Hledá se strana (pro kmotry) nebezpečná

29. 08. 2013 | 15:12
Přečteno 10536 krát
„Koho máme volit?“, je otázka, která je mi často kladena na různých besedách či setkáních. Podobně jako profesionální investiční poradce má nejdříve zjistit, jaké má klient preference a jaké rizika je ochoten nést, rovněž já kladu otázky: „Zvažujete podporu stran nebo hnutí, které v posledních 3 letech nebyly v Poslanecké sněmovně? Preferujete kandidáty, kteří podporují legislativní změny doporučené iniciativou Rekonstrukce státu?



Média nám často prezentují, že volby budou o střetu pravice a levice. Pokud jim uvěříme nebo pokud většina společnosti dá na průzkumy tvrdící, že se do Poslanecké sněmovny dostanou až na pár výjimek strany, které se tam poslední 3 roky předváděly, změna nenastane. Osobně bych byl ale nerad, kdyby se většina z nás chovala jako Karolína, do níž Péťa kopal, kopal a kopal a ona mu stále věřila, podporovala ho a držela jej ve funkci.

Jste-li pravicově orientovaným voličem, nemusíte volit strany jako ODS nebo TOP 09. Alternativa existuje. Jste-li levicově orientovaným voličem, nemusíte volit ČSSD nebo KSČM. Alternativa existuje. Nelíbí se Vám nálepkování PRAVO LEVÉ? Alternativa existuje. Možná jste neměli rádi matematiku, ale vzpomeňte prosím alespoň na to, že kromě osy X existuje ještě osa Y (můžeme hledat hodnoty nahoře a nenechat se stahovat extremisty dolů) nebo také osa Z (můžeme podpořit ty, kteří jdou dopředu a nevracet se zpět). Děsí Vás slovo OSA nebo jste u voleb zatím nebyli? Alternativa existuje.

V době, kdy „letěly“ černobílé filmy asi málokoho napadlo, že by někdy mohly být i filmy barevné nebo 3D. Dnes snad nejen farmáře napadne, že když hledá ženu, nemusí zůstat u „kategorií“ stará nebo mladá. Může být „stará“ strana s mladými tvářemi, které se dívají vzhůru. Nebo může být strana „mladá“, kde se stará tvář ohlíží, co řekne kmotr. Nebezpečná sama pro sebe může být nová strana s dosud neznámými kandidáty. Jsou-li ale na kandidátce osobnosti, které v životě něco dokázaly, mohou být tyto nebezpečné pro různé šmejdy.

Raději volná nežli vázaná? Je-li kandidátka nějaké strany nebo hnutí otevřená pro nezávislé kandidáty, může jít o signál, že důležitější než členství je morální integrita kandidující osoby. V programových otázkách je ale možná vhodné, aby se osobnost přihlásila k prosazování alespoň několika nejdůležitějších legislativních změn. Jde-li např. o lékaře, měl by mít představu, jak zajistit, aby stejné úkony nebyly hrazeny zásadně rozdílným způsobem.

Dobrovolně nahá? Chce-li nějaká strana prosazovat majetková přiznání, mohla by se nám předvést a sama již nyní požadovat po svých osobnostech tzv. majetkový striptýz. Bude někdo z kandidátů dobrovolně sdělovat, jaké jsou jeho majetkové poměry, kolik dává ročně na dobročinné účely nebo kolik bude stát jeho kampaň? Osobně mě zajímá, čí volební kampaň bude podle nezávislých odhadů nejvíce odpovídat pohybům na transparentním účtu.

Vnadná nebo vadná? Zdánlivě jednoduché dilema se v oblasti politiky komplikuje. Když vedle sebe bude billboard s nápisem: „S námi si máknete (jako ve firmě)“ a billboard s nápisem: „Základní příjem pro všechny“, můžete si říct, že v prvním případě se marketingový poradce zbláznil, zatímco ve druhém případě láká od lesa. Můžeme se ale také zamyslet, kterému sdělení lze více věřit v době, kdy mnoho věcí nefunguje tak, jak má.

Nikdo není dokonalý! Říká se, že žádný učený z nebe nespadl. Když se učíme něco nového, může se stát, že člověk narazí. Lyžař může při tréninku také spadnout. I volič se může spálit. V každé straně, v každém hnutí (podobně jako v životě) můžeme narazit na ty, co upřednostní svůj zájem před zájmy ostatních nebo udělají nějakou blbost. Nebyla by ale také blbost, kdyby se volič nechal kvůli zklamání z (dosavadních) politiků odradit a rozhodl se, že už nikdy další pokus svěřit někomu důvěru neudělá?

Risk je zisk?Když někdo investuje do akcií, měl by být připraven na to, že z 5-ti titulů budou třeba jen 3 ziskové. Zisk ale může být takový, že překoná zklamání ze ztráty. Český národ je v investování na finančním trhu konzervativní. Většina z nás se drží hesla, že nemusí téct, stačí, když kape. Mnoho politiků ze „zavedených“ stran mělo ale jiné motto: musí téct, musí se odklánět, a to hodně.

Zkusme takové politiky ve volbách odklonit. Když dáme důvěru např. 5-ti stranám nebo hnutím, které poslední 3 roky v Poslanecké sněmovně nebyly, možná se ve dvou nebo i ve třech případech „netrefíme“. Budeme si ale moci říct: „pokusili jsme se o změnu a byli jsme úspěšní, byť třeba jen z 50-ti procent“. Pokud však pokus o odklonění kmotrů neuděláme, můžeme si být na 100% jisti, že jim nadále budeme odvádět desítky miliard korun ročně.








Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

strýc virus H3N1 nyní HxNx napsal(a):

volit není koho!
establishment bude fungovat po svém, ať už se formálně v parlamentu bude vyskytovat ta či ona strana.
politické strany v dnešní době mají jen podružný význam.
29. 08. 2013 | 15:20

vasja napsal(a):

Vybrat z devadesáti kandidátek se zdá bejt pro líný trochu morda, ale de to.
29. 08. 2013 | 15:27

Filippes napsal(a):

No OK. Tak to je ovšem průser, že jsou volby už v říjnu, i když na konci. Tříděním vím koho nechci. Ale teď jich tu zbylo tolik, že nevím jak stihnu vybrat koho z nich chci. Nicméně díky za dokonalý rozbor. Škoda, že to neumějí i novináři. Soudě dle komentářů, to mnoho lidí nečetlo.
29. 08. 2013 | 15:41

strýc virus H3N1 nyní HxNx napsal(a):

vasja

nende to.
29. 08. 2013 | 15:53

Bakalův nezvaný host napsal(a):

Jen aby se nenašla strana nebezpečná pro lidi.
Voliči by měli více myslet na to, aby strana vyhovovala jim, než aby hledali stranu nevhodnou pro někoho jiného.
29. 08. 2013 | 15:54

strýc virus H3N1 nyní HxNx napsal(a):

tož do kompromisu půjdu, nezbývá než to.
29. 08. 2013 | 16:00

Včela napsal(a):

Pan Michálek radí bývalým voličům Karolínky.
Na nahaté kalendáře s Andrejem Babišem je ale málokdo zvědavý.

Pro mě jako farmáře musí být žena silná, nenáročná a mrazu odolná. Tak třicítka, aby aspoň eště deset let táhla, ale už věděla, že život neni reality šov.
Nejlíp šetlendskej poník.

Volit je třeba zásadově. Kdo znárodní obchodní řetězce? Jiná cesta k prosperitě nevede.
29. 08. 2013 | 16:00

vasja napsal(a):

Kdo slíbí repatriaci romskejch machetéros, má vyhráno.
29. 08. 2013 | 16:03

vasja napsal(a):

strýc virus H3N1 nyní HxNx napsal(a):
vasja

nende to
--------------
Zkuste levou :-))
29. 08. 2013 | 16:12

Fialenka napsal(a):

Hledá se levicová strana, která bude mít odvahu udělat nepopulární věci.
Tj nebude se bát kmotrů, bohatých podnikatelů, novinářů, sportovců a kulturní "elity".
29. 08. 2013 | 16:35

strýc virus H3N1 nyní HxNx napsal(a):

vasja

ale no tak.
spíš zůstanu uprostřed. já určitou stabilitu potřebuji.
29. 08. 2013 | 16:50

Analytik napsal(a):

Jak by to bylo snadné, kdyby se dalo vybírat jen mezi Klausem a Klausem!
Nadcházející volby sice nabídnou o něco širší sortiment politických mrtvol, ale jejich výsledek nás opět nepotěší.
Leda, že by se chytil Okamura a zavedl zde úplně novou demokracii!
29. 08. 2013 | 16:52

Miroslav Modriansky napsal(a):

Bonzáček který postaví svou karieru na odposlechu je směšný.Tento chudák chce natom ještě postavit svou budoucnost.Varuj se občane selského rozumu takových chudáků.
29. 08. 2013 | 16:53

Fialenka napsal(a):

Aktuální příklad odvahy postavit se velkopodnikatelům:

Dnes na slavnostním zahájení agrosalonu Země živitelka Zeman prohlásil, že je dobré vědět, že velkou část zisku jak prvovýrobců, tak potravinářů, spolknou nadnárodní obchodní řetězce, jejichž zisková marže se pohybuje kolem 60 procent.

Značné zisky nadnárodních řetězců by mohl vyřešit vznik národního družstevního řetězce po vzoru bývalých Jednot, uvedl prezident Miloš Zeman. A dodal, že návrh se nebude líbit nadnárodním řetězcům, ale bude se líbit výrobcům i spotřebitelům.
29. 08. 2013 | 17:41

Vlado napsal(a):

Pan senátor Michálek poradil jak přistupovat k volbě strany a jsem rád, že ke každé staré straně sdělil, že má alternativu. Moudrý z té jeho rady však nejsem. Já vím co ty staré strany předvedli nic však o těch nových nevím čeho jsou schopni. Je jediná parlamentní strana, která se nezúčastnila výprodeje státního majetku, stát nezadlužila a trestní kauzy za sebou také nemá. Je jediná.
29. 08. 2013 | 17:53

resl napsal(a):

jasně, radši šedesát stran, než tři "zavedené." nic volič v této zemi horšího neriskuje. a vo to tu de.
29. 08. 2013 | 18:02

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

Pane Michálku,
jste pro mě úctyhodný člověk, proto jsem si Váš blog přečetl. Dobré, nadprůměrné, díky.

K tématu: můj hlas (eventuelně, možná) získá to uskupení, které VĚROHODNĚ přislíbí podporu nebo alespoň přiměřené podmínky pro práci pro tyto státní činitele: Pavel Zeman, Lenka Bradáčová, Ivo Ištvan, Robert Šlachta.

Čili vím, koho volit. Pokud se takoví vyskytnou. Blafání na ostatní témata (praví, leví, klausové, komunisti, divoženky, zemanisti ..) jde mimo mě.
29. 08. 2013 | 18:34

čtenář napsal(a):

Vlado
S komunistama to vyhrajete.
29. 08. 2013 | 18:38

cimprlich napsal(a):

Já jsem zvědav, jestli některá strana ve svém programu navrhne zrušení zlodějských koncesionářských poplatků pro ČT. Stačilo by málo: Programy ČT zakódovat a tak jen platící abonenti, kteří bez ČT nemohou žít, by se dívali. Potom by se ukázalo, jaká je po ČT poptávka. Hádám, že za nějakých pár měsíců by ten krám zkrachoval.
29. 08. 2013 | 19:14

cimprlich napsal(a):

To Fialenka:
Souhlas- ale bylo by důležité, aby prvovýrobci - zemědělci - měli majetkovou účast ve zpracovatelském průmyslu. Konkrétně dodavatelé mléka by současně byli spoluvlastníky mlékáren, a nikoliv jen jejich dodavatelé
29. 08. 2013 | 19:20

Petr z Tábora napsal(a):

Rozumný příspěvek. Autor decentně nikoho nepropaguje, sám nevím zda kope za Zelené či Piráty ? Velké parlamentní strany přinesou politiku tak jako minulá dvě desetiletí a nic to nezmění přechod zprava doleva.
Malé strany jsou nadějí, protože jejich představitele zatím neměl nikdo potřebu korumpovat a mohou tedy prosazovat volební cíle bez loutkovodičů. Je to vidět už na Rusnokově vládě, jak někteří ministři i v krátkém termínu postupují razantně a řeší problémy, které dlouhou dobu jen zahnívaly.Jde o to zvážit reálné šance příslušné malé strany. Ve volbách 2010 propadl řádově milion hlasů a to je obrovská síla voličů, které pak nikdo nezastupoval. Nicméně Lidovcům, SPOZ, Zeleným a Suverenitě píBobošíkové utekl vstup do sněmovny vcelku těsně - všechny ostatní strany byly bez šance. Mají výhodu, že nejsou úplně nové jako dříve VV. Teď k nim přistoupí přinejmenším ANO2011 a riziko propadnutí hlasů bude velké, protože každá z těch stran si myslí, že přeskočí 5%-limit. Chápu, že programové odlišnosti těchto stran komplikují volební spolupráci. Jsou k dispozici i hlasy otávených voličů bývalé vládní koalice - jsem zvědav, zda některé vyláká z domovů k volbám paní Bobošíková jak se o to zatím snaží.
29. 08. 2013 | 19:52

petrkopac napsal(a):

Super! Cynismus je na backoru :)

Kez by bylo co nejvic racionalnich volicu, kteri si tyto otazky klast budou!
29. 08. 2013 | 20:04

ex-nemo napsal(a):

Protože znám charakter a poslání tohoto serveru dovolím si odhadnout nastupující taktiku staré moci : zmást voliče, rozptýlit hlasy mezi různé obskurní pidistrany, z nichž se už ve vzniklém zmatku dá slepit nějaká koalice, která zajistí kontinuitu moci pravice.
29. 08. 2013 | 20:15

David napsal(a):

"...„Koho máme volit?“, je otázka, která je mi často kladena..."

--------------------------------

Je to složité.

Dávat návod, jakým způsobem má volič myslet, tak to nejde.

Ty rychlovolby budou asi zase nějaký guláš, který vařil pejsek s kočičkou.

Každý volič by se měl naučit rozhodovat sám na základě znalosti volebních programů a možnosti si na internetu nastudovat podrobné životopisy všech kandidátů a i s uvedením toho, co už pro společnost užitečného udělali. A pak kroužkováním si vybrat ty nejpřijatelnější kandidáty.

Co brání tomu, aby všechny strany na svých webových stránkách zveřejnily nejen programy, ale i podrobné životopisy kandidátů???

VYZKOUŠELI bychom si tak to, jak jsme připraveni k zavedení prvků PŘÍMÉ demokracie do našeho volebního systému.

Pokud nebudeme mít možnost a ani ochotu studovat životopisy kandidátů a programy stran, tak se bude opakovat situace, jaká byla se stranou Věci veřejné.
29. 08. 2013 | 20:25

Fialenka napsal(a):

cimprlich
Taková forma vlastnictví by tu měla být ve větší míře. Něco takového taky má v programu Táňa Ficherová. V jednom rozhovoru řekla:
Ve družstvech a veřejných vlastnictvích platí rovnost hlasů a podílů, ostatně družstva přečkávají krize nejodolněji. Družstva existují v Anglii či Německu a fungují, jen česká veřejnost o tom neví.
U nás bylo víceméně pět milionů družstev po celé republice, která stála na rovnosti hlasů a podílů. Mimochodem jejich reprezentantem byl Ladislav Feierabend, velmi známý člověk, a tato družstva byla jakousi demokratickou základnou první republiky. Bohužel komunisté je jako jeden z prvních činů právě centralizovali a rušili ten starý model.
29. 08. 2013 | 20:35

VŠEM napsal(a):

Na české poměry - dovolili jsme politikům COKOLI A VŠECHNO - budeme volit komunisty.
Je to strana, která (kromě slova komunistická) nemá s předlistopadovou KSČ nic společného.
Je to strana, která nemá žádné skandály.
Je to strana, která má nejmenší finanční nároky.
Zatímco v jiných stranách vesele "vegetují" bývalé kádry KSČ,
které si hrají na "moderní", KSČM si na nic nehraje, nepřetvařuje se a NĚCO NABÍZÍ - třeba SILNÝ SOCIÁLNÍ PROGRAM.
Jaké sociální programy nabízejí jiné strany?
DEJTE KSČM ŠANCI!

Chápu, že MÁTE MYLNÝ DOJEM, ŽE VOLIT KSČM JE NEMODERNÍ.
VOLIT KSČM JE A BUDE MODERNÍ.
29. 08. 2013 | 20:40

smutný napsal(a):

Koho volit??
Na výběr máme jen dvě možnosti, levici nebo pravici. Ti co byli spokojeni s tím co se tady dělo od nástupu Topolánkové vlády budou volit některou z pravicových stran, ti nespokojení některou z levicových stran (aspoň doufám) a zapřísáhlí nespokojení pravičáci ti nejspíš k volbám nepůjdou. Snad si už většina lidí uvědomí, že volit proti svému zájmu z ideologických důvodů je přepych, který se jim nevyplatí.
29. 08. 2013 | 21:00

čtenář napsal(a):

VŠEM?

NIKDY !!!!
29. 08. 2013 | 21:07

Iva napsal(a):

Budu volit stranu, kam se prospěcháři nehrnou, protože nemá dost vytunelovaných peněz od svých kmotrů, aby si mohla koupit průzkumovou agenturu a velkou reklamu. Budu volit stranu, kterou nevlastní miliardář, protože ten jde do politiky jen kvůli svým zájmům, proto si kupuje známé tváře, aby se tam dostal. Budu volit levicovou stranu. Ale to SPOZ není a fronta prospěchařů hlásící se o její členství každý den vzrůstá. KSČM volit nebudu. Za celý život jsem si jich užila dost a ČSSD s nimi stejně do vládní koalice nepůjde. Budu volit Paroubkův Lev 21. Paroubek nekradl a pravice ho tak pošpinila - asi věděli proč. S ním by totiž krást nešlo.
29. 08. 2013 | 21:12

čtenáři napsal(a):

čtenáři, že jste vlastně od r.1989 volil vždycky PŘETVAŘUJÍCÍ se a bývalé komunisty, to asi nevíte, co?
Proč tedy jednou nezvolit komunisty SKUTEČNÉ a nepřetvařující se?
Co čekáte od ostatních stran? 100 dní hájení, pak vysvětlování skandálů a žádné plnění slibů?
29. 08. 2013 | 21:40

čtenář napsal(a):

Nikdy jsem komunistu nezvolil. Nikdy bych se nezpronevěřil předkům. Mám koho volit, bez komunistů.
29. 08. 2013 | 21:54

babočka napsal(a):

Stále se mi nechce věřit, že by pan Nečas byl takový vůl a zavinil pád vlády. Raději bych paní Nagyovou tipoval na nějakou Matu Hari. Ale volit komunisty, to by naši umučení a všelijak potrestaní váleční hrdinové, které komunisti likvidovali, vstali z hrobu a už nám nakopali do zadku.
29. 08. 2013 | 22:28

babočce napsal(a):

babočko, když jste volil(a) ODS v devadesátých letech, volil(a) jste převlečené komunisty - z bývalé KSČ (neplést s dnešní KSČM).
Vy byste vážně udělal(a) i z babočky nového admirála...

Bavím se nad tím, jak všichni zde mají jasno, co přijde, když zvolí dnešní KSČM. Kolik jasnovidců a věštkyň se zde nalézá ...

Ale že zapálení svazáci Nečas a Langer, politruk Topolánek (všichni ODS) zde vládli několik let, to OPRAVDU, ALE OPRAVDU nikoho nezajímalo.

Nebudete-li volit "zatím jedinou" spolehlivou stranu, nevadí. Zvolí ji jiní - většina!
29. 08. 2013 | 22:57

Bavor napsal(a):

Fialenka napsal(a) 29. 08. 2013 | 17:41 :
Aktuální příklad odvahy postavit se velkopodnikatelům:
Dnes na slavnostním zahájení agrosalonu Země živitelka Zeman prohlásil, že je dobré vědět, že velkou část zisku jak prvovýrobců, tak potravinářů, spolknou nadnárodní obchodní řetězce, jejichž zisková marže se pohybuje kolem 60 procent.
Značné zisky nadnárodních řetězců by mohl vyřešit vznik národního družstevního řetězce po vzoru bývalých Jednot, uvedl prezident Miloš Zeman. A dodal, že návrh se nebude líbit nadnárodním řetězcům, ale bude se líbit výrobcům i spotřebitelům. KONEC CITÁTU.
Fialenko, když ten národní řetězec bude SOUKROMÝ, tak opět prvovýrobci i potravináři ostrouhají. Aby to fungovalo, musel by to být SPOLEČNÝ podnik prvovýrobců a potravinářů a JIM by se musely vracet zisky z tohoto podniku. Ten kdo vyrábí, ten musí dostat CELOU hodnotu svého výrobku. Nesmí se na něm přiživovat parazit, který žádnou hodnotu netvoří.
29. 08. 2013 | 23:30

Džexperou napsal(a):

Žasnu, kolik čtenářů asi ani netuší, za koho je senátor Michálek zvolen....
Vážení, vězte, že pan Michálek je senátor tří "malých stran"
Pirátů, Zelených a Lidovců.
Z těchto tří si můžete vybrat. Já doporučuju Piráty.
30. 08. 2013 | 00:39

Marek Habruň napsal(a):

Alternativa tu je,
Předvolební průzkumy ukazují zkreslené veřejné mínění které ovlivňují zkreslené předvolební průzkumy. Vytváření nebezpečné duality levice/pravice nutí člověka volit to menší zlo kvuli riziku propadnutí hlasu, místo toho aby se hledalo vhodnější řešení. Dejte stranou průzkumy a volte podle sebe. Najděte si alternativu.
Jak tu Libor vysvětlil, není jen jedna osa, máme levici a pravici, pak je tu ale ještě svislá osa znázornující autoritářství a liberalismus...
Současné politické strany se nacházejí právě v té části autoritářské od leva až do prava...
Dále si tu můžeme představit i třetí osu, popisující způsoby řešení problémů, pak klidně i čtvrtou či pátou osu, ale to už je složité i na představu...
Smutné je že si stále myslíme že máme pouze dvě možnosti, levá/pravá...

Naše strana je sice mírně vlevo, ale hlavně je Liberální...
Dále je podpořená iniciativou Rekonstrukce státu...
Jsme relativně nová strana s ideály a nezkažená korupcí, nevlastněná miliardářema a neprovázaná s žádnými pochybnými podnikately...
Naše kandidátka je volná, otevřená pro nezávislé kandidáty...
Majetkový stryptýz předvádíme dokonale, plně transparentní účetnictví, financování kampaní, vše kontrolovatelné kýmkoliv, i samotným občanem...
Často jsme označováni za stranu s úzkým zaměřením, ale již tomu tak není...
Snažíme se zavádět inovativní řešení vhodné pro toto tisíciletí...
Důvěru nám vloženou jsme nikdy nezklamali a hodláme v tom pokračovat...

Budu vždy Pirát tělem i duší
Volte Piráty :-)
30. 08. 2013 | 01:26

Vlad Naiva napsal(a):

To Marty: Neurvalost je vlastní všem hlupákům a vy zřejmě nejste výjimkou. Libor Michálek nikoho nemanipuluje, aby určitě nevolil (anebo volil) toho či toho, jak se denně dočteme a doslechneme v přeobjektivních českých masmédiích.

To Džexperou: Ač víme, kdo nestraníka pana Michálka nominoval, ten ve svém článku ani jednu z těchto (ani jiných) stran nezmínil. Chápete tedy poněkud zkratkovitě: PS, SZ, KDU-ČSL -> senátor -> PS. Ve své zkratce jste nevzal v úvahu obsah senátorova článku...

To Libor Michálek:
Je to zatím nejlepší úvaha na téma, kho volit, abychom si to zase nezavařili jako v předchozích 23 letech, jaký jsem v poslední době četl. Jasné je, že budeme-li volit ty strany, které dosud selhávaly, zřejmě se změny nedočkáme. Já bych ještě dodal:
Stále jsme nuceni volit strany a nikoli lidi. Voličům dali poslanci jen hračku, když si mohou hrát s pořadím na kandidátce, ale... zase jen jedné strany.
Dokud nebude možno voli lidi, nikdo nedonutí strany zaplnit KOMPLET CELÉ kandidátky důvěryhodnými kandidáty. Tzn., že výběr stran se ještě zužuje. Strany, které prosazují aspoň nějaké prvky přímé demokracie... Ostatně žádná ze stran, která má změnu volebního zákona směrem k přímější demokracii, není ani nebyla parlamentní - typicky.
Které jsou to strany? Již zmínění Piráti, ale Okamurův Úsvit to nemá jen v programu, ale přímo v názvu. Kupodivu i SPOZ prosazuje posun k přímé demokracii: vybírat kandidáty ze VŠECH kandidátek.

Další programy nemám přečtené. Případně někdo doplňte další strany, které programově chtějí zavádět přímou demokracii.
30. 08. 2013 | 01:33

Josef Němec napsal(a):

Pánové a dámy.
Všichni máte tak velký strach z toho že vám propadne hlas. Jež má platnost jeden víkend v roce.
Že pak budete radši čtyři roky rýt držkou v zemi a litovat toho co jste udělali.
30. 08. 2013 | 03:42

Admirál napsal(a):

Stana pro kmotry, strana pro kmotry...

No to je přeci TOP!

Netřeba ji hledat.
30. 08. 2013 | 06:07

Fialenka napsal(a):

Bavor

Vlastnické struktury jsou jednou z nejpodstatnějších věcí v otázce svobody - v tom aby měl člověk svůj život víc ve svých rukou.
Měl by být větší podíl vlastnictví veřejného, družstevního a státního. Státní vlastnictví lidi ocení když tu bude vyspělá demokracie jako ve Švýcarsku.
30. 08. 2013 | 06:31

to Marthy napsal(a):

Marty, Vy jistě budete typická politička!
Kecat teda umíte převelice!
ODS byla v 90.letech přímo prolezlá bývalými členy KSČ!
Kočárník Vám asi nic neříká, kandidát na člena KSČ Klaus Vám také asi nic neříká, rudý pionýr Ivan "Íčko" asi také ne ...

Vychází mi, že jste asi Miruna Němcová. Tak nikoho nezná, nikde nebyla, nic neví ...
30. 08. 2013 | 07:09

Džexperou napsal(a):

Vlado Naivo, samozřejmě žádnou ze tří stran nezmínil, protože na to si musíte přijít sami, není to předvolební agitka :-)
Nicméně Piráti s ním jsou v nepřetržitém kontaktu, zpracováváme senátní tisky a rozebíráme projednávané zákony. Věřte, že to není práce na půlhodinku týdně. Stanovisko Pirátů potom Libor zohledňuje při senátním hlasování.
Takhle má vypadat skutečná demokracie.
30. 08. 2013 | 08:40

šašek z Jihlavy napsal(a):

Petr z T. napsal:
"...Je to vidět už na Rusnokově vládě, jak někteří ministři i v krátkém termínu postupují razantně a řeší problémy, které dlouhou dobu jen zahnívaly."
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Vzpomeňte na popularitu Fischerovy vlády a rozčarování, když se provalily vazby ministrině spravedlnosti Kolářové na exministra Němce a jeho kumpány.
Podobně skandály na ministerstvu obrany, fotovoltaika atd.
S hodnocením bych počkal až na pozdější dobu, že by lidé jako Toman, Cienciala a další členové vlády konali nezištně ve prospěch občanů, o tom by se dalo pochybovat. Věděli, že tam jsou na krátkou dobu a jistě se postarají hlavně o sebe a své spojence.
30. 08. 2013 | 09:46

Bavor V. napsal(a):

Pane Michálku, takže když se někteří voliči spálili se Zelenými a chtěli to napravit VeVerkami, mají být opět tak omezení, že budou volit podobné neznámé uskupení? Které pak provede obrat o 180st. a bude se chovat úplně jinak, než slibuje před volbami? Asi ano. Ale pak je škoda cokoli říkat. Každá nová a neznámá strana se napřed musí stát známou na místních úrovních, aby se vyprofilovala a ne se hnát hned do PS.
30. 08. 2013 | 09:57

buldatra napsal(a):

Stejně nechápu, proč by se furt a stále měla hledat nějaká strana.
Proč nehledat schopnosti v sobě?
V nás?
A bez sekretariátů?

Nebo si každý fakt myslí, že ho musí furt a stále řídit nějaký stranický sekretariát? Vždyť demokracie má být vládou lidu, nikoliv stranických sekretariátů. A jejich kmotrů a bůhví koho ještě.

Nicméně, piráti jsou mi sympatičtí alespoň v tom smyslu, že pouští do světa záměr prosazovat prvky přímé demokracie. Tedy nejen oni, nejsou sami a to je dobře.
Což je novum, snad začátek trendu, každopádně cosi nadějného jakoby klíčilo pomaličku, nenápadně.
V tom bych viděl do budoucna jistou naději, že snad je tu určitá šance jednou partaje umístit tam, kam ve skutečnosti patří. Na úroveň ostatních zájmových spolků, jako jsou například zahrádkáři, Orli a Sokoli, včelaři a golfisté, historičtí šermíři atakdále.

Lidičky, dokud budete tvrdohlavě (páč tak vás to naučili) přeposílat svou vlastní zodpovědnost za svůj osud a za za věci veřejné a za dění celospolečenské na bedra partajních sekretariátů, budete stále v pozici dětí, které čekají na dospělost pod dozorem opatrovníků a kmocháčků.
Pohodlné, uznávám, ale to je si tak všecko.
Občas dostanete bombóneček, jindy na zadek, podle toho, kterou nohou opatrovník ráno vstane z postele.
30. 08. 2013 | 10:06

čtenář napsal(a):

Marty
Mladý a nezkušený jste vy. Nevím, co mi píšete, že jsem mladý a neznalý komunistů. Takový nesmysl opravdu sedí. Naše rodina i já osobně si z komunisty užili svoje. Mně nemusíte doporučovat literaturu. Není nad osobní zkušenost. Věřte, vím, co píšu i koho volit. Komunisty NIKDY!!!!
30. 08. 2013 | 10:28

Franta napsal(a):

Lidi, už se konečně proberte. Volit stávající parlamentní strany, znamená pokračovat v tom co bylo dosud? To chcete? Kašlete na to jestli vlevo nebo vpravo. Dívejte se na ty strany, které chtějí změnu a které v zásadních otázkách jako je korupce, právo, odpovědnost, odvolatelnost, prokazatelnost majetku a to hlavně i zpětně, sjednocují lidi jak pravicově tak i levicově smýšlející. Je na čase dát přednost právu a slušnosti. A to by měli chtít lidé z obou polů. Tedy Ti slušní! Tak se zamyslete! Já budu z těchto důvodů volit hnutí Úsvit pana Okamury. A nechte si zase všichni médii namluvit že je populista a kdoví co ještě. Uznávám také ekonoma pana Kohouta a i proto má toto hnutí moji důvěru. Je to naděje. Nenechme si ji zase propást. Přemýšlejte a hodně štěstí nám všem. Ať to zvládnem a konečně se dočkáme lepších časů, než s těmi zloději dosud!
30. 08. 2013 | 10:52

EM napsal(a):

Strany, které mají v programu "majetkový striptýs" alias majetková přizání jsou pro mě jako demokrata nevolitelné, protože to je hon na čarodejnice založený na závisti. Stejně jako je pro mě nepřijatelná populistická Rekonstukce státu. Volte si Michálku, koho chcete, ale neraďte nám koho máme volit. Já budu klidně volit TOP nebo ODS a tu Vaší populistickou rekonstukci státu si strčtě laskavě tam kde slunce nesvítí.
30. 08. 2013 | 11:07

Franta napsal(a):

Pane EM, Váš názor docela přesně charakterizuje ten marast, kterého jsme tady svědky. Slušní lidé si s přiznáním nemusí dělat starosti a nemají se čeho bát. A kdo kradl, podváděl a např. zbohatl na předražených státních zakázkách, ten ve slušné demokracii musí být potrestán? Pokud toto je závist a ne slušnost a demokracie, pak jsou strany jako ODS nebo TOP 09 volitelné, ale v tom případě jde celý svět tam kde slunce nesvítí...
30. 08. 2013 | 11:17

dd napsal(a):

V Čechách? Téměř nemožné: soudruzi "prognostici" i soudruzi "disidenti" pamatovali na téměř všechna možná "řešení". V krajním případě se použije rozbíjení nebo diskreditace! Vysoce profesionální "práce".
30. 08. 2013 | 12:07

xxx napsal(a):

To Marty. srandisto!
To modrianský: odkaz na dd.
To fialenka a cimprlich: hezke, ale o to, aby to nebylo možné "se postarali"
ing. VD a ing. VT "privatizací po česku": rozdrobením zpracovatelského průmyslu na nekonkurenceschopné malé fragmenty/mlékárny na 131 "privatizovaných" subjektů/
a vpuštění do ČR obchodních řetězců a la "trh bez přívlastků", tedy bez omezení, obvyklých všude ve světě. Ostatně, už vaši myšlenku "perou" šmoulí soudruzi v LN
/Zvěřina, Petr Havel/. A tak zbývá "konkurence a la AB": "estébáci u koryta"!
To včela: jednička z hvězdičkou.
To EM: "odkopanej" "pravičák po česku" z StB. Zkuste s touto myšlenkou vylezt ven v BRD,USA nebo Švýcarsku.Tzpicky levičácké státy, že. České "pravici" více konvenuje "kapitalismus a la ČLR", s vedoucí úlohou KS.
30. 08. 2013 | 12:30

Jana napsal(a):

Mně tedy k rozhodnutí programy politických stran nestačí. Však si vzpomeňte, která strana měla v 2010 v plánu zvyšovat daně a církevní restituce? Já bych před volebním programem koukala na to, kdo kandidáty sponzoruje, jaké majetkové poměry kandidáti mají a hlavně jak ke svému majetku přišli. Také rodinné a příbuzenské svazky těchto kandidátů. To všechno jednoduše proto, abych věděla, komu budou potom muset za svoje ev. zvolení být "nápomocni", komu budou potřebovat zajistit státní zakázky....
30. 08. 2013 | 13:21

Edmont napsal(a):

Návod,jak se dostat do poslanecké sněmovny!!!!! !Strany,které nemají jistotu,že se tam dostanou,zde mají návod ,jak se tam dostat !Musí mít ve svém volebním programu tyto 3 lukrativní body !!!!! 1.Zrušit poplatky ve zdravotnictví ! 2.Kumulace exekucí!Což znamená,že dlužník nebude platit třeba 10 exekutorům,ale pouze jednomu,který je nejbližžší jeho bydliště.To umožní dlužníkovi pohodlně splácet jeho dluh !Je to stejný princip,jako když banky nabízí kumulaci úvěrů !Dlužníků je veliké množství a získat je na svoji stranu je obrovský volební potenciál !3.Boj proti Romskému násilí!(žádné keci o zajištění pořádku na ulici,to zn.také mlátit demonstranty,kterí demonstrují proti Romskému násilí ! Tyto body zajistí straně vstup do PS!Nepochybuji o tom !
30. 08. 2013 | 15:26

Baba Jaga napsal(a):

Co tak neradit, pane Michálku a raději napsat, jak Vám to jde v senátu, abyste třeba byl příště zase za někoho zvolen. Co třeba najatí auditoři - už odevzdali zprávu o financování prezidentských kampaní?
30. 08. 2013 | 17:06

vladimirjust napsal(a):

Vidím, že lidem s krátkou pamětí se skvěle vládne, a kmotři si nad podobnými debatami mnou ruce. Děkuji panu Michálkovi za jeden z mála nehysterických, rozumných a věcných názorů, moc ho pozdravuji, a být na místě jeho "kritiků", styděl bych se napadat jednoho z mála, kdo narozdíl od tlučhubů napravo i nalevo něco konkrétního proti korupci v tomto státě udělali. A označit jeho bohulibou činnost za "fízlování", to samo prozrazuje ubohou fízlovskou mentalitu píšícího (ať už vědomého či nevědomého bodygarda z početné mediální ochranky kmotrů). Cožpak si nikdo z vás nevzpomene, která strana před pěti lety prošla bez úhony (jako jediná!) nezávislým testem korupce, a "korupčníka" bez dalšího vyjednávání rázně vykázala ze dveří???? (Šlo o nabízený milionek za přimhouření očí vůči hazardu). Všichni zprava doleva v tehdejším testu MfD propadli, všichni rádi vyjednávali, někteří lačně, jiní opatrně, včetně zde zřejmě oblíbené KSČM - její selhání stálo tenkrát načas odstavení soudruha Dolejše, to už jste taky soudruzi mankurti zapomněli? - Osvěžím vám paměť: testem korupce prošla tehdy tatáž strana, jejíž významný člen - tehdy student - stála na počátku odhalení korupčního skandálu na plzeňských právech. Byla to tatáž strana, která upozorňovala marně (přehlasobvána za pomocí pozměňovacího návrhu ČSSD v parlamentu, i bagatelizována liknavostí Fischerovy vlády) na nebezpečí fotovoltaického tunelu - ač dnes lidem bez paměti je jí absurdně nasazována psí hlava právě za tento tunel, za nějž absolutně nemůže (stejně jako za něj nemůže samotná fotovoltaika - v Německu jí mají 10x tolik - a bez tunelu!) Byla to SZ, která paradoxně vzápětí po tomto testu nepřekonala 5% hranici. Ale přeje-li si mít národ korupci, nechť ji tedy má, a nestěžuje si, když si ji v podobě ODS/ČSSD/TOP 09/KSČM/SPOZ (vzpomeňte na Zemanův Bamberk, Štiřín, Olovo etc.) dobrovolně zvolí i nadále. Já budu mít tentokrát jako středový volič nezkorumpovaných stran s vyprofilovaným programem i osobnostmi u uren jediné dilema: zda volit znovu SZ nebo Bursíkův, Švejnarův, Hollanův (Brnění, Rekonstrukce státu - zase někdo, kdo podobně jako p. Michálek nebo senátorka za SZ Eliška Wagnerová - něco proti korupci udělal!)nadějný projekt LES.
31. 08. 2013 | 23:30

pavel v napsal(a):

S tímto blogem plně souhlasím - vidím to také tak. Téměř žádnou komunální nebo státní zakázku nelze sehnat bez úplatku. Podnikatel (kmotr), který takovou zakázku získá, pak platí nejen stranám, které jsou u moci, ale i těm, kdo jsou v opozici. Žel, nemám důkazy pro svoje tvrzení, ale mám silné indicie.

Například: předtím, než se Miloš Zeman stal předsedou vlády, vyhlásil akci Čisté ruce - že zajistí vypátrání privatizačních tunelů. Pak ale uzavřel "opoziční" smlouvu (ve skutečnosti koaliční) a jeho nejvyšší státní zástupkyně Marie Benešová "pátrala" tak, aby se nic nevypátralo.

Další příklad: když se obohacoval ministr dopravy Aleš Řebíček, opoziční ČSSD se tvářila, jako že o tom nemá ani tušení.

Nebo: když Švýcaři nabídli Nečasově vládě, aby se připojila k žalobě proti zločinnému manažmentu Mostecké uhelné, vláda se o to ani nepokusila, i když by mohla získat několik miliard do státní pokladny. Přitom by to byl ideální trumf proti ČSSD, která manažmentu při privatizaci incestem pomáhala.
01. 09. 2013 | 00:03

Baba Jaga napsal(a):

To: vladimirjust
Koukám, že z malé moravské vísky se události a zásluhy lidiček jeví zcela jinak nežli z Velké Prahy.
Proč se vlastně všichni ti, co to myslí tak dobře, nedovedou sjednotit a postupovat proti korupci jednotně? Když jich tolik všeho hodně ví a jistě může i dokázat, proč tolik všelikých spolků s činností nikoliv zadara?
01. 09. 2013 | 09:53

nick y napsal(a):

Ano, vážený pane Michálku, to je to, oč tu běží ! Vytrestat "zavedené" strany, mimochodem ty dvě dosud největší a ta mladá se starými tvářemi daly dříve nepokrytě najevo, jak se "odklání" ,třeba jen na nákup nemovitosti z erárních prostředků(to byl odklon nejmenší, třeba se podaří teď vylepšit, že?) .
Dovolil bych si parafrázovat vyhlášení pana Streita : "Vyměňte politiky" nestačilo = "VYMĚŇTE STRANY" !!! Domluvme se ale, které neparlamentní strany budeme volit, aby naše úsilí korunoval úspěch !A kandidáti, pokud budou stát o to , abychom je preferovali kroužkováním, podepíšou závazek přijetí potřebných zákonů, jak to ostatně připravuje "Rekonstrukce státu .
01. 09. 2013 | 11:46

alesendl napsal(a):

Bože!!!! Co to po voliči chcete? Aby myslel a udělal svůj "domácí úkol"? Jediné na co věšina myslí je jak naletět na Jánošíkovský populizmus...bohatým sebereme a chudým dáme. Bohužel tak to nefunguje a proto "volbám zdar" :)
01. 09. 2013 | 12:52

Miroslav napsal(a):

ČLÁNKU NEROZUMÍM - JE VŠEOBECNÝ,
POPISUJE COSI NE SROZUMITELNÉ = KDE PÍŠETE O TOM BOJI PROTI KMOTRŮM ?
Kde je návod jak volit nové v tak krátkém čase?
Jak má volič rozhodnout?
Bilboardy nevidím protože nejsem z Prahy.
Voličovi Chybí přímé TV debaty s uchazeči jeho hlas.
Osobně chci volit nové a nikoliv ty staré zprofanované + zlodějské ...
01. 09. 2013 | 14:30

mirďa napsal(a):

Všechny strany zrušit.Na kandidátky bych dal zástupce krajů které by si zvolil lid.Zástupce o kterých lidé ví, co jsou opravdu zač.Nač volit zkorumpované lumpy znovu?Nač volit ty co nic pro tuto zem neudělali nic dobrého.Nač platit horentním platem skoro tolik senátorů a poslanců jako v USA.A i v té Americe je benzín za poloviční cenu v přepočtu než u nás.
01. 09. 2013 | 17:18

Marek napsal(a):

To Baba Jaga
Aby napsal něco o sobě,
http://pinc.blog.idnes.cz/c/169171/Kdo-je-Libor-Michalek.html
http://www.hrdinou.cz/105-hrdinu/libor-michalek-79
http://libormichalek.cz/
02. 09. 2013 | 04:02

+++ napsal(a):

Ono začalo být v oblibě strašení "kmotry" asi proto, že už se nedá strašit komunisty (občané už to nežerou), a něčím se strašit musí, aby se odvedla pozornost od zjištění, že nikdo žádný zázračný recept už nemá, ani ti stávající (to by zpochybnilo důvod k existenci kdejakého křesla, trafiky či instituce), ani ti nově se vnucující (snažící se zase vytvořit dojem, že jsou v něčem lepší).
Všimněme si, že poptávka po strašácích neutuchá.
04. 09. 2013 | 08:04

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza C Cimburek Ludvík Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Růžička Michal · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy