Ach ten Mojžiš!

02. 07. 2009 | 21:25
Přečteno 11572 krát
Vzdycháme každý deň na Slovensku. Musel dať do božích prikázaní to Nepokradneš? Veď ako sa máme považovať za kresťanský národ, keď sa nám kradnutie, aspoň väčšine z nás, tak páči? Ešte aj chudáka Jura Jánošíka, inak chlapca z bohatej mlynárskej rodiny, stále ospravedlňujeme. Veď on len bohatým bral a to nie je kradnutie. Brať sa môže, ak ste mladý, pekný a potom pár čipiek rozdáte spriazneným dievčatám. Nielen v Terchovej.

Ťažko je na Slovensku presadiť zásadu nekradnutia. Veď tým najpopulárnejším heslom v 70. rokoch minulého storočia bolo známe: „Ak nekradneš, okrádaš svoju rodinu!“ A dnes? Stačí pár rokov a .... Pozrite si stránku www.ukradli.sk. Neviem, či to je tým, že väčšina dnešných „kradošov“ bola predtým komunistami alebo že sa tak vžili do úlohy Jánošíkov – národných záchrancov svojich dievčat – ale to kradnutie nie a nie sa presadiť ako hriech na Slovensku. Škála rozkrádania v štýle dnešných vládnucich nemôže byť ničím iným ako jasným dôkazom, že sú neveriaci. Neveria v posmrtný život. Chcú si užiť teraz, dnes, a Boží hnev ich nezaujíma. Gréckej bohyne spravodlivosti sa tiež už báť nemusia. Náš bývalý minister a za 24 hodín šéf Najvyššieho súdu Harabin ako Spravodlivosť nevyzerá a váhy už dávno rozbil. Aké tam očistce, aké tam peklá, ničomu neverí ani on. Po ich smrti potopa. Nezaujíma ich ani hanba, ktorá spadne na ich potomkov.

Predpokladám, že sa ešte nedostali k tomu, aby si prečítali Dantovo Peklo. Čo keby sme im ho pripomenuli? Tie muky v horúcom oleji, tá bolesť, keď ich zožierajú červíky zvnútra, tie spálené hrdlá, tie výkriky tesne pred utopením znovu a znovu. Myslíte si, že by to nimi pohlo? Keď to poriadne vystrašilo tých v stredoveku? Ale oni neveria. Ničomu, čo môže byť zajtra. Počíta sa len dnes. Čo majú robiť, keď im ide bok vyvaliť a príležitostí....hojajáj!

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, kdyby se jenom kradlo, ale zdá se, že noví jánošíci dostali i nové funkce...
http://zpravy.idnes.cz/za-d...
Veselé krizování...
02. 07. 2009 | 22:09

Al Jouda napsal(a):

A já už jsem začal věřit, že na Slovensku se zavedením eura přestali krást !
02. 07. 2009 | 22:16

mmm napsal(a):

No, prekvapive na webu ukradli.sk, ktery provozuje SDKU-DS (za ktere je autorka poslankyni), nejsou zadne pripady opozice (a ze treba v Blave by se toho naslo), to je ale nahodicka...
02. 07. 2009 | 23:37

Béda napsal(a):

Paní Vášáryová,

myslím, že selektivně a účelově pláčete pouze u jednoho hrobu na hřbitově posetém mnoha úplně stejnými hroby.

Zajisté (podobně jako v ČR) se u našich východních bratrů nekrade a nekradlo, nebere a nebralo pouze za současné vlády. Alespoň v ČR jde o univerzální jev, který jde napříč všema vládama, všema politickýma stranama. Pochybuji, že by v tomto ohledu třeba SDKÚ-DS byla nějaká specielní výjimka.
03. 07. 2009 | 02:04

Michal Macek napsal(a):

me docela rozesmala zprava ze v polsku nekdo ukradl armade cvicny tank a chtel ho prodat do srotu :)))
03. 07. 2009 | 06:19

Ládik napsal(a):

Na Slovensku jste pozadu. V Čechách se krade podle zákona. Zákony navrhují zloději. Státní zloděj má pro svou činnost kulaté razítko. Takový exekutor zcicí majetek, na který nemá nárok, a může být v klidu. I soud zloděje podpoří.
Podivín je člověk, který nekrade. Jsou i takoví.
03. 07. 2009 | 06:54

Ondráš napsal(a):

Pani Vašariová , lidi jsou nepoučitelní. Dělají pořád nepřístojnosti. Jedni kradou , druzí ve funkci velvyslankyně ukazují na banketech kozy. Jsou zkrátka nepoučitelní
03. 07. 2009 | 07:27

valdštejn napsal(a):

Paní Vašáryová stále jste Vy ani My nedosáhli úrovně Jánošíků v USA , že ?
03. 07. 2009 | 07:40

dušan napsal(a):

Vy Ondráši , představuji si Vás jako ošklivého a neukojeného nekňubu , na ty pro Vás nedosažitelné kozy čumíte a to je problém všech podobných co je holky nechtějí .
03. 07. 2009 | 07:44

Neopřemyslovec napsal(a):

Před rokem 1990 jsme my potomci Přemyslovců "přerozdělovali" Slovákům miliardy. Za to se nám poděkovali mikroteroristickou akcí. Rozdělme se padesát na padesát procent. Zkrátka byli a zůstanou HornoUheráky. Neopřemyslovci. Nereagujte na ty barbary z východu! Eto jejich delo. Nenechte se od nich očma hladit a zezadu vrážet dýku do zad. Paní komediantka vám má jen na chvíli zašaškovat. Jinak musíte zatáhnout za splachovadlo a poslat ji dolů.
03. 07. 2009 | 08:01

Paterik napsal(a):

Tak my jsme heslo o okrádání rodiny měli taky, ale je fakt, že Jánošík u nás jako národní hrdina není. Zato máme třeba Žižku, který taky nebyl žádný beránek.
03. 07. 2009 | 08:33

Michal Macek napsal(a):

neopremyslovce co k vam dodat?pani vasaryova je barbar z vychodu?teda vlastne barbarka?a neni to barbarka conanka?nebo rovnou ruda sonja?a vy jse co?jo ja zapomel ze vy ste slechtic potomek premyslovcu a je vam uzurpovana ceska koruna (a uherska a polska taky a markrabstvi moravske...)
03. 07. 2009 | 08:51

Meňo napsal(a):

Dobrý deň ! Budu pokračovat radši česky. Mojžíšovo desatero převzalo křesťanství před 2000 let, ale tato koncentrovaná moudrost pro život obyč. lidí je sama o sobě mnohem starší (-6000 let ?).
Zdraví M:
03. 07. 2009 | 09:14

Lex napsal(a):

Chyťte zlodějéééé!!!
Zloděj.
03. 07. 2009 | 09:27

Kinky napsal(a):

Jestli jsem to dobre pochopil, tak autorka si mysli, ze jen diky vire muze byt clovek dobry, protoze se boji pekla. Tak v tom pripade, az autorku uvidim na ulici, tak radeji prejdu na druhy chodnik. Co kdyby v ten moment prestala verit;)
03. 07. 2009 | 09:29

city napsal(a):

Neopřemyslovče,proč se tlačíš do rodu Přemyslovců?Vždyť jsi jen potomek nějakého švédského vojáka,který jen raboval ,kradl a znásilňoval v českých zemích.A je to vidět i na tom příspěvku.
03. 07. 2009 | 09:35

JanE napsal(a):

V každém režimu, kde je kradení ve velkém zlegalizované nebo je jeho organickou součástí, dochází k precedensu ovlivňujícímu široké masy. Tak tomu je jak vidno nejenom v komunistickém režimu. Pokud náhodné výkřiky (například paní Vášáryové) nenahradí tvrdá práce odpůrců tohoto stavu v poslanecké sněmovně a senátu, nic se nezmění.
03. 07. 2009 | 09:41

Paterik napsal(a):

Meňo:

inu ona koncentrovaná moudrost se nicméně vztahovala jen na civilní život. V dobách válečných se na nepokradeš nebo nezabiješ nedalo.
03. 07. 2009 | 09:59

Alala napsal(a):

Neopřemyslovec: federálny majetok sa delil v pomere 2:1. Nie fifty fifty.

Vášáryová: skrátene by sa to dalo povedať tak, že tu v praxi vidíme syndróm slepoty na jedno oko. Dobrý Dzurinda, zlý Fico. Dzurinda nekradne, Fico áno.

Iná vec ma zaujala. Svojho času v STV táto pani sebavedome vyhlásila Jánošíka za vraha. A to bez ohľadu na to, že už vtedy bolo známe Juro Jánošík počas svojej zbojníckej kariéry nikoho nezabil. To je dnes už preukázaný historický fakt.

Nemala ani toľko slušnosti, aby toto svoje vyjadrenie vzala naspäť, hoci ním urazila obrovské množstvo ľudí na Slovensku.

Čo na to povedať? Odpľuť si? Alebo len znechutene pokývať hlavou nad jej "úrovňou"???

Akým právom takýto človek niekoho kritizuje?
03. 07. 2009 | 10:56

Irena Kowalska napsal(a):

Alala! Jánošík nebyl žádný národní hrdina,
byl to obyčejný primitivek, který okrádal
všechny, bohaté i chudé! To jenom súdruhovia
z něho udělali hrdinu! A Tvůj Fičo? Asi jako
"homo" Klaus - Velká Huba!A sklapni!
03. 07. 2009 | 11:39

Béda napsal(a):

Nevím jak na Slovensku, ale v ČR je křesťan Kalousek synonymem "Jánošíka", který chudým bral a bohatým - především sobě - dával.
03. 07. 2009 | 12:14

Pepa Řepa napsal(a):

Teda, paní Kowalská, klobouk dolu.
Jste razantní dáma, pobavila jste.Mít Vás doma ani neceknu.

Takovou razanci předvedla naposledy v ČT zapuzená manželka Milana Šteindlera, slovena ostrá jako břitva.
Tak co jste? Anna nebo Irena?
03. 07. 2009 | 12:48

Meňo napsal(a):

TO Paterik
Vítejte kolego diskutére ! Je to tak, válka je něco nenormálního, takže civilní život je normálka. Souhlas.
Jen pozor na právo sebeobrany, tam je to spravedlivý jako u zvířat. Nejen tedy právně, ale i takto, morálně. (Když někdo přijde vypálit Váš dům a vyvraždit Vaši rodinu, tak při Vaší obraně taky zabijete, a přesto se na Vás nevztahuje ono "nezabiješ". Když ale zabiju třeba i nižšího tvora "jen tak", z radosti z jeho umírání, pak je to dle Mojžíše špatně).
Zdravím a přeju pěkné sváteční dny,
M.
03. 07. 2009 | 12:54

zdenek mihalco napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva urážlivé komentáře ("vůl" apod.), které byly v rozporu se zdejšími pravidly, která jsou shrnuta v Kodexu diskutujících.

Děkuji za pochopení,
Zdeněk Mihalco,
správce blogů a diskusí
03. 07. 2009 | 13:36

Paterik napsal(a):

Meňo:

je samozřejmě rozdíl mezi agresorem a tím, kdo se agresi brání. Moje narážka směřovala spíš na to, že Izrealité se při dobývání země zaslíbené s nikým moc nemazali...
hezký víkend i vám
03. 07. 2009 | 13:41

Alala napsal(a):

Irena Kowalska: Váš komentár ma skvele pobavil. Máte pravdu v tom, že Jánošík nebol národným hrdinom.Bol to obyčajný človek so svojimi (nie práve ľahkými) životnými osudmi. Napriek tomu je niekoľko historických skutočností, ktoré nemôžete poprieť. Jednou z tých skutočností je aj to, že skutočne dával chudobným...Či zo zištných dôvodov alebo nezištných na tom nezáleží...Stal sa legendou a skrze legendu národným hrdinom, ktorým sa inšpirovali mnohí ľudia, čo naozaj priniesli obete v prospech Slovákov.

Ale moja výčitka bola o inom: je to, že Jánošík nebol národným hrdinom dôvodom (aleob ospravedlnením) na to, aby sa o ňom rozširovalo, že bol vrah???A urážalo sa tak cítenie národa???

A ešte k tomu Ficovi: neviem, prečo sa tak rozčuľujete :). Predsa je to náš premiér, nie váš...Vy máte svoju elitu, my svoju...

Za seba môžem povedať, nemenil by som s vami...

S pozdravom...
03. 07. 2009 | 14:13

Líný černý pes napsal(a):

to Irena Kowalska :
Legendy žijí vlastním životem, nezávislým na původní osobě. Jednou třeba bude i ledenda "Irena Kolaska" o jemné a slušné dámě ....
03. 07. 2009 | 14:35

tak napsal(a):

...ale, ale paní Magda,a kde ste boli, keď kradol Dzurinda s Miklošom...s Palackom , jedna kauza za druhou Plynárne, elektrárne,tajné účtyv Švajčiarsku...znova pľujete na Slovensko, tak ako ste to robili doteraz...Prečítajte si tieto české príspevky ...hovoria vám, že ste zaostala občanka z hornych uhier...Tak dopadne každý, ktorý serie do vlastných radov v cudzine...aj tak vás majú za hovno...herečka ste boli niekedy dávno dobrá, rada ste sa vyzliekala...ale ako politička...za fajku dymu...
03. 07. 2009 | 14:47

Alexander O. napsal(a):

Pani Vašáryová.

Mala ste sa držať radšej "dosiek, čo znamenajú svet". V poslednej dobe som Vás už počul aj v Českom rádiožurnále. Neviem, či Vám doma na Slovensku to nie je umožnené, nesledujem pozorne čo sa deje na Slovensku, som už 11 rokov v Čechách. Ale možem Vás uistiť, taká zlodejina ako se deje za posledných 20 rokov (v ČR a na Slovensku), tak za komunistov nebola. Komunizmus nebol ideálny, povedzme pre šikovných a čestných ľudí, ale príchodom tých nových, šikovný a čestný ľudia určite svoju šancu nedostali. Žijeme dobu vekslákov, zlodejov, špekulantov, ktorí sa neštítia použiť ani to najhrubšie násile na dosiahnutie svojich ziskov...
03. 07. 2009 | 15:46

wbgarden napsal(a):

Budu neustle opakovat, drazí poctiví, schválně, na kterou ze světových vládnoucích garnitur za posledních dvatisíce let se ta MV nostalgie nehodí ? Furt se krade a furt je z čeho, což je opravdu co říct / skutečné perpetuum mobile ?/ a nikdy to nebude jinak, bo už staříček pravili, že neznaju kuru /slepici/, která by hrabala od sebe…
Jinak pokud máte nějaký poznatek o ulítlých miliardách, tunelech atd, tak vaší občanskou povinností je zajít na nejbližší služebnu policie. Ti co to furt a neustále okecávají na všelikých forech, mi někdy připadají…, no nic.
Veselé krizování….
03. 07. 2009 | 16:32

Jarýn napsal(a):

Lidé lžou, kradou a lezou po sobě, to nám vštěpoval do hlavy profesor, než nás vypustil do praxe.Bylo to za minulého režimu, kdy za čórnutý pytel cementu byl kriminál, za dobře "investovaný" vlak cementu Řád práce.Dotáhl to hodně vysoko a pamatuji si jak ho rozhodilo, kyž mu z jeho Škodovky sundal jedny z prvních hliníkových disků.Tu hlášku zopakoval asi třikrát za přednášku.Lhaní a kradení by nám jaksi šlo dobře, ale co udělat s tím třetím vrcholem trojúhelníku? Neopřemyslovec by přešel asi rovnou na klonování, já jsem se ve státech, kde ploty jsou jen proto, aby zvířata nedělala škody setkal s matkou, která v jedné ruce držela peruánského indiánka a v druhé ruce korejskou holčičku. Asi to nebylo levné, ale věřím, že za své poctivě vydělané peníze chtěla poskytnout výchovu v jiném prostředí.Volání po tom, aby v politice bylo více žen je opodstatněné, protože lidé lžou, kradou a lezou po sobě!Paní Magdo, nenechte se na Slovensku urážet!P.S.: vetešník Špičák má určitě schovanou ionizační soupravu.
03. 07. 2009 | 18:23

Jan napsal(a):

Ten, kdo zná skutečnou hodnotu činů, by nikdy nevzal ani sirku. Zloděje totiž nejpřísněji trestává jeho vlastní podvědomí. Znal jsem případ, kdy pro krádež malého bezcenného tranzistorového radia se člověk potrestal rakovinou. A než došel k léčiteli, který souvislost odhalil, bylo pozdě.
03. 07. 2009 | 20:16

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Jan:
"pro krádež malého bezcenného tranzistorového radia se člověk potrestal rakovinou" Kéž by to mohla být pravda!
03. 07. 2009 | 21:35

Kritik napsal(a):

Spravedlivý pláč autorky článku. Člověk si přitom vzpomene na citát jednoho slovenského věřícího (snad to napíši správně, omluvte mě): Keby sa vieracim na poli urodilo viac, niebol by žadny nevieraci.

Nicméně je možné také připomenout osudy těch, kdož se vysmívali Bohu. Např. Friedrich Nietzsche, autor výroku "Bůh je mrtev" (pozn.: údajně pod nápisem s tímto textem, podepsaným Nietzschem, se záhy objevil další - Nietzsche je mrtev. [Podepsán] Bůh), skončil svůj odpor proti Bohu v šílenství (viz http://cs.wikipedia.org/wik... ). Podobně Voltaire, autor známé "Panny Orleánské", zesměšňující církev, ve dnech svého konce strachy před smrtí křičel hrůzou a své názory odvolal, takže jeho zděšení stoupenci museli před jinými hlídat dům, aby se neroznesla zpráva o jeho zoufalství. A mohli bychom pokračovat...
03. 07. 2009 | 21:53

Karel III napsal(a):

"Nepokradeš" je velmi náročná (sebe) disciplína.
Pravdivé "kradou mi" je pokus o sebeobranu, ne vždy postačující.
"Kradou", to je od dezinformace k informaci. A těch motivů pro takováto prohlášení...
P.T. plénum
Paní Vašáryové jsem stále nakloněn přisuzovat ty nejlepší (motivy) naprosto bez obav. I když způsoby, kterými ji mnozí konverzanti vyvádějí, podle svých názorů, z omylu, doslova berou dech.
P.S.
Každý budeme mít něco k ukazování a něco raději k neukazování.
Může být i herečka, která je k neukazování. Takový na 99,7% smutný případ rozhodně není případem paní Vašáryové. A třebaže prakticky neznám její politickou praxi, nemyslím si, že by byla špatnou reprezentantkou Slovenska i kdyby mylně tvrdila, že zbojník J. Jánošík je vrah a přehlížela, že byl prohlášen národním hrdinou.
03. 07. 2009 | 23:21

Zbyněk Matyáš napsal(a):

kritik:
"A mohli bychom pokračovat..." ve vymýšlení.
03. 07. 2009 | 23:33

kaktus napsal(a):

Jánošík versus Mašinovci
Počas svojej činnosti zabili na území Československa dvoch príslušníkov ZNB spolu s jedným pokladníkom a v NDR zase troch príslušníkov Volkspolizei. Najmä smrť pokladníka Josefa Rošického pri prepadnutí auta s peniazmi spôsobila, že Mašínovcov časť verejnosti pokladá za zločincov.
Český premiér Mirek Topolánek sa odhodlal k chlapskému kroku. Navzdory silnej kritike sa rozhodol vyznamenať kontroverzných bratov Mašínovcov, ktorí ako jediní v Československu bojovali proti komunistom so zbraňou v ruke.
04. 07. 2009 | 01:01

Zbyněk Matyáš napsal(a):

kaktus:
Ta "časť verejnosti" pokládající bratry Mašínovy za zločince podle různých průzkumů tvoří většinu. Topolánkův čin v této souvislosti je přinejmenším kontroverzní a nehodný státníka (kterým ostatně nikdy nebyl a není). Prostě podle svých slov "si splnil sen" na úkor většiny občanů. V čem vidíte souvislost počínání Mašínů s článkem? Snad že při vraždě pokladníka ukradli ty peníze?
04. 07. 2009 | 01:27

jarda napsal(a):

Paní Vášáryová, mám vás rád ako herečku, to ano. Ale, tak jak pro vámi podobné v Čechách, mám jednu radu: Pokud víte něco konkrétního krom toho, že jedna paní povídala, obraťte se na orgány činné v trestním řízení. Nebo raději plácáte do vody, ono to dobře zní? Podejte konkrétní trestní oznámení na konrétní trestný čin a konkrétní osoby. Nezaštiťujte se nějakm bohem, ať už ho budete nazývat jakkoliv. Ten nepomůže, alespoň o žádné jeho konkrétní pomoci mi nikdy nikdo žádný důkaz nepředložil.
04. 07. 2009 | 05:21

jozef napsal(a):

Podobné, všeobecné a väčšinou mravokárne úvahy pani Magda z času na čas napíše,väčšinou je to viac zábavy,ako poučenia.Aj tentoraz je to len všeobecne známe popísanie mravného marazmu v slovenskej,ale i českej,poľskej a ďaľších krajinách,kde mladá demokracia ukazuje svoju škaredú tvár.Autorka taktne mlčí o megazlodejstvách,ktoré uskutočnili členovia jej strany /tunel Branisko,kauza vláčiky,poodozrivo nevýhodné predaje strategického majetku a stovky ďaľších/Pri zmienke o komunistoch, by tiež mohla vysvetliť ,prečo celá jej obdivuhodná herecká kariera bola možná v čase ich vlády,alebo prečo podpísala Antichartu.
04. 07. 2009 | 06:56

Jozef napsal(a):

Menovce,
pozdravujem a suhlasim.
Pani Vasaryova si urcite nerobila sociologicky vyskum ,pod slovom komunista nemyslela na svojich komunistickych kolegov ani na komunistov v mojom pribuzenstve a okoli....
Pani Vasaryova pise ako bratislavska tlac.
Z velkej casti je to tlac /ex/ komunisticka a narodnostou nie slovenska ani slovanska.Slovakov medzi analytikmi je minimum a aj ti su byvali marxisti /Kusy,Lesko/alebo zoldnieri Slobodnej Europy.

Vyjadrovat sa s despektom o hrdinoch narodnych mytov je,jemne povedane - nekulturne.
Bratislavska tlac sa pohybuje na hrane antislovenskeho sovinizmu.Taki autori ako Strasser,Schutz a ini frustruju krajinu antislovenskym sovinizmom dlhe roky.Slovensko je okupovane nielen hospodarsky,ale aj masmedialne.Vlastenecka cast inteligencie sa s tym zmieruje asi takto: vzdy sme boli pod niekym a prezili sme.Povstali sme,az ked to okupanti s nasilim prehnali...
04. 07. 2009 | 07:35

pepe napsal(a):

Suhlasim s Jozefom, ešte by som doplnil, že u Schutza to nie je len antislovensky sovinizmus u neho je aj antieuropsky sovinizmus.
04. 07. 2009 | 07:55

N.O.S napsal(a):

Mojžíš? jako osoba fikce, jako archetyp otec terorismu, v bibli vylíčen jako vůdce bandy pedofilních bestií...

Midjánské ženy a jejich děti však Izraelci zajali a všechen jejich dobytek, všechna stáda a veškeré bohatství ULOUPILI.

Mojžíš se však rozlítil na vůdce vojska....
Nyní zabijte z dětí všechny mužského pohlaví i každou ženu, která poznala muže a obcovala s ním. Všechny děti ženského pohlaví a ženy, jež nepoznaly muže a neobcovaly s ním, nechte naživu pro sebe.

Oko za oko, zub za zub, ruku za ruku, nohu za nohu, spáleninu za spáleninu, modřinu za modřinu, jizvu za jizvu.
04. 07. 2009 | 09:09

Stařeček napsal(a):

Jan, dovedu pochopit slušného člověka co ukradl tranzistor. rádio a pak se trápí, až se utrápí. Měl se jít vyzpovídat a nic se vlastně nestalo. Třikrát otčenáš, třikrát zdrávas a jde se dále. Nemyslím ale, že ti co vykradli celou republiku ze svědomí onemocní a když, tak mají dostatek prostředků na dobré léčení. Něco pomůže i koupení si za nějaký ten milionek odpustky. Děje se to stále. Vždy a všude na to doplatí jenom slušný člověk.
04. 07. 2009 | 10:05

doktor napsal(a):

Paní Vašáryová zná život jen z dobře placených postů. Nezná pořádně ani Bibli. Jinak by věděla, že krátce potom, co Jahve daroval Mojžíšovi na hoře Sinaj kamenné desky (musely vážit metrák, jak je z té hory nesl?)s desíti přikázáními, Izraelité násilím dobyli Filištínská města. Jericho například vypálili a všechny obyvatele vyvraždili (jejich potomci se tak chovají dosud). Její ubohý příspěvek má ovšem jiný účel: využít i tu nejmenší možnost k pomluvě Ficovy sociálnědemokratické vlády. Nějak se jí to nedaří.
04. 07. 2009 | 11:06

Jirka napsal(a):

A to tam není zdaleka všechno.
04. 07. 2009 | 11:57

Jarýn napsal(a):

Dnes ráno jsem slyšel hroznou zprávu v rozhlase,vám Poláci ukradli Jánošíka. U nás jsou pouze trošíčku problémy s příliš ambiciózními Moravany,Chodové na hranicích jsou v klidu a sudečtí Němci tam kde jsou. Na symboly si zatím nehmatáme!A lidé jsou u nás slušní, současný premiér byl taky komunista a odvádí poctivou práci.
04. 07. 2009 | 19:08

Pepa Řepa napsal(a):

N.O.S napsal(a):
Oko za oko, zub za zub, ruku za ruku, nohu za nohu, spáleninu za spáleninu, modřinu za modřinu, jizvu za jizvu.
-------------
Ještě že neplatí "Blbost za blbost".
To by Vás utloukli.

Pozor, neprošvihněte návštěvu Svatého otce. To bude něco pro Vás.

To Jaryn
nojo, Pšondi. Kdy ho vrátěj?
04. 07. 2009 | 20:02

Medikolog napsal(a):

Paní Vašáryová, Vy jako bývalá socialistická herečka jste spolu s kolegy bývalými socialistickými herci a dalšími bývalými socialistickými umělci svým životem a svojí tvorbou za bývalé ČSSR spoluformovala morální profil těch dnešních komunistických kradošov, kterým jste v mládí možná zrovna Vy byla vzorem hodným následování. Byla jste za to totalitními vládami výborně hodnocena a honorována. Ve Vašem článku plném "křesťanské pokory" postrádám sebereflexi a přiznání spoluzodpovědnosti za formování světonázoru Vašich tehdejších obdivovatelů. Zřejmě nyní pro změnu "zpíváte" píseň nového principála - vždyť on rozděluje Eura... pardon, honoráře. Na aktivy umělecké fronty sice nemusíte, ale pozor, abyste nepřišla pozdě na Mši svatou - to by byl Váš další hřích... Ale pan farář Vám jistě rád za příspěvek do kasičky i tento hříšek odpustí. Laudetur Iesus Christus.
04. 07. 2009 | 23:59

Pepa Řepa napsal(a):

Medikologu, zavděčila by se Vám paní Vašáryová, kdyby za bolševika jezdila s bagrem?

Byla herečka, měla fárat?
Že by zrovna ona byla typem Ann proletářek? Švorcová, Amortová a spol.
No, nevím, nevím.

To, že se teď krade víc než za bolševika je jasný,ale to je jiný příběh.
05. 07. 2009 | 07:06

Hajný napsal(a):

Medikologu,
podle Vás by každý kdo za komunistů vystudoval a něco dokázal měl chodit kanálama a po případě okopávat brambory?
Tak v tom případě až půjdete na operaci tak to se svěřte léčiteli.Nejdřív se ale přesvědčte zda umí číst a psát.Pokud ano,tak nemá ten správný kádrovcý profil a jeďte do Ameriky k domorodému šamanovi.
05. 07. 2009 | 10:53

N.O.S napsal(a):

Medikolog má pravdu, lidé kteří mlčeli když měli mluvit by nyní měli mlčet.

Raději Švorcovou která má alespoň páteř než tohle.
05. 07. 2009 | 16:27

Targus napsal(a):

To N.O.S.:

Nevšiml jsem si, že by autorka v éře komančů vedla vyšší zlodějskou školu.
Bohužel v obecné rovině jsem nucen s paní Vášáryovou projevit souhlas. Krade se mnohem více, než za komoušů, a ve většině s posvěcením úředního šimla. Za všechny průšvihy vzpomenu kauzy tzv. lehkých topných olejů zázrakem se měnících na petrolej, neboli naftu s posvěcením tehdejšího pana náměstka Klaka, an náměstkoval Panu Profesoru Václavu Prvnímu Největšímu v rezortu financí.
Btw. řvaním o zaprodaných a přisluhujících úspěšných lidech se nejvíce ohánějí ti, kteří se neuchytili za komančů, ani za dnešní kradokracie.
05. 07. 2009 | 17:35

Targus napsal(a):

To Hajný:

rád zase od Vás něco čtu.
Technická poznámka, okopávaní brambor bych politicky nespolehlivým, potažmo profláknutým osobám co nejrychleji zatrhnul. Co kdyby schváně příliš málo nebo příliš hodně přihrnovaly, anebo přidávaly do rodné hroudy nějaký šajs, aby tak vědomě škodily našemu rodícímu se skvělému kapitalistickému zřízení.
05. 07. 2009 | 17:41

N.O.S napsal(a):

Targus

„Nebyl jsem s vámi dříve zbabělý, nebudu s vámi nyní statečný" Adam Michnik
05. 07. 2009 | 18:25

Obča napsal(a):

Je smutné a na zamyslenie, keď bývalá nomenklatúrna komunistická herečka,kritizuje svojich súputníkov.To že nebola v strane dnes prezentuje ako disidentskú činnosť. A pritom si žila ako prasa v žite, kým my sme mali plat 1400 korún a žiť sme museli a chceli.Je my z tej frajly na grc
05. 07. 2009 | 18:38

lamaa napsal(a):

Stara mama klamete už len svojou fotografiou :)
06. 07. 2009 | 06:32

Tom napsal(a):

2wbqarden: Keby ste mali sebakritické myslenie tak by ste sa zamysleli nad tým prečo majú Česi v zahraničí tak často problémy. India, Slovensko, Chile, všade sú nevinní Česi a vinní domáci?
Na Slovensku sa Ćesi preslávili aj vykrádaním hniezd chránených dravcov. Sebavedomo tvrdili, že Slovensko je ich voliera. Až do prvého nepodmienečného trestu odňatia slobody. Odvtedy s tým prestali. Bivakovanie v zakázaných oblastiach, často priamo pod lavínami je tiež známy český folklór. Rešpektujte zákony, nevyhovárajte sa že ste nevedeli a budete mať všade na svete kľud.
06. 07. 2009 | 09:26

Jarýn napsal(a):

Tome, ty moralisto, víš že většina českých kuřat je vylíhnutá na Slovensku nebo v Polsku, protože máte levnější proud?Máme dneska státní svátek,pustím si Jedna ruka netleská a cože to mám k obědu? Velký pták ne promiň, je to pštros. Kdyby si se nudil, zajeď do Kostnice, zjistíš, jak je v tomto švýcarskoněmeckém městě Rýn docela divoký. I v Mistrově době lhali, kradli a lezli po sobě!
06. 07. 2009 | 10:50

LEVAK napsal(a):

Slováci jsou zbožný národ tak proč by nekradli když krade i jejich arcibiskup?Oni jako věřící to mají jednodušší.Vyčítky svědomí utiší ve zpovědnici a potom pár otčenáši a zdrávasy.Člověk by ani netušil jak bolavá kolena utiší to případné svědomí!
08. 07. 2009 | 20:13

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Tom,LEVAK:
Zrovna večer v tv uvedli zprávu o dopadení čtyř Slováků, kteří vyloupili směnárnu. :)
08. 07. 2009 | 21:20

argun napsal(a):

Paní Vašáryová, chcete na na své soukmenovce povolat plameny pekelné za jejich bezbožnost? A chcete nám namluvit, že kdo věří v Pánaboha, je výlupek vší ctnosti a kdo v něj nevěří, že chodí s pytlem po nocích? Tak jednoduché to obávám se, není. Jestli víte o tom, že někdo něco ukradl, ohlšte to. a jestli ne - pak vězte, že morální rozhořčení je dobré jen k tomu, aby rozhořčující se exhiboval a sděloval světu jak je mravný. No tak jo - jste. A co jako s tím?
08. 07. 2009 | 23:05

tiffany and co napsal(a):

Na Slovensku sa Ćesi preslávili aj vykrádaním hniezd chránených dravcov. Sebavedomo tvrdili, že Slovensko je ich voliera. Až do prvého nepodmienečného trestu odňatia slobody. Odvtedy s tým prestali. Bivakovanie v zakázaných
31. 07. 2009 | 14:49

cheap Jimmy Choo Shoes napsal(a):

http://www.iwcwatches.us/Ebel/ ebel watch for sale
http://www.iwcwatches.us/Fe... Ferrari watch for sale
http://www.iwcwatches.us/Fr... Franck Muller watch for sale
30. 01. 2010 | 05:53

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
26. 03. 2010 | 04:53

discount air max shoes napsal(a):

<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 90</a>
<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 95</a>
20. 04. 2010 | 04:04

kalous usaty napsal(a):

Dobry den.
Do pani Vasaryove jsem byl zamilovany jako kluk a kdo kdy videl treba Postriziny, nemuze na tom byt jinak. Tak timto dekuji.
S jednoduchymi komentari viry a chcete-li etiky to byva trochu slozite. Jiste je, ze kdybychom se ridili moudrostmi moudrych a slovy svatych, bylo by
na svete lip. Proc to tak neni? Na to vam odpovi prezident Zeman. Nebo pan doktor Zelezny. Nebo Standa Gross. Nebo Necas s pani Nagyovou. Nebo Paroubek. Nebo nevim,
jdu do kostela a pak do hospody.
09. 12. 2013 | 22:42

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy