Karel Schwarzenberg je druhý

24. 03. 2008 | 20:19
Přečteno 10599 krát
Každého ideologa poznáme podle toho, že popírá jen ty druhé a poukazuje na to, že jen oni švindlují. Karel Schwarzenberg se takhle nikdy nechoval a úřad ministra zahraničí pojal jen jako službu v přesně dané hierarchii výkonné moci. Prezidenta proto nekritizuje, neboť ho v zahraničí zastupuje, a to se nepatří. Ministr Karel Schwarzenberg je vysoký úředník a ne věrozvěst, a to z něj dělá politika, kterého na českém politickém jevišti není možné přehlédnout.

Bodoval a boduje svými peprnými a přesnými postoji a výroky jako „ať jdou po Prčic, když chtějí stahovat plakáty s mou osobou“ či při prezidentské volbě o sobě řekne, že „uctivě spal“, ale hlavně důsledným postojem ke kauze Čunek.

Lidé podle průzkumu společnosti STEM mu minulý týden ve středu přisoudili deset procentních bodů navíc. Vyšplhal se z čísla 43 na 53 a postavil se hned vedle pražského primátora Pavla Béma. To je dobrá zpráva o nás.

Ukazuje totiž na to, že víme, že kolektivní zodpovědnost je míň než osobní zodpovědnost, protože když je tomu naopak, politika ztrácí na důvěryhodnosti, a to je největší hodnota v politice. Jakmile se něco činí jen kvůli tomu, aby se udržela vláda, aby mohla dělat reformy, je to slabý důvod proti tomu, že se tím devalvuje politika jako taková, protože tím se devalvují i reformy. Ztrácejí stejně na důvěryhodnosti jako pan Čunek, když není schopen a ochoten předložit své účty nezávislému auditorovi a když netrval na tom, aby ho očistil soud.

Účel v zodpovědné politice nesvětí prostředky, naopak znevažuje dosažené cíle, a to naši politici nechtějí stále vědět. To je možná hlavní důvod, proč politika není u nás stále brána jako řádné řemeslo, což občany od politiky odrazuje: Koneckonců, když je někdo úspěšný v práci a má dobře fungující rodinu, co by dělal v politice… Politika všude na světě proto přitahuje lidi „jiného typu“, proto jsou vždy nejdůležitější kontrolní mechanismy a zvyklosti, které již jen vážně podezřelé politiky vyřazují ze hry nejen kvůli podezření z korupce, ale i kvůli porušení slova. Tento kontrolní a zvyklostní mechanismus u nás ještě stále nefunguje.

V zahraničí tomu je opačně: Jeden čerstvý příklad mohu uvést z Německa. V Hessensku si myslela paní poslankyně Andrea Ypsilanti ze sociální demokracie, že by se mohla stát ministerskou předsedkyní za podpory tzv. Levice pánů Gysiho a Lafontaina, tedy postkomunistů, a to přesto, že její strana slíbila, že se s lidmi, kteří nechali střílet do svých spoluobčanů a obehnali stát ostnatým drátem, nikdy nespojí. Pak ale stačilo, aby se v hessenské sociální demokracii našla jedna silná osobnost, paní Dagmar Metzger, která se rázně proti tomu postavila a začala v celém Německu v důležitých médiích diskuse právě o osobní zodpovědnosti, která v demokracii musí stát vždycky výše než kolektivní odpovědnost. Paní Ypsilanti vzápětí oznámila, že na funkci nebude kandidovat a s velkou pravděpodobností tichý souhlas s jejím krokem bude stát předsednické křeslo i Kurta Becka, který je v čele sociální demokracie.

Diskuse připomněla, že čest osobního rozhodnutí nikdy není spojena s tím, jestli je takové rozhodnutí správné, ale hlavně na tom, že je svobodné a osobní, že se nepodřizuje žádné politické straně či vládě. Na rozhodování se cení autonomie a autentičnost. Neexistuje žádná kolektivní odpovědnost, ale jen osobní odpovědnost, jako neexistuje kolektivní vina. Každá vina je výhradně individuální.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

vlk napsal(a):

Pane Hvížďalo, Vám se zdá vhodné, aby pan Schwarzenberg stál HNED VEDLE někoho jako Pavel Bém?

Být Jeho jasností, vůbec bych z toho nebyl hin....

Ptámse sám sebe jak tyhle dva pány poměřovat vzájemně, co mají asi tak společného, že je občané vidí stejně. Dobrá zpráva bude, až lidé s ohebností pana Béma budou začínat třetí desítku populárních politiků a před nimi bude dvacet těch , kteří více či méně, ale přeci jen budou naplňovat to, o čem píšete.
Ale aby nevznikl dojem, že všechno vidím černě a na všem musím najít chlup - díky za každé nové ráno a za pana Schwarzenberga..
Jen postoj ke Kosovu mi na tom obrazu skutečně vadí. A nesedí. A to hodně. A rád bych od pana ministra nějakou hodně precizní argumentaci, proč si myslí , že je dobře , aby jsme Kosovo uznali.
Od pana Béma žádnou argumentaci čekat nelze.
24. 03. 2008 | 20:28

edvardkozusnik napsal(a):

Má osobní zkušenost se senátorem Karlem Schwarzenbergem je ZDE:
FOTO DNE: Vydrží déééle
http://blog.aktualne.centru...
24. 03. 2008 | 20:36

Líný černý pes napsal(a):

Dávno tomu, co se pes setkal s panem Scharzenbergem na oslavě jeho narozenin Na Slamníku. Už tehdy ten pán budil úctu tím, že nechtěl budit úctu. Přeji mu tímto snadné uzdravení, nadále pevné zdraví a nervy.
A autorovi děkuji za článek
24. 03. 2008 | 21:11

m&m napsal(a):

Dovolím si pár slov k onomu "knížecímu" zázraku:

"Prezidenta proto nekritizuje, neboť ho v zahraničí zastupuje, a to se nepatří."

Není to spíše naopak? Neměl by prezident podle Ústavy spíše reprezentovat stát řízený svou vládou?

"Karel Schwarzenberg se takhle nikdy nechoval a úřad ministra zahraničí pojal jen jako službu v přesně dané hierarchii výkonné moci."

Karel Schwarzenberg toho moc nenadělá. Jeho pravomoci ve vládě jsou ořezány téměř na nulu. Do zelí mu lezou Vondra, Zahradil, Klaus a kdoví kdo ještě. Co mu zbývá než držet ústa, krok a zařadit se do (ne)přesně dané hierarchie výkonné moci? Jeho pozice je naprosto ponižující. Ministr zahraničí zbavený práv ministra zahraničí. Maximálně může občas něco noblesně plácnout o blbcích, co jsou proti Temelínu. Je to mediálně vděčné a působí to odvážně.

"Vyšplhal se z čísla 43 na 53 a postavil se hned vedle pražského primátora Pavla Béma. To je dobrá zpráva o nás."

Ne, to je jen důkaz, že největší popularitu u nás vždy má ten, kdo stojí v pozadí, celkem nic kontroverzního nedělá a o ničem příliš kontroverzním nerozhoduje. Veze se jen na rozhodnutí vlády. Kdo nic nedělá, nic nezkazí.

"...či při prezidentské volbě o sobě řekne, že „uctivě spal“"

Pro mě neuvěřitelně ostudné prohlášení ministra vlády. To vážně takto přiznal?

"...ale hlavně důsledným postojem ke kauze Čunek"

Tak na ten důsledný konec si rád počkám. Očekávám alibistické ukončení "do ztracena". Zdravotní důvody, náhlé prozření a tak.
24. 03. 2008 | 21:13

Ročník 53 napsal(a):

Já když pane Hvížďalo poslouchám zelené, jak již připravují panu Schwarzenbergovi ústup s tím, že se pan Schwarzenberg vyjádřil v určité situaci, která dnes již není a blabla..., dělá se mi trochu z té jejich bezpáteřnosti šoufl.

Rozpad koalice by byl pro některé konec ve vysoké politice, konec rýžování. Doufám, že se pan Schwarzenberg nenechá umluvit a bude stát na svých, mnohokrát proklamovaných názorech.

Jinak souhlas s Vlkem. Dostat se dopředu a zjistit, že se tam dlouho drží pan Bém, je opravdu smutné. Jen si myslím, že nepatřičná je přítomnost pana Béma vedle pana Schwarzenberga. Je to pan Bém co tam nepatří.
24. 03. 2008 | 21:13

Věžák napsal(a):

Citát :"Politika všude na světě proto přitahuje lidi „jiného typu“, proto jsou vždy nejdůležitější kontrolní mechanismy a zvyklosti, které již jen vážně podezřelé politiky vyřazují ze hry nejen kvůli podezření z korupce, ale i kvůli porušení slova. " Konec citace.

1)Tento kontrolní a zvyklostní mechanismus u nás ještě stále nefunguje."
On tu, pane Hvížďalo, přece před 1989 byl a zatraceně fungoval. Ale pak bylo nutno zhasnout světla, zatáhnout rolety a převést majetek do předem známých a spřátelených rukou. Asi tu je stále ještě tolik majetku k rozkradení, že "nové elity" zatím netouží po řádu, pořádku, veřejné kontrole a postihu "zlobivých". A nové zvyklosti ? Morálku budete hledat zbytečně, pro nové celebrity je to kosmetická vada.

2)I pro mne je záhadou, jak se na špičce popularity mohou setkat politik "omylem" s myšlením zamrzlým v první polovině 50. let minulého staletí, který v modré vládě hraje úlohu bezmocného, ale nonšalantního zeleného blba a pražský neoconský demagog. Nedělá STEM výzkumy v opiovém doupěti?
24. 03. 2008 | 21:56

Ikena napsal(a):

Pan Hvížďala, nám nastínil několik otázek.

Dle mého názoru se pan Schwarzenberg
řadí mezi nejlepší mninistry naší vlády, byť jsou jeho reálné možnosti fakticky ze strany ODS dosti okleštěné. Abych řekl pravdu, možná je nejlepším ministrem.

Souhlasím s m&m v otázce očekávání reakce p. Schwarzenberga na finance p. Čunka, které budou předloženy asi v květnu 2010. Možná větší razantnost na domácí scéně by panu Schwarzenbergovi taky neškodila.

Pan Hvížďala, možná položil zásadní otázku,
a to s kým se spojí ČSSD. Lafontain byl přeci významným politikem sociální demokracie a přesto byl schopen se spojit s Gysim. Nepřichází čas přepřahání kočáru? Nezačínají se hledat cesty k novému spojenectví? Protože premiér je dnes v situaci, kdy mu pan Schwarzenberg potopí důvěryhodnost vlády jen tím, že nebude čekat na Čunka do soudného dne a sdělí
veřejnosti "odcházím" z této podivné společnosti.
24. 03. 2008 | 22:40

ujo napsal(a):

přední místa v "oblíbenosti" (co to je?) mnoho neznamenají, kdysi tam byli např. Vl. Dlouhý, St. Gross a kde jsou dnes? (máte pravdu, za vodou).
pokud jde o zmiňovanou službu v hiearchii moci: zdrojem veškeré moci ve státě je lid a na ten KS z feudální výšky kašle, proti jeho vůli prosazuje radar, uznání Kosova....
V hiearchii moci je u něj, jak se zdá, na prvním místě USA
24. 03. 2008 | 22:43

Štěpka napsal(a):

Je jasné, že body pro popularitu se dají udělat nejsnáze na p. Čunkovi. Gratuluji p. knížeti k jeho postupu.
24. 03. 2008 | 23:50

Henry napsal(a):

Upozornění pro dikutující. Šlechtické tituly byly u nás již dávno zrušeny. Tudíž je to pan Schwarzenberg a ne pan kníže.
25. 03. 2008 | 00:21

Jochim napsal(a):

Jestli jsem tomu dobře porozuměl, tak existuje osobní odpovědnost a ne kolektivní, a ta má vyšší hodnotu. Ta kolektivní vlastně neexistuje a osobními názory, a hlavně těmi peprnými p. Schwarzenberg boduje. Čest osobního rozhodnutí není spojená s tím jestli je správné - nesprávné, ale jestli je osobní a svobodné? Na rozhodnutí se cení autentičnost a autonomie? Já se nestačím divit. Tohle všechno hodnotíte tak oslavně na ministrovi zahraničí? Zeptám se tedy na prezidentovi tyhle vlastnosti ceníte přibližně, nebo úplně stejně, pane Hvížďalo?
25. 03. 2008 | 00:21

Tomáš J.Kliment napsal(a):

Poznal jsem Karla Schwarzenberga v době,kdy nebyl ministrem,dokonce v době,kdy nebyl nijak zapojen do špičkové politiky.A mohu říct jedno-je jedním z mála,kdo se nemění a pokud ano,tak jen a jen k lepšímu.Cože se o mnohých jiných říct nedá.A pokud zde Henry uvádí,že u nás byly zrušeny šlechtické tituly,už kvůli Karlu Schwarzenbergovi by měly být znovu povoleny a udělovány.Ale jen opravdovým šlechticům,jakým pan ministr bezesporu je.Dále chci říct Jochimovi jedno.Ministr zahraničí se rozhoduje svobodně a jeho rozhodnutí jsou autonomní aautentická v rámci koalice,která existuje.Není možné to jakkoli srovnávat s prezidentem.Prezident není členem vlády,pokud je mi známo.Takže jakékoli vámi požadované srovnání by bylo naprosto zavádějící.
25. 03. 2008 | 09:15

hugo napsal(a):

Ten slavný čestný kníže mě totálně zklamal tím, že leze amíkům do zadku a chce urychleně uznat Kosovo. Jen morální odpad by něco takového prohlásil. To zapomněl na Mnichov. Také tam cizí zhovadilé státy rozhodly o nás bez nás, využili toho, že jsme malý a slabý stát a podepsali odtržení části našeho území. Mnichov předznamenal 2 SV, co bude znamenat Kosovo? Jakým právem brání Británie odtrhnutí Sev. Irska, Skotska apod.? Co Francie a Korsika? Co Kalifornie v USA? Proto říkám spáčovi FUJ!
25. 03. 2008 | 09:34

Vico napsal(a):

Pan Schwarzenberg je ve vládě, ale i v rámci celé naší politické scéně zjevením. Jeho postup vpřed na žebříčku popularity má jen jednu nepříjemnost, že sdílí tak blízkou společnost s panem Bémem. Ti dva na čele peletonu jsou skutečně různorodá dvojka. Kníže a jeho podkoní.
25. 03. 2008 | 09:36

Teofil Opyc napsal(a):

Henry: v tom je ten problém, ona existuje i nobilita ducha, která mnoha lidem (i když se tváří jako nafouklé bubliny...) schází; pro mne tedy pan Havel bude už vždy provždy a navždy "president" a pan Schwarzenberg "kníže"...
25. 03. 2008 | 09:40

Patrick napsal(a):

To: Ikena
Bohuzel, ale vas obdiv k Lafontain je na nespravnem miste. S timto typem si clovek nerad podava ruku. Sledujte proc se stalo, ze Linke ziskavaji popularitu, je to jen tim, ze SPD neumi ziskat sve volice svym programem a slabym vedenim. Odchod Münteho znamenal velkou ztratu pro SPD a tak se opet vynorili Nahles, v pozadi se Schröderem a v popredi s muzem, ktery na vedeni SPD jednoznacne nestaci.
Co kvituji, to je silny odpor vuci Stazi a tedy i Linke v starych zemich. Zde jde o signal zachovani socialne demokratickeho citeni a programu, nikoliv populisticke spojovani s nositeli hodnot komunismu. Demokracie v Nemecku - Hessen - nesnese nekoho jako je u nas velky Duce - spojim se i s Martany a takoveho cloveka odepisi, viz pani Y.
25. 03. 2008 | 09:48

Daňový poplatník napsal(a):

Mám v neúctě klouzání po povrchu, takže by mě zajímalo, jakým způsobem Schvarzenbergové historicky k majetku přišli, že dnes může Kája moralizovat, že by pilnou prací v dřevěné sekničce? A navíc se mi líbí ta kontinuita Kájových postojů, myslím si, že teprve uznáním Kosova se Rakousko-Uhersko (v zastoupení českého ministra vlezdoprdelismu)konečně vyrovná se Srbskem za zabití arcivévody Ferdinanda. Alláh je velký, heroin silný, nafta potřebná, a zbraně ve skladištích stárnou fyzicky i technologicky.Koho budeme napříště humanitárně bombardovat?
25. 03. 2008 | 10:02

Jura napsal(a):

Kosovo má podobnost s naší situací v r. 1918, kdy jsme získali samostatnost. Byl to rozpad c.k. Rakouska Uherska.A Kosovo chce být též samostatné - divíme se ? Jde totiž o podobný rozpad, ale v tomto případu Jugoslávie.
A vraždilo se tam už dost!
25. 03. 2008 | 10:09

chachar napsal(a):

pane hugo, srovnání mnichovské zrady s uznáním nezávislosti Kosova mi nepřipadá dost dobře možné, neboť jde o přesně opačné situace...dále považuji za silná slova, že souhlasit s nezávislostí je lezení do amerického zadku...slováci se také před časem svobodně a bez války oddělili,kdo v této situaci komu lezl do zadku? Nebyli to náhodou Saturňani Marťanům?
A nakonec prohlašovat o někom, kdo celý život prosazuje svobodu a samostatnost, navíc je z rodu, který byl u porážky diktátora Napoleona, že je morální odpad, je samovypovídající o autorovi...navíc vám vadí, že starší člověk u nudných diskuzí usíná...i vy jeden moralisto, přeji vám, abyste už nikdy neusnul, natož v důchodovém věku. Chachar
25. 03. 2008 | 10:14

mitnick - KOSOVO!!!!!!!!! napsal(a):

to hugo: Sorry, ale srovnávat samostatnost Kosova se Sudety je a) totální neznalost nebo b) lživej a podlej záměr.

Rozhodně nevím o tom, že by Čechoslováci ve 30. letech vyhnaly 600 000 Němců z jejich domovů, jako Srbové v Kosovu, když tam vtrhly srbské ultranacionální gardy.

Kosovo je z 90% Albánské. Může se nám to nelíbit, ale to je asi tak všechno, co s tím můžeme dělat. Albánci svůj původ odvozují od Illirů, což byla součást (provincie) Římské říše. Původně to byli dokonce křesťané. Čili tam byli daleko dřív, než nějací Slované, což je sice úplně špatnej argument, ale tak nějak v tvém duchu.

Rád bych Ti připomněl, že v roce 1918 se stejným způsobem odtrhla ČSR od Rakouska. V roce 1993 se pokojně odtrhli Slováci od nás. Žádné mezinárodní právo na to neexistuje, jak tvrdí pan Za-Orálek. Každý národ má právo na sebeurčení a je třeba to respektovat!

Jinak pan ministr to zdá se chápe, mám ho rád a přeju mu brzké uzdravení!
25. 03. 2008 | 10:15

alina napsal(a):

O objektivitě průzkumů agentury STEM se dá jistě pochybovat, zvláště v případě, kdy za peníze pana Pawlovského si pan primátor Bém může zajistit stálé nejvyšší místo na žebříčku popularity.
25. 03. 2008 | 10:16

Miloš napsal(a):

Přijde mi nelogické, že odmítáte kolektivní vinu i odpovědnost a právě z podhledu kolektivní viny posuzujete ty Linke. Asi nějaká výjimka. Jinak je mi pan Schwarzenberg také sympatický - až na radar a Kosovo - takže i já v tom mám guláš.
25. 03. 2008 | 10:19

Hynek napsal(a):

Z dosavadní diskuse vyplývá bezradnost diskutujících v hodnocení K. Schwarzenberga. I já jsem zatím bezradný. V.Klaus uznal, že se mýlil, když ho hodnotil negativně. Pro nás ostatní asi bude hodně znamenat postoj pana ministra v Čunkově a Kosové aféře. Počkejme si přinejmenším do 2. dubna.
25. 03. 2008 | 10:29

Ročník 53 napsal(a):

Juro a Mitnick, Kosovo se nepodobá českám zemím v roce 1918, ale Sudetům v roce 1918. Kosovští Albánci chtějí samostatnost na stejných principech, jako tehdy sudetští Němci.

Sudetským Němcům bylo vojensky zabráněno ve vyhlášení samostatnosti, Kosovským Albáncům nikoli.
25. 03. 2008 | 10:35

Strejda napsal(a):

Daňový poplatníku: Velice rád se zříkám Vašich daní,kterými přispíváte do státní kasy,už jenom Vaše oslovení "Kája" svědčí o Vaší úrovni.Kdyby se platila daň z hlouposti asi byste se nedoplatil.Panu knížeti Schwarzenbergovi přeji brzké uzdravení.
25. 03. 2008 | 10:42

KF napsal(a):

Pane Hvížďala Váš blog vychází z toho,že to co je kolem nás je to pravé a z této skutečnosti plyne i Vaše zařazení ve společnosti a názory na tuto jsoucnoct.Proto mluvíte o politice jako o řádném řemeslu.Já si na rozdíl od Vás myslím,že po umění a sportu/nepočítám kšefty s drogami a zbraněmi,případně náboženstvím/ je politika třetím oborem,kam se obrací ti co nemají na sport ani na umění,aby rychle vydělali nějaké penízky/a užili si je ještě na tomto světě/.To je důvod proč potřebují dostatek tupců,aby jim vládli,a média,aby těm tupcům nahradili mozek/protože,kdo má vlastní mozek,tak tyhle politické šašky nepotřebuje a ani jejich mediální ocásky/.Přeji Vám příjemný tanec na palubě TITANICU.
25. 03. 2008 | 11:04

ferdinandeste napsal(a):

Kníže Schwarzenberg je zjev v naší politice nevídaný, protože do ní nevstoupil pro peníze. Jestliže se v žebříčku popularity ocitl vedle Béma, určitě to nelze chápat tak, že oběma fandí stejní lidé.
25. 03. 2008 | 11:06

Valach napsal(a):

K.Schwarzenberg je momentálně podle těchto průzkumů popularity sice vysoko,ale jednoznačně mu k tomu "pomohla" jeho nemoc.Nepamatuji se, že by se nějak zásadně jako ministr zahraničí projevil.A až uzná Kosovo tak to bude rychlý sešup.
S K.Hvížďalou a jeho konstantním napadáním J.Čunka zásadně nesouhlasím a K.Schwarzenbergovi přeji brzké uzdravení.
25. 03. 2008 | 11:24

morskaapanna napsal(a):

Doufám, že se pan kníže zachová státotvorně a pro zdraví nejenom své opustí své ministerské křeslo. Tato vláda ho není hodna.
25. 03. 2008 | 12:06

Al Jouda napsal(a):

Karel Schwarzenberg přinesl do naší politiky trochu noblesy a morálky.Tato jeho zásluha není dosud plně doceněna.
Jen pro srovnání : Co přinesli do politiky Gross, Zeman, Čunek, Sládek,Julínek, Klaus a jiní ?
25. 03. 2008 | 12:10

František napsal(a):

Pane Hvižďala, proč pořád zatracujete pana Jiřího Čunka. Nechápu, že Vy nechápete.
Jinak komu čest, tomu čest, mám na mysli Karla Schwarzenberga, s tím s Vámi souhlasím.
25. 03. 2008 | 12:13

Bin Cherubin napsal(a):

morskaapanna:
to jako myslíte, že pobyt ve vládě panu knížeti uškodil na zdraví? Něco by na tom mohlo být, já na sobě též pozoruji již několik měsíců, že je to nějak s mým zdravím horší. K poslednímu zhrošení došlo po volbě prezidenta.
25. 03. 2008 | 12:24

morskapanna napsal(a):

Bin Cherubin:
a vy jste ve vládě nebo jste řadový pojištěnec? Jestli jste pojištěnec řadový, možná by to mohlo zajímat ministerstvo zdravotnictví.
25. 03. 2008 | 12:30

Bin Chreubin napsal(a):

morskaapanna:
hele, pozor na tenký led...vy si jako myslíte, že by Julínek měl zpracovat nějaký průzkum, jak se odráží vliv politiky na místním dvorku na zdraví občanů?
25. 03. 2008 | 12:39

Kraken napsal(a):

Je to velmi jednoduše vysvětlitelné a podobné s ohromnou popularitou pana Švejnara. Chování a jednání pana Schwazenberga je výjimečně slušné, neagresivní a dokonce vtipné. To samé si lidé slibovali od nástupu pana Švejnara do politiky. Nezáleží ani tak na tom, co zatím vykonali nebo mohli vykonat, ale na tom, jak vystupují a jednají. Pro mnoho slušných lidí je to dnes prïorita číslo jedna!!!!
Toužíme po slušnosti především.
Bohužel volba presidenta díky jednomu hlasu nás vrhla zpět do světa arogance, protože všichni napodobují svého nejvyššího šéfa.
Zůstal už jen pan Schwarzenberg,...bohužel.
25. 03. 2008 | 12:40

hugo napsal(a):

Pane chachare, kdybych usínal při volbě prezidenta, tak bych zvažoval odchod do důchodu. A od kdy tam žijí ti vzorní mafiání? Odtrhnutí Slovenska proběhlo v klidu, protože s tím všichni souhlasili a češi tam nikdy nežili. Odtržení českého království od Rakouska bylo také v pořádku. Následná buzerace německého obyvatelstva, které na tomto území žilo 1000 let českými úřady už v pořádku nebylo. Všude byli dosazení jen čeští zaměstnanci a to se samozřejmě nikomu nelíbilo. Proto slováci a němci se chtěli odtrhnout a nebýt občany druhé kategorie.
25. 03. 2008 | 12:44

morskaapanna napsal(a):

Bin Cherubin:
a on by to uměl?
25. 03. 2008 | 12:52

dej2 napsal(a):

Al Jouda.S Vašimi slovy musí soudný člověk jenom souhlasit.Několika slovy jste definoval komplexně naší politickou reprezentaci.Díky.
25. 03. 2008 | 13:04

Ivan napsal(a):

Nedomnívám se, že tento Váš článek bude většinově pochopen.
25. 03. 2008 | 13:04

tony napsal(a):

Dobrý den.
Pane Hvížďalo,Váš kolega pan Havlíček napsal....:Zle matičko zle,Švancemberci zde.......cca v roca 1850,(zemřel 1855)......Tony
25. 03. 2008 | 13:05

Bin Cherubin napsal(a):

morskaapanna:
to nevim, určitě by to zadal nějaké výzvědné agentuře nebo červenému kříži, ne?
25. 03. 2008 | 13:17

morskaapanna napsal(a):

Bin Cherubin:
a neměla by to dělat nějaká nezávislá organizace? na pokyn ministra by to nebylo to pravé ořechové...
25. 03. 2008 | 13:26

Bin Cherubin napsal(a):

morskaapanna:
a to jako myslíte jakou "nezávislou"? jediná nezávislá organizace je u nás jen Spolek přátel žehu. Hihi.
25. 03. 2008 | 13:31

morskaapanna napsal(a):

Bin Cherubin:
tak o té já nic nevím...
25. 03. 2008 | 13:41

Silvie napsal(a):

Já jsem jenom zvědavá, jak to s tou jeho důsledností nakonec dopadne, až se ocitne s Čunkem v jedné vládě.
25. 03. 2008 | 14:01

morskaapanna napsal(a):

Bin Cherubin:
no nevím, není Spolek přátel žehu finančně zainteresován na počtu sežehnutých? Tím by padla jeho nezávislost. Mám pocit, že závislí jsou všichni.
25. 03. 2008 | 14:16

Králíček napsal(a):

Je tu málo hlasů pro zachování celistvosti naší vlády zrovna v době, kdy se jí tak daří. To máte tak malou odpovědnost vůči budoucím generacím???
25. 03. 2008 | 14:48

Al Jouda napsal(a):

To Králíček : Jediné, co se vládě opravdu daří, je naštvání většiny národa.
25. 03. 2008 | 15:10

tahador napsal(a):

Pane Hvížďalo, Al Joudo a Krakene, vyjádřili jste i mé názory. Škoda jen, že naši politici hledají/nehledají (mnozí jsou bohorovní) vzory chování u "nepravých modelů".
25. 03. 2008 | 15:48

Jaroslav napsal(a):

Už se pozapomnělo, jak noblesní kníže multimiliardář Sch. nechal 7O zaměstnanců jím zprivatizované mirovické Tesly řadu měsíců bez mzdy a bez šance vůbec rozvázat pracovní poměr a jak ve správní radě zkrachovalé nadace Bohemiae spolu s Baťou, Salzmanem, Dlouhým a Zielencem zůstal viset státu 3 miliony na daních? To se to ministruje!
25. 03. 2008 | 16:51

Zbyněk Matyáš napsal(a):

"Ztrácejí stejně na důvěryhodnosti jako pan Čunek, když není schopen a ochoten předložit své účty nezávislému auditorovi a když netrval na tom, aby ho očistil soud."
Co to je za hloupost? Účty prověřila policie, snažila se důkladně, a k soudu se posílají obvinění z trestného činu.
25. 03. 2008 | 18:04

Zacheus napsal(a):

Mně osobně by zajímalo, jestli by si například G. Riceová dovolila spát v Kongresu USA v době, kdy prezident přednáší Zprávu o stavu unie. Považuji za ostudné a urážející ( bez ohledu nato, jak volba chvílemi probíhala), aby ministr zahraničních věcí této země spal při volbě hlavy státu.
25. 03. 2008 | 18:27

Důchodce68r napsal(a):

Pane Hvížďalo, také to tak vidím, přesně jak píšete. Nemám co dodat.
Snad jen trochu legrace - aby jí nebylo málo.
Asi jsem nějak opožděn ve vývoji, když se stále víc divím tomu, jak extrémně různě mohou lidé nahlížet na týž problém. Své děti jsem před tímto dost varoval, když si hledaly životní partnery. Dopadlo to nadmíru dobře, vesměs mají dostatečně shodný pohled na svět.
Před časem jsem četl o objevu určitého genu (téhož genu u člověka, savců a asi i u nižších), který rozhoduje o tom, zda jedinec bude nebo nebude mít "smysl pro domov". Mláďata zvířat se ano-ne vzdalují od hnízda, malé děti ano-ne utíkají daleko bez zábran a pocitu strachu, dospělým ano-ne dělá potíže například usadit se nadlouho v cizině. A podíl počtu jedinců s tím či oním genem je znám, a je shodný u všech savců, a není to 50%..
A teď vážně. Když se tak zamýšlím, jistě bude objeven i gen, který rozhoduje o "politické orientaci". (Přesněji spíše o toleranci, svědomí, skromnosti, citu pro spravedlnost, moudrosti, atd.- detaily nechme genetikům.) Bude to asi nějaká sekvence ribonukleové kyseliny, která bude buď pravo- nebo levotočivá ( ? a zda se toto bude s praxí shodovat ? a zda je riziko, že výskyt obou těchto typů bude 50/50% ).
Bezpochyby se u lidí dědí jakési diskrétní způsoby zapojení mozku, a tím pak i jeho funkce.
Také si myslím, že vliv výchovy je srovnatelně silný, a to ve věku od měsíců do asi šesti let (pak je pozdě). Ne abstraktní výchovy - vychovává konkretní člověk (matka), disponující konkretním typem myšlení (genem pravo-levo).
Ještě visí ve vzduchu otázka, který z děch pravo - levo genů bude považován za lepší. To je věc právě této diskuze. Asi by to měl být ten, který povede k větší životaschopnosti společnosti, tak se to hodnotí v přírodě. Počkejme si tedy na první výsledky genového inženýrství.
Pokud jste tyto "základy molekulárně genetické teorie politické orientace" dočetli až sem, přeji Vám příjemný večer a jasnou mysl ( tu mysl i sobě).
25. 03. 2008 | 18:32

Věžák napsal(a):

Co kdybychom už konečně začali posuzovat lidi ne podle toho, jestli jsou populární díky práci PR manažerů, prachům sponzorů, co jim platí Hvížďaly a jiné,

ale podle toho, co dělají pro nás daňové poplatníky a jaké mají přitom výsledky?

Ale to asi chci příliš moc ....
25. 03. 2008 | 19:46

Jochim napsal(a):

Zeptám se ještě jednou na tenhle text:
"Bodoval a boduje svými peprnými a přesnými postoji a výroky jako „ať jdou po Prčic, když chtějí stahovat plakáty s mou osobou“ či při prezidentské volbě o sobě řekne, že „uctivě spal“..."
Kdyby se takhle vyjadřoval jiný politik, také by takto bodoval, nebo by byl třeba arogantní, neslušný apod...?
Mám pocit, že se někteří intelektuálovávě chtějí s pana hraběte mírně potento...
25. 03. 2008 | 21:40

Sue napsal(a):

Knížecí zázrak se skutečně nekoná, jak už bylo řečeno výše ve velmi trefném příspěvku. Mnoho lidí se nachytalo na lidová slova myslivcova a vytvářením image, že je nad věcí. Vkrádá se myšlenka, že i ta reklama byla řízená anebo, že se kníže drží ministerského křesla z důvodu nějakého mindráčku ( např.vůči Rakušákům). Vždyť je senátorem a společensky činný, tak nuda by ho jistě nezastihla. Jako ministr sehrává opravdu nedůstojnou roli tlumočníka našim buranům, bez vlastní moci rozhodovat. Podle toho taky vypadá personální politika a poměry na ministerstvu.
25. 03. 2008 | 22:37

Anba napsal(a):

Kdyby byl p. Schwarzenberg opravdu noblesního ducha, tak by v této vládě nebyl.
Nic proti pospávání, kdo má potíže se srdcem, ten je unaven a špatně se mu okysličuje mozek, přesto by mohl za pomoci svých úředníků zastávat místo ministra dobře, ale ne v této vládě. Pokud měl pan ministr úkol od p. Havla zastupovat zelené v této vládě modrozelenočerných mloků a přihrávat USA a UCK, tak měl raději zůstat v zelených knížecích lesích a vyhnul by se nelichotivému křeslu vedle p. Béma.
25. 03. 2008 | 23:59

morskaapanna napsal(a):

p. Matyáš:
a proč se tedy KDOSI bál poslat kauzu pana Č. k soudu? Aby se náhodou nezjevila jeho andělská křídla v plné kráse?
26. 03. 2008 | 13:28

Pepa Řepa napsal(a):

Já se divím, že nikomu nepřijde spíš divné, když premier říká, aby se dva ministři dohodli mezi sebou. Ministři se přece nemají o čem dohadovat. O tom má snad rozhodnout premier.Nebo ne?
26. 03. 2008 | 14:21

morskaapanna napsal(a):

Pepa Řepa:
a nebylo by to riskantní?
26. 03. 2008 | 15:28

Králíček napsal(a):

Zacheus
On nespal, plakal.
26. 03. 2008 | 15:56

Zbyněk Matyáš napsal(a):

morskaapanna:
Dostat Jiřího Čunka před soud bylo zjevným cílem celé aféry. Z logiky čunkiády vyplývá, že jejím účelem bylo odstranění nového předsedy KDU-ČSL z vrcholové politiky. Trestní stíhání, jehož průběh by se mohl natahovat do několika let, by k tomu posloužilo spolehlivě bez ohledu na jeho výsledek.
26. 03. 2008 | 17:37

Pepa Řepa napsal(a):

To Králíček
Dobrý.

Ovšem podle této logiky, má náš milý kníže zvláštní syndrom.Když si sedne, tak pláče.Kdykoliv, kdekoliv.
26. 03. 2008 | 17:46

ivan napsal(a):

http://portal.justice.cz/so... důležitá čunkologická informace :)
26. 03. 2008 | 19:41

Pepa Řepa napsal(a):

To morskaapanna
Ať si teda střihnou. Kámen, nůžky, papír.
27. 03. 2008 | 09:01

Mattie Luedeman napsal(a):

Excellent article that http://www.ds-jiecheng.com will provide the incentive and http://www.huxi-cable.com/p... basis for my works. http://www.ejaisolar.com I wonder if I can mention the article as http://www.chinajmdq.com a bibliographic reference in my work. Very interesting and http://www.chinalasiji.com useful information! It's pity that such occasions are still exist in the world, but we should act all http://www.huxi-cable.com/s... together for to prevent them. Thanks.
13. 08. 2010 | 03:35

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy