Nejdrsnější útok na soukromí občanů v dějinách České republiky

03. 10. 2011 | 23:42
Přečteno 5735 krát
V návrhu zákona o zdravotních službách, který je klíčovým zákonem tzv. zdravotnické reformy, je zakotven vznik obrovské, velmi nebezpečné databáze nejcitlivějších údajů o všech pacientech, propojené se všemi zdravotnickými registry a s rodnými čísly a se všemi identifikátory občanů!



Veškeré informace o zdravotním stavu občanů, např. o užívaných lécích, antikoncepci, urologických problémech, psychickém stavu, užívání antidepresiv, o potratech, asistované reprodukci, apod., včetně informací o zdravotním stavu rodinných příslušníků pacientů (do několika generací) budou bez jakýchkoliv pravidel a bez souhlasu pacientů shromažďovány v obrovské databázi tzv. Národního informačního zdravotnického systému na internetu bez zvláštního zabezpečení a spravovány firmou, kterou pověří ministerstvo zdravotnictví.

To ale znamená naprosto nepřípustný zásah do soukromí občanů v té nejcitlivější oblasti, jakou jsou informace o zdravotním stavu a o rodinné anamnéze. Není možné, aby bez souhlasu občanů byla vytvářena obrovská databáze o veškerých údajích souvisejících se zdravotním stavem a onemocněním, způsobech léčby, sociodemografických a diagnostických údajích, osobní, rodinné a pracovní anamnéze pacienta, včetně posouzení jeho aktuálního zdravotního stavu, údaje o poskytovaných službách, výkonu povolání nebo zaměstnání, případně o výkonu služebního poměru, včetně propojení s veškerými identifikačními údaji pacienta, včetně rodného čísla a s veškerými identifikační údaji všech lékařů, kteří péči poskytovali, včetně identifikačních údajů posledního zaměstnavatele pacienta.
Takto připravovaná databáze nemá na světě obdoby, znamená obrovský průlom do lékařského tajemství, obrovské riziko zneužití, protože půjde o velmi cenná data pro všechny pojišťovny, farmaceutické firmy, zaměstnavatele, apod. Databáze bude bez zvláštního zabezpečení na internetu, spravována nějakou pověřenou firmou ministerstva a bude k ní mít přístup velké množství lidí. Může se stát nástrojem vydírání. Může se stát, že v případě úniku informací z databáze by vážně nemocný člověk nedosáhl na hypotéku, půjčku, pojištění, zaměstnavatel by takového člověka nepřijal.

Zákon přitom neobsahuje žádné vymezení toho, které konkrétní údaje by v databázi NZIS měly být obsaženy. Ustanovení je tak obecné, že databáze může zahrnovat cokoliv, co se týká pacienta a jeho léčení. Z toho je zřejmé, že zatím není známo, jak bude databáze NZIS vypadat. Ustanovení umožňuje i to, že tato databáze bude obsahovat databázi zdravotní dokumentace (zdravotních záznamů) všech pacientů a všech zdravotnických zařízení, tak i záznamy lékáren, jaké léky byly pacientům vydány (centrální úložiště). Vyloučeny přitom nejsou ani kterékoliv jiné záznamy. Souhlasu pacienta ke zpracování jeho údajů v této nové databázi přitom nebude vůbec potřeba.

Ustanovení § 70 navrhovaného zákona (sněmovní tisk 405) je příliš obecným ustanovením, které je schopno „pokrýt“ budoucí vytvoření jakékoliv zdravotnické databáze. Ustanovení je zcela záměrně zpracováno tak, aby parametry databáze citlivých údajů pacientů (ale i osobních údajů lékařů a dalších subjektů) nebyly rozhodovány prostřednictvím zákonodárné činnosti Parlamentu ČR, ale na uvážení ministerstva zdravotnictví.

Z tohoto hlediska je příslušný návrh za hranicí ústavnosti, protože omezuje lidská práva. Omezení lidských práv přitom může stanovit podle zásad Listiny základních práv a svobod jen zákon, tedy legislativní činností zákonodárce, kterým je Parlament České republiky.

Občané mají ústavní právo na ochranu soukromí a toto je nepřípustný zásah do ochrany soukromí v té nejdrsnější podobě!!!
Stejně tak je nepřípustný i zásah do soukromí zdravotníků v souvislosti s registrem zdravotnických pracovníků.

Nový zákon také rozšiřuje počet zdravotnických registrů a bude třeba přezkoumat, zda účel všech navrhovaných registrů odpovídá rozsahu shromažďovaných dat o pacientech.
Směrnice EU 95/46/ES o zpracování osobních údajů stanoví, že každé zpracování údajů musí být úměrné účelu takového zpracování.

Je s podivem, že pravicová vláda ODS, TOP 09, STAN a VV prosazuje takové omezení lidských práv a svobod a takový obrovský zásah do soukromí občanů, který nemá v historii České republiky, ale ani Československa obdoby.
Existují vážné pochybnosti o ústavnosti tohoto zákona i pochybnosti o souladu s evropskou legislativou. Stejně tak existují pochybnosti o nutnosti propojení všech registrů mezi sebou a se všemi identifikátory pacienta a jeho rodným číslem. Česká televize ve svém pořadu Reportéři ČT informovala o kšeftování s IZIPem, a tedy i s daty pacientů v něm zapojených. IZIP je přitom jenom slabý odvar toho, co se připravuje a zatím stál „jenom“ 1 miliardu 300 milionů korun, které odešly z VZP do něčích kapes místo použití na léčení pacientů. Dovedu si představit, že veřejná zakázka na tzv. Národní informační zdravotnický systém se již připravuje, a že bude stát několik miliard korun.

Něco tak odporného přece nemůže být schváleno v zákoně a pokud ano, potom nezbývá než věřit, že Ústavní soud zjedná nápravu a zákon zruší!



Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Někdo napsal(a):

V této, celosvětově se morálně rozpadající společnosti, může být schváleno a uzákoněno už cokoliv. Právo a soukromí, co to je, vždyť jsme monitorováni stále. Jedině zpět do hor, do propastí do nepřístupných údolí, tam prozatím všechna ta zařízení, zdůrazním, prozatím, nedohlédnou.
04. 10. 2011 | 00:50

kočka šklíba napsal(a):

Někdo, přesně. A doufám, že Ústavní soud zruší nejen toto, i když vzhledem k tomu, že je to spíše politický než nezávislý soud, bůhví čeho se dočkáme.
04. 10. 2011 | 01:38

český maloměšťák napsal(a):

Někdo prý svého času vyhotovil seznam intelektuálů - " pravdoláskařů".
Nevím, na co někomu takový seznam je.
Ale asi by bylo dobré začít tvořit seznam těch, kteří zcela programově pracují na vytvoření orwellovského světa.
Takový seznam se možná jednou bude hodit.
Pro očipování těch, kteří chtěli(jí) očipovat své spoluobčany.
Přes systém veřejného pojištění. Tedy přes něco, co si ti občané kdysi zřídili a co také ze svých daní financují.

Myslím si, že je to zcela legitimní a legální.
Takový druh občanské obrany.

Takže začněme :
/bez pojmenování Zla... se se Zlem bojovat nedá.../
04. 10. 2011 | 02:11

kočka šklíba napsal(a):

pardon g....y ;)
04. 10. 2011 | 02:50

ghándí napsal(a):

kočka,
zřejmě nechápete význam slova státní správa. tam se počítá všechno od prezidenta až po obecní uřad. parlament, soudy, policie, ministerstva, finanční uřady, katastální uřady, pracovní úřady atd. to je všechno státní správa. to, co za sockomunistů nabobtnalo a nemužeme to ufinancovat. jakmile na nas vytáhnou databáze, tak budeme otroci. ztratíme soukromí a veškerou svobodu. hnusná doba se na nás valí. fašismus.
04. 10. 2011 | 03:14

ing.Břetislav Marek napsal(a):

Tak je to přeci pro blaho NÁRODA - SUPER !!

Dobře nám tak - OVČANI - POMATENÍ SYSTÉMEM DOBRA ?????
04. 10. 2011 | 03:32

potížista napsal(a):

kočka šklíba-1,38 hod
Na Ústavní soud bych moc nespoléhal.Nový ombucman již v minulém roce, po svém nástupu do funce,upozorňoval na řadu zákonů které nejsou v souladu s Ústavou./rozhovor s ombucmanem na čt 24 v listopadu 2010/Co se stalo? Nic.
Poslanci dál tvoří podivné zákony a ty protíústavní nikdo neřeší.Podotýkám,každý poslanec skládá při nástupu do sněmovny slib který mimo jiné, ukládá dodržování Ústavy.
Nejpodivnější na tom je ,mlčí již i ombucman.
04. 10. 2011 | 05:30

Maximus napsal(a):

Teď už chápu pár mých kamarádů, podnikatelů působících také v německy mluvících zemích, se kterými se setkávám ve sportu, že zásadně navštěvují svého lékaře ve Švajcu, Rakousku či v Gemánsku. Když máte peníze, můžete se na celý ten zdravotnický bordel v tunelstáně zde vykašlat. Jen nesmíte mít např. zde u nás třeba vážnou autonehodu, to je potom průšvih.... Pak se Vám může stát jako jednomu známému, kterého odvezli někam do okresní nemocnice (tuším, že to bylo Kladno), když si o víkendu usekl prst na ruce a který se optal ošetřujícího lékaře co s tím ? On měl naivní představy o tom, že mu ho specialista mikrochirurg přišije. Lékař mu tehdy řekl téměř s udiveným výrazem na tváři, ten prst můžete vyhodit do koše! (-:
P.S.
Vždy jsem tvrdil, že my Češi jsme hrozně flexifilní a šikovní, ale že naši přední političtí reprezentanti budou tací důmyslní zloději a podvodníci jsem ani v těch nejodvážnějších snech netušil!
04. 10. 2011 | 05:52

potížista napsal(a):

to autor
Vládnoucí garnitura potřebuje mít o každém přesné informace aby případné občany vybočující z řady /rozumějte-reptaly/ mohla usměrnit.
Teď trochu odbočím.
Pro mne osobně je velkou záhadou úplné přerušení diskuze člověkem který vystupoval pod nickem Vlk.Kladu si otázku,proč přestál psát? Klepl ho někdo přes packy? Nebo mu vylámal všechny zuby? Svým širokým rozhledem a úváděnými fakty podávanými velmi srozumitelně a čtivě,mohl být pro některé skupiny nebezpečný.
04. 10. 2011 | 06:09

kormoran napsal(a):

Ghandi ma obavy , ze bude , ac bezvyznamny clovicek kdekoliv sledovan .))) A Skliba se slapkou , podobne , jelikoz si jejich soused vyhleda na Netu , ze trpi jiz tretim stadiem prijice - po vzoru Kleeemy , neni nad vernost)))
04. 10. 2011 | 06:09

zemedelec napsal(a):

Pane Hovorka.
Velice dobré.
Pane potižista.
Nejen Vlk to vzdal,neobjevuje se p.Dočekal i p.Carlos V měl dobré nicky i když s druhého břehu.Považuji Vlkove nicky dobré a správné,ale když bušíte do zavřených dveří a nikdo neotvírá,tak to vzdáte a jdete dál.Já si myslím,že se vrátí a bude bušit silněji.
04. 10. 2011 | 06:56

modrý edvard napsal(a):

začíná to registrací na facebooku.
04. 10. 2011 | 07:04

Béda napsal(a):

Potřebné zdravotní péče se vám sice nedostane ale veškeré vaše údaje budou povinně (pod trestem) zveřejněny pro reklamní agentury, pojišťovny... v centrálních databázích. Dá li Bůh budou i na čipu, který budete s sebou všude povinně nosit jako občanku.

Jenom pro pobavení: nefunkční prodražený IZIP za který VZP vysolila miliardu uchránili před zrušením jeho tvůrci a vlastníci europoRanci ODS (tuším že Ouzký a Cabrnoch) tím, že 51% prodali VZP a 49% nějakému švýcarskému byznysmanovi v oboru zdravotnictví. Vyvléknout se z této zbytečnosti bez arbitráže tudíž již nebude možné. A IZIP, to je přesně ta povinná informační budoucnost o které se zde píše. Navíc k údajům (alespoň pokud jsem to správně pochopil) se budou moci dostat byznysmeni cizího státu.

PS: kdepak asi byly a co dělaly BIS a NBÚ? Jak to že již nebylo zažádáno o zbavení imunity obou europosRanců, aby tzv. nezávislý soud mohl posoudit míru poškození zájmů českého občana a zdravotního systému?
04. 10. 2011 | 07:37

jozka napsal(a):

...a clanek o mchinacich s IZIPem opet jen prosvistel titulkou, zrejme jako nedulezity, jsou prece jine veci, napriklad Gorssuv byt, Paroubkova nova strana ci narozeniny jedne legracni figury. Opravdu "akrualne".
04. 10. 2011 | 07:42

dedek napsal(a):

ghándí napsal(a):
kočka,
zřejmě nechápete význam slova státní správa. tam se počítá všechno od prezidenta až po obecní uřad. parlament, soudy, policie, ministerstva, finanční uřady, katastální uřady, pracovní úřady atd. to je všechno státní správa. to, co za sockomunistů nabobtnalo a nemužeme to ufinancovat. jakmile na nas vytáhnou databáze, tak budeme otroci. ztratíme soukromí a veškerou svobodu. hnusná doba se na nás valí. fašismus.


Vážený!!! Pokud vím, tak za komančů byla státní správa daleko menší. A obávám se, že na ně budeme sakra vzpomínat a budeme si říkat: " tehdy byla svoboda" Začíná to být na hlavu postavené. Tehdy nebylo možno a to ani technicky lidi sledovat. Dnes o nás už teď vědí všechno a to díky netu a mobilům. Vše je okamžitě dohledatelné pokud je to pod napětím. Ještě nás očipují jako dobytek a nebude to dlouho trvat. Science fiction různých amerických blbostí (to jsem si myslel) se začíná stávat skutečností. Bohužel.
04. 10. 2011 | 07:52

Pamela Bárnsová napsal(a):

a oni mají prý být v jednotné databázi i konta všech občanů
04. 10. 2011 | 08:15

xx napsal(a):

co si představuje pan Hovorka pod větou "... bez jakýchkoliv pravidel a bez souhlasu pacientů shromažďovány v obrovské databázi tzv. Národního informačního zdravotnického systému na internetu bez zvláštního zabezpečení ..."

Takových registrů dat které jsou shromažďovány bez souhlasu pacienta a obsahují diagnózy a osobní údaje již existuje několik a mnoho let. Rozdíl mezi správou státní organizací nebo soukromou firmou neexistuje. V soukromé i ve státní firmě pracují lidé a jen ti mohou údaje zneužít, ukrást nebo poztrácet. Jen lidé, firmy NIKDY !

Jestli snad chce pan Hovorka naznačit, že v soukromých firmách pracují lidé horší, podřadní nebo snad samí deperáti a mafiáni zatímco ve státem zřízené organizaci se takoví lidé vyskytovat nemohou, tak je to podlá manipulace. Státní organizace jsou naopak samej průšvih. Všechny problémy předražených zakázek a podvodů s veřejnými penězi by nemohly existovat bez zaměstnanců státu, kteří na těchto podvodech participují s firmami. A to se týká v hojném počtu i nemocnic.

Z toho jasně plyne, že státní organizace není vůbec žádnou zárukou ničeho.

Celej článek je politickej manipulativní blábol.
04. 10. 2011 | 08:30

Občan napsal(a):

ghándí napsal(a):
"souhlasím s hovorkou. nejhorší nepřítel svobody nejsou odposlechy, extremisti, korupce nebo zadlužování. ale databáze. nakonec nas ty s...ě budou mít všechny v hrsti. nebude kam utect. nebude kam se schovat. těma s.....a myslim státní správu a zaměstnavatele. po dvaceti letech začínam mít pocit, že za komunistů bylo svobody víc. 04. 10. 2011 | 02:05"

Co mají tyhle prapodivné databáze společného se státní správou a zaměstanavateli?
Máte snad pocit, že by bankovní databáze, dlužnické databáze nebo zdravotní databáze provozuje "státní správa" nebo zaměstnavatelé? Z Vaší strany to už je nějaká obsese...
04. 10. 2011 | 08:36

Občan napsal(a):

Zahlédl jsem zmínku o IZIPu - v půlnočních zprávách proletěl tituleček o tom, že 49% IZIPu vlastní neznámá "švýcarská" firma.
Ráno už ani zmínka.
Přitom to je přesně to, o čem hovoří pan Hovorka. Privatizace nejintimnějších informací o občanech, svěřené do rukou zcela neznámým privátním subjektům, které si s nimi mohou dělat, co si usmyslí. Pravičáci, kteří tohle zavedli, na jednu stranu skuhrají o ochraně soukromí v případě výběru a kontroly daní a na druhou stranu kupčí s osobními daty občanů jak na běžícím pásu.
04. 10. 2011 | 08:42

JAHA napsal(a):

Ad: autor

Vsetky udaje, o ktorych tu placete, su uz davno v registroch, o KAZDOM obcanovi.
Lekar - o pacientovi
Zdravotna poistovna - o poistencovi
Socialna poistovna - o poistencovi
Vselijake pozickarne, poistovne cohokolvek (majetku, cesty,...) - o zakaznikovi
Banky - o zakaznikovi
...
...
...
Danove urady o danovnikovi
Stavebne urady o stavebnikovi
Mobilne, internetove...firmy - o zakaznikovi
...
...
...

Podvodnici - o chamtivych podvedenych
...
Neviem, co sa vzrusujete. Vsade ste osobne a dobrovolne odovzdali udaje o sebe. A chcete povedat, ze ked niekto OFICIALNE niektore tieto databazy spoji zasluzi si byt viac podozrivy (ministerstvo) ako X inych firiem, ktore si davno neoficialne niektore databazy uz davno spojili a vedia o VAS to, co chcu.
04. 10. 2011 | 08:48

Maximus napsal(a):

Občanovi
Přečtěte si o tom zprávičku na teletextu TV, europoslanci Ozský a Cabrnoch z líhně ODS prodali část IZIPu do Švýcarska, aby celý projekt nemohla VZP zrušit, aniž by neziskovala zase mezinárodní arbitráž (zase ta nablblá ochrana investic). Zkrátka a dobře tito pánové jsou obyčejní paraziti a zloději a zase míří na peníze občanů ČR, to co si dosud v aktivitách IZIPu nakradli jim nestačí, mají také malé platy za europoslancování a vlastně sami mají málo.... tak se jim nedivme. Jenom se bojím, že kdyby tady opravdu ruplo lidem v kebulích, tak tito paraziti by byli jedni s prvních, kteří by byli rozlíceným davem nasraných lidí hledáni! Asi bych se i přidal, umím dobře dělat smyčky na provazech ještě ze skauta.
Pěkný den!
04. 10. 2011 | 08:51

Maximus napsal(a):

Omluva za překlepy ... Ouzký ... neriskovala
04. 10. 2011 | 08:52

xx napsal(a):

Občan: V roce 2002 zřídilo Ministerstvo zdravotnictví ČR Národní zdravotní registry na základě zmocnění v zákoně č. 20/1966 Sb., o péči o zdraví lidu, v platném znění. ..... V roce 2004 vstoupila v platnost novela tohoto zákona, která konkrétně uvedla třináct Národních zdravotních registrů a vymezila osobní a další údaje, které lze bez souhlasu subjektu údajů v registrech zpracovávat. V roce 2006 byl další novelou zákona rozšířen počet registrů o Národní registr asistované reprodukce. .... O každý národní zdravotní registr se stará určená státní instituce, tzv. správce registru, který garantuje metodickou a obsahovou jednotu registru a jeho účel. Poradním orgánem správce registru je Rada registru složená z reprezentantů navržených příslušnou odbornou lékařskou společností, zástupců MZ, pracovníků správce a případného zpracovatele. Příslušná odborná lékařská společnost je odborným garantem registru. Řada registrů má již dlouholetou tradici např. onkologický registr vznikl již v roce 1976 a registr hospitalizovaných v roce 1960.....
Národní kardiochirurgický registr (NKCHR)
Národní onkologický registr (NOR)
Národní registr asistované reprodukce (NRAR)
Národní registr cévní chirurgie (NRCCH)
Národní registr hospitalizovaných (NRHOSP)
Národní registr kardiovaskulárních intervencí (NRKI)
Národní registr kloubních náhrad (NRKN)
Národní registr nemocí z povolání (NRNP)
Národní registr novorozenců (NRNAR)
Národní registr osob nesouhlasících s posmrtným odběrem tkání a orgánů
Národní registr potratů (NRPOT)
Národní registr rodiček (NRROD)
Národní registr uživatelů lékařsky indikovaných substitučních látek (NRULISL)
Národní registr vrozených vad (NRVV)
Registr lékařů, zubních lékařů a farmaceutů (RLZF)
Ministerstvo je státní správa nebo není ? Lidí motajících se kolem registrů je přehršel. To že je najímá stát přímo nebo je jmenuje, není garancí jejich poctivosti a budoucí bezúhonnosti. Jsou to lidi, ne stát nebo firma, kdo podvádí a krade !!!!
04. 10. 2011 | 08:56

xx napsal(a):

Mimochodem, to že nějaká organizace má za úkol zpracovávat nějaký registr, neznamená že to dělá od A do Z. Taková organizace, i když je zřizovaná státem může docela klidně spolupracovat se soukromýma firmama, které jí dodávají třeba software. Ty pak mají přístup k datům.

Z hlediska nějaké nekalé činnosti je mnohem lepší, mít přístup k datům ale nenést za ně přímou odpovědnost, nemyslíte ?

Taková hysterie se kolem toho může strhnout jen mezi lidmi, co nemají o fungování takových věcí ani potuchy. Kritizujete něco co se dnes již běžně děje, něco co již existuje 9 let.

Jste směšní ve své neznalosti, co takhle nejprve použít google, než si necháte navěsit bulíky na nos ?
04. 10. 2011 | 09:10

Suchec napsal(a):

XX:
Příliš mnoho keců, a opět "já o voze, Ty o koze".

To, že nechápete neznamená, že to googlem spravíte.
04. 10. 2011 | 09:17

Suchec napsal(a):

Ocituji kamaráda:
I proto, kdykoli se vracím do Čech, cítím se jako ve známé pohádce o pyšné princezně - vracím se do půlnočního království. Královští výběrčí divoce obírají obyvatele na daních, rádci ukrádají do svých kapes a vladař - ten je na rozdíl od pohádky loupežníků král.
Já neříkám, že Německo je právě ta země krále Miroslava, ale ve srovnání s ČR je ten rozdíl dnes markantnější, než před 20 lety, zejména co do zacházení s obyvateli, s pracujícími.
A za hned za hranicemi na české straně bordely, herny, kasína, šlapky u silnic a vietnamci. Proč tohle není na bavorské straně?"

A že to nesouvisí s tématem? Fakt?
04. 10. 2011 | 09:19

xx napsal(a):

Suchec: na googlu alespoň máte šanci nalézt fakta a ne pracovat jen s výmysly a pocity jiných lidí.

Ale pro někoho jsou fakta jen příliš mnoho keců a raději věří stručným lžím. Jakáž pomoc.
04. 10. 2011 | 09:21

xx napsal(a):

Suchec: a proč jsou ty bordely a šlapky hlavně poblíž německých hranic ? No přece aby to ti úžasní němci neměli do těch bordelů daleko.
04. 10. 2011 | 09:23

Jan napsal(a):

Dost bylo keců. Volím komunisty !!
04. 10. 2011 | 09:31

Sucehc napsal(a):

xx:
Když si vyzobávám jen fakta, která se mi hodí, a vydávám to za pravdu, pak mohu následovat XX.

Pokud myslím a uvažuji v souvislostech, pak se nad XX mohu jen smutně pousmát a prohlásit: Blahoslaveni .....
04. 10. 2011 | 09:37

Občan napsal(a):

To Maximus:

Já taky :o)
Loďák i jinou šikovnou. Člověk nikdy neví, kdy se mu co může hodit...
_________________________________________________________

To xx:
Ano, tyto registry zřídil stát a do plyšáku také byl jediným, kdo k nim měl přístup a velice pečlivě je střežil. Nexistovalo, aby se cokoli z nich dostalo ven.
Po plyšáku přišli Cabrnochové a Šnajdrové, založili si SOUKROMÉ IZPy a s registry začali kupčit. A protože byli zároveň legislativci a exekutivci, přizpůsobili zákony sami sobě a jako podnikatelé jich zneužívají.
Máte pravdu v tom, že to není státní správa sama o sobě, ale někteří lidé v ní. Jenže právě tihle někteří mají v rukou velkou moc a navzájem spolupracují na legalizaci činností, jež jsou jinde těžkým zločinem.
04. 10. 2011 | 09:39

Občan napsal(a):

To xx:

vycděláte pro Cabrnocha, že to tak srdnatě hájíte?
Já v konání těchhle individuí, která se zasadila o privatizaci NAŠEHO soukromí BEZ našeho souhlasu, vidím jasně zločinné úmysly.

I rekapča si zoufá: "cited Kafka"
04. 10. 2011 | 09:42

Železnohorský napsal(a):

xx
Ve filatelii platí, že když mají lidé jednotlivě vzácné známky, mají majlant, ale skutečně v balíku bude pouze ten, kdo je od nich odkoupí a udělá z nich sbírku.
04. 10. 2011 | 09:47

Taoiseach napsal(a):

Ludvík Hovorka

Tentokrát nesouhlasím. Hlavním důvodem je podle mne to, aby bylo možno přetahovat pacienty, především ty "lukrativní". Takže bát se nemusí ani tak občané, nýbrž soukromí lékaři a zdravotní zařízení, která nejsou napojena na pojišťovnicko-zdravotnický business.

Je ovšem pravda, že Vaše argumentu se dají dobře využít pro ústavní stížnost, resp. stížnost k Evropské komisi.
04. 10. 2011 | 09:51

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem tři hrubě urážlivé či nadávky obsahující texty (klasické popůlnoční paní kočky šklíby a pánů ghándího a kormorána, kteří jsou stále přesvědčeni, že pro ně zdejší pravidla neplatí a mohou je obcházet; ostatně nejsou v této zemi ani zdaleka sami), neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
04. 10. 2011 | 10:12

xx napsal(a):

Občan: stát, stát, stát. Ale kdo je pan stát ? Je pan stát ten bezúhonný svatý, který vše ochrání a nikdy nepodlehne pokušení ? Přece dnes a denně čteme v novinách o selháních státních institucí díky podvodům úředníků a politiků. Kde berete tu neochvějnou víru ve stát ?
04. 10. 2011 | 10:21

Krupa Václav napsal(a):

Vážený pane Hovorko, Vy si asi nedáte pokoj. Podívejte se na pána Michálka. Stačilo vyjádření nejvlivnější osoby o jakémsi darebákovy a voda se zavřela a kruhy zmizely do ztracena. Jen ta osoba je kromě vlivu stále populárnější. Víte, my co skáčeme jen když se daří, potřebujeme v opačném případě spíš nakopat p...l, abychom začali znova poskakovat. Ještě tak ničit sedačky. Mějte se hezky. KV.
04. 10. 2011 | 10:22

jarpor napsal(a):

Tak nevím...

Člověk čekající na vhodného dárce třeba nemocné ledviny bude rád co největšímu registru s info o ledvinách potenciálních dárců... a patrně i Ti "proti zásahu do soukromí" takové registry považují za dobré...
A info o ledvinách v tomto registru vznikne jak, pokud všichni budou takovou informaci svých ledvinách považovat za nepřijatelnou, za zásah do soukromí... ?

Moderní a efektivní zdravotnictví asi chceme všichni...
ve stavu ohrožení života by asi každý byl rád, kdyby lékař na druhé straně republiky, který jej vidí poprvé, věděl přesně o chorobách a zdravotním stavu člověka, který se v ohrožení života ocitl, aby rychle a správně mohl zasáhnout s co nejmenším rizikem ... a bez vyšetření, který ten na operačním sále podstoupil mnohokrát... ale hovoří-li se o možnosti tyto informace mít soustředěny a dostupné... mnohým, autora nevyjímaje, se ježí vlasy...

Často ti samí odpůrci "zásahu do soukromí" stran info o zdravotním stavu, vykládají komukoliv / v čekárně ordinace, ve vlaku při cestě do zaměstnání i jinam... ale i na dovolené.../ své potíže... "jak na tom jsou"... sdělují co užívají... co pomáhá a co nikoliv... kdo a jak vyšetřuje a co zjistil...

Tak nevím... jestli mnoho z těch "proti zásahu do soukromí" vlastně ví, co chce.

Hezký den
04. 10. 2011 | 10:25

Taoiseach napsal(a):

jarpor

Pane kolego, to s tím registrem dárců myslíte vážně, nebo nás jen zkoušíte, zda dáváme pozor?
04. 10. 2011 | 10:28

xx napsal(a):

Suchec: právě pan autor si vyzobává jen co se mu hodí, ale to vám zřejmě nevadí, protože to konvenuje s vaším vyzobáváním. A když někdo vyzobe jiná fakta, je to blbec a politování hodný chudáček.

Jo jo, to je zase debata, jako když se Ostravští mydlí s Pražáky na zápase Sparty s Baníkem. Racionálních důvodů mají pramálo, o to usilovněji se nenávidí a bijí hlava nehlava. Stačí že jsou na té své správné straně hřiště.

mmch, aby nevznikla mejlka - nezastávám se zde nějaké databáze, ale jen poukazuji na nesmyslnost argumentace a podněcování nenávisti vůči soukromým firmám a adoraci státních institucí, jakoby snad ve státním sektoru pracovali jen svatí andělé, zatímco v soukromých firmách se skrývalo všechno zlo světa. Realita je samozřejmě jiná.
04. 10. 2011 | 10:29

jarpor napsal(a):

Taoiseach

Jen jsem se trochu zamyslel... v širších souvislostech...

Nevím, zda se mi má líbit, že každý, kdo zná mé jméno si zjistí, v jakých společnostech "se vyskytuji" a co tedy asi dělám...
zda každý vyšetřovatel, státní zástupce, soudce a exekutor má vědět, kde mám svůj bankovní účet - když se hovoří o Centrálním registru bankovních účtů... atd. atd....

Já jen, že každá mince má dvě strany... registr... jakož i "databáze o zdravotním stavu"...

xx

Máte moje sympatie...

Hezký den
04. 10. 2011 | 10:41

Taoiseach napsal(a):

jarpor

Dárci orgánů můžou být jenom ti, kdo s tím souhlasí, a potom je vhodné mít jednoúčelový, zato celosvětový registr. Z toho je zřejmé, že s páně Hovorkovým příspěvkem to nesouvisí ani trochu (navrhovaná databáze nemá být ani jednoúčelová, ani celosvětová).
04. 10. 2011 | 10:51

Občan napsal(a):

To xx a jarpor:

No, ono se v soukromých firmách skrývá největší zlo světa.
Nikoli státní, ale roukromé firmy kupčí s daty občanů. A ty soukromé firmy v některých případech - např. Šnajdr, Cabrnoch, Ouzký - patří vysoce postaveným státním úředníkům či zákonodárcům.
Ne "náhodou", ale protože v ČR to není, na rozdíl od civilizovaných zemí, zločinem.

Takže ano - veřejně prospěšné registry zcela jistě.
Provozované zásadně státní institucí a spravované zásadně státními zaměstnanci. Na to, aby si stát pořídil a slušně zaplatil partu schopných informatiků, nepochybně má. Navíc jimi disponují BIS, policie, ÚOOÚ a další subjekty - u těchto zaměstnanců lze předpokládat, že jim pojem "loyalita" (česky "oddanost", "věrnost") není cizí a z nich lze takové výpočetní centrum vytvořit.

Právě ohledně informatiky pro veřejnou sféru zatím soukromé firmy jednoznačně prokázaly, že jsou jen bandou lumpů. INDOŠ a IZIP jsou jen špičkou ledovce, ale zato sakra dobře viditelnou.
04. 10. 2011 | 10:53

xx napsal(a):

Občan: Šnajdr, Cabrnoch a Ouzký jsou kdo ? Jsou to soukromé firmy nebo politici ovládající státní aparát ?

Pochopte, že pokud státní aparát mohou ovládat tito lidé, nelze mít ve státní aparát silnější důvěru, než v tyto osoby !

Vy jste typickou obětí ideologie zbožštění státu. Stavíte stát nad lidi, na úroveň na jakou staví silně věřící lidé božskou spravedlnost.

Je to velmi smutný pohled.
04. 10. 2011 | 10:59

berkowitz napsal(a):

Socializmus se neosvědčil a kapitalizmus nás drží pod krkem. Chce to již nějakou novou revoluci a nějakého nového vizionáře, myslím celosvětově!
04. 10. 2011 | 11:05

jozka napsal(a):

xx:

specialne ti tri jmenovani jsou lide ze soukrome sfery "vyslani" do sfery statni, aby odtamtud prihravali prahy. Nekteri jednudussi to bohuzel nechteji videt.
04. 10. 2011 | 11:06

jozka napsal(a):

...prachy, pochopitelne. Prahy by jsme meli prihrat my jim, z betonu a na krk.
04. 10. 2011 | 11:07

xx napsal(a):

jozka: ale no tak, o jednoduchosti bych být vámi moc nepokřikoval. Vy si totiž neuvědomujete, že to je také důkaz selhání státu, když dovolí to co jste napsal a proto nelze mít ve stát bezmeznou důveru.

Je ale obdivuhodné, jak někteří lidé mají jednostrannou slepotu a nejsou ochotni přiznat sebemenší selhání svého božstva. Nicméně je to typické pro silně věřící a je to důkaz toho, že některým lidem stát skutečně boha nahradil bezezbytku. To je šokující zjištění.
04. 10. 2011 | 11:17

jarpor napsal(a):

Taoiseach

Děkuji za poučení... :-))

Kdyby nebylo těch dobrovolně souhlasících, jinak, kdyby každý to viděl jako zásah do soukromí... nebyly by ani ty přínosné registry... /nechci poučovat... jen konstatuji.../

Hezký den
04. 10. 2011 | 11:20

jozka napsal(a):

xx:

Ano, vzdycky je to selhani nemocneho, kdyz dostane rakovinu. A jedine mozne reseni je toho cloveka zabit. Gratuluji, ceka vas Nobelova cena za lekarstvi.
04. 10. 2011 | 11:37

xx napsal(a):

jozka: ale tady přece nejde o otázku nějaké viny. Tady se bavíme o tom, že někteří nepřipouštějí tu možnost onemocnění (přidržím-li se tedy vašeho příměru).

Tak kdo se chová jako blázen ? Ten kdo věří že rakovinou neonemocní, nebo ten kdo připouští tuto možnost jako reálnou ?

To co bezmezně věří státu a nebo ti co říkají že státní instituce neznamená 100 jistoty.
04. 10. 2011 | 11:44

český maloměšťák napsal(a):

Řekl jsem mu: "Proč to všechno děláte? Jaký to má smysl? Máte všechny peníze světa - máte veškerou moc. Vždyť ubližujete lidem. To není dobrá věc." On odpověděl: "A proč tě zajímají lidi? Starej se o sebe a o svojí rodinu." A tak jsem se zeptal: "Jaký je primární cíl toho všeho?" On mi řekl: "Naším cílem je označkovat každého člověka na tomto světě RFID mikročipem." Na těch čipech budou peníze, identifikace a všechno ostatní a kdyby chtěl někdo protestovat proti tomu co děláme nebo nedělat to co po něm chceme, můžeme jednoduše vypnout jeho čip."
--------------
Je velmi zvláštní, že pro zákon horují lidé, kteří se jinak vymezují jako liberální pravičáci.
Utilitarismus ve smyslu zveřejnoprávněn(faktickému - ne de iure...ale protože v této zemi se dá ukrást a zneužít vše ....jde samozřejmě o FAKTICKÉ zneužití zveřejněním) osobních - velmi intimních dat, je spíše optika fašismu - v soudobých konstelacích /jednou to možné bude - ale dospět k tomu je nutno na bázi dobrovolnosti/
Trochu to připomíná označení lidí v koncentarčních táborech. Jistě - zde nejde o život - jde "jen" o byznys - ale to možné segmentování - na např. perspektivní, odepsané, využitelné...to tady je.

Nelze srovnávat zdraví (strach z nemoci , ze smrti) s bankovní kartou nebo telefonem.
Jarporovké argumentační zoufalství via registr dárců je pak zcela mimo.
Taky zajímavý kvazipravicový liberál. Samozvaný.
Ve skutečnosti ale bolševik - účel světí prostředky, co řekne matička strana - to je pravda. Hledač argumentů pro konstrukci, kterou vytvoří jeho ideologičtí bossové.

Ale to přece víme, ne ? Už dávno. Už od doba pana Tenca.
:))))
04. 10. 2011 | 12:58

jarpor napsal(a):

český maloměšťák
alias
Tenco

Vidím, že Vás baví se do mne navážet... bavilo Vás to jako "kydače hnoje", baví Vás to i dnes, kdy jste po několikáté musel změnit nick... Bavte se tedy dál...

A při tom bavení si představte situaci :
Budete vědět vše o zdravotním stavu třeba pana XY z té debatované databáze...
Sdělte, laskavě, ale konkrétně, ne v obecných plcích Vašeho stylu, jak těchto znalostí využijete v prospěch Váš nebo v prospěch někoho jiného, jak naopak poškodíte pana XY. A toho XY považujte za vzdělaného, rozumného a sebevědomého člověka.

Počkám si na to Vaše argumentační zoufalství...

Na stranu se vykašlete /konečně ono "Volím VV - uvidíme" je dokladem Vašeho - účel světí prostředky... pravda, nějak se to pokakalo... že/.

Hezký den
P.S. I ostatní vědí, už dávno, šlapko.
04. 10. 2011 | 13:20

JAHA napsal(a):

Ad: Toiseach to Jarpor
"Dárci orgánů můžou být jenom ti, kdo s tím souhlasí, a potom je vhodné mít jednoúčelový, zato celosvětový registr. Z toho je zřejmé, že s páně Hovorkovým příspěvkem to nesouvisí ani trochu (navrhovaná databáze nemá být ani jednoúčelová, ani celosvětová)."
Nechcem sa tvarit, ze vsetkemu rozumiem, ale pokial viem, existuje opting - in, teda to, co Vy tvrdite, ze darcovia mozu byt iba ti, ktori s tym suhlasia, ale i opting - out. Tento je vo VACSINE krajinach Europy (neviem, ako vo svete) a znamena, ze este za zivota MUSITE PISOMNE oznamit (a este u svojho lekara za pritomnosti 2 svedkov tiez potvrdit), ze NESUHLASITE, aby po smrti boli Vase organy pouzite na transplantaciu. Teda - DARCAMI v nasich koncinach su VSETCI, ktori za zivota NEDALI pisomny NESUHLAS, nie ti, ktori suhlas dali.
04. 10. 2011 | 14:01

český maloměšťák napsal(a):

jarpor
Šlapku neznám )vaše sestra ? - nebo matka ?)
Kydač hnoje ? - váš tatík - pomocná síla v zemědělství ???

Není s čím polemizovat.
S jarporovštinou nelze polemizovat - buď je pro srandu králíkům anebo je projevem argumentačního zoufalství - racionalizací iracionálního.
S tím se nedá polemizovat. To se dá jen útrpně přejít /v zájmu zachování duševního zdraví/

Dalším věcem nerozumím. Asi halucinace.

/vy jste nikdy neskyšel o tom, že v informačním věku mají největší hodnotu informace (databíáze? ...víte co to je - " HODNOTA " - co myslíte - co je předmětem byznysu - pitomé, jarporovké kecy ???/

Ztráta času. S jarporem apod. plkaly.
A navíc - jsou to suchopáři a opakují se - jak například - naprostí kokoti :
--------------------------
naprostykokot napsal(a):
jarpor
pane jarpor nevim co tim sledujete ze ze sebe delate takoveho hlupaka mozna ze chcete aby si lide mysleli ze pravicaci jsou idioti kteri nerozumi textu ale ja za sebe vim že pan Tencokida Hnuj vam uz nejmene dvacetkrat naserviroval nasledujici text - protoze jsem spravněe odhadl ze jste zakerny niceho se nestitici exot tak jsem si ho zkopiroval a tu je :

jarpor
Je mi Vás upřímně líto. S tím " VV. Uvidíme" jsem Vám to vysvětlil. Anebo jste hlupák, který nic nechápe , ale to si musíte vyřídit buď s předky nebo učitelem na základce. S tím já už nesvedu mic. A le dám Vám to tady (tedy aby jste se ztrapnil znova) ještě jednou. UŽ PO TŘETÍ !! Jarpore - V nejste pravičák,
Vy jste obyčejný noshled něčeho , čemu vůbec ani nerozumíte ani to nikdy nepochopíte.
Pravičák není, jarpore žvanit , pomlouvat a brát. Pravišák je makat a dávat.

VV jsou pro mě velkým, velkým zklamáním.
Pokud se takhle staví ke svým voličům, budou v předčasných volbách pohřbeni.

Proč předčasných ?
Protože pokud svůj přístup k plnění vlastního programu nezmění, dostanou v komunálkách červenou kartu.

Topolánek(hmm.. a já !:)) jim radil dobře. Měli zůstat u poctivé parlamentní práce a nervat se za
každou cenu do exekutivy.

Takto to skutečně vypadá, že jde o pouhý marketingový tah rozmarného čeledníku, ne poctivou politiku via sliby voličům.
A Johnovy plky jsou ubohé.
Mělo mě to trknout, že tady psal blogy a nikdy neodpovídal na otázky. Teď už vím proč.
I když - kdoví jestli mu je nepsal někdo jiný. Tedy ty blogy. Na což jsem se jej mimochodem ptal taky.

Ještě ale naposledy napíšu " Uvidíme". Tedy do komunálek.

Mějte se.

P.S. Asi jsem udělal nakonec dobře, že jsem volil Zelené. Ale pokud se tady na aktualne.cz (protože NIKDE jinde jsem za VV - tedy kromě vylepení jednoho plakátu na mém domě- neagitoval) vyskytne někdo, kdo mi do klávesnice
osobně napíše, že na základě mých úvah (agitek ?? - no vždy jsem se snažil svůj názor zargumentovat) se rozhodl pro VV i on, rád
si s ním o tom poklepu klávesnicí.

TOTO JE PRÍSPĚVEK, který jarpor minimálně dvakrát četl. Už asi před měsícem.

24.06.2010 17:34:27

pane jarpor jak to vysvetlite myslim tem u kterych pana Tencokidu pomlouvate stejnym zpusobem uz skoro rok jste decko pane jarpor anebo dospely jedinec odpovezte prosim
30. 06. 2011 | 14:25

POTUD CTRLC /stačí zadat do Googlu příslušný řetězec - nejde o žádný archiv/ a CTRL V via naprosty kokot (přiléhavý nick - v diskuzi s jarporem).

Jarpore - nejste spíše vy ta- šlapka" - pouze čirou náhodou v barvách ODS ?
Jarpore - já se do vás nenavážím.
Mně je vás líto.
Protže si myslím, že nejste hlupák. jen jste si zaháčkovaný v nějakých špinavých kšeftech via ODS. A tak mlátíte pantem tak, abyste obhájil neobhajitelné.
Proto ta lítost.

Zatím snečasem.
04. 10. 2011 | 14:25

jarpor napsal(a):

JAHA

Vhodné doplnění diskuse... Je-li tomu se souhlasem, lépe s nesouhlasem, tak, jak píšete, pak ještě více platí to o dvou stranách jedné mince...
tedy, co z jedné strany pohledu je věc všeobecně pojímána jako přínosná... z druhé strany se může jevit jako "nepřijatelné zasahování do soukromí"...

Hezký den
04. 10. 2011 | 14:26

jarpor napsal(a):

Jako obvykle, maloměšťáku,

mnoho plků, slov a vět, /i urážek/
k věci nic.

Mějte se..
04. 10. 2011 | 14:30

český maloměšťák napsal(a):

JAHA + jarpor
Pánové, vy jste tu racionalizaci dotáhli k naprosté dokonalosti.
Místo o zneužívání osobních údajů /velmi citlivých/ se budeme nyní bavit o mrtvých.
Super.

Ale u toho už nemusím být vůbec.

Soukromí mrtvého - jarpore - to už není na záchytku ani na blázinec.
To je na Darwinovu cenu.

Nazdar ! /Hezký den, of course/ (děcko - anebo blázen ?)
04. 10. 2011 | 14:32

kočka šklíba napsal(a):

Ale editore, jste zase poněkud lhavý ;). Ano obvykle píši po půlnoci. Vadí vám to? No v pracovní době nemám, na rozdíl od některých zdejších pravicových, pracovitých a odpovědných diskutérů, čas plkat po blogy, jsem placena za práci pro zaměstnavatele. Kodex zakazuje psát v noci? Vím, vadí to jarporovi a SuPovi, a vím, že tyto pány vy máte rád, ale že se snížíte na jejich úroveň v narážkách, no vaše věc.
Jinak mažete slovo g....i, g....y,(to bylo v mém příspěvku vše, kvůli čemu bylo mazáno) co myslíte, že znamená? Nejste příliš vztahovačný? Používám ho k ocenění vlády a politiků. Jste si jistý, že dosazujete správně? Mám třeba na mysli úplně jiné slovo než vy:D. To vy tomu mazáním dáváte vulgární význam milý editore.
Píši to spíše pro vysvětlení ostatním, aby se nedomnívali, že zde házím slovy opravdu vulgárními a urážím konkrétní nicky. Pro současnoun vládu, podle mého, žádná emocionálně nezabarvená slova neexistují.
Když mě někdo okrade, nebo okrádá jiné, je to pro mě zloděj, gauner, lump a podobně. Nebo od kdy se zloději nenazývají zloději? V běžné řeči? Asi od té doby, kdy nejvíce kradou politici a jejich kamarádíčkové, že (viz například aféra Drobil)? Je Drobil ošklivé káčátko???? :D.
Jo včera, přiznávám, že jsem hovénkovi(Ghándímu) doporučila při hlášení se na poště a odklízení sněhu na veřejně prospěšných pracech aby si opakoval jsem alternativní inteligent (jiným vytečkovaným slovem, pravda), když volil ODS. Tímto se mu omlouvám, není blb. Ale já na jeho místě bych se sebekriticky ohodnotila minimálně tímhle slovem ;).
04. 10. 2011 | 15:53

Suchec napsal(a):

Šklíba:
Stejskal dostal rozkaz podporovat konzervy a stupidní pravicovou lůzu, jinak ho prý vyhodí. :-))))) A hypotéka se platit musí, to víme, ne?

Je to pokrytectví bazírovat na "g....i", "g....y", a přitom ponechávat "Dluhoslav", "bolševik", "socan", "socka" ....

Prostě paráda.

XX: asi bude tajemník Šnajdra, jinak to řiťolezectví není vysvětlitelné.

Jaropr, ten náš milý zastupitel za ODS , nám tu valí klíny do hlavy, kdy mu je jedno, zdali je to hruška, jablko či lejno.

Hlavně, že pak popřeje pěkný den. :-))))

Ale že sviňárny tohoto typu, doplněné třeba Cabrnochovým a Ouzského předáním akcií IZIPu, kam stát zainvestoval miliardu, považme že ZADARMO, a to jednochlapové, čerstvě vzniklé, firmě ve Švajcu, je rovinka hodná kauzy Diag Human nikoho z těchto evidentně nevyrušují z klidu modrého mozkového výmazu?

Pánové mají dost. A co současná výměna mafiána za zloděje na MZe? (Bendl za Fukse?) Další tunely na obzoru.
04. 10. 2011 | 16:24

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Pane Hovorko,
nerozumím Vám. Tvrdíte, že "Veškeré informace...budou bez jakýchkoliv pravidel ...shromažďovány v obrovské databázi Národního informačního zdravotnického systému na internetu bez zvláštního zabezpečení a spravovány firmou, kterou pověří ministerstvo zdravotnictví."
Znění návrhu zákona však hovoří značně odlišně:
´(226) Správcem Národního zdravotnického informačního systému je ministerstvo. Ministerstvo může pověřit správou části Národního zdravotnického informačního systému nebo správou jednotlivého registru uvedeného v § 72 odst. 1 Ústav zdravotnických informací a statistiky České republiky, Koordinační středisko pro rezortní zdravotnické informační systémy nebo jím zřízenou právnickou osobu anebo Všeobecnou zdravotní pojišťovnu České republiky (dále jen "pověřená právnická osoba").
...
(247) Přístup k osobním údajům a dalším údajům vedeným ve zdravotnických registrech má, nestanoví-li tento zákon jinak
a) oprávněný pracovník správce a zpracovatele zdravotnického registru,
b) oprávněný zdravotnický pracovník poskytovatele poskytujícího pacientovi zdravotní služby, které jsou sledovány ve zdravotnickém registru, jde-li o registry uvedené v § 72 odst. 1 písm. b), e) nebo f),
c) oprávněný zaměstnanec osoby poskytující do zdravotnického registru údaje, jde-li o registr uvedený v § 72 odst. 1 písm. c), a zdravotnický pracovník poskytující do zdravotnického registru údaje o své osobě, jde-li o registr uvedený v § 72 odst. 1 písm. d), a to v rozsahu jimi poskytovaných údajů; tím není dotčen přístup k veřejným částem zdravotnických registrů,
d) oprávněný pracovník Koordinačního střediska transplantací pro potřeby využití anamnestických dat vedených ve zdravotnických registrech o zemřelém pacientovi, u něhož byla prokázána mozková smrt a který je potenciálním dárcem, a to pro účely transplantací,
e) oprávněný pracovník instituce, která má ze zákona právo využívat data určeného zdravotnického registru pro svoji činnost,
(dále jen "oprávněný pracovník"); oprávněného pracovníka určují a žádost podle odstavce 2 předkládají subjekty uvedené v písmenech a) až e). Subjektem oprávněným podat žádost podle odstavce 3 se též rozumí zdravotnický pracovník podle písmene c), který poskytuje do zdravotnického registru údaje o své osobě.´
http://www.psp.cz/sqw/text/tiskt.sqw?o=6&ct=405&ct1=0&v=PZ&pn=2&pt=1
Takže Vaše tvrzení, pane Hovorko, o pověřené firmě a shromažďování údajů bez jakýchkoliv pravidel je přinejmenším pochybné.
04. 10. 2011 | 18:28

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Občan:
"Přitom to je přesně to, o čem hovoří pan Hovorka. Privatizace nejintimnějších informací o občanech, svěřené do rukou zcela neznámým privátním subjektům, které si s nimi mohou dělat, co si usmyslí." To je přesně to, co není pravda, ostatně pan Hovorka se nezmínil o privátních subjektech.
04. 10. 2011 | 18:33

jarpor napsal(a):

Šklíba

" Kodex zakazuje psát v noci? Vím, vadí to jarporovi a SuPovi, a vím, že tyto pány vy máte rád, ale že se snížíte na jejich úroveň v narážkách, no vaše věc."

Opět se zmiňujete o mě a opět píšete nesmysly.
Nevadilo mi a nevadí mi, že píšete v noci. Jen jsem, tuším, někdy napsal, že jednak se divím, že kolem druhé ranní nespíte / to já už obvykle spím, abych byl na další den "v kondici"/ a pak, že je s Vámi problematické debatit...
Nic o vadění...
Zkuste někdy psát pravdu, nevydávat Vaše domněnky za fakta...
Jinak jsem netušil, že pan editor je ten čtyřprocentí... :-)

Suchec

No, ve "valení klínů do hlavy" na Vás zdaleka nemám...

Hezký večer
04. 10. 2011 | 18:40

oh napsal(a):

Suchec: bolševik není nadávka, ale obyčejné slovo. Dokonce i socan je jen obyčejné slovo, i když už z pohrdavým podtextem. To chcete dát na index celý slovník od A do Z? Kdo soustavně posměšně či urážlivě komolí jména, ten si na vlastní čelo lepí cedulku "Pozor! Nebezpečí srážky s ....!" a nevidím důvod, proč by mu jí p. Stejskal měl odlepovat. Nakonec dotyčný jedinec se tak prezentuje dobrovolně a určitě i rád.
Co se té švýcarské firmy týče, může to být i horší: jediný známý jednatel má být právník, který se takovou činností živí. Takže pánové Cabrnoch a Ouzký mohou klidně být vlastníky akcií i nadále a takto se jen pokoušejí lépe schovat klíč k ventilu schopnému zavřít jejich oblíbený penězovod.
O Fuksově nástupci prý ještě rozhodnuto není. Ale ODS může určitě vybírat ze spousty (všeho)schopných odborníků.
04. 10. 2011 | 19:24

oh napsal(a):

Zbyněk Matyáš: obávám se, že zádrhel bude v této části ustanovení (226): "...nebo jím zřízenou právnickou osobu". Přiznám se, že nejsem natolik obeznámen s právničtinou, abych z toho pochopil, komu je zákonem svěřena pravomoc zřizovat onu pověřenou právnickou osobu. Ale právnickou osobou může být klidně s.r.o. nebo a.s. založená ministerstvem a ta může být zcela "transparentně" privatizována. A nějak jsem nenašel nebo přehlédl ustanovení, podle kterého by bylo možno oprávnění registr spravovat zase odebrat (třeba při porušení pravidel ochrany dat). Obvyklá představa, že ten kdo povoluje/jmenuje může i zakázat/odvolávat tak úplně stoprocentně v ČR nefunguje.
04. 10. 2011 | 19:49

Zbyněk Matyáš napsal(a):

oh:
Je tím míněna právnická osoba zřízená ministerstvem, tedy ne privátní. PO může zřídit kdokoliv. Je logické, že ministerstvo by mělo jím zřízenou PO řídit. Nemyslím, že by v tom byl zádrhel.
04. 10. 2011 | 20:08

brablenec napsal(a):

Já nevím, ale podle tisku a prezentace našich politiků veškeré údaje o občanech schromažďovala jenom STB. Že by se ta doba vracela a nebo je to ještě horší? Potom je to ovšem s naší demokraturou na pováženou.
04. 10. 2011 | 20:53

oh napsal(a):

Zbyněk Matyáš: Zmiňovanou větu lze bez problémů vyložit i tak, že pravomoc zřizovat takovou pověřenou PO podle zákona mají i Ústav zdravotnických informací a statistiky České republiky a Koordinační středisko pro rezortní zdravotnické informační systémy. A pokud vím nic nebrání ministerstvu (případně i dalším dvěma zmíněným subjektům) k tomu účelu založit a.s., na začátku stoprocentně vlastněnou státem. A privatizovat akciovku je až příliš jednoduché, jak je vidět na příkladu krajských nemocnic. Na logiku bych v tom nespoléhal - logické by bylo, že MO bude nakupovat materiál a výzbroj kvalitní, ale ne předraženou - přesto se tak z nějakého důvodu neděje. Ani logické mýtné brány od Kapsche nedopadly tak úplně nejlépe a stačil na to jediný aktivní ministr: http://www.lidovky.cz/na-zpackanem-mytu-cesko-letos-prodela-miliardu-flm-/ln_domov.asp?c=A110929_104710_ln_domov_mev
04. 10. 2011 | 21:09

Taoiseach napsal(a):

JAHA

Pro mě za mě, ať mi po smrti odeberou, co chtějí, ale třeba svoje játra (pečeň) bych upřímně nikomu nedoporučil - :)
05. 10. 2011 | 08:46

JAHA napsal(a):

Ad: Taoiseach
Ja ani ten zbytok. A to ani nepriatelovi☺.
05. 10. 2011 | 09:51

Brnčidlo napsal(a):

Navrhuji zřídit Národní registr žlučových kamenů NRŽK, vzniklých po občanům státu po plyšáku r. 1989, který by mohl být součástí NG (národní galerie) a spravován panem Knížákem.
05. 10. 2011 | 12:58

Zbyněk Matyáš napsal(a):

oh:
"A privatizovat akciovku je až příliš jednoduché, jak je vidět na příkladu krajských nemocnic."
Na kterém příkladu? Která krajská nemocnice je zprivatizovaná?
"Na logiku bych v tom nespoléhal - logické by bylo, že MO bude nakupovat materiál a výzbroj kvalitní, ale ne předraženou - přesto se tak z nějakého důvodu neděje."
Je logické, když úplatní úředníci krajských nemocnic a jiných nesoukromých zdravotnických zařízení z veřejných peněz uhradí předraženou zakázku, když výše provize je přímo úměrná ceně zakázky (viz Ústí nad Labem). Tím nepreferuji zařízení soukromá, jenom poukazuji na zoufalou korupční situaci ve veřejných zakázkách veřejných zařízení.
05. 10. 2011 | 16:38

Ural napsal(a):

Představte si, že by někdo něčím musel kontrolovat bezpočet nezávislých, každého zvlášť dobýt. To by se dřív zhroutil „výpočetní výkon“, protože by tolik variant neuchladili, proto potřebují JEDEN SVĚT- kolektivní. Ten už pak dokážou „uchopit jednou rukou“.
23. 05. 2012 | 15:09

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Němec Václav O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy