Pane Klausi, vítejte na palubě

06. 05. 2009 | 12:29
Přečteno 19740 krát
Prezident Klaus dostal poprvé v rámci českého předsednictví EU úkol řídit summit
EU – Japonsko v Praze (není to jen rozdávání kravat a šátků, viďte pane prezidente?). Na tiskové konferenci s japonským premiérem Taro Asem pak neopomněl ujistit evropskou veřejnost, že opravdu, ale opravdu nic nezměnil na své nevíře v existenci klimatických změn a že se o klimatu jednalo „jen okrajově“ a v souvislosti s energetickou efektivitou.

Klausovo tvrzení, že na summitu EU-Japonsko šlo pouze o obecné povídání o klimatu a energetické účinnosti je v příkrém rozporu s oficiálními závěry summitu (se kterými musel prezident Klaus vyslovit souhlas).

Co je tedy mimo jiné obsahem závěrů summitu? Japonsko i EU v Praze znovu společně potvrdili jednoznačnou vůli přijmout v Kodani v prosinci 2009 „ambiciózní, efektivní a ucelenou globální klimatickou dohodu". Podle závěrů summitu by současná ekonomická recese neměla na této snaze nic změnit, protože opatření k oživení hospodářství nabízí příležitost dosáhnout nízkouhlíkového ekonomického růstu. Pro profesora Klause, jak známo, je ekonomická krize cosi jako chřipka, léčba tedy bude jistě snadná a vítaná.

Summit EU - Japonsko zdůraznil "nutnost podstatně a včas snížit globální emise skleníkových plynů, tak aby bylo dosaženo zásadního cíle snížení koncentrací emisí skleníkových plynů v atmosféře na takovou úroveň, která zajistí ochranu před člověkem zaviněnými vlivy na klimatický systém a ...uznal význam závěrů čtvrté hodnotící zprávy Mezivládního panelu pro klimatickou změnu". Ne, tak to ne. Při projednávání tohoto článku závěrů musel být prezident Klaus na toaletě či vyřizovat neodkladný telefonát s odpůrci Lisabonu v Senátu. A prezident Evropské komise Barroso a premiér Japonska Taro Aso bez jeho pozornosti prostě schválili, co bylo třeba. To není fér. Anebo, že by Václav Klaus nevěděl, že přijatý text ve skutečnosti znamená, že vyspělé země musí dosáhnout vrcholu svých emisí do roku 2015 a rozvojové země do roku 2020? A že pak musí emise rapidně klesat tak, abychom je do roku 2050 snížili o 50 %? Pro nejvyspělejší ekonomiky to dokonce podle závěrů Mezivládního panelu pro klimatickou změnu znamená snížení emisí skleníkových plynů o 80 – 90 %, tedy prakticky přechod na nízkouhlíkovou ekonomiku. Hmmm. To jsou ale ošklivá slovíčka.

Na místě je otázka, jak k tak významnému snížení emisí skleníkových plynů dojít. Kodaňská dohoda musí podle závěrů summitu obsahovat závazné redukční cíle pro všechny rozvinuté země včetně OECD a též země, které nejsou členy OECD, ale jejich ekonomický rozvoj je na stejné úrovni. Lídři potvrdili důležitost a naléhavost přijmout vhodné nástroje k urychlení přenosu a využívání stávajících technologií a ke stimulaci vývoje inovativních technologií. Podpořili přechod na nízkouhlíkovou společnost. A nakonec, Je třeba rozšířit systémy obchodování s emisními povolenkami tam, kde ještě zavedené nejsou a vzájemně je propojit.

Pokouším se představit si Václava Klause, který po tom všem, co musel vyslechnout, strpět a odsouhlasit se ještě musel zabývat pro něj dalším neexistujícím problémem - vymíráním živočišných a rostlinných druhů na Zemi. Jak mu asi bylo, když spolu s lídry zopakoval závazek EU a Japonska ke snížení ztráty biodiverzity, tj. druhové pestrosti do roku 2010?

Boj proti změnám klimatu vyžaduje podle závěrů summitu EU – Japonsko větší mobilizaci veřejných i soukromých finančních zdrojů, lokálních i mezinárodních. Václav Klaus s ostatními reprezentanty zemí Unie se proto shodl s premiérem Asem na tom, že jsou EU i Japonsko připraveni adekvátně navýšit finanční podporu rozvojovým zemím na nutná opatření k ochraně klimatu i k adaptacím na dopady klimatických změn.

Výborně. Pane Klausi, vítejte na palubě!







Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, že zelené vnímám jako stranu, která cílevědomě rozbíjí dopravní, energetickou, potravinovou a obrannou situaci tohoto státu - zakázat auta, topit hnojem a okamžitě vyhlásit válku Americe - úžasný program. Destabilizovat, destabilizovat, destabilizovat a kdo to platí ten jejich internacionalismus. Družit se prostě musí nadnárodně, protože v jednotlivých zemích jsou už profláknutí a k smíchu.No a ve sjednocené evropě mají ty své spravedlivé jožky a jiné rudé bandity. Drahý oblek a batůžek přes rameno, úžasné, salonní mičurinci. Navíc brčálníci zneužívají zelenou, a většina z nich nerozezná jedli od smrku, a že o tom něco vím, a vůbec, pojďte se teda projít a podívejte se dobře, co se v těch zničený lesích zelená, je to absolutní bída a za tu devastovanou šumavu by měl někdo konečně schytat pořádný trest: http://wbgarden.com/nove/ga...
Jak by to mohlo dopadnout, kdybychom ekopošukům dali opravdu zelenou: http://zpravy.idnes.cz/za-d...
No a o všelikých brčálnících lépěji zde: http://olser.cz/1436/japonc...
A taky něco o zelených odpustcích: http://olser.cz/1551/zeleni...
06. 05. 2009 | 12:53

silou Katuško napsal(a):

Bursíku už si vysvětlil Katušce co je to biomasa?
06. 05. 2009 | 12:55

Béda napsal(a):

p. Bursík,

když už vás tady máme.
Měl bych pro vás pár otázek:
- jaký je postoj vašeho zbytku strany zelených ja jaderné nergetice
- co soudíte o efektivnosti a nepřímých dopadech (na ekonomiky, životní prostředí programu přimíchávání biosložky do pohonných hmot?
- co soudíte o přínosu prodeje emisních povolenek pro životní prostředí?
- jak jste v průběhu českého předsednictví prosazovali ochranu životního prostředí (třeba v oblasti koordinovaného nakládání odpady...)?
- jak je to vlastně s postojem zbytku vaší strany k referendu a k radaru?...
06. 05. 2009 | 13:08

RA napsal(a):

pane Bursíku, blíží se volby a vidím, že vaše aktivita vzrůstá.
06. 05. 2009 | 13:14

fafnir napsal(a):

Bédo
snad si nemyslíte ,že by vám velký zelený odpověděl byť na jedinou otázku.Ve vší té bídě je ovšem možno konstatovat ,že raketýrská moc zelených skončila.Jediné to positivum pády vlády.
06. 05. 2009 | 13:17

louda napsal(a):

Ale pane Bursíku vždyť všichni víme, že tomu narcisovi na hradě
je to v podstatě jedno ani sám možná neví co řídil, jemu jde jen o vlastní zviditelnění. Je to
vlastně už jen politická atrapa
kterou už nikdo nemúže brát vážně.Kašpárek který by už raději neměl do ničeho mluvit.
06. 05. 2009 | 13:20

Ládik napsal(a):

Klaus na té palubě je už dávno a má vyšší funkci, než Vy. Jen pokřikujete.
06. 05. 2009 | 13:24

Meňous napsal(a):

Kdysi kdosi řekl, že ekologie je třešnička na dortu a že na ekologii si musíme napřed vydělat. Kdo to byl ???
Hádat můžete třikrát a nehlašte se všichni !
Zdraví M.
06. 05. 2009 | 13:38

Borec napsal(a):

Nikdo není nenahraditelný p. Bursíku. Ani Vy ne !
06. 05. 2009 | 13:49

jarpor napsal(a):

Pane ministře v demisi,

řekl jste, že peníze z prodeje "emisí" jsou zadarmo. Proto teď "zelené zateplení" - další tunýlek pro vybrané...

Ani jste nevzal v úvahu, jaké náklady přinesly průmyslové podniky k tomuto našemu snížení emisí, které pak stát prodal.

Kaťuška s biomasou a Vy s Vaším vyjádřením jste na tom úplně stejně.
Nebudu spekulovat, kdo je hloupější...

Hezký den
06. 05. 2009 | 14:14

Michal napsal(a):

Silou Kaťuško, silou.
06. 05. 2009 | 14:30

Evropan napsal(a):

Pan Stejskal se v diskusi k předcházejícímu blogu pana Karla Matouška vyjádřil,že úroveň diskuse blogu závisí na tématu blogu.Z výše uvedených příspěvků to bohužel nemohu vyčíst.
Mohl by se snad někdo vyjádřit k jádru tvrzení tohoto blogu,že náš prezident jaksi záměrně snižuje význam summitu EU-Japonsko,ne-li překrucuje její závěry? boswell
06. 05. 2009 | 14:31

stejskal napsal(a):

No, ale neplatí to absolutně, pane Evropane. l.s.
06. 05. 2009 | 14:39

Arnold J Rimmer napsal(a):

Jste demagog
06. 05. 2009 | 14:44

scientist napsal(a):

tady byla 50. let veřejná diskuse zakázanou disciplínou, tak co asi tak můžeme očekávat?
Ani naši političtí tajtrdlíkci, pro které by to mělo být poloválním, to neumí.
Na blozích se to lidé nenaučí.
Leda silou, Libore, silou :D
06. 05. 2009 | 14:47

aleš007 napsal(a):

pane bývalý ministře, s vámi na palubě Klaus nikdy nebyl a nebude.A vy to víte...už jen tři dny a nikdo už vás politice neuvidí...
06. 05. 2009 | 14:57

Rokurota Makabe napsal(a):

Arigató gozaimasu. Dost dobrý! :) Média bohužel Klausovu manipulaci (podobně, jako v případě klima/Obama) (téměř) úplně přešla. V tomhle jsou blogy fakt užitečný.
06. 05. 2009 | 14:57

stejskal napsal(a):

No, někde se začít musí, Michale. Třeba se pak někdo přidá ;-)

Silou? Tak dobrá, zkusím semtam někomu jednu na blozích ubalit. Ale vždy, když jsem to udělal v reálu, tak jsem dostal strašně do držky ;-)

Libor Stejskal
06. 05. 2009 | 15:07

jaxx napsal(a):

Letecká doprava má v přepočtu na osobokilometry podstatně (!) méně mrtvých než automobilová.

Vyjádřeno číselně, je jaderná energetika s méně než 10 mrtvými na TWrok energie (a to i se započítáním havarií jako Černobyl nebo Three Miles Island) o 2 řády (!) bezpečnější, než větrné elektrárny s cca 1000 mrtvými na TWrok elektřiny. Prostor kolem větrných elektráren bývá i za normálního provozu posetý mrtvolami netopýrů a ptáků, zatímco kolem jaderných elektráren se taková spoušť dala najít jen u Černobylu.

Přesto jsou lidé pořád strašeni leteckými katastrofami a jadernými havariemi. Neudělali soudruzi ekologové někde chybu? Nesmrdí to sveřepé strašení spíš petrolejem?

Jaderné odpady se po cca 30 letech z 99,8% vyzáří. Odpadní kadmium z vyřazených slunečních článků, jehož likvidaci zatím žádný zákon nepožaduje, bude zamořovat přírodu natrvalo. Kde je tady chybka?
06. 05. 2009 | 15:09

Jagoda napsal(a):

Nesnášenlivost, nenávist, buranská omezenost, jízlivost. A tak dále, ještě pár slovíček vystihující naši politickou scénu by šlo vyhrabat. Pan Bursík nesnáší Klause, tak mu to teď nandal. A nandá mu to pokaždé, když bude moci. Číhá na to. Nic míň, ale ani nic víc. Ubohoučké.
06. 05. 2009 | 15:15

cmelda napsal(a):

Pane Bursiku, jste stejny demagog jako p.Klaus. P Klaus jen rika, ze humbuk k tematu globalniho oteplovani je zamerne nadneseny, nafouknuty a investice do nej davane jsou nesmyslne giganticke. Je to proste kseftareni a masteni si kapes pod zaminkou ochrany klimatu a vseho prirodniho. V dnesni dobe vynosnost kseftu se zelenou planetou se priblizuje k obchodum se zbranema a drogama. Ma to jednu vyhodu.Nejaky mali efekt to pro planetu ma,jenomze ty druhy obchody ne.Ke globalnimu otepleni by stejne prislo,jen si na tom namasti kapsi mnoho "zelenych"lidicek. Pomer vykon cena je spatny.
06. 05. 2009 | 15:18

overal napsal(a):

Pan Bursík opět lže!
Pan Klaus nikdy nezpochybnil globální změny klimatu, dokonce doporučil světu aby se jim snažil přizpůsobit! Pan Klaus pouze dokazuje, že podíl lidské činnosti na těchto změnách je zanedbatelný. Z toho vyplývá, že je racinálnější se těmto změnám přizpůsobit, než nesmyslně bojovat proti přirozeným klimatickým změnám. Z gelogie jasně vyplývá, že stabilní klima je na zeměkouli situace pouze krátkodobá a dočasná. Naopak změny klimatu jsou přirozené a neustálé!!
Nevím, jestli měl pan Bursík někdy chřipku, ale asi ne. Jinak by mohl těžko tvrdit, že je její léčba snadná, protože na tuto nemoc umírají ročně jen u nás stovky lidí. Proto se mi Klausovo srovnání chřipky s krizí zdá velmi přiléhavé. Snad budeme patřit k té většině co přežije a né k menšině co umře.
Pokud tedy pan Bursík tolik snaží o nízkouhlíkovou ekonomiku proč nepodporuje jadernou energrtiku?!?! Jádro je jedinným spolehlivým zdrojem k porytí energetické potřeby bez vzniku CO2. Za to by asi nedostal žádné úplatky a proto to tohoto propagandistu ani nenapadne!!
06. 05. 2009 | 15:29

arwen napsal(a):

Vy si pane Bursíku ujistětě, že ve vaší straně všichni víte co je biomasa,pak tady dělejte chytrého. Panu presidentu nesaháte ani po kotníky.I když s ním také ve všem nesouhlasím.
06. 05. 2009 | 15:35

kolemjdoucí napsal(a):

overal: "Globální oteplování je falešný mýtus". "Globální oteplování je nebezpečná teorie"... Kdopak je asi autorem?
06. 05. 2009 | 15:35

mapolenka napsal(a):

pane Bursíku,vždy jsem se pana Klause zastávala,jeho názory na globální oteplování,mi přišli logické a nezavrhuji je ani nyní.Ovšem dnes vám dávám za pravdu,že jeho boj proti klimatu už dost přeháněl.Ať tak nebo tak ,Klausovi už nevěřím a nikdo mu už neodpáře,že měl zájem( pro svojí ješitnost a závist) ,aby Topolánkova vláda padla v nevhodné době a poškodila tak pověst naší země v zahraničí.Držím vám palce v prosazování vašeho ekologického programu. M
06. 05. 2009 | 15:37

LEVAK napsal(a):

Vloni v rozhovoru v sobotním Právu rozehrál Martin Bursík velké filozofické téma návratů.
Předsedu zelených však neinspiroval ani Gianbattista Vico, ani Friedrich Nietzsche. Mluvil o návratech tak jaksi po svém.
Nejdříve v reakci na Matěje Stropnického prohlásil, že zeleným hrozí „návrat zpátky o dva a půl roku ke dvěma procentům preferencí“. V zápětí v reakci na názor Dany Kuchtové, že je třeba vrátit zelené k politickému středu, konstatoval, že to není možné, „protože v politice žádný návrat není“.
Když si takto ujasnil základní pojmy, pustil se do vysvětlení, jak je to vlastně s kamióny. Nedělní večer je u nás dobou návratu chalupářů z víkendu. Tyto víkendové pobyty, říká Bursík, jsou pozůstatkem komunistického režimu, kdy smog lidi vyháněl z měst. Na Západě nikam na víkend prchat nemusí, protože města mají čistá. Navíc ani nemohou, protože nemají tolik peněz, aby si mohli pořídit dvě nemovitosti.
Je to pozoruhodné vysvětlení a nabízejí se hned dvě řešení, jak čelit problémům s přeplněnými silnicemi v době návratů. Třeba bychom mohli učinit města čistějšími, aby lidé neměli důvod dvacet let po revoluci prchat z domovů. Bohužel toto předseda zelených zařídit neumí. Za jeho spoluvládnutí se naopak kvalita ovzduší v našich městech zhoršila.
Martin Bursík však, zdá se, pracuje na druhé variantě. Pokračování v reformách, které tak energicky podporuje, ohrožuje především střední vrstvy, tedy vrstvy typických chatařů a chalupářů. Až si tito lidé nebudou moci dovolit druhé bydlení, silnice se koncem víkendu konečně uvolní. A majitelé kamiónů nebudou muset stávkovat. Jedná se o typicky bursíkovský kompromis.
Abychom ale nezapomněli na téma návratů. Ze všeho nejméně je podle Bursíka žádoucí návrat k diskusím, „kdo je skutečně zelený“. Předseda zelených dobře ví, proč taková diskuse proběhnout nesmí.
06. 05. 2009 | 15:38

jaryn napsal(a):

Pane Bursíku,

kdyby jste to náhodou přehlédl, ještě jednou citát z Čmeldy:
"... p. Klaus jen rika, ze humbuk k tematu globalniho oteplovani je zamerne nadneseny, nafouknuty a investice do nej davane jsou nesmyslne giganticke. Je to proste kseftareni a masteni si kapes pod zaminkou ochrany klimatu a vseho prirodniho. V dnesni dobe vynosnost kseftu se zelenou planetou se priblizuje k obchodum se zbranema a drogama... Ke globalnimu otepleni by stejne prislo...
Pomer vykon/cena je spatny."

Co dodat. Vy jako představitel tzv.zelených jste jen figurka na čele českých ekoteroristů, protože opravdoví skuteční zelení nejste ani omylem. Podle mě jste jen prospěchář, demagog a malý napoleonek, opilý náhle nabytou mocí.
Jen doufám, že s novými volbami zmizíte v pr...opadlišti dějin.

Sbohem, pane. Netěšilo nás.
PS: Katušku biomasu vezměte určitě s sebou, nezapomeňte!
06. 05. 2009 | 15:48

Joan Hillwattenwiller napsal(a):

Ja spatne cesky ale vy pane, vy velka spina, u nas v Canada by vas hodili do reka. Misto ulevy prirode vy kupcit s odpustky od Japan. Stydela se Martine stydela. Hamba vam pane!
06. 05. 2009 | 15:59

František Matějka napsal(a):

Poprvé v EU někdo nabídl možnost vyjádřit se na jednom místě všem lidem. Oceňte tuto férovost. Přeloženo do všech národních unijních jazyků. Děkujeme! http://www.petice.eu
06. 05. 2009 | 16:02

Realista napsal(a):

Ad wbgarden:

Vy jste skutečně moudrosti nepobral, jen co je pravda....
06. 05. 2009 | 16:24

HMM napsal(a):

Permanenentně zanícená kritika Klause. Ten Vám asi musí ležet v žalůdku. Hlavně naučte tu svou "Jau Jau" vysvětlovat, co znamená biomasa.
06. 05. 2009 | 16:35

lenka čechová, brno napsal(a):

Vážený pane Bursíku, dlouhodobě si Vás vážím (slyšela jsem Vás velmi fundovaně přednášet už začátkem 90-tých let v Bratislavě).
Jen v poslední době míň souhlasím s některými ekologickými názory.
06. 05. 2009 | 16:45

pierre napsal(a):

bursiku,
1/ klaus je katastrofa pro tuhle zemi, to je bez diskuse....

2/ vy, bursiku, a lide vam podobni, rovnez.... cokoliv prohlasite (i treba o klausovi) je z vasich ust naprosto nepodstatne a nezajimave. protoze jste ztratil jakoukoliv kredibilitu... protoze svou cinnosti jste prokazal uplny opak toho, co jste prohlasoval... ve 2006 se mnoho lidi naivne domnivalo, ze zeleni prinesou do politiky trochu slusnosti... vy jste je presvedcil, ze ta domnenka byla mylna ..... pripomenu jen par bodu :
--- vas politicky turismus (kolik politickych seskupeni jste vystridal za nejakych poslednich 15 let ? mozna, ze si to ani nepamatujete, protoze pro vas je to, evidentne, nepodstatne) ...
--- za vase kratke pusobeni od 2006 (a to jeste zatim neni znamo vsechno co asi bylo predtim) jste prokazal :
- karierismus, kotyrarstvi a neuveritelny konformismus
- nepotismus
- naprosty nedostatek politicke a obcanske statecnosti (viz napr. afera cunek, kde jste -vice jak rok- hodne "stekal", ale ani jednou "nekousnul". pochopitelne, protoze "stekani" nic nestoji)
- vase netolerance ("katusko silou") a naprosty nedostatek skrupuli.. verejnosti neunikl vas uspechany sjezd kde jste se zbavil svych oponentu. ani ji neuniklo vase "na rychlo" zakladani mistnich 2-3 clennych organisaci kratce pred sjezdem. predpokladam, ze tyto organisace par tydnu po sjezdu prestaly fungovat. (nebo, ze bych se mylil ? ze by".. mourenin sice udelal praci, ale ze by nemusel jit.."?). vase kratke pusobeni na ministerstvu skolstvi, kde jste nic podstatneho neudelal (protoze o skolstvi -tak jako vas kolega liska- nemate scheinu), ale kde stacil jste vyhodit sveho oponenta ze strany zelenych a resit tak sve vnitrotranicke problemy za verejne penize (aby bylo jasno, nejsem ani volicem zelenych, ani zamestnancem ministerstva skolstvi, ani nijak implikovan, ale ciste objektivni pozorovatel...)
- nabral jste si do vlady zname osobnosti (schwarzenberg, kocab) zrejme aby vam zvysili preference a zrejme jste predpoklal, ze si toho verejnost nevsimne. vase hodnoceni jejiho stupne naivity je az surrealisticka (v tomto ovsem nejste sam, v tom mate par kolegu)...
- vase nekompetentnost a dilettantismus v ekologicke a energeticke politice a strategii..
- etc... etc... dalo by se pokracovat dal, ale nestoji to za ten cas...
ve vasem pripade totiz vubec nejde o politickou preferenci, je nepodstatne jste-li zeleny, modry, nebo jakykoliv...... ve vasem pripade, martine bursiku, jde o moralni a ethicke vnimani politiky jako takove... a proto jste neakceptovatelny.. (nejste samozrejme sam, abych vam nekrivdil).
a proto, bursiku, doufam, ze uz vas brzo nebude videt a slyset... tak jako kacenku (ale nikoliv tim, ze zmizi v brusselu u koryta, ale ze pujde nekam poctive pracovat)... ciste pro uspokojeni me zvedavosti, az zeleni vyleti u pristich voleb, do ktere politicke strany se budete, vy martine bursiku, recyklovat (abych pouzil slovniku z ekologie - o niz vy nemate valneho poneti) ?

tak, nez zacnete o komkoliv kazat (i treba o klausovi - pro ktereho osobne nemam nejmensiho respektu) a nez si vubec dovolite ohanet se havlem nebo svejnarem, vymette si laskave pred vlastnim prahem...
hezky den.
06. 05. 2009 | 17:11

vlk napsal(a):

Mám odloženou hodně dobrou láhev na datum 13.3.2013, tedy den až Klaus vypadne z Hradu.
Nicméně - mám odloženou dost dobrou láhev na den 08.05.2088 kdy vy a ostatní členové Topolánkova kabaretního týmu vypadnou ze svých úřadů. a protože jsme dobře zásoben zajímavými láhvemi mám odloženu jednu také na 11.10. 2009. Na den kdy sinice se definitivně vytratí z parlamentu.

Nemám rád demagogy. Žádné demagogy. BVy s e vozíte po klausovi. mělo by mi to dělat dobře. Nedělá. Protože každá věc má svůj rozměr. Řekněme morální. Klaus je Klaus. S e všemi chybami a také s nemalými přednostmi. jednou z těch předností je, že Klaus prostě nikdy nikomu nehlásal morál. Nepředváděl svojí neochvějnou zásadovost: A nový přístup k politice, kd e nejsou důležitá křesla , al e principy.
Za Klausem jde spousta malerů. On neznal špinavé peníze, zhasínal, měl svého Pepu z Hong Kongu. Ale nikdy, absolutně nikdy nejel v něčem ,jako je čunkiáda. tedy v bezprecedentním podlomení českého demokratického systému!
Vy ano.
Navíc s haldou moralistních řečí.

nevážím si vás.

Moc pěkná je ta nízkouhlíková ekonomika! Zejména v krizi je přímo ideální doba zavádět velmi nákladné technologie, prodražující výrobu. A tím pádem omezující konkurenceschopnost eurozony. O naší nemluvě.
Je to přesně stejné jako váš geniální nápad s ekologickou daní. Kdy ti , co nemají na topení plynem či elektřinou, protože neutáhnu účty jsou kasírováni za to, že jsou prostě chudší a musí jít na uhlí!
Ano, hlavně být bigotní, pardon ekologický . I kdyby nás to mělo úplně položit!

A zákaz jízdy kamionů v pátek? Aby jako voliči mohli v klidu na chaty? Taky geniální. Jednak náš průmysl ztratí haldu už tak vzácných zakázek, protože nebude schopen dodávat just in time v konci týdne a jednak dosáhnete jen daleko větší kamionové koncentrace ve zbylé dny. No dokud jste měl majík, tak vás to jistě málo zajímalo. Třeba už ho nikdy mít nebudete. Doufám...
06. 05. 2009 | 17:33

Agent napsal(a):

Vlku, nevěřím tomu, že se Topolánek dožije 132 let. Možná, že se nedožije ani ta dobrá láhev těch 79 ... když tak mu ji pošlete k 15.5., možná bude potěšen. :-)
06. 05. 2009 | 17:49

blue jay napsal(a):

vlk je zasoben alkoholem,
Bude to opravdu potrebovat az se smecka socialistu vynori z Lihoveho domu. Bejt vlkem tak si najdu utulne doupe a budu cucat margaritu. Ale k tomu asi nedojde. vlk bude pochodovat s rudym praporem v hube a vyt ze jsme si konecne vsichni rovni.
06. 05. 2009 | 18:15

Endy napsal(a):

ad.Vlk-Tak tedy,tohle si nemohu nechat ujít,zásah!Pane Vlku,bez jakékoliv ironie,tentokrát si nemohu odpustit Vám to nenapsat.Jedinečné,do puntíku.Přesně jste vyjádřil to, co si i já po přečtení blogu pana Bursíka myslím.Pěkný večer.
06. 05. 2009 | 18:18

Endy napsal(a):

ad.blue jay-nemyslím si, že bych souhlasila proto, že fandím socialistům, nikdy jsem jim nefandila,bohužel,své hlasy jsem až do voleb krajských,dávala výhradně ODS.Ale Vlkova slova nejsou myslím tentokrát projevem fanatismu.Pokud by tak bylo, nehodnotil by Klause,jak hodnotí.Myslím, že právě tohle vystupování pana Bursíka má za následek ztrátu jeho voličů.Ale to je věc názoru, jasně.Také přeji pěkný večer.
06. 05. 2009 | 18:25

Martin napsal(a):

Myslím, že to je velmi trefné.
06. 05. 2009 | 18:28

Béda napsal(a):

pierre,

tentokrát s váma naprosto souhlasím. Bursík je bezskrupulózní chameleon české politiky. Bohužel není jediný.
06. 05. 2009 | 18:42

úprchlík před komunismem napsal(a):

Pane vicepremiére:

1) děkuji za etablování SZ jako vládní strany, poprvé v postkomunistických zemích (což je s jihočeskou matkou atd. už naprosto heroický úspěch)

2) děkuji za prosazení mnoha programových cílů SZ v práci této vlády. Ano, vliv SZ, s pouhými 6 nebo 4 poslanci byl, díky rozdání karet voliči v červnu 2006 pro ODS, která potřebovala ministrany, nevýhodný, ale i tak jste opakovaně prokázal politické i lidské a komunikační kvality a ve spolupráci (a pomoci) Topolánkovi jste dokázal tolik prosadit

3) děkuji za to, že jste nenechal SZ unést rudým blouznivcům doleva, zase velký úspěch, zejména uvážíme-li křehkou a kolikrát chatrnou situaci a část členské základny v SZ. Další mistrovské dílo.

4) to, že český národ dal raketový start starostovi Vsetína, neobratnému rasistovi a bezpečákovi bez vzdělání, tím že ho zvolil za senátora a pak vystrašená KDU-ČSL, propadající se, z nemalé části svoji vinou, dále pak patologickým anti-křesťanstvím populace, z něj udělala partajního šéfa a patová schizofrenie voleb června 2006 dokonce 1, místopředsedu vlády a žábu na prameni miliard EU fondů, není vada Vaše nebo Topolánka, protože schizofrenní, zejména komunisty oproti všem jiným zemím, kromě Moldávie volící český kmen by po dřívějším pádu Topolánkovy vlády (kdyby jste z vlády, kvůli čunkiádě, odešli, jak někteří hlásají, oranžová posílená rudou by vládla ve Strakovce a v PSP o 2 koky dříve, tedy ani ty prosazené reformy by se nekonaly.

5) děkuji konkrétně i za Váš jasný, chlapský, neměnný pravdivý a národní zájmy hájící postoj vůči Václavu Klausovi, prezidentovi, kterého má ráda, volí a na Hradě podrží KSČM a která, k radosti Kremlu, s Klausem a jeho – naštěstí smrskávající se - družinou patří k hlavním kontinentálním šprajcům z hlediska globální konkurence i skutečných zájmů občanů ČR, vede stále trapnější, nebezpečnější a škodlivější jednání Klause a KSČM.

6) Velice mě mrzí tragická ztráta života Vašeho bratra, ale doufám, že v osobním životě nacházíte radost a každému potřebný pocit vzájemné podpory s paní Kateřinou a přeji Vám v tomto také hodně štěstí.

Posun názorů v naší veřejnosti jednoznačně pokračuje směrem k aktivní, inklusivní evropské politiky, stejně tak i zodpovědnější politice stran ochrany životního prostředí. Platí to zejména o mladé generaci, vlastně už dvou generací. Té, která po 89. dospěla, dostala netotalitní vzdělání a ta, která se na ZDŠ demokracii a osvíceném přístupu k životnímu prostředí přirozeně učí.

V historii polistopadové české, demokratické politiky má SZ, hlavně díky Vám i Vy osobně jednoznačně kladné místo. Bude rozhodně hodnoceno kladněji než stále se horšící výkon V. Klause.
06. 05. 2009 | 18:42

Mc Cali napsal(a):

Strana zelených....ochrana přírody....to věru neni špatná myšlénka.
Škoda jen, že to vzali do ruky takový pazdráti.
06. 05. 2009 | 18:46

iga napsal(a):

to vlk
na ten alkohol bacha, zrejme totiz budete mit v blizkych mesicich dostatek duvodu k oslavam, tak aby se vam z toho nakonec nezatocila hlava!

to Bursik
Pusobeni vasi zelene strany a obvzlaste vase je vysmechem vsem lidem, kterym zalezi na prirode a zivotnim prostredi. Ale ty vase moralistni postoje jsou absurdi napriklad s prihlednutim k vasi "aktivite" v pripade Jiriho Cunka. To moralizovani z pera cloveka tak nepevneho charakteru u me vyvolava bezmala zaludecni nevolnost.
Ze se nespletu, kdyz napisu, ze se zde v diskusi neobjevite?
06. 05. 2009 | 18:49

vlk napsal(a):

Agente

no jo no...,-))
Díky.

Paní Endy
děkuji za květiny. Od Vás mne těší dvojnásob. Nicméně ,prosím nechte taky něco pro přítele Karla Muellera až dorazí..Prosím! ,-)) . A velmi s i s ice vážím Vaší obhajoby mé maličkosti vůči Mouchovi , nicméně, tohle je zbytečná práce. Věřte mi.
06. 05. 2009 | 18:50

vlk napsal(a):

VŠEM!!

Vážení, zanechte Bursíka, to není o ničem. A račte se potěšit blogem jeho kámoše Lišky! Osobně soudím,že takovej nářez tu snad ještě nikdy nebyl!

To je o Bursíkových sinicích pur!

A Bursíkovi v té souvislosti chci vzkázat jediné - ať byl Klaus jakýkoliv , takhle veřejně a flagrantně své slovo nikdy neporušil. Své osobní slovo!
06. 05. 2009 | 18:53

iga napsal(a):

to úprchlík před komunismem

Tak jsem se nakonec asi spletla, jste to vy, pane bursiku?
06. 05. 2009 | 18:54

úprchlík před komunismem napsal(a):

Je ilustrativní, možná i diagnostické, jak konzistentní zastánci Klause používají třeba proti Dr. Pehemu nebo zde proti Dr. Bursíkovi laciný argument, že prý jaksi bezdůvodně, paušálně Klausovy názory a jednání kritizují.

Nedělá to ale také Klaus, rádoby efektivní debatér, mnohým ze svých názorových oponentů, názorům, které se mu monetálně nebo dlouhodobě nehodí? A to je čelný politik, formálně, ikdyž totalitně, na stalinské VŠE vzdělaný a příklad mláděži?

Bohužel, Klaus, navíc navzdory falešné imagi údajně vzdělaného a kvalifikovaného debatéra, za těch už skoro 20 let polistopadové éry a dispoporčně velkého vlivu, který z titulu svých funkcí a skutečně nadměrné píly a komunikační produktivitě má, nebyl a stále není dobrým příkladem skutečně seriózní, řekněme i západním standardům podobné, pro naši společnost také potřebné úrovni debaty.

Jeho výpady, podpásovky, laciné útoky ad hominem, skandalizace, atd. jsou dokumentované nejen v textech na jeho internetových stránkách, kde je těch příkladů za ta léta bohužel dostatek. "Serióznost" Klausovy debaty, to jak "důstojně" reprezentuje jak úřad prezidenta ČR nebo skutečné národní zájmy, jakou úrověň debaty prezentuje je vidět na jeho rozhovorech s demagogem Glenn Beckem 3. a 4.3.2008 k nalezení na YouTube "vVaclav Klaus Glenn Beck". Mě se taková jeho vystoupení jako standard debaty nebo reprezentování naší země, hájení národních zájmů, jako příklad jiným, včetně mládeži, absolutně nelíbí.
06. 05. 2009 | 18:56

vlk napsal(a):

iga
milostivá , vážím s i Vaší péče, abych nepropadl tomuto démonu.
Chci Vás ujistit, že alkohol používám velmi střídmě, spíše mimořádně střídmě. Takže vmém archivu najdete ještě i něco lahví starších než můj syn. A tomu je ... no prostě dávnojiž odrostl chlapeckým střevíčkům. A proot když určím nějakou hodně dobrou láhev na nějaké datum, chci tím vyzdvihnout naprostou ojedinělost a mimořádnost tohoto okamžiku. Ž e jsem připraven dekantovat a konzumovat..
06. 05. 2009 | 18:57

veverka napsal(a):

Jakékoliv moralizování od někoho jako je Bursík mě vždycky velice pobaví.On a Katuška biomasa už nedonutí voliče aby je volili ani silou.Cituji doslovně z programu SZ

"Oddíl 13. Justice a bezpečnost

Nepodpoříme zřízení základen jakékoli zahraniční armády na území České republiky."
http://www.zeleni.cz/555/cl...
06. 05. 2009 | 19:03

prašný závoj na karvinsku napsal(a):

Vážený totalitní zelený soudruhu,
doufám že vaše strana dostane v příštích volbách 0,8% hlasů a půjde tam kde patří - do propadliště dějin. Vemte sebou i černoprdelníky. Jo, a zůstane po vás jen nepříjemná pachuť. Daleko více lidí umírá u nás na ostravsko-karvinsku na znečištěné ovzduší než na černobylskou jadernou elektrárnu. Ale to vám bylo jedno za celou dobu vašeho úžasného ministrování. Odjeťte do Tibetu, vemte sebou i JauJau, pěstujte ekologické plodiny pomocí lidských rukou, chovejte jaky, buďte tam ve výšce 3000 metrů na samotě soběstační a chovejte se tam ekologicky. Plakat po vás nebudu.
06. 05. 2009 | 19:20

:-. napsal(a):

konečně bursíkova strana skončí na smetišti dějin a bursík bude prohlášen za škůdce národa a za to i souzen a odsouzen.
06. 05. 2009 | 19:34

Kamil Brzák napsal(a):

Vážený pane presidente,

děkuji Vám nejen z celého srdce, ale především z rozumu, že neohroženě bojujete za právo na vlastní rozum, za status České republiky, za budoucnost našich dětí. Jako občanovi této země mi není lhostejný její osud a pokládám za velmi nezdravé, jakou atmosférou dnes prostupuje Evropa. Jsem kategorickým odpůrcem evropského sjednocovacího procesu stylem, kterým se nyní děje. Pokládám za alarmující a bezprecedentní, že skupina volených zástupců, jala se porušovat Ústavu České republiky. Pokládám za naprosto nepřístojné, že si představitel(ka) naší republiky (Alena Gajdůšková) dovolí vyhrožovat hlavě tohoto státu prostředky pro odvolání, pokud nebude souhlasit s LS. Není tato zvůle dostatečným ukazatelem stavu naší svobody?

Ať již bylo u počátků nového českého státu (1918) jakékoliv klima, ať již lze nahlížet na tento moment jako reakční puč vůči tehdejšímu císařství, nebo naopak jako na husarský kousek exilové, české politiky, máme Ústavu, máme hranice, máme vládu, máme suverenitu. Vážený pane presidente, dovolte mi, abych Vám vyjádřil svou nejhlubší podporu. V tomto boji rozhodně nejste sám a nemluvíte jen hlasem svým, jak se snaží propagovat některé lobby.

Domnívám se, že jste, spolu s panem Emilem Háchou, těmi nejkvalitnějšími presidenty, jaké naše republiky kdy měly.

Přeji Vám mnoho sil a kuráže do dalších let.
06. 05. 2009 | 19:55

ok napsal(a):

S panem Klausem v mnoha bodech souhlasím. Jeho problémem je ale jeho autoritativní postoj a nechuť o problémech polemizovat. Nemá to chudák jednoduché - vědět, že je na planetě nejchytřejší a ti ostatní to nechápou. Co se Zelených týče, mají v politice své místo a pokud bude předsedou strany nemilitantní Bursík, myslím, že by v parlamentu měli mít své místo. Je to určitá protiváha "bezohledné ekonomice". Musí se však jednat o politiku racionální a schopnou kompromisů. Bursíka vidí jako jediného ze Zelených tuto funkci zastat a i když Zelené folit nebudu, přeji mu, aby jeho strana uspěla.
06. 05. 2009 | 20:04

LEVAK napsal(a):

Ad jarpor a veverka:
Pěkné kvítko , ta Kateřinka .
Kdo je vůbec Kateřina Jacques?
Kateřina Jacques pochází ze zámožné a dobře situované rodiny.
Přesto je o ní dostatečně známo, že má za sebou řadu deliktů
násilné povahy a nemalou zkušenost s návykovými látkami.
V polovině 90. let obývala se skupinou squatterů prázdný činžovní dům
na Praze 7, poblíž Strossmayerova náměstí.
Narušovali zde veřejný pořádek, vyvolávali pouliční rvačky a napadali
kolemjdoucí.Scénář i závěr těchto incidentů byl zpravidla stejný.
Jakmile bylo zahájeno vyšetřování a trestní stíhání, objevil se rodinný
právník,
povolaný rodiči nezdárné dcerušky a kontroval obviňováním těch, kdo byli
přepadeni.
Soudce přitom žádnou zvláštní nestranností a v jeho snažení mu nepokrytě
pomáhal.Neoficiální zdroje uvádějí, že v pozadí těchto právně-soudních
intrik stál Jiří Dienstbier, politik, bývalý ministr a rodinný přítel.
Přepadení, zbití a často i oloupení občané měli najednou vysvětlovat,
proč se dopustili násilí na bezbranné dívce. Fakt, že minimálně čtyři
osoby musely po útoku Jacques a jejích kumpánů vyhledat lékařské ošetření,
že
Kateřina osobně ztloukla násadou od lopaty muže, jenž se pokoušel
chránit svou těhotnou manželku, to vše připadalo panu soudci jaksi
nedůležité.
Bezvýznamné a irelevantní.
Všichni se jako mávnutím kouzelného proutku ocitli v roli podezřelých! O
charakteru paní Jacques svědčí i to, že po celou dobu její squatterské
"kariéry" se jí o nezletilého syna starali rodiče.
Ona sama totiž jevila větší zájem o drogy,výtržnosti a rvačky,
než o roli milující matky.
Orgán péče o dítě se přesto neodvážil zasáhnout, i když se tato
skutečnost vícekrát objevila i v průběhu soudního projednávání.
Ostatně, pan Jiří Dienstbier, otec oficiální milenky Martina Bursíka
(předseda SZ), nakonec na žádost rodičů pomohl Kateřině Jacques
k politické kariéře.
06. 05. 2009 | 20:09

vlk napsal(a):

Leváku
tohle , co píšeš je skutečně pravda?
Jestli ano....pak nazdar hodiny!

Napadají mne slova jako chátra, špína, povl a tak podobně.

Televizní etuda s expolicajtem Čermákem..... pak už jen by byla dávno nacvičeným a vyzkoušeným divadýlkem.... Jak to, že to neobjevil bulvár a nezaznělo u soudu s Čermákem?
06. 05. 2009 | 20:21

grőssling napsal(a):

Pouze nevychovaný fracek oslovuje svého prezidenta "Pane Klausi, vítejte na palubě".
06. 05. 2009 | 20:37

Jeronimus napsal(a):

Je to hezký, užitečný a vtipný článek!
Komentáře těch "myslitelů" jsou obrázkem jejich úrovně.
Bursík je třída!!!
06. 05. 2009 | 20:37

LEVAK napsal(a):

ad vlk:už tady od jednoho zaznělo,že má její fotky jak vehementně demonstrovala v Praze proti měnové unii!Jinak toto pochází z policejního prostředí!
06. 05. 2009 | 20:42

Hajný napsal(a):

to vlk:
To si pište,že je to pravda.Už to tady na Aktuálně.cz bylo několikrát.
A co se týče Čermáka?Já jsem byl toho náhodným svědkem.Napsal jsem o tom u pí Vendlové v blogu o pravdě.A Liška tam myslím byl také,ale nejsem si jist.
06. 05. 2009 | 20:49

jarpor napsal(a):

LEVAK

Těmito informacemi o Kaťušce nevládnu.

Vlk

Bulváru, i kdyby to napsal, nelze věřit - dle mého.

A jen na okraj -
pominu-li Vaši chuť v jisté dny k alkoholové oslavě ( bacha, chlast je sviňa )
a pominu-li jistou rozpolcenost Vaší osobnosti ( volit jistou životní filosofii, nikoliv stranu, a při poražení této filosofie "bujaře" oslavovat ),
k čemuž já dodám - no comment -
pak vězte, že Váš pohled na ministra SZ v demisi se od mého neliší.

Hezký večer
06. 05. 2009 | 20:56

skeptický napsal(a):

iga

Možná,že se pletete dvakrát.
Existuje osoba ,která dokáže vytvářet velmi dlouhé věty.Láska je krásná věc.
06. 05. 2009 | 21:05

Chvála napsal(a):

Jsem opravdu překvapen, kolik nenávisti a destrukce se tady v těch reakcích nachází. A to jsem rozuměl řeči pana Bursíka tak, že jen konfrontuje výroky pana prezidenta s realitou, o které asi ví víc, protože byl u toho, alespoň doufám. Je to jen pozůstatek socialistické školy a komunistické ideologie nenávisti, že jste všichni tak zběsilí a destruktivní, nebo se jedná o nějakou vybranou skupinu antibursíků? Copak nevidíte, že pan prezident Klaus kope za Rusy? Ty kecy o klimatu jsou jen zástěrka. Jde jen o to zastavit EU. Až zase bude na hradě ruská vlajka, snad budete spokojenější, ale já ne. Holt, nezavděčíš se každému...
06. 05. 2009 | 21:20

iga napsal(a):

to skepticky
jako skepticky byste to mohl videt podobne - ono je to nejspis tak, ze pan Bursik nenapsal vubec nic, ale nejaky jeho pucmidratek.
Ale mozna se pletu potreti...
Jinak s tou laskou mate uplnou pravdu:-)
Ale kdo pise ty dlouhe vety?
06. 05. 2009 | 21:33

LEVAK napsal(a):

Profesor Václv Bělohradský :"Žádná strana nemůže vyřešit problémy, které označme souhrnně výrazem „zelená kritika kapitalismu“. Jsou důsledkem vnitřních rozporů naší civilizace, ty problémy začínají někde u Platona a křesťanství, u tyranského nadřazení „idejí, které vidíme jen rozumem“ smyslovému světu, který sdílíme v nějaké formě se všemi živými bytostmi na planetě Zemi, u strašného antropocentrismu Západu vpisujícího přírodu do dějin člověka - ta je tu jen pro něj, aby ji pochopil a ovládl. Ideologické aparáty politických stran musí takové úvahy považovat za podvratné intelektuálské hříčky."
06. 05. 2009 | 21:45

LEVAK napsal(a):

Profesor Václv Bělohradský :"Žádná strana nemůže vyřešit problémy, které označme souhrnně výrazem „zelená kritika kapitalismu“. Jsou důsledkem vnitřních rozporů naší civilizace, ty problémy začínají někde u Platona a křesťanství, u tyranského nadřazení „idejí, které vidíme jen rozumem“ smyslovému světu, který sdílíme v nějaké formě se všemi živými bytostmi na planetě Zemi, u strašného antropocentrismu Západu vpisujícího přírodu do dějin člověka - ta je tu jen pro něj, aby ji pochopil a ovládl. Ideologické aparáty politických stran musí takové úvahy považovat za podvratné intelektuálské hříčky."
06. 05. 2009 | 21:46

skeptický napsal(a):

iga

byl jsem pod dojmem,že tu reagujete na jednoho z diskutérů.

Pusťte si Partii s Ransdorfem,to je politik,snad Vám to něco poví.I toho komunistu bych mu odpustil.A ani bych před ním neprchal.Jsou to komparativně andělé.
06. 05. 2009 | 21:48

MA-FU napsal(a):

Pane Bursíku,Ing.Klaus není na palubě,myslím ,že dostal ze Senátu mořskou nemoc.
06. 05. 2009 | 22:02

Karel napsal(a):

pane bursík- malá písmenka jen vyjadřují jak si vás vážím, toto volební období bylo snad nejhorší jaké jsem zažil po revoluci. vaše pidi strana byl největší omyl v době historie ČR.Ale nezoufejte větší hlupáky jsem snad neviděl za svých 60 let jako teď.
06. 05. 2009 | 22:11

slušný občan Josef napsal(a):

Pane Bursík,ti idioti, kteří po vás plivou, poté půjdou a požádají o peníze ze zelené úspory na zateplení svých domů. Přitom je jim jedno, že jste to byl právě vy kdo ty peníze onstaral a prosadil použití všem občanům- i těm idiotům. Co se Klause týče,můj president není a jen škodí této zemi. Je tak hloupý, že ani nepochopí,že nemá patent na rozum a pravda je většinová. Prosím, HOĎTE NA NĚJ SÍŤ a vykopněte ho z Hradu. Tato země se nejmenuje KLAUSOVSKO!!!!!!!! Seru na jeho rádoby ochranu před Bruselem!!!!!!!!! Chci žít v jednotné Evropě!!!!!!!!!!!!! Chci být EVROPAN!!!!!!!!!!!! Chci mít pas EU!!!!!!!!!!!!! Chci Armádu EU!!!!!!!!!!!!!!
Chci jednu vládu EU!!!!!!!!!!!!!
06. 05. 2009 | 22:21

JK napsal(a):

nejen Kamilu Brzákovi,

ale i jiným spoluobčanům, kteří se stále, opravdu, ale opravdu domnívají, že Klausovy tirády, provokace jakkoliv prospěly nebo prospívají skutečným národním zájmům.

Než si dovolím položit těmto spoluobčanům jednu OTÁZKU týkající se domnělé užitečnosti Václava Klause, rád bych si s nimi alespoň minimálně vyjasnil to, co jsou "národní zájmy".
Moje chápání "národních zájmů" je zhruba to, že to je jakási, pokud možno co nejvíce demokratickými mechanismy (zastupitelská demokracie, jakkoliv ta znamená nejednou značně lobbované nebo i koupené legislativce,, přímá demokracie, tedy nějaké to referendum o vybraných, celonárodních, zásadních otázkách nebo "ballot" o některých vybraných lokálních otázkách, objektivnější průsečíky důvěryhodnějších průzkumů veřejného mínění, atd.) popsaná a stanovená "výslednice" individuálních zájmů dospělých občanů s volebním právem v dané zemi.

Národním zájmem tedy nemusí být a často není to, co jedna politická strana nebo nějací politici za národní zájem prohlásí.

Podstatné také je, že, pokud nejde o prokázanou "pátou kolonu" nějaké velmoci nebo zahraničního vlivu, žádná demokratická strana nemá monopol a nesmí si přisvojovat právo být interpretem nebo samozvaným obhájcem národních zájmů, navíc vlastenectví není také dáno barvou stranické knížky nebo sounáležitostí k jedné ideologii. Mám dojem, že se na to, nejednou účelově, zapomíná.

Můj dojem, z dlouholetého sledování věcí je takový, že stran EU si většina občanů tak či onak přeje, zejména po hlubším zamyšlení, integraci Evropy. Hlavně lidé, zejména ti, s dětmi a dospívajícími dětmi, lidé s celou profesní kariérou nebo mnoho produktivními lety před sebou, stále více uvažují o sobě v kontextu celé Evropy.

Stran výběru studia, povolání, možnosti doplnit si studium na Západě, dělat tam praxi, nebo tam pracovat, stále častěji třeba jen část života tam prožít.

Společné zájmy lidé nacházejí s ostatními Evropany právě proto, že je spojují nejrůznější, často profesní zájmy, koníčky, životní filozofie, atd.

Osobně, poté, co jsem dost světa poznal, nejen z dovolené nebo z krátkodobé stáže, řekl bych, že z mého osobního pohledu a zájmu, z hlediska zájmů mé rodiny, mohu ve zkratce říct, že je pro nás:

"Lepší jakákoliv "vláda v Bruselu" než sebelepší sestava domácí"

ať by byla se samých Topolánků nebo Paroubků, nebo Klausů, atd. atd.

Proč?

Protože po desetiletí, staletí, spíše už skoro tisíc let, Západ obecně nabízel svým obyvatelům všeobecně lepší kvalitu života. Materiálně, pořádkem, kulturně, statusem jednotlivce, právním prostředím, atd.

Tedy sázím na pravděpodobnost, kdy navíc, díky vyhnání třetiny ne právě nepracovitých spoluobčanů, jejichž dávné předky sem třeba už Přemyslovci zvali, aby zem zvelebili (800 let později západní investoři plní podobnou roli) námi připomínaná industriální, hospodářská, kulturní atd. výkonnost a to v historii našich měst, na co jsme hrdí, bylo v disproporční míře výsledek vlivu hlavně německy mluvících spoluobčanů (Němců, Rakušanů, Židů). Ostatně nikdo neupře nebo nepovšimne si patrné a dlouholeté skutečnosti, že tak, jak tyto vlivy směrem na východ a jihovýchod slábnou, jak se siluety měst mění z gotických na cibulovité věže, latinka na azbuku, tak se – obecně řečeno – Západu a západní úrovni vzdalujeme, nejen geograficky.
Nemyslím si také, že bude hodně těch, kteří si myslí, že třeba Ukrajina za našeho života, života našich dětí nebo vnuků, nebo vůbec někdy bude mít jakkoliv definovanou kvalitu života průměrného obyvatele stejnou nebo lepší než u nás. Obdobně, my, naše děti a vnoučata zde dávno nebudeme a know-how, většina věcí bude stále, víceméně, přebírána ze Západu na Východ a ne z Východu na Západ. (Teď vynechávám Dálný Východ, který je z hlediska bezprecedentní výzvy globální soutěže dalším důvodem mít co nejvíce integrovanou EU, západní civilizaci).
Proto, obecně, dívaje se na většinu sektorů, oborů lidské činnosti, fungování společnosti, bude pravděpodobné, že podněty, zlepšování atd. budou i nadále, jako po mnohá staletí postupovat stejným směrem. To neznamená, že se za své češství stydím, že nejsem na něj sebevědomě hrdý, atd.
06. 05. 2009 | 22:24

JK napsal(a):

dokončení:

Konečně tedy DOTAZ:

V čem a jak, pokud možno konkrétně a protože Klaus se ekonom a my všichni chceme (hlavně?) ekonomický úspěch, nebo na něm založené další úspěchy, Klaus dosud svými postoji řekněme od roku 1997, kdy se začalo poprvé mluvit a připravovat členství v EU, svými výroky, projevy, jednáním se zasloužil o ochranu národních zájmů?

To, že se u některých budí dojem, že se „dokáže postavit“, to zajisté ještě zdaleka neznamená, že je to dobré pro národní zájem, tedy skutečný zájem většiny občanů země.

Třeba Mečiár také načas většině Slováků uhranul, ale pak se z adikce na jeho populismus a politiku, která zemi škodila, držela jí pozadu, zbavili. Tedy: Jaké konkrétní, pokud možno hmatatelné, měřitelné výsledky Klausova hájení národních zájmů kde vidíte.

Děkuji.
06. 05. 2009 | 22:25

JK napsal(a):

slušný občan josef

Díky za připomenutí 25.000.000.000 Kč na zateplování českých domů a bytů, které "zrádný" Bursík, "zaprodanec Bruselu" a "ekofasista", co, zase podle (nestandardního) prof. Klause tímto "omezuje svobodu" a jasněže "škodí národní suverenitě, zájmům a hrdosti" z toho také zlého, dirigistického, socanského, byrokratického a ujetého Japonska přinesl.

Modré straky ve vedení 400 cerfifikovaných stavebních firem, budou také spíše přežvykovat klausovské výkřiky, brnkající na nižší szruny xenofóbie a přitom budou nejednou, hezky česky, natahovat faktury, švindlovat instalaci zateplovacích materiálů (ikdyž právě certifilace firem na zateplovací program měla amatérské neumění a švindlování, tak typické pro ty, co byli odkojeni na světově unikátním "kdo nekrade okrádá rodinu").

Kdyř USA dodávají pytle s moukou hladovým ve Třetím světě, na pystlech je velký otisk americké vlajky a nápis, že to jed dar USA, aby i v africké buši, ti co umí číst, si udělali požadovanou asociaci mezi darovaným jídlem a zemí dárce.

Bursík by měl také na každý panel zateplení po celé zemi nechat dát nálepku: "materiál dotován emisními krtedity odkoupenými Japonsekm z iniciativy MŽP ČR RNDr. M. Bursíka".

To by ale Klaus už opravdu, ale opravdu puknul.
06. 05. 2009 | 22:36

Al Jouda napsal(a):

Klaus Lisabonskou smlouvu podepíše, neboť se chce zapsat do dějin jako významný politik a ne jako pošetilý stařík. Stejně jako nyní Bursík mu potom řekne Barosso - vítejte na palubě EU, pane Klaus !
06. 05. 2009 | 22:40

VincentBlanquin napsal(a):

Opravdu se stydím za presidenta, který se ve věci Lisabonské smlouvy schovává za Iry. To může rovnou říkat že mi nic neznamenáme, vůbec nemáme důvod se k ní vyjadřovat, ti chytří Irové to přece udělali za nás.

Ono to tak vypadá že Bursíkovci jako strana zelených se po tom všem nemůžou znovu dostat do Sněmovny, ale aby ste se nedivili. Ano, spousta klasických zelených voličů se od strany právem odvrací, ale zase získávají bývalý elektorát liberálnějších voličů Unie svobody, které program vlastně ted v realpolitice představitelé této strany hájí. Prostě "pravicový liberálové" ji opět mohou mohou dostat do parlamentu. Liberalove.cz je nepřetáhnou chybí jim lídr, zatím.
07. 05. 2009 | 02:20

Kelly napsal(a):

Pane Bursíku, možná, že Vy byste dnes byl středem celkového posměchu veřejnosti, kdyby se Vás Kraus zeptal " a co je to vlastně skleníkový efekt?" Kraus už bohužel svůj prach vystřílel na nižších šaržích, nicméně, odhlédnuto od názoru, Klaus si pravděpodobně na rozdíl od Zelených tuto problematiku nastudoval. U Zelených, jak nás Katuška přesvědčila, je to jen věc politické rétoriky. Pro Vás ted´ zůstává jedna zásadní otázka, do které další strany se vrchnout, až Zeleným, díky Vám, nezbyde jedinné místo v parlamentu. Porádím Vám, založte stranu podpory radaru a můžete s Topolánkem hlásit do světa, jak na naši východní hranici již stojí ruská vojska. Že s Ruskem nesousedíme? To nevadí, Vaše popaganda je zaměřená stejně pro hlupáky, kteří ani nevědí, kdo jsou naši sousedé na východě. Pane Levák, velmi dobře napsáno.
07. 05. 2009 | 05:04

grőssling napsal(a):

Pro JK,

Povolenky, které jsme prodali Japonsku byly volné a na prodej nikoliv díky dobré práci současnému vedení MŽP a pana Bursíka, nýbrž jako důsledek tvrdé práce českého energetického průmyslu, který od poloviny devadesátých let masivně investoval do odsiřovacích technologií na elektrárnách a teplárnách.
Byla dohoda, že výnos z prodeje nepotřebných povolenek bude tomuto průmyslu vrácen na další investice.
Ať by byla u vlády jakákoliv garnitura nepochybně by je stejným způsobem prodala, jen možná někomu jinému. Nešlo tedy o geniální kšeft. Špindírů je na světě dost a tak o jejich udání není starost.
Ne, zelení peníze rozdají populisticky Antouškům a čekají, že za ně dostanou ve volbách hlasy. Opravdu ničemná politika. Řekl bych ale, že předpokládaného výsledku nedosáhne.
07. 05. 2009 | 05:33

bluemoon napsal(a):

Mit bezuhlikovou ekonomiku by bylo fajn, nutit vyrobce energie a aut do jinych technologii je taky fajn. sami ze zkusenosti vime, ze podnikatelske subjekty radeji pristoupi na neco, co je levnejsi a klidne budou nicit okoli dal, tak proc jim nestanovit cenu umele a hlavne pravidla na ochranu prirody, ktera by mohla byt i pro ostatni? jak uz tu nekdo mluvil o chripce, civilizacni choroby jsou jedny z tech nejhorsich a take se na ne vynakladaji mraky penez, to jako dusledek mnoho lidi nevidi. Dat v krizi nezamestnanym lidem praci, ktera by mohla mit i do budoucna nejaky potencial je ten spravny zpusob jak krizi resit. To, ze vsichni chteji jadro a temer nikdo(99,5%! z hlasovani obcanu obci o umisteni j.o.) jaderny odpad je taky zasadni problem jak uhlik vytlacit pryc. Jenomze nektera reseni toho vseho Vasi stranou se mi zdaji byt ponekud nestastna a docela jste mne zklamali.
07. 05. 2009 | 07:17

vlk napsal(a):

pro JK
doplním Groessling ohledně povolenek.

S těmi je to úplně stejné jako s e vším ostatním u zelených!
Tedy úplně jinak. Ano Bursík možná dojednal jejich prodej.To je asi tak všechno.

Ale někteří z ás ještě nezapomněli, co s e dělo , když s e v EU vyjednávalo o stanovení emisních limitů a počty povolenek.
Tehdy , bylo to ještě před volbami 06 česká delegace vyjednala tuhle kvotu, kterou mohl Bursík prodat za histerického řevu právě zelených, že vyjednaná množství jsou neadekvátně velká, že o je jen na kšeftaření a že je to protiekologické.

A dne by někteří chtěli, aby Bursík lepil znak zelených na každou polystyrenovou zateplovací desku...
Zelená klasika.
Nejdřív být proti a pak z toho profitovat!

Jinak - zdá se tedy, že co Levák napsal k Jau jau je pravda..... Neuvěřitelné. Neuvěřitelné. Normální proce s u politika je, že nejdřív je to normální slušný a rozumný člověk. A pak s e z něj teprv stane pollitik. tedy odhodí zdravý rozum,zásady ,úctu k zákonua začne, no jak to jenom říci být loupežníkem a nebezpečným individuem? No dejme tomu - opatří s kasírtašku a začne kasírovat.
u Jau Jau to mohlo být , zdá s e, jinak. Nejdřív odhodila dobré vychování, dítě, zdravý rozum, civilizační návyky a úctu k zákonu a kvalifikuje s ena lupičku, aby s touto vhodnou výbavou, už nemajíc co odhazovat, vtrhla do politiky. Tomu by s emohlo říkat mimořádné kvalifikační předpoklady. Nicméně - nechce se mi tomu věřit.

kdyby sem náhodou zavítal
POCESTNÝ
velmi byhc jej prosil, jestli by se k Levákem prezentovaným věcem mohl autoritativně vyjádřit. Nikoliv kvěnatým , okecávacím stylem, ale jednoduchými větami typu ano -ano, ne- ne. Předem mu za to děkuji.

Jen ještě drobnost k tématu - když ještě jela soc dem Kavárna,než jí zavřeli, tak s e tam také ještě stihlo diskutovat nad tím incidentem s Čermákem. A tehdy diskutující Nosek, zdá se , že celkem také znalec pražských poměrů, námm venkovským balíkům ozřejmil, že Kateřina je z rodiny Pajerů. tedy sestra Moniky a fotografa Alana a ten prý s e za ni velmi stydí. Přiznam, že jsme tomu tenkrát nerozuměl a vytřel jsme s ním podlahu. Nechť přijme dodatečnou omluvu. Zdá s e věděl velmi své.
07. 05. 2009 | 07:21

Vanek napsal(a):

Klaus potvrzuje: Chci zničit českou pravici
http://czech-bohemia.blogsp...
07. 05. 2009 | 07:43

neezam napsal(a):

Stydte se pane Bursiku, urazet a ponizovat to umi nejprimitivnejsi lidske stvoreni ale zkuste dokazat neco na urovni slusnosti a reality. Starna zelenych je velky omyl - vysadili jste nekdy aspon nejaky stromek v lesni skolce?zkuste si to. Hrabe a ryc do ruky misto zvastu. Hodne stesti.
07. 05. 2009 | 07:55

jarda napsal(a):

dříve jsme znali pojmy jako salonní komunisti,salonní anarchisti,ted nám vyrostla nová kasta ztv.ochránců přírody-salonní zelení.kdyby byli hloupí,vem je ropák,ale oni nejsou,o to jsou nebezpečnější.jejich původně zajímavé názory na ochranu přírody jsou vlivempolitické korupce ty tam.
07. 05. 2009 | 08:20

Stredocech napsal(a):

Stačí přejít na atom a NENÍ CO ŘEŠIT.
Pokud zelení toto nechtějí chápat je jasné, že katastrofickým zprávám, kterými krmí media veřejnost SAMI NEVĚŘÍ.
07. 05. 2009 | 08:33

Stredocech napsal(a):

Milý JK.
Jestliže jsme trhli 25 miliard na blbosti Japonců, může se snadno stát, že o tuto částku budeme ročně PŘÍCHÁZET, pokud šílené plány Bruselu vstoupí v platnost.
Oni totiž plánují něco jako komunistickou "měnovou reformu" v povolenkách, to znamená, že zadarmo nebudeme mít nic a všechny povolenky, které by tady nebyly, kdyby zelení tady nebyli, budeme muset KUPOVAT. Kolik nás už teď stojí nesmysly, zvané "podpora OZE," pravda, 25 miliard to ZATÍM není.
Ale částka, kterou musíme zaplatit NAVÍC za elektřinu, poté co eurohujeři z ČSSD připustili srovnání našich cen s německými už těch 25 miliard JE (naštěstí 2/3 akcií ČEZ má ZATÍM stát, takže to jde do státního rozpočtu).
07. 05. 2009 | 08:42

Vašek Bezdušek napsal(a):

Atom je základ!
Probuďte se!
Není ekologičtější technologie na výrobu elektřiny!
Zalezte někde v CHKO se svými zelenými bratry do jeskyně!
Kdyby sme tu od převratu neměli ve vládě samé idioty, tak už Temelín mohl dávno jet na plno!
07. 05. 2009 | 08:49

petra napsal(a):

Pane Bursíku,

zaplať pán Bůh, že už jste z vlády pryč a pevně doufám, že už se Zeleným v podzimních volbách nepovede dostat se zase ke korytům.

Opravdu obdivuju, jak si Zelení jakožto nejmenší strana co se týče volebního výsledku, diktuje podmínky, rozvrací vládu a napadá všechno kolem.......ať už je pan prezident jakýkoliv, nikdo by se neměl dovolit hlavu státu urážet, vysmívat se jí a mluvit sprostě. To ostatně vypovídá vše o úrovni těch, kteří toto nechápou a chovají se jak primitivové. Prezidentská volba byla nedůstojná fraška, ve které kralovali Zelení, především pak Kačenka, která mimochodem ani neví, co je biomasa!!!! Děkuji panu Krausovi, že ji před všemi diváky totálně ztrapnil. Kdyby se nenechala "údajně zmlátit" při manifestaci, nikdo by o ní dneska neslyšel.

Je mi líto, pane Bursíku, že zřejmě nechápete nebo jen děláte, že nechápte, jak to pan Klaus myslí s komentáři na téma globální oteplování.

Přesně to bylo vystiženo v jedné reportáži pořadu Střepiny - ekologie se stala obrovských businessem - nejen pro stát, který si účtuje ekologickou daň a logicky tak kasíruje nemalé prostředky do státní kasy, ale pro řadu firem, protože ekologické technologie stojí bůhví proč třikrát tolik, takže tučným výdělkům třikrát hurrááá.

Pokud máte alespoň základní vzdělání, jistě dobře víte, jak se planeta Země v průběhu staletí vyvíjí...možná jste slyšel o době, která předcházela době ledové, následné prudké ochlazování a poté opět oteplování. Doufám, že mi nechcete tvrdit, že neandrtálci jezdili na mamuty náklaďákem a Robin Hood byl kápo chemického a teplárenského průmyslu...

Možná jste rovněž opomněl, že člověk také vykonal a vykonává mnoho dobrého pro záchranu planety...a globální oteplování a ekologie je spíš poněkud nafouknutá bublina....
07. 05. 2009 | 08:57

Petr napsal(a):

vlk:

Co údajně dělala Kateřina Jacques v roce 2000:

http://puffin.cz/?puffin_=h...

Je to opravdu ona ?
07. 05. 2009 | 08:58

LEVAK napsal(a):

Ad slušný občan Josef:
Když nás lákali do EU tak nám říkali,že to tam je jak u mušketýrů:"Jeden za všechny,všichni za jednoho!"Lhali nám!Stačila kauza viz do USA.Místo aby se za nás postavili tak nás nechali napospas americké,pardón myslím že i kanadské byrokracii.O rovnosti by taky mohli hovořit naši zemědělci, jaký je rozdíl v dotacích!
07. 05. 2009 | 09:04

Ládik napsal(a):

k těm povolenkám...
to, co naši výrobci ušteřili na emisích, to Japonci pustili do ovzduší při výrobě svých aut, které nam se ziskem prodali...
Každý hospodářem na svém pracovišti.
Už vidím, jak na domky z cihel 45cm lepí majitelé 16cm polystyrénu, aby splnili U=0,24 a menší... střecha U=0,16... okna U=1,2 (včetně rámu)... banky už se těší na nové ovečky.
07. 05. 2009 | 09:44

žok napsal(a):

pane bursíku, měli byste si za peníze co berete možná spíše vycvičit své vlastní lidi, aby se pak veřejně neztrapňovali v TV jako vaše kateřina žak
07. 05. 2009 | 10:13

uchyl napsal(a):

Pane Bursíku, prosím Vás, až budete mít chvilku času, pokuste se v intimní chvilce pošeptat paní poslankyni Žakové (taková ta rozverná blondýna), co to jako je ta biomasa. Rád bych, aby to poslanec anžto výkvět strany zelených a národa, věděl.
tak češt.

p.s.: silou, martine, silou.
07. 05. 2009 | 10:31

safari napsal(a):

Takto mohl ten článek napsat jen arogantní namyšlený a málo vzdělaný tenager. Úcta k hlavě státu byť má jiné názory mu vždy chyběla. Názor tohoto namyšlence je jediný správný a svatý. Vzdělávejte povečerech radši Vaši Kateřinu,ať nejste oba k smíchu!!!
07. 05. 2009 | 10:56

miro napsal(a):

Souhlasím s Ládíkem. Místo aby se s Japonci Bursík domluvil jak snížit emise tak jim prodal naše povolenky a oni si v klidu můžou pouštět do ovzduší co chtějí. To přece kšeft a ne ekologie pane Bursík
07. 05. 2009 | 11:30

LEVAK napsal(a):

Nejvíce mě tento "zelený mužíček" pobavil když n hradě doporučovál,aby vyměnili žárovky v lustrech za žárovky úsporné!Teď už jenom čekám,kdy bude doporučovat majitelům veteránů aby do svých autíček namontovali hybridní motory a železničním nadšencům aby do parních lokomotiv dali elektrické motory!
PS:vážení moje největší životní chyba je ta,že jsem v roce 2006 volil sinice!Mea culpa,mea maxima culpa!
07. 05. 2009 | 11:36

Miguel napsal(a):

BIG UP Martine!
07. 05. 2009 | 11:38

na.sra.nej napsal(a):

Bursíku zalez si s Káčou do pelechu a vysvětluj té YaBasta anarchistické aktivistce základní pojmy zelených bludů.
07. 05. 2009 | 11:48

Protiva napsal(a):

No přečetl jsem si Vaše kometáře do půlky a....
Koukám že je tu aspoň stovka odborníků na biomasu. Protože hlupákovi či komikovi to nevysvětlíš.
Dál mně zaráží od Vás brouků pytlíků že si nejen asi zapisujete každej výrok co kdy byl ze zelených stran vysloven, ale i neúměrně dokážete vylepšit (viz co koukám tady na LEVAKa)
Nemyslíte že i takovej "váženej pán" jako je Václav si zasloží opozici. A v neposlední, řadě 90p tady příspěvků je jen trapná špína. Děte si radši volit hochy s ČSSD ;-)
07. 05. 2009 | 11:51

(_x_) napsal(a):

Jsi chudak Bursiku!
07. 05. 2009 | 11:57

JU napsal(a):

p.Bursíku,
můžete mi vysvětlit co je to "nízkouhlíková ekonomika" a hlavně "nízkouhlíková společnost"?
Zřejmě společnost, která popírá svou vlastní existenci a veškerý organický život na Zemi.

Na zelené bláboly o škodlivosti oxidu uhličitého, bez jehož dostatečného množství v atmosféře by život rovněž neexistoval, jsem si už zvykl.Teď už vadí i samotný uhlík.

Aby těchto šílených "ambiciózních cílů"p.Bursíka a jeho zelené internacionály bylo dosaženo bude nutné asi zakázat studium a provozování některých věd:
1)geologie.Ta nás učí, že v době kvartéru (čtvrtohory)byly 4 doby ledové, další doby meziledové střídány obdobími teplými.Čtvrtohory jsou malým časovým úsekem geol.vývoje země,klimatické a jiné změny ve starších obdobích jsou pro nás těžko představitelné.
2)chemie - ta tvrdí že uhlík je základem všech organických sloučenin
3)astronomie - mimo jiné zkoumá sluneční cykly
4)ekonomie
5)atd.

Tyto pavědy mohou být nahrazeny studiem:
1)religionalistiky
2)politologie
3)sociální antropologie
4)gender(nevím jak skloňovat či přeložit)
5)práva rostlin , zvířat, gayů apod.,
což se vlastně už děje.

Zajímavé bude, co se o současné době budou učit naši potomci.

Třeba ten Klaus v učebnicích bude, i když podle Bursíka seděl zrovna na toaletě.
07. 05. 2009 | 12:01

FrantaJouda napsal(a):

Co konkrétně někomu vadí na zelených? Kromě těch naprosto iracionálních výlevů a osobních útoků jsem nenašel jediný argument založený na faktech. Přípomínám, že strany jsou zde od toho, aby prosazovaly zákony a řídily věci veřejné. Může mi tedy někdo napsat, jaký zákon chybně podpořila či nepodpořila strana zelených a jaké chyby se dopustila v řízení resortů, které měla svěřeny? Nezlobte se, ale diskuse tady vypadá, jako dřív na novinkách...... bez argumentů, bez logiky.
07. 05. 2009 | 12:37

JU napsal(a):

to FrantaJouda:

1/Švarcenberk- uznání mafioislámstátu Kosovo

2)Kuchtová - neschopnost řídit resort

3)Liška - schopnost rozvrátit i to, co ve školství zbylo funkčního

4)Bursík - biopaliva- neobhajuje už ani on

5)Bursík - zdanění prodeje ojetin, zdanění topení uhlím vesničanům, za to jim ovšem nabízí dotace za spalování hnoje, pardon biomasy

6)všichni zelení- zamezení výstavby dalších bloků JE

7)Zdražení el.en. v dúsledku dotací větrných aj.elektráren

8)Stehlíková , Kocáb -růst extremismu a protiromských nálad v důsledku jejich nekoncepčních aktivit a prosazování pozitivní diskriminace

Mám pokračovat?
07. 05. 2009 | 13:09

jackass napsal(a):

Volím novou DEMOKRATICKOU STRANU ZELENÝCH!Pryč s diktátorem Burizonem!
07. 05. 2009 | 13:34

LEVAK napsal(a):

Ad Protiva:
Nepíše se "hochy s ČSSD",ale "hochy z ČSSD"!
Výroky sinic se nemusí vylepšovat,ty mluví samy za sebe!
Jinak do starých lustrů cpát nové žárovky může už oprvdu jenom člověk,který je buď fanatik a nebo se mu to v hlavě zpřeházelo!U Bursíka si myslím,že platí to druhé!
07. 05. 2009 | 15:34

FrantaJouda napsal(a):

to JU:

1) rozhodovala vláda ve sboru, mohl maximálně tak rezignovat. Což z naší politické scény neuděla v důsledku tohoto rozhodnutí nikdo. Svalovat vinu na ministra zahraniči za rozhodnutí vlády je pitomost. Jeho vina by bylo, kdyby zahraničně-politické rozhodnutí vlády neprosadil/nevyjednal u partnerů na mezistátní úrovni.
2)souhlas
3) myslím si, že odvedl doubrou práci, na rozdíl od Kuchtové, můžete být konkrétní ? - čím přesně rozvrátil resort?
3) povinná procenta se přidávají do benzínu a nafty v celé evropě, není potřeba je obhajovat. Jenom letos je u nás oseto přes 300 tisíc hektarů řepkou olejnou. Proč? - Zemědělci totiž umí počítat a díky tomu nebankrotují a půdní fond je dál obhospodařován Dovážíme méně ropy a hospodaříme na více hektarech zemědělské půdy....co je na tom špatně?
5) Tak s těmi auty já zrovna souhlasím. A pokud jste chudý vesničan, tak vám doporučuji ušetřit na vytápění pomocí solárních kolektorů, tepelného čerpadla nebo výměny kotle. Nyní vše s dotací.
6)Nepotřebujeme nic stavět - vyvážíme ročně víc elektřiny, než kolik Temelín vyrobí.Jedině že by jste chtěl vyvážet ještě víc.....
7) s elektřinou je to stejné jako se škodovkami, cena se určuje na mezinárodním trhu, 150 větrných elektráren v ČR nic nezmění a nemění
8) Protiromské nálady v důsledku pozitivní diskriminace prosazované ministry??? Tak to asi žijeme každý v jiném státě. Myslím si, že důvody těch nálad jsou jiné. A proboha nějaký konkrétní příklad té pozitivní diskriminace, kterou prosadili?
07. 05. 2009 | 15:38

Milan M. napsal(a):

Jsem velmi rád, že pan Bursík, Topolánek, Langer a Dalík končí a doufám že oni, stejně jako pánové Paroubek, Sobotka, Zaorálek a Rath na podzim nedostanou dostatek hlasů. JE OPRAVDU ČAS NA ZMĚNU A NA JINÉ /MLADÉ/ LIDI. Těším se na volby a věřím, že si už lidi konečně všimli, kdo je kariérista - korýtkář a kdo ne.
07. 05. 2009 | 15:39

tomas napsal(a):

pro Franta Jouda
pridavanim bioslozky ze snizime dovoz ropy? co je to za blbost?toto EU prosadila jedine kvuli lobbingu na eu komisi.jinak se ve svete zvysila rapidne cena potravin, a naopak se produkci bioslozek spali daleko vic fosilnich paliv. clovece, vy vubec nevite co pisete. obhajujete knizete, ale pouze emocionalnimi archumenty kterym chyby vecnost. zcela souhlasim s JU.
bursik je absolutne nevhodny pro politiku.
07. 05. 2009 | 16:05

zdenekmihalco napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý text, který byl v rozporu se záměry těchto stránek, tj. vytvářet prostor pro slušnou a věcnou diskusi.

Děkuji za pochopení,
Zdeněk Mihalco,
správce blogů a diskusí
07. 05. 2009 | 16:38

sjanborn napsal(a):

Pane Bursíku Vy jste nedokázal udržet 6 vašich poslanců ve sněmovně ,Vaší vinou padla vláda a tudíž věškeré aktivity které dnes místo vlády Klaus koná jdou na váš vrub.Volil jsem Vás již nebudu ,nelituji toho ,ale již tomu tak nebude
07. 05. 2009 | 16:50

Karel Skřebský napsal(a):

Nevážený pane Bursíku,
jděte nám prosím k šípku. é, é.
Vystřídal jste se svojí pidistranou sládkovce a brontosaurus to nepřežil.
Jste velice směšný, Vy a Vaši spolusraníci.
07. 05. 2009 | 17:16

Standa napsal(a):

Pane Bursíku. Pouze nemáte rád Klause. Není to však proto, že jste si nepadli do oka pod lustrem na pražském hradě. I když musejí v číně více těžit rtuti a dýchat její výpary, aby pokryli poptávku evropy po úsporných žárovkách.
Má to naprosto jednoduché řešení. Někdo vám pomohl pomocí médií získat preference. Dále jste získali výhody kdy voliči váhali před volbami. Pár lidí už tuší, že vám významně pomohl miliardář Bakala. A pár z nich i ví, že Bakalu Klaus nesnáší. Což se vám mále podařilo zažehnat (kecálkem) Švejnarem. A pokud jde o větší aktivitu Klause na poli klimatických změn, pak za to může vaše snaha prosadit vůli vašeho ochránce, který si z politiky dělá byznys pro své přátele. A dále se snažil narušit ODS i s vaším přičiněním. A pokud sleduji vývoj preferencí a způsob vašeho jednání ve vládě, pak je jasné, že vaše vedení SZ je jen účelové. A před volbami už někdo psal, že podpora SZ při sestavě vlády s ODS, bude znamenat rozklad ODS. A stalo se. Bohužel Klaus ODS před Bakalou neobránil a proto nastala situace dnešní. Proto ta nová stran SSO atd. A proto jste pustil dvě poslankyně. Protože se začal Bakala orientovat na ODS a tak už je vlastně jeho. Za prvopis. chyby se omlouvám předem.
07. 05. 2009 | 17:43

jardas napsal(a):

Bursíku, je čas udělat zeleným šmejdům Pá, pa! Konečně půjdete tam, kam patříte - do háje.
07. 05. 2009 | 23:05

Brmla napsal(a):

Bursíka příliš nemusím, ale na Klause s ním mám stejný názor. Za Klause se hluboce stydím a nechápu, jak mu může věřit tolik lidí.
07. 05. 2009 | 23:18

gogol napsal(a):

Chjo - blbu je stale dosti. Aneb fakticky clanek o summitu je vyuzit k utokum proti pisateli aniz se (velka cast) vyjadri k clanku jako takovemu.

Takze - az na to, ze nemate radi Bursika ... s clankem souhlasite ?
08. 05. 2009 | 00:19

rebel napsal(a):

Pane Brmlo.Nevěřte všemu co zelení tvrdí.Přečtěte si nějaké publikace od předních světových klimatologů,a uvidíte že on ten pan Klaus má přece jenom v něčem pravdu.Já jen doufám že se zelení nedostanou ani do parlamentu.
08. 05. 2009 | 06:52

Krabat napsal(a):

Domnívám se, že obě strany zastávají příliš vyhraněné názory a nejhorší, co se mohlo stát, je to, že spolu nejsou schopny komunikovat. Pan prezident Klaus poněkud naivně popírá klimatické změny, přestože k nim dochází. K jeho vlastní škodě se nevyjadřuje přesněji, protože určitě má v mnohém pravdu. Jeho rétorika však jen poskytuje munici protistraně.

Zelení, ekologové nebo pan Bursík osobně však také vidí celou věc zuřivě černobíle. Záměrně se vyhýbají odpovědím na otázky, proč se mění klima i na planetách naší sluneční soustavy? Tento jev je nepopiratelný a dokazuje, že změny klimatu mají mnohem hlubší příčiny. Zelení také ignorují fakt, že vyšší hladina CO2 mimořádně prospívá růstu rostlin. Ve sklenících se zcela běžně uměle zvyšuje obsah CO2, aby se zajistila bohatší úroda. V dávné minulosti byla hladina CO2 také mnohem vyšší a v tomto období prosperovalo zemědělství i na místech, kde to dnes není možné.

V krátkosti řečeno - k ničení naší planety dochází, ale prosazovaná řešení jsou neúčinná a celou situace spíše zhoršují, než aby pomáhala. Bio složka v naftě je jedním z takových příkladů hloupých nařízení, které ničemu nepomůže. Naopak, emise z naftových motorů jsou ještě horší a škodlivější. Pokud lidská společnost nedokáže vidět dál než na špičku svého nosu, pak nás nečeká radostná budoucnost.
08. 05. 2009 | 07:43

rebel napsal(a):

Pan prezident klimatické změny nepopírá,to by jste mu křivdil.Pouze tvrdí že je to přirozený,a minulostí prokázaný jev,který se vždy za několik x let opakuje.A člověk to nijak zásadně neovlivní.
08. 05. 2009 | 07:59

veverka napsal(a):

Bursíku ten tvůj militaristický pravicový "zelený" experiment dnes voliči oceňují na 3,4 %,takže už dlouho škodit nebudeš.
http://aktualne.centrum.cz/...

Pokud chceš i nadále s knížetem,Havlem a Kocábem hájit zájmy USA u nás,měl bys už přemýšlet do jaké strany přelezeš tentokrát.Ovšem humanitární bombardovač a přítel kosovských narkoteroristů už začal veřejně podporovat ODS,takže asi tam,viď?Silou Katuško,donutíme je silou a hlavně pozor na biomasu.
08. 05. 2009 | 09:26

gogol napsal(a):

Pizizubko - radeji zajmy USA, nez zajmy Rusa (Klaus)
08. 05. 2009 | 10:15

Desiderius napsal(a):

Klaus se musel obsypat kopřivkou,ha ha!
08. 05. 2009 | 10:43

koki napsal(a):

Boj proti změnám klimatu je stejně účinný jako bojovat proti zemské gravitaci.
08. 05. 2009 | 11:33

Bert napsal(a):

Zelení, už se přestaňte navážet do Klause, nic jiného neumíte. Jste hlavní podílníci na pádu vlády, s Paroubkem zvedly ruku i vaše poslankyně. Jste kašpaři a přes averzi ke Klausovi si nevidíte na špičku nosu. Ale o čem jiném byste povídali, když toho tak málo víte, jak předvedla paní Kateřina. Směšné byly Bursíkovy starosti o Klausově kompetenci vedení summitu. Já být Bursíkem, tak mám starosti, jaké to trdlo mám jako lídra na kandidátce EU. V současném obsazení jste opravdu paskvilová pidistrana se silným vyděračským potenciálem, pro hodně lidí nevolitelná.
08. 05. 2009 | 11:52

pepino napsal(a):

Je to pěkně napsáno o panu Narcisovi I. všemohoucímu, prezidentovi Všehomíra, nejlepšímu tenistovi a šachistovi všech dob, rovněž ekologovi...

Pan Bursík je schopen jako jeden z mála trefně a víceméně přesně vyhmátnout tu zhovadilost názorů pana inženýra profesora a poukázat na přímé rozpory.
08. 05. 2009 | 13:24

rebel napsal(a):

Pepino.Jako vtip docela dobrý.Jinak zcela mimo realitu.I Vy jste naletěl všem těm rádoby ekologům?
08. 05. 2009 | 14:06

VincentBlanquin napsal(a):

veverka:

to už nejsou zelení ale unie svobody. také ale s voliči po ní. Median moc neberu ostatní agentury zveřejnujou pořád přes 5 procent. Ted už jen přejmenovat Strana Zelených na Unie Svobody a vše zas bude jasné
08. 05. 2009 | 15:06

veverka napsal(a):

VincentBlanquin
Před krajskými volbami dávaly ostatní agentury zeleným taky přes 5% a dostali jen 3%.Nejpřesnější byl tehdy právě Median,který jediný správně předpovídal,že budou mít pod 5%.A taky měli.Dostali jen 3%.Teď jim Median dává 3,4,takže ve skutečnosti dostanou tak 2% a to budou ještě rádi.S tím že je to jen další Unie svobody ovšem naprosto souhlasím,ta měla v době svého zániku taky ty 3% jako teď zelení a podporovali jí naprosto stejní lidé.Stejně jako předtím ODA.A všechny tyto tři strany podporoval Havel(asi náhle dostal záchvat velkého ekoložství).Strany za které se postaví humanitární bombardovač a přítel kosovských narkoteroristů Havel končí pravidelně mimo parlament,takže je velice dobrou a nadějnou zprávou,že dnes veřejně podporuje ODS.
08. 05. 2009 | 22:21

nasir napsal(a):

Bursíkova drzost je nepřijatelná.
Zelené omyly nelze již přehlížet.
Sečteno, podtrženo - v parlamentu nebudou.
10. 05. 2009 | 08:26

Vandal napsal(a):

Pane Bursíku, ač ne vždy s Vámi souhlasím, udělal jste pro životní prostředí mnoho. Doufám, že Váš nástupce bude stejně aktivní.
10. 05. 2009 | 11:07

jakub napsal(a):

Bursíku, jak se budeš živit až vypadneš z vlády? Budeš zase prodávat zbraně přes Armymex?
10. 05. 2009 | 22:35

FrantaJouda napsal(a):

Pro Tomas:
Cena potravin se zvýšila, protože číňani a indové bohatnou a už jim nestačí miska rýže denně. Evropa ropu dováží, a proto přidáváním biosložky dochází k tomu, že musí dovážet méně, než kdyby nepřidávala (a ono i 5% z celkové evropské spotřeby pohonných hmot je docela dost barelů....), ale to je možná až moc jednoduchá logika pro někoho tak erudovaného, jako Vy.....Můžete prosím rozvést svojí myšlenku, že přidáváním biosložky do nafty se zvýší spotřeba fosilních paliv? Docela rád se nechám od odborníka poučit :-))
11. 05. 2009 | 15:34

gogol napsal(a):

Bursik patri k tem lepsim politkum teto zeme. Tim nerikam, ze nelze najit nejaky problem. Mame tady vetsi sibaly. Treba Langer - rozpustil 7 dni po nastupu Financni policii. Nebo Kalousek - milionky z MO, spise tedy 10 milionku (viz smlouva s padakovou firmou, v podstate nezrusitelna, podepsana Kalouskem den pred vznikem firmy !)
A vlastne: prectete si Kmotra Mrazka od Kmenty. O tam jmenovanych politicich by se melo mluvit a nevolit je znovu.
11. 05. 2009 | 23:36

FrantaJouda napsal(a):

K panu Klausovu stavu se v poslední době asi nejlépe vyjádřil pan Kraus, který řekl, že si z něj už nebude utahovat, protože podle něj to překročilo hranici dělání si obyčejné srandy z nesmyslů, a už jsme v oblasti vysmívání se nemocnému člověku, a to se nedělá.....
12. 05. 2009 | 09:20

TNT napsal(a):

Sice me smazou,ale reknu to takhle.. bursika mam rad,je to dobry typek. klausa mam rad min,ale da se.. ale co fakt nechapi je ta pizda katerina jacquecosi.. nechapu jak ju muzou trpet. Tupa jak vagon zrzavych brusli a na otazku co je to biomasa vyhorela jak papir od tlacenky. to je teda ochranarka prirody jak svina.. Sice se to k tematu moc nehodi,ale uz mi dlouho nesmazali zadny prispevek..
13. 05. 2009 | 20:46

jordan shoes napsal(a):

Drahý oblek a batůžek přes rameno, úžasné, salonní mičurinci. Navíc brčálníci zneužívají zelenou, a většina z nich nerozezná jedli od smrku, a že o tom něco vím, a vůbec, pojďte se teda projít a podívejte se dobře, co se v těch zničený lesích zelená, je to absolutní bída a za tu devastovanou šumavu by měl někdo konečně schytat pořádný trest: http://wbgarden.com/nove/ga...
21. 05. 2009 | 04:01

ugg napsal(a):

Pan Bursík je schopen jako jeden z mála trefně a víceméně přesně vyhmátnout tu zhovadilost názorů pana inženýra profesora a poukázat na přímé rozpory.
21. 05. 2009 | 04:02

stepan napsal(a):

Jako vystudovaný HNOJAŘ si nemůžete dovolit kritizovat tak vzdělané lidi jako je pan prezident. Styďte se!!!
23. 05. 2009 | 10:20

Bisnis Online napsal(a):

Shame on you sir Bursík, insult and vilify to umi most human creation but try to prove something at the level of decency and reality. Ages of green is a big mistake - you've at least planted some tree in the forest nursery? Try it. Earl and RYC place talk to the hand. Good luck.
04. 06. 2009 | 01:16

Grizli napsal(a):

a to jsi se bursík nepochlubil, že emisní povolenky se prodaly pod cenou ( cca 6 euro/1 t, maďarsko prodávalo cca 12 euro/1 t) tam to smrdí korupcí... hihihi. Dále jak jsi přišel k barákům v Praze. Za korýtka ve vládě Tošovského ? Až to vyplave to bude prča co???
08. 06. 2009 | 17:51

replica watches napsal(a):

If you feel that too expensive Swiss watches, you can choose our rolex watches, omega watches . they are Swiss replica watches.
we have High-quality and Price not so expensive.if you buy one rolex watches or replica watches ,i believe onbody can found that is reproduction.
http://www.omegawatchessale...
02. 07. 2009 | 06:58

louis vuitton napsal(a):

katerina jacquecosi.. nechapu jak ju muzou trpet. Tupa jak vagon zrzavych brusli a na otazku co je to biomasa vyhorela jak papir od tlacenky. to je teda ochranarka prirody jak svina.. Sice se to k tematu moc nehodi,ale uz mi dlouho nesmazali zadny prispevek..
04. 07. 2009 | 05:03

tiffany jewelry napsal(a):

když už vás tady máme.
Měl bych pro vás pár otázek:
- jaký je postoj vašeho zbytku strany zelených ja jaderné nergetice
- co soudíte o efektivnosti a nepřímých dopadech (na ekonomiky, životní prostředí programu přimíchávání biosložky do pohonných hmot?
- co soudíte o přínosu prodeje emisních povolenek pro životní prostředí?
- jak jste v průběhu českého předsednictví prosazovali ochranu životního prostředí (třeba v oblasti koordinovaného nakládání odpady...)?
- jak je to vlastně s postojem zbytku vaší strany k referendu a k radaru?...
31. 07. 2009 | 11:20

TUTORIAL TIPS AND TRICKS napsal(a):

Danke f information
22. 08. 2009 | 00:22

Patr Cerman napsal(a):

Přečetl jsem si většinu komentářů na vaše názory publikované na blogu.Byl jsem překvapen tím, jak velká většina čtenářů s vámi nesouhlasí. Musím se přiznat,že s nimi souhlasím.Nevadí mi Vaše názory na klima, či ekoligii, pokud tomu věříte, tak se s tím nedá nic dělat. Každý se jednou mýlil.Já věřím spíše názorům pana presidenta, i když je ve vašich očích jen amater.Přímu se mi zvedá žaludek, když čtu vaše nenávistné a lživé články na názory Václava Klause.O vymírání druhů pan Klaus nikry neřekl, ani nenapsal, že nevymírají.Vyjádřil se v tom smyslu, že vymírají zase se změnou klimatu vyvinou jiné, což nemůžete popřít, protože časovému horizontu milion let nemůžete oponovat.Stejně tak Klaus nikdy neřekl,že se klima nemění a ledovce netají. Tvrdí však, že to není nic neobvyklého, což rovněž nemůžete vyvrátit.Na zemi se mnohokrát změnilo klima od ledového krunýřu po tropy, přestože zde lidé ještě ani nežili.
04. 11. 2009 | 16:09

andy napsal(a):

Are you looking for the Bose Headphones ,CHI Hair Straighteners or GHD Hair Straighteners,buy them immediately,and we'll give you a good discount.
21. 01. 2010 | 08:39

cheap Jimmy Choo Shoes napsal(a):

http://www.dearwatches.com/... Omega watch for sale
http://www.dearwatches.com/... Panerai watch for sale
http://www.dearwatches.com/... Patek Philippe watch for sale
29. 01. 2010 | 08:31

ed hardy t-shirts napsal(a):

good article
30. 01. 2010 | 19:35

www.discountairmax.co.uk napsal(a):

<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 90</a>
<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 95</a>
<a href="http://www.discountairmax.c...">nike air max uk</a>
25. 02. 2010 | 09:23

ed hardy clothing napsal(a):

good article,thank you for your info
26. 02. 2010 | 15:07

gucci watches napsal(a):

Interesting thing!
06. 03. 2010 | 08:09

breitling colt watches napsal(a):

And Roger Corman, save a brief recap of a ceremony held in emergency mission November. It wouldn't have been unthinkable in a previous year breitling evolution for Hughes to have been shoehorned into the In evolution Memoriam obituary montage. It's hard not to see the elaborate salute to his breitling mont brillant career as an effort to appeal to Generation X, which might mont brillant have had anyone older asking why.
11. 03. 2010 | 09:09

breitling colt quartz napsal(a):

Interesting thing!
This is my first time comment at your blog.
Good recommended website.
11. 03. 2010 | 09:12

air max 95 mens napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
14. 03. 2010 | 13:51

Free Ringback Tones napsal(a):

good article thanks you very much for your information
18. 03. 2010 | 06:29

cartier cpcp napsal(a):

It would be great if you have other great things

just like this. I really love it. Thanks!
24. 03. 2010 | 06:41

cartier ballon blue napsal(a):

TU water fish known, is also the source of happiness.
25. 03. 2010 | 03:20

cartier cheap napsal(a):

I am looking forward for the next updates of your awesome worship. It would be great if you have other great things

just like this. I really love it. Thanks!
25. 03. 2010 | 04:09

cartier love napsal(a):

TU water fish known, is also the source of happiness.
27. 03. 2010 | 04:09

Lady Gaga Heartbeats napsal(a):

"They sound good, jerk. I couldn't hear a thing you were saying." Apparently, the Beats' noise-canceling feature was working as advertised.
I had just discovered it.
23. 12. 2010 | 08:48

Louboutin for Sale napsal(a):

http://www.abercrombiefitchstock.com/aabercrombie-fitch-lovers-polo-p-210
13. 05. 2011 | 09:50

apolo12 napsal(a):

Pane Bursíku,už jste tu jednou něco předváděli a pokáleli jste vše,co se dalo.I žába má u Vás větší hodnotu než člověk.A ještě k tomu je u Vás p.Džamíra,no to tedy s Pánem Bohem.
21. 10. 2011 | 19:21

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy