Boková: Česká společnost se mi zda klidnější a mírnější

25. 09. 2012 | 10:23
Přečteno 3129 krát
Pozvánka na čtvrteční Interpelace (27. 9. 2012). Téma: Češi ve světě

Po Karlu Hvížďalovi představuji dalšího účastníka našich pravidelných odpoledních Interpelací – režisérku Janu Bokovou.

Téma našeho diskusního setkání vyplynulo z nadcházejícího svátku – Dne české státnosti.

Ve slavnostním foyer historické budovy Národního divadla bude ekonom Tomáš Sedláček v roli moderátora hledat spolu s našimi hosty, kteří delší dobu žili či stále žijí v zahraničí, odpovědi na otázky týkající se právě české státnosti. Jak ji vnímají v cizině? Jak ji vnímáme my sami a jak o ni pečujeme?

Jana Boková



Filmová režisérka a fotografka

V roce 1968 odešla z tehdejšího Československa, žila v Paříži, studovala na Sorbonně

Poté působila v USA jako fotografka časopisu Rolling Stones

Mnoho let žila ve Velké Británii, vystudovala "The National Film School" (Beaconsfield), spolupracovala s televizí

Nyní žije v Buenos Aires

Natočila řadu filmů a filmových dokumentů (např. Love is Like a Violin, Hôtel du Paradis, Eric Clapton and Friends, Havana, Bye Bye Shanghai)

Prestižní Cinémathèque Française uvedla v roce 2003 kompletní retrospektivu jejího díla

***

Co si v cizině představí, když se řekne český stát (ve smyslu česká státnost)?

Na Vaše otázky se mi těžko odpovídá, protože přijde na to, kde a s kým se o zmíněném tématu bavíte. Mne se vybavují konkrétní příhody, o kterých se lépe hovoří, než píše a názory můžou být velice kontrastní.

Přijde na to, v které části světa položíte Vaší otázku. Mnoho lidí neví, kde se vlastně český stát nachází, ale vybaví se Praha,český křišťál, několik filmů, F. Kafka, Golem, dobré pivo... Ale také hodně respektu k historii českého státu. Obdiv a velká sympatie pro Václava Havla a boj o demokracii, která se dosáhla bez jediného výstřelu. Obdiv k tomu, že tento boj nebyl veden dravými politiky, ale intelektuální skupinou a umělci.

Jak jej – se zkušenostmi člověka, který žil či stále žije v zahraničí - vnímáte Vy?

Vnímáme Vás na dálku, která nás s časem víc a víc odděluje. Česká společnost se mi zda klidnější a mírnější.

Která převládající vlastnost či tendence odlišuje nejvíce českou společnost třeba od jejích sousedů?

Čím se česká společnost odlišuje od jejich sousedů... asi svým charakterem, smyslem pro humor a ironií, to určitě.

Co mohou obyvatelé jiných zemí té naší (a lidem, kteří v ní žijí), závidět?


Prahu a bohatou kulturu
***

Chcete-li se zúčastnit našeho debatního setkání, jste srdečně vítáni. Vstup je volný, kapacita foyer ale omezena. Abyste předešli případnému zklamání, můžete si místa předem rezervovat. Pokud máte zájem, vyzvedněte si „rezervační“ vstupenku od pondělí 23. 9. v pokladně Nové scény ND.

Ostatní zveme ke sledování online přenosu čtvrtečních Interpelací zde na Aktuálně.cz (27. září od 17 hodin).

Interpelace budou souběžně přenášeny na Velvyslanectví ČR ve Stockholmu, v budově Českého centra. Ve Švédsku je početná krajanská komunita a její zástupci budou Interpelace Češi ve světě sledovat společně s navazující diskusí v rámci slavnostních oslav Dne české státnosti pořádaných velvyslanectvím.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Petr kabátek napsal(a):

To je naprosto fantastický článek,už se těším na tu debatu.Měl bych na ůčinkující dvě otázky.Proč se nevrátí do naší rozvinuté tržní ekonomiky.A jestli by se s námi nechtěli po celoživotní práci pro tržní ekonomiku těšit na zasloužený důchod.
25. 09. 2012 | 10:59

Občan napsal(a):

Divné otázky a diplomatické odpovědi na ně.

Co, proboha, mohou v zahraničí vědět o české STÁTNOSTI, když většina lidí sotva tuší, že něco jako Československo či Česká republika vůbec GEOGRAFICKY existuje?

Vědět něco o číkoli STÁTNOSTI znamená mít hlubokou znalost historických a moderních reálií. Což doopravdy nejsou bajky o Havlovi a "partě mírumilovných státotvorných umělců", vymyšlený hliněný pumprlík, pivo a německý autor (proslavený tím, že se na jeho mrtvole dlouhá léta živil jiný Němec, který bez dovolení zpeněžil jeho soukromí).
25. 09. 2012 | 11:02

předák 1. prac. úderné skup., napsal(a):

Vážení národní umělci - a ti nadnárodní vůbec ...:
Vy ... a proletáři všech zemí, polibte si prdel !
25. 09. 2012 | 11:14

F.Srbek napsal(a):

Hezké a vznešené bla... bla... Bohužel normálního smrtelníka tlačí zcela jiné problémy. Na řešení každodenních problémů memí ani čas, ani chuť. Vznešené debaty o ničem , dokonce v Národním divadle jsou marketingově zajímavější.
25. 09. 2012 | 11:34

Jáchym napsal(a):

Pane Stejskale,
tak tentokrát nezávidím Pražákům a přípražákům, že se mohou zúčastnit Interpelací.
Soudím podle zdejších výroků p. Bokové, že to bude intelektuální ohňostroj, který bych rušil nechtěným obsedantním chlámáním .
Holt mi chybí ten globální rozhled.

Ale ta fotka je hezká, člověk by dámě těch čtařiašedesát let skoro nehádal, že?
Zkusím se taky vyfotit přes igelitovej pytlík.
25. 09. 2012 | 12:14

Lava napsal(a):

Jáchym :-))
25. 09. 2012 | 12:26

buldatra napsal(a):

Jakýsi významný emeričan prý řekl, že Československo se nachází v Srbsku.
Skoro se trefil, vzato globálně.

Mělo by se dohledat, kdo to vlastně řekl, páč debata o hen té české státnosti s ním, by byla jistě také výživná.
25. 09. 2012 | 12:44

skeptický napsal(a):

Česká společnost je klidnější a mírnější.No,každopádně chlapi už tak nedivočí.Vlastně vůbec.

Rekaptcha píše "hey Jews".To bude nějaké tajné heslo,jako Žán má dlouhé kníry.D-day,čekám invazi.
25. 09. 2012 | 13:01

buldatra napsal(a):

Mírnější forma kohouta je kapoun.
25. 09. 2012 | 13:35

im napsal(a):

Mmm, tady tak pěkně bublají všeliké emoce.

Tak teď trochu věcně. Díky Národnímu filmovému archivu můžete některá dílka paní režisérky shléednout tento týden v Biu Ponrepo v Bartolomějské ll, kousek od Národní třídy.

Zítra v půl šesté Argentinská cesta, v osm Bye, Bye Shanghai,
pozejtří večer film Tango Salon.
25. 09. 2012 | 14:32

Anuszka napsal(a):

Občan:-)))
tak takhle nás vnímáte, Občane? No voni ti Židi a Němci i ten hliněný pumprlík, to jsme my...Protože kdyby z té naší matičky stověžaté zmizelo všechno německé a židovské, případně rakousko-uherské, tak nám zbydou tak akorát vietnamské večerky:-) Nevím, kdo se tak kvůli nám bude pouštět hluboko do historie, ale nesmíme ho posílat moc daleko, protože řeči o státnosti přece jenom podmiňuje to, že nějaký český stát existuje:-)

Občane, ve svém kritickém postoji vůči všemu ani nemůžete ocenit, že někdo vůbec vyjmenuje Golema, Kafku či Havla. To znamená, že všichni tito pumprlíci udělali pro český stát víc, než my dva dohromady:-)
25. 09. 2012 | 14:42

Anuszka napsal(a):

oprava: než my dva dohromady asi udělal kdekdo, tedy muselo by nás být mnohem víc, abychom se mohli mezi pumprlíky zařadit:-))))
25. 09. 2012 | 14:52

Vlastimil Veselý napsal(a):

Na http://www.brnopolis.eu/search/label/Br%C5%88an%C3%A9%20v%20zahrani%C4%8D%C3%AD máme několik rozhovorů s Brňáky, kteří žili v zahraničí. Možná tam najdete pro debatu pár užitečných otázek nebo inspirací.
25. 09. 2012 | 15:57

skeptický napsal(a):

Anuszka

Pomlouvat cizí stát se nemá.To je nacionalismus.Změňte si jméno,používejte háčky,a pak si klidně pište,no nejsme my Češi póvl.Každej druhej to tady tak dělá.
Zapomínáte na Rabího Loeva,původce to výšezmíněných,
který ty tři pumprlíky (sic) stvořil.Malebte Boha,však on vám to spočítá.
25. 09. 2012 | 16:14

Pepa Řepa napsal(a):

Jáchym
zkuste to přes silonovou punčochu.Jedna slavná zpěvačka, ještě žijící se tak musela fotit už tehdy .....no možná to už tak čtyřicet let bude.
Inu pionýrské doby, photoshop neexistoval.

Anuszka
to Občanovi nedělejte, stačí reCaptcha, určitě z dílny pejzatých.
Hey Jews
Hey Jews, don't make it bad.
Take a sad song and make it better.

skeptický
Čus džús
25. 09. 2012 | 16:36

Jáchym napsal(a):

Anuszko,
máte recht, ale všimněte si, jak paní Boková zasvěceně hovoří o české státnosti!
(Na druhé straně se musím zastat zmíněných cizozemců, kteří nevědí, kde je t.č. český stát. My to víme, ale nepovíme z obavy, že bychom porušili Kodex diskutéra.)
*******

Ad hlinění trpaslíci:
Kdyby z např. z Vídně zmizeli všichni obyvatelé, kteří mají ve svých žilách českou krev, to by bylo bytů volnejch!
A kdyby zmizelo vše, co tito genetičtí Čechovídeňáci vymysleli a postavili,bylo by taky slušně vybombardováno.
Chudák Áda původně plánoval postupný krevní abpucuňk germánské rasy na 800
let(viz Jeho boj), dokud se nerozhodl postavit známé chemické čistírny.
Já bych to fakt neřešil, na tyhle otázky tu máme perspektivní strany.
25. 09. 2012 | 16:41

Pepa Řepa napsal(a):

im
...sím a co my Češi?
Znají v Buenos Aires aspoň Karafiátovy Broučky?
25. 09. 2012 | 16:45

Jáchym napsal(a):

Pepo Ř. 16:36,
silonové punčochy je třeba šetřit.
Když ji nemáte na hlavě, na benzínce Vám nevydají příspěvek 4. pilíře důchodového zabezpečení.
*******

Pepa Ř. 16:45
Kdyby jen Broučci !

Když se Kalouskovi předkové plížili po nocích zablácenými uličkami budoucího jihoamerického velkoměsta s obuchem v ruce a pytlem přes rameno, zdravili se šeptem:
Vzduch čistý !
Jakmile byl do země dovezen první výkladový slovník češtiny,bylo o názvu města rozhodnuto :
Buenos Aires!
25. 09. 2012 | 17:40

skeptický napsal(a):

Pan Pepa
Karafiát že měl filcky? Nekecejte...

Ten Mekártny mne taky napad.
25. 09. 2012 | 17:41

Jáchym napsal(a):

Skeptický 17:41:
Docela jste mě znechutil.
Asi vyměním ty silonové punčocháče za masku Mikuláše jako Saturnin při návštěvě tety Kateřiny.
Beztak mi víc sluší.
25. 09. 2012 | 18:01

Fialenka napsal(a):

Nějak se to zřejmě zatím neprojevuje celkově, ale Češi mají zlaté nejen ruce. Před čtyřiceti lety jezdili evropští vědci a odobrníci různých oborů do Afriky aby pomáhali a zkoumali. Bývali tam i se svými rodinami a každá rodina nebo skupina měla k dispozici malého černocha jako sluhu. A Češi prý byli známí tím, že na ty malé sloužící byli nejhodnější. Prý až moc.
25. 09. 2012 | 18:04

Pepa Řepa napsal(a):

Fialenka
já měl taky černouška a to nejsem vědátor.
Byl odrostlejší, jmenoval se Sa'id a měřil 205 cm a vážil přes 100kg a byl z Ugandy. Dokonalý gentlemoun.Swahilec.
No sluha...... spíš jsem byl sluha já. Byl docela fajn, nebil mě.
25. 09. 2012 | 18:13

Fialenka napsal(a):

"....vybaví se Praha,český křišťál, několik filmů, F. Kafka, Golem, dobré pivo..."

Proč je tak slavný zrovna Golem?
Náhodou jsem předloni malého hliněného Golema darovala jedné Vídeňačce.
25. 09. 2012 | 18:16

simnenon napsal(a):

Zprávy typu V.Havel proslavil Čechy ve světě,presidentu Klausovi věří většina občanů,s presidentem Klausem nevěří EU 2/3 Čechů patří jaksi k čemusi co zde média plodí bez ustání dnes a denně,což má verifikaci žádnou nebo obtížnou a spornou.Občané jiných světadílů mají mlhavý pojem kde leží země jako Česko,Lotyšsko,Kolumbie,Venezuela atd.-přesně,pokud tam právě neprobíhá něco jako nedávno v Libyi.Kafka a Golem-no to je to co zná reisérka a co s intelektuály jistého založení probrali.Nic jí tam nechybělo,nevrátila se.Aby vedla diskuse zdarok 1950 byllepší než 2012.
My se zabýváme spíše záhadami dvacetiletí,ve kterém se otrávilo metanolem desetkrát více lidí ve třech týdnech než v předchozím čtyřicetiletí,ve kterém padalo desetkrát více trakařů vody naráz při dvou povodních.Náhle nás svírá pradávný pocit,který popsal aténský filsof Platon,že ideje jsou stíny lidí na stěně v jeskyni,kde hoří oheń.Tedy to,že nejlepší rozum-věda,je obehnán čínskou zdí a nejlepší um-praxe-je od něj oddělena vodním příkopem.Vzniká otázka,zda před dvaceti léty nebyl kapitalismus leckde vepředu "ve stínech"-leckteré chytré teorii a socialismus nebyl lepší v praxi-kolektivní zkušenosti a umu lidí.
Negací socialismu tak jak proběhla jsme viditelně tím,kdo se dral k moci a manažérismu poztráceli ty praktické positivní rysy socialismu,ale naopak zatím jsme ve vědě nevynikli.To je na tomto posledním ušlém dvacetiletí důležité,že pro lidi nerozhoduje to co si kdo myslí o V.Havlovi v zahraničí,ale to co musí řešit za problémy-většinou nové-zde-zdejší lidé žijící.S čím se musí vyrovnat navíc oproti minulosti předtím.
Nemohu si pomoci,jakkoliv nepatřím k permanentním oponentům i díky neznalosti-zda Klaus vetoval dobře či špatně,zda jiný způsob kroužkování vybere lepší poslance-začínám vidět,že touto cestou se dál než za problémy již nikdy nedostaneme.Tady se opustila bezhlavě odzkoušená národní identita s dlouhou praxí ve prospěch začátečnických pokusů a zmaru nezkušených politiků,spíše nikam než někam patřících svou orientací.
Amoebnost nás vede k horšímu.
25. 09. 2012 | 18:19

Pepa Řepa napsal(a):

Fialenka
aha, ve zprávách říkali, že se ztratil jeden kousek z baby-boxu.
Co Vídeńačka,
Je s Golemkem hlína, směje se?
Zuby asi nenarostou.

Golem nemusí být veliký. Já si ,myslím, že i pan Drábek je golémek nebo E.T. Otec Ray Bradbury.Mechanická myš.
Dají mu šém a jede, do očí se nepodívá, brvou nehne.
Inu věda pokročila.
25. 09. 2012 | 18:26

simnenon napsal(a):

opravuji:režisérka,filosof
25. 09. 2012 | 18:27

aga napsal(a):

Anuszka

"To znamená, že všichni tito pumprlíci udělali pro český stát víc, než my dva dohromady"

Z druhé strany viděno udělala česká země a národ (proč do toho furt motat stát) hodně pro ty pumprlíky. Jsou země a národy, které by nenašince tak nehýčkaly a nevynášely nad vlastní při každé příležitosti...
25. 09. 2012 | 19:07

Anuszka napsal(a):

aga:

:-) to budou asi národy, které mají dostatek použitelných našinců:-) Nicméně je z Vašich slov cítit velkorysost - tu by Kafka a nakonec i Golem jistě ocenili:-)
25. 09. 2012 | 19:18

aga napsal(a):

Anuszka

"Použitelný našinec", dobrý. U nás je spíš více zneužitelných našinců. To víte, když si sám a na míru nadefinujete "použitelnost", pak je to samozřejmě brnkačka.
25. 09. 2012 | 19:42

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Jáchyme,

omlouvám se, že reaguji až nyní, nebyl jsem v dosahu PC. Děkuji za zajímavý vstup (míněno ten první), v zásadě k němu není co dodat.

Původně jsem nechtěl po přečtení pár prvních příspěvků do této debaty vstupovat, ale nakonec mne též něco napadlo (spíš taková drobnost, nic důležitého).

Víte, asi mne na těchto stránkách (a nejen na nich) nepřestane překvapovat, že kdykoliv se zde objeví někdo, kdo má za sebou celou řadu skvělých úspěchů a tvrdé práce (promítání filmu na přehlídce v Cannes, retrospektiva v Cinémathèque Française či vysoce ceněná tvorba pro Rolling Stones k nim bezpochyby patří) a vydobyl si dobré jméno v zahraničí, stane se terčem posměšků, úšklebků, ponižování apod. Prostě se vždy ukáže pár lidí, kteří jej, člověka se jménem a prokazatelným kreditem, chtějí jen "smáznout". Většinou anonymně. Stačí pár dobže mířených vět, několik invektiv, netaktností a spokojeně odcházejí s příjemným pocitem z dobře vykonané práce resp. zábavy.

Jestli tím někoho otráví, znechutí, odradí od toho, aby se o své názory ve veřejném diskursu dělil, je v podstatě nezajímá. Nejde o politiky, vůči nimž samozřejmě mohou mít pifku, ale často o lidi, o nichž nikdy předtím ani neslyšeli. Nezajímá je člověk jako takový, zajímá je jen a pouze výpad vůči němu.

Hezký a pokud možno příjemný večer Vám i všem ostatním debatujícím.

Libor Stejskal

P.S. Také bych si dokázal představit více inspirující odpovědi na své otázky. Napádá mne spousta důvodů, proč tomu tak není. Hloupé či nesprávně položené otázky. Nechuť, nedostatek času na ně odpovídat. Preference projevu mluveného před psaným... Že by to mohl ale mohlo mít něco společného s intelektem (tedy vyjma toho mého) mne v případě autorky tak skvělých filmů, jako je třeba Bye Bye Shanghai, mne nenapadlo. Budu o tom na základě Vašeho vstupu přemýšlet.
25. 09. 2012 | 19:49

Fialenka napsal(a):

Pepa Řepa
Díky za optání Pepí, Vídeňačce je 74 let, má hezký úsměv a dárek se jí snad líbil. Jak se má u ní Golemek nevím.
Zajímavé, teď na wikipedii čtu, že pražskému Golemovi říkali zdrobnělinou od Josef.
Máte pravdu, někteří politici jsou taky takoví golémci – něčí poslušné loutky.
Černoušek: měl jste dobrého spolupracovníka.
25. 09. 2012 | 20:36

stejskal napsal(a):

Dobrý večer, paní Fialenko,

řekl bych, že Golem je světu známý především díky Gustavu Meyrinkovi. Vzdělaným Židům pak kvůli významnému učenci Jehudovi Löwovi zvaném Maharal.

Libor Stejskal
25. 09. 2012 | 20:50

Jáchym napsal(a):

Dobrý večer, pane Stejskale,
co se týče možného dopadu (našich) stařecky infantilních šprťouchlat na účet kohokoliv, kdo se ocitne v dosahu této drbárny, máte bohužel pravdu.
Zapomínám(e) často, že si naše příspěvky může přečíst i ten,jehož se týkají.
V tomto případě se, jako už párkrát, poněkud stydím.

Jinak by mne však nenapadlo pochybovat o intelektuálních schopnostech paní Bokové či o kvalitách jejího díla.
Kdyby byly interpelace o filmu, českém filmu či o celosvětovém dopadu české filmařské školy, určitě bych přišel (kdybych ND neměl tak z ruky.)

Po úvaze musím konstatovat, že Vaše otázka
"Co si v cizině představí, když se řekne český stát (VE SMYSLU ČESKÁ STÁTNOST)"
nebyla tím nejlepším úvodním tahem rozhovoru s umělcem.

Já bych třeba nebyl schopen odpovědět na otázku, "co si ČEŠI představují" pod pojmem ugandská (či ještě hůře nevadská) státnost.
Vy ano?
Já bych možná taky něco plácl a odpovědi na další otázky diplomaticky odflákl.

Řekněme to tak - není každý den posvícení. Často Vám dávám s odstupem času za pravdu. (Nejvíc jsem se dodatečně styděl za to,že jste lépe než já pochopil Bělohradského esej o demokracii coby překonané formě vlády).
Třeba tomu bude podobně i tentokrát.

Panu Sedláčkovi moderátorský úděl nezávidím. Ale přiznávám, že vůči němu pociťuji určitou dávku zlomyslnosti. Vůči Vám jen zcela výjimečně.

Pěkný večer a nenechte se, prosím, znechutit.
25. 09. 2012 | 21:51

stejskal napsal(a):

Pane Jáchyme,

díky za Vaší repliku.

Máte pravdu, s odstupem doby si uvědomuji, že mé otázky nebyly vhodně zvoleny (ani třetí host na ně neodpověděl, což se zde ukáže zítra). Položil jsem je proto, že mne eminentně zajímají odpovědi, a neuvědomil si, že se poněkud míjí s tématem nadcházejícíh Interpelací. A navíc není jednoduchá resp. nedá se vyjádřit několika větami. Měly spíš znít ve smyslu, co je třeba, aby se našinec prosadil v cizině.

Omlouvám se, byl-li jsem ve své odpovědi příliš příkrý. Párkrát jsme zde spolu debatovali, měl jsem z toho dobrý pocit, ale dnes jsem byl zbytečně nedůtklivý.

Libor Stejskal
25. 09. 2012 | 22:08

Jáchym napsal(a):

Pane Stejskale,
myslím si opak - zahanbujete mne svou diplomatičností.
(p.s. Pokud jsem se zmínil o "INTELEKTUÁLNÍM ohňostroji", zářil bych určitě podobně, kdybych měl kupříkladu zasvěceně pohovořit o interpretaci Bachových fug.)
25. 09. 2012 | 22:22

skeptický napsal(a):

Jáchym
Některé moje věty si musíte abstrouhat.
Pan Stejskal je vždy důtklivý a horázný,a nás dědky si nezaslouží.
25. 09. 2012 | 22:46

prirodovedec napsal(a):

editor, Jáchym: Neodolam a podotknu k Vasi zaverem rytirske diskusi. K interpelacim bylo napsano mnohe a uz davno. Ustalene pokracuji. Vetsinou je uz nesleduji.

Dnes mne upoutaly vtipky citovane nize. A mozna se mi dnes konkretne upresnilo, co mi tzv. vadilo/vadi. Inu skoda, ze autorka bude hovorit k tematu obecnemu a ne treba o sve tvorbe, o tom, v cem vynika. Zda se mi, ze nektera obecna temata nevyuzivaji zamereni hostu, kteri pak maji hovorit jako znama osobnost, ale mimo svuj obor. Bohuzel zajimavy specialista muze byt nezajimavy v jinych tematech. I to mozna muze vyvolavat diskusni skleb, ktery je reakci na pokus o prezentaci uspesneho v jednom oboru jako autority v mnohem dalsim. Pokud tato autorita zareaguje jen zbezne na dotazy editora, muze to vyvolat u anonyma usmev a reakci a ne uctu, protoze to ze vynika jinde nevylucuje prumerny projev v dalsich tematech. Autorita/osobnost/celebrita/elita by si jiste zaslouzila ohleduplne zachazeni, ale pokud by potkala fadni osobu ve svem oboru, jiste by ji mnoha strhala ...

Nicmene za diskusi jsem vdecny a s chuti jsem se zasmal u nasledujicich Jachymovych perel - dekuji:

"Na druhé straně se musím zastat zmíněných cizozemců, kteří nevědí, kde je t.č. český stát. My to víme, ale nepovíme z obavy, že bychom porušili Kodex diskutéra."

"Když ji nemáte na hlavě, na benzínce Vám nevydají příspěvek 4. pilíře důchodového zabezpečení."

"Když se Kalouskovi předkové plížili po nocích zablácenými uličkami budoucího jihoamerického velkoměsta s obuchem v ruce a pytlem přes rameno, zdravili se šeptem: Vzduch čistý! Jakmile byl do země dovezen první výkladový slovník češtiny,bylo o názvu města rozhodnuto : Buenos Aires!"

Dekuji za osvezeni. Ani nezabralo 20% z diskuse ...
25. 09. 2012 | 22:53

stejskal napsal(a):

Dobrý večer, pane přírodovědče,

rád Vás tu opět po nějaké době vidím.

Libor Stejskal
25. 09. 2012 | 22:59

prirodovedec napsal(a):

Dekuji za pozdrav, jen na skok. Rozesmal mne Jachym. Tak jsem to chtel zminit, zejmena kdyz jste se domluvili.

Bylo by hezke presvedcit autorku ke tvurcim vhledum v blogu. Tema interpelaci je podle mne takove jako casto - obecne, a proto zase prilis necekam, ale jiste nekoho potesi ... Vas, moderatora, Anuszku, ty co prijdou ... :)
25. 09. 2012 | 23:09

Pepa Řepa napsal(a):

Ach interpelace......Pozvánka na Jednohubky.
I kdyby pozvali Cohn-Bendita s Nigel Faragem a Bublanem bude to takové konkrétní a akční, jako když se sejdou tři na lavičce a sypou holubům. Bať, bať.
Už to není, co to bejvalo.

Narezlá hudba vodovodní trubky
Tvou hlavu zlehka naplní
až přijdeš jednou na jednohubky
po kterých i můj kocour zavrní
můžem se mít trochu rádi.....
Proč Bublana?
Má hezké jméno.Hodí se k bublání.Chybí podávat bublaninu....

Ale pan Stejskal, tatínek sousedského diskurzu to myslí dobře.
To je třeba ocenit.
“Come in,” he said, “I’ll give you shelter from the storm”

Možná to splní i účel. Propagaci české stát(d)nosti.
Bystrá autorka přijede domů a natočí film o tom, jak jsou v Čechách "brambory pěkně v řádku", nikdo se s nikým nehádá, klid, pohoda, teploučko.

Jen mám obavu, že při podobném přístupu se v Čechách nikdy Lionel Messi s tahem na bránu nenarodí.
26. 09. 2012 | 07:09

Jáchym napsal(a):

Přírodovědče 25. 09. 2012 | 22:53 ,
rozjasnil jste mi den.
Už mě dlouho nikdo takhle hezky nepochválil.

Na druhé straně musím sportovně poukázat na to, že Pepa, Skeptický (a Anuszka) neobyčejně kvalitně přihrávali. To se to perlí, když člověk stojí na ramenouch velikánů, jak říkával I. Newton !
26. 09. 2012 | 07:57

Pepa Řepa napsal(a):

Jáchym
pořiďte si manželku.
Když doma něco opravíš
ten druhej tě pochválí....
asi nejste kutil, kozlík Šikula, neopravujete, to je pak těžký
https://asterix.signaly.cz/0903/vesela-pisen-o-manzelstvi
26. 09. 2012 | 08:20

Jáchym napsal(a):

Pepo,
nejspíš bych Vám měl závidět.
Nezúčastníte se TV pořadu Výměna manželek ?
26. 09. 2012 | 08:41

Pepa Řepa napsal(a):

Jáchym
snažte se víc. Hrubé domácí práce a tak.......
Pochvala přijde.Ráno.
Nechval dne před večerem, říkala babička.
26. 09. 2012 | 08:46

Občan napsal(a):

Anuszko,

Pojem "Česká republika" například znají Japonci skrze postavičku Krtečka a skrze hudebníky Smetanu, Dvořáka. Těší se tam velké oblibě.
Se státností to však stále nemá nic společného.

Švýcarsko zase pro většinu světa znamená hodinky, čokoládu a bezpečné praní peněz. Přesto tatáž většina neví, kde Švýcarsko je a v čem spočívá jeho státnost.

Tož tak...
26. 09. 2012 | 08:48

Anuszka napsal(a):

Občan: a co tedy? Velká Morava, Přemysl, Václav, Masaryk? To už by šlo, to už by něco znamenalo? A proč tedy ne Smetana, Dvořák nebo krtek? Kde začíná ta hranice echt státnosti a kde začíná hranice toho, co se nehodí? Krtek je kreslený, Golem je hliněný, Kafka je německý a blaničtí jsou bohužel vymyšlený...
26. 09. 2012 | 10:57

aga napsal(a):

Anuszka

K co komu vůbec do nějaký státnosti? Co to vůbec je?

Rád mohu mít zemi, na které stojím, a lidi, co se na ní narodili (tedy pouze ty, kteří toho nelitují a nepovažují to za osuovou křivdu). Stát to vše jen mrší, byl a je tu jen proto, aby si uzurpátoři té země a otrokáři těch lidí zajistili moc a kontrolu.
26. 09. 2012 | 19:32

Fialenka napsal(a):

Pane Stejskale
dobrý večer.

Tedy je to světovostí Gustava Meyrinka a známostí významného učence Maharala. Spisovatele Meyrinka znám. Líbí se mi na něm, že měl rád Prahu. Četla jsem od něj román Zelená tvář, to už je ale docela dávno a ne moc jsem tomu příběhu rozuměla.
26. 09. 2012 | 19:58

Doyl napsal(a):

Pane Stejskal, dobrý den.
Bohužel i mě překvapuje úroveň některých diskusních příspěvků, které ve své podstatě jakoukoliv diskusi nepřipouští nebo neumožňují. Co tak zkusit několik blogů z názvem Za všechno může vláda, Bože jak já trpím nebo Závidím Somálcům jejich útulný stát. Třeba by se tam někteří diskutující dostatečně vyřádili a u ostatních blogů by zbyl prostor pro diskusi. A nebo, protože oblíbeným sportem našeho národa je překračování pravidel, nejlépe všech, zakázat pod blogem diskusi k tématu blogu :-) Třeba by to zabralo. Když si občas přečtu diskusi pod některým blogem, mám pocit, že se nezadržitelně suneme k místu, ve kterém, jak tvrdí jeden můj kamarád, si opět, pěkně demokraticky navolíme nějakou hezkou diktaturku.:-(
29. 09. 2012 | 13:06

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy