Politický Second hand aneb když nemáš na výběr

27. 01. 2014 | 08:30
Přečteno 5959 krát
Před časem jsem vezl známé do Second handu. Otevřeli v deset, v hale asi deset košů, u každého možná deset skloněných žen. A hrabaly a hrabaly jako někteří naši politici. Některé byly ve zvláštní koalici. První dáma pouze rychle vytahovala, co trochu ucházejícího ji přišlo pod ruku, druhá již kontrolovala, zda zboží nemá nějak vadu, třetí již zkoušela v kabince.

Po deseti minutách bylo přebráno. Tak zase za týden. Některé z přítomných žen, které se z pravidelných nákupů již evidentně znaly, se pomalu loučily. V tom vstoupila do haly další dáma. Držel jsem pytel, v němž bylo už pár kilo hader z první selekce a sledoval, jak pozdě příchozí chodí smutně kolem přebraných košů. Již nebylo na výběr.

Přemýšlel jsem, jak se asi cítí žena, která si nemůže vybrat šaty se zajímavým vzorem, správnou velikostí a preferovaným střihem. A vzpomněl jsem si na situaci, kdy jsem nastupoval v roce 2010 do pozice ředitele na SFŽP. Nepatřím sice k vybíravým lidem, ale vybrat jsem si nemohl. A nešlo o sadu nových obleků. Šlo o náměstka.

A podobně jako pro ženu je nepříjemné, vzít si na sebe něco, co jí nesedí, rovněž v mém případě nebylo příjemné vzít na sebe odpovědnost za někoho, kdo mi neseděl.

Ale nakonec jsem na sebe odpovědnost vzal. Z politického náměstka se vyklubal had. Když bych měl zůstat u přirovnání s konfekcí – svěrací kazajka. Vývoj nakonec nebyl tak dramatický jako ve filmu Svěrací kazajka od režiséra Johna Mayburyho, ale přece …

Když náměstek neplní úkoly a nemůžete jej odvolat, je to problém. Když náměstek dává ze svého úseku denně k podpisu desítky rozhodnutí a nemůžete se spolehnout, zda v nich není nějaké rozhodnutí vadné, je to problém. Větší než s vadnými šaty. Může jít o záměrně nezákonné rozhodnutí, na jehož vydání se „Váš“ náměstek s někým předem dohodnul.

Rozumím panu Babišovi, že si nechce nechat diktovat, jakého náměstka si má vzít na ministerstvo financí. Souhlasím s autory knihy „Korupce jako parazit-návod, jak ji porazit“, kterou považuji za nejkomplexnější přehled protikorupčních opatření. Ministr by měl mít možnost výběru nejbližších spolupracovníků, ale platy pro ně musí být omezené.


Výběr ze dvou nebo ze tří?

Vzhledem k zásadě: „nikdy neŘÍKEJ nikdy“, si dovolím slovo „nikdy“ použít alespoň v psaném textu. Nikdy nedávej milované ženě na výběr pouze ze dvou šatů. Ani ze tří. Pokud chceš dát ženě na výběr ze dvou či ze tří, tak raději z obchodních domů.
My muži jsme většinou poněkud méně nároční.

Tak pokud by ministr dostal na výběr od koaliční strany 2 nebo 3 kandidáty na obsazení funkce politického náměstka, dalo by se o tom do doby účinnosti zákona o státní službě uvažovat. Poté se ale již předpokládá, že mu do sestavení nejbližšího týmu mluveno nebude.

K diskusi může být, zda ministr má dostat na výběr 2 nebo 3 kandidáty na obsazení postu státního tajemníka. Osobně bych to považoval za vhodnější než konstrukci, která je v návrhu zákona dnes tj. jmenování po dohodě s generálním ředitelem státní služby. Ruku na srdce. Jsme v Česku. A co se bude dít, když se pánové nedohodnou? Návrh zákona to neříká . . .


A co neříká Ústava?

Ústava třeba neříká, zda má premiér dát do návrhu prezidentovi u každého ministerstva na výběr aspoň dvě osoby např. kandidátku a kandidáta, aby byl návrh genderově vyvážený.

A také v Ústavě není to, co se běžně objevuje v legislativě finančního trhu ve vztahu k osobám, co mají řídit finanční instituce. Tedy, že do vedení (zde ministerstev) může prezident jmenovat jen osobu, která má odpovídající vzdělání, manažerskou praxi a potřebnou důvěryhodnost, která je kvalitativně vyšším požadavkem než trestní bezúhonnost.

Nemá-li kvalifikační předpoklady kandidátů a kandidátek prezident posuzovat tak, jak to činí např. Česká národní banka u šéfů investičních společností, proč by měl vůbec prezident fungovat v rámci moci výkonné? A nebo naopak: jaký má smysl zatahovat prezidenta do moci zákonodárné, když i zde nemá faktickou kompetenci zákon změnit?


Hysterie z prezidentského systému

Přestože nemáme paní prezidentku, nemůžeme se příliš divit „cukání“ pana prezidenta, když nemá možnost výběru. Buďme empatičtí a zkusme se vžít do role dámy, která přijde do „hrabárny“ pět minut po dvanácté a nemá na výběr.

Osobně bych se nebál dát prezidentovi na výběr. Nebál bych se ani oddělit moc výkonnou (tam je „první“ hlava státu podle hlavy třetí Ústavy řazena) a moc zákonodárnou. Pokud z Ústavy vypustíme provokativní větičku: „prezident není z výkonu své funkce odpovědný“ resp. do Ústavy dáme pravý opak, mohl by dokonce prezident vládu sám řídit.

Aby se nechoval jako car, stačilo by jej omezit např. v tom, že do funkce ministrů by mohl jmenovat (po účinnosti zákona o státní službě) jen někoho z okruhu 5 až 7 sekčních ředitelů na daném ministerstvu. Za tohoto předpokladu by se snad zle necítila ani paní prezidentka :-)


Na co druhá ruka při podpisu?

Shrnuto a podtrženo: Má-li někdo o něčem rozhodovat, dejme mu aspoň z něčeho na výběr. A nemáme-li důvěru alespoň malý prostor k rozhodnutí dát, potom je lepší pravomoc odebrat. Nepotřebujeme second hand na podpis, pokud tato druhá ruka nemůže rozhodnutí korigovat. A to neplatí jen při jmenování ministrů nebo při udílení amnestie.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Terry Fox napsal(a):

Logická úvaha, logické závěry.
27. 01. 2014 | 08:38

dříve čtenář napsal(a):

Co svět existuje, politický diktát vždy vítězil nad právem, logikou i společenskými požadavky!

Howgh
27. 01. 2014 | 08:51

Ládik!!! napsal(a):

Říkají, že v sekáči si vybere každý. Kvalitní zboží, za babku. Kdoví, co mám na sobě já - do kšeftu nechodím. Minule mi dal táta velkou košili, prý stála 15 korun. Když jsem ji pokýpal šprotama, skvrna se rozplynula tak, že košili nebylo třeba prát. Dokonalá kvalita.
27. 01. 2014 | 08:52

jarpor napsal(a):

Nic proti úvahám o výběru a odpovědnosti... co vyplývá či nevyplývá z textu současného znění Ústavy, jakož i co bymohlo být v Ústavě změněno a proč.

Jen mi nějak "neštymuje", že senátor má potřebu dělat konkurenci slabším příjmovým skupinám v Second handu.

Vezl tam prý známé.... ale pak "Držel jsem pytel, v němž bylo už pár kilo hader z první selekce...".
Držel pytel hader... pro ty známé ? Pro svou rodinu ? ... Divné.

Buď to o Second handu je pravda, vlastní zkušenost / a patrně nikoliv první / ... a pak mi takové jednání k senátorovi jaksi "nejde"...
nebo je to psáno jen jako porovnání výběrů hader v sekáči a výběrů v politice, což při psaní na sebe sama je vlastně v této části psaného lež... což ovšem by bylo od senátora zarážející...

Čert aby se v tom vyznal... Tedy - v psaném ... a tím i v senátorovi.

Hezký den
27. 01. 2014 | 09:01

Analytik napsal(a):

Autor přesně vystihl mé pocity při druhém kole loňských prezidentských voleb.
Na dně koše zůstaly jen dva zmuchlané hadry vhodné leda jako doupata pro šatní moly. Voliči s otrlejší povahou si ještě vybrali "menší zlo", já opustil volební sekáč s prázdnou.
Dnes se za to vůbec nestydím.
27. 01. 2014 | 09:27

Bakalův nezvaný host napsal(a):

V podobných agitkách bývá splácáno mnohé, vždy je potřeba najít to, proč ta která agitka vznikla.

Zde to bude asi tato věta.

„Rozumím panu Babišovi, že si nechce nechat diktovat, jakého náměstka si má vzít na ministerstvo financí „

Já zase rozumím těm, kdož nechtějí nechat Babiše bez dozoru.
Že Babiš nepatří na ministerstvo financí víme snad všichni kromě autora.
27. 01. 2014 | 10:04

Wwp napsal(a):

Autor je mimo. Poslance vybírá (a nese za ně odpovědnost) premiér. Ten se pak za takto vytvořený celek (čili za za vládu) odpovídá parlamentu.
27. 01. 2014 | 10:13

Analytik napsal(a):

Bakalův nezvaný host 10:04

Zlatej Kalousek, což? Taky ho kopete špendlíčkem?
27. 01. 2014 | 10:16

Hloupý Honza napsal(a):

Ládiku !!!

Jednou za dva roky bych to pro jistotu opral, kdoví jaké chemické procesy v té košili probíhají. Já koupil v Polsku na trhu seprané džínsy, když jsem je vybalil z igelitu tak to bylo jako bych se ocitl v pekle ... čpěla z nich síra na sto honů, po týdnu nošení mi z nohou slezl ekzém, který mně trápil léta, poté co mi slezly i všechny chlupy jsem už je raději nenosil.
27. 01. 2014 | 10:26

Ládik!!! napsal(a):

Honzo -
tak to mám do praní ještě cca rok. Do té doby si ji můžu vzít ještě k parlamentním volbám.
27. 01. 2014 | 10:31

Baba Jaga napsal(a):

Pane Michálku,
není v senátu lépe nežli na ministerstvu či jinde ve státní správě v jakékoliv funkci?
27. 01. 2014 | 11:04

jogín napsal(a):

Samozřejmě poslancům vyhovuje, když jsou absolutními pány a president funguje jako kladeč věnců. Jenže vládnutí bez kontroly funguje velice mizerně a i u nás se ukázalo, že partajní klika se chová jako diktátor.
27. 01. 2014 | 11:08

člen Klubu Pravicových Spotřebitelů napsal(a):

Agrokombinátu Babišovice coby vlivné součásti vládního tělesa je třeba koukat na prsty móóóc nadstandardním způsobem.
Divím se, že autor - mediální symbol protikorupčního boje, toto naopak explicitně popírá.
27. 01. 2014 | 11:34

Antonín Malík napsal(a):

Chudák Sobotka. Nezřízeně silná dětinská touha stát se (na chvíli?) premiérem hod vedla k tomu, že v zásadě prodá za tu židli všechno a platí za to Babišovi. Už mu odevzdakl všechno, už se nemá o co opřít. Dokonce mu ani Pražská kavárna tentokrát nepošle randalisty, aby mu na náměstí vykřikovali podporu a mávali transparenty. Ve veřejnoprávní televizi ho nyní spíš zdrtinují, než aby mu šli na ruku a podkuřovali mu, jak to dělali ještě před 2 měsíci. Chovanec sice ještě naoko drží basu (jednou rukou), ale vsadil bych se, že už má vyjednáno teplé místečko v Agrofertu. Začíná se ukazovat, že frakční boj v soc. dem asi sotva inspiroval prezident, který projevuje Babišovi tak silnou mocnářskou přítulnost že honem jmenuje vládu s Babišem (téměř) v čele, aby se náhodou nestalo, že den poté slovenský soud přece jen nějakým dopuštěním božím Babiše vylustruje. S lustrátem na čelném místě by se i Zemanovi jmenovalo nepěkně.
Spíše bych opravdu za podzimními hrátkami kolem Sobotky, Dienstbiera a Haška hledal Babiše. Protože Hašek a spol. by Babiše do vlády nepustili
27. 01. 2014 | 11:42

john petres napsal(a):

Prezident je ústavně nezodpovědný,tečka! Proboha,udělejte už v té Ústavě jasno a vymezte povinosti a pravomoci toho císařoprezidenta jasně,v téhle zemi se totiž noví Masarykové už nenarodí!je to tu samej Zeman a Klaus,mein Gott!dík za pozornost.
27. 01. 2014 | 11:52

e.m. napsal(a):

Jako možná více žen jsem k Vám nahlédla - hmm ten chlapík si vybral oděvní metaforu ............jenže myslím, že se úplně nepovedla. Možná by bylo lepší ji od ní upustit a psát věcně. Protože to, co můžeme nazvat *hadr ze secondhandu*, abychom čtenáři vnukli interpretaci, lze také nazývat *zkušeností* - pokud chceme vnuknout jinou interpretaci. Včetně toho, že *zkušený mafián* nemusí být dobrá volba.

O p. Babišovi a možnostech, jak a kde získat kvalitní spolupracovníky, nemám úplně představu; je to celé trošičku sporné a těžko v místních podmínkách říkat předem, že to Babiš dělá dobře/špatně.

Ale místních blogových metaforistů všeho druhu pomalu začínám mít dost.
27. 01. 2014 | 11:57

Ládik!!! napsal(a):

Mě by zajímalo, jestli se slovo lustrát skloňuje podle vzoru kastrát.
27. 01. 2014 | 12:02

v + f = s + 2 napsal(a):

ta úvaha má něco do sebe
27. 01. 2014 | 12:51

SuP napsal(a):

Ládik!!! -
Zeptej se Pepy Řepy. Mají z nich pěvecký soubor v Balbínce.
27. 01. 2014 | 12:58

Nora Králíková napsal(a):

Celá naše politická scéna je podobna hodně vybranému sekáči, ve kterém zbylo jen pár ležáků.

V sekáči, když přijde zboží, lze však najít i kousek kvalitní, kvalitnější než oděv ze stánku asiatova, či kousku čínského pod světoznámou značkou v krámu kamenném.

Je to proto, že výběr je důležitý aspekt.
Opakuji: VÝBĚR
Lidi vybírejte pečlivě.
Například, kdyby neexistoval přírodní výběr, kvalita druhů by šla pod kytky a svět by byl naprosto jiný. Nebo by už nebyl.

Takže, nezáleží pouze na tom, kde se vybírá. Jde jen o to, vybrat dobře. A to se musí umět a chtít.
27. 01. 2014 | 14:14

Taoiseach napsal(a):

Libar Michálek

"...mohl by dokonce prezident vládu sám řídit"

Jenže nejsme ve Francii, natož v Rusku. Proč bychom měli tak brutálně překopávat ústavu?
27. 01. 2014 | 14:39

Petr z Tábora napsal(a):

Pane autore, mile jste mě překvapil. Souhlas.
Ministr musí mít právo si vybrat své náměstky, protože on nese odpovědnost za ministerstvo.
27. 01. 2014 | 14:47

člen Klubu Pravicových Spotřebitelů napsal(a):

Nora Králíková
Ve volbách, tak jak jsou koncipovány..ale nevybíráte, vy se jen přebíráte. Přebíráte se seznamy, které sesmolil někdo koho vůbec neznáte a z koho by vám například naskočila husí kůže, kdybyste ho znala.
Takže nelze splnit to,co požadujete.
27. 01. 2014 | 14:59

Az napsal(a):

Může si pošťák vybrat jestli váš balík doručí nebo ne? Pokud ten balík splňuje podmínky (tj. je řádně zabalený a popsaný), tak ho nemůže odmítnout.
Znamená to tedy, že pošťák je vlastně zbytečný, když si nemůže vybírat, od koho a komu bude balíky doručovat?

To těžko, že? Tak proč by si měl najednou nějaký úřad přisvojovat pravomoci, které mu nepřísluší, jak to v tomto případě dělá prezident?
27. 01. 2014 | 15:15

Petr napsal(a):

Řekl bych, že se autor dost plete. Prezident je součást veřejné moci a tam nemá být prostor pro nějakou libovůli; říká-li Ústava "jmenuje na návrh premiéra", nemůže to znamenat "rozmyslí se, jak se mu chce, jestli jemuje nebo nejmenuje". V případě veřejnoprávní povahy by snad mělo stále platit, že veřejná moc koná jen a přesně to, co zákony nařizují, oproti soukromoprávní zásadě, že je možné konat všechno to, co zákony nezakazují.
27. 01. 2014 | 15:38

Václav napsal(a):

Pane Michálku, tímhle článkem jste u mne hluboce klesl. Metafora je to ubohá, navíc, pro ženy, myslím, značně urážlivá. Doufám, že Vaše voličky projeví svou "náročnost", až budou v příštích volbách vhazovat do urny lístek jiného kandidáta. Nebo snad raději kandidátky.
27. 01. 2014 | 19:10

Občan napsal(a):

Vaše porozumění pro Babišovu zuřivost nad možným koukáním pod pracky celkem chápu.
Ne proto, že bych s tím souhlasil, ale proto, že mě nepřekvapuje.

Neboť:
- učitel na STÁTEM DOTOVANÉ (tím NEmyslím paušál za žáka) soukromé SŠE "Academia Mercurii, s.r.o." (1993-1996)
- makléř ve Fondu národního majetku (? - 1996)
- dohled nad kapitálovým trhem na MF ČR
- ředitel odboru kolektivního investování a penzijních fondů v Komisi pro cenné papíry (? - 2006)
- expert dohledu nad finančním trhem v ČNB (2006-2010)

To vše od r. 1996 do r. 2009.
Když si tak vezmu, jaká "šibalství" se v tom období odehrála a Vy jste u toho všeho byl, není pro mne překvapením Vaše pochopení pro Babišův odpor k jakékoli kontrole.
Jste ostatně stejný jako Babiš - http://www.parlamentnilisty.cz/profily/Mgr-Libor-Michalek-MPA-13065/clanek/Post-ministra-bych-prijal-pokud-by-obsazovani-pozic-namestku-nebylo-politicke-29673.
Babiš Vám nabídl ministra ŽP, ovšem neměl zájem o Vaše lidi. Chtěl na ŽP jako náměstky SVOJE lidi, což Vám nevyhovovalo. A tak svou nabídku stáhl.

Do Senátu jste v r. 2012 kandidoval za KDU-ČSL - http://kdu.cz/Volby/Senatni-volby.aspx, ale v rozhovorech tvrdíte, že nejste členem žádné politické strany.
Proč bych Vám měl věřit cokoli jiného, když ani v tomhle neříkáte pravdu?
27. 01. 2014 | 20:02

Michal napsal(a):

právě kecat k osobám je základ korupce, strana, pokud je stranou, snad ví, koho má, komu věří a koho tam, dá...jinak jsou strany zbytečné..

i pro náměstky platí pravidlo maximálních úspor dané ústavou a všechny zákony, když pochybí, je na straně, zda ho podepře, nebo da jej policie zavře

nakonec je tu lid, když viděl rathoviny paroubkoviny houskoviny ani nešpitl, spíše tam zakopaný pes, na Ukrajině kriminálník hejtman už má dávno zbaleno i se svým zločineckým týmem třeba by tam měl advokátů 200
27. 01. 2014 | 20:16

hutor napsal(a):

Problem je, ze nasi ustavu sepisovali stari komunisticti pardalove, hlavni autor Jicinsky.
Americkou ustavu sepisovali otcove zakladatele s ideou vyvazovat moc a zabranit jejimu zneuziti i v pripade, ze ve funkci budou spatni lide.

U nas je koncipovana, jako by ustavni cinitele byli andele.

Role podpisu a jmenovani je v nasem systemu totalne umyslne matouci.

Priklad: jdu na prednasku, prednasejici profesor je podle meho nazoru hodne spatny. Rad bych se podival, kdo ho jmenoval, abych se pripadne vyhnul dalsim profesorum jmenovanym stejnou osobou.
Jenze vsude je podepsan prezident, i kdyz se jmenovanim treba nesouhlasil.

Dalsi priklad: Ministryne Parkanova podepise nevyhodnou smlouvu. Neni ale za ni odpovedna, to ti, kdo ji pripravili. Ti na ni ale nejsou podepsani a je to kolektivni dilo.
Porad dokola.
27. 01. 2014 | 22:06

Viky napsal(a):

Celá politická scéna je jeden velký Second hand. Úplně nepotřebný, obtěžující a nesmírně drahý.
28. 01. 2014 | 09:47

yt napsal(a):

Za vládu odpovídá premier. tečka . A za svůj výběr bude oceněn voliči v příštích volbách.
Zemana z toho vynechte!
28. 01. 2014 | 09:49

Tonda napsal(a):

Velmi správná úvaha, to je na podpis.
28. 01. 2014 | 16:39

karel napsal(a):

Pana Michálka si vážím, ale zde mu někdy příliš nerozumím. Souhlasím s tím, že by si každý šéf v některých funkcích ve státní správě možná mohl vybrat náměstky, kterým věří. Svádí to však k tomu, co vidíme dnes, kdy se šéfové mění maximálně obrok a s nimi přicházejí až desítky nových lidí, kterým "věří." Neexistuje pak návaznost. Proto by měl být služební zákon. Politik je tam od toho, aby prosazoval po politické linii věci, které připraví jeho podřízení a které uzná za vhodné s jeho politickou linií. Za vládu je odpovědný předseda vlády a nikoliv prezident. Premiér není prezidentův náměstek. Prezident má v některých bodech dodávat slavnostnost a legitimitu (předseda vlády, vláda, a třeba profesoři) a pak má v dalších bodech přímý vliv na chod státu (Nejvyšší soud, bankovní rada).
28. 01. 2014 | 19:37

Al Jouda napsal(a):

Pan Michálek je možná poctivý, ale právní cit nemá ! Souhlasím s nickem Wwp, že zde autor střelil kozla! Ministry si vybírá premiér a v souladu s tímto výběrem je prezidentovi navrhuje (předkládá) ke jmenování. Prezident zde plní úlohu slavnostního ceremoniáře, ať se mu to líbí nebo ne:))))
28. 01. 2014 | 22:01

Vladimir napsal(a):

ad Al Jouda - je to chybná úvaha !
Ústava neříká, že prezident je slavnostní ceremoniář. Problém spočívá v tom, že v těchto nejvyšších sférách vlastně není žádný rozhodce. Ústavní soud určité věci posuzovat může, ale stejně ani tato instituce nemá sílu, nemá moc prosadit rozhodnutí. Není tu arbitr, který by byl respektován.
Velkou roli tu hrají média a ta česká média jsou obrovským zklamáním, protože skoro jednotně se staví do opozice vůči Zemanovi a média se vrhají na Zemana při každé příležitosti jak vteklí psi. Tato situace trvá bohužel už od doby prezidentské kampaně - tedy kdy prezident Zeman ještě nic v úřadě nekonsl. Ta aveze médií vůči Zemanovi trvá už doby 3-králové dohody. Domnívám se, že v tom mají prsty zahraniční tajné služby (především dvou sousedních západních států). Podobně tyto tajné služby působily kdysi na Jugoslávském poli, takže žádné novinky ...
28. 01. 2014 | 22:46

Jetvart napsal(a):

V ústavě je "premiér navrhuje". Nejbližší synonym pro návrh je nabídka, koukal jsem se v různých slovnících, ale návrh znamená vždy jen možnost, nikdy ne povinnost. To jen média v rámci své kampaně proti hlavě tohoto státu se snaží zcela jasnou věc překroutit.
29. 01. 2014 | 05:09

Jarle Halsnes napsal(a):

Co dodat? Jestli se má někdo pod něco podepsat, musí s tím souhlasit, což jinými slovy znamená mít možnost nesouhlasit. Rozumím tomu, že ministry navrhuje pověřená osoba - dejme tomu proto, že president má onačejší úkoly, než přemlouvat kupu lidí, jestli by to nevzali - ale president je jmenuje, takže ty navržené může, ale nemusí jmenovat. Nemyslím, že je nutné hned nabízet víc možností (někdo chytrý by pak určitě vymyslel, že si president musí někoho z nich vybrat), ale rozhodně je třeba mít připravené alternativy pro případ, že presidentovi navržený kandidát nebude vyhovovat. A co je podstatné, tuto skutečnost je třeba kvalitně specifikovat v ústavě, neboť stávající formulace je nepřesná a tudíž k ničemu.
29. 01. 2014 | 09:02

Kjetil Halsnes, bratr Jarleho napsal(a):

A jen pro ty, kteří Zemana nemají rádi: Tak, jako nelpí na jmenování profesorů VŠ, nemusí lpět ani na jmenování ministrů. ALE NAPIŠTE TO DO ÚSTAVY. Jednoznačně. Přesně. Např.: "Předsedou vlády jmenuje president předsedu strany, která získala nejvíc poslaneckých mandátů. Předseda vlády jmenuje ministry. Pokud takto sestavená vláda nezíská důvěru, v druhém kole jmenuje předsedou vlády předsedu strany, která získala druhý nejvyšší počet mandátů...., ve třetím kole jmenuje předsedu vlády předseda parlamentu.... a když ani tato vláda nezíská důvěru, vypíše president nové volby..." Tečka. Dokud bude ústava tohoto Kocourkostátu mít úroveň slohového cvičení dítěte z páté obecné, bude to jen další součást toho nebetyčného bordelu, který tu panuje.
29. 01. 2014 | 09:13

turista napsal(a):

Je zajímavé jak tady diskutéři šijí do Babiše. Ten se aspoň snaží něco v tomhle brajglu změnit k lepšímu. To Kellner dostal relativně za málo peněz hotel Praha místo toho aby z něj původní majitelé udělali např. domov pro seniory. Nyní se hotel v ceně asi 1 miliardy Kč bourá a na pozemku chce Kellner postavit park pro pro studenty jeho školy pocházející z ultrabohatých rodin schopných zaplatit 420000Kč školného za rok. Kellner se sice snaží, ale podporuje ty, kteří žádnou podporu nepotřebují.
04. 02. 2014 | 22:52

DennisKr napsal(a):

Everything else is finally merely details -- significant details, but variations on that theme. index.php is the controller, the menu program determins what the "present page" is, and tons of occasions get fired along the way of building that page. Plugin modules can hook in to those events and shift the work flow/supply additional information/etc. That is also a part of the reason a lot of Drupal resources concentrate on making modules. Without modules, Drupal does maybe not really DO anything other than say, 'Some one asked to get a page! Does this exist? No? OK, I will serve up a 404.'

<a href="http://billysrereebiz.com">Corro</a>

http://billysrereebiz.com - lolz
25. 02. 2014 | 23:07

Danielrila napsal(a):

Hello. And Bye.

http://somepaydaylounz.com - mr fitz
26. 02. 2014 | 14:42

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy