Pravda a lži o takzvané reformě zdravotnictví

19. 06. 2011 | 17:05
Přečteno 11814 krát
Vláda prosazuje naprosto netransparentním způsobem špatné zákony, které znamenají nepřijatelné a nebezpečné zásahy do fungujícího zdravotnictví v České republice
Premiér Petr Nečas a ministr zdravotnictví Leoš Heger neříkají pravdu o zákonech tzv. reformy zdravotnictví. Bohužel řada novinářů, aniž by zmíněné návrhy vůbec četla, opakuje rétorická cvičení premiéra a ministra.

Oficiální proklamací je, že reforma otvírá možnost si připlatit na nadstandard a zlepšuje postavení pacienta.
Z dosud předložených návrhů je však zřejmé, že současná vláda chce zásadně omezit nárok na bezplatnou zdravotní péči a zrušit ústavou zaručované právo na bezplatnou péči vymezenou zákonem.

Podle nového zákona o zdravotním pojištění má být od nového roku bezplatná už pouze péče poskytovaná ekonomicky nejméně náročným způsobem, aniž by bylo zřejmé, která konkrétní péče je tím míněna.

Vláda nevymezuje standardní nárok na péči a místo práva na připlacení na nadstandard zavádí povinnost připlácet téměř na všechno, a to hodně peněz. V příslušném zákoně se právo na péči nahrazuje povinností zaplatit. O standardech se mluví už 4 roky, ale fakticky je nikdo nechtěl vytvořit, protože se chtělo, aby si samy pojišťovny určovaly, co komu zaplatí a co nikoliv.

Vláda připravuje další zákony, ze kterých je zřejmé, že chce zrušit svobodnou volbu lékaře a poskytování správné ( lege artis) péče omezit na časové a místní možnosti, což bude znamenat uzákonění faktické nerovnosti občanů v přístupu ke zdravotní péči, protože i péče v nejhůře vybavené nemocnici pak bude považována za správnou a srovnatelnou s péčí v nejmodernějších nemocnicích. Novým zákonem o zdravotních službách má být zrušen zákon O péči o zdraví lidu, který i po mnoha novelizacích stále představuje řadu záruk kvalitní péče pro pacienty, záruk pro lékaře i pro systém veřejného zdravotnictví.
A o zrušení tohoto zákona O péči o zdraví lidu jde vládní koalici především, stejně jako o zrušení záruky bezplatné péče.

Vláda také otevírá cestu pokračování divoké privatizace zdravotních pojišťoven započaté v roce 2009 a připravuje převod zdravotních pojišťoven na obchodní společnosti. Vláda tak naplno spouští nepřípustný byznys se zdravotním pojištěním.

Veškeré citlivé údaje o každém z nás, o našich diagnózách, užívaných lécích a lékařích mají být shromažďovány v obrovské databázi centrálního úložiště informací s minimálním zabezpečením proti zneužití.

Vláda vědomě a v rozporu se zákonem rozbíjí jeden z nejlepších systémů očkování dětí na světě a podřizuje tento systém zájmu soukromých distributorů na úkor nás všech.

Příprava zákonů probíhá neprůhledným a nepřijatelným způsobem, kdy rozsáhlé zásadní části zákonů jsou měněny těsně před jednáním výborů sněmovny proto, aby se k nim nemohla vyjádřit odborná veřejnost a obchází tak standardní připomínkové řízení.
Odborná veřejnost, profesní komory a profesní sdružení jsou tak postaveny do role udivených diváků, co všechno je ještě možné u nás v neprávní České republice. Vláda tak otevřeně dává najevo, že o připomínky a názory odborné veřejnosti nestojí.
Ministr zdravotnictví Leoš Heger své ministerstvo fakticky neřídí, pouze vykonává pokyny podnikatelů propojených s některými politiky vládní koalice. Na svá slova, že zdravotní systém potřebuji kultivaci a ne žádné převratné změny už dávno zapomněl, či spíše rezignoval.

Za 21 let se demokracie v České republice vyvinula takovým způsobem, že už za nás nerozhodují ani zvolení poslanci, ale úzká skupina politiků propojených s byznysem.
Není pochyb o tom, že z těchto kšeftů jsou ze zdravotního pojištění financovány velké politické strany na úkor nás všech. Pokud by tomu tak nebylo, pak by již největší penězovody z veřejného zdravotního pojištění byly dávno uzavřeny.

Slova poslance Marka Šnajdra o nezbytné privatizaci zdravotnictví, aby se zamezilo korupci jsou nesmysl, který od něho naprosto „sedí“.
Sám měl, jako 1. náměstek všech ministrů zdravotnictví a faktický vládce nad ministerstvem zdravotnictví v minulém volebním období, možnost korupci účinně potírat, ovlivňovat vedení státních nemocnic a ústavů, měl vliv na udělování a odnímání licencí pojišťovnám, apod.
Místo toho lze usoudit, že za doby jeho vládnutí se korupce ve zdravotnictví znásobila a narostla do neuvěřitelných rozměrů.
Ať pan poslanec složí účty ze svého působení na ministerstvu zdravotnictví a ve správní radě VZP! Určitě by mohl také vysvětlit, proč ministerstvo zdravotnictví nevykonalo dohled a neodňalo licenci zdravotní pojišťovně Média. Možná proto, aby VZP získala sloučením se zdravotní pojišťovnou Média zpět své bývalé pojištěnce, ovšem i s dluhem 450 milionů Kč.
Není zřejmé, kdo tento dluh, který vyrobila zdravotní pojišťovna Média, založená soukromým zakladatelem zaplatí, ovšem kromě pojištěnců VZP.

Poslední slova premiéra o tom, že reformní zákony jsou nutné, aby byly peníze na zvýšení platů lékařů a sester, nejsou ničím jiným, než nástrojem hloupé vládní propagandy.

Vláda a koaliční poslanci o boji s korupcí jenom mluví, fakticky korupci tolerují, řadou kroků a případnou nečinností v konkrétních případech ji fakticky podporují.

Žádná privatizace české zdravotnictví nespasí, pouze bude znamenat, že z peněz veřejného zdravotního pojištění, tedy z peněz nás všech, budou financovány zájmy majitelů soukromých pojišťoven a nemocnic na úkor péče o pacienty.

Poslanci, kteří budou o takovýchto špatných zákonech rozhodovat, by si tyto zákony měli dobře přečíst a neměli by připustit, aby se z ústavní listiny Základních lidských práv a svobod dělal trhací kalendář. Měli by si uvědomit, že tímto krokem rozbíjejí funkční a výkonný zdravotní systém a ze svých spoluobčanů udělají nešťastné lidi, kteří si z finančních důvodů nebudou moci dovolit nákladnější zdravotní výkony!



Ing. Ludvík Hovorka

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Marie napsal(a):

Ještě, že máme Věci veřejné a bezplatné amalgámové plomby.
19. 06. 2011 | 17:20

pepan napsal(a):

Cíl: kouřové clony zločinu = všechny reformy!!! Jak krásně mohou krást! Lid se pere o reformy, parametry, zákony, nařízení, vyhlášky,odchod do důchodu v roce 2043, SPOLUÚČAST,.......!

Zločinné spolčení politiků v PSP ČR zastřelo podstatu života a nechalo kmotry klidně krást a podvádět!

Volebním podvodem se dostala podv odníků klan k moci a již 7 rok vládne a krade!!!
19. 06. 2011 | 17:22

Ládik!!! napsal(a):

Následek komunistického období, nic víc.
19. 06. 2011 | 17:24

janjan napsal(a):

to

Opravdu prokázaný volební podvod a trestné jednání i VSZ RAmpuly a odložení Drobila i když příprava tretsného činu je tretsná dokládá rozklad ČR a pepan to říká jasně: podvodníci u moci!

Ústavní soud je slepý a hluchý podvody nevidí??? Na základě podvodné kampaně jsou zločinci u moci!!!
19. 06. 2011 | 17:28

Joe Ratata napsal(a):

Pane Hovorko,máte naprostou pravdu!
Už Topolánkův batoh měl za hlavní cíl dostat zdravotnictví a penzijní systém do problémů,aby se pak jejich privatizace dala snáze obhájit před veřejností.
Jeden ze strůjců současných problémů teď už veřejně mluví o privatizaci jako o spáse.
Doufám,že brzy přijde čas,kdy on a jemu podobní stanou před soudem,který už nebude současnou parodií na spravedlnost!
19. 06. 2011 | 17:32

dr. Chocholoušek napsal(a):

V jakém stavu je naše zdravotnictví teď, svědčí nejlépe tik pana poslance Šťastného.
19. 06. 2011 | 17:42

Tunel napsal(a):

Ony ty plomby znějí směšně, ale na nich je vidět nebezpečí z případné privatizace zdravotní péče.
Za plombu dostávají zubní lékaři 220Kč a oni chtějí 400Kč protože je údajně musí dotovat. Každý má představu, kolik času trvá zaplombovat jeden zub.

A kolik, že zaplatí lékař dodavateli za jednu kapsli amalgámu?

"Jedna kapsle vyjde na sedmnáct korun,“ přiznala cenu České televizi prodejkyně Jana Halasová.

Volná ruka trhu v praxi.
19. 06. 2011 | 17:46

Maximus napsal(a):

České zdravotnictví s jeho 280 mld.Kč ročním rozpočtem?
To je moc chutné sousto pro spoustu zavedených firem, ale bohužel i parazitů a tenhle záměrně nepřehledně nastavený jakýsi systémový nepořádek už není nikdo schopen dát do pořádku, poslední který by to dokázal, byl ten s frajtr knírkem co měl dispozici wermacht, který dokázal třeba během chvilky zařídit, aby se v tehdejší ČSR jezdilo okamžitě vpravo. Jedině násilné řešení, či velký kolaps s tím může pohnout.
19. 06. 2011 | 17:52

Rumcajs napsal(a):

Jak slyším "Pravda a lži", nemusím číst dál. Je jasné, že se jedná o lháře.
I když u křes´tanů je to tak nějak dáno, mít patent na jednu jedinou pravdu.
19. 06. 2011 | 18:01

Béda napsal(a):

Nemám co dodat.

Když jsem viděl v TV sebestředného poslance Šťastného obhajovat "obecně prospěšné" zdravotnictví, vytanul mi mimoděk před očima R.Reagan, který den po rozmluvě s p. Kaiserem předstoupil s podobnými cancy před americký lid. Výsledkem byla "transformace" amerického zdravotnictví v komerční systém ve kterém je cca 50 mil. lidí bez zdravotního pojištění, protože si nemůžou dovolit ani jeho levnější verzi. Dalších cca 150 mil. lidí s levnýma pojistkama je v podstatě občany druhé kategorie, kterým usilují zdravotní pojišťovny sledující maximalizaci zisku všemožnými triky odepřít platby za zdravotní péči. Dokonce i velká většina těch nejšťastnějších s nadprůměrnými příjmy a luxusním pojištěním si musí dávat sakramentský pozor aby náhodou omylem neonemocněli nějakou zvlášť závažnou dlouhodobou nemocí, která by formou spoluůčasti mohla zruinovat jejich životní úspory a rozpočet.

To je Šnajdro-Cikrto-Šťastno-Hegerovský předobraz příštího českého zdravotnictví řízené zdravotní péče. Specielně chudinské a specielně pro bohaté.

PS: akorát jsem zvědav jak chtějí protentokrát obelstít kouzelné ústavně garantované slůvko BEZPLATNÉ u Ústavního soudu. Žeby již měli zajištěné dva "konstruktivní přeběhlíky" na změnu ústavy?

Jo, nakonec mě napadla bezvýznamná otázka:
- o kolik se systém zdravotní péče reformou zlevní? Existuje někde nějaký propočet? (americký systém je děsně předražený a vhodný především pro farmaceutickou lobby - u nás zastoupenou především Bc. Šnajdrem a T.Julínkem a zdravotní pojišťovny - u nás zastoupené Bc. Šnajdrem a MGr. B.Šťastným.)
- nakolik přispěje zaváděný systém k ozdravění populace?
19. 06. 2011 | 18:01

Mac napsal(a):

Béďa
ty bys mě rozesmál - propočet dopadů rozvratu našeho zdravotnictví nazvaného - nevím proč - "reforma"?

Kdo by se s takovými prkotinami zaobíral? Nejde o propočty, o řešení financování. Jediné, o co jde, je definitivní rozstřel a věnování zlaté slepičky vyvoleným.

Vsadím se, že bakalář Šnajdr už ten seznam vyvolených ve volných chvilkách smolí.....
19. 06. 2011 | 18:10

Alex napsal(a):

Za normálních okolností bych dnes trochu oponoval, ale nejde to. Pan Hovorka ví o čem mluví. Mám tu jeden odkaz pro české rádobypravičáky - http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id=703115. A pan Hovorka má naprostou pravdu. Borisi, Borisi - pro sebe placenou funkci navěčnost, pro ostatní zaměstnanecký poměr na dobu určitou v zájmu pružnosti pracovního trhu. Ha, ha, ha, ha, ha.
Nu česká "pravice" v české politice takříkajíc transparentně ododěná.
19. 06. 2011 | 18:13

Béda napsal(a):

Dovětek:

Jedním jsem si zcela jist. Po provedení deformy zdravotnictví spláčou nad "vejdělkem" jak pacienti (jejich naprostá většina) tak lékaři (jejich většina).
19. 06. 2011 | 18:15

Honza napsal(a):

... dobrý den pane Hovorko, ... dlouho jste o sobě nedal vědět ... děkuji za realistický rozklad , ... při pohledu na stávající morálně a odborně zaostalí spolek mne Vaše analýza ani nemohla překvapit ...
pane Hovorko , blíží se volby... předpokládám, že jste stále členem KDU ČSL - nikdy jsem Vaší stranu díky Kalouskům, generálce hvězdné pěchoty, a jim podobným nevolil.
Vzhledem ke vzniku TOP 09 jst asi jediná strana po listopadu, která se očistila od tunelářů, podvodníků - krysy opouští loď v nesnázích jako první....
hezký den
19. 06. 2011 | 18:19

Občan napsal(a):

A aby toho nebylo málo, tak Heger (TOP09) se Šťastným (ODS) navrhují, aby mandát členů správní rady VZP byl na dobu neurčitou.
19. 06. 2011 | 18:33

Pepa z depa napsal(a):

Milý Macu, tak pojďme sesmolit zase my GENERÁLNÍ STÁVKU podle již připraveného programu a cílů na www.vymenilijsmepolitiky.cz a na www.hzpd.com. To vše v součinnosti s ODBORY, protože jiného organizátora neseženeme a ty politické strany hezky čekají za bukem a pak se budou chtíti vrhnout na kořisť, víte? V tom se jim musí zabránit při předčasných volbách a dát jim dištanc alespoň na 20 let a některým i za katrem + odevzdat veškerý majetek. Jiná záchrana pro NAŠÍ VLAST již není. Tak s chutí do toho a půl bude hotovo. Hezký večer přeje 4. odboj a Pepa z depa.
19. 06. 2011 | 18:59

Mud.. napsal(a):

Hovorkááá
Na to jste. Brblat a ťunťat.
19. 06. 2011 | 19:00

XY napsal(a):

Vážený pane Hovorko, měli bychom Vám být velmi vděční za to, jak statečně a čestně jste si počínal v minulé sněmovně, za tento blog.Bohužel, vykonáváte práci za celé instituce s aparáty, které se na takovou analýzu nezmohou. - Ministr Heger vypadá čím dál víc jako člověk před zhroucením. Má-li si zachovat trochu tvář, měl by odstoupit. Co nenávratně rozkradou Šnajdrové, Šťastní, pod taktovkou Kalouska, skutečně amorálního, podlého ubožáka, bude spojováno se jménem Hegera. To by snad měl zvážit, ať už je jakkoli přitlačován ke zdi.
Bohužel, tolik nadávek směřuje od zaslepených hlupáků proti odborářům "v umaštěných montérkách" (nenávist k obyčejným lidem,také ke starým, nemocným, zkrátka k těm, kteří si nenakradli nebo se nedokážou pochybně proslavit). Je to ale jediná skupina, která se alespoň pokouší postavit se darebákům.Kdo nechce naše reformy, chce komunismus nebo Řecko, je mantra.K cíli lze dospět různými cestami. Nejenže nejsou reformy připraveny a jejich podoba prodiskutována s odborníky, opozicí atd., ale sama koalice bude hlasovat pro návrhy, které jsou "dopisovány" a přepisovány těsně před hlasováním. Takže budou zvedat ruce pro něco, co neznají. Zato jsou pro a věří tomu jak písmu svatému. Je to seriál nečestně propašovávaných dodatků a změn, do poslední chvíle skrývaných. Smutný příběh vykrádané demokracie.
19. 06. 2011 | 19:16

XY napsal(a):

Vážený pane Hovorko, měli bychom Vám být velmi vděční za to, jak statečně a čestně jste si počínal v minulé sněmovně, za tento blog.Bohužel, vykonáváte práci za celé instituce s aparáty, které se na takovou analýzu nezmohou. - Ministr Heger vypadá čím dál víc jako člověk před zhroucením. Má-li si zachovat trochu tvář, měl by odstoupit. Co nenávratně rozkradou Šnajdrové, Šťastní, pod taktovkou Kalouska, skutečně amorálního, podlého ubožáka, bude spojováno se jménem Hegera. To by snad měl zvážit, ať už je jakkoli přitlačován ke zdi.
Bohužel, tolik nadávek směřuje od zaslepených hlupáků proti odborářům "v umaštěných montérkách" (nenávist k obyčejným lidem,také ke starým, nemocným, zkrátka k těm, kteří si nenakradli nebo se nedokážou pochybně proslavit). Je to ale jediná skupina, která se alespoň pokouší postavit se darebákům.Kdo nechce naše reformy, chce komunismus nebo Řecko, je mantra.K cíli lze dospět různými cestami. Nejenže nejsou reformy připraveny a jejich podoba prodiskutována s odborníky, opozicí atd., ale sama koalice bude hlasovat pro návrhy, které jsou "dopisovány" a přepisovány těsně před hlasováním. Takže budou zvedat ruce pro něco, co neznají. Zato jsou pro a věří tomu jak písmu svatému. Je to seriál nečestně propašovávaných dodatků a změn, do poslední chvíle skrývaných. Smutný příběh vykrádané demokracie.
19. 06. 2011 | 19:19

Desiderius napsal(a):

Připravovaná "reforma" zdravotnictví je součástí komplexu mafiánských opatření současné modrorudé vlády.Jsou to legalizované krádeže.
19. 06. 2011 | 19:28

zemedelec napsal(a):

Pane Hovorka.
Zdravím zase mezi náma.
Přece víte jak to chodí v parlamentu.Jenomže teď je to ještě horší s předkládáním zákonů poslancům,potvrzuje to i p.Křeček.Protože čas spěchá,nevím co zásadního provést,aby se to neschválilo.Bude to mít katastrofální následky nejen pro zdravotnícství,ale co horší pro občany,set sakra se bude maminka rozmýšlet,jestli koupit jídlo pro děti,nebo připlatit na různé očkování.U té starší generace,to bude až stráta naděje,na trochu vděku a pochopení pro své potíže.
19. 06. 2011 | 19:42

Ivan napsal(a):

Dobrý podvečer pane Hovorka. Vaše analýza postupu vlády je správná. Děkuji za ni a přál bych si, aby lidé prohlédli. Velkým problémem v našem zdravotnictví je skutečně vyvá dění peněz do soukromého kapitálu. To není privatizace, to je krádež prostředků z veřejných zdrojů. Děkuji za příspěvek, jen bych si přál, aby konečně lidi prohlédli.
19. 06. 2011 | 19:45

Carlos V. napsal(a):

Privatizace má rouhodně jistá pozitiva, které odpůrci nezmiňují.

Soukromý investor by těžko stavěl ve Střešovicích hotel pro sestry za miliardy, ovšem ODS-TOP09 to zařídily.

Soukromý investor by těžko stavěl v Motole hotel pro návštěvníky za miliardy, ovšem ředitel Ludvík (ČSSD) to zařizuje.

A jak je vidět z předchozích odstavců, žádná změna politiků nepomůže. Prostě politici nemají co rozhodovat o takových penězích.
19. 06. 2011 | 19:51

Občan napsal(a):

Pane Hovorko,
není Vás pro lidovce škoda?
POKUD se opět dostanou do poslanecké sněmovny, zase se zachovají jako prostitutka.
Půjdou-li do koalice s ČSSD, při první příležitosti ji podrazí, jako tomu bylo po celou dobu dobu "koalice" předešlé.
A pokud se spřáhnou s pravouny, z poslanecké sněmovny při první příležitosti poletí jak cukráři.
Přitom bych i věřil tomu, že v KDU-ČSL bude víc takových normálních poctivých lidí, jako jste Vy.
19. 06. 2011 | 19:53

Carlos V. napsal(a):

A ještě jedna zhůveřilost takzvaně pravicové vlády. Drábek chce přesunout náklady na povinné zdravotní prohlídky na zaměstnavatele.

Tochu k těm nákladům. Každý zaměstnavatel musí povinně zařídit vstupní zdravotní prohlídku a platit zdravotnikcému zařízení za možnost akutního ošetření. Zdravotní prohlídky je třeba opakovat v učených termínech.

Každý zaměstnavatel ... tedy třeba banka ... sakra proč ?

Navíc - zaměstnavatel nedostane od lékaře žádnou informaci. Takže klidně zaměstná epileptika jako řidiče, on se to ten zaměstnavatel prostě nedoví.

Od skutečně pravicové vlády by člověk očekával rušení nesmyslných nařízení, a ne zhoršování podniktelského prostředí.

Vláda je špatná. A jestliněkdo z nich musí pryč hned, tak přihravač kšeftů fondům (a teď i šetřič zdravotním pojišťovnám) Drábek. Není většího škůdce v naší politice.
19. 06. 2011 | 19:57

ajeto napsal(a):

Pane Hovorko, souhlasím s obsahem Vašeho článku. Myslíte si, že se pravicoví poslanci zamyslí nad tím, kam české zdravotnictví pod taktovkou současné vlády směřuje? Určitě ne, většina servilních novinářů bude bludy vlády o tzv. reformě zdravotnictví papouškovat a silou legistlativní zmetky protlačí. Skupina "myslících" poslanců by v tomto případě měla podat ústavní stížnost a "myslící ústavní soud" by měl za použití i selského rozumu a práva o věci odpovědně rozhodnout bez ohledu na to, že jeho členové jsou v jiné příjmové kategorii než 2/3 občanů ČR.
19. 06. 2011 | 20:02

hoven napsal(a):

kdyby naše zdravotnictví bylo fungující, tak by do něj nikdo žadný zasahy nedělal.
19. 06. 2011 | 20:10

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem několik hrubě urážlivých a nadávky obsahujících příspěvků, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
19. 06. 2011 | 20:13

Jirka napsal(a):

hoven napsal:
>> kdyby naše zdravotnictví bylo fungující, tak by do něj nikdo žadný zasahy nedělal.

Myslím si, že ohlášené zásahy se nedělají proto, že by bylo zdravotnictví nefungující, ale proto, že vládá chce za každou cenu rozšířit hřiště pro soukromý byznys. Je to dobře nebo ne? Kdyby naší "byzynysmeni" byly matky Terezy, tak by to bylo jistě fajn. Avšak obávám se, že realita bude naprosto jiná. Úzka skupinka bude profitovat z celku a to se nikdy celku nevyplatí. Ano, někdo může namítnout, že se otevřou dveře konkurenci, která bude tlačit kvalitu nahoru a cenu naopak dolů. Možná v nějakých okrajových částech trhu ano, ale ten hlavní proud pacientů/peněz si jistě podrží jen pár vyvolených, kteří mezi sebe jen tak někoho nepustí.
19. 06. 2011 | 20:37

Zbyněk napsal(a):

Naše zdravotnictví reformováno být musí, neboť předpisy a zákony jsou poplatné době, když u nás bylo prd. Malý příklad jsou oční čočky. Jedny platí pojišťovna, další tři nikoli, jsou americké, nevím jaké ješťe, no prostě pojišťovna je nehradí. Rozhodnete-li se pro americké musíte je zaplatit kompletamento a nikoli pouze rozdíl v ceně pojišťovnou hrazených. Je to normální? Nikoli je to naprostá blbost a vymyslet to mohlo jenom naprosté pako. Stejné je to s kyčlemi a tisícem jiných problémů. Tak je potřeba reforma, nebo ne? Že se plýtvá je také každému jasné, právě tak jako že se krade, takže nechte je udělat reformu, neboť za dvacet let jsou první, předchůdci pouze kecali a když to bude horší, hr na ně.
19. 06. 2011 | 20:39

mako napsal(a):

Ale ale pane Stejskale,.....

"Občanům, kteří mají návštěvy lékaře za národní sport, se naznačí, že zdravotnictví není hypermarket. Nebo je, ale s pokladnou u východu."

To je jen jedna z mnoha trefných myšlenek zajímavého příspěvku insidera. Čtěte a popřemýšlejte pane Hovorko!
http://www.tribune.cz/clanek/23059-u-lekare-od-bezplatnosti-k-uplatnosti
19. 06. 2011 | 20:40

Skogen napsal(a):

Pane Hovorko, děkuji za článek.

Za to, co se u nás chystá, by pár jedinců mělo jít do pruhovaných trikotů. V prvé řadě ovšem mimo státní úřad!
19. 06. 2011 | 20:40

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane mako,

nevím, jestli si zcela rozumíme, nicméně to, co si myslíte, je Vaše věc. Tyto tyto stránky jsou zde od toho, abyste si zde s druhými své názory vyměňoval, je to jejich podstata a je to vítáno.

Má to ale jistá pravidla (jako ostatně každá debata, ať už na stránkách soukromých či veřejnoprávních). U nás je najdete v záhlaví každé debaty. Mimo jiné tam stojí: "Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, ... či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže." Ty Vaše obsahovaly hrubé urážky a nadávky, proto jsem je smazal.

Přeji zajímavou, korektní a pokud možno slušně vedenou debatu.

Libor Stejskal
19. 06. 2011 | 21:06

hoven napsal(a):

jirka,
to je nesmysl, nikdo z vlády ve zdravotnictví nepodniká. to si pletete s hejtmancem rathem. pokud se neudělá reforma zdravotnictví, tak bude neufinancovatelné.
19. 06. 2011 | 21:10

Skogen napsal(a):

hoven, tisíckrát vyvrácená propaganda. Není pravda, že "bude neufinancovatelné". Dokažte to. Když to tak kategoricky tvrdíte.
19. 06. 2011 | 21:19

Skogen napsal(a):

Zbyněk, vy si myslíte, že poté, co tahle sebranka prosadí "reformu", pojišťovna něco hradit bude? Proč by to dělala?
19. 06. 2011 | 21:21

Skogen napsal(a):

Carlos V. on už lékař nebude tzv. posuzovat zdravotní způsobilost? Na co by zaměstnavatelům byly diagnózy? Oni se v nich snad až na pár výjimek vyznají?
19. 06. 2011 | 21:24

hoven napsal(a):

skogen,
neufinancovatelné je už neska. co mám dokazovat? pojištění nestačí.
19. 06. 2011 | 21:28

Carlos V. napsal(a):

Skogen : jinak - k čemu jsou zdravotní prohlídky třeba u administrativních sil, recepčních, sekretářek, účetních, pracovníků bank ?
19. 06. 2011 | 21:28

Skogen napsal(a):

hoven, to, že nestačí. Chcete to napsat čínsky? S překladačem to zvládnu...
19. 06. 2011 | 21:36

David napsal(a):

"...Příprava zákonů probíhá neprůhledným a nepřijatelným způsobem, kdy rozsáhlé zásadní části zákonů

jsou měněny těsně před jednáním výborů sněmovny proto,

aby se k nim nemohla vyjádřit odborná veřejnost a obchází tak standardní připomínkové řízení.

Odborná veřejnost, profesní komory a profesní sdružení jsou tak postaveny do role udivených diváků, co všechno je ještě možné u nás v neprávní České republice. Vláda tak otevřeně dává najevo, že o připomínky a názory odborné veřejnosti nestojí...."

--------------

Myslím si, že řečí už bylo dost. Kam nás ta banda darebáků vede je už naprosto, ale naprosto jasné.

Jediné řešení - ještě do prázdnin časově neomezená generální stávka, která donutí vládu k demisi a v říjnu nové volby.
19. 06. 2011 | 21:37

hoven napsal(a):

soukromý nemocnice se osvědčily po všech stránkách, zejména v hospodaření s penezma . takže bych byl pro privatizaci všech nemocnic v čr.
19. 06. 2011 | 21:37

student napsal(a):

Svět je tak zařízený, že ten kdo se stará o naše peníze má miliony. Je logické, že ten kdo se stará o naš zdraví, chce těch milionů víc.
Spor probíhá o to zda to jsou managerové pojišťoven a politici
nebo lékaři. V žádném případě ale nikdo není zvědavý na názory pacientů - zákazníků.
19. 06. 2011 | 21:42

Skogen napsal(a):

Carlos V., ono je asi nutné rozlišovat třeba vstupní prohlídky a periodické prohlídky. V případě těch druhých nejde jen o přezkoumání zdravotní způsobilosti, ale také o prevenci. Nenechte se zmást, zaměstnavateli se to může i vyplatit. Představte si, že byste se jako personalista rozhodl významně investovat do kvalifikace zaměstnance, který by měl v důsledku chybějící prevence a následné léčby vysokou hypertenzi, což byste se nedozvěděl.
19. 06. 2011 | 21:42

Skogen napsal(a):

hoven, prdlajs se osvědčily. Většinou řeší v podstatě ambulantní zákroky. Komplikované stavy se překládají do státních nemocnic.

Šíříte velmi nebezpečné bludy.
19. 06. 2011 | 21:45

hoven napsal(a):

skogen,
nestačí. například podnikatel ve zdravotnictví rath musel do pojištovan ze státního rozpočtu přelít desítky miliard, jinak by zdravotnictví zkolabovalo. neustále se omezují platby. poslechnete si někdy radio. já jsem nedavno slyšel, že nějaký onkologický centrum nebude mít letošní rok dostatek penez. pojištovny jim zmenšují platby. nemají peníze.přidalo se odborářum 2 miliardy a pak se teprve zjistilo, že se rušením lužek nic neušetří. neustále se bude omezovat zdravotní péče, protože pojištovny ji nebudou moct proplácet. navíc ve státních nemocnicích mizí spousta penez korupcí a nehospodárným provozem. to je černá díra. pokud se to nezprivatizuje, tak zdravotnictví zustane neufinancovatelný s omezenou zdravotní péčí.
19. 06. 2011 | 21:45

hoven napsal(a):

skogen
z nemocnice v např. v českých budějovicích se někam překládají nějaké případy??? můžete být konkrétní?
19. 06. 2011 | 21:47

Carlos V. napsal(a):

Skogen : ale on ten zaměstnavatel se o té hypertenzi nedoví ...

A hledisko efektivity ? Budiž to na uvážení zaměstnavatele, nikoli nařízení státu, to přece zaměstnavatel je odpovědný za efektivitu ... stát svým způsobem také, ale hlavně tím, aby ji zbytečně nezhoršoval.
19. 06. 2011 | 21:49

Skogen napsal(a):

V případě Ratha šlo o zvýšení plateb za tzv. státní pojištěnce, což byla věc poměrně dost potřebná.

Vy si třeba myslíte, že jestliže Šnajdrův kamarád dostane přiklepnut očkovací program, že to bude kvalitnější a efektivnější? Proč proboha? Tam, kde se jedná o monopol, lze dosáhnout nějakého rozumného rovnovážného stavu jedině regulací, tedy ve státní formě. Monopol v privátním režimu je naprosto vražednou kombinací.

Proč si myslíte, že by měly být výhodné Hegerem podporované aukce na dodavatele léků? Kde by nejnižší vysoutěžená cena měla dodavateli přinést vítězství a právo saturovat trh s léčivy na úrovni základní, tedy pro pacienty zvýhodněné nabídky, chcete-li na bázi standardu. A když to nedokáže, tak jednoduše žádný standard nebude a vy budete platit jako mourovatej pěkně natvrdo! Nikdy nebude záruka, že se k tomu standardu dostanete!

Co když si Šťastný opět usmyslí prosadit v zákoně, že laboratorní vyšetření budou praktici hradit ZE SVÉHO? Budete si vybírat praktika podle toho, jestli zrovna dětem staví barák, platí studium v USA, anebo se to zrovna jeví tak, že vám může za vyšetření nějakou tu kačku pustit? Anebo odkývnete, když na to vypíše složenku rovnou vám? Protože Šťastný to v návrhu zákona o zdravotním pojištění měl. Až na iniciativu Ratha to vyškrtnul. Ale je schopný to tam dát znovu, což by byla obdoba toho, co Carlos uvádí o hrazení prohlídek zaměstnavateli.
19. 06. 2011 | 22:03

Skogen napsal(a):

Carlos V., dozví se to zaměstnanec a v případě, že nález bude v rozporu se zdravotní způsobilostí (to je to, co má zaměstnavatele zajímat - ne diagnóza, ale zdravotní posudek lékaře), tak to razítko nedostane.
19. 06. 2011 | 22:05

hoven napsal(a):

skogen,
o šnajdrovo kamaradech nic nevím. jak už jsem psal, jsem pro privatizaci nemocnnic, protože se to osvědčilo. to je prosté. dále jsem pro spoluučast, protože pojištění na financování zdravotnictví a zachování nejmodernější lekařské péče nestačí.
19. 06. 2011 | 22:09

Carlos V. napsal(a):

Skogen : Takže ... pracovník banky, účetní ,sekretářka ... i s hypertenzí razítko o způsobilosti samozřejmě dostanou. Zaměstnavatel se to tedy stejně nedozví a dál je bude školik ... nene, Váš argument nefunguje.

Zkrátka tvrdím, že pro ohromnou spoustu profesí jsou jakékoliv povinné zdravotní prohlídky - a jakákoliv povinná angažovanost zaměstnavatele - jen zbytečnou a nesmyslnou buzerací.

Mimochodem - nedokážu si představit, kdo je zdravotně neschopen dělat v kanclu.

Najdete nějaký (jiný) protiargument ?
19. 06. 2011 | 22:14

Jirka L. napsal(a):

Nemocnice české buděkovice je tuším a.s. ze 100% vlastněná Jihočeským krajem - není to asi dobrý případ soukromého vlastnictví...
19. 06. 2011 | 22:16

Skogen napsal(a):

Hoven, nejsem pro privatizaci nemocnic, nejsem pro přímou spoluúčast a nejsem pro zavádění pojistných plánů a řízené péče.

Netradičně shrnuto v úvodu - nejsem pro tržní mechanismy ve zdravotnictví, protože jsem přesvědčen o tom, že zdraví není a z principu nemůže být běžná tržně obchodovatelná komodita.

Všechno už se tady přetřásalo, když jste ještě tahal kačera - t.j. ještě se zde nevyskytoval.

- Privatizace nemocnic - nemám nic proti tomu, jestliže paralelně vedle nemocnic státních vyrostou nemocnice privátní. Nemám nic proti tomu, aby za rovných podmínek byla předem daným klíčem srovnávána kvalita jejich výstupů, nikoliv však tak, že privát si přisvojí lukrativní obory a zákroky, jakožto i pacienty, zatímco stát bude nést skutečné břemeno.

- Spoluúčast - v situaci, kdy u nás dle kritérií vyspělých zemí neexistuje střední třída a čtvrtina populace žije "z ruky do huby", pokládám řeči o zvyšování přímé spoluúčasti (reálná spoluúčast je dnes v ČR zhruba na 17%) za provokaci.

- pojistné plány - masivní snížení dostupnosti a kvality zdravotní péče. Proč? Na rozdíl od současného povinného zdravotního pojištění (de facto daně), kdy velká část obyvatel odvádí malé sumy za účelem krytí velkých částek malého počtu potřebných, dojde k tomu, že racionalizací výdajů vypadne ze systému část těch, kteří vzhledem k mládí a zdravotnímu stavu zariskují a nebudou odvádět to, co by jinak odváděli. Výsledkem je, že malá část potřebných bude muset platit vysoké částky za své léčení. Nehledě na to, že choroba je neštěstí samo o sobě, přidávat k ní navíc ekonomickou zátěž je cynické a asociální.

- řízená péče - nařizování lékaře a zdravotního zařízení je krokem zpět do předlistopadových časů závodních a obvodních lékařů. Podpora nemožnosti zvolit si jiného než určeného lékaře či zařízení mi připadá velmi, velmi masochistická.
19. 06. 2011 | 22:32

1234 napsal(a):

Děkuji autorovi za blog.

Zbyňku, a "reformy", které nám tu předkládá vláda, ty nějak zaručují, že se nebude krást a že se nebude plýtvat?
19. 06. 2011 | 22:34

Skogen napsal(a):

Carlosi, ale jistěže argument funguje! Zaměstnanec se o hypertenzi dozví a dozví se o ní také zaměstnancův ošetřující lékař. Zaměstnancova hypertenze bude léčena. Smluvní lékař posuzující pro zaměstnavatele zaměstnancovu zdravotní způsobilost, pokud dojde k závěru, že hypertenze pacienta významně ohrožuje, ho do práce prostě nepustí.
19. 06. 2011 | 22:36

Al Jouda napsal(a):

Dnes na TV PRIMA to z nich vylezlo : Všechny zdravotní pojišťovny jsou v přebytku a mají mnohamilionové rezervní fondy ! Vlčáci cítí prachy, které by se daly ukrást, tak navrhují tzv. reformu. Jsem pro generální stávku s jasně vyhlášeným cílem : DEMISE VLÁDY ! Vůle lidu - vůle boží !
19. 06. 2011 | 22:47

Skogen napsal(a):

Al Jouda, měly přebytky. Už nemají. Podle ekonoma Fassmanna už Kalousek vedle rezerv ministerstev sáhnul i na účty zdravotních pojišťoven.
19. 06. 2011 | 22:50

Skogen napsal(a):

"Deficit státního rozpočtu míří ke dvěma stům miliard. Ale to není to nejhorší. Všimněte si, co finance dělají – nejprve spotřebovaly veškeré rozpočtové rezervy po sociálních demokratech. Teď spotřebovaly i rezervy, které jim sociální demokraté nechali ve zdravotních pojišťovnách. O tom se moc nemluví, nechápu proč. Minimálně VZP už nemá nic."

Ing. Martin Fassmann

http://www.vasevec.cz/clanky/martin-fassmann-pro-vasi-vec-je-tam-zamer
19. 06. 2011 | 22:54

hoven napsal(a):

skogen
- privatizace nemocnic - pacientovi je uplně jedno, kým je nemocnice vlastněna. na lekařskou peči to nemá vliv, protože o té rozhodují pojištovny a ne majitelé nemocnic.
- spoluučast, už neska funguje v podobě poplatků. je uplně nesmyslne tvrzení, že u nas není střední třída. nejchudší by byli chráněni ročním limitem. bez spoluučasti je zdravotnictví neufinancovatelné.
19. 06. 2011 | 22:56

hoven napsal(a):

skogen
po sociálních demokratech kromě bilionového dluhu zbyly nějaké rozpočtové rezervy?
19. 06. 2011 | 22:57

Mac napsal(a):

Skogen

vynikající argumentace!!

Stejskal

splnil jsem tímto příspěvkem vaše pravidla pro "korektně vedenou debatu" nebo mě zase bezdůvodně smáznete, jako nahoře? Abyste rozuměl, Mr. Stejskal, nic proti tomu nemám, akorát se prosím netvařte jako etalon objektivity, když tady necháte řádit toho řáholeckýho opilce a dále exkrementa, kterej si info o tom, co je zač, dá už do nicku. já vím, já vím, dle vašeho fundovaného a objektivního stanoviska ten nick je odvozen od té vesničky v Jižní Dakotě, vi'dte, Mr. Stejskal?
19. 06. 2011 | 22:58

Skogen napsal(a):

hoven

ano.
19. 06. 2011 | 22:59

hoven napsal(a):

skogen, mac
a kde :-))))) myslíte ty miliardy , který podnikatel ve zdravotnictví rath nalil do zdravotních pojištoven za státního rozpočtu.....na dluh? já myslel, že socani říkají dluhům zdroje a né přebytky. to už je další level....
19. 06. 2011 | 23:08

Hladis napsal(a):

Hmm znam takovou plne soukromou nemocnici. Lidi se ji vyhybaji jak muzou a zadaji odvozy do 100Km vzdaleneho Liberce nez jet k reznikum kilometru 5. Dokonce byla i ve zpravach a ne kvuli tomu jak je dobra. Rad bych panu Hovnovi umoznil v teto nemocnici stravit cas ,aby si to radne vychutnal. Nebo bych mu umoznil navstevu soukrome nemocnice v Recku. Pouhych 3500 Euro za porod nebo za banalni operaci kolena 2000 Euro na drevo ho asi nevytrhne. Pokud je nema muze jit do statniho dobytcaku s garantovanym "standartem" typu patologicke oddeleni.
19. 06. 2011 | 23:13

Skogen napsal(a):

hoven

samozřejmě, že to má vliv na zdravotní péči. Například kvalifikace lékařů. Soukromé nemocnice nemají zájem, stačí jim základní atestace.

V případě rozhodování o poskytování zdravotní péče jste vedle jak ta jedle. O výkonech, způsobu léčby a medikaci, samozřejmě lege artis, rozhoduje lékař, nikoliv pojišťovna. alespoň ještě sedm měsíců tomu tak bude. Pak začnou platit zákony, které mermo mocí tlačí sněmovnou současná vládní banda a pak teprve budeme tam, kde naznačujete.

Kdybyste dokázal správně vyhodnotit psaný text, zjistil byste, že JÁ SÁM píšu, že už dnes je přímá spoluúčast zhruba 17%, ale že vzhledem k ekonomické situaci podstatné části populace je záměr navýšit ji v průměru o dalších 7% prakticky genocidní opatření! A hovořit v této souvislosti o zkvalitňování zdravotní péče je prostě ztráta soudnosti, anebo nepokrytý výsměch.

Roční limit??? To je trapná obezlička. Po odpočítání všeho, co se do limitu nezapočítává, jsou průměrné náklady vysoko nad jeho hranicí.

Psal, jsem, že zde neexistuje střední třída podle kritérií vyspělých zemí - t.j. majetek, příjem, vzdělání, profesní postavení. U nás samozřejmě je většinová společenská vrstva, kterou je možno nazvat střední třídou, avšak ve srovnání, byť parametrickém, s vyspělými zeměmi, se jedná o chudinu. Jedna autonehoda a jedna rakovina v americkém modelu zdravotnictví a rodina náležející podle vás mezi českou střední třídu, je zcela na mizině.

Macu, díky.
19. 06. 2011 | 23:16

Skogen napsal(a):

Přečtěte si prosím vás toho Fassmanna... Pak se nebudete ptát pořád dokola jako kolovrátek.
19. 06. 2011 | 23:18

Carlos V. napsal(a):

Skogen : s Vaší logikou byste mohl preventivní prohlídky rovnou ze zákona nařídit.

Anebo ... s mojí logikou ... je zahrnout do pojistných podmínek smlouvy občana s zdravotní pojišťovnou, kdy by zdravotní pojišťovna zvyšovala pojistné v důvodu vyššího rizika.

Není ale žádný důvod vtahovat do této problematiky zaměstnavatele. Další nesmyslná povinnost, kterou má chudák zaměstnavatel na krku. Což vetší firmy, tam se o to postará HR oddělení, ale co chudáci podnikatelé s pár zaměstnanci ?
19. 06. 2011 | 23:24

Skogen napsal(a):

Mac, s privatizací nemocnice mám shodnou osobní zkušenost. V případě potřeby nyní místo do okresního jezdíme až do krajského města. Což by (nedejbože) mohlo mít své důsledky.
19. 06. 2011 | 23:25

Skogen napsal(a):

Carlos V.

Ano, stejně jako v případě povinného očkování by povinné preventivní prohlídky nepochybně měly významný efekt. Mimochodem, jakpak byste toho formou nějakých bonusů či malusů v případě pojišťoven chtěl dosáhnout jinak než zákonem? Pojišťovna chce vydělávat, nechce primárně zdravou populaci. Chce hodně vydělávat a málo proplácet.

Taky si nemyslím, že by se měla odpovědnost přenášet na zaměstnavatele, reagoval jsem jen na význam zdravotních prohlídek mimo jiné i z pohledu zaměstnavatele.
19. 06. 2011 | 23:31

Béda napsal(a):

Již v duchu vidím privátní nemocnice, které s otevřenou náručí přijímají těžce nemocné důchodce s minimálním důchodem, soutěž privátu (nemocnic a pojišťoven) o onkologické pacienty z nižších sociálních vrstev - již v duchu vodím přeplněná lůžková oddělení privátních nemocnic ležáky postižených, plné privátní lázně - kupř. Jánské Lázně, kde si libují postižené děti rodin Makovcových.

Bude to krásná doba, kdy nejtěžší nemoce budou u méněpříjmových léčeny samoléčbou doma, anebo odbornou léčbou klistýrem se spoluúčastí v privátních hotelech dokud nevyschne rodině účet.

Systém prevence nemocí a propracovaného očkování bude nahražen reklamou a očkováním za peníze. Pacient jako znalec v oboru bude "spolurozhodovat" na základě lékařského doporučení o způsobu své léčby...

Zlevní zubařské výkony a veškeré zdravotnictví. Bude to úplná idyla - levné, všeobecně dostupné a kvalitní zdravotnictví zavedené geniálními regulátory - reformátory pány Julínkem, Cikrtem, Šnajdrem, Šťastným, Hegerem, Drábkem a Kalouskem.

Již vidím ty zkroušené obličeje ředitelů privátních pojišťoven (jmenovaní se do jejich statutárních orgánů a řízení mají snahu na doživotí prodrat proto aby snížili platy a režii těchto bohulibých "neziskovek" i managementů farmaceutických firem.

No neberte to!
19. 06. 2011 | 23:35

Skogen napsal(a):

Mac

ono to ani dost dobře vyčítat nelze, majitelé soukromého zdrav. zařízení chovají racionálně. Je to z jejich pohledu přirozené. Nicméně důsledkem je, že se fakticky zhoršuje dostupnost zdravotní péče a pokud dojde i ke změkčení pravidel, tedy co je a co není lege artis, pak i ke zhoršení kvality. Tady rozhoduje maximalizace zisku a nikoliv starost o zdraví populace.

Hoven je podle mého názoru propagandista. Jestliže nikdo jiný, tak on ano. Způsob neosobní argumentace, stále tytéž věci dokola... Velká škoda, že už se zde nezveřejňují "ajpiny", vsadil bych se, že se pod tím nickem střídá vícero adres.
19. 06. 2011 | 23:42

Mac napsal(a):

Skogen

hovna je potřeba ignorovat....no a spoustu dalších asi taky.

Přeju dobrou noc :-)))
19. 06. 2011 | 23:45

Skogen napsal(a):

Mac

díky, taky tak.

P.S.: na hovena je bohužel nezbytné pořád dokola reagovat - jinak ty jeho plky budou vyznívat jako nepopiratelná pravda :(
19. 06. 2011 | 23:48

Petr B. napsal(a):

Já jsem vcelku klidný. Tenhle zákon o nadstadardech(+obecně zákon o regulačních poplatcích a vyhodnocení jejich účinnosti) se zase předhodí ústavnímu soudu a ten ho buď schválí (v rozporu s ústavou) anebo nadpoloviční většina soudu přijde k rozumu a všechny změny od roku 2007 zruší.
ODS+TOP+VV chtějí provést původní Julínkův plán tentokráte s nastrčenou figurkou panem Hegerem, který má za úkol svou zdánlivě vlídnou tváří lidi uklidňovat (poučení ODS+TOP z Julínka, Cikrta a jejich arogance). Vše má probíhat po etapách, aby si lidi zvykali a v konečné fázi bude vše zprivatizováno a pak se nechá "čarovat" trh i ve zdravotnictví tzn. pacient bude jako dojná kráva pro tržní subjekty. Však Cikrt říkal, že si pacienti určitě na regulační poplatky zvyknou a oni si zvyknou na veškerá zdražování. A v příštích volbách bude hlavním tématem nikoliv Paroubkova bradavice, ale Sobotkova pleš...o zdravotnictví znovu ani slovo a když tak lži a sliby podobné této zde http://www.youtube.com/watch?v=8jR22gbigUs
Poslední nadějí je, že aspoň u někoho z oněch 8 ústavních soudců, kteří minule hlasovali proti ústavě a listině práv a svobod, se probudí svědomí a právní vědomí.
19. 06. 2011 | 23:49

Béda napsal(a):

Dobrou, Macu

Bohužel vypadá to, že právě míjí doba kdy všichni měli kvalitní zdravotní péči bez ohledu na sociální status. Poslanecký válec cílevědomě proválcovává do oblasti zdraví princip komerčního byznysu založeného na maximalizaci zisku. Již nikoliv zdraví ale zisk bude hnacím motivem zdravotnictví. Až začnou s odstupem času nejrůznější Tomští, hovnové, Ládíkové!!! Rumcajsové řvát, že nemají prostředky na léčbu svýchnemocí budou moci poděkovt sami sobě a podobným zato, že tak zarputile bojovali proti stávkujícím a těm, kteří takovému systému chtějí zamezit. Není nadto vidět blahobytného pojišťováka, resp. obchodníka.
19. 06. 2011 | 23:53

hoven napsal(a):

mac,
já ti to zkusím vysvětlit co nejvíc polopaticky. pokud každý rok čssd hospodařila s deficitem 100 miliard, tak nemohla nikde nechat žádný rezervy. pokud si pujčíš tisíc korun , tak je to dluh. mužeš tomu říkat třeba rezervy, ale pořád je to dluh.
19. 06. 2011 | 23:54

Skogen napsal(a):

Petr B.

Já už tolik klidný nejsem, protože ÚS už nejméně dvakrát rozhodl těsnou většinou poněkud ...kontroverzně.

První rozhodnutí se týkalo odkladu konání předčasných voleb na podzim 2008 v reakci na stížnost jistého melčáka, kterého již devět let odmítám psát s velkým písmenem na začátku jména, druhé rozhodnutí se týkalo zásluhovosti penzí v průběžném systému...

Obávám se, že ÚS je schopen těsnou většinou rozhodnout kontroverzně i potřetí. Když zákonem omezí péči poskytovanou zdarma v rámci zdravotního pojištění, tak jak je omezení uvedeno v LZPS.
19. 06. 2011 | 23:57

Skogen napsal(a):

hoven :))

Jasně, takže když máš hypotéku na pět melounů, na osobním účtu už rozhodně žádnou finanční rezervu mít nemůžeš, že ty polopato ;)
20. 06. 2011 | 00:00

Béda napsal(a):

hoven,

řeknu to hodně zjednodušeně. Prosté ucpání černých děr ve zdravotnictví, likvidace přebujelého "trhu" pojišťoven, transparentní nákupy léků a vybavení, řešení "samoplátců" z cizích zemí a pod. by umožnily zkvalitnit stávající systém bez nutnosti jeho rozvrácení a nahražení drahým privátem, omezujícím kvalitní zdravotní péči pro všechny. (v určitém ohledu je to v českém zdravotnictví podobné jako s těmi Řebíčky a stavbou silnic dráž nežli na západ od českých hranic)

Víra v to, že neviditelná privátní ruka celý systém zlevní a zdostupní je čiré šílenství.
20. 06. 2011 | 00:02

Jaroslav napsal(a):

Po IKEMU se povida, ze vlastnikem nove firmy Kardioport, ktera bude mit monopol na dodavky vseho materialu, je bakalar Snajdr a Talmanova. Uz jsem to slysel z mnoha zdroju, dokonce od jednoho primo z IKEMU.
Dnes se do spoluucasti nepocitaji spousty leku, regulacni poplatky, poplatek ze pobyt v nemocnici, zubni osetreni, takze limit prekroci pouhych asi 250 000 lidi z celkeovych 10 milionu. Jsou to vlastne kompenzace, co nic nevykompenzuji...
20. 06. 2011 | 00:05

hoven napsal(a):

skogten,
samozřejmě , že to na zdravotní péči vliv nemá, protože nikde se to v soukromých nemocnicích neprojevilo. poskytují uplně stejnou péči, jako státní. roční limit není obezlička. on asi je dost rozdíl platit 5000 korun ročně nebo 50 tisíc při nějaké extremně drahý léčbě. já bych byl taky nejradši, kdyby bylo všechno zadarmo. to asi každej. spoluučast podporuju proto, aby bylo dostatek penez na drahou léčbu. my musíme mít takový system zdravotnictví, abychom ho byli schopní ufinancovat. výdaje se musí rovnat příjmům.
20. 06. 2011 | 00:05

Béda napsal(a):

hoven,

přesně to samé tvrdil v USA pan Kaiser (majitel soukromé pojišťovací zdravotní firmy - ta se spolupodílela na tzv. Julínkově reformním projektu, který je nyní zaváděn), když přesvědčoval pana prezidenta Reagana o kvalitách zamýšleného systému. Pan prezident, který se posléze dověděl že půjde o velice lukrativní byznys s ním rychle souhlasil a druhý den promluvil procítěně k národu. Jaké jsou důsledky zaváděného systému je možno vidět v USA. Shlédněte film Sicko o budoucnosti českého zdravotnictví.
20. 06. 2011 | 00:11

hoven napsal(a):

skogen,
jasně, že jo, můžeš si pujčit třeba další milion a mít rezervy milion . třeba pak budeš mít leší pocit, ty celalopato. chci říct, pokud si na rezervy umí pujčit čssd, proč by si nemohl pujčit i kalousek? to je takový problem? to je opravdu od čssd strašná zásluha a známka odpovědného hospodaření , že na ministerstvech nechala "rezervy" a bilion dluhů.......
20. 06. 2011 | 00:13

hoven napsal(a):

beda,
není to šíleství. privatizace nemocnic šetří peníze a omezuje korupci, což je vyzkoušené a prokázané . soukromé nemocnice dobře fungují a poskytují kvalitní zdravotní péči . co se týká zdravotních pojištoven, tak tam jsem pro zachování státního vlastnictví. možná by bylo rozumný všechny pojištovny sloučit v jednu.
20. 06. 2011 | 00:17

Béda napsal(a):

hoven,

prosil bych při psaní trochu myslet. Víte kdo byl šéfem rozpočtového výboru (který předkládal sněmovně odborné stanovisko k rozpočtu) sněmovny za Sobotkovy vlády? Víte jak Kalousek hlasoval o rozpočtu koaliční vlády ČSSD-KDU-US?
20. 06. 2011 | 00:19

Honza999 napsal(a):

hoven

OK, když na tom trváš, je to dluh...

Dluh, který utratil Kalousek, ale který je napsán na futro předchozích vlád ČSSD. Stejně jako peníze, které rozfofroval v devadesátých letech Klaus a které byly zviditelněny až vládami ČSSD.

Řekl bych ale, že při hledání viníků není možno ukazovat na toho kdo platí,ale na toho, kdo utratil.
20. 06. 2011 | 00:19

Honza999 napsal(a):

PS hoven

Ano peníze si půjčila ČSSD, ale dala je "do šuplíku" k pozdějšímu použití. Kalusek pak šuplík vyraboval...
20. 06. 2011 | 00:22

Skogen napsal(a):

hoven

když čtu vaše příspěvky, jako bych se díval do Bravíčka :)) Tak jednoduché a kategorické soudy se jen tak nevidí.

Takže - axiomem soukromého sektoru je vydělat, nikoliv něco zdokonalit. To zdokonalení bývá sekundárním efektem tam, kde může fungovat tržní princip, což ve zdravotnictví vzhledem k charakteru věci možné není. Zdraví je jedno, nenahraditelné, bez substitutů, pacient není v rovném postavení s lékařem ani s pojišťovnou, není plně informován a není schopen se plně informovaně rozhodovat, tím spíše ne v politováníhodném stavu.

Soukromé nemocnice racionalizují péči - zavírají nelukrativní oddělení, platí mizerně a nemají zájem o zvyšování kvalifikace personálu, protože taková pracovní síla by jim zvýšila náklady. V případě, že budou v souladu s tím změněny i nároky na kvalitu péče, dojde i k úsporám na materiálu a samozřejmě na výkonech.

Spoluúčast nemůže vyřešit drahou péči, protože drahou péči si jako průměrný (vy jste ovšem podprůměrný, protože si musíte vydělávat propagandou na tomto serveru) občan nemůžete dovolit zaplatit. To si budou moci dovolit elitáři, tedy Hegerovi, Drábkovi a Kalouskovi voliči. Těm se zdravotní péče zkvalitní, protože budou mít exkluzivní pojistné plány, na které většina občanů jednoduše nedosáhne, přičemž jim ji zaplatí, mimo jiné zastropováním vlastního čerpání. Průměrný občan - příslušník vaší střední třídy, si nebude moci zdaleka dovolit to, co dnes, protože na to nebudou prostředky. Budou si moci dovolit jen skromné pojistné plány s už zmíněným zastropováním a zajisté i s mnohými smluvními výlukami plnění, zatímco dnes je přiměřená péče poskytována díky výběru přiměřených částek od všech pojištěnců.
20. 06. 2011 | 00:22

Béda napsal(a):

hoven,

kdo donutí privátní nemocnice, aby nevyzobaly ze zdravotní péče ziskové rozinky a neproměnily se kupř. ve faceliftová, plastická studia? Kdo je donutí poskytovat potřebným třeba drahou onkologickou péči? Vy máte na spoluúčast v onkologcké léčbě?
20. 06. 2011 | 00:23

hoven napsal(a):

béda,
o to se nepřu, jenom skogen a mac tady strašně vitězoslavně oznamovali, že čssd nechala topolanovo vládě nějaké "rezervy".... kdyby nenechala, nic by se nestalo. akorát by dluh nebyl 1 bilion, ale 990 miliard. a topolánkovo vláda by si na ty rezervy pujčila uplně stejně, jako před nima čssd.
20. 06. 2011 | 00:25

Seneca napsal(a):

Pánové Šnajdr, Šťastný připravují s Hegerem tzv. minireformu zdravotnictví a prý jako členové správní rady VZP budou moci vykonávat svou dozorčí funkci na věky věků, bez omezení na 2 funkční období, protože odborníků, kteří by zdravotnictví skutečně rozuměli, prý moc není = to je jejich zdůvodnění, a budou prý nedovolatelní... Takže budou moci ještě víc krást a přikrádat a dohazovat výhodné privatizace svým kamarádům... No není to úžasné?
20. 06. 2011 | 00:25

Skogen napsal(a):

hoven

pointa tkví v tom, hovene, že ty peníze byly na účtech. Na účtech ministerstev a zdravotních pojišťoven. Zkrátka tam reálně byly. Klidně byste je mohl od dluhu socanů odečíst, kdybyste chtěl hrát fair play.

Kalousek, to je jiná. Ten bouchnul všechno na co přišel, de facto až on utratil celý socanský dluh a ještě míří k deficitu 165 miliard, hovene. To zíráš. Odpovědný kecale.
20. 06. 2011 | 00:26

hoven napsal(a):

honza 999,
čssd nic nezviditelnovala, ale utrácela stovky miliard na sociální stát na dluh. proto na tu vládu tak rád vzpomínáš.
20. 06. 2011 | 00:27

Béda napsal(a):

Skogen,

vidím, že jsem to ani nemusel psát.
20. 06. 2011 | 00:27

hoven napsal(a):

skogen,
ono dost rozdíl dělat deficity v době ekonomického rustu jako sobotka, nebo v době celosvětové recese při dramatickym výpadku příjmů.
20. 06. 2011 | 00:28

Skogen napsal(a):

hoven, můžeš tomu říkat, jak chceš. Začalo se tomu říkat rezervy, protože to byly neutracené peníze na účtech ministerstev a pojišťoven. Jak zmínil Honza 999, šlo to na vrub ČSSD, ale rozházela to Kalouskova vláda - kterého tady velebíš ty!

Já jsem se držel termínu "rezervy", abych se vyhnul sáhodlouhému vysvětlování hovenímu mozku, o čem že se bavíme. Marná sláva, pro hovena je především nutné vyhnout se meritu věci a zabývat se margináliemi. Kalousek, ten tvůj Kalousek, nás zadlužuje dvojnásobným tempem! Tak kamaráde, protože Kalousek je tvůj kůň, začni platit dvojnásobné daně - a samozřejmě makat, protože bez toho to nepůjde.
20. 06. 2011 | 00:31

hoven napsal(a):

béda,
nutí je k tomu zákon. soukromé nemocnice už fungují několik let. spoluučast se zavádí právě proto, aby bylo dostatek penez na drahou lečbu, např. onkologickou.
20. 06. 2011 | 00:31

Béda napsal(a):

hoven,

Kontrolní otázka: je teď období růstu anebo recese? Jak je to u hlavního odběratele Německa? Kam směřuje český dluh? Plní Kalousek rozpočtový záměr?

Jak je možné, že u pravicových vlád je to vždy stejné?
20. 06. 2011 | 00:32

hoven napsal(a):

skogen,
privatizací nemocnic se neprivatizuje zdravotní péče. v čr funguje zdravotní péče na systemu pojištění a to nikdo měnit nechce. omezená spoluučast je pouze doplněk systemu pojištění a nemá s privatizací nemocnic nic společneho.
20. 06. 2011 | 00:34

Béda napsal(a):

hoven,

jak zkvalitnil drahou léčbu Julínkův regulační poplatek? Obzvlůšť u privátu. Neodůvodňoval Julínek jeho zavedení potřebou peněz na drahou léčbu?
20. 06. 2011 | 00:35

hoven napsal(a):

beda,
ted jsme v době slabeho rustu. recese byla za doby tololánkovo vlády.
20. 06. 2011 | 00:36

Béda napsal(a):

hoven,

privatizace nemocnic, lázní, pojišťoven se tedy podle vás nerovná provatizaci zdravotní péče? Hovene, človíčku!

Ď za diskusi a dobrou. To asi fakt nemá cenu.
20. 06. 2011 | 00:38

hoven napsal(a):

beda,
regulační poplatek byl zavedenej kvuli zamezení nadužívání lekařské péče. nevim, kolik penez to přináší do systému. ale asi dost, vzhledem k tomu, jak doktoři začali křičet, když to vláda chtěla udělaT jako příjem pojištoven.
20. 06. 2011 | 00:38

Skogen napsal(a):

hoven

po Klausovi, milé hovne, to ty asi nebudeš pamatovat, jsme tady byli "ostrůvkem krize". Něco jako "ostrůvkem prosperity" za Kalouska, akorát že skutečně. Špidla se tenkrát vzepřel Zemanovi, odmítl škrty ne nepodobné současným a vydal se cestou investic, přičemž socani platili to, co Klaus NA DLUH utratil (zkrytý dluh v ČKB). Bez toho bys dnes možná nebyl, protože by tě rodiče v duchu odpovědného přístupu museli vyšplíchnout na podlahu.

Kalousek, ten skvělý a odpovědný národohospodář, ta jednička, stále tvrdil, že žádná krize není, že se nás nic nedotkne, že budeme růst o 5 procent! Bl*ec.

Takže socani sanovali hospodářství po Klausovi a ještě umožnili Kalouskovi utrácet z jejich dluhu. Za takových okolností bys měl uctivě šoupat nohama a ani slůvkem nezavadit. Tím spíš s ohledem na to, jak si ten tvůj guru vede, když dluh v polovičním čase prakticky zdvojnásobil, zatímco střední třídě čím dál víc bere!

A kdepak je ta stovka "povodňové" daně z hlavy?
20. 06. 2011 | 00:40

hoven napsal(a):

béda,
psal jsem pouze o privatizaci nemocici. ne, to se nerovná privatizaci zdravotní péče. v čem?? soukromé nemocnice v čr fungují několik let a pacienta se to vubec nijak nedotklo. pacient nepozná, jestli přišel do soukormé nemocnice nebo státní. v čr funguje system zdravotního pojištění. to znamená, že se nikde neplatí přímo za lekařský zákrok.
20. 06. 2011 | 00:41

Skogen napsal(a):

hoven

poplatky do systému nepřinášejí VŮBEC NIC, protože zůstávají lékařům a lékárníkům. Rač se poučit než začneš dřistat.

"Regulační" jim může říkat jenom exot. Jediný regulační efekt přináší snad jen poplatky za ošetření na pohotovosti, což ovšem na druhou stranu snižuje produktivitu lékařů v pohotovostních službách sloužících.

Prostě fráze, fráze, fráze, pořád papouškování toho samého. Ušmudlaná A4 s heslovitými odpověďmi před sebou a neustále tytéž reakce...
20. 06. 2011 | 00:44

hoven napsal(a):

skogen,
čssd platila část transformační nákladů, což je pochopitelné, ale většina penězz, které se za vlád čssd projedla šla na sociální stát. to nejsou moje výmysly, ale jednou sobotkovo ministerstvo financí zveřejnilo na svých stránkách sktrukturu dluhu, kterou vytvořila čssd. většina peněz z toho bilionového dluhu se prožrala jako v řecku.
20. 06. 2011 | 00:45

hoven napsal(a):

skogen,
jak to víš, že poplatky nepřinášejí nic. tak mi posílej každej den 30 korun, když je to nic.
20. 06. 2011 | 00:46

Béda napsal(a):

hoven,

jenomže kromě absolutní proměny vlastnických vztahů pouze na privátní, dojde i k transformaci z bezplatné (=předplacené solidární) péče na systém úhrad a spoluúčasti. Spoluúčast a úhrady budete platit privátním zařízením cash a o (ne)úhradách systému budou rozhodovat privátní likvidátoři privátních pojišťoven zainteresovaní na neposkytovíní drahí léčby (podobně jako v USA - viz Sicko). To není privatizace zdraví? Co tedy zůstane neprivátní?
20. 06. 2011 | 00:47

Skogen napsal(a):

Hoven, privatizace nemocnic a privatizace zdravotního pojištění spolu souvisí. Už dááávno se to zde diskutovalo:

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/vaclav-horejsi.php?itemid=3335
20. 06. 2011 | 00:47

Skogen napsal(a):

hoven

nejsem Bárta ani Kalousek, abych tě sponzoroval. Ty jsi tvrdil, že poplatky něco přinášejí do systému. A já říkám, že zůstávají u lékařů a lékárníků a jsou mimo systém jako takový.
20. 06. 2011 | 00:49

hoven napsal(a):

béda,
system pojištění zustane samozřejmě zachován. omezená spoluučast s nějakým ročním limitem nejsou přímé uhrady. to je nesmysl. nikdo po vas nebude chtít , abyste platit pul milionu za operaci. to vubec nesouvisí s tím, jestli jsou nemocnice státní nebo privátní.
20. 06. 2011 | 00:50

hoven napsal(a):

skogen
lekaři a lékárnici jsou mimo system?? co piješ?
20. 06. 2011 | 00:51

Skogen napsal(a):

hoven

no tak přidej odkaz, ten mi tam chybí. My totiž vůbec nejsme štědrý sociální stát, hovene, to jsou všechno účelové implikace.

A že socani hradili část nedobytných pohledávek, které Klaus "uklidil" do ČKB? Za ČSSD se ty dluhy promítly do hospodaření státu, takže šly na vrub socanů všechny, hovene.
20. 06. 2011 | 00:53

hoven napsal(a):

skogen,
odkaz nemám. ale zeptej se sás sebe, proč na vládu čssd tak rád vzpomínáš. je to proto, že platila dluhy po klausovi nebo proto, že se ty dluhy prožíraly?? já bych řekl, že spíš to druhý. každá sranda něco stojí.
20. 06. 2011 | 00:58

Skogen napsal(a):

Poplatky jsou mimo systém. Ano. Anebo jak se systémově projevují? Máš nějakou statistiku? Něco, kde je vyčísleno, jak poplatky ovlivnily náklady státu na zdravotnictví?

Piju Ondrášovku. Pomerančovou.
20. 06. 2011 | 00:58

Béda napsal(a):

hoven,

Pane dej mi sílu! Vám nepřipadá podivná salámová metoda privatizátorů zdraví? Skrze 30-ti korunu prolomit ústavně garantovanou zdravotní péči a pak již rychlým pochodem k privatizaci vlastnických vztahů, obslužného systému, zvednutí 30-ti koruny, zavedení spoluúčasti a systému přímých plateb až ke zrušení stropů? (to nemluvím o hrazeném očkování dětí a souvisejících nezdravotních věcech, př. likvidaci systému péče o postižené - lázeňská léčba jenom cash -kdo z nich na to má, že?-, jejich "zrovnoprávnění" na trhu práce, likvidace jejich sociální ochrany a systému solidární spoluůčasti - příspěvků na pomůcky, napálení DPH na jejich nezbytnosti...pleny, léky...)

Vždyť ta salámovka ničící chudé a nesoběstačné je do účí bijící!
20. 06. 2011 | 00:59

Skogen napsal(a):

Jó tak odkaz nemáš. Ale budeš tady kategoricky silou své mohutné autority tvrdit, že je to zrovna a právě tak. Takže to si strč za klobouk. A příště si žádám serioznější argumentaci.
20. 06. 2011 | 01:00

Béda napsal(a):

vsuvka: ... garantovanou BEZPLATNOU péči...
20. 06. 2011 | 01:01

Kanalnik napsal(a):

Doufam, ze tento clanek nekdo archivuje a dostane se jako soudoby dokument do budoucich ucebnic pojednavajicich o vyvoji Ceske republiky po roce 1989. Nasledujici veta by pak mela byt tucne zvyraznena:

"Za 21 let se demokracie v České republice vyvinula takovým způsobem, že už za nás nerozhodují ani zvolení poslanci, ale úzká skupina politiků propojených s byznysem."
20. 06. 2011 | 01:05

hoven napsal(a):

béda,
já bych třeba pochopil, že někdo bije na poplach před privatizací nemocnic, kdyby tady ty nemocnice už par let dobře nefungovaly. opravdu nechápu vaše obavy. spoluučast je nutná, jedná se o spoluučast omezenou. k omezení zdravotní péče dochází v současném systemu, protože pojištovny nemají dostatek peněz na veškerou léčbu. proti tomu bojujte, ne proti řešení.
20. 06. 2011 | 01:06

Skogen napsal(a):

Privatizace nemocnic je ve stávajících podmínkách passé. Většina převodů se odehrála - a že to byly zajímavé případy. Například opavská nemocnice si to prodělala několikrát.

Dnes se "bije" především proti změně zákona o zdravotním pojištění, obecné definice zdravotní péče v legislativě a záležitostí s tím souvisejících. Protože to je naprosto klíčové a další majetkové privatizace se když tak odvíjejí právě od tohoto.
20. 06. 2011 | 01:11

Béda napsal(a):

hoven,

nechci zde samámově zaváděné řešení typu Sicko. A nic jiného to není. Ne nadarmo (farmaceutickým lobbistům) Šnajdrovcům, Šťastným, Cikrtům a Julínkům pomáhali při koncipování přestavby českého zdravotnictví pánové a dámy z firmy Kaisers Permanente. Ti by určitě nikomu nepomáhali nezištně zavádět neprivátní a nekomerční systém.

Pro mě je to jasné jak facka. Jste jako gramofon. Spoluůčast je nutná. Reformy jsou nutné, protože co? Protože Sparta. protože to řekl nějaký zalobbovaný politický potentát, kterému dobrota a nezištnost (stačí prozkoumat CVa podnikatelské aktivity, účasti v dozorčích radách a pod.) přímo kouká z očí.
20. 06. 2011 | 01:13

jepice napsal(a):

Béda napsal(a):

hoven,
přesně to samé tvrdil v USA pan Kaiser (majitel soukromé pojišťovací zdravotní firmy - ta se spolupodílela na tzv. Julínkově reformním projektu, který je nyní zaváděn), když přesvědčoval pana prezidenta Reagana o kvalitách zamýšleného systému. Pan prezident, který se posléze dověděl že půjde o velice lukrativní byznys s ním rychle souhlasil a druhý den promluvil procítěně k národu. Jaké jsou důsledky zaváděného systému je možno vidět v USA. Shlédněte film Sicko o budoucnosti českého zdravotnictví.
20. 06. 2011 | 00:11

Bédo, to zní, jako byste si vážně myslel, že pan Kaiser ukecal Reagana, aby privatizoval americké zdravotnictví, kde se předtím všichni pacienti měli báječně, skoro jako na Kubě.
Vřele vám doporučuju, abyste si o tom něco zjistil. Pro začátek aspoň nějaké lehčí, pro vás stravitelné sousto, třeba z Britských listů:
http://blisty.cz/art/48384.html

Kubánské ministerstvo zdravotnictví varuje: Pozor! Koukat na Moora víc než třikrát denně škodí zdraví!
20. 06. 2011 | 01:16

Skogen napsal(a):

No, tak jestli neukecal Regana, tak Julínka a jeho následovníky v čele s lobistou Šnajdrem ano?

Jde o to, že kdyby se šlo už za Regana tou opačnou cestou, na které si postavili kariéru Hillary Clinton a koneckonců i Barack Obama, tak dnes mohlo být americké zdravotnictví v podstatně lepší kondici. A možná by se nesložili ani General Motors ;)
20. 06. 2011 | 01:22

Béda napsal(a):

jepice,

jedno vím jistě. Nejsem si jistej jestli se všichni pacienti v ČR nyní mají jako na Kubě anebo jako v USA před Reaganovskou reformou amerického zdravotnictví ale jsem si naprosto jist, že výsledkem transformace českého zdravotnictví bude chudinský systém řízené zdravotní péče pro chudé a luxusní zdravotní péče pro bohaté. Jsem si naprosto jist, že ten systém bude privátem prodražen (podobně jako v USA), že to bude zlatý důl pro Julínkovce, Cikrty, %Snajdry, Šťastné, že obecně se zhorší dostupnost péče a zdraví obyvatel. Abych k tomuto závěru došel, k tomu mi stačí prostudovat Hovorkovy články, dát si di souvislostí dosavadní informace a domyslet perspektivu.

Natom nezměníte s hovnëm nic. Přejde rok - dva od zavedení deforem a pak jsem ochoten si s váma o tom znovu popovídat. Uvidíme kdo měl pravdu. (Já jsem o té své 100%-tně přesvědčen).
20. 06. 2011 | 01:25

jepice napsal(a):

Když jste si tak jistý, Bédo, tak bych vám to skoro přála.
:)
Samozřejmě - to nemyslím vážně, naplnění vašich hrůzných vizí bych nepřála ani daleko většímu kecálistovi, než jste vy.
Ale v jednom s vámi souhlasím: povíme si to. Za rok, za dva, jak budete chtít.

Panu Hovorkovi nemá smysl oponovat. I když mu patří království nebeské, pro lidovce je ho opravdu škoda, jak tu někdo napsal. Stranický přestup bych v jeho případě plně chápala.
20. 06. 2011 | 01:40

Skogen napsal(a):

Tady jsme v Evropě, tady americký model nemůže (ne)fungovat. Jedním z důvodů je i to, že se lidé už nyní cítí být podvedeni podobou společenského řádu. Je to zarážející, ale když si vezmeme ideje a sliby OF, lidé si kapitalismus představovali tak nějak postaru - "každý podle svých schopností, každému podle jeho potřeb"...

Pochybuji o tom, že se během dvou generací z povědomí národa vytratí vzpomínka na to dítě, které je vyléváno i s vaničkou. A že mladá, zbídačená generace se od svých předků nedozví o bezstarostném mládí a sociálních jistotách, nezačne se ptát, proč že se to zvrhlo a dopřeje spíš sluchu demagogům než vlastním rodičům. A prostě aritmeticky z toho vychází, že bude slýchat něco jiného, než by si současní a budoucí demagogové přáli. A pak je docela dobře možné, že nenasytové OPĚT přijdou o všechno.
20. 06. 2011 | 02:02

jepice napsal(a):

Že vy těm děckám závidíte prázdniny za pár, že hlásáte jejich zbídačení? :)
Já vím jen jedno: tolik absurdní srandy si neužijou, co bylo dopřáno nám. To je zopakovat nedá.
20. 06. 2011 | 02:09

Jarmila napsal(a):

Skogen

souhlasím s Vámi, mluvíte mi ve všem z duše.
Byl byste dobrý ministr zdravotnictví a nejen to, měl byste se začít politicky angažovat.
Myslím to zcela upřímně, ráda čtu vaše komentáře, jsou konstruktivní věcné a rázné
Naprosto a bezvýhradně s Vámi souhlasím, že zdraví se nemůže stát kšeftem !!!
Namalou úsporou na lécích by bylo zavedení centrální databáze, kde by pod rodným číslem bylo zřejné každé ošetření, každý recept. Mnoho starších a starých lidí užívá nesmyslně mnoho léků s negativním výsledkem a vedlejšíi účinky, na které dostanou nesmyslně další léky a dostávají se začarovaného kruhu.

Fandíma držím palce !!!

Tu zločineckou bandu musíme dostat před soud a donutit je vrátit to co nakradli, alespoň to. Bohužel už nám nikdo nevrátí rozradenou a zničenou naši tradiční českou výrobu na kterou jsme byli 60 let pyšní.
20. 06. 2011 | 02:44

takygogo napsal(a):

Čtyři vraždy stačí, drahoušku.
My všichni jsme Gogo.
20. 06. 2011 | 02:48

takygogo napsal(a):

My všichni, co jsme gogo, jsme byli šedesát let pyšní. Dokonce i na tu na tu naši výrobu.
20. 06. 2011 | 02:51

Béda napsal(a):

jepice,

ne rozdíl od vás jednou se aspoň budu moct podívat do očí svým dětem a říct: ale já jsem vás nechtěl nechat okrást zloději o budoucnost. O možnost vzdělávání, o přístup ke kvalitní zdravotní péči, o důchod a zadlužit na dlouhá léta. Dělal jsem proti tomu co jsem mohl - dnem i nocí. Ale bylo to málo. Lidé v té době věřili Issovým a Mádlům - podprahovkám a telemarketingu, mládež se nechala mobilizovat facebookem, proti byla přesila privátních médií, internet ovládla klaka PRistů, různých privatizátorů, poradců privatizátorů, stranických aktivistek, píšících blogy ve prospěch kleptokratů a kriticky píšících autorů byla drtivá menšina. A hlavně, lidi sice doma brblali, ale když byla neopakovatelná příležitost zůstali doma, hodili si šlofíka, anebo šli na koupaliště a odboráři uspořádali pouze nedotaženou akci naoko.

Proto se to stalo. Proto rozkradli stát, zadlužili nás a vy jste byli ožebračeni.
20. 06. 2011 | 07:25

jepice napsal(a):

Jistě, Bédo. Mít nachystaný podobný testament se může hodit, až půjde o to, jestli vás děti nevyhodí ze zemljanky na mráz.:)
Ale bez legrace:
Jestli se naši potomci budou mít opravdu hůř než my, vina téhle vlády na úpadku životní úrovně bude relativní. Oni ti dnešní mladí by to vaše obvinění možná vzali vážně v tom případě, pokud zbytek Evropy bude vzkvétat a u nás to půjde do kopru. Ale to je scénář dost nepravděpodobný.
20. 06. 2011 | 07:56

Suchec napsal(a):

Jepice, jepice.
To je fakt argument, jak noha.
20. 06. 2011 | 08:14

jepice napsal(a):

Proč se vám to nelíbí, Suchec?
U nás se vždycky srovnávalo s okolím, pamatujete?
Když měli lidi dojem, že se u sousedů mají líp, vláda to začala mít těžší a těžší.
20. 06. 2011 | 08:21

Jarda napsal(a):

To, co u nás vzniklo není demokracie, ale vláda mafie. Mafie zblbla ve volbách lidi, získala moc a teď tlačí věci, o kterých ve volbách nemluvila. O boji s korupcí jen blafe, výsledek nula. Pokud by zatočila s korupcí, bude peněz dost na penze i zdravotnictví. Většina národa se dostane do chudoby. Pak teprve lidem dojde, co se tu děje.
20. 06. 2011 | 08:27

Jarda napsal(a):

Mafie egoistických otesánků u nás zavádí kapitalismus 200 let zpátky. Chlapci a děvčata by si ale měli uvědomit, co následovalo dál. Otesánci neměli dost a ždímali lidi, až vzniknul komunismus a revoluce. Dějiny se často opakují...
Stačí,když se položí Řecko, Španělsko, Itálie a vše se dá do pohybu. Proč asi současná Evropa cpe peníze do Řecka, i když všichni tuší, že to stejně nepomůže?
20. 06. 2011 | 08:43

Suchec napsal(a):

No, Jepice. Už vím, proč ta přezdívka.
20. 06. 2011 | 08:50

Sláma napsal(a):

To jepice:
Ono to tak už ale je. Papírově má Česká republika výkon 80% průměru EU, ale ceny jsou zde vyšší, než např. v Německu a platy jsou třetinové. Člověk se nemůže divit mladým, že odcházejí. Odchází to nejcennější, co máme, vysoce kvalifikovaní mladí lidé, dochází tedy k tzv. odlivu mozků. Nejvíce to je patrné v oborech, kde jsou platy deformovány Kočárníkovými platovými tabulkami.
Vláda se ani natají tím, že se zhlédla v modelu reforem, který je uplatňován v Bulharsku (více o tom píše pan redaktor Holub na Aktuálně). Jedná se o balkánský, resp. orientální model hospodaření, charakteristický velkým rozdílem mezi početně omezenou vrstvou velmi bohatých lidí, kteří si své bohatství fixují různými výsadami, a početnou vrstvou velmi chudých lidí.
Takový stát může být po určitou dobu lákavý pro zahraniční investory, ale protože se v něm rychle ztrácí tvořivý potenciál lidí, za čas přestane být pro investory zajímavý a ti jej odhodí, jako vymačkaný citron.
Tohle všechno je možné jen proto, že lidé u nás jsou velice důvěřivý a nechají s sebou manipulovat. Navíc jsou nevzdělaní a proto nejsou schopni, a často ani ochotni si skutečná čísla najít.
Častý nesmyslem, kterým hodně lidí věří je mantra, že levicové vlády zvyšují dluhy a pravicové je snižují. To vůbec není pravda, např. Ameriku nejvíce zadlužili Reagan a Bush mladší, zatímco Clinton dluh snížil. Podobně tomu je v Řecku, které zadlužila pravicová vláda strany jménem Nová demokracie, která dluh neudělala tím, že by štědře rozdávala sociální dávky, nýbrž rozkrádala státní zakázky (jako to dělá vláda Kalouskova).
20. 06. 2011 | 10:37

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem celou řadu hrubě urážlivých a nadávky obsahujících výpadů (a také jeden násilnický, cosi o gilotině)), neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
20. 06. 2011 | 11:19

Gogo napsal(a):

takygogo
Nijak jsem nepostřehl, že bych byl šedesát let pyšný. Nejdřív mi dělala potíže škola. Z faktu, že se tam tak očividně lže o dějinách a naší skvělé současnosti jsem došel k názoru, že i náplň ostatních předmětů bude bezcenná.
Na střední jsem sice potkal pár učitelů, kteří mě svým přístupem dokázali přepólovat, ale jen v něčem. Náš češtinář nás přiměl zprivatizovat výbornou čítanku, kterou SPN na úsvitu normalizace ještě stačilo vydat. Obsahovala mimo jiné poměrně dlouhou ukázku ze Zahradní slavnosti.
Naše skvělá ruštinářka mě (ignoroval jsem ten jazyk od šesté třídy) naučila milovat ruské autory. Vodila nás do Divadla Za branou na Čechova. Četla nám z Majakovského Oblako v štanach.

Těžko být pyšný v dobách, které po vás chtějí hlavně, abyste držel hubu. A o té naší výrobě jsem neměl valné mínění. Měl jsem nějaké japonské fotoaparáty a 8mm kamery, studoval jsem (jaká mile předpotopní éra to byla) s kalkulačkou od Texas Instruments v které šly programovat logické smyčky.
V roce 1980 se v podnicích říkalo kalkulačka stroji na elektromotor, v kterém svištěla ozubená kola.

To, že jsme vybudovali obrovské podniky na výrobu lokomotiv, letadel a speciálu mě nechávalo chladným. Kladl jsem si otázku, jestli ty věci koupí někdo vyjma našich východních bratří a spřátelených rozvojových zemí, které za ně neplatí.

Trápilo mě, že normalizační období bylo charakterizovánou zjevnou debilizací a skrytou mafianizací společnosti.
Když jsem se snažil odhadnout, kam to všechno vede, ani ve snu by mě nenapadlo, že v tom budou hrát nějakou roli absurdní dramatici (a stalinští slavíci).

Předpokládal jsem, že v sojuzu pod tlakem vojenského debaklu v Afghánistánu, mafií na republikové úrovni a neschopnosti vytvořit fungující spotřební sektor dojde k utužení moci, a doufal jsem, že Gorbačov bude tím přechodným osvíceným panovníkem, který věci jakžtakž dá do pořádku.

Moje tehdejší šéfová (zaparkovaná agentka I. správy) po setkáních na Maltě a v Reykjaviku pravila: Oni jsou to takoví ELEGANTNÍ lidé. Myslela tím hlavně Raisu Maximovnu.
Její diagnóza seděla, jako většinou, zcela přesně. Muselo přijít opilecké prase Jelcin, aby se v Rusku opravdu něco (katastrofálně) změnilo. Díky těm neschopným elegantním lidem jsme ale vyklouzli ze smyčky. Ani na to, při pohledu na výsledky nemohu být pyšný.

S tím, že jsme všichno Gogo taky nemůžu souhlasit. Znám inteligentní (i sociálně) lidi, kteří se snaží věcem rozumět a dělat je tak, aby přesahovaly jejich omezený životní prostor a zájem. Aniž by tím chtěli něco uzurpovat.
Černobílé vidění užívám jen pro zvýšení kontrastu a pro stručnost. Stejně jako anakoluty, apoziopéze a logické skoky.
Ale neberu všechno šmahem, jak se ctěný Doppelgänger zdá naznačovat.
20. 06. 2011 | 11:27

Sladký napsal(a):

Pane Stejskale, mohu se zeptat,proč opět mažete moje příspěvky? Opravdu si myslíte, že tím neporušujete svobodu slova? Dejte je sem zpátky a můžete mi vysvětlit, kde a v čem porušuji vaše pravidla.Děkuji.
Co se vám nelíbilo? To, že vyzývám ostatní diskutující,aby ignorovali hloupé,agresivní ideologii poplatné příspěvky?
Nebo konstatování, že pravice u nás vítězí díky mentálně slabším,zmanipulovaným jedincům? Vy nečtete příspěvky jedinců jako hoven,hawk,kormorán,rumcajs?
Kam vlastně sahá vaše pojetí svobody?
20. 06. 2011 | 12:18

Tenco napsal(a):

Ludvík Hovorka
Bandě požíračů brambůrek u televizních seriálů na Nově, pane Hovorka, je to jedno.
Oni by možná dokonce brali i ten Julínkův desetinásobek. :(((

Pane Hovorko, jak se v souvislosti s 2. pokusem o privatizaci systému veřejného pojištění díváte na tohle ?

http://aktualne.centrum.cz/pda/clanek.phtml?id=703115
------------------
Jinak k panu Šťastnému :
http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-50592680-stastny-chce-menit-zakony-a-trestne-stihat-protestujici-lekare-v-dobe-krize
20. 06. 2011 | 12:28

Gogo napsal(a):

PS: jelikož původní příspěvek propadl peklu (něco jsem tam mlel o analogiích s Francouzskou revolucí, matkou to lidských práv), vyhlíží můj předchozí příspěvek jako od šibenice (klíčové slovo) utžený sebestředný blábol, což asi taky je. Omlouvám se za svou existenci a přeji tiskovému dohledu mnoho šťastných a úspěšných let. Mně by z učtení takových mas textu taky občas hráblo.
20. 06. 2011 | 12:34

Gogo napsal(a):

PPS: pan Hovorka to má srovnané. To je dobře. Ještě, aby nám to bylo co platno.
20. 06. 2011 | 12:38

Gogo napsal(a):

Odkaz, který umístil Tenco v 12:28 se zdá plně ospravedlňovat mé předchozí zmínky o Place de Gréve.
Zase jednou se musí u Madridu bojovat o Prahu.
20. 06. 2011 | 13:07

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Sladký,

už jsem Vám to zde psal mnohokrát (stejně jako panu Rumcajsovi a některým dalším), ale rád Vám to znovu zopakuji: tyto stránky nejsou určeny k tomu, abyste zde někoho osobně napadal (a váš text neobsahoval nic jiného než sprosté napadení jiných debatérů, sám také víte, že byl formulován trochu jinak, než píšete).

Urážky nemají se svobodou slově nic společného. Nenutím Vás, abyste to pochopil či dokonce akceptoval (nenutím k tomu ani nikoho jiného), nicmémě jak jsem tu nesčíselněkrát informoval, budu zde tyto výpady i nadále čas od času mazat (zeptejte se třeba pana Rumcajse, blue jay, hawka, picha, maxe a dalších, mají s tím tíž nepřeberné zkušenosti).

Čili opakuji: na těchto stránkách se nepovede debata způsobem, jakým si představujete Vy či někteří z těch, o nich píšete, ani ji nezahltí osobní urážky a nadávky, ale slušně a korektně (protože kvůli tomu ji Aktuálně.cz na svých stránkách otevřelo). Tak, aby si zde mohli povídat především lidé, kteří o takovou diskusi stojí.

Libor Stejskal
20. 06. 2011 | 13:10

jepice napsal(a):

Pro pana Gogo, aby věděl, proč jsme všichni Gogo:
http://filmovy.stream.cz/ukazka/285-ctyri-vrazdy-staci-drahousku-vsichni-jsme-gogo-aneb-fifty-fifty
:)
20. 06. 2011 | 13:19

Gogo napsal(a):

To Jepice
Kde myslíte, že jsem ten nick vzal?
20. 06. 2011 | 13:22

Pavel13 napsal(a):

:Zbyněk
Ten váš požadavek je jednoduchý a logický. Kolik myslíte, že by bylo třeba změn ve stávajících zákonech a předpisech? Je skutečně třeba zrušit celý velký zákon, který garantuje občanům určitá práva a zavést nový? Co je potřeba, reforma nebo oprava stávajících nesmyslů? Pojem "reforma" je tak vágní, že se pod něj skryje cokoliv nebo také něco úplně jiného (viz. Topolánkova Reforma veřejných financí).
Kdosi se tu ještě ptal, zda naše zdravotnictví funguje. Kdyby nefungovalo, bylo by to s námi už moc špatné. Funguje kupodivu docela dobře.
20. 06. 2011 | 13:23

Kuehnle, Kopp und Kausch napsal(a):

Princip reformy (a nejen zdravotnictví) je zvýšit podíl peněz, placených přímo z kapsy pacienta a snížit podíl peněz placených přes pojištění. Celkovou sumu nákladů na zdr. péči je při tom třeba zvýšit, úspory v systému nehledat, v rozkrádání pokračovat.
20. 06. 2011 | 13:44

Tenco napsal(a):

Pavel13
Až na prevenci v oblasti diagnostikování psychopatů.
Tam naopak naše zdravotniczví fatálně selhává. /asi proto, že se potenciální pacienti zdekujou do politiky....a tam se, jak známo, žádný psychiatr neodvažuje radši ani nahlídnout....nákaza se prý totiž šíří velmi rychle - stačí mírný závan větru skrzeva klíčovou dírku..../
:)
20. 06. 2011 | 13:52

Pavel13 napsal(a):

Naše vláda se ráda ohání, že ji volila většina očanů. No nevím, nevím, když už mají na její kroky stejný názor radikální odboráři s politikem konzervativní strany ... Jakeš tomu říkal: "Jako kůl v plotě." Asi tak, pánové.
20. 06. 2011 | 14:48

jepice napsal(a):

Gogo:
Tak to mě fakt nenapadlo.:)
20. 06. 2011 | 16:43

JSP napsal(a):

Hovorko, přestaň už vopruzovat a hrát si na experta v něčem, čemu nerozumíš!
20. 06. 2011 | 17:50

Tomas napsal(a):

Zbyněk napsal(a):
No nesouhlasim s Vami .Reforma v teto podobe kterou nam pravicaci chystaji je nesmysl ,zminujete se o ocnich cickach kycelnich kooubech a dalsich zdravotbnich vecech ktere jsou v civilizovanem svete normalni bohuzel v CR je nahrada kycelniho kloubu neco navic ,kvalitni bude po reforme pouze pro bohate nasinec si ho nebude moc dovolit ten dostane jen levnej smejd kterej za 5 let bude muset vymenit ,a takhle to bude z kazdou polozkou nema s na ni mas smulu dostanes to nejlevnejsi nejhorsi aby si driv natah brka a stat nemusel na tebe dopalcet kazdej mesic duchod ,na kterej si si celj zivot poxctive setril.proste a jednoduse reforma podle pravicaku je likvidace senioru a lidi kteri maji najkou nemoc a musi mit neustale leky na to aby prezili do dalsiho dne
20. 06. 2011 | 20:30

Tencokida Hnuj napsal(a):

... a celé to bude hlídat ABL.

Maucta.
20. 06. 2011 | 20:56

ot napsal(a):

pane Hovorko držím Vám i celé KDU palce. V české politice citelně chybíte !
20. 06. 2011 | 21:17

Elina napsal(a):

Pokus se nemýlím pane Hovorko tak i váš hlas nastartoval "julínkovu reformu". Vstupné do zdravotnického zařízení jste nazvali regulačními poplatky a tehdy jste nehnul brvou.Jste farizej naší politiky ostatně jako většina poslanců. Teď už táhněte k čertu a doufám, že se už lidovci nevzpamatují. Za ten blábol a chování ve sněmovně by jste zasloužil jednu nebo i více vlepit. Mně nechybíte.
20. 06. 2011 | 21:42

Petr B. napsal(a):

Elino, máte pravdu. Pan Hovorka skutečně pro ty nesmyslné regulační poplatky mj. spolu s Mečákem, Pohankou...hlasoval. Později se je snažil pouze okleštit a nikoliv úplně zrušit. Zdá se mi, že nikdy nepochopil jejich nesmyslnost (přesněji...nesmyslnou záminku pro zavedení tohoto konkrétního poplatku při existenci pojištění). Anebo ho zastrašovalo vedení strany tzn. Čunek, Kalousek, Kasal...to nevíme.
20. 06. 2011 | 22:12

jin napsal(a):

Boris Šťastný a spol.balamutí lidi,že stanovení standardu je výhoda hlavně pro pacienty"kteří tak budou vědět na co mají nárok",ale zatím je to v zájmu těch co chtějí deformu,aby věděli co se bude muset platit.Ale tato hranice neni jasná a zaručená,když pominem,že je to asociální.S privatizací pojišťoven dopadnem jako v Americe,kde pojišťovny odmítaly platit zákroky pod různými záminkami.Např.23. leté ženě odmítli platit operaci rakoviny čípku,"že je na to ještě mladá "!!!Kdyby se nepřestěhovala do Kanady,tak by ji klidně nechali umřít !!!! Takový byznys se zdravím by se líbil Šnajdrovi,Šťastnému ,Julínkovi ....
20. 06. 2011 | 23:32

pgjed napsal(a):

Nazdar Ludvo,

To co píšeš je všechno pravda a naprosto s tím souhlasím. A napsal bych to ještě ostřej, protože jsem přesvědčen, že se zde vytváří cíleně penězovod, kterým odtéká několik desítek miliard ročně ze zdravotního pojištění do privátních kapes, ze kterých se následně zasloužilým organizátorům penězovodů vyplácí tučné všimné na osobní a partajní konta. Toto svinstvo by nebylo možné, kdyby se na něm nepodílel zdravotnický a pojišťovnický management i sami doktoři (ne všichni) z nichž řada patřila k organizátorům vzpoury felčarů.
Jenomže jenom poukazovat na toto svinstvo nestačí a ani nic neřeší. Je třeba začít říkat jak jinak. A jsem přesvědčen, že právě tvůj hlas je ten, kterému by bylo přáno sluchu, kdyby začal říkat jak jinak. Předstgavoval bych si to takto:

1.) Dosud nikdo ze zodpovědných (Heger + drábek + Nečas + Kalousek) nepředložil finanční analáýzu příjmů a výdajů ve zdravotnictví. Nikdo neřekl, kolik do systému dluží na platbách stát za státní pojištěnce, za které platí zlomek toho, co řadový zaěstnanec (cca 700 Kč/měsíc). Kolik do systému dluží OSVČ, které mají zcela nepochopitelně nižší sazbu i když nárok mají na plnou péči. Nikdo neřekl, KOLIK VE ZDRAVOTNICTVÍ CHYBÍ A ZDA VŮBEC NĚCO CHYBÍ.

2.) Nikdo, ze zodpovědných dosud nevyčíslil, kolik peněz utíká zbytečně ze systému:
- Nesmyslnými měnovými kursy, nerespektujícími zhodnocení koruny, předraženými léky.
- Cenami léků, přístrojů a zdravotnického materiálu, které neprošly soutěžní optimalizací nákupních cen.
- Předraženými nákupy a úplatky.
- Vykazováním výkonů, které nebyly vykonány.
A o kolik by se tedy snížil případný deficit (pokud vůbec je?), zavřením těchto černých děr našeho zdravotnictví snížil.

3. Teprve na základě takovéto analýzy je možné říci, kolik našemu zdravotnictví SKUTEČNĚ CHYBÍ a navrhnout jakým způsobem tento problém řešit tak, aby byla zajištěna všeobecně dostupná, V RÁMCI VEŘEJNÉHO ZDRAVOTNÍHO POJIŠTĚNÍ BEZPLATNÁ ZDRAVOTNÍ PÉČE, jak říká ústava.

4. Lze předpokládat, že i zde platí Špidlův teorém, peněz je dost (po zalepení černých děr a vyrovnání práv a povinností všech pojištěnců před zákonem). K čemuž lze dodat, jen je nesmíme nechat rozkrádat.

5.) Nikdo nepředložil analýzu skutečného zdravotního stavu populace a způsobu využívání zdravotní péče pacienty. Jde totiž o to, zda skutečně dochází k masovému nadužívání, které je třeba reguluvat, nebo zda je populace opravdu nemocnější, než by bylo vhodné (mnohé indikuje tento stav a mnozí lékaři to potvrzují).

6.) Na základě těchto zjištění, je pak teprve možné podnikat další kroky pro upevnění pravidel systému ve financování i poskytování zdravotní péče. Definovat léčebné standarty + postupy, kdy je nestandartnost léčby indikována průběhem choroby a ne rozežraností pacienta ( to vše by mělo být hrazeno ze ZP), regulace případných tebdencí zneužívání zdravotní péče formou poplatků, spoluúčast pacientů na neléčebných náležitostech souvisejících se zdravotní péčí a řešení této spoluúčasti pro chudinské vrstvy. Rovněž definice nadstandartů, kterými rozhodně nejsou amalgámové plomby, nebo inzulin pro diabetiky.

Takovýto systematický postup bychom velmi tvrdě měli po současné věrchušce tvrdě, hlasitě a nekompromisně požadovat, přičemž legislativní normy by měly dosahovat takové míry politického konsenzu i porozumění veřejnosti, aby po nejbližších nejméně 10 let nebylo třeba je zásadně měnit a systém se stabilizoval.

Ludvo, jsem přesvědčen, že právě ty bys mohl být tím hlasem, který tuto věc takto předloží a nenechá se odbýt.

Zdravím, Petr Gabriel
21. 06. 2011 | 10:54

pgjed napsal(a):

To Petr B:

S poplatky nemáte pravdu. LH ale i ostatní lidovci hlasovali pro poplatky v podobě, v jaké byly navrženy Julínkem s podmínkou, že bude na základě prvních zkušeností předložena analýza účinku poplatků a systém bude korigován. Nesalo se tak. Proto Hovorka, Šojdrová, Carbol a další, začali sami navrhovat zrušení některých poplatků.
21. 06. 2011 | 11:01

Gobbo napsal(a):

pgjed
Vaše shrnutí si ukládám. Jak to obvykle chodí, opravdu cenné věci jsou v diskuzích tam, kde je nikdo nečte. Jen si myslím že jste ne dost zdůraznil lékovou politiku, která představuje opravdovou díru do komína. Nejen pro doplácející pacienty, i pro pojišťovny.

Klíčem podle mě je váš bod 5.
Měkká koruna, neustálé tlaky na "konkurenceschopnost" mezd, stres a existenční nejistota pro 2/3 populace, příšerné náhražky potravin v řetězcích, mizerná hygiena ve veřejném stravování (zřejmá z promořenosti helicobacterem) - vypočítávat příčiny mizerného zdravotního stavu populace by se daly donekonečna.

Ti, kdo si mohou dovolit připlácet (proč ne platit plnou cenu, pokud jim solidarita nevoní?) za nadstandardy, většinou jsou abonenty státních penězovodů nebo mají prospěch z politických rozhodnutí, která umí ovlivnit v mnohem větší míře, než by odpovídalo jejich jednomu volebnímu hlasu.

Určitě reformou vznikne myší díra pro bystré a vybíravé pojišťovny pro zdravé bohaté mladé, které tak nebo onak nabídnou na ty nadstandardy pojištění.
Všichni, kdo jsme mladí někdy byli, víme, že s nemocemi a dlouhodobě zhoršenými stavy (můžete chytnout chlamydie, může vás kousnout klíště, i obyčejný streptokok je pěkné svinstvo, které vám návalem protilátek zničí kloubní chrupavky, např.) se nepočítá, to mají jen ti nepochopitelní a nesnesitelní starci. V padesáti pak zjistíte, že vás trvale užívané léky přicházejí na dvě tři tisícovky měsíčně. Nic dramatického.

Ti mladí, schopní si vedle hypotéky a leaingu na auto ještě připlatit i pojišťovací nadstandardy (budou muset, aby dostali tu hypotéku a leasing) samozřejmě nebudou čekat, že si pojišťovna v případě nějaké závažnější choroby sežene jejich DNA a odmítne hradit. Kvůli "preexistent condition", jak tomu říkají v Americe. Mladí sice mají dobré oči, ale o jejich důsledném čtení nonpareilu ve smlouvách bych si iluze nedělal.

V rozumné společnosti by myslím Mooreův Sicko (Chcípák) měl patřit k výuce někde v osmé třídě základní školy.
22. 06. 2011 | 22:12

Honza napsal(a):

Pane Hovorko, bojím se, že to tu dopadne tak, jak to natočil režisér Moore ve filmu SICKO. Blížíme se k tomu jen díky lidem, kteří zvolili tuto koalici. Je třeba generální stávka a zaplnit všechna náměstí, jinak s námi bude zle. Nedovolme těm hyenám dokončit všechny zrůdnosti, kterým říkají reformy. Honza
23. 06. 2011 | 21:50

UR.SAG napsal(a):

Ještě že se nyní do přípravy zdravotní reformy zapojil i bývalý ministr obrany Barták. Máme se nač těšit, čekají nás jenom světlé zítřky...
24. 06. 2011 | 11:58

Valmont napsal(a):

Hovorka patřil podle mne, vždy k těm rozumným. Bohužel není v parlamentě. I to o něčem svědčí. Občané dali přednost prolhaným šaškům VV. Ale je zase v ČT víc tragikomiky...
24. 06. 2011 | 14:56

Anti napsal(a):

Hovne, nelži! Za ČSSD se dluh ČR zvedl o 600mld kč, ale sami museli do bank narvat téměř půl bilionu (dík dřívějším modrobolševickým vládám a jejich bankovnímu socialismu). Takže vlastně dluh nevznikl jejich přičiněním.
25. 06. 2011 | 14:11

Zdravotnik napsal(a):

Pane Hovorka to je blábol, kritizujete že pojišťovny vládnou když nejsou standardy a když se mají vytvořit tak řvete taky ?? Co se asi změní na péči v nejhůře a nejlépe vybavené nemocnici jak uvádíte , existují li dnes , budou i nadále. Dnes pacienti umírají aniž by se dozvěděli , že existuje léčba která by jim pomohla , jen na ní není. No tak po reformě se aspoň dozvědí proč umírají. Hnusně si tady přihříváte politickou polívčičku aniž by jste byl ochoten cokoli udělat.
Fuj.
26. 06. 2011 | 14:56

Hlas lidu který toho už má dost napsal(a):

Apeluji na zdraví rozum všech občanů živících se prací, pokud nezakročíme tak nás naše drahá vláda vysaje, já jsem pro DEFENESTRACI pro výstrahu všem nenažraným politikům !
!!! Lidé spojte se a jdeme na ně !!!
30. 06. 2011 | 10:39

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Němec Václav O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy