Sme len chorí, alebo tak vyzeráme?

29. 07. 2009 | 22:02
Přečteno 7670 krát
Priznávam bez nátlaku, že som už roky nepočúvala Vladimíra Mečiara. Keď si vzal slovo v parlamente, radšej som odišla. Čo ma teda prinútilo, aby som si prečítala jeho rozhovor a ešte k tomu v bulvárnom časopise? Čo sa zmenilo, že som „reskírovala“ čas na čítanie vymyslenín, ak nechcem povedať rovno klamstiev?

Lebo Mečiarov štýl vládnutia sa znovu na Slovensku presadzuje. Rozhovor tejto svetovej persony non grata zvestoval – už je to tu!

Čo sa to deje na Slovensku a prečo? Prečo sa verejný priestor napĺňa excentrickými a priam neslušnými vyhláseniami Róberta Fica a Jána Slotu, opozícia a novinári odhaľujú denne kontroverzné postupy v správe vecí verejných, ktorú kontroluje výlučne koalícia, a k tomu sa na nás znovu začína valiť kritika zo zahraničia a – nič!

Tento cirkus je na Slovensku normou? Môžete mrdnúť plecom – no a čo!? Taliani si za premiéra zvolili človeka, ktorý by mal sedieť vo väzení a a predsa sú členom G8! Taliani sú spokojní s tým, že Berlusconi ovláda 80% televíznych programov, hlavných prameňov informácií v štáte. A ako povedal Umberto Eco – kritika vlády sa tak dostane len k tým, ktorí to aj tak nepotrebujú. Ostatní sa uspokoja s obrazom a obsah nepotrebujú. Ide predsa o imidž a „smotánku“ a počíta sa len päť minút slávy celebritiek. Čo bude zajtra – koho to zaujíma!?

Mečiarove preferencie počas celých dvadsiatich rokov sú dôkazom, že aj na Slovensku sa počíta len show a „teraz“. A tie príslovečné kramplovské klapky na očiach. A čo keď má Elektru alebo stíhačku, alebo pozemok alebo byty alebo ich ešte len bude mať. A čo keď sú ministri len bábky a zasadanie vlády len divadielko pre tých 80% obyvateľov? Toto je naše špecifikum – hlása znovu Mečiar. Slabá vláda a neviditeľní mecenáši, korupcia a rodinkárstvo, pasivita a krčenie ramien. Naučme sa teda nové slovo, ktoré by sme mali používať na opis slovenskej normy – tangentopolizmus. Ako v matematike to prenesene znamená úplne iný spôsob myslenia alebo aktivít ako európska norma.

V Taliansku sa o návrat k európskemu normálu pokúsili prokurátori, ako bol Di Pietro. Ale dnes po COREL alebo CORD nezostali ani stopy. Emócie zase ovládol Berlusconi a parlament mu vrátil imunitu. Preto mohol zakričať na celé Taliansko - „konečne už nemôžu na mňa sudcovia“.

Mečiar v rozhovore nepriamo tiež zakričal - „teraz som sudcom ja“! Harabin to zariadi. A naokolo, žiaden slovenský Di Pietro.

Dokedy to potrvá? Ak má Mečiar s Ficom pravdu a toto je slovenská norma, tak dlho. Alebo aspoň dovtedy, kým sa budú inteligenti u nás pýšiť tým, že sa zásadne nezaujímajú o správu vecí verejných, platených z ich daní. Kým budú celebrity i umelci vyhlasovať - ja to nesledujem, mám to na háku. Pokiaľ budú ľudia veriť a nepreverovať a pokiaľ bude upadať ich ochota priložiť príslovečnú ruku k dielu. Pokiaľ si v tichu svojich bytov budeme hovoriť to, čo za komunizmu – do toho sa ja nebudem pliesť. „Je to tak, ako to je“ sa stáva mantrou, ktorú si mnohí, aj kritického myslenia schopní občania, opakujú. Kým nebudú chodiť voliť, lebo napríklad svietilo slnko.

Hin sa teda ukáže, či je to len choroba alebo vlastnosť. Už v roku 2010. Ak je to naša vlastnosť, tak potom majú pravdu tí, ktorí už rezignovali „ na pramene duchovnej sily, ktorá povznáša každodenný život na úžasné dobrodružstvo“. Znie to na blog pateticky? Samozrejme, veď to pred sto rokmi napísal Walter Whitmann. Patetický Američan. No a čo?

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Pípa napsal(a):

Paní Vašáryová děkuji za perfektní vystižení současného stavu společnosti nejen slovenské, ale i u nás. Mluvíte mi přímo z dušičky. Díky.
29. 07. 2009 | 23:19

shipper napsal(a):

M. Vášáryová
Ani choroba ani vlastnost, jen Vy jste někde jinde, než většina Slováků. A protože jich je většina nemáte "pravdu" Vy, ale oni. Tak funguje demokracie. Ocitla jste se tam, kde Vámi citovaný Umberto Eco - mimo. Ale jinak bez obav, skončíte tam kde my, v evropském blahobytu.
29. 07. 2009 | 23:45

ali napsal(a):

Paní Vašáryová
budiž Vám útěchou, že s takovými myšlenkami nejste sama.
Lidé si neuvědomují, že líp už bylo. Žijí stále v blahobytu a přítomnosti a budoucnost je nezajímá, pokud nejde o nastávající nedělní oběd..
Smutné, pravdivé, sebedestruktivní..
Mějte se krásně navzdory všemu a pozdravujte manžela :o) ali
30. 07. 2009 | 00:15

Z.T. napsal(a):

Po přečtení blogu si člověk řekne, že je rád, že nežije na Slovensku. A pak si v novinách přečte o Řebíčkově vile v Itálii, justiční mafii, Bémově sponzorovi Janouškovi, Grossovu milionovém kšeftu s akciemi, ...
30. 07. 2009 | 06:53

Daňový poplatník napsal(a):

Pěkné, patetické.
Ale za dva roky krize z nadvýroby budou předkládány jiné otázky, třeba čím nahradit současný neregulovaný kapitalismus.
A obávám se, že volby budou formalitou, a občanské iniciativy adrenalinovým sportem.
30. 07. 2009 | 07:35

jichu napsal(a):

Vždy jsem si myslel, že slovenštinu jakž-takž ovládám. Výraz "mrdnút´plecom" mne však dostal. Děkuji Vám za něj paní Vašáryová.
30. 07. 2009 | 07:40

Marcus Agrippa napsal(a):

Nějak nám ta polistopadová demokracie zhořkla do bezprávní pilulky. Jinak hrozné že po dvaceti letech už některým slovenským slovům téměř nerozumím. A to se pořád považuji za Čechoslováka. Škoda že jsme se rozdělili - mohli jsme mít v EU větší váhu.
30. 07. 2009 | 07:52

Ládik napsal(a):

Nemocní vydávají svou nemoc za zdraví, i když je to lepra. U nás to dělá ČSSD.
30. 07. 2009 | 08:02

Vico napsal(a):

Slovensko může být pro nás určitým poučením. V dobrém i ve zlém.

Média : ostře namířená proti vládě a Ficovi zvláště. Je to už mediální válka. Pro Fica to má jednu výhodu, nemusí se snažit být k médiím vstřícnější, protože by mu to stejně nepomohlo. Poučení : taková totální válka může být i dost kontraproduktivní.

Paní Vašáryovou chápu, ale to je tak jediné, co lze dělat. Snad v Itálii a na Slovensku vyměnit voliče. Nebo změnit mediální jednobarevný svět : v Itálii, na Slovensku a kde ještě? Že by?
30. 07. 2009 | 08:25

Béda napsal(a):

Autorce,

pěkný gulášek.

Kritizujete Mečiara a účelově bez věcné argumentace svoji kritiku spojujete s Ficem, který je k vašemu zklamání "bezprecedentně" nejoblíbenějším politikem na Slovensku. Dále tam zatahujete Berlusconiho, Eca a v závěru ještě Whitmanna.

Na svém příspěvku jste názorně předvedla práci Modré (mediální) fronty na Slovensku. Otázkou jest, proč tyto své náhledy nepublikujete spíše na Slovensku, když jsou určeny slovenskému publiku? O pokleslém slovníku, ani nemluvě.

Když vidím podobné příspěvky, říkám si, že vstup komediantů do vysoké politiky bývá obvykle pro národ neštěstím.

A pro p. Stejskala: Nemyslíte, že by nezaškodilo uvést do síně blogerů i nějakého oponenta p. Vášáryiové - třeba z Ficova Smeru?
30. 07. 2009 | 08:30

Neopřemyslovec napsal(a):

Dokedy to potrvá? Alebo aspoň dovtedy, kým sa budú inteligenti u nás pýšiť tým, že sa zásadne nezaujímajú o správu vecí verejných, platených z ich daní. Kým budú celebrity i umelci vyhlasovať - ja to nesledujem, mám to na háku. Pokiaľ budú ľudia veriť...
Hornouheráci. Vaše starosti na naši západní republiku. Nás více trápí slovenština u pokladních! Češi! Zákon o ochraně před slovenštinou. Slovenštinu do mecha a mech do Vltavy.
30. 07. 2009 | 09:00

Vico napsal(a):

Béda : čtu vaše příspěvky se zájmem, ale teď jste k autorce zbytečně příkrý.

Pokleslý slovník? Vašáryová se tu sice zlobí, ale zlobí se jako dáma. Hádat bych se s ní nechtěl. I kdybych měl pravdu.
30. 07. 2009 | 09:30

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat ad neo.., náhodou u nás v supráku za kasou je jedna slovenka a je pěkná..
Jinak ad beda, pár recyklovaných svazakov jánošíkov jistě ocení každý blog..
Veselé krizování....
http://www.ateo.cz/f/images...
30. 07. 2009 | 09:39

Taoiseach napsal(a):

autorka:

U nás má ten Mečiarův komplic ještě větší vliv a podle toho to i vypadá.
30. 07. 2009 | 10:20

Taoiseach napsal(a):

Béda

"Otázkou jest, proč tyto své náhledy nepublikujete spíše na Slovensku, když jsou určeny slovenskému publiku?"

Samozřejmě je paní Vášáryová publikuje především Na Slovensku:
http://blog.aktualne.centru...
Editoři zřejmě chtěli předejít národnostním sporům diskutujících, a tak diskusi rozdělili a nedali sem link. Popravdě jste si to mohl předem ověřit i Vy sám.
30. 07. 2009 | 10:25

Vysedlina pathologická napsal(a):

Podle mě mocní lidé dělají mocné hlouposti a trochu bezmocnější lidé dělají bezmocné blbosti.
Možná to zní fanaticky, ale pořád se mi montuje do těchto problémů Bůh jako záruka logické spravedlnosti v tom smyslu, že pokud Ho požádáme o radu, tak jakoby byla větší naděje, že nerozhodneme blbě. No, myslím, že by mi někdo dal i za pravdu, nemyslím však, že by to byly náboženské instituce. Spíše něco jako dialog svědomí s universální moudrostí nebo tak něco. Mějte se hezky.
30. 07. 2009 | 10:50

mai napsal(a):

V zásade sme na tom rovnako,zobuďme sa z ilúzií-média slúžia mešcu,bulvár či ostatné,pokiaľ ideál nevyhovuje zisku,je utratený.Ak ste si,rovnako ako tu,všímali Slovensko za premiéra Dzurindu-je to to isté,len v inej farbe.Preto komedianti trúbia,lebo prečnievajú z politiky(milí priatelia,skúste si prečítať knižku od Jozefa Banáša,spoznáte viac M.V.)
Súhlasím,že bez Boha je to len o sile a hlučnosti ale nie o spravodlivosti a práve.
30. 07. 2009 | 11:40

anovy napsal(a):

Jste a nejen vy-duševně nemocní.Je to pravda.Sice méně než psychiatři,ale nehledejme omluvu za každou cenu.Trottlismus všeobecný zpívaný.
30. 07. 2009 | 11:57

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, mí bohové jsou pravděpodobně značně bezbožní, co s tím...
Veselé krizování...
http://www.ateo.cz/f/images...
30. 07. 2009 | 12:02

JAHA napsal(a):

Ad: autor
Na Slovensku zijem, tak ako Vy. Akurat nemusim sa vyjadrovat stranicky. Zatial sa mi dari to, co som raz slubil Najvyssiemu - ze ked prezijem aj "toto" (vtedy za komunizmu urcitu situaciu), do ZIADNEJ STRANY nevstupim.
Bez mucenia sa priznam, ze, casto aj so skripanim zubov a zatatymi pastami som volil KDH. Nie Vasu stranu. Jednoducho - pre falosnost. I vlada sa rozpadla pre falosnost Vasho predsedu - nedodrzal dohodu o podpisani zmluvy s Vatikanom.
I case, ked sa tu uverejnuje tento clanok - falosnost az krici. Vasi najvyssi idu na brifingu kritizovat stav v podniku Statne lesy a este si k tomu prizvu byvaleho statneho tajomnika, zodpovedneho ako vykonavatela vole SDKU za NEtransformaciu tohoto podniku, za spolocnym hlasovanim prave s Meciarovym HZDS, PROTI dohode s koalicnym KDH?
Sef este nepochopil, este mu nedoslo, ze SDKU na cele s nim a dalsimi vernymi je uz pase?
Je mi do placu. Vseliakych prezlecenych bolsevikov a polobolsevikov (podla prilezitosti) sucasnej koalicie nemozem podla svedomia volit a v dnesnej opozicii(v mnohych pripadoch tiez poprezliekanych bolsevikov) tiez pomaly NIET podla svedomia koho. A Vy sa cudujete predpokladanym vysledkom v roku 2010? I keby robila tato vlada dalsi podvod za podvodom denne, ludia su APATICKI - ale Vasa strana na cele s Vasim sefom ich z apatie URCITE nevytrhne.
30. 07. 2009 | 12:06

JAHA napsal(a):

Ad: Beda
Ludia su rozni. Jeden pochopi ihned, inemu moze jednu vetu vtlkat do hlavy mamka s ockom cely zivot a nikdy to tam nezostane. Niekto napise nieco k diskusii, niekto sa nauci jednu "myslienku" a opakuje ju v kazdej teme. Ale vieme, ludia su rozni. Ak su s vysokou inteligenciou, musia byt i ini. V priemere sme ale "dobri":-).

P. S. Pokial neviete, o com pisem, p. Stejskal uz x krat (vzdy ked sa ozve podobna mudra hlava) vysvetloval, ze "ti Slovaci" tu pisu svoje blogy na JEHO POZIADANIE, ze je RAD, ze suhlasia, lebo sa (aspon niektori) sem tam dozvedia od "tych Slovakov" nieco, co by sa inac nedozvedeli.
Cest praci!
30. 07. 2009 | 12:13

fuozx napsal(a):

Fico je standardni populista, ktery ale navic perfektne vyuziva janosikovskeho kultu. Stavi se do role zastance chudych, slabych, malych, bezmocnych proti zlym, velkym, cizim, bohatym,... kteri chteji Slovakum ublizit. Slovaci tohle miluji. Fico je "svojsky", tuto vlastnost Slovaci zboznuji.
30. 07. 2009 | 12:45

buldatra napsal(a):

to Vysedlina pathologická

Nazobla jste nesmírně zajímavou myšlenku, která si zasluhuje mé pozornosti, cituji:
Podle mě mocní lidé dělají mocné hlouposti a trochu bezmocnější lidé dělají bezmocné blbosti.

Možná je to tím, že existuje pošetilost. Pošetilost mocných, kteří udávají tón celé společnosti-od toho tu ti mocní jsou, není-liž pravda, no a ostatní se řídí jen jejich příkladem. Každý mocný, je-li mocný veřejně, je svým způsobem celebrita, exot par excelence, arbiter elegantiarum, zkrátka vzor. A jak se doba vyvíjí, vyvíjí se i mocní se svou pošetilostí, vyvíjí se všeliké pošetilé konání, zvané ekonomika, bankovnictví, makléřství všeho pyramidového druhu, růst HDP, superhrubé mzdy, penisů a podobná škvára, vyvíjí se politika a to vše má vliv na tvorbu pošetilosti mas.

Nad tím vším bdí oko v trojúhelníku a nezúčastněně a trpělivě to pozoruje. Má času habaděj.

Oko vidí, že všude na světě se děje, dokonce i na Slovensku, tak nějak totéž s většími, či menšími odchylkami a všecko dohromady směřuje kamsi do…, chtělo by se to napsat, ale bylo by to smazáno.
Přitom by možná stačilo jen věci zjednodušit a vrátit je k jejich původnímu účelu. Ten původní účel věcí, lidských vymyšleností a pomůcek, spočívá v tom, že mají život usnadnit.
Díky pošetilosti a vývoji pošetilosti, staly se pošetilými a složitými a život bezmocným zhusta komplikují. Bezmocní pak nemají čas ani chuť, se nad tím pořádně zamyslet.
A protože výjimka potvrzuje pravidlo, tak komplikují život drtivé většině, nicméně pár výjimek z toho všeho se má velice, ale velice dobře.

Z čehož jaksi plyne, že mocní lidé sice dělají mocné hlouposti, ale jen z pohledu bezmocných.
30. 07. 2009 | 13:00

Vysedlina pathologická napsal(a):

To buldatra
Dobrý den, patříte mezi ty, kteří mi někdy odpovídají trpělivě na mé naivní příspěvky. Váš humor mě rozveseluje a díky za něj.
Je ještě pár Vám podobných, vždycky mě udivujete, jak se můžete Vy vzdělanci zahazovat s někým jako jsem já, ubohá slepička. Ale poučení, kterého se mi dostává, stává za to.
Vážně, díky. Zatímco druzí dozráli ve svých vytrvalých studiích, já se jen naučila nadávat a posílat někoho někam.
Slibuji, že se budu trochu učit, že budu hodnější na kohoutka, a že budu chodit včas spát, abych nezblbla z nedostatku spánku. To abych si zasloužila pozornost takových kapacit, jako je buldatra, Čochtan, Ivan Hochmann, Pepa Řepa, LČP, bigjirka atd, do té doby, dokud budu mít na internet. Mějte se, pane buldatra, hezky, a kvok!!
30. 07. 2009 | 13:15

Demosthenes napsal(a):

Člověk se od zvířete liší schopností analyzovat minulost a vzít si z ní poučení pro budoucnost. Je proti zvířeti obvykle horší, co se týká časné reakce, ale z hlediska životní strategie je tato schopnost nespornou výhodou. Samozřejmě - pokud ji člověk využívá. Dnes je bohužel takový blahobyt, že většina lidí může taktizovat bez pozorovatelných následků. A menšina, k níž už se dostavil exekutor, může jen hořce plakat a vykřikovat "Proč zrovna já". Bohužel po dlouhém období taktizování bez strategického plánu se nakonec dostaví exekutor ke každému. Dříve se tomu říkalo Boží mlýny, dnes je ale bůh nemoderní, takže se tomu neříká nijak. Vlastně se o tom radši až na výjimky (jako jste Vy) vůbec nemluví. A nepřemýšlí se o tom. A exekutor se těší na tučné zisky....
30. 07. 2009 | 13:19

Silvie napsal(a):

Paní Vášáryová,

neřekla bych, že my v Čechách jsme na tom lépe. Když sleduju, jak se neustále rojí další a další ekonomické skandály , do nichž jsou namočeni ti nejvlivnější z českých politiků a jejich lobbistických přicmrndávačů, začínám propadat beznaději před volbami. Mám volit zkorumpované gaunery a zloděje bez skrupulí a studu? Nejít k volbám a dát prostor socanům nebo bolševikům? Zkusit dát svůj hlas nezkušeným politickým zajdům, kteří ho nebudou možná schopni zúročit?
Jak praví Brichta, nejlépe by bylo všechno to z politiky vykopat a pak si pořádně prověřit všechny, kteří se chtějí v téhle branži živit! Jak nerealistické přání...

Mimochodem, četla jsem velmi zajímavý rozhovor s Vaší sestrou v Hospodářských novinách. Její zhnusení politickou situací docela chápu, jedeme na stejné vlně...
30. 07. 2009 | 13:20

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, to že věci spějí od počátku věcí ke svému horšímu konci je všeobecně jistě známo. Entropie je holt neuprosná a jak je taky jistě všeobeně známo v uzavřených systémech pouze narůstá. Tudíž škodovka po dvaceti letech nebude lepší než škodovka nová, taktéž střecha vašeho paneláčku nebo tvářička vaší nejmilejší. Rozpor drobátko spočívá v tom, že v rámci tohoto všelikého jití do pryč se neustále vydarwinovávají stále dokonalejší a dokonalejší organismy. Homo sapiens, že atd. Skeptický má na to v hraběcím blogu někde dole jisté řešení..
http://blog.aktualne.centru...
JInak je se třeba v tomto poměrně rozmarném létě věnovat především zásadním otázkám, alespoň volně podle já...
http://i.zpravy.cz/pes/09/0...
Veselé krizování....
30. 07. 2009 | 13:23

JAHA napsal(a):

Ad: Vysedlina Pathologicka

"Podle mě mocní lidé dělají mocné hlouposti a trochu bezmocnější lidé dělají bezmocné blbosti.
Možná to zní fanaticky, ale pořád se mi montuje do těchto problémů Bůh jako záruka logické spravedlnosti v tom smyslu, že pokud Ho požádáme o radu, tak jakoby byla větší naděje, že nerozhodneme blbě. No, myslím, že by mi někdo dal i za pravdu, nemyslím však, že by to byly náboženské instituce. Spíše něco jako dialog svědomí s universální moudrostí nebo tak něco. Mějte se hezky."

Ako spravna (byvala) "pokorna slepice" ste toho na mna zobla viac, nez pise buldatra. No, je to urcite tym, ze kazdy trochu inak zmyslame a inak pozerame na vec. Popisem, co napadlo mna.

Hned za prvou vetou - ja by som bol presnejsi:-) a napisal by som, ze "trochu bezmocnejsi...delaji trochu bezmocnejsi blbosti". To by uz ale trochu menilo vyznam, ze. Dalej mi tam chyba ukoncenie - viete, trojica musi byt dodrzana:-). Teda, doplnil by som vetu - "Ovela mocnejsi(najmocnejsi)...delaji ovela mocnejsie(najmocnejsie) ? (teraz neviem spravne slovo, lebo mocni - hluposti, menej mocni - blbosti, ovela mocnejsi(najmocnejsi) - CO? Musi to byt nieco vacsie ako blbost, ale aj vacsie (v negativnom zmysle) ako hlupost! A to uz by sme sa mohli aj uspokojit. Pokial nepatrime k tym najmocnejsim, urcite nerobime tie najvacsie ...
Aj ako ta logicka zaruka sa Vam z toho pohladu ten Boh tam nemontuje len tak - ta spravodlivost tam uz je (majmocnejsi - najvacsie...).
No a poradit moze nielen priatel, ale i universum, ale tiez aj hoci cirkevna "organizace". Radu by sme mali (aspon vypocut) od kazdeho.
Vacsinou totiz rozhodujeme "blbe", pokial na radu nedame, dokonca ani na radu toho, co sa mnohi snazia "docasne" umlcat - ticheho hlasu rozoznavajuceho presne, co je dobre a co zle - kuska universa v nad - svedomia.
30. 07. 2009 | 13:46

JAHA napsal(a):

Oprava - kuska universa v NAS - svedomia
30. 07. 2009 | 13:48

zdesta napsal(a):

Silvie: To je opravdové dilema.Mám volit zkorumpované gaunery a zloděje bez skrupulí a studu,nebo nevolit a dát tak prostor socanům a bolševikům? Tomu dělení co do kvalit moc nerozumím.Když je někdo gauner a zloděj,pak je úplně jedno za jakou ideologií kope.Co stím to nevím.Přeji příjemný den.
30. 07. 2009 | 14:18

buldatra napsal(a):

to JAHA
nešlo by to volaako zjednodušit ?, páč kulak se v tom jaksi ztácí.
Přesto jsem cosi, snad, postřehl:
No a poradit moze nielen priatel, ale i universum, ale tiez aj hoci cirkevna "organizace". Radu by sme mali (aspon vypocut) od kazdeho.

Hm.
S prostou upřímností, která je mé jednoduché mysli vlastní, bych si dovolil u tej cirkevnej „organizace“ podotknut, že v tomto specielním případě pozor! Každá rada drahá.
Každý člověk v sobě nosí všecky odpovědi, jsa součástí universa, jen se musí umět zeptat. Musí chtít. Když se nechce, je to horší, jak když se nemůže.
Je pošetilé spoléhat jen na odpovědi druhých. Pravda, je to pohodlnější.
30. 07. 2009 | 14:19

Béda napsal(a):

Milé JAHA,

každý má nějaký pohled na svět. Vy skrze náboženství a Otce "věrozvěsta" ve Vatikánu, já skrze nenáboženství.

Paní Vášáryiová dle mého mínění zde na svém blogu provádí to samé co pánové Tomský, Hvížďala a Modrá fronta včera a předevčírem.

S jediným rozdílem - že tito pánové a a MFD to provádí před tím publikem, kterému je to určené (kterého se to týká) a alespoň v internetových diskusích (když už jsou tištěná média oponentuře nedostupná) je možno tomu oponovat.

Přitom sám poukazujete na to, že SDKU paní Vášáryiové je v podstatě nähmlich to samé, co zde kritizuje.
30. 07. 2009 | 14:37

JAHA napsal(a):

Ad: buldatra
Skusim:-).
"No, myslím, že by mi někdo dal i za pravdu, nemyslím však, že by to byly náboženské instituce".
Napisala Vysedlina.
Preco nie? Mozno niekedy da za pravdu iba nabozenska instituce. Ini nie, ktovie?
Odpovedam ja.

"...bych si dovolil u tej cirkevnej „organizace“ podotknut, že v tomto specielním případě pozor! Každá rada drahá."
Buldatra.
Uplne chapem vysoku mieru obozretnosti hlavne v Cesku, pokial sa jedna o nieco cirkevne a k tomu este organizovane. (Je to nieco take, ako ked si mimovolne siahnete na penazenku, pokial k Vam pristupi v autobuse tmavsi obcan, hoci nie ste rasista). Ale, ste presvedceny, ze rada od niekoho ineho Vas bude stat menej? A ked to trochu zase zaonacim - moze byt dobra lacna rada:-)? A este - moze byt lacna dobra rada:-)?
Odpovedam ja.

"Je pošetilé spoléhat jen na odpovědi druhých. Pravda, je to pohodlnější".
Buldatra.
"...dokonca ani na radu toho, co sa mnohi snazia "docasne" umlcat - ticheho hlasu rozoznavajuceho presne, co je dobre a co zle - kuska universa v nas - svedomia."
Nikde tam nevidim "posetilost spolehat se JEN
na odpovedi druhych" , ani ziadnu pohodlnost. Naopak, pytat sa svojho svedomia a dat mu za pravdu, hoci je to proti mojej voli, chceniu, prirodzenosti,...to vyzaduje tu najvacsiu NEPOHODLNOST!
Odpovedam ja.
30. 07. 2009 | 14:54

JAHA napsal(a):

Ad: Beda
Vobec ste nepochopil, k comu som sa na Vas ozval? Nie na Vase nazory na jej kritizovanie sucasnej politiky. Ved ako pisete, sam som poukazal na falosnost (nie autorky, ale politiky najvyssich predstavitelov tej strany, kde je). Ja som pisal k tomu Vasmu vyroku, ze ju posielate niekam inam a k tomu naznacujete v dalsom nejaku ubohost. Autorka je inteligentna dost a slovnik nema poklesly. To uz ste len tak pridal zo zvyku. Takze reagoval som na toto: "Otázkou jest, proč tyto své náhledy nepublikujete spíše na Slovensku, když jsou určeny slovenskému publiku? O pokleslém slovníku, ani nemluvě".
Myslim, ze triezvy pohlad na politicke dianie vo svete moze mat tak materialista, ako aj nematerialista. Takze v tomto to nebude.
30. 07. 2009 | 15:03

Helena napsal(a):

Všem Čechům, kteří si myslí, že paní Vašáryová používá "pokleslý slovník": Je to nedorozumění. Jeden velmi, velmi hrubý výraz v češtině má naprosto nevinný ekvivalent ve slovenštine - označuje určitý pohyb ramenem, když je člověku všechno jedno. Já sama jsem tímto výrazem kdysi (krátce po příjezdu do Prahy) šokovala své kolegy a nechápala.

P.S. Nedá mi, abych to nevysvětlila. Neočekávám a nepřipouštím žádnou další diskusi na ono téma.
30. 07. 2009 | 15:14

ali napsal(a):

wbgarden
já Vás žeru..rozesmálo mě nejvíce (a to za opravdu poslední dobu) "punk is not death" v podání pana prezidenta :o))
Dík za Vaše příspěvky
30. 07. 2009 | 15:31

JAHA napsal(a):

Ad: Hank Bukowsky

Ak by to bol "bukowski", cakal by som nejaku srandu.
A dockal som sa prispevku, ktory sa ako vajce vajcu podoba na ten, ktory kritizuje a pouziva rovnake metody, ktore kritizuje. Tak neviem. Tiez mam poprosit - nezosmiesnujte sa, bukowsky a netahajte ficovsky Slovensko do vsetkeho, i do takych veci, za ktorymi si nikto ani neulavi? Myslite si, ze na tomto serveri sa riesi cest, narodna hrdost, ci nedajboze nejaka vaznost Slovenskej republiky? Cha cha cha.
30. 07. 2009 | 15:37

Vysedlina pathologická napsal(a):

To buldatra
Člověk je součástí universa - úplně souhlasím, uvědomění si tohoto mi přináší pocit svobody, pocit odpovědnosti za své chování přímo Stvořiteli, zbavení se strachu a požehnaného práva na kreativitu podle vlastní představy. Připočtu-li k tomu právo života na místě, které si zvolím - v přírodě, dopracovávám se k vděčnosti úplně za všechno, ale přímo Bohu.
Takže, ať žijí kulaci, nejlepší hospodáři, kteří se ujali záchrany hospodaření na půdě (jak byl původní význam kulaků v Rusku).

To JAHA
Třetí nejvyšší stupeň mocnosti bych nazvala troufalost, neboť tam se plní úplně všechny nápady těch nejtroufalejších bez ohledu na rozumnost.
Stran náboženských organizací nemám tak pevné přesvědčení o nutnosti nedotknutelnosti církve, spíše si myslím, že budeme brzy hledat spojenectví navzájem se všemi, kteří se chovají lidsky, a chápou pokoru jako prostředek poznání. Obávám se, že zakonzervované, nepřiznané zločiny jednotlivců církve i její směřování k mnohým světským zájmům působí vnitřní ztrátu církevní požehnané moci. Činy některých kněží mě vedou k názoru, že vlastně v Boha nevěří, neboť kdyby věřili, báli by se odplaty. Opovážlivé spoléhání na milosrdenství Boží, i o tom se píše...Také o tom, že mají lidé vytrvat až do konce - ale jakého?
30. 07. 2009 | 15:55

Uvaž napsal(a):

Být Váma, tak mlčím! Pro Slovensko jste udělala víte co. Jen čekáte obdiv, ale vaše starší sestra je lepší herečka a hlavně člověk.Kopejte do svách mafiánských kamarádů Dzurindů!
30. 07. 2009 | 16:00

Smart napsal(a):

Paní Vašáryová-Dzurindová, vaše komentáře mě vždy dojmou. Vaší sestru ani vaši favoritku Radičovou, tak kopete kolem sebe. divím se, kdo vám to ještě žere...
30. 07. 2009 | 16:04

Béda napsal(a):

JAHA,

paní Vášáryiová evidentně se svou "kritickou" čalamádou pláče na nesprávném hrobě.

Její "kritický" guláš zde v ČR, kde většina lidí nezná podrobně slovenské reálie 1) nic na situaci na Slovensku nezmění
2) "okiadza" (doufám , že víte co tento výraz na Slovensku znamená) reprezentaci Slovenska v zahraničí na podkladě obecně známé kritiky Mečiara. Fico není Mečiar a paní V. bez věcné kritiky Fica jej dehonestuje v cizině.

Přitom její SDKÚ v otázkách hospodaření státním majetkem je možná ještě horší nežli Ficův SMER. Ta je v tomto ohledu spíše blíže bratru Kalouskovi.

Co se týče pokleslosti slovníku paní M.V. v článku užila zvláštní spojení:
- "mrdnúť" plecom
- mám to na "háku"
Nevím jestli to nepochytila na diplomatických akcích ve Vídni.
30. 07. 2009 | 19:06

Jarýn napsal(a):

Na Entropě to pan Černý trefil pěkně, gulášová klobása s maďarskou trikolorou! Škoda, že jste to nečetla v rádiu, hodilo by se to do tohoto patetického počasí!
30. 07. 2009 | 19:45

Jozef napsal(a):

Walt Whitmann,basnik basnikov

V americkej obcianskej vojne nemocnicny osetrovatel.Kruta vojna na uzemi Indianov.Takmer tretina nepriatelskych bojovnikov hynie vo vazeni.Walt Whitmann pre tieto staty zije,argumentuje, chce"len institucie bratskej lasky kamaratskej".

4 miliony otrokov.Vztah k nim na severe: povazujem ta uz za seberovneho,ale nie som ochotny si s tebou sadnut k jednemu stolu.
Na juhu je plantaznicka drina:nepovazujem ta za seberovneho,ale rad si s tebou aj sadnem k spolocnemu stolu.
Toto rozlisenie mi asociuje vztah bratislavskych masmedialnych okupantov k Slovakom.Vztah,ktory prebera autorka: nepovazujeme vas za dost civilizovanych a kulturnych,ale sme ochotni vas viest a ctit vasich zamestnavatelov a zahranicnych lidrov.

Pani Magda,
vsimnite si v tlaci aj to disharmonicke :v mnohych rozhovoroch so zahranicnymi umelcami,biznismenmi ba aj politikmi najdete nefalsovane ocarenie Slovenskom aj odovzdanie sa Slovensku!

Walt Whitmann / ved ja chcem pre staty len institucie bratskej lasky kamaratskej/ je uplne z ineho sveta,nez politici Wall Streetu a ich bratislavski medialno-politicki sluzobnici.
Pani Vasaryova,odidte z politiky. Lebo kvoli terajsej averzii voci Vam mnohi Slovaci stracaju chut sledovat aj krasne filmy,ktore ste natocili.Odidte z politiky kvoli svojim filmovym kolegom a v zaujme slovenskej a ceskej kultury.
31. 07. 2009 | 02:06

názor napsal(a):

pani Vašaryová,
vaše slová sú nostalgiou za podielom na moci na dvoch postoch ambasadora.
Aká bola vaša kvalifikácia k týmto postom ? Politická !
Ale...Roky utekajú a funkcie pre vás neprichádzajú, nostalgia narastá...
Je chudák ten, ktorý kydá do vlastného hniezda v cudzine...
Každá koruna, i česká, dobrá....
31. 07. 2009 | 07:16

Mac napsal(a):

Mečiar měl loni 9 nemovitostí.Letos jich má už 120.Podle mého to hovoří za vše.Měl by být za mrežami......normální politik-nenažranec
31. 07. 2009 | 07:40

zbluňk plác napsal(a):

kdyby to napsal nepolitik tak bych tomu i věřil takhle jde jen o politický boj:-)
31. 07. 2009 | 07:41

JAHA napsal(a):

Ad: Beda
Berte to tak, ze svojimi vyrazovymi prostriedkami sa chcela priblizit k nam, k ludu:-).
31. 07. 2009 | 08:27

JAHA napsal(a):

Ad: Vysedlina pathologicka
Mrzi ma, ze sa nechapeme. Pod radou "institucie" som nemyslel KONKRETNEHO knaza, papeza, reholnu sestru...Myslel som MYSLIENKOVE VYSTUPY HODNE NASLEDOVANIA nazbierane za starocia tak cirkevnymi otcami (tym sa nemyslia iba papezi:-)), reholnikmi (sv. Frantisek...), pastormi, kazatelmi...Tieto MYSLIENKY su predsa KDESI zapisane. Staci, ak si ich sem tam precitame. Napr. presne teraz si beriem malicku knizocku rozmerov 5x3 cm(nosim ju stale so sebou) a nahodne vyberam:, str 3 - Hlavne prikazanie - Milovat budes Pana, svojho Boha, celym svojim srdcom, celou svojou dusou, celou svojou silou a celou svojou mysloun a svojho BLIZNEHO ako SEBA sameho.
Takze staci sa pozerat nie IBA na "ciny nekterych knezi, kteri...zaporne veci), ale TIEZ na ciny nekterych knezi...pozitivne veci. A netvrdte mi, ze ste v zivote nestretli knaza, reholnu sestru..., ktri sa nezistne, presne podla vyssie citovaneho, chovali k bratom a sestram ako k sebe samym.
Nestaci, ze 99,99% prezentacie udalosti v masmediach zo sveta je o ZLE, hoci je minimalne 50% udalosti pozitivnych, len sa o nich NEPISE. Musime k tym 99,99% este nieco pridavat i my sami? (Nemyslim teraz konkretne Vas, mna..., ale vseobecne).
Takto skusme rozmyslat.
31. 07. 2009 | 08:43

Béda napsal(a):

JAHA,

k vaší diskusi s Vysedlinou pathologickou: O vašem "pozitivním" přístupu svědčí vaše komentáře pod různými články, které mnohdy nutí k zamyšlení, jestli tak trošinku nejste nesnášenlivý.
31. 07. 2009 | 08:57

JAHA napsal(a):

Ad: Beda
K tym majim "niektorym" komentarom mozem povedat len tolko, ze sa snazim pisat podla svedomia, hoc to niekedy neznie niekomu pekne v usiach. Ja si veci nepripravujem, pisem vsetko, ako sa vravi, z hlavy. Moze sa preto stat, ze niektory komentar, slovo, ci vyraz sa Vam zda uz za hranicou toho, co povazujete za "znasanlive". Mozete byt ale isty, ze a priori neznasanlivy nie som. Po roku 1989 som osobne zasiel za clovekom, ktory zapricinil vyhodenie mojej sestry z mediciny, za clovekom z KSC, ktory dal peciatku "neprijat" na prihlasku na vysoku skolu pre mna, za kadrovou a personalnou, oddanou budovatelkou, ktora cely cas nadavala na cirkav, papeza...a dost ma psychicky terorizovala (mal som 2 male deti a raz za cas rozne vyhrazky v praci), zo spolupracovnikmi STB, ktori ma raz aj trochu primackli, nielen sledovali...skratka, kazdemu som podal ruku a povedal som im, aby boli isti v novej dobe, ze som im davno odpustil. Videl som, ze im to prislo velmi k duhu a som rad.
P. S. Ale "britki" jazyk a styl samozrejme preto neopustim a dalej budem aj trochu ostry aj trochu ironicky, aj trochu sarkasticky:-). Ale spatna vazba sa vzdy zide, takze ked to "trochu" prekrocim, mozte ma upozornit.
31. 07. 2009 | 10:08

Vysedlina pathologická napsal(a):

To JAHA
V tomto smyslu - ano! Zdravím.
31. 07. 2009 | 10:19

Vysedlina pathologická napsal(a):

To JAHA
- přece jenom. Právě o církvi se věřící lidé baví jen velmi opatrně. Církev sama a to nejen římsko-katolická ráda vytváří o sobě obraz samé dokonalosti. Hlavním zůstává jakési spiklenecké spojenectví před okolním světem - nemluvme o chybách kněží - hlavně musí církev přežít, je hrozná doba nevěrectví, my jsme ti věrní.
Za můj dlouhý život jsem se dočetla o hrozných zločinech kněží a i v současné době, a nechci být povalena strachem o spasení, pokud se o tom zmíním. Víte, ono to opravdu nikomu moc nepomůže dívat se na chyby druhých. Ale natlačit lidskou bytost do pekla psychických potíží ze znásilňování, zneužívání dokonce řádovými sestrami dětí v Africe, to je silné kafe. Zrovna jako tajné sterilizace domorodých žen jeptiškami v Austrálii, to je středověk!
Neslyšela jsem o jediném knězi, který by v televizi předstoupil před spoluobčany a plačíc přiznal, jak lituje těch zničených a pokřivených životů, protože následky přetrvávají většinou napořád a každé zlo plodí další. Neslyšela jsem o jediném, který by řekl, já neposlechl církev, protože jsem to měl zamlčet, ale raději vás prosím za odpuštění a jako neposlušný musím z církve odejít, ... je mi to líto. Nefunguje-li taková lítost a kajícnost, nefunguje ani odpuštění. Ale asi to církev učí jinak. No právě...
31. 07. 2009 | 10:37

Taoiseach napsal(a):

Béda:

"Její "kritický" guláš zde v ČR, kde většina lidí nezná podrobně slovenské reálie 1) nic na situaci na Slovensku nezmění"

Už výše (30.07.2009 10:25:12) jsem napsal, že paní Vášáryová bloguje na Slovensku a sem byl její příspěvek jen nakopírován.

Jenom bych dodal, že podle mého názoru Vás nikdo nenutí, abyste její blogy četl - :) .
31. 07. 2009 | 10:50

Béda napsal(a):

Taoiseach,

Taoiseach,
myslím, že nemáte tak celkem pravdu. Paní MV v článku v prvních 5 odstavcích 5x zdůraznila, že mluví o Slovensku.

Domnívám se, že kdyby mluvila o Slovensku doma na Slovensku (a sdělení nebylo určeno venkovním uším), že by nemluvila o Slovensku ale u nás doma, resp. u nás. Z toho důvodu se nedomnívám, že článek byl na Aktuálně.cz, (kde naprostá většina bloggerů je cíleně vybírána s cílem napomáhat pravicové politice a přirovnání Mečiar - Fico s insinuancí Paroubek se vždycky hodí) jenom, jak říkáte, "nakopírován".

Jak jsem již zmínil výše, pro objektivnost a vyváženost mi zde chybí bloger - politický oponent paní Vášaryiové.
31. 07. 2009 | 11:19

JAHA napsal(a):

Ad: Vysedlina Pathologicka
Zacnem od konca. Ze ste nepoculi a nevideli...to je NORMALNE v dnesnej dobe. V mediach, ktore sledujeje 90% miestnej populacie to nie je. Co tam na 99,99% je, to som Vam napisal. Vam nie je divne, ze ste poculi, citali, videli iba o prehreskoch knazov, mnisok...? Vobec Vam netrklo, ze nikto z tych "serioznych" novinarov Vam nikdy nepovie, kolko je to PERCENT zo vsetkych knazov, mnisok...? Skusili ste zistit, ci to nahodou nie je take iste, alebo velmi priblizne percento, ako medzi ostatnymi, vratane Vas a mna? Vobec Vas ani netrklo, ze takmer nepocujete, necitate, nevidite obetujucich sa knazov, mnisky...? Myslite, ze existovala iba JEDNA? Matka Tereza? Takych matiek a otcov su po svete miliony. (Inac, kto sa, myslite, za komunizmu staral o dusevne chorych, napr. v ustave na Velehrade? Nejaky sudruh, ci terajsi sudruhpan, alebo nejaka neveriaca ludomilka? Zistite si). Ale, aby som zavtipkoval, v Blesku, ani na Aktualne.cz sa o tom tazko docitate. TOTO je pre mna SILNE KAFE. Pri takom pomere informacii robit si usudky, nic v zlom:-).
Co sa tyka toho spiklenectva - chodte v klude k miestnemu knazovi, alebo nejakej mniske, nech Vam ukazu knihkupectva, kde si mozete kupit pravidelne casopisy roznych radov, cirkavnych hnuti...Mozete v pohode pozeraz televiziu NOE, mozete tam kludne napisat o vsetkom, co Vas zaujima. Uvidite, ze ak zijete podla svedomia, nemate sa coho bat. Clovek sa boji, ked je neinformovany, alebo jednostranne informovany. Ja som v pohode za komunizmu cital komunisticku tlac, i samizdaty, pocuval slovesky rozhlas i Vatikan, Hlas Ameriky, Slobodnu Europu...i Radio Luxemburg. A usudok som si robil az POTOM, po zvazeni reci a realit.
31. 07. 2009 | 14:22

buldatra napsal(a):

to V.P.:

…Neslyšela jsem o jediném, který by řekl, já neposlechl církev, protože jsem to měl zamlčet, ale raději vás prosím za odpuštění a jako neposlušný musím z církve odejít, ... je mi to líto….

To máte tak. Ti lidé by si měli možná pořídit tu knížečku 5x3 cm, kterou nosí v kapse pan JAHA (zdalipak ji nosí i v kapse od pyžama?), snad nebude drahá a tak by jim ji ta jejich církev mohla zadotovat. No a v ní by si asi měli pilně číst. Měli by se ji naučit nazpaměť.
Hm.
Nebo ji naopak nazpaměť umí a prosazují její myšlenky způsobem církevním? Je možná rozdíl mezi učiteli a žáky. Kdo ví…

John Lilly: Objevujte a zkoumejte nové, ale ať objevíte cokoli-člověka, skupinu lidí, nový prostor či realitu-, neuctívejte je, ani se jich nebojte. Za jakýchkoli okolností musíte zůstat svobodní. Pro takovou zátěž nemá výzkumník místo. Každou limitující víru je nutno přezkoumat a opustit. Pro badatele neexistují žádné definitivní víry. Svoboda je v neznámém. Uvěříte-li, že neznámé existuje všude-ve vašem těle, ve vašich vztazích k ostatním, v politických institucích, ve vesmíru-pak dosáhnete maximální svobody.
Konec citátu.
----------------------------------
Tedy, každá víra je limitující.. Kdo ji prosazuje, prosazuje limity. Hranice. Tvoří ohradu, a do ohrady cpe stádo a to stádo chce pást. A pase. S pasáky není lehké pořízení. Mají mnoho tváří.
31. 07. 2009 | 14:39

Vysedlina pathologická napsal(a):

To JAHA
Špatný kněz strhne do bezvěry víc lidí, než jakýkoliv jiný člověk stejně hřešící.
A mně nevěřící lidumilka zachránila život, sama riskovala svůj, a jeden silný katolík málem připravil o rozum. Jsem bývalá jeptiška se svým služebním jménem.
31. 07. 2009 | 14:59

Vysedlina pathologická napsal(a):

To buldatra
Ano, děkuji. Já pomalu ťapu na to pole pod skřivánčím nebem, tam na mě Pánbůh bude dobře vidět. Tak si myslím, že tuším, kdo jsou moji přátelé, nebudu se hádat, spíše se zaměřím na to poznávání, pod budu moci.
Dnes začnu s deckem vína, pokud mě neuloví ten dravec, co nade mnou krouží!!! Au, au!
31. 07. 2009 | 15:03

Bright napsal(a):

Původně jsem chtěl psát něco dlohého, ale budu stručný. Z paní Vašaryové mluví zhrzenost z neúspěchu jejích kandidátů.
31. 07. 2009 | 15:25

Vysedlina pathologická napsal(a):

To buldatra
ještě jednou, díky Vám mám co dělat v nejbližší době ve volném čase. Na Wikipedii mě John Lilly velmi zaujal.

To JAHA,
Bůh čte v srdcích, a nezmýlí se.
Člověku svědčí pozice na kolenách, ale před Ním.
31. 07. 2009 | 15:31

JAHA napsal(a):

Ad: Buldatra
Nechce sa mi vracat sa spat, ale nemyslim si, ze som napisal, ze tu knizku nosim v kapse, skor, ze ju mam pri sebe. Ale neviem, preverte si to:-).
31. 07. 2009 | 15:55

JAHA napsal(a):

Ad: buldatra

UVĚŘITE -LI, že neznámé existuje všude-ve vašem těle, ve vašich vztazích k ostatním, v politických institucích, ve vesmíru-pak DOSAHNETE MAXIMALNI SVOBODY. Konec citátu.
----------------------------------
Tedy, každá víra je limitující.. Kdo ji prosazuje, prosazuje limity. Hranice. Tvoří ohradu, a do ohrady cpe stádo a to stádo chce pást. A pase. S pasáky není lehké pořízení. Mají mnoho tváří.

Sam ste uveril, sam ste si na to, co je viera odpovedal:-).
31. 07. 2009 | 16:01

JAHA napsal(a):

Ad: Vysedlina pathologicka
Kazdy preziva rozne vzostupy i pady. Mozno vinou (pomocou) inych mozno vlastnou.
Ak nemam "stastie" v manzelstve, na vine je len manzelka a mam zanevriet na vsetko zenskeho rodu?
Ak mam "stastie" v manzelstve, je to zasluha len manzelky a mam milovat vsetko zenskeho rodu?

Citat sa da ale iba v zivych srdciach, nie uzavretych, z kamena:-).
31. 07. 2009 | 16:13

buldatra napsal(a):

to JAHA:

to je fakt, sám som si odpovedal.

Kdysi jsem se kohosi na cosi ptal a ten kdosi měl asi blbou náladu. A tak mě řekl, že kdo se moc ptá, moc se dozví.
A víte, že měl pravdu?

Myslíte, že i bůh může mít někdy blbou náladu, když se ho pořát někdo na něco ptá a pak to stejně udělá po svým?

Za tu knížečku 5x3 cm v kapse od pyžama se omlouvám, tu by měli nosit spíš ti, co vodu káží a víno pijí. A to zdaleka nejsou jen církevní hlásné trouby.
Když se tak člověk porozhlédne kolem sebe a lhostejno, či v Blave, nebo v Prahe, všude jsou.
Čo s tým?
31. 07. 2009 | 16:21

Em. Hadr napsal(a):

Zase se u některých projevila česká blbost. Jistá "zapšklost" proti všemu co slovenské jest, ale i např. takové "mrdnutie plecom". Je zajímavé, že se ozývají Češi, kteří se pohoršují nad slovem významové celkom jiným než v češtině, ale o "píči" a pod . mluví bezostychu i např. někteří čelní čeští představitelé, kteří by skutečně měli být vzorem ve vyjádřování. Jenom tolik na margo.
31. 07. 2009 | 22:05

JAHA napsal(a):

Ad:buldatra
Boh si uz "zo zakona" (sui generis) nic take nemoze dovolit:-).
S tym vinom a vodou mate pravdu, no sme len ludia. Co s tym? Myslim, ze malicky navod som dal v odpovedi pre VP. Dobro, ktore sa urcite vo svete deje, ovela ovela viac prezentovat, pocuvat i sirit. Aby sme neboli zahlteni tak ako v sucasnej len ZLOM. Ked Vam 9 z 10 informacnych zdrojov ponuka iba zle spravy, a robi to tak roky, myslite si, ze Vas to, aj ked nechcete neovplyvni? Preto treba vyvazovat bezne ponukane informacie menej dostupnymi o konani dobra vo svete. Je to sice menej pohodlne, ale take informacne zdroje sa pri troche namahy daju najst.
Potom i nas pohlad na sucasny svet nebude snad taky pesimisticky.
I jeden svetly priklad moze vzbudzovat nadej, ze ZLO zatial nezvitazilo.
Co sa tyka pyzama - bral som to ako male podpichovanie v drobnom podla Vasho sposobu, uz vopred ospravedlnene:-).
01. 08. 2009 | 08:14

Vysedlina pathologická napsal(a):

To JAHA
Za názory děkuji. Návod? Z mé strany jde o varování - promiňte, zní to dost namyšleně, ale je to tak. Znovu říkám, pochybuji o víře provinilých kněží, protože se nesnaží ani zachránit. Bez projevené a prožité lítosti "navzdory předpisům" nefunguje odpuštění. Ale já mám možná své máslo na hlavě. Tímto na toto téma končím. Kdybych navštívila kněze, skončilo by to špatně, neunesl by mou přímost.
03. 08. 2009 | 10:23

JAHA napsal(a):

Ad: Vysedlina pathologicka
"Kdybych navštívila kněze, skončilo by to špatně, neunesl by mou přímost."

Pokial to neurobite, nezistite, co je a co nie je na tom pravda:-).
I ja na tuto temu koncim s ubezpecenim nielen pre Vas - ano, bez UPRIMNEJ lutosti niet rozhresenia (ziadne slova, ziadne krizovanie to nezmenia) - a to je tiez nieco z textov, o ktorych som pisal, ze ich moze vydat i institucia a napriek tomu ich mozme pocuvat a dat si poradit:-).
04. 08. 2009 | 09:32

Béda napsal(a):

JAHA,

institut "zpovědního tajemství" + z "Boží vůle" dán institut rozhřešení, resp. odpuštění hříchů a "péče o záhrobní život" (pastorace nad skupinou přestárlých lidí na odchodu z pozemského života) dává církvi do rukou ohromnou moc nad osudy lidí, umožňuje využít nejnitěrnějších a nejdiskrétnějších lidských tajemství a slabostí k manipulaci v mocenském a zištném zájmu jednotlivců, rsp. organizace disponující těmito instrumenty. Umožňuje využít je k politickým, ekonomickým a jiným účelům.
04. 08. 2009 | 14:16

JAHA napsal(a):

Ad: Beda

"Umožňuje využít je k politickým, ekonomickým a jiným účelům."

Nastasie, bolo a je mnoho ludi (knazov) ktori rozmyslaju inym sposobom ako Vy:-). Za spovedne tajomstvo polozili i zivot.

P. S. Nemate v Cechach nahodou jedneho takeho svateho?:-).
04. 08. 2009 | 14:28

jichu napsal(a):

Pro Em.Hadr a ostatní. Výraz mi pouze zněl libozvučně, jeho význam nepotřebuji vysvětlovat, vyplynul z textu. "Zapšklost" necítím, ani cokoliv jiného. Tolik na vysvětlenou. Howgh.
07. 08. 2009 | 18:26

bailey button boots napsal(a):

The important thing in bailey button boots life is to have a great ugg knightsbridge sale aim , and the ugg classic cardy determination to attain it.The man with a new ugg classic mini idea is a crank until the ugg classic tall sale idea succeeds . The only uggs classic crochet limit to our ugg lo pro button boots realization of tomorrow will be our nightfall ugg boots doubts of ugg rainier boots today . When an ugg sundance boots end is lawful and obligatory, the indispensable ugg ultra boots means to is are also lawful and obligatory .Genius only means hard-working all one's life . http://www.officialugg.co.uk/
20. 11. 2009 | 01:39

cheap Jimmy Choo Shoes napsal(a):

http://www.dearwatches.com/... Tudor watch for sale
http://www.dearwatches.com/... U-Boat watch for sale
http://www.dearwatches.com/... Vacheron Constantin watch for sale
29. 01. 2010 | 06:34

some watches napsal(a):

Good recommended website.
06. 03. 2010 | 07:08

gucci watches napsal(a):

Interesting thing!
06. 03. 2010 | 07:52

iPhone SMS Transfer napsal(a):

Great article, very informative
08. 03. 2010 | 10:02

free online games napsal(a):

great
09. 03. 2010 | 00:54

breitling colt watches napsal(a):

And Roger Corman, save a brief recap of a ceremony held in emergency mission November. It wouldn't have been unthinkable in a previous year breitling evolution for Hughes to have been shoehorned into the In evolution Memoriam obituary montage. It's hard not to see the elaborate salute to his breitling mont brillant career as an effort to appeal to Generation X, which might mont brillant have had anyone older asking why.
11. 03. 2010 | 08:28

breitling colt quartz napsal(a):

Interesting thing!
This is my first time comment at your blog.
Good recommended website.
11. 03. 2010 | 08:41

armani classic napsal(a):

Very happy I can comment here!
13. 03. 2010 | 07:01

tag heuer napsal(a):

Through the article, I think the owner must be a very wise person
13. 03. 2010 | 07:02

skyracer watches napsal(a):

That to him was one of the best times of his life – but breitling montbrillant it was also the last time he was truly himself,
13. 03. 2010 | 08:55

breitling navitimer napsal(a):

This looks awesome! Thank you for your information!
13. 03. 2010 | 08:57

zkouška napsal(a):

// * . * ///
16. 03. 2010 | 12:07

zkouška napsal(a):

(( * . * )))
16. 03. 2010 | 12:08

Free Ringback Tones napsal(a):

good article thanks you very much for your information
17. 03. 2010 | 03:14

bvlgari assiomad napsal(a):

This looks awesome! Thank you for your information!
20. 03. 2010 | 06:54

bvlgari b zero 1 napsal(a):

TU water fish known, is also the source of happiness.
22. 03. 2010 | 09:43

cartier cpcp napsal(a):

It would be great if you have other great things

just like this. I really love it. Thanks!
24. 03. 2010 | 07:17

cartier ballon blue napsal(a):

TU water fish known, is also the source of happiness.
25. 03. 2010 | 03:13

cartier cheap napsal(a):

I am looking forward for the next updates of your awesome worship. It would be great if you have other great things

just like this. I really love it. Thanks!
25. 03. 2010 | 03:57

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
26. 03. 2010 | 04:53

cartier love napsal(a):

TU water fish known, is also the source of happiness.
27. 03. 2010 | 03:59

discount air max shoes napsal(a):

<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 90</a>
<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 95</a>
19. 04. 2010 | 05:28

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy