Cizinci v Česku

28. 11. 2008 | 17:36
Přečteno 4738 krát
Podle ministerstva vnitra, které vydává zprávy o situaci migrace na území České republiky, což se stalo naposled v roce 2006, byli u nás mezi cizinci trestně stíhanými na prvním místě Slováci, kteří se dostali do střetu se zákonem 2981 a tvořili tak 41 procent z celkového počtu stíhaných cizinců. Není se ale čemu divit, žije jich u nás zřejmě nejvíce.

Na druhém místě byli Ukrajinci, kteří skončili před soudem 1 348, což představuje 14 procent z celkově stíhaných cizinců. Vietnamci byli stíháni jen 659, což představuje jen 9 procent z celkově stíhaných cizinců, přičemž u nás oficiálně žije 55 000 Vietnamců.
Podle zprávy pak následuje 370 Poláků a 175 stíhaných Němců.

Tolik oficiální čísla, jenže minulý týden bylo právě Vietnamcům pozastaveno vydávání víz a o víkendu proběhla velká razie v jejich tržnici v pražské Libuši a Generální ředitelství cel, které zodpovídá za kontroly, prohlásilo, že podobné akce budou pokračovat.

Průběh akce je zarážející z několika důvodů. Zásah byl demonstrací síly: nad tržnicí kroužila helikoptéra a vchody blokovaly tři obrněné transportéry. Policisté měli kukly a na lidi mířili pistolemi, prodavačům uráželi zámky ač prý k tomu nebyl důvod, protože podle Marcela Wintera, předsedy Česko-vietnamské společnosti, sklady chtěli majitelé odemknout. Policie prý hledala drogy, ale nenašla nic. Výsledek byl chabý: jen pět zadržených, kteří byli předáni ke správnímu řízení a vyhoštění a mezi nimi byl pouze jeden Vietnamec. Zbylí byli tři Mongolové a jeden Číňan.

Čísla ani výsledky razie evidentně nevykazují žádnou alarmující skutečnost, na kterou by měl náš stát reagovat, ale ministr vnitra Ivan Langer přesto tvrdí opak: Uvnitř vietnamské komunity sílí organizovaný zločin, a tím zdůvodňuje, jak zastavení vydávání víz, tak monstrózní razii. Odvolává se na tajný materiál, který projednala vláda.

Oba činy jsou ale v Evropě velice neobvyklé: k pozastavení vydávání víz se sahá v případech válečných konfliktů či podobně závažných událostech a k přepadovým raziím dochází, když je předem zřejmé, že se někde nachází nebezpeční a ozbrojení zločinci. K ničemu takovému v tomto případě evidentně nedošlo.

Chová-li se vláda netransparentně, dává tak možnost, aby vznikaly fámy, jako třeba ta, že je pod tlakem lobbistů, kteří by na místě tržnice v Libuši, neboť pozemek se nachází 150 metrů od budoucí stanice metra, rádi viděli nějaké nákupní centrum. Takový zájem je sice legitimní, vietnamská tržnice jistě není esteticky nejpřitažlivějším objektem na lukrativním místě, ale způsob řešení je barbarský a zavrženíhodný. Jistě existují elegantnější způsoby jak vypovědět smlouvu o pronájmu či jak pronájemce donutit, aby zlepšil prodejní prostředí.

Jak je známo, přátelský vztah k cizincům představuje kulturní výkon a naopak xenofobie, tedy strach z cizinců, je velmi přirozeným fenoménem, a to dokonce i mezi hmyzem a zvířaty. Vzpomeňme si třeba na boje černých a zrzavých mravenců či zabité srnečky-albíny, které ukopalo k smrti hnědé stádo. Proto mezi základní úkoly každé rozumné demokratické vlády patří vždy i zvyšování kulturních výkonů, což platí dvojnásob v době, kdy se budou i u nás počty migrantů zvyšovat a kdy je na nich náš průmysl čím dál tím víc závislý. Takovéhle demonstrativní chování vlády ke zvyšování kulturních výkonů v Česku jistě nepřispívá a předvádí tak naopak špatné vzory. Připomeňme ještě, že již v některých našich automobilkách pracuje přes polovina cizinců a Vietnamci patří mezi ty nejpracovitější.

Napsáno pro ČRo6

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Ládik napsal(a):

A kolik je Čechů cizincem ve vlastní zemi! Něco je špatně.
28. 11. 2008 | 17:48

Vilém napsal(a):

V případě Vietnamců hrozí, že zde v době ekonomické krize na rozdíl od Slováků a Ukrajinců uvíznou a vytvoří zde další skupinu již dnes dost početného lumpenproletariátu. Osobně bych samozřejmě masivní rozvoj této skupiny uvítal, protože představuje jeden z mála faktorů možné dalekosáhlé změny stávajících pořádků, ale vláda má na takovou perspektivu jistě diametrálně odlišný názor. Nevylučuji, že i to je jeden z motivů podivného vládního rozhodnutí zastavit vydávání víz Vietnamcům.
28. 11. 2008 | 17:55

Čochtan napsal(a):

Pane Hvížďalo,
absolutní čísla jsou sice lepší než nic, ale chce to poměrná čísla, procenta ! Pak to teprv něco vypovídá !
Co se Slováků týče, kolik z nich jsou cikáni ?
28. 11. 2008 | 18:39

Hajný napsal(a):

Pane Hvížďalo!
Přicházíte s křížkem po funuse.Skoro tatáž slova tu už někdo psal.Opisujete!
28. 11. 2008 | 18:57

Kozlík napsal(a):

Pane Hvížďalo, jako obvykle nesouhlasím. Jak píše Ládík, stáváme se cizinci či spíše druhořadými osobnostmi ve vlastní zemi. Válcují nás Cikáni. Teď zase povykují Vietnamci proti zásahu v SAPě, ačkoliv již druhý den měli zavezen pašunk za miliony. Můžeme se my Češi aspoň ještě bez dovolení všech halasně řvoucích multikulti zastánců uprdnout? Čekám, kdy bude politicky korektní, abych si nechal zešikmit oči, nabarvit kůži, vysadit plnovous, vypěstovat homosexualitu a teprve pak v sandálech, turbanu a kimonu zamířil na úřad za účelem vyřízení nějaké bagatelní žádosti. Jsem úředník a NESMÍM do zprávy napsat, že Cikáni zdevastovali obecní byt! Cha!! To by Džamila dostala červíčky! Musím napsat, že stav bytové jednotky vzhledem k jejímu stáří a lokaci neodpovídá obvyklé amortizaci, vzniklé běžným užíváním. Tohle chcete? Ať jdou cizinci do kelu!! A nejvíc ti, kteří se sem nasadili po válce. A teď do mne.
28. 11. 2008 | 20:27

susy napsal(a):

Milý Kozlíku, Vietnamci jsou zdvořilí,dobře vychovaní a nesmírně pracovití lidé, kteří nic nedevastují,navyhazují odpadky z oken, nekálejí na schodech domu, neřvou po nocích a neterorizují své spoluobčany,nekradou, nežijí ze sociálních dávek a nepochybně jsou přínosem naší ekonomice.Akce proti SAPĚ byla zcela neadekvátní a se směšnými výsledky.Výsledkem podobné razie v kteréholi částiPrahy by bylo mnohem víc hledaných osob, zbraní i drog-taKHLE SE POLICAJTI JEN ZESMĚŠNILI.
28. 11. 2008 | 21:17

Kozlík napsal(a):

Susy: Vietnamci jsou zdvořilí, dobře vychovaní (o tom by mohli hovořit američtí váleční zajatci, kteří dodnes z jejich "slušnosti" a "dodržování" ženevských konvencí nespí). Nevyhazují odpadky z oken (to opravdu ne, zaváží je do lesů nebo pohazují vedle kontejnerů v okolí; už kolikrát jsem objevil prasklý pytel zjevně pocházející z vietnamské restaurace, plný kostí, bordelu, odřezků a krabic s jejich písmem). Nekradou (no jistě že ne, když jeden parfém Hugo Boss deklarují v ceně 1,20 Kč) - nekup to. Jsou přínosem naší ekonomice (viz výše, jejich platební povědomí je přímo vzorné - daň z kontejneru šatstva s deklarovanou hodnotou 80 Kč/tuna nás opravdu povznese a oni tak-tak pokryjí náklady na dovoz šuntu do naší země. Jen víc razií typu SAPA. Držím v tomhle policii všechny palce.
28. 11. 2008 | 21:25

susy napsal(a):

Kozlíku, nikdo Vám nebrání kupovat značkové výrobky světových firem a klidně se polévejte Hugo Bossem za tisícovku, když na to máte. Je ale spousta lidí a stále jich přibývá, kteří jsou vděčni za vietnamské tržnice, protože jinak by chodili s holým zadkem/obrazně/. Vietnamci jsou především obchodníci a pochopitelně pracují za zisk. Chtěla bych vidět kteréhokoliv Čecha, jak by vydržel ve svém krámku sedět od rána do večera, soboty a neděle- Češi raději dřepí u piva a práci "ošulí" , kde mohou.
28. 11. 2008 | 21:42

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Kozlík:
"Vietnamci jsou zdvořilí, dobře vychovaní (o tom by mohli hovořit američtí váleční zajatci,"
Kdepak se tam ti Američané vzali? Byli pozváni?
Susy:
Stoprocentní souhlas.
28. 11. 2008 | 21:49

Michal Macek napsal(a):

sem mozna naivni ale pristupuju k tomu tak:

jak chces aby se chovali v cizine k tobe,chovej se ty k cizincum u nas

a taky:

jak ches aby se chovali cizinci u nas,chovej se ty v cizine

jednoduche jako facka :))
28. 11. 2008 | 21:52

Kozlík napsal(a):

Susy: nemáte pravdu, fakt ne. nepolévám se Bossem, protože na to opravdu nemám, ale na druhou stranu nemusím kupovat falešného Bosse a dělat hogo fogo s rizikem zdravotních obtíží. Stačí mi 3x Old Spice Aqua Energy speedstick za 90,- Kč a 1x toaletní voda Adidas (pravá za 350,-) na rok. To si ale kromě bezdomáčů může dovolit každý normální pracující člověk. Do tržnic zásadně nechodím a to proto, že šetřím. Zkuste si někdy koupit pravé triko Adidas za 800,- a falešné za 150,-. To falešné budete mít po prvním vyprání cípaté a flekaté, to skutečné budete nosit klidně několik let. Teuer ist billig, říkali Židé a měli pravdu. Nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci. Už jsem pár lidí přesvědčil, že v Tescu lze nakoupit 10x kvalitnější zboží než v tržnici, nechtěli věřit a pak koukali. Naposled jsem nakupoval u žlutých někdy v roce 1993. Asi se každý pohybujeme někde jinde, ale já zaznamenávám lidi, kteří říkají, že u Vietnamců nakupovali dřív, ale že teď se tak pohoršili, že radějí chodí do běžné neznačkové konfekce.
28. 11. 2008 | 21:54

Kozlík napsal(a):

Zbyněk Matyáš: cituj mě celého; píšu to kvůli dodržování ženevských konvencí. Stejně jako dnes si žlutí nedělají hlavu s dodržováním zákonů ČR, tak tehdy si nedělali hlavu s dodržováním práv zajatců.
28. 11. 2008 | 21:57

Al Jouda napsal(a):

Dnes jsem si koupil u vietnamského obchodníka zimní čepici za 239,- Kč (dovoz z Polska). Přiznám se, že u nich nakupuji docela rád, protože nemají vyšroubované ceny.
28. 11. 2008 | 22:00

Kozlík napsal(a):

Al Jouda: Mimo téma... kolega si asi před dvěma roky u Vietnamců koupil zimní čepici. Vypadal v ní báječně do prvního sněhu. Sníh rozpustil nějakou chemikálii, kterou ta čepice byla napuštěná, a kolega musel na kožní s prudkou dermatitidou. Vypadalo to úděsně, jako kdyby měl opařenou kůži na celé lebce a navíc mu to udělalo mokvavé puchýřky. Marodil s tím možná tři měsíce, bylo to úporné a dodnes nemůže na slunce s holou hlavou, zčervená to znovu.
28. 11. 2008 | 22:13

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Kozlík:
Ale no tak! To snad chcete tvrdit, že Američané ženevské konvence dodržují?? A jiná ustanovení mezinárodního práva třeba při humanitárním bombardování? Nehledě na to, že míchat dohromady americko-vietnamskou válku před půl stoletím s dnešními trhovci je opravdu trochu na hlavu.
28. 11. 2008 | 22:14

Kozlík napsal(a):

Zbyněk Matyáš: Možná na hlavu, ale víte - jeden z mých předků má vytesané jméno na památníku válečných obětí vojenském hřbitově v Arlingtonu. České jméno. Padnul ve Vietnamu. Já to tedy beru jinak a rád bych jej aspoň imaginárně pomstil, kdyby to bylo možné. A ohánět se tím, že USA konvence nedodržují (prý, podle vás a podle antiamerikanistů?) Tak ať Vietnamci ukážou, že jsou lepší! Mohou nám dát morální facku. Jenže nedají...
28. 11. 2008 | 22:20

susy napsal(a):

A mne dneska s milým úsměvem pustil sednout v tramvaji mladý Vietnamec a puchýře se mi nikde neudělaly, heč Kozlíku- oslíku.
28. 11. 2008 | 22:45

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Kozlík:
Aha, proto ten subjektivismus. Škoda řeči.
28. 11. 2008 | 22:55

kryos5 napsal(a):

Slovo barbarský bych asi nepoužil.Nekritizuji.Použil bych:POLICIE,jakoVeřejnáBezpečnost,při zásahu použila praktiky vládní Mafie.
28. 11. 2008 | 22:55

kryos5 napsal(a):

For ZbMaty...ˇškoda řeči buďjiž,ale Slovem,či Písmem,možno,ne"?
28. 11. 2008 | 22:59

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Jo, možná lépe "škoda slov".
28. 11. 2008 | 23:02

kryos5 napsal(a):

A na Kozlika Šikulu snad nebudu ani reagovat.
Čau Karle a Všichni.
28. 11. 2008 | 23:02

kryos5 napsal(a):

P.S.Má něco společného slovo Diskuse se slovem Diskus?
28. 11. 2008 | 23:06

Láďa napsal(a):

Zde je prehled vietnamskeho organizovaneho zlocinu od vyucujiciho v oboru kriminalistiky:
http://aplikace.mvcr.cz/arc...

Je to pravdepodobneji realistictejsi pohled na tuto komunitu nez dalsi tuctovy politicko-korektni ulitek vladnouci ideologii.
29. 11. 2008 | 00:21

Tom napsal(a):

Vietnamci musí vidět, že v této zemi platí zákony a pro každého.
Nebudou si tu tvořit stát ve státě. Dnes je pro ně Česko ráj, když se jim to nelíbí, at odejdou do jiných zemí, v žádné jiné zemi jsem jich tolik neviděl.
29. 11. 2008 | 07:19

Aleš Jakeš napsal(a):

Stav udělování víz občanům Vietnamu do ČR byl a je i nyní obrovskou ostudou našeho státu. Představme si, že podobná situace /několikatýdení fronty před velvyslanectvím, pak nefungující linka k registraci a nutnost zaplatit mnohatisícovou částku mafii k možnosti dostat vízum/ by se týkala třeba USA! Jaký bychom měli názor na takový stát? Jak si asi připadají Vietnamci, kteří takovými procedurami prošli, u nás! Chtěl bych vidět statistiku, která vypoví, kolik občanů Vietnamu obchoduje v tržnicích a kolik se živí u nás jinak? Myslím, že těch druhých je velká většina. Znovu opakuji, že s těmi vízy Vietnamcům to byl trapas a ostuda, který, bohužel, jenom korunovalo rozhodnutí zastavit jejich přidělování.
29. 11. 2008 | 07:58

mankr napsal(a):

Víza jsou opravdu trapas, znám někulik Vietnamců, obchodují a pokud vím, ani při jedné z prohlídek u nich nenašli nic pašovaného. Pravdou je, že policiie se k nim ve všech případech chovala hulvátsky. To, že někteří z nich se zabývají nelegální činností je spíš výsledkem naší praxe udělování víz za úplatek. Takto se k nám totiž dostává spíš kriminální podsvětí než obyčejný člověk, který si chce vydělat nějaké peníze. Souhlasím s tím, že pro Vietnamce musí platit naše zákony. Ale to znamená, že je musí dodržovat i naše policie a v případě víz naše velvyslanectví...
29. 11. 2008 | 09:35

Charlie napsal(a):

pane Hvížďalo

chtělo by se říci pozdě, ale přece. Je zarážející jak málo se tímto dalším stupněm zvyšování české xenofobie zabývají média.

V té souvislosti mě napadá obrovský nepoměr pozornosti věnovaný např. čunkovým rodinným přídavkům a těmto mostrózním předváděním hrubé síly.
Opět obrněné transportéry -- a média mlčí, ochránci lidských práv --mlčí, ráčkující moralisté --mlčí.
Kam tohle povede?

Nikoho v tomto státě moc nezaujalo, že jsme už měli "Noc dlouhých nožů" a nyní již také svoji malou "Křišťálovou noc".
Jen Židy tentokrát suplují Vietnamci.

Někomu smrdí z huby, když nadává Dělnické Straně do fašistů a sám se mnohem výrazněji jako fašista chová.
29. 11. 2008 | 09:53

Ivan Hochmann napsal(a):

Pane Hvížďalo,opravdu přicházíte s křížkem po funuse.

Navíc opět postrádám obsáhlou řešerši z "vietnamské enklávy".Proč se jako novinář nezajímáte o skutečné příčiny vietnamského problému v Česku?

Místo srovnávacích a nehorázně zavádějících "tabulek zločinců" se zkuste podívat ke kořenům Viet migrace,k současným praktikám českých úředníků na zastupitelských úřadech v cizině a hlavně se neopomeňte optat na názor jediného vědoucího čecha pana Marcela Wintera.

Ivan.
29. 11. 2008 | 10:28

Charlie napsal(a):

pro některé šovinistické České Národovce

Vietnam je dnes rychle se rozvíjející ekonomikou - ze stejných důvodů jako Čína.

I z ekonomického hlediska naprostý nesmysl si znepřátelit 85 miliónovou zemi ve které máme - díky výměně studentů z dob bájného bolševika - ještě stále hrstku nostalgických sympatizantů s Česko-slovenskem. Tito lidé často zastávaji i vedoucí místa a stále ještě preferují osobní srdečné jednání - a to kolikrát převáží čísla na kalkulačce.
O tom by mohly vyprávět Škodaexport, Přerovské strojírny........

V dnešní hospodářské mačkanici bysme si těch různých "Mirečků" z dob socializmu měli víc vážit. Jinak budeme rychle nahrazeni dalšími.

P.S. Jen v české kotlině se může stát, aby se takový duševní kripl stal ministrem vnitra.
29. 11. 2008 | 12:47

Qiedo napsal(a):

Článek opravdu velmi podobný článku od Alexandra Tomského :"Ministrova vietnamská anabáze".Jako tam i zde chci jen dodat: Cvičení,pak se vždy jen ukáže na cíl.Jednou to mohou být i dělníci na dlažbě a už třeba i několik měsíců bez výplat.
29. 11. 2008 | 14:41

Kritik napsal(a):

Pěkný článek!

A co můžete čekat od ministra se styky na struktury organizovaného zločinu a z přijímání miliónových částek od těchto struktur? Musí přece křičet, že proti organizovanému zločinu bojuje! Takové jednání je známé od starověku a zsloužilo se o neustále platný výrok - "Zloděj křičí: Chyťte zloděje!"
29. 11. 2008 | 15:42

Jan Bílek napsal(a):

Píšete: "Připomeňme ještě, že již v některých našich automobilkách pracuje přes polovina cizinců a Vietnamci patří mezi ty nejpracovitější."

To je samozřejmě špatně, pane Hvížďalo, protože ta pracovní místa byla vytvořena s masivní finanční podporou státu a měla sloužit ke snížení nezaměstnanosti českých občanů. Nejen že byly poskytnuty zahraničním investorům levné nebo darované pozemky, ale těmto firmám byly odpuštěny daně na řadu let, pravděpodobně do doby, kdy investoři zastaví výrobu, propustí zaměstnance a odejdou dále směrem na východ. To vše z peněz daňových poplatníků, tedy i z vašich daní.
29. 11. 2008 | 18:07

strom napsal(a):

agentury které zprostředkovávají cizincům ze zemí jako je Vietnam vízum a pracovní povolení jsou organizace s mafiánským chováním,napojené na naše zastupitelské úřady ,které si z toho udělaly výnosný obchod.
Agenturám jde především o to dostat do cílové země co nejvíc osob,jednají se zaměstnavateli i s konzuláty ,jde jen o to aby to šlo rychle a bez problémů odsýpalo... .
NOVODOBÉ OTROKÁŘSTVÍ A OTROCTVÍ p.Hvížďalo
29. 11. 2008 | 22:00

pozorovatel napsal(a):

Prekvapuje me,ze porad se opakuje vyraz " Vietnamci neplati dane, prodavaji padelky, obchodujou drogy, jsou nebezpecni atd..."! Nepopiram ze nejsou u nich tyto problemy, ale kdybychom zamenili slovo " Vietnamci " slovem " Cesi nebo ukrajenci, slovaci ....", tak stejne ten vyraz plati. Co tim chci rict, asi to vite. Vsude najdete ty jedince, kteri Vam radost nedelaj. Vetsina Vietnamcu u nas jsou slusni lidi a hlavne jejich druha generace bude velice prospesna pro spolecnost. Tim zpusobem, jak nase vlada k vietnamske komunite chova ( Jako razie v sapa) , sami zhorsime jejich prinos .
Jsem Cech ciziho puvodu, ziju v CR uz 30 let a obdivuji zeleznou vuli Viet. komunity. Stykam se vice cizimi komunitami a vim ze brzy Vietnamci nam ukazou, jak jsou " Plus" pro spolecnost, jak umeji pracovat, obchodovat jako Cesti slusni lide. Podivejte se kolem sebe a kladnete otazky, Komu patri nejvetsi retezec sportovnich zbozi SPORTISIMO, krasne prodejny HOME ART, treti nejvetsi retezec v CR s nazvem PANDA ( jenom za Mc.donald a KFC), 4.neuspesnejsi cestovni kancelar za rok 2007 East Sea a dalsi .Odpoved zni "Vietnamci ". Zkusite uz nekdo ziskat statistiku Kolik % a v jakych oblastech pracujou vietnamci nebo jenom s PRESUDKEM kricime,ze Vietnamci jsou stankari se vsemi mosnymi nesvary?!.
Omluvte mi za moji cestinu
30. 11. 2008 | 00:00

třebaKarel napsal(a):

Pane Hvížďalo ,
já Vám za " křížek po funuse " stejně děkuju .
O takový křivdě se musí mluvit dokola neustále .A stejně na nás ta hanba padne na všechny .
Dík

tK
30. 11. 2008 | 09:05

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman J Janeček Karel · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin P Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy