Topolánek a jeho cesty

10. 07. 2008 | 07:02
Přečteno 9343 krát
Minulý týden se pan premiér Topolánek zase rozzlobil na novináře, protože kritizovali jeho cestování vládní letkou na lyže a na fotbal a ptal se, jestli má jezdit raději stopem nebo parníkem. Rovněž přečetl seznam výhod, na které má právo a dodal, že z toho velkého výčtu využívá sotva třetinu. Problém je ale jinde a nejlépe ho objasníme, když se podíváme, jaká pravidla platí v zahraničí. V zásadě je možné pro tento problém rozeznávat tři modely: francouzsko-italský, německý a skandinávský.

Ve Francii platí jednoduché pravidlo: na služební cestu služebním letadlem a na soukromou cestu za soukromé prostředky. Z toho vyplývá, jak mi napsal Jacques Rupnik, že fotbal, kde navíc nehraje národní mužstvo, nelze nikdy považovat za služební cestu. Ve Spojených státech je to ještě přísnější: použití i jen služebního telefonu k soukromým účelům (třeba zavolání manželce) zaměstnanci prezidentské kanceláře je považováno za trestný čin.

Současný francouzský prezident Sarkozy se dostal do nezvykle složité situace jen proto, že využil pozvání přítele-podnikatele, strávit několik dní na jeho soukromé jachtě, neutrácel tedy státní peníze. Podobně byl pod palbou novinářů, když využil soukromého letadla jiného přítele, protože se mu vytýkalo, že může vzniknout podezření, že podnikatelé za tyto služby budou vyžadovat protislužby, a již jen takové podezření ohrožuje nezávislost prezidenta.

Sarkozyho sklon pohybovat se na pomezí mezi soukromým a veřejným, který je v příkrém rozporu s francouzskou politickou kulturou, ho taky stál prudký pád popularity.

Podobně je tomu v Itálii, kde - jak mi sdělil Václav Bělohradský - málem jeden ministr musel odstoupit, protože použil vládní letadlo, aby si zaletěl na ryby. A v tomto případě ani tak nešlo o peníze, ale o čas, chtěl se na letištích vyhnout celním formalitám: vládní letadla přistávají na zvláštních terminálech, kde je velice jednoduché a rychlé odbavení.

Úplně jednoduché to má podle Jaroslava Šonky německý prezident a kancléř či kancléřka. V Německu (stejně jako ve Spojených státech) tito lidé podléhají zvláštním bezpečnostním předpisům a jiným než vládním letadlem či autem se kamkoliv přepravovat nesmí. Tato pravidla ale platí jen pro ně, vezme-li si takový státní činitel sebou do letadla ženu nebo děti, musí za ně zaplatit.

Pravidla jsou přísná: Sám se pamatuji, že když jednou paní profesorka Süsmuth, jako předsedkyně bundestagu, tedy parlamentu, nechala odvést manžela svým služebním autem tuším z Bonnu do Frankfurtu, musela kvůli tomu málem odstoupit.

Skandinávský model je naopak ještě liberálnější, jak na to často upozorňuje v Českém rozhlase náš skandinávský dopisovatel pan Sniegoň: tam je práce v politice považovaná za obyčejné civilní povolání, jako práce v čistírně či na obecním úřadu, a proto žádné zvláštní výhody tam politici nemají. Jen proto mohl být také švédský ministerský předseda Palme zastřelen cestou z obyčejného kina na ulici: nedoprovázel ho ani jeden člen ochranky.

Zbývá tedy jen jedno, položit si otázku, v čem je problém? Odpověď je zřejmá, a sice v tom, že u nás neexistuje politická kultura, která by staletí či alespoň desetiletí tradovala přesné rozlišování mezi soukromým a veřejným a naši politici toho využívají: tvrdí, že oni pracují 24 hodin denně, a proto u nich nic soukromého neexistuje. Takový výklad ale v dnešním světě, který vyžaduje transparentnost politiky, kde programy i tzv. minutovníky visívají na internetu a jsou veřejně přístupné, včetně třeba seznamů lidí, kteří s prezidenty létají v jeho speciálu, neobstojí.

Vysílán ona ČRo6

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

abc napsal(a):

Kombinace plebejství a úcty k honoraci nás bude trápit mnohem déle, než jsme si mysleli.
Když se plebejec dostane ke korytu, nedokáže nemlaskat.
10. 07. 2008 | 08:19

Karel napsal(a):

Naši politici si myslí, že stát je jejich kořist a občané jsou jejich sluhové.
Proto jsme korupční banánová republika, bohužel bez banánů.
10. 07. 2008 | 08:34

neo napsal(a):

Jenže pan Topolánek byl pozván na oficiální návštěvu do Rakouska a při té příležitosti se měl zúčastnit i zápasu na EURU, takže letěl vládním speciálem zcela oprávněně.
10. 07. 2008 | 08:34

Joe napsal(a):

myslim ze u kazdeho prikladu jste napsal "musel/a malem odstoupit" nevim proc lidi zadaj od politiku aby byly jako oni..at uz bude premier topolanek nebo paroubek ja chci aby muj premier representoval cesky stat na urovni.
10. 07. 2008 | 08:45

Bestie napsal(a):

To neo:
To se mi nezdá, protože pozvu-li někoho, musím se postarat se o jeho ubytování, stravu a případnou cestu na nějakou další společnou akci. Jsem plebejec, ale ani by mě nenapadlo toto vše pro svého hosta neudělat, takže Váš komentář jde mimo mé chápání.
10. 07. 2008 | 08:46

Mr. Orange napsal(a):

Pokud tady ty výhody jsou, ať si klidně lítá kam chce. Pokud se nám to nelíbí, tak co nejvíce tlačme na jejich zrušení. To platí i o bytech, příspěvcích na dopravu a hromadnou dopravu je na průkaz poslance a senátora.

Velmi často se mi zdá, že se to velmi často dostává do roviny závisti.

Stěžujeme si často kolik to stojí a jinde se plýtvají miliardy. Těch pár milionů na rozdíl od těch miliard je pakatel.
10. 07. 2008 | 09:03

neo napsal(a):

Bestie:

dne 29. června 2008 uskuteční předseda vlády ČR M. Topolánek pracovní návštěvu Rakouské republiky, kde se zúčastní slavnostního ukončení fotbalového mistrovství Evropy EURO 2008. Tato návštěva byla na oficiální pozvání rakouského kancléře A. Gusenbauera, šlo tedy o běžnou pracovní návštěvu, na které se pan premiér setkal kromě rakouského kancléře také s německou kancléřkou A. Merkelovou
10. 07. 2008 | 09:09

tata napsal(a):

pane neo

Je to těžké když nikdy nechcete uznat jádro věci ted ,je jedno jestli de o Topolanka nebo Paroubka oni se všichni chovají STEJNĚ.De o morálku našich politiku a mně osobně je jedno kdo jí poruší a nehojím ho.Bohužel pro Vas je tady kritika jen pro jednu stranu.Tento článek nemá za cíl mluvit o Topolankovi ale o pokleslé morálce našich politiku.Ted momentálně je u moci ODS ale to samé bych vyčítal Paroubkovi.Hajte principy své idi ne pokleslost politiku.A jinak nejde jen o Rakousko.Tady de o princip že tvrdí že do jeho soukromích cest nikomu nic není,v případě porušení moralky je.
10. 07. 2008 | 09:12

neo napsal(a):

tata:

obhajuji pouze a jen konkrétní cestu na finálový zápas na euru 2008.

nic víc, nic míň.

samozřejmě mi vadí rozhazování státních peněz na soukromé účely, ale v tomto případě se opravdu jednalo o oficiální návštěvu a ani z morálního hlediska bych premiérovi nic nevyčítal.
10. 07. 2008 | 09:17

tata napsal(a):

pane neo

Proč mluvíte jen o Rakousku,,mimochodem kde si dodatečně vspomněla jedna ministryně,,Co ty další?
10. 07. 2008 | 09:17

neo napsal(a):

tata:

protože v článku byla zmíněna i cesta do Rakouska jako soukromá
10. 07. 2008 | 09:27

tata napsal(a):

Kdy pochopíte že nejde o osobu ale moralku naší politiky.UŽ jeho prohlašení ,že nikomu do toho není je nepřípustné pro kohokoliv.ANO normalně vysvětlit.statní navštěva a donutit novinaře at se omluví za klamaní veřejnosti.
10. 07. 2008 | 09:27

tata napsal(a):

pane neo

Dobře kdybyste napsal že RAKOUSKO je blud ale stím ostatním souhlasíte v pořádku,takhle jste vypíchl jen pro .Jinak ja bych to Rakousko taky nepoužil kdybych byl autor.
10. 07. 2008 | 09:32

džajár napsal(a):

Nedávno jsem v tisku četl,za kolik a kde se ta Topolánkova metresa obléká a parádí a je velmi pravděpodobné,že je to z peněz daňových poplatníků.Takže problém Topolova cestování je jen špička ledovce.
10. 07. 2008 | 09:40

Mr. Orange napsal(a):

džajár

Samozřejmě že je to z peněz daňových poplatníků. Stejně jako když si nějaký nižší úředník na ministerstvu koupí auto.
10. 07. 2008 | 10:14

Ivan Hochmann napsal(a):

Chtěl bych mít Vaše starosti.To opravdu nemáte co na práci?

A neptejte se mě co je to?

Ivan.
10. 07. 2008 | 10:25

Aleš napsal(a):

PAn Hvížďala narazil na neúrodnou půdu. Problém přece je , že od roku 1989 nebyl politický zájem něco se soc. heslem , kdo neokrádá stát okrádá sou rodinu udělat- bevznikl zákon o státním majetku /plundrování majetku SSM a KSČM např./, neplatí dodnes zákon o státní službě, kvete korupce, zkoumání a trest za ní jsou minimální. Slušné vychování se nenosí. POdívejte se na p. Bursíka - před dvěma lety vystupoval jako naděje nového politického stylu /jako x tý v řadě/ a dnes si pozve na kobereček Pačese, arogantně ho napadá a za co, za nic, je to komplex všeho- hezky o tom píše paní Magda ve svým prvním "aktuálním blogu".
Jediná jistota je, že politii typu Tluchoř, Topolánek, Paroubek, Urban aj. jsou zárukou toho, že bude v této oblasti ještě hůře. Oni totiž osobní zábrany pro špatnosti mají téměř nulové.
10. 07. 2008 | 10:29

Marek Hrdlička napsal(a):

Pane Hvížďalo,
ač s Vámi velmi často souhlasím a Vaše články se mi zpraidla líbí, tak u tohoto opravdu netuším, co jste jím chtěl říct. Zjistit, jak je to s výhodami vládních činitelů v jiných zemích asi není bez zajímavosti, nicméně postrádám závěr respektive conclusion.
Marek Hdrlička
10. 07. 2008 | 10:56

Ivo napsal(a):

Fascinuje mě ta neskonalá jistota, že nějaký Rupnik rozhodne, jestli cesta našeho premiéra na fotbal je služební nebo ne. Vláda o tom jednala, premiér byl pozván rakouským kancléřem Gusenbauerem, pak to jasně byla služební cesta, a nevidím důvod proč vy tam měl jet autem, to by se tam díky stavu D1 taky vůbec nemusel dostat, což by byl mezinárodní trapas, ostuda.
10. 07. 2008 | 10:59

Ročník 53 napsal(a):

Neo, co taková Topolánkova lyžovačka vládním speciálem v Alpách?
Už se těším, jak vysvětlíte, že je to naprosto v pořádku. Kdyby to udělal Paroubek, to by bylo keců...
10. 07. 2008 | 11:13

SuP napsal(a):

Nějak jste si nevšimli, že pan Hvížďala tu nastínil, jaké předpisy platí v USA, Německu, Francii, Skandinávii. Ale nezmínil se o tom, jaké předpisy v tomto platí u nás. Tak o čem tu vlastně diskutujete? Děláte si referendum, jak by to mělo být, aby se vám to líbilo?
10. 07. 2008 | 11:19

Jirka napsal(a):

Koušete se nudou pane Hvížďalo ? Premiér musí na rozdíl od Vás makat a šetřit čas. Když je všude ve světě lépe, odstěhujte se tam a neotravujte lidi.
10. 07. 2008 | 11:49

neo napsal(a):

Ročník 53 :

a z čeho tak usuzujete?

proč bych vysvětloval, že to bylo v pořádku, když nebylo?

lyžovačka ne, euro v rakousku ano.
10. 07. 2008 | 11:52

martys napsal(a):

docela by mě zajímal zápis z pracovní cesty M. Topolánka do rakouska na fotbal.....co tam asi tak probral a s kým a co tam dobrého a výhodného pro ČR dojednal
10. 07. 2008 | 11:54

tata napsal(a):

pane sup

ALE to je pravě to nastavit předpisi si mužete jak chcete de o moralku a je jednoho koho.

Ivo
Asi ste nečetla to předtím a vybrala si co se VÁM HODÍ.

PANE Ivan Hochmann

PODLE vašich příspěvku vím že nefandíte ani jednomu politikovi a ste otraven jako většina.Dobře co je lepší nesouhlasit nebo mlčet.?A prominte vlastně ste se taky zapojil.VÍM že to nezměním aspon vyjadřuji nesouhlas s pol. bahnem na obou stranách.otazka je aby to bylo padni komu padni.
10. 07. 2008 | 11:56

Aleš napsal(a):

Když vás pozve premier Rakouska na zápas a shcválí to vláda , tak se jede čím ?
10. 07. 2008 | 11:58

Petr napsal(a):

Aleši: parníkem
10. 07. 2008 | 12:13

neo napsal(a):

Aleš:

no, dle některých by měl jet asi na kole
10. 07. 2008 | 12:17

Meňo napsal(a):

ODSáci si holt dělají, co chtějí. Dělají ze sebe novodobou šlechtu, a nám jsou spíš k smíchu. Ovšem do té doby, než si uvědomíme, že ty jejich hrátky z našich daní platíme !
10. 07. 2008 | 12:43

Milan napsal(a):

To Aleš :
VSTANOU NOVÍ PŘEBĚHLÍCI - "o tom" je dnešní politika, bohužel pokleslá, ale to je tak všechno, co proti tomu můžeme dělat. Ve volbách volit ty druhé ? Nebo koho nového ? Nevím, nevím.
10. 07. 2008 | 12:48

j. napsal(a):

Topolánek je neřízená střela. Pojede si kam chce a jak chce, pozve si sem koho chce a na jak dlouho chce, vyznamenávat si bude koho on chce a za co chce.
Více škody než užitku.
10. 07. 2008 | 12:54

Alf napsal(a):

Rozežraný buran. ´nuff said.
10. 07. 2008 | 12:54

jarpor napsal(a):

Laciné, pane Hvížďalo,
hodně laciné.

Nesouhlasím s Vaším tvrzením, že zde není plitická kultura. Ona zde je, bohužel, taková, jaká je.

Lacině si "honit triko" na jedné cestě jednoho politika, navíc, jak to zde již někdo napsal, s lehkým podtextem navozující závist. Myslím, že máte na víc.

Nezastávám se politiků ani vládních, ani opozičních.
Ve světle toho, jak s našimi penězi zachází jinde, jak je populistickými formami pastelkovného, teď návrhem jakýchsi příplatků, a to zas jen někomu ( proč ne všem, i zaměstnancům, zaměstnavatelům, na ně inflace nepůsobí ?) rozhazují, ve světle, zda je obecně společnost ochotna dodržovat nejen nepsané normy, ale i zákony - podívejte se na řidiče a dopravní předpisy, podívejte se na zloděje, kteří namají takřka zábran, podívejte se, jak společnost vychovává děti - mají vlastně jen práva, povinnosti - to je přece proti lidským právům, učitel - nedej bože, aby se grázla dotknul, ... ve světle těchto reálií je Váš blog "mimo".
To všechno, co jsem naznačil výše, to je také kultura. Kultura společnosti a z té kultury také politici vychází , jeden vedle druhého.

Demokracie není anrchie, demokracie není křik o tom, že vláda dík "přeběhlíkům" není legitimní, v demokratické společnosti poražený podá vítězi ruku, přizná si, že teď bude "tahat pilku" někdo druhý, protože ten druhý taktéž z nikoho kůži nesedře, ... Mám pokračovat ?

Laciné, hodně laciné ...

Hezký den
10. 07. 2008 | 13:41

Mráz napsal(a):

Je směšné a velmi naivní věřit tomu, že významná osoba Rakouska pozvala p.Topolánka na státnické jednání na stadion. A jestli jej pozvala, tak by to měl mít hrazeno rakouskou stranou, tak proč tomu tak nebylo? Přece jen blbec si může myslet, že to nebylo soukromé podívání premiera na kopanou. Zvolili jsme koho jsme zvolili, tak jsme trochu naivní a nyní se dívíme. Národ sklízí co ve volbách zasel. Škoda další diskuse, modrá totalita si dovoluje a národ se diví. Asi proto, že komunisti byli břídilové, proto si nemůžeme zvyknout na přepych těch tzv. na hoře.
10. 07. 2008 | 14:07

dej2 napsal(a):

Děsím se myšlenky,že diskutující v tomto blogu jsou na svém pracovišti a píší příspěvky "za peníze"svojí firmy.To potom tato diskuze je skutečně plodná a adresná.PS.jsem po noční a mrknul jsem se na e poštu.Večer jdu zase na noční(práce mě baví).
10. 07. 2008 | 14:20

alena napsal(a):

Souhlasím co napsal p.Hvížďala.Topolánek se ohání,že nevyužívá všechny výhody který mu náleží,ale zapoměl podotknout,že je využívá jeho manželka s kterou 2roky nežije a to taky není v pořádku.
10. 07. 2008 | 14:48

Flyboy napsal(a):

To Jirka,
odstěhuj se tam ty, když neumíš číst. Pan Hvížďala to píše pouze těm, co mají kromě chápajících končetin také chápavou hlavu a pochopí, o co mu jde.
10. 07. 2008 | 15:34

Honza999 napsal(a):

Ivan Hochman

To víte, že se Vás nebudeme ptát, co je to...

My totiž víme, že Vy to nevíte, že by tedy otázka byla zbytečná... :-))
10. 07. 2008 | 16:19

Kritik napsal(a):

Všechno je o morálce v horních patrech. A ví tam někdo vůbec, co morálka je?
10. 07. 2008 | 16:41

vanoce3000 napsal(a):

To dej2: tady nejde o peníze něčí firmy ale o peníze nás všech. mělo by nás o tedy zajímat a vás by stát měl zajímat víc než moje firma :-)
10. 07. 2008 | 17:55

Bob napsal(a):

nejlpépe se mi líbí příspěvky typu, když se vám to nelíbí, tak se odstěhujte jinám. škoda, že pisatel nepíše ,,mi vás odstěhujeme,,. opravdu k demo. máme ješzě hodně daleko a speciálně příznici ods
10. 07. 2008 | 18:12

Ivan Hochmann napsal(a):

Mluv za sebe klacku. Ivan.
10. 07. 2008 | 18:59

Hariet napsal(a):

Mirek Topolánek je nejarogantnější a nejdrzejší premiér, kterého kdy ČR měla... Můžem to konstatovat, ale nic s tím nenaděláme. Ti, co jsou nahoře jeho chování tolerují, nejsou o nic lepší...
10. 07. 2008 | 19:00

vlk napsal(a):

Je zcela typické, jak zdejší potrefené husy a husáci kýhají, když přečtou naprosto skvělý článek pana Hvížďaly.

Oni totiž vyznávají dvojí morálku. Jednu pro politického soupeře a to hyperkorektní s mimořádně vysokými morálními standardy, ře by etiketa na dvoře královny Viktorie mohla být považována za soubor pravidel pro vrahy a zloděje a následně "morálku" bez jakéhokoliv pravdidla pro představitele směru svých vlastních politických preferencí.
Ti mohou cokolv. Ti mohou jeden den jít na oficiální návštěvu k hlavě státu s manželkou a druhý den oznámit, že od manželky odchází. Vejde se tam i velmi pochybné kupčení s mandáty. Vejde se tam i účelové policejní vyšetřování politických protivníků a jejich spolupracovníků v předvečer voleb. Vejde se tam používání vládního letadla k letu na lyže se synem. Vejde se tam cesta soukromým letadlem společnosti, která vede velká jednání se státem. Vejde se tam i podivná justiční intervence těsně před obžalováním člena vlády, vejde se tam podivný nárůst zakázek pro jednufirmu, která ještě nedávno byla vlastněna členem vlády. Je prostě hodně toho, co se vejde do této kategorie morálky. Zda se tam vejde úplně všechno těžko říci. To by mohla prověřit pouze praxe. Doufejme však, že se to nikdy nedozvíme. Za s ebe říkám, že nemusím vědět všechno, tedy napříkald i to jestli by se tam vešly věci o nichž čteme v černé kronice v sekci zvláště závažné příapdy.

V každém příípad - morálka není dvojí - vládní a oposiční. Morálka je jen jedna.Bez ohledu , kdo zrovna vyhrál.
ČAsem to pochopí i potrefené husy a husáci.
10. 07. 2008 | 19:36

jarpor napsal(a):

Souhlas.
Morálka je jen jedna. Bez ohledu, kdo vyhrál či prohrál.
Vejde se tam Bamberg, vejde se tam Liberta, vejde se tam Mlýn, vejde se tam Czechtech, vejde se tam přetížený letecký spoj Praha - Ostrava, vejde se tam Kato, vejde se tam pan Zgarba s pozemky, vejde se tam kříšťálově čistý pan Gross. Namátkou.
Časem to pochopí i další zvířátka.

Hezký večer.
10. 07. 2008 | 20:49

Imhotep napsal(a):

Pan Hvížďala to prostě napsal naplno. Místní "elity" naprosto bez zábraz kašlou na politickou kulturu a jakoukoli morálku. V jiném evropském státě by letěli obloukem ven, ale tady, jak čtu v debatě, najdou ještě zastání. Pane Hvížďalo, napsáno dobře a bez servítků.
10. 07. 2008 | 21:06

stále rebel napsal(a):

Vidím, že soudruh dej2 se nenechal nakazit demokracii, ale pořád se bedlivě stará i o to, do čeho vůbec mu nic není.

Pokud tady někdo chatuje v pracovní době, tak si laskavě uvědomte, že jdete velmi špatným příkladem panu premiérovi a ostatním vrcholným politikům. Jak můžeme chtít po panu premiérovi, aby si nelétal vládním speciálem na lyžovačku, když si mi sami tady dole nejsme schopni udělat pořádek. Uvědomme si, že jsme vzorem pro naše politiky, kteří pak kopírují naše chování. Drobný šlendrián tady dole má pak velké následky nahoře.
Zametat se dnes musí od spodu nebo alespoň do té doby, než pořádně zameteme nahoře.
10. 07. 2008 | 21:18

franek napsal(a):

Pane Hvížďala Topolánek je takový jak mu média dovolí a žerou mu z ruky.On může udělat cokoli a novináři přivírají oči.Jenom takový poznatek.Na idnes jsem něco napsal na ODS ve stylu prasat,nikoho jsem nejmenoval.Příspěvek mi nebyl uznán ,že redakce si takové příspěvky nepřeje.Tak jsem něco vyzkoušel.Napsal jsem naplno,že Paroubek je pras* a paropras*.Příspěvek byl v pohodě uznán.Tak co si mám teda myslet o novinářích. Velkou vinu nesete na tom jaká pol. kultůra je u nás.Jste opravdu hlídacími psy demokracie?Já myslím,že ne ,jste opět servilní pouze k jedné straně a vládě.
10. 07. 2008 | 21:22

Imhotep napsal(a):

pro franek:

To je jen vrchol ledovce. Je to ještě drsnější :(
10. 07. 2008 | 21:47

kočka šklíba napsal(a):

to vlk: vystihl jste to přesně, ano pro příznivce ODS opravdu existuje dvojí morálka, nesouhlasím jenom stím že to potrefení poznají, nepoznají, mám explemplární příklad v rodině, a podotýkám, že je to průměrný důchodce, tzn. že to není zrovna člověk, pro kterého by vláda ODS byla nějakým přínosem, naopak, ale on totiž stále věří mobilizaci ;)
to jarpor: můžete psát 100x o Bamberku atd., těch různých afér bylo jarpore v ODS a ČSSD spousta, jenže vy jste jako obvykle nepochopil text, jde o morálku všech politiků ale to vy nejste schopen přiznat, vaše argumenty jsou na úrovni: " a vy zase bijete černochy"
to franek: jestli je to pravda, a já nemám důvod vám nevěřit, pak by se měl ozvat p. Stejskal, protože on je tady ten , kdo pořád tvrdí, že média(tedy vlastně novináři) nejsou zaujatí, že to není tak, že ODS a její představitelé jsou zvláště v některých novinách a Tv(MF Dnes, LD, NOva, Čt) hodně šetřeni, přitom zrovna u MF je to až směšné, to vážně nevidí jen slepý nebo....., dosaďte si podle svého ;)
11. 07. 2008 | 02:30

jarpor napsal(a):

Kočka šklíba

Dobrý den,

kdybyste měla chvilku, podívejte se na příspěvek VK-Can v posledním blogu pana Dientsbíra.
Obvykle nikoho na nic neupozorňuji, člověk je tvor moudrý, i když se občas může mýlit. Zde učiním vyjímku. Jen proto, že někdy jiný vystihne a popíše lépe moje pocity. Proč to nepřiznat.

Hezký den
11. 07. 2008 | 07:54

gentlemoun napsal(a):

Napsáno to je srozumitelně, ale zamotal jste mi tím článkem hlavu. Proč by nemohl pan premiér lítat vládním speciálem na fotbal. Určitě za letu pracuje a při tom fotbale taky, kouká a při tom jedná s ostatními přítomnými státníky. Jede na tenis do Brna cestou maká a tam, během kroucení hlavou za tenisákem, jedná třeba s hejtmany. Ale teď mne napadá, že když pracuje 24 hodin denně, žádné soukromí nemá a vy zlí novináři o něm můžete psát cokoliv. No jo, co je pak Nicolas? Je to syn, či pouhý produkt vytvořený praci pro společnost? Objasněte mi to, moc prosím.
11. 07. 2008 | 09:07

tata napsal(a):

pane Jarpor

ANO tam pod ti dva se mužu podepsat ale vaše tady sou dimetralně odlišné takže nechapu.
11. 07. 2008 | 09:40

suchánek napsal(a):

jen pár komentářů:

a) je pro mě ABSOLUTNĚ nejkomičtější, když tu karkulčině pantáta troubí do lesa své hodnocení neobjektivity příznivců ODS. někdo, kdo je v drtivé většině případů ve svém vidění naprosto černobílý. považuji to za brilantní práci, jelikož smysluplná obrana proti tomu neexistuje. jen smích.

b)je to všechno o příležitostech. kdo z vás, horlivých křiklounů, nemá doma nelegálně vypálené CD nebo DVD? kdo z vás má nelegální alespoň část software, který právě teď používá? kdo z vás neukradl ve škole sousedovi gumu, pravítko nebo si nenapsal falešnou omluvenku? ano, zneužívat vládní speciál je špatně. jestli byste ho zneužili i vy, kdybyste měli příležitost? to se naštěstí nikdy nedozvíme. vaší příležitostí je to vypalování dývídýček.

c) neznepokojuje mě topolánkovo lítání do reichu, znepokojuje mě ruský generál potěmkin (nebo kotěnočkin?) v sídle čssd stejně tak, jako vyjící švorcová při večírku káček v parlamentu. ale to už je jiná pohádka
11. 07. 2008 | 10:16

jarpor napsal(a):

tata

Pokusím se objasnit, jen musím vědět, co jsem napsal nepochopitelně. Takže - díky předem za případné upřesnění, čeho se týká "zde jsou diametrálně odlišné". Patrně myslíte mé postoje, takže jaké a kde si protiřečím.

Hezký den
11. 07. 2008 | 10:29

dej2 napsal(a):

Jenom na vysvětlenou pro stálého rebela.Mám do"soudruha"asi tak daleko jako Vy do seriózního diskutujícího/odkazuji na Vaše jiné příspěvky/.Je legrační,že se každý otírá o poslance a členy vlády a netroufne si ani dýchat nahlas,když podobný šlendrián je v jeho nejbližším okolí.Majitel firmy bývalý stbák apod.Těchto případů jsou stovky.Ale to by chtělo odvahu,že vážení?Do premiéra se to šije veseleji.Ale vážení on je tam díky hlasům voličů.Nemusí se nám to líbit,ale je to tvrdá pravda.Co říkáte st.rebele, u Vás ve firmě je všechno v ažůru??Určitě to tak není,ale je to pohodlné a peníze o výplatě nesmrdí.Topolánka nemusím,ale to jak se o něj otírá všelijaká lůza,to taky není zrovna fér.
11. 07. 2008 | 10:52

tata napsal(a):

citace:Laciné, pane Hvížďalo,
hodně laciné.
,,,, ale on jen jinými slovy napsal to samé co VK-can.Otázka je pak to v osobě co to napíše.Jinak pak dál jste vlastně psal to samé co autor jen jinými slovy a da se říct že do větší hloubky kde se dá řic že se vším souhlasím pak konec kde se da s něčím polemizovat ale v jadru také souhlasím.Další příspěvek byl jako argument proti nebo jak tomu mam rozumět?Ja ani třeba pan vlk nepopíráme špinavosti co má na svědomí ČSSD.Ale stím se nic nemění že zde de o moralku všech politiku která je bezezbytku stejná.
11. 07. 2008 | 11:26

ahasver napsal(a):

"Použití i jen služebního telefonu k soukromým účelům (třeba zavolání manželce) zaměstnanci prezidentské kanceláře je považováno za trestný čin."
kámen úrazu topolánkových excesů je ve skutečnosti, že většina české společnosti podobný úkon považuje za naprosto normální a naopak nechápe lidi, kteří to nedělají. u topolánka se pak tento zvyk jen rozšiřuje s rostoucími možnostmi. většina čechů by na jeho místě dělala totéž. máme vládu, jakou si zasloužíme
11. 07. 2008 | 11:36

tata napsal(a):

pane dej2

Ale to můžou změnit zákony,a tvrdý postoj politiku a současné jejich dodržovaní.To co je ve firmě,v městě je problém toho daného místa souhlasím že važný,ale nadneseně řečeno ostatní to netrápí.Ale na druhou stranu chovaní,politiku a jejich bahno dává příklad ostatním nedodržovat zákony.To samé všude ve světě se šije více v mediích do vlády než do opozice,u nas je to trochu jiné.Je přece normální kritizovat vládu za špatné věci,ta ma zato odpovědnost.OPOZICE ma právo lepe řečeno povinnost kritizovat.Otázka je jak se toho zhostí.tady sem často v nesouhlasu jakým způsobem.Sem pro mírnější a slušné způsoby ale to se dnes nenosí ani z jedné strany.
11. 07. 2008 | 11:43

dej2 napsal(a):

tata.V zásadě máte pravdu.Ale nastává problém.Kdo je momentální opozicí?Ta parta kolem p.Paroubka?Nebo ještě strašidelnější myšlenka,ta partička kolem s.Filipa?Jen si vzpomeňte na vládnutí těch nebo oněch.Jakého oni měli premiéra?Standík ani nezvládl svojí polovičku,aby se nekamarádila s tou fešandou Barkovou.Morálka?Tento premiér nebo tamten,z bláta do louže.V ods jsou daleko horší týpci,ale na ně není tolik vidět.Jak píšete ve firmě a v menším městě to nikomu tolik nevadí.To je právě ta chyba.Z takových malých měst jsou i dnešní vedocí politici.Kdyby"zarazilo"malé město chování třeba p.Čunka včas,nebyl by dnes tam,kde je.Právě na malých městech vznikají pozdější velké problémy.Kdo to ale nechce vidět,tak raději nadává na vládu.Ale ta je pouze obrazem tohoto národa,jak to vystihl výše ahasver.
11. 07. 2008 | 13:26

jarpor napsal(a):

tata

Dík, zkusím krátce vysvětlit.

Vycházím z následujícího :

Volení zástupci jsou obrazem volitelů, v dobrém i ve zlém.
Jakou morálku mají volitelé takovou mají i zvolení zástupci.
Premiér je jen jeden z nich.
Na premiéra je dobře vidět, proto vše co dělá, o všem se píše a jeho morálka hodnotí.
Volitelé mají výhodu, že o nich se nic neví.
Proto je, podle mne, laciné, vybrat si jeden prohřešek na jednom politikovi. Laciné vzhledem k tomu, že morálka těch volitelů, jako společnosti celkem, taktéž není bůhvíjaká. Proč to tak vidím, jsem také stučně uvedl.

Pana Hvížďaly si celkem vážím, proto se mu divím. Od publicistů očekávám objektivitu. Je dobře, když nás seznamují, jak to chodí v jiných státech. Je špatně, když kritizují nevyváženě.

Nemusíte souhlasit, k ničemu Vás nenutím.

K druhému příspěvku :
Dle mého, poklesky dělají všichni. Vládní politici, stejně jako opoziční. Příspěvek z 10.07.2008 19:36:00, který vypichuje poklesky jen jedné stany, jsem doplnil poklesky strany druhé. Obojí je odsouzeníhodné.
Je tedy neobjektivní mé "doplnění" poklesků druhé strany, nebo příspěvek na který jsem reagoval ? Ponechávám zcela na Vaší úvaze, k čemu se přikloníte.

A jeden dodatek obecně :
Ač ateista, chválabohu, půjčím si od křesťanů : Hoď kamenem, jsi-li bez viny. A že zde lítá šutráků !!! Jeden letěl i od pana Hvížďaly. Tak jsem mu to napsal.

Díky, pokud jste to dočetl až sem.

Hezký den.
11. 07. 2008 | 14:20

tata napsal(a):

pane JARPOR

Ano zdůvodnil jste svůj názor takhle to cítit je vaše právo.Můj názor je že vždy ma byt hlavně kritizován ten co muže věci měnit což je teď tato vláda.Opozice muže ledacos brzdit at právem nebo z trucu ale jinak při dnešní konstalaci toho moc nenadělá.Jinak ja dostatečně mnohokrát z duraznil,KAUZI ČSSD.Ted spíš kritizuji ty co by mohli něco změnit.Ale jak zduraznuji to je moje cítění vy mate právo na svoje.
11. 07. 2008 | 23:17

tata napsal(a):

pane dej2

Jinak sdílím Váš názor,že politici rostou od dola.Bohužel jak sem napsal zajímá to uzký okruch lidí,a novináře taky okrajově.Protože ty kauzi nejsou tak sledovatelné.Jinak sem taky názoru jako vy,že si nemají co vyčítat.Ale co stím nevolit neuznávám,komunisty zásadně ne je to utopie poz. potoky krve,Zelené ne, lidovce né, ODS A ČSSD BAHNO stejné takže zatím můj hlas je dán z nouze ctnost.Úplné ruce trhu v podaní ODS vůbec nevěřím takže s mnoha výhradami davám hlas ČSSD.
11. 07. 2008 | 23:35

Pepa Řepa napsal(a):

Děkuji za článek. Cesty aspoň někam vedou. I když je jízdenka dotovaná.
Já se bál, že se zas dozvím, kdo umřel.
12. 07. 2008 | 13:36

Lea napsal(a):

[hariet]
Souhlasím, Jen bych ještě dodala, že je to prostě samolibý buran.
12. 07. 2008 | 16:34

Bíba napsal(a):

Pane Hvížďalo,
Váš článek,který není o ničem jiném než o prosté morálce lidí kteří se dostanou k moci,asocioval u mne vzpomínku: V oosmdesátých letech jsem pracoval jako dělník ve velké opravářeské dílně.Tu nám uklízel starší pán,který měl dvě vysoké školy a mluvil pěti jazyky.Bohužel nebo snad bohudík
podepsal Chartu.Ke Všem nám dělníkům,tedy i ke komunistům se choval s gracií odpovídající jeho vzdělání.Dokonce nám nosil cyklostilované Zprávy z charty.Přestože byl vlastně nejposlednější dělník z nás všech,měl takový respekt,že za celé čtyři roky co jsem tam pracoval ho nikdo neudal.Proč toto vyprávím.On už nějak v té době čekal,že komunisti půjdou "světem" a často dodával větu,kterou si od převratu mnohokrát opakuji: "To co zde(morálku) naši předkové budovali staletí,komunisté zničili za pár desetiletí.Aby se vše vrátilo alespoň zčásti do starých kolejí bude to trvat několik generací." A měl pravdu.
Přeji hezký den.
13. 07. 2008 | 09:51

omega watches napsal(a):

In the summer, own a omega watches, Tag Heuer watches., is the fashion of people's yearning choose , come on, join the omega watches range。
http://www.omegawatchessale...
01. 07. 2009 | 09:14

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy