Darebáci z IZIPu vydírají Všeobecnou zdravotní pojišťovnu

11. 10. 2012 | 08:49
Přečteno 4682 krát
Společnost IZIP odkryla svou pravou tvář a jasně dokázala, že citlivé údaje o pacientech v elektronických zdravotních knížkách projektu IZIP jsou obchodovatelná komodita a mají se stát předmětem prodeje. Důvěřiví klienti, kteří poskytli souhlas ke vstupu do IZIPu, se mohou právem obávat, jak s jejich údaji bude naloženo a kde všude se ocitnou!


Podle informací z ČTK pohrozila společnost IZIP Všeobecné zdravotní pojišťovně, že pokud s ní neprodlouží smlouvu na správu portálu VZP, nabídne osobní data klientů a jejich kontakty jiné pojišťovně. Správní rada VZP odsouhlasila prodloužení smlouvy na správu portálu na dobu neurčitou s půlroční výpovědní lhůtou. Přitom správu portálu zadal management VZP bez veřejné soutěže před dvěma lety a není jasné, kolik korun IZIP za správu portálu dostává.
Je neuvěřitelné, jak se celý zlodějský projekt IZIP vyvíjí. Před 11 lety tehdejší poslanci ODS Cabrnoch a Ouzký nabídli VZP svůj nápad - projekt elektronických zdravotních knížek k vedení elektronických záznamů o pacientech. Správní rada VZP tento projekt začala za peníze VZP uvádět v život, platila lékařům za jejich účast v systému. Až dosud celý tento nefunkční projekt stál téměř 2,5 miliardy korun, které nemohly být vynaloženy na léčení pacientů. Aby to nebylo málo, zadal management VZP společnosti IZIP ještě správu portálu, samozřejmě, bez výběrového řízení.

Po informacích, že ministr Heger chce projekt ukončit, následovala řada kroků, kterými se zainteresovaní snažili ukončení projektu zabránit, nebo alespoň tento krok VZP značně prodražit. Oba, dnes již europoslanci za ODS, Cabrnoch i Ouzký prodali akcie tajuplné švýcarské firmě ( a tvrdí, že s projektem již nemají nic společného) a pan ředitel pojišťovny Horák zase horlivě vyjednával o získání většinového podílu v IZIPu pro VZP.
To vše v okamžiku, kdy již bylo zřejmé, že ministr chce, aby VZP smlouvu ukončila.

Kdo je vlastně majitelem IZIPu? Kdo za touto společností stojí? To nezjistíte,protože fenoménem poslední doby v České republice jsou firmy s anonymními akciemi, nebo též s akciemi na doručitele. Tyto firmy, jejichž akcionář je znám až v okamžiku valné hromady, vznikají v našem českém absurdistánu jako houby po dešti, aby jejich skuteční majitelé – kmotři - mohli dojit státní a veřejné prostředky bez rizika, že by veřejnost měla kontrolu nad tím, kde miliardové peníze ze zlodějských projektů končí a nad vazbami lobistů a politických stran.
Objevují se firmy s nulovou historií bez zkušeností, se sídly nejčastěji na Kypru, na Maltě, případně v jiných daňových rájích. Tyto firmy vyhrávají miliardové veřejné zakázky ve zdravotnictví, ale i v jiných oborech. Příkladem může být známá několikamiliardová zakázka pro IKEM, vypsaná 6 měsíců před volbami do poslanecké sněmovny a vyhodnocená až po volbách, zakázka na distribuci vakcín od ministerstva zdravotnictví, apod .
Pokusy o zákaz těchto společností učiněné v roce 2010 skončily nezdarem a ODS, která zásadně protestovala proti zákazu těchto společností s poukazem na obecnou lidskou závist slibovala, že těmto společnostem se zamezí přístup k veřejným zakázkám.
Nic takového se nikdy nenaplnilo, ačkoliv koalice ODS, TOP 09, Starostů a nezávislých a VV slibovala odstranění korupce. Dokonce ani admirálu Karlovi Schwarzenbergovi se nepodařilo vymést modré a rudé krysy a zavřít tuneláře, jak sliboval ve svém předvolebním animovaném klipu.

Ve zdravotnictví v posledních 6 letech šlo především o získání dat o pacientech.
Uskutečnilo se postupně několik pokusů.
Prvním známým pokusem byl již zmíněný projekt elektronických zdravotních knížek IZIP zahájený před 11 lety.
V roce 2008 byl v Zákoně o zdravotních službách navržen tzv. Národní zdravotnický informační systém, který měl shromažďovat veškerá citlivá data o každém z nás. Zákon byl stažen z poslanecké sněmovny premiérem Topolánkem.
V roce 2009 zadal Státní ústav pro kontrolu léčiv veřejnou zakázku na tzv. Centrální úložiště dat, které mělo shromažďovat veškeré údaje o diagnózách pacientů a údaje z papírových i elektronických receptů. Protože tento registr neměl oporu v zákoně a SUKL do té doby vynaložil protiprávně 120 milionů korun, ministerstvo zdravotnictví prosadilo změnu zákona, kterým se zavedla zvláštní kategorie léčiv – výdej volně prodejných léčiv s omezením (týkalo se léků s obsahem pseudoefedrinu jako hlavní suroviny pro výrobu pervitinu). Protože řada lékáren raději prodej těchto přípravků oželela a Úřad na ochranu osobních údajů nařídil již pořízené databáze údajů zničit, přišel SUKL a Markem Šnajdrem ovládané ministerstvo zdravotnictví s návrhem zákona, který měl toto centrální úložiště dat uzákonit. To se jim naštěstí nepodařilo.
Nakonec, po volbách do sněmovny, se v roce 2011 lobistům konečně podařilo prosadit nový zákon O zdravotních službách, jehož součástí je právě Národní zdravotnický informační systém, v němž mají být shromažďovány veškeré citlivé údaje o zdravotním stavu, zdravotních problémech, o užívaných lécích u každého z nás a všechny tyto údaje mají být spojeny s našimi rodnými čísly. Tuto databázi podle zákona může spravovat ministerstvo nebo jím pověřená osoba. To je v naprostém rozporu s ochranou osobních údajů, což vyjádřil opakovaně i Parlamentní institut a má se tím zabývat i Ústavní soud.
IZIP byl vlastně takový předskokan Národního zdravotnického informačního systému a ukazuje se, že bezpečnost citlivých dat je v České republice naprostou iluzí a všechno se může stát předmětem obchodu – vždyť kvůli tomu se to přece dělá!
Ve správní radě VZP má díky mechanismu obsazování správní rady vždy většinu vládní koalice. Z toho pohledu je zajímavé, že ani minulé vlády, vedené ČSSD, se nesnažily tento evidentní penězovod přeseknout (proč asi?).
Společnost IZIP tak nakonec ukázala svou pravou tvář a dokázala, kam až je schopna zajít, když vydírá VZP a hrozí, že citlivá data o pojištěncích prodá, zatím (jenom) jiné zdravotní pojišťovně (můžete hádat, které). Jedná se totiž o velmi zajímavá data, která mohou zajímat farmaceutické firmy, ale také komerční pojišťovny, nebo zaměstnavatele, aby si prolustrovali, zda jejich klienti nebo zaměstnanci jsou zdraví, nebo jakými nemocemi, či psychickými problémy trpí. Ta data se mohou stát předmětem vydírání každého z nás!
Podle informací v Lidových novinách předseda správní rady VZP a poslanec Marek Šnajdr křičel na ministra Hegera, když se dozvěděl, že ministr podal trestní oznámení na IZIP: „Co si to dovolujete?“
Ptejme se proto dnes, co si to ten IZIP a ti, kterým patří, dovolují, že vyhrožují, že data, které jim v dobré víře pacienti a lékaři svěřili, prodají?
Jestli chceme v České republice vybřednout z tohoto bahna, neobejdeme se bez zákazu společností s anonymními akciemi s nejasnou majetkovou strukturou. To je naprosto zásadní pro čistotu podnikatelského prostředí a ochranu veřejných prostředků. A žádné podobné databáze nesmí být spojovány s rodnými čísly pacientů. Věřím, že se lidé z tohoto příkladu poučí a nebudou lehkovážně svěřovat svá nejintimnější data podobným pochybným, ani seriozně vypadajícím projektům! Žijeme přece v České republice a tady se přece dá získat a prodat úplně všechno!
Pane ministře Hegře, zveřejněte, kdo jsou Ti vyděrači z IZIPu, projekt ukončete a udělejte pořádek ve správní radě a managementu VZP, aby se něco podobného nemohlo opakovat!!!

(Článek byl napsán pro redakci Medical Tribune)

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Petr. napsal(a):

Pane exposlanče,
byl jste také Nadčlověk. Měl jste informace. Mohl jste bouchnout do stolu a jít se vší špínou na veřejnost. Myslím úplně celou špínu, kterou jste musel jako Nadčlověk znát.Proč jste to tehdy neudělal? Vaše dnešní články jsou nanic, a kdyby Vás nechali na Olympu, táhl by jste s nimi za provaz dál.
11. 10. 2012 | 09:05

hovorka11 napsal(a):

Petr:
Přesně tak, vše je podřízeno korytům a celá ta grupa poitiků vše ví a jen přetahují lidi z jedné strany na druhou.
Podporovaný organizovaný zločin za Klause jako MF za lehké topné oleje stál přes desítku zavražděných !
Nynější zločinci mají oporu v zákoně, že pokud budou prodávat jedy jako je metanol, tak můžou zavraždit stovky lidí, ale budou pouze souzeni za "nedbalost". A i z toho je dokáže Sokol vysekat. Pro Smetanu za tykadla s nebouří- toho nechají rádi Klausové a Hovorkové zavřít.
11. 10. 2012 | 09:16

dříve čtenář napsal(a):

Počkám si, až mi rumcajs, yosif a kormorán zdůvodní, že je to vlastně tak správně...
11. 10. 2012 | 09:17

Al Jouda napsal(a):

to petr:
Mohli bychom vsichni libat urcitou cast těla panu Hovorkovi, ze riskuje zivot a uvádí zde tak horké informace ze zákulisí zdravotnické lobby. Vřelé diky, pane Hovorko!
11. 10. 2012 | 09:25

David napsal(a):

"...Darebáci z IZIPu vydírají Všeobecnou zdravotní pojišťovnu..."

--

To se dalo čekat.

Celý IZIP byl od samého počátku jen promyšlený "tunel" na peníze ze zdravotního pojištění. Na řadě je ještě "tunel" na první pilíř důchodový. A všichni na to jen civíme, jak tupé ovce.

--

"...Oba, dnes již europoslanci za ODS, Cabrnoch i Ouzký prodali akcie tajuplné švýcarské firmě..."

--

Kdyby byli slušní a měli opravdu čisté úmysly, tak by akcie neprodali tajuplné firmě, ale nabídli VZP.

Pokud konkrétní osoby nebudou potrestány, tak to i s celým našim státem brzo skončí moc špatně.
11. 10. 2012 | 09:28

jogín napsal(a):

Jediný politik, kterého bezvýhradně podporuji, je pan Hovorka.
11. 10. 2012 | 09:34

Brněnský lékař napsal(a):

Pro nick Petr.
Myslím, že panu Hovorkovi křivdíte. Zcela pominu politické aspekty včetně faktu, že se nedal k Teamu Opotřebovaných Politiku, kde by měl určitě "kariérní budoucnost". Jako jeden z mála ví, o čem mluví, jeho názory jsou konzistentní, v problematice zdravotnictví je orientován. Jako prakticky jediný člověk z tehdejší koaliční squadry systematicky poukazoval na snahu vyvést peníze z veřejného zdravotnictví. A nešlo o demagogii, ale konkrétní odkazy. Stačí dohledat.
11. 10. 2012 | 09:35

ten, kdo se hádat nebude napsal(a):

Pro Petr.
Jistě se nespletu, když napíši, že ty a tobě podobní nemohli přijít Hovorkovi na jméno, když „dělal problémy“ Topolánkovi s Julínkem. Kdyby jim nestál v cestě, tak jsme dnes o kus dál, bohužel velmi špatných směrem.

Dnes mu zase vyčítáte, že dělal málo.
Ti, kdo jej nepodporují, by mu neměli vyčítat, že něco neudělal. Ptejte se těch, které jste si zvolili, co pro vás udělali, Ludvíka Hovorku nechte na pokoji.
11. 10. 2012 | 09:38

Martin napsal(a):

Pane Hovorka, jestliže máte indicie že darebáci někoho vydírají, tak upalujte podat trestní oznámení a né že budete ztrácet čas vypisováním nějakých blogů.

Co se týká zneužívání osobních údajů, tak jediný osobní údaj který nemůže být zneužit je ten který neexistuje. Máme velký precedens z bankovnictví a telefonie, kdy banky a telefonní operátoři dají osobní údaje takřka komukoliv, například údaje o Vašich dluzích u banky se postupně staly prakticky veřejným údajem. S IZIPem to časem nevyhnutelně dopadne stejně a poslanci to schválí na počkání, to se nebojím že ne.
11. 10. 2012 | 09:41

seriózní chlapík napsal(a):

Stačí zprává NKÚ, že zločin lze zde v Kradákově úspěšně spáchat sekvencí legálních kroků. Tečka. To nestačí proboha? Nač to pivat?
Hrabeme se jen v margináliích, jakobysme nechápali podstatu dění.
Příkladem třeba registr vozidel. Tisíce pindů okolo propojení a rychlosti zcela zastřelo smlouvu, kde dodavatel může být penalizován jen za nedodání programu. Místo tisícerých díků té firmě, které stačilo za ty miliony poslat na ministerstvo dopravy nějakou disketu, ale ona zcela dobrovolně ten soft alespon nějak rozchodila.
11. 10. 2012 | 09:46

Petr Ježek napsal(a):

Nejen Martinovi je nutné připomenout, že podávat trestní oznámení bez důkazní opory je poněkud hloupé. Český právní systém je bohužel náchylný některé důkazy odmítata a jiné si v důkazní nouzi připovyrobit a připoohnout. Ludvík Hovorka zaslouží respekt, můj rozhodně má. Ostatně, i dobrých lékařů je nemnoho a ti ostatní si rádi z neschopnosti rádi přivydělají jinde, pokud tam rovnou nedezertují...
11. 10. 2012 | 09:55

malá, snědá, tváře divé, pod plachetkou napsal(a):

No hlavně , že se stále řeší, zda zakázat KSČM, Dělnickou stranu nebo DSSS. A přitom tu je zločinné spolčení k rozkrádání státu a podrývání zbytečků demokracie, a žádný zákaz ODS na obzoru.
11. 10. 2012 | 10:08

zemedelec napsal(a):

Pane Hovorka.
Naprosto vynikající.
Kam se hrabe Roithová,která by to mohla objasnit,jak se říká s prvé ruky,má oba europoslance vedle sebe,škoda.
Pane ten,kdo se hádat nebude.
Jistě si vzpomeneme,jak s Hovorkou cloumali,aby to tenkrát podpořil.
tady jasně vidíme,jak si dokáže uchovat charakter,na který čekáme a na který se můžeme spolehnout.
11. 10. 2012 | 10:15

český maloměšťák napsal(a):

Kšeftování s daty klientů státu ve velkém by mělo být - coby trestný čin obzvláště společensky nebezpečný - potrestáno sazbou někde okolo 15 let. Bez možnosti zkrácení trestu.

Hezký den.

P.S. Vláda Kanady a US Kongres zřejmě nepustí čínské telekomunikační firmy dělat byznys uvnitř správních systémů státu. Asi vědí proč.
My zde Číňany nepotřebujeme - máme zde vlastní " číňany".
Zhusta jsou to titíž, co by sem chtěli implementovat i čínské mzdy, čínský model budování kapitalismu, čínský vztah k životnímu prostředí, čínsky pojatý kolektivismus - tedy manifestní individualismus na jedné straně a hluboce zakořeněný a prakticky vyjádřený partajkratický kolektivismus .
Jsou to ti samí. Jména netřeba uvádět.
11. 10. 2012 | 10:19

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávky obsahující text, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
11. 10. 2012 | 10:55

roman napsal(a):

Pane Hovorko, KDU-ČSL posiluje a Vy budete jistě zvolen ve Zlínském kraji. Pak by ještě chtělo, aby jako mediální "mluvčí pro zdravotnictví" zmizeli zprofanovaní lékaři jako je např. pan Boris Šťastný, či lidumil pan Marek Šnajdr. Také by to chtělo trochu přesvědčit občany, že lékaři obecně jsou elita národa a že jim současné budování cesty k "lepší péči" o pacienta nevyhovuje. Alespoň morálně by mohli mít problém. Ono to totiž někdy vypadá, že tomu tak není a že se v byznysu ve zdravotnictví docela rádi vezou.
11. 10. 2012 | 11:07

Martina Klapalová napsal(a):

Pane Hovorko,

to, co píšete, není pravda. A nejedná se o zprávu ČTK, jak se mylně domníváte, ta jen ocitovala server lidovky.cz. IZIP se nedotkne dat klientů ani z kilometrové dálky. Opravdu si myslíte, že spáchá takový trestný čin? Jestli ano, tak to doložte a bude to na Nobelovu cenu.
Martina Klapalová, mluvčí IZIP
11. 10. 2012 | 11:19

dříve čtenář napsal(a):

Paní Klapalová, vysvětlete nám tedy, o co v kauze IZIP (kromě obrovských peněz a žádných použitelných výsledků) tedy jde. Jako zopovědné mlůvčí Vám budeme vděčni za zodpovědné informace.

Děkuji
11. 10. 2012 | 12:12

Samota napsal(a):

Díky, pane Hovorko, za uvedené informace i za Vaše velké úsilí o kultivaci českého zdravotnictví, za což Vás kdysi pochválil i Václav Žák - http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/vaclav-zak.php?itemid=9917
Zapomněl jste ještě zmínit, že prodej akcií IZIPu tajemné švýcarské firmě byl také motivován možností vést vůči ČR mezinárodní arbitráž za "zmařenou investici", pokud by ministerstvo zdravotnictví trvalo na ukončení projektu IZIP.
IZIP tedy nevydírá jen VZP, ale celý český stát! A to, že zmínění dva pánové z ODS naši zemi reprezentují v evropském parlamentu je jen třešničkou na dortu v celém tomhle nechutném příběhu...
11. 10. 2012 | 12:38

martin_ka napsal(a):

konečně vychází najevo co je ten IZIP a ta banda okolo vlastně zač !!
bohužel projekty tohoto typu běží zvesela dál :-(
11. 10. 2012 | 12:40

LZPS čl. 23 napsal(a):

Pane Hovorka
Za těch 20+ let jsme se nechali omotat takovými sítěmi nevypověditelných smluv a zotročující legislativy, že jediná cesta ven je nastolení revoluční spravedlnosti.
Žádnoým jiným způsobem to nerozeberete, nikdy se nevymotáte ze začarovaných kruhů arbitráží a nikdy nepřestanete gengstrům platit výpalné.
Velmi vám doporučuji shlédnutí snímku Lawless, dokud běží v kinech. Jde o skutečný příběh z prohibičních Spojených států.
Pokud zlo přichází převlečeno za reprezentanta zákona a pokud představitel spravedlnosti je hlavní vyděrač, lidé se musí spolehnout na svůj zdravý úsudek.
11. 10. 2012 | 12:48

honza napsal(a):

Tak nám tad paní Klapalová vysvětlete, jak to s tím IZIPem opravdu je, co na něm stálo téměř 2 500 000 0000 Kč. V čem spočívá jeho současná i budoucí činnost, když jste jeho mluvčí. Rath se 7 miliony je opravdu břídil..
11. 10. 2012 | 12:54

Kelt napsal(a):

To pan Stejskal

Vážený pane,
autor blogu p.Hovorka nazval poslance ev.parlamentu za ODS Cabrnocha a Ouzkého darebáky,já jsem si dovolil je nazvat zloději,což dle mého názoru přesněji vystihuje jejich počínání,neb přes nefunkční sytém IZIP/i dle koaličního partnera za TOP09 Dr.Hegera,který "nařídil"správní radě jeho vypovězení/odklonili do svých rukou téměř dvě miliardy Kč ke škodě prostředků určených na zdravotní péči potřebných-nemocných,které VZP významně dnes chybí.
Dvě miliardy nejsou žádné drobné-to snad se mnou souhlásíte.Ale i kdyby to bylo "mizerných" 100 milionů,tak je to stále zlodějna,kterou jsem tak označil a byl jsem smazán.
Je možné,že to vidíte jinak a pánové Cabrnoch a Ouzký jsou nejen ctihodní poslanci ev.parlamentu ,ale i budovatelé nových pořádků v tradici ODS.
11. 10. 2012 | 12:55

Topalak napsal(a):

Podle informací z ČTK pohrozila společnost IZIP Všeobecné zdravotní pojišťovně, že pokud s ní neprodlouží smlouvu na správu portálu VZP, nabídne osobní data klientů a jejich kontakty ...

Jak na to reaguje Úřad na ochranu osobních údajů? A další úřady, je jich tady jako nasetých.
11. 10. 2012 | 12:55

šašek z Jihlavy napsal(a):

Martina Klapalová
Že by zakejhala potrefená husa?
11. 10. 2012 | 12:59

jk-jiny napsal(a):

Naštěstí ODS prodala údaje o svých členech a tak jednou bude snadné použít na ně nový lustrační zákon... např. do konce života pracovat za minimální mzdu a zbytek výdělku do státního rozpočtu.
Když budou plácat, že to není v pořádku, nabídnout kulku.
Problém s ODS jde vyřešit během měsíce.
11. 10. 2012 | 12:59

seriózní chlapík napsal(a):

Škoda, že se zde ozvala jen mluvří IZPu. Lidé by jistě uvítali, kdyby se ozvali i další mluvčí, jako mluvčí nákupu Pandurů, mluvčí OpenCardu, mluvčí Nákupu padáků a další.
Doplnit je mohou i regionální mluvčí, třeba mluvčí zmizení obrazů Emila Filly anebo mluvčí odvozu půlmiardy z trezoru agentury G4S.

Nejmenování těchto mluvčích anebo jejich absence v médiích je škodlivá nebot vyvolává dojem, že všude jenom krade.
11. 10. 2012 | 13:00

šašek z Jihlavy napsal(a):

Topolak
To by tam nesměl šéfovat Igor Němec, známý svou prognozou o bezpečném metru před velkou vodou.
11. 10. 2012 | 13:01

Analytik napsal(a):

Pojištěnci VZP mohou přejít k jiným zdravotním pojišťovnám.
Tím se problém vyřeší, bude dost prostředků na léčbu a IZIP zemře na podvýživu!
11. 10. 2012 | 13:02

Mac napsal(a):

Klapalová

nebuďte nervozní, celej svět ví, že v IZIPu je to samej nezištnej lidumil plnými hrstmi sypající ty vydojené miliardy na charitu
11. 10. 2012 | 13:03

šašek z Jihlavy napsal(a):

Kdyby všichni mluvčí světa přestali mluvit a šli něco užitečného dělat, to by tady bylo tak krásně.
Já osobně se zájmem sleduji v TV pana Šťáhlavského z Českých drah. Kde jen se to mohl tak dokonale naučit? Že by byl špičkovým lečktorem VUMLU?
11. 10. 2012 | 13:05

Alena napsal(a):

Vážený pane, nevím nakolik Vám věřit. Mnohokrát jsem Vás v poslanecké sněmovně sledovala - řečí krásné, ale nakonec jste hlasoval s těma darebákama. Tak co?
11. 10. 2012 | 13:09

stejskal napsal(a):

Nikoliv, pane Kelte,

Vy jste je nazval "gaunery". Výraz "darebák" mi přijde zbytečně silný (dávám přednost doloženým faktům před silnými výrazy vzbuzujícími emoce) a je dle mého na hraně ještě umožňující normální výměnu názorů mezi lidmi, kteří vidí věci různě. Ale není za ní, zatímco výraz "gauner" ano.

Pokud Vám nevyhovuje, že zde nemůžete (skryt za anonymním nickem, to píšu proto, že právní zodpovědnost tudíž neseme my, ne Vy) nikoho označovat za "gaunera", budete si muset najít jiné stránky, kde to třeba nikomu nevadí. Osobně mne to mrzí, ale nemohu s tím nic dělat.

Hezký den.

Libor Stejskal
11. 10. 2012 | 13:10

Svědomí napsal(a):

Po celou dobu co jsem měl IZIP mi byl na 2 věci. Na nic a na to druhé (sprosté). Jediný kdo se mnou kdy mluvil o IZIPu byl můj obvodní lékař a to když mě do toho uvrtal. Samozřejmě za každou ulovenou hlavu byla odměna. Od té doby, ať jsem přišel kamkoliv, se mě nikdy na IZIP nikdy nikdo nezeptal. Dokonce mi obvoďák při náboru říkal, že tam stejně nebude psát všechno. O tom že se nechám vyškrtkout jsem uvažoval dlouho, ale až když jsem se doslechl, že IZIP byl prodán nějakým neprůhledným vlastníkům, tak jsem si konečně našel čas se nechat vyškrtnout. Můj názor na IZIP je, že to byl tunel jako prase. 2,5mld v pérdeli a nikdo za nic nemůže, zapomeňte. Tohle je možný akorát u nás. Kluci z ODS se napakovali, smějou se nám do ksichtu jak jsme všichni blbí (i já) a jak to s náma skouleli. Oni mají vily v Toskánku a my to platíme z daní a z regulačních poplatků. Takovej bordel jako je tady, není ani v Demokratické republice Kongo. Kdysi mi jeden známý pilot Airbusu říkal, že Asie začíná na česko-sloveských hranicích. Dnes už vím, že začíná na česko-něměckých.
11. 10. 2012 | 13:32

Kelt napsal(a):

Pane Stejskale,je dost možná že jsem se vyjádřil nepřesně/záměna gauner-zloděj,neb jsem se již nemohl opřít o autentický text/ale,
ti dva jmenovaní ctihodní členové ODS/jak to řící jemně,abych opět nepohoršil/se přes IZIP/nefunkční systém,de facto tunel na peníze určené na zdravotní péči/dostali ke dvěma miliardám Kč,což je nezpochybnitelný fakt.
Když někdo ukradne králíky sousedovi z králíkárny,tak je zloděj,jak byste pojmenoval Vy ty dva pány?
Přeji hezký den a budu pečlivěji vybírat hodnotící výrazy,ale když něco chodí jako kachna,"zpívá"jako kachna,vypadá jako kachna,tak to je kachna.
11. 10. 2012 | 13:41

ping napsal(a):

Svědomí
vyškrtnutý ano, otázkou je, zda zmizela i data. Ja jsem svého obvodního slušně poslal někam, tj. že se rozmyslím a uvidím. Jiak panu Hovorkovi jde o věc, má stejný názor několik let a divím se, že nemá strach o rodinu. Takové věci se neodpouští. měl by dávat bacha, s kým si dá kalíšek, aby mu nepodstrčili meťák
11. 10. 2012 | 13:47

stejskal napsal(a):

Pane Kelte,

absolutně nehodnotím Váš příspěvek z pohledu obsahové věcnosti. Pokud zde ale nechám debatující označovat jiné či sebe navzájem za "gaunery" (a u toho to neskončí), velmi rychle tyto stránky zajdou na úbytě. Lidé si tu budou jen a pouze vyměňovat takováto přízviska. Budou přicházet noví, kterým o nic jiného na netu nejde. A naopak odcházet ti, které silná slova od debaty odrazují. Časem sem nebudete chodit ani Vy (o autorech nemluvě). Věřte mi, mám s netem vcelku bohaté zkušenosti.

Hezký den.

Libor Stejskal
11. 10. 2012 | 13:54

Svědomí napsal(a):

Jsem si vědom toho, že tam data možná zůstala. Proto jsem fakt rád, že mi tam nakonec ten můj mudrc napsal jen teplotu a penicilin a pak už tam nepsal nic, protože peníze za mě dostal a tak proč by pokračoval v psaní do IZIPu. Měl jsem ho tenkrát poslat slušně taky do patřičných míst a nemusel bych to pak řešit. Proto mi vadí, že Heger už vymýšlí nějaký jinou verzi IZIPu. Pro mě něco neuvěřitelného.
11. 10. 2012 | 13:54

oranžáda obecná napsal(a):

zkrátka pane poslanče postupujte podle práva, a nakonec se uvidí, rozodnou to možná soudy a pravděpodobně až evropské. To jestli je znám vlastník společnosti, nehraje roli. A pakliže se IZIP domnívá, že databáze jsou jeho vlastnictvím ( a asi to tak bude, to má určitě právně ošetřeno), tak je jen logické, když tyto databáze nabídne jiné pojišťovně, vždyť o co jde?
11. 10. 2012 | 13:56

český maloměšťák napsal(a):

oranžáda obecná
Osobní data nesjou ponožky nebo lízátka. Osobní data pacientů pak mj. podléhají lékařskému tajemství.
Já například také nemám právo / a to i kdybych přes nějakou firmu na Kypru vlastnil IZIP/ o vás kdekomu vytrubovat, že se při ťukání do klávesnice počůráváte a považujete to přitom za logické.

Kapito ?

P.S. Zajímavé - myslel jsem si, že jste pravičák - a vy jste naopka kolektivista jak poleno. Téměř stalinistického ražení - je totiž malý rozdíl mezi tím, jestli někdo citlivá, osobní data prodá nebo předá (například stranickým orgánům). V konečném důsledku je to to samé.
11. 10. 2012 | 14:15

oranžáda obecná napsal(a):

český maloměšťák...... ale jde jen o to, zda lidé dali firmě IZIP souhlas k použití svých dat, a já si myslím, že určitě museli dát písemný souhlas, jinak by ani jejich data použít nešla...... na mě to dělá dojem, že stát chce použít myšlenkové vlastnictví firmy IZIP, ale nechce za něj nic platit... a to je, dle mně protiprávní, krádež myšlenkového vlastnictví, je to jako u hudebníků a podobně, bez souhlasu nesmíte používat
11. 10. 2012 | 14:35

Gru napsal(a):

Roman

"profanovaní lékaři jako je např. pan Boris Šťastný, či lidumil pan Marek Šnajdr"

Šnajdr není lékař. Sice se snažá vzbudit ten dojem, ale není.
11. 10. 2012 | 14:37

Gru napsal(a):

Pan Hovorka je člověk, který jíž jako poslanec vládní koalice, ačkoliv si tím těžce komplikoval život, zastával stanoviska, která prezentuje i nyní zde.
Je velmi málo lidí, kteří jsou tka konzistentní, kteří se nenechají ohromit svou momentálnáí funkcí a pojímají ji tak, jak je uvedeno v poslaneckém slibu.
Před panem Ludvíkem Hovorkou klobouk dolů!
11. 10. 2012 | 14:41

český maloměšťák napsal(a):

oranžáda obecná
Pochybuji, že nějaký soudný a svéprávný člověk dal IZIPu souhlas s tím, že jeho data může předat /prodat/ třetí osobě - mimo tedy taxativně vymezené subjekty, která z povahy procesu samotného - který měl IZIP ošetřit - data nutně musí sdílet (praktický lékař, odborný lékař, pojišťovna...).
Snad jedině že by to bylo malými písmenky - na zadní straně čtyřstránkového elaborátu.
A pochybuji, že taková seriozní firma/majitelé IZIP / , by při podpisu smlouvy vyžadovala, ať lidé podepíší souhlas s předáním/prodáním/ dat jakékoliv třetí osobě.
Podle mě by to bylo dokonce protiprávní.(soukromý názor, že tedy občan právního státu se nemůže svých práv vzdát ani dobrovolně...že takový úkon není legitimní)
11. 10. 2012 | 14:52

Gru napsal(a):

Milý pane editore blogů,

tady jste šlápnul vedle:

"Vy jste je nazval "gaunery". Výraz "darebák" mi přijde zbytečně silný (dávám přednost doloženým faktům před silnými výrazy vzbuzujícími emoce) a je dle mého na hraně ještě umožňující normální výměnu názorů mezi lidmi"

Mohu dosvědčit, že v obecném povědomí je slovo "gauner" synonymem pro slovo "darebák".
To ostatně uvádí i některé slovníky, např. němcëcko-český, či Slovník cizích slov.
Tentokrát ste tedy použil své cenzorské pravomoci z neznalosti nesprávně.

S pozdravem
Váš

Gru.
11. 10. 2012 | 15:03

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Gru,

obecné povědomí je dost neurčitý pojem. je to spíše pohříchu otázka jazykového citu, který máme zcela jistě každý jiný (já poněkud deformavaný více než dvacetiletou prací s jazykem v mnoha jeho podobách).

Libor Stejskal
11. 10. 2012 | 15:16

Yosif K napsal(a):

dříve čtenář napsal(a):
Počkám si, až mi rumcajs, yosif a kormorán zdůvodní, že je to vlastně tak správně...
11. 10. 2012 | 09:17
Neni to tak spravne. Projekt IZIP mi byl jiz od prvniho momentu podezrely.
Cinnost ketra je pro VZP klicova byla subkontrahovana sopikrome firme nekolika vyziracu, kteri opravdovou cinnost IZIP stejhne subkotrahovali nekam dale, treba do Indie.
Darmo se rozcilovat - jedina vec ktera je zatim jistota a spravedliva je to ze tvurci IZIP jsou politicke mrtvoly.
Co se tyce lidi kteri jim naleteli - nevim co si o nich myslet.

Ze by se je podarilo skripnout ohledne vuydelanych penez - o tom pochybuji - mohou si koupit kondo hned vedle Standy a smat se az do konce zivota. Jako Standa. Nabo jako pan Jiri na Ithace.
11. 10. 2012 | 15:25

muromec napsal(a):

oranžáda obecná
Vážený pane, prozraďte mi - to co tady a obvykle i všude jinde na aktualne.cz píšete, je váš zvrácený způsob jak myslící a rozumné lidi provokovat či snad až vytáčet do nepříčetnosti? Jinak mi to totiž nedává smysl. Nechápu to, nedovedu se vůbec vyrovnat s představou, že někdo inteligentní by byl schopen uvažovat a argumentovat vaším způsobem, seriozně a s plnou vážností. Podle mých zkušeností tak uvažuje a argumentuje buďto někdo kdo nemá všech pět pohromadě, nebo někdo kdo se vyžívá v popichování jiných, pokládaje svou schopnost popichovat za projev vlastní inteligence (což je přirozeně hloupost).
11. 10. 2012 | 15:30

Gru napsal(a):

Pane editore blogů

"více než dvacetiletou prací s jazykem v mnoha jeho podobách"

víte, co mi to připomíná? Výrok Antonína Novotného, že on má školu života.
A to jste na tom lépe než Moliérův hrdina, který mluvil prózou dokonce 40 let, avšak nevěděl to...
No, řekl bych, že si nejspíš v duchu uvědomujete, jak subjektivní a jistě vůbec ne obecně platné hledisko jste uplatnil.
Zajděte si ale určitě do těch slovníků - ty jsou dílem lidí, kteří mají rovněž "praxi".
11. 10. 2012 | 15:36

stoppa napsal(a):

Tak gauner a darebák jsou dvě odlišné věci? No možná v jazyku ČEZkém.
11. 10. 2012 | 15:59

Mac napsal(a):

duševní proletář Yosif a jeho never ending leitmotiv - Standovo kondo a Jiriho Ithaka...

a pak že tyhlecty duševní socky nejsou závistivé :-)))

naštěstí Viamonťákova Saudská Arábie a Slávie mu nevadí, to už by se z té závisti musel zbláznit :-)))
11. 10. 2012 | 16:03

Gru napsal(a):

Oprava:

v diskusním rozhorlení jsem napsal nesprávné drama: pan Jourdain není samozřejmě z Lakomce, ale z Měšťáka šlechticem...
11. 10. 2012 | 16:06

stopa napsal(a):

Mac

Omyl. Yosifovy leitmotivy jsou proletáři barikády a autobus.
11. 10. 2012 | 16:08

Znalec napsal(a):

Bohužel , vše co napsal pan Hovorka, je pravda.
Je připravený nový systém ( převlečený IZIP), který bude povinný pro všechny.
11. 10. 2012 | 16:09

Yosif K napsal(a):

dříve čtenář napsal(a):
Počkám si, až mi rumcajs, yosif a kormorán zdůvodní, že je to vlastně tak správně...
11. 10. 2012 | 09:17

To co IZIP provedl se v ekonomickych ucebnicich jmenuje "post-contractual opportunistic behavior". Zde byla pasticka nastrazena sibaly v modrych kabatcich.

Co se tyce velikosti sklizne, neverim, ze by oranzovi sibalove zustavali pozadu.
A) kdyz nekdo prizna rychly prachy 70 mega, enzmanea to ze je to vsechno. Znamena to pouze ze tech 70 mega potreboval neprustrelne vyprat, nekde v pozadiu toho muze byt vic a postupnbe se to "uvolnuje" a propira jiz pri mnee spaktskularnicjh obchodech.
B) 70 mega zisku pro jednoho neznamena 70 mega ztraty pro stat - ztrata pro stat je mnohonasobna jelikoz 70 mega je provize odloupnuta z vejvaru vyvareneho sikovnejsimi odkalneci nez je Standa a ti se s nim nedeliu pul na pul - ti mu mozna pohodili tak 10%.......

Gropsstapo shledalo ze Standa je cisty a penize vydelal legalne, a ze "trestny cin se nestal", Grosstapo asi petkrat odlozilo vysetrovani MUS s tim ze trestny cin se nestal, tak co cekate od vystrovani IZIPu? Copak tak asi muzete cekat?????

Spravne - nic moc..... ZAKONY JSOU NASTAVENY JAK JSOU NASTAVENY A ANI 8 LET VLADY cssd nic moc na tom nezmenilo a nic moc se nevysetrilo.....
Poprostich volbach kdy velkolepe vyhraji proletarsti vudci se take nic moc nezmeni - mozna jen bude urychlene propusten Rath, aby nezacal moc mluvit.....
11. 10. 2012 | 16:20

český maloměšťák napsal(a):

Yosif K
Škoda že se vašimi komentáři nedá topit v kamnech.
To bych vás totiž vyzval ať se činíte ještě více.
11. 10. 2012 | 16:41

Yosif K napsal(a):

český maloměšťák napsal(a):
Yosif K
Škoda že se vašimi komentáři nedá topit v kamnech.
To bych vás totiž vyzval ať se činíte ještě více.
11. 10. 2012 | 16:41
Volte CSSD - nastane raj proletaru na zemi - jako po 22 letech vlady Pasoku v Recku!
11. 10. 2012 | 17:06

český maloměšťák napsal(a):

Yosif K
...a mohly by pak být i delší.
11. 10. 2012 | 17:12

Yosif K napsal(a):

Volte levici, hlavne komunisty a CSSD - bude krast jeste vice!!!

Cituji aktualne.cz

Středočeská a jihlavská losovačka

Údaje o veřejných zakázkách ukazují, že se aktivní boj s korupcí od KSČM čekat nedá. Spíše naopak. O aktivitách levicových politiků při veřejných zakázkách po roce 2008 dostatečně svědčí informace, že losovačku začaly v období 2008-2012 nově využívat pouze ty kraje, kde sociálnědemokratickým hejtmanům kryla záda KSČM, konkrétně Středočeský kraj a Vysočina.

Psali jsme

Zaorálek: Radši budeme vládnout s komunisty než s ODS»
Umetání cestičky KSČM vrcholí. O volbách uvidíme»



Přidaly se tak k Ústecku, kde se pod taktovkou velké koalice omezoval přístup k veřejným zakázkám losováním už deset let.
Oba zmíněné regiony přitom dříve měly spolu s Plzeňskem nejprůhlednější zakázky.

Hejtmani z ODS připouštěli před rokem 2008 zpravidla pouze otevřené soutěže a díky tomu se jim dařilo významně snižovat ceny staveb. Tato praxe skončila po nástupu levice i na Plzeňsku. Namísto losovačky omezuje přístup k zakázkám pravidlo, že se soutěže smí účastnit maximálně pět firem s největším obratem.
11. 10. 2012 | 18:00

oranžáda obecná napsal(a):

ilja muromec........ co je na mém tvrzení, že celou věc budou rozhodovat soudy, tak pro vás nesnesitelného ???? Má to snad rozhodovat bolševická akční trojka pod vaším vedením ???
11. 10. 2012 | 20:21

Anba napsal(a):

Tak dnes ministr Heger sdělil národu, že ve VZP chybí 2,5 miliardy a příští rok to bude 5 miliard. Ty 2 a půl jsou ty, které stál IZIP starý a 5 bude zřejmě stát ten nový.
Rozpočtu VZP nepomáhá ani to, že nechala odborné lékaře zaplatit z p ě t n ě za 4 roky některé léky předepsané na podporu trávení /Pancreolan Forte/. To jde? Asi ano, pokud chce lékař mít uzavřenou smlouvu.

Já jsem taky pacient, který vyplnil přihlášku od obvoďáka do IZIPU před mnoha lety a nikdy žádný lékař nevyplnil žádný údaj. Mně už to nevadí, maximálně je může použít pohřební služba, ale mladým (oranžáda obecná je zřejmě hódně mladá) to může dost vadit, pokud by prodané zdravotní údaje sloužily pojišťovnám pro neuzavření pojistky, nebo zaměstnavateli ke zbavení se chronicky nemocného pracovníka.

Pan Hovorka je pro mne vážený a ctěný poslanec, který jednak zná, jednak se nebojí a nickové Petr a Martin to vědí, protože tady píší a tedy i čtou dost dlouho. Proč ze sebe dělají troubálky, není dost jasné.
K jazykové diskusi:
Je troubálek dost jemné slovo, pane Stejskale? Jemných slov znám dost, kupříkladu cimbálek, nedovtipa, přetrhdílo, žvanivý slimejš, dlouhoprsťák, kamarád z mokré čtvrti, podvraťák, a j. Myslíte, že by je šlo takzvaně politologicky používat ke zpestření diskuse, případně vyzvat ostatní nicky k navržení dalších krajových názvů? Jinak s Vámi souhlasím, že gauner, hajzl, kretén, debil a pod. jsou nelibozvučná slova, ač mnohdy výstižná.
11. 10. 2012 | 22:47

třebaKarel napsal(a):

Pane Stejskale ,
jen čistě teoreticky , nepodezřívám Vás že byste nevěděl že největší sprosťárny které znemožňují diskusi mezi lidmi různého smýšlení se obejdou bez sprostých slov a dělají se v bílých rukavičkách , po pár slizkých větách postrádajících věcnost se popřeje například " dobrý den". Nevím jakou máte právní zodpovědnost ,ale to jak nazval Kelt ty dva pány je podle dostupných informmací něžný eufemismus . Vidíte a Tohle se smí . Věřím že je to pro Vás únavné a ubíjející , ale některé věci nazvat jinak je pitvoření kvůli úřednímu šimlu . Ostatně sprostá slovba vhodně použitá jsou součást jazyka i kultury , ať chcete nebo ne . Vím že je potřeba nějaké jednoduché pokud možno funkční pravidlo , ale tady Kelt nikoho přítomného neosočoval , jen řekl že císař je nahý .
Přeji dobrý den bez úvozovek , vím že to asi není lehké , ale myslím že Kelt má pravdu . A ta právní zodpovědnost je taky trochu sporná , každý jsme vyhledatelní . V úctě tK
12. 10. 2012 | 08:17

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane třebaKarle,

máte samozřejmě pravdu, že "sprosťárny které znemožňují diskusi mezi lidmi různého smýšlení se obejdou bez sprostých slov a dělají se v bílých rukavičkách".

Pokusím se znovu vysvětlit, proč postupuji tak, jak postupuji.

Před nějakou dobou jsme museli změnit systém debat pod zpravodajskými texty. Ani tým administrátorů, který neměl na starosti nic jiného (narozdíl ode mne zde) než zajistit, aby diskuse zcela nezaplavily hrubé urážky typu "blbec, pitomec, gauner, magor, debil, hovado, zmrd, čurák, kunda" apod. toto nestíhal. Dostávali jsme mnoho mailů, proč vlastně něčemu takovému poskytujeme prostor. Převedli jsme tedy debaty na facebook (takže tyto věci dál hlídají nejen naši administrátoři, ale i lidé z facebooku, jimž můžete opakované porušování pravidel facebooku nahlásit a oni dotyčnému zruší profil).

Pod blogy je sice daleko méně příspěvků, nicméně některé zákonitosti platí na celém webu stejně.

Není v mých silách (ba ani nikoho jiného, dokonce ani týmu lidí) posuzovat v případě jednoho každého příspěvku, jak to vlastně autor myslel. Zda chtěl urazit, či jsem si to jen já tak vyložil. To prostě nejde, každý na to má jiný názor, každý si různé vědci vykládá jinak.Proto to dělám jen v případě, kdy něco vyhodnotím jako jednoznačný útok (třeba jednovětý příspěvek, kde není nic jiného).

Co jde, je nastavit pravidlo, že se nebudou užívat nadávky a hrubě urážlivé výrazy. I tady nejsou žádné jednoznačné kategorii. Někomu přijde označení "gauner", "blbec", "zmrd" či "hovado" jako něco úplně normálního, jiný už nemíní debatovat s člověkem, který jeho názor prohlásí za "hloupý" a žádá mne, abych zasáhl.

Jediné, co tedy mohu udělat, je, že nastavím pravidla dle svého jazykového citu, svých zkušeností z netu, z novinářské práce atd. Což zde přesně dělám. Po nějaké době lze poměrně snadno vysledovat, co zde projde a co ne (dokázali to mnozí). A znovu opakuji, není v mých silách (a není to ani moje práce) číst zde úplně vše či měřit na lékarnických vahách. Vím, že řada lidí některé mé zásahy pociťuje jako křivdu (protože si třeba předevčírenm přečetli něco, co jim přišlo stejné), ale s tím nic nenadělám.

Nechci-li, aby to zde dopadlo jako tehdy pod zpravodajskými texty, musím prostě v rámci svých časových možností prakticky neustále dávat najevo, že zde některé věci nenechám rozjet.

Na druhou stranu: kdyby mne zde bylo tak desetkrát víc a vzal si do hlavy, že se zde bude debatovat jen podle mých představ o kultivované diskusi, zůstalo by zde sotva několik děsítek diskutujích (Vy byste mezi nimi třeba Karel :-) byl).

Ale to není smyslem těcho stránek, nechci lidi odrazovat, ba ani je učit, jak se mají chovat (na to nemám gebír). Chci jen zajistit, aby se tu aspoň trochu debatovat dalo (a věřte, že to stojí hodně času, včetně toho volného. A každý "gauner", "blbec", "pitomec" atd. mi tu snahu stěžuje, protože je potenciálním iniciátorem diskuse vedené stále silěnjšími a silnějšími výrazy podobného typu).

Lépe to vystvětlit neumím.

Libor Stejskal
12. 10. 2012 | 10:14

třebaKarel napsal(a):

Děkuji pane Stejskale ,
vím že to není lehké a nakonec si dovedu představit i situaci kdy má člověk prostě už zlost , jak dospělí sympatičtí lidé chodí fňukat , někdy žalovat "au von mně bouchnul". Nechci aby to vypadalo jako něco zásadního , jen prostě v případě Kelta jsem si přečetl něco co rezonovalo naprosto s mým vnímáním a fakt na něm nic sprostého není . Není to polemika , já jsem Vám vděčný za tohle místo , uvědomuji si že je i docela kumšt vytrimovat co ještě ano a co ještě ne , protože při důsledném dodržování kodexu by možná ani polemika nevznikla ( třebaRumcajs by tuším byl v offsidu imrvére ) . Víte , prostě mi to přišlo škoda , ten Kelt to řekl fakt dobře . A Váš postoj jsem pochopil , hezký víkend , zase bez úvozovek . tK
12. 10. 2012 | 14:09

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Němec Václav O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy