Vysoká hra Martina Romana. Na úkor daňových poplatníků

16. 06. 2009 | 14:58
Přečteno 28786 krát
Generální ředitel ČEZu Martin Roman hraje vysokou hru. Rozhodl se, že polostátní akciová společnost ČEZ obejde slabou přechodnou vládu a prosadí změnu zákona o obchodování s emisními povolenkami. Bez projednání ve vládě - přímo ve sněmovně. ČEZ na to má dost síly, má "své lidi" jak v ODS, tak v ČSSD. Jelikož jde o přesun desítek miliard od státu do ČEZu, vybral si pro předložení pozměňovacího návrhu k zákonu silný kalibr. Návrh "Made in ČEZ" předkládají až v dojemné shodě bývalí ministři průmyslu Říman (ODS) a Urban (ČSSD). Návrh se přirozeně vůbec netýká spotřebních daní, k jehož novele zákona byl načten, ale jde o typický protiústavní přílepek.

Pozoruhodná je bohorovnost, s jakou Martin Roman obchází vládu, která disponuje reálnou pravomocí ho prostřednictvím dozorčí rady odvolat z funkce generálního ředitele. Ví, že má politickou elitu pod kontrolou. Právě popisovaný příběh je toho dokladem.

ČEZ usiluje o to, aby Poslanecká sněmovna schválila ve středu jeho pozměňovací návrh, kterým se přesunou budoucí příjmy státu do příjmů ČEZu. Mezi lety 2013 až 2020 půjde podle odhadů ministerstva životního prostředí o přesun cca 68 mld. Kč z příjmů státního rozpočtu (z našich peněz) do rozpočtu elektrárenských společností, dominantně ČEZu.

Pozměňovací návrh odkazuje na evropský klimaticko-energetický balíček, který umožňuje některým zemích "ušetřit" náklady na výrobu elektřiny tím, že část emisí oxidu uhličitého nebudou povinny pokrýt nákupem emisních povolenek. Je o tzv. postupný náběh aukcí v elektroenergetice, který mohou členské státy s nízkým HDP a vysokou závislostí na uhí od roku 2013 využít. Mohou, ale nemusí. Rozhodnutí o tom, zda Česká republika využije možnost tzv. postupného náběhu aukcí v elektroenergetice, by mělo být velmi podrobně diskutováno. V principu jde o přesun peněz ze státu do elektrárenských společností za podmínky, že tyto peníze budou nainvestovány do modernizace elektráren. Jenže pravidla, co bude považováno za investice motivované postupným náběhem aukcí teprve určí Evropská komise a měl by je poté upřesnit vládní návrh novely zákona. Nikoli na míru šitá novela ČEZu., která předbíhá i budoucí pravidla Evropské komise.

Zde je namístě vyvrátit jeden veliký mýtus. Politici blízcí ČEZu tvrdí, že postupný náběh aukcí povede k žádoucímu snížní ceny elektřiny. To není bohužel pravdou. ČEZu se pravda sníží výrobní náklady tím, že nebude povinen nakupovat 100% emisních povolenek v aukcích, ale část jich dostane zdarma (v roce 2013 to bude po odečtení exportu přes 50% povolenek zdarma). Jenže cenu silové elektřiny určuje trh. Snížení nákladů výroby tedy nepovede ke snížení cen elektřiny, ale ke zvýšení zisku ČEZu (a jejích manažerů!). K tzv. windfall profitu (windfall lze přeložit jako neočekávané bohatství anebo také napadané ovoce).

Podstatným argumentem proti rozhodnutí o využití možnosti postupného náběhu aukcí je skutečnost, že zvýšení zisku elektrárenských společností půjde na úkor státu. Výnosy z aukcí jsou podle schválené směrnice přijmem členského státu. S cca 68 miliardami korun se dá udělat docela dost dobrých věcí. To by však nesměla ODS a ČSSD (jak budou hlasovat komunisté a lidovci?) tuto částku přesunout v zítřejším hlasování ČEZu.

Další otázkou je, proč takový spěch? Podle evropské směrnice musí členský stát, který hodlá možnost postupného náběhu aukcí využít, předložit Evropské komisi žádost do 30. září 2011. Tato žádost musí obsahovat i tzv. "Národní plán investic do vybavení a modernizace infrastruktury a do čistých technologií". Směrnice ukládá tomu, kdo využije možnost úlevy a čerpá část povolenek zdarma, povinnost kompenzovat úspořené náklady za povolenky ekologickými investicemi. ČEZ sprintuje s návrhem také proto, že stávající politická situace mu umožňuje nastavit pozměňovacím návrhem jemu vyhovující pravidla fungování postupného náběhu aukcí dříve, než komise zveřejní pokyny, jak má celý systém fungovat. Pozměňovací návrh navíc diskriminuje ostatní výrobce elektřiny v ČR. Podle návrhu musí totiž být alespoň polovina hodnoty úspory za bezplatně přidělené povolenky investována do konce roku 2011. Která jiná elektrárenská společnost má program modernizace připravený a rozjetý tak, že je schopna garantovat, že polovinu úspor za povolenky nainvestuje do konce roku 2011?

Podaří-li se Martinu Romanovi ve středu protlačit jeho přílepek, může naštěstí ještě nadvakráte narazit. Za prvé u Ústavního soudu kvůli tomu, že se jedná o protiústavní přílepek. Za druhé u Evropské komise, která neuzná jeho stávající plán modernizace elektráren jako investice, které byly stimulovány ziskem povolenek zdarma a bude je (po právu) považovat za investice, které by ČEZ realizoval tak jako tak (business-as-usual).

Martin Roman tímto pozměňovacím návrhem zcela obchází ministerstvo životního prostředí, které nese odpovědnost za klima a emisní obchodování. Jsem si jist, že za mého působení ve vládě by si tuto nehoráznost nedovolil.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Ládik napsal(a):

Nemáte jinou funkci?
16. 06. 2009 | 15:12

miro napsal(a):

kdybyste nebrzdili rozvoj jaderné elktrárny tak by nemohl dělat ČEZ takové akce
16. 06. 2009 | 15:17

Milan N. napsal(a):

Pane Bursíku - snad vás to psaní přestane bavit... Vy, pan Topolánek a Langer - to jsou lidé, kteří nejvíce otrávili náladu ve společnosti. Snad pan Kalousek a TOP09 budou ti první, kteří začnou v této zemi všechny své kroky u solidnosti, bez potřeby šmelit (cokoliv)a především bez neustálé kritiky čehokoliv, co se nehodí do krámu.
16. 06. 2009 | 15:21

oposum napsal(a):

No zisky státního podniku ČEZ jsou pochopitelně pro Národní frontu (ODS,ČSSD) dostupnější než příjmy státu.

Takže karty jsou rozdány jasně, škoda, že sázkové kanceláře nevypíšou kursy na přijetí toho zákona i s ČEZ přílepkem. Výjimečně bych si vsadil.

Nezbývá než opět doufat, že to zastaví Ústavní soud, nicméně megastrany jsou schopny si to prosadit i v samostaném zákoně a obrat rozpočet tak jako tak :-(
16. 06. 2009 | 15:36

Pepa Řepa napsal(a):

Pane Bursíku, obchodu s povolenkami nerozumím.

Pokud ale chcete posloužit matičce přírodě, zavřete se ve svých nemovitostech, nemluvte, nepište věnujte se paní Kateřině a třiďte odpad.

Matka příroda si oddechne, že je od vás konečně pokoj.
16. 06. 2009 | 15:46

Rumcajs napsal(a):

Ach jo Pepo !

Zase jsem se musel smát a to jsem chtěl být celej den smutnej.
16. 06. 2009 | 16:06

ghibulo napsal(a):

2Milan N. a Pepa Řepa: ať je to s historií jak chce, mohli byste ocenit, že nás zde p.Bursík seznamuje s věcmi o kterých bychom jinak neměli ani páru a tím dává voličům šanci, aby si věc pohlídali a u voleb vydali zmíněným pánům vhodné vysvědčení. Žel mám obavy, že mnoho našich voličů volí zásadně stranicky, bez ohledu co ta jejich svatá strana dělá - takže se šmelináři moc bát nemusí, pokud jsou zrovna ve straně, která je v kurzu :/
16. 06. 2009 | 16:23

Lena napsal(a):

Přesně tak, ghibulo,

měli bychom pěkně poděkovat za info a ne nadávat. Takhle se příště nedozvíme nic.
16. 06. 2009 | 16:29

Pepa Řepa napsal(a):

To ghibulo
ale jo, vždyť říkám, že tomu nerozumím.
Nemohl by psát pan Bursík pod pseudonymem?
Uznejte, tak provařená figura.

Teď už chybí jen článek paní Kateřiny, jak přikládat biomasou do kotle.
16. 06. 2009 | 16:30

pumprlidentlich napsal(a):

:-)
16. 06. 2009 | 16:38

islington napsal(a):

myslím že Roman to má dobře pojištěné, nejde o žádný risk a těžko to někdo zastaví, radši se (=stát) necháme okrást s úsměvem od milého generálního ředitele než dát za pravdu nepopulárnímu bývalému předsedovi strany, která doplatila na svůj idealismus...
16. 06. 2009 | 16:38

oposum napsal(a):

to Řepa:
možná by stálo za to věnovat tomu článku 10 minut a pak třeba napsat mail poslanci z volebního obvodu,
pro jednoduchost jde o cca 70 mld Kč, které místo do stát.rozpočtu se stanou příjmem ČEZ,

napsat řepovsky "já sem blbej ale vy zalezte a buďte zticha" nemusí být vždycky prospěšné ani pro řepy
16. 06. 2009 | 16:42

Pepa Řepa napsal(a):

To oposum
každej nemůže bejt tak bystrej vačnatec.
16. 06. 2009 | 16:47

FF napsal(a):

Nějak mi to není jasné. Jako stát někoho nezdaním, tak se okrádám?

ČR dostane možnost první roky dostávat povolenky zadarmo, a této možnosti se zřekne jen tak?

Proč si něco vzít zadarmo, když to stejně potom dostane ČEZ a ti ďábelští manažeři, okrádající strádající občany o poslední úspory. To je mi uvažování.

Pan Bursík to napsal pěkně. Kdyby nedělal do politiky, tak se určitě uživí psaním reklamních textů na nějaké šunty - jako je ta jeho eko-politka.
16. 06. 2009 | 16:54

Ládik napsal(a):

No vida, funkce už je v pořádku.
16. 06. 2009 | 17:00

Rumcajs napsal(a):

Vás je pro Zelený škoda pane Bursík. Máte mozek, což se o zbytku tý Vaší partaje říci nedá.

Co takhle TOP 09 ?
Nebo Balbínovci ?
16. 06. 2009 | 17:00

Vaklaf Klaus napsal(a):

Jako hlava státu, v roce 2003 zvolena rozhodujícími hlasy disciplinovaného poslaneckého klubu Grebeníčkovy KSČM, který národu, věrným Čechům před rozhodujícím kolem volby v roce 2003 sdělil, že "Pro KSČM je Vaklaf Klaus nejlépe vyhovujícím kandidátem a proto ho náš klub podpoří"

ze kteréréhož to hlasování pro mě, v tajné volbě, se na podzim roku 2007 veřejně vyznaly soudružky poslankyně, včetně Zuzky Rujbrové

jako hlava státu, která díky matematice volitelů loni už nevyžadovala přímé hlasy našich vlasteneckých komunistů, stačila jen důstojnosti volby hlavy státu pomáhající kandidatura mé exporadkyně, expředsedkyně OV SSM Prahy 3, Bobolíny a pozdržení se hlasování se strany našich vlasteneckých komunistů

prohlašuji, že opravdu, ale opravdu odmítám a nemohu přijmout falešná a módní slovíčka ekofašisty Bursíka.

S ním a s jemu podobnými stalinisty, fašisty jsem skončil třeba zájmy naší drahé vlasti hájícím rozhovoru s prý neuvěřitelně profláknutým dryáčníkem, já a Hájek ale říkáme vzorem žurnalistické profese toho správného, extra pravicového ražení, Glenn Beckem

http://www.youtube.com/watc...

http://www.youtube.com/watc...
Byl jsem tehdy zase na nezákonném, soukromém melouchu v USA, které já i KPR, abychom Vás, prosťáčky občany mátli a přitom naplnili hrdostí nade mnou, označujeme za "pracovní cesty", ikdyž jsou to s výkonem té které mé ústavní funkce nijak nesouvisející soukromé a navíc ve střetu zájmů nezákonné melouchy, kdy bych neměl, jako vysoký ústavní činitel, pobírat honoráře a různé odměny a dary za vystupování. Konkrétně, byla to jedna ze tří akcí, na kterou si mě v posledních 3 letech najala propagandistický nástroj tabákových a naftařských firem, tzv. Heartland Institute, který je institutem ještě míň než je CEVRO akademií. Tak jsem koncem září 2007, 3. 3. 2008 a letos 8. 3. pro ně, za úplatu, vědomě zneužíval a jimi nechal zneužívat prestiž úřadu prezidenta ČR. Letos navíc jsem se jim hodil i jako "prezident EU", což jinak je pro mě nepodstatné, ale vyšší honorář při melouchaření já i Lívie, jako materialisté, logicky vítáme.

Jo, a když jde o hájení národních zájmů, tak se mrkněte na Kuřáckou lóži Heartlandu, kde se, užívá oblíbená taktika tzv. odborných studií, které dokazují, že tabák neškodí a kro to tvrdí, je socka, levičák a omezovatel svobody neviditelné ruky.

http://www.heartland.org/po...

Takže tolik k tomu, jaké zájmy hájí tady Bursík a jaké já.

Pokud se týká ČEZu: To je dojná kravka naší, Klausovy rodiny.

První dáma, tedy pokud jí není Klárka Lohniská, Petra Bednářová atd., Lívie Rosamunda Mištinová-Klausová po léta, také v křiklavém střetu zájmu domů nosila své milióny z dozorčí rady ČEZu, státního molochu.

Našemu mladšímu, Janovi, tak zařídila lukrativní flek ekonoma.

A staršímu, Václavovi, aby to nebylo líto, dal na mé a její slovo zmiňovaný Roman 100 mega, aby si jako VyVolený ředitel gymnázia také zpříjemnil život.

Mně Fischerova vláda vyhovuje, bylo vidět, že jsem ho, 9let komunistu, na Den vítězství rád do Strakovky uvedl. Národ mně věří, že v národním zájmu, EU a zaprodancům jako Bursík navzdory, s Romanen sfoukneme i tento vlastenecký počinek.
16. 06. 2009 | 17:10

miro napsal(a):

Kdyř tomu nerozumím tak si z toho dělám srandu, taky dobré, ale jak pro koho. Když není na blogu něco lepšího, tak to nějak napadnu něco se vždy najde a aspoň se projdu blogem že Pepa Řepa
16. 06. 2009 | 17:10

Kelly napsal(a):

Bursíku, byl jsi poskokem ODS, tak je ted´prosím nekritizuj. Do ČSSD se můžeš opřít v duchu "starých dobrých časů, které se už nevrátí", ale ODS nech na pokoji. Přátelé, ti přece zůstávají nehledě na emise.
16. 06. 2009 | 17:22

sasa napsal(a):

Pane Bursiku, mate bohuzel pravdu. Stat o ty penize prijde, ale stejne je to z velke cast vase vina nebot svoji politikou jste zpusobil vznik i pad Topolankovy vlady. Musel jste se rozhodnout. Jestli chcete zelenou politiku nebo ministerska kresla. Nebyl jste trpelivy a tak jste prohral. Ted doporucte p.Liskovi at da dohromady vsechny zelene vcetne Zubove, Stropnickeho, Patocky a Kuzvarta (ne ministra) a pak mate sanci s modernim melounovym programem, s podporou soc.dem. a KSCM. Pokud to neudelate budete Klausovou tresnickou na dortu spise vyplivnutou peckou.
16. 06. 2009 | 17:28

Ládik napsal(a):

Martin Roman je jedna ruka s politiky, politici jsou jedna ruka s podsvětím...
Povolenkám rozumím takto:
že jsme tolik nešpinili vzduch a Japonci pustili do vzduchu více sajrajtu, než měli, získali jsme od nich 25mldKč (čerpání po3roky: 10+15)na ekologická opatření. O ty prachy má mít zájem 250 tisíc domkařů - v průměru 100tisíc na dotaci podle programu Zelená úsporám.
Už je 9 zájemců - od 22.dubna (narození V.I.Lenina - Den Země). Pokud půjdou žádosti takovým tempem, za 3 roky se přihlásí 186lidí.
Fyzické provedení zateplení budou kontrolovat japončíci. Pokud nebude splňovat podmínky - a to v 99% nebude - dotace se vrací. V tom případě platí zájemce o dotaci pokutu - nejmenší výše pokuty se rovná výši dotace.
O dotace bude žádat jen blázen, zatím jich máme 9. Rozumím tomu dobře?
16. 06. 2009 | 17:29

Taoiseach napsal(a):

miro napsal(a):

"kdybyste nebrzdili rozvoj jaderné elktrárny tak by nemohl dělat ČEZ takové akce"

Jaderná elektrárna se nepostaví za 4 roky, ale i kdyby už nakrásně v Temelíně další dva bloky běžely, mohl by ČEZ "takové akce" dělat úplně stejně a vemte jed na to, že by je i dělal.
16. 06. 2009 | 17:41

Karel napsal(a):

Jaký je rozdíl mezi Bursíkem a Romanem. Ten druhý má podstatně větší příjem, zatím co ten první má větší co? ???
16. 06. 2009 | 18:40

Rokurota_Makabe napsal(a):

Je to krádež za bílého dne. Díkybohu, že na to aspoň někdo upozorňuje. Neříkám se mi to snadno, ale kdyby se udrželi zelený ve vládě, podobné drzosti by se Urbanum Romanum neodvážilo. Takže díky, Tlustý a Zubová! :(

Pro Kalouska a spol. to nicméně bude dobrá příležitost ukázat, co si představují pod pojmem "tradice, odpovědnost, prosperita". Jestli podpoří Římanův a Urbanův návrh, mohli by to rovou přepsat na "tradice klientelismu a lobbismu, odpovědnost ke kamarádům v polostátních firmách, prosperita jen pro korporace". :/
16. 06. 2009 | 18:41

Rokurota_Makabe napsal(a):

To Karel: ten první má větší odpovědnost. Jinak by inkasoval pár miliónů od ČEZu jako ostatní a držel by hubu.
16. 06. 2009 | 18:42

M.H. napsal(a):

Zcela souhlasím, ČEZ - megamoloch s obrovským mafiánským korupčním potenciálem.. jaderné elektrárny jen malé bezpečné a učinné..Pane Bursíku držím Vám palce, to co píšete se většinou čte dost nepříjemně, stejně jako každá nepříjemná pravda nahrazující naivní růžovou představu..
16. 06. 2009 | 18:56

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, "ministerstvo životního prostředí, které nese odpovědnost za klima..." není to nádherná věta, hodna monstra opravdu větších skoro nebeských rozměrů....
Veselé krizování...
16. 06. 2009 | 19:06

Vidloň Obecní napsal(a):

Ministerstvo životního prostředí nese zodpovědnost za klima? MŽP, zaplať pámbu, nemá na klima pražádný vliv, jak si potom teda může osobovat zodpovědnost za něj? Že vy, pane Bursíku, jste doma topil konopnou biomasou a měl přitom tihlu na komíně? Vám se, podle dosud dotupných informací, povedlo velmi krásně ukázat, jak lze být zodpovědný za emisní obchodování. Zelená dotace do černý díry...
16. 06. 2009 | 19:13

jarpor napsal(a):

Tak nevím...

Soudím, že peníze za prodej emisních povolenek nenáleží státu ale především konkrétním podnikům, které investovaly do snížení emisí své peníze...

Přístup ministrestva živ. prostředí mi připadá jako chlubení se cizím peřím, a postoj "zelených", specielně autora k energie z jádra, je mírně řečeno nezodpovědný.

Takže, shrnuto - těm kopajícím do ČEZu - dal bych do jedné ruky ebonitovou tyč, do druhé liščí ocas a - makat, neboť elektriku bych jim odpojil...

Hezký podvečer

P.S.
Dividenda se do příjmů státu hodí, což ?
16. 06. 2009 | 19:21

HOE napsal(a):

To Makabe: To, že (možná) neinkasoval od Romana neznamená, že neinkasoval od někoho jiného, ale taky to samozřejmě neznamená,že inkasoval od kohokoliv - to "za prvé".

"Za druhé": o těchto a dalších levotách bychom se dozvídali zajisté víc, kdyby Bursík nezatáhl Zelené do vlády.
Psát "díkybohu, že na to aspoň někdo upozorňuje", je pokrytectví anebo naivia. Problém je totiž v tom, že být Bursík ještě ve vládě, nedozvíte se opět nic. Jenom díky Jakubkové jsme se dozvěděli, že v dopravních stavbách jsou průšvihy, kvůli kterým nezvedla ruku pro rozpočet. Bursík o nich věděl věděl. nepochybně existovala dohoda s Řebíčkem, s Topolem, že Bursík dopravu pustí. Proto byly snahy Jakubkové blokovány z vlastních řad!!!Proto se snažil Jakubkovou odstavit. Kde jsou priority dopravních staveb. proč se jimi vláda neřídila? Proč dneska chybí peníze na důležité DS? No protože se promrhlay na nedůležitých a předsražených akcích s tichým souhlasem Bursíka.
Jednoduše řečeno, pokud byl Bursík ve vládě, nedozvěděl jste se od něj o levárnách vůbec nic.
Proč? No protože protože byl loajální ministr...
A teď se ptejte, kde je ta odpovědnost. Roman je odpovědný za dodávku elektřiny, za kvalitní hospodaření firmy. Že tak činí i pro mě nepřijatelným způsobem je věc jiná. Roman, stejně jako Bursík volili své priority (a do hlav jim nevidíme) a volili a volí také způsoby jak se dostat k cíli.
Přiznejte si už konečně, že Bursík v totmo selhal, protože udělal dvě fatální hrubky, které stály Zelené lepší výsldky už ve 3(!!!) volbách:
ta první bylo "angažmá" zelených ve vládě. Politicky a politologicky to byla sebevražda. Ovšem Bursík na ni přistoupil (vědomě), protože chtěl být ministrem ŽP v době předsednictví a protože viděl Japonské miliardy. Tedy preference ega před stranickou stabilizací. Ale, proč bychom se za to na něj zlobili...
Ta druhá je jeho neustálá a proto fatální neschopnost pracovat lépe s lidmi. Projevuje se to v neschopnosti odpovědně reflektovat výsledky (podzimních) voleb, neschopnost pochopit motivaci rebelujícíh zelených, snaha dehonestovat každého, kdo má jiný názor. I toto je u Zelených, navíc zavlečencý do vlády, fatální chyba.
Teď poodstoupil do pozadí, aby se, až se Liška spálí, mohl vrátit. Třeba se mu to povede, kdo ví. Schopnosti na to má.
Můžu mluvit jenom za sebe, ale myslím si, že Bursík prošustroval důvěru nejenom moji. A protože vím, co je zač, kdykoliv bude v užším vedení on a s ním Ander, Liška, Jacques a spol jsou pro mě nevolitelní.
16. 06. 2009 | 19:30

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, rádoby zelené aktivity zde:
http://zpravy.idnes.cz/za-d...
http://sinagl.bigbloger.lid...
http://puffin.cz/?puffin_=h...
Veselé krizování, ó bama mia...
16. 06. 2009 | 19:49

Johny páka napsal(a):

Má pravdu ten chlapec, ale co s tím mi můžeme asi tak dělat. Řekněte mi někdo co mám asi tak dělat ? Je to konec no, totální rozpad lidstva po všech stránkách. Pro peníze každej prodá i babičku. A co mám dělat ? Pan Bursík je takový ten klasický Mirek Dušín, správňák co ochraňuje chudý a nevinný. Je to fajn, že je takovej, ale když už teď ho*no v politice znamená, tak je to prd platný. Neříkám, že to je jeho vina, neříkám že to podělal. Ale proti přesile prostě nemá nikdo šanci. Je to škoda, vypadalo to, že se naše politická impotentní scéna dává trochu do kupy, ale nedává, Bursík odešel. Vzdal to. Chce žít klidnej rodinnej život, číst v časopise Nature and Science (jestli takovej vůbec existuje), jezdit traktorem a psát v pozadí články o tom, jak se v ČR krade. Články, který stejně nikdo nečte. Kříváci zůstavají a Dušínové se řídí heslem moudřejší ustoupí. Jak krásný příběh.

Apokalypsa se blíží......a mi nic nemůžeme dělat.
16. 06. 2009 | 20:06

Martin napsal(a):

Bursíku radši se starej o to, že fašistická EU chystá zákaz žárovek, takže lidé budou muset kontaminovat své domovy časovanou bombou a to skleněnými trubičkami s párami silně toxické rtuti, na průměrný byt to dělá 10-30 exemplářů a jedna taková rozbitá trubička znamená evakuovat byt na týden a to radši nechci ani vědět, co se s nimi stane v popelnici.
16. 06. 2009 | 20:26

znalec napsal(a):

Vzpamatovat se z prohry, je bolestný a dlohuý proces. Bursík tolik tlačil na ODS, že vykřesal nemožné. Dokonce sebral ODS některé volební sliby. Prohrál a odešel. Nehledal důvody v nepřátelích, jako jiní (Kubice)Nesluší se kopat do poraženého. Něco ale zanechal. David proti Goliášovi se nevzdal. Jeho proslov při volbě presidenta mě zhnusil. Jeho snaha o zabarvení politiky v české kotlině do zelena mi imponuje. A nejvíc mi imponuje, že dokázal odejít. Tím mi říká, že ideál je nad osobní prospěch. Platí to ještě vůbec?
16. 06. 2009 | 20:50

jarda napsal(a):

Martine, pokud se týká postupného stahování běžných žárovek z trhu a jejich nahrazení úspornými, nic vám nebrání, abyste si opatřil obrovskou zásobu klasických žárovek. Pak se vám nemůže stát to, co zde popisujete. Pomíjím, že jde o nesmysly a že je všeobecně známo, že použité zářivky a úsporné žárovky do běžného odpadu nepatří. Nevím jak je to v různých vidlákovech, ale v Praze je dost možností, kam se dají tato použitá "svítítka" odložit ekologicky. Ale to se o to musí člověk trochu zajímat, víte?
16. 06. 2009 | 20:53

Hanka Matějova napsal(a):

Martine, díky za info; návod na to, co s tím může udělat občan, by se hodil. Píšu poslancovi. Moc vás s Katkou zdravím, děláte dobrou práci, přeji SZ poučení s krizového vývoje, dostatek pochopení příznivců pro chyby a rychlý návrat na místa, kde to bez vás opravdu nepůjde :) ... a vem Katku na dovolenou, zasloužíte si to!
16. 06. 2009 | 21:04

Hloupý Honza napsal(a):

Nejvíc jsem se zasmál u příspěvku od - Milan N -.

Představa pana Kalouska se svou novostranou TOP09 jako čerstvý vítr do plachet naši prohnilé politické bárky, jako Fénix z čistého popela zrodivší se tento politický profesionál bude konečně mezi prvními uplatňovat jinou politiku ....cha, cha jestli to bylo opravdu míněno vážně tak je to opravdu velmi dobrý vtip. Co takhle tu celkovou přeměnu názorů vylepšit ještě změnou image, co třeba ještě nějaká plastika obličeje, třeba Kalousek ala Tom Cruise a Schwarzenberg ala Charles Bronson, to by byla pecka pro voliče (zvlášť pro voličky). Už vidím ta hesla NOVÁ STRANA - NOVÁ POLITIKA - NOVÉ TVÁŘE.

ČSSD i ODS by si uvědomily kudy kráčet a taky by se distancovaly od všeho starého a špatného a transformovaly se v nová panenská sdružení. Paroubek by založil novou ekonomicky silnou partaj ČEZSD a Topolánek by pokračoval v osvědčeném know-how svého kamaráda a bratra Kalouska a předsedal by lobbystickému uskupení TOP10 založeného v roce 2010 (každý další rok by ji přejmenovával TOP11, TOP12...), to by byl marketingový tah na voliče ! A Martin Roman ? ... ten by si mohl formou přílepku (třeba k zákonu o dani z čistého vzduchu) a za pomocí daru 200 mil. Kč zaslaného první soukromé diskotékové škole v ČR založené Topolánkem ml. a Paroubkem ml., uzákonit dědičné právo na manažerské posty v ČEZu pro rodinné příslušníky současných i budoucích prezidentů, předsedů vlády a obou komor parlamentů, a samozřejmě i samotného pana generálního.

A potom, že nevznikají nové strany.

Hezký zbytek večera
16. 06. 2009 | 21:13

honza napsal(a):

Pro pochopení článku Martina Bursíka doporučuji k přečtení článek o Martinovi Romanovi: "Bude ze šéfa ČEZ nový Berlusconi, nebo Chodorkovskij?" z týdeníku Reflex. http://www.reflex.cz/Clanek...
Myslím, že je užitečnější investovat peníze z povolenek kamkoliv jinam, než je nacpat ČEZ. ČEZ tvoří dostatečný zisk (47mld. v roce 2008) na to, aby modernizoval své elektrárny. To vážně chcete dotovat "ze svého" ultraziskovou společnost s téměř monopolním postavením na trhu, jež investuje sumy v desítkách miliard do zahraničních energetických koncernů (v Bulharsku, Polsku, Bosně)?
Čtěte, studujte zdroje (stránky čez prozatím stačí), přemýšlejte !!!!
16. 06. 2009 | 21:46

karl napsal(a):

Martine, tak do jaké další strany zamíříte?
16. 06. 2009 | 21:51

znalec napsal(a):

To: Hloupý Honza
Vtipný prognostik! :-))))
16. 06. 2009 | 21:55

Kolda napsal(a):

Milý Martine,
všichni víme, že v tom našem Klausovském kapitalismu si konkurují jen pekaři a kadeřnice, ale všichni monopolisté se válejí u přeplněných koryt a hlasitě mlaskají.
Když už se dlouhodobě věnujete energetice, proč Vaší pozornosti uniká Regulační úřad, který jako jediný je zde právě od toho, aby hlídal tzv. "přiměřený zisk" a "oprávněné náklady" a tedy držel pod krkem právě pana Romana a další šikovné manažery (manožrouty), kteří si udělali z českého kapitalismu dojnou krávu?
Nebo je to jinak? Nevyhovuje nakonec české vládě vysoká cena elektřiny, protože zvyšuje daňové výnosy a tedy příjmy státního rozpočtu a navíc díky růstu ceny roste i HDP? (tedy alespoň před krizí)
Výnosy z emisních povolenek, to už je pro pana Romana jenom rozptýlení místo odpolední partičky Bridge, stejně jako jeho ekologické spalování pelet s uhelným prachem, sponzorování šetrných žárovek nebo stavba větrníků.
To, že tomu lidé nerozumí a polykají všechny ty kecy i s navijákem, to je přece taky chyba zelených, nebo ne?
16. 06. 2009 | 22:04

Standa napsal(a):

Nezájem.
Já jsem váš výstup ve sněmovně o této problematice sledoval. Není oč stát.
Zkrátka nechcete seznat, že sestavování vlády může trvat spoustu měsíců. A další prodleva může vzniknout do doby, než se stane nová vláda zákonodárnou.
16. 06. 2009 | 22:24

babička napsal(a):

Pane býv. předsedo býv. vládní strany, slyšela jsem Vaše rozhořčené vystoupení v Parlamentu a na chvíli i věřila. Pak jsem si vzpomněla na Vaše pobavené grimasy, když na obdobné "všivárny" (a že jich bylo)poukazovali Vaši parlamentní kolegové. Bylo mi Vás líto tehdy a je mi Vás líto i nyní.
17. 06. 2009 | 00:58

Důchodce68r napsal(a):

Pane Bursík.
Díky za informaci, díky za Vaši práci vůbec.
17. 06. 2009 | 01:00

Theorem napsal(a):

Je to celkem jednoduche. Pokud by CEZ povolenky nedostal zadarmo, mohlo by zisky z jejich prodeje zprostredkovane rozdelit ministerstvo zivotniho prostredi napr. jako dotaci na solarni panely nove generace. To samozrejme CEZ nemuze pripustit.

Cely system povolenek se temito vyjimkami pro CEZ atd. naprosto deformuje. Posiluje se tim monopolni postaveni CEZu, a predevsim, brzdi se rozvoj novych energetickych firem.

Pane Bursiku, diky, ze jste se tomu jako jediny v parlamentu vecne postavil.
17. 06. 2009 | 01:30

Pepa Řepa napsal(a):

Já zase děkuju Hloupému Honzovi, že zanesl do tohoto suchopárného sterilního úhoru trochu vtipu.
17. 06. 2009 | 07:05

Konecny napsal(a):

17. 06. 2009 | 07:44

Axamit napsal(a):

Pan Bursík má ohledně ČEZ pravdu. Problém je, že celá akce s emisními povolenkami kvůli údajné vazbě mezi emisemi CO2 a globálním oteplováním je nesmysl, který jen ČR bude stát mnoho desítek milliard Kč ročně vyhozených komínem. Proto
STOP KODAŇ
17. 06. 2009 | 07:58

jenik napsal(a):

BURSÍKU když jsi byl ve vládě tak jsi držel hubu a krok, čekal co ti kdo hodí... a jakmile jsi venku, začínáš kydat špínu, protože ti z ní už žádnej penízek nekápne, viď? Jsi odpad české politiky a jsem srdečně rád, že jsi z ní venku.
17. 06. 2009 | 08:02

BlackPyj napsal(a):

A co na to Žakovic Káča, taky brble??
17. 06. 2009 | 08:15

Daňový poplatník napsal(a):

A jsme zase u těch majitelů států, kteří si vytvořili EU, aby se zbytečně nemuseli otravovat s každým státem zvlášť, takže plně souhlasím s Václavem Klausem:co nejdříve přijmout do EU Turecko, aby se EU (ve stávající formě a stávajícím trendu) co nejdříve rozpadla.
17. 06. 2009 | 08:17

michal napsal(a):

nechápu tyhle diskutující.

Tady je poukázáno, že si vysoce vlivní lidé ukradnou kdovíkolik miliard a v diskuzi se vrší jeden vtípek za druhým a sděluje se pisateli (Bursík) aby zalezl.
17. 06. 2009 | 08:27

Petr napsal(a):

"Za mého působení ve vládě". Ano to je přesně ta věta typická pro Bursíka. "Silou, Kaťuško silou" by se dalo k tomu ještě dodat. Letecké výlety na mejdany do Antarktidy Bursíkovi nevadí. Tuny zbytečně vyrobeného CO2 na těchto cestách taky ne. Ale zakazovat elektřinu nejen z jádra a s uhlí, ale i z vody (stavby přehrad) a z větru, to Zeleným jde. Až se zlevní výroba elektřiny ze slunce, vymyslí tzv. ekologové důvod proč také elektřinu ze slunce také ne. Jen je zajímavé, že žádnému s tzv.zelených nevadí energie z ropy. Proč asi? Že by penězovod?
17. 06. 2009 | 08:32

jenik napsal(a):

Michale,
vlivní lidé budou vždycky využívat svého postavení. je to zcela přirozené, jen opravdový charakter (TAtíček Masaryk, možná..?) to nedělá. Pokud se to děje v rozumné míře, tak mi to v zásadě nevadí. Ale vadí mi takovíhle práskači, jako pan Bursík, kteří sosají dokud můžou a když už nejsou na palubě, začnou loď potápět. To je nechutné.
17. 06. 2009 | 08:32

berta napsal(a):

Bursík je ostuda české politiky!
17. 06. 2009 | 08:43

není podstatné napsal(a):

dobře mířená Romanovi
17. 06. 2009 | 08:53

Michal napsal(a):

Pane Bursíku, dříve než začnete psát obdobné elaboráty (zvláště se mi líbí ty anglické výrazy s důkladným překladem) měl by jste si nejdříve odpovědět na jedinou otázku: Kdo podporuje a podporoval emisní povolenky v Evropě a jaký je výsledek jejich existence! Odpovím za vás. V ČR především Strana yelených. Výsledek je z pohledu životního prostředí téměř zanedbatelný, z pohledu spotřebitelů elektřiny jediný - došlo ke zdražení. Z emisních povolenek se stal nesmyslný byznys, z něhož proudí finanční zdroje z 90% jinam než ve prospěch životního prostředí.

Demagogii zdar! Snad se už do politiky nevrátíte!
17. 06. 2009 | 09:01

veverka napsal(a):

Milan.N

"Vy, pan Topolánek a Langer - to jsou lidé, kteří nejvíce otrávili náladu ve společnosti.Snad pan Kalousek a TOP09 budou ti první, kteří začnou v této zemi všechny své kroky u solidnosti, bez potřeby šmelit ..."

Teda ty dokážeš po ránu pobavit.Skoro jako kdybys opravdu věřil tomu,že kníže,Vlasta či Kalousek jsou jiní než Bursík,Íčko a Topolánek.Nebyli právě všichni tito jmenovaní těmi,kteří v minulé vládě kuli své pikle společně ve vzájemně až dojemné shodě? Obzvláště kníže s Bursíkem měli názory prakticky totožné.Buď jsi neskutečně naivní,nebo si to myslel jako ironii.Doufám že to druhé.Každopádně by mohla Vlasta nazpívat pro svou novou TOP 09 nějakou stranickou hymnu,abychom se pobavili.
17. 06. 2009 | 09:39

veverka napsal(a):

Jinak k článku...
Že má ČEZ politiky pod kontrolou o tom vůbec nepochybuju,řekl bych ale že má pod kontrolou i Bursíka,který na zadání Romana totálně rozložil zelené hnutí v ČR.
17. 06. 2009 | 09:42

Kamil 13 napsal(a):

Jak pana Bursíka ABSOLUTNĚ nemusím, tak v tomhle má bohužel pravdu. Pan Roman si vytře s touhle slabou vládou kašpárků ..... hádejte co. A ČEZ bude stát ve státě. Nehledě na to, že firma se státní účastí sežere peníze, které by mohly být příjmem do státní kasy. A ještě pro Michala : souhlasím s vámi co se týká příjmu z emisních povolenek, ale i tak narozdíl od jiných příjmů do státní kasy budou - snad- pokud se nerozkradou užity smysluplně na rekonstrukci bytového fondu = úaspory energií.
17. 06. 2009 | 09:45

Hans napsal(a):

Předvolební populismus Martina Bursíka. Oni nám teď zelení budou tradičně ukazovat prstem na špatnosti těch, se kterými do nedávna v klidu,míru a s láskou vládli.Dá se napsat, že na špatnosti, o kterých celou dobu věděli a nezajímali je.

To se asi Martin chce zase vyhoupnout zpět na post předsedy, nebo alespoň na post místopředsedy. (jeho odstoupení je pouze divadýlko pro uklidnění situace).Pokud tímto populismem nasbírá alespoň 4 % ve volbách (tomu nevěřím), tak se mu ty populistické zásluhy vrátí.
Napíšu to jednoduše :
NEVOLTE TUTO STRANU ! DÍKY.

P.s. : Martine, vyměň si tu fotku ! Kdo se má na to koukat ?
17. 06. 2009 | 09:50

Jag napsal(a):

Megazloději z ČEZU nebudou mít nikdy dost.
17. 06. 2009 | 09:52

Standa napsal(a):

S veverkou nelze jinak, než v s oběma příspěvky souhlasit.
17. 06. 2009 | 09:52

MM napsal(a):

Vsechno je to nesmysl co pisete. Nikdo o nic neprijde, ani stat ne. CEZ sice bude mit povolenky zadarmo a mozna i vetsi zisk, ale zatim CEZ dani v CR takze stat dostane i vetsi dan a take vetsi dividendu. Navic usetrenim za pitome povolenky, muze CEZ investovat do cistejsich technologii a taky by uz mohl dostavet Temelin. Vase logika ovsem je ovsem vzit jednomu a prerozdelit druhemu, podle toho co vy povazujete za vhodne. Treba zase zadotujete nejakou tu solarni elektrarnu za 13.2 za kWh, nebo nejake vetraky, nebo biopaliva, nebo biomasu a vsichni budeme povinne zelene stastnejsi.
17. 06. 2009 | 09:55

zworx napsal(a):

Jest-li je to pravda, tak proč s tímto nevyrukoval ještě před svojí rezignací!Vsadím se, že něco musel vědět. Za jeho ministrování, jsem pozorně sledoval jeho výroky a některé mám ještě v živé paměti. Osobně ho neznám, ale řekl bych, že to bude veliký křivák(alespoň v politice to dokazoval). Na druhou stranu je dobře, že se občas objeví zhrzený pokrytec, kopající na všechny strany.No řekněte, jak jinak by se k nám (prosťáčkům)dostaly takovéto informace.
17. 06. 2009 | 10:10

Jeník napsal(a):

To Milan N - svatá prostoto, když hledáte spásu u nějakého Kalouska, známého to korupčníka z ministerstva války, ministra financí, který zdevastoval finance prolhaným sestavením státního rozpočtu a popíráním celosvětové krize, který přišel na to, že si u fláterníků nešmrcne, tak se dohodl s panem knížetem, který seděl vedle něj ve vládě a udělali si zase nějaký srandovní spolek, kterej chce pokračovat dále v devastaci a rozkrádání. Věří, že lidé jim uvěří jako velkému topořiči v roce 2006 a jeho smlouvě s voliči. FUJ POLITICKÉ SCÉNĚ
17. 06. 2009 | 10:26

klara1 napsal(a):

Díky za informace. Ale můžeme my proti mafii ve vedení státu něco dělat? Ať volíš jak volíš, stále jsou tam jedni a ti samí.
17. 06. 2009 | 10:31

Hobble napsal(a):

Vážený Brčále, proč jste se jako ministr nezasadil o zrušení této klauzule v našich zákonech? Nyní budete kopat kolem sebe a na kdekoho házet špínu, ale vaše "melounová" politika (nahoře zelený a uvnitř rudý)byla a je příčinou stavu naší ekologie a rozpadu vaší strany. Proč nyní jdete od vesla? Když se loď potápí .....atd. A tak teď opravdu, ale opravdu nevím o čem chcete poučovat. Na to jste měl možnost 2 a 1/2 roku a ne s vlky výt.
17. 06. 2009 | 10:32

Péťa napsal(a):

Ach ten hodný ČEZ: http://www.webvize.cz/play....
17. 06. 2009 | 10:32

Ján Taraj napsal(a):

Je těžké popírat ekologickou krizi, která postihuje naši planetu. Vědomí tohoto problému v posledních letech nepochybně pokročilo: v roce 1987 se objevil pojem udržitelného rozvoje, v Riu de Janeiro se v roce 1992 konal summit Země a pak další celosvětové akce. Ale je třeba si přiznat skutečnost: výsledky nepřicházejí. Opravdové plovoucí skládky odpadu nadále znečišťují pobřeží, zatímco dále narůstají emise skleníkových plynů. A hrozí, že tato krize bude dále sílit: pokud rozvojové země dosáhnou našeho stupně rozvoje se stejným způsobem výroby, budeme zítra potřebovat několik Zemí, abychom uspokojili své potřeby.

Nyní už nelze najít odpověď na ekologickou krizi beztoho, že bychom zpochybnili logiku současného způsobu výroby, v níž tato krize koření. Zde tak jako jinde se nám liberálové pokoušejí vnutit svá řešení.Tak například se nám doporučuje jako všelék proti skleníkovému efektu vytvoření trhu na práva ke znečišťování, které navrhly Spojené státy a převzala Evropská komise. A přesto: podobné „řešení“ by nutně vedlo k soustředění práv na znečišťování v rukou bohatých zemí a velkých neekologických podniků; vznikl by monopol znemožňující do budoucna veškerý rozvoj jiných zemí a méně znečišťujících technických řešení v jiných podnicích. Takto vzniklý trh by mimo jiné bylo skoro nemožné zpochybnit!

Zachování životního prostředí není slučitelné s deregulovaným trhem, primátem zisku, zříkání se vlivu občanů.
17. 06. 2009 | 10:43

Karlík napsal(a):

ČEZká republika Martina Romana
http://www.reflex.cz/Clanek...
17. 06. 2009 | 10:54

Albino napsal(a):

ČEZ je zkorumpovanej stejně jako většina ODS a dalších
17. 06. 2009 | 11:01

Bruno napsal(a):

Píšete o Ministerstvu životního prostředí, že prý toto nepodporuje - asi jste si nevšiml pondělního usnesení z vláda, kdy MŽP návrh podpořilo, že? No jo už jste holt mimo business as usual, jak píšete
17. 06. 2009 | 11:03

VTX napsal(a):

Pane Bursiku, Vas bych rad videl v TOP 09, ale bez vasich byvalych spolupracovniku (kdyz mam byt uprijmny, to plati i pro pani Katerinu). Obavam se ale, ze by vas siroka verejnost zacala vnimat jako bezpaterni oportunista, ktery utekl z potapejici se strany do jine s vetsim potencialem. Tezko se tomu ubranit, ale osobne velmi pravdepodobne svuj hlas teto strane dam.
17. 06. 2009 | 11:20

janettka napsal(a):

Pane Bursíku,

napsáno velice pěkně, výstižně, nepochybně i pravdivě. Mám jenom jednu otázku a to:Nemýlím-li se, byl jste v minulé vládě a při evidentní znalosti praktik ČEZu, které nejsou žádnou novinkou a krátkodobou záležitostí, navrhl jste odvolání pana Romana z funkce? Jeví se to tak, že zde vznikla velká nadnárodní společnost s papírovou účastí státu, která si defakto dělá co chce, protože politiky ovládá penězi a šéf, který to zajišťuje, je pro všechny a myslím tím opravdu pro všechny dobrým šéfem. Souhlasíte se mnou, že stát by měl provádět mimo jiné kontrolní činnost a v tomto případě se kontrola přesunula na druhou stranu?
17. 06. 2009 | 11:45

Honza napsal(a):

Přečetl jsem si po dlouhé době blog – a je mi úzko. Ti veselí chlapíci - Rumcajs, Pepa Řepa... co jsou pořád nad „nad věcí“, co ironicky glosují každé pozitivní téma. Samolibě se opájejí vlastním ostrovtipem, ale vpodstatě jen urážejí. Zformulovat argument, který má hlavu a patu, to už je horší . Za . To už chce odvahu, přihlásit se k zřetelně postavenému názoru. To chce mít informace a umět je dát do souvislostí. Oni nejsou to, čemu se říká kritické myšlení, to není ani anarchismus. To je obyčejný český mindrák. Maloměšťáctví nového věku. Ti veselí chlapíci se asi nic moc neprosadili. Mají určitě navíc, ale doba jim nějak nepřeje a úspěch se stále nedostavil...
Domnívám se, že Martin Bursík je jeden z mála polistopadových politiků, kteří v politice prosadili pozitivní věci a nechápali ji jako prostředek k lepšímu postavení. Zjevil se v něm politik, který otevřeně hovořil o všech tematech, na které byl tázán. Věcně, logicky, bez politického afektu. Nerozdával trafiky sobě, ani spolustraníkům (o které jiné politické straně se to dá říct ?). Že byl ve vládě ? Ano. Jak jinak politický program propdsadit ? Že neprosadil zdaleka vše co chtěl ? Ovšem, máme pluralitní demokracii a Zelení v ní nezískali většinu. Že nezvládl zcela ukočírovat vlastní stranu ? To je pravda. Měl ve straně málo partnerů na úrovni. Suma sumárum: Got saj dank za takového člověka v naší politice.
Je to zvláštní. Dnešní Aktuálně cz obsahuje např. zprávu o návratu Michala Krause do politiky. Jedna z figur, která je ochotná na politické scéně lobovat za kdejaký ekonomický zájem. Nenápadně, potichu. Určitě nebude psát blogy na nějaké pozitivní téma, jako třeba jak zlepšit životní prostředí, nebo jak bránit státní státní kasu proti tunelu ČEZ. Skoro určitě bude na té opačné straně. ...Jsem zvědav jestli Rumcajs s Pepou zaberou.
p.s: Zelené jsem nevolil.
17. 06. 2009 | 11:51

janettka napsal(a):

Honzo, možná to z mého příspěvku nevyplývá, ale nelze s Vámi nic jiného než souhlasit. Panu Bursíkovi jsem do určité doby moc fandila a to, co mu asi nejvíce uškodilo, byli lidé okolo něho ve straně a to,jaké lidi kolem sebe do čela strany prosazoval. To, že se M. Kraus jako bumerang opět vrací, je na zděšení. A býval to kdysi celkem nenápadný normální člověk. Nyní, jako mnoho jiných, kteří si osobují právo mluvit za všechny, odborník na všechno, se všemi a za všech okolností. Moc je omamná droga a existují lidé, kteří bez ní nemohou žít. V pyramidě potřeb se jim posunula na úplnou základnu. Ani jídlo již nepotřebují a citově jsou mrtví a mění se během času na hrochy. Hroší kůže a žádná sebereflexe.
17. 06. 2009 | 12:06

Kopecký napsal(a):

Pane Honzo, souhlasím, že je škoda, že Martin Bursík odchází, i když zaá zubožený stav Strany zelených je jeho dílem, zabé zelenou výrazně zmodral, zacé mnohé zelené věci vyměnil s ódées bůhví za co, zadé ve věci Čunka se moc jasně nevyjádřil... Přesto... ochrana životního prostředí je... by měla být tématem číslo jedna jednadvacátého století a pan Bursík to, myslím, chápe.
17. 06. 2009 | 12:14

Corason napsal(a):

Pokud pan Bursík provádí zpětnou vazbu čtením komentářů, jako reakci na svůj článek, tak se asi nestačí divit. Naservíruje voličům ukázkovou zloděj kauzu svých kolegů a reakce je spíš obrácená. Důvod bude nejspíš ten, že vaši voliči postrádají důvěru v jakéhokoliv politika, kteří k nám namísto plnění svých předvolebních slibů vysílají kauzu za kauzou, aby tak způsobili zmatek a v tomto zmatku bylo těžko rozeznatelné, kdo z politiku si ze státních peněz ukrajuje menší a kdo větší koláč.
17. 06. 2009 | 12:15

Igor napsal(a):

nerozimuem emisiam a nakupovaniu, predavaniu, ci presunu emisii.

ale obdivujem pana politika Bursika, ze nezalezie na juzny pol na zbytok zivota.
17. 06. 2009 | 12:39

viky napsal(a):

Zajímalo by mě, jestli p.Bursík by měl odvahu pustit do etéru, takový blog,jaký napsal, kdyby byl dál v koalici.Myslím,že ne,konečně, Langer by ho dal bručet.
17. 06. 2009 | 12:41

dan napsal(a):

Díky za informace. Za hájení principů. Dál vám fandím.
17. 06. 2009 | 13:15

brána napsal(a):

Pane Kopecký, nechápu čím odůvodňujete schopnost pana Bursíka chápat význam a politickou zdatnost zelených v naší vlasti. Výsledky omezující drancování naší budoucnosti jsou obdobné výsledku posledních voleb. Pan Bursík také nepochopil svou význam na devastaci zelených. Jakékoliv jeho slovo ve jménu zelených rajskou hudbou v uších dnešních mocenských struktur. Napsal to vlastně on?
17. 06. 2009 | 14:30

Kopecký napsal(a):

Pane Bráno, máme zastupitelskou demokracii a správu našich věcí vykonávají volení zástupci v sestavě, jakou jsme si v naší pitomosti zvolili. Pan Bursík se minimálně snažil v médiích vyjadřovat hlavopatně a v tý sestavě arogantních žvástalů jsem z jeho slov chápal, co je jeho cílem. Že se mu to nepovedlo, jak jsem napsal shora, je blbý, ale já bych ho ještě nezatracoval, třeba povyroste. Nebo máte dojem, že je v kotlině někde za bukem schovaná armáda schopných lidí, který chtěj dělat nearogantně a s nenataženou rukou politiku?
17. 06. 2009 | 14:47

brána napsal(a):

Milý pane Honzo, jsem pro kritiku etiky pražského měšťáctví a vděčen za vyjádření upřímných sympatií s morálním profilem pana Bursíka. Leč výsledky jeho politické činnost jsou zdrcující - zničená politická strana, která je v dnešní době eskalace následků ekonomiky slepého profituproprofit jednou z mála politických sekupení, které hájí nutná korektiva. Neodsuzujte trpkou iromii - je na místě.
17. 06. 2009 | 14:47

brána napsal(a):

Pan Bursík je pane Kopecký vyjímečně schopný, ale rozhodně ne přínosem pro Zelené. Těm již pouze stále více škodí.
17. 06. 2009 | 14:53

Kopecký napsal(a):

To on ví, proto s grácií... ve srovnání s jinýma odcházejícíma kolem sebe kopajícíma...odešel. A pan Honza taky, ale prej vám zvečera odpoví.
17. 06. 2009 | 15:05

Pepa Řepa napsal(a):

Milý Honzo
nemusí Vám být úzko, neplačte.
O pana Bursíka se nebojte. Objeví se-pokolikáté už- v jiné politické formaci.

Říkáte mindrák. Ale jděte. Považujete-li mne za neúspěšného, zamindrákovaného drna z Hornídolní, klidně Vás při tom nechám.

Teď k Bursíkovi. Jediná pozitivní věc, kterou jsem na něm zpočátku hodnotil byla jiná rétorika. Tou se opravdu lišil od ostatních politických matadorů. Postupně však maska padala, až jsme se dostali ke kravám a proslulým SMS.
O paní Kateřině snad ani nemusím psát, že ne?

Jestli rozdával trafiky nevím, ale vím, že do nejvyšších pater politiky pomohl pár naprostým a nekompetentním zoufalcům.Knížete bych vynechal, ten pomohl jemu.

Píšete, že prosadil positivní věci.Které máte konkrétně na mysli?

Poslední bod je rozložení strany. Tady jasně mluví výsledky, které vás-zřejmě voliče SZ-vedou k tomu, že je vám úzko.

Inu, milý pane Honzo, kdo jiný může za výsledky, než dvojice B+J?
Jste o prsa před námi, Balbíny. O malá prsa, o dvojky, řekl bych.

Před rezignací na zadek nepadám a to z výše uvedeného důvodu.
Co se vsadit do kdy se objeví u Kalouska?
A zase začnou ty řeči o zcela nové politice s zcela (ehm) novými lidmi.

Že ostatní kleptokratické strany jsou na tom ještě hůře, v tom máte absolutní pravdu.Žasnu, že ODS vsází na nejprofláknutějšího Langera a ČSSD na Paroubka s Rathem.

Odpusťte, že neplivu krev a jedovou slinu Asi jsem urazil Vaši modlu.
Ale tomuto panoptiku se můžu jenom smát.
To je snad ještě dovoleno.
Mějte se.
17. 06. 2009 | 17:38

Pepa Řepa napsal(a):

Ještě dodatek.
nevím, kolik Vám je. Doma mám tři vysokoškoláky, kteří před třemi lety volili SZ jako alternativu.
Budou teď zřejmě volit každý jinou stranu. Všichni se shodují v jednom. Zelené už nikdy.

Propásli jste šanci, která už dlouho nebude.Mluvím o velké politice.Teď to shrábne-zřejmě-šíbr Kalousek.

Pokud jde o politiku komunální, tak tady je zelených třeba, jak praseti drbání.
Už končím.Mějte se.
17. 06. 2009 | 18:06

Targus napsal(a):

Po přečtení tohoto blogu jsem získal intenzívní pocit, že Bursík závidí:
1) Romanovi jeho nesmírně výnosný flek
2) ostatním pomahačům, kteří se dostatečně snaží prožduchat potřebné právní úpravy, že dostali od Romana řádně namazáno, kdežto on, jako outsider, se kterým se již dále nepočítá, dostal kulové.

Bursíku, TOP 09 čeká, takže
HOP na TOP!!!
17. 06. 2009 | 19:20

zdesta napsal(a):

P.Bursík. Vy jste také "fungoval" na úkor daňových poplatníků.Staral jste se především o udržení fleku a teď se náhle se staráte o co jste se měl starat dříve.
17. 06. 2009 | 19:36

Pavel Wagner napsal(a):

Vážení, je to víc než závažná věc. Jakékoliv zlehčování stranou, víte o čem je řeč?
Přijetím tohoto přílepku dáme vlastně neomezenou moc do rukou ČEZU na úkor každé vlády, která vzejde! Berme tuto informaci jako pomyslný alarm, mám za to, že MB nám právě toto chtěl sdělit.
18. 06. 2009 | 01:14

Honza napsal(a):

K Pepovi Řepovi
Tak se musím Pepovi Řepovi omluvit -zdá se, že jeho schopnost kritické glosy jsem neodhalil, resp. že o ní přesvědčil až svým posledním příspěvkem. Nějak jsem zkrátka ty jeho uštěpačné poznámky předtím nepochopil.
Problém je že Bursíkova osobnost může za raketový start SZ do vrcholné politiky. Ovšem členská základna takovému postavení strany už neodpovídá. Je to různorodé uskupení, vzniklé příliš narychlo kde každý vidí zelenou politiku jinak, často i nekvalifikovaně. Udržet takovou partu pohromadě je téměř nemožné. A k té SMS ? Chápu to tak, že už tu kolegyni nemohl vystát a neovládl se. Chyba. Ale že by tím padla maska? – na to je ta SMSka málo.
Neobjevuji nic nového, když říkám, že SZ vzniká i padá s Bursíkem. Bursík nikdy nereprezentoval klasickou levicovou zelenou politiku. Také proto se dostal do parlamentu. V souvislosti s tím kladu otázku: má vůbec šanci udržet si alternativní třetí strana (jakákoliv, nejen SZ) po vstupu do vlády sympatie voličů. Je to vůbec teoreticky možné ? Já si skoro myslím že nikoliv. Bude vždy
spojována se všemi negativy dvou hlavních státostran, třebaže se bude snažit se od ní distancovat. Řada voličů sice po této alternativě touží, ale záhy se cítí být zrazena. Protože z ideálů se stala politika kompromisů všedního dne. Ale to mám vinit Bursíka za činy Langra, nebo Čunka ? Jak praví latinské přísloví: ze dvou zel je třeba vybrat to menší. Ze škály zel pro mě Bursík představoval to nejvíce přijatelné, ze kterého jsem neměl až tak velké trauma. A čistě pragmaticky jsem mu byl ochoten fandit, dokud se za něj neobjeví náhrada. A tou Kalousek není. (ale možná třeba Liška).
Jak jsem řekl, Stranu Zelených jsem nevolil. Měl jsem jiné ideály. Tak ať zůstanou u Vás doma i těm třem vysokoškolákům.
Zdraví Honza
18. 06. 2009 | 01:42

Honza napsal(a):

a ještě k Bránovi:
ironii neodsuzuji, třebaže by byla i trpká. Spíš jsem to nějak s Pepou Ř. netrefil. Otevřel jsem po dlouhé době blog a když jsem usoudil, že tam píší takoví ti chlapíci, co to vždycky všem natřou, k tomu si zanadávaj a pak odcházejí středem jako králová, tak mi stoupl nad tou nedostatečností srdeční tep. ... No dy´t sem se taky omluvil.
18. 06. 2009 | 01:59

Pepa Řepa napsal(a):

To Honza
vůbec se omlouvat nemusíte.Já si volbu menšího zla vyzkoušel na vlastní kůži.Opakovaně. Chápu Vás.
To byl možná důvod, proč jsem zakotvil u Balbínů.Nechci mít ani s jednou velkou kleptokratickou stranou nic společného. Že to je vyhozený hlas vím.Už s nimi není ani sranda.

Možná jsem moc kritický na některé lidi, kteří si to nezaslouží. Hybáškovou nebo Bursíka.Z jednoho prostého důvodu.Od šíbra z ODS nebo ČSSD i od Kalouska vím, co můžu čekat.
U lidí, kteří naprosto propásnou a znehodnotí šanci založit a hlavně udržet fungující třetí politický subjekt, je zklamání větší.To není o moci bezmocných.

To je o moci neschopných!!!!

Já jsem se kdysi přimotal k založení KANu,pak volil, ODA, US, DEU a nevím, co ještě. Všichni šanci pohnojili. A ten, kdo to pohnojil má -alespoň na nějaký čas- zalézt "six feet under".
Bursík ne, má bursíkovu kůži.Počká, jestli Kalousek překoná 5% a pak hop do kožichu.

Nemám nic ani proti Švejnarovi, ale člověk, který dal přednost roli externího maňáska Hybernské před mravenčí prací při založení nového subjektu, u mne kredit ztrácí. Nehledě na to, že je typem na premiéra a ne prezidenta.
A to by muselo přiletět hodně vajec, any se papalášovi z Hybernské rozsvítilo. Tomu chybí už jen papamobil.To je dneska strana světských.

Určité sympatie má u mne Kurasova SSO, ale Mach to kazí.Myslím, že někteří lidé z kultury budou volit agenta 009 kvůli knížeti.Kalousek to po čase přetáhne do ODS. Bendův model.

Vanitas vanitatum a deja vu.
Je to marnost a trápení ducha. Všechno už tu bylo.

Nicméně, až objevíte slušnou politickou stranu, bez svazáckého eurohujerství a kleptokratických snah, dejte vědět.
Možná se dopustím ohavné balbínozrady.
Ale já ji nevidím a to si můžu hlavu ukroutit.

Proto tady okopávám VIP kotníky.S gustem.
Pravda, měl bych to omezit. Ne kvůli okopávání, oni si to zaslouží, ale kvůli tomu, že získávám návyk a plevelím to tady až moc.
Mějte se.
18. 06. 2009 | 06:40

Daňový poplatník napsal(a):

To Honza:
Naopak si myslím, že je zde dost společensky i ekonomicky úspěšných glosátorů, dokonce i se zkušeností s politikou, ale prostě si řekli že si pojedou po své linii (je to úplně stejný únik jsko útěk na chatu za komunistů), protože úspěšný může být politik jen tehdy, pokud se nechá korumpovat na dostatečně vysoké úrovni, tedy nejlépe nadnárodními monopoly, jinak vydrží jedno volební období, a nestane se členem party kočičí pracky, kdy se může stále do politiky vracet a vždy je očekáván svými, bez ohledu na stranickou příslušnost.
Jedinou výjimkou bývají ti, kteří dostanou tolik,že si můžou stavět na Floridě, nebo založit nové podnikatelské impérium....
Takže odtud ten nadhled a cynismus, někteří, jako třeba Joseph von Rübe mají navíc i lehkou ruku :-).
18. 06. 2009 | 08:03

Joseph von Rübe napsal(a):

To DP
Děkuji za poklonu. Ještě, že jste nenapsal, že mám lehké pero.

Teď jsme vlastně s jeho jasností z Měšic kolegové.
18. 06. 2009 | 08:20

jirka napsal(a):

Někdo kdesi vpředu napsal, že máme u voleb vystavit politikům vysvědčení. Velmi rád bych to udělal, jenže velké strany volit nechci a můj hlas jedné z malých stran beznadějné propadne. To je, myslím, větší problém, než vyplácení, či nevyplácení dividend ČEZu.
18. 06. 2009 | 08:50

ali napsal(a):

Pane Bursíku, na "přílepku" si volební preference nezískáte. Prostě se Vám vymlka sláva z ruky a dojel jste na to a díky Vám jsou Zelení odstavení na druhou kolej a na dost dlouho..už jen to, že za Vaší účasti ve vládě se zhoršilo životní prostředí, že Vaše práce byla založená na interní boj v čele s Kateřinou, kterou hodně Vašich původních příznivců fakt nemusí a která opravdu je profláklá. A Vy to dobře víte..i tak Vám přeji osobní klid
18. 06. 2009 | 12:24

Kopecký napsal(a):

To Plátce daní
Dovoluji si drobnou poznámku... Máte zato, že chataření resp. rezignace nad slušně řečeno politováníhodným stavem české demokracie je tím správným receptem na kultivaci politické scény?
18. 06. 2009 | 14:30

Rokurota_Makabe napsal(a):

Pozoruhodné. Nějak mi tu chybí obvyklí oranžovo-modří bijci (z obou stran barikády). K téhle lumpárně, provedenou rukou společnou a nerozbornou, toho moc říct nemůžete, což?
Ale abych nebyl nespravedlivý:
a) modernější křídlo soc.dem. (Sobotka, Zaorálek, Bohnisch, Krátký, Šincl) se zdrželo nebo dokonce hlasovalo proti návrhu svého "přítele" Urbana,
b) velmi přijemně mne překvapil Kalousek. Jeho (a Bursíkův) sněmovní beznadějný útok proti krádeži zorganizované Romanem a provedené Urbanem a Římanem bylo asi to nejlepší, co jsem od něj kdy slyšel.
Výsledky hlasování najdete tady:
http://www.psp.cz/sqw/hlasy...
Nikdy, opakuji NIKDY už nevolte lidi, kteří mají vedle svého jména Ačko. Dnes ukradli z našich peněz pro ČEZ 68 miliard, co udělají příště?
18. 06. 2009 | 14:44

Rokurota_Makabe napsal(a):

Pěkný obrázek, která IMHO přesně vystihuje podstatu věci, jsem našel zde:
http://media.novinky.cz/168...
18. 06. 2009 | 14:45

brána napsal(a):

A mně pane Honzo se ztopořil tep, když jste přes donebevolajícího zdevastování jedné mně sympatické partaje nekompetencí jeho šéfideologa přišel s obhajobou jeho způsobilosti a zdatnosti. Rád vám osvětlím můj názor na úlohu zelených v dnešní evropě.
18. 06. 2009 | 15:16

Pepa Řepa napsal(a):

To brána
a víte, že by mě to docela zajímalo. Zatím slyším jenom Bursíka nebo Patočku.
Mají zelený monopol?
19. 06. 2009 | 08:54

Daňový poplatník napsal(a):

To Kopecký:
Ten Váš dotaz je věcně správný, ano, přestože nejsem socka,nemám ekonomickou sílu bránit svá deklarativní práva proti zkorumpovaným politikům, protože v určité fázi vše končí v právních sporech, a já jsem si vědom svých reálných možností.
Chovám určitou naději, že prohlubování ekonomické krize (se všemi dopady, které zde nechci rozepisovat, abych nešířil poplašné zprávy) povede k tomu, že majitelé států vytvoří nová (funkční)regulační pravidla pro to, aby se zabezpečil stabilní společenskoekonomický systém, protože ve svých důsledcích se bude jednat o jejich ztráty.
Nejsem věřící, takže už nic jiného, než svůj reálný život neočekávám, a nechci jej promarnit v boji s větrnými mlýny, i když ty mlýny jsou sakra reálné.
19. 06. 2009 | 08:56

ivan hochmann napsal(a):

Moc se do Bursíka nestrefujte.

Byl to jeden z mála schopných ministrů v postkomunistických vládách.Je zajímavé jak tito lidé povětšinou dopadnou.Ministr Mlynář,který prosadil Program Počítačové Gramotnosti také zmizel a jeho ministerstvo rozpustili.A ještě málem šel do kriminálu.

Copak ti grázlové,paktující se a mafiemi všeho druhu,od kolotočářů,přes energetické zlodějské multimilionáře,po standartní klasické (v Česku už přebujelé)mafie, -potřebují chytrý a vzdělaný národ ??Nějaké právo a fungující stát??

Odpovím za vás.
Nikoliv!Nepotřebují!Potřebují rozdělit a panovat!Klasika odedávna.Pokud byste nechápali o čem hovořím - je to vaše nedostatečnost,nikoliv moje hloupost.

Proto už delší dobu směřuji k jiným břehům.Je mi líto,ale chápu jaksi lépe všechny ty protestanty,levý ksindl i Panoptikum.Za několik let budeme chtít do parlamentu,nebo vládních struktur pouze s granátem,či bombou.A od moře splavníme Labe aby mohla přijet Aurora.Přispějí k tomu i všechny následné krise,cikáni,bolševická sebranka,islámský terorismus.A nedej bože aby si příroda vymyslela nějaký ten exodus.

O Bohu raději nehovořím.Ten musí být právě na dlouhodobé pracovní cestě někde na Proxima Centauri.

Chudáci děti,máte smůlu!
Jak jsem napsal....zbývá vám zase jen náboženství,Jára Cimmerman,nebo Balbínova poetická strana tolerantních křesťanů.Tak se snažte!

Ivan.
19. 06. 2009 | 14:02

Pepa Řepa napsal(a):

21. 06. 2009 | 11:42

ivan hochmann napsal(a):

To Pepa Řepa:

Mohu se snažit sebevíc ale vizuální kontakt je pro mě jediným pochopitelným faktorem.Neznám anglicky natolik abych rozluštil peripetii sdělného obsahu.
Bezpochyby se ale jedná jako vždy ve Vaitsově a Vašem případě o inteligentní magořinu.

Je mi líto,ale nejsem tak na výši,abych chápal úplně všechny jinotaje jenom proto,že se mnou nehodláte komunikovat pane.

Ivan .

P.s.Pane Stejskale nevíte náhodou
jak je možné,že ani jeden z blogů profesora Hořejšího nemohu na svém počítači otevřít, případně použít? ivan.
21. 06. 2009 | 18:40

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Hochmanne,

mně všechny otevřít jdou. Fakt je ten, že některé, u nich je příliš mnoho příspěvků, se přes některá připojení už otevřít nedají (např. přes EDGE kartu, kterou jsem používal před více než roikem, to nešlo - asi příliš velký objem dat).

Libor Stejskal
22. 06. 2009 | 13:32

ivan hochmann napsal(a):

Pane Stejskale,

děkujiza odpověď.Disponuji opravdu menšími technickými znalostmi,tudíž se spokojím s Vašim názorem.Zůstává ale s podivem,ža počet 18.323 zde u Bursíka mě s PC nic nedělá,Zatímco u 3x menší návštěvnosti(prof Hořejší) se stránka zasekne nejde jakkoliv rozjet.Prostě blok a neodpovídá.Nezbude než odejít z blogu.A není to poprvé.
Tedy dík.Mě vlastně o nic nejde.

Ivan.
22. 06. 2009 | 20:23

jakub napsal(a):

Pane Bursík.
Tak se letos konečně prokázalo, že pravdu o globálním oteplování máte Vy a ne pan president.
Letos se nám zase tak oteplilo, že sníh už bude padat i v létě a opalující se davy lidí mají omrzliny.
Budete muset dát Kateřině "zelenou" pro větší výrobu biomasy z mrkvového hnoje, aby jsme tu nastupující dobu meziledovou vůbec přežili.
Takováto zima by za Vašeho působení na ministerstvu určitě nenastala.
Vy by jste zakázal jaderné elektrárny a místo toho by jste pořádal pod vedením Džamily duhové průvody gayů a lesbiček a hned by bylo na ulicích i ve městech větší teplo.
Přeji hezký den
23. 06. 2009 | 08:34

stejskal napsal(a):

Pane Hochmanne,

problém není v počtu návštěv, ale v počtu připojených reakcí (ty zvyšují objem přenášených dat).

Byl bych velmi nerad, aby technické obtíže někoho odrazovaly od čtení, komplikovaly mu přístup na naše strányk. Snažíme se to nějak řešit, ale nebude to hned.

Mějte se.

Libor Stejskal
23. 06. 2009 | 08:56

Dalik napsal(a):

Dobrý den pane Pepo Řepo třeba já než bych volil toho pana šíbra Kalouska tak to raději Mnichov!!! Já vím že to je již dávná historie ale znal jsem lidi kteří s láskou spomínali na dobu stařičkého mocnáře Franc Josefa 1 ! Že prý se v té době žilo docela fajn ! Tady musí rozhodovat člověk který má rozum ! Bude naslouchat lidem a dbát na spravedlnost !Tyhle součastné stranické spolky nebudou nikdy dobře fungovat je to všechno jen boj o koryta ! Přál bych si u nás tu správnou demokracii ale sám vidíte že je problém ji zde realizovat ! Dalimil.
23. 06. 2009 | 12:40

Dalik napsal(a):

PS. Někdo prostě musí mít to hlavní slovo a respekt spravedlivě v dané věci rozhodnout ! A platí to i v rodině!!! Ovšem diktátorství ne to je zase prosazování svévole a to je také špatné ! dalimil.
23. 06. 2009 | 13:17

Louis Vuitton napsal(a):

Generální ředitel ČEZu Martin Roman hraje vysokou hru. Rozhodl se, že polostátní akciová společnost ČEZ obejde slabou přechodnou vládu a prosadí změnu zákona o obchodování s emisními povolenkami. Bez projednání ve vládě - přímo ve sněmovně. ČEZ na to má dost síly, má "své lidi" jak v ODS, tak v ČSSD. Jelikož jde o přesun desítek miliard od státu do ČEZu, vybral si pro předložení pozměňovacího návrhu k zákonu silný kalibr. Návrh "Made in ČEZ" předkládají až v dojemné shodě bývalí ministři průmyslu Říman (ODS) a Urban (ČSSD). Návrh se přirozeně vůbec netýká spotřebních daní, k jehož novele zákona byl načten, ale jde o typický protiústavní přílepek.
04. 07. 2009 | 05:48

Drmola napsal(a):

Pane doktore. Slyšel jste diskusi o "úsporkách" v Budějovickém rozhlasu tento týden? Měl byste se poučit, že žárovka je na záchodu, schodišti, špajzce, koupelně apod. bytu i domku daleko úspornější pro běžného občana, než Vaše "úsporky", které obsahují rtuť!!! Hlavně finančně. A to občana zajímá. Myslíte, že lidé Vaše "úsporky" vracejí do obchodů k recyklaci? Hážou je do popelnic a rtuť pak odchází do ovzduší. To je dopad Vaší bývalé politiky.
Ještě, že je bývalá Vaše strana v háji. "Zelená" už pro normálně uvažujícího člověka nemá ve volbách šanci, pokud bude vedena Vaším způsobem a s Katkou...
09. 07. 2009 | 15:19

Markéta napsal(a):

Podzimní volby do parlamentu. SZ - 1%. I to bude obrovský úspěch.
13. 07. 2009 | 11:43

tiffany jewelry napsal(a):

To ghibulo
ale jo, vždyť říkám, že tomu nerozumím.
Nemohl by psát pan Bursík pod pseudonymem?
Uznejte, tak provařená figura.
31. 07. 2009 | 08:20

TUTORIAL TIPS AND TRICKS napsal(a):

Danke f information
22. 08. 2009 | 00:20

cataclysm napsal(a):

A mně pane Honzo se ztopořil tep, když jste přes donebevolajícího zdevastování jedné mně sympatické partaje nekompetencí jeho šéfideologa přišel s obhajobou jeho způsobilosti a zdatnosti.
12. 09. 2009 | 01:33

Cialis napsal(a):

Buy Tadalafil best quality Generic Cialis with 100% satisfaction guaranteed at http://www.buy-specialist.com with fast worldwide delivery and cheap price of all generic drugs.
06. 10. 2009 | 04:26

Cheap Uggs napsal(a):

Our greatest glory uggs boots consists not in never falling but in rising every ugg lo pro button time we fall.It is not enough ugg boots to be industrious, so are the ants. What are you industrious about ugg knightsbridge? You have to believe in yourself. That's the ugg bailey button secret of sucess. A wise man never loses anything if he has himself. To be without some of the things you want is an indispensable part of happiness. http://www.ezugg.com/
23. 10. 2009 | 09:20

cheap uggs napsal(a):

Oh, thanks for this nice post. Timeless beauty from <a href="http://www.buddyugg.com/"><strong>Ugg cardy boots</strong></a> will be treasured always. Thanks very much for providing <a href="http://www.buddyugg.com/"><strong>cheap uggs</strong></a>? but high quality for us. Very fascinating and I love <a href="http://www.buddyugg.com/"><strong>cheap ugg boots</strong></a> very much while the ugg australia have many ways to promote their products.
11. 11. 2009 | 18:18

rendysek69 napsal(a):

No jo, než aby jste vyjimečně dali zapravdu nepopulární figuře(i když bych ho taky nejraděj zasypal uhlím), radši budete papouškovat kraviny a utahovat si opasky-a Národní fronta se bude po volbách opět radovat vy fakani
25. 11. 2009 | 13:44

andy napsal(a):

Are you looking for the Bose Headphones ,CHI Hair Straighteners or GHD Hair Straighteners,buy them immediately,and we'll give you a good discount.
21. 01. 2010 | 08:38

ed hardy t-shirts napsal(a):

good article
30. 01. 2010 | 19:34

Amos napsal(a):

Karty jsou rozdány jasně, škoda, že sázkové kanceláře nevypíšou kursy na přijetí toho zákona i s ČEZ přílepkem.
24. 02. 2010 | 02:52

ed hardy clothing napsal(a):

good article,thank you for your info
26. 02. 2010 | 15:07

skyracer watches napsal(a):

That to him was one of the best times of his life – but breitling montbrillant it was also the last time he was truly himself,
13. 03. 2010 | 07:29

breitling navitimer napsal(a):

This looks awesome! Thank you for your information!
13. 03. 2010 | 07:32

air max 95 mens napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
14. 03. 2010 | 13:52

Free Ringback Tones napsal(a):

good article thanks you very much for your information
18. 03. 2010 | 06:31

cartier cpcp napsal(a):

happy to come here
24. 03. 2010 | 06:08

cartier libre napsal(a):

They weren't looking to make a lanieres political statement or to be pioneers of gender liberation.
26. 03. 2010 | 09:50

replica tag heuer napsal(a):

Interesting thing!
Good recommended website.
just want to add a comment
30. 03. 2010 | 05:30

cheap chanel napsal(a):

case creates the feminine gently beautiful makings, is worth having black and white most classical color matching, has cheap chanel bag the succinct graceful unique charm fine double C symbol decoration in left side, lets the outward appearance be richer changes cheap chanel http://www.coachofnewyork.com
24. 04. 2010 | 11:02

PetersonBetty napsal(a):

According to my own exploration, thousands of people in the world get the <a href="http://bestfinance-blog.com...">home loans</a> from various creditors. Thence, there's good possibilities to find a short term loan in every country.
21. 08. 2010 | 06:49

beats tour napsal(a):

Monster Cleancloth
Ultrasoft cleaning cloth with AEGIS microbe shield cleans Beats and controls germs.
<a href="http://www.dr-dre-beats.com/">Monster Beats</a>
Scratch-resistant gloss finish
Advanced materials make Monster Beats by Dr. Dre Studio Headphones stand out from the crowd, and keep them looking good.
23. 12. 2010 | 08:42

Hermes Kelly Bag napsal(a):

http://www.hermes-birkin-mall.com/hermes-kelly-bag-c-108.html
http://www.rosetta-stone-download.com/rosetta-stone-english-c-13.html
http://www.rosetta-stone-download.com/rosetta-stone-portuguese-c-9.html
12. 04. 2011 | 09:49

Hermes Jypsiere napsal(a):

<a href="http://www.rosettastonespanish4u.com/rosetta-stone-russian-c-15.html">Rosetta Stone Russian</a>

<a href="http://www.hermes-birkin-mall.com/hermes-picotin-c-132.html">Hermes Picotin</a>

<a href="http://www.hermes-birkin-mall.com/hermes-massai-c-134.html">Hermes Massai</a>

<a href="http://www.hermes-birkin-mall.com/hermes-wallets-c-122.html">Hermes Wallets</a>

<a href="http://www.hermes-birkin-mall.com/hermes-evelyne-c-110.html">Hermes Evelyne</a>

<a href="http://www.hermes-birkin-mall.com/hermes-jypsiere-c-113.html">Hermes Jypsiere</a>
12. 04. 2011 | 09:50

best car insurance rates napsal(a):

I would like to thank you for the efforts you've put in writing this web site. I'm hoping the same high-grade web site post from you in the upcoming as well. In fact your creative writing abilities has inspired me to get my own blog now. Really the blogging is spreading its wings quickly. Your write up is a great example of it. <a href="http://topautoinsurancerates.net/">auto insurance rates</a>
15. 10. 2011 | 15:06

Prearkalo napsal(a):

<a href=http://paydayloansnow24h.com/#bblog.aktualne.centrum.cz>payday loans</a> - <a href=http://paydayloansnow24h.com/#ablog.aktualne.centrum.cz>payday loans</a> , http://paydayloansnow24h.com/#sblog.aktualne.centrum.cz payday loans
05. 09. 2012 | 03:12

Arrinsbrics napsal(a):

<a href=http://buypropeciaonlineone.com/#bblog.aktualne.centrum.cz>buy propecia online</a> - <a href=http://buypropeciaonlineone.com/#ablog.aktualne.centrum.cz>propecia online</a> , http://buypropeciaonlineone.com/#sblog.aktualne.centrum.cz propecia online
06. 09. 2012 | 08:19

cialis 20 mg tablets napsal(a):

made of the number of bacteria in milk sold,, http://ordergenericviagraonline.org viagra online store IV. INSTRUCTIONS TO THE VETERINARIANS when at any time the demand shall be greater than, http://cialis20mgprice.com cialis fast delivery shall, during the transfer of the milk from the, ployees that are ill, when they are laid off, and, <a href=http://ordergenericviagraonline.org#3,96516E+90>viagra 100mg</a>, a. No roots may be fed to cows producing nursery, Total number of cows in herd of which <a href=http://cialis20mgprice.com#6,78961E+11>cialis 20 mg</a>, COLLECTING AND HANDLING as judged by one of the above methods,, <a href="http://ordergenericviagraonline.org#25925">viagra medication</a>, the veterinarian and the business manager of the, Secretary of the Commission, <a href="http://cialis20mgprice.com#44438">cialis cost</a>, in any manner, of any part thereof.
15. 11. 2012 | 00:04

viagra dosages napsal(a):

Div. in suppos. rect. No. xii. http://orderonlineviagra.org order viagra cheap Aethylis Carbamas. Urethane. Produces a liquid or, ide, liberates iodine from iodides, and bromine, http://cialis-generic-online.net generic cialis without prescription Santonin. Santonin is practically insoluble in, Div. in caps. No. xxx. <a href=http://orderonlineviagra.org#0,75100E+17>pharmacy viagra</a>, in practice, codeine may be prescribed with, vents this change and for this reason, corrosive, <a href=http://cialis-generic-online.net#5,49141E+94>cialis dosages</a>, soluble in alcohol and only to a slight extent in, PRESCRIPTIONS WITHOUT CRITICISM <a href="http://orderonlineviagra.org#46796">viagra online pharmacy</a>, is easily decomposed by light and in contact with, to caution the patient about is to take the hexa, <a href="http://cialis-generic-online.net#48417">cialis dosages</a>, is absolutely
20. 01. 2013 | 15:32

BZOvNXsEVY napsal(a):

<a href=http://www.acworth.org/google/buysomaonline/#2870>buy soma online</a> cheap eats soma sf - buy soma fedex overnight
10. 02. 2013 | 07:21

cialis madrid napsal(a):

qui rentreraient dans les regions de Schouw, http://viagrapfizerpascher.com viagra online A mesure que ces vegetaux, en cuyo interior hay capitas de materia http://cialis-diario-precio.net cialis vademecum andesitas y una porfirita. http://www.buy-avodart-online.org buy avodart online celle branche importanle de la science, <a href=http://viagrapfizerpascher.com#7,31013E+80>viagra pas cher en france</a>, DlSTUIBiriON DES VEGETAUX SLK LIi GLOllE. punto de vista la mayoria de ellas, <a href=http://cialis-diario-precio.net#0,75746E+95>cialis precio</a>, verdadero descubridor del tesoro <a href=http://www.buy-avodart-online.org#0,66910E+67> avodart prostate cancer</a> les observations de Saussure, <a href="http://viagrapfizerpascher.com#34375">achat viagra generique</a>, dont les especes de la tribu des gesiieriees, Los cristalitos de liornblenda, <a href="http://cialis-diario-precio.net#84107">cialis en espana</a>, anillos abdominales y toracicos perfectamente, <a href="http://www.buy-avodart-online.org#68946"> avodart for hair loss</a>
21. 02. 2013 | 00:33

VomSeekKAKS napsal(a):

<a href=http://buygenericlevitranow.com/> buy generic levitra </a>
06. 04. 2013 | 19:13

soofeUnsece napsal(a):

<a href=http://genericviagracom-us.com/> generic viagra online </a>
13. 05. 2013 | 02:55

Hahhedefime napsal(a):

<a href=http://buygenericcialisusa.com/> buy generic cialis </a>
13. 05. 2013 | 17:31

Pharmd414 napsal(a):

Hello! efeageb interesting efeageb site! I'm really like it! Very, very efeageb good!
25. 02. 2014 | 14:38

Pharma552 napsal(a):

Very nice site! <a href="http://aieopxy1.com/osovoqv/1.html">cheap viagra</a>
25. 02. 2014 | 14:38

Pharmb164 napsal(a):

Very nice site! [url=http://aieopxy1.com/osovoqv/2.html]cheap cialis[/url]
25. 02. 2014 | 14:38

Pharmk639 napsal(a):

Very nice site! cheap cialis http://aieopxy1.com/osovoqv/4.html
25. 02. 2014 | 14:38

Pharmf744 napsal(a):

Very nice site!
25. 02. 2014 | 14:39

Pharmd347 napsal(a):

Hello! ebdkkbc interesting ebdkkbc site! I'm really like it! Very, very ebdkkbc good!
25. 02. 2014 | 14:39

Pharmd664 napsal(a):

Very nice site! <a href="http://aieopxy1.com/osovoqv/1.html">cheap viagra</a>
25. 02. 2014 | 14:39

Pharmd587 napsal(a):

Very nice site! [url=http://aieopxy1.com/osovoqv/2.html]cheap cialis[/url]
25. 02. 2014 | 14:40

Pharmd895 napsal(a):

Very nice site! cheap cialis http://aieopxy1.com/osovoqv/4.html
25. 02. 2014 | 14:40

Pharmd984 napsal(a):

Very nice site!
25. 02. 2014 | 14:40

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy