Obnovíme koncentrák v Letech?

07. 07. 2008 | 13:49
Přečteno 4736 krát
I tahle myšlenka musí člověka nutně napadnout, když si přečte to, co napsal do Mladé fronty Dnes Rudolf Blažek, náměstek pražského primátora. A povinností komentátora je dávat takové nápady do historického kontextu a upozorňovat na jejich zvrácené nebezpečí.

Koncentrační tábor v Letech u Orlíka nad Vltavou byl totiž místem, kde se koncentrovaly, tedy shromažďovaly „unpassungsfähige Elementen“, nebo jak se říkalo za komunistické totality „závadoví občané“. Překlad slovního spojení z fašistické totality zní: Nepřizpůsobivé elementy, a to je právě slovník, kterým k nám promlouvá zástupce primátora hlavního města Prahy. Zřejmě o tom ani neví, ale to ho zajisté neomlouvá. Protestovat musíme my, co o tom něco víme a musíme úředníka upozornit na to, k jaké tradici se hlásí, protože víme, jak takové tendence vždycky skončily, a sice stavbou nějakých izolačních zařízení.

Zákeřné nebezpečí tohoto způsobu zjednodušeného myšlení je totiž v tom, že od trestání či vyhánění jinak vypadajících a jinak se chovajících k trestání jinak myslících, není nikdy tak veliký krok, jak se v první chvíli zdá.

Jazyk vždy odhaluje skryté úmysly mnohem dříve, než přicházejí nebezpečné skutky, neboť ukazuje jakým směrem se ubírá myšlení těch, kteří ho používají. Zatím hovoří magisterští úředníci o trestání odhazování žvýkaček a nedopalků, krmení holubů, chození se psy bez vodítka, jinde chtějí pokutovat nedobře upravené zahrádky a v dalším městečku zase ty, kteří vybírají popelnice. Jak ale úředníci musí vědět, tito lidé ze sociální periferie na zaplacení pokut nikdy nebudou mít: nebudou-li mít u sebe tisíc korun, což nebudou, budou předvoláni na úřad, kde jim hrozí pokuta až do 30 tisíc korun, což je zase suma, kterou nikdy ani neviděli, a tudíž budou kriminalizováni a posílání do již tak nestoudně přeplněných věznic.

Zajímavé je, jakou krátkou mají tito úředníci paměť, protože úplně ze stejných důvodů v generaci jejich rodičů byli v tehdejším Československu kriminalizováni nejprve páskové, máničky, tehdy ještě cikáni a ti, co neměli zaměstnání, a nakonec disidenti, tedy rovněž lidé, kteří „svou jinakost dávali na odiv“ (Merkéta Reedová ze SNK ED) a byli odpadlíky či odštěpenci, jak zní překlad slova disident.

Nebudeme-li včas a hodně hlasitě teď křičet, může časem být kriminalizován i ten, kdo magisterské úředníky kritizuje a kruh se uzavře. Dobrovolně se vrátíme tam, z čehož jsme utekli, protože v totalitě se nám asi žije nejpohodlněji. Chováme se jako staří kriminálníci, kteří před zimou schválně něco ukradnou, jen aby je zase zavřeli, protože ve svobodném světě neumějí žít. Máme z něj strach a nevíme, že jinakost tvoří pestrost a ta je znakem svobody a je i tím, co se nám líbí na New Yorku nebo na Paříži, kam jezdíme přece obdivovat i clochardy, kteří jsou rovněž „nepřizpůsobiví a závadoví.“

Zařadíme-li zbytky totalitního myšlení v nás do ještě živého evropského kontextu, zdá se, že do svobodného světa spíš než barevní a nevoňaví lidé z periferie nepatří úředníci z magistrátů a obecních úřadů, kteří vymýšlí vyhlášky za pomocí totalitního slovníku.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Pobo napsal(a):

(Autorovi:)

Nevím, ale nějak jsem se z článku nedozvěděl co vlastně R.B. v MfD napsal.

Stačil by odkaz nebo alespoň citovaná jedna věta, ale takhle nevím o co jde (a hledat na idnes si mi nechce - čas).

Tak snad příště..., hezký den
07. 07. 2008 | 14:16

Terry napsal(a):

Za Reichu „unpassungsfähige Elementen“, za komunistické totality „závadoví občané“, a nyní opět oficiálně v různém spojení "nepřizpůsobiví" (stačí zadat do Googlu): ("Severočeský Jirkov chce více chránit obyvatele před nepřizpůsobivými spoluobčany", "Nepřizpůsobiví opět zdarma, ostatní zaplatí"..).
Ale na vládní úrovni (Džamila Stehlíková a spol.) se jaksi optimisticky předpokládá, že se nepřizpůsobiví dobrovolně přizpůsobí. Zvláště když se jejich "nepřizpůsobení" dlouhodobě toleruje a omlouvá, často vydává za charakteristický rys jejich naturelu. Spíš mám pocit, že z pohledu politiků, neschopných tento problém jakkoliv řešit, by bylo nejlepší, kdyby se většinové slušné obyvatelstvo "přizpůsobilo" nepřizpůsobivým. Ale to by pak přestal tento stát fungovat.

PS. Stejně stát do té "nefunkčnosti" díky "neřešení" pomalu a tiše směřuje: za 50 let tady vzhledem k demografickému vývoji bude víc "snědých nepřizpůsobivých" než bílých "slušných" (v některých oblastech je už pří daleko menším poměru soužití nesnesitelné a hádejte, kdo "ustupuje"?).
Mj. se podívejte na http://www.inbrno.cz/view.p... a http://www.denik.cz/z_domov... .
Taková "opatření" (ještě chybělo vyhlásit mobilizaci!) také budou zahrnuta do soudních nákladů?
07. 07. 2008 | 14:37

JH napsal(a):

je to reakce na článek?:
/Za popíjení na ulici začaly v Praze padat pokuty/
Pokud ano, je pan autor celkem přísný ve svých závěrech...ale nejde je myslím výrazně rozporovat...ale na druhou stranu alkáči vopravdu dělají někde hroznej bordel...
07. 07. 2008 | 14:39

vlk napsal(a):

Pane Hvížďalo, předpokládám, že máte na mysli tenhle článek http://zpravy.idnes.cz/za-p...

Neb jiný jsem nenašel. Pokud ano, promiňte , ale to jste nepřehnal trochu. To jste přehnal hodně.

Pokud vím, plivnout na chodník v Singapuru je trestáno zbičováním. A spousta podobných , svobodomyslných aktivit.
Tomu zbičování jsou podrobováni, světe div se, i Američané,britové a podobní. Bez pardonu a výjimky. Já osobně souhlasím se Singapuřany.

Takže nemám žádný problém ani s pražskou vyhláškou. Zkoušel jste někdy projít takhle před Hlavákem? a pokud ano, líbilo se vám to?

Pokdu ne, jak byste to řešil Vy?

A s těmi Lety - no tak to je úlet. Ve Vašem případě dost nevídaný úlet.

Snad příště už to bud e zas standardní Hvížďala.
07. 07. 2008 | 14:40

neo napsal(a):

Ta vyhláška má své opodstatnění.

Praha je zabordelená vajgly a jiným humusem, ochlastové se válí po lavičkách a to vše jistě ke kráse Prahy nepřispívá.

Pokuty bych dal trojnásobné a kdo by nezaplatil, dostal by oranžvestu a šel by pulírovat.

Náklady na úklid jsou mnohamilionové....
Zkuste se projít tzv. Sherwoodem u hlaváku.
07. 07. 2008 | 15:02

Ivan Hochmann napsal(a):

Kdyby se vyjádřili všichni lidé,kterým se nelíbí pravidla nastavená politiky a jejich podřízenou smečkou státních úředníků,- to bychom se divili pane Hvížďala.Mimochode těch státoposkoků je prý už bezmála 900.000 kusů.Divíte se,že se naží vymýšlet hovadiny,když se oslíček pořád ještě třese?(pochopitelně na úkor jiného - chybějícího).Na druhé straně začíná vadit totální devastace životního prostředí různými individui,které za komunistů nebyly ani vidět.Dnes mají pole působnosti (díky zludrařilosti celé společnosti) otevřené.

Jinak ale pane Hvížďalo - co s tím máte společného Vy?
Provozujete komunální satiru ?
Nebo máte zájem o koncentrák v Letech? Připadáte mě jako ta oranžová squadra v parlamentě,které se nelíbí,nic co vymyslí vláda odpovědná za vedení státu.
Apropó zde v parlamentě se tvoří páteřní struktura zákonů a vyhlášek,které korigují chod státu. Posviťte si raději svým novinářským reflektorem na kováře.Kovaříčkové nebudou vymýšlet hovadiny,když to pan mistr nedovolí.

Nebo si na kováře netroufáte?
Ivan.
07. 07. 2008 | 15:27

mleziva napsal(a):

Za První republiky (tedy žádný nacismus ani komunismus) to byly "osoby práce se štítící" (viz Ottův slovník naučný) a podle toho se také s nimi nakládalo. A někteří z nich také skončili v Letech, který byl v té době vybudován jako kárný tábor (zneužitý byl až za Protektorátu). Zkrátka každá doba má pro parazity jiné pojmenování, ale paraziti zůstávají stále stejnými parazity.
07. 07. 2008 | 15:31

Rejpal napsal(a):

Souvislosti mezi koncentrákem v Letech a snahou radních o lepší pořádek v Praze, jak je vidí pan Hvížďala, naprosto nechápu a patrně ani žádné nejsou. Naopak si myslím, že je třeba ještě mnohem víc přitvrdit a lépe dbát na pořádek ve městě.

Není to jen alkohol, cigarety, výkaly a zvratky v ulicích. Mně zvláště vadí nezodpovědní pejskaři. Nehojící se kousnutí do nohy starého člověka malým čoklem bez náhubku totiž může končit i amputací nohy. Že mnozí pejskaři své miláčky naprosto nezvládají snad chápe i pan Hvížďala.
07. 07. 2008 | 15:34

Kritik napsal(a):

Pod zdánlivě přitažlivým heslem "uděláme tady ordnung (pořádek, řád)" začal Hitler svou destruktivní kariéru. Kdo by neměl rád uklizeno a koho netěší (bohužel), aniž by se dříve podíval pod svůj práh, když může na druhého ukázat a říci "on za ten svinčík může"?

Lze plně souhlasit s autorem příspěvku. Nelze v těch pedantských předpisech o pořádku vidět skrytou hrozbu nastupující totality? Nebo si snad úředníci myslí, že nyní bude jeden druhého hlídat, zda po sobě neuklízí?

Přitom by se mělo začít od těch "správců pořádků". Stačí, aby si udělali čistotu uvnitř jich samých, šli příkladem a drželi alespoň stráž u svých úst, z nichž tak často vychází hrůzný obsah jejich srdcí (ústa jsou zrcadlem srdce).

"Však to, co z úst vychází, jde ze srdce, a to člověka znesvěcuje".
"Dobrý člověk z dobrého pokladu svého srdce vydává dobré a zlý ze zlého vydává zlé. Jeho ústa mluví, čím srdce přetéká."
07. 07. 2008 | 15:45

Čochtan napsal(a):

anpassungsunfähige Elementen !
Za těch 11 let v Německu by se Vám taková chyba neměla stát !

A co vůbec napsal ten chudák kritizovaný ?

Tábor pro osoby práce se štítící by nebyl marný. Jenže ten v Letech by nestačil pro tolik set tisíc.
07. 07. 2008 | 15:50

bay napsal(a):

děkuju vlkovi za odkaz... jinak bych se z tohohle chaotického textu neměla šanci dozvědět, která bije...

Reakce pana Hvížďaly mi přijde přehnaná.
07. 07. 2008 | 16:01

tomas napsal(a):

to vlk, rekl bych, ze singapur prochazi vyvojem od utahnutych oprati k pozvolnemu povolovani, tedy opacnym smerem nez u nas, kde chceme trosku z te svobodomyslnosti ubrat. v singapuru jsem byl pred tydnem, tak mi , dovolte, jenom drobny postreh ze zeme, kam jeste v sedmdesatych letech nepousteli napr.ty, ktere bychom u nas nazvali manickami. pulnoc, orchard road, exkluzivni trida plna nakupnich, a hodne drahych, obchodaku, pred orachard towers, ktere charakterizuje jiz jejich prezdivka dve veze plne k.rev obsazuji vsechy volne lavick yprostitutky z thajska, filipin, vietnamu atd. cinska ctvrt, od posledni navstevy zde zase pribylo baru plne filipinek. ctyri policiste prichazeji na orchard road apo kratke debate si odvadeji jednu filipinku sebou, ostatni holky jim amvaji, anglican, ktery ma uz trosku nabrano a rozvaluje se na zemi, atke. to neni tak uplne obraz sesnerovaneho statu, i kdyz prijde rano a vse jde zase ve sporadanych kolejich,ale singapur se v souicasnosti snazi nalakat dalsi zahranicni odborniky tak si je vedom, ze jim musi doprat toho, za cim by jinak jezdilki napr. necelou hodinu lodi na indonesky ostrov batam. navic, kdyz neco nemuzeme porazit, proc bychom na tom nevydelali
07. 07. 2008 | 16:29

JF napsal(a):

Pane Hvížďalo, moc pěkně jste to napsal!

Z reakcí některých čtenářů (vlk, neo, mleziva, Rejpal) jde strach...
07. 07. 2008 | 16:36

ferdinandeste napsal(a):

Kritika je potřebná, ale užitečnější je s návodem jak to udělat lépe. Z bezdomovců nikdo pokutu nevymámí, tak je to opatření bezzubé.
07. 07. 2008 | 16:43

Imhotep napsal(a):

pro kritika:

Zajímavá úvaha. Díky :)
07. 07. 2008 | 16:53

vlk napsal(a):

JF

konkrétně- v čem jd e z mé reakce strach? Docela mne to zajímá.
07. 07. 2008 | 16:56

mleziva napsal(a):

JF: a mne by to také zajímalo...
07. 07. 2008 | 17:00

alena-m napsal(a):

Zajímavá debata a článek
určitě je potřeba se zamyslet
v širším společ.kontextu!?
07. 07. 2008 | 17:02

Student napsal(a):

Problém je v tom, že stát nevyžaduje od úředníků a strážníků myšlení. Oni jsou zvyklí pracovat pouze podle přesného návodu. Nerozeznají turistu, který si koupí jedno pivo od ožralého pobudy.
Stejně chybný postup zavádí ale stát ve všech oblastech. Dokonce těm strážníkům i zakazuje myslet.
07. 07. 2008 | 17:36

JP napsal(a):

paní Aleno, nejsem si jist jestli zdejší vymetači špíny a tzv. nepřizpůsobivě odlišných vůbec budou myslet na nějaký kontext.
Uvidíte asi bohužel co se sem v podvečer nahrne za "upřímně nekorektní" debatéry přilákané pouhým slovem Lety.
07. 07. 2008 | 17:36

Gerd napsal(a):

Pane Hvížďalo,
vzal jste si do titulku problematiku tábora v Letech, poněkud nefér ke zvýšení čtivosti Vašeho blogu. Nynější vepřín v Letech, dříve koncentrační tábor je majetkem soukromé společnosti a kdokoliv s ním chce cokoliv dělat, musí získat souhlas vlastníka nebo nemovitost od vlastníka koupit. Vše ostatní je jen mlácením prázdné slámy.
07. 07. 2008 | 18:27

Čochtan napsal(a):

Nynější vepřín v Letech, a dřívější koncentrační tábor také poblíž Let, nemají spolu nic společného. Ani to místo ne.
07. 07. 2008 | 19:28

insurgentes napsal(a):

Současná pozvolná opětovná totalizace sice vůbec nevadí všem vyznavačům obecného "pořádku", jakými jsou tady např. vlk, ale i v reálném životě jich znám dost, a světe div se, i mezi mladými a myslícími lidmi, mně nicméně vůbec nepřipadá, že by to pan Hvížďala se svým varováním nějak přeháněl.

Pravda je bohužel smutnější než jen nějaká zase nová blbá vyhláška, a je v článku naznačena: jsme národ, který si totalitu zaslouží, protože ji podporuje. Dělá nám tak dobře omezovat druhé, že jsme kvůli tomu ochotni omezit sami sebe.
07. 07. 2008 | 20:33

Petr z Tábora napsal(a):

Pane autore, ty restrikce které vytýkáte pražskému magistrátu jsou v řadě světových měst a městeček naprosto běžné a fungují a nikdo se jim nediví. A my Češi se divíme, jaký tam mají "pořádek". Můžeme tak leda diskutovat jak přiměřeně přimět lidi k jejich dodržování. Jste určitě větší příznivec zahraniční kultury než já, ale skutečně nechápu Vaši kritiku.
To bylo k obsahu a k formě - ten pracovní tábor v Letech - chápu nutnost zaujmout čtenáře, ale až Vás příště něco podobného napadne, poseďte, zabavte se něčím příjemným a počkejte až Vás ten nápad zase opustí....
07. 07. 2008 | 20:34

insurgentes napsal(a):

To je jasný, Péťo z Tábora, že to nechápeš. Za komančů například byla perfektní evidence pohlavních chorob, a kdo byl diagnostikovanej, musel udat svoje partnery a těm přišla obsílka, aby se taky dostavili na léčbu. Měli jsme jednu z nejnižších incidencí STD na světě! Jo, kde sou ty časy!
07. 07. 2008 | 20:55

Petr z Tábora napsal(a):

To insurgentes: (něco jako vzpřímený ?, latina mě již opustila)
Konstatování sedí, ale nabízím další pohled: Do české kotliny se nedostalo mnoho cizinců a ještě méně našinců s jejich vysokými devizovými přísliby mělo šanci si něco "uhnat" v cizině. Nyní máme větší svobodu cestování a možností dalších zážitků. Záleží na nás, jak jsme odpovědní ke svému životu a to nejen v této oblasti. Nu a hoši mého věku už na dračku nejdou, takže bych se měl bát spíše něčeho jiného...
07. 07. 2008 | 21:42

Míla napsal(a):

Myslím,že bezdomovci, clochardi a jiní nepřizpůsobiví mohou být v klidu. Protože z těch nic nekape. Alespoň ne ve smyslu finančním. Desetitisícové, časem pak statisícové pokuty za žvýkačku, vypadlou z úst(třeba v němém úžasu) či za to , že pejskaři o pár metrů uteče jeho Alík, jsou určeny pro nás, trochu ukázněnější. Ještě rádi zaplatíme pár stovek či tisícovek s pocitem, že jsme z toho vzhledem k možné výši pokuty vyvázli lacino. A obecní kasa se bude pěkně plnit.
07. 07. 2008 | 21:52

Charlie napsal(a):

pánové,

když už jsme v těch vyhláškách, nebylo by dobré vydat též vyhlášky na arogantní úředníky a bafuňáře práce (poctivé) se štítící?

Myslím, že za ušetřené peníze bychom si mohli dovolit čistá městečka. A ještě bysme si ušetřili nervy a čas.
07. 07. 2008 | 23:44

Imhotep napsal(a):

věcná poznámka:

Poloha tábora v Letech a poloha současného vepřína se svojí polohou kryjí pouze částečně. Budovy tábora ale rozhodně nebyly v místech současných budov vepřína. Existuje letecká fotografie, která velmi průkazně dokumentuje, že překrytí bylo v oplocených částech.
08. 07. 2008 | 00:21

juvel napsal(a):

Kritik tady připoměl, že heslem "uděláme tady pořádek" začal Hitler svou kariéru. Divím se, že p. Hvížďala, kritik, insurqentes a j. neznepokojuje, že i oni mohou svojí bezbřehou, nezodpovědnou tolerancí připravovat cestu něčemu podobnému. Kyvadlo má tendenci se z jedné extrémní polohy přehoupnout do druhé extrémní polohy. Moudrost a vlastně i život spočívá ve vyváženosti.
08. 07. 2008 | 07:52

jarpor napsal(a):

Juvel

Hezky jste to napsal, krátce a přitom velmi výstižně. Díky.

Taky mám ten dojem, že obě strany - odpůrci i zastánci oné vyhlášky argumentují tak, že to ženou tak trochu do extrémů. Trochu "selského rozumu" by oběma stranám neškodilo - jestli má smysl něco k Vámi vyslovenému dodat.

Hezký den
08. 07. 2008 | 08:05

Rejpal napsal(a):

Zdá se, že nejen pro pana Hvížďalu, ale i pro mnohé nicky jsou požadavky na pořádek a ohleduplné chování k návštěvníkům a spoluobčanům ve městě nepřijatelné a totožné s omezováním osobní svobody podobně jako tomu je v totalitních státech.

Zřejmě stojí za to diskutovat nejen, kde končí svoboda jednoho a začíná svoboda druhého, nýbrž také jaké chování lidí je pro většinu ostatních ještě přijatelné a které již nikoliv.

Myslím si také, že různé tradice v chování lidí a jejich přístup k pořádku jsou rozhodující. Stačí porovnat si třeba, jak pěkně jsou květinami vyzdobeny balkony a okna v některých sousedních zemích a jak v Česku. Hned budeme vědět, na čem jsme.

Úprava bydlišť a pořádek nejsou doprovodným znakem totality, nýbrž výsledkem výchovy a vztahu lidí ke svému okolí a k spoluobčanům.
08. 07. 2008 | 08:33

StandaT napsal(a):

Já bych tento článek komentoval parafrází na jeden, jinak úsměvný film. Přišel rozkaz: Muž s koženou brašnou nesmí projít! No, a Vy ste, pane Hvížďalo, zastřelil pošťáka.
08. 07. 2008 | 08:51

mleziva napsal(a):

juvel: To, že máme demokracii, ještě neznamená, že si každý může dělat co chce. Demokracie prostě není anarchie. Na druhou stranu tvrdý postih za každou maličkost je také cestou do pekel. Zkrátka páni politici nemusí nic vymýšlet, stačí v tomto případě v podstatě opsat naše prvorepublikové zákony a vyhlášky, kde to všechno bylo vcelku dobře a přijatelně řešeno.
08. 07. 2008 | 08:55

juvel napsal(a):

pro jarpor: beru na vědomí, že v tomto smýšlíme stejně - těší mě to

pro mleziva: těší mě, že rovněž vidíte potřebu vyrovnanosti a vyhýbání se extrémům při správě věcí veřejných
08. 07. 2008 | 09:21

buldata napsal(a):

Autorovi,který umí smíchat jablka a hrušky:

„Pořádek muší bejt!“,řekla babička a kopla hovno pod postel.A bylo uklizeno.

Ostatním:

Mám za to,že málokomu se líbí nepořádek(snad vyjma akademického).I když někomu je to možná jedno,neb má jiné starosti.
Přesto myslím,že oku lahodí například ulice ve městě,kde nepoletují papíry,neběhají potkani,kde nejsou hromádky odpadků,ulice bez vajglů a povalujících se podivných existencí.Ulice vybydlených domů a otřískaných fasád dobré náladě nepřidají.
Uklizeno,čisto a bezpečno v ulicích měst není zas až tak nacistické,i když by se to možná líbilo i Hitlerovi.Kdo ví?
Totéž týká se přírody,lesů,vod a strání.Přírodní krásy jsou krásné právě proto,že jsou odpadků a nepořádku různého prosté.Krajina vůkol,nezasažená exhalacemi,smradem a hromadami odpadků působí na duši lidskou blahodárným dojmem.
Jen v prostředí čistém a příjemném může očistit se i duše lidská od nánosů duševní nečistoty,které je v našem světě požehnaně.Snad právě proto se mnozí lidé snaží o to,aby jejich příbytky byly pěkné, pohodlné a vždy uklizené.Aby se v nich cítili dobře.A mají-li pořádkumilovnost v krvi,snaží se i o pořádek ve svém okolí.Ne proto,aby tím někoho diskriminovali,omezovali a jinak trápili.Ale proto,aby zkrátka bylo čisto a příjemno všude kolem a to tak,že všem.
Jsou i lidé,kteří zvysoka kašlou na snahu ostatních a chovají se jako hovada prostá,neuznávajíc zavedená pravidla a i obyčejná úcta k práci ostatních je jim cizí.Sviní okolí a kam šlápnou,tráva neroste.Neváží si ničeho s výjimkou sebe sama.A možná,že ani toho ne.
Kvůli nim je nutno vymýšlet různé předpisy a zákazy i postihy.
Současně jsou však takoví lidé v naší společnosti podporováni a dostává se jim řady výhod a podpory oficiální.Což je skutečnost nemotivující.Ba,je to skutečnost tristní.

Koncentrační tábor v Letech se stal koncentračním za protektorátu.Pan autor by tuto skutečnost mohl,při své inteligenci,laskavě vzít v potaz.S dnešní situací to má pramálo společného.A vepřín?Co má kdo proti vepřům?Mají snad vepři zásluhu na tom,jak se chovají lidé?
08. 07. 2008 | 13:02

Pepa Řepa napsal(a):

Autor mě velice překvapil. Očekával jsem, že se dozvím kdo zase umřel. Specialista na nekrology nezklamal. Koncentrák v Letech.

Pane Hvížďalo, až budete mít chvilku, klikněte si jen na tituly článků, které jste v poslední době napsal.Jste jak hřbitovní plačka.

Zřejmě přijde obvyklý letní trojboj: Čunkofleky-prasečák-omluva za odsun.
Nejsem takový optimista jako nadkolega Vlk.Tento článek není úlet. Ten sešup s vámi je trvalý. Jste šťastný čověk, že si to neuvědomujete.

Těším se, že to probereme v nějakém útulku pro senily, kde se zřejmě setkáme.
08. 07. 2008 | 15:55

jarpor napsal(a):

buldata

Přesto, že jsem již "své" napsal, nutkání vyseknout Vám za příspěvek poklonu jsem nakonec neodolal. Činím tak rád.

Hezké odpoledne
08. 07. 2008 | 15:59

Pat napsal(a):

Trestání těch "jinak se chovajících" tu bylo a bude, protože bez něho by nastalo obecné bezpráví a chaos.
Jen ta hranice mezi trestaným přečinem a tolerovanou jinakostí by měla být nastavena tak, aby byl umožněn bezproblémový život těm, kteří v daném ohledu nikomu do jeho práv nezasahují.

Když je ta hranice státní mocí deformována, deformuje se i v myslích lidí. Jenže opačně, než bylo záměrem. A lidé zvolna začínají říkat něco jiného než si myslí...
08. 07. 2008 | 20:38

Petrucciani napsal(a):

Nemuzu si pomoct, ale pan Hvizdala ma pravdu, ze ta vyhlaska vubec nic neresi, jen je nasiraci. Viz. priklad, jak lehce se dostat k pokute: Chteli byste si treba zakoupene pivo v v plechovce z obchodu vypit nekde ve stinu na lavicce v parku, protoze nechcete sedet v zahulene restauraci a zahradka pobliz nikde zadna neni nebo neni ve stinu, pripadne tam neni volne misto. Samotna vyhlaska jen slouzi k vykazani prace urednika. Nic na poradku nezmeni, spis otvira cestu k novym vyhlaskam, treba tem, jak nalozit s neprispusobivymi obcany (tam muzeme casem zahrnout kohokoliv, treba i mrzaka na koleckovem kresle, ktery se rozhodne si dat pivo venku mimo restauraci). ;o) Ukazka toho, jak takova vyhlaska bude v praxi fungovat byla minule utery na CT1 pri soutezi TAXI, jestli ji znate. Mlada pohledna, docela inteligentni blonkynka, po zastaveni taxiku odrolovala tmave okynko a mrskla vyzvykanou zvykacku ven z taxiku a okynko suverene bez studu zatahla. Mate pocit, ze ji osazenstvo taxiku neco na to reklo nebo treba samotny moderator souteze Hama? Asi to bylo tim, ze ta slecna nespadala do uredni kategorie neprizpusobivy (mela barvu pleti bilou, nebyla spinava a nesmrdela, ale smrdela korunou, to jo, a nesmrdel tam v tu chvili policista). ;o) Kdyby tam byl, tak bych si na jeho miste pockal az slecna z taxiku vystoupi. Dal by ji facku (ta vetsinou zafunguje, rychle si ten dotycny vzpomene proc ji dostal) a donutil ji, aby zvykacku ze zeme zvedla, dala do pusy, zvykala ji tak dlouho, nez najde odpadkovy kos, do ktereho ta zvykacka patri. Myslim, ze by to melo vetsi prevencni ucinek, nez ta tisicovka pokuty. ;o) Prave v tom bych videl ucinek prevence, ale ne v tom, ze si pokutou pres vyhlasku usnadnim zivot na neprizpusobivych obcanech. Ti stezi maji na pokuty, ac se my, prizpusobivi obcane se chovame stejne, jen si to nechceme pripustit a hledame viniky jinde. Tem neprizpusobivym je putna kolik ten prestupek stoji na miste nebo az sis jej predvolaji na urad. Do te doby tech prestupku budou mit uz nekolik.
12. 07. 2008 | 15:25

karel napsal(a):

diky za clanek!
22. 07. 2008 | 08:44

k0l3n1 napsal(a):

Na fasizuici sklony je nutne upozornovat jiz v zacatcich. Proto dekuji autorovi za clanek.
Precetl jsem si zde komentare a zase mi je blivno pri pomysleni na to, jake lidi vychovava dnesni konzumni kapitalisticky system. Lidi topici se v mindracich o tom, ze jsou dobri, protoze pracuji, myji se a maji dobre hadry. A ostatni by meli byt take tak dobri jako vy a delat to co vy - a myslet jako vy... Netolerance k jinakosti, k jinym zivotnim stylum a subkulturam a vedomi zajate predsudky. Je toho spoustu, pres rasismus, sexismus, nacionalismus a homofobii az po vylozene totalitni sklony. Libila by se vam nulova tolerance ke vsemu odlisnemu, ke kazdemu, kdo nevyznava vase hodnoty.
Pojitkem toho vseho je nenavist, nepochopeni a sobectvi. Jste tak zaslepeni svou vizi spolecnosti, kde se budou vsichni chovat tak dokonale jako vy, ze zapominate, ze jini lide maji jine myslenky a jine veci jsou pro ne prioritou a proto je chcete trestat - a pritom jsou to stejni lide jako vy.
25. 07. 2008 | 19:17

odchudzanie napsal(a):

I see a lot good quality articles here
<a href=http://odchudzanieskuteczne.blogspot.com>skuteczne tabletki na odchudzanie</a>
02. 04. 2011 | 15:55

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman J Janeček Karel · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin P Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy