Vyvarujte sa falošných prorokov... Spoznáte ich po ovocí!

15. 10. 2011 | 15:53
Přečteno 10016 krát
Keď ide o všetko, samozrejme je dôležité pochopiť, kto s kým a prečo. Môžeme sa pohoršovať či smiať, ak si niekto myslí, že Holanďania a Fíni sú obmedzenci, lebo odsúhlasili Euroval, že ľudia, ktorí dostali Slovensko do EÚ ničomu nerozumejú, ale najzaujímavejšie je pozorovať trendy, to, čo sa vynára za všetkými tými rečami, vyhláseniami a zúfalými výkrikmi. Čo to znamená, keď liberáli hlasujú spolu so Slovenskou národnou stranou.

Jedno je už isté, na Slovensku sa rodí nová silnejšia skupina anti- Európanov a nové tendencie a argumenty na odmietanie európskej integrácie, iné ako sme ich doteraz počúvali z úst zástancov obrany slovanstva ako je Ján Čarnogurský alebo Rafael Rafaj. Dnes sa k nim výrazným činom zvalenia svojej vlastnej vlády pripája aj strana Sloboda a spravodlivosť. Skupina ľudí, ktorí majú „v paži“ celé víťazné úsilie predošlých generácií, ktoré sa zakončilo 1. mája 2004. Ľudí, ktorí považujú členstvo Slovenska v EÚ a všetko, čo nám z toho plynie, za samozrejmosť nehodnú nielen pozornosti, ale ani ďalšej kultivácii. A neprekáža im v tom „svätom“ ťažení, že sa prifarili k extrémistickým anti-európskym stranám na európskej mape. Naopak, sú dokonca nadšení, že si konečne našli tých pravých spojencov. Nepociťujú ako problém, že sa oháňajú Strachem z Rakúska, alebo le Penovcami z Francúzska. Pripomína mi to situáciu so SNS pred pár rokmi, ktorí sa vytešovali, ako si notujú s Haiderom a to až do momentu, keď som v blogu upozornila na haiderovské články o Slovanoch, ktorí podľa neho nepatrili medzi racionálne uvažujúcich Európanov a do Európy vôbec.

Máme teda zrazu do činenia so skupinou ľudí, ktorá si našla svoju tému, svoj priestor na protesty, na seba identifikáciu a hodlá to dlho oslavovať. Nakoniec, dá sa tomu aj rozumieť. Každý si potrebuje zarebelovať. My sme nechceli žiť v červenej zóne a vybúrili sme sa na námestiach. Mnohí to dodnes pripomínajú s veľkým pátosom. Oni si na protest našli náš Brusel, našu európsku budúcnosť. Komunistický režim si nás chcel získať karikatúrami vypasených amerických burzových maklérov s neodmysliteľnými kubánskymi cigarami v ruke. Časť občanov dodnes na to nostalgicky spomína. Teraz sme v parlamente pri debate o Eurovale zaregistrovali nové symboly tých, ktorí za „európsky marazmus“ môžu. Sú to vypasení bruchatí Gréci, hlupáci Holanďania a Fíni, bohatí francúzski bankári a sprostý Van Rompuy. Jasne vykreslení nepriatelia na nové karikatúry. Čitateľné symboly pre nenávisť a pohŕdanie a to všetko v mene budúcnosti našich detí a iné, pátosom poznamenané argumenty.

Sme svedkami plodnosti myšlienok všetkých predchodcov Slovenskej národnej strany? Tejto dedičky sedliackeho prístupu k životu, starých smradľavých batohov predsudkov a strachu? Izolacionizmu a pocitu malosti? Priznávam, že som sa najprv tejto premene bratislavských chlapcov smiala. Pripomínala som si, že aj finanční žraloci postavili kolibu pri najmodernejšom hoteli, aby sa tam cítili aspoň trochu doma. Potom som začala chápať, že narýchlo a pod veľkým tlakom iba siahli po pripravených starých vzoroch z truhlice starej matere. Ale dnes sa mi zdá, že je to ich mentálna výbava a že na ňu budú chcieť lákať sebe rovných. Už chápem, prečo nie je Jána Slota z týchto nových spojencov šťastný. Nuž ale tento typ premeny zase nie je až také veľké prekvapenie. Aj Viktor Orbán začínal ako liberál a počúvajme jeho reči dnes, veď „prepišal“ aj najväčších maďarských nacionalistov. Aj Haider bol dlhé roky liberál a skončil ako zarytý nacionalista a nepriateľ EÚ. A to sú len dva príklady z posledných čias od našich susedov. Táto zmena je možná a teraz sa odohrala pred našimi očami.

Slovensko je znovu súčasťou prvej skupiny v EÚ. Slovensko odsúhlasilo Euroval. Zaplatili sme za to. Ale skutočná výška ceny bude závisieť od toho, či v nasledujúcich voľbách zvíťazí extrémizmus nad európanstvom, virtuálny svet sociálnych sietí nad tým skutočným, ako o tom presne napísala Zora Bútorová. Či sa podarí presvedčiť dostatok ľudí, ktorí chcú žiť v skutočnosti, aby sa za to znovu zasadili. Tých, ktorí chcú niesť zodpovednosť za našu Európsku úniu nielen keď je „hosana“, ale aj v tom príslovečnom zlom období.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

aga napsal(a):

arnazach

..A připusťme, že Vy máte k dispozici nejlepší možný model světa. Tak mi prosím nějak rozumně vysvětlete, proč s ním neprorazíte?..

Máte snad z historie, z literatury či z empirie dojem, že svět je místem, ve kterém lze prorazit s nejlepším možným modelem světa (ve smyslu ideálně nejlepším, ne v Leibnitzově smyslu, podle Leibnitze je nejlepší možný svět vždy ten aktuální, takže s jiným neprorazíte z principu)??

A ještě jednodušší odpověď by byla - protože současní vládci světa mají více divizí..
16. 10. 2011 | 20:43

jaurés napsal(a):

tvrdá čísla
z pouhé matematiky a známé povahy CDS tedy vyplývá, že EU bude muset se svou žalobou na 16 bank nejen pospíšit, ale i přitvrdit.
jsem nesmírně napjat, co to udělá, pokud EU vystoupí z globalizované ekonomiky, okolkuje papírová eura nacházející se na jejím uzemí a zavede veškeré známé merkantilistické obchodní bariéry.
blazeovaní spekulanti, kteří před rokem a půl naplánovali útok proti euru vůbec neuvažuvali o tom, že lidé zahnaní do kouta budou jednat iracionálně.
jsem nesmírně rád, že XX. století vštípilo němcům hluboko do podvědomí tabu NEVÉST VÁLKY. frantíci jsou v tomhle mnohem lehkomyslnější, o britech vůbec nemluvě.
přesto, nejspíš nás čekají velké časy.
16. 10. 2011 | 20:43

ghándí napsal(a):

všichni zastánci eura by si měli uvědomit, že ochota lidí z bohatších zemí dotovat ty chudší je u konce. opravdu nevím, co s tím chtějí do budoucna dělat.společná měna znamená neustálé přerozdělování ve prospěch chudších regionů. a to nejeenom v krizi, ale i tehdy, když krize skončí. aby potom nedopadli jako komunisti a neříkali, myšlenka to byla sice pěkná, akorát ty lidi se nepovadli.....
16. 10. 2011 | 21:20

arnazach napsal(a):

aga:

Kdybych měl k dispozici nejlepší možný model světa, tak s ním prorazím. Nesmí to ovšem být utopie. Takže ten Leibnitz věděl co říká. :-)
16. 10. 2011 | 21:27

honolulu napsal(a):

Polibte mi "vyfuk", Matyasi ! Vy brneskej shtrycaku z Piskery na Cejlu (19:02).
Ze Vy jste sezral potana na Radlasu ?
Kvuli Vasim kecum jsem volal dvema Brnakum a oni se mi vysmali.

Pouze tri druhy lidi dostali pas v Brne.
Ti, co byli kovani soudruzi jako vy "soudruhu", ti mohli ven i za faanatika Stalinistu Novotneho.

Ti, co byli oportunisticti vlezprdelkove a politicti prostituti, take jako Vy soudruhu vlezprdelko / korohvicko,
a ve treti skupine byli Ti, co byli na liste hlupaku, z kterych se rekrutovali pohranicari, policajti, kadrovaci a politruci, kteri nebyli rezimu nebezpecni, take jako Vy ! Proto jste byl 3x venku. Moji kamaradi pas nemeli.
To jen Vy jste takovy brnensky zazrak ! Tak dopadne ten, kdo pije curanky z Pisarek...

Zavazuji se zde, ze zvysim osvetovou cinnost na Aktualne CZ, abych zamezil rozkladnemu vlivu komousskych Geobelsu !

Pani Silvie,
nedejte se ! Prevysujete intelektem 99 % prispevkaru t.zn., ze jste hvezda a k hvezdam upira pozornost i kdejaky Chimpanzee. Na me take opice hazeli vykali, kdyz jsem pracoval v buschi. Brno, Ostrava zacina byt jako Limpopo.
16. 10. 2011 | 21:29

Silvie napsal(a):

Ježíši,

to jsem nepsala já.Pomoc...

Co tím chtěl jako básník říci?!
16. 10. 2011 | 21:31

Holubář napsal(a):

aga:
Vůbec nejde o to, zda je pro vás Nietsche autoritou či nikoliv. Jde o to, zda je dobré či špatné zbavit se iluzí. Život v iluzi může být daleko příjemnější, než život mimo ni. Mnozí přece věří v život posmrtný, a to jim dává sílu snášet lépe příkoří života předsmrtného.
Kdo vám vlastně řekl, co je špatné či dobré? A věříte tomu? A je to v souladu s kritickým zkoumáním? Nebo je to jen iluze? Vaše přání?
Strkání hlavy do písku se tomu také říká.
Doufám, že to neberete osobně, není to míněno jako atak.
16. 10. 2011 | 21:50

aga napsal(a):

Holubář

Vy jste zřejmě přehlédl nebo nedomyslel, co jsem napsal - že totiž máme "dobro a zlo" realizovat ve vlastním životě. To znamená na vlastní zodpovědnost, s pochpoitelným nebezpečím subjektivních pokusů a omylů. A neznamená to rozhodně vnucovat svou subjektivní přestavu dobra a zla okolí nebo společnosti. Nietszsche se měl především starat o svůj vlastní život, a neprojektovat své osobní chorobné představy/iluze na společnost jako celek.
Kritické zkoumání, chacha. Nevíme, co to je realita, nevíme, jakým způsobem ji vlastně poznáváme, a meleme něco o "kritickém zkoumání". To je ta vůbec nejsměšnější iluze a nejpatetičtější víra.
16. 10. 2011 | 22:20

Holubář napsal(a):

aga:
Realizace dobra a zla ve vlastním životě....
Podle vlastní vůle a vlastního svědomí. Aha, jsem rád, že jsem ve vás, zdá se, objevil spojence.
Nejsem znalcem života toho filosofa, jen jsem se prokousal jednou jeho knihou. Leč nemám pocit, že by projektoval své osobní "chorobné stavy/iluze" na společnost jako celek. Jen napsal něco knih, toť vše. A společnost mohla tato dílka akceptovat/neakceptovat/úplně minout atd.
Právě to, že máme o "realitě" jen matnou představu, by nás mělo varovat před kategorickými soudy.
16. 10. 2011 | 22:42

Jozef napsal(a):

Ach,pani Magda!
Co to ste zase natarali!
Nechajte si Vase texty oponovat/ aspon sasom/,nie vsak osobam s postojmi Vasho manzela,alebo jeho masmedialnych nazorovych suputnikov!

Sudite prikro,skaredo,pani Magda,ale ci nevidite, ze sudite skaredo nielen "bratislavskych chlapcov" z "liberalnej strany"/ktora na Slovensku stale nema ani tristo registrovanych clenov!!,fakticky minisekty/? Sudite aj seba,vlastnu stranu SDKU,ktora o.i.retorikou proti "vypasenym bruchatym Grekom",ci "francuzskym bankarom" utocila dlho pred volbami na "populisticky" Smer a tak dobyla na Slovensku moc.
Hanobite "protieuropskych" slobodnych majitelov bratislavskych masmedii,ich zoldnierov mienkotvorby a taktiez ako "extremistov" hanobite medialne top autority liberalnej demokracie,teda stranu OKS!

Naozaj,pani Magda,najdite si aspon sasa.Lebo ocitli ste sa v hroznom myslienkovom ghette,ktore aj skrze taketo ovocie,skrze Vase texty, vyjavuje prazdnotu a hnilobu svojej podstaty.

"Sme svedkami plodnosti myslienok predchodcov Slov.nar.strany,dedicky sedliackeho pristupu k zivotu,starych smradlavych batohov predsudkov a strachu..."

Pani Magda,
tak to uz je dost silny zavan obdobia tvrdej madarizacie.Neuvedomujete si/?/,ze hanobite aj erbove osobnosti Slovenska.Vasa dikcia je dikciou /ovocim/ dominujucej sily bratislavskej masmedialnej moci,v mnohom evokujucej druhu polovicu 19.storocia.
Tie osoby,z ktorych mudrosti,pani Magda cerpate,by si vsak mohli aj uvedomit,ze slovensky lud v tom case "plny predsudkov" mal aj velmi realne dovody na slovne spojenie "smradlavy zid",v tomto pripade ale bez predsudkov a strachu!
Tie arciambiciozne bratislavske osoby z ktorych mudrosti cerpate, intelektualne zivoria vo svojom manipulacnom ghette.
A Vy,aj Vy, ste dnes jeho intelektualnym,lepsie povedane lumpenintelektualnym ovocim.

Chceli ste byt prezidentkou,chceli z Vas urobit prezidentku Slovenskej republiky.Ak vsak z politiky odidete,urobite velku sluzbu slovenske kulture i vlastnej povesti,donedavna este sympatickej i krasnej.
16. 10. 2011 | 22:42

aga napsal(a):

Holubář

Přiznávám, že jsem na Nietzscheho alergický, osobně byl naprostý sociální a emocionální deprivant, i když s vysokým IQ, do smrti závislý na pomoci a soucitu své matky, zřejmě z toho důvodu nesnášel ženy a soucit, a zřejmě z toho důvodu fantazíroval o nadčlověkovi. Bohužel, jeho chorobnost a destruktivita se našla s chorobností a destruktivitou systému, proto jeho jedy systém tak ochotně akceptoval. Mé kategorické soudy o něm nejsou ani stínem kategoričnosti jeho soudů o všem možném, byl přímo etalonem arogance.

Bůh je mrtvý, řekl Nietzsche. Nietzsche je mrtvý, řekl Bůh.

Ale uznávám, že jsem v tomto případě zcela nekriticky emocionálně zaujatý, a že bych se měl mírnit :).
16. 10. 2011 | 23:04

Alex napsal(a):

Zbyněk Matyáš 18:08; 18:18
Tož koukám, že Vám nabíhají žilky. Tak jen jedna odpověď a vím, že pro Vás neuvěřitelně zmatená a naprosto nepochopitelná - víte koukněte se na ten seznam diskutujících, všichni se považují za realisty - jen Vy ale pane Matyáši víte, že jste ten pravej realista a dokonce ten rozsudek pronášíte sám nad sebou. Víte, že mi už o sobě nemusíte říkat nic dalšího a vidím, že jsem dobře dělal, že jsem Vaše příspěvky vždycky vynechával. Opravdu mi svými "božskými" soudy a svou "boží" prozřetelností nemáte vůbec co říci.
Co se týká mne, nepovažuji se za tak neomylného a co se týká predikce, co se stane poté (i podle Vašeho scénáře) a věřím, že ty národy Evropu tu cestu integrace nastoupí znovu i podstoupí-li rizika Vašeho "realistického" postupu a naučí se to holt později, to, že jsou na stejné lodi včetně toho, zda jsou schopny přispívat všichni v takové a takové míře k řešení průseru - ale dříve nebo později se odnaučí říkat Ne takovýmtozpůsobam jako třeba ta SaS mistra Sulíka.. A považte, dokonce to budu považovat za normální. Člověk dopředu nejde lineárně, jde i přes průsery, velké průsery a tu cestu bude vždy hledat tak nějak "naslepo". Máte to přece před očima Vaše skupina euroskeptiků klausovského střihu v podstatě a Vaše euronadšence alias eurohujery. Kdo má větší šanci? Klidně přiznám, že jsem pesimista - a že se prosadíte. A co se týká té předčasnosti - víte předčasné z Vašeho úhlu pohledu je a bude všecko, co kdy nějak narazí na nějaký malér - ergo kladívko jste takový typ věčného brblala, jenž bude vždycky v roli generála po bitvěm jenž by se defakto pro jistotu do ničeho nikdy nepustil - víte jen tak máte jistotu, že se neudělá chybkaˇ, že se něco nezauzluje. Ono je to tím pravděpodobnější, čím více lidí či států se má na něčem dohodnout.
Jinak se mějte, ale do nějakého dialogu s Vámi se opravdu už nutit nehodlám. Jednak by Vám mohla prasknout cévka a jednak mi opravdu Vaše "božské" samousoudy nic neříkají, ani nedávají a Vaše nálepkování těžko nějak ovlivní mé názory. Vaše nejen respektuji, ale docela chápu - jen si je milý pane Matyáši dovoluji při vědomí své omylnosti ale hrubě nesdílet.
Takže ještě jednou, mějte se fajn.
16. 10. 2011 | 23:10

ld napsal(a):

honolulu,

Na me take opice hazeli vykali, kdyz jsem pracoval v buschi

Dobrý muži, již dříve jsem měl z vašich řádků dojem, že s vámi není něco úplně v pořádku. Teď jste drobně poodhalil svou osobní anamnézou temná zákoutí vaší historie, současnosti a budoucnosti dohromady.
Tehdy v té buschi, že jste měl nějaké povrchové zranění, díky němuž jsou ty primátů výměšky součástí vaší krve, potažmo DNA? Tím úplně nechci říci, že máte v hlavě nasráno, spíš bych to viděl jako princip ozvěny.
Mimochodem, znáte tu skladbu od Pink Floyd?
16. 10. 2011 | 23:10

bluebird napsal(a):

No, spíše diskutérům než autorce pár otázek:

1. Zažilo někdy Slovensko nebo Česko takovou konjunkuru a properitu, ve svých exportech i importech jako po roce 2004, včetně pevné garance bank, úspor, vkladů a možnosti investovat doma nebo v Evropě? Máme konkrétní protipříklad?
2. Zažilo někdy Slovensko nebo Česko takový vzestup vlivu na evropské záležitosti a prostřednictvím EU, participovali někdy čeští nabo slovenští poslanci v evropském politickém diskurzu jako po roce 2004?
3. Zažili jsme někdy tolik možností dostávat enormní částky strukturální pomoci, jako po roce 2004, včetně napojení na evropskou infrastrukturu, zajištění energetiky, plynu, ae i práva pro občany proti vlastnímu státu?
4. Žilo někdy v Bratislavě nebo v Praze tolik cizinců, zahraničních firem a studentů nebo našich studentů v zahraničí jako po roce 2004?
5. Zažilo někdy Česko nebo Slovensko takový svobodný diskurz o evropských a globálních otázkách jakomáme od roku 2004, včetně euroskepticismu?
6. Zažívaly někdy slovenské s české firmy takovou možnost nabízet své produkty bez cla a omezení v libovolné západoevropské zemi, včetně možnosti otevírat pobočky kdekoli v EU?
7. Zažívali někdy Češi nebo Slováci takovou možnost cestovat a pracovat kdekoli v Evropě, studovat a bydlet jako po roce 2004?
8. Seděl někdy slovenský nebo český politik v kulaté místnoti evropských komisařů jako jeden z nich a naši poslanci vystupovali v parlamentu celého společenství?
9. Mělo někdy Slovensko možnost vidět svoje finanční záruky půjčované na vysoký úrok dalším evropským zemím a vydělávat na eurovalu jako Slovensko vydělalo?
10. Dělají liberálové vše co dělají pro prosperitu a uderžení bezpečnosti slovenkých občanů nebo pro svůj vlastní politický profit?
16. 10. 2011 | 23:42

ghándí napsal(a):

bluebird,
jaky svobodný diskurz? když si někdo dovolí v evropě hlasovat proti "velke evrospke myšlence", tak musí to hlasování tak dlouho opakovat, až je to správně.
17. 10. 2011 | 00:09

honolulu napsal(a):

ID,
jak to, ze Vam proslo slovo "nasrano" ? Vy vulgarni odpade ! Muj prispevek (21:29) byl adresovan Matyasovi. Vam nemusim nic vysvetlovat a on vi, o co kraci. Posuzovat me ze svych omezenych rozhledu se nepokousejte. Jsem SVETLONOS a Vy jste zatemnely hovnival snazici se letat s orlem, vy poskakujici mala blecho.
Take Vas musim opravit. Abych mel vymesky primatu ve sve aristokratice krvi, tak bych musel by clenem Vasi strany.
Na ukonceni zdravim Vas, Vam blizkym pozdravem pavianu z Limpopa : Vhuuuuu, hu, hu, prc, prc, cest praci !

Pane Alex,
Mate-li na mysli muj, uz zmineny prispevek, tak to pro Matyase zmatene neni. On ted prska vztekem, protoze kluci z Brna hlasaji neco jineho nez on "soudruh" Matyas, ktery kazdeho opravuje a vnucuje jeho subjektivni pravdy. Ten prispek nebyla reakce na jakykoliv jeho nazor o problemu Slovenska.

Pani Sylvie,
Matyas tvrdi, ze komousi davali cestovni pasy vsem v urcitou dobu a uvadi jako dukaz to, ze uz za Novotneho byl v Italii.
Mozne to je, ale jen pro urcitou vrstvu lidi.
Svymi recmi zlehcuje zlo, ktere komunisti nadelali a zlehcuje i tragedii lidi zastrelenych na hranicich mezi lety 1948-1989.
A ted mu nejaky Id, jde na pomoc. (Id, - on to nevi, ale v anglictine je to abbreviation (zkratka) na Indetification of Idiot). To je srandy na Actualne CZ !
Nedejte se pani Silvie. Jednou budete v parlamentu. Proto doporucuji pravidelne nafackovat klavesnici opozdencum kolem Vas. (Rostlo to za Komousu a nemelo to vitaminy).
17. 10. 2011 | 00:34

Filomena napsal(a):

Ta pani Vasaryova je slovenska obdoba Bobosikove, nie ?
17. 10. 2011 | 02:46

honolulu napsal(a):

Pani Filomeno, mylite se.
Kdyz byla pani Bobosikova v Bruselu, tak ty tamnejsi trpasliky tak profesionalne zdiciplinovala, ze jsem byl u vytrzeni.

Oni se zmohli pouze na rozpacity usmev, ktery mi pripominal sklebeni zamilovanych zivocichu.
Ta pani je definitivne nadana na vysokou statni funkci, na kterou ma kvalifikaci i svoji silnou osobnosti.

Pani Vasariova je rozena diplomatka, rekl bych opatrna.
Zjevem jsou obe velmi hezke, coz mezi nami muzi je zaruka poslusnosti a obdivu.

Myslim si, ze pani Bobosikova by se hodila spise poslat do Washingtonu DC, aby postavila do pozoru nektere nase polodivoke statniky, zatim co pani Vasariova by se hodila znovu pro misie v Evrope. Jen aby ted neudelala chybu a dobre odhadla zajem Slovenska.
To mi rika psychologicky cit.

Je velka skoda, ze se pani Bobosikova kamaradila s Komousi. Tato strategie asi ublizila jeji budoucnosti. Politickou minulost pani Vasariove neznam, nevim o ni nic. Schopnosti obou dvou by se vsak melo vyuzit.

POZOR tam, vy vsichni zbloudili politicti fanatici spavajici s knihami veprovych ideologii pod hlavou. Zde je informace.

Pani Sylvie je VELMI NADANA na politickou praci vysoke urovne.
Ma prirozenou inteligenci, postreh, analyticke schopnosti, logiku a umi se dobre vyjadrovat v prispevcich. Neni naivni a ma zivotni exprimenci v jine zemi a samozrejme dalsi jazyk.

Zatim co vy umite akorat dobre googlovat a vydavat nalezenou propagandu za svoje moudra. Jedete na dovolenou do Turecka, sezerete tam baklavu a vratite se jako experti na Ameriku, Afriku, Asii a zacnete vyjadrovat takove veci, ze jste konkurenci Vlastovi Burianovi.
Viditelne nedostatky zakryvate osobnimi utoky a topenim se v detailech. Take mate popletenou prioritu.

Proto nikam nepojedete na zadnou misii. Udelali by jste vsude po svete velkou ostudu. Pani Vasariova, nedovolte nikomu z nich, aby Vam ani kufr odnesl na nadrazi, az pojede do Bruselu rici NEEEEE ! Zadne placeni nebude ! Jeste by se Vam neco ztratilo....U tech neo-marxistu clovek nidy nevi.
17. 10. 2011 | 05:01

Zbyněk Matyáš napsal(a):

honolulu,
jste nejen ukecaný, ale lhář. Oblbovat můžete snad mnohé neinformované Američany, ne však československé pamětníky. Můžete se tady zeptat např. osvědčeného brněnského antikomunisty Ivana Hochmanna. Taky už byl na cestě, žena jej přemluvila k návratu.
Ivane, promiň, že jsem použil Tvou zkušenost proti blábolům nafoukaného žvanila.
17. 10. 2011 | 06:03

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Alex:
Mýlíte se i s nějakými žilkami, ale to není můj problém. ☺
Mějte se, jak chcete, s přitakávači je jistě život pohodlnější. ☺☺☺
17. 10. 2011 | 06:09

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Silvie:
"Pani Sylvie,
Matyas tvrdi, ze komousi davali cestovni pasy vsem v urcitou dobu a uvadi jako dukaz to, ze uz za Novotneho byl v Italii" napsal Vám virtuální přítel ´honolulu´. Světoběžník zase jako obvykle lže. Psal jsem o své dovolené v Itálii v 1969, což lze snadno dohledat. Zrovna tak jsem psal o otevřených hranicích po srpnu 1968. Ten člověk to zřejmě nemá v hlavě zcela v pořádku.
17. 10. 2011 | 06:18

vasja napsal(a):

Pane Honolulu.
S tim cestovánim to bylo jak a kde. Já měl v emigraci 2 sourozence a rodiče - penzisti tam jezdili každej rok na celou zimu. Tam byla pro komouše výhoda, že cestovatel nenárokoval Marky a Dolary, taky nebyli komouši a tak je nikdo nemoh po 68 vyhodit a že byli buržousti, tak na to si už nikdo nepamatoval.. Třebas na škole kde sem byl, byl její souhlas s vycestováním podmíněnej průměrem známek, kerej musel bejt lepší než 2.
V jinym městě, podnicích a školách to třebas bylo složitější, páč tam rozhodovaly větší mrchy.
17. 10. 2011 | 06:46

honolulu napsal(a):

Matyasi,
Ty napenena bublino ! Toto je dobry napad. Vazim si nazoru Ivana Hochmanna, protoze nema rad komouse.
Zduraznuji vsak jeste jednou. NIKDY JSEM nevlastnil pas a nikdy o nej ani nezadal. Vsechno bylo zbytecne. Do Rakouska jsem se dostal pres draty a byl odvezen do vezeni. Rozdeleni komousu na politicke frakce mezi lednem a srpnem 1968 mi bylo lhostejne a nesledoval jsem je. Vnitrni informace, ze by nekde byl volny pruchod jsem nikdy NEMEL a nikdy o nich NESLYSEL ani pozdeji mezi emigranty v JHB.. Do JAR pres NSR (Frankfurt) jsem cestoval na papiry vydane ambasadou ve Vidni, ktere jsem odevzdal ve stejny den po priletu do JAR. (Zadny pas). Prvni oficialni osobni papiry (jeste je vlastnim) jsem dostal z Pretorie pozdeji.
Muj prvni pas, ktery jsem obrzel, mi dala JAR. Take Ti chci zduraznit, ze jsem nezil v Brne, ale byl jsem tam pred utekem. A jak to tam chodilo politicky, nevim.

Ze mne nejde udelat jednoho z Vas, Ty uvedomnely cerveny KOLABORUJICI poseroutko. Ja mam cisty stit.
K duvodum meho "ZVANENI" na Aktualne CZ bylo zniceni Johannesburgu. Aby ta primitivni propaganda kterou hlasaji levicaci byla ujasnena a ukazana v pravem svetle, jak to opravdu bylo.
Priprav se mentalne na to, ze to bude jeste horsi a neprijemne pro vase "pravdy".
Od zacatku jsem byl prekvapen histerickou reakci na kazde moje slovu. Budes jich proto cist jeste tisic. Kolik je ti vubec roku, ze jsi byl v Italii v 1966 ?
Novotny byl fanaticky Stalinista, jak to, ze Te pustil ? Jak to, ze to mel general Sejna slozite a tezke utect v unoru 1968, za Dubceka, kdyz mohl cestovat "kazdy". Pametniku, nic si nepamatujes. Zvanis nesmysly, duvodem je asi novy manazer v makuvce, soudruh Alzaimer.
Jdu spat, neprskej nahlas. Prskani uvedomelych je slyset i za velkou vodu.
17. 10. 2011 | 07:13

honolulu napsal(a):

Pane Vasja,
pro me to nebylo mozne. Kdyby to bylo tak jednoduche, jako pise Matyas, tak by lide neumirali na dratech. Nejen v CSSR, ale prakticky vsude. To je zlidstovani kruteho systemu, ktery zde hlasa Matyas. Za nejakou dobu nekdo popre i koncentraky.
Musim jit spat, dobrou noc, u nas je 1:20 am
17. 10. 2011 | 07:21

Hulu napsal(a):

Při vší úctě, Vaše názory odpovídají tomu, že jste členkou establishmentu. Reakce na hlasování strany SAS je velmi razantní až hysterická - zastrašování, zesměšňování a zavání novou totalitou. Nejste schopni vzít jejich hlasování na vědomí jako vlastní názor projevený v suverénním parlamentě? Kde je respekt k samotné podstatě demokracie? On i ten Váš (a nejen Váš) slovník je poněkud totalitní - někdo nám "rozvrací naše budovatelské dílo" - kde já to už jenom slyšel ... Přitom jde především o to, aby jednotlivci i státy nesly zodpovědnost za své chování a aby se při hře (jakékoliv) respektovala předem dohodnutá pravidla. Bez toho je (nejen) EU bez budoucnosti. Já to vidím tak, že katastrofálně hospodařící státy Eurozóny řekly ústy svého nekompetentního vedení Slovensku - "Navalte prachy, potřebujeme je" a pan Sulík si dovolil říci "Necháme si je - i my je potřebujeme" - jaký zločin!
17. 10. 2011 | 07:27

vasja napsal(a):

Honolulu.
Tak já mluvil o době po 1975.
Doubrou.
17. 10. 2011 | 07:49

Silvie napsal(a):

Pánové - Matyáš a Honolulu,

tentokrát z té vaší slovní přestřelky zbaběle vykličkuju, protože bych nerada sekla vedle (jako s tím Novotným). Šedesátá léta pamatuju jen velmi matně - krom všudypřítomných ruských uniforem skoro nic.
Ale v 69.roce asi bylo možné vycestovat, mám dojem, že vyšly i nějaké libri prohibiti. Měli jsme v knihovně třeba Jeden den Ivana Děnisoviče (Solženicyn) a ten, jak jsem zjišťovala, vyšel dokonce roku 1962. Takže možné bylo leccos.
Otcův kamarád trénoval v ČSTV lyžařky (dokonce Zelníčkovou-Trumpovou) ,po celou dobu za totáče cestoval po světě, aniž byl v KSČ. Ale měli za prdelí vždycky nějakého bonzáka z vnitra.
Známí lékaři, kteří byli opravdu kapacity v oboru, se taky dostali čas od času ven - ale šlo spíš o výjimky a nevím, co za to od nich chtěli. Většinou se výměnou za výjezd něco požadovalo - reference o tom, s kým se stýkali venku atd. Od Nohavici zase chtěli, aby podepsal spolupráci.
Jenže 69.rok byl výjimkou, kdy se tady atmosféra na krátkou dobu uvolnila, což znám jen z vyprávění.

Každý v tom lavíroval, jak uměl.
Naše rodina vyjela maximálně do Maďarska a Bulharska, takže nemůžu sloužit.
17. 10. 2011 | 08:17

Zbyněk Matyáš napsal(a):

honolulu,
pokud nejste v péči psychiatrů, určitě nějakého navštivte, ostatně u vás tam over the ocean je to běžné. Asi to nikdy nepochopíte, přesto zopakuji: Antonín Novotný abdikoval 28.3.1968, já jsem navštívil Itálii v září 1969, tedy NE ZA NOVOTNÉHO! Tehdy to opravdu nešlo. Jenom celková degenerace mozku může zabránit akceptovat fakt, že po srpnu 1968 byly u nás úplně otevřené hranice. Prostě máte vážné zdravotní problémy, přeji Vám uzdravení anebo aspoň jakžtakž úspěšnou léčbu.

P.S.: Pod Alvarovou Vás čeká otázka:
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/alexandra-alvarova.php?itemid=14506
☺☺☺
17. 10. 2011 | 08:22

Zbyněk Matyáš napsal(a):

honolulu,
jak tak teď koukám, kde jste sebral tu pitomost o mé návštěvě Itálie v 1966? Byl jste sjetý anebo jenom máte nekvalitní monitor, světlonoši? ☺
17. 10. 2011 | 08:29

zdeněk napsal(a):

Má pravdu předsedo,falešné proroky poznáte opravdu po ovoci.Jen si kladu otázku kdo kde vidí nějaké ovoce, já tedy zatím vidím všude jenom dluhy dluhy a zase dluhy
17. 10. 2011 | 08:33

Silvie napsal(a):

Co na tohle říká paní Vášáryová?

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Za euroval zaplatí Slováci miliardy, reformy se odloží
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tomáš Fránek

Bratislava - Politické tahanice kolem eurovalu a samotný pád vlády připraví Slovensko o miliardy eur, které země potřebuje k reformám.

A v nejhorším případě, tedy že bude muset Slovensko vyplatit peníze, které si půjčí zadlužené země eurozóny a nedokážou je vrátit, jde až o 7,7 miliardy eur. To je výše záruky, kterou Slovensko musí v rámci systému záchrany zadlužených zemí vystavit.

Pro porovnání - jde o sumu, která by tři a půl roku stačila na financování stavby dálnic, silnic a železnic nebo čtyři roční rozpočty ministerstva zdravotnictví.

Je ale pravděpodobné, že by Slovensko neztratilo celých sedm miliard eur. Irsko a Portugalsko, které už pomoc z eurovalu čerpaly, totiž svoje závazky zatím vzorně a bez problémů plní.

A situace se velmi rychle vyvíjí i u Řecka, kterému Slovensko pomoc už jednou odmítlo. Předseda vlády Georgios Papandreu totiž přiznal, že země jedná o odpuštění části dluhu. Dluh má být snížen v rozpětí 30 až 50 procent.

Členské země eurozóny mají také vyzvat banky, aby přijaly ztráty do výšky padesáti procent hodnoty řeckého dluhu.


Podle Richarda Sulíka, jehož strana Svoboda a solidarita se postarala o neschválení prvního pokusu připojení Slovenska k eurovalu a shodila tak vládu Ivety Radičové, by nepřipojení k eurovalu Slovákům ušetřilo dvě miliardy eur.

To, že záruky pro navýšení eurovalu, budou mít negativní dopady na rozpočet země připouští i slovenská vláda a ministr financí Ivan Mikloš, o žádné konkrétní sumě se ale nemluví.

V návrhu na schválení navýšení fondu na záchranu zadlužených zemí, který dostala a schválila vláda, je pouze napsáno, že návrh má negativní dopad na veřejné rozpočty a žádný na nezaměstnanost a hospodářský rozvoj
17. 10. 2011 | 08:34

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Silvie:
Jeden den Ivana Děnisoviče vyšel v edici Máj, mám ho také. Kulturní uvolňování nastalo koncem 60. let už před Pražským Jarem, sjezd Svazu československých spisovatelů, na kterém zazněl požadavek za svobodu, proběhl na podzim 1967. Pro jednoduché rádobymyslitele těžko pochopitelné.
17. 10. 2011 | 09:13

Ahoj napsal(a):

přeberte si, prosím
http://finweb.hnonline.sk/c3-53234020-kP0000_d-odkaz-sveta-eurozone-musite-zaplatit-viac

Odkaz eurozóne: musíte zaplatiť viac
Najväčšie ekonomiky z G20 chcú od Bruselu razantný plán.
Európska centrálna banka je na konci možností.
Slovensko zrejme bude musieť prispieť na záchranu eurozóny ešte viac, ako sa čakalo..

Trichet.
„Už sme vyčerpali všetky možnosti v rámci našej zodpovednosti vo výnimočných prípadoch,“ vyhlásil k postaveniu banky.
Riešenia majú teraz prinášať vlády eurozóny.
Banka chce preniesť zodpovednosť za nákup dlhopisov rizikových krajín ako Taliansko či Španielsko na plecia eurovalu.
Počká však, kým sa trhy upokoja.

Euroval nestačí
Čoraz viac sa ozývajú hlasy, že euroval v konečnom dôsledku bude potrebovať až dva bilióny eur. Je to päťnásobok jeho terajšej reálnej kapacity. Minulotýždňové posilnenie eurovalu podľa Kamila Borosa z X-Trade Brokers stačiť rozhodne nebude: „Je veľmi pravdepodobné, že aj Slovensko bude musieť nakoniec opäť navýšiť svoje záruky.“ Podľa neho sa bude euroval posilňovať aj cez pôžičky z ECB, no záruky štátov ostanú nevyhnutné.
„Uvidíme, ako sa vyvinie situácia. Ja v súčasnej situácii nevylučujem nič,“
tož taká je realita, soudruzi, a včil mudrujte
17. 10. 2011 | 10:35

český maloměšťák napsal(a):

V roce 1968 /nebo 69 - teď nevím/ mohl vycestovat ven/Rakousko/ můj příbuzný - bývalý "kapitalistický element. nepřítel dělnické třídy". Řada dalších bývalých odpůrců režimu. /Vše z první ruky./
Myslím si, že pokud někdo v TÉ době utíkal přes hranice "přes dráty" - tak zřejmě spáchal nějaký kriminální /nepolitický/ čin. (omlouvám se všem těm, kteří i v té době vycestovat nemohli - jistě tací byli - dokonce i ve vězeních byli stále političtí vězni...)

Co se týče vydávání literatury.
V roce 1982 !! například vyšel Kafkův Zámek. /pro lidi s IQ nad 75 daleko větší impuls než Jeden den ID - neb Gulag jaksi v Praze neleží, že /

Ale pravda je taková, že velká většina literatury vyjít nemohla. Jen za to by se měli odpovědní smažit v pekle...krát tři...jedna dále....plus sto...takových 1526 /zdravím pana Matyáše/ let...

Disclosure : V opravdové buschi jsem nikdy nebyl, hovno mi na hlavu taky nikdy nespadlo /jen virtuálně - zde - z honolulu například.../
17. 10. 2011 | 11:22

Silvie napsal(a):

Šlapko,

vy abyste hned nepředvedl ,jaký jste "intelektuál".
Kafku čtou jenom fajnšmekři a snobi, co přestírají, jaké je to úžasné počtení. Je to nuda k ukousání a znám desítky mnohem lepších autorů (třeba nedoceněného L.Fukse), dovoluju si to tvrdit, protože jsem literárně poměrně vzdělaná.
Solženicyn se bolševikům do krámu nikdy nehodil, takže chápu.
17. 10. 2011 | 14:09

honolulu napsal(a):

No tak vydite prave jste presvedcili mladou generaci, ze za tech dob socialismu, to bylo velmi jednoduche se dostat pryc. Kdo chtel tak "mohl". A kdo nemohl tak byl "kriminalnik".
A pas samozrejme "dostal" kazdy. (A kazdy mohl studovat, samozrejme.)
Proto ja zde provolavam verejne, bezte do "vyfuku" s vasim odpornym uzvanenym lhanim.

A tak vy lzete o celych dejinach vaseho nesmyslneho socialniho experimentu - socialismu. A kdo vam oponuje tak sup s nim do blazince jako za Chrusteva.
Ty draty tam na hranici byly pouze pro zvelebeni krajiny a komunisticka vlada tam vydrzovala armadu zelenych cepic pro operetni romanticke ucely. Ze ano ?

Patronizovani, dominovani, soustavne lhani, psani posudku, rozhodovani o zivote druhych to vam zustalo v krvi vy neandrtalci. Pardon kadrovaci.
A ja zde budu stale tvrdit, ze pro lidi zvane "reakcionari", s nalepkou "nepritel" socialismu zadne pasy neexistovaly. Z zadat o nej bylo uplne zbytecne ponizovani.

Matyasi, jste lhar a urcite kolaborant, kdyz privilegii vlastnit pas generalizujete na vsechny lidi. Jste demagog, ktery omlouva komunisticke zvrhlosti. (A co ty lidi, kteri byli v kriminale za pokus o prechod, podle paragrafu 105 ty take patri do blazince protoze si NEzazadali o pas ?)

Stratili jste koryta nemuzete se s tim smirit tak idealizujete dobu temna a ostnatych dratu v republice.
Jste v popelnici dejin, odkopnuti i od tech kterym jste pleskali.
66 rok ? Vy jste se o tom nekde zminil hledat to nebudu. Byl jsem tak mlady, ze mi to nestoji zato tu dobu analyzovat.

Ale budu vam nadavat dal a odkryvat vase levicove lzi. Dela mi to dobre. Take napisi, jak to bylo s tou "SOCIALNI NEJISTOTOU" po emigraci vy ulhani geoblesovci. Zborim dalsi vase oblibene kecani o "nejistote". A nezapomente slusne pozdravit vase kamarady Bilaka, Koldera atd.
17. 10. 2011 | 14:36

Silvie napsal(a):

Honolulu,

a řekl byste, že v 50.letech (tuším, že v 53.roce!!) začal studovat na techice Havel? Jelikož na ni neměl, tak vypadnul někdy v druhém ročníku, jeho bratr vystudoval ČVUT bez potíží.
Havel uvádí ve svém životopise coby "újmu" od bošlevického režimu, že nemohl studovat humanitní vědy.
Synci z vysoké buržoazie vystudovali v 50.let vysokou - není vám to podezřelé? To přece muselo být za nějakou protislužbu ?! Vždyť se v té době děti obyčejných "kulaků" nedostaly ani na střední školy.
Tohle je pro mne záhada. Přečtěte si na wiki životopis Havla.
17. 10. 2011 | 14:53

Zbyněk Matyáš napsal(a):

honolulu,
opakuji: dejte se vyšetřit psychiatrem a neotravujte normální lidi. Nepsal jsem o celé době socializmu, ale o létech 1968 a 1969, tupoune! To byly vyjímečné okolnosti, zvláště po srpnové sovětské agresi. Fakt je, že jsem ani nepomyslel na to, že byste mohl tady být stíhán za kriminální čin, to byste opravdu mohl mít potíže s pasem a Vaše obavy by byly pochopitelné. Jenomže i tak vzápětí po 21.8.1968 byste prošel bez dokladů. Kdoví, proč Vás Rakušané zavřeli do kriminálu a neumístili do Traiskirchen, to je opravdu podezřelé.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Uprchlick%C3%BD_t%C3%A1bor_Traiskirchen
Kdybyste náhodou zůstal tady a dotíral stejně vytrvale a blbě, jako dnes, asi by do toho kriminálu zavřeli mne.
Jste ze z toho samého ukecaného těsta jako Tencokida a ještě si ho dovolujete kritizovat!
17. 10. 2011 | 15:14

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Silvie:
F. Kafka mi nepřipadal ve všem nudný, povídku o proměně mladého muže ve hmyz mám v hlavě dodnes.
17. 10. 2011 | 15:16

honolulu napsal(a):

Lide se bali socialni nejistoty pod vlivem propagandy komousu a to hlavne ti, kteri meli male deti. I kdyby patrili do skupiny privilegovanych a dostali pas, tak nemeli tuseni, co se s nimi bude dit po prijezdu do Vidne.

Panove, nic drastickeho se nedelo. Po zazadani o azyl v policejni stanici cesti emigranti byli rozdeleni do 3 skupin. Bezdetni, at uz svobodni, ci zenati, byli odvezeni do Triskirchenu do karanteny, ktera trvala 2, ale enekdy i 5 tydnu.

Ti, kteri byli s malymi detmi, byli odvezeni do Bad Kroiznu (Asi spatne slabikovano), lazenske ospale mestecko v hezke krajine kousek od Linze na severo-vychode od mesta.

Ti, kteri vlezli do Rakouska bez pasu, illegalne pres hranice, tak jako ja, byli odvezeni do prijemneho vezeni na celu s 10 vezni.
Byli tam zavreni paseraci z Jugoslavie. Zhrzeni milenci, kteri namlatili sexualni konkurenci za svedeni sve manzelky. Byli tam Nemci deserteri z armady cekajici na deportaci do NSR, podvodnici z vysoke spolecenske tridy a umelci, kteri duplikovali obrazy.
Byla tam obrovska sranda a byli jsme dobre ziveni. Denne nas vsak odvadeli na pohovor k vysetrovateli.

Muj vysetrovatel byl nobl sympaticky sudetak, ktery umel dobre cesky, mel vsak aksent. K memu velkemu prekvapeni mi dal 50 Shilliku. To byl vsak teprve zacatek. Prisli Americani s velmi uvolnenym chovanim a chteli me do armady. Prisli Nemci s nabidkou emigrovat k nim a prisli i Jihoafricane s nabidkou pracovat pro ne v bushi. Byli tam take na naboru Kanadane a velmi krasna pani z Australie. Odmena JAR byla takova, ze jsem ji nemohl odmitnout. Po podepsani smlouvy jsem byl propusten, ubytovan v lacinem hotelu, ktery jsem neplatil a oblecen, vse zdarma. Musel jsem cekat na transport do JAR a hlasit se obden na JAR ambasade.
Ten stejny nabor, co jsem prozil ja, tak prozivali cesti emigranti s detmi v Bad Kroicen a v Traiskirchenu.
Tak, ze zadne NEJISTOTA NEBYLA a rozhodne nebyl zadny hlad. Komousi proste vzdy lhali, LHALI a lzou do dnes, ale cim dale tim hloupej. Zacatek v JAR za hodinu...
17. 10. 2011 | 15:45

Zbyněk Matyáš napsal(a):

honolulu,
Tak Rakušané by Vás odvezli do Znojma? ☺☺☺
Vaše kecání už není ani zábavné a docela nudí. Prozradíte nám rok, ve kterém jste ty dráty na hranici přelézal? Nejsem sám, koho to zajímá:
"modrý edvard napsal(a):
honolulu, sleduji Vaši diskusi se ZM, a mám dotaz: kdy jste utekl? (rok)
15. 10. 2011 | 09:09 "
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/alexandra-alvarova.php?itemid=14506
17. 10. 2011 | 16:15

Silvie napsal(a):

Z.Matyáš,

tuším, že Honolulu psal ,že utekl jako mladíček v 68.roce -pokud se nemýlím.

Měli byste se ,pánové, chovat jako správní gentlemani a ne si tady sprostě nadávat.
Řekněme, že Z.M. nebyl bolševik a Honolulu nebyl kriminálník.
Pro začátek by to byl krok správným směrem.

Nešlo by tu debatu vésti méně agresivně?
17. 10. 2011 | 16:23

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva hrubě urážlivé a nadávky obsahující texty, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
17. 10. 2011 | 16:32

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Silvie:
Prý po příchodů Rusů. A já tvrdím, že po příchodu Sovětů v 1968 až do konce 1969 měl každý možnost emigrovat přes hraniční přechody. Znám dost lidí, kteří tuto možnost využili a nebalamutili nikoho o přelézání drátů.
Nenapsal jsem, že ´honolulu´ je kriminálník a důraz v diskuzi jsem vystupňoval až po spršce jeho nadávek, z nichž některé pan Stejskal smazal. Vždy je dobré zachovat si smysl pro proporce a spravedlnost.
17. 10. 2011 | 16:48

honolulu napsal(a):

Lide v Cesku, neverte kolaborantum a byvalym kadrovakum verte me.

Transport z Evropy zacinal na letisti ve Frankfurtu, ale nektere rodiny se do JAR dostali take lodi z Anglie - Unien Castle, Pretoria Castle, Transvaal Castle atd. (Nevim kolik tech lodi bylo)

Po priletu do JAR se mi zatocila hlava z vuni a barev. Vsude byla cervena zeme. Na letisti nas cekali urednici imigracniho departmentu vlady a rozbrali si nas. Byl jsem nalozen do vanu a odvezen do Pretorie (Church Str.) do pekneho anglickeho hotelu, dnes uz zniceneho "soudruhy" z ANC.

Byl jsem pozadan, abych hodne pil proti dehydraci a aklimatizoval se. Musel jsem odpocivat 2 dny. Samozrejme jsem to nevydrzel a sel do ulic tohoto mesta utopeneho v kvetech vsech barev. Bylo to krasne mesto s tezkymi vunemi.

O dva dny pozdej jsem byl i s druhymi immigranty odvezen do vladni budovy na officiani registraci a privitani vysokym urednikem.
Dostal jsem kapesne 2 Randy a zpet v hotelu nas cekala mala hostina, kde jsem poprve ochutnal vino z Kapske provincie.
Druhy den si pro me prijeli zastupci firmy u ktere jsem mel nastoupit a odvezli me do Johannesburgu.

To mesto bylo absolutne fantasticke a bylo moji laskou na prvni pohled...
Byt jsem dostal za 1/2 hod. na Marshal Str. v blizko centra JHB na down townu. Zakladni nabytek a zakladni nadoby koupila firma u ktere jsem mel nastoupit a rekla mi: "Dluzis nam 60 Randu" !

Tech 60 randu si firma ode me odmitla vzit po prvnim pracovnim nasazeni v bushi a zvedla mi plat.

Tak me vytal kapitalisticky svet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

O pozdejsi emigraci do USA vam napisi pouze budete-li chtit, ale nedrive se vydovadim nadavanim tomu, kteri me obvinil lzive z toho, ze jsem mel moznost pozadat o komoussky pas.
Kulove h.vno Matyasi ! Byl jsem ze spatne rodiny. Ale nevim cim byla neprijatelna. Asi politickou lhostejnosti.
(A ted musim z domu. Na jekot nemohu odpovedet).
17. 10. 2011 | 17:02

Zbyněk Matyáš napsal(a):

honolulu,
stačí, když odpovíte, ve kterém roce jste ty dráty přelézal. Bojíte se?
17. 10. 2011 | 17:05

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Silvie, nezkusíte svého kamaráda přemluvit k odpovědi? honolulu na Vás hodně dá. ☺
17. 10. 2011 | 17:07

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Jinak, Silvie, pro upřesnění: nebyl smazán ani jeden můj příspěvek.
17. 10. 2011 | 17:11

honolulu napsal(a):

Nemohu se branit z hnusneho narceni z kriminality. Pan Stejskal me maze. Karel Kubert mel asi pravdu.
T.j. stejne jako kdyz prohlasim, Matyas je kriminalnik, ktery znasilnuje v Luzankach v Brne male chlapecky.
"Soudruhu" Matyasi obhajil, jste cestne, ale lzive hnusny rezim.
Jelikoz je mi z vas na zvraceni musim se odmlcet, ale az se vratim budu 100x horsi.
17. 10. 2011 | 17:14

Silvie napsal(a):

Honolulu je neřízená střela a vy zas rád sprdáváte ostatní.
Chcete oba opravdu zešlapkovatět?
Když už se nemusíte, tak se ignorujte a bude klid.
17. 10. 2011 | 17:20

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Silvie:
honolulu tvrdí, že jsem ho nařkl z kriminality, což opět není pravda. Napsal jsem pouze, že je podezřelé, když ho Rakušané umístili v kriminále a ne v utečeneckém táboře. Zrovna tak je podezřelé, že tak úporně se brání prozradit, ve kterém roce údajně přelezl ty dráty na hranici. Takže nikoliv neřízená střela, nýbrž nedůvěryhodný diskutér.
17. 10. 2011 | 17:28

honolulu napsal(a):

Pani Sylvie,
podle toho se pozna komous, SPRDAVANI druhych. Pruhledny jak akvarium. Ted po me bude chtit datum kdy jsem presel, hodinu a prostor. Nejhloupejsi politruk tech nejhloupejsich policajtu v CSSR.

Pan Stejskal me smazal, asi pravem, protoze jsem prirovnal Matyase k praseti. Ale ja to napravim a verejne se omluvim :

"Volam k pozornosti vsechna prasata na uzemi Ceska zijici ve chlevech JZD a v pokore prosim o odpusteni, provinil jsem se politickou nekorektnosti. Prirovnal jsem Matyase k vam drazi cunici. Vim, ze tato beztaktnost byla zavina emoci ze vzteku z krivdy. Vynasnazim se, aby se to uz nestalo".

Pane Stejskal, zde jasne videt, ze jsem v jadru gentleman a ze na me mate silny civilizacni vliv, i kdyz me nekdy SER.TE K NEPRICETNOSTI, svym dvojitym meritkem na sprostarny.

A utekl jsem vam Matyasi ty zelena pohranicni cepico hec, hec,.. O otroka mene pro vas a jeste k tomu, ktery se umel uplatnit daleko lepe nez vy..
Ti psi na hranicich meli definitivne vetsi I.Q. nez vy.
Vidis ty ruda troubo, ted jsi v penzi a nemuzes jet ani Orlanda pohladit Snehurku po prcince.

Vazeny pane ministre Kalousku, je treba prestat ignorovat skryte reservy na vyrovnani statniho rozpoctu. Odstaveni politruci maji velke penze, je treba je vyzdimat. Pozvu Vas v Praze na frtana za dobre vykonanou praci.

Pani Sylvie, citim k vam atrakci pro vasi inteligenci. Pujdeme spolu jednou take na frtana.
Pas jsem v Cesku opravdu nemel. To, ze to bylo tak jednoduche ho vlastnit neverim. Snad pro nekoho ano, ne vsak pro nikoho jako jsem byl ja a cele moje okoli. Take Vas ubezpecuji, ze jsem nikdy v zivote nemel zadny kriminalni delikt.
To se povedlo Tencokydovi, ten cert se muze uchechtat smichem...
17. 10. 2011 | 18:59

Zbyněk Matyáš napsal(a):

"Ted po me bude chtit datum kdy jsem presel, hodinu a prostor"
Ne, honolulu, jenom rok. A nejsem sám. Možná se stane zázrak a Vy pochopíte, že několik týdnů po 21.8.1968 mohl z Československa vycestovat kdokoliv bez jakýchkoliv dokladů. Pokud přesto nevěříte, zeptejte se Ivana Hochmanna. Véce pro Vás již nemohu udělat, snad kromě opakování rady, abyste navštívil psychiatra.
Btw. odkud víte, jak jsem se v životě uplatnil?
Kristepane, to je keců!
17. 10. 2011 | 19:15

Silvie napsal(a):

Že vy jste to, pánové ,dnes přehnali s ohnivou vodou?

Honolulu, Honolulu, vy jeden imperialistický provokatére a štváči, kdybyste tenkrát nezdrhnul, tak by vás komouši určitě brzy zabásli.
Můj tatík taky skoro skončil v báni, páč posilněn, profackoval esenbáka,
17. 10. 2011 | 19:17

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Silvie,
prosím Vás jenom o jedno - buďte spravedlivá. Ten větroplach není schopen faktické diskuze a jenom mi neustále nadává. Vím, že každý se neumí ovládat a chovat se jakžtakž slušně, nevím, proč to mám odnášet. A tak mě s tím nevychovancem, prosím, nespojujte. Děkuji.
17. 10. 2011 | 20:29

honolulu napsal(a):

Pani Silvie,
Vy jste ze spravne aristokraticke rodiny. Ja Vas mam rad ! Vyridte tatikovi, ze na lidech jako je on, stoji zaklady civilizace.
Sel jsem opravdu pres draty, nejake informace o otevrenych hranicich jsem nikdy nemel. Jak to mohl nekdo vedet ? Kdyby to bylo v radiu, tak jim utece pul Prahy.
Uz me presel vztek. Jdu na jiny blog.

Pane Stejskal,
uz se na me nezlobte ja, se polepsim hned v pristim vlivu jine konstelace. (3250 A.D.)
Jsem trochu pomalesi v mem rustu a nesnasim nespravedlnost.

Pani Sylvie, jdeme na jiny blog. Nafackujeme certa Tencokydu.
Ten je podelany smichem, protoze mi pohl zluci a zmanipuloval i natvrdleho kolaboranta.

Ty nevyzvidej nic Korvine Matyasi, nereknu ti ani to co plave na Radlasu v Ponavce. Akorat Te nemine klavesnicova nakladacka od honolulu Podebratskeho vzdy, kdyz budes v dohledu. Jak dlouho jsi pracoval v Brne na Leninove vedle Stadionu ? Kolik hvezdicek jsi nosil na zhrbenych ramenach ? Hmmm ? Mas hnedy nos poslusneho vojaka strany (KSC) ?

Pani Vasariova,
omlouvam se Vam za prestrelku na Vasem blogu. Oni tu dva zivocichve o me lhali pred ocima krasne zeny.
Tesim se na dalsi Vas blog. Nikomu nic neplatte.
Ted uz zde bude klid, stehuji muj intelekt na jiny blog.
17. 10. 2011 | 22:36

nodis napsal(a):

Magdo, zrazu ste sa premenila na čarodejnicu, slúžaciu novému svetovému poriadku. Prebudte sa!
18. 10. 2011 | 08:57

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pánové Matyáši a honolulu,

ještě jedna hrubá nadávky typu "blbec", jimiž se zde navzájem opakovaně častujete, a budu mazat VŠE, co sem napíšete. Nenechám Vás ani nikoho jiného, jemuž hypertrofované ego a absence slušné výchovy neumožňuje vést normální dialog, zničit toto diskusní prostředí.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal
18. 10. 2011 | 10:22

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Pane Stejskale,
po čase jsem se dostal k tomuto blogu a jak vidím, nic nového. Jako obvykle znovu Vaše licoměrné házení do jednoho pytle nadávajícího hulváta s korektním diskutérem. Není pravdou, že se častujeme nadávkami, je pravdou, že nadává jenom ´honolulu´, nejsilnější výraz ode mne byl ´větroplach´.
Antipatie lze, pane Stejskale, projevovat korektně a nikoliv nepravdivým osočováním. A jedno hypertrofované ego můžete spatřit v zrcadle.
06. 11. 2011 | 22:06

calcarea napsal(a):

Je mi líto, ale Vaše "ovoce" už ukazujete 22 let, vypadá stejně jako císařovy nové šaty. Nemyslím, že pro Čechy (kromě pár filmových rolí a několika jedinců) něco znamenáte, a to je dobře, díky Bohu.Nedávno proběhl rozhovor v české TV s Vaší dcerou - personalistkou, opravdu otřesné. Také nevěřím, že jste tak dobrácky naivní, myslím, že jste velikášská, a že milujete blahobyt. Neudělalo se mi z Vás dobře. Ale mohu se mýlit a v tom případě se předem omlouvám...
17. 12. 2011 | 01:26

Alex napsal(a):

Táto bývalá herečka/neherečka (vyštudovala údajne filozofiu či sociológiu - marxistickú) sa štalizuje do role političky/nepolitičky.
Jej pravdoláskarská ideológia teraz pôsobí analogicky ako Biľakova ideológia v polovici 80tych rokov. Je to v podstate apologétom ideológie bankstrov. Ale už aj tí prešli na flexibilnejšie formy brainwashingu. Preto všetky vystúpenia prakticky celá verejnosť i spolupartajníci Vásáryovej-Lasicovej vnímajú ako čosi veľmi trápne. Asi tak ako perly strelenej Horvátovej-Jakubiskovej.
Asi aj preto vystúpila zo svojej poslednej partaje.
Je mi vás pani ozaj ľúto, kam ste sa to dopracovala.
07. 01. 2014 | 11:57

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy