Hledá Topolánek poslušného soudce?

11. 03. 2009 | 14:42
Přečteno 6503 krát
Jak říká James Bond, poprvé je to náhoda, podruhé shoda okolností, ale potřetí je to jasný nepřátelský záměr.

První bylo přesunutí kauzy katarského prince z Prahy do Kataru. Podruhé se tento nezaměnitelný rukopis bývalého ministra, dnes poradce premiéra Topolánka Pavla Němce zopakoval při odebrání kauzy Jiřího Čunka z přerovského státního zastupitelství a předání přeochotnému panu Salichovovi do Jihlavy. Ve třetí variantě jsme hru „Hledáme poslušného státního zástupce“ pouze vystřídali hrou „Hledáme poslušného soudce“.

Nicméně ústava říká, že každý má právo na svého soudce. A odvolání soudce po prvním projednání Vrchním soudem je něčím naprosto neobvyklým. Slyšeli jsme v televizi vyjádření prvního viceprezidenta Soudcovské unie, který se obrátil na dvanáct kolegů a žádný z nich nic podobného nepamatoval.

Proč bylo třeba odejmout případ soudci Vojtěchu Ceplovi? Jednak je pravděpodobné, že Vojtěch Cepl by se v dalším průběhu soudního řízení vyvaroval pochybení, která mu jsou Vrchním soudem vytýkána, a nic by mu nebránilo rozhodnout stejně a přiznat paní Benešové právo mluvit v téhle zemi o justiční mafii, která pracuje také na politickou objednávku.

Ale to nemusí být hlavní důvod. Tím se mohlo stát odhalení, jež ve svém jedenáctém čísle učinil týdeník Respekt, který tvrdí, že má tři důvěryhodná nezávislá svědectví, že opravdu došlo k politickému ovlivňování kauzy Čunek. Vzniklo nové riziko pro ty, kteří brání Čunkově špatně zakopané mrtvole, aby znovu a znovu nevylézala z hrobu. Nevypočitatelný Vojtěch Cepl by mohl předvolat k dalšímu projednávání jak náměstka ministryně zdravotnictví Marka Šnajdra a premiéra Mirka Topolánka, tak ministra Jiřího Pospíšila - a ptát se jich pod přísahou, jestli se konaly schůzky, které měly za cíl zpochybnit vyšetřování policie i Čunkovo obvinění a vrátit kauzu na začátek. Takovéhle vypovídání před soudem, to by skončila legrace.

Vypadá to, jako by do usnesení Vrchního soudu o vrácení případu „justiční mafie“ bylo rozhodnutí o odnětí případu soudci Vojtěchu Ceplovi doplněno až na poslední chvíli a možná dodatečně. Dokonce není ani pořádně zdůvodněno.

Princip, který se prosadil v Čunkově kauze, je stále stejný: odvolávání těch, co neposlouchají, odnímání případů těm, kteří rozhodují jinak, než si politicko-justiční mafie přeje.

Tuhle mrtvolu prostě vykopat musíme. Proto sociální demokracie navrhne zřízení parlamentní vyšetřovací komise, která by měla zkoumat vše – od způsobu vyšetřování a dozorování kauzy Jiřího Čunka, včetně trestání a šikany státních zástupců za odlišný právní názor, včetně okolností uvedených v časopise Respekt č. 11. Přesně na to máme možnost zřizovat vyšetřovací parlamentní komise. Taková komise má zvláštní pravomoci. Měla by vyslechnout všechny důležité aktéry této kauzy, vyjasnit všechny významné souvislosti, včetně role premiéra Mirka Topolánka, jeho poradce Pavla Němce, Nejvyšší státní zástupkyně Renaty Vesecké, role Vrchního soudu a Vrchního státního zastupitelství v Praze...

Kauza Jiřího Čunka musí být vyšetřena. Podaří-li se to a odoláme-li teroru všemožných justičních mafií, dojdeme k bodu obratu, k příležitosti napravit ponurou situaci a budovat skutečný právní stát.



Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Jedla napsal(a):

"Přesně na to máme možnost zřizovat vyšetřovací parlamentní komise. Taková komise má zvláštní pravomoci."
Vyšetřit ! Potrestat ! řvali jsme na náměstích a zvonili klíči. Parlamentní vyšetřovací komisi chtěl studenstský stávkový výbor, a požadavek převzalo OF. Ale výsledek ...
A to nebyly vody stojaté, bahýnko usazené, kamarádi na výpovědích předem dohodnutí.
Jsem totálně pesimistický. "Podaří-li se to..." začíná poslední souvětí blogu.
Nepodaří.
11. 03. 2009 | 14:54

karelhá napsal(a):

Nemáme jako národ pud sebezáchovy. Už dávno se měly ptát tisíce lidí před Strakovou akademií premiéra, co tohle má znamenat. Až se probudíme, bude to o hodně těžší.
11. 03. 2009 | 14:56

Karlík napsal(a):

Pane Zaorálku, ta "lapálie" s princem z Kataru se stala vašemu koaličnímu partnerovi, když byl Němec ministrem ve vládě ČSSD a vy jste tehdy hrdinně mlčel... Takže ke cause prince mlčte hrdinně i teď...

PS. tím se nezástávám současné justiční mafie...
11. 03. 2009 | 15:01

narabi napsal(a):

Jestli už není pozdě na ono budování právního státu. Chci tomu věřit. Neobolševické metody se totiž začínají prosazovat i pěkně dole...třeba na škole si bezproblémového učitele předvolá "stranická buňka"( vedení školy tvořené bývalými kariérními straníky, dnes bez partajní příslušnosti) a začnou vyhrožovat, že pokud učitel nepřestanete kriticky myslet a jednat, tak se může dočkat snížení osobního ohodnocení......samozřejmě takováto buňka nedělá z jednání zápis tak jako kdysi....tragické je, že se to děje ve školství, kde by svobodné kritické myšlení a jednání mělo být podporováno a ne považováno za nepřijatelné....
11. 03. 2009 | 15:03

Jochim napsal(a):

S poplatky se asi znovu volby nevyhrají, krize také není úplně to právé jahodové předvolební téma, tak oživíme mrtvolu Čunka. Jak duchaplné. Co takhle pohřbít svého Grosse?
11. 03. 2009 | 15:04

Ida napsal(a):

Vy pište a mluvte o lumpárnách - jste rozvedený muž, otec tří dětí.
Vy a morálka? To prostě možné není.
11. 03. 2009 | 15:10

Občan napsal(a):

4 Ida: Alespoň se rozvedl, ale někdo z ODS to neudělal doteď ! Apropo: Kde to jsme ? Na novinky.cz ?
11. 03. 2009 | 15:21

Valerie napsal(a):

Pane Zaorálku, možná to nevíte, ale parlamentní komise nemůže zasahovat do činnosti nezávislých soudů, ať se Vám rozhodnutí Vrchního soudu v Praze sebe víc nelíbí. Titulek Vašeho příspěvku je rovněž laciný a ničím nepodložený. Pokud se soudce Cepl dopustil uvedených závažných procesních pochybení /spis jsem neviděla, ale Vy rovněž ne/, pak bylo zcela na místě věc vrátit a odvolací soud postupoval legitimně v souladu s příslušným ustanovením občanského soudního řádu i v případě odnětí věci soudci.
11. 03. 2009 | 15:27

Doug Badman napsal(a):

Pane Zaorálku, před komisi patříte především Vy sám, a nechám na Vás před jakou.
To s tím princem Vám došlo až teď, nebo jste si toho tenkrát nevšiml?
Já jen, že tehdy, když to bylo aktuální, jste neviděl neslyšel, přesně tak, jak chtěl předseda.
Povězte nám, jak zuřivě jste protestoval proti nahrazení Benešové Veseckou, vrtulníkový hrdino!
11. 03. 2009 | 15:29

Bublifuk napsal(a):

Vážený pane Zaorálku, plně s Vámi souhlasím,jen nechápu, proč se oháníte katarským princem. Soudruh Němec byl ministrem ve Vaší koaliční vládě! A notabene hysterická tiskovka paroubka poté, co dr. Jirsa rozhodl v jeho neprospěch, ta taky mluví za vše!
Kdykoli Vám podepíši, že se mi hrubě nelíbí tlaky na justici ze strany politků, ba dokonce posledních cca 5 let tento vývoj sleduji s obavami. Ale právě, že pět let, ne 2-3 roky! Jinak řečeno - pasovat se do role sprvedlivých ochránců demokracie mi v případě ČSSD přijde nechutně pokrytecké..
11. 03. 2009 | 15:32

Jirka Hemzal napsal(a):

Pane Zaorálku, jste populista a pokrytec a podobné praktiky má ve svém arzenálu i vaše strana - to ale na druhé straně neznamená, že byste v této věci nemohl mít pravdu... Podporuji tedy kroky, jakkoliv motivované, které by vedly aspoň k zmírnění neblahého stavu uvnitř naší justice.
11. 03. 2009 | 15:41

Tomáš Fuk napsal(a):

Kde to žijeme? Výkonná moc si podmanila moc zákonodárnou i justici. Strana a vláda si dělá co chce, stejně jako tomu bylo před rokem 1989. V čele ministerstva vnitra stojí kmotr, nejvyšší zastupitelství ovládá kmotra. Kde jsou všichni slušní lidé? Pochybuji, že to vyřeší nějaká parlamentní komise. Občané, máme to opět ve svých rukou. Kdy že to jsou ty volby?
11. 03. 2009 | 16:10

Admirál napsal(a):

Hlavně si dejte pozor, aby vámi kritizované praktiky nebyly součástí praxe ČSSD.

Člověk taky musí být opatrný, našim médiím se nedá věřit ani dobrý den.
11. 03. 2009 | 16:24

matů napsal(a):

Buďme rádi,že někdo chce aspoň něco udělat.Měkdo jen křičí a nadává,ale když má něćo udělat nadává na toho který chce aspoň něco udělat.podpořte každého co se snaží,jinak se nehneme z místa.Je lepší začít později než nikdy,uvažte tuto alternatívu a nenadávejte do populistu a pokrytců,je to neférové.
11. 03. 2009 | 16:36

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Pan Zaorálek zase hřímá, nicméně fakticky s ním lze souhlasit. Vykopejme mrtvou kauzu, objektívně zhodnoťme přinejmenším nestandardní vyšetřování údajného úplatku a pomluvy svědkyně čunkiády, nulové výsledky...atd. A potom třeba zjistíme, že žádné "justiční mafie" nebylo třeba, pokud by se ihned z počátku vyšetřovatel a dozorující státní zástupce chovali standardně a objektívně.
Domnívat se, že ustanovení parlamentní komise je krokem vedoucím k efektívní nápravě kiksů v čunkádě je buď bezbřehá naivita anebo snaha o další ohlupování veřejnosti. Od Vás, pane Zaorálku, bych očekával spíše to druhé.
11. 03. 2009 | 16:46

Míval napsal(a):

Admirále, ona to asi praxe ČSSD bude také. Ale bylo by dobré, kdyby opozice dokázala účinně reagovat a snad i omezovat ty největší fauly vládních stran. Nevzpomínám si ale, že by někdy k tomuto žádoucímu jevu u nás došlo. A tak mne napadá, zda pan Zaorálek nehřímá jen proto, aby zakryl skrytou opoziční smlouvu, jejímž jediným bodem je záruka dojení státu vybranými dojiči a dojičkami.
Je-li tomu tak, pak nám pomož pánbůh.
11. 03. 2009 | 16:51

Hajný napsal(a):

Pane Zaorálku,
proč ten povyk?Vždyť vy si tam oči nevyklovete.Chtěl jsem napsat mozek,ale když se dívám na přenosy ze sněmovny a senátu,tak je tam dohromady rozumu tolik,že by to nenasytilo ani sýkorku.
Když jste byli u moci vy,tak ODS řvala jako píchlá sviňa,teď je to naopak.Ale nikdo nemá zájem,aby se něco vyšetřilo.To je jen cirkus pro lidi.Voli se nažerou a zrní pro kapříky zůstane.
11. 03. 2009 | 16:53

LEVAK napsal(a):

Ad Ida:Topolánek žije se svou zákonnou manželkou?
11. 03. 2009 | 17:28

LEVAK napsal(a):

A to byl člen které strany co si objednál vraždy a pozvál si na to Slováka?
11. 03. 2009 | 17:31

LEVAK napsal(a):

Ad Ida:a co pan Klaus a letuška?To lze,to je modrá schválená morálka?
11. 03. 2009 | 17:32

Carlos V. napsal(a):

to Levak a levicaci :

berte to tak, ze lumparny delaji vsechny vlady, leve i prave.

Proto by vlada mela mit co nejmensi vliv na chod statu a ekonimiky.

Cim min penez stat utrati, tim mensi bude prostor pro korupci.
11. 03. 2009 | 18:10

šváb napsal(a):

Souhlasím se zaorálkem, ale mám pochybnosti o pravomocích komise. Bylo by taky dobré se podívat na minulost Vesecké ještě v době kdy byla v Hr. Králové jako prokurátorka. Ať promluví Antl a všichni budou čučet.
11. 03. 2009 | 18:11

LEVAK napsal(a):

Carlos V.:proč se tedy Ida vyjádřila hanlivě o Zaorálkovi?
11. 03. 2009 | 18:18

Carlos V. napsal(a):

Levak > to je jeji nazor. Ja neziju ani s Klausem, Rathem, Paroubkem, Topolankem, Zaoralkem ani Bendlem a jejich soukromy zivot je mi sumak.

Ono spojovat soukrome a vztahove zalezitosti s politikou je nesmysl. Musolini byl skvely otec od rodiny, Hitler abstinent nekurak, Churchill alkoholik, JFK devkar - dobre tak pro bulvar, ale ne pro uvahu, kdo ma ridit stat.
11. 03. 2009 | 18:25

Tupelo napsal(a):

Pane Zaoralku, je to sice uplne od veci, ale jak jsem se dozvedel na Britskych listech, UKK CSSD klepla pres prsty zlinskou vetev Vasi strany vedenou soucasnym(!) Melcakovym asistentem Blanarem a prijala zpet drive vylouceneho clena CSSD, ktery se odvazil kritizovat spolceni korytaru CSSD a ODS na Zlinsku. Souhlasim s autorem clanku a dekuji za takovy pristup. Nestalo by za to podivat se na tuto vasi organizaci a jeji cachry s konkurencni stranou hloubeji? Myslim, ze nemate moc co ztratit a muzete jen ziskat...

K Vasemu clanku, zrizeni komise bych povazoval za klad, kdyby se opravdu podarilo rozkryt pozadi jakym si tato vlada ochocovala soudni scenu :). Jsem vsak trochu skeptik, marne lovim v pameti co kdy jaka komise objasnila.
11. 03. 2009 | 18:26

Krupa Václav napsal(a):

Jak píše Karelhá,již dávno měli stát tisíce lidí před Strakovou akademií,místo toho se opět argumentuje,že ministr Němec už za vlády ČSSD,Zaorálek má x-dětí, je rozvedený a chce kázat o morálce, parlamentní komise je bezbřehá blbost.To je přesně vztah,který některým politikům vyhovuje.Dnes bude proti vyšetřovací komisi pravice,příště levice.To je opravdu cirkus pro lidi.Jste myslící int.lidi,domluvte se na společném postupu,že všechny svinstva příště budete řešit společně bez ohledu na stranickou příslušnost.Vemte klíče a jděte před Strakovku co možná v největším počtu.Jen se tam proboha nepusťe znova do sebe.
11. 03. 2009 | 18:32

neznalec napsal(a):

Na co by jste přísahal vy, pane Zaorálku? Na Bonda? Hahaha!
Buď se vás politika za ty roky vůbec nedotkla zůstal jste tak čitý, pak jste přírodní úkaz a měl by jste býz zkoumán vědci, nebo: kam se na vás hrabe Rathata.
11. 03. 2009 | 19:21

patriot napsal(a):

Zaorálek:

Existence zákonů na papíře ještě neznamená, že máme právní stát. Žijeme v bezprávním státě.

Patříte k parlamentním štamgastům. Vysáváte občany této země snad již dvacet let. Uděluji vám tímto Řád dokonalé pijavice. Co jste vy, neodvolatelní politici, za tu dobu udělali pro zlepšení právního prostředí? Měl byste z veřejného života konečně zmizet. Nejlépe ze života jako takového.
11. 03. 2009 | 20:09

Rejpal napsal(a):

Hledá-li pan Topolánek vhodného flexibilního soudce k objektivnímu posouzení praktik justiční mafie, může se poohlédnout i mezi aktivisty minulého režimu.

Třeba soudružka Brožová-Polednová může naprosto nestranně posoudit, zda nařčení z existence justiční mafie v současném soudním systému je pomluva či nikoliv.

Soudružka Brožová-Polednová má velké zkušenosti už z třídního soudnictví, kdy žádná justiční mafie rozhodně neexistovala. Proto umí také velmi dobře posoudit, co se od té doby na praktikách soudnictví změnilo.

Zjištění skutečného stavu dnešního soudnictví by jí pomohlo vyřešit i některé její vlastní problematické kontakty se současným soudnictvím.

Žalobci a žalobkyně, bojující proti pomluvě za vlastní čest, mohou ze zdravotních důvodů mimořádně jmenované lidové soudkyně při jednáních ji navštěvovat i ve vězení.

Objektivita rozhodnutí soudu tak bude nejlépe zaručena.
11. 03. 2009 | 20:35

LEVAK napsal(a):

Ad neznalec:
Alberto Camuse napsal:
"...dobře víte,že snem každého inteligenta je být gangstrem a hrubým násilím ovládat společnost".
Kolik je inteligentů v ODS?
11. 03. 2009 | 20:41

jarpor napsal(a):

LEVAK

Soudím, že nejméně stejně, jako je počet inteligentů v ČSSD.
Spokojen ?
11. 03. 2009 | 20:45

Zacheus napsal(a):

Samotné zrušující rozhodnutí Vrchního soudu není nic mimořádného. Poněkud mimořádné je však rozhodnutí o odejmutí věci dr. Ceplovi...
11. 03. 2009 | 20:57

Zbyněk Matyáš napsal(a):

LEVAK:
Neviděl bych žádnou přednost v tom, kdyby společnost ovládali neinteligenti.
Albert Camus http://cs.wikipedia.org/wik...
jako každý existencionalista příliš upřednostňoval psychiku člověka oproti jeho objektívní existenci v realitě.
11. 03. 2009 | 21:07

honza napsal(a):

Přátelé, já léta visím na Seznamu a zhůvěřilých stupidních a totalitních Novinkách a tady je za prve pohoda, články a blogy inteligentní..už se na seznam a k Novinkám nevrátím...
11. 03. 2009 | 21:27

Hajný napsal(a):

to honza:
Nikdy neříkejte nikdy!Co když nám pana Stejskala z té chvály trefí šlak.Nebo ho vyštípají kolegyně.Víte že úspěch se neodpouští.
11. 03. 2009 | 21:34

Kritik napsal(a):

Nelze než si přát společně s panem Zaorálkem, aby mafiím odzvonilo. Lze se však oprávněně obávat, že zůstane jen u přání. Co chcete ve státě jehož představitelé nemají žádné morální zásady ani žádnou páteř?
11. 03. 2009 | 22:06

hovorka11 napsal(a):

Chtěl bych zřízení a funkce komise věřit, ale něco mě říká, že soc. dem. to myslí po grosovsku opravdu upřímně a s ODS se nakonec společně domluví. Získají pár procent u veřjného mínění a to je vše. Vždyť otevření kauz nechce nikdo v ODS ani ČSSD a v tom je veliká a nedělitelná soudružská jednota mezi oběma stranami. Bylo to někdy snad jinak?
Děláte z lidí politické tajtrdlíky.
11. 03. 2009 | 22:24

StandaT napsal(a):

bu bu bu!
11. 03. 2009 | 23:02

Jan Neruda napsal(a):

Pane Zaorálku, přiznejme si, že Češi si prostě nechaj líbit všechno. Dřív to byli komouší, teď zas tahle pakáž. Máme na paměti, že by nedejbože bylo ještě hůř. Vy to víte, my to víme. Tak vo co jde ? Ale ten Cepl ml., to je kanón ! Kdyby byl každý z nás jak Cepl, je celý národ z kvádrů.
11. 03. 2009 | 23:46

Jan Vaculík napsal(a):

Je dobře,
že pan Zaorálek de facto pochválil Respekt a přiznal, že je to objektivní časopis.

Doufám, že to Respektu neublíží a neodradí to žádné z jeho čtenářů.
12. 03. 2009 | 00:45

jarpor napsal(a):

Pane poslanče,
tak si to shrňme :
1.
V kauze katarského prince máte taky máslo na hlavě, takže si tak trochu ser…e do vlastního hnízda.
2.
Předjímáte, že by soudce Cepl v novém řízení rozhodl opět proti Vesecké a spol., a že jiný soudce rozhodne ve prospěch Vesecké a spol.. To je pro Vás přece ten hlavní důvod, proč rozhodl vrchní soud tak, jak rozhodl.
3.
Vyšetřovací komise je přesně ten instrument, který nevyšetří vůbec nic. S výsledky Vámi zřízených komisí jsou již zkušenosti. Hlavně, že místo toho, co má parlament dělat, budete se bavit „vyšetřováním“… Pravomoci komise … nenechte se vysmát !

Aby bylo jasno, nejde mi o Topolánka, Veseckou , Čunka, či Benešovou… Zírám, že Vy, poslanec parlamentu ČR dopředu predikujete, jak vrácené řízení dopadne, že Vy rozdělujete soudce na „poslušné“ vládě a „neposlušné“ vládě ! Totéž si asi myslíte o předsedovi soudu, který teprve bude rozhodovat, komu případ přidělí !
Takové je právní vědomí toho, kdo má zákonnost „v popisu práce“!

Pokud tomu tak skutečně je, pak Vy na tomto stavu máte svůj podíl viny, který nezakryjete hlasitým kritizování jiných a voláním po právním státu !

Jak dlouho byla Vaše strana vládní, jak dlouho plkáte v parlamentu, proč jste s tímto stavem nic neudělal ?
Chcete veřejnosti namluvit, že „za Vás“ tomu bylo jinak ? Že ta „justiční mafie“ vznikla až teď ? Že až teď oni soudci a státní zástupci, kteří v této kauze nějak vystupují či vystupovali, až teď jsou „jiní“, jedni ohební a druzí neohební, a že za Vás byli všichni objektivní a nestranní ? Kdo přivedl paní Veseckou do funkce ? Od kdy tam sedí Kučera a další ?
Nebylo to náhodou za Vaší vlády ?

Nemyslete si, že všichni ztratili paměť…

P.S.
Na druhé straně – jakou úctu k zákonům, a co lze očekávat od volených poslanců parlamentu či krajských zastupitelstev, kteří se zákonem, např. o poplatcích ve zdravotnictví, naloží tak jak naložili – že jej prostě obcházejí !
To se to pak kafrá o právním státu….
12. 03. 2009 | 07:15

veverka napsal(a):

Doporučuji hlasovací anketu na ČT24

Cca 90% považuje odvolání soudce Cepla za vítězství justiční mafie.
http://www.ct24.cz/
12. 03. 2009 | 08:09

veverka napsal(a):

Jan Vaculík

"Je dobře,
že pan Zaorálek de facto pochválil Respekt a přiznal, že je to objektivní časopis."

Jedna vlaštovka jaro nedělá.
12. 03. 2009 | 08:10

jarpor napsal(a):

Veverka

A jak jinak by hlasovací anketa měla vypadat, když nejvyšší ústavní činitelé justici takto "vykreslují" ?
Nemalují si tak obrázek i sami o sobě ?
Hezký den
12. 03. 2009 | 08:22

IISIDONKA napsal(a):

Je zajímavé si přečíst článek a jsou též zajímavé příspěvky.Mluví se hlavně o panu Ceplovi a jeho odvolání. Takových lidí se moc nerodí . K posuzování Grosse a Čunka podotýkám , že ten první nebyl souzen. Přála bych si PRÁVNÍ stát.
12. 03. 2009 | 08:33

kristusek napsal(a):

jarpor - doporučuji přečíst si ještě jednou článek - autor se nezmiňuje o tom, že by soudce rozhodl stejně, pouze zmiňuje MOŽNOST, ŽE BY SE TAK STÁT MOHLO. Proto byl odvolán, přestože něco takového je u nás nevídané. Jinými slovy - nepředjímá nic a vy mu vkládáte do úst slova, která nikdy neřekl.

A co se týče kauzy katarského prince - stalo se tak, pravda, za vlády ČSSD, ovšem pouze v rámci pravomoci p. Němce, do toho mu tehdy nemohl mluvit ani premiér.

To jen tak na okraj...
12. 03. 2009 | 08:55

jarpor napsal(a):

Kristusek

"Proč bylo třeba odejmout případ soudci Vojtěchu Ceplovi? Jednak je pravděpodobné, že Vojtěch Cepl by se v dalším průběhu soudního řízení vyvaroval pochybení, která mu jsou Vrchním soudem vytýkána, a nic by mu nebránilo rozhodnout stejně a přiznat paní Benešové právo mluvit v téhle zemi o justiční mafii, která pracuje také na politickou objednávku."

Citace.
Je tam někde slovo "MOHL" nebo něco podobného ?
Proto moje "Předjímáte..."

Jen tak na okraj...

Hezký den.

P.S. číst umím... :)
12. 03. 2009 | 09:32

Nuba napsal(a):

Mám za to, že těch indicií o nekalých praktikách v justici je čím dál tím víc a nejdou již přehlédnout.

Jedná se o plejádu neobvyklých postupů - zvláště pak odejmutí případu a přidělení někomu jinému - zřejmě povolnějšímu.

Vzkaz justiční mafie by měl být pro naši společnost alarmující. Občané máme právní stát pro vyvolené, movité a kamarády. Částečně se tohle dalo tušit vždycky, to pouze já jako zabejčilá naivní idealistka vzdoruji a nedokážu to sousto polknout. Dusím se.

Pokud to tak bude pokračovat, tak tady máme totalitu zpátky. A podívejte jak se ta mrcha tentokrát tváří věrododně. Prý dokonce SPRAVEDLNOST.

Maškara jedna.
12. 03. 2009 | 09:50

Hajný napsal(a):

to Nuba:
Pan Nešpor tady kdysi propagoval dechová cvičení.Doporučuji si je najít.
Bylo by Vás škoda,kdybyste se udusila,protože bude hůř!
12. 03. 2009 | 13:39

JAHA napsal(a):

Ad: autor
No vida!
Respekt je zrazu respektovany samym autorom, ma tri DUVERYHODNA, NEZAVISLA, SVEDECTVI! No, po prijati zakona v snemovni (za krasnej modro - oranzovej sucinnosti) ich asi nezverejni. Co tak rychlo zmenit zakon, teraz by sa to siklo, nie?:-).
No vida! Autorovi vadi odvolanie "NEVYPOCITATELNEHO" sudcu. Taky by predsa asi ani nemal sudit, nie. Ked je nevypocitatelny, potom si robi co chce a kedy chce. Uz ked dostal tuto kauzu, bola povinnost pana poslanca upozornit, ze tento sudca je nevypocitatelny, teda mal by mu byt zastaveny vykon, pokial sa nestane vypocitatelnym.
Kauza Cunka ma byt urcite dosetrena. Zakonnymi postupmi. Pan poslanec by mal vediet o tom, ake su, vratane medzinarodnych, ked chce pravny stat budovat.
Skupina poslancov (to je jedno z akeho politickeho spektra) - vysetrovacia komisia - sa do rozhodovania sudov nema co miesat!!!
12. 03. 2009 | 15:28

zrub napsal(a):

Podle mého názoru jsou nutné nejméně následující kroky :
1) Ihned zrušit "náhubkový zákon", který v podmínkách justice, ovládané zcela nepochybně mafii,plní úkol preventivního odklízení informací o krocích mafie pod koberec.Povyšuje tak ochranu mafie nad ochranu demokracie.
2) Je pravda, že nátlak občanů na postupné obnovení důvěryhodnosti státu je nedostatečný a občané by měli využít jaždé příležitosti a demonstrtovat své znechucení před Strakovkou v Praze. Zatím to ještě jde.V mnoha menších městech by to již byl problém.15.5. se má v Praze konat demonstrace svolaná odbory. Je to příležitost pro soustředěné a opakované akce na obranu proti režimu. Přijeďme.
3) Občané by měli vyvinout tlak také na media, která mohou v očištění společnosti sehrát nezastupitelnou roli. Tlak je možné vyvíjet i bojkotem devótních prorežimních médii, jako MFD a LN, včetně zastavení inzerce a reklam v těchto listech.
14. 03. 2009 | 13:25

novak@atlas.cz napsal(a):

Ministr Pospíšil zlehčuje korupci svého náměstka

Vysvětlení ministra spravedlnosti v korupční věci jeho náměstka Františka Korbela kandiduje na cenu za pitomost roku. Soud po třinácti letech rozhodl, že státní instituce doktora Uzunoglu poškodily. Byl křivě obviněn policií a za pospávání státního zastupitelství byl téměř na tři roky zbaven svobody i majetku. Stát manipuloval s důkazy a falšoval je. Kromě jiného nevědomky dál z vazby platil nájem za byty, užívané v době jeho věznění vyšetřujícími policisty z později slavného Berdychova gangu k intimním neslužebním schůzkám, stejně jako i telefonní účty za hovory, jimiž si je sjednávali a objednávali pizzu. Byl mu vypálen dům i s archivem, ve vazbě přežil pokus o otravu. A po 13 letech ještě slyšel hloupého státního zástupce, jak jej navrhuje znovu uznat vinným dávno vyvrácenou obžalobou. Uzunoglu po své rehabilitaci, jak mu ukládá zákon, musel jednat o odškodnění s ministerstvem spravedlnosti. Do tohoto jednání vstoupil - a vzápětí byl navštíven náměstkem tohoto ministerstva, jinak advokátem. Ten mu předložil podepsanou smlouvu s advokátní firmou, kde je společníkem - a nabídl mu zastoupení. Palmáre je smluvní a slušné – 15% z vymoženého. Nesnažte se, když se může jednat i o miliardy. Zaznamenejme, že dotyčný náměstek František Korbel je na ministerstvu pověřen řízením právě odboru odškodňování. A navrhuje tedy, že by nárok na odškodnění vymáhal proti sobě samému. Doktor Uzunoglu odmítne, upozorní na střet zájmů dotyčného náměstka – a věc oznámí ministrovi. U tohoto jednání je přítomen i zástupce velvyslanectví země, jejímž je občanem. Než dotyčný náměstek zjistí, že jeho aktivita byla druhou stranou oznámena, stačí ještě poslat doktoru Uzunoglu několik e-mailových zpráv ze své advokátní adresy.

Ministr Pospíšil nyní reaguje poněkud jednoduše: „Je to tvrzení proti tvrzení. Komunikace mezi nimi probíhala, ale kdo komu co nabízel, nejde dokázat“
Předně : nejde o pouhé tvrzení proti tvrzení - a to nejdůležitější a nejnemravnější je už dokázáno. Protože náměstek nejen že „komunikoval“, on i navrhoval. Ministr i náměstek jsou právníci a nemohou nevědět, o čem je řeč. „Projev vůle, směřující k uzavření smlouvy, je návrhem na uzavření smlouvy…(§ 43a občanského zákoníku )“. „Včasné prohlášení učiněné osobou, které byl návrh určen….je přijetím návrhu ( ust. § 43c )“.
Advokátonáměstek přece poškozenému předložil písemný návrh smlouvy, dokonce předem podepsaný jeho společníkem – a ke vzniku smlouvy stačil už jen podpis druhé strany. Ta ale, jak víme, lákavé nabídce odolala, a věc naopak oznámila. Jaképak tvrzení proti tvrzení - je to tvrzení proti podepsanému dokumentu. Nebo snad chce ministr naznačovat, že doktor Uzunoglu někde sebral hlavičkový papír táborské advokátní kanceláře, zfalšoval podpis a vnucoval nevinnému náměstkovi patnáct procent provize, když má na odškodnění nárok ze zákona?

Na závěr se ještě ministr dopustil pohoršlivosti. Hodlá skutečně namísto omluvy naznačovat, že snad pan Uzunoglu mohl být autorem korupčního aranžmá? To už není jen legrační obrana. Je to hanebnost, svědčící o tom, že odejít by měl nejen náměstek, ale i ministr. V pozadí zatím zůstává na smlouvě podepsaný advokát Tuháček. Proč se ho pan ministr, pokud chce skutečně očistit pověst svého úřadu, nezeptá, zda je jeho podpis pravý? A pokud ano, proč a na čí popud onen návrh smlouvy připravil a komu ho dal? Pokud to neudělá, nebude nadále možné jeho výrok považovat za pouhou pitomost.

O autorovi : Jan Urban, novinář a historik
14. 03. 2009 | 20:16

novy napsal(a):

Jen nejaky primitivni narod by se nechal tak dlouho obelhavat.V takovych proto muze bujete korupce,podvody a navenek i tam funguji soudy, policie, statni zastupci jako u nas.
Zda se, ze nas clovek je zrovna tak blby jako nejaky cernoch z pralesa- pro neho je na prvem miste se dobre nazrat a vse ostatni je vedlejsi.A to je nazor i nasich poslancu.
16. 03. 2009 | 08:28

latinka napsal(a):

Vyšetřovací komise? Dobrý vtip!!! Že by si pan Zaorálek nepamatoval, kdo byl předsedou první vyšetřovací komise po sametové revoluci? Komise pro vyšetření viníků a skutečných událostí, které byly namířeny proti demonstrujícím studentům? Nebyl tím předsedou JUDr.Petr Toman, tehdy ještě i poslanec, dnes "jen" advokát JUDr. Vesecké, JUDr. Kučery, JUDr. Němce a spol.? Tato první ani žádná další vyšetřovací komise nic nezjistila, a kdo se tomu může divit?
21. 03. 2009 | 00:00

J.H. napsal(a):

k matú:
Výstižné a správné
21. 03. 2009 | 21:41

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy