Montovny se začínají sypat, není divu

09. 10. 2013 | 19:17
Přečteno 15027 krát
Snílkové z České národní banky a dokonce i smíškové novináři se snaží navodit lepší náladu pro povzbuzení české ekonomiky. ČNB slibuje v příštích dvou letech růst, prý už jsme venku z recese. Bohužel nejsme a zatím ani nebudeme. Není k tomu jediný rozumný důvod.

Právě naopak. Platí sdělení podnikatelů, například těch z automobilového průmyslu, že se bude propouštět a statisíce Evropanů přijde o práci, a to nejen v autoprůmyslu.

Nic se totiž nezměnilo, evropská ekonomika se nadále dusí a skomírá pod neustálými státními intervencemi a nesmyslnými dotacemi, které likvidují i ty poslední ostrůvky dýchavičné ekonomiky v Evropě. Celá evropská ekonomika se dusí pod notorickými plánovači z Bruselu pod vedením odchovance radikální levicové Portugalské komunistické strany pracujících - Revolučního hnutí strany proletariátu, pana Barrosso. Ta česká ekonomika se ve jménu evropské integrace pustila do úplně stejné ekonomické pasti a jak je již zvykem, umíme být bruselštější než Brusel, ať tam sedí oranžoví či modří notoričtí plánovači.

Ekonomika odráží potřeby spotřebitelů a podnikatelů, nikoliv notorických plánovačů, ať už pravicových či levicových. A dokud plánovači nepochopí, co se v ekonomice děje a jak funguje, nic se nemůže ani zlepšit.

Česká ekonomika je smrtelně nemocný a stále méně živý organizmus. Je to složitá a nesmírně propletená síť statisíců podnikatelských subjektů a spotřebitelů na straně jedné a obrovská síť neziskového sektoru na straně druhé, to vše propleteno dnes do globální sítě miliard ekonomických subjektů. Tyto české sítě jsou propojeny milióny transakcí denně, statisíce interakcí probíhají i mezi sektory neziskovým (neproduktivním) a ziskovým (produktivním). A tyto sítě se mění denně, v každém okamžiku, než popíšete jen její malou část, už se stačí změnit, asi jako buňky ve vašem těle. Pro zdravý vývoj tohoto složitého organizmu je potřeba vytvářet pravidla a kultivovat prostředí tak, aby se přidaná hodnota mohla zvyšovat a počty transakcí znásobovat, aby více "buněk" vznikalo než zanikalo, musíme vytvořit a hlídat rovnováhu celé sítě, neboť ta je nyní napadána útoky jak zevnitř, tak z vnějšího okolí.

Pokud část nebo části této ohromné sítě ekonomických subjektů začnou ovládat jen úzké zájmové skupiny, začne se organizmus chovat tak, jako by byl napaden zhoubným nádorem. Postupně se zvyšují ceny pro spotřebitele, klesá kvalita výrobků a služeb, klesá celková konkurenceschopnost, statisíce lidí přicházejí o práci, tím klesá kupní síla a tato lavina strhává další subjekty v dalších sektorech po spirále dolů.

Že tam dnes nejsme? Ale jsme, pár příkladů je pro dokreslení. Firma TRW v Počernicích dnes oznámila přesun výroby autodílů do Rumunska, to je „jen“ 150 lidí, to umí plánovači nahradit škrtem pera a vytvoří 300 nových úředníků na Úřadech práce, ale co dalších více než 1500 lidí, kteří ukončí činnost v J&C v Roudnici nad Labem, další desítky podniků prochází velmi podobným vývojem a tak přibývají další desetitisíce nezaměstnaných. Žádný strach, notoričtí plánovači jsou všemocní a dnes na všech billboardech slibují, že "ONI" vytvoří nová pracovní místa. Ano, my všichni víme jak, kde a z čeho to zaplatíme MY VŠICHNI ...

Plánovačům navzdory, nezaměstnanost roste, ekonomika klesá a nadále klesat bude. Kde jsou zásadní chyby?

1. Ekonomické sítě v produktivním sektoru byly z velké části naprosto zdevastovány dotacemi EU, agentury CzechInvest a jí podobné likvidují celé sektory svými nesmyslnými dotacemi, a tím narušením základní rovnováhy na těchto trzích. Celý organizmus je proto potřeba vrátit do rovnováhy, aby se mohl uzdravit, tj. zastavit jakékoliv dotace do soukromého sektoru a přesměrovat je do sektoru neziskového (tento sektor je bez prostředků zvnějšku zcela neudržitelný, asi jako naše děti, než dorostou a uživí se samy, což neziskový sektor nikdy sám nedokáže) a dále do investic do mizerné infrastruktury. Kupříkladu na konci 19. století se vlaky z Ostravy dostaly do Prahy jen o ca 15 minut pomaleji (dnes 3 hodiny), zatímco v „zaostalé“ Číně urazí tuto vzdálenost některé vlaky za méně než hodinu,

2. Zcela chybí měření kvality vzdělávání na středních i vysokých školách. Dokud se školy i profesoři nezačnou financovat podle uplatnitelnosti absolventů na trhu a výši jejich příjmů po skončení studia, nic se nezmění. Je mi jasné, že to se tisícům profesorů nebude líbit, oni neumí naučit něco, co oni sami neumí, ale to je jediná možná cesta, jak do neudržitelného systému vrátit rovnováhu. Za pouhý poslední rok jsme se podle řady studií propadli o 7 příček v konkurenceschopnosti !

3. Zbavme se notorických plánovačů, kteří si myslí, že nás mohou spasit tím, že nám všem začnou řídit naše životy. Nepotřebujeme plánovače, my potřebujeme koordinátory sítí a ekonomy, kteří umí naslouchat trhu a budou hlídat lokální i celostátní rovnováhu a ne ji neustále narušovat dalšími intervencemi a špatně cílenými dotacemi.

Jakému trhu? Tomu globálnímu, který se nyní dramaticky transformuje, éra globalizace končí, přichází postupně re-lokalizace a v tom je obrovská síla, prostor pro statisíce pracovních míst jen v ČR, jen ji rychle využít a budeme muset pracovníky ještě dovážet.

Těch chyb je samozřejmě mnohem více, ale někde se začít musí.

Nejen veškerá demokracie musí být místní, i ekonomika musí být řízena místně. Působnost Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže se musí co nejrychleji zásadně změnit, posunout působnost do regionů, zapojit do stanovování férových pravidel živnostenské cechy, klastry a asociace malých a středních podniků, změnit příliš vysoké limity a geografická pravidla pro posuzování tržní síly, zarazit diskriminační smlouvy, hlídat rovnováhu tržních sil v produktivním sektoru a zároveň transparentnost transakcí v sektoru neziskovém, a to přímo v každém dříve okresním městě !

Pak se nadechneme a začneme se uzdravovat z metastáz, kterými nás všechny nakazili notoričtí plánovači. Oni nás neuzdraví, Salieri Mozarta také neuzdravil, to musíme my sami a "Mozartů" všeho druhu tady máme zatím pořád spousty. Nepotřebujeme plánovače, kteří budou podnikatelům říkat, co mají dělat, ani ty pantáty z myšlením v minulém století, kteří stále věří ve statisíce tun uhlí a ocele, či magnáty, kteří despoticky zválcovali trhy, především díky neschopnému státu, korupci či hloupému ÚOHS a dnes křičí, jak vybudovali ty největší firmy v ČR. To jsou jen další plánovači, kteří zotročili celé kusy dříve svobodnější ekonomické sítě.

Musíme se začít uzdravovat pěkně odspoda nahoru, od malých měst a obcí, přes regiony vyrazit do světa. Podpořit se musí především drobní, malí a střední podnikatelé, ti jsou nejflexibilnější, denně naslouchají svému trhu a umí se měnit jako měňavky nejrychleji na světě, a to globální gigantické montovny nikdy umět nebudou, proto se dnes sypou jak krabičky z karet a sypat nadále budou, i když chvíli tady přežívali díky našim plánovačům, kteří jim z našich peněz nasypali investiční pobídky.

Musíme chránit všechny hráče férovými pravidly (pro jistotu opakuji všechny, tedy malé i velké hráče, bez rozdílu), ale ne dotacemi, protože jsou to právě ti malí, koho ony jedovaté dotace ničí. A to nejen proto, že většina těch slastných dotací stejně skončí v kapsách těch velkých.

Naše ekonomika potřebuje především vrátit rovnováhu, rovné a férové podmínky hry a transparentnost pro všechny, v ziskovém i v neziskovém sektoru.

Plánovači, běžte si po svých!

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

poškozený Klausovou amnestií napsal(a):

Witassek
Napište to příště jednoduše : Přesunout rozhodování od institucí státu do rukou podnikatelů.
Ušetříte jiným čas a sobě neurony.
--------------------
Znovu stejný dotaz - vy dotace zrušíte, ale v Číně či jinde ne, jaký bude výsledek ...namodelujte to, chytrolíne.
Co například s Babišem - nechat ho zkrachovat ?

Hezký den, pozdravte jarpora.
09. 10. 2013 | 19:30

liborwitassek napsal(a):

ÚOHS zůstane, naopak se rozšíří i do okresů, Babiš ať si klidně podniká, ale bez dotací. Dotace mohou jít do neziskového sektoru, kde efektivně konkurenci vytvořit nelze a také lze použít dotace do infrastruktury. Stačí číst pozorněji :-)
09. 10. 2013 | 19:33

Svobodan Trhovič napsal(a):

"... umíme být bruselštější než Brusel, ať tam sedí oranžoví či modří notoričtí plánovači. ..."

Přesně!
Pořád tvrdím, že nejhoší byrokraté jsou ti domácí, nikoli bruselští.

Ale ... kdo jsou to ti "notoričtí plánovači"? Nejsou to spíš "notoričtí zloději"?

"... éra globalizace končí, přichází postupně re-lokalizace ..."

Jo. Ale chtělo by to příbližit na konkrétních příkladech.

Znamená to snad, že lidé již nebudou nakupovat jablka z italských Sudet/jižního Tyrolska a raději navštíví farmářský trh s místními produkty?

"Buy Czech" se mi líbí. Ale jsme takoví vlastenci?
09. 10. 2013 | 19:38

Liberální tlučhubové jsou zhouboulidstva napsal(a):

Na jednu stranu plácají o škodlivosti každé regulace, požadují všespasitelnou roli všeřešícího trhu a neregulovaný globální trh, na druhou stranu chtějí regulovat podmínky na trhu. Přitom nijak nebrání vyvádění kapitálu, místního know how a práce z místních ekonomik do nákladových "dumpingových" otrokáren. Chtějí zrušit ochranu národního trhu a dotace a stále žvaní o konkurenceschopnosti. Přitom je jasné že v takovýchto podmínkách globálních závodů ke dnu a při zavádění nových technologií, které vytěsňují živou práci z výroby a stlačují mzdy dojde k obrovskému nárůstu nezaměstnanosti, zbídačení pracovní síly, omezení koupěschopnosti a k devastací ekonomiky. A to ještě chtějí minimální daně.

Zdá se, že liberálové jako první vynalezli a snaží se zavést v ekonomice bájné perpetuum mobile.
09. 10. 2013 | 19:51

Petr Š. napsal(a):

Vážený pane Witasseku,

v mnohém s Vámi souhlasím. Terapie, které popisujete, by byly jistě přínosem a pacient by se mohl po nich začít postupně uzdravovat. Ale zapoměl jste na jednu velmi důležitou okolnost. Pacient musí hlavně chtít se uzdravit, něco pro to udělat i vytrpět a aktivně spolupracovat s lékaři.
Obávám se, že Český stát zatím pasivně leží na lůžku, dílem již rezignoval a dílem čeká na zázrak a stav se stále zhoršuje. Bolest je tlumena sedativy a jinými drogami.
Je to o zdevastovaných, hlavách, duších, povaze a morálce.

V úctě,
Petr
09. 10. 2013 | 19:54

mb napsal(a):

Plánovači, běžte si po svých!

Imitatores, metelelescu blescu ...
09. 10. 2013 | 19:58

Fialenka napsal(a):

K tomu zavádění nových telchnologií, o kterém píše Liberální... (v 19:51) bych řekla, že nové technologie umožní nepodmíněný příjem, a ten zase umožní jiný smysl práce: Práce užitečná pro celek baví a přináší radost. Prioritou nejsou peníze, protože člověk má již základní příjem.
09. 10. 2013 | 20:18

Marty napsal(a):

Mohl byste pane Witassek konkrétně vysvětlit, jak ovlivnili úředníci z Bruselu přestěhování výroby TRW do Rumunska? Myslím kromě toho, že majitelé (pravděpodobně akcionáři) nejsou spokojeni s výší výnosů firmy?
09. 10. 2013 | 20:21

Liberální tlučhubové jsou zhouboulidstva napsal(a):

Fialenka,

to chci vidět kdo dokáže zavést ten základní nepodméíněný příjem. A z čeho se zo bude platit. Žeby dobrovolně liberální podnikatelé začali platit specielní daň do fondu pro výplatu základního nepodmíněného příjmu? Tak tpo chci vidět pana Witasseka a jeho dvojče Macha, který by pro podnikatele nejraději úplně zrušil daně. Anebo to zafinancují i s celým státem zaměstnanci ze své stlačované mzdy? A kdo zaplatí ten do nebe rostoucí dluh, který "prožrali" Klausové, Kalousci a podobní geniální experti?
09. 10. 2013 | 20:24

Pažout napsal(a):

já bych v prvé řadě vypráskal z Evropy a z ČR všechny firmy, co tu neplatí daně. Nemyslím že by tu někomu chyběly. Jakmile se někde na trhu objeví vakuum, někdo ho rád zaplní
http://www.zkracovatko.cz/L1A1TA
09. 10. 2013 | 20:28

Miroslav Pivoda napsal(a):

Česká ekonomika potřebuje především inovace, protože za ty jsou zákazníci ochotni platit i během krize. Všimli jste si? Během ekonomické krize inovační firma Apple Inc. nesmírně vzrostla, vyrotla do největší firmy na světě.

U nás jsme po listopadu 1989 úspěšně rozdali majetek a zavedly různé montovny. S rozhodováním v Bruselu toto nesouvisí, to jsme si udělali sami sobě. Národ sobě! A za tento úkon chtěli někteří nadšenci udělit duševnímu otci naší transformace dokonce Nobelovu cenu. Hm.

Čeští ekonomové, včetně Witasska, křičet sice umí (zvláště v předvolebním období), ale správnou terapii určitě nenajdou.
09. 10. 2013 | 20:33

David napsal(a):

Na plánovače bych zase až tak moc neútočil. I z chaosu se musíme nějakým racionálním - řízeným způsobem vymotat.

Jinak je to velmi pěkně napsané.

"...Montovny se začínají sypat, není divu..."

Nejen montovny se začínají sypat.

Začíná se sypat celý kapitalistický systém!!!

Je nejvyšší čas začít hledat tzv. třetí cestu!!!

Za současného kapitalismu je např. nezaměstnanost naprosto neřešitelným problémem!

Nikde a nikdy nekončící zvyšování produktivity práce a i postupné prosazování zásad zdravého životního stylu zákonitě povedou ke zvyšování nezaměstnanosti z „10% na 60%“ a více. Je nutné lidem dát alespoň nějakou práci, i za méně peněz, než aby leželi doma a žili ze sociálních dávek, což by vedlo jen k větším sociálním nepokojům.

Řešením by mohlo být např. zastavit rozevírání sociálních nůžek, razantní snížení nemravně vysokých platů vedoucích pracovníků, zkrácení pracovního týdne z 5 na 4 dny a hlavně zásadní obrat od konzumního způsobu života k rozvoji života duchovního.
09. 10. 2013 | 20:40

Liberální tlučhubové jsou zhouboulidstva napsal(a):

Miroslav Pivoda,

tím si nejsem jist. Záleží na tom jaké inovace to budou a jakým způsobem bude rozděleno vytvořené bohatství. Některé inovace vytěsňují pracovní sílu z výrobního procesu.

Je to jako Cimrmanův výtah. Na jednu stranu se zlevňuje výroba, stlačuje mzda pracovní síly, zvyšuje zisk kapitalisty, stlačuje cena výrobku, na druhou roste nezaměstnanost a klesá koupěschopná poptávka vlivem vytěsňování pracovní síly. Globalizací je stlačována cena lidské práce, zvyšován zisk kapitalistů což vede k nesouměřitelnosti v distribuci bohatství. Chudáci v orientálních otrokárnách se stávají průmyslovou dílnou světa ale na nákup těch moderních výrobků nemají. V mateřských zemích roste nezaměstnanost, klesá cena práce, klesá koupěschopnost. Kaúpitalisté, kteří dokáží zavalit svět zbožím, které by dokázalo v pohodě uživit lidskou populaci paradoxně přestávají mít komu prodat své zboží. Ekonomika skomírá a krize se prohlubuje. A dluh chudých a států, kterým nemá kdo platit daně (bohatí jsou daňově zvýhodňováni až dotováni, podnikatelé optimalizují a chudí na to nemají.
09. 10. 2013 | 20:42

Milan Procházka napsal(a):

Pane Wittasseku, vy tomu blábolu, co jste napsal opravdu věříte?

Tak Vás ujistím, co dělají rozhodující subjekty této tržní ekonomiky:

plánují, plánují a plánují, až se v kole točí (nyní šedesátému druhém)
09. 10. 2013 | 20:59

Bakalův nezvaný host napsal(a):

Po tom, co Kalousek s Nečasem tuto zemi reformovali, tak kdo může, utíká. Když to Kalousek s ODS přebíral, tak pokud se správně pamatuji, byli jsme v mezinárodním hodnocení konkurenceschopnosti na 31. místě.
Postupně jsme se propadali a propadali, poslední hodnocení 48 místo.

Bylo zmíněno i zde:

Až na dno, Česko?
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/martin-potucek.php?itemid=21155
09. 10. 2013 | 21:00

Yosif K napsal(a):

poškozený Klausovou amnestií napsal(a):
Znovu stejný dotaz - vy dotace zrušíte, ale v Číně či jinde ne, jaký bude výsledek ...namodelujte to, chytrolíne.
Co například s Babišem - nechat ho zkrachovat ?
09. 10. 2013 | 19:30
To že v číně dávají dotace česko nijak zvlášt nepoškozuje.
1) Pokud dávají v číně dotace jenom na laciný textil a boty, halt se v česku nebudou dělat laciný textil a boty. Například.
2) Pokud dávají v číně dotace na všechno, tak by to chvíli vadilo, ale system který dává dotace lautr na všechno musí zkrachovat, protže nakonec nemá z čeho ty dotace dávat. Takže bych řekl že v číně nedávají dotace na lautr všechno, na to jsou moc chytří. Takže ostatní mohou dělat to na co čínané dotace nedávají.

O Babiše se nemusíte bát. Má nějakou půdu, na ně bere plešné a LFAS dotace jako kdokoliv jiný, pokud se dotace zruší všem, tak na tom zase budou všichno stejně a Baiš lépe, protže děla pro zemedělce hnojiva.

Kd by se mohl bát rušení dotací je ekonomický genius typu Mynář. Jeho lyžařský ráj je vybudován z 75% z eurodotací, ten zbytek jsou fíčka za mazání průchodu dotací pri jiné členy svazu známých......
To se to podniká, když to blbci dotují ze 100%......
09. 10. 2013 | 21:31

Yosif K napsal(a):

David napsal(a):
1) Nikde a nikdy nekončící zvyšování produktivity práce a i postupné prosazování zásad zdravého životního stylu zákonitě povedou ke zvyšování nezaměstnanosti z „10% na 60%“ a více. Je nutné lidem dát alespoň nějakou práci, i za méně peněz, než aby leželi doma a žili ze sociálních dávek, což by vedlo jen k větším sociálním nepokojům.

2) Řešením by mohlo být např. zastavit rozevírání sociálních nůžek, razantní snížení nemravně vysokých platů vedoucích pracovníků, zkrácení pracovního týdne z 5 na 4 dny a hlavně zásadní obrat od konzumního způsobu života k rozvoji života duchovního.
09. 10. 2013 | 20:40
Jste bludařík.

ad 1) dát více práce za méně peněz OK, ale socalisti chtějí zvýšit mzdy, to znemaná že práce bude dražší a bude jí méně, doufám že nebudete volit socalisty.
ad 2) zemně kde ohromně zkrouhli nemravné platy kapitalistických živlů a zkrátili pracovní dobu na 35 hodin týdnwě je Francie. Pod socalistickým presidentem a socalistickou vládou tam nezaměstnanost hlavně dělníků hrozivě roste. Peugeot propouští 16 tisíc dělnasů. (Přitom ve Francii je těžké sehnat instalatera.... pokud nenarazíte na Poláka....) Atd atd. Nic vám na tom není podezřelé?!? Že to frankofoním soudruhům nějak nefunguje?!?!?!?!?
09. 10. 2013 | 21:38

Suchec napsal(a):

BTW, kampak odešel Wistron z Brna?
09. 10. 2013 | 22:30

Pepa napsal(a):

Autor tohoto článku by si měl uvědomit, že plánovači, ať z levice, či pravice .... ?
23 let mafiánského kapitalismu neřídil ani jeden levicový plánovač.ČSSD není levicovou stranou ! Ta si na levicí jenom hraje. Co přinesli do řízení státu
Gross, Škromach, či Špidla ? Gross měl největší obavy o bezpečnost svých dětí. Škromach se držel , drží teplého a dobře placeného křesla.Špidla by nedokázal
uřídit okresní knihovnu, natož stát.MUDr.Rath moc útočil na mafiánské praktiky
největších zločinců v dějinách ČR, proto mu připravili odstrašující past .Držet hubu a krok, pak se vám nic nestane. Podle toho se chová mašinfíra, který za držení zobáku ještě přišel na podvodech do vlastní kapsy několik stovek miliard Kč.
09. 10. 2013 | 22:31

Suchec napsal(a):

Pepo nepřeháněj, šlo o nějakých 100mega. Stovky miliard? TO by byl Bakala nešťastný :-D
09. 10. 2013 | 22:41

xx napsal(a):

Yosif K: onehdá jsem narazil na nějakou diskusi na netu o stavbě domů. Psal tam nějakej slovák žijící na předměstí Paříže a popisoval zkušenosti ze stavby domu.

Jednak je tam těžké už získat pozemek a když už se to podaří, boj s úředníky je tam ještě tužší než u nás. Je to prý děsivé a bez známosti se tam prostě fungovat nedá.

Ale hlavní věc - řemeslníci - prý ukrutně drazí a nedostupní pro vytíženost.

Nepřipomíná Vám to něco ? Za socialismu sehnat řemeslníka, to znamenalo uplácet a čekat dlouhé týdny i měsíce.

Každý socialismus skomírá velmi pomalu a nedostatky se objevují postupně. Lidé si na to časem pomalu zvykají a proto se socialismus držívá tak dlouho, než zemi a ekonomiku docela zničí. Pak to dojde teprve většině a ti nejzatvrzelejší zabedněnci to nepochopí nikdy.

Čím více úředníci brání lidem v ekonomických aktivitách, tím více potápějí ekonomiku.

Chovají se tak jako správný parazit, která pomalu hubí svého hostitele.
09. 10. 2013 | 22:50

Da.Rock napsal(a):

Nemám důvod hájit EU, ale v tomto punktu je autor zjevně mimo.
Jako příklad si totiž vybral odchod montovny TRW z Česka, členské země EU, do Rumunska, světe div se - taky členské země EU. Bruselské dotace a plánování s tím tedy nemá nic společného, protože to by majitelé svoji firmu umístili do Číny nebo Indie.
Pokud chtěl tedy autor psa (EU) bít, což bych mu osobně ani moc nevymlouval, měl si najít pořádnou hůl a ne tenhle zpráchnivělý klacek, co se zlomil při první ráně. Takhle diskvalifikuje jen sám sebe.
09. 10. 2013 | 22:53

Yosif K napsal(a):

Liberální tlučhubové jsou zhouboulidstva napsal(a):
Kapitalisté, kteří dokáží zavalit svět zbožím, které by dokázalo v pohodě uživit lidskou populaci paradoxně přestávají mít komu prodat své zboží. Ekonomika skomírá a krize se prohlubuje.
09. 10. 2013 | 20:42
Socalističtí tlučhubové jsou zhoubou lidstva.
Přijedou z Kauflandu s Octavkou narvanou žrádlem a pitím včetně polských kuřat 59 Kč za kilo, včetně vína z Chile a včetně ananasů z Kamerunu, dají si dva lahváče a napíší srdceryvný příspěvek o tom že kapitalismus kolabuje protože hladoví proletoši nemají za co kupovat zboží.

Socalistický tlučhuba totiž musí jezdit ve starší oktávce a chtěl by jezdit v novým mercedesu.
09. 10. 2013 | 23:21

Yosif K napsal(a):

SUchec napsal(a):
Jozífku, ty střevo jedno hloupý.

Čína dotuje nejmodernější technologie a stahuje si lidi zpět i z USA, kde to začínají pociťovat jako problém :-)
A s cenou práce jsi taky vedle, jak ta jedle. Podívej se do Eurostatu, inteligente. :-)

Jsi jen komický propagandista :-).
09. 10. 2013 | 22:23

OK tak čína dotuje nejmodernější technologie a čínští inženýři se stahují do číny za lepšími platy. Co vám na tom vadí? Proletářské internacionalisty by přece mělo těšit že pilní čínané si maerielně polepšují. Pokud čínani dotují nejmodernější technologie, tak budete mít lacinější mobily a tablety. To vám vadí?
09. 10. 2013 | 23:26

Maximus napsal(a):

Da.Rock a jiní

Trochu bych se pana autora článku zastal, on jak jsem pochopil, u konce TRW v H.Počernicích neuvádí, že by to byla přímá příčina existence EU, ale dává to do širších souvislostí tj. podnikatelského prostředí v EU a také potažmo u nás. No a vývoj není dobrý a o to jde. Vždy je třeba vše posuzovat v širších souvislostech. Vezměte si třeba šílené EU dotace a tedy vždy se jedná o zvýhodňování někoho na úkor jiného, špatná celní politika zemí EU vůči zejména Asijským zemím, kdy se podepsaly hloupě podivné dohody, které zabraňují zavedení cen na země, které cenu práce a pracovní podmínky drží na takové úrovni, že jim nejsme schopni konkurovat a našly by se další a další důvody, konče třeba energetickými, kdy fotovoltaika u nás vyšroubovala cenu elektřiny na takovou úroveň, že cizí velké firmy už reálně uvažují od nás přenést výrobu do pryč. To je hlavní příčina toho, že energetické molochy "chtějí" snižovat cenu energií. Už dostaly varování a mohlo by to skončit v extrému tj. státním vyvlastňováním, ale nejdříve odvoláním managementu jako např. u ČEZu! Mohl bych tady dále uvést platební morálku našich účastníků podnikání, zrovna mě dluží jedna velká firma už pár měsíců přes půl mil. Kč, jo nezrujnuje mě to, ale jako právnická osoba musím nesplacené faktury zaúčtovat a DPH samozřejmě státu ihned odvést a to mě vadí. Kdepak, ten problém je mnohem širší. Ovšem zkuste zapřemýšlet, proč třeba německé, holandské, rakouská atd. firmy nekončí s podnikáním u nich a max. pouze ruší jejich dceřinné společnosti venku? A neberte v potaz výjimky, ty se vždy najdou, ale v celkovém kontextu si jejich firmy hlídají svoje posty u nich doma. Čím to asi bude?
Dobrou.

P.S.
Jinak článek zase není tak špatný, v podnikatelském sektoru je nyní napnelismus a neveselá tísnivá situace, ale snad se to vzmátoří, hlavní škůdce Kalous vypadl z postu min. financí a snad už nikdo horší v této zemi není. Je třeba ovšem přijmout nejprve opatrné parametrické změny v makroekonomice a pak další kroky! No, ale nejsem si jistý, že Fišer je ten kdo by to byl schopný velmi kvalifikovaně provést, on je spíše takový takový vylepšený účetní Fantocci a mám za to, že jeho jmenování bylo proto, aby byla uklidněna jistá parta lidí, zrovna těch co tam M.Z. je na návštěvě. Navíc on je kůň Chrenka... Po volbách se uvidí.
09. 10. 2013 | 23:32

Suchec napsal(a):

:-) Jsi Jozífku špatný propagandista :-)

Moc nehájíš vlastní stanoviska. Ale zato jsi pěkný oportunista :-)

Ty si ani nepamatuješ, co jsi před chvílí sám tvrdil :-)

Bože můj. Do čeho jsi schopnost psáti vložiti ráčil?
09. 10. 2013 | 23:34

T.Paine napsal(a):

Pracující stroj: daň 0 % + daňový odpis 100 %.
Pracující člověk: daň 45+ % + odepsaný na 100 %.

Důchodcovská (21,5) a zdravotnická (13,5) daň ze mzdy:

45 % = lidé bez práce, bez úspor, s dluhy kolem krku a exekutory v obýváku.

Český občan - ležící, spící.
09. 10. 2013 | 23:43

Suchec napsal(a):

Maxime, víš v čem je problém?

V tom, že se nedaní tam, kde produkt vzniká, ale tam, kde je daňový dumping.

A všimni si, že převážně se jedná o Britská území, popřípadě Holandsko a v menší míře Rakousko.

Pokud totiž EU není schopna zajistit , aby na jejím území se neděl tento dumping, pak jsme a zůstaneme jen kolonií. A to za mohutné spolupráce Kalousků a jim podobných.

Na dotace se svádí všechno, ale ty nejsou hlavní příčinou zhouby , ale tím je daňový dumping a nadvláda nadnárodních firem.
Státy EU se dobrovolně zbavily pravomocí.

To není o socialismu, ale o oligarchii.

Já dnes posloucha toho blázna Cibulku a Senjuka od Živnostníků, a slyšel jsem fašouny, byť ti dva si to nikdy nepřipustí.

Jediné řešení je skutečně Bastila, či Aurora. :-)
09. 10. 2013 | 23:48

poškozený Klausovou amnestií napsal(a):

Yosif K
Nebojím se o Babiše, mám obavy především o Vaše duševní zdraví. Babiš jistě těch několik miliard ročně vytáhne ze stružoku, on ví jak na to - viděl jsem onehdá plakát, na něm Babiš s Bakalou, oba v ruce havana, vysmátí, objímají se v takové té rozjívené valašské poze a vedle toho text : " Poctivou prací k miliardám.", to je z vaší dílny, Yosife ?
:)

http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/kauzy/Tankujte-volove-Andrej-Babis-na-plakatech-nechtene-zautocil-na-volice-288815
09. 10. 2013 | 23:52

T.Paine napsal(a):

Aby mohli žena a muž dát sobě, dětem, starušce a starouškovi chléb na stůl, tak nejdříve musí zasít a sklidit svoje (!) obilí.

Až potom můžou poslanci požádat občany v referendu o souhlas s výší transakčních (nepřímých) daní na správu státu.

Samá (euro)pozitiva a (euro)sociální (pseudo)jistoty jedině po závazném referendu.

Přímé daně z lidské práce a příjmu jsou okovy celoživotního neo-otroctví, celoživotní bídy a express do (euro)urny.

Rodiny, místní komunity, dobrovolné charity, obce a města znají svoje potřeby nejlépe a postarají se o sebe nejlépe a bez bruselských a pragocentrálních přerozkrádajících zaopatřovacích ústavů.

Skončete s vysáváním našich těžce vydřených peněz.

Současný systém české pseudojustice pro vyvolené a privilegované kasty a nadlidi je téma samo o sobě. Absence lidského práva na občanskou porotu + soudci-nadlidi = svěcená voda zlodějin.
10. 10. 2013 | 00:16

češka napsal(a):

To Witasek
Německá ekonomie šlape, protože se o ni politici starají.
Náš Bimbo polichotil Židům a naštval mohamedány. Tudíž obchod s mohamedány nepokvete.
Teď na TV Phenix běží seriál o evropských monarchiích, kolik kde stojí "značka král", Dánové si ji cení na 2 miliardy Eur, to jsou kontrakty, které získají jejich firmy díky tomu, že se jejich obchodníci zůčastní královské státní návštěvy.
Naše ekonomika nešlape, protože naši politici dusí domácí firmy.
10. 10. 2013 | 00:24

Liberálové chtějí zrušit napsal(a):

dotace na zaměstnanost v cizích firmách a okleštit sociální stát. Namísto toho chtějí sypat peníze do soukromých neziskovek.

Asi chtějí úplně pohřbít kolonii po odchodu cizích zaměstnavatelů do výhodnějších destinací (třeba do Rumunska, Indie, Číny, Vietnamu, anebo Bangladéše) na globálním neregulovaném trhu.

Co budete dělat s tou nezaměstnaností soudruzi? Vyřeší ji neziskovky? Prý práce podle Witasseků je všude jak na kostele. Jak to, že je tedy oficiálně vedeno 500.000 nezaměstnaných (ve skutečnosti to může být klidně i dvojnásobek).

A plánovat se prý nemá. Stát by měli "vést" anarchističtí Wtassci, kteří ani neví co dělá pravá a levá ruka a zbožně věří tomu, že nakonec všechno samo dobře dopadne.
10. 10. 2013 | 04:45

Rumcajs napsal(a):

Pane Witassku, ve Vasem clanku neni veta,kterou bych nepodepsel. Bohuzel, ekonomicka mafie potrebuje dotace a pokud mozno co nejvetsi statni prerozdelovani, protoze cim vice toho prerozdeli, tim vice jim zustane za nehty. Tato skupina je pomerne uzka, ale nanestesti ma siroku podporu statnich zamestnancu a pak lidi, jejichz profesni hodnota je nulova,ale naroky vysoke. Ti vsichni se boji svobodneho trhu,tedy svobodne vule obcana, jako cert krize. Domnivam se, ze je potreba vyckat, az nas hloupost techto lidi dovede spet k realnemu socialismu po vzoru Sev.Koree a az lidstvo padne na takove dno,ze mu uz nezbude nic jineho,nez se zbavit techto planovacu stejne, jako se zbavili nacistickych zlocincu.
10. 10. 2013 | 05:48

Rumcajs napsal(a):

Zpet....
10. 10. 2013 | 05:52

CheChe napsal(a):

Rumcajs,

loupežníče. Ten bordel všude kam se podíváš - v USA, VB, Itálii, Francii, Řecku, Japonsku, ten nekontrolovaný růst dluhů to není důsledek vyžírání "sockama, ani plánování, to je důsledek VÍTĚZSTVÍ NEVIDITELNÉ CHMATALKY globálního trhu. Přesně té, ke které se spolu se soudruhy Machem, Witassekem a spol. každý cečer pokorně modlíte. Žádné regulace, žádné plánování pouze čistá konkurence. Až nakonec ti nejůspěšnější - globální bankovní domy, globální firmy diktují všem - i státům, politikům, regionům, světovým organizacím z pozice nejůspěšnějšího a nejmpocnějšího svou vůli. A Witassci nevěří svým očím. Jejich modůla se proměnila v diktátora. Žádní socialisté ale nejsilnější soukromí bratři, sůl světa, která si přivlastňuje celý svět a spoutává jej řetězy svých soukromých zájmů. Naopak většina světa je jimi uvrhána do bídy, dluhů a permanentní nejistoty. To jak zajisté uznáte není nic socialistického. Je to vítězství soukromého sektoru nad společností.
10. 10. 2013 | 06:00

Rumcajs napsal(a):

Cheche
A kdo tu neustale pisti, ze se nema skrtat ? Kdo se flaka a ma natazenou ruku smerem ke statninu rozpoctu ? Kdo chce cim dal tim vetsi dane ? To jsou prece lidi jako jses ty, ne ? To lidi jako jses ty muzou za to, ze se navyplati pracovat a proto roste armada nezamestnanych.
A co je tvoje modla ? Realny socialismus ? Misto,kde neomezene vladne komunisticky zlocinec, kde lidi umiraji hlady a nebo na nasledky kruteho muceni ?
10. 10. 2013 | 06:26

Maximus napsal(a):

Rumcajs napsal(a):
Cheche
A kdo tu neustale pisti, ze se nema skrtat ?
......................................................

Už jsem si myslel, že se jedná o jiného Ruma, ale tohle ho zase prozradilo, ale tenhle píše z ciziny bez diakritiky, takže asi to bude Blue Jay či podobné zjevení.
Ale k věci.
Hlupák politik se vzděláním z gumáren na postu ministra financí škrtá a odborník ekonom dbá na to, aby se finance efektivně a účelně utrácely, klucí ekonomové tady používají často pojem alokace financí. No, a když někdo škrtá a to ještě plošně, místo aby vydával finance tam, kde je to vhodné a třeba, tak postihuje vlastně všechny, i ty co táhnou káru přetěžkou vč. těch co se jen přiživujou. Následuje ovšem potom snížení kupní síly obyvatelstva takového státu (státní sféry), změna chování obyvatel jako, že si neberou hypotéky páč se bojí o práci, část jich přichází o práci a zatěžují stát z druhé strany nataženou rukou na pracáku a jede to z kopce celé sofort. Jenže Kalous neškrtil jen státní sféru, ale parametrickými změnami zejména v daních rozšteloval celou makroekonomiku státu a dohonilo to i soukromý sektor, na který tolik spoléhal. Ono zvyšovat SD, DPH a myslet si, že výběr daní bude lineárně probíhat s tím, jak zvedne daň, je dost hloupaté. Ale co chcete na gumárenském chemikovi z VŠCHT. No, teď hrozí, že to vezme do ruky právník a při té základně špičkových ekonomů co má k dispozici Mládek a spol., se dají očekávat také pěkné seky. Určitě jako první sek bude zásek sekyrou do dluhového trámu státu. Oni ti hluponi totiž netuší, že vybrat více jde i tehdy, když firmy našlápnou na vyšší rychlost nebo když místo klád z lesů vyvezeme ven z ČR hotové skříně či nábytek s vyšší přidanou hodnotou. Příkladů je hafo. No a pak se může i ve st. pokladně objevit i více penízků
z daní a vyšší zaměstnanost lidí z ní neodčerpává rovněž peníze.
Pěkný den.
10. 10. 2013 | 06:58

zemedelec napsal(a):

Pane Maximus.
Pokaždé výborně.
Vemte na vědomí,že ty klády už jsou prodány nastojato cizincům,takže už ani ty piliny nebudou na dřevotřísku.
10. 10. 2013 | 07:43

Pavel S napsal(a):

Hlavně vy diskutéři řekněte nahlas kde jste byli když se tu cinkalo klíči r 89 a začalo rozkradení českého průmyslu.
Dnes už jen pláč na hrobě.Když je majitel ze zahraničí a nemá k této zemi žádný vztah, odejde kdykoliv zjistí že jinde může získat totéž ale už o 1 euro levněji. A pokud už dnes umímwe jen dodat lidi k běžícímu pásu, to umí i ta neujubožejší analfabetická země.
10. 10. 2013 | 08:13

zemedelec napsal(a):

Pro Pavel S.
Sice máte pravdu,že majitel může odejít jinam,což se i děje.
Takže navrhujete napravit chybu z roku 1989 a volit komunisti?
10. 10. 2013 | 08:21

Analytik napsal(a):

Světové hospodářství se vrací zpět do doby kamenné.
Montovny automobilů se změní na montovny kamenných palic, oštěpů a brusírny pazourků. Mzda bude vyplácena v hrstech kukuřice, mamutích steacích a konfekci z vyčiněných vlčích kůží.
Pro řízení takového hospodářství máme ideální figuru - exministra financí světového kalibru.
10. 10. 2013 | 08:26

BBK napsal(a):

zemědělče, a vy navrhujete nechat tam ty dosavadní, ODS a Kalouska, a pokračovat v ekonomickém rozvratu a vršení dluhů. To už radši ty komunisty
10. 10. 2013 | 08:27

tohletoještě napsal(a):

Já myslím,že komentářovna aktuálně.cz se rozběhla do všech stran a již málokdy čteme něco,co ještě nebylo řečeno,psáno.
Jakkoliv byl středověk odpudivý,stále pro mne obdivuhodně svěží zůstala jedna myšlenka z pera scholastika -logika Dunse Scotta: "Říci vše znamená neříci nic" (Vše implikuje nic s tou šipkou pro implikaci).
Já myslím,že třeba situace v dnešní celosvětové vědě je právě toto řečené scholastikem.A bohužel více než pravdivé.Jestliže já nemám hierarchii pravd co platí a neplatí,co je podstatné a co nepodstatné, dokázané a hypotetické (mnoho) stavím na jednu cenovou úroveň,pak lidem,kteří chtějí z vědy nedělat byznys,ale naivně ji i použít,stavím po každém kilometru námahy studia co je uděláno již rozcestník,na němž devět z deseti cest nikam nevede,jedna ano,ale Ty nevíš ,která z těch deseti to je.A navíc se ta situace po každém kilometru opakuje a v jiné podobě,takže poučit se v principu nelze.A nejhorší na tom je,že to nevzniklo až době,kdy to bylo již zjevné a žádoucí by bylo to odstranit včas-v létech
1958-9,kdy byla v nástupu "nová vědecká škola" v USA a pak ve Vietnamu jejich vojáci ,ale že věda k tomuto fenoménu přispívala každý rok i předtím ,minimálně od začátku dvacátého století od objevu ne neobjevného "inženýrské" konstanty "h" M.Plancka.A "akce neviditelna-"jednopolevšehomíra" A.Einsteina.Řiťovlezců-opiček pak bezpočet.
A my jsme u toho,že o co méně pak inovace mají na čem stavět reálním nefiktivním,o to více řádí papír,spekulace,bursiáni.S dnešní vědeckou pravdou bez hmoty a souřadnic částic proměněné v pole abstrakcí se objevuje doplněk spekulant vycházející ze zrušení hodnoty zboží.Takže u nás stejně jako jinde:ekonomika bez výkonu.1933 největší podpora A.Hitlerovi od tisíců německých vědců peticí(11.11.1933).
Dnešek :Životní úroveň neatraktivní,blízkost propadu na dno většinou.Proto i návrat všeho o čem si lidé říkali právem a znalostí před desítkami let "chválabohu že už je to za námi",jenže dobrodinci to nedali za ostnaté dráty jako to co samo dávalo ostatní za ty dráty v desítkách milonů jedinců všech ras a krom toho..a navíc z řad národů obětí se našly neuvěřitelné vyjímky,které s mordy nepřímo tiše svou politikou souhlasily a souhlasí.Divné asi jen proto,že zrádcovství někdejší propaganga umenšovala.
A nic není platno,že nelze tušit kdy to vlastně začalo (1968 přáním Brežněva zničit ,obstrukcí Ceaušescu použít svou armádu dynamit proti Varšavské smlouvě?),nic naplat,že prestiž to nemá dnes ani u nich,natož zde.Jenže hlavy lidé a srdce jsou náporem toho všeho znaveny a nechybí mnoho a podlehnout směrem k proměně lidstva Velkou bombou v hmotu nedýchající,když to nejde lží nulovou cerniánskou.Pamatujme, od Konečné lidstvo není daleko.Pak již nebude.Mám pocit ,že Američané,Rusové,Švédi,Němci.. si tohle neuvědomují dost.U Rusů se nedivím,ti si neuvědomovali totéž v létě 1941,ale ..my to víme,že v Plánu Zeleném 1938 jsme měli být z mapy vymazáni všichni Češi(na rudniky Sibiře zbytků Rusů dost-soudil wehrmacht Jodla).
10. 10. 2013 | 08:28

resl napsal(a):

prodloužená ruka Klause, promluvila a teoretik-ekonom se může těšit na flek v ČEZu. Bez dotací z EU se může tento státeček rozpustit, případně se prodá do Ruska. I s obyvateli.
10. 10. 2013 | 09:07

Naslouchání globálnímu trhu už děláme napsal(a):

20let. A tudy cesta nevede. Je vidět že tu nikdo nehájí národní zájmy, tj zájmy cs firem, zemědělců a rodin. Výsledkem je že každou papriku vozíme přes půl evropy, to samé sýry, protože EU řízená Německem (ne Barossem) si tu prosadí takové zákony aby vyhovovali německým dovozcům)
10. 10. 2013 | 09:14

Naslouchání globálnímu trhu už děláme napsal(a):

tu Dajláma, Tu sionistický Zeman, nebo Šwarzenberg, lichotíme globalistům jak to jen jde a výsledky se dostavily. Např Hygienik Vít naslouchal nadnárodnímu Tetrapaku a výsledky v podobě zavřených automatů na mléko našich zemědělců se záhy dostavily.
10. 10. 2013 | 09:18

Anna napsal(a):

Libor Witassek

Prosím Vás o odpovědi na otázky:
1. Jak si vysvětlujete, že v zemích Skandinávie se dle každoročně sestavovaného žebříčku „Prosperity Index“ žije nejlépe? Index totiž hodnotí nejenom ekonomickou vyspělost, ale taky kvalitu života občanů.
Přitom celkově 1. Norsko je v hodnocení Economy druhé a celkově 3. Švédsko je v Economy páté, celkově 12. USA jsou v Economy dvacáté.
http://www.prosperity.com/Ranking.aspx

2. Můžete na příkladu Detroitu doložit Vaše teorie?
http://www.ceskatelevize.cz/porady/10362035934-requiem-pro-detroit/

Předem Vám děkuji za odpovědi. Hezký den
10. 10. 2013 | 09:18

Klaus napsal(a):

Pane Witassku,
píšete Nepotřebujeme plánovače, my potřebujeme koordinátory sítí a ekonomy, kteří umí naslouchat trhu...

už jste někdy viděl, že by EKONOM vytvořil produkt, který by reálně do ekonomiky přinesl reálné peníze?
Nepotřebujeme EKONOMY, ale TECHNIKY, Ty jež tvoří a ne Ty jež spotřebovávají to, co Ti Technici vytvořili.

Problémem jsou krádeže-korupce v celém systému, dlouhodobě nestabilní politické prostředí, úzká navázanost českého průmyslu na jeden dominantní segment výroby - automobilový průmysl, což se vědělo, že je to velké riziko pro ekonomiku, když segment upadne, což se děje.

Nic nového...

Jak z toho ven?

Nastavit stabilní politický systém, max. eliminovat krádeže státního rozpočtu, nastavit jasné priority ve školství-naučit učitele učit efektivně, obory dle požadavku a vývoje trhu atd., podporovat odbyt podniků ČR na celosvětovém trhu ( zde má stát maximálně intervenovat), lákat co nejvíce technologických investic - strojírenský průmysl...

Ovšem, aby stát mohl efektivně intervenovat v zahraničí, musí politici přestát korumpovat a házet tak klacky pod nohy slušným podnikatelům....

Zatím si tak slušný zahraniční investor před ČR akorát odplivně, stejně jako občan ČR, natož aby rád zde investoval...
10. 10. 2013 | 10:33

scientist napsal(a):

Libor Witassek

já mám taky dvě otázky :)
1)proč chcete regulovat VŠ podle uplatnění absolventů na trhu? Školy nabízejí služby, po nichž je poptávka a aktéři kalkulují výnosy z diplomu - ne že ne. Jenže ne všichni touží po nadprůměrných mzdách a považují vzdělání i za naštěstí něco jiného, než Vy. Vaše regulace by např. přinesla pokles příjmů pro pedagogické fakulty (důvody jistě znáte). Je to vhodné? Důsledků, které byste musel napravovat zase jinými regulacemi by se našlo daleko více.

2)Znáte (i historicky) nějakou společnost, kde by ekonomika fungovala jako automní sféra, bez zásahů "zvnějšku" (nemluvím jenom o stanovení rámce)? Nevzbouzí to ve Vás ani kapku podezření, že úsilí o takový cíl je utopoií?
10. 10. 2013 | 10:59

fanda uzavřených systémů hodnot napsal(a):

Někdy je správné dotovat, někdy je to nerozumné a špatné.
Akademický fundamentalismus je ale škodlivý, je kreténstvím stejné kategorie jako ignorantství založené na naprosté neznalosti.
10. 10. 2013 | 11:23

Yosif K napsal(a):

Anna napsal(a):
Libor Witassek

Prosím Vás o odpovědi na otázky:
1. Jak si vysvětlujete, že v zemích Skandinávie se dle každoročně sestavovaného žebříčku „Prosperity Index“ žije nejlépe? Index totiž hodnotí nejenom ekonomickou vyspělost, ale taky kvalitu života občanů.
Přitom celkově 1. Norsko je v hodnocení Economy druhé a celkově 3. Švédsko je v Economy páté, celkově 12. USA jsou v Economy dvacáté.
http://www.prosperity.com/Ranking.aspx
2. Můžete na příkladu Detroitu doložit Vaše teorie?
http://www.ceskatelevize.cz/porady/10362035934-requiem-pro-detroit/
10. 10. 2013 | 09:18
ad 1) Švédsko a) nemá žádné státní podniky krome dolů v Kiruně u polárího kruhu, v kraji tak odlehlém že se tam nedá nic ukrást. Jeden ze zdrojů bohatství švédska byla privatizace státních lesů - roku 1805.
b) švédsko zbohatlo v době když přerozdělování bylo tak minimální jako v CSR za první republiky. Přerozdělování je socální luxus a brzda růstu, nikoliv podmínka rychlého růstu. c) švédsko je bohtaé navzdory přerozělování, nokoliv kvůli němu. švédi kradou mnohem méně než zbztek evropy, proto tam přerozělování působí menší morální a ekonomické škody než ve zbytku evropy. Kdyby bylo možno zbohatnout přerozdělováním, nejbohatší zemí na světě by byl SSSR nebo Kuba.

ad 2) Detroit byl zničen nikoliv hamižnými kapirtalisty ale hamižnými odboráři kteří pro nekvlifikovaný solvináky na páse vystávkovali platy vyšší než měli vědci v NASA (okolo 55 USD na hodinu). Automobilky zkrachovali, auta se v USA vyrábějí v oblastech kde jsou mzdy poloviční a solvináci v Detroitu se mohou leda tak přestěhovat jinam.


Mělo by to být varování pro socany aby se přestali s...t do výše mezd pro solvináky, jináč se může stat že TRW nebude jediná firma která se přestěhuje do Rumunska a solvináci pak budopu sušit hubu.
10. 10. 2013 | 11:28

Pacel S napsal(a):

YOSIFE, je smutné když ideologické předsuky zamlží mozek.
Když řeknu Švédsko, napadne mne Saab( už krachuje, vím), Volvo, Ikea, švédská ocel, švédské strojírny,také přírodními suroviny, lesy a dřevařský průmysl, jsou známí pořádkem a blahobytem ve státě a mnohé další.
ČESKÁ REPUBLIKA se dnes presentuje Entropou, holínkami na LOH, stále ještě děvami na E55, stárnoucím Jágrem, a přesvědčováním že pražští Taxikáři a hospodští vás možná neokradou tak moc jak se všude píše. Také korupcí a nestálostí politické scény, nevymahatelností práva atd. Obyvatelstvo se živí dáváním razítek a potvrzení, zakládáním neziskovek a humanitárních organizací na začleňování nepřizpůsobivých, politologií a jinými kecy o svobodě, pravdě a lásce. To je ten rozdíl.
.
Detroit padl proto že rozjěli ve velkém automobilní průmysl, potom je převálcovala konkurence, a oni nic jiného neumí. Do těch automobilek natahali nekvalifikované k běžícímu pásu, ti po pádu továrny nic neumí. Proto je z kdysi 2,5 milionového luxusního města nyní město duchů, žije tam 700 000 většinou nekvalifikovaných a nepřizpůsobivých kteří rabují zbytky kdysi luxusních domů a továren. Dluhy rostou všude kam se podíváš.
pro nás z toho plyne poučení, když tu VW a korejci zavřou automobilky, končíme naprosto stejně. A to je v USA možnost podnikat pořád o hodně dostupnější než u nás s naší administrativou a pažravým státem.
10. 10. 2013 | 11:43

Ládik!!! napsal(a):

Technik je v ČSR škodná, nebo parazit. Mládek to vymýtí dohola tak, že nebude třeba ani spálit zemi.
10. 10. 2013 | 11:50

Kelt napsal(a):

Neskutečný blábol předkládá autor k věření.
Potlesk ve stoje byl zaznamenán od takových kapacit jako jsou Josífek avanti papula a loupežníka ze Řáholce.
Jak řídíla ekonomiku USA a Evropy neviditelná ruka trhu ve třicátých letech minulého století je ještě v živé paměti.
Léčbu naordinovali Hitler s Mussolinim.
Poválečná resustitace Evropy byla nastartována Marshallovým plánem/nepřípustná regulace a podpora?/a pokračovala unií ocele a uhlí uzavřená mezi "mezi nepřáteli na život a na smrt"Francií a Německem,která nastarovala 68 let míru v Evropě a pokračující hospodářskou integraci,která vyústila v ekonomický a sociální rozvoj Evropy.
Krach jedné z největších bank světa Lehman Brothers/přeregulovaná?/nastartoval finanční krizi v Evropě a hospodářskou stagnaci,která již odezněla ve většině zeméí EU.
K zamezení spekulací bankovního sektoru/jednoznačně příčina krachu L.B./se snaží EU zavedením zdanění mezibankovních operací a kategorizací bank na investiční a komerční.
To již narazilo na zastánce "neviditelné ruky trhu"jako nepřípustné zasahování do tržních mechanismů.
Islandské referendum je nepoučilo.
10. 10. 2013 | 12:17

Yosif K napsal(a):

fanda uzavřených systémů hodnot napsal(a):
Někdy je správné dotovat, někdy je to nerozumné a špatné.
Akademický fundamentalismus je ale škodlivý, je kreténstvím stejné kategorie jako ignorantství založené na naprosté neznalosti.
10. 10. 2013 | 11:23
Dotovat je nutné základní výzkum - pro soukromníky to má příliš dlouhou návratnost.

Ostatní dotace jsou gravy train pro podnikatekle-příjemce, pro bandičku dělnasů co pro ně maká a pro politiky co jim ty dotace schvalují. Všichni ostatní na to doplácejí.

Jaký pozitivní význam má to že v česku jest nas...ráno katastrofální přebytek penzionů postavených s 50% dotací z EU. Je jich ted dvakrát víc než se jich může uživit. Komu to k čemu pomůže?
10. 10. 2013 | 12:31

Bavor napsal(a):

" éra globalizace končí, přichází postupně re-lokalizace a v tom je obrovská síla, prostor pro statisíce pracovních míst jen v ČR, jen ji rychle využít a budeme muset pracovníky ještě dovážet". Pane Witassku, to myslíte vážně? To se má průmysl vrátit do doby před Ba ťou a před Fordem a boty má vyrábět tisíce ševců ručně? Napsal jset pěknou hloupost a pokud tomu skutečně věříte, pak nás potěš pánbůh (a to jsem ateista), pokud se dostanete do parlamentu. Globvalizace nepřinesla jenom koncentraci kapitálu, který v honbě za ziskem způsobuje sociální problémy, ale i koncentraci a racionalizaci výroby, která je už dnes schopna vyrobit dostatek zivotních potřeb PRO VŠECHNY, což je její světlá stánka. Co je třeba změnit, to je vztah k výrobním prostředkům - vzít kapitálu jeho zisky a ty použít k uspokojení životních potřeb VŠECH LIDÍ. Pokud to, co jste napsal myslíte skutečně vážně, pak vás lituji. Jste typický produkt současných vysokých škol a myslíte pouze ve frázích.
10. 10. 2013 | 12:35

Yosif K napsal(a):

Pacel S napsal(a):
YOSIFE, je smutné když ideologické předsuky zamlží mozek.
Když řeknu Švédsko, napadne mne Saab( už krachuje, vím), Volvo, Ikea, švédská ocel, švédské strojírny,také přírodními suroviny, lesy a dřevařský průmysl, jsou známí pořádkem a blahobytem ve státě a mnohé další.
ČESKÁ REPUBLIKA se dnes presentuje Entropou, holínkami na LOH, stále ještě děvami na E55, stárnoucím Jágrem, a přesvědčováním že pražští Taxikáři a hospodští vás možná neokradou tak moc jak se všude píše. Také korupcí a nestálostí politické scény, nevymahatelností práva atd. Obyvatelstvo se živí dáváním razítek a potvrzení, zakládáním neziskovek a humanitárních organizací na začleňování nepřizpůsobivých, politologií a jinými kecy o svobodě, pravdě a lásce. To je ten rozdíl.
KONERC CITATU.

Tím nijak navyvracíte to co říkám já:
1) švédsko zbohatlo kdzž přerozdělovalo jako první republika - proti dnešku minimálně.
2) dnes švédsko přerozděluje, ale nemůže si dovolit to přerozdělování co bylo v 80 letech kdy nekvalifikovaní solvináci se měli setjně jako elektroinženýři ve výzkumu ericcsonu.
3) jelikož si to švédsko opravdu socalistocklé přerozdělování nemůže dovolit, nekvalifikovaní proletoši se bouří a vypalují goteborská a stockholmská sídliště.
4) nekvalifikovaní proletoši se bouří a vypalují goteborská a stockholmská sídliště, protože se jim nechce makat za nízké mzdy, ale švédsko na to aby dotovalo nízké mzdy už nemá peníze.

Takž co na tom vyšším přezdělování vidíte pěkného? Že švédsko v minulosti kdy nepřerozdělovalo solidně zbohatlo? Ano toto je jediná pravda v socalistických lžích okolo švédska.
10. 10. 2013 | 12:38

Anna napsal(a):

Yosif K

Zatím jste se nedostal k vysvětlení, proč je Švédsko v žebříčku Prosperity Index celkově 3. (v Economy 5.), zatímco USA jsou celkově 12. (v Economy dokonce 20.).
10. 10. 2013 | 13:41

Seriózní chlapík napsal(a):

Pavel S

Jen btw: ke Švédsku se tak hodí parafráze ke známému citátu z dob reálného socializmu ukazaující, že není socializmus jako socializmus.

ČSSR
Všichni mají všechno, ale nikdo sám nemá nic.

Švédsko
Všichni nemají nic (rozdávačný stát, krachující Saab), ale každý se tam má dobře;-)
10. 10. 2013 | 14:02

zeměžluč napsal(a):

Je to hrůza, když takto otitulovaný pán, který působí v tolika institucích a já nevím kde, napíše tak primitivní článek, jen slušnost mi zabraňuje použít označení, snůška pitomostí. Jen doplnění: nejžádanější profesí v takto globálně černou rukou trhu vykradené ekonomiky, bude asi prodavačka v supermarketu a pomocný dělník. Jinak ještě jednu novinu: trh bez přívlastků nikdy a nikde nefungoval, to si zapište za uši.
10. 10. 2013 | 14:15

Yosif K napsal(a):

Bavor napsal(a):

Co je třeba změnit, to je vztah k výrobním prostředkům - vzít kapitálu jeho zisky a ty použít k uspokojení životních potřeb VŠECH LIDÍ. Pokud to, co jste napsal myslíte skutečně vážně, pak vás lituji. Jste typický produkt současných vysokých škol a myslíte pouze ve frázích.

10. 10. 2013 | 12:35

To o čem sníte tu už bylo.
V první fázi vládli možná skromní ale polovzdělaní křupani kteří zprasili na co šáhli.
V druhé fázi vládli vzdělaní a inteligentnější rudí ředitelé jezdící s dolarovými dietami všude po západě (viz Barčák), zařizující si soukromý kapitalismus (viz Barčák), připravující přechod ku kapitalismu a po změně režimu pracující okamžitě pro velkokapitalisty ze západu (viz Barčák pro GM Opel) nebo se sami stali velkokapitalisty (viz Babiš).

Kde v tom vidíte jakém povrzení toho že nekvalifikovaný solvinák se má "podílet na zisku". Proč? Aby se nemusel snažit něco se naučit? V Japonsku má většina strojírenských dělníků VŠ titul ze strojní fakulty.
10. 10. 2013 | 14:37

Yosif K napsal(a):

Pani Anna - švédsko zbohatlo v opdbě kdy proeltoši chodili disciplinovaně do fabrik, nstaávkovali, nepořádali duchcovské pochody, neházely štury po četnících a nesápali se na jejich palné zbraně.

Ergo kladívko, dnešní vysoká životní úroven Švédů reflektuje včerejší skromnost, disciplinu, technologickou kázen tehdejších proletářů. Napřed se musí něco vybudovatz aby se mohlo rozdávat, naopak to jaksi nejde ehm ehm.....

Švédskou prosperitu nevybudovali urážliví skuhralové, kteří myjí plechy v pizerii a chtějí mít plat jako kvalifikovaný dělník ve švédské SKF.
10. 10. 2013 | 14:43

Yosif K napsal(a):

Seriózní chlapík napsal(a):
ČSSR
Všichni mají všechno, ale nikdo sám nemá nic.
Švédsko
Všichni nemají nic (rozdávačný stát, krachující Saab), ale každý se tam má dobře;-)
10. 10. 2013 | 14:02
Váš citát je nutno upřesnit, od roku 1989 se sirtuace nějak hnula dál.
ČSSR
Všichni mají platy na úrovni třetiny švédska, kvalifikovaní dělnasi jsou na tom dobře, ale nekvalifikovaní solvináci a vagusové se cítí hůře než za socíku.
Švédsko
Všichni mají platy na úrovni švédska, kvalifikovaní dělnasi jsou na tom velmi dobře, ale supersociální stát definitivně skončil a nekvalifikovaní solvináci a vagusové se cítí hůře než v roce 1989 a z čiročiré frustrace vypalují panelová sídliště v Goteboprgu a Stockholmu-Husby.

Tak nevím, jestli cesta dál ppro česko je napodobovat to co bohaté švédsko (a Francie a Norsko a Velká Británie atd atd atd) jaksi nezvládá nadále v plné dříve zvládnutelné výši financovat.

Jedte se někdy podívat do solvináckých čvrtí Goteborgu - hasiči a sanitky tam nechtějí jezdit bez obrněných policejních transporterů.........
10. 10. 2013 | 14:52

Seriózní chlapík napsal(a):

Yosif

Pradávnému dělníkovi stačí fortel a selský rozum, později musí být vyučen.Přichází doba, kdy je u stroje maturita nevyhnutelná. Dnes už si dělník bez VŠ pomalu ani neškrtne (viz váš technologický lídr- Japonsko).

Dalším stupněm (vývoj se nikdy nezastaví) kvalifikace u stroje bude nepochybně VĚDEC. Alespoň pokud nechceme abstrahovat od kategorie homo sapiens k robotům vybavených umělou inteligencí.

Pokud vaše teorie nenaráží už u VŠ, tak u kategorie vědec zaručeně.
Současné drtivé většině světové populace nebylo totiž shůry dáno dosáhnou podobných met ani za pomoci nejvyššího úsilí, jehož deficitem
častujete proletariát, socky, nemačenky, lenochody a jinou "verbež".
Ani mezigenerační obměna nic nezmění. Je to axiom.

Proč to píšu? Abyste si ušetřil svou osvětou práci a navrhl tu většinu mentálních neduživců shazovat ze skály jako ve středověké Spartě.
10. 10. 2013 | 15:04

Seriózní chlapík napsal(a):

Yosif

Hlavně nevolte svého neoliberálního soukmenovce Pospíšila pro jeho neomluvitelný nonsens. Ve svém novém kodexu vyřadil zvíře z kategorie "věc" namísto aby to tak ponechal a navíc tam zařadil všechny lidi s IQ < 100, tedy kategorii bez budoucího uplatnění. Pro snadnější nakládání s tímto - pro vás odpadem.
10. 10. 2013 | 15:25

Kelt napsal(a):

Narkoekonomické sny vzyvatelů "neviditelné ruky trhu" v českém prostředí:
-mzdy vyplácet na úrovni Bangladéše
-pracovní doba dvanáctihodinová,placeno osm hodin
-placená dovolená čtrnáct dní,po pěti odpracovaných letech,do té doby týden
-jednohodinová výpověď nez udání důvodu
-zákaz odborové činnosti-pokus o ustanovení odb.organizace klasisikován jako sabotáž
-zákaz stávky pod trestem odnětí svobody nepodmíněně
-povinné podnikové spoření do inv.fondu ve výši 3% hrubé mzdy vlastněné syndikátem profesních zaměstnavatelů

To by se to podnikalo,konkurence by se nestačila divit.
Ale produkovat výrobky s vysokou užitnou hodnotou?
Proboha proč?Kdo by si tím zatěžoval hlavu,že?
10. 10. 2013 | 15:47

Yosif K napsal(a):

Seriózní chlapík napsal(a):
Yosif

Pradávnému dělníkovi stačí fortel a selský rozum, později musí být vyučen.Přichází doba, kdy je u stroje maturita nevyhnutelná. Dnes už si dělník bez VŠ pomalu ani neškrtne (viz váš technologický lídr- Japonsko).

Dalším stupněm (vývoj se nikdy nezastaví) kvalifikace u stroje bude nepochybně VĚDEC. Alespoň pokud nechceme abstrahovat od kategorie homo sapiens k robotům vybavených umělou inteligencí.

Pokud vaše teorie nenaráží už u VŠ, tak u kategorie vědec zaručeně.
Současné drtivé většině světové populace nebylo totiž shůry dáno dosáhnou podobných met ani za pomoci nejvyššího úsilí, jehož deficitem
častujete proletariát, socky, nemačenky, lenochody a jinou "verbež".
KONEC CITATU.

Mýlíte se - kvůlivá tomu že používám žertovné termíny ze seminářů marx-lenisnismu a podobných pavěd falešných přátel proletošů, tak si myslíte že chci shazovat lidi ze skály?
Mýlíte se tím jakým žertovným tonem píši, prostě jste naletěl na povbrchní dojem....
Naopak, plně respektuji to že jsolu lidi kteří nechápou diferenciální rovnice ale skvělě vaří, kteří nechápou deskriptivní geometrii ale skvěle obsluhují exkavátor, kteří nechápou jednoduchou algebru ale skvěle omítají stropy a bavorskou omítku, kteří si nepamatují soustavu prvků ale skvěle uklízejí kanceláře atd atd.

Všimněte si prosím že lidé kteří umí nějakou manuelní KVALIFIKOVANOU PRÁCI si v dnešním režimu nestěžují. Kdo si může stěžovat jsou NEKVALIFIKOVANÍ MANUÁLOVÉ kteří se za minulého režimu mělo relativně lépe proti technikům atd.

Mrzí mne když různí chÿtrolíní leví i praví se vyjadřují "proti montovnám".

VŽDYCKY budce nějaká část populace která bude makat budto v montovnách nebo umývat plechy v pizerii nebo rtahat zboží v supermarketu PROTOŽE NA VYSOCE KVALIFIKOVANOU MANUELNÍ PRÁCI (NEBO VYSOCE KVALIFIKOVANOU NEMANUELNÍ PRÁCI) prostě nemají. ¨

Nenavrhuji je shazovat ze skály, naopak navrhuji jejich pracovní místa zachovat pomocí tržních prostředků - odstranit nesmyslné až b..bské zábrany které podnikatele odrazují od pružného najímání a propouštění pracovníků bohužel včetně pracovníků s nižší či rovnou nulovou kvalifikací, o kterých levicoví i pravicoví krasoduchové myslí že by prostě ani neměli existovat. (Pryč s montovnami, pryč s nopsiči kufrů, pryč s uklizečkami atd atd, že ano.....)

Viděl jsem na foxnews pořad o firmě která v oregonu vyrábí dřevěný jídelní hůlky pro čínany - pro CLR přesneji řečeno. Zaměstnává 120 lidí, z velké části černochů, a rozvíjí se.
Dle socalistů by asi tato firma neměla existovat (a černoši by se váleli doma na podporách) - jde o jednoduchou výrobu jednodušší než "montovna", jsou tam relativně nízké mzdy i když za málo kvalifikovanou práci, majitel se má lépe než dělnasi,
majitel je pravičák který nemá rád odbory, Obamu atd atd.

Dle levicových krasoduchů je to všechno špatně - černoši chodí do práce za 15 USD na hodinu místo toho aby se flákali na podpoře a vypalovali sídliště při demoškách proti "prohnilosti kapitalismu".
10. 10. 2013 | 16:07

Bakalův nezvaný host napsal(a):

„Málo atraktivní Česko. „Low-costová hra k prosperitě nevede,“
...
Česko z hlediska ekonomické atraktivity obsadilo mezi 28 státy Evropské unie až 19. místo. Vyplynulo to z investičního barometru České spořitelny, který posuzuje konkurenceschopnost, inovační potenciál a budoucí prosperitu zemí unie. Nejlépe se v žebříčku umístily Švédsko, Dánsko a Finsko. Na opačném konci je Řecko, Rumunsko a Bulharsko.“

Více na: http://zpravy.e15.cz/domaci/ekonomika/malo-atraktivni-cesko-low-costova-hra-k-prosperite-nevede-rika-manazer-1027912#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylink
10. 10. 2013 | 16:40

Yosif K napsal(a):

Pan Kelt očividně počítá s ideální situací že každý solvinák který dnes šibuje bedny v kauflandu má na to aby montoval chipy do KUKA robotů nebo makal v Rolls Royce Turbines nebo na lince v Mercedes Benz.

Tak tomu však není. člobrda který sotva tahá ještěrky po kauflandu tak to dělá nejspíše proto že není ani nastrojář, ani soustružník na CNC, ani omítkář, ani elektromontér, ani tesař ani instalater, ani šofer kamionu, prostě většinou toho neumí o moc více než tahat bedny po Kauflandu.

V marxáku nám učitel fanatik vykládal jak mazaně vyscvětlil Marx jak to bude v komunismu. Nějakej boržoazní noviníář se jej zeptal: kdo Vám bude v komunismu čistit boty (marxovi měli služky.....). marx řekl *- třeba vy mi budete dobrovolně čistit boty.

Věc je jiná, lidi si většinou čistí boty sami, ale uklízení a tahání beden po kauflandu zhusta dělají lidé, kteří MOMENTÁLNĚ žádnou užitečnou kvalifikaci nemají.
10. 10. 2013 | 16:44

Yosif K napsal(a):

Bakalův nezvaný host napsal(a):
„Málo atraktivní Česko. „Low-costová hra k prosperitě nevede,“
...
Česko z hlediska ekonomické atraktivity obsadilo mezi 28 státy Evropské unie až 19. místo. Vyplynulo to z investičního barometru České spořitelny, který posuzuje konkurenceschopnost, inovační potenciál a budoucí prosperitu zemí unie. Nejlépe se v žebříčku umístily Švédsko, Dánsko a Finsko. Na opačném konci je Řecko, Rumunsko a Bulharsko.“
KONEC CITATU.

Jistě pane skandinavsko-socalistický mudrolínku.
Dejte Rumungrům švédský platy a bude tam prosperita jako ve švédsku. Chce to jen jedno - volit CSSD. Takhle jste to myslel?
10. 10. 2013 | 16:52

Yosif K napsal(a):

Yosif K napsal(a):
Bakalův nezvaný host napsal(a):
Nejlépe se v žebříčku umístily Švédsko, Dánsko a Finsko. Na opačném konci je Řecko, Rumunsko a Bulharsko.“
KONEC CITATU.

Ještě jedna věc mi vrtá hlavou.... v česku si stěšžují na osud a na plat hlavně proletoši beuz kvalifikace.
V Dánbsku, Švédsku a Finsku musí být úplný ráj proletošů bez kvalifikace - je tam progersivní danění atd atd.

Proč tam ve Skandinávii tedy proletoši bez kvalifikace pravidelně vypalují panelákový sídlistě když tam mají takový ráj???? He?????
10. 10. 2013 | 16:56

gaia napsal(a):

autora ještě stále nepřešlo přirovnávat ekonomiku k živému organismu. A navíc si ještě myslí, že regulační mechanismus rovnováhy v přírodě, termodynamické zákony, platící bezpodmínečně a neodvolatelně, může nahradit nějakými koordinátory sítí a ekonomy, kteří umí naslouchat trhu a též neví, že měňavky způsobují člověku průjem a vůbec se nemění, jen vysouvají panožky, aby svou kořist pohltily.
10. 10. 2013 | 17:11

SuP napsal(a):

Kelt -
"....Ale produkovat výrobky s vysokou užitnou hodnotou?
Proboha proč?Kdo by si tím zatěžoval hlavu,že?...."

Kolik takových výrobků už jsi vyprodukoval a dal na trh, kde ti za ně utrhli obě ruce?
Ono se to kecá z okna rychlíku.
10. 10. 2013 | 17:33

franky napsal(a):

To, že ekonomická globalizace svojí neprovázaností na ostatní oblasti společenského systému narazila na bariéry ekonomického růstu je dnes všeobecně přijímaným faktem. Provázanost ekonomické, sociální a politické oblasti dřívějších národních států se rozpadly a projevily se vznikem patové situace možného dalšího rozvoje. Obnovení konzistentnosti vazeb v podmínkách nevratného procesu globalizace stále více ukazuje na nutnost zpětného posílení "národní" suverenity a provázání ekonomické, sociální a politické oblasti společenských systémů jednotlivých národních států. Posílení role státu v nových podmínkách však nutně předpokládá oddělení činností souvisejících s koordinací procesů rozvoje společnosti od operativních činností zajišťujících servis státu vůči vnitřním subjektům.V globálním prostředí musí stát řídit svůj rozvoj přenesením kompetencí na příslušné lokality, které budou schopny dynamizovat své specifické lokální zdroje rozvoje a specifické dovednosti obyvatelstva příslušné lokality. To mimo jiné umožní "odbrzdit" zablokovanou vnitřní společenskou kulturu. Vše uvedené však předpokládá zásadní přerozdělení kompetencí ve vertikální a horizontální úrovni státu a obsazení vrcholových míst odborníky na řízení. Je třeba zabránit tomu, aby ministr neschopný koordinovat příslušný segment rozvoje se vymlouval na svoji přetíženost operativou.
PS Tuto zemi ovládli "počítači peněz", kteří neumí počítat.
10. 10. 2013 | 17:38

Anellus napsal(a):

Že automontovny v ČR skončí okamžitě poté, co skončí dotace a daňové prázdniny pro jejich zahraniční vlastníky bylo každému jasné, ovšem kromě našich ekonomů. Dnes tato situace nabírá na obrátkách, pro info zmíněný roudnický J&C je také montovna (autosedačky). Problém ovšem naprosto nespočívá v plánování, spíše v jeho ignoraci. Hlavní problém spočívá v pro ČR naprosto zhoubné, úzce jednostranné politické a s ní svázané ekonomické orientaci na hrstku západních zemí EU, především na Německo. Po převratu jsme jim předali celý náš průmysl a finančnictví a to v podstatě za hubičky. To, co se odehrálo poté přišlo naposto zákonitě. Likvidace všech konkurenceschopných výrob a přesun montoven s nepatrnou přidanou hodnotou z mateřských zemí k nám, na dobu štědře rozdávaných daňových úlev a nízko placené pracovní síly. Souběžně jsme opustili rozumnou politiku potravinové bezpečnosti a otevřeli trh masovému dovozu obvykle nekvalitních potravin, jen z důvodu masochistické touhy rozbít si nejlepší evropské zemědělství protože bylo přece družstevní, tedy muselo být zničeno ať to stojí cokoliv. A stálo to dost, pokles zaměstnanosti v zemědělství a průmyslu překonal i ta nejhorší očekávání. Ekonomicky jsme v podstatě zkrachovali již hned v počátku 90-tých let, kdy jsme se obrátili demonstrativně zády k bývalým zemím RVHP a řadě rozvojových zemím (i arabských) a manifestačně opustili jejich trhy, kde se dlouhá řada našich výrobků, hlavně investičních celků dlouhodobě uplatňovala a mohla uplatňovat i nadále. Tohle všechno každý, kdo nemá trvalé ideologické klapky na očích ví. Cesta, jak zastavit ekonomický úpadek a jím vygenerovaný společenský marasmus existuje. Bude pro nás schůdná jen tehdy až se dokážeme rozloučit s představou, že zárukou naší existence je statut polokolonie EU a že naši "svobodu" hájíme přisluhováním sátnímu terorizmu trvale provozovanému USA a NATO, proti státům Východu a postsovětským zemím. Ty všechny bývaly našimi významnými obchodními partnery a politicky přátelské nebo alespoň neutrální. Je to tak, zahraniční obchod není nikdy "volný" vždy souvisí s politikou. A pokud někomu okopáváme 24 let kotníky, nelze očekávat, že se to na vzájemném obchodě neprojeví. Zatím víceméně jen verbální pokusy lehce pootočit hospodářské kormidlo východním směrem sice indikují, že sem tam někdo si již dovoluje zašilhat ven mimo ideologické klapky. To však k praktickému hospodářskému efektu nestačí, návrat na východní trhy je možný jen se zaujetím rozumnějších politických postojů, než jsou v současnosti povinné pro EU kolonii zvanou ČR.
10. 10. 2013 | 17:54

SuP napsal(a):

Anellus -
Ať je to jak je to, pravdu nemáte.
10. 10. 2013 | 17:58

Yosif K napsal(a):

Suma sumárum, budoucnost jest světlá:
1) u moci jsou již "ochránci plebejů" kteří zařídili rozhoz dalších extra 10-20 miliard pučených peněz mezi proletoše.
2) za 2 týdny vzhrají volvby upřimné socalisté a upřímníé komunisté, nastane zaltý věk "prorůstových opatření" desítky miliard pučených Kč budou mezi proletioše a na "riozvojové projektz" jenom lítat. Upřimní socalisté zařídí minimální mzdy dle švédského vzoru, tím se skokově zvýší disciplina a uvědomělost a poctivost českých proletošů dle švédského vzoru, boháči - paraziti budou progesivně zdaněni a vypukne ráj proletářů na zemi.

Něco podobného jako když Paroubek "zařídil a nařídil" růst 7% HDP za rok. Není nic snazšího, pučíte 7% HDP, rozhodíte je mezi chudý i nechudý lid, oni si něco koupí a 74% růst HDP je na světě.
Utrácením pučených peněz k nekonečné prosperitě. Čím víc tím líp. Zdroje tu jsou.
10. 10. 2013 | 18:01

Yosif K napsal(a):

Anellus napsal(a):
Hlavní problém spočívá v pro ČR naprosto zhoubné, úzce jednostranné politické a s ní svázané ekonomické orientaci na hrstku západních zemí EU, především na Německo.
KONEC CITATU.

Samozřejmě, orientace na německo je dle bolševiků zhoubná, dle nich by bylo lepší kdyby se v Jihalvě místo nejmodernějších vstřikovacích čerpadel Robert Bosch Diesel dělaly vstřikovací čerpadla do nákladaků ZIL a GAZ na technické úrovni roku 1956........ nebo rovnou karburátory do skvělých automobilů Moskvič a Záporožec.....
10. 10. 2013 | 18:11

Yosif K napsal(a):

Jo a ty arabské země, skvělí zákazníci, akorát že ty arabský země co mají hodně peněz berou všechno ze SRN a Japonska "top quality" a ty arabský země co mají holou prcinu tak jenom brali zboží a nikdy za nic nezaplatily a taky ani nidky nezaplatí - celý arabský jaro propuklo z hladu a z nedostatku bytů - celý arabský jaro propukolo z toho že růst obyvatel předčil růst počtu nafotvých studní, nebo to že v některých zemích téměř žádné naftové studny nejsou (Tunis, Egypt.....).
10. 10. 2013 | 18:16

Rumcajs napsal(a):

Anellus
Co kdybyste psal o necem, cemu rozumite ,existuje-li vubec neco takoveho.
10. 10. 2013 | 19:20

Yosif K napsal(a):

Dtto co arabské země se dá říct i o východních trzích. kdo má peníze, tak chce všechno z SRN nebo Japonska.

Kdo nemá peníze, tak si vezme české dodávky a případně nezaplatí - viz Sklostroj a další nedobytné pohledávky ČEB na zázračných východních trzích v rozsahu desítek miliard Kč.

Již za SSSR na sibiři šoféři mocí mermo chtěli jezdit s náíkladáky mercedes a Volvo a ježdění se socalistickou bratrskou Tatrovkou bylo bráno jako trest. I na sibiři přišli na to že je lacinější uválcovat silnici pro nákladáky mercedes, než jezdit s tatrovkami po neprůchodné silnici typu tankodrom a mořská nemoc.

Případy že by ruští komanči čekali na dodávky od českých komančů téměř neexistují. Dobrý český výrobky do Ruska expandují tak jak tak (svíčky BRISK atp) a horším výrobkům společné chlastačky a jebačky bývalých koamnčů až tak moc nepomohou.
10. 10. 2013 | 19:45

ironik napsal(a):

K Yosifovi, doufám že není placen z mých daní za ty bláboly, to by mě vážně nasralo, domnívám se že by měl být vděčen že se narodil za tolik opovrhovaném socíku, teď už by neměl šanci se ani narodit. ale je dobrý provokatér.
10. 10. 2013 | 21:09

Yosif K napsal(a):

Kelt napsal(a):
Ale produkovat výrobky s vysokou užitnou hodnotou?
Proboha proč?Kdo by si tím zatěžoval hlavu,že?
10. 10. 2013 | 15:47

Pane Kelt,
výrobky s ohromně vysokou přidanou hodnotou se vyráběli za socíku, kdy se do toho nemontovali zlí kapitalističtí paraziti.

Taková Škoda 120 Luxus se prodávala v SRN za cenu 40% Volkswagenu Polo a to ještě velká část z toho polkla kontrola a případná repase a slícování kastle u německého dealera.

Takže to byl pěkný případ výrobku s vysokou přidanou hodnotou, akorát že ani za tu cenu se ty autíčka v SRN nijak masově neprodávaly.

A tak to bylo s vysokou přidanou hodnotou u českého exportu se vším. Německá dřevěná židle stávala v SRN 120 DM, česká dřevěná židle stávala v SRN 20 DM.

Halt je vidět že na výrobu čehokoliv s vysokou přidanou hodnotou nejsou nutní kapitalisté, stačí na to nějaký takový bolševicko-socialistický fištron a vláda dělnických ředitelů a nebeská prosperita nekvalifikovaných solvináků jest natotata zaručena......
10. 10. 2013 | 21:58

milan napsal(a):

Když tu čtu nějaké ty příspěvky,je mi smutno a autorovi určitě taky.Není nám pomoci,příliš mnoho lidí nechápe.
11. 10. 2013 | 05:40

Anna napsal(a):

milan

Mně je smutno, že mi pan Witassek neodpověděl na mé otázky. Nechápu, proto jsem se zeptala.
Prosím, odpovíte tedy Vy?

Anna napsal(a):

Libor Witassek

Prosím Vás o odpovědi na otázky:
1. Jak si vysvětlujete, že v zemích Skandinávie se dle každoročně sestavovaného žebříčku „Prosperity Index“ žije nejlépe? Index totiž hodnotí nejenom ekonomickou vyspělost, ale taky kvalitu života občanů.
Přitom celkově 1. Norsko je v hodnocení Economy druhé a celkově 3. Švédsko je v Economy páté, celkově 12. USA jsou v Economy dvacáté.
http://www.prosperity.com/Ranking.aspx

2. Můžete na příkladu Detroitu doložit Vaše teorie?
http://www.ceskatelevize.cz/porady/10362035934-requiem-pro-detroit/

Předem Vám děkuji za odpovědi. Hezký den
10. 10. 2013 | 09:18
11. 10. 2013 | 06:46

Mungo napsal(a):

Jaký je rozdíl mezi plánovačem (byť notorickým) a koordinátorem sítí?
Koordinátorem sítí se zřejmě stane mezinárodní poradenská skupina, což je evidentně zájmem pana Witasseka.
K potřebě ekonomů: odmítám podřizování veškerého dění ekonomickým zájmům finanční oligarchie za podpory jimi placených poradců.
11. 10. 2013 | 09:09

von kulak napsal(a):

Sice má autor rozhodně ve většině názorů pravdu, ale realita je taková, že obyčejný lid, vychovaný 40 lety zkamenělé pečovatelské totality a vyslibovaný dalšími deseti roky hypersocialistických příslibů si přeje úplně něco jiného než ozdravení ekonomiky - přeje si její větší pokřivení a metastázování, protože dosud nepochopil.

A nepochopí, dokud nebude skutečně zle. Daleko húře než je dnes a kdoví jestli vůbec kdy pochopí, kdoví jestli nebude muset nejdříve část těch vychovaných a vyslibovaných vymřít, aby vlůbec mohl pochopit.
11. 10. 2013 | 09:31

Yosif K napsal(a):

Anna napsal(a):
Prosím Vás o odpovědi na otázky:
1. Jak si vysvětlujete, že v zemích Skandinávie se dle každoročně sestavovaného žebříčku „Prosperity Index“ žije nejlépe? Index totiž hodnotí nejenom ekonomickou vyspělost, ale taky kvalitu života občanů.
Přitom celkově 1. Norsko je v hodnocení Economy druhé a celkově 3. Švédsko je v Economy páté, celkově 12. USA jsou v Economy dvacáté.
http://www.prosperity.com/Ranking.aspx
2. Můžete na příkladu Detroitu doložit Vaše teorie?
http://www.ceskatelevize.cz/porady/10362035934-requiem-pro-detroit/
11. 10. 2013 | 06:46
Mílá paní Aničko, jste králvnička sosálistických snímků. Skandinávští proletoši jsou pracovití, superpoctiví a celou svou kulturou velmi solidární. Pokud jim závidíte vyšší míru přerozdělování a vyšší úrověn socální péče, tak
1) prostě si na ni vydělali, jsou PRACOVITĚJŠÍ, POCTIVĚJŠÍ A TECHNOLOGICKY VYSPĚLEJŠÍ než třeba imigranti z mexika, i uvnitř samotných USA maji rozdílnou živostní úroven imigranti z mexika, z hondurasu, ze švédska a z Koreje atd atd.

Pokud se cítíte uražená že nemáte socální komfort a životní úrověn švédska, JAK SI POTOM VYSVĚTLUJETE VY ŽE UVNITŘ SAMOTNÝCH USA MAJÍ RŮZNOU ŽIVOTNÍ ÚROVEN IMIGRANTI ZE ŠVÉDSKA A TŘEBA Z HONDURASU? Nebo cigáni romové z česka?

2) Co máte s tím Detrotiem? V USA každý ví že Detroit zničili odboráři kteří pro nekvalifikovaný solvináky vybojovali mzdy 55 USD na hodinu a mírně řečeno "nižší pracovní tempo". Fabriky pak de facto zbankrotovali.
Tam, kde se v USA vyplácí solvinácký mzdy 28 USD na hodinu místo 55 USD na hodinu tam automobilový průmysl properuje - na jihu USA.

Podívejte se na socální komfort skandinávských solvináků neskandinávského původu. Pravidelně vypalují vzorně udržovaná dělnická panelákocá sídlistátka uprostřed borových hájů - Goteborg, Stockholm Husby, Kobehaven, atd, PROČ? Proč kdzž dle vás mají nejvyšší míru socálních jistot na světě?

PROČ? všechnio je v kultuře a vzděšlání lidí. Proto to co je ted ve švédsku je například mezi rumunskými romy nebo českými proletoši jako vy momentálně neuskutečnitelná utopie. Podívejte se na sebe a probudte se. Jste nějaká Norka nebo Švédka nebo něco tak?

Napiště nám prosím, JSTE NORKA? jSOU LIDÉ OKOLO VÁS vás nebo Chomutově nebo Janově nebo kde jako Noři, Švédi a Dáni? Mají vzdělání, morálku a pracovitost Noři, Švédi a Dáni?

Napiště nám prosím, jak si vysvětlujete že švédští a dánští proletoši pravidelně vypalují a ničí paneláková sídlistě když mají dle statostzik nejvyšší kvalitu života na světě? Nejvyšší kvalitu života na světě zajištěnou bezpochyby socalistickým přerozdělováním?

nyslím že pokud se podíváte kriticvky na sebe a na lidi kolem sebe a srovnáte je se Skandinávci tak raději nebudete nic odpovídat, nevadí, ale zamyslete se......
11. 10. 2013 | 09:48

Yosif K napsal(a):

Takže paní Anno, USA to mají těžší protože je tam více lidí z střední ameriky nebo jako od Vás z Chomutova než švédů,
ZATÍMCO
ve švédsku je více švédů než lidí zE STŘEDNÍ AMERIKY nebo jako od Vás z Chomutova.

Takže vlivem těchto nepominutelných kulturních, morálních a pracovních rozdílů si skandinávie může dovolit solidárnější system než USA nebo česko, kde by při větší míře solidarity a neší míře kontroly proletošů lidi rozkradli už asi úplně všechno, co by procházelo státem, račte se podívat na socalisty Kotta, pancovou a Ratha jak umějí zacházet se státními penězy, to je bohužel v česku téměř všude, čím víc peněz rozděluje stát, tím více Rathové, Pancové a Kotti rozkradou, asi proto že to nejsou neúplatní švédští socalisté.
11. 10. 2013 | 09:58

Maruška napsal(a):

Možnost, jak zafinancovat nepodmíněný příjem a dosáhnout zotavení ekonomiky odspodu, tak jak se v tomto článku píše, je v zavedení nového finančního systému Volník zde: http://promena.biz/volnik.php Výborné na tomto novém finančním systému je to, že by mohl vyhovovat jak pravici (velmi nízké daně, malý stát, svobodné podnikání, minimální regulace), tak i levici (sociální zajištění všech obyvatel v podobě vyplácení nepodmíněného příjmu, …).
11. 10. 2013 | 10:20

Yosif K napsal(a):

Maruška napsal(a):
http://promena.biz/volnik.php Výborné na tomto novém finančním systému je to, že by mohl vyhovovat jak pravici (velmi nízké daně, malý stát, svobodné podnikání, minimální regulace), tak i levici (sociální zajištění všech obyvatel v podobě vyplácení nepodmíněného příjmu, …).
11. 10. 2013 | 10:20
System by byl administrativně jednoduchý, ale:
1) část lidí toto vůbec nepotřebuje.
2) část lidí která socální dávky velmi potřebuje by z nepodmíněného příjmu absolutně nevyžila (romská svobdoná matka se 6 dětmi, důchopdci atd.....)

UTOPIE, čirá utopie.....
11. 10. 2013 | 10:51

Anna napsal(a):

Yosif K

V každoročně sestavovaném žebříčku Prosperity Index je poměřováno několik hledisek:
http://www.prosperity.com/Ranking.aspx

Vám se moje dotazy zdají neadekvátní k obsahu tohoto blogu?
Četl jste ho vůbec?

Cituji:
Platí sdělení podnikatelů, například těch z automobilového průmyslu, že se bude propouštět a statisíce Evropanů přijde o práci, a to nejen v autoprůmyslu.

Nic se totiž nezměnilo, evropská ekonomika se nadále dusí a skomírá pod neustálými státními intervencemi a nesmyslnými dotacemi, které likvidují i ty poslední ostrůvky dýchavičné ekonomiky v Evropě.
(konec citace)

I Amerika má problémy - viz Detroit. A je v hodnocení i Economy v žebříčku Prosperity Index za řadou zemí z Evropy. Ráda bych se od pana Witasska dozvěděla, kde udělali soudruzi z USA chybu.
11. 10. 2013 | 11:27

gaia napsal(a):

autor napsal

Zcela chybí měření kvality vzdělávání na středních i vysokých školách. Dokud se školy i profesoři nezačnou financovat podle uplatnitelnosti absolventů na trhu a výši jejich příjmů po skončení studia, nic se nezmění

tak to nám tady už zas nějaký Mengele chce nálepkovat děcka, v 10 15 a 19 letech je postavit na rampu a dát cejch, tžřy jsi uplatnitelný a ty ne. A ostrakizovat učitele, kteří vychovávají budoucí pracovníky v kultuře, školství, zdravotnictví, zemědělství cejchem neschopnosti, neb v těchto oborech jsou platy žalostné.
Školy by pak mohly chrlit akorát právníky nebo doktory směřující do Německa, tam berou dost a je po nich poptávka.
11. 10. 2013 | 11:45

Realista napsal(a):

Hloupý zjednodušený černobílý neoliberalismus.
Ukažte mi na světě jedinou zemi, kde je profesor hodnocen podle toho, kolik vydělá jejich student. Pak jsou také určité rozdíly mezi obory, například teologie/zahraniční obchod. Pan Witassek se na všechno dívá jen přes prachy a přes business, a to je ten hlavní problém.
11. 10. 2013 | 12:20

Realista napsal(a):

Yosif K.:

Zkuste mi zanalyzovat, proč manažeři v USA vydělávali r. 1980 40-krát víc než dělníci a proč teď 400-krát víc. Jestli mi řeknete, že to je proto, že si to zasloužili, neubráním se smíchu. Uvědomujete si tu katastrofu, ke které toto všechno směřuje? Že v jeden moment se ta masa málo vydělávajících dá do pohybu a nic ji nezastaví? Už mnohokrát se do v dějinách stalo.
11. 10. 2013 | 12:25

gaia napsal(a):

pokusem o měření kvalty vzdělávání jsou výsledky státních maturit, nejprve necháme děcka 13 let leštit školní škamna za peníze daňových poplatníků a jejich rodičů a nakonec jich jen letos vyšlem do ulic skoro 10 000, kteří neuspěli v testu státních maturit,bez jakéhokoli dokladu, že něco studovali nebo vynakládali zbytečně čas a takoví jsou naprosto nezaměstnatelní, neb dnes i na roznášení pošty je požadován alespoň výuční list. Zárodky lumpenproletariátu, který nemá co ztratit, leda své okovy. A každý rok jich bude , dofám si tvrdit , přibývat nejméně stejné množství. A v cermatu se budou jen podivovat čím to, že nejhorší výsledky v matematice mají zdravotní školy a konzervatoře, skutečně odborníci, jejichž práce je na matematice teda určitě závislá.
11. 10. 2013 | 13:06

Yosif K napsal(a):

Realista napsal(a):
Yosif K.:

Zkuste mi zanalyzovat, proč manažeři v USA vydělávali r. 1980 40-krát víc než dělníci a proč teď 400-krát víc. Jestli mi řeknete, že to je proto, že si to zasloužili, neubráním se smíchu. Uvědomujete si tu katastrofu, ke které toto všechno směřuje? Že v jeden moment se ta masa málo vydělávajících dá do pohybu a nic ji nezastaví? Už mnohokrát se do v dějinách stalo.
11. 10. 2013 | 12:25

To co píšete že ředitel vydělává 400 krát více než dělník samozřejmě dobře nevypadá. Na druhé straně - bylo tomu reálně někdy jinak?
1) Roku 1980 bylo v USA velmi silně progresivní zdanění, je pravděpodobné že ředitelé brali JAKOBY MÉNĚ a to více dostávali na zaměstnaneckých benefitech (služební vily, služební tryskáče, výjezdní zadedání na Havaji atp). Po WW 2 byl reagan šéfem odborů - zdanění vyšších platů bylo 90% - teoreticky měli herci žít jako předák dělnasů na pásu, v praxi však se herci i tak topili v luxu - peníze k nim valily plným proudem jinou formou než přes plat.
2) Velká část platů top managerů - většinou okolo 90% - jsou akciové opce. Ty se přepočítávají do platů okamžitou hodnotou, i když nejsou realizované. V praxi pak mnohdy realizované nejsou - když jde cena akcií dolu.

Od bláznění s akciovými opcemi se částečně ustupuje. V česku je zajímavé že ředitel ČEZ MARTIN Roman byl dosazen socalisty, premiový řád včetně akciových opcí byl vypracován socalisty a Ropman za socalistů na nich vydělal půl miliardy Kč. Proč? Socalisti nalezli do dozorčí rady a podobné sumy vydělávali taky. Nikde přitom není v česku vidět vyhládlé proletoše že by pochodovali k Ropmanovým vilám a chtěli jej lynčovat, naiopak dokonce hlupáčci budou volit socalisty kteří hrabali jako hraboši společně s Romanem (a společně s Viktorem Koláčkem na samoprivatizaci MUS).

Vaše obavy že by se vzbouřily masy hladových proletošů jsou předčasné.
a) víceméně reálné rozdělení čistých požitků asi nikdy nebylo příliš jiné.
b) špatně se mají hlavně nekvalifikovaní pracující. Instalateři, tesaři, atd berou 30-50 USD na hodinu jen to hvízdne. 8-10 USD na hodinu berou lidi kteří umývají nádobí atp. Ti chudáci nikdy nebrali nějak moc, spíše velmi málo.
11. 10. 2013 | 13:56

Maruška napsal(a):

Yosif K napsal(a):
Maruška napsal(a):
http://promena.biz/volnik.php Výborné na tomto novém finančním systému je to, že by mohl vyhovovat jak pravici (velmi nízké daně, malý stát, svobodné podnikání, minimální regulace), tak i levici (sociální zajištění všech obyvatel v podobě vyplácení nepodmíněného příjmu, …).
11. 10. 2013 | 10:20
System by byl administrativně jednoduchý, ale:
1) část lidí toto vůbec nepotřebuje.
2) část lidí která socální dávky velmi potřebuje by z nepodmíněného příjmu absolutně nevyžila (romská svobdoná matka se 6 dětmi, důchopdci atd.....)

UTOPIE, čirá utopie.....
11. 10. 2013 | 10:51

Nejprve byste si systém musel řádně prostudovat. Víte kolik taková matka dnes má? Já netuším, ale se systémem Volník by dostávala 48 000 a to se mi nezdá na vyžití málo. Mnozí důchodci by si oproti dnešnímu systému jedině polepšili (s 15 - 18 000) a to nemluvím o tom, že v budoucnu důchody dnešního systému těžko porostou ..., spíše naopak. Rozhodně by neměl nikdo strádat tak, jak je to dnes. Finanční systém Volník rozhodně nepovažuji za utopii, a dokonce to vidím jako velmi reálné řešení, jak se dostat ze všech ekonomických průšvihů dnešní globální nafouknuté krize, která zdá se, se bude ještě nebezpečně prohlubovat. Proto čím dřív by byl Volník zaveden, tím lépe pro nás všechny!
11. 10. 2013 | 16:07

arbitr napsal(a):

Deklarace hlásají, že člověk má právo na život, ale vůbec se nezajímají, na jaký život.
Když chci něco užitečného a rozsáhlejšího vykonat, tak to nedělám jak mě zrovna napadne, ale předem si všechno rozvrhnu a naplánuji. Kapitalismus je chaotický, protože si nic neplánuje, žije ze dne na den a podle toho to vypadá.
Řeči, že se česká ekonomika odrazila ode dna a roste je mýtus a výmysl. To, jak je na tom také závisí i na ostatních ekonomikách a jak se zdá, ani jedna na tom není dobře. Velmi znepokojivé je, že všichni dluží všem, rostou státní dluhy a finančními a surovinovými prostředky ns plýtvá. To bylo předzvěstí velké hospodářské krize dvacátých let minulého století, vůbec bych se nedivil, kdyby se totéž opakovalo.
Populace si začíná kupovat delší žebříky, protože životní úroveň nezadržitelně roste a jen čekám,kdy se to všechno sesype.
Špatné zákony, pomalá a často neschopná justice, korupce, rozkrádání ve velkém, pod heslem co můžeš urvat urvi, co nemůžeš urvat druhým zku..i.
Podnikatelé jsou nepřiměřeně zvýhodňováni, pracující v podstatě nemají žádná práva, snad jediné právo držet hubu a krok.
Tak nějak jsem měl představu o kapitalismu, když Havel na Václavském lhal veřejně, že sociální jistoty a právo na práci budou zachovány. Jaký k němu měli vztah lidé jsem se přesvědčil v řadě knihkupectví, kde se jeho knihy prodávaly po koruně za kus, protože to bylo lacinější, než to poslat ke sešrotování.
Už je to moc dávno, před Únorem 1948 Národní socialisté proklamovali, že čím hůře tím líp, mnozí si to dnes myslí také.
Z toho, co bude, běhá mráz po zádech.
11. 10. 2013 | 19:21

Vladimír Werner napsal(a):

Ucházím se o veřejné zakázky malého rozsahu a rád budu soutěžit z konkurenci ale to nejde protože nejdříve musím soutěžit vyloženě bojovat z vedoucím ,správcem státního majetku aby vůbec mi o něčem řekl.

Ale dost naříkání .CO S TÍM UDĚLÁME CO to už takhle vážně dále nejde.
11. 10. 2013 | 21:16

fikus napsal(a):

to jako zde na diskuzi?
Tady nic, bude se čekat dokud nepřijde vůdce, který povede lidovou masu. Prostě dokud lidi nepřijdou na to, že žádná stran která se cpe do politiky nezastupuje jejich zájem, tečka
12. 10. 2013 | 16:40

Yosif K napsal(a):

Pane arbitr, špatně se má tak nejspodnějších příjmových 5%, ale sorry tak tomu bylo vždy, vždycky je 5% lidí kterí se mají nejnižší příjmy a ti se mají většinou spíše hůře než dobře, to je živiot. Všichni ostatní se mají lépe naž za socíku a to o dost.

Kam proboha patříte vy? Dle vašeho skuhrotu ráčíte patřit do 5% nejnižších příjmů? Ale tKOVBÍ LIDÉ BYLI, JSOU A BUDOU ZA VŠECH REŽIMŮ. I v SSSR byli bezdomovci, žebráci a lidi umrzající v zimě v parcích, jestli tedy mluvíte o tomhle.
12. 10. 2013 | 18:00

Augustin Bocek napsal(a):

Zhoubou Evropy jsou dotace ! Dotaci chtějí i ty části průmyslu, které je nepotřebovaly. Zemědělství díky MEŘO, bioetanolu a kukuřici na kWh, energetika díky FVE a VE, automobilový průmysl díkiy šrotovnému....
31. 10. 2013 | 09:35

hjboqpyr@jmkaumsc.com napsal(a):

Rarer still does not encourage casino a conservation of resources, as well., <a href="http://svenskacasinoonlinesource.eu/">casino bonusar</a>, [url="http://svenskacasinoonlinesource.eu/"]casino bonusar[/url], yiw,
26. 02. 2014 | 12:16

zhldcyeq@lcbdrxdo.com napsal(a):

Located in the fine., <a href="http://svenskacasinoonlinesource.eu/">casino bonus utan ins&#228;ttning</a>, [url="http://svenskacasinoonlinesource.eu/"]casino bonus utan ins&#228;ttning[/url], =-OOO, <a href="http://kluhartem.com/">casino free spins</a>, [url="http://kluhartem.com/"]casino free spins[/url], 8-))),
26. 02. 2014 | 12:32

zlfpnwjx@fhsexqzo.com napsal(a):

Team USA casino finally stumbles?, <a href="http://num1sverigeonlinecasino.eu/">online casino bonus</a>, [url="http://num1sverigeonlinecasino.eu/"]online casino bonus[/url], >:-PPP, <a href="http://bastasvenskakasino.eu/">casino online sverige</a>, [url="http://bastasvenskakasino.eu/"]casino online sverige[/url], 63488,
26. 02. 2014 | 13:22

eizhnsgk@rxunpwyq.com napsal(a):

More than 1, 000 jobs, which is capacity., <a href="http://bastasvenskakasino.eu/">casino bonusar</a>, [url="http://bastasvenskakasino.eu/"]casino bonusar[/url], vhsk,
26. 02. 2014 | 14:50

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy