

Gru napsal(a):

Když už je řeč o nevyváženosti zpravodajěství a komentářů, pak by mě zajímalo, jestli je vyplácen honorář /(ne kolik, jen zda ano či ne) stálicím, které se skoro denně ve vysíláíní objevují: Lukáš Jelínek, Šídlo, Mitrofanov... Jejich přítomnost je zcea nzbytečná, protože jejich názory všichni tak dobře známe, že si je můžeme domyslet i bez jejich přítomnosti ve studiu.
07. 03. 2014 | 13:54

ld napsal(a):

Profesionálních redaktorů je v ČT ke spočítání na prstech frézařovy ruky.
Strmý sešup nastal od instalace Uhdeho, toho univerzálního neumětela z ODS.
Jak jen můžu, tak zprávy, sport, sleduji na rakouské či slovenské televizi. Ty české jsou sajrajt.
07. 03. 2014 | 13:56

bab napsal(a):

Vážená ČT, buď již ve svých zprávách objektivní, neoživuj stále primitivní antikomunizmus s návratem do dob již dávno minulých, v době kdy je tolik závažných současných sociálních problémů. Zvyšuje to jen volební preference krajní levice.
07. 03. 2014 | 13:57

Gru napsal(a):

Vasja

Kroužková oatří do líhně Drtinové, totéž Dolanský. Oba praktikují na své hosty techniku zvanou "drtinování".
Vzpomínám si na Kroužkovou, jak byla pobouřená, když ještě Nečas blahé paměti jako premiér pronesl slova o dalajlámismu a zbytečnosti skupiny Pussy Riot.
07. 03. 2014 | 13:57

Antonín Malík napsal(a):

Profesionalitu nemá už v českých televizích pomalu nikdo. Profesionál za prvé nesmí do svého projevu nechat prosakovat své vlastní politické přesvědčení. A tomuto základnímu požadavku už skoro nikdo nevyhovuje. Taky by měli moderátoři a reportéři splňovat požadavky na kvalitu mluveného projevu, aby nekřičeli, neječeli, neprokládali svůj projev samými éeehh a hmmm.
07. 03. 2014 | 14:02

bab napsal(a):

Vážená ČT, buď již ve svých zprávách objektivní, neoživuj stále primitivní antikomunizmus s návratem do dob již dávno minulých, v době kdy je tolik závažných současných sociálních problémů. Zvyšuje to jen volební preference krajní levice.
07. 03. 2014 | 14:02

vasja napsal(a):

gru.
Já tu televizi měl puštěnou v jinym pokoji, ale když sem zaslech tu slepici, musel sem se jít podívat co to je zač. :-))
Vona byla jak jatá.
07. 03. 2014 | 14:02

Jožka Severin napsal(a):

Tak tohle jsou ale žvásty.
"Když jakoukoliv instituci opouštějí nejvýraznější profesionálové, její existence je ohrožena. Připomeňme, že to začalo odvoláním moderátorky ČT Daniely Drtinové z pořadu Události, komentáře. Postavila se za ni ředitelka Nových médií Pavlína Kvapilová a dostala za to okamžitou výpověď. Za trest byl zlikvidován dokonce celý její tým. Posléze odešli tři zkušení editoři Jan Rozkošný, Jan Ouředník (oba se rovněž postavili za paní Drtinovou) a Ondřej Kopa a předtím odešel i analytik Petr Fischer. A minulý týden ohlásil odchod i nekompromisní moderátor Martin Veselovský a po něm opustila televizi i Daniela Drtinová."
Tahle ženská, spíše fanatická antokomunistka měla vypadnout už dávno. Choirobný fanatizmus nepatří na obrazovku veřejnoprávní televiz, ale to je "nemoc" zřejmě celé ČT. Nejlepší by bylo pro ČT a taktéž pro polatníky ponechat pouze ČT 24 jako veřejnoprávní TV a zbytek zrušit. Ovšem zrušit i koncesní poplatky. Zpravodajsví prolhaného média tenhle národ nepotřebuje.
07. 03. 2014 | 14:19

Libertad napsal(a):

Jeden veřejnoprávní zpravodajský kanál, s garantovaným přístupem všem zvoleným zástupcům úplně stačí.
Současná ČT 24 více než pravodajství je exhibice moderátorů. S tiskových konferencí se vysílá jen začátek. A pak to nechá komentovat právě promovaným "politologům", který o politice vědí asi jako ja o dějinách Číny.

S pozdravem

Sodonio libertad
07. 03. 2014 | 14:20

Antonín Malík napsal(a):

Ale my taky pořád jen žvaníme a brbláme. Udělejme už něco, abychom nemuseli živit ty neprofesionální profesionály, ty Kroužkové a podobné živly, které pobírají nehorázné honoráře! Dejme jim najevo, že je nechceme. Že se nám zajídají.
07. 03. 2014 | 14:32

Stařeček napsal(a):

Karel Hvížďala - vy se pane Hvížďalo snažíte, vysvětlujete, poukazujete, ztrácíte svůj drahocenný čas a ta banda primitivů ne a ne vás pochopit. Nebo, že by vás pochopili a proto nedbají?
07. 03. 2014 | 14:32

analytik napsal(a):

Koho ještě zajímá ČT?
Stačí zaplatit koncesionářský poplatek. Dívat se na to nikdo nemusí!
07. 03. 2014 | 14:34

Reveil napsal(a):

"i nekompromisní moderátor Martin Veselovský"

Nekompromisní? Já pamatuji, jak vrtěl chvostem před Kalouskem.
07. 03. 2014 | 14:35

resl napsal(a):

Veselovský a Drtinová byli nejlepší komentátoři v tv, protože z nich čišel antikomunismus, nesnášejí Klause, ani Zemana a vážili si Havla. Ti, kterým se nelíbili, pocházejí převážně z líhně KSČ/M/ a snaží se to maskovat větou typu :"Putina nemusím, ale ... Klause nemusím, ale ..., Zemana nemusím, ale ..." A protože se za svou bolševickou víru stydí a většina jich ještě ve straně nedávno byla /a někteří jsou dodnes/, tak se pokoušejí toto své přesvědčení maskovat. Ovšem jen do té doby, než jim na ty komouše sáhnete. V tu ránu zapomenou, že mají být opatrní, začnou překrucovat, spílat, ukazovat na černochy a rudý mozek se jim prokrví dvakrát rychleji. U těch hloupějších to tak nevadí, horší jsou ti kovaní, vyslaní do všech diskuzí na převracení faktů, zaplevelení a nadávání oponentům.
07. 03. 2014 | 14:58

ld napsal(a):

Resle, v muzeu voskových figur hledají havloida. Ale musí to být extra trouba, tedy někdo jako vy. Zde vyplňte dotazník, ale stačí napsat jen relsl. Oni už ví.
Tady je ta adresa: iamcocot.com
07. 03. 2014 | 15:02

veverka napsal(a):

Drtinová a Veselovský měli odejít už dávno.

Jejich fanatická nenávist k Rusku,jednostranná zaujatost a láska k noblesnímu chrápajícímu Kárlovi má do objektivního zpravodajství hoooooodně daleko.

ČT bohužel ovládá partička havlistů a podle toho to vypadá.

Kdy ČT odvisílá záznam rozhovoru mezi Ashtonovou a estonským ministrem ,který jasně říká že "panuje stále větší a větší podezření,že za ostřelovači na Majdanu nestál Janukovič,ale někdo ze současné koalice" ?
07. 03. 2014 | 15:09

david napsal(a):

To : resl

Resle, tři otázky pro vás na vyniknutí

Resle , není vám divné, že kde se objevíte, tam jste za .... ?
Resle , jste schopen pochopit čím to může být ?
Resle , pokud to jste schopen pochopit, neměl byste s tím něco dělat ?
07. 03. 2014 | 15:17

otaznik napsal(a):

To david

1) není vám divné, že kde se objevíte, tam jste za .... ?
2) jste schopen pochopit čím to může být ?
3) pokud to jste schopen pochopit, neměl byste s tím něco dělat ?
07. 03. 2014 | 15:21

vlk co ji veverky k veceri napsal(a):

komunista veverka ma fanatickou lasku k Rusku. Pro nej vse ceske neruske.
07. 03. 2014 | 15:28

Alice napsal(a):

No já nevím, ale zřejmě máte jinou ČT, než na co se díváme my, pane Hvízďalo. My, platící diváci jí vytýkáme něco úplně jiného. Pěkně jste vyjmenoval, co všechno by ČT jako veřejnoprávní televize měla …. Vytvářejí sjednocující prostředí…. Překládají do přirozeného jazyka … Zároveň umožnují, aby se upevňovala role morálně-legálních autorit….. Kolik let tyhle atributy u ČT postrádáme?

Z české televize jde lež a pocit, že všechno dnes je špatně, to není sjednocující, spíš naopak. Všiml jste si vůbec, jak se právě Drtinová neuměla ovládat a svou averzi dávala najevo každým slovem? Vždyť je to fanatička, stejně jako několik dalších. A výplody bulváru – to máte na mysli, když ještě nedávno na ČT citovali z FB názory různých nicků? (Stejně to občas dělá i ČRo) Jestli vynechávání sprostých slov (se zachováním obsahu) je překládání do přirozeného jazyka, tak potěš koště. I bez sprostých slov se dá vyjádřit vulgarita, hlavně když je zabarvená do toho správného odstínu, že?
Politickou reprezentaci máme novou. Co jí podle vás na ČT může vyhovovat? Možná ČT změní směr zase tak, aby se zalíbila, ale ještě to pravda není. Strašíte dřív, než se strašidlo objevilo. Objektivita ČT je pořád, stejně jako ve většině médií v tomhle státě tragická, výrazně to ukázala volba prezidenta a teď Ukrajina.
A tak by možná nebylo na škodu, kdyby Vaše úsilí vyštípat Dvořáka, bylo úspěšné. Mohl by si vzít s sebou všechny své „modelky“ a „modely“, jejichž oblékání nás možná stojí víc, než získávání relevantních informací.
07. 03. 2014 | 15:34

lerak napsal(a):

Pane Hvížďala ti primitivové / a to je velmi slušný výraz/ co nyní z televize odešli měli vzít s sebou celé vedení televize. Protože to svinstvo co se děje/ za naše peníze/ zejména ve zpravodajství ČT je naprosto zarážející a má to úroveň modrého pana Nečase a jeho přítelkyně. Je mně z toho na špatně.
07. 03. 2014 | 15:37

JS napsal(a):

Tak ten dnešní rozhovor Kroužková, Foldyna byl ukázkový. Přesně to, co lidi vytáčí. Neodpovídal podle jejích představ, tak ho tlačila k té, podle ní správné, odpovědi. Nějak se jí to vymklo. Povolala si na pomoc Dienstbiera, ten už byl povolnější, ale stále ne, podle jejích představ.
Proto si zvou stále stejné přikyvovače, protože od nich takový průser nehrozí.
Informovanost je asi taková. Vody kolem Krymu jsou zaminovány. Je to podáno tak, že to mají na svědomí Rusáci. Bombastická informace, nasranost na Rusy. Divák musí hodně dlouho vydržet a mezi slovíčky přijít na to, že miny mají na svědomí ti hodní Ukrajinci.
Hnus a ještě jednou hnus.
07. 03. 2014 | 15:44

Hanele napsal(a):

V Událostech ČT v 19 hod. můžeme sledovat módní přehlídku, motoriku redaktorů a redaktorek, oblé křivky těl atd. Objektivních informací o dění v ČR a za jejími hranicemi je nám poskytnuto pramálo.
Svítá naděje, že ministerstvo spravedlnosti z iniciativy náměstkyně Hany Marvanové pracuje na novém zákonu o RRTV, jehož členy by měly navrhovat různé občanské iniciativy. Politici by měli dát od tohoto orgánu ruce pryč. MS by mělo spěchat, aby se dosavadní styl "nestal přirozeným..."
07. 03. 2014 | 15:44

JS napsal(a):

Jo, jinak po sledování dnešní TV mi konečně došlo, o co jde. Protože náš stát už má houby co nabídnout, tak se postavil do pozice, jako ten jediný spravedlivý. Prezentuje se tak,a snaží se vyvážet a hlásat jako produkt "ochranu lidských práv"
07. 03. 2014 | 15:55

resl napsal(a):

Id : Zde vyplňte dotazník, ale stačí napsat jen relsl. Oni už ví.
---------------
hlásím, dotazník doplněn, co vaše hlava, nepotřebuje doplnit? pošlu fridex, neředěný.
david napsal(a):
To : resl
Resle, tři otázky pro vás na vyniknutí
------------------
až odpovíte vy mně na jiném blogu, zdá se, že nejste zcela ve formě, máte pořád ten
komplex z L. ?

že by vás dva soudruzi něco rozčílilo, přece se za svoji víru nestydíte. kupředu levá, dva kroky zpět.
07. 03. 2014 | 15:58

david napsal(a):

To: otazník

Odpověď na všechny tři otázky ano.

A právě proto, že jsem si toho vědom, nikdy bych na veřejnosti po nikom neopakoval jeho otázky , protože tím svůj stav sebe prozradíte okamžitě,

Pokud byste postupoval stejně, otazníku, viděl byste, jak dlouho by se vám dařilo váš duševní stav utajit.
Pochopil , otazníku ?
Nepochopil , že?
To nevadí, vy můžete položit znovu tři stejné otázky, otazníku.
07. 03. 2014 | 16:01

JS napsal(a):

Co dělat, jak je donutit, aby svoji práci dělali pořádně? Hromadně přestat platit poplatky?
Je to tak dva dny nazpět, co dostala slovo v TV hlásná trouba Štětina. Bylo to něco neskutečného, jistě to jde dohledat. On tam veřejně vyhlásil, že se připravuje vojenské řešení pro situaci na Ukrajině a že je to na spadnutí.
Není to už náhodou šíření poplašné zprávy? Ten, kdo neví co je ten tvor zač a slyšet, co žvaní, tak už doma ve sklepě připravuje kryt.
07. 03. 2014 | 16:10

Standa napsal(a):

Pane Hvížďala, zpívej píseň toho, koho chleba jíš. Žádný ředitel, žádný vedoucí úseku a to v jakékoliv firmě si nenechá kálit na hlavu. A žádná firma se nepoložila vyhazovem sebelepšího odborníka, protože, nikdo není nenahraditelný. Jinak souhlasím, že zpravodajství, tak jako různé diskuzní pořady nebývají vždy objektivní a vyvážené. A to je věcí těch vedoucích a Rady ČT. Její předseda M. Uhde tam dávno nemá co dělat. Tento stařík je prolezlý metodami minulého režimu. Proto taková rozhodnutí.
07. 03. 2014 | 16:13

Bestia triumphans napsal(a):

Výborný blog, pane Hvížďalo.
07. 03. 2014 | 16:21

Qin napsal(a):

Dnešní hlavní směrnice ministerstva PRAVDY pro stádo: Dnes se bečí proti televizi a Drtinové.
07. 03. 2014 | 16:24

Divobyj napsal(a):

Aniž bych chtěl situaci dlouze rozebírat,
změny v ČT jsou zřejmě k lepšímu.
Neklamnou indicií k tomu je fakt,
že je hlásný trouba Aktuálně-Hvížďala kritizuje.

Ten /cenzurováno/ Uhl dělá předsedu Rady ČT ?
Tak to už může klidně opičák Bimbo dělat šéfa Akademii věd!
07. 03. 2014 | 16:29

pavel napsal(a):

Mám dojem, že odtud zmizel jeden stupidní článek. Autor jistě ví jaký (já si jméno nepamatuji ale je to z posledního měsíce (dvou)). Bral (ten článek) v potaz historii. Je zřejmé, že autor nemá až tak hroší kůži :D :D :D
07. 03. 2014 | 16:47

born65 napsal(a):

Česká televize se pomalu noří do septiku.
Dám dva příklady plytkých, manipulativních reportáží ČT z nedávné doby (cca -1 měs).
1.- Ekonomika ČR roste. Daří se jí lépe, než (někteří) čekali. Potěšitelný je nárůst exportu. ... //Reportérka stojí na kontejnerovém překladišti, v pozadí pendluje jeřábová dráha. Reportérka ukazuje na kontejner a objevně hlásí: tady v tom kontejneru je třicet tun šrotu a putuje do Číny...//
Vážení, nevím jak vy, v té chvíli jsem se ale já za ČR styděl. Rozvojová země... Vyváží šrot (surovinu) k přepracování. Podobně vyvážíme stromy naležato. Sběrový papír. Plasty. Kdysi jsme vyváželi investiční celky, cukrovary, turbíny, obráběcí stroje... Ále co, zařadili jsme se k zemím jako Honduras, Zambie apod., ale MÁME SVOBODU. Kdejaký kripl zde má plné hrsti svobody na to, aby korumpoval, kradl a mrvil vlastní zemi. Pod pojmem "reformovat".
2.- Česko se vyznačuje třetím největším podílem práce v noci v Evropě. Nic proti ničemu, palčivé téma, lékaři a psychologové varují před dopady na zdraví populace. Ale... //V reportáži se poukazuje na pekaře, bourače masa, lékaře a sestry, skoro pět minut se líčí trudný noční život (nikoli vlka za polárním kruhem) obsluhy strojní čističky tunelů metra...//
I mírně podprůměrný nositel IQ chápe, že jsou profese, které v noci pracovat musí: lékaři, pekaři, hasiči, slévači, strojvedoucí, ... Kdy už se proboha mají čistit tunely metra, když ne v době 01:00 - 05:00? Ovšem reportáž se neptá, proč musí makat lidi na linkách v montovnách (lisovnách plastů, ...) noční 12-ky (a to kolikrát řetězeně!)? Proč musí být v době od 00:00 - 07:00 otevřena obchodní centra?
Jo, a taky jsem se musel smát při objevném zjištění zubního specialisty a redaktora, že obyvatelé Prahy jsou přístupnější k náročnějším (a dražším) stomatologickým zákrokům než lidi z venkova... Komická je ta vsugerovaná představa, jak jsme si všichni rovni, jen nebozí Pražáci úpí a trpí špinavým ovzduším, hlukem, terorem automobilismu a drahými nájmy...
Pokud chce ČT dělat žurnalistiku takhle upoceně, a je jedno jestli v novém grafickém kabátě, pak NEPLNÍ své poslání a za tento škvár já platit koncesionářské poplatky nechci!
07. 03. 2014 | 16:48

strýc virus HxNx napsal(a):

Id 15:02

tleskám! :-)
07. 03. 2014 | 17:03

Martin1 napsal(a):

Profesionál Karel Hvížďala
píše:

"Když jakoukoliv instituci opouštějí nejvýraznější profesionálové, její existence je ohrožena. Připomeňme, že to začalo odvoláním moderátorky ČT Daniely Drtinové z pořadu Události, komentáře. Postavila se za ni ředitelka Nových médií Pavlína Kvapilová a dostala za to okamžitou výpověď. Za trest byl zlikvidován dokonce celý její tým. Posléze odešli tři zkušení editoři Jan Rozkošný, Jan Ouředník (oba se rovněž postavili za paní Drtinovou) a Ondřej Kopa a předtím odešel i analytik Petr Fischer. A minulý týden ohlásil odchod i nekompromisní moderátor Martin Veselovský a po něm opustila televizi i Daniela Drtinová."
- - - - - - - - - - - -
Pane Hvížďalo, když "profesionál" položí otázku a dotyčného na ni nenechá odpověď a hned za něj začne odpovídat a pak to dělá po celý rozhovor, tak není profesionál, ale ubožák který jen předvede hostu, že on je tam v televizi doma a nic víc. Jo, ještě něco, že on stojí pevně na pravicových pozicích - že on určitě nezakolísá.

Pravicový volič je spokojen, slyšel co slyšet chtěl, levicový je rozžhavený doběla a ten který to sleduje nezaujatě si myslí něco o tom "profesionálovi" a říká si: Tak asi probíhal jeden z prvních rozhovorů - výslechů v době padesátých let komunistickým gestapem.

Pak to obě strany zdokonalovaly v desítkách stejných až k preciznímu výkonu. A tak vždy jsem ten rozhovor sledoval pod tímto prizmatem a odhadoval jsem, za jak by to ta která dvojce zvládla, kdo by se to zvládl naučit, kdo určitě ne, protože nemá nadání nebo by byl statečný a nepomohl by mu ani Grebeníčkuv "napovídač - pan Bič přes holé paty.
Pane Hvížďala a já vás měl kdysi tak rád, to jsem prohlédl nebo někdo z nás už "žlukl".
07. 03. 2014 | 17:04

ld napsal(a):

strýc virus HxNx,

Bystrc zdraví Kénig :-)
07. 03. 2014 | 17:13

strýc virus HxNx napsal(a):

Id

tady v Kénigu rozkvetly dříny na Palackého, to je pro mne vždy začátek botanického jara. všim jsem si toho, jeda šalinó z hodiny japonštiny. a jak se daří Vám?
07. 03. 2014 | 17:18

Michal napsal(a):

masová media jsou marketingem, veřejnoprávnost jen rozdíl výše ceny

na Ukrajině vidíme ovoce řady let manipulací, fakta jsou vyloučena, nasazen PR agenturní produkt

podobně i tzv. "diskuse", profíci je umí hravě dostat, jam objednáno, dílem něco vyřadí, dílem posunou, přeznačí, zahltí..

pouze osobní kontrola je lidská šance, divadlo jen zábava, Romeo ani nežil
07. 03. 2014 | 17:24

franky napsal(a):

Drtinová na obrazovce = zlo na obrazovce, neserióznost, zaujatost, nenávist
07. 03. 2014 | 17:41

Mac napsal(a):

odchod Veselovského je pro ČT výrazná ztráta - je to s velkým náskokem nejlepší politický moderátor v zemi
A Drtinová? Pane Hvížďalo, pro Vás je tato pavlačová, silně zaujatá, hádavá a neobjektiní štěkna "výraznou profesionálkou" ????

Ta v ČT už asi 150 let neměla co pohledávat....
07. 03. 2014 | 17:43

Karel napsal(a):

Je mi na blití když vidím ksichty Hvížďaly, Fendrycha, Protiruse, Backovsky, zalezte někde do pelechu, nebo do zádele pravičákům,,,
07. 03. 2014 | 17:44

strýc virus HxNx napsal(a):

za jednu vypadlou Drtinovou vyskáčí z kanálů mnohé další.
07. 03. 2014 | 17:44

vasja napsal(a):

Počkejme na zprávy, jestli tam řeknou to Zemanovo:
když kosovo ano, nemůžem říct Krym ne.
07. 03. 2014 | 17:49

deep throat napsal(a):

Vědí Drozde,
osud ČT, natož odchod pí Drtinové či p. Veselovského mně nechává naprosto chladným, protože když je něčeho moc, tak toho je příliš. V cenzůře a ve lhaní překonala ČT i bolševíky.
Je jediná možná léčba a to léčba ekonomická. Když jedinci přestanou platit koncesionářské poplatky, tak je systém semele. Pokud se najde pořádně naštvané stádo, které přestane za kydy, o které nikdo nestojí povinně platit, tak je nesemele nikdo a bude i po panu Dvořákovi a jeho naducaných modelkách. V tomhle jsme bohužel daleko za Poláky, kterých přestaly platit desetitisíce a bylo vymalováno.
07. 03. 2014 | 18:00

Kala napsal(a):

Vasja - už jsem to dneska slyšela z TV třikrát - to je Vám málo?
07. 03. 2014 | 18:04

strejc Josef napsal(a):

Vše nasvědčuje tomu, že pánbu nemá naši zemi rád. Jak jinak si vysvětlit, že nedá na všechny ty přímluvy, které zazněly v rámci teatrální mše za sdělovací prostředky (paradoxně byla Daniela Drtinová jednou z tváří tohoto mediálního kýče), nebo, že by nedal ka kardinála Duku (no, nedivil bych se mu)? Inu - s čím kdo zachází...
Myslím si především, že česká televize je zcela zbytečný moloch, jehož jediným (nezanedbatelným) specifikem je, že (zatím) nepřerušuje filmy a inscenace reklamou. Jinak se od komerčních stanic už téměř neliší a jeho odůvodnění tak zaniká. Jsou to peníze zbytečně vyhozené z oken Barrandovských teras. Na rozdíl od pana Hvížďaly neoplakávám odchody profesionálů. Možná nejsem tak pozorný, anebo vycházím z poněkud jiné definice profesionála, ale zatím jsem jich ani mezi odcházejícími ani přicházejícími, ba ani stávajícími, moc neobjevil.
07. 03. 2014 | 18:06

Bakalův nezvaný host napsal(a):

Drozdovi se nelíbí možná toto
http://www.youtube.com/watch?v=Ik60zn79Phg
07. 03. 2014 | 18:16

Kala napsal(a):

deep throat - Než poslouchat jednoho panáka, který místo řádného dabingu mele jedním hlasem všechny role všech mužských i ženských postav a dokonale zmrví zážitek z filmu jako v Polsku, budu radší platit třeba dvě stovky. Nejde jen o zpravodajství, televize má i jiné zadání.
p.s. Vy už nejste na paraolympiádě?
07. 03. 2014 | 18:17

deep throat napsal(a):

ad kala 18,17
ještě pořád jsem a teď se dívám právě v Main Press Center na zahájení Paralympijských her, které je sem přenášeno na velké obrazovky a od zítřka makám v Krásné Poljaně.

Zdravím
dt
07. 03. 2014 | 18:24

Lila napsal(a):

Pane resle,

nick david má nepochybně duševně něco společného s mojí oblíbenou literární postavou, hrdinkou bestseleru Anity Loosové Páni mají rádi blondýnky, ve skvělém překladu Luby a Rudolfa Pellarových.

Ta také neustále řeší inteligentsi jiných; podle ní většina dívek v Paříži zřejmě nemá tolik inteligentse jako americké dívky. Zvášť, když si vezmou na procházku do Versáje brilijantový dijadém... :-))

Je potěšující, když někdo - s urputností stalkera neustále zdůrazňuje svou intelektuální nadřazenost a při tom vyšije hrubku jako Brno.

Pane resle, přeji Vám příjemný zbytek večera a díky.
07. 03. 2014 | 18:25

Martin1 napsal(a):

strejc Josef
"Jsou to peníze zbytečně vyhozené z oken Barrandovských teras."
- - - - - - -
Strécu,
nemyslel jste z Kavčích hor?
Jaké jsou rozdíly mezi komerční a veřejnoprávní televizí?
1) U té veřejnoprávní televize nikdo neví, co to přesně znamená
2) Ta veřejnoprávní nevysílá reklamy ve filmech
3) Ta veřejnoprávní na nás filmuje neexistující průběh života a tím vlastně vysílá permanentně reklamu na lživý způsob života a vydává ho za pravicový
4) Ta veřejnoprávní nás stojí prachy
5) Ta veřejnoprávní neustále bojuje za neodvolatelnost redaktorů a do věcí se tam pletou odbory
6) Ta veřejnoprávní má desetinásobně větší administrativu
7) Ta veřejnoprávní zaměstnává celé rodiny i s jejich psy
8) Ta veřejnoprávní by po jejím zeštíhlení ohlásila do světa, že byl v Česku proveden levicový puč
9) Ta veřejnoprávní se bude stejně muset podrobit zeštíhlující dietě, jen se hledá lékař, který to předepíše, aby nebyl označen on za nemocného - nikomu se do toho nechce. Uměla by to ta "Bobo" - ta své dobře zná, proto byla u nich tak "oblíbená". Ta věděla, že je jich tam na každé židli ještě 5 zbytečných.
10) Ta veřejnoprávní nepůjde reorganizovat, je nutné to udělat jako v Řecku, zrušit zcela a postavit zcela novou a malou - dokonce bych zazdil i některé prostory, aby se tam zase nerozlezli "nové posily". A obslužný personál - administrativu spojit s Rozhlasem, jako na Slovensku. Jak o tom televize mlčí, kolik se tím ušetřilo - proč - to je jasné.
07. 03. 2014 | 18:34

vasja napsal(a):

Kala napsal(a):
Vasja - už jsem to dneska slyšela z TV třikrát - to je Vám málo?
-------
Jo?
Já si počkám.
07. 03. 2014 | 18:36

Martin1 napsal(a):

oprava: tam zase nerozlezli "nové posily".- nerozlezly
07. 03. 2014 | 18:38

david napsal(a):

To : Lila

Lilo, Jsem rád, že jsem vás zaujal a že o sobě přemýšlíte.

Pokud si totiž uvědomíte váš současný stav, máte jistou naději, váš současný stav zlepšit.
Já osobně vám doporučuji se teď pět let neprojevovat, najít si někoho chytřejšího než jste sama, něco studovat a po pěti letech už snad budete moci napsat něco znovu tak, abyste rozumným lidem nebyla k smíchu.
V žádném případě ale nedoporučuji komunikovat s reslem, ten je vám bohužel podobný.
Při styku s ním a to i přes obrazovku a klávesnici je jakákoli vaše snaha stát se inteligentnějším jedince předem odsouzena k zániku.
07. 03. 2014 | 18:49

KvL napsal(a):

to: Al Jouda
Veřejnoprávní televize se stává jen jakýmsi podivným prostředkem pro realizaci některých individují.
Ovšem s tím že by měli hlásti vládní postoje, no nevím, spíše bych šel do nějakho neutrálního postoje, spíše čistého zpravodajství, možná ani ty rozhovory by tam být nemusely. U rádia by to možná mohlo být to stejné byť tady je to trochu jiné, než u televizí. Možná by stálo zato, aby byl jen jeden celostátní rozhlas a pak současné regionální, rozhodně ne aby bylo tolik všemožných celostátních veřejnoprávních stanic, kolik posluchačů má dnes třeba takový Leonardo, nebo Vltava? Udělat upgrade Raiožurnálu, tak je z toho možná i poslouchatelné rádio.

V současnosti má ČRo 8 celostátních stanic a 13 regionálních. To je, zdá se mi celkem dost, řekněme že u regionálních se počet stanic bude redukovat hůře, ale u celostátních by mělo dojít k tomu že nám zbyde jedna zpravodajská - Radiožurnál - na které se upraví lehce playlist, buď se zmodernizuje, nebo bude hrát spíše podkresovou hudbu (a proč by nemohl mít různé během večerů v různé dny? V ponděli třeba klasiku, v úterý třeba jazz, středa rozhlasové hry, atp.). Případná druhá stanice ať je klidně hudební, ale ať má jasné ohraničení co se bude kdy hrát.
07. 03. 2014 | 18:54

jiras napsal(a):

Když jsem koncem loňského roku upozorňoval na to, že Zeman je nezvaldatelný psychopat, dostalo se mi nadávek od větčiny diskutujících. Je mi až úzko z toho, jakým způsobem reaguje vtšina diskutujících ke článku pana Hv
07. 03. 2014 | 18:57

strýc virus HxNx napsal(a):

david 18:49

:-))))))!!!
07. 03. 2014 | 19:08

strýc virus HxNx napsal(a):

jiras

pan Hv?
no, to je opravdu výmluvné.
přímo ready made, ale to Vy asi netušíte, o co go.
07. 03. 2014 | 19:10

nikdo napsal(a):

Pane Hvížďalo, kam asi ti vyhlášení profesionálové zamíří ? O tom pište, kde a pro koho bude nyní Drtinová s Veselovským předvádět investigativní novinařinu.
Je s podivem, že takový profík, jako vy v ČT nesedí jako vedoucí zpravodajství. Zástupce by vám mohl dělat třeba Štětina. To by nám možná záviděli i v BBC a CNN !
P.S. Proč vám tu v diskusi říkají Drozd ? Snad nejde o analogii Babiš = Bureš.
07. 03. 2014 | 19:21

přítel napsal(a):

to jiras
Ty nezvaldatelná větčino, či vtšino, víš proč je ti úzko ? Protože jsi si ještě nevzal předepsané prášky na večer.
07. 03. 2014 | 19:27

vasja napsal(a):

Kala napsal(a):
Vasja - už jsem to dneska slyšela z TV třikrát - to je Vám málo?
-------
Jo?
Já si počkám.
-------------
Hlavní zprávy veřejnoprávní televize Čt od 19:00 hod.
19:14 řešej chlast a alkoholismus ústavních činitelů
19: 17 svatby teplejch

zatim o názoru prezidenta republiky nic :)

19:20 Franc Kafka a ženský
19: 22 stíhačky

zatim o názoru prezidenta republiky nic

19:24 řezání noh cukrovkářum
19:27 díry na silnici, důkladný vibrování
19:30 nic

No vidíte paní kalo :-) i pana prezidenta ignorujou.
07. 03. 2014 | 19:32

david napsal(a):

To : strýc virus..

Jsem rád, že i vás jsem zaujal.
I další doporučení stejné jako u Lily.
07. 03. 2014 | 19:37

vinca napsal(a):

Brežněve , vzbuď se PUTIN se zbláznil! V Rusku mají Putina, my PRASEDENTA...http://www.novinky.cz/domaci/329763-zeman-usity-z-veprovych-kuzi-projel-prahou-v-alegorickem-pruvodu.html

S obvyklým pozdravem stop komunismu, socialismu, ANO , zemanovi, který se dostal k moci lživou podvodnou kampaní, kde lež a nenávist zvítězila nad pravdou a láskou. vinca
07. 03. 2014 | 19:45

strýc virus HxNx napsal(a):

david

asi opět nepochopení: to byla pochvala.

zaujal jste mne v positivním smyslu.
07. 03. 2014 | 19:45

Martin1 napsal(a):

"Postavila se za ni ředitelka Nových médií Pavlína Kvapilová a dostala za to okamžitou výpověď. Za trest byl zlikvidován dokonce celý její tým."
- - - - - - - -
Co je to za drzost rozšiřovat původní TV a cpát do toho internet a nová média. Už tam nemá vůbec co dělat ta organizace "Člověk v tísni", která je zřízena jen jako diverzní organizace a její humanitární činnost je pouze pláštěm pro zakrytí její hlavní činnosti.To má zase za naše peníze dát chleba spoustě dalším lidem a určitě to bylo na určitých místech zdůvodněno tím, že "nezávislá" ČT se bude snažit svou "nezávislostí" nakazit ty naprosto nezávislá nová média - rozuměj - zase je ovlivňovat, tak jak nezávisle a "pravdivě" informuje o situaci na Ukrajině. Skoro to vypadalo, že kdyby kameramani (nedej bože) rozšířili občas záběr, že tam v rozích vedle hasičů postávají lidé s M249 SAW.
07. 03. 2014 | 19:47

strýc virus HxNx napsal(a):

david

tolik ještě

bohužel Vaše reakce asi svědčí (pokud jsem ji správně pochopil) o všeobecně povrchním čtení diskusních příspěvků ostatních diskutujících. sebe z toho nevyjímám, dopouštím se toho taky a pak si z potenciálních sympatizantů dělám potenciální nesympatizanty.

tyhle netové diskuse ovšem k totálnímu klouzání po povrchu svádějí. to není naše chyba.
07. 03. 2014 | 19:48

smutný napsal(a):

Výroky prezidenta Miloše Zemana o novinářích bohužel nejsou hulvátské, ale pravdivé. Můžeme se o tom opět na vlastní uši přesvědčit na tom, jak "objektivně" a "pravdivě" referují o krizi na Ukrajině, a že vůbec nemanipulují veřejnost co si má myslet. Na tom, kam jsme to 24 let po sametu dopracovali, mají lví podíl naše "nezávislá" "objektivní" média. Jak objektivně a pravdivě popisovali realitu, tak podle toho se lidi při volbách rozhodovali komu to hodí.
07. 03. 2014 | 19:52

strýc virus HxNx napsal(a):

smutný

přesně tak
Zeman je možná slon v porcelánu, ale není hulvát. je to alkoholik ale není to pitomec. jeho výroky na stranu (některých) novinářů jsou naprosto na místě.

podobné je to s Rathem. je možná korupčník, který by měl oprávněně sedět, ale velmič asto se naprosto přesně trefoval do nešvarů a zločinů pravice, proto šel od válu. mimochodem facka, kterou mu uštědřil arcilotr, zubař Macek, byla zcela neoprávněná, protože i v tomto punktu (nevěra dentistovy choti) měl Rath pravdu.
07. 03. 2014 | 20:02

Mirek napsal(a):

Výstižně se o současných žurnalistech vyjádřil Milan Kundera v románu Nesmrtelnost, v kapitole Jedenácté přikázání. Víc není co dodat.
07. 03. 2014 | 20:07

mb napsal(a):

tak zas aspon čt vyslyšela volání diváků po pozitivních příbězích ...

... dnes například jak cukrovkář o nohu nepřišel ...

... to je pěkné ...

... hezký večer ...
07. 03. 2014 | 20:27

orkán franta napsal(a):

Sjednocující prostředí Krize ČT 2014 má nebezpečnější průběh. Občané ani politici se o ni moc nezajímají, což ovšem nehovoří ve prospěch demokratického vývoje naší společnosti.
_____________________________

Je to jinak. Ten nezájem je naprosto přirozený. Televizní stávka koncem roku 2000 přivedla ČT tam, kde dnes je. ĆT občany dostatečně neinformuje a nebaví. Diskuze o tom jsou zbytečně dlouhé a nikam nevedou, stejně jako tento článek. Není jiné možné řešení než personální a finanční zeštíhlení ČT a její privatizace s povoláním pánů Hodače a Puchalského na vysoká manažerská místa. Měli by prakticky předvést svoje alternativy vedení ČT, pro které byli brutálně odejiti.
07. 03. 2014 | 20:52

resl napsal(a):

david : V žádném případě ale nedoporučuji komunikovat s reslem
-----------------------------------
davide davidoviči, komunikujte se sobě rovnýma.
07. 03. 2014 | 21:18

MiT napsal(a):

Při kritice TV osobností buďme opatrní. Stále jsou to lidé, které vidíme, asi by se dali
kontaktovat a debatovat s nimi. Nejhorší proud v mediích, a totálně zaplavující
prostor, jsou anonymní hlasy, příspěvky, komentáře, které díky nesprávně chápané
svobodě "nových" medií zaplavují prostor jedem. Bez odpovědnosti, beztrestně,
bez ověřitelnosti. Celé proudy "příspěvků", běžících v Hyde Parku, mohou být
produktem jediné osoby, prefabrikátem jedné skupiny politického spektra, nějaké
sekty. Když to bude dovoleno - toto anonymní pouštění jedů - trvale, všichni se otrávíme, nejsme tak odolní, abychom tuto "bezplatnou a bezodpovědnou" porci reklamy trvale konzumovali. Píšu reklamy, protože kdyby se mělo jednat o názory, musí na straně poskytovatele být skutečný subjekt. I když někdo klade dotaz telefonicky, už není anonymní. Takže bych doporučoval, buď ponechat možnost
anonymních jedů, ale okomentovat to, opakovaně, nebo některé vstupy "nových medií" vynechat.
MiT

Nechci omezovat názorovou pestrost, ale každý musí něst svou kůži na trh,
07. 03. 2014 | 22:37

Mit napsal(a):

Lépe, když chci na trh, musím nést svou kůží ..
MiT
07. 03. 2014 | 22:44

david napsal(a):

To : resl ve 21:18

Resle, v tom nabádání ke komunikaci se sobě rovnými nepokoušejte osud.

Toto vaše doporučení by mohlo být bráno vážně a dostat se třeba i do kodexu zdejšího blogu a v tom případě vy byste se mohl bavit jen s Lilou a pár podobnými.

Resle a věřte, že komunikaci s vámi by si nezasloužila a nepřál bych ji ani té jednoduché Lile.
07. 03. 2014 | 22:57

Pavel Sejkora napsal(a):

Omyl pane Hvížďalo, nebezpečím jste Vy a Vám podobní zkorumpovaní novináři, kteří už dávno zapomněli co je to objektivita. Pokud paní Drtinová chtěla jen donekonečna pouštět na obrazovku záběry z odemykání korunovačních klenotů, tak ať si je raději promítá doma a nám už dá konečně pokoj. Rovněž pan Veselovský byl vždycky velice útočný když měl "v prádle" levicového politika, ale klidný jako beránek když šlo o pravicového atd., atd. Takže jen dobře, že už skončili..
08. 03. 2014 | 00:17

Scarabeus napsal(a):

Zpravodajství ČT nemá a nemělo moc velkou kvalitu, ale při porovnání se zpravodajstvím souromých českých televizí je ještě zlaté.

Politici se snaží zpravodajství ČT ovládnout, na přelomu let 2000 a 2001 Klaus a spol. poslal/i do ČT Janu Bobošíkovou, které měla zadání udělat v ČT "pořádek" systémem 'ostré koště'.

Když systém 'ostré koště' selhal, tak to politici zkouší přes finance, snaží se, aby do ČT, zvláště do zpravodajství, šlo co nejméně peněz, s touto motivací se snaží zrušit koncesionářské poplatky. Čím méně peněz ve zpravodajství bude, tím méně lumpáren politiků novináři v ČT vyšťourají.

Teď, přes nastrčené osoby, politici uplatňují třetí způsob, vytvářejí čím dál větší tlak na redaktory nebezpečné politikům, aby ze zpravodajství ČT odešli, případně jiní, ne tak významní, když se někoho zastanou, dostanou padáka pro zpochybňování rozhodnutí ředitele, případně pro jinou záminku.
08. 03. 2014 | 00:46

Maximus napsal(a):

"Obrazovky zamořené zpravodajským kýčem" - řekl bych, že to tady je už drahně let, pane autore.
08. 03. 2014 | 05:49

Inci napsal(a):

No hlavně by ČT měla dbát na mravnost ....

Orgasmy Drtinové a Voldánové na sjezdech ODS v přímém přenosu po celý den ... tvrdé porno před desátou večerní bez upozornění o nevhodnosti pořadu pro mladistvé a děti ... bez hvězdičky ... :-)

Propagandistická činnost těchto dam si jistě ukrojila značnou částku z mimorozpočtového financování ODS . Zajímalo by mne , zda jejich vedlejší příjem byl řádně zdaněn , a zda jejich majetek odpovídá vykázaným příjmům ...
08. 03. 2014 | 07:51

ana oflownd napsal(a):

Česká televize (tak jako naprostá většina médií v ČR) naprosto ztratila kredit. Sleduji je jen pro zajímavost. Informace, nad kterými stojí za to se zamýšlet, lze v době internetu najít jinde. Akorát mne štve ta stovka do této žumpy. Nemocné děti by si ji zasloužily víc.
08. 03. 2014 | 08:23

resl napsal(a):

čt je tak aktuální, že zapomněla zmínit nar, T.G.M.
08. 03. 2014 | 08:52

ščastný euroobčan napsal(a):

No možná je dobře, že se smazává rozdíl mezi bulvárními TV a ČT, protože v mnohých případech jsou na bulvárních TV informace pravdivější, než povinně multikultityjediněsprávné na ČT, a ty už nebudou považovány za objektivní.
08. 03. 2014 | 08:59

Marian napsal(a):

Vzkaz všem prodejným,prolhaným sdělovacím prostředkům, servilně sloužícím zájmům svých pánů. "To je náš svět. NECHCEM UŽ ŽRÁT VÁŠ KRYSÍ JED."
08. 03. 2014 | 09:13

Míval napsal(a):

Pane Hvížďalo, paní Drtinová není profesionálka - tedy ve smyslu veřejnoprávně redaktorském. Za léta svého působení se stala přímo symbolem předpojatosti. Sice se teď k závěru snažila trochu mírnit a místy se jí to i dařilo, ale předchozí mnohaletou pravicově orientovanou bigotnost jí nikdo neodpáře.
Pravda ale také je, že v tom televizním zpravodajském úpadku patří k té schopnější části. Některé její kolegyně a někteří kolegové nejsou ani schopni položit srozumitelnou otázku, popřípadě na to potřebují čas, který by, věnován reklamě, vynesl několik miliónů čistého.
08. 03. 2014 | 09:29

Al Jouda napsal(a):

To KvL :
Vcelku s Vámi souhlasím. My se doma díváme zejména na PRIMU, NOVU, Prima ZOOM, NOVA Cinema, Prima COOL a když je reklama, tak přepínáme na ČT1:))))
Rozhlas u nás doma poslouchám jen já - pokud možno každou celou hodinu Radiožurnál a jinak Frekvenci 1, Oldies Radio, Country Radio a Alpen Radio Rocken Roll na Internetu. Takže jsme pro 1 kanál ČT a 1 rozhlasovou stanici ČRo s celostátním pokrytím a za naše daně ! Ostatní vše zrušit nebo zprivatizovat. To by byla pohoda !
08. 03. 2014 | 09:59

duch socialistické revoluce Ernesto napsal(a):

Větší svinstvo jako je pravičácké myšlení a fandění bývalým disidentům u vás v čechách snad ani na světě nemůže existovat !! Stydte se vy malí čeští reslové !
08. 03. 2014 | 10:03

ld napsal(a):

strýc virus HxNx,

já teď víkenduju na úpatí Drahanské vrchoviny, kamž zajíždím, kdykoli mi to volno umožní. Tady jsou jívové kočičky velké jak sýkorky - nádhera Za chvíli ale jedu zpět do místa trvalého pobytu, neboť mne volají pracovní povinnosti, což je v příslibu krásného víkendu ten největší vopruz. Něco jako resl :-)
08. 03. 2014 | 10:07

hudební výtečník napsal(a):

Dobrá televize je Šlágr. Dechovka od rána do večera! Anebo písničky s harmonikou...
08. 03. 2014 | 10:11

Al Jouda napsal(a):

To Ernesto :
Máte pravdu, že pravičáci se u nás ukázali jako největší zloději a někteří bývalí disidenti jako neschopní vládní úředníci. Ovšem jejich kladem je, že na rozdíl od Che Gevary zatím nikoho nezavraždili :)))))
08. 03. 2014 | 10:39

Ernesto napsal(a):

Jouda přímo možné nevraždili ale ten systém kterému pomohli aby rozdodoval o osudech lidí vraždí sám ! A dnes a denně ! V česku je to sama sebevražda a to již poměrně mladých lidí ! Proto se jděte vážený pane nicku Joudo vycpat i s těmi pravdoláskařskými havlisty !
08. 03. 2014 | 11:00

Ernesto napsal(a):

oprava rozhodoval !
08. 03. 2014 | 11:01

Kala napsal(a):

Já jsem Jouda a vím, co je pro lidi dobrý. Všichni budou koukat a poslouchat to, co vybere Jouda. Ostatní odstranit.
08. 03. 2014 | 12:10

5648825387 napsal(a):

to Kača : Bravo ! O to tady přesně jde. Osvobodit se od rádoby zpravodajské masáže Blbců směrovaných "jazykově nevybaveným". Neboť nejen Red Bull dává křídla, nýbrž například - a to především : Angličtina! Umožní surfovat napříč světem internetu a též satelitní TV = profesionální zpravodajství BBC CNN Al Jazeera TV France atd atd. A v neposlední řadě také filmy v původním znění nebo s cizojazyčnými titulky. (Není nic zoufalejšího, než dobrý zahraniční film přežvýkaný českými dabinkovými polovzdělanci). Ještě že máme "Uložto" s řadou osvícených (obětavých) překladatelů "titulkářů", když v česku není kde jinde brát... Dabink sedí u nás jako žába na prameni poznání. Zatímco ostatní vyspělý svět užívá angličtinu :)
08. 03. 2014 | 17:28

MA-FU napsal(a):

Zpravodajství na ČT je zatím ještě nejlepší z Prima a Nova nebo volejte SOS Vovku na Barandov...to jsou slátaniny a je vidět jak kulturní národ upadá...nejlépe je: Kdo neskáče není Čech....a nejhorší úpně je dabing...
08. 03. 2014 | 18:27

Rosťa napsal(a):

Jedna Drtinová nic nezmění a zgruntu překopat ČT nepůjde. Už jednou byl učiněn pokus a po bivakování Rumla se svými kumpány se ČT vrátila do svých špinavých kolejí, ve kterých si lebedí dodnes. A tak nám budou vymývat mozkovnu i nadále místní podržtašky, plus veličiny typu Šídla, Pehe, Fišteja a samozřejmě i autora tohoto článku. Když už se u těch lží ani nezačervenají, měli bychom my mít možnost tuto všivárnu neplatit.
08. 03. 2014 | 19:19

K .V napsal(a):

Kdyby Drtinová vypátrala jak to bylo s privatizací Mladé Ftronty, možná by mohla ještě dostat čanci.
.
Zrušit celou veřejnoprávní TV i rozhlas- jen paraziti a lháři
09. 03. 2014 | 08:40

Boltzmannův protivný mozek napsal(a):

Náhodou, pan Hvížďala má pravdu
Drtinová je opravdu profesionální zaměstnanec
Řekl bych: Profesionální štěkna, jinak samolibá žvanilka.
Jestli už konečně vypadla z obrazovky, či od mikrofonu, budu velmi potěšen a budu říkat
Zaplať pánbůh...
10. 03. 2014 | 17:51

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy