17. listopad: Máme co oslavovat?

17. 11. 2008 | 23:24
Přečteno 6171 krát
Novinář Ferdinand Peroutka v Budování státu v roce 1930 napsal: „Vývoj udělal z moderních Čech zemi mírnou a štítící se obětí přílišných. Do české politiky dostal se prvek radikalismu teprve, když to dovolovala konjunktura. Dokud byla možnost, že Rakousko-Uhersko zvítězí a pomstí se odbojnému národu, dotud byl oportunismus z české politiky nevyhladitelný.“

Tato diagnóza platila na naše chování i v roce 1989, kdy se 17. listopadu ne naši občané, ale naše děti, studenti, vzbouřili a totalitní policie je po návratu z Albertova a Vyšehradu, kde proběhla oficiálně povolená demonstrace (na kterou se cestou do středu města nabalovali další lidé, až jich prý bylo údajně kolem 50 000, studenti se sjeli z celé republiky), brutálně zmlátila na Národní třídě, kam údajně neměli dojít.

Vznikla fáma, že jeden ze studentů, Martin Šmíd, na následky zranění zemřel. Zpráva se dostala do světových médií, to rozzlobilo nejprve herce, kteří vyhlásili 18. listopadu v Realistickém divadle (dnes Švandovo divadlo) stávku a k nim se teprve postupně začali přidávat ostatní občané.

Jenže to bylo dávno poté, co v Polsku se svobodně diskutovalo a připravovaly se řádné volby, co ve Wroclawi byl oficiální koncert Karla Kryla a dalších písničkářů v nabitém městském divadle, co z Maďarska i od nás odjeli východní Němci do SRN a po 9. listopadu, kdy padla Berlínská zeď: později už svrhnout režim snad ani nešlo. Dne 17. listopadu 1989 přetrvával totalitní systém (definujeme-li ho vládou jedné strany, neexistujícími svobodnými volbami a centrálně řízenou ekonomikou) už jen u nás a v Rumunsku (Nicolae Ceausescu byl popraven v Bukurešti 25.12.1989).

Atmosféra v Praze ale byla napjatá již od lednových dnů, kdy policie rozehnala ty, kteří chtěli uctít památku Jana Palacha, který se v Praze na Václavském náměstí upálil 19 .ledna 1969, tedy před dvaceti lety, na protest proti okupaci Sovětským svazem.

Poté, v červnu 1989, následovala petice Několik vět, která požadovala propuštění politických vězňů, svobodnou činnost sdělovacích prostředků a nezávislých občanských iniciativ a povolení konání veřejných diskusí o všech otázkách dějin, politiky a ekonomiky. Výzva měla čtyři ručitele: Václava Havla, Jiřího Křižana, Stanislava Devátého a Alexandra Vondru. Tato petice byla první výzvou, pod kterou se podepsalo záhy 1800 lidí, většinou již nedisidentů, novinářů, herců, umělců, o měsíc později to již bylo 10 000 a na podzim dokonce 40 000 lidí, a to nejen z Prahy a velkých měst.

Praha byla od začátku listopadu obležená západními novináři z celého světa a jak mi o pár dní později (pro knihu Výslech revolucionářů z listopadu 1989) vyprávěl Alexander Vondra, reportéři vůbec nechápali, proč se u nás nic neděje. The International Herald Tribune dokonce uveřejnil článek o tom, jak se pražská opozice „noří v bahně“. Zřejmě chtěli naše disidenty popíchnout k akci.

Bylo to ale zbytečné, konec režimu si de facto zrežírovali komunisté a policisté sami: Komunisté tím, že nahráli pověstný Jakešův projev z Červeného Hrádku, v němž řekl: „Jsme sami, jako kůl v plotě,“ který někdo z nich vynesl, to začali sami a policisté mlácením na Národní třídě změně dali poslední impulz. Disidenti jen projev nechali přes cizí diplomaty propašovat do Mnichova, do Svobodné Evropy, která ho s komentářem Milana Schulze mnohokrát vysílala. Demonstrace v Praze na Národní třídě měla hlavní heslo: Nechceme kůl v plotě, tedy požadovala odstoupení prvního tajemníka ÚV KSČ Milouše Jakeše. Dále se skandovalo: Jakeše do koše, Na Štěpána bez Štěpána, Mohorita od koryta, Komunismus komunistům…

Disidenti v čele s Václavem Havlem měli konec režimu „naplánovaný“ až na 10. prosince, kdy na Palackého náměstí v Praze, na Den lidských práv, chtěli svolat demonstraci signatářů Několika vět (když akci chystali, bylo jich 38 000). Plánovaná demonstrace se ale nekonala: Místo toho začaly o něco dříve kvůli masakru na Národní třídě demonstrace v Praze na Václavském náměstí, kde se zvonilo klíči, a později na Letné. Demonstrací se již zúčastnily statisíce lidí. A dne 10. prosince naopak už byla ustavena vláda národního porozumění v čele s Mariánem Čalfou, členem KSČ.

Jenže to všechno začalo kvůli lži: Martin Šmíd, syn novinářky Jany Šmídové z deníku Svobodné slovo, byl zdravý a živý doma. Dálnopisy světových agentur chrlily zprávy o Šmídově smrti, do světa ji pustil Petr Uhl, na jevišti divadel o tom hovořili stávkující ředitelé a Janu Šmídovou nikdo neposlouchal.

Nebezpečné otázky proto zní: Můžeme být na takovýhle začátek změny hrdí, když o žádnou revoluci nešlo a když odpůrců režimu bylo tak zoufale málo? Nepředznamenal právě tento snadný útěk starých mocipánů, za kterým nebyl žádný náš velký společný výkon, současné problémy? Když nebyla revoluce, nemohlo přece dojít k žádné očistě a nesmíme se tomu, co je dnes, vůbec divit. Naše současné rozhořčení je falešné jako řeči, které oslavují tehdejší „revoluci“. Pokud nepřiznáme, že si zase lžeme, nic se nezmění, jak ukazují zrovna výsledky agentury STEM ze 17. listopadu 2008. Preference sociální demokracie i po koalicích s KSČM dále rostou: mají už bezmála 38 procentních bodů.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

loko napsal(a):

O skutečném charakteru listopadu 89 víc než co jiného vypovídá kladení věnců, zapalování svíček a řečnění ústavních činitelů a pamětníků u místa kde ležel "mrtvý student" Zifčák.

Proč p. Hvížďala s ním (nebo sl. Dráskou, zprostředkovatelkou desinformace - P.Uhl jen - a ne naposled -naletěl) neudělal "dálkový" výslech? Nebo ještě lépe s těmi kteří vše režírovali?
18. 11. 2008 | 00:34

dharma napsal(a):

Díky za článek, pane Hvížďalo. Češi byli vždy spíše submisivní národ. Mají rádi svůj domov, národní potravu a mok, své zahrádky (oplocené), své kurníčky a úspory. Nejsme (ve většině případů) nátury švýcarské, monacké či lichtenštejnské, abychom dokázali vytřískat z malosti svého území mezinárodní kapitál. Máme raději své profese, péči o rodinu a máme také menší sny. (Nemůžeme denně pozorovat ze svých příbytků mořský příboj, ani respekt budící hory, tak možná proto). To je prostě fakt. A tak, když se velmoci dohodnou na změnách světového (především ekonomického) uspořádání, jsme "ti v řadě", kteří se svezou (prostřednictvím nějakého nejlépe patos vyvolávajícího divadla v přímém přenosu - tentokrát to byla sametová revoluce). Vzhledem k tomu, že lze chování konkrétních národů celkem dobře předvídat, není tak těžké představení režírovat (pár verzí stačí). Nyní tedy můžeme požívat všech výhod i nevýhod, které poslední proměny s sebou přinesly. Co umíme dobře, to se bere tak nějak samo sebou (olomoucké tvarůžky a slivovice), s čím máme trochu národní problém, to nás nutí zlepšovat spojenci(korupce, politická kultura a loajalita ke spojencům). Ve světě probíhají pořád nějaké změny, pro nás více či méně významné (krize, volba prezidenta v USA atd. atd.) Nezbývá, než si zase počkat. Na to, jak se Obama dohodne s Medvěděvem, Čínou, Indií a EU a jak se budou vlnit poziční vlny hlavních světových finančních hráčů. Zatím je co slavit. Už jenom to, že si tu zatím můžeme takto psát. Věřím, že má každý z nás alespoň tu moc, svým drobným přičiněním přispět k udržení tohoto úžasného trendu svobody...nepromarněme to.

Tedy, ať žije 17. listopad 1989! :)
18. 11. 2008 | 01:38

Václav napsal(a):

My co jsme privatizovali, nám to nevadí.
18. 11. 2008 | 06:05

Ládik napsal(a):

No vida, to, co říkám pořád, už leze ven.
Dokud nebudou komanči (a jejich přisluhovači) postaveni mimo zákon, jsme v průseru. A jsme v něm až po uši.
Křiváci s mnou ruce nad zářným vítězstvím. Fuj.
18. 11. 2008 | 07:46

krok napsal(a):

a taky jsme před Havlovým domem skandovali.."Vašku, pojď s námi"..Vašek nešel, měl ve svém bytě se západními novináři tiskovku o převzetí moci v ČSSR a určitě bylo důležitějěí se předvádět novinářům, než být na demonstraci o které už předem věděl, jak dopadne:-))..divadlo Charty v režii KSČ, mohlo začít:-))
18. 11. 2008 | 07:57

jepice napsal(a):

Kroku, buď máte mylné informace, anebo jste pochodoval kolem Hrádečku, protože jste měl ten den službu.
18. 11. 2008 | 08:15

Miloš Dědič napsal(a):

Ferdinad Peroutka má asi pravdu. Štítíme se obětí přílišných. Asi jsme se všichni, kteří jsme listopad zažili, divili,kolik známých osobností bojuje za svobodu (když už se zdálo vše rozhodnuto). Myslím, že trochu zapadl velmi odvážný a ostrý projev Miloše Kopeckého na sjezdu svazu dramatických umělců v r.1989 (možná 1988). Snad už se tehdy dalo tušit, že je to s komunisty nahnuté, ale sjezd zvolil za předsedkyni Jiřinu Švorcovou. Zdá se mi, že se na tento čin velkého umělce zapomíná nezaslouženě a myslím, že si zaslouží větší váhu, než listopadové stávky v divadlech a další akce jeho kolegů, ve kterých už se Miloš Kopecký (snad pro nemoc) neobjevoval.
18. 11. 2008 | 08:50

sidney napsal(a):

Listopad byl od zacatku zrezirovan. Dobre si pamatuji, ze ve chvili, kdy se pochod vydal na cestu z Albertova na Vysehrad, tak celou dobu se podel nej vyskytovaly hloucky prestarlych styudentu, vykrikujicich, ze bychom meli jit na Vaclavak, na Narodni apod. Doslo se na Vysehrad, tam byl nejakou dobu dav uchvacen zablesky svobody a hklavne se zacalo skandovat, ze jsme na spatnem hrade...tedy na vaclavak nikdo jit nechtel. Takze zavedeni zbytku pruvodu na Narodni jiz bylo dobre zmanipulovane....Dalsi legraci je, ze na Narodni jiz bylo tech puvodnich normalnich studentu hodne malo a cela ta spolecnost vypadala dost podivne. Tehdy se mluvilo o tom, kolik lidi bylo zmrzaceno, bude mit trvale nasledky a bla bla...Nejak se vytratily a nejsou, stejne jako student Smid....Takze jeden veliky podvod, na ktery jsme krasne naleteli...Pak se k lizu dostala parta disidentskych lotru, kteri svou cinnosti dokazali, ze byli asi zavirani opodstatnene...Vysledek cinnosti techto panu mame dnes na taliri. Proto, dnes, kdybych sel demonstrovat, tak pouze za rozdelovani zbrani, abychom se mohli branit...
18. 11. 2008 | 09:02

SuP napsal(a):

Ládik -
A kam byste je všechny dal? Vždyť je jich 62%!
Není jiné cesty - musíme být lepší než oni. (ale taky si líp hlídat prkenice).
18. 11. 2008 | 09:17

Čochtan napsal(a):

Máme co slavit.
Po včerejšku máme DVA slavné 17.listopady.
První zahájil pád hnusného komunismu, ten včerejší zahájil pád hnusné, prolhané "politické korektnosti".

Ten první "pád" nebyl pádem, bylo to jen zakopnutí při převlékání kabátů. Pan Hořejší se ptal, zda jsou komunisti realné nebezpečí. Jsou. Jsou, protože jsme s nimi neudělali to co spojenci s jiným lidským odpadem v Norimberku. Neudělali jsme proces s těmi odpovědnými a nepopravili jsme zločince. Nepopravili jsme UV KSČ, nepopravili jsme důstojníky STB, nepopravili jsme aparátčíky partaje. Nevyřadili jsme členy zločinecké organizace z privatizace. Proto jsme měli tolik tunelářů. Kdo jiný než soudruzi ředitelé podniků a jejich soudruzi náměstci věděli kde se dá co ukrást a dostali na to ještě milionové kredity od soudruhů ze spořitelny ?
V tom je nebezpečí komunistů, že žijí. A s nimi žije i naše „posranost“ a strach něco pořádného, důsledného udělat. S komunisty žije i naše vina. Vina všech, kteří nezabili zlo. Tím, že jsme je nezlikvidovali, tím jsme jako oni. Tím, že spoluvládnou v parlamentě, tím jsme jako oni.

Ke včerejšímu 17.listopadu jen postřeh Ondřeje Cakla, odborníka na pravicový extremismus:
„..i před tímto pochodem se stávalo, že lidé, kteří stáli okolo, někdy neonacistům zatleskali. Ale teď jsem viděl ohromné množství lidí, masu, která sympatizovala s neonacisty. To jsem zažil poprvé. Včetně obří nenávisti vůči policistům.......... křičeli na ně: "Proč proti nim útočíte? Jděte radši na Cikány!" .......Viděl jsem, jak policisté udělali kordon a čekali na neonacisty. Přišli lidé, kteří tam žijí v panelácích, a otevřeli neonacistům dveře a nechali je utéct jinudy. Nebo paní, která řvala na policisty: Když v noci volám na policii, protože je tady mejdan a já nemůžu spát, tak kde jste? Necháte nás terorizovat a teď jsou vás tady najednou stovky?"......“

Včera se stalo něco nového. Začala chcípat politická korektnost a noviny, skřípajíc zuby, přiznaly její chcípání.

To je důvod k oslavě!
18. 11. 2008 | 09:23

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Čochtane,

na těchto stránkách není podpora nacismu a neonacismu tolerována (bez ohledu na to, jak velké skupině lidí jsou tato hnutí sympatická). Pokud ji ve Vašich textech zaznamenám, budu je mazat.

Libor Stejskal, editor blogů
18. 11. 2008 | 09:33

stejskal napsal(a):

Neonacismem (podporovaným některými lidmi z panekáků) proti bolševismu (podporovaným některými jejich sousedy). A nepoučíme se a nepoučíme...

Libor Stejskal
18. 11. 2008 | 09:34

Čochtan napsal(a):

K Norimberskému procesu, ten dělali vítězní vojáci. Kdo ví jak by dopadl, kdyby ho dělali Němci sami.
18. 11. 2008 | 09:34

Čochtan napsal(a):

Pane Stejskale, "podporovaným některými jejich sousedy" ?

Vy jste tam asi nebyl, ale Ondřej Cakl tam byl: ".. Ale teď jsem viděl ohromné množství lidí, masu, která sympatizovala s neonacisty..."

Ondřej Cakl je "váš člověk". O něm určitě nebudete pochybovat.

Pane Stejskale, to není pár lidí, to je "ohromné množství" !!
Probuďte se Stejskale ! Až sem nás zavedla politická korektnost !
18. 11. 2008 | 09:40

Václav napsal(a):

Pane Čochtane, nemáte náhodou patent na kremační pece. Tolik lidí byste chtěl popravovat od UV KSČ až po aparátčíky KSČ.A co třeba finkcionáře Národní Fronty, ROH,ČSTV, SČSP i OPBH ?
Kolik nacistů bylo v Norimberku odsouzeno k testu smrti? A víte co provedli nacisté v Německu, v Evropě? Kolik milionů lidských životů měli na svědomí. A co udělali čeští komunisté v porovnání s nacisty? Nebaštěte Štětinu a Mejstříka. Jste spravedlivý nebo jenom fanatik?
18. 11. 2008 | 09:41

Honza napsal(a):

K Vaší poslední větě:
"Preference sociální demokracie i po koalicích s KSČM dále rostou: mají už bezmála 38 procentních bodů."
To Vám opravdu připadá koalice sociální demokracie s ODS(viz jihočeský a jihomoravský kraj...) jako správné řešení? Mě tedy ne a to jsem volič ODS.
18. 11. 2008 | 09:46

Meňo napsal(a):

Docela dobrý přehled pro mladé, kteří to nezažili. Já jsem to zažil a při konfrontaci s vlastními zkušenostmi mohu říci, že se pan Hvížďala trefil a že je článek O.K.
Jen jedinou připomínku bych měl : dnešní sociální demokraté byli z velké části i někdejšími aktivními účastníky listopadových převratných událostí, na té "naší" straně barikády. Nelze jimi proto měřit jakousi "zpátečnickost". Ano, řada jiných členů dnešní ČSSD také bývala do 17.11.89 členy KSČ - ale ruku na srdce, v které straně (jistě nevýjimaje dnešní tzv. pravicové) by bývalí členové KSČ nebyli ? Ostatně, i dnešní KSČM není totéž, co bývala KSČ. Reformovala se (i když jen zčásti a né názvem) a nepředstavuje dneska hrozbu "cesty zpět". Také proto získává ve svobodných volbách oněch cca 15% hlasů právoplatných voličů. Strašení komunisty již dávno vyčpělo a zůstává čertovskou vějičkou pro malé děti k nadcházejícímu mikulášskému reji.
18. 11. 2008 | 09:46

stejskal napsal(a):

Pane Čochtane,

mně je v tomto ohledu srdečně jedno, kolik lidí podporuje neo/bolševismus či neo/nacismus. Oba směry jsou mi odporné, ale to není tak důležité. Jsou především v rozporu s českými zákony. A ty se tu porušovat nebudou.

Nemám žádné lidi, tudíž nemohu mít ani pan Cakla. Za to mám určité povědomí o moderní historii a také cosi, čemu se snad dá říkat obyčejná lidská slušnost, ohleduplnost resp. úcta k druhému (o mrtvých ani nemluvě).

O další debatu s Vámi na toto téma nemám zájem. Mé varování platí.

Libor Stejskal
18. 11. 2008 | 09:50

vlaďa napsal(a):

Čochtan: Vaše škoda,že jste z se ze spodní kadibudky dosud nedostal.Tam asi konečné vítězství nevysedíte... ale dokonale ... :)
18. 11. 2008 | 09:51

Stařeček napsal(a):

Včera se u nás slavilo a byl také asi tříhodinový oslavný film o Václavu Havlovi. Ve zprávách byla poznámka, že na Slovensku se neslaví. Proto, že naše pořady nestály za nic, přepnul sem na Slovenskou veřejnoprávní televizi a tam byla místo oslav beseda k sedmnáctému listopadu a k vývoji po něm. To opravdu stálo za dívání a poslouchání. Ten rozbor situace před, při a pak devatenáct let po listopadu. Ne zbytečné tlachání, ale pořádný pohled na to kde se chybovalo a jak jít dál. Mám poslední dobou dojem, že to na Slovensku dělají lépe i když mají stejné a někdy i jiné problémy než my. Chtělo by to u nás také myslet a začít pracovat na tom, aby nebylo občanů kteří se mají mnohem lépe a jiní mnohem hůře, ale aby byli všichni občané, kteří se mají třeba jen trochu lépe i když se mají mnozí velmi lépe a to nezaslouženě.
18. 11. 2008 | 10:11

Hajný napsal(a):

Vážený pane Stejskale!
Dovoluji si Vás upozornit,že kdyby onu demonstraci nepořádala DS,zúčastnila by se jí pravděpodobně většina obyvatel Litvínova,Mostu,Hamru,Jirkova a přilehlých obcí.Situace tam skutečně přesáhla únosnou míru.Ba dokonce mám dojem,že stačí jiskřička aby ona cisterna prachu vybuchla.
Přeji hezký den.
18. 11. 2008 | 10:22

bape napsal(a):

Pane Hvížďalo, o tom, co byl "samet" se už napsalo a naspekulovalo a je to pořád dokola to samé! A že nálada společnosti /voličů/ směřuje doleva ? No a co ? Je tu demokracie, ne ? Stávající politické strany / parlamentní/ se samy úspěšně starají, aby svými praktikami, arogancí, falší a svévolí nahrávali ve prospěch demokraticky volené KSČM. A kdyby ji i zrušili, tak holt se bude jmenovat jinak, ale program bude mít stejný. Zmíněný průzkum STEMU bude zajisté zase jiný, až si Mgr.Hašek zadá s ODS, tak jako i jinde. Bojovná předvolební rétorika se pak mění na pragmatický ústup. No a volič chce mít jasno, takže už zbývaj jen ti neprofláknutí kmomunisti.
18. 11. 2008 | 10:25

Demosthenes napsal(a):

Pane Hvížďalo,
díky za skvělý článek. Události kolem vzniku republiky v roce 1918 popsané Peroutkou a události roku 1989 vykazují opravdu mnoho parael. Bohužel jedna zásadní věc v roce 1989 chyběla a to cokoli, co by připomínalo úžasné vzepětí našich legionářů. Proto tady pak chyběla nějaká morálně legitmní síla, která by si mohla dovolit konat zásadní změny. Disidenti tou silou být nemohli, neboť je díky dlouhodobým složitým vztahům držela v kleštích tehdejší StB.
18. 11. 2008 | 10:27

Čochtan napsal(a):

Pane Stejskale
v tomhle se shodneme. Mně je také neobolševismus a neonacismus odporný. Jako všechno levičáctví.

Ale ti kluci ze včerejška nejsou neonacisti.
Jsou to kluci s nízkým vzděláním, o politických ideologiích a historii nemají ani páru.

Oni o nacionálním socialismu vědí jen to, že zlikvidoval cikány, a že ti z něj mají strach. A vědí, že nejvíc mohou postrašit cikány a naštvat jejich politicky korektní ochránce hajlováním. Tak to dělají.

Proč tak nenávidí cikány ?
Kvůli nízkému vzdělání ti kluci pracují manuelně za nízké platy, a po práci se musí dívat jak cikáni berou za nicnedělání mnohem víc než oni za dřinu. Pak se nemůžeme divit jejich nenávisti a ochotě dělat vše, z čeho mají cikáni a „politicky korektní klika“ strach.
18. 11. 2008 | 10:28

Pamětník z MFF napsal(a):

Pane Hvížďalo,

jenom dvě opravy: pro stávku jsme se nejdříve rozhodli na kolejích MFF UK v (u mostu Barikádníků) v sobotu 18.11.1989 brzy odpoledne, v průběhu odpoledne se k nám připojili studenti ostatních fakult UK a dalších vysokých škol a večer se připojili na podporu i herci.

P.S. A jak jsem psal již na blogu prof. Hořejšího, ta lež se smrtí Martina Šmída měla racionální jádro:

Poté, co demonstrace byla zatlačená směrem od Máje, zůstal ještě cca 20 minut ležet na zemi nějaký člověk naproti pasáži Metro. Přijela k němu sanitka a ošetřovali ho. Viděl jsem to ze vzdálenosti několika metrů z bufetu Metro, kam mně a ještě asi dva lidi pustili zaměstnanci bufetu těsně před tím, než policajti začali zatlačovat demonstranty do Mikulandské ulice.

Je ale otázka kdo to byl ten člověk na zemi, a jestli to bylo předem s někým domluvené.. Vypadalo to dost věrohodně....
18. 11. 2008 | 10:38

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Hajný,

obávám se, že máte pravdu. Stát tyto problémy neřeší (a neomlouvá ho ani fakt, že řešení jsou velmi obtížná a především budou trvat hodně dlouho, zatímco voliči hctějí výsledky hned), politici si něchtějí pálit prsty.

Na druhou stranu prostě nelze tolerovat to, že chce někdo brát "spravedlnost" do svých rukou a řešit problémy s jednotlivci (byť jsou jich třeba desetitisíce) na etnickém principu (tedy principu kolektivní viny) tím, že někomu půjdu rozbít hubu. To je z mého pohledu naprosto nepřípustné. Ale znovu říkám: stát v totmo ohledu zjevně selhává.

Pane Čochtane,

to, co říkáte má hlavu a patu. Nicméně také háček. Ti hoši se vzhledem ke svému mládí, inteligenci a vzdělání zabývají jen důsledky (ne příčinami), žádají rychlá a jednoduchá řešení (která neexistují) a zároveň si svoji nenávist vybíjejí na zcela nevinných lidech, jen podle barvy pleti (příště to mohou být všichni s plochýma nohama).

Ti chytřejší, starší a vzdělanější by jim měli vysvětlovat, že takto jednoduše to prostě nechodí (například že zapálit někomu dům či ztlouct ho basebolovou pálkou ještě nikdy nic nevyřešilo k dobrému). Bohužel řada z nich dělá pravý opak. Včetně Vás.

Libor Stejskal
18. 11. 2008 | 10:39

miro napsal(a):

Velice zajímavý článek a pravdivý.Skutečně to tak bylo. Byli jsme opopjeni tím, že se to začíná měnit a že pravda zvítězí a vůbec jme si nevšimli jak se vlastně až tak zásadní věci nemění. Pan Havel byl strašně hodný a jen aby náhodou někdo nezačal křičet, že se porušuje nějaký zákon.0ni v klidu vyjednávali a vyjednávali a zatím se v klidu připravovali jak se schovat a vyčkat co bude. Buhužel, dnes vidíme, že žádná revoluce nebyla a nebýt stududentů tak chartisti dále sepisovali a vyzývali
18. 11. 2008 | 10:45

Hajný napsal(a):

to Stejskal:
Máte pravdu,ale říkejte to lidem,kteří se z nejrůznějších důvodů nemohou přestěhovat a žijí v neustálém strachu o svůj majetek a v poslední době i o život.
Já sám osobně jsem před několika lety hlídal byt syna naší sousedky/byl na dovolené a ona je stará/.A cikány,kteří vyrazili dveře a chtěli rabovat zastavil až výstřel z mé pistole.A policie?Případ odložila!A to tam situace nebyla zdaleka tak vážná jako teď.
18. 11. 2008 | 10:53

irinek napsal(a):

Ano,pane Hvížďalo,mluvíte mi z duše: tehdy (na konci roku 89) bylo odpůrců režimu opravdu málo.Ale v dnešních interpretacích tu snad tenkrát nebyl nikdo,kdo by proti komunistům nebojoval.Veksláky počínaje a funkcionáři všech partají NF konče.
18. 11. 2008 | 10:57

Pamětník z MFF napsal(a):

Pane Hvížďalo,

PPS: Martinové Šmídové byli dva, oba byli od nás z matfysu (MFF), a že zemřel Martin Šmíd se rozneslo ještě v pátek v noci a v sobotu ráno.

V sobotu 18.11.1989 odpoledne jsme ještě nevěděli jestli jsou oba v pořádku. Proto jsme se rozhodli už v sobotu ke stávce abychom si vynutili zjistit co se stalo.

Na té schůzce na koleji bylo i několik lidí z vedení naší fakulty a plně nás podpořili.

Neřekl bych proto, že to všechno vzniklo ze lži, spíše z pochyb o tom, co se stalo a kdo byl onen zraněný, který zůstal ležet po zásahu policistů na Národní třídě.
18. 11. 2008 | 11:04

Čochtan napsal(a):

Pane Stejskale,
tahle vaše věta, ta vám ujela: „.... zároveň si svoji nenávist vybíjejí na zcela nevinných lidech, jen podle barvy pleti (příště to mohou být všichni s plochýma nohama)....“
To opravdu nemá hlavu ani patu.

1. Obyvatelé Janova tmavé pleti, nejsou „zcela nevinní lidé“ . Kdybych měl za každý rok kriminálu, který tam byl udělen, stokorunu, tak bych do konce života nemusel sáhnout na práci.
Při první janovské demonstraci se zviditelnil jako velký bojovník proti rasýsmu a dyškrymynácyjy jakýsi V. Matěj, pasák, vrah, vyděrač, ...(a ještě pár podobných profesí má). Takových je tam na každém rohu....

2. Lidi s plochýma nohama kradou kabely, strkají prsty do cizích kapes, parazitují, řvou do rána, hází odpadky z oken,... ? Pane Stejskale, nezesměšňujte se !
Vy nejste hloupej, vy jste jen naivní dobrák.
18. 11. 2008 | 11:39

Admirál napsal(a):

Čochtane - myslíte konečné řešení? To je rychlé a i poměrně levné.

To jste teda taky pěknej "hoch"
18. 11. 2008 | 11:49

stejskal napsal(a):

Pane Čochtane,

Váš předchozí text jsem smazal kvůli této větě "Pokud ta basebalová pálka přivede pár cikánský parazitujících rodin k emigraci do kanady, pak je to talé řešení. Maličké, strašné maličké ale lepší nežli nic".

A teď k věci: Co dělá Matěj, pasák, vrah, vyděrač, je věcí orgánů činných trestím řízení. To, že něco dělá Matěj, neznamená, že to dělají VŠICHNI obyvatelé Janova (věřím, že natolik máte formální logiku zvládnutou, abyste to pochopil).

TAKÉ lidé s plochýma "kradou kabely, strkají prsty do cizích kapes, parazitují, řvou do rána, hází odpadky z oken". Ale ne všichni.

Mezi Romy je celá řada kriminálníků, ale to neznamená, že co Rom, to kriminálník. Ale vím, že tohle Vám dělá problémy pochopit ;-)

Libor Stejskal
18. 11. 2008 | 11:53

ok napsal(a):

Pokud jde o toho "studenta Šmída", dobře si pamatuji, jak se to hodilo - celá NDR už byla v západním Německu, ale u nás se nedělo vůbec nic, čekalo se na nějakou spuštěcí událost. Takže když se objevily zprávy o "studentu Šmídovi", všichni, kteří chtěli změnu, tu "událost" využili k tomu, aby rozhýbali ty váhající, neinformované, nevědoucí hňupy. Teprve ta "smrt studenta" s těmi pitomci pohnula. Takže mě je úplně jedno, jestli ta událost byla zinsceovaná nebo ne - ta "událost" konečně pohnula hloupou a zbabělou "mlčící většinou" kterou tak chválí Václav Klaus. A ať to zinscenoval kdokoliv, ty události pak už šly samospádem postupně až ke skutečné demokracii, a to je důležité.
18. 11. 2008 | 11:54

Kulich napsal(a):

Pánové, co chcete na lidech, kteří mají v genech kočování a to že pro obživu si sem tam někde ukradnou slepici. Tito lidé dostali o vedení tohoto státu možnost žít si poměrně dobře, když pojedou podle jejich pravidel. Je na tom ale podivné, že současní mocní (kteří si tuto moc ukradli podvody) rozdávají z hromady nás všech. Není ten zakopaný pes někde jinde, než v hlavách tmavějších spoluobčanů a mladých a nezkušených kluků. Není ta základní chyba v těch, kteří si přisvojili patent na moc - když u nich vidí celý národ jejich chování a zlodějiny, tak se není co divit, jak se chovají lidé, kteří chtějí rovněž bez práce nějak přežívat. Rozdíl je ale pouze ve výši a rozsahu kradení.

A ještě naokraj, zákony, které platí pro všechny gadže (nevím i nebo e), když se jim poštěstí využívat velkého přínosu dnešní doby - nezaměstnanosti- by měly platit pro všechny. Ale to by bylo na dlouhé psaní.

Myslím si, že celý problém by v současné době vyřešila tvrdá defenestrace vedení tohoto státu a provedení velké změny - kdo nepracuje ať nejí.
18. 11. 2008 | 11:59

ok napsal(a):

Stařečku, zapoměl jste, že ředitelem České televize je zbabělý podržtaška soudruh Janeček a pomáhá mu soudružka Fibingerová. Proto Česká televize vymýtila veškeré autentické politické diskusní pořady, které jsou zcela běžné v Německu nebo na Slovensku. Je to dost závažný průšvih, je to narušení demokracie. Doufám, že se to změní.
18. 11. 2008 | 11:59

Kuba napsal(a):

Pane Hvizdalo, myslim, ze zadna z revoluci neprobehla, tak jak byla naplanovana. A k "ociste" jak pisete, take v zadne z nich nedoslo.
Zcela s Vami souhlasim v tom, ze bychom nemeli byt romantiky, ale realisty. Nemeli bychom si lhat do kapsy, ale podivat se na realny stav situace. Ne si ji pribarvovat do podoby, v jake bychom ji chteli mit.
18. 11. 2008 | 12:01

džajár napsal(a):

Čekám,jak se k tomuto cikánskému problému velmi fundovaně vyjádří naše "odbornice" ze SSSR Džamila!?!
18. 11. 2008 | 12:02

vlk napsal(a):

Stejskalovi+Čochtanovi

jsem někd e uprostřed mezi vámi dvěma. Sdílím Čochtanovy pocity, když vidím pouliční násilnosti , znovu vodní děla, znovu obušky, znovu transportéry s radlicemi a znovu na 17.listopadu.
Sdílím pocity p. Stejskala , když si prohlédnu titulní stranu Lidovek a vidím a na nípolicistu s rozbitou hlavou a celého v krvi.

Já osobně si takovýhle 17.listopad rozhodně nepřeji.
Rozumém Čochtanovi, když říká - něco s e s tát musí. Takhle to dál nejde. Rozumím Stejskalovi, když říká - stát je jediný, kdo má mít monopol na násilí.
Vstupuje ovšem do hry Hajný a říká - tak ať ho sakra používá! Ať vynucuje právo! denně. Ať skončí s falešným humansimem a falešnou korektností.

Nerozumím Stejskalovi, když říká - je to běh na dlouhou trať.A lidé chtějí řešení hned. Ano, lidé chtějí řešení hned. Protože mají k disposici jen jeden lidský život..
Máme právo chtít rychlá řešení. Máme právo chtít rozmná řešení. Příklad Matiční ukazuje, že nemáme ani jedno, ani druhé.
Rozumím Stejskalovi, když říká - politici si nechtějí pálit prsty....Má bohužel pravdu. Vyměňme politiky za ty, co budou ochtoni si je pálit. Pak ale na ně, při zavádění toho, co je nezbytné , neútočme s oněch pozic, které nenabízejí kromě hezkých slov řádná řešení.

Nebo s e stane, že to tady budeme mít jako na pařížských předměstích. A následkem toho se nejspíš stane, že většina společnosti může podpořit takového Bureše, který zpochybňuje Osvětim.
18. 11. 2008 | 12:03

Neopřemyslovec napsal(a):

Lidé neonacistům tleskali. A bude hůř, soudí odborník na extremismus...
Jsem moc zvědavý jestli se to dotkne i jejich (Romských) loajalťáků? Tzn. těch, kteří brání pravdivým zveřejnovaným poznatkům. A pod záminkou dodržování kodexu nesmiřitelně mažou. Pane Stejskale, nemáte obavu z toho jak dopadli jiní "loajalťáci Romů"? Davy jsou opravdu slepí.
18. 11. 2008 | 12:03

Čochtan napsal(a):

Pane Stejskale,
vám dělá potíže pochopit, že kvantitativní rozdíl se může změnit v kvalitativní, když přeroste určitou míru.

Nemluvíme tu o všech obyvatelích Janova, na to tam žije ještě příliš mnoho Čechů, ale o ABSOLUTNÍ VĚTŠINĚ cikánů!
Vy se zoufale chytáte těch pár vyjímek, které se assimilovali. Jenže vyjímky nejsou pravidlo.

Ano, ne "co Rom, to kriminálník", ale většina vězňů, kriminálníků jsou cikáni. Zřejmě víc než 60%. Při 3% podílu na populaci. 20krát vyšší kriminalita !!!! To už není kvantitativní rozdíl, ale kvalitativní rozdíl ! To je to, co zase vy nechcete pochopit.
18. 11. 2008 | 12:07

Pepa 3 napsal(a):

Pane Stejskale, myslím, že moderování této diskuze jste z větší části nezvládl. Nechal jste se Čochtanem vtáhnout do jeho oblíbeného tématu a tak více než polovina diskuze se vůbec netýká toho, o čem píše pan Hvížďala. Čochtan ve svém prvním příspěvku vtipně zařadil první odtavec týkající se alespoň částečně tématu a od toho okamžiku se celá diskuze mezi ním a Vámi - ale i některými dalšími - týká cikánů.
Teď k tématu: Pravdu má nick sydney, když píše, že celá revoluce 17.11.1989 byla zrežírovaná. Ne sice do detailu, ale v hlavních rysech, se sítí hlavních aktérů a s určitým prostorem pro improvizaci určitě. Jak jinak mi chce někdo vysvětlit jeden z opomínaných detailů, o kterém se pro jistotu nikdo moc nezmiňuje - ani parlamentní vyšetřovací komise. Totiž převážná část videozáznamů z akce na Národní třídě - KUDY NEMĚL PRŮVOD VŮBEC JÍT - byla pořízena zahraničními televizními štáby z oken bytů v prvním a druhém patře přilehlých domů, které měly tyto štáby pronajaty předem. Je naivní "Pamětník z MFF". který se snaží nás přesvědčit, že to oni v sobotu odpoledne začali s přípravou stávky, ke které se později přidaly i ostatní fakutly a VŠ a "večer i herci". Večer již byli herci rozjeti ve všech divadlech po celé republice s velmi profesionálními kopiemi zmíněných videozáznamů - zažil jsem osobně v Mahenově divadle v Brně v 19 hodin sugestivní vystoupení PRAŽSKÉHO herce oznamujícího stávku divadel. Studenti se stali pouze nástrojem v rukou různých skupin, stejně jako my v roce 1967 a 1968 při boji různých skupin v rámci KSČ. (O studentech je známo, že jsou radikální, v podstatě bez pudu sebezáchovy a velmi dobře manipulovatelní - určitě lépe, než lidé s většími životními zkušenostmi.) Takže pokud mne chce někdo přesvědčit, že akce nenese rukopis tajných služeb a že se na něm nepodíleli i ti poražení, tak ať mi nejprve vysvětlí ta okna na Národní. Možná, že vrcholoví představitelé KSČ nevěděli, že připravený scénář má odbočku, o které oni nevědí.
18. 11. 2008 | 12:10

Čochtan napsal(a):

Pane Stejskale,
když jste to smazal jen kvůli té jedné větě, o emigrujících cikánských rodinách, kterým přeji šťastnou cestu, tak ji vymažu sám, a ten nezávadný zbytek tu znovu zveřejním. Koneckonců, je to důležitý kámen v naší diskuzi.

Pane Stejskale, vidíte, jak se shodneme. Vy říkáte hlavu a patu, já "logiku".
Ono je to jedno a totéž.

Že ti hoši žádají rychlá a jednoduchá řešení, to jim nemůže nikdo zazlívat. Já vždy říkal " Geniální řešení jsou jednoduchá. Složitě to umí každý blbec." To šlo o programmování, ale platí to ve všem.

Že cikánský problém potřebuje rychlé řešení, to je doufám každému jasné. Nemáme už roky na řešení ale jen měsíce. Pan Hajný vám to také napsal.

Navíc potřebujeme jednoduché řešení, které nebude stát peníze. Protože příští rok bude celá EU v hospodářské krizi, a peníze nebudou ani pro ty, kteří do dneška pracovali. Pak se lehce může stát, že nebudou demonstrovat jen stovky ale statisíce lidí. Nejen v Mostě ale všude v zemi.

Pane Stejskale, není čas na vysvětlování. Tenhle čas jsme prošvihli, ten je za námi. Teď přišla doba činů, a teď jsou na tahu ti nasraní, ti zklamaní, ti, kterým politicky korektní lháři nasazují psí hlavu neonacismu. Tím zastírají pouze pravou příčinu problémů a zhoršují, případně znemožňují řešení.
18. 11. 2008 | 12:16

Čochtan napsal(a):

Pepo3
Téma je : 17. listopad: Máme co oslavovat?
Včera bylo také 17. listopadu, také se něco stalo, něco závažného, a také je otázka, zda máme co oslavovat.
18. 11. 2008 | 12:19

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane vlku,

pan Pepa 3 má pravdu. Nechal jsem se vtáhnout do debaty, která pod tento blog nepatří. Rád si o tom s Vámi popovídám třeba pod texty paní KVS či pana ing. Holomka. Tady to už rozebírat nebudu.

Přeji všem zajímavou, věcnou a korektní diskusi o tématu otevřeném panem Hvížďalou.

Libor Stejskal
18. 11. 2008 | 12:21

stejskal napsal(a):

A s Vámi též, pane Čochtane.

Libor Stejskal
18. 11. 2008 | 12:22

jepice napsal(a):

Pane Pepo 3:
Podobných teorií jsem četla tisíce. U všech jsem si nakonec řekla: ano, je možné, že tajné služby něco chtěly a podílely se na jistých impulsech. Ale zatraceně selhaly. Nějak se jim to zvrtlo.
Někde nejspíš byla přichystaná stranická garnitura, vědomá si mezinárodní situace a proto víc než ochotná realizovat "perestrojku" po česku a zbrzdit tím skutečné otevření československé společnosti, jak jen to půjde.
Fakt myslíte, že generál Lorenc /anebo jiní hlavouni z té branže/ usiloval o to, co následovalo?:))
18. 11. 2008 | 12:32

Čochtan napsal(a):

Dobře pane Stejskale, uzavřeme téma "počátek nové revoluce v Mostě", i když tyto problémy jsou důsledkem "zpackanosti revoluce 17.Listopadu".
18. 11. 2008 | 12:34

Pepa Řepa napsal(a):

To Pepa3
máte-zřejmě-pravdu, pokud jde o režii 17.listopadu 89.Ovšem rok 89 se pomalu stává čítankovou záležitostí.
Obě "oslavy" 17. listopadu spolu souvisí, není to mimo téma článku.

Pokud jde o Romský problém do toho se moc nemontuju, protože nemám osobní zkušenost. To co tady napsal Hajný mně úplně vyrazilo dech. Neměl jsem tušení, že to v Litvínově došlo tak daleko.

Dokonce bych si dovolil další odbočení. Ona dáma z družiny pana Tamáše kroutící se na Národní za asistence policie.
Až příliš mně to připomínalo známou Jau-Jau scénu paní Kateřiny.

Rodí se nám nová vlna diziků. Za Němců byl za to provoz, za bolševika kriminál. Když se před kamerami vhodně zakroutíte, když jste ve správný čas na správném místě, tak vám dnes hrozí pouze zviditelnění, popularita z které můžete vytřískat kariéru. Och, jaká odvaha.Celé mi to přišlo jako dost nechutná záležitost.
I toto byl 17. listopad.
18. 11. 2008 | 12:50

PetrXL napsal(a):

sidney: Pak se k lizu dostala parta disidentskych lotru, kteri svou cinnosti dokazali, ze byli asi zavirani opodstatnene

Disidenti měli ideály.
Disidenti nám to tady nevytunelovali.
Vytunelovali to NEdisidenti Klausové, Zemanové atd kteří před listopadem nebojovali ale po revoluci se rychle zorientovali, vydrápali se po tělech stávkujících na vrchol a zapíchli tam svou vlajku.
A dnes nám tito mafiáni moralizují z vysočiny nebo -a to je strašné- z Hradu.
18. 11. 2008 | 12:54

Pepa 3 napsal(a):

Jepice: Ale já s Vámi v plné míře souhlasím. A také to ve své poslední větě píši - i když možná be zcela zřetelně. Souhlasím s tím, že se "jim to nějak zvrtlo" jak píšete. Jsem přesvědčen, že ve spolupráci s Stb měli komunisté něco připraveno, ale že se jim do toho někdo zamíchal a odvedl to někam jinak, než byl jejich původní úmysl. Ovšem jsem rovněž přesvědčen, že i ten nový - pro ně nečekaný - směr byl předem připravený - někým jiným s výbornými informacemi o tom, co připravují oni. O tom mne přesvědčují právě ta okna na Národní. Myslíte že - abych to řekl matematicky - hustota výskytu prognostňáku - je náhodná?
18. 11. 2008 | 12:56

Admirál napsal(a):

Pepa 3

Co píšete je zajímavé, ale ono těch zajímavejch věcí je víc.

Unikly nahrávky s Jakešovým projevem. Myslíte si, že je to normální, aby taková věc unikla, kdyby STB nechtěla?

Bez přístupu ke sdělovacím prostředkům nemůže být žádná revoluce, natož sametová. Hned 19. v pondělí tisk (myslím MF)informoval o věci takoývím způsobem, že bylo jasné - cenzůra nafunguje! Přitom udržet kontrolu nad sdělovacími prostředky bylo 19. velmi snadné.

Všechno to, co píšete Vy a z toho, co připadá zajímavé mě, je jen jediný možný závěr: STB, minimálně její postatná část neplnila již v listopadu zadání svého pána, UV KSČ. Plnila zřejmě zadání někoho jiného.

Bylo by dobré se dozvědět, kdo tahal za nitky. Už z toho důvodu, že může tahat za nitky dál. Možná, že tady hrajeme v nějaké hře užitečné idioty. To bych nerad.

S tím souvisí i pachuť kladení věnců v tento den.
18. 11. 2008 | 12:56

Čochtan napsal(a):

Můj otec měl velkou knihovnu, ještě předválečnou, hodně politika, ekonomie, pamatuji se na jeden titul: „Ukradená revoluce“. Autor nějaký Lev Davidovič Bronštejn. :-))

Co to na těch revolucích je, že se tak kradou ?
18. 11. 2008 | 13:01

Pamětník z MFF napsal(a):

Pane Pepo 3,

to co píšete se nijak nevylučuje s tím, co jsem zde psal. Ten zraněný na Národní třídě mohl být pravděpodobně fingovaný. Ve středu 15.11.1989 nás ostatně na fakultě matfyzu varoval externista (člen městského výboru SČ v Praze, ale jinak docela "rozumný" člověk), kterého jsme měli na cvičení z "Vědeckého komunismu", abychom si v pátek 17.11. dávali velký pozor, že je proti nám připravován tvrdý zásah.

Co se týká těch zahraničních štábů, ty nás doprovázely celou demonstraci od Albertova přes Vyšehrad až na Národní. Cestou z Vyšehradu jsme viděli, že se k nám přidává stále více lidí a tak jsme se snažili dostat demonstrovat na Václavák, ale všechny cesty do centra kromě nábřeží byly zatarasené policisty v "bílých helmách". Takže cesta přes Národní třídu byla pak jediná. Na Národní třídě jsme stáli zhruba dvě hodiny, lidé na nás koukali z oken a zahraniční štáby se s lidmi z těch domů dohadovali, aby je pustili do bytů a oni měli lepší přehled.
To, že se pak záběry bleskově dostaly dál a že byly distribuovány po celé republice, s tím nepolemizuji. Ani nevím kdo to zařídil. Ale rozhodující impuls ke stávce, vznikl skutečně krátce po poledni na kolejích matematicko fyzikální fakulty 18.11.1989, protože jsme byli naštvaní z toho zmlácení a z obav co se stalo s našimi spolužáky Martiny Šmídy.
18. 11. 2008 | 13:06

Pamětník z MFF napsal(a):

Oprava ...člen městského výboru KSČ v Praze...
18. 11. 2008 | 13:08

honza napsal(a):

Problém je, že lžou lidé jako vy. Se skupinou svých přátel jste vytuneloval a zprivatizoval Mladou frontu, až pak začal hlásat Peroutku a Pravdu a lásku. Pak se nedivte, že lidé volí socany a komouše, když vy osobně se tváříte jako ztělesnění dobra a jste de fakto zloděj. K tomu se vyjádřete, né k zástupným problémům.
18. 11. 2008 | 13:14

Pocestny napsal(a):

Ježíšmarjá, lidi, vás opravdu chytá horká nemoc....
Zase ty "scénáře a režiséři"....

17. listopad byl zcela "normativním zásahem proti skupině narušitelů veřejného pořádku", o Palachiádě mlátili lidi daleko brutálněji....

To důležité se upeklo za víkend a vypuklo v pondělí. Já se fakt musím hlasitě chechtat těm, kteří tenkrát nestihli tramvaj nebo měli cosik daleko důležitějšího na práci, případně o tom říkali:
"Je to na hov..o, stejně se nic nezmění"
... dneska říkají:
"Bylo to zmanipulovaný, stejně se nic nezměnilo."

Je v tom ta dětinská zarputilost, která některé neustále nutí okopávat kotníky každému okolo, to aby se zviditelnila jejich nanicovatá prostřednost člověka, který je odsouzen sám sebou k tomu, aby nikdy z ničeho nic neměl....
18. 11. 2008 | 13:26

Vico napsal(a):

První část článku pana Hvížďaly, která by se dala stručně nazvat -demýtizace 17. listopadu-považuji za nanejvýše potřebnou. I to zvolání ať si nelžeme do kapsy a nevytváříme si další nepravdivé legendy.Byli jsme poslední na bortící se kře tábora míru a socialismu. Už fakt nezbývalo, než skočit do studené vody.Ale pro většinu bylo stále příjemnější stát na vratké kře, než se plácat ve studené vodě. Revoluce je krásná, až když je po ní, když barikády, z nichž se kouří, už splnily své poslání a odklízí se mrtví a ranění. Teprve pak v srdcích zaplane revoluční nadšení a bojechtivost. Barikády jsou chválabohu rozebrány, ale lucerny stojí připravené...
Ti, co skučí, že revoluce byla příliš sametová, či že byla "ukradená"
za a/ neskučí po revoluci, ale po post revoluci, kdy dým " z mušket" je již rozptýlen
a za b/ nelze ukrást to, co se k úlevě vyčkávající absolutní většiny nestalo.
Bojovat nechtěl nikdo, ale soudit by chtěli všichni.
18. 11. 2008 | 13:27

Pocestny napsal(a):

Vy jelimani, vy si opravdu myslíte, že ty "miliony" dosavadních tupých lemer se na ta náměstí dostavily s chutí a spontánně, jen co obušek do pytle vskočil?

Vy si už nepamatujete ty tři dny od pondělka do středy, kdy jsme dobejvali media, aby vidlák konečně viděl v TV, co se v tý Praze zase děje?

Kdepak, to ani z poloviny nebyla "revoluce proti komoušům", ti už byli poražení, to byl převrat proti předposranosti a tupé odevzdanosti všech těch malomyslných, kteří dnes horečně spekulují, jak to tehdá bylo.

My jsme neporáželi Jakeše a jeho kokeše, ale ty davy zasmušilejch tupounů, kteří si nechali zuby z huby ukrást a spokojeně čekali na to, až se bolševik vrátí pro jejich dásně.....

Nojo, tenhle vlak vám ujel, tak ho aspoň porádně pomluvte, nemrcouchové vezdejší....
18. 11. 2008 | 13:32

vlk napsal(a):

No konečně jsem s e dozvěděl, kdo že to všechno vyhrál. Tenkrát , před 19-ti roky. A skoro úplně sám.
Pocestný.

Konečně men to osvítilo. Vyhlašuji tímto sbírku napomník. Velkému Pocestnému.
A jistě půjd e umíit na Letenský tunel.

A já idiot byl tady u nás v městysu na náměstí s klíčema a s vědomím, že když to nedopadne, tak si ne podá osoběn ředitel výzkumáku, takto velitel zásahového komanda LM,které prvních pět dní tábořilo na nádvoří radnice. Osobně mi to slíbil.
a přiznám se, měl jsme tenkrát strach. Zbytečně - Pocetsný už to měl pevně v ruce. a šlojen o to formální tanečky . Totiž- vrátit lidem zuby do huby.A já blb si myslel, že nejmenší, co semi může stát je , že o zuby přijdu.
18. 11. 2008 | 13:41

jepice napsal(a):

Pane Pepo 3, všechno je možné, ale já bych se nedivila, kdyby kamery za okna na Národní pozval někdo z té party, o které byla řeč. Jenomže průběh nabral jinou kvalitu, než se čekalo. Místo pár desítek nebo stovek lidí, předvídatelně namíchaných z notorických demonstrantů a agentů provokatérů, na jejichž bitce s policisty by se dalo demonstrovat, že Jakeš a spol. už nezvládají situaci, se na místo činu dostavilo pár tisíc gándhíovsky naladěných kluků a holek. Proto asi následovala ona dvouhodinová bezradnost, co s tím, až konečně někdo /spíše nekompetentní břídil než spiklenec/ zahájil všeobecný nářez.
K těm divadelníkům: existují stovky výpovědí nezávislých svědků, že se večer normálně hrálo, než přišly zprávy o zmlácených studentech. Často donesené přímo těmi zbitými účastníky.
18. 11. 2008 | 13:43

stejskal napsal(a):

To takhle nemůžete, pane Pocestný ;-)

Lidé si potřebují sami sebe za vážit. Když pro nic jiného, tak aspoň proto, že nedělali nic ;-) A Vy jim to takto vmetete.

A tak se naštvou. Na Vás, na všechno kolem, na tu "Vaší revoluci". A just Vám budou říkat, že je to všechno podvod popř. že to tehdá bylo lepší. A nakonec tomu i začnou věřit. Jen aby Vás naštvali. A tak to jde, co svět světem stojí...

Člověka dokáže nejlépe ponížit, zahanbit či pokořit zase jen o sám. Ale málokdo je to ochoten přiznat, přemýšlet o tom, neřku-li to probírat veřejně.

A Vy to po lidech chcete. Chcete, aby dělali něco, co dělat nechtějí, co jim není vlastní (zamýšleli se sami nad sebou, ne nad druhými). Fuj ;-)

Libor Stejskal
18. 11. 2008 | 13:48

Hajný napsal(a):

to vlk+Stejskal:
To jste tomu dali! Vy nevíte,že každý Vůdce je přesvědčen o své výlučnosti? A ten zneuznaný obzvláště.
Pane pocestný! Jako odměnu chcete ode mne,vidláka,jeden nebo dva košíčky švestiček z mé zahrádky ročně?
18. 11. 2008 | 14:13

Stařeček napsal(a):

to ok: nemám informace proč se tak děje, ale děje se tak. Dnešní politikové mají jedinou starost. Přenášet odpovědnost za špatný vývoj na protivníky a pokud možno ještě tak na čtyřicet let vládnutí komunistů. Přitom jedni se zřekli spojenectví s nimi hlasováním na sjezdu a druzí by s nimi nikdy ....! Jedni i druzí je však rádi přivolají na pomoc, když je potřeba. ODS by s nimi spolupracovala ráda, ovšem kdyby se tak alespoň KSČ přejmenovala. Aby se ODS neumazala. Lidovci po devatenácti letech jsou ochotni spolupracovat s kýmkoliv (ostatně už 63 roků). Dokazují to stále, jen být u moci. Dnes už zase vidí světlo na konci tunelu a nad ním nápis ČSSD. Proto mně chybí rozbor situace za posledních devatenáct let a pak strana s vizí, jak dál. Pak by se do práce měly dát všechny strany a všichni. To je blbost co? A rómové, to je jenom část populace která na to doplácí, nebo se veze.
18. 11. 2008 | 14:22

Pocestny napsal(a):

Ježišmarjá II.!!!!
Jasně, přes veškerá bezpečnostní pravidla někdo "vynesl" a "prodal" Kokešův projev na VHS.....

Otázečku, pánové...je tu nějaké tajemství, které nikdo nikdy nevynesl? Pochybuju, naopak víme, jak se od roku 48 vždy něco hnulo, když na někoho něco prasklo.

Vlčáku, trefils to na komoru, to vaše cinkání byla skupinová terapie, takovej pokus o jektání klíčema místo zuby, doufali jsme, že to bude v komoušovi evokovat pocit, že tentokrát se vám za obočím opravdu vylíhl názor, kterej přežije první kádrovej pohovor.

Ale neboj, vlčku, my jsme se chovali velmi způsobně a tak ten váš milicionář dostal z Prahy befel, aby zase zalezl.

Jen ho tam dneska pusť zpět, on nezapomněl, ty taky ne, jak tak koukam.

Kdybych měl brát vážně každýho, kdo mně chce někam zavřít, tak to bych nemohl bejt...žejo, editore -)))

Hele, že tys chtěl bejt tenkrát slavněj, ale na okrese to prostě neklaplo, tak jsi dnes "celostátně" kyselej???

Ale abych jen tu hůl na psa nehledal, vlčku, máš recht v tom, že i tehdá v tom jelo spousta lidí s různými ambicemi.

Pro lidi jako Šíma Pánků, Petr Zavadil, Petr Štěpánek (pražskej zelenej, ne ten hradní třasořitka), Martin Benda, "hlavní řečník" Albertova" Martin Klíma a mnohé jiné to byla epizoda v životě, která znamenala konec klece kolem našich schopností a plotu kolem našich možností, udělali jsme "dobrej kus práce" pro těch pár chartistickejch opuštěnečků v moři lidské hniloby vezdejší, vrátili jsme generaci svých rodičů ten přezíravý nezájem to naše důvody k nenásledování jejich životních cest hanby a i za ně jsme se prostě šprajcli.
Narozdíl od Charty jsme neměli víc času, než těch pár měsíců od Palacha k Opletalovi, kdy nás do toho StB zatáhla tím stupidním masakrem na Václaváku a na přilehlých služebnách.

Pak tam byli ti, co z toho dodnes žijí, některé jste jmenoval. Nebudu dpolňovat, i když vůbec nechápu, že při tvé vlčí mlze modré nevzpomeneš ty tři pytlíky (Vidim, Langr, Benda), kteří jsou důkazem bídy organismu, kterej se už v pubertě zasekne v tom prostatáriu politiky stranické.

U Pajerovejch to není politika, nýbrž libidosní záívislost, Monika je "studená" jako dobře chlazená Margareta, proto obcuje s panskými, i když Lobkowitz, to je pojem v oblasti mocenského oportunismu jako bič, už pět set let! -), Kačena je živočich, to je holt Madamme Pompadour naší politiky. Neznam chlapa, kterej by jí ani sekundu nechtěl a ty, vlčku, bys byl další vyplazenej jazyk ve frontě, ta ženská má esprit, kterýmu žádnej samec neodolá... ona má totiž všechno to, co potřebuje českej vořech, kterej zatahuje pupek a dělá ramena.

Takovým jako ty, vlčku, Káča říká: "Ty můj intelektuálskej medvídku".

Já zase z ryze estetických důvodů vítám návrat soušky Emmerové, pohled na návrat účesu "Kabrhel květák" mne téměř omlazuje, revokuje mé rané pubertální sny o smilstvu s češtinářkou někdy v šesté třídě....
18. 11. 2008 | 14:48

Pocestny napsal(a):

Hajnej, vůbec nic.....
já to přece dělal PRO SEBE, nebo ne?

Váženej editore, jak mně znáte, tak víte, že mně vůbec o tu přátelskou a soudružskou atmosféru v diskusi nejde....-)))
Tak proč mi píšete to, co chcete říci těm okolo? -)))

Hele, polopatě, když holt máte všichni pocit, že vše jest zmanipulováno, všichni někomu slouží (CIA, SIS, Mossad - ráčej si vybrat, "klíče mám odevšad", jak "každej" říká), my tu trčíme a každej nás jenom holí, že NÁM slibovali, nám nedali a podobný hovězí razdumky, když máte pocit, že vás někdo zrazuje, vokupuje a vyssává,

tak holt, po dvaceti letech, která jste měli na to, abyste předvedli, že ten noblesní československej kulturní a vzdělanej lid vezdejší je opravdu tim Fénixem, kterej z vlastního popela povstane, jen co místní lvové o mříže čelem mlátit ustanou..
...musíme konstatovat, že jste banda protivných nemrcouchů, kteří projeli životní šance tím, že hledali okolo výmluvy pro vlastní lapsy rozumu i sebeúcty.

No...a kdo si nedokáže vnitřně věřit sám, kdo nectí pravidla, která zpětně ctí jeho samého a nedokáže si sebe natolik vážit, aby se neponižoval dobovým opičárnám a nebiřmoval se tím "nic jinýho nejde dělat!", což jsme poslouchali ještě v říjnu 89 a opět to tu rezonuje dnes, když se opět někteří rozhodli resignovat na slušné chování a chábrují s rudými normalizačními kriminálníky z KSČ(M),
ten si nedokáže vážit ničeho a nikoho okolo a proklamativně odsuzuje dopředu ostatní za to, že nesdílejí mizerii z nich samých pocházejících.

Končí nám "Rok výmluv na 8", brzo začne rok na 9, povíme si, jak to s vámi v roce 68 začalo, jak to s vámi v roce 89 pěkně hnilo a za rok se tu sejdeme u toho nejhoršího poznání:

"Vážení, s lítostí konstatuji, že pro mnohé nezbyly než kyselé hrozny právě proto, že jste se dvacet let nedokázali adaptovat na nové podmínky, ve kterých stát není ten prafotr, který vše zařídí a dává, ale to, co vy vysocháte z přirozené anarchie a chaosu pádu bolševismu"
.
Kdyby k tomu došlo, nebyli byste oholeni v kuponovce o peníze, které jste si nezasloužili, proto jste o ně "nepřišli", jen je kasíroval někdo jiný, proto vás oholili v bankách a kampeličkách, do kterých nikdo z těch, kdo "neznali výhodný úrok a skvělou novou strategii" ani korunu nevrazil.

Prostě ta neschopnost se znovu pokorně začít něco učit, socialistické mazáctví a falešná sebedůvěra na straně bílých límečků, tupá stádnost a neschopnost konat jinak než jako bezduchá tlupa vyděračů na straně modrých halen, to vše činí z tohoto státu smetiště, které je ruinou po bitvě "vo prachy vezdejší".

O prachy jde těm, kteří o nich stále mluví, tak se souzi nenechte vysmát

Hle, kocovina, řídká stolice a ukrutné bzdění.....

Nenávist těch, kteří v nahotě vlastní "svobody a demokracie" spatřují další úklady reakce, zatímco my vidíme jen neschopnost revidovat své ambice na úroveň schopností.

Ne hoši, jako kupec a světoobčan dělím lid na "divoké" a "stádné", tady vlčák je tu za šelmu, ale je to jen další oxymoron doby, kdy se za vlka vydává pracovitý a inteligentní pracovní pes každého levicového systému, který jej rád používá na hlídání stád vezdejších.
18. 11. 2008 | 15:28

stejskal napsal(a):

Škoda, že jste můj text nepochopil, pane Pocestný.

Já jsme to tentokrát výjimečně opravdu psal Vám. A myslel to dost vážně, i když tam byly ty počítačové tlamičky.

Četl jste Le Bona: Duši davu?

Libor Stejskal

P.S. Čtete někdy někoho jiného než sama sebe, pane Pocestný? Nasloucháte někdy někomu jinému? ;-) ;-) ;-) Zkuste to, někdy je to i zábavné. I když tak jako Vy ne ;-) ;-) ;-)
18. 11. 2008 | 15:48

jepice napsal(a):

Pane Pocestný, možná jsme banda protivných nemrcouchů, kteří projeli životní šance tím, že hledali okolo výmluvy pro vlastní lapsy rozumu i sebeúcty, i když to třeba neplatí úplně na všechny.
Ale víte, co jsme si tenkrát říkali u vědomí téhle smutné skutečnost? Těšili jsme se, že už brzo nastoupí generace antinemrcouchů, generace nepoznamenaná a sebevědomá, a ta všechny, co se nedokážou adaptovat na nové podmínky, ve kterých stát není ten prafotr, který vše zařídí a dává, pěkně v pohodě a s patřičnou úctou vyprovodí do politického důchodu. Jenže přišli mladí nemrcouši, tvářičky ustarané, našpulené rtíky vzdechy vypouštějící.
To je fakt k zlosti, milý pane.
18. 11. 2008 | 15:51

Pocestny napsal(a):

Jepice, krutě a upřímně, je mi jedno, co jste si myslela u paty toho eskalátoru celá leta, co jste tam postávala a neodvážila se nastoupit.

Toto je to právé!!
"Těšili jsme se, že už brzo nastoupí generace antinemrcouchů."

Zase někdo jiný, vy prostě nechápete, že to byla naše rvačka za nejen šanci se nezkurvit pro nás, ale i proto, aby naši "fotrové vezdejší" mohli konat tak, jak o tom do 89 vášnivě "kdybizovali", toto bylo "vašich dvacet let" a jak jste s nimi naložili je váš obraz.

Moji opravdoví vrstevníci - ne ti erární političtí a jinak erárem živení utřinosové našeho věku - ti si hrají na jiných hřištích, faktem zůstává, že do eráru protečou jen ti, kteří jsou povolni manýrám starců anebo ti, kteří suplují mentální nedostatky našich partají jako externisté.

It it your time.
It is your walk, my dear.
18. 11. 2008 | 16:15

dharma napsal(a):

Ta rétorika Pocestného je mi nějaká povědomá..že by mluvčí "nebohého" Mrázka? Či snad jeho řidič, nyní na zaslouženém odpočinku? Ech.
18. 11. 2008 | 16:22

Pocestny napsal(a):

Pane editor, dobře jsem porozuměl....
Tyhle ohledy platily v roce 1989.
Dnes píšeme 2008.

Czechs always leave it late, my mate.

Decentní pokašlávání jaksi nefunguje, je mi líto.
18. 11. 2008 | 16:23

vlk napsal(a):

Pocestný
už v minulém příspěvkujsem ocenil tvou velikost a jedinečnost! Vyhlásil jsme sbírku na tvůj pomník. Nějak to zapasdlo. Zatím žádné echo. Takže pan Stejskal doufám promine, ale právě s e dostávám na okraj kodexu, ale nejde to jinak.
VÁŽENÁ ČTENÁŘSKÁ OBCI, UZNEJME SVOJI MALOST A VELIKSOT A ZÁSLUHY POCESTNÉHO. TÍM,ŽE VYBEREME MEZI SEBOU NA JEHO POMN9K. ŽULOVÝ. V NADŽIVOTNÍ VELIKOSTI. A PROSADÍME JEHO UMÍSTĚNÍ NA MÍSTĚ PRO NĚJ NEJPŘÍHODNĚJŠÍM -NAD LETENSKÝ TUNEL!

Jen mne ovšem napadá taková drobnost - jak by to asi bylo všechno skončilo, nebýt jistého Gorbiho. A pak také , kdyby s e nepodařilo dobře zorganizovat generální stávku.
No já vím, můj milicionář sic e dostal přísnej befel od Pocestnýho, ale říkám so ,přeci jen - co kdyby. To víš, generční záležitost.

Jinak z těch jmenovaných borců -znám jen a pouze Šimona Pánka. Z televize. A musím smeknout Koná vskrze užitečnou činnost . O ostatních vím jen, že existují. A onen Petr Štěpánek je onen hrdina, co dehonestoval Kuchtovou a pak s e k otmu nepřiznal. Nemýlím li se.
Pánové Marek Benda, LAnger a Vidím, neboj se . První dva už jsme mnoho krát "ocenil" . Bendu na jiném bo logu právě dnes. Takže to s tou modrou mlhou nebud e zas až tak špatné.
A co s e týká dam Pajerových. Jsou mi dokonale lhostejné. Nikdy jsme je nepotkal a nepotkám. Ale co mohu soudit z bedny - Monika skutečně studená bude. Na to bych si také vsadil.Ale rozhodně je inteligentní. A KAčka? No tu vidím dost jinak. Ale hormony by mi rozhdoně nesplašila. Nejsem Bursík. A moje gusto jsou chytré, inteligentní a elegantní ženy.Mimo jiné - proto chodím také na Aktuálně. Neboť jich tu je mimořádně vysoká koncentrace. Ne , že bych si sliboval , že nějakou ulovím. Ale imponují mi. To se Kačence nemůže podařit ani omylem. Byť by mne nazývala třeba intelektuálním parním válcem.
A na závěr něco, co jsme tu už použil.
Na jednom jihočeském hřbitově je nápis.:
Co jsme my , budete i vy. Co jste vy ,byli jsme i my.

Za pár let zjistíš, že je to hluboká pravda.

A zklamu tě. O mne se opravdu nemusíš starat. Uměl jsme s e postarat za bolševika, uměl jsme to po převratu a dělám všechno, aby se nikdo nemusel starat ani nikdy v budoucnu. Tím méně ty nebo stát.
18. 11. 2008 | 16:26

oldman napsal(a):

Koukám, že pan pocestný by od hodiny mohl dělat ředitele zeměkoule, všechno ví co je nejlepší, nejspíše všude byl a od všeho má klíče. A jenom proto, že se jeho dvorní astrolog maličko spletl v jeho horoskopu, tak tím ředitelem zeměkoule není on ale úplně někdo jiný. Prostě trochu pech. To se stává!
18. 11. 2008 | 16:42

Pocestny napsal(a):

Vlčku, nastavím na smířlivou, tedy:
1. Tím, že jsem na vás "hnusný", jen říkám, že to samé mohl tenkrát dělat ten "KAŽDEJ", kdo na to dnes má názor a specielně v tom případě, když to zvládl břídil jako já.

2. Smutný je to, že si ve vašem městyse nepamatujete tu partu mladejch, kteří nad vámi v tom požehnaném měsíci bděli.

Víš proč? Protože jen to, že pokud na vás někdo u vás na rynku napřáhl, tak oni hned volali do Prahy, protože co se v Praze vědělo, to bylo hned venku, občas rychleji, než to komouš vůbec zpracoval a mohl nějak použít.

Bylo by fajn, kdybys sbíral na destičku jim, švejkování je populární, ne však v každém případku.

3. Tohle memento čeká na každého, jde o to, jakou cestou se pod ty lípy dohrabeš.

P.S. Ne, Petr Štěpánek z Nuslí v Praze, ne ten liberečák, co je starostou ve "Vrtulníkově".

A o tom, že ty se neztratíš, o tom nepochybuju ani na moment.
18. 11. 2008 | 16:43

Pocestny napsal(a):

Pan Pocestny nikdy nechtěl být presidentem zeměkoule a ani dnes se na tom nic nemění.
Leckoho tím vytáčí do běla, on pak leckterej usilovně nedostatečnej vypadá vedle Pocestného jako jouda.

Není nic horšího než být ještě větší vůl než Pocestny. Panovi Pocestnému totiž chybí "morální právo" ......
...jo a nezapomeňte, že jste se chtěli bavit o Hvížďalovi, ne o mně.
Pa, broučkové, přeji kreativní lejnotepecký večírek.
18. 11. 2008 | 16:58

Pepa Řepa napsal(a):

To vlk
...sím, malou připomínku. Já bych na ten pomník po Josifu Vissarionovičovi taky přispěl.

Ovšem popořadě. Nejdřív titul maršála, přepsat čítanky, pojmenovat meteorit,anulovat soutěž o největšího Čecha, zakázat Cimrmanům jednu hru, kde tato postava byla zneužita.Pak teprve pomník.

Na tom pomníku by měli být tři. Jmenovaný, Terminátor a Rocky.Ti dva poloviční, aby byla zdůrazněna výjimečnost Titána.
Já vám jednou Vlku viděl film, jak šel Terminátor sám proti tankům, no co vám mám povídat, já se třás jak ratlík, ale kam se ten svalovec hrabe.
18. 11. 2008 | 17:49

Jaroslav napsal(a):

Pan Hvížďala zdaleka nevyčerpal všechny zločiny komunistů. Vždyť taky zlikvidovali obecní pastoušky, obědy "na střídu",desetikorunové žebračenky na týden, transporty chudáků četníky "cestou milosrdí" (rozuměj šupem) do místa domovské příslušnosti za 1,3O Kč denně, spálu a záškrt a dětskou obrnu, svícení petrolejkou a celou řadu jiných klenotů první republiky (k některým se úsilovně snažíme vrátit).
18. 11. 2008 | 17:51

Vasja napsal(a):

Kuafix pane Pocestný, tohle neni sóda, tohle je přímo životadárný klistýr. A bez poplatků :)))
18. 11. 2008 | 17:54

Pepa Řepa napsal(a):

No vida Vasjo. Ušetříte aspoň za projímadlo.
18. 11. 2008 | 17:59

Pepa Řepa napsal(a):

Vasjo, to nic, to se vypere. Když jste ušetřil 30Kč přispějte taky na pomník.
18. 11. 2008 | 18:07

vlk napsal(a):

Pocestný

jak já jsme strašně rád, že jsi nastavil na smířlivou. celej jsem byl vodsypanej, že bys přišel s bandurskou... Eště teď s e mi třesou ruce.
1- ty a hnusnej? No toto.. nebuď na sebe tak přísnej. S Pepou Řepu ti postavíme omník. A abys mezi tím netrpěl, tituly čestné v mnoha řadách obstaráme.Protože tys to TENKRˇAT zvládnul...
2-no jo no. Máma a babička mi jako malému vyprávěly, že jako nade mnou bdí andělíček strážniček. A měl starou knížku. Tam byl vyobrazenej malej kluk, jak jde pokládě přes hlubokou rokli a za ruku ho vede, vedle tý klády krásná mladá holka s křídly.... dneska chápu, že ten malej kluk jsme byl já 19.11. u nás v městysu, ta kláda bylo náměstí, ta propast byl můj ředitel a ta holka že byl holt nějakej ten čerstvej maturant. Mámjasno. Hosana.jenom to msuel děšlat ňák solo, protože oni byli s sutavivání těc vejborů nejak hodně pozadu. Daloko pozadějc než mi na střední škole když byla na jaře 1968 studentská stávka. Tenkrát jsme měli stávkovej vejbor daný dohromady asi tak za půl hoďky.Ostatně , byl totožný s redakcí školního časopisu. A byly v něm i dva dnešní profesoři zdejší nejvyšší školky.
A sesbírat jim na destičku? Hm. Já udělal něco lepšího. Několika desítkám jsem umožnil stáž u svého prvního polistopadového zamětsnavatele.

P.S. ta lichotka men sic dělá dobře, to jo. Ale já už si je zas až tak moc neberu.Už jsem dost strej vlk. A nemám o sobě iluze. A novým kouskům, jak sám dobře víš, mne nenaučíš.

Pepa Řepa
elegáne zdejších blogů - bingo! Víš co? Vezmi to do ruky ideově , já to zkusím odmakat. Tvé vize jsou prostě eňo ňuňo! Nedá se nic dělat.
18. 11. 2008 | 18:50

Hajný napsal(a):

Pánové!
Já bych taky nějakým krejcarem přispěl na tento bohulibý účel.V které hospodě bude stát kasička?
18. 11. 2008 | 19:02

Vasja napsal(a):

Pomník? Hounajs Řepo. Raději to za ně u Pocestného zatáhnu. A vlka nechte venku. Je neperspektivní.
18. 11. 2008 | 19:05

ABC napsal(a):

No vidím, že pan Pocestný zmršil svýma narcisistickýma kecama další diskusi ....

Na venkově se kdysi o pražácích říkalo přísloví: "Kam pražák šlápne tam rok nic neroste".

Řekl bych, že by se toto přísloví dalo vhodně adaptovat na pana Pocestného a diskuse...
18. 11. 2008 | 19:15

Hajný napsal(a):

to ABC:
To o Pražácích se říká dosud.Toto heslo je nadčasově platné!
18. 11. 2008 | 19:21

Quido napsal(a):

To vlk, PepaŘepa, Hajný, ABC, oldman a mnoho dalších:
Vidím nejen zde, ale na mnoha dalších diskuzích, že se snažíte něco říci panu pocestnému. Vaše slušnost a ohleduplnost k jeho zjevným nedostatkům - pro něj zřejmě přednostem - (narcisismus, sebestřednost, vševědoucnost, nabubřelost a další vlastnosti ne nepodobné jedné z nejpopulárnějších osob našeho novověku) jsou obdivuhodné. Stále se ale míjí účinkem. Co kdybyste mu zkusili jednou napsat (cenzor snad promine), že je BLB?
18. 11. 2008 | 19:42

jepice napsal(a):

No, co já si pamatuju pohnuté dění v našem městysi, tak někdy po dvaadvacátém jsme už studentům říkali: jste moc hodní, že jste nás přijeli osvítit, ale historku z národní už jsme tu párkrát slyšeli. Nám tu jde momentálně o to, nenechat soudruhy z OV KSČ vymýšlet kulišárny. Jde nám o to, přesvědčit lidi, že autobusy s milicionáři, co se projíždějí po náměstí při každé demonstraci, jsou už jen jejich poslední záchvěvy. A taky jsme tenkrát málo spali a bylo nás v těch prvních dnech jen pár. Ale v pátek čtyřiadvacátého už nás bylo přes tisíc.
O eskalátorech nic nevím, pane pocestný.
18. 11. 2008 | 19:42

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Quido,

musím Vás zklamat. Říkat zde komukoliv, že je blb, bych netoleroval. Výraz "sebestředný nabubřelý vševědoucí narcis" je naopak všeobecně a poměrně konsensuálně akceptován.

Libor Stejskal
18. 11. 2008 | 19:58

Pocestny napsal(a):

MUHAHA
krysař foukl do píšťaly a už se nám to vesele sbíhá.....

vidím, že zavládlo všeobecné ornamentální kosočtverečno.....
je vidět, že máte co dodat.

prosil bych jezdeckou , můžete variantu brod.
18. 11. 2008 | 20:02

Quido napsal(a):

To Stejskal: Tak už se na mne nezlobte. Víte, že se většinou chovám slušně. Jenže právě neustále opakované jednání formou, kterou Vy jste dal do úvozovek mne již vyprovokovalo. Podotýkám, že se nejedná pouze o tuto diskuzi, ale o dlouhodobé vystupování uvedeného suveréna, kterému chybí jakýkoliv alespoň náznak pochybnosti o vlastní dokonalosti. Za to slovo se omlouvám, ale už jsem to nedokázal spolknout. Víte, pokud zde na anonymní diskuzi někdo staví sám sebe do role hlavního hybatele událostmi z listopadu 1989, tak se to polyká velmi těžce.
18. 11. 2008 | 20:08

L.T. napsal(a):

Vlčku,když se na něco ptáš,přečti si odpověď!
18. 11. 2008 | 20:08

Vico napsal(a):

Pocestný : Příliš si libujete ve své samotě. Někdy se samota změní v opuštěnost. Výlučnost založená na opuštěnosti je smutná. Vyplačte se, uleví se vám.
18. 11. 2008 | 20:09

ABC napsal(a):

Pane Vico,

nenamáhejte se, Pocestný není jméno skutečné osoby ale psychiatrické diagnózy....
18. 11. 2008 | 20:19

stejskal napsal(a):

Já se nezlobím, pane Quido.

V podstatě jsem si ani nemyslel, že byste tak někomu chtěl říkat ;-) Myslím, že čeština je krásný jazyk, vše se dá vyjádřit elegentně a bez zbytečných hrubostí.

Libor Stejskal
18. 11. 2008 | 20:23

bigjirka napsal(a):

Nechodit sem do diskusí, ani bych nevěděl, že nás všechny zdegenerovaný dementní kuní xichty debilní vyrval z jařma komunismu prorok Pocestný. Modleme se, my vymatlanci, nehodní políbit jeho aršloch spasitelný.
18. 11. 2008 | 20:23

Pocestny napsal(a):

Jepice, já chápu, že jen vtělená ctnost a skromnost vám tehdy zabránila v tom kontinuálně pokračovat lépe než ti, které od té doby kritizujete.
Já se vždy ptám těch tehdy rozhodných třicátníků, co jste dělal těch dvacet let, že to neklaplo? Vdyť tentkrát bylo vše brnkačka, jenom kdyby ten bolševik nebyl....

no a nakonec nebyl, posledních dvacet let můžeme svádět leda tak každej sám na sebe. On se tu také tenkrát nikdo o víc než o sebe nestaral a "starání se o rodinu" byl nejběžnější majetkový trestný čin za socialismu.

Jen co "udeřila svoboda", tahle schopnost mizí jako ledovce v Alpách.
18. 11. 2008 | 20:26

bigjirka napsal(a):

Nehledě k tomu, že pocestný blb není, bylo by to tedy neobjektivní. Komu co, tomu to. To správnější slovo ale pan Stejskal taky nemá rád a já jsem skoro slíbil, že budu trochu hodnější.
18. 11. 2008 | 20:28

jepice napsal(a):

Pane pocestný, mělo vám dojít, že ta moje generační provokace byla pouhou parafrází té vaší.
Já si totiž nemyslím, že se jedná o generační záležitost. Teda, abych byla přesná, do velké míry se o ni nejedná.
Kromě toho nemáte sebemenší ponětí, jestli jsem v něčem pokračovala anebo ne. V tom jste ovšem ve výhodě: když napíšu, že jsem na tom kolotoči zůstala, vyčtete mi, že jsem to dělala blbě. Jestli přiznám opak, povíte mi zase něco milého o bezradném civění na eskalátory.
18. 11. 2008 | 20:45

Pocestny napsal(a):

Vico, já nejsem sám, oni jsou sami, proto tak lpí na tomto prostoru...
Víte, je zajímavé, že jsem tu za sobce a narcise, když neustále mluvím o těch, kteří mně tak nazývají.

Znovu připomenu tezi - bylo to vše zfalšované, čili je mi líto, ale pokud věříte ve spiknutí, musíte být vědomi své posice šaška....

Pokud jste věřili tomu, co děláte tehdy, proč tomu nevěříte dál? Proč děláte opak a dokonale se tu zesměšňujete jako generace, která
- nebyla schopna se bolševika zbavit, ale
- je schopna ho k moci zase vrátit.

Bravo! Pašáci!
18. 11. 2008 | 20:46

Hajný napsal(a):

to Quido:
Říkat p.pocestnému oním slovem,které p.Stejskal maže je urážkou všech,co trpí onou diagnosou.
18. 11. 2008 | 20:48

Pocestny napsal(a):

Kdepak, jepice, tenhle druh zábavy je tu pro levici, ti jsou plni svého "voni" a toho "lidi nejsou blbí".

Proč to jen vždy slyšíme ve chvíli, kdy nás přesvědčují skutky o opaku?

Je to generační, my jsme tenkrát slyšeli z té fronty na nové funkce unisono: "Hele, kucí, šup zpátky do školy a za dvacet let..."

No tak jsme tady a koukáme, co tu vlastně vyvádíte, lidi nešťastný!
18. 11. 2008 | 20:50

jepice napsal(a):

Aleale, a co že jste byli takoví poslušní?
18. 11. 2008 | 21:02

Vico napsal(a):

Pocestný : Nemluvte v množném čísle. Někteří si myslí, že to bylo spiknutí, někteří/já/si to nemyslí. A nepřeceňujte generační předurčenost. Sotva se přestalo mluvit o "třídních antagonismech", zavádí se antagonismy mezigenerační. Výlučnost je krásná věc, ale velmi relativní. Stane-li se masovým jevem,pozbývá svého hlavního identifikačního znaku - výlučnosti.Budou-li všichni Pocestní, nezbude nikdo, kdo v potu tváře bude stavět cesty, po kterých se dá putovat z místa na místo. Ty lidičky dole nejsou ovce, i když se vám to z té výšky, když si to tak plachtíte na rogallu, zdá. Pro dnešek stačilo..
18. 11. 2008 | 21:09

Vasja napsal(a):

Já bych teda pane Pocestný nad zdejším kosočtverečnem rozhodně hůl nelámal. Z Masarykovy dělnické akademie si pamatuju, že lze polidštit opici a tak proč né řepu, vlka
či jepici.
18. 11. 2008 | 22:40

Ikena napsal(a):

Pane Pocestny,
domnivam se, ze mate nejaky problem, tedy ze na vas nezbyla zadna dosti vyznamna funkce, ktera by ocenila vasi skutecnou fundovanost natrit to starsi generaci. Co takhle ministr vnitra nebo zahranici?
A kdyz jste se zminoval o KCOF, odkud se ridila revoluce, muzete mi vysvetlit, proc tam pusobili lide, kteri meli na svedomi 50.leta. Proc jste je nevyhnali? Pripomenu jisty Hromadko, predseda komise pro armadu a policii, ktery se podilel na Jachymovu? Oni vas tehdy predbehli a nedavno vas predbehli dalsi vlcaci od modrych, bohuzel rada jich bude ted nezamestnana, ale ne na dlouho.
A trochu vam napovim, az zacnou od noveho roku lidi platit poplatky za prevod starsich aut, tak si piste, ze u voleb si na to znovu vzpomenou. CSSD ma opet jeden volebni slogan, na to vemte jed? Staci si precist dnesni Idnes.
A pak bude pro vas jeste hur, smirte se s tim, ze stale plati "vse je jinak" a "stari nemusi byt hloupi".
18. 11. 2008 | 22:49

Saliven napsal(a):

Když to tak tady čtu, tak mám pocit, že celou tu "revoluci" vybojoval ctihodný pan Pocestny sám. Taky klidně dám nějakou kačku, protože by bylo národní tragédií, kdyby tak výjimečný člověk zůstal skryt budoucím generacím.
18. 11. 2008 | 23:52

bigjirka napsal(a):

jojo, přišel ponocný, zatroubil na trumpetu a komunismu byl konec.. tak, tak a nejinak to bylo... on ho chujem na prášek roztloukl. geroj! lze přerazit chujem duB? je-li dub chujový a chuj dubový, pak ano.

Pročpak asi estébáci neotevřeli obálky s plánem Norbert? Milostiví páni soudruzi chtěli revoluci víc než my... Tím nechci říct, že všechno proběhlo podle jejich plánů. Natolik skutečnost neumí řídit nikdo. Ale popud byl jejic, ty lidi na Národní zmlátili schválně, Zifčák tam ležel taky schválně. Adamec jun. je nejbohatším člověkem v republice.
19. 11. 2008 | 00:22

Pocestny napsal(a):

jojo jiříku, "na trumpety troubit by se vám líbilo...".

Hele komedianti, co to svádíte na mne, já byl jen nedůležitým břídilem, kterým po celý život zůstávám, ale vy jste tu sbírka naprostejch kabrňáků, takovej Pepa by zfleku mohl dělat Ministra nacionální očisty, vlčák by teď mohl nastoupit jako ředitel Mákoekonomické denunciační agentury, Mueller je zase vhodnej typ akademického sochaře pomníku největších masových vrahů, kteří jsou k mání a v jeho očích velikány, kterým je třeba prach z cest jazykem slízat, krucinál, jedno velký silicon Valley ale sláva pozemská se mu vyhýbá...

...to se stává těm, který maj jediný krédo, "hlavně se do ničeho nenamočit".
19. 11. 2008 | 10:34

Pepa Řepa napsal(a):

Ach maminko, maminko
řekni, jak to tenkrát bylo?
Chvíli byl mráz,
pak zas strašně lilo
krušné byly naše dny
než zachránil nás synku-Pocestný.

Tanková brigáda na Prahu jela
že i my přežijem, nikdy bych nevěřila
tank první do Prahy pak dorazil
kde byli disidenti?
Jen Pocestný se jako k.k.t postavil

Pojedl hrachu,náš geroj přeudatný
co byly rudejm jejich zbraně platný?
Titán se otočil, ozvala se rána
byli jsme svobodní
bez tanků i bez Štěpána.

A tak můj synku, neremcej a jez
čočka a hrách, lezou sice do peněz
budeš však silný,Paroubkův štít
do Brd tě postavíme, zem naši ochránit

Tak žer ty spratku, než na tebe Kočku zavolám.
19. 11. 2008 | 11:52

Pocestny napsal(a):

Jojo, takhle to dopadá, když se počínající prostatik pokouší stát znovu septimánem...-)

Tohle vysedět, to mohlo bejt o hemeroidy....

Doporučuji Gutalax, upraví vám pravidelnost rýmu a obnoví lehký tok jazyka...-)
19. 11. 2008 | 13:06

dharma napsal(a):

Nechtěli byste těch trapností už konečně nechat? Silná koncentrace komplexů této diskuzi nesvědčí. Tohle si pan Hvížďala nezaslouží. Pocestný - požádej pana Stejskala, ať ti založí osobní blog a tam si vyměšuj ta svoje moudra jak chceš. To by bylo fér, ráda se pak zajdu podívat, jakou máš čtenost. Když budeš volit obdobnou rétoriku, totiž sem tam cizí slovo, aby bylo jasné, jak jsi vzdělaný, občas nějaký ten zeměpisný údaj, aby bylo jasné, jak jsi zcestovalý a občas peprnou kritiku ostatních, aby bylo zjevné, jak jsi nad věcí, jistě strháš server. Zdravím.
19. 11. 2008 | 14:15

mp napsal(a):

Před východem kohouta
báseň V. Janovice

Až zplihnou plachty po jarmarce
vlezem si tajně do velikého kufru
a budem plakat jak jsme kazoví
Trumpetka kus dvanáct korun
znaveně položí
plechovou hlavu na prsa
tureckému medu
Ach kašpárku s uraženou hlavou
odkud se berou tvoje uražené pohádky
Cajkové kalhoty právě sní
o princi s kratší levou nohou
a my kteří jsme nepoznali matku
se pozpátku dobýváme na její klín...
Až zplihnou plachty po jarmarce
vlezem si tajně do velikého kufru
a budem plakat jak jsme kazoví
Ale jakmile kterýkoliv trhovec
jen pootevře víko
hned všechno odvoláme
a třikrát slavně zapřeme
19. 11. 2008 | 16:24

Pavel Chramosta napsal(a):

Dobrý den
O tom jak to měl tehdejší režim pod kontrolou. V šase "sametové revoluce" jsem pracoval u posádkové správy Praha jako údržbář, takže vím že okamžitě po 17. listopadu seděli na vojenské ubytovně na P-6 vojenští specialisté kteří měli převzít v případě špatného vývoje kontrolu nad TV a rozhlasem ale asi proběhlo vše jak mělo, protože nakonec nezasáhli.
21. 11. 2008 | 11:48

ten odjinud napsal(a):

Ovládají vás z Temných světů, a to díky vašich voleb, které jste učinili v minulosti a které činíte neustále i dnes. Přijímáte ten ovládací program. V něm je i tohle všechno, co tady máte - pseudo prožitky, pseudo názory, pseudo snahy - to je jen program, ve kterém jste uvízli. Tak se konečně proberte, zakletí z vlastní viny. Změňte se, a pochopíte víc. Pak se vysvobodíte. Teprve vás poznání svobody čeká. nebe-lidem.cz
22. 11. 2008 | 09:05

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy