Takt a vkus sa nedajú naučiť

09. 07. 2008 | 12:51
Přečteno 13850 krát
Priam s pohnutím som prijala ponuku, aby som pozdravila českých čitateľov Aktuálne. Hneď som si spomenula na tých 49 krátkych úvah o etikete, ktoré som uverejňovala na stránkach MF Dnes v polovici deväťdesiatych rokov minulého storočia. Och, ako nostalgicky to znie. Sladkobôľne a zároveň aj ako prísľub. Môj prísľub, že sa vás pokúsim zabaviť a dodať občas aj niečo na premýšľanie.

Už majú čisté nezapraté košele so zapnutým vrchným gombíkom, správne uviazané hodvábne kravaty, talianske obleky a topánky majú vyleštené. Môžu si dovoliť zaplatiť za najlepšie kurzy správania sa v Paríži. A predsa im zo všetkých gombíkových dierok vylieza slama. Prečo?

Majú síce milióny v bankách, vily s bazénmi, modelky za manželky, ale jazyk ich vždy prezradí. Forma a kultúra ich vyjadrovania sa v krízových situáciách, keď reagujú inštinktívne, je jedným z najbezpečnejších spôsobov ako odhaliť primitívneho a nevychovaného človeka navlečeného do obleku od Armaniho.

Najčerstvejší príklad. Jeden z najdôležitejších ministrov našej vlády Ján Počiatek odpovedá na otázky novinárov: „boli tam baby ..., baby som si nevšímal..., bol som za babami..., baby...“ Za stretnutie s J&T na jachte v Monaku by mal Počiatek v USA na krku vyšetrovací výbor a v západnej Európe by do dvoch hodín odstúpil.

Ale odstúpiť by mal už nielen pre to, že ako ženatý muž s deckom sa zabával s ,,babami“, ale v modernom svete rovnoprávnych občanov najmä pre to, že ženy počastoval slovom baby. Reagoval ako štamgast štvrtej cenovej skupiny v najväčšom zapadákove.

Jazyk prezrádza spôsob myslenia a vo vypätých situáciách sa každý z nás prejaví výberom slov, ktoré nestihne cenzurovať. Ak sa dobré správanie dá naučiť z kníh, tak takt a vkus, teda to, čo bolo zásadným spôsobom v tomto prípade porušené, sa nedajú naučiť.

Takt a vkus totiž vychádzajú z dobroty srdca, z dobrej výchovy v rodine a z kultúry. Tak to je. Ak niekto vyrástol „na slame“ a nič s tým za celý svoj dospelý živote neurobil, nesie si tú príslovečnú slamu so sebou. Nepomôže vyžíňanie, nespáli ju mocou a nepredá ju za žiadne peniaze. Zbaví sa jej len kultivovaním samého seba.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Pobo napsal(a):

Škoda, že si Slováci tehdy zvolili toho komanče Schustera (pokud se nemýlím). Mohli mít inteligentní, šarmantní a reprezentativní paní prezidentku. Ale to je prostě demokracie.

P.S.: A pan Lasica mohl mýt "prvním dámnem". :o))
09. 07. 2008 | 13:07

Karel napsal(a):

Paní Magdo, je vidět, že jste znalkyně politiky a ministr Počiatek na jachtě Vás moc nebere. A představte si, že náš premiér Topolánek použil na soukromou cestu na Sardinii letadlo ze skupiny společností J&T.A připravuje se u nás privatizace Letiště Praha, které se také tito finanční žraloci chtějí zúčastnit.Miliardy ve vzduchu i na zemi.Myslíte, že má Topolánek na krku vyšetřovací výbor nebo že do dvou hodin odstoupil. Kdo by nám zde vládnul za dvě hodiny, co by zbylo z vlády? Podívejte se na naše ministry zvláště na mistra Čunka.Jeden ministr si najme soukromé americké detektivy, aby prověřil nabytí majetku druhého ministra. Takovou legraci na Slovensku určitě nemáte.A slyšela jste někdy mluvit Topolánka, či viděla jeho gesta.To ten váš ministr s těma babama je proti Topolánkovi vychovaný chlapec z nedělní školy.
09. 07. 2008 | 13:07

vlk napsal(a):

Milá paní Magdo vítejte. Leč odložte brýle mámení.
Že by jako v Čechách bylo jinak.

ten váš Počiatek je vlastně takové hravé kotě. Nic víc. Semtam nějakou hračku, ten hoch plný hormonů potřebuje.

Známe jiné borce. Opravdu. A kdyby jste náhodou v čechách vylezla zase na komín, bude snad lepší, aby jste ani neslézala. Zapadla byste po krk do nefalšovaného buranství. A třeba by vám bylo ukázáno, že jste jednička.

Což mimochodem jste. ale jednička našich duší.
09. 07. 2008 | 13:30

Vilém napsal(a):

Podle mne je článek protismyslný. Pokud se vkus a takt nedají naučit, pak jejich nedostatek nelze nikomu spravedlivě vyčítat. Ale paní Vašáryová má zřejmě k zájmu o spravedlnost daleko, protože nesnáší Fica a jeho politiku a pro nedostatek věcných témat apeluje značně nevkusně na snobismus a opovržení vůči neotesaným balíkům. Jenže kvalita politika se neměří tím, zda doma chodí v trenkách nebo v saku, ale politickými činy. Tam se Fico může vykázat skvělými výsledky a oprávněnou náklonností voličů, na rozdíl od uhlazených gentlemanů, kteří vládli před ním a slovenskou společnost devastovali.
09. 07. 2008 | 13:39

IVI napsal(a):

Paní Vašáryová,děkuji za krásné počtení,které má ducha,za krásnou slovenštinu,kterou mám ráda.Jste vyjímečná a prosím pokračujte brzy.
09. 07. 2008 | 13:44

Vico napsal(a):

Budu rád, pokud nezůstanete jen u toho jednoho příspěvku. Váš příchod je tak trochu návštěva komntesky do šatny hráčů rugby plné ostrých slov,ostrého odéru chlapského potu a páry s naplno puštěných sprch.Ale směle vejděte dále.
09. 07. 2008 | 13:59

Čochtan napsal(a):

Paní Vašáryová,
demokracie předpokládá určitý stupeň inteligence a morálky. Některé národy na demokracii ještě neuzrály, a některé sice už kdysi zralé byly, ale jejich morálka šla během 50 let socialismu do háje. (tam se ji tak líbí, že ho jen velice nerada opouští).

Co RU a ČSR do roku 1938 v lidech vypěstovaly, poctivost, vlastenectví, hrdost, solidnost, víra,.... to bylo během těch 50 let jen na obtíž, někdy i životu nebezpečné.

Ještě to dlouho potrvá, než budeme co jsme byli.
09. 07. 2008 | 14:07

student napsal(a):

Nevím zda se vkus a takt dá naučit. Zjistil jsem však, že není nic, co by české (a zřejmě
i slovenské) ministry k tomu nutilo. O ministrech v ostatních zemích nevím nic.
09. 07. 2008 | 14:14

Lerak napsal(a):

Vážená paní Magdo! Jen škoda, že nemůžeme mít takového prezidenta jako jste Vy. Nejen co se týče chování. Naše vláda, až na malé vyjímky,by se dle Vašich měřítek poroučela za pět minut, nikoliv za dvě hodiny.
Přeji mnoho zdraví a víry v lepší příští.
09. 07. 2008 | 14:15

Čochtan napsal(a):

Takt a vkus se dají naučit.
Musí se s tím ale začít od malička. To znamená, že to musí mít nejdřív rodiče.
09. 07. 2008 | 14:17

Student napsal(a):

Jaké rodiče asi měli funkcionáři SSM, kteří plynule přešli do naší nové politiky ?
09. 07. 2008 | 14:39

Terry napsal(a):

Dobrý den, paní Vašáryová, vítejte a přijměte poděkování za námět a obsah vašeho prvního blogu.
Pro mě jako už (celkem) staršího a pamatujícího povětšině slušnou společnost a kultivovanost (v mluvě) předstírající komunistické politiky (i když někdy rádoby kultivovanou mluvou vypouštěli naprosté hlouposti a bláboly) je dost nepřijatelná zhrublost a vulgarizace společnosti po jejím vykročení do "demokracie"; bohužel si valná část společnosti tu demokracii představuje jako absolutní svobodu chování (včetně způsobu vyjadřování) s totálním popřením slušnosti, úcty a respektu k druhému. A zvláště u mladé "demokratické" generace se "samozřejmé" používání slovníku sprostých slov v běžné (a nejlépe hlasité) řeči na veřejnosti stalo normou. Bohužel jim to slušnější část společnosti nedobrovolně toleruje; ono proti sprostotě a tuposti se dá obtížně slušně vystupovat: buranství a omezenost na slušnost "neslyší". Navíc - a opět bohužel - mají před sebou obraz "úspěšného hulváta, burana" na premiérském křesle, "reprezentujícího" tento stát.
Na rozdíl od Leraka bych Vám nepřál být u nás, v takovém stavu společnosti, prezidentem, stejně jako jsem to nepřál panu profesoru Švejnarovi: tento národ si v současné době takové slušné a kultivované lidi nezaslouží. Bylo by to házení perel sviním. Až si svině uvědomí, že by se mohly chovat jako lidé rodu Homo sapiens (člověk moudrý), pak se najdou i vhodní představitelé. Ale zatím se - v rozporu s Darwinem - vyvíjíme k opicím.
09. 07. 2008 | 14:52

Jarmila napsal(a):

Milá paní Magdo, děkuji za váš příspěvek.
09. 07. 2008 | 15:08

xy napsal(a):

Souhlasím, že se takt a vkus dá naučit a že je třeba začít s tím odmalička, ale.... pak přijde srážka s realitou současného světa a rázem je jedinec taktní a slušný označen za hlupáka, blba, či ...lezce , neboť: není možné , aby "inteligentní, asertivní, flexibilní a všehoschopný jedinec" přetékal slušností, tak se vrcholů (jakýchkoli) většinou nedosahuje, alespoň ne v Čechách a myslím , že v mnoha jiných zemích tomu nebude jinak.
Proto si važme těch jedinců, kterým se jakoby zázrakem podařilo oprávněně na ony vrcholy v kterékoli oblasti vědění či života dostat, protože jsou chytří a schopní , a tací se zpravidla slušně a taktně chovají, navíc jsou schopni obohacovat ovzduší kolem sebe, vědomostmi, zkušenostmi a lidským chováním.
09. 07. 2008 | 15:10

xy napsal(a):

Zdravím Vás, paní Magdo Vašáryová, jsem ráda, že zde přispíváte a doufám i nadále budete. Vás je totiž velmi příjemné nejen poslouchat , nybrž i vidět.
Děkuji za příspěvek.
09. 07. 2008 | 15:16

Iva2 napsal(a):

Moc hezký příspěvek a lidi chválí a já souhlasím. Jedna otázka mi nedá......není "baba" jako "decko" ? Udeřilo mě to do očí.
09. 07. 2008 | 15:32

Elira napsal(a):

to Čochtan 14:07:14
Zapomínáte na skutečnost, že od roku 1938 tady byla okupace, která tento proces kultivace a slušnosti národa radikálně změnila. Hitler ale změnil nejen Čechy a Slováky, ale i ostatní státy. Změnil celý svět a k hodně horšímu. Za necelý měsíc si připomeneme výročí svržení atomové bomby Američany.

Takže pokud dobře počítám tak se jedná od roku 1948 do roku 1989 o 41 roků a ne 50. Navíc tato generace politiků se slámou v botách je již vychovávána 19 let jinou společností a výsledek je k zaplakání. Tak, jak se chovají naši politikové při zasedání parlamentu, se nechovají ani úplně malé děti u důlku s kuličkami. Vzájemné osočování a urážky politiků navzájem je hnus.
to Čochtan 14:17:26
I naši burani v politice mají rodiče, možná i slušné lidi, kteří se za ně možná stydí. Ale jestliže má víceméně celá společnost představu, že peníze jsou všechno a slušnost je výrazem slabosti tak nelze nic lepšího očekávat. Koneckonců máme jen to co jsme chtěli, co si zasloužíme a co si necháme líbit
09. 07. 2008 | 15:35

milo napsal(a):

To :Elira, Čochtan etc.

Kéž by tomu bylo tak jednoduše.

Obávám se, že české prostředí bylo vždy poněkud plebejské. Čtu-li macharovské paměti, paměti z období vzniku republiky - byla tu dosti zřetelná hulvátská mentalita bezohledných žurnalistických ataků, velice omezené maloburžoasní (shopkeepers) mentality. Byla to země bez prestižních elitních vysokých škol, většinou bez vzdělané aristokracie, bez starých dynastických obchodních rodin. A ono to pokračuje. Osobní kulturu lze vypěstovat , ale nelze ji instantně získat. To měla jistě na mysli paní Vašáryová i pan Čochtan.

Paní Vašáryová - v hluboké úctě.
09. 07. 2008 | 15:55

Čochtan napsal(a):

Eliro
protektorát počítám do doby vlády socialismu. Jeho hnědé, nacionální variace.
Po něm přišla internacionální, rudá varianta.
09. 07. 2008 | 15:57

radek napsal(a):

Mila pani Magdo... a zase Vam tleskam. Ozvete se zase brzy. Buh Vam zehnej
09. 07. 2008 | 16:04

lojza napsal(a):

Pane Stejskal, prosím vymažte můj příspěvek z 15:45:39. Hloupě, z nějakého zvyku, jsem atakoval milého hosta. Je dobře že pani Vašáryová bude psát takové články. Aspoň si všichni uvědomíme v jaké stavu je kultura chování u nás. Děkuji
09. 07. 2008 | 16:05

Iva2 napsal(a):

tak jak je to s tím slovem "decko" ? Trochu si přetřete oči a odmyslete si že to napsala hezká žena a přemýšlejte :)Možná mi odpoví sama....alespon doufám.
09. 07. 2008 | 16:06

Iva2 napsal(a):

lojza

Tohle nemůže být pravda :))))))) Doufám že pan Stejskal projeví smysl pro humor a nevymaže to :)
09. 07. 2008 | 16:08

stejskal napsal(a):

Nevím, zda slynu dostatečným smyslem pro humor, paní Ivo2, ale slušně formulovanou prosbu tohoto druhu mohu jen ztěží odmítnout ;-) Jistě mne chápete.

Stalo se, pane lojzo.

Libor Stejskal
09. 07. 2008 | 16:47

Iva2 napsal(a):

P. Stejskal

No, řekla bych že i oslovená dáma musela mít smysl pro humor, bez něj nelze obléct příliš odhalené šaty. To "suchar" nikdy neudělá :))Ten se zapne až ke krku :)
09. 07. 2008 | 16:51

Michal J napsal(a):

Autorka:

Svata pravda. Nevim, jestli by nas melo hrat u srdce, ze jinde ve vychodni Evrope je to uplne stejne ci jeste horsi. Kazdopadne nejde jen o ztraty danovych poplatniku z korupce ci pocestnych obchodniku z insider tradingu, bohuzel pasivni akceptovani takovehoto chovani skodi spolecnosti moralne a ztraty z tohoto mohou byt mnohem vyssi...

vlk:

Byl bych opatrny s odkazovanim na Postriziny, to se tusim tocilo v Pocatcich a to je v prikrem rozporu s myslenkou clanku "Od Pociatku daleko!" ;)
09. 07. 2008 | 17:01

Kritik napsal(a):

Mám vás rád, ale přesto - zabýváte se ve svém článku jen vnější skořápkou.
Jistě víte, že Satan je nekrásnější bytost ve vesmíru (Ezechiel 28:11 - 18). A sláma z něho netrčí, vyjadřování je přímo na geniální výši.

Tím se neříká, že když z někoho trčí sláma, tak je andělem.
09. 07. 2008 | 17:11

Michal J napsal(a):

Kritik:

Forma casto reflektuje obsah. Ignorovat tuto informaci by nebylo moudre, pochopitelne zcela se na ni spolehat zdaleka nelze.
09. 07. 2008 | 17:16

dasa napsal(a):

Milá paní Vašáryová, hezky jste to napsala. Já si ale myslím, jsou docela zábavní, velmi průhlední a život s nimi pěkně zatočí. Víc mi vadí pokrytectví perfektně maskované spisovnou mluvou, bezvadně vycvičeným chováním - samozřejmě od kolébky. Zákeřnosti od těchto lidí je úplně jiný kalibr. Charakter je ještě něco jiného.
09. 07. 2008 | 17:31

Luba napsal(a):

Paní Vašáryová,
jsem přímo nadšen, že jste se odhodlala a našla si čas na místní bloggování!

Je to tak, jak píšete.
Rozdíl mezi vystupováním našich politiků a politiků na západ od nás je skutečně markantní. Dnes je mnoho možností porovnat si různé záznamy televizních vystoupení námi delegovaných představitelů státní moci s těmi zahraničními, a je to hned do očí bijící. Ta neúcta k oponentovi, k člověku jiného názoru, k novinářům, vulgarita, okázalé pohrdání, bezostyšné lhání, chlastání a hulení na veřejnosti, atd., atd.
Výjimky jsou. Například jsem sledoval vystoupení knížete Černohora (Schwarzenberg) v jedné z německých televizí. Slušnost, grácie, ale když bylo třeba i potřebná rozhodnost i trocha emocí - všechno vyváženo. Je vidět, že pan Schwarzenberg žil podle poněkud jiných vzorů a principů. Tedy, né, že bych s ním ve všem souhlasil. To zdaleka ne! Ale nejen diplomat musí mít pochopení pro argumentaci druhé strany a nevzbuzovat v ní svou neústupností či přisprostlostí odpor, který nakonec komunikaci, což je základ, zcela znemožňuje.
S vystupováním tohoto člověka příkře kontrastuje čiré idiotství, týkající se především představitelů ODS, kteří se neustále domnívají, že za stávající řinčení parlamentními zbraněmi může opoziční ČSSD.

Houbeles!!! Byli to oni, kteří se ve volbách uchýlili k nečestným praktikám, špinění konkurentů(pomluvy bez jediného důkazu), a dehonestaci předsedy Paroubka a spol. Jistá část voličů na to slyšela a byly jim tak připočteny body navíc. Ale v řadách nejsilnější opoziční strany tyto praktiky zákonitě vzbudily velký a oprávněný odpor.

Politici jsou sice povinni se dohodnout, ale málokterý dokáže normálně a nepředpojatě jednat s lidmi nedůvěryhodnými a proradnými, kteří jsou za to hodni hlavně veřejného opovržení, namísto postů ve špičce vládoucí strany či vlády.

ODS by se z této zkušenosti měla propříště poučit - že i politikaření musí mít určité meze a jistou etiku. Kdo jedná neeticky, je nedůvěryhodný. A k nedůvěryhodným lidem se zpravidla o pomoc, o radu či o konzultaci neobracíme. Co jiného by měla být odpovědná tvorba zákoných norem, než spolupráce, podložená vzájemnou úctou k lidem jiného názoru, k zastáncům jiných cest, ale snad společného účelu - prosperující republiky, ve které by se dobře žilo.
Vždyť naše cíle by měly být společné. Tvorba lepší budoucnosti prosperujícího národa. Bohužel ale mnozí nedohlédnou za obzor své vlastní kapsy a svého vlastního ega.
Sprostota se zatím "vyplácí". A to není normální či žádoucí stav. Nelze se neustále vymlouvat na totalitu a komunisty. Je třeba udolat toho křupana a bolševika v nás samotných.
09. 07. 2008 | 17:37

scientist napsal(a):

paní Vašáryová, od socioložky bych očekával i trochu té sociologické invence.

"Takt a vkus totiž vychádzajú z dobroty srdca..."
He, opravdu? Že by dvorská kultura, přetavená nakonec v platnou normu (téměř) pro všechny, byla stvořena a pěstována lidmi dobrého srdce?
Klasik N.Elias přeci celkem přesvědčivě ukázal utilitárnost "taktu" a Bourdie obdobně u fenoménu "dobrého vkusu".
09. 07. 2008 | 17:38

scientist napsal(a):

jéminánku, teď jsem si to po sobě přečetl a lekl jsem se, jak jízlivě to působí. To ale takhle míněno nebylo... Pořád u internetu zapomínám, že u psaného slova není vidět tvář a slyšet hlas.
09. 07. 2008 | 17:51

Luba napsal(a):

scientist,
jak jste přišel na to, že paní Vášáryová měla na mysli "dvorskou kulturu"!?

Nejde přece o dodržování nějaké směšné etikety lokajských paňáců, ale o slušnost jako takovou.
O etiku, nikoli o etiketu.

Vzájemnou úctu, respekt, empatii. Kdo si váží sebe, mívá v úctě i ostatní.
Skutečně, takt musí zákonitě vycházet z dobroty srdce. Emoční inteligence. Empatie.
O tomto základě i jeho popření v ustavičném sváru slov a činů psal třeba Karel Havlíček Borovský ve svém známém epigramu:

"Co sám nerad, nečiň jinému",
pravil kantor žáku kdesi
třepaje ho za pačesy.
09. 07. 2008 | 17:54

Ivan Hochmann napsal(a):

Madam,

vyjímáte se zde jako bílá vrána.

Krá.Váš Havran.
09. 07. 2008 | 18:01

vlk napsal(a):

Michal J

Já myslím, že snad v nymburském pivovaře.

Ale nevadilo by mi ani , kdybyste měl pravdu. Představte si, že by se to totčilo tam někde, kde se rodí chlapy s gulama.
09. 07. 2008 | 18:08

Michal J napsal(a):

vlk:

http://www.filmovamista.cz/...

http://www.pivovar-dalesice...

Bylo to, zda se, na vicero mistech, jednim z nich byly Pocatky (sam jsem tam nikdy nebyl, takze detaily neznam). Ale mate pravdu, rozhodne lepsi, nez kdyby to bylo tam, jak pisete na konci... I kdyz vlastne... radsi se ani nesnazim domyslet, jaka je alternativa. :-)

dasa:

Libil se mi Vas komentar, souhlasim.
09. 07. 2008 | 18:34

lojza napsal(a):

Iva2: děkuji za uznání:)). Teď k tomu děcku : baba na Slovensku je něco, co úplně přesný ekvivalent v češtině asi nemá. Ale přibližně to bude"ženská + kočka"dohromady. Slováci rozlišují mladé a staré baby. Staré baby by mohli být česky báby. Takže vlastně nevím proč p.Vašáriovou Počiatek tak dráždí. Do háje, zdá se mi, že vše co dnes píšu má nechtěný podtext.Ale paní Magda určitě má smysl pro humor. :) Jo, ještě to "decko", to je českz dítě a ne "baba", ale "bába", to je panenka. Někdy se to používá v přeneseném smyslu používá pro dítě.
09. 07. 2008 | 18:42

pep napsal(a):

S paní Vašáryovou souhlasím naprosto ve všem, navíc se mi jako baba pořád moc líbí :-)))
09. 07. 2008 | 18:43

Václav napsal(a):

Ušlechtilé čtení, ale u nás máme hulvátů plnou vládu a opozici. Utkání je vyrovnané a kupodivu nejslušnější jsou komunisté. To jsou paradoxy.
09. 07. 2008 | 18:48

lojza napsal(a):

Pane Stejskal, zapoměl jsem poděkovat. Takže děkuji dobrý čaroději. Tak mě napadá, že to asi první příspěvek terý jste mi vymazal.
09. 07. 2008 | 19:05

Jakub napsal(a):

OPRAVA prosim:

Škoda jen, že se jmenuje Vášáryová a ne Vašáriová. Ale jinak povedeny blog.
09. 07. 2008 | 19:37

Iva2 napsal(a):

Lojza

Lojzoooooooo......za hlavu se chytit mi nestačí, ale dobře, alespon jsem se pobavila :))) To jste si vážně myslel, že nevím mi jde o význam slov BABA a DECKO ? :)) Ne!!! Šlo mi o to, že pokud se v blogu kritizuje použití slova BABA u ženy, sotva bych čekala u dotyčného kritika užití slova DECKO u dítěte :)) Snad v běžné mluvě, mezi přáteli, ale v blogu kde zrovna toto kritizuje?
Nerada bych si myslela, že p. Vašáryová "vodu káže, víno pije :) Při vší úctě......
09. 07. 2008 | 19:48

Iva2 napsal(a):

lojza
Oprava

...že nevím co ty slova znamenají...jde mi o...
09. 07. 2008 | 19:53

Iva2 napsal(a):

Lojza

Na vysvětlenou: pokud společensky akceptovatelný ekvivalent slova baba je slovo žena, u slova decko bych čekala dieta. Nemám tady slovenskou klávesnici. U T mi chybí háček...takže "ženatý muž s dietatom" :)
09. 07. 2008 | 19:59

Lojza napsal(a):

Pro Ivu2. Tak vidíte.Říkám že dnes se se mnou něco děje.Pani v drogerii mi nabídla kapesníčky s mátou, že jsou lepší než obyč. Na otázku v čem, mi řekla, že ta silice pěkně protáhne nos. Zklamaně jsem odvětil že bych z toho nic neměl, protože smrkám ven. Takový handicap, musím s tím žít.No, mám divný den.Poraďte co dělat.
09. 07. 2008 | 20:21

Iva2 napsal(a):

Lojza

Jinak, ty kapesníky jsou nebezpečné pro alegiky, já viděla vlastní dítě otéct během 2 minut :)
Nic se nestalo, sedím tady a usmívám se :)....I mistr tesař se někdy utne. I já jsem tesař....někdy.
09. 07. 2008 | 20:26

Iva2 napsal(a):

Wooow.....kde jsou všichni. Pochvaly byly každých 10 minut a když se napíše něco co se nedá oddiskutovat tak ani názor? Ani názoríííííček? Ani autorka? Jak to? P. Vašáryové byl radila odebrat fotografii z popisku, jinak nedocílíme aby muži začali přemýšlet...opět :))
09. 07. 2008 | 20:47

Ikena napsal(a):

Iva2,
dnes asi žádné vzrůšo nebude. Neboť při tomhle blogu odchází můj mozek někam mimo a vzpomíná "na ty baby, mačičky z Blavy, ako bolo dobre pri borovičke".

Ale kdyby paní Vašáryová pobývala v Česku, tak by byla ještě ráda za Ficovu vládu.
09. 07. 2008 | 21:04

Iva2 napsal(a):

Ikena
Já to tušila :))))))) Sama mám 100 krát prověřené, že.....hezká žena to má v životě usnadněné, i vodu kázat a víno pít je jí dovolené.....beztrestně :)))) Můj muž říká něco jako....ty se máš :)))
09. 07. 2008 | 21:12

Ikena napsal(a):

Iva2,
svatá pravda, "hezký ženský to maj lehčí".
Ale nejhorší konstelace je hezká a ještě moc chytrá a nedej bože taky bohatá. To je někdy těžký pro obě strany.
Lepší přejdeme na téma hodnocení naší a Ficovy vlády. Já bych bral Fica, žádnej křupan, žádný majáčky, pěkně sám a vlakem.
09. 07. 2008 | 21:25

Iva2 napsal(a):

Ikena

Představujte si mou osůbku smějící se na celé kolo :)) Ikeno....Fico ve vlaku???? Ochranka se asi mohla zbláznit :)Na tom aby jezdili vlakem bych netrvala :)To moc důležité není, spíš takové teploučko populistické :)Ale jiné rozinky by se najít mohly.....
09. 07. 2008 | 21:31

Iva2 napsal(a):

Myslíte že p. Vašáryová to DECKO vysvětlí??????? Já bych si moc přála :)
09. 07. 2008 | 21:32

Lojza napsal(a):

Ivo, to já jsem ve své kůži spokojený, moje žena zase lituje že se nenarodila jako muž. No, víte, neměli bychom mít na druhé moc přesný metr. Pani Vašáriová napsala nějaký článek. Třeba je Počiatek jen kamufláž a chce říct něco jiného, kdo ví.Muži jsou dnes buď tak galantní,nebo se jim vybavily scény z Postřižin, některé byly fakt rozkošné. Třeba si vzpoměli na ty odvážné šaty, nebo spíš na to, co nezakrývaly. Nebo si taky otevřeli pivo jako já a dělají si řízky na zítřejší cestování.
09. 07. 2008 | 21:34

Ikena napsal(a):

Iva2,
měl jsem možnost navštěvovat pravidelně Slovensko, ano bylo to pro ně skutečně těžké.
Kdo chtěl vydělat, musel do zahraničí a počkat až přijdou do Blavy zahraniční firmy
a získat u nich místo. Hodně Slováků se vratilo domů. Hodně mně překvapila výstavba v Blave, ale ostatní části trochu zaostaly.
Teď jsou jasně před námi, to Euro je pro ně výhoda.
09. 07. 2008 | 21:38

Iva2 napsal(a):

Ikena

Hm.....a kdy jste tam, myslím fyzicky byl naposledy? Cítil jste že se něco změnilo?
09. 07. 2008 | 21:41

Iva2 napsal(a):

Lojzo

Nemyslím že muž by si to se mnou měnil,to on jen tak teoretizuje. Kdyby došlo na lámaní chleba, težko by se přesouval ze svých 186ti cm do mých 160ti :)))
09. 07. 2008 | 21:46

Lojza napsal(a):

Ivo, na co se to ptáte Ikeny? U Vás jeden neví jak to myslíte. :))
09. 07. 2008 | 22:12

Ikena napsal(a):

Iva2,
v prosinci 2007, no fakt změnilo. Pomyslné nůžky se otevírají stále víc a nakonec nám jednou bude vládnout společnost J&T.

Ale mačičky mají krásné v každé dědině, v tom se nic nemění.
09. 07. 2008 | 22:24

Lojza napsal(a):

Ivo, chlapi vedle nadávají Čarnogurskému, proto je tu klid.
09. 07. 2008 | 22:37

Iva2 napsal(a):

Lojzo

Ptám se co si myslí Čech o nás Slovácích :)))))))
09. 07. 2008 | 22:44

Ikena napsal(a):

Iva2,
áááá....tak Vy jste mačička, která to má jasně lehčí. Blondýna? Ty to mají úplně lehký. Tak o Slovácích jen v dobrém, borovička, a asi si taky odskočím na Čarnogurského, který vlastně potvrdil, že posledním Slovákem, který Slovensku významně pomáhal co to šlo a ovládal Čehúny byl Husák.
A naopak nejsympatičtějším Slovákem v r.68 byl v Čechách Dubček.
09. 07. 2008 | 23:07

Proto napsal(a):

Krásný článek v překrásném jazyce. U nás máme v politickém prostředí kreatur podobné úrovně velmi mnoho.Před vyjímkami zaslouží smeknout.Opravdové osobnosti se dnes jaksi moc nenosí.Uznávaní odborníci ve svých oborech jsou nahrazeni lobbisty, arogance, primitivismus či chorobná posedlost mocí je tou nejčastější kvalifikací narcistických elit.
09. 07. 2008 | 23:44

Martin napsal(a):

Pani Vasaryova, nemejte iluze, ze za setkani s mocnou financni skupinou by byl nekdo na zapad od vasich i nasich hranic vysetrovan ci rovnou odstoupil. Politika je dnes velmi propojena s podnikanim a muze se nam to libit nebo nemusi, ale toto bez jasnych dukazu na nelegalni cinnost by nikoho nevzrusovalo.

Ale buranstvi toho ci onoho, ktery ma prece jen jako nas zastupitel ukazovat nejakou uroven by hralo roli vsude. Jen jeste u nas slama v botach se povazuje za cool element. Viz i cesky bodry premier.
10. 07. 2008 | 02:19

Kem Azbrna napsal(a):

Článek je sice protismyslný, jak podotýká Vilém, ale rozhodně ne proto, že by to autorka myslela špatně. Má v podstatě pravdu ve všem, jen ne v tom, že vkus a takt se nedají naučit. Dají. Za ranného mládí a výchovou. Lidé se slušní nerodí, slušnými se stávají.

Hlavní ale je, že paní Magdaléna píše krásně a že její slova hladí a její úmysl je zjevně čistý.
10. 07. 2008 | 06:46

KVS napsal(a):

Vážená paní Vašáryová, ubezpečuji Vás, že ty burany a debily jsme si po rozpadu ČSFR rozdělili skutečně spravedlivě dle obecně platného vypořádávacího schématu 1:2. Takže všichni tady velmi dobře víme, o čem píšete. Našich buranů s černými vytuningovanými Audinami tady máme na přehazování vidlema (no, na ty Audiny jako zásadní atribut kdomě obleku od Armaniho jste zapomněla :-) Jinak si myslím, že vkus se dá naučit, stejně jako způsob řeči, který je zrcadlem myšlení. Vidím, jak se za patnáct let změnil můj vlastní muž, který se narodil ve východoslovenské drevenici a vyrůstal skutečně za pecí. Souhlasím však s Vámi v tom, že je k tomu třeba dobroty srdce a hlavně vůle se sebou něco dělat. A to zdejším mocipánům chybí, protože on jsou, jak známo, dokonalí již od přírody (eventuálně od přirození...)
KVS
10. 07. 2008 | 08:42

Iva2 napsal(a):

Vidím, že se neozve vůbec nikdo. Postřižiny fascinují do dnešního dne i mou osobu, ale z inteligence mi to neubralo :) Takže na závěr bych opravila autorčin úvod....."Takt a vkus a schopnost logického uvažování....se nedají naučit" :)) Jsem dost zklamaná autorkou. Neumí se postavit k faktu, že kritizuje to, čeho se sama dopouští. Ten kdo použije slovo BABA je dle mého mínění stejný jako ten,kdo použije při jeho kritice slovo DECKO.
10. 07. 2008 | 10:42

Jerry napsal(a):

Paní Vašáryová, na Slovácku sa říká : "Kdo sa pod lavků narodil, na lavku sa nikdy nevyškrábe". Proto by to musel být opravdu vyjímečný jedinec, který by měl vůli a snahu sám sebe zdokonalit. A jelikož množství inteligence na zeměkouli je konstantní, tak těchto vyjímečných jediců je málo.
10. 07. 2008 | 11:50

JH napsal(a):

Díky za blog a vítejte na aktuálně.cz, jste osobnost, jejíž názory mne i snad ostatní čtenáře zajímají...
zdravím všechny a pěkný den přeji...
10. 07. 2008 | 12:27

mp napsal(a):

Naše politická reprezentace (až na výjimku)je přímo ukázkou nefalšovaného buranství. Pomůže jí paní Coolidge, která dnes sdělila, že bude ministry učit držet vidličku, aby obstáli v evropském předsednictví?
10. 07. 2008 | 23:28

M. Vášáryová napsal(a):

Vážení priatelia, moje dojatie pokračuje. Prekvapilo ma toľko reakcií a toľko milých slov. Možno aj takéto diskusie v modernom médiu posilnia- ako sa hovorí v diplomatickom jazyku "dobré a plodné vzťahy medzi nami". Predsa to, že mi hovoríme hmla a vy mlha, vy kapr a mi kapor, vy velbloud a my ťava nemôže byť prekážkou, aby sme pochopili zmysel pre iróniu a humor, Česi u Slovákov a Slováci u Čechov. Tohto môjho presvedčenia sa budem držať, ak dovolíte.
11. 07. 2008 | 12:28

Honza napsal(a):

Máte pravdu.
11. 07. 2008 | 20:13

Pepa Řepa napsal(a):

Všichni unisono tvrdí: Máte pravdu, to jsou oni-BURANI.

Tak já se tedy přiznám.Jsem widleman, buran, česká řepa.Pravda, nemám oblek od Armaniho ani vytuningovanou A šestku.Mám jen zmijovku na hlavě, na sobě tepláky a na nohou gumáky.Říkám, že půjdeme se Standem za tátem.

I já chci jít s dobou, chci se polepšit, přizpůsobit se době, správně mluvit.
Rád bych se přihlásil do nějakého kurzu, kde by mě novodobý Oldřich Nový naučil, jak se mám chovat, jak mám mluvit, co mám na sobě nosit, co mám jíst.

A teď mně, moudří lidé poraďte, kdo by měl být mým učitelem.

Miloš Zeman? Chodící decentnost? Neudržím tak pěkně hlavu na stranu jako on, mám diabetes, šest Becherů denně by mne zabilo.
Od něho mám odkoukat Body Language?

Premiér. Moc hezky se umí podrbat v rozkroku, má čitelná gesta, jako hluchoněmí. Také bych si měl pořídit dítě s Máňou z vedlejšího gruntu?

První místopředseda? Má moc hezky sladěné barevné košile a kravaty, ovšem pouze s interiérem divadla na Dobešce. Taky bych se měl tak oblékat?

Předseda zelených? Umí psát moc hezké SMS. Krávo sem, krávo tam.
Také bych měl každé dva roky obmněnit chov, pořídit si novou partnerku?

Davídek z Lihového domu nebo macek Míra?
Také bych si měl pořídit harém?

A tak bych mohl pokračovat. Škoda, že se Československo rozdělilo.Tam bylo učitelů mnohem víc. Ach, kde je asi Vlado?

Co teď? Ke komu mám jít do učení? Kdo má být mým guru?
Babo raď!!

Už ani babo raď napsat nemohu.Kdyby aspoň přijel na návštěvu strýc Pepin, ten by poradil.
12. 07. 2008 | 16:28

Iva2 napsal(a):

Pepo Řepo

Máte v tom přinejmenším tolik noblesy jako je v samotném blogu :))))))))))))
12. 07. 2008 | 17:41

im napsal(a):

Ale, no tak, neplačte, Pepo.

Vždyť splńujete všechny tři předpoklady pí. Vášáryové pro nositele taktu a vkusu.

Máte dobré srdce? Máte. Všichni zde víme, že jste jemná duše.
Měl jste dobrou výchovu v rodině (naučila Vás maminka pozdravit, poděkovat,atd.)? Určitě měl, na blogu je Vaše zdvořilost příslovečná, pane nadkolego.
Máte kulturu (ať je to cokoliv)? Nepochybně.

Chápu ale Vaši hlubokou nejistotu a rozpačitost nad tím, že tato učitelka ohrnuje nosík nad plebsem, který "vyrostl na slámě", ó hrůzo, dokonce snad v nějakém zapadákově s hospodou čtvrté cenové skupiny. Hlodá ve mě červíček pochybností, že pí. MV, jak je vidět z článečku, sama zrovna taktem neoplývá.

Inu, ponořte se do své knihovny, vyndejte Gutha-Jarkovského nebo Brevíř moderního člověka od Dobromila Ječného a shovívavě shlížejte na lidské hemžení.....
12. 07. 2008 | 18:05

MS napsal(a):

Takt je vztah člověka k jinému člověku (společenské chování). Vkus je ideál krásy (módnosti).
Vzhledem k definicím je jasné, že vkus i takt je v různých částech světa hodnocen různě. Např. u nás je slušnost rozbalit dárek před dárcem. V Číně je to veliká neslušnost. U nás dárkové předměty prodávané v Číně jsou vrcholem nevkusu (umělohmotný ananas se zeleno-zlatou mašlí).
Jelikož paní Vašáryová je ze stejné kultury jako já, měly bychom mít stejně nastavené hodnoty vkusu a taktu. Musím, ale souhlasit s im.
Jak někdo, kdo káže o taktu, může hovořit netaktně o lidech ze čtvrté cenové skupiny a ze zapadákova???
Neodpustím si otázku, kolikrát jste v poslední době byla, paní Vašáryová v zapadákově a v hospodě čtvrté cenové kategorie? Měla byste tam někdy zavítat.
14. 07. 2008 | 19:55

Pavel L napsal(a):

Je dobré sledovat jak se někteří lidé vyjadřují a čemu se smějí - vypovídá to o jejich chrakteru.
15. 07. 2008 | 07:27

Marie K. napsal(a):

Vážená paní Vašáryová,

Chci Vám prostřednictvím této reakce sdělit, že si Vás velmi vážím - jste v pravém slova smyslu emancipovaná žena - sebevědomá, schopná, a zároveň ženská, kultivovaná...
CO se týče Vašeho zamyšlení, vřele s ním souhlasím.Velikost bz měla být i velikost ducha, to co u nas nekteri politici, bzynzsmeni ci celebrity predvadeji, je pouze velikastvi, a v nekterych pripadech ani to ne - jen buranstvi.

Nechme stranou poriyovani novych mladsich mdoelu manzelek, ale treba pan topolanek je jasny ukaz - 1) nechapu, jak muze rict, ze ho audit financi pana Cunka nezajima (vzdyt jde o duveryhodnost jeho vlady!!!) 2) Nechapu jak premier statu muze do prace a na jednani s jinymi ministry chodit v dzinach a barevnych kosilich s vysivkami a la Kenvelo ci Vietnamske trznice... Jednak mu neni 20, takze jeho snaha vypadat frajersky je ponekud trapna, a jednak je to proste neslusne...

V tomhle pripade neni ani snaha navenek to zakryt italskym oblekem...

Chci take reagovat na predchozi prispevek... Myslim, ze je hloupe narkavat pani Vasaryovou z netaktnosti obe slovni spojeni byla pouzita jako metafory.
To je jako byste rekl, ze pouziji-li prirovnani "pije jak Dan", hovorim netaktne o Danech...
A vezmeme-li to do dusledku, nemyslim si, ze by zpusob komunikace v podniku ctvrte cenove skupiny byl urcujicim meritkem podoby verejne debaty.. A jsme-li u te relativizace hodnot a zvyku, tak ve vetsine zemi je netaktni hovorit o jinych lidech urazlive...
15. 07. 2008 | 11:34

MS napsal(a):

paní Marie K,

vkus a takt nechybí jen politikům, ale většině z nás, i mě. Nejenom rodina, ale prostředí jako celek nás všechny formuje.
Nechápu jak se se svým příspěvkem můžete obracet na paní Vašáryovou – to si už nepamatujete na její průhledné šaty, které měla na sobě jako velvyslankyně??? Myslím si, že je už úplně jedno, zda to je košile ala Kenvelo nebo sexy oblečení do night clubu. Nemyslíte?
Není mým záměrem někoho urážet, ale pokud někdo hovoří tak adresně (kritika pana Jána Počiatka) jako paní Vašáryová, tak by si měla uvědomit i své chyby a příště příspěvky psát raději v obecné rovině, vždyť každý děláme chyby, za které se pak stydíme nebo jich litujeme. :-).
15. 07. 2008 | 13:53

Terry napsal(a):

to Iva2 napsal(a):
Myslíte že p. Vašáryová to DECKO vysvětlí???????

Ono zatím nikoho nenapadlo, že to "decko" ("...ako ženatý muž s deckom sa zabával s ,,babami“ ") mohlo třeba avizovat možný sklon Jána Počiatka k pití alkoholu (deci, decinka, decánek, decko vína). I my máme (měli jsme) politiky s takovým silným koníčkem: pije Becherovku jako Dán (no a pak nemá být "něco shnilého ve státě dánském" - holt Shakespeare neměl zřejmě nejlepší zeměpisné znalosti).

No prostě platí:
Tie Počiatky.. Ale tie konce!!
15. 07. 2008 | 14:09

Iva2 napsal(a):

terry

Ach terry terry, doufám že tohle byla legrace :)
Neřeknu kdyby jste napsala ve větě kterou máte v závorce i u slova DECKO ty uvozovky stejně jako u slova BABAMI :))At si Počiatek pije třeba ne jako Dán, ale at si pije jako duha !!! :))))) Ale velectěná jemnostpanička at povolí používaní pejorativ i všem kolem, když už je používá sama :)
Stručně.....možná to myslela dobře, ale zbourala si celou myšlenku tím, že v blogu kde kritizuje pejorativa u p. Počiatka, je sama použije a to hned vedle popisku jeho "prohřešku". Co tím tak asi chtěla říct?...
15. 07. 2008 | 17:09

Zdeněk napsal(a):

Paní Vašáryová,
hezký článek a hezký a pravdivý výrok: "Takt a vkus totiž vychádzajů z dobroty srdca"...
Bohu žel ne všichni, jak jsem měl možnost si zde přečíst Vás pochopili. Nevadí... když budete dál taková NÁDHERNÁ BYTOST S DOBRÝM SRDCEM A KRÁSNOU DUŠÍ a půjdete svým příkladem... i ti největší lotři se zastydí... protože i oni jsou připraveni na to... uslyšt pravdu.
15. 07. 2008 | 18:13

domácí oblek napsal(a):

Už majú čisté nezapraté košele so zapnutým vrchným gombíkom, správne uviazané hodvábne kravaty.
15. 12. 2009 | 21:32

tag heuer link napsal(a):

Good recommended website.
12. 03. 2010 | 09:41

tag heuer monaco napsal(a):

I am looking forward for the next updates of your awesome worship. It would be great if you have other great things just like this. I really love it. Thanks!
12. 03. 2010 | 09:42

Free Ringback Tones napsal(a):

good article thanks you very much for your information
17. 03. 2010 | 03:21

cartier cpcp napsal(a):

It would be great if you have other great things

just like this. I really love it. Thanks!
24. 03. 2010 | 06:50

cartier love napsal(a):

TU water fish known, is also the source of happiness.
27. 03. 2010 | 06:48

moravec napsal(a):

Bohužel označování České republiky jako Čechy nebo Česko (což je totéž), není takní ani vkusné. Podobně jako pro Slovensko Félvidék.
02. 07. 2010 | 09:53

RoseLaurie18 napsal(a):

freelance writer
14. 07. 2011 | 22:52

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy