…. a pošlu na tě Šmetrlinga….

10. 05. 2010 | 10:48
Přečteno 7441 krát
Věšela jsem v obýváku záclony a zavolalo mi od rodičů dítě, že umřel Motejl. Záclony zůstaly na půl žerdi a s nimi by měly zůstat v téže poloze i všechny vlajky, co jich máme.

Dceřin hlásek byl smutný. Umřel jí kamarád, který s Ferrari jezdil ze všech nejlépe. Pamatujete, jak na Shellu prodávali ta bonusová autíčka na setrvačník?? Daria si je posílala s JUDr. Motelem přes jeho dlouhatananánský ombudsmanský stůl a úkolem každého z protihráčů bylo prokličkovat mezi co nejvíce spisy. Které překážely přespříliš, byly odklizeny po advokátském zvyku….na zem….za židli…na nějakou poličku…prostě někam. Dr. Motejl byl na vytyčování jízdní dráhy zcela soustředěn a k věci, se kterou jsem s ním diskutovala, se věnoval jakoby okrajově. Pošlete mi ten materiál….to mě zajímá.

V tom to bylo.

Věci jej zajímaly. Skutečně – ne předstíraně. Zajímaly jej, i když k jejich řešení neměl žádné pravomoci – ale co kdyby….. Zajímali jej lidi a jejich osudy. Zajímala jej jeho práce, neboť – co jiného by jej mělo vlastně zajímat? Zajímat se a hloubat nad věcmi a problémy bylo to, co učil a naučil lidi kolem sebe.

Když přišla odpověď na stížnost, adresovaná jeho kanceláři, byla to povětšinou bomba. Problém rozebrán do posledního milimetru, prošpikován lehce ironickým sarkasmem a okořeněn právně-filosofickými postřehy jako bys rozmarýnu na kraji pole trhal…. Jeho tým se pod jeho vedením naučil odvádět práci, která nás, vykutálené advokáty, často sváděla k úvahám jak to navléci, aby se dalo stěžovat k Motejlovi: Materiál od něj mohl mít cenu zlata –získat na svou stranu ombudsmana rovnalo se téměř jisté výhře – v čemkoliv….

Určitě se teď bude psát, jak byl JUDr. Motejl respektovaný, jak si jej všichni vážili a tak. Ano – byl respektovaný a mnozí si jej vážili. Ale i on sklízel prohry a posměch. Když vzpomenu na reformu justice, kterou připravil a kterou mu Poslanecká sněmovna s arogancí mocných hodila na hlavu, otvírá se mi doposud kudla v kapse. Kdyby bývala byla prošla, ke kauzám typu „justiční mafie“ a spol. by těžko došlo. A byl to její autor, kdo mne utěšoval: prostě to, paní kolegyně, nebylo politicky průchodné…… říkal a já si dovedla živě představit, jak šontá po chodbách Parlamentu, notoricky pokuřuje a při postávání u popelníků prosadí tu to, tu ono….a někdy se to taky nepodaří.

Jeho realizmus byl bezbřehý.

U naprostého vědomí reálných hranic bylo jeho osobní nasazení rovněž bezbřehé.

Prezident Reagan říkával s jistým posměchem, že nenahraditelných jsou plné hřbitovy. Ano, jistěže je každý nahraditelný. Kromě toho jsou však lidé, u nichž, jaxi, se to nahrazení moc nepodařilo. Nenahrazený a nenahraditelný podle mne zůstal Josef Lux. Od dob Jaroslavy Moserové se už taky nevyskytla na české politické scéně druhá taková dáma – pardon – DÁMA. A kdo nahradí Motejla?? V úřadě jej jistě někdo nahradí. Ve skutečnosti je však nenahraditelný. Říkám to přes to, že si jsem jistá, že on by byl první, kdo by mne s takovou úvahou poslal do háje.

Ostatně – možná, že mne pošle i tak: sedí si někde na obláčku, odpaluje jednu od druhé a stejně jako v dobách své advokátní praxe tahá z kapes saka ukoptěné kostky cukru a chroupá je. Jako obhájce totiž neměl nikdy čas se najíst a tak se dopoval cukrem. Když bylo zle, podělil se o ty umolousané zdroje energie i se svým klientem ve vazbě, stejně jako o své pověstné Startky bez filtru. Jojo. Fakt si myslím, že sedí na obláčku, chroupá cukr a docela dobře se bude bavit nad tím, jak se serve buď ta současná nebo ta nastávající Sněmovna o „jeho“ sesli. Uvidíme, vysoce vážený pane kolego, co bude politicky průchozí….

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Tencokida Hnuj napsal(a):

Klára Veselá Samková
Upřímnou soustrast.
Věřím, že se ombudsmanem stane paní Seitlová.

Mějte se.
10. 05. 2010 | 11:03

František Klouček napsal(a):

Upřímnou soustrast všem lidem.
10. 05. 2010 | 11:33

hovorka11 napsal(a):

Výborný člověk. Určitě to ale nebyl "poslední mohykán". Pana Cepla staršího a pana Motejla jsem si v právních náhledech nejvíce vážil. Protiváha čachrům Renatě Vesecké a státního zastupitelství utrpěla.
10. 05. 2010 | 11:55

vodník Kebule napsal(a):

Všichni jsme smrtelní paní Kláro, s tím se nedá nic dělat. Smutek, prázdno, obavy - přijetí skutečnosti, vývoj, naděje? Chtěl bych doufat v lepší příští, ale obávám se, že to, že se to stalo, pro nás pozůstalé právě v této chvíli opravdu vůbec není dobře. Poslouchal jsem včera pana knížete, jak hovořil o potřebě úcty ke skutečným autoritám, o potřebě jejich existence a také o tom, co by se asi stalo s rakouským politikem, kdyby se vyjádřil tak, jak je u nás zvykem, o stanovisku svého Ústavního soudu. Myslím, že je velká škoda, že odešel další člověk, kterého si člověk prostě musel vážit. Čest jeho památce.
10. 05. 2010 | 11:58

alarm napsal(a):

A kdo nahradí Motejla?? V úřadě jej jistě někdo nahradí. Ve skutečnosti je však nenahraditelný.
Ten den umřelo 300 lidí. Byli nenahraditelní. Kdo je nahradí? Letos umře V.Havel. Nenahraditelný. Kdo ho nahradí. V Čechách všechny Romy nahradí jiná národnostní skupina. Nenahraditelní? Hlavně, že si Veselá šťochla do vymystifikované justiční mafie! Na venčení s pejskem chodím s jednou advokátkou. Zmínil jsem se o advokátce Veselé. Fuj, to jsem si dal. Nemluvte o ní! Když ji vidím či slyším, jsem zhnusená. Má či nemá pravdu?
10. 05. 2010 | 11:58

živnostník napsal(a):

Bohužel.Těch,co za něco stojí,je jako šafránu(když jsme tedy u toho koření)a pomalu,ale jistě nám vymírají.Ta převážná většina v politice,bezostyšní korupčníci a gauneři,zůstávají.
10. 05. 2010 | 12:11

Beatrix napsal(a):

Obávám se, že se opět snažíte získat body pro svou propagaci i na úmrtí pana Motejla. Připadá mi to nevhodné. On se přece k tomu nemůže vyjádřit !
Jak již jsem připoměla na stránkách JUDr Jirsy, tak pan Motejl se osobně angažoval v mé kauze a docílil toho, že výpověď ze zaměstnání, která mi byla dána ÚMČ P 1 v r.1996 t.j. v době, kdy právě Vy jste tam působila, jako právnička byla rozhodnutím OS P 1 až v roce 2000 uznána za neplatnou. Byla to od něho velká odvaha. Žel Bohu nepodařilo se mi dosud vyjádřit panu Motejlovi poděkování, takže mi nezbývá, než se za něho modlit.
10. 05. 2010 | 12:15

Deny napsal(a):

Truchlit je pozdě, je třeba, aby všichni ti advokáti a soudci (viz např. dr. Jirsa),co teď tryzní, spojili své síly a zažalovali tabákové koncerny. Cigerety zkrátily panu Motejlovi život. Je třeba vysoudit miliardy, aby se už takové případě neopakovaly.

To by bylo opravdové uctění památky pana dr. Motejla, když on sám s kouřením nemohl přestat. Ale např. dr. Jirsa ho v tomto nešvaru navíc i podporoval, když mu přinesl popelník a nechal si zahulit celý kancl (viz sousední blog)
10. 05. 2010 | 12:20

lena napsal(a):

Obávám se, že Vaše nadšení z výstupů Úřadu veřejného ochránce práv nemohu sdílet. Bohužel často jsou vedeny snahou všem se zavděčit, nikoho moc nenaštvat a hlavně se prosebníka lacino zbavit. Neboť co si mám myslet o vývodech úřadu v jedné kauze, v níž jsem byla profesionálně angažovaná a kde Ochránce protistraně napsal, že její nároky se sice nedají opřít o zákon, ale kdyby moje klientka chtěla, protistraně by vyhovět mohla? Stěžovatel si samozřejmě věc vyložil podle zvyku: čtu, co vidím, čtené vykládám, jak se mi to líbí. Ruče pak moji klientku zažaloval o náhradu škody v řádu milionů. Samozřejmě prohrál, ale předejít sporu bylo tak snadné. Ochránce mu mohl odpovědět prostě: nemáte nárok. Byl by klid, místo toho bylo jen špekulování a další zbytečný spor. Tomu já neříkám korektní vyřizování stížností občanů, lituji.
10. 05. 2010 | 12:45

sprav. napsal(a):

Paní Seitlová nemůže p. Motejla nahradit, protože není soudná, nemá ke všem stejný přístup, hl. ke všem stranám. To by nebyla dobrá ochránkyně lidských práv, protože po nich někde šlape.
10. 05. 2010 | 12:58

liduli napsal(a):

vzledem k tomu, že jsme zatím měli jen jednoho ochránce a byl to opravdu člověk na svém místě, tak bude velice obtížné najít kvalitní náhradu - snad to bude rozvážně promyšleno a zvolen ten nejsprávnější
10. 05. 2010 | 13:19

Al Jouda napsal(a):

Napřed jsem byl zmaten, od kterých rodičů bylo to dítě, co zavolalo. Pak jsem přepnul na ženskou logiku a pochopil.
10. 05. 2010 | 14:36

mb napsal(a):

největší farizeus = Klaus ... žvaní to o mohykánu a přitom to úřad ombudsmana znevažovalo a uráželo ....

njn typický Klaus
10. 05. 2010 | 14:50

BM napsal(a):

To Deny: Tak za smrt pana Motejla mohou tabákové koncerny? Ale prosím vás. Nemohl za to náhodu on sám, že byl silným kuřákem? Nehledě na to, že se i tak dožil požehnaného věku. Svalovat vinu za alkoholismus na výrobce alkoholu, za pervitin na výrobce léků proti kašli, za nikotinismus na producenty tabáku je stupidní americký nesmysl, který se u nás, věřím že i díky takovým lidem, jako byl Otakar Motejl či soudce Jirsa, neuchytí. Od toho je potom již jen krůček k osouzení výrobců potravin za přejídání, výrobců automobilů a jízdních kol za havárie a podobné šílenosti.
10. 05. 2010 | 15:01

BM napsal(a):

to MB
Aby to někdo nezneužil k plivnutí na V.Klause.... Ten s jistou mírou pravdy kritizuje úřad ombudsmana. To je jeho právo. Pana Motejla nikdy osobně nekritizoval. Ale pro vás je zřejmě obtížné rozlišit úřad od osoby a navíc si ještě pletete rody v češtině...
10. 05. 2010 | 15:05

Jentak Šelkolem napsal(a):

Čteme-li přípěvky autorčiny - mám na mysli paní Veselousamkovou - nemůžeme si nepovšimnout toho, že ta dáma zřejmě úplně všemu rozumí a téměř všude byla dvakrát.
Jelikož a protože to jest nemožné, nemohu se zbavit dojmu, že ta ženská prostě a jednoduše kecá.
10. 05. 2010 | 15:28

*** napsal(a):

KVS

http://www.google.com/imgre...

Schmetterlink může mít i veselejší podobu než postavu připomínající popelník, Kláro.
Škoda jen, že jste v pietě o tomto zahuleneém motýlkovi neopominula do textu vložit své vlezdoprdelkovství.
***
Myslím, že máte na víc, měla byste méně exhibovat a více dbát na vlastní podstatu. Jako ten motýlek, co si už retko nezapálí....
***
well recruit
10. 05. 2010 | 15:39

mb napsal(a):

to bm ... uráží mě Klausovo farizejství ... vzpomínám že byl k ombudsmanovi / ombudsmanství extrémně nechutný .... typický Klaus
10. 05. 2010 | 15:54

takyprávník napsal(a):

Ach jo. Ne vždycky s Vámi, paní autorko, souhlasím, ne vždycky jsem souhlasila s JUDr. Motejlem. Nebudu proto na Vás odborně ani lidsky plivat, natož na Něho. V pokoře jen stojím tváří v tvář dalšímu z důkazů naší dočasnosti. Jemu v duchu děkuji, za to, že byl, Vám za to, že jste o něm hezky napsala a dokážete vzdorovat nejapným nevychovancům.
10. 05. 2010 | 15:56

Robin napsal(a):

K učené disputaci pánů Deny a BM. Přepisuji příspěvek k vedl. blogu.
I člověk s tak výraznými pozitivními charakterovými vlastnostmi nepochopil, že kouřit pod střechou a kouřit v blízkosti někoho jiného je hrubá bezohlednost. Kouření je droga a kuřáci jsou pro svou drogu ochotni udělat cokoli. V jednom z rozhovorů v r. 2008 dr. Motejl sdělil, že je zdráv a kouření mu neškodí. Toto své sdělení nepřežil ani o celé dva roky... je téměř jisté a statistika to dokládá, že v průběhu svého života zahubil prostřednictvím pasivního kouření min 2-3 osoby...
Takže na cigárko p. Jirso
10. 05. 2010 | 16:03

Lex napsal(a):

Klárko,
napsala jsi to dobře. Roli, kterou sehrál Otakar Motejl jako veřejný ochránce práv, vidím trochu podobně, jako roli, kterou sehrál Tomáš G. Masaryk jako prezident republiky. Oba byli první, oba nastavovali laťku. Jistě, O. M. bude ve svém úřadě nahrazen jiným odborníkem s vysokým osobním kreditem, tak jako byl T.G.M. nahrazen Edvardem Benešem. Ale každý jeho následovník bude poměřován tou výškou nastavené laťky. A nevěřím, že ji kdokoliv přeskočí. Už proto ne, že každá "současná" doba je jedinečná, nikdo nevstoupí znovu do téže řeky.

Těch útoků si, prosím, nevšímej. Máš své chyby, jako je mám já a jako je mají ti, kteří na ty Tvé poukazují a na ty své nemyslí (tím spíše, pokud si ty Tvé třeba vymýšlejí). A je jen ukázkou jejich vlastní velikosti (malosti), že se přes tuto malost nedokáží přenést ani tváří v tvář majestátu smrti. Namísto aby poklekli a využili té vzácné příležitosti aspoň chvíli filosoficky mlčet.
Čest jeho památce.
Lex
10. 05. 2010 | 16:55

Tribun napsal(a):

Je to smutná zpráva, protože byl jedním z mála našich veřejně činných současníků, který národ nerozděloval, byl jedním z mála Čechů, který si mohl dělat nárokovat status morální autority, aniž by mu ho kdo upíral. I pro mne to byl jeden z mála představitelů státu, kterého jsem respektoval a nepovažoval ho za popřevratového zlatokopa. Jako jednomu z mála představitelů establishmentu mu bylo možno věřit, že bere svůj úřad vážně, že služba veřejnosti pro něj není jen prázdnou frázi a právo jen snadnou cestu k mamonu; vlastně byl takovým moderním disidentem. Otakar Motejl působil dojmem člověka, který se nebojí zpanštělých veksláků v úřadech a politických funkcích a nedá se koupit penězi ani korumpovat mocí. Je škoda, že zemřel, ale větší škoda by byla, kdyby nikdy nežil.

http://tribun.bloguje.cz/84...
10. 05. 2010 | 17:06

alarm napsal(a):

Každá profese má své nenahraditelné. Metař jistě nemá nenahraditelného Motejla, ale jen jiného metaře. V každé profesi je část mafiánská a nemafiánská. Komunisté a disidenti vzájemně soupeřili. Eto jejich delo. Jsem pro, aby se s pohřebem (jistě bude s obřadem) "svezlo" i několik rakvý připravených k zpopelnění bez obřadu. To by bylo gesto! Bez obřadu by nebyli zpopelněni jako psy! Snad paní Veselá zrealizuje zákon, kdy nikdo nebude smět být pořben jako "pes". Jinak věštím pro letošek velké vzrůšo. Zase bude o čem psát.
10. 05. 2010 | 17:24

LEVAK napsal(a):

Nevím jak kdo měl s panem Motejlem jakou zkušenost,ale já bohužel ne velmi dobrou.Svého času měl tento pán úmysl,že zajistí aby úřady více komunikovaly mezi sebou a ušetřily tak občanům čas.Když jsem mu dokazovál,že dům se staví od základů a tedy by měl v první řadě zajistit aby tyto úřady komunikovaly interně mezi jednotlivými svými odbory a odděleními(což jsem mu dokazovál na několika konkrétních případech) nechtěl tomu vůbec rozumět a jen se stále odvolávál na znění zákona,že toto ty odbory nemusí dělat a bohužel nic ho nezajímalo!
10. 05. 2010 | 17:41

Student napsal(a):

Právě jsem přečetl rozhovor JUDr.Motejla z r.2009 (MF Dnes). Ombudsman si správně všiml, že v případě špatně postaveného plotu, nedokáže policie, úředníci ani soudci zjistit skutečnou podstatu věci. Nedovedou daný stav porovnat s existujícími předpisy, a pokud předpisy jsou nepřesné, nedovedou sami rozhodnout.
Neví dokonce ani kdo by tedy rozhodnout měl. Z nepochopitelných důvodů však JUDr.Motejl nadával na řadové občany.
10. 05. 2010 | 17:54

*** napsal(a):

Levak

..."pan dr. Motejl se odvolával na znění zákona..."...
***
Velmi správně, to bylo to jediné, co mohl pan dr. Motejl ve vaší věci udělat. Co na tom ještě chcete řešit? O tom, jestli jsou příslušné sekvence zákonů ve správném znění /dle selského rozumu/ - za to pan ombudsman neodpovídá, ale dle platných liter zákonů se musí řídit.
***
Vy jste chtěl řešení, která vám dr.Motejl při nejlepší vůli prostě nemohl splnit. On nebyl "muž na radnici", ale skutečný PRÁVNÍK.

Kdo přijde na jeho místo, bude muset překonávat hodně vysoko nastavenou laťku a já jen doufám, že i bez autíček, jak píše KVS.

rcptch - the optimism
10. 05. 2010 | 17:55

zdesta napsal(a):

Robin.Ano pane,přes svá charakterová pozitiva,byl pan Motejl bezohledný vrah,který svou bezohledností zabil minimálně dvě osoby.(podle statistik)Podle statistik existuje také určité procento duševně chorých.Nepatříte náhodou do této kategorie?
10. 05. 2010 | 18:06

Sonny napsal(a):

Je to blbý ale je to tak. Musíme tam všichni. Tohodle pána hned tak někdo nenahradí. Protože úcta a respekt se nedá koupit. Sonny
10. 05. 2010 | 18:16

Pepa napsal(a):

ja si velmi vazim lidi, kteri svou inteligenci, pracovitost dokazi podlozit nehranym moralnim kreditem. Opravdu nehranym. Takovych lidi pusobicich v politice a v jinych verejnych funkci mnoho neni. A pokazdne mne, kdyz nekdo z nich odejde, zasahne smutek. Jmena Cepl, Moserova, Volenik, Motejl, Dostal. Z temito lidmy odesla cast moudrosti naseho naroda.
10. 05. 2010 | 18:37

Ivan napsal(a):

Děkuji za vzpomínku, na osobnonst.
10. 05. 2010 | 18:39

MS napsal(a):

Pan Motejl mi svými výroky, jako ombudsman, často pomohl vyřešit pracovní problémy. Jeho výroky byly skvělé, nikdy mi nedělalo problém, otočit je o 180 stupňů a získat vítězství v dané věci. Prostě právník každým coulem - upřímně. :-)

Odpočívejte v pokoji, pane Motejle. Bude těžké najít za Vás náhradu. (Pan Jirsa to určitě není. :-) )
10. 05. 2010 | 18:59

František Š. napsal(a):

Moserová,Cepl,Lux,Vichterle,Heyrovský,Werich,Motejl a mnoho jiných LIDÍ.Neodešla s nimi moudrost národa,ta jejich v nás zůstane navždy.Jen škoda,že ti co nám škodí,tady bohužel zůstávají.
10. 05. 2010 | 19:11

m.v. napsal(a):

V jednom starém TV seriálu,který se jmenoval ,,Nemocnice na kraji města" pronesl doktor Štrossmajer památnou větu:,,Kdyby hloupost nadnášela,tak tady budete poletovat jako holubička.",která patřila jedné přihlouplé,všeznalé,agilní a arogantní zdravotní sestře.
Stejná věta by se tady hodila pro jednoho diskutujícího (Tencokida Hnuj),který také tady poletuje z diskuze do diskuze.Není totiž diskuze, od cca 200 blogerů,které by se nezúčastnil a nepouštěl zde svoje moudra.Bude to asi nějaký Všeználek,protože není žádné téma ani obor,kterému by nerozumněl a nedokázal ho rádoby moudře zhodnotit.Bohužel.Kydy,kydy samé kydy.V jednom s ním ale souhlasím,to když píše o sobě jako o hloupém samurajském synkovi.
Více pokory by to chtělo,více pokory.
10. 05. 2010 | 19:19

Tencokida Hnuj napsal(a):

zdesta
Zabil svou bezohledností 2 osoby. Nevím o tom nic, zdesto. Vím ale, že nemluvíš jen tak do větru.
Co o tom víš ?
10. 05. 2010 | 20:17

Tencokida Hnuj napsal(a):

m.v.
Prudíš. A beztak i smrdíš. Zmiz.
10. 05. 2010 | 20:18

Al Jouda napsal(a):

To m.v. : Trochu češtiny si zopakovat, Neználku ! ....správně je nerozuměl.
10. 05. 2010 | 21:54

jancerny napsal(a):

Díky
10. 05. 2010 | 22:11

tata napsal(a):

BYLA TO osobnost čest jeho pamatce
10. 05. 2010 | 23:52

klarasamkova napsal(a):

Vážení přátelé, tak jsem po delší době zase napsala bložík a vidím, že situace mezi diskutujícími se přiostřila: počet těch, kteří diskutují k věci a těch, co si kopnou do mě, se začíná blížit půl na půl....
Zvláštní...
Vždy mne fascinuje, jak obyčejné slovo může být dezinterpretováno, jak může být interpretováno zcela jinak než bylo zamýšleno, jak to, co já považuji za klad, je nazíráno jako zápor - a to nenávistný zápor.
Dívám se na ty diskutující, kteří - a není to otázka nesouhlasu: je možno nesouhlasit a přitom způstat bez nenávisti - prostě jen dští síru. Jak můžete v takové nenávisti žít?? Vždyť to musí být strašlivě těžké, ba zničující! Nestálo by zato trochu té sveřeposti ubrat??
11. 05. 2010 | 06:01

*** napsal(a):

KVS

interpretace a dezinterpretace je věcí názoru a přístupu k přednesenému tématu, stylu chápání a možnostem vyjádření a jakož i rétorice a schopnosti ovládat emoce a cit pro jazyk současně.

To, co se daří vám jde jak správně píšete i mnohým, kteří vaše texty čtou a vzbuzují u nich jiné myšlenkové pochody nejen než vy jste schopna předpokládat, ale dokonce i chápat.

Sveřepost bude tak 50/50 z obou stran. Řešením by tedy mohlo být i decelerace zkraje na vaší straně, není-liž pravda, KVS?

/Jak se do lesa volá.... atd./
rcptch - Riesling was/so far so good/
11. 05. 2010 | 07:58

jepice napsal(a):

Paní Kláro Veselá-Samková, napsala jste ten nekrolog moc hezky a lidsky. Díky.
Nenechte se otrávit lidmi, kteří si neodpustí nesmyslné útoky ani při takovéto smutné příležitosti.
11. 05. 2010 | 09:20

Čochtan napsal(a):

Pana Motejla jsem neznal, ale zřejmě to byl slušný člověk. Jeho nástupce to bude mít zatraceně těžké.

Budiž mu země lehká, a pokoj jeho duši.
11. 05. 2010 | 11:09

zdesta napsal(a):

Tenco: Chlapík pod nickem Robin tvrdí,že pan Motejl zabil svým nezodpovědným chováním minimálně 2 nekuřáky,dokonce možná i tři.Pan Motejl totiž kouřil 60 startek za den i více a tak poslal do věčných plání ty tři nekuřáky.(prý statistika.)Takové argumenty doslova miluji.Zmíněneho pána nezajímá ani tak osobnost a charakter pana Motejla,ale jestli byl kuřák či nikoli.Znám jednoho bývalého kuřáka,který problematiku kouření bere tak vážně,že se z něj stal v této oblasti militantní agresivní a nesnášenlivý fanatik.Ostatní sociální problémy ho moc nezajímají,svět je o kuřácích a nekuřácích.
11. 05. 2010 | 15:24

Robin napsal(a):

ZDESTA: 50 mrtvých denně v ČR - aktivní kuřáci, 5 mrtvých denně v ČR - pasivní kuřáci, prostě 10 kuřáků, kteří denně v Čr umírají na nemoci kouření sebou veme jednoho nekuřáka...Žádný kuřák na to nemyslí..ale je to tak. Nemám nic proti tomu, aby lidé kouřili, ale jen tam, kde nemohou nikomu ublížit
11. 05. 2010 | 16:34

Michal Macek napsal(a):

stejne je to krasne jmeno otakar motejl :)) to je jak admiral Babocka :)

skoda ho velka - do posledni chvile makal

zajimalo by me kdo bude vombudsmanem nejckonc..?
11. 05. 2010 | 18:07

klarasamkova napsal(a):

Bylo uvedeno, že poslední rozloučení s O. Motejlem bude v Divadle na Fidlovačce v Praze.
Jsem naprosto znechucena. JUDR. Volejník měl rozloučení v Rudolfinu. Kdo tu Fidlovačku vymyslel?? Při vší úctě k panu Töpferovi - zapadlé divadélko v Nuslích!!
Pohřeb měl být vypraven z úřadu p. Motejla - taky mohli státní předstyvitelé zvednout pozadí a dojet do Brna - nebo z místa adekvátního v Praze. Ale NIKOLIV z Nuslí!!!!!!!!!!!!
12. 05. 2010 | 07:38

Jirka napsal(a):

Vážená paní Kláro,

mohla byste prosím nějak shrnout reformu justice navrhovanou JUDr. Motejlem. Upozorňuji, že nejsem právník.

Snad mojí odbočku nebudete brát zle. Tam, kde pan Motejl teď je, je mu určitě líp než tady. Tak aspoň můžete podrobněji připomenout kus jeho práce.

S pozdravem,
Jirka
12. 05. 2010 | 13:54

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy