Konopí do škol

14. 06. 2014 | 19:32
Přečteno 17796 krát
Konopná semínka jsou perfektním zdrojem bílkovin, vápníku a omega-3 mastných kyselin. Jsou skvělou potravinou do každého jídelníčku. Proč ještě nejsou povinnou složkou školních obědů?

Jídelníček v našich školách musí vycházet ze závazných výživových doporučení tzv. spotřebního koše. Ve spotřebním koši je deset kategorií, které byly kdysi dávno vymyšleny a na kterých se dodnes trvá. Navzdory skutečnosti, že se mění výživové potřeby i naše znalosti a okolní země na tyto nové požadavky reagují.
V Česku je od roku 1989 legislativně nařízeno, že školáci musí v jídelně dostávat, resp. že jídelna musí nakupovat (protože se kontroluje to, co jídelna nakoupila) maso, ryby, mléko tekuté, mléčné výrobky, tuky volné, cukr volný, zeleninu, ovoce, brambory a luštěniny.

Podivnosti spotřebního koše, kterým nerozumím:
• Bílkoviny jsou hned v pěti kategoriích: maso, ryby, mléko tekuté, mléčné výrobky a luštěniny.
• Obiloviny (polysacharidy) jsou nepochopitelně sledovány jen množstvím snědených brambor (ty jsou ve skutečnosti zeleninou) a žádnou kategorii nemají.
• Brambory mají záhadně samostatnou kategorii, což by bylo z nutričního hlediska možné vysvětlit jen tak, že v takových dávkách dodávají vitamín C. Mnohem prospěšnějším zdrojem vitamínu C by však byla pestrá zelenina.
• Mléko má výhradní postavení a je hned ve dvou kategoriích, přestože je dnes nejčastějším potravinovým alergenem dětí a ani při laktózové intoleranci jej není vhodné konzumovat. Perlou k němu je doporučení: „Pokud dítě tekuté mléko odmítá, zkuste mu je ochutit.“, tj. dosladit.
• V některých jídelnách je mléko podáváno jako nápoj, i když patří mezi potraviny, a děti nemají k dispozici pitnou alternativu. Fakticky tak není plněn pitný režim.
• Při plnění spotřebního koše mají výhodu ti, kdo sami nepečou – cukr z kupovaných sladkostí se ve spotřebním koši nezobrazí.

Spotřební koš například přísně nařizuje denní příjem mléka, ale už vůbec neřeší, jestli se dětem strava vylepšuje glutamátem sodným nebo umělými sladidly. Podle nastavené kontroly je možné poznat, že děti dostávají maso, ale to, že může mít podobu nekvalitních uzenin, už ne. U ryb také rozeznáme jen jejich množství, ale klidně to může být jen smažený pangasius. Z tuků je možné podávat pouze margaríny, což kvůli roky omílanému a nesprávnému vyzdvihování kvality průmyslově zpracovaných rostlinných olejů ještě před několika lety mohlo znamenat bohatý příjem trans tuků ve školních obědech. Do kategorie cukr se nezapočítávají umělá sladidla ani cukr, který je již obsažený v hotovém pečivu nebo polotovarech, které jídelny nakoupí. V takto nastaveném systému jednoznačně převládá kontrola kvantity nad kvalitou.

Výjimečnost mléka
Samostatná kategorie mléka je vysvětlována jeho nenahraditelností ve výživě pro vysoký obsah vápníku a bílkovin. Nemyslím si, že bílkovin máme nedostatek, a proto se soustředím na vápníkový argument.

Je mléko nejbohatším zdrojem vápníku?
Mléko rozhodně není nejbohatším zdrojem vápníku. Při srovnávání potravin snadno zjistíme, že mnoho z nich obsahuje mnohem více vápníku než mléko. Konkrétně 100 ml mléka polotučného má 117 mg vápníku, 100 mg konopných semínek obsahuje 168 mg vápníku, 100 g mletého máku má dokonce 1300 mg vápníku, ve 100 g kapusty je 42 mg vápníku.

Jak je to s využitelností vápníku?
V závislosti na potřebě a zdroji je organismus schopen absorbovat 5 až 50 procent vápníku ze stravy. Schopnost absorpce se zvyšuje v dobách zvýšené potřeby, jako je tomu v době růstu anebo při nedostatečném příjmu vápníku stravou.
Hodnoty vstřebatelnosti se v různých zdrojích liší a nejběžněji se udává nejvyšší využitelnost ze zeleniny, jako je kapusta, brokolice nebo květák, a to až přes 50 procent. Z mléčných výrobků organismus přijímá asi 30 procent vápníku. Vstřebatelnost z ořechů, semínek a luštěnin se udává okolo 20 procent, nejnižší je využitelnost vápníků ze zeleniny, která obsahuje fytáty a oxaláty, jako je špenát a rebarbora. Uvádí se pouhých 5 procent, i když tepelnou úpravou je možné omezení potlačit. Tedy i při započítání faktoru vstřebatelnosti vápníku nám stále kapusta i konopí vycházejí jako výborné zdroje vápníku.

Konopná semínka mají skvělé složení
Za mnohem přínosnější považuji, když potravinu hodnotíme podle jejího celkového přínosu a rizik, a ne jen podle toho, jestli obsahuje bílkoviny a vápník – spojení, které se opakuje tak často, že se z něj málem stala mantra. Ve srovnání s mlékem mají konopná semínka mnohem více bílkovin, méně sacharidů a cukrů, žádný cholesterol (který máme podle oficiálních výživových doporučení silně omezovat, i když s tím zcela nesouhlasím), výborný poměr omega-3 a omega-6 mastných kyselin, mnohem více hořčíku a na rozdíl od mléka i vlákninu. Na rozdíl od kravského mléka nejsou běžnou příčinou alergie, samozřejmě nemohou způsobit laktózovou intoleranci a nejsou ani aterogenní.
Na základě uvedených informací doporučuji při úpravách spotřebního koše zvážit vytvoření samostatných kategorií pro konopí a kapustu podle obdobné logiky, s jakou je přistupováno ke kategorii mléka.

Upozornění pro kritiky
Nenavrhuji zrušení českého školního stravování, výhradní příjem vápníku ze semínek ani podávání drogy dětem. Text má s nadsázkou upozornit na potřebu zásadně aktualizovat česká výživová doporučení pro školní jídelny a zpochybnit „nezastupitelnou povinnost“ pít mléko a zajídat jej slazenými tvarohy nebo sýrem.
Za nezbytnou součást nových výživových doporučení považuji i jasné doporučení upřednostňovat vaření z čerstvých, sezónních a lokálních potravin bez dochucování aditivy, jak to právě nyní perfektně prosadili zástupci libereckého magistrátu ve všech svých školách.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

strýc virus HxNx napsal(a):

ježišmarjájózef! pomóc!!!
14. 06. 2014 | 19:40

Bestia triumphans napsal(a):

Sejko No Pi
http://www.youtube.com/watch?v=BQCxEiU3Zes
14. 06. 2014 | 19:58

BS. napsal(a):

Výborný článek!! Mléko je pro některé děti problematická potravina, což vědí rodiče, které např. ze zdravotních důvodů mléko ze stravy dětí vyloučili.
14. 06. 2014 | 20:13

Jakelin de Mailly napsal(a):

Margit Slimáková

Kolik konopí sama denně zkonzumujete ?
14. 06. 2014 | 20:19

strýc virus HxNx napsal(a):

B.S.

matky kojí děti čím? mlékem nebo konopným roztokem?
14. 06. 2014 | 20:20

Ládik!!! napsal(a):

Já piju žinčicu. Konopí je na provazy.
14. 06. 2014 | 20:46

Starý kordejský pes napsal(a):

To strýc virus HxNx:
Matky kojí děti mateřským mlékem, ne kravským mlékem. Což je trochu rozdíl. Vlastně ne trochu, ale velký rozdíl.
Hezký večer.
14. 06. 2014 | 20:50

strýc virus HxNx napsal(a):

Ládík!!!

žinčicu? no vidíte, ani jsem nevěděl, že chováte ovce.

každopádně jsme savci, tj v určitém stadiu vývoje jsme na mléko
odkázáni a přírodou k tomuto "vyprojektováni". platí to pro lidi stejně jako pro paviány, tygry, psy, potkany nebo veverky a slony.
autorka zřejmě naráží na problém intolerance kravského mléka resp jedné jeho složky, laktosy.
ale v dějinách lidstva se ty krávy holt přichomejtly, a nemyslím, že to byl takový osudový omyl, jak autorka naznačuje.
příčina zdravotních obtíží není v kravském mléku.
cannabis sativa se v našich zeměpisných šířkách přirozeně nevyskytuje. to jako celá západní civilizace dosáhla té úrovně, které dosáhla, díky tomu, že pojídala konopná semínka?
alergie ještě před půlstoletím nebyly takový problém, jako jsou dnes, ale mlíko za to nemůže.
14. 06. 2014 | 20:59

strýc virus HxNx napsal(a):

starý Kankoku kara inu: !

viz můj příspěvek ze 20:59
14. 06. 2014 | 21:00

Pepa Lhotský ZÚ napsal(a):

A co slimáci? Prý sežerou, na co přijdou. My máme ohryzané jahody, listy z brambor i cuket. Co s nimi?
14. 06. 2014 | 21:03

juch napsal(a):

Bože, do čeho jsi to rozum dal????????? Ano, to tady již bylo po revoluci, pijeme vodu s ropou /rozuměj z vodovodu/, proto balená, jíme jedovaté potraviny a dýcháme bůchvíco, to řekl sám velký Václav I. Havel. Potom se objevily alergie a já nevím co ještě, děti nám ztloustly a přestaly se pohybovat, pokud by byla vojna půovinná, tak není z čeho brát. Paní, kuřte marihuanu dál, ale nechte si svoje Kydy pro své děti.
14. 06. 2014 | 21:06

strýc virus HxNx napsal(a):

starý kordejský pes 20:50

není to tak zásadní rozdíl, a znovu opakuji, že konopí v tom nemá co dělat, už vzhledem k jeho přirozenému geografickému areálu.
14. 06. 2014 | 21:07

Baba Jaga napsal(a):

Kdo a za kolik asi libereckým radním radil? Doufejme, že dětem v jídelnách chutná.
Kdyby nás měla paní Slimáková ráda, napsala by nám, kde semínka konopí (setého?) koupit a hlavně k čemu je přisypávat - nebo je dobré je přežvykovat samostatně?
No, já už asi zůstanu u svého způsobu stravy a za výživové poradenství penízky rozhazovat nebudu. Jak jen jsme mohli bez všech těch přechytrých poradců vůbec přežít...
14. 06. 2014 | 21:12

Starý kordejský pes napsal(a):

To strýc virus HxNx:
Je v tom rozdíl. A dost zásadní. Vzhledem k vlivu na střevní sliznici.
Ke konopí se nevyjadřuji. Nejsem jeho příznivcem, ať je v jakékoliv formě.
Hezký večer.
14. 06. 2014 | 21:13

strýc virus HxNx napsal(a):

starý kordejský pes

v tomto blogu je řeč o blahodárnosti konopí. k tomu jsem se vyjadřoval. k čemu jste měl potřebu se vyjádřit Vy, mi není zcela jasné.
o intoleranci laktózy něco vím. jsem pediatr.
té evoluční mléčné úvaze se již věnovat nebudu, zřejmě se Vás nijak nedotkla. asi jsem si ji hloupě nastínil, uznávám.

také dobrý večer
14. 06. 2014 | 21:18

Baba Jaga napsal(a):

To: Ládik!!!
Tak jsem včera nahlédla do mapy Beskyd z roku raz dva, co na ní ještě je 1 cm kilometr. Ale že se tyhle kopečky Moravou pěkně táhnou, z Vaší strany je ale neznám - padla mi do oka i Ropice, co jste na ní byl a koleno nevydrželo (sečete už - asi to nebylo tak dramatické).
Třeba by Vám paní Slimáková poradila, jak ho vyléčíte správnou stravou. No, možná mazáním konopnou mastí, ať zůstaneme u blogové rostliny. Žinčici nemusím.
14. 06. 2014 | 21:26

Starý kordejský pes napsal(a):

Ad strýc virus HxNx.
Přijměte mou omluvu. Asi jsem si špatně vyložil vaši poznámku o kojení. Vztáhl jsem to k poznámce autorky o mléku ve školách.
Nemyslím si, že autorka obhajuje konopí, spíše to používá jako metaforu vzhledem ke špatné výživě ve školách.
Neměl jsem na mysli intoleranci laktosy. Měl jsem na mysli intoleranci mléčné bílkoviny.
Jak dlouho vykonáváte pediatrickou praxi, mohu-li se zeptat?
14. 06. 2014 | 21:30

gaia napsal(a):

teda něco jíst povinně, to snad ne, chudáci děti. V ČR na nich chce kdekdo dělat pokusy. Kolik asi tak stojí kilo konopných semínek a odkud se to bude dovážet? Bude se tomu dařit i u nás? Já vloni měla konopí ve skleníku a pilo jak duha. Taky jsem to musela předpěstovat, jinak by venku na to byla krátká vegetační lhůta.Pár semínek to dalo, ale byla dost malá a výnos z tak velké kytky, co mi vyrostla dost mizivý.Pěstovat konopí kvůli semínkům by bylo silne nerentabilní. Myslím, že to nedělají nikde na světe. Chtělo teplo a hodně vody, jsou pro pěstování v ČR vůbec podmínky?
14. 06. 2014 | 21:36

strýc virus HxNx napsal(a):

Starý kordejský pes

takže laktalbumin? je mi přes padesát, víc, s Vaším dovolením, o sobě nesdělím... krom toho, že jsem i členem České botanické společnosti.
mně šlo o to, že je zde předkládána jakási hypotéza škodlivosti mléka proti které autorka blogu staví všespasitelnost "konopných semínek"- a jako biolog si dovoluji domnívat se, že u savců nemůže být mléko, potažmo kravské, takový problém, aby bylo nahrazováno cannabis sativa. což je rostlina mj obsahující THC, které dosti úzce souvisí s rizikem paranoidních psychos.
14. 06. 2014 | 21:43

Ládik!!! napsal(a):

BJ -
kdoví, co jste pila. Žinčicu dělají různí šmejdi i z kravského nebo mišungu kravského + ovčího mléka. K nám se vozí ze Zázrivé (Orava), je pořádně hustá a z půl litru vydržím půlden bez dalšího jídla (myslím s intenzivní fyzickou zátěží).
Otec (85) vyrobil konopnou mast z vlastního konopí, kouřil konopnou nať i proti bolesti (má 3 endoprotézy kyčlí - konzumuje ibuprofen místo chleba) - žádný osoh.
14. 06. 2014 | 21:58

Baba Jaga napsal(a):

Tak jsem se poučila, jak a kde lze koupit semínka loupaná, neloupaná i bio, ceny různé, všechna přezdravá, jíst možno přímo.
Dám na strýce viruse HxNx, vyhledávat a rodině připravovat nebudu.
14. 06. 2014 | 22:02

mb napsal(a):

sněhulákem zatopím
a ženské kojí konopím
z pévécéčka žeru žrádlo
a góla vsítím leda žábou

permoníku zastav svět
pak ti budu vyprávět
jak si laserem čistím zuby
amarouny lezou z tuby ...
14. 06. 2014 | 22:05

Starý kordejský pes napsal(a):

Ad strýc virus HxNx 21:43
Nechci od Vás žádné podrobnosti o Vaší osobě. Děkuji za informaci
Nepoužíval bych termín škodlivost, použil bych termín nevhodnost kravského mléka. Pozor, mléčné výrobky, které projdou kysáním zařazuji do jiné skupiny. O těch nediskutuji. K těm semínkům, opakuji, ta semínka chápu jako nadsázku, Jak jsem již napsal, nejsem příznivec konopí v žádné podobě. O jeho působení a složení také něco málo něco vím, i když nejsem členem botanické společnosti. (To berte jako uznání, ne jako "rýpnutí")
Je mi o trochu více než Vám. Lékařskou praxi provozuji, no začínám již 37. rok
Hodně spokojených pacientů.
14. 06. 2014 | 22:06

Marihuján napsal(a):

Konopí už ve školách je.
14. 06. 2014 | 22:22

Baba Jaga napsal(a):

To: Ládik!!! 21:58
No, moc bych za to nedala, že jsem žinčici ochutnala právě na salaši v Zázrivé či kousek vedle - opravdu nemusím. Ale ovčí sýry a brynzu mám ráda. To Vám vozí do obchůdku či přímo do sámošky? Možná i k nám.
No, já mám asi pro nejraději čokoládu, ne tu zdravou s přemírou kakaa, leč mléčnou. A můj jedinec ji dokonce při turistování užívá nejen na hlad, ale i na žízeň - to tu tmavší a méně sladkou.
Dobrou noc.
14. 06. 2014 | 22:25

strýc virus HxNx napsal(a):

starý kordejský pes

pane kolego, přeji vše dobré.
a pro dnes dobrou noc.
14. 06. 2014 | 22:45

strýc virus HxNx napsal(a):

Marihuján 22:12

to ví každej.
14. 06. 2014 | 22:55

e-m- napsal(a):

paní Slimáková podle toho, co slýchám od teenagerů za historky, konopí již ve školách bohužel je :o) .... jdete jaksi tento, s křížkem po .....

Tož já navrhuju raději ryby. Prej jsou dobré ty, co se dají jíst i s kostřičkami.
Většinu Vámi citovaných látek obsahují rovněž, plus ještě nějaké navíc, a :o) výhulem se po nich dítě nestane ani náhodou.

:o) pravda, je to dražší... :o) k tomu konopí by třeba ještě zbylo pro každou školačku na robertka, jak tady onehda propagoval Váš duchovní spřízněnec p. Tožička /teda esli jsem ho pochopila správně/.
14. 06. 2014 | 22:59

Hypatia napsal(a):

Ad: Starý kordejský pes
Netuším jak moc se zabýváte konopím nebo mlékem, osobně jenom tolik co mne potká na webech, ale jedno vím s jistotou. Pokud by byl obsah THC v semínku vyšší než 0,3%, tak by nebyl k dostání v obchodech s výživou. Bude to asi tím zákonem, ale možná se pletu. No a pokud pod tím, co prodávají v obchodech pod názvem mléko, říkáte opravdu mléko, tak potom pochybuji, že máte půl století života za sebou. Stejně tak mne udivuje představa, že když uvařím brambory, budu se ještě moct těšit z jakékoliv dávky vit. C.
Používám konopné semínko poslední čtyři roky, kvůli dětem, dělám jim z toho "mléko", (název společný čistě jenom, protože je to od pohledu ve skleničce lehce zaměnitelné). stejně byste to "kvazi mléko" od krávy pohledem nerozeznal od mléka mandlového.....atd.
Kravské mléko je pro telata, já mám děti, asi tak.....( je fakt, že jim občas řeknu... ty tele....:-)
14. 06. 2014 | 23:53

pamětník napsal(a):

Božebože!


Možná veterinář.
15. 06. 2014 | 01:33

pamětník napsal(a):

´´Kravské mléko je pro telata, já mám děti, tak jim dělám "mléko" z konopného semínka.´´
Tohle je silnější než všechny tirády skupiny Yosif K.
15. 06. 2014 | 01:37

pepa repa napsal(a):

I do materskych,matko
Konopi je i zakladem vyzivy starcu.
K narozkam se mi sesly tri sklenenky.
Podpor konopi posilis mir a budes bystry jako sroubik nebo repa
15. 06. 2014 | 06:40

Občan napsal(a):

"Za nezbytnou součást nových výživových doporučení považuji i jasné doporučení upřednostňovat vaření z čerstvých, sezónních a lokálních potravin bez dochucování aditivy, jak to právě nyní perfektně prosadili zástupci libereckého magistrátu ve všech svých školách."

Fajn.
Takže v zimě budou školáky krmit čím?
To se totiž těch ČERSTVÝCH SEZONNÍCH LOKÁLNÍCH potravin vyskytuje skutečně pramálo. Kromě masa, mléka a výrobků z nich vlastně ŽÁDNÉ. Ono, v naší zeměpisné šířce to je s rozmanitostí potravin SEZONNĚ vůbec hodně problematické.
Takže POKUD by mělo být v období, kdy se ČERSTVÉ SEZONNÍ LOKÁLNÍ potraviny z klimatických důvodů nevyskytují, skrmováno to, co je lokálně dostupné, musely by být děti krmeny převážně obilnými kašemi na mléce, másle a sádlu spolu s kvašeným zelím, sušenými nebo uskladněnými jablky a hruškami a kořenovou zeleninou.

Konopné semínko konzumovali naši předkové pouze v situacích nejvyšší nouze (například za hladomorů v Irsku a Anglii v 19. století), kdy už nebylo k dispozici nic jiného. Ale v takových situacích jedli i leccos jiného - například kůru ze stromů.
15. 06. 2014 | 06:41

Kacafírek napsal(a):

Správná cesta! Děti poté konečně převezmou iniciativu, po níž se tak volá, a peticí budou požadovat obnovu výuky "pozemků" (základů zemědělské výroby, či jak se to za našeho dětství jmenovalo). Co taky s těmi semínky - přece to nebudeme zbůhdarma louskat?? :-))
Podobným způsobem lze u mládeže vzbudit zájem i o chemii - stačí, když budou v zimě rozdávány jisté léky proti kašli :-))
Přírodní vědy - vpřed!
15. 06. 2014 | 07:33

paranoickokritická metoda napsal(a):

strýc HNadlibitum
Vznik paranoidních psychóz (podle nového vrapopisu z milostivého léta roku 73 nebo tak nějak) je úzce spojen s konzumací synteticky připravovaných masových médií.
THC do toho přišlo jako Pilát do kréda.
Lidi, kterým rupá v bedně nemaj hulit, někdo jim ale musí nejdřív říct, že jim rupá v bedně.
Což je těžké, neboť, jak víte, třeba takový Sauron zde podobná zdravotní upozornění pohlcuje. Sám se jimi živí a substituuje si tak potřebu konopného semínka.

Allen Ginsberg, který je v oboru naprosto nepopiratelná autorita říká, že k démonizaci konopí došlo s rozvojem velkého chemického průmyslu, prostě proto, že zpracování odpadních produktů při výrobě benzínu a kerosenu (kterých je obrovské množství, jsou vesměs jedovaté a tvoří základ kompletní produkce fakmaceutického, kosmetického a s příchodem polystyrenových domů, plastových oken a strečových džín už i jakéhokoli jiného průmyslu; zkuste si koupit smaltované umyvadlo) mělo, při své investiční náročnosti v cestě tuto milou a všestranně užitečnou rostlinku. První americky film kategorie C o šílenství navozeném marihuanou pochází někdy z roku 1932, kdy lidé ještě byli proti ozvučeným pohyblivým obrázkům prakticky bezbranní a filmaři o paranoidní psychóze věděli prd. Ale DuPont jim zasponzoroval produkci.
Pokud jste opravdu ten matthiolista za kterého se vydáváte, měl byste vědět, že kultivary o jejichž nebezpečnosti zde hovořil Dr. Jarolímek vyvinula DARPA k zbrojnímu využití, analogicky k programu MK Ultra a několika dalším americkým vládním programům.
Ty vznikly z obdobných důvodů z jakých dnes přichází vlna dekriminalizace drog.

Teď, když plutokrat do Evropy přesunul verzi bombardéru B-2 schopného nosit těžké nukleární zbraně ve stealth režimu (takže jediná obrana proti nim je jejich zničení ještě na zemi; v okamžiku kdy odpálí svůj náklad na hranicích napadené země, je zkáza neodvratná), vyzbrojil nizozemské letectvo nukleárními zbraněmi a přesunul ef šestnáctky schopné nést atomové bomby do Polska, je logickým krokem legalizování marihuány. Ať si lidičkové zahulí, budou mít radost a nebudou se starat o co nemají, jako je například zákon o branné povinnosti v Česku.

Paranoia není nemoc ale stupeň poznání.
Uvědomění si Pravdy je třístupňový proces: śravaṇam, man­anam, a nidid­hyāsanam. Poznání Pravdy umožňuje v nitru nahlédnout neměnnou realitu uvnitř a mimo světa.
Pak se člověk stává paranoikem.
15. 06. 2014 | 08:03

Luďa Konopný napsal(a):

Kdejaký trouba, který vystudoval v Americe nás tady oblažuje výpotky svého "vzdělání" i když jsou to bludy. A tahle Margita je zřejmě přímo posedlá tím "moudrem" kterého se ji dostalo v USA. I ti slimáci určitě z toho pochopí a dají se na pojídání konopných semínek. Kam až došla ve své touze sdělovat ostatním pavědy importované z USA do celého světa? Asi i ty "hambáče" které jsou vnucovány světu jsou nějak v pozadí konopných semínek. A proto se všichni vrhneme na pěstování konopí a založíme sdružení přátel konopných zahrádek a polí.
15. 06. 2014 | 08:20

Mac napsal(a):

zkusím vygůglovat, kolik hektarů konopí Slimáková obhospodařuje

hlavně, aby jí to její starej neokusoval....
15. 06. 2014 | 08:27

Mac napsal(a):

Ládík

tady musím souhlasit, žinčica je TOP nápoj

ovšem Slimáková i žinčicu dokáže slušně substituovat marijánkou
15. 06. 2014 | 08:29

Mac napsal(a):

nejzdravějsí TALÍŘ:

restovaní slimáci mohutně posypaní konopím....

ve 100 g této krmě se nalézá 150-230 g vápníku
15. 06. 2014 | 08:32

Jemnický napsal(a):

Autorka

Proč ne lněné semínko?
Proč zrovna konopné?
15. 06. 2014 | 08:57

Jana Pechová napsal(a):

Kdysi jsem kvůli zdravotním problémům byla přinucena držet dietu. Tedy - bylo mi to doporučeno. A pan primář, letitý praktik, mi příslušný leták s popisem toho, co jíst mohu a co ne, podával se slovy: "A ne abys to dodržovala doslova. To bys umřela hlady. Ono je tam alibisticky všechno, po čem kdy pacienti s tvými potížemi měli problémy. Fakticky je to totiž tak, že si každý tu svojí problematickou potravinu musí objevit sám."
Často na toho moudrého muže vzpomínám, když vidím všechny tyhle doporučující seznamy, co svět světem stojí.
Myslím, že důležitější než potravina sama je její kuchyňská úprava, stejně jako množství. O kvalitě suroviny nemluvě - co přirozeně nedozrálo, tomu žádný civilizační výdobytek nepomůže.

Co se týká mléka, pak si dovolím upozornit, že tu příšernost, která vydrží v krabici a mimo chlad několik měsíců, za mléko nepovažuji. Stejně jako mám problém s většinou kupované zeleniny a ovoce: s odpuštěním "hnus fialovej", od brambor přes květák po jahody.

Nevím, kdo dočetl článek paní Slimákové až k závěrečnému odstavci: s tím se totiž nedá než souhlasit.
15. 06. 2014 | 09:06

e.m. napsal(a):

:o) mno tak paní Slimáková zvolila bulvární nadpis a poněkud uhmm nevyváženou prezentaci, tož byla stejným přístupem i čtena a diskutována; co je špatně?
15. 06. 2014 | 09:13

e.m. napsal(a):

:o)... a zas na druhou stranu se říká, že škola má u žáků především vypěstovat návyk.

tedy logiku by přístup paní Slimákové měl.
15. 06. 2014 | 09:17

pepa repa napsal(a):

Mac

Slimaci do skol,
Spechej pomalu
15. 06. 2014 | 09:22

pamětník napsal(a):

Jana Pechová:
" tu příšernost, která vydrží v krabici a mimo chlad několik měsíců, za mléko nepovažuji." Proč?
Ptám se proto, že konzumní mléko různého původu jsem analyzoval mnoho let.
15. 06. 2014 | 09:44

dříve čtenář napsal(a):

Za mlada měla teta krávu. Pásla ji a v zimě dávala seno. Žádnou siláž, žádné granule, žádnou masokostní moučku. Snad krávě přidávala Plastin, či jak se to jmenovalo a to snad bylo vše. Ještě cestou domů jsem zastavil kolo a s chutí se napil nepřevařeného mléka přímo z baňky.
Ještě dlouho jsem za komoušů pil převařené mléko, kávy, kakaa... Do nedávna jsem ještě mohl "pravé smetanové jogurty". Nyní se spolehlivě po... z každého mléčného výrobku, snad vyjma domácího pudinku.
Myslím, že v diskusích je znát erudovaný přístup strýce viruse. O paní slimákové pomlčím. Už tu bylo snad vše - jezte vejce, nejezte vejce, pijte mléko, nepijte mléko, mažte margarínem, nemažte margarínem, nejezte vnitřnosti, vnitřnosti jsou nenahraditelné, atd., atd.
Myslím, že nejzdravější je od každého trochu, ponejvíce z plodin, které jsou u nás doma (i když se pěstují Bůhvíkde), občas slivovičku, občas pivo, občas víno, maso, vejce, luštěniny, i ty brambory. A trochu se hýbat.
Konopí netřeba konzumovat, stačí jím mazat bolavá kolena a záda.
15. 06. 2014 | 09:54

Jana Pechová napsal(a):

pamětník
Všechny ty odborné analýzy mi tak trochu připomínají hádanku á la:
Vypadá to jako mléko, složení to má jako mléko, ale není to mléko. Co to je?

Květák, který koupíte v supermarketu, také vypadá jako květák, stejně jako jahody jsou na pohled jahodami. Ale ta chuť je úplně jiná. Proč asi?
Pil jste někdy mléko přímo od krávy? Pokud ne, doporučuji tak učinit vsedě na záchodové míse - netrénovaný organismus to nedá. Ale chuť je nesrovnatelná.
Kupujeme hmotu, která vypadá jako to, co koupit zamýšlíme. Ale nechutná tak, i když analýzy budou zřejmě v pořádku. Ale když něco nechutná, jak má, je to signál, že je něco špatně.
Jo, druhá stránka věci je, že spousta lidí dneska neví, co má jak chutnat.
15. 06. 2014 | 10:09

e.m. napsal(a):

mno, paní Pechová-Slimáková, takže Vy chcete řešit problém kvalitních cenově dostupných chemicky ani jinak neznehodnocených potravin, nikoli zaplácnout existenci tohoto problému populistickohipísáckým prohlášením, že všechno řeší konopí, chápu Vás správně?

A tož co navrhujete?

:o) dejte to raději do nového blogu a nějak to seriózně zformulujte...
15. 06. 2014 | 10:27

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, dám tzv příhodu z natáčení. Tudíž přísně vlastní. Když se tatínek na jaře pětaštyrycátého vrátil z německého odtučňovacího tábora Buchenwald, odjel okamžitě za maminkou na statek. Maminka počkala, tak se vzali. V šestaštyrycátem jsem měl tu čest spatřit světlo světa.
Tolik úvodem. Teď k papáníčku.
Byl jsem prý dost neduživé dítě, hlavně jsem prý nechtěl moc jíst. Hlavně pak to, co maminka navařila.
Co se doma uvaří, to se doma sní, určitě to znáte. Maminka selská dcera, krevní skupina 0, vařila vydatně. Pětkrát denně maso. Tatínek ABéčko se radoval. Syn Áčko zvracel a těšil se na buchtičky s krémem ve školní jídelně. Ségra je Béčko a taky s chutí sobě vlastní zkonzumuje kde co.
Musíš mít nervy obalené tukem, doba je zlá říkávala maminka, když mě posílala na statek pro tzv tenkrát zdravou stravu. Jo a taky pro mlíko. Mlíko prý je základ a to že z něho je ti blbě to mi děláš naschvál, jenom abys mě rozčílil.
Jenže já naschvál nedělám skoro nic. Teda v reálu. Takže po jistém čase, kdy scény kolem mé konzumace tohoto bílého svinstva byla už velmi dramatická, poslala mě maminka za naší paní doktor.
Paní doktor, maminčina kamarádka, byla specialistka na popíjení úplně jiných tekutin, takže už v čekárně jsem okamžitě zaregistroval její podbrýlový pohled.
Konečně mě mezi sedícími tam marody její oči našly. Zahlaholila na celou čekárnu - ty prý z mlíka bliješ ??
Jo, vyhrkl jsem. A mám průjem ...
Průjrm podívejme, to bych potřebovala. Zasnila se.
Tak ho nepiji, řekla pak po chvilce, a můžeš jít. Řeknu to mámě.
V této chvíli jsem pocítili silnou touhu, stát se doktorem.
Z jednoho rohu se ozval podtajemník Beránek, ale mléko je dobré paní doktor, špitl a ukázal na plakát visící nám všem tam nad hlavami.
Jo, řekla klidně doktor, ale pro výživu savčích mláďat a taky pro výrobu knoflíku. Už si viděl padesátiletého koně chlastat mlíko ??
Drž se rumu Beránek. Vydržíš déle.
No zkrátím to, mlíko už více než šedesát roků nepiju a z konopí jsem se poblil v šedesátémdevátem myslím v Amsterdamu.
Tak dodnes nevím, jak to s tím vápníkem vlastně mám ...
Veselé krizování.
http://www.pinterest.com/pin/555209460284218613/
15. 06. 2014 | 10:52

Jana Pechová napsal(a):

e.m.
1/ ne, nechápete
2/ stačí zdravý rozum, netřeba vyrábět teorie
15. 06. 2014 | 11:05

pamětník napsal(a):

Jana Pechová:
"Pil jste někdy mléko přímo od krávy?" Samozřejmě ano, a ne od jedné. A proto vím, že co kráva, to jiné mléko co do tučnosti a jiných parametrů. Ovšem právě v těchto případech platí, že dítě není tele a tedy kravské mléko je třeba pro běžný konzum lidmi upravit, v zásadě ubrat tuk a přidat cukry. Tím se ovšem neřeší otázka imunity resp. alergie na hovězí bílkoviny, proto některým dětem kravské mléko ani po úpravě podávat nelze, což se testuje.
Ve Vaší reakci postrádám odpověď, v čem se liší krabicové mléko od přírodního kravského mléka, že píšete o "příšernosti v krabici". Užíváte silná slova, bezmyšlenkovitě a bez reálného významu. Ostatně ne poprvé.
Apropos: Co Vám konkrétně vadí na květáku z marketu?
15. 06. 2014 | 11:06

Papouch napsal(a):

"Jana Pechová napsal(a):

Květák, který koupíte v supermarketu, také vypadá jako květák, stejně jako jahody jsou na pohled jahodami. Ale ta chuť je úplně jiná. Proč asi?
Pil jste někdy mléko přímo od krávy? Pokud ne, doporučuji tak učinit vsedě na záchodové míse - netrénovaný organismus to nedá. Ale chuť je nesrovnatelná."

Jahody, podobne jako jablka, banany a mnoho jineho, maji ruzne odrudy, ktere se lisi vlastnostmi mj skladovatelnosti a chuti. Bananu je mnoho druhu, ale nedaji se rozumne dopravit do Evropy, proto je nezname.

Mleko primo od kravy je tucne jako smetana a kontaminovane buhvicim, neni divu ze si s tim strevni mikroflora bez predchoziho vycviku neporadi.

Oba efekty, udiv na mnozstvim druhy bananu a strevni potize z nezvyklych mikroorganismu je mozne vyhodne overit na jednom miste, staci na to vylet do Indociny ;)
15. 06. 2014 | 11:13

pamětník napsal(a):

"stačí zdravý rozum, netřeba vyrábět teorie"
Taky perla. Na co analýzy, na co věda, na co fakta, stačí zdravý rozum.
15. 06. 2014 | 11:15

e-m. napsal(a):

;-) tož to je mně líto, že nechápu paní Pechová; ale pokud jsem jediná, kdo Vaše sdělení nepochopil, a k ostatním čtenářům se Váš záměr dostal v nezkreslené podobě, pak je samozřejmě závada na mé straně...
15. 06. 2014 | 11:35

mb napsal(a):

... lidi už mají po práci
salát sežerou slimáci
a zdravou stravu zas a znova
osvětlí margit slimáková ...
15. 06. 2014 | 11:59

mídlo napsal(a):

Hezký den,
působíte dojmem paní, která si přečte každou reakci, inu, zde je má :-).

podle jedné kuchařské školy by se špagety měly jíst odzadu. Podle druhé školy zepředu.

Děkuji za pozornost.
Hezký den.
15. 06. 2014 | 12:08

Šel kolem napsal(a):

Lidská blbost je neskutečná.......
15. 06. 2014 | 12:14

Jáchym napsal(a):

Strýci Virusi, (nejen !)
podle mého názoru máte krapet výše nastavenou hranici sepnutí mozkové struktury, určené k rozlišování ironie a sarkasmu, než má paní Margarína Plžová.

Ale třeba se mýlím.
15. 06. 2014 | 12:17

Jana Pechová napsal(a):

Papouch
Mléko od zdravé krávy je přirozeně tučné - nikoli však přirozeně kontaminované, pokud tedy nejste jedním z těch, kteří přítomnost jakéhokoli živého organismu v potravinách (i jinde) považují apriori za smrtelně nebezpečný.
Čerstvé mléko na rozdíl od trvanlivého ale obsahuje značné množství mikroorganismů, které se ohřátím na vysokou teplotu zničí. Tam asi bude podle mě vliv na chuť, není to však to jediné, co mi vadí.
Totální sterilizací se totiž stáváme skleníkovou společností - a už se nám to vrací v epidemii alergií. (Pozoruhodné je, jak všichni ti vášniví zastánci dokonalé čistoty na druhé straně horují za plošné očkování všeho možného i nemožného druhu.)
Pro zkušenosti nemusíte jezdit do Indočíny. Mě fakt nechybí, že nejsem specialista na banánové odrůdy. Raději bych měla možnost stát se specialistou na místní jablka, protože ta podtržená - dovozová jsou taky bez chuti.
15. 06. 2014 | 12:18

Jana Pechová napsal(a):

e. m.
Přečtěte si prosím tu poslední stať textu paní Slimákové. Na tu jsem se odkazovala.
15. 06. 2014 | 12:23

evix napsal(a):

Jemnický napsal(a):
Autorka

Proč ne lněné semínko?
Proč zrovna konopné?
______________________
Dobrá připomínka, pro naše klimatické podmínky je to semínko lnu...nějak nevím, proč se má konzumovat z konopí...
Mazání je opravdu výborné z konopí...
K mléku, dnešní krávy chované na mléko dojí běžně okolo 7000 až 10 000 l za laktaci a proto jemléko méně tučné, většinou obsahuje 3,8 % tuku, bílkovin okolo 3,%...
Výjimkou je plemeno jersey, které při 5000 a více l za laktaci dávají mléko až 5% tučnosti...( nebo pak česká červinka-dotovaná, ta dává mléka jako kdysi staré straky, to je do 3 tisíc litrů za laktaci, tam už je mléko dost tučné)Toto mléko je dobré hlavně na výrobu sýrů...Pro děti, které nesnášejí mléko kravské, se dá použít mléko kozí, dobré jsou dvě naše národní plemena a pak anglonubijské kozy..
http://www.gate2biotech.cz/produkce-laktoferinu-materskeho-mleka-pro-farmaceuticke-a-vyzivove-ucely/
A krabicové mléko je stále mléko, protože to není voda, kterou někdo obarví...http://ekonomika.idnes.cz/trvanlive-mleko-zadna-chemie-v-tom-neni-d9e-/test.aspx?c=A061006_596726_test_plz
Fakt nechápu ty debilní výkřiky, proč by dávali sádru do mléka, ta se používá do spíše do cukru http://www.osel.cz/index.php?clanek=7636.

Tady je odkaz na příspěvek Občana, sever Číny má podobné podmínky jako Evropa http://www.scienceworld.cz/clovek/za-vsim-hledej-ryzi/
15. 06. 2014 | 12:27

Jaroslav Orlík napsal(a):

Když poprvé a naposled, můj syn, na základní škole onemocněl a já jsem mu jezdil do školní jídelny pro obědy, jakmile došly zaplacené obědy, dál jsme mu vařili doma, stejně, jako nám. Vždy jsem považoval školní jídelnu nejen za prostor, kde se chovanec ústavu nají, ale též za prostor k socializaci. Ovšem nemohl jsem nechat kluka jíst to, co jsem, ty tři dny, nosil domů. Klaciká UHO ke všemu možnému, sůl a pepř se považoval za jediná relevantní dochucovadla, o bylinkách nebo jiném koření nebylo ani slechu, chuť jednotvárná, konzistence šťáv a omáček přehuštělá množstvím mouky. Nemohu mluvit za každou školní kuchyni, ale ta "naše" byla opravdu "nedobrá", když se vyjádřím kulantně. Problém též je v tom, že na talíř dostanou strávnící největší množství příloh. Tedy brambor, knedlíků, těstovin, rýže. To, o čem by hlavní jídlo dne mělo být, tedy o mase, rybě, speciálně upravené zelenině a podobně, toho tam bylo vždy jen poskrovnu. To je ale stará bolest české kuchyně. 10 deka masa a půl kila knedlíků. Dalším problémem je, že už z domova mají lidé odpor k většině zeleninových obloh. Jasně, je otázka, jak je, která zelenina, ochucena. Například různé zelno-mrkvové saláty, například. Ve skutečnosti je fakt, že stravovací návyky Čechů jsou katastrofální. Tedy, mnohých Čechů. Pak se nedivme, že děcka v jídelnách zeleninu vyhazují.
15. 06. 2014 | 12:31

evix napsal(a):

Papouch, to mléko není kontaminované bůhvičím..ve strukovém kanálku jsou bakterie, jenže ty se tam dostanou z venku a záleží v čem ta kravka leží...Proto se mléko odstřikává a až pak se nasadí strukové násadce dojící aparatůry..To samé udělá dojící automat, na to je dost studijí..dnes už není v získávání mléka taková benevolence jako za komančů. Ono se to hlídá počtem somatických buňek a nikdo nedodá mléko do mlékárny něčím znehodnocené..Ony mlékárny to hlídají a nezaplatí za šmejd.
15. 06. 2014 | 12:34

Platene komentate napsal(a):

Uff husto tady. Vidim ze tu mate samych odbornikov a este aj pediatrov. Niekto si tu robi byznys ale proste zavazda verejnost pretoze si niekto dovolil vysvetlit situaciu. Uzivam konopny protin a semienka takmer 10 rokov ako profesionalny sportovec. Kazdy kto ma stipku rozumu pouzije google a dohlada si info. odporucam SUM.SK a vegan fighter. Vidim ze aj pediatry zostali v komunizmu alebo proste kontext plateneho dementa... Kazdy ma svoju volbu no najpr si overte a vyakusajte a potom sa tu rospisujte s trolmi... Toto tu je bud platena konverzacia alebo banda dezinformovanych ludi dlhorocnou propagandou. Zobudte sa Slovania nemate v hlave nasrane. ONO sa uz vie Farmaceutickemu priemyslu prihara... o strave v skolskych jedalnach alebo celkom v restauraciach sa.vyjadrovat nebudem. Nakupit co najlacnejsie... P&L Fenix tears;)
15. 06. 2014 | 12:36

MIMA napsal(a):

100 mg konopných semínek obsahuje 168 mg vápníku

magorbába nematuravala z matematiky
15. 06. 2014 | 12:38

naila napsal(a):

Možná by bylo dobré začít číst článek paní Slimákové od posledního odstavce. Ti, co jí nadávají, se k němu myslím vůbec nepročetli.
S těmi výživovými schématy, která se dodržují ve školství, má autorka pravdu. Školní jídlo se nedá žrát, děti občas přijdou docela hladové, a to nejsou nijak zmlsané. Řeším to pestrostí a nepřipravuji pokrmy z polotovarů, ale pokud možno z čerstvých surovin.
Mlíko nesnáším já, ale dcerka miluje, synek se občas zblije z masa. Máme rádi lehké jogurty, na těch se shodneme.
Smažené hranolky či brambůrky si dáme tak jednou do roka. Smrděj. Kdo vaří na másle anebo připravuje italskou kuchyni, tak ty ztužené tuky a přepálené oleje nemůže ani cítit.
Vnímám to, že konopné semínko je v článku užito jako jistá nadsázka a děkuji autorce za takovouto odvahu, ač mně se více osvědčilo semínko lněné.
15. 06. 2014 | 12:42

Inzenyr napsal(a):

Ze je cesky narod z hlediska stravovani naprosto neinformovany zjistuji pri rozhovoru s lidmi kazdy den, ale tolik tuposti, co se objevuje v teto diskuzi jsem teda necekal. Dle toho take vypada zdravotni stav ceskeho naroda. :-)
15. 06. 2014 | 12:54

evix napsal(a):

Platene komentate napsal(a): jj, nejlepší je profesionální sportovec nadopovaný bůhví čím, že jo...
Kdo děti vychoval něco ví a nepotřebuje stále nové a nové studie...Vždyť se dnes začíná lidstvo znovu vracet k babským radám, protože ta jsou ověřená staletími na tisícovkách životů. Nikdo nezatracuje dnešní dobu, ale jak se říká všeho s mírou a nebo čeho je moc, toho je příliš...
To s tím očkováním je taky pravda, jde o bysnys a že je čistota taky zdrojem alergií, se ví už dlouho...Stále říkám příhodu se synovcem, jak se najedl jako batole kuřinců, se divte, ale přežil...pochopitelně ta kura to vyprdla na špinavou zem a všichni čekali, že umře, švagrová byla nemocná z toho zážitku a milý synovec si dále rostl a nebylo mu vůbec nic....Alergii nemá.
Ani moji rodičové vyrostlí mezi havětí, nikdy žádnou alergii neměli.
15. 06. 2014 | 12:55

5semen napsal(a):

Ne každý na to má finanční prostředky, vařit z kvalitních konopných semen. Aneb co ještě je skrytá reklama a co už není. PS pro chlupáče, tohle není reklama, haf!
15. 06. 2014 | 12:56

evix napsal(a):

Zdravotní stav českého národa je špatný inženýre, jo? A proto byly regulační poplatky? Tak co měly vlastně regulovat?
15. 06. 2014 | 12:57

Magdalena napsal(a):

Bože, ta paní je tak hloupá a nevzdělaná až to bolí.
To nejde ani dočíst, jak moc je to hloupé.

Lékařka - internista.
15. 06. 2014 | 13:13

mb napsal(a):

... konopná semena či kravská vemena ... ???
15. 06. 2014 | 13:44

solomon short napsal(a):

probůh, četl ten článek vůbec někdo? To se tu tedy sešel výkvět "entelegence"...
15. 06. 2014 | 14:15

divíšek napsal(a):

a proč ne, k obědu semínko a o obědě "páva" ? :) no, to budou děti radostně spěchat do školy ! :)
15. 06. 2014 | 14:19

Rudi Koutek napsal(a):

solomon short
Jste tady novy?
15. 06. 2014 | 14:25

nosuper napsal(a):

Konopí není lék je to droga léči ale jen v mastích, všichni by po tom byli zhulení...
15. 06. 2014 | 14:29

modra9hveza napsal(a):

Koukám, že ten kdo ten článek psal je nějak pozadu už jsem 5 let ze střední školy, ale i tam na střední škole nám dávali ve škole k jídlo jako zákusek sušenky s konopím teda se semínkama s konopí abych byla přesnější, tak nevim co zde řešíte sice to byly jen sušenky, ale i tak
15. 06. 2014 | 14:41

xerox napsal(a):

dřív se řikalo - ani zrno nazmar , dnes tedy - ani semínko nazmar ... já bych doplnil , že obzvláště ženy vůči mužům by si to měli pamatovat ... :-)
15. 06. 2014 | 15:10

solomon short napsal(a):

Rudi Koutek napsal(a):

solomon short
Jste tady novy?

NE to ne
ja jsem tu leta
byval jsem disidentem ale disidenstvi mi znicilo jatra [chodim na dialyyyzuuu]
tak sem obcas neco prihodim
tady u helmutu uz to neni ci bejvalo
samej Polak
tusim ze pristim nemec kym presssiddenteem bude Vojtyla a nebo Jacek Kokotowski
15. 06. 2014 | 15:12

Karel napsal(a):

Děti chtějí perník a ne semínka.
15. 06. 2014 | 15:16

Pavel napsal(a):

K Margit Slimákové, ta je odborník na výživu asi jako zedník

na jadernou fyziku. Tato dáma korespondenčně "vystudovala"

holistiku na NEAKREDITOVANÉ Clayton CNH v USA. Škola byla typu

degree mill, tzn. titul za peníze!!! Škola je tak důvěryhodná,

že ze dne na den zavřela své brány a nevrátila školné. Nyní

její zakladatelé čelí žalobám v jednodkách miliónů USD.

Slimáková svůj titul Ph.D. užívá neoprávněně, nelegálně a v

rozporu se zákonem! Užívání svého titulu odůvodňuje tím, že

sepsala jakousi práci na téma zdravé výživy. Dámy a pánové, to

už bysme byli doktoři všichni nemyslíte?!!! Její další názory

na GMO a očkování jsou přinejmenším směšné.
15. 06. 2014 | 17:29

Gábina napsal(a):

To mléko,co je dnes na trhu a dováží se i do škol ani mlékem není. To co je v mléku dobré a zdravé se stejně při zpracování zničí,takže je z něho bílá voda bez enzymů,minerálů,vitamínů,,,k tomu přeslazené a ochucené něčím co má připomínat jahody,banány,to není mléko,ale fraška.
15. 06. 2014 | 18:42

Občan napsal(a):

Evix,
buďte od té dobroty, vezměte si globus, podívejte se kde je Čína a kde ČR a pak se zkuste zamyslet.

Jasně, že v Itálii se dodnes pěstuje rýže, kterou přivezl Alexandr Makedonský ze své cesty do Asie. Kolem Milána jsou obrovská rýžová pole a neznalého turistu dost překvapí.
Ovšem v ČR se rýži nedaří. Asiaté zde usedlí to zkoušeli po celé republice a krom jihu Jižní Moravy neuspěli.
Naproti tomu v Laponsku nevypěstujete ani ječmen; a to je fest odolná obilovina, která roste i v Himálaji.

O tom, co se děje s mlékem v mlékárnách, mi vyprávěla kamarádka-lékařka, která v jedné pražské v době studií brigádničila. Pak dost dlouho mléko nepila. To, co končí v krabicích, s původním mlékem moc společného nemá.
15. 06. 2014 | 19:57

mb napsal(a):

rozed/sraný na mraky
teď přikládám si slimáky
věděl jsem to ovšem hned
že slimáci ti zrychlí tep
není žádná legrace
ta schopnost regenerace ...
15. 06. 2014 | 20:15

resl napsal(a):

jsou semínka a semínka, některý jsou k ničemu. to máte jako s rozumem.
15. 06. 2014 | 20:20

kyslík 02 napsal(a):

Díky p. Slimáková za slova na pravém místě. I když je zde mnohá reakce velmi negativní, místy i urážlivá, nenechte se odradit a vytrvejte ve své práci. Jsme národ nevzdělanců i když se často chlubíme i tituly a chceme rozdávat své zkušenosti a přesvědčení. Výsledek je pak ten, když na nemocničním lůžku se v zoufalství modlíme o záchranu našeho života. Přitom by stačilo někdy víc myslet pří nákupech. Zvyk v mnohých případech řídí náš život a neochota si přiznat, že nemusím mít vždy pravdu.
Značné zdravotní problémy v mém mládí a poznání že mě farmacie žene do slepé uličky jsem si začal hledat vlastní cestu. Dlouhá léta již nekonzumuji mléko a maso. Dávám jednoznačně přednost nejen zelenině a ovoci ale i syrové stravě. Jsem zdráv a plný síly. Nedávno jsem se taky rozhodl používat mleté konopné semínko, protože mi nejen zachutnalo. Je to velmi hodnotný produkt. Váš článek mě hodně potěšil.
Ještě jednou díky nejen za sebe.
15. 06. 2014 | 20:56

e.m. napsal(a):

pane kyslík, a kde to nakupujete?
15. 06. 2014 | 21:02

Rudi Koutek napsal(a):

e.m.
Jestli mate na mysli konopna semena, tak ty "potravinarske" se prodavaji v prodejnach zdrave vyzivy. Zkusit to muzete i na internetu.
15. 06. 2014 | 21:33

e.m. napsal(a):

:) děkuji za info, pane Koutku.
Já o tom dnes přemýšlela... a došla jsem k závěru, v britské královské rodině zrovna mají to batole. Nejsem snob... ale je mi jasné, že batole tohoto typu bude mít péči prvotřídní, žádné hloupé experimenty s pochybným výsledkem..... :o) a tož až si přečtu z důvěryhodného zdroje, že malému princi Georgeovi nahradili mléko semínky z konopí a že mu zařadili konopí pravidelně do jídelníčku, budu vědět, že TEĎ nastala ta pravá chvíle zvolat konopí do škol k obědu... :o) do té doby bych to viděla jako neověřené a potažmo ne dost dobré....

Já myslím, že takhle nemůžu udělat chybu :o)
15. 06. 2014 | 21:51

Rudi Koutek napsal(a):

e.m. napsal(a):
"Já myslím, že takhle nemůžu udělat chybu :o)"




Pozor, aby ste chybu neudelala a nekoupila semena na pestovani. To by ste nedoplatila a tech semen by byla na mleko skoda.
15. 06. 2014 | 23:01

e.m. napsal(a):

:)) mno počkám až to dají tomu Georgeovi, ;-) dycky je lepší, když Vám to napřed otestuje nějakej pokusnej králík
15. 06. 2014 | 23:17

e.m. napsal(a):

;-) a stejně je mi divné, že nenapsala paní Slimáková, kde to kupuje.

No předpokládám, že by zájemce neodkázala na nějaký... pochybný... anonymní zdroj! ;-)
15. 06. 2014 | 23:21

Rudi Koutek napsal(a):

Pavel napsal(a):
"Slimáková svůj titul Ph.D. užívá neoprávněně, nelegálně a v

rozporu se zákonem! Užívání svého titulu odůvodňuje tím, že

sepsala jakousi práci na téma zdravé výživy."




Mne prijde legracni ceska posedlost tituly. Veta "Jmenuji se inzenyr Novak." mi prijde naprosto genialni.
15. 06. 2014 | 23:23

pamětník napsal(a):

česká???
15. 06. 2014 | 23:58

Žák zoufale trčící 3 roky v pom.škole! napsal(a):

Pochopte prosím !
Autorka nám předkládá spásnou myšlenku !
Dále nám v jídelnách chybí také kvasinky,tekutiny,a minerály!!!
To vše haranti najdou jen v pivu !
Proč se do jídelen nevozí i pivo??Alespoň ta desítka!
Domnívám se ,že by p.autorka měla obohatit svá doporučení i o tento lahodný mok !
16. 06. 2014 | 00:07

Rudi Koutek napsal(a):

pametnik
To i jinde ve svete na tom tak ujizdeji? Ja to v Nemecku vubec nepozoruji. Kolem bydli vetsinou "Akademiker" a ze by se tim nekdo chlubil jsem si nevsimnul. Ja ten muj taky nikde neuvadim, ani se tim nechlubim.
16. 06. 2014 | 00:13

Jezte vařeného Bobíka! napsal(a):

ŽASNU!
..čím vším se dokáží "odborníci"živit !
Zdravou výživu snad zná každý.Ne každý ji ale dodržuje.
No a tam je ta mezera pro "odborníky" ahlavně pro vykuky!
16. 06. 2014 | 01:00

pamětník napsal(a):

Rudi Koutek:
Ujíždějí nejvíce v románských zemích, nejméně v anglosaských. V Německu je to asi jako u nás. Obecně tituly se všude chlubí ti, kteří víc dají na formu, když jim chybí na obsahu.
16. 06. 2014 | 01:04

Maryli napsal(a):

tak jsem si precetla clanek a vetsinu diskuze... a je mi teda lito lidi, kteri radeji odsoudi, nez aby se zacli zajimat a SAMI si vyhledavali informace...to co predkladaji komercni media kvalitne vymyva mozky... jsem matka dvou deti, maso nekonzumujeme, mleka vyrabim rostlinna (konopne, makove, mandlove, slunecnicove, sezamove....) , obcas zakysany mlecny vyrobek jako pochutinu (ne jako potravinu pro vyzivu). Zakladem stravy je nam zelenina, ovoce, obiloviny, kvalitni za studena lisovane oleje, semena, orechy, morske rasy....a z tohoto vyctu obrovska moznost kombinaci.... jsme zdravi, k DR. chodime pouze na preventivni prohlidky... pres sezonu se stravujeme spise cerstvymi surovinami... holt kazdy dela, jak umi :) preji si, aby lide zacli vnimat a zajimat se...ne si jen vyslechnout informaci a slepe ji prijmout ;)
16. 06. 2014 | 01:35

Pavel napsal(a):

Slimáková neví která bije, nemá vzdělání v oboru stravování a zdravé výživy. Pouze plácá pindy, které se naučila na veganských webíčcích a dalších žumpách nejen českého internetu

Reakce na otevřený dopis proti občanské iniciativě Skutečně zdravá škola ze dne 10. března 2014

Iniciativa Skutečně zdravá škola v žádném případě nemá za cíl jakkoli zdiskreditovat systém školního stravování v České republice. Naopak, systém považujeme za jeden z nejlepších v Evropě, zejména s ohledem na to, že poskytuje dětem denně teplý oběd, ve většině případů připravený přímo ve školní kuchyni. Na druhou stranu trváme na tom, že řadu věcí je třeba zlepšit.

Autoři otevřeného dopisu proti občanské iniciativě Skutečně zdravá škola, sepsaného 10. března 2014, překrucují celou řadu informací. Každý může navštívit naše webové stránky a podívat se, co prosazujeme a o co usilujeme.

Nikde v našich materiálech (web) neupřednostňujeme vegetariánské stravování, jak je nám podsouváno. Domníváme se však, že by děti s dietními potřebami měly mít možnost se ve školní jídelně najíst, stejně jako ostatní. Co se mléka týče, prosazujeme snížení doporučeného množství ve spotřebním koši, nikde v našich materiálech jej nezavrhujeme.

Nikde jsme netvrdili, že jsme na druhém místě ve výskytu obezity, jak je nám podsouváno.

Stačí si projít jídelní lístky na internetových stránkách škol, aby si člověk udělal obrázek o současném školním stravování. Myslíme si, že máme jako rodiče právo vyjadřovat se k tomu, jak jsou připravovány obědy pro naše děti, a to nejen z toho důvodu, že se podílíme na nákladech na jejich přípravu. Jako každý rodič, i my chceme pro děti to nejlepší. Věříme, že právě využití nejnovějších vědeckých doporučení a zkušeností ze zahraničí může školní stravování v České republice ještě vylepšit. Není tedy pravda, že zavrhujeme spotřební koš, nikde jsme se tak nevyjádřili, nýbrž voláme po jeho aktualizaci.

Nejsme přesvědčeni o tom, a každodenní zkušenosti našich dětí nás v tom utvrzují, že školní jídelna a strava nabízená ve školách (bufety a automaty, které překvapivě odborným organizacím nevadí) v dnešní podobě dostatečně formuje stravovací návyky dětí. Realita je autorům otevřeného dopisu zřejmě cizí. Naopak my, rodiče, jsme s ní konfrontováni takřka denně. Často v jídelnách základních škol najdeme pětkrát týdně jídlo jako kombinaci masa a přílohy (obvykle je to houskový knedlík, bílá rýže, brambory nebo bramborová kaše, bílé těstoviny). Chybí zelenina, která se objevuje velmi málo, čest výjimkám. Paštiky, párky, jídla připravená z polotovarů jsou v některých mateřských školách běžnou realitou. Jsme si samozřejmě vědomi toho, že v některých školách cíleně dbají o zdravé stravování.

Uvědomujeme si, že školní jídelny nemohou nahradit rodinnou péči v oblasti stravování, nicméně školní jídelny a školy by mohly sehrávat mnohem důležitější roli ve vzdělávání dětí ke zdravému životnímu stylu.

Co se týká používání tak zvaných konveniencí, trváme na tom, že je školní jídelny ve většině případů nemusí používat. Upřednostňujeme především kvalitních lokálních potraviny bez zbytečných aditiv jako jsou např. umělá sladidla. Pokud bude mít stát zájem na tom, aby se dětem připravovaly zdravé a čerstvé pokrmy, zajistí pro personál kuchyní dostatečné finanční prostředky, aby si mohly dovolit pokrmy připravit ze surovin, nikoli z mražených či jakkoli jinak průmyslově upravených konveniencí.

Za občanskou iniciativu Skutečně zdravá škola

http://www.skutecnezdravaskola.cz/

Mgr. et Mgr. Bohuslav Sedláček

Mgr. Margit Slimáková, Ph.D.
16. 06. 2014 | 07:59

Lump napsal(a):

Ty už to nehul. Přesně tuhle postavu mi připomínáte.
16. 06. 2014 | 08:36

doktor Mengele napsal(a):

Zastavte pokusy na dětech v ČR
16. 06. 2014 | 08:47

gaia napsal(a):

Nejvíce kvalitních čerstvých a lokálních potravin by jídelny mohly požívat v červenci a srpnu, kdy jsou bohužel zavřené a děti do nich nechodí. Ale co od října do května?
A proč snižovat množství mléka? Stravovala jsem se ve školních jidelnách skoro 60 let a mimo krupčné kaše a koprovky jednou za měsíc jsem tam mléko neviděla.Naopak v jídelně, kde vařili ''zdravý'' sojový guláš se každý odhlašoval, či to vyhodil a spěchal na vlašák či čipsy.
16. 06. 2014 | 08:53

Pavel napsal(a):

Slimáková bojuje za lokální biopotraviny a vegetariánství. Tzv. biopotraviny jsou pěstovány na toxických půdách, které notně huntovali komunisti. Vše co je v půdě je i v těch slavných biopotravinách. Nemluvě o tom, že moderní bio vznikalo za pomocí gama záření a působením jedů(mutuje celá DNA)!!! Nálepka bio je jen skvělý kšeft pro sluníčkáře a alternativně smýšlející hlupáky :D
16. 06. 2014 | 09:38

Rudi Koutek napsal(a):

Pavel napsal(a):
"Slimáková neví která bije, nemá vzdělání v oboru stravování a zdravé výživy. Pouze plácá pindy, které se naučila na veganských webíčcích a dalších žumpách nejen českého internetu."



Myslim si, ze pani Slimakova nema s veganstvim ani vegetarianstvim nic spolecneho. Navstivil jsem jeji stranky a pani Slimakova tam taky v te jeji zdrave kuchyni propaguje maso. To by vegan ani vegetarian nikdy neudelal.
16. 06. 2014 | 10:34

Joachym Brezina napsal(a):

V indiánském jazyce Vegetarián znamená špatný lovec :)

Paní Slimáková se nám tu odkopává čím dál více, a hezky sama sobě háže klacky pod nohy.
Není špatné jíst věci bez éček a bez nadbytečné chemie, ale z Bio se udělal dobrý kšeftík, lidi chtějí být zdraví, tak Bio výrobky řádně naceníme, protože levné Bio by nebylo to ono....
Na druhou stranu ne všichni producenti Bio opravdu produkují potravinu v dané kvalitě. A jsou i tací, kteří drze na chemické jahody nalepí Bio značku a k tomu patřičnou cenu.

A jestli se díváte na Streamu na Jídlo s.r.o. tak v díle jak se mele obilí, právě hovoří o obilných klíčcích, kdy jejich prodejní cena je 7,50 Kć? No kdo má zájem, nechť si dohledá patřičný díl, moc jich tam ještě není.
Ale ...tyhle klíčky za 7.50 se pak prodají násobně dráž v obchodech se zdravou výživou....

A do toho svaté tažení paní Slimákové, proti všemu proti všem, za zdraví dětí ať se nám to líbí nebo ne.
16. 06. 2014 | 10:38

Pavel napsal(a):

Říká se, následuj tok peněz a dozvíš se... U Slimákové je to zcela jasné. Podpora biokšeftu, který je akorát podvodem na hloupých. Podpora alternativní medicíny, která nemá s medicínou vůbec nic společného a spíše škodí než pomáhá. Detoxikační a odkyselovací poradna = další podvod. Skutečně zdravá škola = blábol od nevystudované "dietoložky", která čerpá "moudra" z internetu. Pijavice jako Slimáková ohlupují lidi jen proto, aby se jim pohodově žilo s co nejmenší mírou poctivé práce.
16. 06. 2014 | 12:00

Pavel napsal(a):

PS: o jejích hloupých blábolech o GMO a očkování ani nemluvě :D
16. 06. 2014 | 12:01

gaia napsal(a):

Pěstování konopí po jeho legalizaci vzroste a semínka budou odpadním produktem, proč je nedat sežrat hloupým Čechům.
16. 06. 2014 | 13:37

KAteřina napsal(a):

Většinu jídla snědí děti mimo školní jídelnu. Paní Slimáková by si měla vyjasnit, zda jí jde o zlepšení výživy dětí - to je chvályhodný cíl, a veškeré úsilí je potřeba napřít směrem do rodin, nebo jí jde o buzeraci školních jídelen, což bych považovala za jednu z odrůd u nás oblíbeného sportu: rodiče šikanují školu, rodiče šikanují školní jídelnu, rodiče šikanují učitele a hlavně rodiče učí své děti jak šikanovat.
16. 06. 2014 | 14:52

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, biokšeft, to mi něco říká.
Apropos, ráčil si už někdo všimnouti, že ti co tu vehementně propagují všecko neuvěřitelně dobré a zdravé vy\padají, aspoň na fotkách, na okamžitý exitus.
Veskriz.
http://www.hubatacernoska.cz/cache/img/_files_catalog_58881742.jpg_640_480.jpg
16. 06. 2014 | 15:22

Rudi Koutek napsal(a):

gaia napsal(a):
"Pěstování konopí po jeho legalizaci vzroste a semínka budou odpadním produktem, proč je nedat sežrat hloupým Čechům."



Seminka nebudou nikdy odpadnim produktem.
16. 06. 2014 | 15:40

školník napsal(a):

No a ke všemu mohou konopí žáci pěstovat na školních latifundiích.
16. 06. 2014 | 16:11

margitslimakova napsal(a):

Pavel: prosím o více než obecnou kritiku: jak vydělávám na biokšeftu, když sama nic nepěstuji, nevyrábím ani neprodávám. Kde jse vzal detoxikační a odkyselovací poradnu, takováto slova na mém webu ani nenajdete.
16. 06. 2014 | 19:28

Milan Jansa Falemo napsal(a):

Každý se musí něčím živit. Děti semínky, paní Slimáková výukou blábolů.
16. 06. 2014 | 21:15

Milan Jansa Falemo napsal(a):

Můj syn bere marjánku už od malička, a podívejte, jak vyrostl, má skoro dva metry. Je po rodičích.
16. 06. 2014 | 21:16

Malátná Anna napsal(a):

Bravo paní autorko!
Do škol více konopí,perníku a sexu .
16. 06. 2014 | 22:24

Josef Šoltes napsal(a):

Vtipné, kde kdo tu hází svými moudry, pediatři členové botanické společnosti apod., ale nikdo z nich neví, že cannabis do semínek žádné THC neukládá. Ostatně tohle vědí jenom pestitelé, protože když je se semínky chytnou, nic jim nehrozí - semínka žádné THC neobsahují.

Co se týče konzumace mléka, tak má autorka naprostou pravdu. Nedávné vědecké studie ukázaly, že mléko je dokonce pro normálního dospělého člověka škodlivé. Mám dojem, že studie vyšla dokonce v týdeníku Science. To se samozřejmě netýká mléčných výrobků.
16. 06. 2014 | 23:29

Pavel Grasgruber napsal(a):

PROKRISTAPANE!!! BOŽE, ZAČ TENTO NÁROD TRESTÁŠ?!

Dámo, už jsem vám jednou doporučoval, abyste s emanacemi vašich výplodů přestala. Jinak se za ně budete do konce života stydět. Konopí do školních jídelen?! Podle této studie
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20977230
má konopí PDCAAS skóre kolem 50%!!!

Pro neinformované: PDCAAS skóre vyjadřuje reálnou kvalitu bílkovin v potravině. Je založena na obsahu nejhůře zastoupené esenciální aminkyseliny (v porovnání se standardem vypracovaným organizacemi FAO a WHO) a její stravitelnosti. Potraviny se skóre 100% a vyšším je možno považovat z hlediska kvality proteinů za kompletní. Nejvyšší PDCAAS skóre (podle standardu FAO/WHO z roku 1985, který považuji za dosud nejpřesnější) má z běžných potravin čerstvé mléko (cca 121%), následované vejci (116%), vařeným vepřovým masem (114%), sterilizovaným mlékem (113%), sýry (106%) a vařeným hovězím masem (102%). Nejhůř jsou na tom - prakticky bezkonkurenčně - obiloviny, především pšenice (48%) a kukuřice.

Obiloviny můžeme bez jakékoliv nadsázky považovat za největší nutriční katastrofu, jaká kdy druh Homo sapiens postihla. Jsou nejen příčinou extrémní podvýživy a obezity (toť paradox - ale jenom zdánlivý, protože obiloviny jsou ubohým zdrojem proteinů, ale zato skvělým zdrojem vysokoglykemických škrobů, které se vám velmi ochotně uloží do tukových pneumatik kolem pasu), nýbrž figurují i jako faktor č. 1 u dětské úmrtnosti a kardiovaskulárních chorob. Dnes vidím, že s nimi může směle soupeřit i konopí, takže je ihned musíme zavést do českých škol, aby nám ti naši halamové moc nerostli (momentálně mají už kolem 181 cm, což je řadí mezi nejvyšší na světě) a zůstali na stejné úrovni jako "zdravě" se stravující trpaslíci z tropické Asie, tj. cca 160-165 centimetrů. Pochopil jsem to správně?

Paní Slimáková a její tlupa náboženských fanatiků zvaná "Skutečně zdravá škola"
https://www.facebook.com/skutecnezdravaskola
která se upnula na tzv. Zdravý talíř Harvardské školy veřejného zdraví, prostě chrlí jeden stupidnější nápad za druhým!

Mimochodem, dámo, ten váš Harvardský talíř jsem vám už spočítal. Podle dat FAOSTATu se nejvíce blíží stravě rozvojových zemí jihovýchodní Asie a Předního Východu. Poblíž jsou ale i tak zajímavé státy jako např. KLDR.

Kupředu, zpátky ni krok!
17. 06. 2014 | 01:13

školník napsal(a):

Josef Šoltes
"semínka žádné THC neobsahují"

Hmmm, možná zatím neobsahují. Jen do doby, dokud se toho nechytne Monsanto a geneticky je neupraví. Mléko zahleňuje (prý), takže děti semínka zapijí kokakolou ze školního automatu na nápoje. Pak budou mít " tu správnou" výživu zajištěnu.
17. 06. 2014 | 01:15

Pavel Grasgruber napsal(a):

"Maryli napsal(a):
tak jsem si precetla clanek a vetsinu diskuze... a je mi teda lito lidi, kteri radeji odsoudi, nez aby se zacli zajimat a SAMI si vyhledavali informace...to co predkladaji komercni media kvalitne vymyva mozky... jsem matka dvou deti, maso nekonzumujeme, mleka vyrabim rostlinna (konopne, makove, mandlove, slunecnicove, sezamove....) , obcas zakysany mlecny vyrobek jako pochutinu (ne jako potravinu pro vyzivu). Zakladem stravy je nam zelenina, ovoce, obiloviny, kvalitni za studena lisovane oleje, semena, orechy, morske rasy...."
A celé jméno a adresu byste neuvedla? Poslal bych ihned avízo na Oddělení sociálně-právní ochrany dětí.
17. 06. 2014 | 01:27

Pavel Grasgruber napsal(a):

"Samostatná kategorie mléka je vysvětlována jeho nenahraditelností ve výživě pro vysoký obsah vápníku a bílkovin. Nemyslím si, že bílkovin máme nedostatek..."

Na základě čeho si to myslíte (pokud vůbec někdy myslíte)? Složení bílkovin v české stravě je sice v evropském kontextu nadprůměrné, ale obecně není na naši ekonomickou úroveň nijak valné. Po roce 1989 dochází dokonce k propadu celkové kvality bílkovin v české stravě - následkem klesající spotřeby mléčných výrobků, vepřového a hovězího masa, a rostoucí spotřeby nutričně podřadného drůbežího masa a obilovin.

Pokud bychom tedy měli provádět agitaci v českých školách, tak by to měla být agitace za růst spotřeby mléčných produktů a (mořských) ryb - které jsou nejideálnější volbou jak po stránce výživové, tak zdravotní. Ale cpát dětem v růstu do stravy zeleninu, pohanku a obiloviny?! Jak je to s obilovinami, to už jsem předestřel výše. Zelenina (s výjimkou sóji a špenátu) na tom ale není o moc lépe a navíc obsahuje protirůstové faktory (proto se některé druhy zeleniny doporučují zařadit do stravy při rakovině!). VYSOKÁ SPOTŘEBA OBILOVIN A ZELENINY JE PROTO NEJVÝZNAMNĚJŠÍM DETERMINANTEM DĚTSKÉ PODVÝŽIVY A ÚMRTNOSTI.
17. 06. 2014 | 01:42

Pavel Grasgruber napsal(a):

"každopádně jsme savci, tj v určitém stadiu vývoje jsme na mléko
odkázáni a přírodou k tomuto "vyprojektováni". platí to pro lidi stejně jako pro paviány, tygry, psy, potkany nebo veverky a slony.
autorka zřejmě naráží na problém intolerance kravského mléka resp jedné jeho složky, laktosy.
ale v dějinách lidstva se ty krávy holt přichomejtly, a nemyslím, že to byl takový osudový omyl, jak autorka naznačuje."

Omyl? LOL Tolerance k mléčnému cukru laktóze je jedním z nejrychleji se prosazujících genetických mutací u Homo sapiens. Konzumace mléka totiž nejen umožnila přežít období hladomoru, ale garantovala rovnou přísun živin té nejvyšší přírodní kvality. Je tedy jasné, že muselo jít o ohromující evoluční výhodu v zeměpisných šířkách, kde se muselo obyvatelstvo často vyrovnávat s obdobím nedostatku potravin. V severní Evropě a na Britských ostrovech je dnes 95+% populace tolerantní vůči laktóze.

Čerstvé mléko nemá prakticky mezi přírodními zdroji konkurenci, co se kvality proteinů týče. Na stejné úrovni jsou pouze platýzovité ryby (na které ale v ČR sotva narazíte) a vaječné žloutky (s nimiž bych to nedoporučoval přehánět). Pasterizací (tj. tepelným ošetřením do 85 stupňů) sice dojde k denaturaci (znehodnocení) určitých aminokyselin, nicméně jde o poměrně zanedbatelný rozdíl (PDCAAS skóre klesá o cca -2.5%). Podstatně hůř je na tom sterilizované mléko (tj. mléko ošetřené vysokými teplotami kolem 135 stupňů). Dochází k citelným ztrátám vitamínů a aminokyselin lysinu, methionu a cysteinu, následkem čehož PDCAAS skóre klesá o cca 7%. Navzdory tomu ale sterilizované mléko stále patří mezi nejvýživnější potraviny. Jako velmi negativní stránku sterilizovaného mléka ale vidím to, že dochází prakticky ke kompletní likvidaci imunoglobulinů (syrovátkových proteinů), které mají velmi blahodárný zdravotní přínos. Bylo by to na delší debatu, ale pokud se obáváte rakoviny prostaty, prsu, kůže, nebo rakovin bílých krvinek, tak se sterilizovanému mléku (a rovněž tvarohu nebo sýrům) radši vyhněte. Zůstaňte u šetrně pasterizovaného mléka a jogurtů.
17. 06. 2014 | 02:01

Riko napsal(a):

Pekne se tu lide ztrapnuji svou nevedomosti, netoleranci a hulvatstvim. Pro toho, kdo psal o mleku materskem. V materskem mleku je prirozene pritomno CBD, coz je jedna z hlavnich slozek marihuany vedle THC. Pro toho HxNx vseznalka. Ano marihuana je tu po celou dobu existence lidstva, coz dokazuje endokanabinoidni system v tele kazdeho cloveka. Pro dospeleho cloveka je neni mleko moc vhodne. Proc, se da docist v tisicich odbornych clancich.....
17. 06. 2014 | 07:03

Mařena Konopová napsal(a):

Jediné legální konopí jako přívěsek,najdete zde:http://www.konopi.inbohemia.cz/info.html
„Pravá svoboda nespočívá v možnosti konzumovat drogy,
ale zakazují li nám pěstovat rostliny,které byly dané lidstvu Stvořitelem od počátku světa k užívání a potravě,je čas pochopit,
že slova politiků o svobodě jsou jen lží a podvodem.“
M.M.
17. 06. 2014 | 07:53

Pavel napsal(a):

K Margit Slimákové, ta je odborník na výživu asi jako zedník na jadernou fyziku. Tato dáma korespondenčně "vystudovala" holistiku na NEAKREDITOVANÉ Clayton CNH v USA. Škola byla typu degree mill, tzn. titul za peníze!!! Škola je tak důvěryhodná, že ze dne na den zavřela své brány a nevrátila školné. Nyní její zakladatelé čelí žalobám v jednodkách miliónů USD. Slimáková svůj titul Ph.D. užívá neoprávněně, nelegálně a v rozporu se zákonem! Užívání svého titulu odůvodňuje tím, že sepsala jakousi práci na téma zdravé výživy. Dámy a pánové, to už bysme byli doktoři všichni nemyslíte?!!! Její další názory na GMO a očkování jsou přinejmenším směšné.
17. 06. 2014 | 09:25

MEDICAL CANNABIS napsal(a):

https://www.youtube.com/watch?v=4C3zk-wFrnk
17. 06. 2014 | 11:35

MEDICAL CANNABIS napsal(a):

https://www.youtube.com/watch?v=4C3zk-wFrnk
17. 06. 2014 | 11:35

Madla Fakla napsal(a):

to strýc virus HxNx

Já bych se i vsadil, žes četl jen titulek. Pak bys tady jistě neplkal takový píčoviny, protože na tom nejsi jistě vůbec mentálně špatně. Autorka na konci článku uvádí, že ta zmínka s konopným semínkem je jen nadsázka. Ale i tak jestli ti nepřijde, že monstrózní konzumace mlíka s OVĚŘENÝMI potenciálními problémy, je špatná, tak se třeba tim mlíkem uchlastej. My ti to neberem. Těch informací okolo konzumace mléčných výrobků a jejich rizik je na každym rohu tucet a jestli sis toho ještě nevšminul, tak to je tady vidět hezky :
17. 06. 2014 | 15:00

Pavel Grasgruber napsal(a):

"Ale i tak jestli ti nepřijde, že monstrózní konzumace mlíka s OVĚŘENÝMI potenciálními problémy, je špatná, tak se třeba tim mlíkem uchlastej."

JAKÝMI? Je logické, aby příroda stvořila k výživě mláďat tekutinu, která má negativní vliv na lidské zdraví? Vy se s těmi vašimi zahleňujícími a alergickými nesmysly brzo zalknete! Mgr. Slimáková nemá o optimální výživě ani páru a pokud se jí a jejím zeleným potřeštěncům podaří prosadit jejich harvardské talíře, bude to mít následky na celou generaci českých dětí.
17. 06. 2014 | 18:54

joska napsal(a):

Myslím, že problém není ve spotřebním koši. Vyloučit ze stravování mléko jen proto, že je na ně někdo alergický je stejně logické jako vyloučit ovoce jako nevhodné pro diabetika, pečivo a další potraviny pro bezlepkáře....a to nehovořím o těch, kteří mají mnohačetné alergie. Prostě nelze sestavit koš, který bude vyhovovat všem a všem různým dietám, omezením nebo zvyklostem. Problém je v kuchařkách, jak naznačuje už věta o kupovaných sladkostech, kdy cukr není součástí výpočtu. Pro kuchařky je jednodušší (i když je to dražší) nakupovat polotovar - UHO, brambory v prášku, obalené rybí prsty, sladkou tyčinku, než vařit sice pracněji ale zdravěji. Některé jídelny to mají, a i když dodržují spotřební koš jsou jejich jídla oblíbená, chutná a zdravá (samozřejmě s výjimkou zdravotních omezení - ale to bude, jak výše uvedeno, vždy).
17. 06. 2014 | 22:07

e.m napsal(a):

:-))) *V materskem mleku je prirozene pritomno CBD, coz je jedna z hlavnich slozek marihuany vedle THC*.......................:-D

vynikající článek, skvělá diskuze, :-D ani to THC není nutný.

:-D postrádám nějaký nový příspěvek od pana Tožičky....jinak to dnes večer věru nemá chybu... :-D
17. 06. 2014 | 22:39

e.m. napsal(a):

"Ale i tak jestli ti nepřijde, že monstrózní konzumace mlíka s OVĚŘENÝMI potenciálními problémy, je špatná, tak se třeba tim mlíkem uchlastej."

Mno hunové to řešili naříznutím krční žíly..... :o) mohla by se do předsíňky školní jídelny postavit kráva a děti by si nařízly........ to nezahleňuje...
17. 06. 2014 | 22:42

pamětník napsal(a):

Riko:
"Ano marihuana je tu po celou dobu existence lidstva, coz dokazuje endokanabinoidni system v tele kazdeho člověka." Nedokazuje. Tento systém u člověka má zřetelně definovanou funkci a je logické, že obdobné látky z vnějšího prostředí mají obdobné, ale ne tytéž účinky.
17. 06. 2014 | 23:11

e.m. napsal(a):

....... nebo jinak, ano, je možné, že tato rostlina je tu po celou dobu existence lidstva - :o) to konec konců borovice taky, a přesličky jakbysmet :o))).............mno a tož když na to člověk má ten systém, tak ten systém má patrně na něco, co si tělo vyrábí samo a pokud tomu přivede nějaké látky zvenčí, tak si nanejvýš rozhodí přirozenou regulaci toho systému, ne

:o)) já jsem pro to, aby se raději zase přešlo na tu diskuzi Pornopomůcky z dílničky paní Uhse našim ženám a dívkám, sexuelní refoluce pana Tožičky!
:o) bude to sice také s křížkem po funuse, ale bude legrace a v zásadě budeme všichni na stejným levlu, což je fair!
18. 06. 2014 | 00:30

Hlava napsal(a):

Mlíko je jen byznis , lidi maj chlastat max mateřsky a ne od jineho druhu , kravsky , kozí apd , https://www.youtube.com/watch?v=k2FJxUghqOo , dejte si to cely at se taky neco dovíte , jinak vybornej članek diky za něj !!!!!!
18. 06. 2014 | 05:18

dedek napsal(a):

Dobrý den paní Slimáková. Ono to není jen o konopných semínkách. Je spoustu velice zdravých přírodních věcí ale farmaceutická lobbi po nich jde jako slepice po flusu, protože by jim to kazilo zisk. Jen tak pro zajímavost a také s nadsázkou uvádím nutriční hodnoty listů koky v porovnáním se zeleninou. Obsah kokainu je v rostlině tak zanedbatelný že je až s podivem, co se kolem ní děje. Ono je daleko více podobných rostlin ale ty nemají tu ohrožující schopnost pro farmaceuty. Používáním koky (nehovořím o kokainu) ještě nikdo nikdy nezískal žádnou závislost. Zeptejte se horolezců a podobných borců. co také tyto listy dokáží.

Obsažená látka Listy koky Zelenina
Bílkoviny 18,8 g 11,4 g
Tuky 3,3 g 9,9 g
Cukry 44,3 g 37,1 g
Vlákniny 13,3 g 3,2 g
Vápník 1789 mg 99 mg
Fosfor 637 mg 270 mg
Železo 26,8 mg 3,6 mg
b-karotén 10.000 IU 135 IU
Thiamin (vit. B1) 0,58 mg 0,38 mg
Riboflavin (vit. B2) 1,73 mg 1,73 mg
Niacin 3,7 mg 2,2 mg
Kys. askorbová (vit. C) 1,4 mg 13 mg
18. 06. 2014 | 09:19

pamětník napsal(a):

e.m.:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Kanabinoid
18. 06. 2014 | 10:59

e.m. napsal(a):

pane pamětníku - ale samozřejmě. jen z toho podle mne (samo o sobě) nevyplývá, že by člověk měl mít přísun látek ovlivňujících tento systém zvenku, ne? ... navíc těch "systémů" máme opravdu hodně... :o) mák do škol? (tam si to tělo také vyrábí samo, ne)... ořechy do škol... ryby do škol... čerstvá zelenina do škol...atd.atd.................no. :) s tím konopím mi to přijde fakt spíš jako úlet; ale jak jsem říkala, až zjistím, že si s tím v Británii pravidelně krmí následníka trůnu, opakovaného jako oko v hlavě, třeba změním názor :o)
18. 06. 2014 | 13:45

e.m. napsal(a):

opatrovaného, pochopitelně
18. 06. 2014 | 14:00

Rossignol napsal(a):

Koka je OK, jediný problém s ní je, že se z ní ten kokain dá snadno vyrobit.... Kdybychom pěstovali a konzumovali koku ve velkém, např. místo okurek nebo tak něco, bylo by to v pohodě, jenže ze všeho nejdřív by stoupl počet feťáků. To je stejné, jako s léky proti kašli, které bývaly normálně volně v prodeji za pár šušní, kdežto dnes jsou jen na recept a tudíž min. za 60kč,- navíc, čas potřebný k tomu, aby si člověk došel k doktoru ani nepočítaje - tam by šlo o mnoho set, ne.li tisíc kč.
18. 06. 2014 | 16:54

pamětník napsal(a):

e.m.:
Souhlas.
18. 06. 2014 | 22:47

dedek napsal(a):

Rossignol napsal(a):
Koka je OK, jediný problém s ní je, že se z ní ten kokain dá snadno vyrobit.... Kdybychom pěstovali a konzumovali koku ve velkém, např. místo okurek nebo tak něco, bylo by to v pohodě, jenže ze všeho nejdřív by stoupl počet feťáků.

Výroba kokainu není zase až tak jednoduchá a chtěl bych vidět, jak si jej budete z rostliny vyrábět. Na 1kg kokainu je potřeba 200-500 kg listů z čehož vyplývá, že obsah kokainu je opravdu zanedbatelný. Bohužel člověk je schopen zneužít všechno. To, co jeden používá k léčení nebo ke zkvalitnění života druhý zneužije jako drigu nebo zbraň. To není ale chyba rostliny. To samé je s mařenou, kdy ti nemocní chudáci si ji pěstují za cca 500Kč ročně ale pokud by to koupili tak cálnou 200-300 000Kč. A o tom všem to je.
19. 06. 2014 | 07:32

gaia napsal(a):

dedek

ono je všeho ve všem málo a o tom to je. Dalo by se říci, že příroda je homeopatická. Pokud se budem řídit moudrostí předků- pij do polopita jez dopolosyta, vyjdou ti naplno léta, pak můžem jíst všechno,jsme přeci všežravci, nemusíme sledovat, co v čem je a přesto nám nebude nic chybět. Klidně si můžem dát skleníku mléka i hrst semínek nebo taky ne a naše zdraví to neovlivní.
Pokud ale budem jíst jen 2,3 potraviny, onemocníme a bude nám dost látek chybět, i kdyby 1 z těch 3 potravin byla semínka a druhá zelenina. Navíc čerstvá zelenina z obchodu je dost oxymóron, než se dostane z pole na pulty, uběhnou minimálně 3 dny a ještě je to vše nezralé a v igelitu, tudíž s plísněmi.
19. 06. 2014 | 08:53

Josef Soltes napsal(a):

Rostlinky koky doma mám, kdyby někdo chtěl řízek na rozmnožení, dejte vědět:-) Je z toho super čaj. A dají se dělat i saláty apod. Jen je to dost citlivé a roste pomalu.
19. 06. 2014 | 14:05

Koloděj napsal(a):

Před 100 lety se také pilo kravské mléko, ale mezi mlékem před 100lety a dnešním je kurevský rozdíl. Dříve a já si to pamatuji se pilo mléko přímo od krávy z bandasky a to co se nespotřebovalo se převařilo a sdělávalo se do buchet a na tepelnou úpravu, nebo se dávalo čerstvé prasatům a ty byli jako šátek. A dneska se čerstvé mléko nedá nikde koupit, protože to je zákonným opatřením zakázáno. Ostatně dětem z města kravské mléko smrdí. Dnešní mléko se vyrábí ze sušeného mléka a tam je největším alergenem zoxidovaný tuk.
Co se týká argumentu, že všichni jsme savci a jsme na to nějak biologicky uzpůsobeni, tak to ano, pravda je,že jsme všicni savci, ale ukažte mi savce který po období kojení např ve věku adolescenta pil kravské mléko. Třeba lev se nehoní po pokoních proto aby se napil jejich mléka, ale protože chce žrát jejich maso. A i staří lidé říkali . Pro mladého mléko lékem pro starého mléko jedem. Mimochodem proč dnešní jogurty vydrží tak strašně dlouhou dobu. No protože v nich není vůbec ale vůbec nic, co by se mohlo zkazit, Takže laicky řečeno, pro mě to jsou sladké sajrajty po kterých už mě nebolí hlava a nemám rýmu a nachlazení trvá dva dny co jsem to přestal jíst.
19. 06. 2014 | 15:00

gaia napsal(a):

Z dnešního mléka zas nemůžete chytit tuberkulózu, slintavku kulhavku a dokonce ani kravské neštovice, kterými trpěly dojičky. Myslím, že si tu minulost dost idealizujete. Doporučuji shlédnout Kachyňův film Kráva, jaký byl propastný zdravotní rozdíl mezi majiteli krav a těch, odkázaných jen na kozy. Pro krávu toho lidi dělali víc,než pro vlastní členy rodiny.
Autorčina výživová doporučení jsou jen z přežranosti.
19. 06. 2014 | 20:53

Rigel napsal(a):

krásná povídka : J.Š. Baar Pro kravičku
19. 06. 2014 | 23:16

gaia napsal(a):

Z jak daleka jsou produkty považovány za lokální?
Podle americké organizace USDA je produkt transportovaný z méně než 400 mil od místa původu kvalifikován jako lokální či regionální zemědělský potravinový produkt. Potravina,která je vyrobena a prodána v jednom státě, jakkoli velkém, je také považována za lokální.

A teď si to převeďte na podmínky ČR, lokálním produktem bude i jídlo z Polska.
20. 06. 2014 | 12:01

Pavel Grasgruber napsal(a):

"Co se týká argumentu, že všichni jsme savci a jsme na to nějak biologicky uzpůsobeni, tak to ano, pravda je,že jsme všicni savci, ale ukažte mi savce který po období kojení např ve věku adolescenta pil kravské mléko. Třeba lev se nehoní po pokoních proto aby se napil jejich mléka, ale protože chce žrát jejich maso."

Otázkou je, co by takový lev žral, kdyby těch lvů na území o rozloze Evropy žilo několik desítek miliónů.

Je rozdíl mezi velikostí lidské populace v mezolitu a v neolitu. Tehdy narostla do takové míry, že byla zcela závislá na produkci obilí. A pokud se obilí neurodilo (což na sychravém severu nebylo výjimkou), tak se prostě umíralo hlady. Ovšem ten, kdo byl schopen konzumovat mléko, nejenže neumřel, ale díky tomu, že ve velkém požíval tento přírodní "superproteinový nápoj", byl výjimečně fit a předával své geny dále. Proto dnes v severní Evropě tvoří Kolodějové méně než 5% populace.
21. 06. 2014 | 03:54

gaia napsal(a):

Člověk je především všežravec, proto se tak rozšířil i rozmnožil. To se panda nebo koale stát nemůže. Problém Ameriky je v tom, že přešla na monodietu ( hambáč, kečup hranolky kola) proto ten povyk amerických dietologů.
A další problém, lidstvo početně roste, ale planeta se nezvětšuje. Poprvé v historii však člověk, když bude mít málo jídla, nebude moci jít a vykácet les nebo vysušit bažinu a přeměnit to na pole. Ke změně stravovacích návyků bude muset dojít tak jako tak.
Navíc dle National geographic v USA na každých 7 farmářů starších 65 let prý připadá jen 1 pod 35, což se musí brzy projevit.A Číňanům už taky nestačí miska rýže denně. Máme se na co těšit, možná budem jednou se slzou v oku vzpomínat,jak jsme si chlastali mléko kdykoli se zachtělo.
21. 06. 2014 | 06:10

em- napsal(a):

no tak jestli bude v US bezpečno a neválečno, tak já myslím, paní Gaio, že se jim nějací farmáři přistěhují ...svět na to vypadá...
21. 06. 2014 | 13:39

gaia napsal(a):

Pochybují, ze to budou zrovna farmáři.
Průměrný věk amerického farmáře je podle NG 58 let a z 2,1 milionů amerických farmářů je jich jen 120 000 mladších 35 let. Myslím, že tu tiká nějaká generační časovaná bomba.
21. 06. 2014 | 16:29

e.m. napsal(a):

:) ne, já myslela, že někdo se přistěhuje, třeba aby nebyl v nějakém šíleném válečném prostředí, a protože farmaření bude volné... tak bude farmář.
tedy je pravda, že se to asi také musí umět.
:) ale zas TAKOVÁ věda to asi také není. a jsou knížky, internet, poradci...
21. 06. 2014 | 18:34

maturant s pomocné školy. napsal(a):

Vážená pasní autorko-poradkyně.
Já jednou snědl ve škole piják,(růžovej).
Mám z toho důsledky do těchto dnů,vstoupil jsem do ČSSD.
Co mám dělat ?
21. 06. 2014 | 18:56

Dana napsal(a):

Paní Margit, ví vůbec o podivném spotřebním koši ministerstvo zdravotnictví, ministerstvo školství...kdoví ale taky, zda tomu rozumí? Když v televizi ministr Němeček řekl, že ze škol budou odstraněny automaty na cukrovinky a nahrazeny automaty na mléko, tak mám velké pochybnosti o jejich správných informacích. Jedno špatné nahradí druhým. Dotace na mléko do škol, byly podle mého největší zrůdností, které se naše vláda na dětech dopustila a někteří rodiče jako ovce tomu podlehli.
Je vůbec nějaká možnost, aby si lidé, kteří rozhodují o stravě ve školních zařízeních alespoň přečetli knihy o škodlivosti mléka a ml. výrobků, o nadbytku bílkovin v naší stravě, v čem je vápník, železo, jak strava působí na civilizační choroby, atd. atd.?
Má někdo tu moc a nějak jim tyto informace vlít do hlavy?!!! Já vím, že záleží na každém z nás, na rodičích, kteří budou upozorňovat ředitelky mateř. škol na špatně složenou stravu, že záleží na nás všech co nakupujeme, z čeho vaříme, že máme požadovat v obchodech kvalitnější potraviny aj. Jenže mnoha lidem je zcela jedno co jí a vůbec se nestarají o to, že jejich děti mohou díky nim ve dvaceti onemocnět např. rakovinou.
Když vidím v obchodě tlustou paní s tlustými dětmi, jak ve vozíku má karton mléka, karton chemických jogurtů, sýry, párky, několik tatranek, chemické ovocné nápoje...tak se ptám proč? Proč jim ubližuje? Má na to právo?
Kde se bere v lidech ta lhostejnost? Tupost? Vždyť v dnešní době informací máme každý tu možnost vědět........
08. 07. 2014 | 07:18

Pavel Grasgruber napsal(a):

"Je vůbec nějaká možnost, aby si lidé, kteří rozhodují o stravě ve školních zařízeních alespoň přečetli knihy o škodlivosti mléka a ml. výrobků, o nadbytku bílkovin v naší stravě..."

Nejste náhodou jedna z tzv. praštěných biomatek, která svým dětem vnucuje stravu nejzaostalejších států Třetího světa? V jednom příspěvku nahoře jsem už upozorňoval, že na vás a vám podobné by bylo vhodné použít nějaké přiměřené paragrafy, zejména § 198
(Týrání svěřené osoby).
11. 07. 2014 | 04:10

Pavel Grasgruber napsal(a):

Mimochodem, pokud se domníváte, že podávání mléka dětem je škodlivé, předpokládám, že rovněž sdílíte jiné avantgardní názory, např. že rostlinám škodí sluneční svit?
11. 07. 2014 | 04:12

magdalena napsal(a):

Čerstvé místní sezonní potraviny ano. Ideálně bio - i když ideaizmus:-)...
Neznalost a dostupnost zeleniny z produkce ČR mne opravdu dost pobavila.
Popravdě jsem ráda, že nemám děti, protože bych pravděpodobně patřila mezi největší blázny v okolí a dítěti raději denně vařila.
Při slově margarín /esterifikovaný tuk/ se mi obrací žaludek a u rafinovaného oleje skoro zvracím... Moje neteř vždy jen poznamená : "Teto, kdybys vařila ve školní jidelně Ty, tak bych tam i ráda jedla..."
Kapusta zelí, růžičková kapusta, jáhly, klíčená čočka, fazolky, mák, červená řepa, bílá ředkev, zemní mandle, lískové oříšky a ořechy, domácí jablka, švestky, zapomenuté šípky, lněné semínko.... Na talíř to hezky s úsměvem položit a ne mrsknout jak praseti...

Dotyčný pán zná zřejmě pouze tepelně upravené zelí co doprovází vepřové na talíří, hranolky a slívovičku a zapomněl, jak u nás kvetl kdysi textilní průmysl a za první republiky i konopný... Co se dnes tutlá, je i chov bourců na školách, domácích farmách a v té době celkem úspěšný hedvábnický průmysl, který zlikvidovali "sami Češi sobě" až v 50 letech..

Mléko je opravdu velkým alergenen a pravděpodobně se s kuřaty vyrostlých na hormonech, pitím kávy a přemíry kakaa, konzumací sladkého a cukru podílí i na neplodnosti /hormony, umělé stravování zvířat pod umělým slabým osvětlením.../ Jsem přesvědčená, že stojí za problémem s ledvinami a tudíž s alergiemi u mnoha lidí v dnešní době...
Vejce z chovů kde světlo není někdy vůbec... Další kapitola.
Nemusíme tak daleko na mapě /Chorvatsko a Itálie, Francie /na severu mají také zimu... - stále Evropa.../ jídlo bude hned vypadat více optimisticky. Ti co zavítají k nám ze zvědavosti ...se hooodně diví, jak málo se jí u nás salátů a ovoce. Italové mají například svoje "Late mandorla" - mandlové mléko /kdo ho nemůže, tak ho prostě jen nepije, stejně jako kravské/. Češi měli léta svoje makové mléko...Většině lidí dokonce i dojde, že ovoce a zeleninu mají koupit, a pak jim stejně doma v míse plesniví, protože televizní reklamy jsou halt sugestivnější rádce...Popravdě zelenina - hydroponie vyrostlá na výživné růžové vodě /blekekee/ z Holandska nebo hydroponického španělského skleníku není to pravé ořechové...
IQ národa se nezvyšuje. A - není svoboda, co se jako svoboda tváří. Lidé se rádi prodávají do otroctví za pozlátka a konzumní nesmysly. Moderní je "být IN a být "NĚKDO", či opakovat co se moderní říkat. Připomíná mi to chudáky děti, které začínají kouřit. "Všichni jdou ven hulit, se mnou se nikdo nebaví, tak jdu taky, abych nebyl za padavku"....
23. 09. 2014 | 14:47

Falemo Kostelec jansa napsal(a):

A já sem se s toho posral
04. 02. 2015 | 21:10

lisa napsal(a):

V září 2013, Alex byl diagnostikován s rakovinou terminálu, které se šíří z jeho mozku do plic a jater. on stal se tak špatně, že se unavený ho k tomu nejmenší úkolu; chodit po místnosti by se velké úsilí a všechen svůj dech. Byl jsem schopen se už nést svou situaci a já začnou klást otázky o rakovině v mém sousedství a pracovního místa, především Modlil jsem se, že Bůh by měl poslat uzdravení mému manželovi a přijmout smutek pryč od mé rodiny, jeden věrný večer můj soused který se nedávno přestěhoval do okolí za mnou přišel, že slyšela, že jsem byl položil otázku o rakovině a řekl mi o Rick Simpson konopného oleje, a jak to vyléčil její 9rok rakoviny prsu. Dala mi Rick Simpson telefonní číslo (+447024075089) okamžitě jsem mu zavolat a jeho odpověď mě uklidnil, dal mi svůj e-mail (ricksimpsoncannabisoil_phoenixtears@outlook.com) na telefonu. Byla to velkou radost, že den a je to můj manžel záchranné anděl, jsem si objednal olej a obdržel jsem ho ten týden a následovala jeho pokyny a dal můj manžel Alex konopný olej. K Bohu sláva Alex je zcela rakovina zdarma a on je zdravý a silný teď, po kterém on oznámil, že on mohl dech dobře, nebyl zažívá žádné bolesti a cítil, jak dobré buňky v jeho těle se mluví o. o čtyři dny později náš rodinný lékař, Benson, hlášeny nebyly žádné známky ním mají nějaké potíže s dýcháním nebo problémy s fyzickými úkoly a rakovinou; Děkuji pane, Chvála Bohu můj manžel je živý s pomocí Božího služebníka Rick Simpson. Od 4.01.2015, Alex i nadále, aby bylo možné plně a hluboce dýchat. Jeho lékař údajně říká, že jeho játra je rakovina zdarma. Že nemá zdá se, že malé množství rakoviny v jeho játrech a plic znovu. Lékař se divit, účinnost konopného oleje. Alex a já věřím, že hlavní změny v jeho těle jsou z důvodu Ricka Simpsona konopného oleje práci. Samozřejmě nepopírám důležitou roli diety. (Alex příběh je ideálním příkladem toho, jak konopný olej léčivé zázraky často mají v těle.) Děkujeme Ricka Simpsona pro jeho zázračné léčbě konopného oleje.
21. 05. 2015 | 09:47

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy