Startujeme spirálu smrti

29. 02. 2012 | 11:37
Přečteno 4001 krát
Premiér Nečas připomínal kněžnu Libuši, když mluvil o svém vidění desítek miliard korun ušetřených v boji s korupcí. Ministr financí Kalousek na dotaz, zda je vidí také, v televizi nejdříve odpověděl „ehm…“ a pak připustil, že nevidí nic. A tohle nic, které ve skutečnosti ušetříme na boji s korupcí, je bohužel hluboká pravda. Proč? Protože novela zákona o veřejných zakázkách je pro boj s korupcí nedostatečná. Společnosti s anonymními akciemi se budou dále dostávat k veřejným zakázkám.

Pokud by kterákoliv vláda chtěla předstoupit před občany a sdělit jim, že o 5% sníží jejich reálné příjmy, aby ušetřila, tak by musela nejdřív předvést, že ty úspory provedla tam, kde krvácejí společné veřejné peníze.

Podívejte, jak draho nás přijde takový ministr školství Josef Dobeš. Svou neschopností prošustruje desítky miliard z evropských kohezních fondů. Kolik nás stojí ten personální rozvrat, který vyvolal na ministerstvu školství? A zachránit evropské peníze? To by se museli z vlády vyhodit nejméně tři další ministři. Cesta k úsporám vede přes zákon o státní službě, centrální nákupní místo, elektronické aukce, tak jak je dělá primátor Kajnar v Ostravě, řízení pracovního výkonu, jak je to dnes běžné ve špičkových firmách. Cestu k efektivní státní správě nedokázala tato vláda ani nastoupit. Všemi deseti jsem pro snížení provozních nákladů ministerstev.

S čím ale přichází ministr Kalousek pro příští rok, to je bezradnost a výsměch. Světe, div se, Česká republika bude startovat protipopulační politiku! Zrušíme porodné, zřejmě se nás tu rodí příliš mnoho, dětí by tu mělo být méně. Je sice otázka, kdo bude zítra vydělávat na daně, ale pan Kalousek se zřejmě rozhodl se vším skoncovat. Startujeme spirálu smrti.

Takhle to dál nejde. Vláda by si měla nejdřív nalít čistého vína. Strategie pravicových vlád založená na škrtech a destrukci příjmových daní selhala. Snížení daní nepřineslo ve srovnání s okolními ekonomikami ani kousínek růstu. Strategie, která měla rozběhnout ekonomiku snížením daní pro ty nejbohatší, pouze přenesla váhu krize na střední třídu a chudší vrstvy. Znovu se prokázala základní poučka, že výdajový multiplikátor je efektivnější než daňový. Peníze, které utratí veřejný sektor, jsou využity jako celek, zatímco daňová rezerva končí v úsporách, v rezervách a v zahraničí. Stále se nám vrací, jak Topolánek v roce 2007 podsekl svým daňovým balíčkem příjmy a těch asi 80 miliard nám stále chybí. Daňová kvóta se nesmyslně snížila z 36 na 33%, a to je v úhrnu pěkná sumička. Někde je v ekonomice posledních let zásadní chyba. Naši sousedé, ze styku s nimiž ekonomicky žijeme, si vedou podstatně lépe. Podívejte, jak rostlo Německo v minulém roce! Jak i uprostřed krize roste Polsko nebo Slovensko. Proč se my potácíme v recesi?

Vláda by měla přijít s pozitivním programem, opravdovou hospodářskou strategií, jak tuto situaci změnit. Nicméně jak s tím vláda může přijít, když v ní není nikdo, kdo by takovou hospodářskou strategii připravil? Nikdo, kdo by se v téhle potácející se ekonomice rozhodl udělat pořádek.

Začátkem jakékoliv solidní koncepce by dnes musela být skutečná podpora vysokému školství, vědě a výzkumu. Už dávno jsme si měli všimnout, jak skvěle mají v řadě západních zemí propojené školství s výzkumem. O těchto věcech ale představitelé vlády pouze mlátí prázdnou slámu. Premiér Nečas klidně prohlásí, že vysoké školství má jeho plnou podporu, jenže vysoké školy ví, že v tomto roce musí ušetřit jednu a půl miliardy a v roce příštím dokonce čtyři. Partnerem pro jednání s vládou je jim dnes už famózní postava z béčkového hororu - Josef Dobeš. Výsledkem je právě probíhající Týden neklidu a studenti v ulicích.

Takže místo hospodářské strategie, jak z krize, předkládá ministerstvo financí program, jak ty peníze vytlučeme z důchodců a rodin s dětmi.

Když už nemůže vláda přijít s ničím pozitivním, tak kdyby alespoň neškodila. Kdyby alespoň respektovala základní pravidlo, že v recesi nesmí podrývat kupní sílu obyvatelstva – nesmí podlamovat poptávku. Program vlády je utahovat opasky, až k úplnému udušení ekonomiky. Přitom nejde samozřejmě o nějakou abstraktní ekonomiku, jde o lidi, kteří v ní žijí. Jestliže při plánovaném zvyšování DPH u potravin dojde ke zvýšení celkové inflace zhruba o 10% v nejbližších třech letech a zároveň se sníží reálné důchody o pět procent, tak to především ty starší důchodce s nižšími důchody postihne ničivě. Dělat politiku, kdy náklady hodím na ty nejslabší, je nemorální. Zároveň je to, co navrhuje vláda, zase útok na střední třídu. A na té, jak říkal už Aristoteles, závisí demokratické poměry. Špatná ekonomická politika pravicových vlád, Topolánkových i Nečasových, vede k rozpouštění demokratických principů, mizení pocitu spravedlnosti a elementární soudržnosti. To je také cesta do pekel.

Proto navrhujeme hlasovat o nedůvěře této vládě.


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

PepaS napsal(a):

kecy ,kecy ,kecy což přihodit konkrétní návrhy Vy chytráku
29. 02. 2012 | 11:47

Jaroslav Nový napsal(a):

"Startujeme spirálu smrti"
Ste regulérní blázen. Navíc nebezpečný svýmu okolí. To už není nesoudnost, hysterie. Ale obyčejný šílenství.
29. 02. 2012 | 11:55

Ives napsal(a):

Pepo,Pepo. Asi jste produkt moderního školství, neumíte se orientovat v textu a nedokážete přečtený text interpretovat,proto váš příspěvek. Vás neučili co má obsahovat kritika? Jinak autor, přestože není můj favorit, jasně a stručně vystihl problém. V souvislosti s obecně známými nešvary a kauzami není co řešit. Je mi velmi líto, že pravice v současné době dělá levici volební kampaň zadarmo. Vzhledem ke studentům v ulicích to už s dědkem, bábou a ukrytou občankou při volbách asi neklapne:-)))
29. 02. 2012 | 12:02

Analytik napsal(a):

Kalousek zapomněl na jeden důležitý krok. Zvýšit pohřebné. Staří lidé by rychleji umírali a tím by se snížily výdaje na důchody do té míry, že důchodový fond by se mohl zase využít na snížení státního dluhu.
Divím se, že takový zkušený finančník na to mohl zapomenout!
29. 02. 2012 | 12:04

schaba napsal(a):

Přiznejme si pravdu,tento národ a stát vedou zločinci.
29. 02. 2012 | 12:06

Ives napsal(a):

Pane Nový, v čem je autor šílený? Rád si přečtu vaše mínění. Co napsal špatného? Že se náklady špatného hospodaření přesouvají na střední vrstvy a na důchodce? Že to zřejmě povede k podseknutí spotřeby? Že současní ministři nedokáží čerpat fondy EU? Jak jsem včera slyšel, stejně nedojde k plánovanému výběru daní a DPH. V souvislosti s velmi pikantním zákonem o ekologii (odpuštění daní velkým znečisťovatelům a zdanění malých)je tu jasný trend celou tuto zátěž přenést na obyvatelstvo. A schodek poroste...
29. 02. 2012 | 12:09

norma napsal(a):

Analytik
zvýšit pohřebné,a ono existuje? Pokud mně paměť nemýlí, tak pohřebné bylo zrušeno už dávno.
29. 02. 2012 | 12:10

prak napsal(a):

Blog pana Zaorálka vystihuje naprosto přesně současnou situaci trojkoaličního
(ne)vládnutí.Tento stav žene voliče do náručí ČSSD a KSČM. Bohužel, nebo bohudík? To ať si každý soudný člověk přebere.
29. 02. 2012 | 12:18

bak napsal(a):

Na mnoho věcí jste zapoměl, jen tak namátkou:

-nespravedlivě rozložené daně mezi bohaté, OSVČ a zaměstnanci,

-zdanění hazardu,

-majetková přiznání (neprokázaný majetek zdanit 100% daní),

-akcie na doručitele,

-změnit zákony tak, aby bylo možné v krátké době se zbavit justiční mafie,

-změnit zákonem financování politických stran, aby zde nedocházelo k té nejhrubší korupci,

-zrušit všechny tzv. reformní zákony (prověřit skutečné vlastnicví církve, nebo tento majetek znárodnit, tak jak to udělal Masaryk, vrátit zákoník práce a zdravotní reformu do civilizovaného světa),

atd.

ČSSD by měla voličům dnes říci, co skutečně po volbách udělá.

Doufám, že ve Vaší straně se nezrodí nový Špidla a nespojíte se opět s pravicí. Naopak bych uvítal, kdyby jste před volbami utvořili koalici s panem paroubkem a Zemanem. Ale to už je Vaše dílo.
29. 02. 2012 | 12:19

Jaroslav Nový napsal(a):

Pane Ivesi, když se někdo pokouší vybičovat emoce titulkem "Startujeme spirálu smrti", nemůžu brát vážně nic z toho, co napsal (i kdyby v textu byly i zajímavý myšlenky, jsou tam). Takový člověk podle mně už nejen ztratil soudnost a propadá hysterii (tedy pokud to není vypočítavý gauner, z čehož nechci autora podezírat), ale pohybuje se na pokraji duševní nemoci (paranoidní představy, megalomanství, snížená schopnost vnímání reality, co já vím...). A není pro mne důležité, jestli takto vystupuje komunista či pravicový extremista (tam bych to spíš čekal) nebo politik či sympatizant ČSSD, ODS, TOP 09. Nebo bezpartijní.
29. 02. 2012 | 12:20

Puck napsal(a):

Pro Jaroslav Nový :
Vždy připraven !
Ještě fous a máte zlato !
:-)
29. 02. 2012 | 12:24

Hajník napsal(a):

Náš prezident Klaus se v dopise rezignujícímu prezidentovi Wulffovi podivuje nad jeho jednáním ( http://aktualne.centrum.cz/domaci/politika/clanek.phtml?id=735204 ). Klaus jeho rezignaci nerozumí, protože náš absurdistán není Německo. Tak aspoň víme, že náš Tuneldědek nerozumí světu morálky - to jest totiž pod jeho rozlišovací schonosti (stejně jako špinavé peníze).
29. 02. 2012 | 12:25

bella ciao napsal(a):

Každým okamžikem čekám, že ministr Heger konečně přijde s návrhem legalizování euthanasie na návrh příbuzných.

Obyvatelstvo nad padesát by, v této podle zadání světové plutokracie vytvářené robotárně, mělo být k volnému odstřelu.

Až s tímto programem trojkolka v příštích volbách získá absolutní podporu Zelenků, Issových a Mádlů, bude možno věkovou hranici postupně snižovat.

Už vidím Nobelovu cenu za ekonomii pro Nečase, Kalouska a Hegera. Drábek pak dostane taky jednu, za fyziku. Za svůj přínos v oboru počítačů.
29. 02. 2012 | 12:29

Kryštof napsal(a):

"A jaký to roztomilý lumpík s naducanými tvářičkami " ten soudruh Zaorálek , "Hybatel" z ostravského gymnasia , jak se nedávno sám označil v jednom ze zdejších extempore .
Kromě setrvalého žvanění jsem od něj nikdy a v ničem nezaregistroval cokoliv konkretního a podloženého reálnými řešeními . JUDr Zaorálek .....
Když už si v paralele zvolil ten Zaorálek mytologickou kněžnu Libuši , že ji připomínal Nečas , tak právě sám Zaorálek oduševnělou kvalitou svých projevů nejspíš ze všeho připomíná Haškova Pepka Vyskoč - obecního informátora stržm Flanderky z Putimi .
"Méééé , hop....!"
29. 02. 2012 | 12:30

Analytik napsal(a):

Norma 12:10

Máte napůl pravdu. Pohřebné zůstalo, ale jen pro ty nejméně frekventované případy - nárok je jen při pohřbu nezaopatřeného dítěte Pro ostatní bylo podle Vás zrušeno, podle mne sníženo na nulu.
Proto se důchodci dožívají tak vysokého věku. Nemají totiž na pohřeb, tak ze státní kasy odčerpávají miliardy svými důchody a tyto miliardy pak scházejí našim tunelářům. A chudák Kalousek je musí shánět.
Kdyby finančně podpořil vyšší úmrtnost důchodců, měl by po starostech.
29. 02. 2012 | 12:31

Milouš napsal(a):

Nečas vám připomíná Libuši? Co máte proti Libuši? Trocha úcty k národní mytologii by neškodila ...
29. 02. 2012 | 12:33

Stařeček napsal(a):

Bohatí a privilegovaní kradou víc.
„Tato teorie by mohla vysvětlit původ bankovní krize, sebevědomí a bohatí bankéři se totiž bez skrupulí snáze pouštějí do bezostyšného chování,“ míní doktor Paul Piff z University of California v Berkeley, jenž provedl řadu výzkumů, průzkumů a experimentálních testů.
Výsledky všech hovořily jasně. Bohatí a společensky privilegovaní lidé jsou většími lumpy a mizery, využívajícími šanci podvádět ve svůj osobní prospěch. Tito lidé jsou také mnohem více zaměřeni na své já, jsou tedy obecně mnohem sobečtější.
„Lidé z bohatšího a vlivnějšího prostředí jsou obecně nenasytnější, častěji lžou při vyjednávání a častěji podvádějí. Být ve vyšší sociální třídě – buď po narození původem či později dosažením vlastním úsilím – má zcela zřejmý vztah s neetickým chováním a rozhodováním,“ tvrdí doktor Piff v závěru své studie.
Podle něj se tak jen potvrzují učení Aristotelova, Platónova či Ježíšova, že „chamtivost a nenasytnost jsou kořeny neetického chování“.
29. 02. 2012 | 12:36

stbf. Flanderka napsal(a):

Mééé... Hop!
A ja furt koho mi ten Kryštof pšipomina. Košeny, Šélesny, Ólofěny, Nein. Je to tenchle Seppl Fyskotsch.
29. 02. 2012 | 12:39

the man with the sign napsal(a):

Stařeček

„Lidé z bohatšího a vlivnějšího prostředí jsou obecně nenasytnější, častěji lžou při vyjednávání a častěji podvádějí. Být ve vyšší sociální třídě – buď po narození původem či později dosažením vlastním úsilím – má zcela zřejmý vztah s neetickým chováním a rozhodováním,“

Potěšilo mě, že také čtete NYT.
29. 02. 2012 | 12:42

Sid napsal(a):

Souhlasím, pravicová vláda je nesvéprávná a je třeba se jí okamžitě zbavit než bude pozdě - Hitlera a Stalina taktéž nechali u moci, a co z toho vzniklo, dobře víme. Zločinci typu Kalouska, Kuby, Nečase, Drábka, Bendy atd. patří za katr!!
29. 02. 2012 | 12:44

TNT napsal(a):

pane Jaroslave Nový - kvůli takovým lidem jako jste vy, to zde v ČR vypadá tak, jak to vypadáa - u moci zloději, samá korupce, okrádání střední třídy a důchodců - vám tohle zatuchlé bahníčko jistě vyhovuje, hlavně klid na práci (na zlodějny)...nedivte se, že mladým již dochází trpělivost, když jste tu "demogracii" dotáhli do obludných rozměrů - vaše obhajoba vládnoucího režimu mi připomíná svazáky před listopadem 89
29. 02. 2012 | 12:47

český maloměšťák napsal(a):

Kajnar to dělá tak, že nakupuje zbytné věci.
V případě Řebíčka se tak vyvede formou korupce jen rozdíl mezi fair cenou a cenou navýšenou o provize a korupční zisky.
V případě kdy jde o zcela zbytečný projekt se tak vyvede celá cena plus cena obětované příležitosti /takové, která by skutečně přinesla zisky obci/.
Z tohoto úhlu pohledu je Řebíček starý dobrý poctivec. Protože po dálnicích se jezdí.

http://www.estav.cz/zpravy/new/ostrava-hrusov-prumyslova-zona-zaplavy-vykup-pozemku.html

"....Město počítá se získáním dotace 1,5 miliardy Kč, kterou mu přislíbila komise ministerstva průmyslu a obchodu. Zbývajících 500 milionů korun ale zatím v městském rozpočtu není. "Lze je získat například prodejem pozemků," naznačil primátor.

Obnovou bývalé obytné části v obvodu Slezská Ostrava se město zabývá už od ničivých povodní. Od roku 2001 ji postupně vylidňuje vykupováním pozemků, za něž zaplatilo již 65 milionů Kč. V současné době město vlastní 51 procent území. Druhým největším vlastníkem je realitní skupina RPG Real Estate. Patří jí 21 procent území, o odkoupení pozemků oba vlastníci jednají. Město chce také odkoupit zbývající část území od soukromých vlastníků, využít může i vyvlastnění...."

Pozn. : V Ostravě jsou stovky volných, dlouhodobě neobsazených nebytových prostor. RPG je součástí Bakalova impéria. Na radnici v ostravě vládne socodesácká kumpačka již řadu let - díky hlouposti místních voličů asi povládne ještě dlouho.

Také byste se mohl zmínit o tom, kdo outsourcuje např. elektronické aukce a za kolik.

Žvatlala patlala....

Kajnar je údajně stínovým ministrem.
Čeho ?
Propagandy ?
---------------------------------------------------------------
http://en.wikipedia.org/wiki/Fresh_Kills_Landfill

Mno - co ale chcete po radnici/Ostrava/, která tvrdí ústy svých architektů, že město je určeno k zástavbě a za zelení si mají lidi zajet na hory.
Kajnar sám pak bydlí v Beskydech.

Naberte si tam další takové, Zaorálku, naberte. Hlouposti není nikdy dosti.

Zlatý Řebíček.
29. 02. 2012 | 12:52

Sid napsal(a):

Stařeček: Tak to už říkal Honoré de Balzac - za každým majetkem se skrývá zločin - jak myslíte, že lidé na počátku věků k majetku přišli? No přeci loupeží, první, kdo ohradil kus pole a vydával ho za své! (přitom pole vytvořila přírody či snad Bůh? před kterým si jsou všichni rovni) byl první zloděj. Šlechtické rody vznikly tak, že lupiči plenili, rabovali a zabírali území když táhli Evropou (Stěhování národů) z družin bojovníků se vyklubala šlechta tím, že zabraný (ukradený) majetek legitimizovala za pomoci církve a dohodli se na podílu na moci......tenkrát v počátku to aspoň mělo co do činění s umem, prostě ten silnější a schopnější vyhrál, pak se začalo dědit a kapitál rostl ne umem osob, pracovní schopnosti lidí, ale sám od sebe útlakem a "věčnými" privilegii (od dob prvních legitimizovaných krádeží). Proto např. Sergio Leone v Tenkrát na Západě skvěle vykreslil degeneraci kapitalismu tím Bechtěrevem postiženým kapitalistou, který se ani nemůže pohnout
29. 02. 2012 | 12:54

Kryštof napsal(a):

Na celkovém marasmu morálním i hospodářském zdejší pidizemičky se ručkou nerozdílnou a bratrstvím ve zbrani podíleli činorodě soudruzi všech barev .
V zemičce , jejíž domorodé obyvatelstvo je do té míry inteligentní , že mu vyhovovaly a vyhovují - viz volby posl. dvaceti let - bolševické relikty / včetně Klause / je ovšem nepochopitelné , proč ono domorodé obyvatelstvo projevuje nelibost a hnus nad "JEHO VLASTNÍ VOLBOU" .
Tedy nad sebou samým .
Vcelku oprávněně tak je znechuceno svou vlastní imbecilitou .
Ve zdejší "státní" české realitě obecního žebráka , který si zašantročil vlastní / ev. erární / dřevěnou nohu , aby měl na kořalu , lze ovšem velmi obtížně vlastenecky a radostně prozpěvovati "Kupředu , levá..." , ačkoliv i to se zde za barvičky a Spojenectví s Marťany dělo a děje .
V Česku i nemožné bylo a je možné .....
29. 02. 2012 | 12:56

český maloměšťák napsal(a):

Zaorálku - zkusím to jednodušeji, vy starý harcovníku v boji s Bakalou.

Ty pozemky, co Bakala v Hrušově vlstní, jsou momentálně bezcené, Zaorálku....

Kapito ?

V čem se od nich lišíte ?
Ničím. Podle mě jen závidíte momentální liz.
29. 02. 2012 | 12:56

norma napsal(a):

Analytik,
moje i Vaše verze vychází finančně nastejno a proto ať ve vyšším věku držím se života zuby, nehty, protože jsem ještě nenašetřila těch 35 tisíc na pohřeb. Jsem zřejmě nezodpovědný socan nebo socka, jak je komu libo. Pokud dopadneme jako Řecko bude v tom i velký kus mé viny. Už si sypu popel na hlavu.
29. 02. 2012 | 12:58

Kuchař napsal(a):

Škrtat se musí, protože socani všechno rozkradli a prožrali. Kdejakej blb ve státní správě má poradce, s mírama 90/60/90 a 20 křížkama na hrbu - a to něco stojí.
29. 02. 2012 | 13:11

Puck napsal(a):

Také jsem si myslel, že aspoň justice je v pomyslném bodu zlomu.

Není to tak, Pospíšila nebude chvilku vidět a situace na Státním zastupitelství se v klidu urovná. Sdělení naší veřejnoprávní je toto :
" Rampula se dohodl se Zemanem na pravidelných měsíčních schůzkách, aby nedocházelo mezi státními zástupci ke zbytečným konfliktům. Na veřejnost to nepůsobí dobrým dojmem. " A dále ?
Nastupuje osvědčená taktika, zvaná uspávací. Navenek problém neexistuje, politici mlčí, media mlčí, pozornost se odvádí jinak, naštěstí jsou tu studenti.
V zákulisí se, ovšem, intenzivně pracuje na tom, jak zahrát celou věc do autu.

Nu, bod zlomu se nekoná, musíme si počkat. ( také promlčecí lhůty ještě neuplanuly )

Říkáme-li, že máme co do činění s neschopnou vládou, mýlíme se. Tato vláda a vládnoucí strany mají strategii moci na dobré úrovni.
29. 02. 2012 | 13:17

Míval napsal(a):

Kuchař: pokud se podíváte na čísla jednotlivých zadlužení, pak máte pravdu v tom, že za vlád socialistů dluhy dost narostly. Pokud jste ovšem schopen také přemýšlet o souvislostech, pak možná i Vy příjdete na to, že velká část onoho zadlužení byla způsobena hospodářskými úspěchy mistra Klause a jeho akolytů z ODS, kteréžto úspěchy musely soc.dem.vlády zaplatit.
Ne, že by se za jejich vlád nekradlo. Ale ve srovnání s Topolánkem a Nečasem to bylo, jako když dítě obrátí svou pokladničku a snaží se z ní tajně něco vytřepat versus ozbrojená bankovní loupež.
29. 02. 2012 | 13:32

TNT napsal(a):

Kryštof: naprostý souhlas, lidé, kteří nadávají na politiky - tak nadávají sami na sebe, protože je sami volí. Politici se zčistajasna neobjevili, nezačali krást náhodou - reprezentují své voliče, jsou ti nejlepší z nás - koukáte se na své vlastní zrcadlo - tak se nekritizujte, že vidíte křivou hubu.......viz. příklad ze západních Čech - babička v důchodu, která má stěží na nájem a základní potraviny, volila TOP 09, protože chtěla zakroužkovat milého, hodného primáře jisté nemocnice, který jí mockrát pomohl - je to ten nejlepší z nás, takže si zaslouží být zvolen, řekla si - ten samý primář hlasoval pro zvýšení DPH (které prodejci samozřejmě využili k tomu, aby zdražili o desítky procent) - ten samý hodný a milý primář tedy babičku okradl o její úspory, naštěstí ona babička skončila v charitním domě a mohla tedy přestat platit nájem a má polévku zadarmo.....ano, i takhle jistí lidé volí:))) ti samí pak nadávají na politiky, když si za svoji neschopnost a nivitu můžou sami
29. 02. 2012 | 13:41

El Comandante napsal(a):

Článek autora by se měl jmenovat : Startujeme multiplikační výdajovou spirálu smrti.
Jedna utracená koruna zvýší HDP rovněž o jednu korunu. Věnujete se pomíjivým efektům. "Peníze, které utratí veřejný sektor, jsou využity jako celek, zatímco daňová rezerva končí v úsporách, v rezervách a v zahraničí." Takže čím více si půjčíme peněz a utratí je veřejný sektor tím větší budeme mít HDP ? Je samozřejmě lepší ukazovat na Topolánky Dobeše atd..... ale co vymyslíte Vy za ČSSD ? Kdy kdo začne platit naše státni dluhy ? Když poroste naše ekonomika 30 let a více o 5% tak je možná zaplatíme ale všichni vědí že neporoste tak nás tady neblufujte se státními výdaji školstvím a dotacemi z EU. Vy podporujete socialismus ve státní správě podporujete přezaměstnanost státní správy. Zvětšené HDP o státní výdaje pomůže akorát politkům - zase Vás možná někdo zvolí abyste mohl utrácet. Nedůvěra vládě ? Čirý mechanický populismus.
29. 02. 2012 | 13:58

TNT napsal(a):

El Commandante: Kdo má zaplatit dluhy? Přeci ti, kdo je způsobili, politici, bankéři, kapitalisté, majitelé firem danících v zahraničí - prostě stejně jako to udělali na Islandu - inspirujme se od nich - jejich sociálně demokratická vláda s podporou lidí tam pomocí referend napravuje pravicový bordel a Island zase ekonomicky roste - ti, kdo problém způsobili prostě šli sedět a díky zpřísněným majetkovým přiznáním ze svých majetku splácí státní dluh
29. 02. 2012 | 14:13

Kryštof napsal(a):

" A já si střádám do prasátka , až tam bude padesátka celá ....!"
"Něco zaplatíme , něco zapřem .....!"
"Co jste hasiči , co jste dělali ....?!"
" A já sám , vždycky sám .....!"
"Já bych chtěl mít tvé foto .....!"
/ K tomu dlužno poznamenat , že Zaorálek sem nacpal své foto a já ho nechci , ale co kdyby ..../
"My jsme ta mládež nová , mládež Gottwaldova !"
"Mládí vede Brno !"
"Kde domov můj .....!"
"Ty můj kvítku medový , to se nikdo nedoví ....!"
/ Za zdejších poměrů text velmi aktuální ./
"Raketou na Mars ....!"
/ V souvislosti s Paroubkovým spojenectvím s Marťany a s cikány rovněž stále aktuání téma ./
"A za císaře pána a jého ródinu ....!"
/ V Česku populární za všech režimů . /
"Zavřete oči , milostivá , odcházím ...."
/ Už aby to , Zaorálku , bylo ! /
"Už se nevrátí , pohádka mládí ...."
/ Balada "ekonoma" Roko Paroubka o RaJ Smíchov a StB /
"Zuzanóóó , jenom jednu větu ...."
/ Dumka Jiřího Paroubka o jeho první "charitativně" rozvodem nabytý majetek vedoucí manželce /
Moudrý lid této země vždy myslel na všechny eventuality .
Ano . Co Čech , to muzikant. Vždycky za všechno mohl dirigent a vůbec ne orchestr .
Takže takoví hráči na himmelherrgottfagot jako ten Zaorálek např. jsou zřejmě z jiné galaxie .
29. 02. 2012 | 14:14

dedek napsal(a):

Jaroslav Nový napsal(a):
Pane Ivesi, když se někdo pokouší vybičovat emoce titulkem "Startujeme spirálu smrti", nemůžu brát vážně nic z toho, co napsal (i kdyby v textu byly i zajímavý myšlenky, jsou tam). Takový člověk podle mně už nejen ztratil soudnost a propadá hysterii (tedy pokud to není vypočítavý gauner, z čehož nechci autora podezírat), ale pohybuje se na pokraji duševní nemoci (paranoidní představy, megalomanství, snížená schopnost vnímání reality, co já vím...). A není pro mne důležité, jestli takto vystupuje komunista či pravicový extremista (tam bych to spíš čekal) nebo politik či sympatizant ČSSD, ODS, TOP 09. Nebo bezpartijní.

Nevím, kdo z vás dvou ztratil soudnost. Myslím, že Zaorálek to nebude. A to, že to budou rány smrtelné, tomu věřte. Nejen pro lidi jako takové ale i podnikatelé půjdou ke dnu a to se to potom roztočí!!! Ale pak nebude vůbec snadné spirálu zastavit. Bez pracovních míst a bez průmyslu to nepůjde. Pročpak jseme asi tam kde jsme? nechali jsme si všechno zničit a rozprodat, není kde brát tedy jen z lidí a ti už pomalu nemají z čeho dávat.
29. 02. 2012 | 14:14

Koleda napsal(a):

Soudruh Zaorálek opět nezklamal! Zase oheň a síra na vládu (mimochodem sice za moc nestojí, ale alespoň se naží něco dělat), ale jak si představuje jednotlivé kroky ČSSD - o tom ani slovo. Co se kvality a morálky týče, nemají si ODS, TOP09, VV, ČSSD a KSČM co vyčítat. A k TNT a jeho příkladu s panem primářem - stejně je tomu i u voličů ČSSD . Také jsou tam páni doktoři, etc. Prostě napříč politickým spektrem - v drtivé většině nýmandi, kteří přišli do politiky proto, že se nemohli uživit jinak (B. Sobotkou počínaje a lžidoktorem práv M.Bendou konče). Podle toho to také u nás vypadá, že?
29. 02. 2012 | 14:24

Kryštof napsal(a):

Re - "dedek"
Myslím , že se mýlíte .
Přečtěte si prac. inseráty a osvěžte svého ducha poznáním netušeného :
"Mladý tvůrčí pracovní kolektiv ....."
Taková země plná géniů jako to Česko , to není k vidění .
Važte si toho , že máte tak všestranně skvělé spoluobčany .
"Zabij bábu , dědka ....!"
Jste darebným škarohlídem .
Ojojoj , bývali Čechové švarní jonáci , medovinou se ožírající , takže to zdejší počínání je vlivem genové alkoholické degrese .
29. 02. 2012 | 14:29

Yosif K napsal(a):

Zaoralek napsal:
Cesta k úsporám vede přes zákon o státní službě, centrální nákupní místo, elektronické aukce, tak jak je dělá primátor Kajnar v Ostravě, řízení pracovního výkonu, jak je to dnes běžné ve špičkových firmách.

To je fain pane Zaoralek - a koho kritizujete za to, ze to neni jeste zavedeno? Jenom pravicove fanatiky?
Nevladla nahodou v CR okolo deseti let CSSD? proc to vsechno nezavedla CSSD?
Aha - tuhle psali o narozkach vrchniho reditele RSD a clena CSSD Michala Haly.... Kdyby se to vsechno udalo tak jak pisete tak by asi Michalu Halovi tezko prispeli stavebni firmy na narozky 800 tisic KC......
Pratele proletaru a bojovnici proti korupci - Michal Hala, Mladek, Jansta, Palas, Hojdar, poskok CEZu Urban, Zgarba, Intos (iternet do skol...), Kraus, Paroubek s falesnym bestsellerem.........

Avanti Popolo!!!!

Skuhrat ze jednoprocentni rozdil v rustu GDP proti SRN je "spirala smrti" je vrchol demagogie......
Hlavne ze recko nebylo ve spriale smrti - Recko bylo totiz rekordmanem v Rustu GDP v Evrope, V DOBE KDYZ SE MOHLO ZADLUZOVAT!!!!!! Socansky recept na prosperitu - zadluz se, povyrsoti, a pak zkrachuj. Proc bychom si nepucovali, kdyz nam hlupaci davaji.......
Motorem rozvoje jsou inovace - nikoliv rozhazovani socialnich davek mezi proletare..... pokud dane vystvou schopne podnikatele ven, je po inovacich, je po rustu. Zaoralkovi Inovace nic nerikaji - pro nej je prace jenom nekde kopat kanaly nebo neco tocit na soustruhu. Socialista.....
Avanti Popolo!!!!
29. 02. 2012 | 14:30

PepaS napsal(a):

Ives: Nejsem produkt moderního školství, v textu se orientuji slušně a jsem ochoten s ním i souhlasit . Bohužel plkat umí každý , ale chybí mi akce.Navíc pan Zaorálek patří mezi tvůrce současného marasmu , protože se pohybuje v politice od roku 1990 a přežil v ČSSD všechny názorové kotrmelce , tak asi bude směřovat tam věje vítr. Navíc ČSSD má tavýchto lidí více Škromach .../. Vždy jenom kecy a odpovědnost žádná. Schození trapné Topol vlády bez dalších návazných kroků. Leknutí se vlastní odvahy , nelpění na okamžitých volbách a následná prohra ve volbách.
29. 02. 2012 | 14:31

Fojt napsal(a):

to Analytik: Cituji"Kalousek zapomněl na jeden důležitý krok. Zvýšit pohřebné." Nemám obavy, že by zapomněl, myslím že jen kalkuluje na jakou částku že ho zvýší. Dejte mu pár dnů a uvidíte. Možná zvýší i poplatky u lékaře o 600% (takový zisk mají i v ČEZu), tak nebude třeba ani psát léky, protože z toho ty chudáky starý lidi skolí infarkt.
P.S.Modlím se denně a snad toho zmetka K. brzky odnese ten, co se o něm nesmí mluvit.
29. 02. 2012 | 14:39

Yosif K napsal(a):

TNT napsal(a):
.....viz. příklad ze západních Čech - babička v důchodu, která má stěží na nájem a základní potraviny, volila TOP 09, protože chtěla zakroužkovat milého, hodného primáře jisté nemocnice, který jí mockrát pomohl - je to ten nejlepší z nás, takže si zaslouží být zvolen, řekla si - ten samý primář hlasoval pro zvýšení DPH (které prodejci samozřejmě využili k tomu, aby zdražili o desítky procent) - ten samý hodný a milý primář tedy babičku okradl o její úspory, naštěstí ona babička skončila v charitním domě a mohla tedy přestat platit nájem a má polévku zadarmo....

Pane TNT - jste znacne ubohy demagog - tak babicku pripravilo o celozi9vtbni uspory zdrazeni jogurtu o 4% (mimochodem v cene potravin se tez promita nafta 110 US$ za barel - za to muze take TOP09???). Zatimco recka babicka vykrmena 20 lety brutalniho predluzovani zeme si nemuze asi tu socanskou rozhazovacnou politiku vubec vynachvalit......

Do Recka pane TNT do recka se jedte podivat!!!!
Na mzdy a pane reckych a dalsich jiznich proletaru a byrokratu se budou proletari severu evropy skladat asi pristich 20 let. Nutno utahnout opasky a aktivne projevovat proletarsky internacionalismun s Reckymi soudruhy a vy tady skuhrate ze babku polozilo 4% zvyseni DPH!!!! Hahaha....

Avanti Popolo!!!!!
29. 02. 2012 | 14:40

antiovce napsal(a):

Koleda

pro vás je problém najít si stránky ČSSD? Vám ty škody, co napáchala tzv. pravice, ještě nestačí? Potřebujete ještě dalších 15 let jejich vlády, aby vám došlo, co je to za sebranku?!
29. 02. 2012 | 14:42

Kuchař napsal(a):

El Comandante

Nejste Vy osobní poradce Papendrea ? Výsledek by tomu odpovídal.
29. 02. 2012 | 14:46

Koleda napsal(a):

To antiovce:
Vy tam vidíte nějaké konkrétní kroky? Já moc ne. A mimochodem, ta pravicová sebranka vládne od roku 2006 (před tím chviku a pak Fischer). To není ani zdaleka 15 let. Před tím nám vládla levicová sebranka. Inu, z deště pod okap.
29. 02. 2012 | 14:49

český maloměšťák napsal(a):

Yosif K
Jestli jste placen od slova a ne od výsledku či obsahu - musíte být boháč.

Avanti popolo !
/ale furt lepší než vyžírat sociální systém/
29. 02. 2012 | 14:52

Yosif K napsal(a):

Sid napsal:
Proto např. Sergio Leone v Tenkrát na Západě skvěle vykreslil degeneraci kapitalismu tím Bechtěrevem postiženým kapitalistou, který se ani nemůže pohnout
29. 02. 2012 | 12:54

Pane Sid - mluvite jak Rude Pravo. Opravdu si myslite ze moderni kapitalismus je budovan zrudami s Bechterevem z filmu Tenkrat na zapade?

Takze spolecensky prinos lidi jako Gates, Brinn, Page, Zuckerberg atp je podobny spolecenskemu prinosu loupezivych rytiru ze stredoveku?

A jaky racite poucovat software? Nejaky nesobecky, sovetsky? A chip v notebooku racite mit tez sovetsky? Vynalezeny sovetskym vynalezcem Tschipem Notebukovitchem Tchipulenkem? Jeden z nejtragikomictejsich pohledu na svete je videt rozhorcene salonni bolseviky rozsiroujici sve bludy pres kapitalisticky notebook a internet....
Avanti Popolo!!!!
29. 02. 2012 | 14:55

Jarda napsal(a):

V článku je realita a jestli někdo hájí ODSTOPVV pak je naprosto mimo ... Tento blok mafiánů dostává ekonomiku do kolapsu, opouští dokonce pravicové ideály a v zoufalství začíná škrtit i ty nejchudší. Výsledkem bude kolaps ekonomiky.
Teprve potom pochopí chudí naivní voliči těchto stran koho volili...
29. 02. 2012 | 15:01

Yosif K napsal(a):

český maloměšťák napsal(a):
Yosif K
Jestli jste placen od slova a ne od výsledku či obsahu - musíte být boháč.
Avanti popolo !
/ale furt lepší než vyžírat sociální systém/
29. 02. 2012 | 14:52
Pane Cesky Malomestaku - vy se tez jedte podivat do Recka a popremyslet jak to zaridit aby se zdejsi CSSD soudruzi nedostali do uplne stejne zavislosti na zlych Rotschildech jako socani z Pasoku.
Socani z pasoku (a i pravice) jdou do voleb z heslem: Zili jsme si 20 let nad pomery, ted na to vsichni musime skarede doplatit." Bezte si to tam nastudovat a pak to bezte vysvetlit Zaoralkovi. On sam o sobe neni schopen Recko pochopit, pri sve inteligenci....

Avanti Popolo!

PS z toho co pisete o Kainiakovi v Ostrave se zda, ze Ostravska CSSD do Recka smeruje..... mozna tam ma Kainiak nejake kamose.... (Statis Prusalis nebo kdo....)
Avanti Popolo!
29. 02. 2012 | 15:06

mb napsal(a):

Hlavně Zaorálku abyste zas nezačali krást, až se opět dostanete k moci ...

na krajských úrovních kradete vesele ( čssd ustecky kraj ... )
29. 02. 2012 | 15:20

Karel napsal(a):

Pane Zaorálku,

prezident Klaus se už bojí zajít mezi studenty v Brně, prý odvolal přednášku. Když se začne prezident bát možné opozice, je potřeba hupsnout na vládu.
Považujete za přínosné chodit do pořadů, jako je ten na ČT 24 ve 22.00, když Vám moderátor skáče neustále do řeči a Bártu nechává mlít po libosti?
29. 02. 2012 | 15:22

Sláma napsal(a):

Yosif Vissarionovič je přímo učebnicovým příkladem prosťáčka, hejla, který snadno skočí na lep protřelým lhářům typu Kalouska. Lze to názorně demonstrovat na Yosifově textu: "Nevladla nahodou v CR okolo deseti let CSSD?"
Ne, opravdu nevládla. V letech 1998-2002 sice měla v rukou vládu, ale vládla jako menšinová vláda s podporou ODS, vyjádřenou tzv. opoziční smlouvou. Takže za léta 1998-2002 nesou společně odpovědnost ČSSD a ODS. Pokud se týče zákonů, nemohla ČSSD dělat vůbec nic, protože byla svázánou onou oposmlouvou. Oposmlouva byl ovšem ohromný podvod na voliče, o tom nemůže být sporu.
V letech 2002-2006 vládla ODS spolu s pravicovými KDU-ČSL (včetně Kalouska) a US-DEU. Takže opět nemožnost měnit zákony.
Takže, když to shrnu, pravice nese odpovědnost za každý jeden rok vládnutí v České republice, či jinak řečeno, nebyl zde ani jeden rok, kdyby nevládla pravice a bylo zde 8 let, kdy se levice podílela na moci je za tyto roky spoluodpovědná.
29. 02. 2012 | 15:26

Yosif K napsal(a):

Zaoralek napsal:
Znovu se prokázala základní poučka, že výdajový multiplikátor je efektivnější než daňový. Peníze, které utratí veřejný sektor, jsou využity jako celek, zatímco daňová rezerva končí v úsporách, v rezervách a v zahraničí.

Jasny soudruhu zaoralku - a proto je nejvetsi prosperita an nejrychlejsi rust na svete tam kde jsou nejvetsi dane - napriklad v Singapuru je dan z prijmu 10% a payrol tax je "silne progresivni" - od 0% do 8%!!!!!!!

A svedsti soudruzi si pod sebou vylozene podrezali vetev - maximalni marginalni sazbu dane z prijmu fyzickych osob snizili ze 100% na 38%! O ti hloupi svedsti soudruzi!!!!!
Avanti Popolo!
29. 02. 2012 | 15:28

h.v. napsal(a):

Rhoda
vraťte se do pitevny
29. 02. 2012 | 15:32

Yosif K napsal(a):

Sláma napsal(a):
Yosif Vissarionovič je přímo učebnicovým příkladem prosťáčka, hejla, který snadno skočí na lep protřelým lhářům typu Kalouska. Lze to názorně demonstrovat na Yosifově textu: "Nevladla nahodou v CR okolo deseti let CSSD?"
Ne, opravdu nevládla.

Mate pravdu stokrat pravdu pane Slama - CSSD v tech letech opravdu nevladla V ZAJMU LIDU. Ale byla ve vlade V ZAJMU SVYCH KORYT. Do oposmlouvy jit nemusela, ale ona do tech koryt tak strasne chtela.....
A zucastnila se rozkradani MUS, OKD a CKA atp atp - NAPRIC POLITICKYM SPEKTREM. Udelala to jednou, udela to i podruhe. Viz koalice korytaru na prazskem magistratu..... Jestli ste nam chtel rict tohle, tak naprosto souhlasim!!! Byla to vlada pokryteckych zvanilu, podvodniku, falesnych pratel proletaru......

Avanti Popolo!!!!
29. 02. 2012 | 15:35

JC napsal(a):

Sláma,
Vy jste to tak nějak politicky rozhrábl. Fakt.
29. 02. 2012 | 15:37

Sláma napsal(a):

To Yosif K.
Jak jsem výše demonstroval, jste prosťáček, který jen papouškuje dezinformace z denního tisku, případně ze stranického školení.
Řecko si nežilo nad poměry, protože by mělo nadměrně štědrý sociální systém. Řecko si žilo nad poměry, protože koupilo 330 německých tanků, k tomu pár desítek amerických stíhaček a nějakou tu ponorku. A politici z pravicové Nové Demokracie, která to vše koupila, u toho dobře chrochtali.
Kromě toho Řecko postihla hypotéční krize, což je věc, na kterou je zaděláno i u nás. Finanční instituce půjčovali na bydlení i lidem, u kterých bylo dopředu jasné, že to splatit nemohou anebo že půjčovat jim je rizikové. A pak přišla krize a všechny výchozí předpoklady se změnily a pak už to šlo řetězovou reakcí.
To čeká nyní nás. Kalousek, kromě mnoha jiných vyložených zločinů mění finanční poměry mnoha rodin tak, že přestávají být schopné splácet hypotéky na bydlení. Ono už to začíná na de facto zrušení příspěvku na stavební spoření. Rodiny při plánování hypotéky zcela jasně s tím příspěvkem kalkulovali, zejména když už tak měli uzavřenou smlouvu. To samé se týká DPH. To povede k poklesu disponibilní částky v rozpočtu jednotlivých rodin tak, že už nemusí být schopny hypotéky splácet.
29. 02. 2012 | 15:38

UZU napsal(a):

http://jdem.cz/t42b7

...Euro povede k inflaci.
Nahrazuje pouze národní kartely těch, kteří těží z inflace, kartelem evropským a ztěžuje tak občanům možnost chránit se před zásahy tohoto velkého státu. :-)))
29. 02. 2012 | 15:39

Yosif K napsal(a):

Stařeček napsal(a):
Bohatí a privilegovaní kradou víc.
„Tato teorie by mohla vysvětlit původ bankovní krize, sebevědomí a bohatí bankéři se totiž bez skrupulí snáze pouštějí do bezostyšného chování,“ míní doktor Paul Piff z University of California v Berkeley, jenž provedl řadu výzkumů, průzkumů a experimentálních testů.
Výsledky všech hovořily jasně. Bohatí a společensky privilegovaní lidé jsou většími lumpy a mizery, využívajícími šanci podvádět ve svůj osobní prospěch. Tito lidé jsou také mnohem více zaměřeni na své já, jsou tedy obecně mnohem sobečtější.

A co tedy starecku navrhujete? Aby CR vladli opet nesobecti a dobracti tzv "delnicti reditele"? S IQ tykve a delnickou maturitou schrastenou za 6 tydnu?
V kterem rezimu to takhle fungovalo? A jak?
29. 02. 2012 | 15:41

JC napsal(a):

Lubomír nejlépe rozumí vrtulníkům, proto ten příměr.
Miloš, co prý bude presidentem, dobře rozumí alkoholu a vymyslel příměr o vypálené zemi.
29. 02. 2012 | 15:42

Sláma napsal(a):

To Yosif:
Máte pravdu, ČSSD se podílela na vládě v zájmu svých koryt. Ale pravice nám tu vládne nepřetržitě už dvacet let. Zločin ČSSD spočívá v tom, že se nepostavila dostatečně důrazně korupci, zločin modrých ptáků však spočívá v tom, že tu korupci zavedli, prováděli a provádějí. A v tom vidím přeci jenom jistý rozdíl.
29. 02. 2012 | 15:44

Sláma napsal(a):

Obecní bavič Yosif zase zaperlil. Napsal: a proto je nejvetsi prosperita an nejrychlejsi rust na svete tam kde jsou nejvetsi dane".
V podstatě máte pravdu, toto je heslo pana Kalouska. Nevím, jestli umíte číst? Pokud byste uměl, tak byste zjistil, že pan Kalousek daně a poplatky zvyšuje, tedy se podle tohoto vašeho hesla řídí.
29. 02. 2012 | 15:49

Yosif K napsal(a):

Sláma napsal(a):
To Yosif K.
Jak jsem výše demonstroval, jste prosťáček, který jen papouškuje dezinformace z denního tisku, případně ze stranického školení.
Řecko si nežilo nad poměry, protože by mělo nadměrně štědrý sociální systém.

Jasny pane Slama - recko si nezilo nad pomery, a vystrelky jako minimalni mzda 861 EUR, 72 mesicni odstupne ze statnich podniku, nulova schopnost prilakat cizi kapital, popelarsky plat 1600 EUR, 48% praceschopneho obyvatelstva valici si sunky ve statnich podnicich a na uradech, piloti sedici doma za 14000 EUR mesicne, politika nuloveho propousteni delniku ze statni rafinerky, plat vratocuce 82 tisic EUR rocne, skola se 40 uciteli a 10zaky, ctyrnasobny pocet ucitelu proti Finsku, miziva pracovni moralka ve statni sprave, katastr nemovitosti cca ve stavu v jakem byl za otomanu atd atd - to jsou dle Vas prirozena prava proletaru, ktera bude nutno co nejdrivbe zavest v CR, aby se Cesko dostalo tak daleko, jako se dostali recti socani!!!!

Prectete si interview v LN se Stefanosem Manosem a pak mluvte!!!

Avanti Popolo!!!!
29. 02. 2012 | 15:50

Jindřich Smejkal napsal(a):

Kdo zná historii ČSSD nebude si dělat ani po přečtení vášnivého dopisu pana Zaorálka iluze. Ta historie je plna zrady na chudině. Tedy aspoň od roku 1919. Žel nezbývá nám nic jiného než hledat pomoc v této straně,protože KSČM se svými doslova připitomnělými postoji z vlády vylučuje. Chtějme však na této straně ať již dnes dá jasný program -jmenovitě - svých činů,které povedou k sociální politice a tím ke stabilitě státu. Například od zajištění zdrvaotnictví pro všechny až po takovou věc jako je výše odměn ve státních institucích třeba jen na 20% což je víc jak dost při platech které tam jsou.
29. 02. 2012 | 15:52

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden příspěvek, který neměl nic společného se záměrem těchto stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
29. 02. 2012 | 15:54

exdiskutér napsal(a):

Proto navrhujeme hlasovat o nedůvěře této vládě...
Lépe je:
Proto vyzýváme veřejnost nalevo napravo, aby podpořila naše kroky k zastavení destrukce země. Proto navrhujeme hlasovat o nedůvěře této vládě.
29. 02. 2012 | 15:57

Stařeček napsal(a):

Yosif K - Stařeček nic nenapsal, Stařeček okopíroval článeček a vy si z něj vyberte co chcete. Pokud jste se v něm náhodou našel, za to já nemůžu. I to by vám sloužilo ke cti. Jsou tací, co to ani nepochopí. Jinak ve špatně založené společnosti nepořídí mnoho jak vláda pravicová, tak ani levicová.
29. 02. 2012 | 16:05

Joe Ratata napsal(a):

YosífeK
Řekl bych,že dělničtí ředitelé používají zdravý selský rozum by udělali daleko méně škody,než tabulkoví inženýři nebo absolventi prázdninových plzeňských práv.Ti totiž umí jen krást,odklánět a tunelovat.
Dělnický ředitel by je rychle naučil tunelovat,ale pouze s krumpáčem v ruce.
29. 02. 2012 | 16:09

krajan napsal(a):

Mne jen už několik dní fascinuje, že se premiér a jeho ministr (ačkoliv se scházejí nejméně jedenkrát týdně) nedovedou domluvit jak vystupovat na veřejnosti, aby lhali oba stejně. Jak je možné,že jeden říká hot a druhý čehý. Není to zvláštní?
29. 02. 2012 | 16:10

slavwin napsal(a):

Pravdu má Zaorálek o vyvádění peněz do daňových rájů, to je asi tak vše jinak socani jsou zloději ze stejného chovu něco jako králík na maso a na vlnu. Vlna z kralíka je naprd tak se všichni žerou, jako že odesáci a socani jenom kradou.
29. 02. 2012 | 16:15

Yosif K napsal(a):

Sláma napsal(a):
Obecní bavič Yosif zase zaperlil. Napsal: a proto je nejvetsi prosperita an nejrychlejsi rust na svete tam kde jsou nejvetsi dane".
V podstatě máte pravdu, toto je heslo pana Kalouska. Nevím, jestli umíte číst? Pokud byste uměl, tak byste zjistil, že pan Kalousek daně a poplatky zvyšuje, tedy se podle tohoto vašeho hesla řídí.
29. 02. 2012 | 15:49
Pane Slama v Singapuru jsou vysoke neprime dane (DPH) a nizke prime dane (ze zisku fyzickych a pravnickych osob). Proto se tam hodne podnika a mene konzumuje.

Socani chteji uplny opak - vysoke prime dane - trest podnikatelu za uspech a za zamestnavani proletaru - a nizke neprime dane (aby se na ne pri pristich volbach nahodou nezlobili proletari a lumpenproletari).

Ve skutecnosti na vysoke neprime dane doplati nejvice proletari - "zlym kapitalistum" se pak vyplati dalsi delniky nahradit svinsky drahymi roboty a manipulatory...... odpisy jim snizi zdanityelny zaklad...... odborari odborari, vezli s....y na trakari.....

Avanti Popolo!
29. 02. 2012 | 16:17

ben napsal(a):

Československá Republika rozbita šmejdy.....
(ben IP:[86.49.61.*]
Československá republika,které jsme přísahali věrnost, byla rozbita zdivočelými šmejdy,byly vykradeny podniky,fondy,cestovky,
kampeličky,banky(28 bankovních domů),nikdo nebyl potrestán,byl zašmelen český národní zlatý poklad,na který se lidé sbírali po prstýnkách,včetně unikátní sbírky zlatých mincí-tolarů,v době kdy stála troyská unce 350 dnes stojí 1900 Kč,bez projednání vládou a parlamentem,či sněmovnou.
Jen částka, kterou stát zaplatil za sanaci rozkradených bank, kampeliček, nesplacené dluhy velevážených "podnikatelů" v Konsolidační bance a prohrané arbitráže překračují vysoce bilion korun.
Během osmi let od roku 2000 vzrostl počet zaměstnanců ve veřejné správě ze 175 tisíc na 291 tisíc.
Za rok přišlo o práci skoro 200 tisíc lidí, bez práce jich je už přes 750.000 lidí.Na jedno místo je patnáct zájemců.Většina průmyslu byla česká.
Dnes abys českou firmu pohledal.Máme 5.000 bezdomovců,50.000narkomanů,10.000prostitutek,50.000 gamblerů.....
V likvidaci šmejdy,zaprodanci a vlastizrádci, je průmysl,zemědělství,sklárny,porcelánky,cukrovary,které jsme i vyváželi a dodávali na klíč(byli jsme cukrovarnická velmoc)zdravotnictví,sociální a zdravotní zabezpečení,školství....
Mládež není vedena k ušlechtilým cílům,a sebezdokonalování(cvičení v Sokole,výpravy s Junákem,kroužky s Pionýrem.
Sokol,Skaut,Pionýr, zřejmě pracují v ilegalitě,není o nich jediná zmínka v tisku,rozhlase ani TV!Prostě tabu!
Mládež je ponechána ulici,drogám,narkomanům,sprejerům,hernám,
gamblerů už je 50.000, a americkým krvákům v TV,kde když nedrží druhému u rypáku pistoli,tak se snad ani nedomluví...
Nehorázně přeplacení šmejdi nám zdražují elektřinu,plyn,(který už se ani nenamáhají odečítat),nájmy,vodu,potraviny,všechno a stále a znehodnocují tak korunu.Někteří pod neuvěřitelnými záminkami,začali jste po zdražení šetřit vodou,tak vám ji musíme opět zdražit,aby jsme měli větší zisky.Za vlastní vodu,kterou jímáme,upravujeme a distribujeme do čtvrtí,domů,bytů, platíme španělské Veolii,která si jen odváží naše peníze.
Gauneři,tuneláři,defraudanti,zloději,šíbři,"rádoby podnikatelé" a šmejdi,tančí na nakradených miliardách a pokoušejí se nám namluvit,že si miliardy vydělali poctivou prací,v potu tváře, a svačinky si nosili z domova .......a nad tím rozkradeným bordelem,poletují dva frajeři v Gripénech, vládní letka v érech a dole hlídaj žoldáci v transportérech!
Blaničtí rytíři,svatý Václave,vévodo země české,volám Vás,již je čas....všem nepřátelům země české, hlavy dolů!
29. 02. 2012 | 16:24

ghándí napsal(a):

blábolivý zaorálek se snaží vytvořit dojem, že něčemu rozumí
29. 02. 2012 | 16:29

hovorka11 napsal(a):

Yosif K:
Mýlíte se, nejlépe se podniká v daňových rájích. Tam stačí vládě jen inkasovat z velkého množství firem, které utíkají z mateřských zemí.
Nejlepší by bylo udělat všude daňové ráje, nebo přesně zdanění tak jak říkáte - úlevy nejúspěšnějším jako jsou politici, prezident, finančníci, makléři a pod. vykašlat se na výrobu a podnikat s financemi.
Ani mě vaše doporučení nepřekvapuje.
29. 02. 2012 | 16:30

Jan napsal(a):

Je vědecky dokázáno, že pravičáci jsou hloupější než levičáci.
Takže ještě jednou.
Pravicová vláda pana Klause skončila hospodářským kolapsem.
Pravicová vláda Topola nečase vede k hospodářskému kolapsu.
Největší deficity v dějinách této země vyrobil pan kalousek.
Kdo se řídí radami MMF končí tragicky.
Kdo se jimi neřídí,prosperuje.
Zdravý selský rozum chybí.
Ideologie zaslepuje, že pane Džugašvili.
p.S. Že výše daní není pro prosperitu země určující, je jasné každému normálnímu člověku.
Průšvih je, když vládnou zloději, což se bohužel stalo nám a Řekům.
29. 02. 2012 | 16:39

antiovce napsal(a):

ghándí je zde a hned je diskuse na vyšší úrovni
29. 02. 2012 | 16:39

Yosif K napsal(a):

Joe Ratata napsal(a):
YosífeK
Řekl bych,že dělničtí ředitelé používají zdravý selský rozum by udělali daleko méně škody,než tabulkoví inženýři nebo absolventi prázdninových plzeňských práv.Ti totiž umí jen krást,odklánět a tunelovat.
Dělnický ředitel by je rychle naučil tunelovat,ale pouze s krumpáčem v ruce.
29. 02. 2012 | 16:09
Pane Joe -
A) delnicti reditele jsou skveli pri rizeni kopacskych praci v homogenni zemine.
B) turbo-absolventi prav z Plzne jsou skveli pro rizeni kopani financnich tunelu..
C) pro rizeni slozitejsich podniku kde se tvori opravdova prosperita se bohuzel ani turbomaturitari ani turbo-lzi-pravnici prilis nehodi.
Pokud mate v oblibe kategorii A, OK - nezoufejte si - na svete je jeste hodne zemi, kde se zemni prace provadi prevazne rucne.

Avanti Popolo!
29. 02. 2012 | 16:47

Nuba napsal(a):

Pane Zaorálku

Blog dobrý, o nekompetentnosti této vlády by mohla napsat kniha s akčním názvem třeba - Dekadence útočí ! nebo Nekompetence na postupu ! případně jinak, variant je nespočet

Ale bez legrace, ta není na místě. Mohli bychom vzít jedno ministerstvo po druhém a všude mluvit a psát o tom tureckém hospodářství, které už většině občanů dávno leze krkem a výzkumy veřejného mínění hovoří jasně.

Tato vláda důvěru rozhodně nemá.

Jiná otázka ovšem je, co s tím ? Říkáte, vyslovíme vládě nedůvěru. No a co tím získáte ? Víte velice dobře, že tuto akci koalice bude bagatelizovat poukazem na to, že se chcete jen předvádět před občany a bude to pravda. Lidi všechno to, co říkáte a chcete říci vědí. Oni chtějí spíš nějaké činy. Poslouchal jste přece vyjádření zástupců VV paní Peak a Víta Bárty, který se Vám dokáže jen pitomě pošklebovat a mlet něco o marxismu. Tyto osoby k něčemu vyzýváte ?Jsou to přece právě VV, kteřé jsou největší a nestabilnější oporou této vlády. Předčasné volby by je zavedly do propadliště dějin, toho si jsou dobře vědomi a tak hrají o svůj dobře zaplacený čas. Oni v žádném, ale žádném případě nesouhlasí se zmrazením důchodů a sjednocením DPH na 20 %, ale vládu rozhodně nepoloží, protože jsou součástí koalice, děla paní místopředsedkyně. Tak co v co vlastně doufáte ?

Tuto vládu se Vám planým řečněním u pultíku sestřelit nepodaří. Korýtka jsou silným tmelem a hrozba propadu u voleb také. Podívejte se na studenty. Ti se mi libí. Jejich akce mají pozitivní náboj a jak je vidět, tak ani ten dědek a bába je úplně neoblbli, což je dobře. Kdo Vám radí, jak postupovat, aby to mělo nějakou úroveň, gradaci a výsledek ? Jste tam docela slibná sestava mladších politiků, doufám že nezatížených nějakými průšvihy, které mohou později vyplavat na povrch, tak se do toho dejte, vymyslete něco nového. Je pravda, že soc. dem. chybí viditelný lídr, tak to nahraďte týmovou prací, ale těch řečí už bylo opravdu dost a spíš vedou lidi do apatie, než k nějaké aktivitě. Pan Sobotka se vyjádřil v tom smyslu, že by bylo ideální, kdyby byly letos na podzim předčasné volby. No to by bylo, ale jak to chcete udělat ? Planými pokusy odsouzenými předem k nezdaru to nezvládnete. To chcete čekat, až skončí tomu omilosťovači korupčníků mandát a vrátí se zpátky do politiky ? Nebo čekáte na nějakého Babiše, až Vás odstaví i když po tom se slehla zem ? Je hodně občanských iniciativ se zaměřením proti korupci, ale celé je to hodně roztříštěné.

Ještě jednou se nad tím zamyslete a začněte dělat věci, které mají reálný efekt a nejsou jen na efekt.

Zdravím Vás
29. 02. 2012 | 16:50

Yosif K napsal(a):

hovorka11 napsal(a):
Yosif K:
Mýlíte se, nejlépe se podniká v daňových rájích. Tam stačí vládě jen inkasovat z velkého množství firem, které utíkají z mateřských zemí.
Nejlepší by bylo udělat všude daňové ráje, nebo přesně zdanění tak jak říkáte - úlevy nejúspěšnějším jako jsou politici, prezident, finančníci, makléři a pod. vykašlat se na výrobu a podnikat s financemi.
Ani mě vaše doporučení nepřekvapuje.
29. 02. 2012 | 16:30
Pane Hovorka - Singapur NENI danovy raj - vsichni obyvatele - 5 ,ilionu - ma slusny byt, mesto ma skvelou infrastruiktiuru, vsichni nekde pracuji, vsichni maji solidni lekarskou peci.
Singapur vybira VELMI MNOHO na neprimych dani a VELMI MALO na danich primych. Na rozdil od Recka Singapur nema problemy se zdivocvelmymi odborari a lenosti vlastniho obyvatelstva.

Jiste je i to ze se v Singapuru mene podvadi nez v recku. A procpak asi? Neni to jenom "vrozenou poctivosti".
Na neprimych danich se totiz podvadi mnohem hure nez na danich primych......

Oistatne jak obcahzet prime dane ilustruji dobre i socdemaci: Maldek a jansta investuji do nemovistosti na Zizkove pres firmu TALUDA vlastnenou z Fribourgiu , Svycarsko. hahaha.....

Avanti Popolo!
29. 02. 2012 | 16:55

Yosif K napsal(a):

Jan napsal:
p.S. Že výše daní není pro prosperitu země určující, je jasné každému normálnímu člověku.
Průšvih je, když vládnou zloději, což se bohužel stalo nám a Řekům.
29. 02. 2012 | 16:39
Ha... problemy jsou tyto:
A) V CR krade levice i pravice cca stejne - a to hodne - a mozna to se stalio i rekum.....
B) kdyz uz se krade jako narodni sveraz, a jeste k tomu NAVRCH prijde nesmyslny rozprach socialnich davek mezi proletare - tak je to dvojnasobnea tragedie nez kdys se "jenom" krade - tak jak se stalo i v Recku
C) dane se nekde vybrat musi. Na strukture dani ovsem zalezi.
------Pokud se zdanuje uspech v podnikani, nikdo netvori pracovni mista, vsichni konzumuji. Jako v Recku.
-------Pokud se zdahuje konzum a ne uspech v podnikani, podnikatele inovuji a tvori pracovni mista, i kdyz se mene konzumuje. Jako v Singapuru.
29. 02. 2012 | 17:05

Yosif K napsal(a):

Dane se nekde vybrat musi. Na strukture dani ovsem ZATRACENE zalezi.
------Pokud se zdanuje uspech v podnikani, nikdo netvori pracovni mista, vsichni konzumuji. Jako v Recku.
-------Pokud se zdanuje konzum a ne uspech v podnikani, podnikatele inovuji a tvori pracovni mista, i kdyz se mene konzumuje. Jako v Singapuru.

Uz Josef Schumpeter rikal ze jedinym zdrojem rozvoje jsou inovace.

Avanti Popolo! προς τα εμπρός!
29. 02. 2012 | 17:10

Kuchař napsal(a):

Takhle hospodaří levice.
http://www.novinky.cz/zahranicni/svet/260513-vyhladovela-kldr-podlehla-a-zastavi-jaderny-program.html

Pan Zaorálek by měl svou spiráli příště směrovar spíše sem.
29. 02. 2012 | 17:13

antiovce napsal(a):

Kuchař
pro mně je podstatné jak hospodaří pravice zde a kam to vede celosvětově. A protože by mne asi p. Stejskal smáznul, tak to nemůžu napsat (slušně to napsat nejde)
29. 02. 2012 | 17:19

antiovce napsal(a):

Yosif K
Dane se nekde vybrat musi. Na strukture dani ovsem ZATRACENE zalezi.
Ano, stačí se podívat kam nás pokusy chemika Kalouska s daněmi vedou. Ale informované to nepřekvapuje:
Vaše věc: Co hrozí?

Martin Fassmann: Rozpočtový schodek už je o 25 miliard korun větší, než měl být v této části roku. To znamená, že Kalousek bude muset v příštím pololetí tvrdě šlápnout na brzdu. Ořeže všechny výdaje, aby se vešel do schváleného schodku – jestli se mu to vůbec povede. Ale tím ještě dál podřízne hospodářský růst. Stačí se podívat na poslední vývoj v průmyslu, stavebnictví nebo dopravě a vidíme riziko, že ekonomika se zadrhne i bez takovýchto zásahů.

Takže, co vlastně dělá nejlepší ministr financí na celém světě? Neplní základní úkol, není schopen nastavit příjmovou stranu rozpočtu. To je ve skutečnosti na odvolání. Místo toho jsou všichni nadšeni, jak budou vesele škrtat. Ale k prosperitě se nedá proškrtat. A k růstu už vůbec ne. Ale s kým o tom debatovat? S VV?

Vaše věc: Máte odhad, jak to letos dopadne?
Martin Fassmann: Deficit státního rozpočtu míří ke dvěma stům miliard. Ale to není to nejhorší. Všimněte si, co finance dělají – nejprve spotřebovaly veškeré rozpočtové rezervy po sociálních demokratech. Teď spotřebovaly i rezervy, které jim sociální demokraté nechali ve zdravotních pojišťovnách. O tom se moc nemluví, nechápu proč. Minimálně VZP už nemá nic. Podařilo se stabilizovat sektor, ale pojišťovny jsou na dně. Nejnověji se problém chybějících peněz začíná přenášet na místní rozpočty, takže o rezervy budou připraveny také rozpočty krajů a obcí. Do toho bude zavedena zvýšená DPH, čímž všechny ty rozpočty ještě víc vysaje. Jen z nemocnic to vysaje pět miliard korun. To jen prostě neuvěřitelná věc, co se tady děje - a v koalici jsou všichni happy…
http://www.vasevec.cz/clanky/martin-fassmann-pro-vasi-vec-je-tam-zamer
29. 02. 2012 | 17:25

ben napsal(a):

Mám k VZP několik připomínek:
1./ve správní radě prý zasedá 30 lidí,to je nehorázné,stačí 5 lidí!
2./za přítomnost na zasedání SR si prý učtuje každý 12.000Kč,to je nehorázné,protože každý z nich má ještě jiné povolání, za které bere peníze.
3./Všude se píše,že bylo vybráno na penzijním fondu o 40 miliard méně než bylo vyplaceno,když řeknou a,proč neřeknou b,
že máme 750.000 nezaměstnaných,kteří do fondu nepřispívají?
Proč se jim tato vláda nepostará o práci?Co má důležitějšího na práci?Karel lV nechal stavět hladovou zeď,co nechávají stavět dnešní vládci?
S pozdravem
29. 02. 2012 | 17:37

Sláma napsal(a):

Yosif Vissarionovič nám tady předhazuje jako vzor Singapur. To je ale naprostý nesmysl, Česko nikdy nemůže být jako Singapur. Singapur je čínské město, které žije z obchodu s Malajsií a pevninskou Čínou na straně jedné a se Západem na straně druhé. Podobně jako Hong Kong nebo Macao.
Takovou polohu bohužel nemáme.
Česko je možné srovnávat pouze se zeměmi s podobnými charakteristikami. To ale nemůžete, Yossife Vissarionoviči, protože nevíte, které to jsou. Protože jste nesmírně hloupý a omezený člověk. Nejste vy v Poslanecké sněmovně za modré ptáky?
29. 02. 2012 | 17:39

Sláma napsal(a):

O tom, že Kalousek podtrhl příjmy a že tím utlumí růst jsme tady psali už před časem. Tehdy "pravičáci" oponovali, že snížení daní bohatým povede k rychlému růstu.
Jak je vidět, tak jsme měli pravdu. A "pravičáci" najednou na tu svoji mantru o růstu zapomněli.
Bodejť. Vždyť je to úplná pitomost.
Solidní investoři se neřídí výší daně z příjmu fyzických osob. Jednak se jich netýká, protože své zisky realizují jinak, jednak není až tak důležitá. Mnohem důležitější je celková úroveň společnosti, sociální smír, vymahatelnost práva, nízká úroveň korupce, atd.
Takže Kalousek dělá vše proto, aby konkurenceschopnost České republiky snížil. A dobře se mu to daří, o čemž svědčí strmý pád České republiky v mezinárodních srovnáních konkurenceschopnosti.
29. 02. 2012 | 17:44

Sláma napsal(a):

to ben:
Máte pravdu. Když budou mít našinci práci, tak se pomyslný důchodový účet začne zase plnit.
Hlavním důvodem je ale, že naše vlády celkem 6x snížili výši odvodů na sociální pojištění. Tady se totiž nabízí jednoduché řešení - vraťte výši odvodů zase na původní výši!
29. 02. 2012 | 17:47

Kuchař napsal(a):

Sláma:

Vám ty horečky ještě neklesly ? Copak nevíte, že platíme největší odvody v EU ?

A to nevíte, že tyto daně se promítají do cen úplně stejně, jako DPH?

P.S.
Samozřejmě že nevíte. To byste musel nejdřív umět alespoň kupecké počty.
29. 02. 2012 | 18:00

Jan napsal(a):

Yosip.V..
Hm.
Že Vaše jednoduchá logika nefunguje ukazuje praxe.
Skutečnost je taková, že zde jsou úspěšní ti co kradou. Ti co nekradou jsou považováni za blázny.
Že daně přímo nesouvisí s inovacemi a tvorbou pracovních míst lze dokladovat srovnáním v čase a prostoru.
Pravda učí to ty tisíce ekonomů co nedokáží vyprodukovat nic. Jen podobná moudra.
Progresivní zdanění je věcí rozumu a morálky.
Obojího se nám nedostává.
Zdanění firem je něco jiného. A v zásadě by nemělo být jiné než u konkurence. Tedy v sousedních zemích.
Což není. Její opakované snižování k žádnému nárustu inovací či vyšší zaměstnanosti prokazatelně nevedlo. Daňový dumping a daňové ráje jsou problemem celosvětovým, problemem morálky a pro nás jako pidizemičku by mělo platit: nebýt papežtější než papež, vynutitelnost práva a ještě jednou vynutiteliost práva. Minulý týden mi povídá jeden podnikatel , pane ... kdyby u nás podnikatelé platili daně jak mají /nekradli/ žádný deficit by nebyl. Stanovit virtuálně , namodelovat si můžete co chcete. Když si podniklatel z daní odečte motorku, je její výše irelevantní.
29. 02. 2012 | 18:20

Jan napsal(a):

A ještě mne napadá lepší odpověd.
Nekrade "levice nebo Pravice".
Kradou konkretní lidi.
A ti by měli být potrestáni.
Že nejsou, za to je zodpovědná vláda!
Že nám nyní vládne "pravice" asi víte.
Äž nám bude vládnout jiná vláda, budeme ji moci kritizovat.
Vtip je ten, že tato vláda není zodpovědná "lidu", ale právě největším zlodějům, kteří jsou za ní.
Pročpak asi pan Langer zrušil policii?
A kdopak je za Rampulou?
Zaorálek to nebude.
29. 02. 2012 | 18:28

donal napsal(a):

volit ods,top,vv může jen tupá ovce nebo parazit který chce dál parazitovat na společnosti čssd na tom není o moc líp jedinou nadějí je volit komunisty at tu sebranku pozavírají a zabaví jim majetky
29. 02. 2012 | 18:38

antiovce napsal(a):

pro neinformovaného Kuchaře:
není podstatné jak máme vysoké odvody, ale jak je rozložené daňové zatížení. Tkaže vysoké odvody možná máme, ale jen někdo. Daňová politika tzv. pravice je jasná - odrat střední třídu.
29. 02. 2012 | 18:41

Kuchař napsal(a):

antiovce:

No Vy se nejdřív doučte, z čeho se platí důchod a pak se hoďte zase nějakou moudrost.
29. 02. 2012 | 19:03

Kuchař napsal(a):

donal:

Většina těch tupých ovcí má titul, na rozdíl od voličů ČSSD, kteří jsou rádi, že se vyznají v televizním programu.
29. 02. 2012 | 19:05

JC napsal(a):

Jan,

"Kradou konkretní lidi.
A ti by měli být potrestáni.
Že nejsou, za to je zodpovědná vláda!"

Někteřýí voliči ČSSD to fakt mají jednoduchá.
29. 02. 2012 | 19:14

antiovce napsal(a):

po neinformovaného kuchaře:
Jinými slovy, jednotná sazba DPH je v Dánsku doprovázena velmi vysokým zdaněním nejbohatších fyzických osob. Zatímco nejvyšší sazba daně z příjmů je tam podle údajů Eurostatu 51,5 procenta a třeba ve Švédsku dokonce 56,4%, pak ČR je vedle Bulharska a Litvy zemí s velmi nízkou sazbou daně a nejbohatší lidé mají u nás celkové daňové odvody naopak nižší než ostatní spoluobčané.

Zvýšení DPH nejvíc postihne nejchudší
V Česku totiž platí tzv. rovná sazba 15 procent, ta je ale ve skutečnosti degresívní. Kvůli započítávání pojistného do základu daně má většina zaměstnanců až 20procentní sazbu, ale lidé s výrazně nadprůměrnými příjmy mají díky stropům na placení pojištění od dosažení určitého příjmu sazbu jen 15 procent.
ČR rovněž patří spolu s Řeckem a Litvou mezi země, které v minulých letech nejvíce snížily korporátní daně (ČR až na 19 %). Dánsko má korporátní sazbu 25 procent.
Podle Švihlíkové je obvyklé, že v daňovém mixu vyspělých zemí je degresívní charakter nepřímých daní doprovázen progresívním charakterem přímých daní. Nepřímé daně, především DPH, jsou daněmi se silně regresívním dopadem.

„Tedy daněmi, které nejvíce postihují ty nejchudší, protože zdaňují spotřebu, která v jejich výdajích zaujímá největší část – relativně s tím, že tyto skupiny nemají z čeho vytvářet úspory,“ vysvětlila ekonomka.
Dánské zdroje neodsává korupce
Dánsko, které v posledních desetiletích úspěšně rozvíjelo koncept sociálního státu a zvyšovalo blahobyt svých občanů, má podle loňských údajů Eurostatu nejvyšší daňovou kvótu z EU (48,2 %), ČR 36,1 procenta. Celkové daňové příjmy této severské země dosahují 55,3 % hrubého domácího produktu, zatímco v Česku je to 40,5 procenta HDP.

Navzdory vysoké jednotné sazbě DPH, z níž mají výjimku také těžko dostupné Faerské ostrovy a Grónsko, představují nepřímé daně v Dánsku ve vztahu k jeho HDP 16,8 %, přímé 30 % HDP.

V ČR je hlavním zdrojem státního rozpočtu z hlediska individuálních odvodů sociální pojištění (15,8 % HDP), nepřímé daně jsou ve výši 11,5 a přímé jen 7,1 % HDP.

Přímé daně v Dánsku tvoří 62,3 % z celkových daní, kdežto v ČR jenom 23,8 procenta.

Průměr EU je 32,4 procenta. „Progresitivita daní je v ČR nesmírně slabá. Navíc v Dánsku se prostě zdroje vyberou a nerozkradou,“ upozornila Švihlíková i na srovnání míry korupce.

Co sem najednou taháte důchod, Kuchař?
29. 02. 2012 | 19:34

antiovce napsal(a):

ještě odkaz na článek kdyby si ho Kuchař chtěl přečíst celý, o čemž silně pochybuju: http://www.novinky.cz/finance/240281-nikdo-v-eu-nema-jednotnou-sazbu-dph-na-vsechno-ani-dansko.html
29. 02. 2012 | 19:36

UmKab napsal(a):

Škrty jsou chyba! Každej sódruh přece ví že víc socialistickejch hlav = víc socialistickýho rozumu a tak je třeba nabrat víc úředníků. Prachy na platy z někoho vytlučem vždycky a kdyby náhodou ne tak si je natisknem.S veřejnejma financema je prostě ten problém že soukromé finance do nich nepatří a s tim je třeba rychle něco dělat.Už žádný třídní rozvrstvení financí!! Budou jen prachy státu, které se budou vždy patnáctého ukazovat v televizi aby si jih mohl každej užít.firmy a podnikatele at jdou třeba do pryč potřebujem víc socialně potřebných.
29. 02. 2012 | 20:38

donal napsal(a):

volič ods.top.vv je tupá ovce určená na ostříhání nebo parazit a jediná možnost je volit komunisty
29. 02. 2012 | 20:52

ghándí napsal(a):

zaorálek startuje spirálu smrti ve svem vrtulníku
29. 02. 2012 | 21:19

ghándí napsal(a):

donale,
koho vlastně budete volit. ODS?
29. 02. 2012 | 21:21

Václav Pokorný napsal(a):

Pane Zaorálku, to co sdělujete je zřejmě pravda, ale co dál? Co jako vy a ČSSD, když už se vydáváte jako ochránci většiny občanů. Vyslovovat nedůvěru vládě v době, kdy si to tenhle spolek příštipkářů ohlídá, je jen gesto. Věřím, že tak jak se situace vyvíjí, to ani náhodou nevyjde. Chápu, něco dělat musíte. Přece lidí, kteří jsou nespokojení s touto vládnoucí cháskou je více. Zkoušíte je kontaktovat vůbec? Myslím teď lidi jako p. Havlík nebo p. Bělobrádek, třeba. Naprostý souhlas vyslovuji k Nuba.
29. 02. 2012 | 21:27

Joe Ratata napsal(a):

Porovnám-li argumenty antiovce a Kuchaře,Kuchař je KO už v prvním kole.Ani ghándí,ani Kryštof,ba ani YosífeK na tom nic nezmění.
29. 02. 2012 | 21:46

Lubka napsal(a):

Kuchař:
Kdy jste byl naposledy u lékaře? Měl by jste těch 30Kč pro psychiatra obětovat. Vždyť je to,člověče,vaše poslední šance.
29. 02. 2012 | 22:03

donal napsal(a):

co se děje v tomto státě nemá jiné přirovnání než zločinnost od letošního roku se nedaní dividendy pro rozpočet -9 miliard hazard se nedaní ani na úroven srážek ze mzdy pracujícího občana kdo volí ods,top,vv je stejně na vině jako oni

jediná m ožnost je volit komunisty
29. 02. 2012 | 22:17

Maximus napsal(a):

Jo, jo, půjdu volit ODS ............ až si půjdu zastřílet na běžící cíle! (-:
29. 02. 2012 | 22:31

Almo G™ napsal(a):

Přišel čas ověřit platnost "pravicového" zaklínadla - Lafferovy křivky.

Tak jak vám, milí pravicoví přátelé, experiment s Lafferem vyšel?
29. 02. 2012 | 22:45

Yosif K napsal(a):

Almo G™ napsal(a):
Přišel čas ověřit platnost "pravicového" zaklínadla - Lafferovy křivky.
Tak jak vám, milí pravicoví přátelé, experiment s Lafferem vyšel?
29. 02. 2012 | 22:45
Mily pane chytry - sam Laffer rika ze nikdo nevi, kde vrchol lafferovy krivky je. I kdyby byl ve 40% nez ve 25% nikdo neni garantovano, ze pri 40% zdaneni bude hospodarstvi fingovat lepe. Na druhe strane je velmi pravdepodobne ze (s vyjimkou prepoctive Skandinavie) pri 40% zdaneni vseho se zacnou vice pakovat ruzni statni parazite - mimo jine i oranzovi - viz napriklad CSSD vrchni reditel RSD Michal Hala, ktery se proslavil narozkami za 800 tisic Kc - sponzorovanymi "osobnimi prteli ze stavebnich firem".

Prilezitost a vysoke statni vydaje delaji zlodeje (jak rikam mozna s vyjimkou prepoctive Skandinavie - ale tam jeste CSSD neni...)

Avanti Popolo!!!!
01. 03. 2012 | 00:05

Yosif K napsal(a):

antiovce napsal(a):
po neinformovaného kuchaře:
Jinými slovy, jednotná sazba DPH je v Dánsku doprovázena velmi vysokým zdaněním nejbohatších fyzických osob. Zatímco nejvyšší sazba daně z příjmů je tam podle údajů Eurostatu 51,5 procenta a třeba ve Švédsku dokonce 56,4%, pak ČR je vedle Bulharska a Litvy zemí s velmi nízkou sazbou daně a nejbohatší lidé mají u nás celkové daňové odvody naopak nižší než ostatní spoluobčané.

Jste naivni jak dite v materske skolce - myslite si ze vyssim zdanenim docilite aby bohati lide zili jako proletari? Realny rozdil mezi bohatymi a chudymi je v ve Skandinavii a v CR cca stejny.
A) O co je vyssi zdaneni, o to vice bohati Skandinavci dani v Lucembursku atd.
B) co nejde snadno "odklonit do Lucemburska" tam si jednoduse "bohaci" pridaji na hrubem platu.

Vase opici a praseci radost z toho ze bohaci jsou nekde zdaneni vice nez v CR jest zalozena na dosti hloupem predpokladu ze bohaci na vyssi zdaneni vubec nijak nereaguji a nechavaji se strihat jako tupe ovce.

S kazdym vyssim zdanenim se up[latnuji dalsi a dalsi triky jak se tomu zdaneni vyhnout. Casopis The Economist se podivoval nad marginalni danovou sazbou 50% ve Velke Britanii. Nahledem do statistik se zjistil, ze krome hrstky statnich statnich cinitelu tuto sazbu temer nikdo neplati. Soukromnici se ji dokazi vyhnout.

Dukazem tohoto jsou statistiky "income equaity" snadno dostupne ve Wiki.
Koeficienty:
Poor/Rich 10%
Poor/Rich 20%
Ginni
atd
jsou pro Skandinavii a CR cca stejne.
Nejvyssi prijmova rovnost na svete je v Japonsku - z kulturnich duvodu.
Za nimi je Cesko a Skandinavie cca na stejne urovni.
Odborari odborari, vezli s...ky na trakari.....

Avanti Popolo!!!!
01. 03. 2012 | 00:18

Yosif K napsal(a):

Antiobvce napsala:
Přímé daně v Dánsku tvoří 62,3 % z celkových daní, kdežto v ČR jenom 23,8 procenta.
Průměr EU je 32,4 procenta. „Progresitivita daní je v ČR nesmírně slabá. Navíc v Dánsku se prostě zdroje vyberou a nerozkradou,“ upozornila Švihlíková i na srovnání míry korupce.
29. 02. 2012 | 19:34

A vy antiovce z toho mate praseci radost ze bohaci jsou v Dansku vice zdaneni.
Pravda je vsak takova ze o co jsou bohaci v Dansku vice zdaneni evidentne o to vyssi si davaji platy. Pokud chteji.
Proletarske vydobytky si ve Skandinavii plati proletari predevsim sami sobe. Podivejte se jake jsou ve Skandinavii mimo jine ceny v obchodech......
TZV "Bohaci" se nenechaji oholit tak snadno jak si hlupaci mysli.....
Avanti Popolo!!!!
01. 03. 2012 | 00:26

Yosif K napsal(a):

Progresivní zdanění je věcí rozumu a morálky.
Obojího se nám nedostává.

Progresivni zdaneni je veci nedostatku rozumu a moralky. V USA obcane a firmy rocne utrati cca okolo 60 miliard US$ za danove poradce. A bohate se to vyplati. Zatimco oficielni sazba dane z prijmu firem je vysokych 35%, efektivni sazba je 12.5%. Vyhravaji ti co lobuji a maji penize na danove poradce.

Zatimco zdaneni prijmu fyzickych osob je progresivni, je ve skutecnosti u vyssich prijmu regresivni - castecne proto ze tomu tak zakonodarci chteli, castecnbe proto ze ti nejvetsi bohaci maji nejlepe placene poradce.

Jedina skupina lidi ktera ma z progesivniho zdaneni v USA radoist je (krome tech nejhlpoulejsich proletaru) pocetna banda danovych poradcu. Ti z toho msaji sklvely business. Nula od nuly posla a pojde.
Zadny danovy system neni bez chyb. Cim slozitejsi, tim vetsi prilezitopst k ruznym kulisarnam.
ostyatne viz CSSD cinitele Maldek a Jansta! Pratel;e proeltariatu ionvestuji do zizkovskych realit pres firmu domicilovanou ve Svycarsku. Procpak asi? Protiom patri ku strane ktera rozdmychavca tridni nenavist k bohacum - ze neplati dost dani. hahahaha.... odborari odborari, vezli....

Avanti Popolo!!!!
01. 03. 2012 | 00:36

er napsal(a):

yosife, ghandí, kuchaři dneska dřete jako koně... to vám bývalý předseda SSM bohužel bývalé Tesly Rožnov pod Radhošťěm asi nějakou tu odměnu dá,,, přece jen už jsou pryč 2 měsíce roku 2012, tak to už určitě máte nárok:)) apropós porovnávat Singapur a Čezko může jen yosif a jemu intelektuálně na výši podobní
01. 03. 2012 | 00:57

arwen napsal(a):

Tahle vláda už ji dávno nemá!!
01. 03. 2012 | 02:08

jozka napsal(a):

Necekal jsem, ze Yosif bude davat za vzor Singapur. I s jeho vysokym podilem statu v ekonomice :-)

Asi jim fakt pri PSM tece do bot, ze opomiji takovehle veci.
01. 03. 2012 | 07:36

Kuchař napsal(a):

Luba,Antiovce:

Bohužel, o zdanění víte prd.Já už nemám sílu dokola vysvětlovat věci lidem,co nemají špetku logického myšlení.

Klidně si ty nesmysli, jak DPH zasáhne všechny a zdanění práce jen někoho, meldujte stále dokola dál.Ale 1+1 bude stále 2, nehledě na ideologii.
01. 03. 2012 | 07:57

kocour počtář napsal(a):

Hele, ty Avanti, tak jsou to procenta, nebo koeficienty? Někdy se do té šesté třídy vrať.
01. 03. 2012 | 09:00

Suffolk napsal(a):

Pane Zaorálku, díky za Váš blog. S Vašimi názory souhlasím.
Ale abyste je mohl, resp. CSSD mohla, naplnit a realizovat v praxi, musíte také vyhrát volby.
K blogu Vašeho předsedy jsem si dovolil napsat pár připomínek. Na komentáře nereaguje, pravděpodobně je ani nečte, modří komsomolci jsou tam v převaze...:

A což takhle posunout "Bohumínské usnesení" trochu dál? Rozšířit na ODS, případně posunout jen na ODS?!?
A dovolte, abych se opět ptal (opakovaně):
1. S kým chcete v nové vládě, samozřejmě v případě vítězství ČSSD ve volbách, koalovat? Počítáte se pořád ještě k levici?!
2. Kdy a jak vyřadíte "pátou kolonu" ČSSD, vzniklou za oposmlouvy s ODS?
3. Co uděláte s politickými parazity ve státních a obecních podnicích?
4. Proč nemáte akční program - jednoduchý, heslovitý a všem srozumitelný?!?
Typu např.: Zrušíme akcie na doručitele, zavedeme státní zdravotní pojištění ze zákona, zavedeme progresívní zdanění od 100 tis. měsíčně, etc.....
5. Sic nemáte bradavici, jako Paroubek, ale možná právě proto Vám chybí ten jeho tah na branku! Vždyť média o Vás nic špatného nepíší, nepomlouvají Vás ani Vás neskandalizují... myslíte, že je to jen proto, že nemáte bradavici, jako Paroubek?!
Určitě ne, nejste pro ně totiž dostatečně silný soupeř, proto.
Tak se vzmužte, chlape!!!
Držím Vám palce.
02. 03. 2012 | 14:00

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy