Zkoušeli jsme hledat budoucnost. Podívejte se

01. 03. 2013 | 12:20
Přečteno 10260 krát
„Tato země potřebuje nový 'příběh'. Všechny ty, jejichž jsme se cítili být aktéry, postupně skončily. 'Příběh' o tom, že se vracíme na Západ, skončil. Jsme jeho součástí. 'Příběh' o tom, že jsme i součástí transatlantických struktur, skončil. Jsme jí. Jsme členy Evropské unie, už není oni a my. A stejně tak skončilo či končí jakési transformační období.“

„Žijeme v období, které si třeba Británie prožila někdy v půlce 90. let. Britové mu říkali 'sleaze' (česky špína, hnus, nechutnost, pozn. stk) a nakonec to tu zemi vlastně docela pročistilo. Denně jsou lidé konfrontováni se skandály, se slabostí vlády a toto se stává jediným obsahem politiky…“

Tyto a další úvahy zazněly ve čtvrteční podvečer na Nové scéně Národního divadla během tradičních Interpelací, k nimž jsme tentokrát pozvali politoložku Vladimíru Dvořákovou, analytika Ondřeje Lišku (podle svých slov není profesionálním politikem, ale právě analytikem) a komentátora Jindřicha Šídla.

Spolu s moderátorem Tomášem Sedláčkem se snažili hledat odpověď na otázku, zda má tato země nějakou vizi své budoucnosti, zda ji vůbec potřebuje a jestli ano, tak jak má vzniknout.

Pokud Vás jejich debata zajímá, nedostali jste se na Novou scénu ND, nestihli jste on-line přenos zde na Aktuálně.cz či si ji třeba chcete poslechnout ještě jednou, máte možnost. Na youtube „visí“ její záznam.



Redakční kolega Ludvík Hradilek si opět nechal ty nejlepší momentky do své fotogalerie ;-), ale nakonec jich pár zbylo i pro tento blog.









Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

kokoshka napsal(a):

Zkoušeli jsme hledat budoucnost.
Našli nenašli moji radcove?Nenašli.
Hledani ztraceneho času(M.Proust)
01. 03. 2013 | 12:24

Targus napsal(a):

To stejskal:

Pozapomněl jste v blogu napsat, že 90% populace ČR je ekonomicky v místě, kde záda pronikavě mění svou charakteristiku. Spisovně se ta místa zovou "řiť".
A nějaký západ či struktury jsou jim srdečně šumák.
01. 03. 2013 | 12:35

kokoshka napsal(a):

Potom byl banket v bufetu ND a pokračovani v kavarne Slavia,nakonec všichni skončili v plovouci restauraci na Střeleckem ostrove-jo,tomu řikam interfelace!
01. 03. 2013 | 12:35

stejskal napsal(a):

To jste byl asi někde jinde, pane kokoshko. Já měl včera na Nové scéně dvě malinovky a trubičku. Hned po Interpelecích jsem jel domů, tramvají, s paní Dvořákovou. Vystupovala na Národní, já na I.P. Pavlova.

Snad bude stačit, když to napíšu sem do debaty, pane Tarqusi.

Pan Tarqus si myslí, že 90% populace ČR je ekonomicky v místě, kde záda pronikavě mění svou charakteristiku. Spisovně se ta místa zovou "řiť". A nějaký západ či struktury jsou mu srdečně šumák.

Hezký den Vám i všem ostatním.

Libor Stejskal
01. 03. 2013 | 12:41

Občan napsal(a):

Zásadní omyl. NEJSME součástí.
To je vidět zejména z názvů evropských i "euroamerických" institucí a aktivit - všelijaké "Instituty blablabla pro Střední a Východní Evropu", projekty pro střední a východní Evropu, Středoevropská universita a pod.

Nejsme a nebudeme součástí. Jsme a vždy budeme vyděleni, odděleni, vyčleněni a zaškatulkováni. Zejména proto, že patříme do odlišné jazykové oblasti a pro všechny Germány a Anglosasy jsme a vždy budeme "pouhými" Slovany.
Je a bude "my" (staré země EU+USA) a "oni" (my ostatní).

Kdo si namlouvá něco jiného, obelhává minimálně sám sebe a nevnímá nebo vědomě ignoruje REALITU.

A ten "nový příběh" prožíváme tady a teď - rozpad. Hodnot, společnosti i ekonomiky; tedy rozpad SYSTÉMU pseudodemokracie a pseudosvobody a nástup oligarchie a plutokracie.
01. 03. 2013 | 12:45

schlimbach napsal(a):

Lze se kutečně domnívat, že lidé závislí ekonomicky na strukturách tohoto systému mohou najít skutečně nějakou smysluplnou budoucnost pro většinu národa? Může skutečně člověk, placený globálním kapitálem najít cestu ze zotročení národa tímto kapitálem? Osobně o tom pochybuji.
01. 03. 2013 | 12:46

kokoshka napsal(a):

Stejskal:
My pragovaci to nikdy nemame domu blizko.
Ničmene jezdit tramvajem jste nemusel,stačilo tady bliknout třikrat a ja bych Vas odvezl zadarmo,proste nevite jake mate verne čtenaře!
01. 03. 2013 | 12:50

Občan napsal(a):

Ale abych nebyl jenom negativní - upoutávka na Interpelace, nebo úvod či jak to nazvat, je moc pěkně udělaná. Bez náznaku ironie - palec nahoru.
01. 03. 2013 | 13:00

Viola napsal(a):

Pozdravuji vás pane Stejskale.

Bylo to pěkné jako vždy. Jen bych měla malou poznámku, víte, že se díváme i tu na aktuálně a přesto se žádný z aktérů nepodíval do kamery a alespoň nemrknu. Pan Sedláček sice jednou zamával do publika, jednou mrknul levým okem do první řady a jinak nic. Aktivní byl pan Liška, je to lišák. Pan Šídlo se také svému jménu nezpronevěřil a šil sebou, aby mohl panu Liškovi oponovat a trochu si do něj zašít. No a pan sedláček jen zářil, jako sluníčko.
01. 03. 2013 | 13:02

rejpal napsal(a):

Targus
Jeden z rozdílů mezi politiky - demokraty a politiky ostatními je ten, že ti první nechápou, že člověk může být svobodný jen tehdy, když má zajištěnu základní existenci. Ti druzí to chápou velmi dobře, ale jen to zneužijí.
Potřeba svobody člověka končí v momentě, kdy nemůže sehnat práci, nemá na nájem nebo jsou jeho příjmy pod hranicí nutných výdajů. A takových lidí je bohužel čím dál víc. Ke všemu tady v Praze to není tak vidět.
01. 03. 2013 | 13:03

Targus napsal(a):

To stejskal:

V tom případě by bylo dobré, abyste do nadpisu dopsal, pro kterou část národa jste tu budoucnost hledali:
- pro těch 90%, která už teď kličkují mezi složenkovým deštěm jak zajíc na podzimním honu,
- pro 7% naivů myslících si, že jim se ekonomické problémy navždy vyhnou, protože právě teď dobře slouží a dostávají kostičky od panského stolu, anebo
- pro 3% těch, kteří už prostě nikdy zchudnout nemohou, stejně jako už nikdy a nijak nemohou utratit své bohatství?
Hezký den přeji, jdu vydělávat na ty složenky.
01. 03. 2013 | 13:04

kokoshka napsal(a):

Targus:
Nikdo nikam nepujde,budete psat povidky jako barevny,protože ja to na ACZ zabalil a s literaturou nejspiše take.
01. 03. 2013 | 13:09

Viola napsal(a):

Jo a ještě jednu poznámku bych měla, paní Dvořákovou měl pan Sedláček usadit doprostřed a na tom place byste měli mít na výběr sedadla, protože taková nízká pohovka je sice pro dámy dobrá, ale jen když se mohou pohodlně vyvalit s nožkama na pohovce. Takto nevypadala paní Dvořáková dobře, i s těma kalhotama vypadala jako chlap. Připadají mi ty pohovky vhodné do čajovny, kde se sedí s nohama křížem, také to tak trochu předváděl i pan Sedláček.

Ale to jsou jen takové drobné kosmetické poznákmy.
01. 03. 2013 | 13:10

Targus napsal(a):

To rejpal:

I vy jeden přízemní filuto. Lepšího bydla se vám zachtělo! Fuj, fuj, fuj!
Máte se opájet svobodou ducha a velikostí myšlenek, soustředit se na duchovno, rozvíjet filozofické myšlení, meditovat, zkoumat otázky víry, a vy tady se žrádlem!

Že vy jste komunista! Ti taky furt jen bůček, bůček, bůček, kabanos, vlašák, bůček, bůček, bůček, pívo, zelená, bůček, bůček....

Haló, Stejskale! Rejpalovi ubrat! Je bujný, chce bůček!!

Hezký den přeji, už vážně musím jít bouchat na ty složenky.
01. 03. 2013 | 13:12

Občan napsal(a):

Kokoshko,

vopovažte se cokoli balit (kromě hezkých holek, ale i ty máte doma dvě :o) )!
01. 03. 2013 | 13:13

pamětník napsal(a):

Zrovna nedávno si mi postěžoval jeden velmi dobrý známý: "Můj syn je schopný programátor, ale už ten bordel tady nemůže vydržet a letos emigruje na Západ. Dcera by potřebovala pracovat na částečný úvazek kvůli dítěti, nemůže takové místo sehnat, tak je doma."
A někdo zkouší hledat budoucnost.
01. 03. 2013 | 13:15

Karel Mueller napsal(a):

Rejpal:

Máte pravdu, naprosto. Koneckonců jsou jen dva druhy svobody (i v maximálně svobodném státě): Buďto spíte pod širým nebem, nebo máte tolik peněz, že další nepotřebujete.
01. 03. 2013 | 13:16

kokoshka napsal(a):

Občan:
To mam,vlastne tři-ješte sekretařka Maša neni vdana:-)
01. 03. 2013 | 13:18

gaia napsal(a):

tedy Violo

máte pravdu, na té fotce paní Dvořáková sedí úplně nechutně.

kdyby byl pan stejskal džentlmen, tak tuto fotku smaže, to je tak pro Františku do Blesku na módní policii, kdyby ji fakt chtěla zrubat, ale ne do seriózních novin(jestli jimi aktuálně chce být.)
01. 03. 2013 | 13:19

malalaj napsal(a):

já bych řekl, že to bylo mlácení prázdné slámy. znechucení a flustrace občanů politickou a ekonomikou NENÍ česká specialita, ale evropskounijní. evropská integrace pácha škody. nejenom ekonomické,protože kromě EU roste celý svět, ale především morální. lidi nechápou, proč by měli šetřit a proč by měli být bez práce. protože to němci říkají? a tak si třeba v itálii zvolí komika, který chce zrušit politické strany. díky evropské integraci lidi ztrácejí důvěru v politické strany, system a demokracii. dvořáková, liška i šídlo debatovali o českém rybníku, restitucím, korupci atd. to ale není skutečná příčina dnešního stavu společnosti a ti debatující to nechápou.
01. 03. 2013 | 13:21

pamětník napsal(a):

gaia:
To je fakt, tak se sedí na tv Leo.
01. 03. 2013 | 13:22

Pepa Řepa napsal(a):

Krindy pindy.
:-)
a to jsem došel jenom do půlky,ke dvorku a k zahrádce..... pak možná přišly krindy
Hezké, evoluční regulovčíci.
Moc hezké.
01. 03. 2013 | 13:24

pamětník napsal(a):

malalaj:
Ano, tento způsob evropské integrace je úplně nešťastným.
01. 03. 2013 | 13:24

Občan napsal(a):

Kokoshko,

sekretářka Maša nemá čas, protože musí dělat korektury Vašich povídek a básniček :o)
01. 03. 2013 | 13:25

pamětník napsal(a):

gaia:
Ale bez kalhot.
01. 03. 2013 | 13:25

kokoshka napsal(a):

Občan:
Ne,vetšina chlapu se boji mit krasnou,chytrou a sebevedomou ženu,prej-Ja to neutahnu.
01. 03. 2013 | 13:29

Občan napsal(a):

Kokoshko,

budu doufat, že se alespoň občas objevíte. Opravdu by byla škoda, kdybyste to vzdal úplně.
01. 03. 2013 | 13:33

aga napsal(a):

Někteří furt zkouší hledat budoucnost těch, kdo se jich o to neprosí, v naději, že si budoucnost nenajde je. Nu, uvidíme, kdo z koho.
01. 03. 2013 | 13:35

Občan napsal(a):

Pane Stejskale,

pánové jsou mistry v rozmělňování tématu.
Ve 38. minutě poslechu je debata stále naprosto o ničem. Opravdu jenom prázdné plkání. A ač se paní profesorka snaží o konkretizaci debaty, zjevně nemá šanci.
Takže to vzdávám...
01. 03. 2013 | 13:36

gaia napsal(a):

pamětník

možná to ta paní dostala za úkol, aby odklonila pozornost od těch řečí.
01. 03. 2013 | 13:36

Pepa Řepa napsal(a):

http://www.youtube.com/watch?v=hUJLfsm2lnI
sklepáci jsou napřed.
O jeden slepičí.
01. 03. 2013 | 13:37

Neudržitelný napsal(a):

Pan Liška se pochlubil, že není politik, že pracuje a živí se jako analityk think-tanku Glopolis.
Proboha co to je a jak si to vydělává? Tak jsem se mrknul a hle:
Projekt je realizován analytickým centrem Glopolis ve spolupráci s Green European Foundation a Heinrich Böll Foundation. Green European Foundation finančně přispěl Evropský parlament.
Takže vlastně pan Liška sice není politik ale stále je to jen takový vyžírka.
01. 03. 2013 | 13:39

kokoshka napsal(a):

Občan:
Vy jste to nepochopil,ja se stehuji,odjiždim domu,navždy!
To je moje rozhodnuti,ja se proste vracim domu,šmitec!
Tady ukončil jsem podnikani a beru s sebou ženu,dceru i Mašenku,mužu psat pokud Vam a panu Stejskalu nebude vadit ruska IP.
01. 03. 2013 | 13:44

Občan napsal(a):

Kokoshka:

Aha!
Tak potom Vám přeju, aby se Vám osobně i celé rodině (vč. Mašenky) dařilo co nejlépe.

No, mně uričtě vadit nebude :o)
Za pana Stejskala se vyjadřovat nemohu.
01. 03. 2013 | 13:48

Občan napsal(a):

Neudržitelný,

to je další úplně zbytečná "neziskovka", bohatě dotovaná státem.
Od r. 2007 dostala od Topolánka a Nečase skoro 10 000 000.- Kč na svoje aktivity.
01. 03. 2013 | 13:50

aga napsal(a):

Neudržitelný

No ale není to hezké, kdo všechno se nám snaží najít budoucnost - a už hezkých pár desítek let? Ovšem jestli nebudeme poslušně spolupracovat, dostaneme ji příkazem, kdo se s námi, nevděčníky, má furt párat, no ni?
01. 03. 2013 | 13:51

TomášL napsal(a):

Kde kráčí ČR?

Když dění v EU rozhodne Česku budoucnost...

V roce 2010 byl dluh Řecka 148% HDP, Belgie 95,5%, Itálie 119,2%, Irsko 92,2%, Portugalsko 93,5%, Španělsko 61,5%, Slovinsko 38,6%, Francie 82,3%, Kypr 61,3% a hroutila se ekonomika a přispěchalo se s záchranou, tak přes 3-leté snažení všechny problémové státy jsou ještě více zadlužené a dnes se přehouplo USA přes fiskální útes + Francie prohlásila, že již tento rok nebude dělat žádné škrty, neboli se vzdala snahy o záchranu měny, vidím budoucnost ČR s vyšší nezaměstnanosti, většími ekonomickými a sociálními problémy a s vysokou pravděpodobnosti ochutná i rozpad EU do 15 let.

Zažije bouřlivou dobu, plnou extrému...

PS: A nyní bych si měl pustit to, na co jste včera přišli.
01. 03. 2013 | 13:51

vasja napsal(a):

Sedláček by se měl konečně vymáčknout.
"Chci Violu", "Nechci Violu"
Jasný slovo a né takový tlachání vokolo.
01. 03. 2013 | 13:51

jozka napsal(a):

vasja:

A hlavne... odesel ten Sedlacek po dvou nebo se noblesne plazil?
01. 03. 2013 | 13:53

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, kdo hlodá, najde ...

O HLODÁNÍ

Potkal jsem já
k ránu
proletářku
Annu

Vracela se
z flámu

Drobet měla pod
čepicí
pod spodničkou
brokovnici

A hned se mi
svěřila
jak ráda by si
střelila

Prý svět ji zase
hněvá

Kupředu
levá ....

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/543800_302366829866364_666982658_n.jpg
Veselé krizování ...
01. 03. 2013 | 13:54

cimprlich napsal(a):

Pane Stejskale, vaše starosti bych chtěl mít. Koho tím vlastně oslovujete a co ta vyumělkovaná sešlost vlastně představuje, zejména ten zrzavej člověk_
01. 03. 2013 | 13:54

Pepa Řepa napsal(a):

Hmmmm taky bych za ty prachy hledal budoucnost.
Kam se hrabou šarlatáni Rudolfa II.
Kam se Dvořáková-ženská nešťastná-dostala?
01. 03. 2013 | 13:54

Radek napsal(a):

Agenti Goldman Sachs (snad s vyjimkou Lisky), co z nas udelali kolonii, diskutuji o budoucnosti :) Super vtipny :)
01. 03. 2013 | 13:54

TomášL napsal(a):

A zajímavá statistika s aktuálním dluhem, který je horší jak přes tříletou snahu snížit dluh zde:

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2186rank.html?countryName=Czech%20Republic&countryCode=ez&regionCode=eur&rank=79#ez
01. 03. 2013 | 13:55

Občan napsal(a):

A zatímco státem placený plkavec Liška nám vymýšlel "nový příběh",
"český" průmysl dál propouští:
http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/podnikani/clanek.phtml?id=772803
a v USA se zhroutil státní rozpočet:
http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/business-ve-svete/clanek.phtml?id=772796
01. 03. 2013 | 13:59

cimprlich napsal(a):

To Občan 12:45
Není co dodat. Pěkně vystiženo.
01. 03. 2013 | 14:00

Neudržitelný napsal(a):

Občan, aga
Já to vidím tak. Neumím nic, nejsem nikdo, těžko se jen kecama uživím, tak šup do nějaké té politické strany, honem leštit kliky, dostat se do popředí, udělat si trošku známých napříč politickým spektrem (to se vždy hodí) a pak se uvelebit někde na dobře placeném místečku, kde se nepracuje, ale kecá. Proto tu máme tolik chytrých, ale žádného rozumného. Tato debata to také potvrdila. Nebyl jsem schopen ji pozorně odsledovat. Keci, keci, keci, přesně tak, jak se od takových analityků různých think-tanků a bankovních analytiků a politických analityků a politických komentátorů a rozumbradů očekává.
01. 03. 2013 | 14:03

stejskal napsal(a):

Proč by mi to mělo vadit, pane kokoshko?

Přeji šťastný návrat do vlasti, úspěch a pohodu v dalším životě.

Libor Stejskal
01. 03. 2013 | 14:05

KAteřina napsal(a):

Já nechápu, z čeho jsou lidé zhnusení: zbožňovali Klause, dostali ho plnou dávku, volili "pravici", pravice jim vládne, tak co by chtěli? Chtěli by se mít dobře? Chtěli by fungující stát, spravedlnost? Tak proč zbožňují Klause a volí pravici? Nebo už nezbožňují Klause a zbožňují Schwarzenberga?
01. 03. 2013 | 14:06

TomášL napsal(a):

Pane Stejskale, taky Vás tak mrazí to ticho před finanční bouři a s napětím očekáváte, kdy znovu udeří a ještě ve větší míře? :-/
01. 03. 2013 | 14:06

kokoshka napsal(a):

Dekuji,pane Stejskale,tak je to v cajku:-)
01. 03. 2013 | 14:08

gaia napsal(a):

Neudržitelný

Dvořáková neví, na které části cesty jsme, zda před křižovatkou, či už za ní, Liška kritizuje think tanky, ve kterých je sám angažován a Šídlo by chtěl vůdce a zdá se mu, že volby jsou moc často

tak jsem to na doporučení Občana ve 38 minutě vypla také.
01. 03. 2013 | 14:09

Neudržitelný napsal(a):

gaia
Ono to ani jinak dopadnout nemohlo. kde jsou ty doby, kdy do interpelace vnášeli průvan plentaři. Mělo to úplně jiný průběh, úplně jiný smysl. Ale jako vždy, když něco není přesně svázáno, nikdo neví jak se to bude chovat, tak to radši zrušme.
01. 03. 2013 | 14:20

Mac napsal(a):

teda pane cenzor, to muselo být úžasné....

takové Vzpomínky na budoucnost se zpožděním půl století.
Däniken hadra

jo, hned mne prosím smázněte, ať nenarušuji místní korektnost a Vaše kruhy
01. 03. 2013 | 14:28

whelp cktsten napsal(a):

Tak to se teda sešla plejáda myslitelů. Nevím jestli to je myšleno jako vtip. takovéto výkřiky jsme již známe. Kdo si dnes vzpomene na Impuls 99, dřevíčskou výzvu, Děkujeme odejděte apod. Je to vždy parta zoufalců. Jen blbě žvaní a manipulují zpitomělou veřejnost.
01. 03. 2013 | 14:31

liška má falešný už i některý zuby napsal(a):

Ta paní vypadá ze všeho nejvíc jak Bedřich Reicin, jen nemá uniformu.
Akorát ty čistky v těch vysokejch školách teda neudělala.
Zato se stará o křižovatky. (Jednu příšernou mám pod voknem, se divím, že tu neležej hromady mrtvol. Ale lidi jsou tu inteligentní, jinak by nepřežili.)
A potracuje revoluce. (Sedláček zas staví auta od karosérie a nátěru. A má uvnitř činžovního domu zahrádku.)
Stěžuje si objevně na věci, které vidíme už dvacet let.

Teda já už padesát.
Že soudruzi ničemu nerozumí a jen opakují klišé.

Ti ostatní jsou struktury, vcelku známé.
Celou tu dobu se nás do toho místa, kde se záda překvapivě rozdvojují (a ztrácejí dobrou pověst) tlačili a teď budou vyprávět příběhy.
Komu?
01. 03. 2013 | 14:37

šašek z Jihlavy napsal(a):

Pane Stejskale, připadám si jako exot, ale mně se to líbilo. Mám jen jednu výhradu - lidé, kteří chtějí veřejně prezentovat své názory, měli by si osvojit některé ctnosti, které jsou např. pro rozhlasáky samozřejmostí : Nešumlovat, nedrmolit, dobře artikulovat. Paní Dvořákovou rád čru, ale nerad poslouchám. Jindřich Šídlo totéž v bledě modrém.
Pavel Liška mě příjemně překvapil, jednak umí dobře mluvit a jednak to bylo srozumitelně a výstině řečeno: Je nejvyšší čas začít už od mateřské školky učit děti diskutovat, navzájem se poslouchat a naučit se umění kompromisu. Jak tam také padlo(snad to aga nepřeslechl), demokracie je jediný politický systém, kde se problémy řeší mírumilovně, a to není málo. Docela rád bych ho zase viděl na postu ministra školství.

Pepa Řepa
Díky za odkaz, je to srandy kopec, ale srovnávat to se snahou o řešení společenských problémů vyžaduje notnou dávku cynismu. Ale vy už jinej nebudete.
Jinak vás rád čtu, vaše glosy jsou inspirativní, ne pro filosofy ale pro humoristy.
A humor je koření života(nebo to byla láska, teď nevím).
01. 03. 2013 | 14:38

stejskal napsal(a):

Pane Neudržitelný,

čistě technická: Plentaře jsme nezrušili (ostatně hájil jsem je do roztrhání těla, když tu hlas moudrých sborem volal, že jsou k ničemu. Není problém dohledat v archivu mých blogů). Přes veškeré moje výzvy (opakované) se plentaři z řad zdejších čtenářů nehrnuli, takže to nakonec zašlo na úbytě. Bez plentařů se plentaři dost těžko zajišťují.

Ale ta možnost tu stále je. Pokud máte zájem, napište mi. Určitě najdeme téma, které by Vás zajímalo. Můžete jej jako plentař komentovat.

Paní gaio,

Jindřich Šídlo nikde neříká, že chce vůdce. Ale to nakonec není důležité.

Jste úchylný, pane šašku ;-)

Hezký den všem

Libor Stejskal
01. 03. 2013 | 14:40

Neudržitelný napsal(a):

Stejskal
OK, díky za odpověď. Napíšu Vám a zkusíme se domluvit.
01. 03. 2013 | 14:44

Marty napsal(a):

Sedláčku, Sedláčku, opět jsi nezklamal a potvrdil můj náhled na tebe. Umíš si opravdu vybrat odborníky - politology, od kterých pochytíme nějaká moudra. To si neumíš pozvat lidi, opravdové osobnosti, nebo jsi tak jednoduchý, že si tam zveš tuto sestavu ? Politoložka Volfová - kdepak se vyučila té politilogii a jak se stala profesorkou ? Liška - věčný student se zeleným mozkem, moravský rocker z jedné zapadlé dědiny, jeho činnost na MŠ je známá. Vysoce uznávaní staří profesoři omdlévali a dostávali infarkty, když se dozvěděli, že tento neználek jim bude velit. Nakonec odborník největší, Jindra Šídlo. Tento rádoby novinář, to musí mít někde moc dobrý. Ten už prošel snad všemi médii včetně ČT a nakonec protože je pravdoláskovec a antiklaus, ho vzal k sobě do HN Bakala. Nejhorší je, jak on může někoho poučovat nebo ovlivňovat, když sám chodil na žurnalistickou fakultu 9 roků a dodnes ji nebyl schopen dodělat. Škoda že již se na VŠ neplatí školné, to by byl ožebračen, nyní to stálo dost daň. poplatníky. Sedláčku, příště se prober a při výběru se lépe rozhoduj.
01. 03. 2013 | 14:48

arnazach napsal(a):

kokoshka: A nevzal byste si Občana s sebou?
01. 03. 2013 | 14:50

skeptický napsal(a):

Takže jsme ve stejném svrabu jako Německo po první válce.
Paralel je tady víc než dost.

Prý by to chtělo vůdce,ale ten zase nesmí mít pravomoce. To už se řeší,asi už je to taky napadlo.A proboha žádné násilí.
Vynechali vůdkyni,taková Roza Luxemburgová,to by bylo.
Nová politická strana by si měla říkat Spartakovci.Taky prý násilí né-e.

Jo kdyby se tak našel jeden,který by dal lidem půl milionů pracovních míst.Ale nesmělo by se mu říkat vůdce,a nesměl by vypráskat parlament bičem.A hlavně by to musel být náš člověk.
Takovej hodnej nacismus,přísnej jen na lůzu.

A musel by se vymyslet pozdrav.Hajlování a čest už tu bylo.Na tom by se ovšem nedohodli,takže to celé padá.

Takže to jen nakousli.Na zjednání pořádku tedy sice existuje vyzkoušený recept,ale to né-e.
Revoluce taky né-e,spíš evoluce,jenomže co naděláte z těch dle starozákonních kritérií místních opic,kterým chybí víra,čili vize.

Politické strany nemusejí mít žádnou vizi,stačí se nechat zvolit sliby,které se nedodrží,jako dosud.Stejně berou příkazy zvenku.
Oposice se tam nijak nedere,vizi neměla taky nikdy žádnou,a je docela ráda,protože nepopulární svinstva by musela vykonávat za ně,což je politický jed.

Na poslední dvě otázky vůbec neodpověděli.
Vydržel jsem to do konce,nijak mne to nepřekvapilo.

Jeden podobný program už tady byl,tuším se to jmenovalo hospoda,ale tam se jeden aspoň občas zasmál.
01. 03. 2013 | 15:03

arnazach napsal(a):

kokoshka: A Křečka?
01. 03. 2013 | 15:04

Fialenka napsal(a):

"Příběh o tom, že se vracíme na Západ, skončil. Jsme jeho součástí."

To je hrubost přehlížet oběti nevymahatelnosti práva, nízké kvality potravin, mezer v organizování zdravotnictví, nízkých mezd, za které člověk jen přežívá, a tvrdit, že už jsme na Západě.
01. 03. 2013 | 15:07

Fialenka napsal(a):

gaio,
ten posed Vladimíry Dvořákové je v pořádku. Takovéhle pozice žen komentoval i Jaroslav Dušek v tom smylsu, že jsou za něj ženy společností kritizovány :-)
01. 03. 2013 | 15:10

Pepa Řepa napsal(a):

skeptický
nadkolego, úplně jste mi vyrazil dech. Ona to nebyla parodie na mudrlanty, ono to bylo myšleno vážně? Ono to mělo kamsi posunout společnost?
Mně to přišlo jako Na stojánka, jen seděli.
01. 03. 2013 | 15:19

otokar napsal(a):

Jde o nový příběh, jak soudí vzácná sešlost, kterou zde vidíme a můžeme i slyšet.Jelikož nových příběhů není, čeká nás ten U snědeného krámu.
K tomu dodávám: Již brzy bude tato země tak chudá, že se obyvatelé budou živit vzájemným okrádáním.
to: Kliment Jefremovič Kokoška:
Určitě tu budete chybět, měl jste originální názory.
Pozdravte tam Kobu Džugašviliho a jste-li z Pitěru,tak vám tam přijedu opravit fasádu na Ermitáži.Klidně napište,pa ruski znajem, da nu?
01. 03. 2013 | 15:19

skeptický napsal(a):

Fialenka

To je nesmírně praktický posaz,zvaný záchodový.Jako kontrast zkuste sedět s nohou přes nohu,až příroda zavolá.
01. 03. 2013 | 15:21

skeptický napsal(a):

P.S.
To byl také jeden etnický vtip,že tento posaz umožnoval děvčatům pohodlnou následnou očistu zezadu dopředu.
01. 03. 2013 | 15:33

šašek z Jihlavy napsal(a):

Občan napsal:

Nejsme a nebudeme součástí. Jsme a vždy budeme vyděleni, odděleni, vyčleněni a zaškatulkováni. Zejména proto, že patříme do odlišné jazykové oblasti a pro všechny Germány a Anglosasy jsme a vždy budeme "pouhými" Slovany.

Myslíte, že Germáni a Anglosasové zařadí Finy, Maďary, Rumuny a občany pobaltí až za Slovany nebo před? No to bude mazec, Poláci to tak nenechají. My bychom mohli nenápadně protlačovat do EU Turky, ať v tom mají ti namyšlení potomci Vikingů, Germánů a Anglosasů ještě větší hokej.
A to jste do té klasifikace nezařadil Frantíky, Taliány a ostatní románské národy.
O Řecích netřeba hovořit, ti se proslavili dostatečně.
01. 03. 2013 | 15:38

furt to samé napsal(a):

otokare
Nové příběhy neexistují, jak by vám ochotně sdělil každý filmový producent.
Proto se imrvére vykrádají ty staré.

Proto G. B. Shaw nazval svoji kasovně nesmírně úspěšnou hru My Fair Lady Pygmalion.
Poněvadž byl poctivý a otevřeně přiznával, že krade.

Intelektuálové, jako Sedláček z toho usilovným přemítáním vytvářejí různé krize románu.
Které ale odezní a pracovité Jackie Collinsové-Šídlové drásají dál a dál.
01. 03. 2013 | 15:44

Kuřačka z Perlovky napsal(a):

Našli moji rádci, našli? Nenašli, nenašli nenašli... Našli?

Doporučovala bych obrátit se na Cimrmanova Vizionáře, který umí věštit z trouby.
01. 03. 2013 | 15:49

předtim tak prkno s dírou na cimbuří napsal(a):

skeptický
Ale teprve když osobní instalatér Marie Antoinetty Jean Baptiste Bidet nechal v královské porcelánce zhotovit svůj skvělý vynález.
01. 03. 2013 | 15:55

Fialenka napsal(a):

skeptický
i gaia

tady je rozhovor s Jaroslavem Duškem:

"Kdy potlačuju přirozenou reakci dítěte?

Třeba když chlapečkovi říkáte, aby neplakal, že kluci nepláčou. Nebo holčičce, že nemůže takhle pohodlně sedět s roztaženýma nohama. Že holčičky tak nesedí. A i když holčičku baví takhle sedět, naučí se sedět s nohama u sebe. Ještě hůř, když uvidí jinou sedět uvolněně, napomene ji nebo si o ní pomyslí, že je sprostá."
01. 03. 2013 | 16:01

mb napsal(a):

Dobré téma, výborní hosté ...

Dvořáková: jasné myšlení, srozumitelné formulace ...

( ale nejenom ona )

pokud ne nejlepší interpelace, tak patrně jedny z nejlepších ...

zdravím ...
01. 03. 2013 | 16:02

honolulu napsal(a):

Oh, Boze, na zaklade ceho, tito kecalove dostali jejich vysokoskolske diplomy ? Kde je vize budoucnosti ? Kde je potrebna strategie ? Povsechne fraze a mnoho slov o nicem..
Neispirujici myslenkova nuda. Omilani minulosti a budoucnost v abstrakci a mlze...To by bylo zajimavejsi, dat jim trochu projimadla do limonady... Ale to by asi cenzor nedovolil ?
Nebo jo ?
01. 03. 2013 | 16:15

souvisle mluvit není taková vzácnost napsal(a):

mb
Ale žádná nowina.

Titul nového Sedláčkova trháku (neb se po učtení tří, čtyř stránek na toaletě trhá) bude Už bankrotáři jedou, podtitul ČS OBluda.
01. 03. 2013 | 16:17

jorbl napsal(a):

Fialenka

Neříká se ale jakou cestou se vracíme, však to znáte - "je to sice dál zato horší cesta"...
01. 03. 2013 | 16:21

scallop napsal(a):

Pepa Repa

"a to jsem došel jenom do půlky,ke dvorku a k zahrádce..... pak možná přišly krindy"

Zrovna o Vas v tu chvili mluvili :-)
01. 03. 2013 | 16:54

Jirka z Libně napsal(a):

"Hledání budoucnosti" je hodně nadnesené, působí to spíše jako blbáolení na téma: Něco, chceme, nevíme co s tím. Doporučuji zvát lidi, kteří myslí konzistentně a pokud možno ne politiky, ti říkají své PR. I když Liška je ještě docela amatér, tudíž ho jde poslouchat. A není úplně blbý. S prominutím. Zdravím.
01. 03. 2013 | 16:55

Petr Havelka napsal(a):

Pane Stejskale,

bylo to zajímavé. Paní Dvořáková mi mluvila z duše, Liška je liška. Šídlo, čekal jsem víc.

Nejbližší vize:

SPRAVEDLNOST ODPOVĚDNOST PRAVIDLA PROCEDURY

S hokynařením to nějak neklaplo. Není to tak módní pojem. Myslel jsem si, že inteligentní člověk pozná co je za hokynařinou. Hokynařina přece spočívá v tom, že prostě jenom "obchodujete" a pro zisk jste schopen udělat skoro cokoliv. Tedy něco jako "kšeft je kšeft" a zbytek mne nezajímá a zdůvodňujete to "víte s lidma opatrně a já vyjdu s každým" V realu to znamená, že v podstatě nemáte názor na nic. Nemáte vize, máte zisky.
01. 03. 2013 | 17:14

šašek z Jihlavy napsal(a):

Kuřačka z Perlovky
Když už jste zabrousila až sem, doufám, že aspoň kouříte pořádná havana a ne ty smradlavý kraťasy, už tak tu někdy bejvá k nedejchání.
01. 03. 2013 | 17:15

Ateista napsal(a):

Stejskal:

"'Příběh' o tom, že se vracíme na Západ, skončil. Jsme jeho součástí"
Vy si ale vymýšlíte. Srovnávejte ekonomickou situaci se zahraničím, srovnávejte vymahatelnost práva, srovnávejte jejich sociální jistoty s těmi u nás a zjistil byste, že na západ od nás jsou na tom o mnoho lépe. Nevymýšlejte si tady takové báchorky. V polovině 90. let byla situace v Británii značně odlišná od nynější situace u nás.

V obecné rovině ta vaše debata byla naprosto jalová. Bylo to pouze a jen takové prázdné filosofování.
Pane Stejskale, byl - li by mezi námi Shakespeare, jistě by o vás napsal tragikomickou divadelní hru.

Viola:

Jak jsem si právě přečetl, máte velmi dobře vyvinutý smysl pro pozorování. Neuniklo vám, kdo kde a jak seděl, kam se díval nebo naopak nedíval, sledujete velmi pozorně jejich mimiku i pantomimiku a zládla byste i zasedací pořádek.
Já se vám musím přiznat, žetěchto věcí si vůbec nevšímám, naopak mě zajímá obsah debaty, porozumění argumentů, ověřování pravdivosti výroků a tak dále.
Snad to bude tím, že já jsem ten, jak jste mě sama nazvala, materialista a naopak vy jste duchovně založená. Je to evidentně dáno tím, že jako hluboce věřící jste odpoutána od těch hloupých a světských lákadel :) :) :)
Až bude pastýř svolávat své stádo, jistě si na vás vzpomene.

Violo, vy byste mohla, jednou na nebesích, plnit funkci módní policistky. Jsem přesvědčen o tom, že už sv. Petr před nebeskou branou bude informován o vašich zásluhách a tím zlatým klíčem vám otevře tu bránu bez nějaké verifikace vaší osoby. :)
Amen, pravím vám.

P. S.: Pane Stejskale, proč nebyla pozvána paní Slimáková? Myslím si, že by vám dala významnou slevu na nákup homeopatik :)
01. 03. 2013 | 17:20

Joe Ratata napsal(a):

Vorošo
Šťastnou cestu a šťastný život.
A ozvěte se.Vaše komentáře i z té dálky budou zajímavé.
01. 03. 2013 | 17:36

Baba Jaga napsal(a):

Nu, já včera Interpelace pouze poslouchala a přitom si četla pana Lišky názory na velezradu, diskusi k nim i jiné zdejší blogy. Nevíte tu někdo, kde, co a pro koho pan Liška analyzuje?
Dnes jsem si video pouze projela - za uvedení díky. Znovu jsem tedy poslechla to, co mě včera nejvíce zaujalo (v 59 minutě) - jak pan Sedláček povídá před spaním svému šestiletému synovi o komunistech a revoluci a jak to kluka zajímá více než Pán prstenů (kdo ví, zda mu o hobitech rodiče také volně vyprávějí či čtou či pouštějí na videu).
Doporučuji příště tohoto synka do Interpelací pozvat a názorně předvést, jak dětičkám správně minulost vysvětlovat. Pro budoucnost nás všech je to jistě potřebné děti vychovávat od malička a ne každý z nás ví, jak na to.
Dnes mě ještě zaujalo, jak si při povídání pozvaní pomáhali rukama (paní Dvořáková nejméně). Už to asi není známka nižší inteligence, jak se kdysi tvrdilo - obsah sdělení to bohužel nijak nezkvalitnilo.
01. 03. 2013 | 17:45

Viola napsal(a):

Díky, pane Ateisto

mám dobrý postřeh už odmala, je to asi očima. Jsem duchovně založená, ale neznamená to, že jsem odpoutaná od hmoty, nejsem duch. :-). Ale když chci, tak postřehnu i nějaký obsah. Ošem tyto debaty už od začátu beru jako sbližovací, vedoucí k porozumění, něco jako soudružskou družbu. Tak to i kdysi avizoval pan Stejskal, přátelské setkávání lidí, kteří mají rozdílné názory ale nebudou se kvůli tomu prát, nebo se osočovat. Mi by se místo plentařů líbilo, kdyby někdo z diskutucících zde debatoval s těmi známými. Jenže to by chtělo právě tu odvahu. Je to tak pohodlné plkat si tu pod diskuzema. Kdysi vedl diskuzi mb, jestli se nepletu a bylo to setkání s Paroubkem. Ale nebylo to cítit přátelstvím, empatií a porozuměním, proto se pan Stejskal, nebo někdo rozhodl pro pana Sedláčka (je tak výrazný a milý). Vůbec se nedivím, že si jej vybral Václav Havel, musel při něm pookřát a získat jednak jeho mladickou energii a ještě nějaké fluidum, které vyzařuje svým vzhledem. :-)
01. 03. 2013 | 17:53

Viola napsal(a):

Babo Jago,

pozdravuji, ano to o těch dětech mě také zaujalo a říkala jsem si, že by sem mohl něco z toho pan Sedláček také napsat, jen reakce by musel před synkem schovat.
01. 03. 2013 | 17:57

gaia napsal(a):

Babo Jago

začněte číst diskusi od 01. 03. 2013 | 13:39 nick neudržitelný a pak Občan

a ty otázky se vám osvětlí
01. 03. 2013 | 18:03

amiel napsal(a):

Nepotřebujeme "příběh".
Doba "příběhů" skončila.
- - - - - -
Potřebujeme:
1. Vládu, která nás nebude bezdůvodně udržovat v hospodářské krizi.
2. (znovu a ještě jednou): Vládu, která nás nebude bezdůvodně udržovat v hospodářské krizi.
3. Progresivní zdanění příjmu a tvrdě vymáhané daně - i více než 80% pro nejvyšší příjmy. Likvidaci 3/4 podnikatelů (živíme jich nejvíce v Evropě a státu nepřinášejí nic.)
4. Novou morálku opřenou o vědomí solidarity, o vědomí, že dávat druhému je víc než dostávat, že ti, kteří chtějí mít víc než ostatní, jsou spodinou společnosti.
5. Úctu státu k občanům, z níž může časem vyrůst i úcta občanů ke státu.
- - - - -
Nikdo, ani pan Stejskal, ani jeho chlebodárci, by si neměli myslet, že nás oblbnou nějakým novým příběhem.
01. 03. 2013 | 18:07

Baba Jaga napsal(a):

To: Viola
Zdravím rovněž - už jsem Vám napsala u jiné diskuse k pozdravu pro pana Sedláčka, že proti gustu... (Ale ztratilo se mi to - možná jsem udělala chybu nebo si nepamatuji blog.)
Mně tedy tento salonní ekonom příliš sluníčko nepřipomíná, asi mám jiné brýle. A za psaní o dětech by mu možná Hospodářky nezaplatily.
Nevíte náhodou, paní Violo, zda zde u blogů Vaše sluníčko někdy i reagovalo na připomínky či náměty?
01. 03. 2013 | 18:10

Viola napsal(a):

Babo Jago

Pan Sedláček - sluníčko zlaté reagoval někdy úplně na začátku, ale pak byl hodně zaneprázdněný. Má toho moc, s náma se už nestihne zaobírat. Pošlu vám, jestli to najdu, jak sleduje diskuzi a čte ji, kdysi tu byla taková videa blogerů.
01. 03. 2013 | 18:16

Baba Jaga napsal(a):

To: gaia
Díky za upozornění - ráda si počtu.
Ale povídá už pan Liška co profesionál. Neměl by před ním Zelené někdo chránit? Kdyžjim ale členů nepřibývá...
01. 03. 2013 | 18:18

Viola napsal(a):

tady: aktualne.centrum.cz/video/?id=214577 – 12. září 2008 7:00
01. 03. 2013 | 18:18

Baba Jaga napsal(a):

To: gaia
No, měla jsem si znovu pustit představování hostů - to mi včera uniklo.
Kdybych byla Praze blíže, tak se snad do neziskovky Glopolis co dobrovolná bezplatná asistentka přihlásím. Byl by to jistě fantastický šolich plný zážitků.
01. 03. 2013 | 18:32

Baba Jaga napsal(a):

To: Viola
I Vám díky za odkaz - Vaše sluníčko za mlada zářilo více - i když je vlastně bude úředně mladé až do 40.
A neumí si pravděpodobně zorganizovat účelně čas, pokud je skutečně zaneprázdněné.
01. 03. 2013 | 18:38

Luba napsal(a):

Liška byl dobrej!
01. 03. 2013 | 19:01

SuP napsal(a):

amiel -
Brečíte na vedlejším hrobě. Vám nestačí, že tu existují frajeři, kteří dokážou státní rozpočet rok co rok napumpovat o (cca!!!) 600mld, z kterých ta slavná státní správa 200 nechá rozkrást a následně brečí, že je deficit? Máte dojem, že TOHLE dokáže banda, která jen čeká, číém ji kdo nakrmí a v prvním kroku si jen sebere to svoje?
01. 03. 2013 | 19:03

amiel napsal(a):

SuP: Ano, přesně takový dojem mám.
Podnikatelé dnes mají oproti ostatním daleko větší výhody než komunisté za minulého režimu, jsou skutečnou privilegovanou vrstvou - a společnosti nevracejí nic. Proto je slušní lidé považují za spodinu a slovo "podnikatel" nebo "živnostník" používají pouze jako nadávku.
A neplatí-li to "stoprocentně", určitě to platí "vesměs".
01. 03. 2013 | 19:17

Bestia triumphans napsal(a):

Amiel:
Vy asi budete nějaký zakomplexovaný chudák, který se v životě nezmoh postavit na vlastní nohy a místo toho jen vysedává v knajpě a žvaní a žvaní a žvaní...a pokud tu hospodu nezavřeli, tak tam hnije a žvaní dosud.

Upřímnou soustrast vám posílá Bestia triumphans
01. 03. 2013 | 19:26

SuP napsal(a):

amiel -
Ano, máte přesně ten dojem, jenom přesně opačně.
njn, říká mb.
01. 03. 2013 | 19:35

Libor Vejskalů napsal(a):

Koukám, že Liborek je tlustý jako prasce, chtělo by to trochu pohybu a hlavně "nežrat tolik"!
01. 03. 2013 | 20:20

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Vejskalů,

máte pravdu. Měl bych s tím něco udělat.

Libor Stejskal
01. 03. 2013 | 20:30

pamětník napsal(a):

Viola:
Něco jako soudružská družba - líp bych to nenapsal, gratuluji. :))
01. 03. 2013 | 20:43

ujo napsal(a):

Supe,19:03
kdo jsou ti "frajeří" kteří napumpují do SR 600 mld.?
Jak jste dospěl k těm 600mld.?
01. 03. 2013 | 20:50

skeptický napsal(a):

Někdo tu nedávno obdivoval býčí šíji pana presidenta.

To se zkrátka stane když propustíte milenky,a věnujete se konečně vyšším ideálům.
Každá etapa života má svoje klady.Hlavně,že nám chutná a myslí nám to.
A když už si sami nedojdem na záchod je čas si prohnat kuli hlavou nebo hlavu kulí.Hrabal měl recht.

Pamatuji tu ještě foto pana správce z mládí,kde se tvářil drze ba i vyzývavě,tedy sexy.To ho ještě honily hormóny.

Vyzráváme krásně,pane nadkolego.
01. 03. 2013 | 20:57

Fialenka napsal(a):

Dodatečně jsem interpelace shlédla a celkově s Ondřejem Liškou souhlasím. Neříká, že už jsme západ a že již není co zlepšovat, naopak. Prý je zapotřebí dohodnout se na prioritách a prosadit je. A do projektu Česko hledá budoucnost chce zapojit lidi z celého spektra společnosti.

To jsem nevěděla, že to, že země která nemá vizi zaniká, je psáno ve starozákonním textu (jak řekl Tomáš Sedláček).

A souhlasím se vším s profesorkou Dvořákovou. Například … lidi musí uvěřit, že je něco možné a přijmout to jako standard chování.
01. 03. 2013 | 21:06

Libor Vejskalů napsal(a):

Klídek pane Libore,

po dokončení škrtreformy Kalouska a spol. budeme všichni štíhlí jako proutci, za 2.WW také byl infarkt myokardu velmi vzácný. Takže, ono se to samo vyreguluje!

Čest Vaší práci a světu mír!

P.S.
Zrovna mám v péči už připravený červený svařák z IKEI a fakt je docela dobrej!
01. 03. 2013 | 21:09

skeptický napsal(a):

Fialenka.
Ono to tam není.
To se uřek.Nás to v ješivě učili taky.Proto tady máme experty na hledání těch vizí.Ti nás slepé dovedou do té jámy.
To se píše zase v tom Novém.
01. 03. 2013 | 21:14

Targus napsal(a):

To Fialenka:

Priorita č.1 Zavést majetková přiznání a dodanit všechen majetek, který neodpovídá prokázaným příjmům za posledních 23 let.
Pak budem moci všichni asi tak pět let ležet na břiše, protože státní kasa bude penězi nacpaná k prasknutí.
01. 03. 2013 | 21:27

český maloměšťák napsal(a):

Hledat budoucnost a vize netřeba.
Je to stále o tom samém - levně nakoupit a draze prodat.
Funguje to.
Podívejte se třeba jen na ty poslance z VV /nyní LIDEM/.
A stěžuje si snad někdo ?
Nikdo si nestěžuje. Vše proběhlo řádně a včas - dle onoho pravidla "levně nakoupit a draze prodat".
O tom je dobrý obchod - všichni jsou spokojeni, přičemž mnozí dokonce věří, že na tom vydělali.

Pokud vám navíc na nákupy půjčí známí,tak v podstatě nic neriskujete - peníze jsou přece jejich, ne vaše.
Ekluje se vám to ? Blbost !!
Chce to jen cvik ve společenských stycích, cvičit, cvičit, cvičit - je to jak s hubnutím (ta stálost a ten cvik)...akorát že při tom většinou nehubnete, ale přibíráte.
To vše kvůli tomu, kdyby náhodou chtěli peníze vrátit.
Kdy tak díky vašemu poctivému cvičení zjistí, že vy se znáte s jejich šéfy víc a lépe než oni - anebo máte tu moc na ně poslat lidi z finančáku.

Tudle jsme nadřeli Bold As Love...že jako poezie a krása lidem chybí.
Oni se ale lidé mračili a volali ať zahrajeme fogltanc nebo feličitu.
Hráli jsme teda feličity a fogltance.
(Levně nakoupit a draze prodat. Nad todle nic není - co je svět světem. Pamatujte si to !! Funguje to !!)
Za nějaký čásek jsme tak zjistili, že umíme zahrát jen ten fogltanc a feličitu (vítěznou píseň ze sanréma)...
Jim to ale neva. Solili jak předtím - jak diví. Ničeho si nevšimli.(My taky ne - jak jsem uvedl v předchozích větách)
Solí a chlaščou, chlaščou a solí, půjčujou si a chlaščou ....onehdá našli na chodbě dokonce i toho Sedláčka - elitu národa, fogldénsra. Pod obraz boží byl - ale u něj to neva...vždyť přeci potřebujeme jeho rady.... a taky peníze z jeho banky potřebujeme. Na dluhy - co díky jeho radám nasekal Kalousek.

Teda...potřebujeme...spíše potřebují - ti tam nahoře. Na levné nákupy a drahé prodeje.
Nám by raději měly stačit jen ty peníze. Po tom, co už dnes víme, k čemu jsou ty rady.
Ačkoliv....ty rady jsou vlastně za všecky peníze, že ?
Lorenc se v tom vyznej !
Dám tedy hlasovat : Kdo chce rady - vpravo, kdo chce peníze - vlevo.
Tak. A je to. Já si teda beru peníze a vy si jděte pro ty rady.

Jednu pro Sedláčka - ať mu není večer smutno...že jej nikdo z lidu /neplést s LIDEM !!!/nemá dokonce ani v pátek večer rád :

http://www.youtube.com/watch?v=HRW5GphlHb0

P.S. Pamatujte si to ! Levně nakoupit a draze prodat - to je klíč k úspěšné budoucnosti - pro všecky ty, kteří chtějí být úspěšní nejen v budoucnosti, ale i v přítomnosti a v minulosti.
Pak se klidně můžete válet ožralí po chodbě....i tak na vás jednou dojde - co se týče postů, uznání, vyznamenání a zápisu tučnými písmeny v "Kdo byl, je a bude kdo v Kraďákově".
Čeká vás všechny skvělá budoucnost a život věčný. Dokud ten zápis nějaký hacker nesmaže nebo nepřekroutí.

Náborová akce zájemců o program " Procvič se v společenském styku - děláš to pro republiku" proběhne příští úterý.... ve vestibulu agitačního střediska Strany s kloboukovou mocí.
Klobouky s sebou ....kdo přijde bez klobouku, bos - urazím mu nos !
A taky sedm korun si vemte.
Do tomboly.
První cena bude fogltanc se Sedláčkem - na chodbě agitačního střediska.
Cenu si vyzvedněte raději už před půlnocí, to se rozumí.
Jeden nikdy neví, kdo může jít náhodou okolo.
01. 03. 2013 | 21:36

skeptický napsal(a):

Přečetl jsem si Minulost a budoucnost,aneb koňská autoškola.Dalo mi to nepoměrně víc.

Zpátky je povel Curííík.To jsem netušil.

Budou si pro sebe zase vymejšlet nějaké veřejně prospěšné hnutí,napojené na vládní penězovody.
01. 03. 2013 | 21:37

skeptický napsal(a):

P.S.
Vláda prý ztratila kontakt s lidem.Zase se musíme semknout.

Lidem míněny různé ideologické neziskovky,nenávistné spolky a džendrtety.
01. 03. 2013 | 21:46

Hasan Nasralláh napsal(a):

skeptický

Co to poudáte pane nadkolego, vláda se naopak spojila s LIDEM!
01. 03. 2013 | 21:52

Ivan Hochmann napsal(a):

amiel napsal(a):
Nepotřebujeme "příběh".
Doba "příběhů" skončila.
- - - - - -
Potřebujeme:
1. Vládu, která nás nebude bezdůvodně udržovat v hospodářské krizi.
2. (znovu a ještě jednou): Vládu, která nás nebude bezdůvodně udržovat v hospodářské krizi.
3. Progresivní zdanění příjmu a tvrdě vymáhané daně - i více než 80% pro nejvyšší příjmy. Likvidaci 3/4 podnikatelů (živíme jich nejvíce v Evropě a státu nepřinášejí nic.)
4. Novou morálku opřenou o vědomí solidarity, o vědomí, že dávat druhému je víc než dostávat, že ti, kteří chtějí mít víc než ostatní, jsou spodinou společnosti.
5. Úctu státu k občanům, z níž může časem vyrůst i úcta občanů ke státu.
- - - - -
Nikdo, ani pan Stejskal, ani jeho chlebodárci, by si neměli myslet, že nás oblbnou nějakým novým příběhem.
01. 03. 2013 | 18:07
***************
A nemuím nic psát Dík Ivan.
01. 03. 2013 | 22:50

skeptický napsal(a):

Problémem téhle zemičky je,že tu máme spoustu v normální zemi nezaměstnatelných darmožroutů,kteří se živí štvaním.

Ten tisíckrát přemílaný termín velezrada mi připomíná titulek z okupačních novin: Češí velezrádci po zásluze popraveni.
02. 03. 2013 | 00:13

Petr Havelka napsal(a):

Tož pane Stejskale,

zdá se, že jste se pro dnešek kapánek obrnil :)

No a podruhé zdá se, že to nechám na dopoledne. Raději odpoledne.
02. 03. 2013 | 00:29

Sylva Šauerová napsal(a):

Dobrý den, pane Stejskale,

poslechla jsem si a přenesla se na chvíli domů. Zklamání jako pan Křeček rozhodně necítím, naopak, byla to hodina příjemná, neboť ráda poslouchám chytré lidi, a doufám, že stihnu alespoň červnové interpelace.

K věci : Jsem sice (občas ?) skeptik, leč paní Dvořáková je katastrofista. Navíc, více než o budoucnosti, pokud jsem poslouchala dobře, popisovala odpudivou současnost. Ne že bych s ní v leckterém bodě nesouhlasila, jako "potápějící se Titanik" nás ale skutečně nevnímám. Mladší generace, jak jsme viděli právě na příkladu O. Lišky i J. Šídla, je sice také poměrně ostře kritická, vnímá ale přece jen jisté posuny ve společnosti (ty hodně lidí zatím převážně nevidí, protože vnímání převažující části veřejnosti se vždycky odehrává s jistým zpožděním).

Ondřej Liška prima, téma i poloha v něm mu sedí, možná víc než předsedání politické straně (SZ je už zas na 2procentech), je to opravdový mladý evropský intelektuál (pobyt v zahraničí je na každém patrný doslova po pár pronesených větách). Jindřich Šídlo u mne zůstal trochu za očekáváním (to už tady ale v diskusi někdo napsal).

Téma interpelací zajímavé a potřebné. Je skutečností, a to v pořadu zaznělo, že ani politické strany a ani naši politici, to včetně těch nejvyšších, nikdy v průběhu 23 let se žádnou dlouhodobou představou o budoucím směřování země nepřinesli (pokud snad politické strany takovými interními materiály disponují, veřejnosti je k diskusi nepředstavili). Nikdo z nich. Ano, negace, zejména co všechno je v Evropě špatně, známe všichni velmi dobře. Trochu mě překvapuje, že novináři, když už čas od času přimějí nějakého politika k delšímu rozhovoru, otázku po budoucnosti země nikdy nekladou. Měli bychom to od nich vyžadovat, to nejen novináři, ale také voliči, namísto slibů, jestli třeba zruší 30 korun u lékaře nebo maminkám vrátí porodné. Ano, na tomhle se u nás sice dají vyhrát volby, jenže to je trošku málo.

Ještě poslední věc, pane Stejskale, vlastně jenom drobnost, totiž poznámka k publiku, které klade panelistům otázky. Dávala jsem na to pozor a poměrně mě překvapilo, že žádný, ani jeden z tazatelů, se nepovažoval za vhodné účastníkům debaty, konkrétním lidem sedícím na pódiu, kteří nesou svou kůži na trh, představit. To je ale věc, kterou by mohli organizátoři do budoucna napravit (jako příspěvek ke zkulturnění prostředí).

Děkuji za možnost sdílet Interpelace a za práci, kterou jim Vy i další lidé věnujete.
Sylva Šauerová
02. 03. 2013 | 01:04

MARNOV napsal(a):

Snažíte se o novou vizi, protože máte dojem/pocit, že je to potřeba. Asi nelze zatracovat tu snahu a je jenom dobře, že co děláte děje se veřejně. Pomalu jako za doby OF. Já bych jedno pálivé témátko k těm Vašim globálním přidal: vyjmenovaných met jsme dosáhli. Byli jsme to však skutečně MY kdo je definoval a realizoval? Tedy: já, sousedé, kolegové o tom NIC nevíme. Prostě se to jaksi stalo. A takto se za 23 let jaksi stalo mnohé. Nebyli jsme k tomu VŮBEC zapotřebí. Nezúčastnili jsme se se svými platy, svou prací na vytvoření cca min 10ti biliónového dluhu republiky. Nerozdělovali jsem republiku a dokonce s tím dodnes nesouhlasíme. Tedy já, jiní sousedé a jiní kolegové. Za tu doby spojování, strukturování a návratů se nám však chodníky rozjezdily, silnice vytloukly, stáří aut stále stagnuje okolo 14 let, ale potřebujeme je víc, protože se omezila veřejná doprava. Podobné je to s životními náklady, které nám předbíhají to co vyděláme... Pracovali jsme dost, ale ne tolik jako dnes pracuje mladší generace. Tři chlapci z vysoké školy rychle nahradili souseda, kterému angličtina nejde dodnes. Však také firma vyváží do Prahy a tam jak víte se obchody uzavírají již jenom v ruštině a angličtině. Nevěřil jsem jim, ale přinesli mě zpracované nabídky na nějakou práci v Přerově, kterou nakonec nedostali. Chlapci to za měsíc udělali do detailu a skutečně pouze v angličtině, ale neměli na Poslední Bonus... No už se tedy pomalu dostávám k tomu, k té jak říkáte vizi. Kdyby s tím co jsem napsal, šlo něco udělat do roku 2025. Jo a přitom nezapomeňte na to, aby na mě prostého občana s novým titulem socka, byl jeden úředník. Mám špatný pocit, když jednoho z těch 6ti úředníků potkám a nepoznám. Samozřejmě, že si mě zapíše do notýsku a znáte to...
Tak pane Stejskale to je na začáteční start, pokud by jste chtěli témátko na delší čas, tak až to uděláte mám připravených pár menších až do 2069. Kdoví jestli tu budu, ale ten kalósek z Prahy prý vyvine chemikálii kdy budeme pracovat do 100 let. No rád bych před tím než naposled vydechnu, tak dva roky odpočal. Nezoufejte: poválečné Německo bylo v roce 1980 už opravdu pěkný a solidní stát, kde jsem byl na devizový příslib. Tak co kdybychom vyhrnuly rukávy a pokusili se dohonit aspoň ten rok 1980 (tedy bez těch dnešních dluhů). My se chceme pořád někomu rovnat, rovnejme se tedy k těm, kteří něco dokázali. Třeba i Švédsku, které pomáhá málem proti naší vůli. Šťastnou ruku při tom losování vizí....
02. 03. 2013 | 01:08

honolulu napsal(a):

To musim prijit ja - honolulu, abych vam napsal o vasi budoucnosti. Prestante se proto topit v detailech, kolik stoji navsteva u doktora a nebo listek na tramway...

Kdyz jsem illegalne utekl po prichodu Rusu z republiky, tak na svete zilo 3000 x million lidi... Dnes je to 7000 x million lidi. Tato obrovska masa lidi je vetsinou neschopna se sama uzivit, i kdyz maji casto daleko lepsi podminky, nez jakakoliv zeme v Evrope...Tito lide se v tisicich snazi dostat k vam do Evropy, nebo k nam do Ameriky a casto nemaji co nabydnout pracovne - economicky..Jejich ziveni bude prenaseno na vas. Na zaklade toho poroste napeti, a kulturni a rasova averze, se shorsujici se zivotni urovni pro lidi produktivni...

Proto se Evropa bude radikalizovat a je uplne jedno, bude-li hnedokosilata, ci v uniformach Spartakovcu "Ernsta Thalmanna"..Zazijete poulicni boje ! Horici mesta ! Absolutni nedostatek potravin a budete v kolonach utikat na vychod a severovychod. Budete-li evakuovani neorganizovane, tak jako Portugalci v Angole a Mozambique 1975-76, tak budete umirat pri silnicich... Vase penize budou bezcene. Vase bojove schopnosti vsak budou mit cenu obrovskou....To vas ceka za 20-25 let.
Ideologie a hodnoty budou uplne jine. S nabozenstvim bude pohrdano, dokud ho neobnovi v jine forme Novo-Templari...Bude to racionalni, vedecka a emocionalne chladna valka, ve ktere se bude pocitat pouze SCORE...Bude to ocista teto planety... UK prestane existovat uplne ! USA a Nemecko budou spojenci. Nemecko prozije vnitrni rasovou valku...Afrika bude zacinat ve Francii, ktera bude bojovat se Spanelskem - vice bilym... Prijdou nove nemoce odolne proti antibiotikam...

A nas cezor pan Stejskal ztrati mnoho vahy (hmotnosti) a na zaklade toho, nebude moci emigrovat do Zululandu, ktery bude napolo vylidnen, protoze tenci lide tam nesmi jezdit, pro podezreni ze souchotin..Co je tluste, to je zdrave. V te dobe budu ja uz dustojnikem mezi andeli na nebesich. Budu sedavat po boku prime ministra B.J. Vorstra a budu kricet dolu na certy :
"Otecejte toho Lisku pomalej a prikladejte vice na ohen - vy cerni smudlove !"....
02. 03. 2013 | 03:39

Drzá zrzka napsal(a):

Jsme členy Evropské unie, ale stále platí - oni a my.
Stačí zajet přes hranice do Německa a koupit si obyčejnej jogurt.
Sama celá EU neví, jak dál, takže těžko hledět do budoucnosti jedné její části. Navíc části, která se ještě nevyrovnala se svou minulostí.
02. 03. 2013 | 06:05

Baba Jaga napsal(a):

Tolik lidí našlo smysl v povídání pozvaných... Vysvětlovat si ale jejich slova od nikoho nenechám, šetřit by se ale mělo začít od toho, že se všelicí ti rádoby moudří a znalí povíddálkové a poraděnkové nebudou platit z veřejných peněz.
Zůstávám životní optimistka. A utopit se nepůjdu, voda je studená.
02. 03. 2013 | 06:33

342 napsal(a):

Ad "'Příběh' o tom, že jsme i součástí transatlantických struktur, skončil. Jsme jí. Jsme členy Evropské unie, už není oni a my. A stejně tak skončilo či končí jakési transformační období."

Ten příběh skončil někde tam, kde začíná Orwellův 1984. Zdá se, že západní přátelé tu knihu omylem používají jako operační manuál.
02. 03. 2013 | 07:21

Pepa Řepa napsal(a):

Paní Šauerová
na UMPRUM učil jeden, co pral žákům do hlavy, že když je člověk mladý, má chodit za holkama a když starý po doktorech.
Nejhorší jsou ti, kteří si to obrátí. Tvrdil.

Rozšířil bych jeho učení i o svazácké aktivisty. Není nic směšnějšího, než když se člověk ve zralém, či přezrálém věku -místo modré košile-ozdobí plackou své modly s čírem a stane se příslušníkem sekty a chodí s planoucím očima prodávat, pravdu, lásku a světlou budoucnost, jako jehovista Strážní věž.
Sleduje ostřížím zrakem co napsal či zablekotal "našinec" a pochválí každou pitomost, poklepe našince po zádech.
To už je lepší jít k Měšťákovi na nová prsa, botulismus, víčka a tak. Protože stát se svazákem na stará kolena je úsměvné.

Proč to píšu Vám?
Ani nevím:-)
Liškovi, Sedláčkovi a Stejskalovi netřeba. To jsou profíci, jeden se živit musí.
Když jsem byl malý kluk, přišel do Vršovic jeden a volal na partaje.
HADRY, KOSTI, KUŽE!

Teď se volá PRAVDA, LÁSKA A SVĚTLÁ BUDOUCNOST.
Prodavači deště.
02. 03. 2013 | 08:28

Fialenka napsal(a):

skeptický
od jednoho francouzského spisovatele jsem zase četla, že se traduje, že země která nemá historii, je šťastná země.

Targus
Přesně tak, to je první krok.
02. 03. 2013 | 09:08

Fialenka napsal(a):

Targus

čím je zapotřebí začít sepsal dobře Petr Havlík
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/petr-havlik.php?itemid=16085

…. majetková přiznání, nostrifikace firem na území ČR, dořešení všech mega kauz a dohledání výnosů z trestné činnosti, zákon o státní službě, nastavení rozumného daňového systému, vymahatelnost práva, dodržování etických nepsaných pravidel hry, mezigenerační solidarita, podpora potřebných ….
02. 03. 2013 | 09:50

Jana Pechová napsal(a):

Jen stručně: včera den blbec, proto jsem si dopřála besedu až dnes po snídani a zůstala jsem do konce. Byla výborná!!!!!!!!!!!
Díky za ten záznam.
02. 03. 2013 | 09:56

šašek z Jihlavy napsal(a):

"na UMPRUM učil jeden, co pral žákům do hlavy, že když je člověk mladý, má chodit za holkama a když starý po doktorech.
Nejhorší jsou ti, kteří si to obrátí."
xxxxxx
Ten učitel byl jistě světa znalý muž,ale ještě lepší je v mládí chodit za holkama a ve stáří místo po doktorech chodit do přírody.
Možná, že pro paní Šauerovou je tato rada irelevantní, v mládí asi těžko chodila za holkama, o chození po doktorech se nezmínila.
Je známo, že lidi z umělecké branže jsou chytlaví, pokud to s těmi holkami přeženou, snadno něco chytí a pak se těm doktorům těžko vyhnou.
Pokud nejsme na skypu, těžko odhadnout,kdo má číro, kdo nosí jakou košili, někteří mohou být celý den i v pyjama a na výživnosti příspěvků to nemá vliv. Já bych si s tím starosti nedělal.
Paní Šauerovou čtu rád, má přístup k informacím, o kterých vrabci na střeše v zapadákově na Vysočině běžně necvrlikají.
02. 03. 2013 | 09:58

šašek z Jihlavy napsal(a):

Honolulu
Ba ne, starý brachu, tím rožněm budeš otáčet sám, ponořen až po krk v kotli s nevoňavou náplní a Liška se bude na tebe dívat shora. Kdo bude na tom rožni je celkem jasné, bude to dlouhý, masivní a důmyslný stroj s nekonečnou kapacitou.

Kapča dělá chyby ve spellingu, píše stupire diftant, správně má být stupid distance, všchno jde zu grund.
02. 03. 2013 | 10:06

T.Paine napsal(a):

Chcete vědět jaká bude naše budoucnost?
Follow the money. Sledujte kam proudí peníze. Zejména ty vaše, které Vám správci státu berou na daních, na poplatcích a které vám centrální banka znehodnocuje růstem peněz v oběhu.
02. 03. 2013 | 10:19

buldatra napsal(a):

Pane Pepo,

myslíte, že hen ta paní Šauerová nosí číro?
Třeba vypadá jako kníže.

Totiž, občas člověk ve Štatlu a nejen tam, lekne se, když narazí na různé kadeřnické a barevné kreace, zejména u dam, které očividně dosáhly jistého zaslouženého věku, proto se ptám.

A když se k tomu připočte bujná inteligence jistého druhu, výsledek je vždy půvabný. Někdy až prudce.
Dáma stane se tak konečně svým způsobem zajímavou.
02. 03. 2013 | 10:24

recaptcha napsal(a):

jak můžete pane stejskale hledat odpovědi na otázky ohledně budoucnosti s těmi nýmandy/kromě paní dvořákové ovšem/,které jste si tam pozval? mlátíte pořád stejnou slámu. pan křeček není můj stoprocentní favorit,ale má pravdu. viz výše. příště si tam můžete pozvat nějakého člena současné klerofašistické vlády. ten vám určitě poví něco o budoucnosti.
02. 03. 2013 | 10:26

Pepa Řepa napsal(a):

buldatra
kdo nemá číro, jako by nežil
Punk is not Dead, zvláště po sedmdesátce. Nebo aspoň lví hřívu.
Říká Violka.
Co pan Pehe, netuším.
02. 03. 2013 | 11:05

buldatra napsal(a):

Pane Pepo

Mě se víc líbí děda Zeman.

Přemýšlím jak získat 3 brady.
To číro by bylo jednodušší.
No, možná si to s tím Zemanem ještě rozmyslím.

Řekl bych, že Pehe nosí číro jenom v ložnici.
Ke koženému pyžamu.
Nebo k tangám.

A nyní následuje svíčková a odjezd na jih.
Jedu trápit prkno. Lyže jsou přežitek.
02. 03. 2013 | 11:49

T.Paine napsal(a):

Dokud nebudou souhlasit s daňovými zákony občané v obecném referendu, tak opravdová demokracie v ČR nikdy nebude.

Správci státu mají garantovat stabilitu kupní síly peněz, tedy kupní síly úspor občanů, brát občanům s jejich souhlasem jen nezbytně nutné minimum daní na provoz státu a pak se může zrušit i důchodový "pilíř" č. I, sociální "pojištění". Zrušit? Ano, zrušit.

Proč? Kdyby každému občanu zůstalo každý měsíc těch 28% ze mzdy a z příjmu, co mu stát bere a rozdává anonymním důchodcům s nataženou rukou, tak občanovi zůstane v peněžence dostatek peněz, aby si za celý svůj produktivní život naspořil a nainvestoval dle svého uvážení milióny na svůj důchod. Buď to bude dělat jen pro sebe, pro sebe a manželku nebo pro sebe, manželku a děti. Jeho/její děti se o něho/ni rády postarají. Minimálně pro ty uspořené peníze a ostatní dědictví. A ještě občanovi zbude dost peněz, aby se případně postaral o své staré a nemocné rodiče.

Pro ty, co nemají rodinu, už nemohou pracovat a jsou starší než je střední délka dožití (dnes zhruba 76 let muži, 81 let ženy), pak stát může vybírat solidární daň a vyplácet rovný důchod těmto nemohoucím a nemocným občanům.

Podporuje to vztahy v rodině? Ano. Podporuje to solidaritu s těmi nejstaršími, co nemají nikoho a už nemůžou pracovat? Ano. Podporuje to pracovitost, spořivost a vytváření hodnot? Ano.

Předpoklady: Počítejme stálou kupní sílu střední mzdy po dobu 35 let. Mzda nominálně poroste díky inflaci peněz v oběhu, ale kupní síla zůstane stejná.

Střední mzda 20 000 měsíčně. 28% daň na anonymní důchodce je 5 600 Kč měsíčně. 5600 * 12 měsíců * 35 let = 2 352 000 Kč.
Počítejme důchod 10 000 Kč měsíčně. Z takto uspořené částky 2 352 000 Kč může občan žít 19,6 let.
Pokud občan pracoval 35 let od 25 do 60 nebo s přestávkami do 65 let, může z těchto peněz žít od 60 let do 79,6 let nebo od 65 let do 84,6 let.

Předpokládejme, že občan si uspořenou částku v korunách každý měsíc vymění/koupí za zlaté nebo stříbrné mince/cihličky, které si kupní sílu udržely po tisíciletí včetně současnosti. Občan se tak navíc ochrání proti inflaci peněz v oběhu způsobenou centrální bankou.
A to počítejme toho nejkonzervativnějšího občana, co nebude za celý život investovat do ničeho. Do svých dětí, do svého podnikání, do polí, do lesů, do nemovitostí, do akcií, do dluhopisů, prostě nikam, kde má možnost zhodnotit své úspory několikanásobně.
02. 03. 2013 | 12:29

stejskal napsal(a):

Dobrý den, paní Šauerová,

díky, vidím to stejně (možná stejně špatně ;-) jako Vy.

Jinak Tomáš mnohokrát v řadě předchozích debat (a též na začátku této) žádal ty, co kladou otázky, aby se představili. Stejně to většina neudělá. Vymáhat to nemá cenu, zbytečně by to tříštilo diskusi a stejně by to k ničemu nevedlo. Mám pocit, že v některých ohledech zmůže daleko více osobní příklad, ne vynucování. Pokud si myslím, že je správné, aby se člověk, který hovoří s někým, jehož jméno je mu známé, sám představil, dělám to vždy a za každých okolností. Zde, na veřejných debatách apod. Třeba se časem někdo přidá. Třeba se to časem stane naprosto běžné. Třeba se toho už ani nedožiju. Ale každý jiný způsob, jak k tomu dospět, mi přijde kontraproduktivní.

Hezký den i Vám, pane Havelko,

nejsem o nic více obrněn než kdykoliv jindy ;-) Ani ale o nic více necítím potřebu odpovídat na dotazy, výtky a obvinění, na něž jsem odpovídal již mnohokrát. Prostě si stejně jako každý zde vybírám ty, na které odpovídat budu.

Příjemný víkend všem.

Libor Stejskal
02. 03. 2013 | 12:45

skeptický napsal(a):

šašek
To diftant,co Vás dráždí je starý font na písmeno S ,najdete ve starých angl.knihách.
02. 03. 2013 | 13:01

T.Paine napsal(a):

Peníze jsou vždy až na 1. místě. To platí jak v rodině, ve firmě, tak v politice a ve státě.

Zhruba polovina příjmů státního rozpočtu jde na sociální výdaje, nejvíce na důchody. To je největší položka rozpočtu a minové pole v cestě k lepší budoucnosti našich rodin.

Je to uměle a zbytečně vytvořená návykovost na anonymním přehazování peněz, které si vydělali svou prací sami občané pro své rodiny. Přehazování přes zbytečného prostředníka, přes státní byrokratický autobazar, který se na tomto penězovodu přiživuje, eliminuje přirozené vztahy v rodinách mezi rodiči a dětmi, krade jim z peněženek, omezuje jejich svobodu nakládat s vlastními penězi a leze jim až do ložnice.

Spousta lidí vidí tohoto slona v porcelánu, ale vůbec se neptá, proč tam ten slon vůbec je a proč ho tam politici chtějí mít. Řešení viz můj předchozí příspěvek.
02. 03. 2013 | 13:10

český maloměšťák napsal(a):

Stejskal
"....Škrty v objemu 85 miliard dolarů se budou zavádět postupně ode soboty až do konce fiskálního roku, což je 30. září. Pak nastoupí druhá část škrtů v objemu až 1,2 bilionu dolarů (asi 23,7 miliard korun), která se bude postupně zavádět v dalších deseti letech. ..."

Ad automatické škrty v USA. Zahraniční zprávy.

Opravte si to. Je to hrůza. /1, 2 bilionů USD....23, 7 mlrd CZK/
02. 03. 2013 | 13:17

Hubert Pilčík napsal(a):


Možná je to proto, že jsou si vědomi, jak pozorně je sledujete.
02. 03. 2013 | 13:39

český maloměšťák napsal(a):

"....Střední mzda 20 000 měsíčně. 28% daň na anonymní důchodce je 5 600 Kč měsíčně. 5600 * 12 měsíců * 35 let = 2 352 000 Kč.
Počítejme důchod 10 000 Kč měsíčně. Z takto uspořené částky 2 352 000 Kč může občan žít 19,6 let.
Pokud občan pracoval 35 let od 25 do 60 nebo s přestávkami do 65 let, může z těchto peněz žít od 60 let do 79,6 let nebo od 65 let do 84,6 let...."

Nic proti tomu...ale Vy si skutečně myslíte, že za 35 let budete moct vyžít z 10 tis. CZK měsíčně ?
Podle mě nevystačí budoucích 10 tis. ani na jídlo. Natož na nájem a energie.

Průběžák má tu vlastnost, že inflaci netřeba zohledňovat - pokud dochází k valorizacím.

Ostatně nejdůležitější je báze a agregát bází pro výpočet odvodů.
Tedy zda je co nejměnší nedobrovolná nezaměstannost a mzdy rostou nad inflaci.
No a neobírat chudé až na kost, of course.
P.S.
http://www.patria.cz/zpravodajstvi/2078843/myty-a-pravda-o-zlatu.html
http://www.patria.cz/zpravodajstvi/2085975/co-mozna-milovnici-zlata-nechapou-.html

A pozor na zloděje či krachy bank !!!
Aby pak nezbyly jen ty oči pro pláč.....a 10 tisíc - tak cca v třetině dnešní kupní síly...
02. 03. 2013 | 13:44

uno napsal(a):

Kesera sera,
kdo ví, co se může stát,
vždyť budoucnost nelze znát,
kesera sera ..
tu českou nespasí ani prezidentská amnestie,
ani církevní restituce ,
a už vůbec ne nový papež,
jen vidle a cepy v rukou obyčejných občanů,
ale to se nestane,
protože oni čekají, že lepší budoucnost opět za ně
někdo vybojuje.
02. 03. 2013 | 13:57

Hubert Pilčík napsal(a):

Tom Paine
Také by bylo potřeba zavést hony na anonymní důchodce.
V sobotu by se panstvo sjelo na koních, s trumpetkami a psy.
Anonymní důchodci by byli povinni nosit na zádech i na prsou žlutou nášivku s nápisem AD.

Až by se dostatečně snížily stavy té škodné, mohl byste si své peníze uschovat u defraudantů v bankách a pojišťovnách, aby vám z nich do 20 let udělali makulaturu.
Nebo si zakopávat to zlato na zahradě.

Jenže si špatně umíte představit psychologii obyvatel Valdic a jiných podobných ústavů. Představa vašeho zlata by je hnala po stopě jako vlky krev.
Pak byste zbytek života (nedlouho) musel chodit se sekyrou v zátylku.

lulu
Jestli až za dvacetpět let, tak ty prachy za toho dragunova vyhazovat nebudu.
Stejně bych v tom zaměřovači prd viděl.
I když udělali tu velkorážní verzi, která se mi moc zamlouvá.
02. 03. 2013 | 14:08

stejskal napsal(a):

Díky za upozornění, pane maloměšťáku, přeposlal jsem příslušnému editorovi.

Hezký den.

Libor Stejskal
02. 03. 2013 | 14:15

veškerá moudrost chamtivosti napsal(a):

čm
To sou lidi, s kterejma se nelze hádat.
On nevidí, že určité procento z příjmu ekonomicky aktivních dává důchodci vždycky relativně tutéž kupní sílu, on vidí prostě ty prachy na prkně, kterejch TEĎ chce víc a voni mu je nedaj.

Že když ti důchodci pochcípaj a nic si tím pádem nekoupěj, bude to von, kdo za zboží zaplatí vo to víc (a samozřejmě v první řadě za žrádlo a základní potřeby), to mu nemůže napadnout.
02. 03. 2013 | 14:15

honolulu napsal(a):

Panove, na svete existuji stale moznosti, jak si prilepsit finacne, aniz by jste museli vase penize riskovat v necem nesrozumitelnem a casto podvodnem.

U nas je ted popularni t.zv. STRUCTURED CD, (CD = Certified Deposit), protoze navrat z investovanych penez do Banky je minimalni napr. 0.20 %. Lide to resi tim, ze investuji bud do
ANNUIT (Vetsinou pojistovny), a nebo do STRUCTURED CD.

Pracuje to tak, ze uzavrete penize na 6 let. Prijem +/- 6 % z uzavrenych penez rocne, je zarucovan vzestupem burzy na Wall Str.. V pripade, ze vzestup je pouze napr. 4 %, tak je to stale lepsi nez 0.20 % za normalni CD. POZOR ! V pripade, ze burza krachne (zazil jsem 3x), tak vy NEztratite princip, ale vas rocni prijem je pouze 0.5 %... To musite mit ve smlouve !
Penize rocne po dobu 6 let dostanete ve vyroci uzavreni penez kazdy rok.
Priklad : - uzavrete 100 K v breznu 2013. V breznu 2014 dostanete sek na 6 K a tak to pokracuje 6 let. (t.j. 36 K uplne zdarma.) Po celou tu dobu nemate pristup k vasim investovanym 100 K. Ty vsak dostanete zpet v breznu 2019. V te dobe vsak uz mate v kapse 36 K. Penize proste rodi penize, to uz rikaval stary B.J.Vorstr.

Panove, takovych veci existuje nekolik, urcite i v Evrope. Staci se domluvit v Bance a NEBYT zavisly pouze na ceskych bankach.
Kazda Banka zamestnava finnacni poradce, kteri jsou placeni podle toho, kolik investoru privedou. Az s temito lidmi budete mluvit, tak vzdy zadejte ruzne variace. Ruzne moznosti a vzdy GARANCE. Tim nikdy neztratite princip.
Ma to i tu vyhodu, ze sami muzete denne kontrolovat vzestup, ci pokles akcii, ktere vas investment zahrnuje. (Je to na kazdem computru v kazde zemi na svete a je to krasna hra.)
02. 03. 2013 | 15:48

šašek z Jihlavy napsal(a):

honolulu
Nevyřazuj z diskuse naše bystré kolegyně! V angličtině je běžné oslovovat publikum Dámy a pánové, tak se polepši, starý brachu, i paní Silvie nebo paní Tužka by se mohly cítit dotčeny. Dopřej i jim tu krásnou hru, dámy se na to jistě třesou, takhle musí každý sen kontrolovat matraci a co se nevejde, přehazují vidlemi. Structured CD musí být úžasnej odvaz.
02. 03. 2013 | 16:13

honolulu napsal(a):

Zlato je moc fain vec. Je dobre ho mit. Ale daleko lepsi je mit ruzene VARIACE investmentu. Nevyhoda zlata je v tom, ze nejde schovat. V pripade, ze ho uschovate v bance v pancerove skrini, tak se k nemu NEDOSTANETE v pripade krachu, nebo nejakeho dizastru. Zakopat na zahrade ho nemuzete, protoze ho soused najde detektorem...

Diamanty maji velke kouzlo. Ty nejkrasnejsi na svete ma Jizni Afrika a je jich 5 druhu...Kdyz jsou NEzpracovane, tak jdou snadno prehlednout. Po zpracovani prehlednout nejdou, protoze vrhaji blesky. Diamantu v Africe (v nekterych mistech) je tolik, ze kdyby se dostalo toto mnozstvi na trh, tak by mely diamanty malou cenu...Cena diamantu je proto UMELE drzena vysoko a mnozstvy dane na trh, prisne kontrolovano.
Lide, kteri byli poslani do divokych casti Afriky na prikaz B.J. Vorstra - VSICHNI s temito "kaminky" prisli do styku.
Cernosi z nasich vyprav, nam to nosili a zadali RANDY (penize na lobolu). My jsme to "museli" odevzdat, protoze Anglo-American comp. a De Beers comp. meli na diamanty monopol a smlouvu s vladou... Neodevzdat to, nebylo reseni...Kdykoliv jsem letel z JAR do Evropy ci Ameriky, tak se me policie na letisti divala do zadku, do usi, do ust a procesavala mi i vlasy...Oni me vyslekli do naha. Oni vedeli, ze pracuji velmi casto v bushy...(A stejne jsem s nimi vycural.) Zide maji diamanty radej nez zlato. Je zajimave, ze my Krestane pracujici v bushy, v divokych castech Afriky jsme na tyto veci mysleli velmi malo. Byli jsme rozmazleni B.J. Vorstrem.

Vite, ze kdyz mate v dome PYRITE (IRON SULFIDE), tak vam nebesa zarucuji bohatstvi ? Vite, ze kdyz mate u sebe privesek, nebo prsten, SAHALERITE (ZINK SULFIDE), tak zkrasnite ? (Krome nicka malomestaka.)...Vite, ze ZOISITE (TANZANIT - CALCIUM ALUMINUM hydroxysilicate) je nejkrasnejsi kamen na svete a nikdo nevi jeho barvu. Na svete existuje pres 300 druhu drahokamu a polodrahokamu a kazdy z vas by mel u sebe nosit ten vas predurcen vesmirem. On zarucuje uspech a stesti...
02. 03. 2013 | 16:53

honolulu napsal(a):

Sasku z Jihlavy, ja uz budu radej koncit. Stejne se divim, ze je ke me cenzor tak blahosklony a jeste me nesmazal...
Mas dobry postreh, pani Silvii a pani Tuzku mam rad. Bohuzel nevim kam mam jet jim o tom rict. Kdyby jsi nahodou zjistil jejich mesto, tak mi to oznam. A kup si Tanzanit. Alexander Velky ho nosil a ty jsi byl u vojaku take. Tak ho nos.
02. 03. 2013 | 17:00

kolťák napsal(a):

Shrnutí je jednoduché.Spousta keců o ničem ,od lidí co nic neví.Myslí si ,že po přečtení statistiky ví jak a co.Pořad vhodný tak na 10 min.
02. 03. 2013 | 17:27

pavjan napsal(a):

To tu budoucnost hledali ti praví. Tito lidé přisluhují systému, který vede republiku do otroctví. Tak nevím, jakou budoucnost hledají. Mohou si ušetřit práci, budoucnost je určena.
02. 03. 2013 | 18:33

T.Paine napsal(a):

český maloměšťák

"Předpoklady: Počítejme stálou kupní sílu střední mzdy po dobu 35 let. Mzda nominálně poroste díky inflaci peněz v oběhu, ale kupní síla zůstane stejná."

To znamená, že za střední mzdu (50% lidí má větší mzdu, 50% má menší mzdu) dnes si koupíte zhruba ty samé komoditní životní potřeby jako za střední mzdu za 35 let. To, že střední mzda bude za 35 let např. 50 000 Kč, znamená, že si koupíte přibližně stejné množství pšenice, hovězího masa, mléka, atd. jako dnes za střední mzdu 20 000 Kč. Samozřejmě ve stejné kvalitě. :)

Pokud nominálně porostou mzdy, pak nominálně našetříte více a Váš výsledný důchod z našetřených peněz bude vyšší. Pokud by ČNB teoreticky po 35 let udržela reálnou inflaci na nule, pak kupní síla mzdy 20 000 Kč bude přibližně stejná jako dnes. Inflace velice pravděpodobně poroste a s tím poroste i nominálně vyjádřená střední mzda. V realitě však kupní síla nominálně vyšší střední mzdy zůstane přibližně stejná, protože si za to koupíte přibližně stejné množství komoditních životních potřeb.

Průběžák má také tu vlastnost, že jste za celý život zaplatil daň, dejme tomu s dnešní kupní silou 2 352 000 Kč, a důchodu se nedožijete, Vaše děti nezdědí nic a manželka dostane ohlodanou kost vdovský důchod.
Pokud se dožijete důchodu, tu zaplacenou celoživotní daň 2 352 000 Kč, nazývanou "pojištění", Vám stát v kupní síle nevyplatí, ale bude Vám házet "valorizované" drobty ze stolu, aby to vypadalo, že systém "funguje" a systém "nelze vykrást". To je definice zlodějiny/loupeže. Tisíce let přirozeně fungoval systém úspory, rodina a dědictví.

Co se týká té valorizace, tak přímý přenos sledujeme posledních 23 let. Důchodci zchudli a chudnou, někteří skončili až na ulici. Zvýší valorizace v budoucnu kupní sílu důchodů natrvalo? Málo pravděpodobné. Jak si zajistíte kupní sílu svého důchodu? :)
Vidíte, jste vydán na pospas a v nemilost poslancům. To považujete za "jistotu" na stáří? Není lepší spoléhat na sebe a svou rodinu? Mít celý život svůj vlastní majetek naspořený a investovaný v různých formách, např. do svých dětí, do bytu/domu, zahrádky, mít kus pole, lesa, louky, ... ? Na takové investice je inflace krátká.

Ty články na patria.cz jsou pod hlavičkou redakce bez jmen autorů, takže nevíme, kdo konkrétně má takové názory. Mají právo na svůj názor. Nepochybně tam jsou vzdělaní a nadaní pracovníci. Vzdělaný člověk však ještě nemusí být člověk znalý. Zastávám jiný názor.

Zlato a stříbro byly a jsou každodenně obchodovanými komoditami a každý den po 5 tisíciletí používané jako nejlikvidnější platidlo bez rizika, že ho někdo přes noc rozmnoží v tiskárně. Bohužel, v ČR to ví málo lidí, v ČR se to týká malého počtu osob a české VŠ vyrábějí sériově indoktrinované teoretiky.

Co se týká možnosti ukrást někomu majetek v podobě zlatých, stříbrných mincí nebo cihliček. Všechno se dá ukrást. Zlaté a stříbrné mince/cihličky zloděj velice pravděpodobně nezničí, proto je máte šanci dostat zpátky nebo dostat kompenzaci (viz okradení Židi po válce vysoudili zpět 1,25 mld. dolarů za nacisty ukradené zlato).
Papírové peníze Vám ukradnou na 100 pro, jako vždy a všude v historii. Prostě, centrální banka natiskne další a vám klesne kupní síla těch papírků, co máte na účtě, doma v sejfu a v peněžence.

Zeptejte se pamětníků, jakou hodnotu měly úspory jejich rodičů před a po měnové devalvaci(znehodnocení) r.1953. Měnovou devalvaci úspor občanů r.1990 asi pamatujete. Vysoudil už někdo někdy kompenzaci za tuto loupež úspor pomocí tiskárny?
02. 03. 2013 | 19:23

Mungo napsal(a):

Ten kdo chce hledat budoucnost se musí především poučit ze své vlastní minulosti.
Češi to dělají zásadně naopak. Zahodí všechno staré a jdou svou vlastní, novou, českou cestou ... do záhuby.
02. 03. 2013 | 19:25

Mungo napsal(a):

T.Paine: Zlato, mince i bankovky mají jedno společné - nenajíte se jich.
02. 03. 2013 | 19:28

skeptický napsal(a):

Buldatra
Pane nadkolego

U žen je silný zájem o politiku způsoben mimořádně silným sex drivem a odpuzujícím zevnějškem,vedoucím k neukojenosti.Někde to vyrazit musí.
02. 03. 2013 | 19:37

skeptický napsal(a):

Pan conferenciér tohohle pořadu ty proužkované ponožky oprásknul v Mekáči.Mně bylo pořád divné,koho mi to připomíná.
02. 03. 2013 | 19:49

šašek z Jihlavy napsal(a):

Honolulu
Až si přečtou "tvoje" dámy o těch kamíncích a procedůrách JAR-police na letišti, určitě se ti svěří nebo alespoň naznačí misto svého pobytu. Mám dojem, že tady jednou padly ČB, headquarters of Budweiser, taky Koh-i-noor je myslím vodcamcaď, to už má k diamantům blízko. Jen jestli nekecáš, aby se z toho nakonec nevyklubaly artefakty made in Jablonec.
02. 03. 2013 | 20:59

Fialenka napsal(a):

Na Kose někdo psal, že tu jsme namačkaní jako sardinky. Řekla bych, že je to výstižné .. nedá se tu dýchat.
Naštěstí dnes už lidi nejsou tak aktivně nastartovaný proti pravidlům Západu, jehož hodnoty jsou spravedlnost, úcta k lidské důstojnosti, životní prostor pro individualitu a šetření ne peněz, ale života, citů a přírody.
02. 03. 2013 | 21:44

honolulu napsal(a):

Pane Stejskal, videl jsem fotku Vasi a fotku pana Sedlacka v divadle. Doporucuji Navy blue jacket s kontrastni barvou kosile.
Napr. bily silk, nebo svetle modry. (Odpoledne pouze.)
Vypadate na fotce jako nezamestnany myslivec. Elegance zadna.
Kalhoty svetle sede, nebo bezove. Boty musi mit stejnou barvu jako kalhoty. To jsou barvy, ktere vas zvyrazni a daji vam smrnc.
Boty musi mit trochu vyssi podpatek, coz nuti ke zmene drzeni tela...A nebo sede saty italskeho strihu, (v lete svetle sede) zvyraznene barvou kosile. Nebojte se floridskych barev kosil (tech strizlivejsich - v zime) i kdyz se jim Evropa vyhyba. (Dedci pupkati je nemohou nosit.)
Co se tyce pana Sedlacka, tak ten ma "eleganci" bezdomovce. Tomu uz nejde pomoci vubec. Jeho krejci je zlocinec. To co pisi je dulezite, protoze prvni dojem Vas zarazuje do urcite spolecenske tridy.. Pro Vase zamestnani a divadlo je to nezbytne. V te tride, kterou jste representoval potom zustavate, i kdyby jste chodil v budoucnosti pouze v trenkach, jako jeden z Hapsburku ve Vidni v hotelu za operou, (Sacher.)
Take existuje nekolik druhu odevu kterym rikame SAFARY. Tento odev byl sice do bushe, ale byl i na recepce - jineho strihu a barvy.
Myslim si pane Stejskal, ze tato informace je pro Vas dulezita v pripade, ze budete pozvan na afternoon tea na UK ambasadu.
V Safary udelate obrovsky dojem. General Christian De Wet nosil safary, kdyz fackoval Anglicany...
03. 03. 2013 | 06:37

šašek z Jihlavy napsal(a):

honolulu
Zapomněl´s chlapče na šperky a hodinky. Já chodím na recepce vohozen jako Krokodíl Dundee, ale hodinky si půjčuji od Béma a v kapse jen tak ledabyle chrastím nugety velikosti vlaškých ořechů. Každou chvíli mi nějaká dáma zajede do kapsy, ale tu pravou mám prostřiženou. Měl bys vidět ty pohledy, za chvíli mám tu druhou plnou vizitek na příští párty.
Pak spadnu s postele a definitivně se probudím do pošmourného rána. Máš to taky tak?
03. 03. 2013 | 08:17

skeptický napsal(a):

Takže pozdrav už vymysleli,viz foto.Salutovat levou rukou s palcem nahoru.Nó,furt lepší,než takhle vysoko skáče můj pes.
Asi to symbolizuje stínění očí zíraje vstříc oslnivé budoucnosti.

Honolulu

Pajzáno
Nedoceňujete praktičnost červených vest,pulóvrů a svetrů pro pijáky červeného vína.I kečup se na tom ztratí.
Britští rudokabátníci to měli zase proto,že na tom nebyla vidět krev.
To bylo z ohledu na protivníky.Někteří totiž pohled na krev nesnášeli.

Pan Stejskal je přioděn jako typický představitel britské venkovské aristokracie.Ti na svých panstvích běžně nosí i holínky.
Koukejte na Rozapindu Mulchnerovou,tam je to všechno.
Na evropské poměry se mu nedá nic vytknout.
03. 03. 2013 | 12:01

stejskal napsal(a):

Pane honolulu,

něco Vám důvěrně prozradím, ale prosím, nikomu to zde neříkejte.

Když mne paní velvyslankyně, zdejší blogerka, minulý rok laskavě pozvala na ambasádu u příležitosti vánočního večírku, půjčil jsem si kvůli tomu smoking (na pozvánce stálo: dress code - festive). Byl jsem jediný, kdo ho tam měl :-) Sice mi to udělalo trochu díru do mého měsíčního rozpočtu, ale stálo to za to. Mělo to atmosféru, smoking na večerní dýchánek tohoto druhu na britské ambasádě podle mne prostě patří :-) Mimochodem vyhrál jsem tam v tombole, dokonce dvakrát. Jednou krabici sušenek a podruhé balíček dobrého anglického čaje. Dlužno říct, že ve svém daňovém přiznání jsem ani jedno neuvedl. Snad to zde zaměstnanci finančního úřadu nečtou.

A jen pro Vaší informaci. K svému jedinému saku (vlna, tvíd, mám ho na úplně všech fotografiích z akcí Aktuálně.cz) zásadně nosím šedé vlněné kalhoty či "cords" v barvě tmavého medu (jiné kalhoty nemám, tedy kromě letních plátěných) a boty v barvě kalhot či saka :-)

Libor Stejskal
03. 03. 2013 | 12:28

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane skeptický,

to s tou krví je pouze ničím nedoložený mýtus. Ostatně původně měli "red coats" jen důstojníci, vojsko vesele krvácelo na bílou. Pravděpodobnější důvod je fakt, že barvení látky na červeno vyšlo v té době nejlevněji a navíc to dobře vypadalo (a bylo praktičtější než bílá, která byla ještě levnější).

Libor Stejskal
03. 03. 2013 | 12:34

skeptický napsal(a):

Stejskal
Dobrý den i Vám,Pane nadkolego.Na Vás je spoleh.Mýtusy obvykle doložené nebývají.Ba ani mýty.
Prakticky jsou naopak zhusta doloženy spiklenecké teorie.

Je ještě nějaká veselejší barva,když příjde na to krvácení?
Hnědé kalhoty by byly asi nejlepší z estetických důvodů,z praktických rajtky.
Cords zní nóbl,říkalo se tomu manšestráky.Barva fajn,co kdyby náhodou.
To jsem míval přítelkyni,ta si vždycky dávala pičifuk do podpaždí,a dotřetice prej co kdyby náhodou.

Pičifuku v tuhé formě se říká šmrdlátko.

To víte ,že v carské armádě mívali důstojníci dvojčinný Nagant,a poddůsojníci jen jednočinný?Jediný revolver,na který lze použít tlumič.Bezšumnyj.

Jako u Němců P-38 byla oficírská pistole,Parabela pro unteroficíry.
Ale co Vám budu vyprávět,stejně víte všechno.Také jsem tyhle věci čítával.
03. 03. 2013 | 13:12

sasa napsal(a):

kokoshka: ty ne nas, ty Cech
03. 03. 2013 | 14:46

honolulu napsal(a):

Pane Stejskal, je to smutne, ze ti Anglicane jsou tradicne stale tak lakomi. Oni jsou tim povestni vsude po svete. Susenky a caj v tombole, to je prece hanba.
Co se tyce obleceni, tak field uniform JAR army byvala hneda, slusela mi...Safary byvalo do bushe khaky barvy, ale v Zaire barvy olivove. V Durbanu byvalo bile pres den a na vecer byvalo v nekolika tmavych barvach. To vsechno diktovala priroda. Priroda take diktovale delku kalhot a predstavte si, nekde jsme museli nosit podkolenky, ktere chranily nohy pred ostrou travou a klistaty a jinym hmyzem.
Boty do bushe byly nejzajimavejsi ! Byly z kuze antilop. Dychaly, byly lehke a velmi pevne (sede, hnede, bezove, nikdy ne cerne ci bile.) Nikdy jsem takove uz nevidel po uteku z Afriky...Vlasy jsme museli nosit vsichni dlouhe a kontrola proti melanome byvala kazdy mesic...
Ve vetsine hotelu v Durbanu bylo vecerni sako na veceri povinne. Cela ta kolonialni tradice/moda, byla daleko elegantnejsi, nez to, co mohl nabydnout New York, Londyn, nebo Chicago. Ze vsech americkych mest se tomuto kolonialnimu kouzlu priblizuje pouze Honolulu na Oahu.... Ted uz v JAR neexistuje nic. Te zeme je obrovska skoda...
03. 03. 2013 | 15:49

Tužka napsal(a):

Tužka napíše,....pánové,....četla jsem si,....je od vás roztomilé, že se zajímáte i o tak specifické prvky,....a nejen o politiku,....všichni jste ode mne odměněni "řádem zlaté Tužky-pastelky".

Pokračujte,...ještě něco na sebe prozraďte,.....ať si večer počtu. Adoptoval mne jeden toulavý pes za majitelku, jdu ho trochu "civilizovat k obrazu svému".

Zdraví vás Tužka,....no,...a pište.
03. 03. 2013 | 16:51

berrnard napsal(a):

Targus napsal(a):
Pozapomněl jste v blogu napsat, že 90% populace ČR je ekonomicky v místě, kde záda pronikavě mění svou charakteristiku. Spisovně se ta místa zovou "řiť".

Vážený pane Targusi, patrně byste měl více cestovat a poznat na mnoha místech světa ty miliony lidi, kteří jsou ekonomicky v "řiti". Pak by z Vás patrně nemohla vypadnout taková ptákovina, jakou jste napsal. Omlouvá Vás pouze úzký úhel Vašeho pohledu a neznalost. Ale Vy máte oproti těm mnohým tu výhodu, že si můžete držkovat proti systému, ve kterém máte nasycený břich a nikdo Vás za Vaše názory nehodlá věznit. Budiž Vám přáno.
03. 03. 2013 | 17:28

skeptický napsal(a):

Tužka

Bobika?
03. 03. 2013 | 17:30

skeptický napsal(a):

Někteří lidé mají zase záda,která ztrácejí své dobré jméno.
03. 03. 2013 | 17:46

skeptický napsal(a):

Tužka
Nejste Vy ta holčička,co ji pes zahříval aby neumrzla,a dvě stovky lidí ji hledalo 17 hodin?
03. 03. 2013 | 19:45

Tužka napsal(a):

Tužka napíše pro Skeptický,...díky, pane,....chtěla bych být holčičkou, kterou hledají a pak ji najdou,...?...., a jak to bylo dál,...když ji našli,....

Víte, že mi můj nevlastní dědeček pořídil, když mi bylo pět let, psa,.....horský salašnický pes, nejprve štěně, pak měl šedesát kilo, a teho psa mi pořídil proto, že jsem měla cestu do školy skoro tři kilometry a pes mě doprovázel. A v zimě mě párkrát tahal ze závěje. Je to prazvláštní pocit,....najednou nevíte, kde je dolů, kde nahoru, pes ale vždycky poštěkával, takže jsem věděla, že to dobře dopadne. Vyhrabal mě. Jmenoval se Barrí,...

Tenhle nový pes je tmavý vlčák, tedy správně německý ovčák, dostal jméno Kazan, ... četl jste,....Vlčák Kazan a Syn Kazanův.
V noci mne došel,...a už neopustil,....vlčáka jsem nikdy neměla, bývají dost "vostrý", mám ráda, když lze ze psa udělat mazlika. Tak teď dělám mazlika z vlčáka.
Nikomu to neříkejte,.....ale už doma dva mazliky mám,.....stěžejní bylo, aby se snášeli,....zatím to jde,....a pro psa,/oznámila jsem to na policii, kde byl nalezen/,....tak pro psa si zatím nikdo nepřišel,....a už bych ho dávala s těžkým srdcem,.....je milý, snášenlivý, učenlivý, vnímavý,.....zatím samá "nej",....no prostě samec,...

Přeji hezký večer, a šťastné dny předjaří,....Tužka.
03. 03. 2013 | 21:29

skeptický napsal(a):

Tužka

Tu holčičku hlídají,jestli nemá omrzliny,ale vypadá zatím dobře.

Elia Kazan.Znám.Jasná zpráva.Američan narozený v Turecku řeckým rodičům s židovskými jmény.Nejlepší americký režisér,má dva dvojníky,Šimona Pereze a Ben Gazzaru.

Udával za McCarthyho kolegy.Máte šťastnou ruku.

Džulbarse nebo Lassii nemáte?
04. 03. 2013 | 04:49

skeptický napsal(a):

P.S.
Vy jste toho psa udala?Ts Ts Ts.
Práskat se nemá.
04. 03. 2013 | 05:03

buldatra napsal(a):

Vono, udat ho, toho čokla, neboli prásknout, nabonzovat, vlastně není tak strašné, protože se jedná o občanské upozornění. Není to nakonec, abych tak řek, občanská povinnost?

Oč horší je korupce.
Ta je dnes obzvlášť zavrženíhodná.

Korumpovat psa je tedy nejspíš zavrženíhodné, až opovrženíhodné.
Píši to proto, že jsem zkušený psí korupčník, vím tedy vlastně, co to obnáší být opovrženíhodným. Já psy korumpuji rád. Pomocí piškotů.

Vzniká tak pes závislák, prostřednictvím piškotů závislý na svém pánovi. Přesto dím: Korupční psí prostředí, ideální prostředí kynologické.

I z napohled děsné bestie, stává se tak časem, prostřednictvím požití několika pytlíků piškotů (nemám na mysli gramy, nýbrž kilogramy piškotů, vyjádřeno váhově, inu, ani korupce není zadarmo) milé, veselé a věrné mlsné zvíře, ochotné splnit i pánova přání, která by byla jinak téměř nesplnitelná. Jako například nechat na pokoji kočku, nehryzat dveře, ležet alespoň minutu v klidu a nesnažit se vyšplhat návštěvě na hlavu.

Tak nějak funguje korupce obecně, akorát, že u lidí málokdy prostřednictvím piškotů.
04. 03. 2013 | 11:25

buldatra napsal(a):

Libor Stejskal:
Zkoušeli jsme hledat budoucnost. Podívejte se

Žádná sláva.
Takže, na hledání budoucnosti bych si dovolil doporučit knihu I-ťing, knihu proměn.

Je časem prověřená, četné dopisy pochvalné.

Hledat možnou budoucnost dle knihy proměn je lepší, než pokoušet se o totéž prostřednictvím někoho, kdo promítá do svých slov ono známé - přání otcem myšlenky.
Z historie a nejen z té vzdálené víme, jak to pak dopadá.
Nic moc.
04. 03. 2013 | 12:14

stejskal napsal(a):

Rozumím, pane buldatro. To víte, každý den není posvícení.

Po té knize se podívám. Děkuji za doporučení.

Libor Stejskal
04. 03. 2013 | 12:32

Venda napsal(a):

K pořadu je nahoře sděleno :
"Spolu s moderátorem Tomášem Sedláčkem se snažili hledat odpověď na otázku, zda má tato země nějakou vizi své budoucnosti, zda ji vůbec potřebuje a jestli ano, tak jak má vzniknout."

Když jsem si pak pustil video a viděl T.Sedláčka, jak ve znělce si bere své kolo "až nahoru" do divadla, tak mi docvaklo, že budoucnost bude velmi těžká. Budeme si muset maximálně chránit majetek, protože se bude velmi a stále krást, a to všechno. Nejen nějaké kolo - ukradnou nám identitu, budeme očipováni, budeme pod trvalou kontrolou...., a to je ještě příznivá vize. Dost velké procento lidína tyto "výhody" nedosáhne.
Venda
04. 03. 2013 | 13:01

skeptický napsal(a):

Buldatra
pane nadkolego

Za mého mládí byly piškoty dva druhy.Ty kulaté,co vypadaly jako žloutek,dříve žloudek,a pak pacičky.Ani ve vyspělých kapitalistických zemích tohle nemají.My už nejspíš taky ne.

Ten I čing je po bližším ohledání prachobyčejná dvojková soustava.Je pozoruhodné,co se z toho dá udělat.Asi stejně ,jako s astrologií a Zodiakem.

Tihle hledači budoucnosti se skutečně jenom chtějí dostat do parlamentu,přednostně jako pidistrana ,která může vydírat vládu.
To tady máme pořád.Jinak na nic kloudného zatím nepřišli,zkáza všude kolem.

Až se budete chtít podívat,jak se dělá revoluce když se povede,nagooglete si film Čekista.Nějaké tahání lidí po soudech.Pche.Prostě zatím ještě nenastal čas.
04. 03. 2013 | 13:14

Tužka napsal(a):

Tužka napíše pro Skeptický,...díky, pane, tak nakonec to s tou holčičkou dopadne dobře,....nástrahy života jsou teprve před ní,....

Kazan je hrdina,....pes křížený s vlkem v knize Jamese Olivera Curwooda,....napsal dost knih z divočiny Severní Ameriky,....

I když,... Elia Kazan ,.....Tramvaj do stanice Touha, Na východ od ráje, a další, moc hezké, ale když volám, Kazane,....tak to je ten vlčák ze severu Ameriky.

Oznámit jsem to musela,....co když někdo smutnil nad ztrátou psa,....byl ale vyhublý, na krku místo obojku spletený provaz, a kus provazu táhl za sebou,....spíš bych řekla, že byl uvázaný a provaz přehryzal,....ve vesnici, kde se ke mně připojil, nikoho nebyl, ... ale pes dokáže uběhnout desítky kilometrů.

Pane Buldatra,....s těmi piškoty máte pravdu,....rovněž vedu výcvik s krabicí piškotů v ruce.

Kazan u mne našel svou šťastnou budoucnost,/ tím zapadnu do kontextu blogu/,...psi mají vždycky přednost před mou soukromou zábavou,....nejdřív psi, pak já,...
Tužka.

Tužka.
04. 03. 2013 | 16:46

buldatra napsal(a):

Vysocevážený pane Skeptický,

dvojková soustava je jedna věc, náhled na trigramy a hexagramy věc druhá.
A věc třetí nejdůležitější jsou ruce, které ty tři předměty míchají a hodí na stůl.

Tu knihu tajemnou mám v několika verzích a používám 3 staré desetníky. Ženuška 3 schillingy, je na tvrdou měnu. Žena zkušená.

Šikmoocí vědí něco navíc, něco, co nevíme my.
Budoucnost je plná proměn.

Mám i Smržovský žaltář.
To je jiný kafe.
04. 03. 2013 | 17:00

skeptický napsal(a):

Buldatra
Osvícený nadkolego
(vleževálený si nechám pro někoho jiného)

Svět je malej.Hloubám nad podobnostmi řadu let.Modernější slovo pro proměny dnes zove se prosaicky kombinatorika,a dají se tam najít zajímavé věci.Aplikace jsou i v teorii her a kryptografii,ale dosah je až v přírodním řádu.
Naše paralela se dá najít v hracích kartách.

Lidé si o Číňanech myslí,že vědí.Mezi nimi se o I Čingu traduje,že jednou příjde hrdina,který jeho tajemství znovu otevře.Současné použití se pohybuje v sousedství astrologie,rovněž bez znalosti principů.

Mince jsem hledával s vidličkou z ramínka pod kobercem s dcerou,když jí bylo šest.Varianta proutkaření.
Lovu zdar.
04. 03. 2013 | 20:04

skeptický napsal(a):

Tužka

I vy jedna psí korupcionářko.
Vernea,Londona,Curwooda a Coopera jsem čítal coby dítko předpionýrského věku u babičky.Pamatuji si od něj ale jenom Krále šedých medvědů.Spal jsem tam na kanapi,a ráno mi vždycky přiletěla moucha,sedla si mi na nos,a nedala se odbýt.

O tamní přírodě lze říci,že je krásná,ale medvědi,vlci,a komáři jsou tam víc doma,než člověk.Jít tam sám bez moderních udělátek jako telefonky,GPS jen s kompasem je i dnes dost o hubu.Tak leda s koněm,a psem.
Ten kůň ale přitahuje pozornost víc než je zdrávo.A nějaký mazel pes by byl k ničemu.

Jít někam do bushe v plné polní,kde je od jedné k druhé silnici 1400 km,naložený jak soumar, není jako u nás na houby.Dneska hledají zlato detektorem,kdysi se to dělalo s polní lopatkou a pánví.Když tam byla voda.Jo,a to si může člověk dovolit,když je mladej a svobodnej.
04. 03. 2013 | 20:44

M. Punčochář napsal(a):

"Předpovídat je těžké, obzvláště budoucnost." Tak nějak se vyjádřil jeden z nositelů Nobelovy ceny za fyziku jehož jméno jsem bohužel zapomněl.
04. 03. 2013 | 22:32

Miláno z Děčína napsal(a):

Pane Stejskale!
Lze psát denně od A do Z,jakou máme vizy,přání,rozhodnost vše udělat lépe pro naši nejbližší generaci.Neboď Vás upozorňuji,že bonmoty nového presidenta k třetí snaze deviace jeho inaguračního projevu jsou velice pravdivé a důvod?
Co je v článku blogu napsáno je opět sumarizace intelektuálního sjednocení se v interpretaci vizí těch,kteří to přečtou,trošičku tomu rozumí,mají nějaký smysl pro realitu a součastně pro možnou budouctnost našeho společného života tu zatim v ČR!
Velice a strašně však postrádám Vaše jmenovité,aspoň upozornění či dokonce nebojácné pojmenování konkrétní skutečnosti,kterou prosazuje či porušuje poslanec,senátor,president republiky,ministr,vedoucí či funkcionář koalice či opozice,policista,státní pracovník,firma,soukromá firma či soukromník,banka,pojišťovna,z justice apd.
Vůbec velice správné a jasné by bylo,když by jste tyto jmenovali tak soušastně napsat,jednalo by se o poslance a senátory jak tu tak do Europ. parlamentu,kde byli "VOLENI",aby bylo jasno,kteří občané a v jakém regionu je "ZVOLILI"!!!
Již jsem blogoval aspoň dvakrát,že bych "státním úředníkům-což jsou i poslanci a senátoři",poruší-li zákon/lobysticky,záměrně,zlodějsky atd./ dal po novelizaci Ústavy ČR,zásadně a rychle "TREST SMRTI"!!!Už se musí začít něco opravdu díti a nejen poukazovati jak to je,co bychom ,kdybychom atd.!!!
12. 03. 2013 | 00:12

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Němec Václav O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy