Jsem psychiatr a chci s vámi mluvit

20. 02. 2014 | 12:22
Přečteno 10272 krát
Agrese související s duševním onemocněním může mít různé podoby. Ne každý psychiatr ji dokáže zvládnout.

V médiích se nejčastěji objevují články o útocích schizofreniků. Bulvární média se pasou na tragédiích obětí i nemocných útočníků a ve formě drastických záběrů a reportáží posílají agresivní impulz dál, ke svým divákům a čtenářům. Agrese vyvolává strach a novou agresi. Veřejnost krmená zprávami o vraždících šílencích se pochopitelně obává nevyzpytatelných duševně nemocných agresorů (aniž by dostala o charakteru jejich onemocnění jakoukoli objektivnější informaci) a sama reaguje strachem, z něhož pramení stigmatizace, odsuzování a diskriminace duševně nemocných lidí.

Přitom lidé trpící nějakou formou psychotického onemocnění jsou křehčí a zranitelnější než běžná populace a už jenom proto, že jsou „nějací divní,“ méně pohybově nadaní, úzkostnější, atd. se od mládí stávají terčem útoků a posměchu. I v dospělém věku jsou daleko častěji v roli obětí než útočníků. To všem neznamená, že dekompenzovaný schizofrenik nemůže být v některých okamžicích (situacích) nebezpečný. Jde o to, jak se civilizovaná společnost k problému agrese související s duševním onemocněním postaví. Zda zareaguje pouze represí a izolací „bláznů,“ nebo nějak jinak.

Odbornou pomoc duševně nemocným lidem, kteří se jsou v akutní fázi svého onemocnění, poskytují obvykle psychiatři. Měli by zvládnout i agresivní projevy nemocného člověka. Ne každý psychiatr je ale dobrý krizový psychiatr. Krizový psychiatr musí být akční, musí být schopen zorientovat se v situaci a zareagovat rychle, musí být schopen poskytnout informace rodinným příslušníkům popřípadě potomkům, vysvětlit, o co jde, co můžou dělat, jaký bude další průběh, musí situaci dobře strukturovat, aby se co nejvíc zklidnila. Já sám jsem se během své kariéry dopustil řady chyb. Jedna z prvních mě stála zlomenou ruku.

V bytě mého pacienta Františka slyšeli sousedi nějaký křik. Věděli, že František je nemocný, našli moje telefonní číslo a zavolali mi. Měl jsem tehdy zřejmě víc času, než dnes, tak jsem se hned sebral a jel tam. S Františkem jsme měli dobrý vztah, chodil ke mně na kontroly, jakž takž bral léky, ale když se dostal do psychotické krize prožíval různé paranoidní bludy a halucinace. Tehdy se právě v takovém stavu dopustil agrese vůči ženě, která bydlela ve vedlejším bytě.

Co se stalo před mým příchodem, jsem se dozvěděl až následující den: Přelezl přes balkón k sousedce do jejího bytu, přivázal ji řemeny ke křeslu a na zeď v jejím obýváku napsal obrovskými písmeny krvavě červenou barvou: Probuď se! Pracoval jsem s ním i později, takže jsem pak pochopil, že svoji sousedku platonicky miloval, ale nedovedl jí to dát najevo. Když jsem zazvonil u dveří byl už zpátky u sebe v bytě. Říkal jsem: „Františku to jsem já, pusťte mě dovnitř, potřebuji s vámi mluvit!“ Měl ještě nějaký zbytek důvěry, otevřel, pustil mě k sobě a zamkl za mnou.

Vešel jsem dovnitř, tam to bylo jak v hororu – všechno, co mohlo být zapnuto, bylo zapnuto. Svítila všechna světla, na plynovém sporáku byly zapnuté všechny čtyři hořáky, žehlička zapnutá, rádio hrálo na plné pecky, televize na plné pecky. Snažil jsem se chovat správně krizově, v klidu jsem se zeptal, jestli bych si u něj nemohl sednout, jestli by mi neuvařil čaj. Zpočátku všechno probíhalo celkem normálně, i když bylo cítit silné napětí. Nejvíc jsem se zhrozil zapnuté žehličky, pořád jsem po ní pošilhával. Tehdy nebyly žehličky, které se samy vypínají, tahle byla položená na prkně a to od ní mohlo chytnout. K tomu tam byl puštěný plyn, říkal jsem si, že to není dobře, vstal jsem a tu žehličku vytáhnul ze zásuvky.

František v té chvíli stál u sporáku, už měl uvařený čaj, jak to viděl, tak po mě skočil, začal mě tlouct a řvát: „Ty jsi jí zabil! Ty jsi jí zabil!“ Snažil jsem se bránit, jak jsem mohl, ale i malý střízlík, který jedná agresivně pod vlivem psychózy, má sílu jak deset chlapů. Povalil mě na zem, já jsem se snažil bránit a sousedi, kteří slyšeli hluk, zavolali policii. Policie kupodivu dorazila velmi rychle, zvonili, klepali na dveře a já jsem slyšel, jak policista říká, pane (…) otevřete nám, potřebujeme s vámi mluvit, ale dveře byly zamčené a František do mě pořád tloukl. Podařilo se mi vysmýknout a nějak doběhnout ke dveřím. V úzké panelákové chodbičce mě František chytil za pravou ruku a tak mi ji zkroutil, že mi dvakrát přelomil předloktí, ale levou rukou jsem stačil otočit klíčem a otevřít dveře. Policie se dostala dovnitř a už Františka nějak zpacifikovali a odvezli k hospitalizaci. Tak dopadl můj první krizový zásah.

Hlavní chyba, které jsem se dopustil, spočívala v tom, že jsem za Františkem šel sám. Na základě téhle zkušenosti jsem později při Denním psychoterapeutickém sanatoriu Ondřejov vytvořil krizové oddělení s výjezdní službou. Za akutně zblázněnými pacienty vyjížděli vždy dva pracovníci krizového oddělení. Než se tým krizového oddělení naučil zvládat situace, v nichž ze strany nemocného člověka hrozilo agresivní chování, dopustil se také mnoha chyb. Například jeden psychiatr, který nebyl krizový pracovník, vyjel bez přípravy společně se zdravotní sestrou za jednou pacientkou. Zazvonil u dveří, otevřela vysoká šlachovitá ženská a on řekl: „Dobrý den, já jsem psychiatr a potřebuji s vámi mluvit!“ A okamžitě dostal ránu do obličeje. Samozřejmě jsme to pak vyhodnocovali a říkali jsme si, že takhle ne.

Úplně první zkušenosti jsem nasbíral před více než třiceti lety v psychiatrické léčebně Kosmonosy. Jeden vysoký pacient, který se dostal do psychotické krize, potřeboval uklidňující injekci. Řekl jsem sestře na oddělení ´dejte mu Cisordinol acutard´ to je akutní injekce, která člověka zklidní. Otočil jsem se k němu zády a začal jsem si sedat. To byly dvě chyby. Za prvé otočit se zády k pacientovi, který je napumpovaný a za druhé neudržet
s ním stejnou rovinu očí. Takže po mě skočil a začal mě ze zadu škrtit. Nakonec jsem se mu vysmekl a pak přiběhl nějaký ošetřovatel, který mu bodl injekci. Z každé takové chyby jsem se o něčem poučil. A členové výjezdního krizového týmu také. Naprostá většina jejich zásahů probíhá v klidu. Krizový tým při Denním psychoterapeutickém sanatoriu Ondřejov funguje už patnáct let. V České republice je prakticky jediný.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Analytik napsal(a):

Těchto zásad se pečlivě drželi i emisaři dr. Chocholouška.
Vždy jezdili pro pacienta ve dvou.
A jak nakonec dopadli...
20. 02. 2014 | 12:33

gaia napsal(a):

Ten František měl být zcela jistě pod neustálým dozorem v blázinci
20. 02. 2014 | 12:35

Robert napsal(a):

Celkem pěkné, pobavil jsem se u oběda. Já si stejně myslím že psychiatr je na stejné úrovni "nemocného" jen na opačné straně křivky.
A když tedy chcete mluvit, odpovězte na otázku. Proč je televize plná násilí. Proč je v této společnosti tolik násilí.
20. 02. 2014 | 12:48

Richard napsal(a):

"Jsem psychiatr a chci s vámi mluvit"

"těší mě, Dexter, pojďte dále"

....Přelezl přes balkón k sousedce do jejího bytu, přivázal ji řemeny ke křeslu a na zeď v jejím obýváku napsal obrovskými písmeny krvavě červenou barvou: Probuď se!"

(sympaťák, tenhle Franta, tohle bych měl chuť udělat taky mnoha lidem, ale ne proto, že bych je miloval, on to dokázal)
20. 02. 2014 | 12:48

Radek napsal(a):

Kdoví, proč se nám tak mnohdy děje, své osudy si vytváříme sami, třeba jsme se v minulosti k někomu špatně zachovali že se cítil špatně a teď se tak děje nám, takže bychom si měli uvědomit hlavně to, že si za to kolikrát možná můžeme sami, takže na to je řešení přijmout situaci a nezapomínat přitom na stálou lásku k Bohu.
Třeba nás peskuje Markéta, ale jsme si opravdu jisti tím, že třeba v minulosti jsme se tak k někomu zase nezachovali my? Ale myslím, že například to jednání pana Františka mohlo být vyvoláno tím, že se k němu ta žena špatně zachovala - logicky už nevěděl jak dál a tak pustil všechny spotřebiče na znamení aktivizace všech možných sil. Dobře to totiž znám. Teď mám třeba na serveru slečnu, která se mi prakticky vůbec neozvala na několik všemožných zpráv. A protože nejsem blázen, tak to logicky ukončím. Ale neměl by si pan psychiatr spíše promluvit s tou ženou?
20. 02. 2014 | 12:59

Petr napsal(a):

Pane doktore, děkuji za Váš blog. A děkuji také za Váš Odřejov, před lety jsem se léčil z psychózy a uzdravil se. Dnes už bezpečně vím, že se to dá léčit a normálně s tím žít.
20. 02. 2014 | 13:04

Richard napsal(a):

"František v té chvíli stál u sporáku, už měl uvařený čaj, jak to viděl, tak po mě skočil, začal mě tlouct a řvát: „Ty jsi jí zabil! Ty jsi jí zabil!“ Snažil jsem se bránit, jak jsem mohl, ale i malý střízlík, který jedná agresivně pod vlivem psychózy, má sílu jak deset chlapů...."

no vidíte, a teď je z něj papež....
20. 02. 2014 | 13:09

Radek napsal(a):

No vidíte Petře, mohl bych vás nasměrovat že dokonce existuje kurz kterého se mohou účastnit právě vyléčení pacienti, třeba by to bylo pro Vás - pořádá ho Společnost pro duševní zdraví - od toho si totiž slibuju víc než od krizového týmu, protože si myslím, že právě lidé kteří se dokázali uzdravit mají co říct těm ostatním.
20. 02. 2014 | 13:14

gaia napsal(a):

Radek

to jako se té paní zeptat,nejste blázen, že bydlíte vedle blázna?
20. 02. 2014 | 13:18

K.V napsal(a):

No hlavně když má František demokratická práva, která mu nesmíme omezit. On může dělat co chce, má papíry na hlavu, my musíme být ti moudří a jeho lidská práva mu zachovat.
Zavřel bych tu sousedku, ještě je drzá a stěžuje si, místo aby zachovala Františkova lidská práva.
Co na to nová ombudsmanka??
20. 02. 2014 | 13:27

Pažout napsal(a):

Dekompenzovaný schizofrenik v psychotickém záchvatu může být docela dost nebezpečný. Rok jsem pracoval v zahraničí v zařízení, které bylo kombinací vězení a psychiatrického ustavu a kde končili duševně nemocní pachatelé závažných trestných činů jako jsou vraždy. Schizofrenik se může jevit celou dobu v pohodě, dá se s ním normálně mluvit, jenže pak dojde k upadnutí do psychotického stavu, on ztratí kontakt s realitou, ponoří se do světa svých paranoidních bludů a může jednat agresivně.
Vzpomínám si na jeden smutný případ, kdy jeden psychotik slyšel hlasy v hlavě, které ho postupně přesvědčily, že jeho přítelkyni posedl satan a že musí zachránit svět a satana zabít. No tak jí zasadil 23 bodných ran nožem do obličeje a hrudníku. Pak nakonec skončil u nás a i přes šílené kombinace antipsychotik (clozapin, haloperidol atd) se těch bludů nedokázal zbavit.
Pro případy agrese jsme měli izolační celu, kam se psychotik v záchvatu zavřel a byl pozorován kamerou. Samozřejmě krom depot injekce antipsychotika (což musel vždy povolit soud), dostal léky na uklidnění (lorazepam). V těžkých rezistentních případech psychotických záchvatů bylo nutno udělat elektrokonvulzivní léčbu.
Neléčení schizofrenici jsou můžou být nebezpeční. Pamatuju další případ, kdy syn zabil matku sekerou, rozkouskoval její tělo a to pak vyhodil do popelnic. Až dodatečně se zjistilo, že posledních několik let trpět schizfrenií a nikdo to nebyl schopen diagnostikovat.

Ale obecně musím říct, že větši strach než ze schizofreniků mám z opilců. Ti dokáží být pořádně agresivní a myslím že vzhledem k jejich počtu i nebezpečnější.
20. 02. 2014 | 13:34

Renata Vostrovská napsal(a):

Trpím bipolaritou po prodělané borelióze. Mám opravdu výborného psychiatra doktora Hermana, kterému tímto moc a moc děkuji.

Z vlastní zkušenosti vím, že mluvit je důležité, ale po určité hranici neúčinné, a je naprosto nezbytné nasadit léky, dát injekci...

Lepší už to nebude

Renata Vostrovská
20. 02. 2014 | 13:34

Richard napsal(a):

"No hlavně když má František demokratická práva, která mu nesmíme omezit"
K.V.

Vy jste taky na svobodě čoveče...
20. 02. 2014 | 13:42

Ivan Hochmann napsal(a):

Jsem Ivan Hochmann a jděte do řiti !

Zdravím Ivan.
20. 02. 2014 | 13:42

skeptický napsal(a):

V Kosmonosech jsem byl jako dítě předškolní.Pokoj pro 20 dětí,smíšený.Holky měly noční košilky až na paty,kluci andělíčky do půli půlek.Velká nespravedlnost.Tedy se spálou.Jel jsem tam sanitkou,domů tatraplánem.
Sestra mi tam napíchla nerv na zadku.Kosmonosům nevěřím.

Naše sestřička umí píchat tak,že to ani necítíte.Hlavně ty drahé,co si platíte sám.Je mi to nějak podezřelé.

On si těmi spotřebiči topil.Existuje na to nějaká studie?Možná nějaká skrytá souvislot,která by vedla k revolučnímu objevu v léčbě.Mohly by se dělt pokusy je dávat buď do vařící vody anebo do vany s ledem.Myslím,že za války se něco takového začalo,bohužel to nedotáhli,nebyl čas.
20. 02. 2014 | 13:44

Renata Vostrovská napsal(a):

Jsem psychicky nemocná a není to se mnou jednoduché...

Já bych už zcela jistě byla v blázinci nebýt podpory CELÉ mé rodiny (i moravské, kterou máme díky Milanovi, i prosecké díky Petrovi, řeporyjské díky Zuze, říčanské díky Peťanovi, Ferdovi, Hadovi), sousedů v našem a sousedních dvou domech. Z celého srdce moc a moc děkuji a všechny zdravím. Mám vás moc ráda
Renata Vostrovská (dříve nick žena, Anna a nota)

VŘELÉ DÍKY MOC A MOC VŠEM ZA PODPORU, BEZ NÍŽ BYCH UŽ BYLA V BLÁZINCI. Mé díky patří i našim dalším "dcerám" Karolíně a oběma Luckám i jejich rodinám, mé švagrové Zuzce a Tomášovi.
Ještě jednou z celého srdce děkuji
pokusný králík Renata Vostrovská
P.s.: Libuško, Tobě mé EXTRA VŘELÉ DÍKY za to, jak pomáháš mamce. Díky moc a těším se navi
Renata Vostrovská
P.S.: Kláro, prosím, omluv mé opomenutí...Všem z JIHLAVSKÉHO příbuzenstva, včetně Františka, děkuji, za perfektní prázdniny. Jsem z toho jelen, že jsem zapomněla poděkovat příbuzným z Nejdku. Karle, promiň, děkuju za příjemné chvíle s kytarou a samozřejmě zdravím celou rodinu. Vždyť my máme společně poškozený genetický kód.
a všechny zdravím
Renata Vostrovská

Znovu a znovu děkující Renata Vostrovská i celému uSTEJSKALému teamu s elánem v klusu i bez něho - to je nadělení DĚKUJI, ĎAKUJEM....
Ješte pokorně znovu DĚKUJI, DĚKUJI všem výše zmíněným za podporu. AHOJ

Renata Vostrovská
http://www.youtube.com/watch?v=lGXIuNhZrQk
20. 02. 2014 | 13:55

skeptický napsal(a):

Tady je to jak na blogu pana Klána.
20. 02. 2014 | 14:01

Ludva napsal(a):

Paní Vostrovská, zase to nepřehánějte :-)
20. 02. 2014 | 14:01

Richard napsal(a):

paní Renato, Vy jste jak na Grammy Awards

dobrá děkovačka byla hlavně zdejšímu šéfovi "děkuji celému Stejskalovi"...tak jsem to původně četl
20. 02. 2014 | 14:01

skeptický napsal(a):

I am Bond. James Bond.
Off. Fuck off.
20. 02. 2014 | 14:19

gaia napsal(a):

skeptický

nebylo to

Jsem bloud, wellbloud?
20. 02. 2014 | 14:21

Renata Vostrovská napsal(a):

Richard

No, já si spíš připadám jako poškozená gramofonová deska, která je dávaná na různé gramofony, jestli nebude hrát dobře :-)

Máte recht, že děkovat částečnému Stejskalovi, by byl nesmysl, což by byl ode mě naprostý nesmysl, když se snažím vždy najít smysl :-)
20. 02. 2014 | 14:25

skeptický napsal(a):

gaia
Well blowed je pochvala partnerce,která si vynadala zuby.Zkuste to někdy.
20. 02. 2014 | 14:28

skeptický napsal(a):

P.S.
Ty jsi ji zabil...
Napadá mne : Neměl on tam nějakou myš,kterou chtěl udržet v teple?
Pacienti a doktoři by si neměli tykat.Dochází ke ztrátě vzájemného respektu.
20. 02. 2014 | 14:35

Renata Vostrovská napsal(a):

Ivan Hochmann napsal(a):

Jsem Ivan Hochmann a jděte do řiti !

Zdravím Ivan.
-------------------------------------------------------------------------

Stručně, jasně. Nevedete nějaké kurzy, hned bych se přihlásila :-)

Zdravím Renata
20. 02. 2014 | 14:35

skeptický napsal(a):

P.S.
Oprava : Vyndala jako v Tommy Howinday.
20. 02. 2014 | 14:36

Renata Vostrovská napsal(a):

Ludva napsal(a):

Paní Vostrovská, zase to nepřehánějte :-)
--------------------------------------------------------

Já jen tak akorát. Říká se přece: Hloupý kdo dává, hloupější kdo nebere :-)
20. 02. 2014 | 14:38

skeptický napsal(a):

Místo děkování,neměli bychom se tu vzájemně zdravit,až se uzdravíme?
20. 02. 2014 | 14:41

mb napsal(a):

jsem psychiatr a potřebuji s vámi mluvit ...

.-.. bum ... :-)
20. 02. 2014 | 14:42

skeptický napsal(a):

Jsem exekutor.Odstupte ode dveří.
Bum.

Že to ještě nikoho nenapadlo.Asi ten genofond.
20. 02. 2014 | 14:47

Renata Vostrovská napsal(a):

skeptický napsal(a):

Místo děkování,neměli bychom se tu vzájemně zdravit,až se uzdravíme?
-----------------------------------------------------------------------

Zdravím a zdraví přeju
Renata

P.s.: A já nepoučená z krizového vývoje se cpu pilulema... Věřím, že když k nim přidám zdravení, brzy se uzdravím. Díky moc za radu :-)
20. 02. 2014 | 14:49

Renata Vostrovská napsal(a):

P.s.: A já nepoučená z krizového vývoje se cpu pilulema... Věřím, že když k nim přidám zdravení, brzy se uzdravím. Díky moc za radu :-)
Renata Vostrovská
20. 02. 2014 | 14:50

Renata Vostrovská napsal(a):

mb napsal(a):

jsem psychiatr a potřebuji s vámi mluvit ...

.-.. bum ... :-)
-----------------------------------------------------------------------

Psychiatr je taky přeci jen člověk. Každý z nás má nějaké potřeby. Já mám nyní nutkavou potřebu Vám moc poděkovat za toto upozornění. Díky moc
Renata Vostrovská
20. 02. 2014 | 14:55

Richard napsal(a):

"No, já si spíš připadám jako poškozená gramofonová deska, která je dávaná na různé gramofony, jestli nebude hrát dobře :-)"
R.V.

jakože zkoušíte, jestli Vám oscarová děkovačka všehomíru naskočit? No proč ne, myslím, že to obděkovávaní vyvolenci přežijou, jen bych snad doporučoval neuvádět v roztočené euforii gramo desky, co se rozehrála, jejich příjmení nebo dokonce adresu. Nejspíš bude stačit, když zůstanete u Pepíčka, Frantíka, Janinky atd., i tak budou mít jistě hroznou radost.
.
.
"Ahóóóój Babííí", počkat, vlastně nejsem v televizi, tak to nic, beru zpátky.
20. 02. 2014 | 14:58

gaia napsal(a):

Renata Vostrovská

na kurs chodit nemusíte, začnete číst.
Pro začátek doporučuji Luy Hay Miluj svůj život, ta vás naučí za nic neděkovat ale vědět, že si vše zasloužíte a že zde máte jen přípravu na další život, který už bude úplně v pořádku. Takže taky se nebrat moc vážně, normální není vůbec nikdo.
20. 02. 2014 | 14:59

skeptický napsal(a):

renata

Lithium je svinstvo,po vápníku se blbne,kuřte.Tělo si řekne,a nikotin je lékárnička.Farma firmy to vědí,proto proti tomu štvou,aby vám ho mohly prodávat dráž v pilulkách.Všelék.
20. 02. 2014 | 15:00

Renata Vostrovská napsal(a):

skeptický

Když mně opravdu, ale opravdu nechutná. A kéž by zůstalo jen u lithia, tak to by šlo, ale... Děkuju za radu
Renata Vostrovská

-----------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------

gaia

Díky za tip, budu číst, jen co můj mozek začne normálně pracovat. Otázka je, co je normálně :-)
Já ráda poděkuju, tím mě neubude.
Renata Vostrovská

--------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------

Richard

Díky za upozornění. Pokusím se dát si pozor.
Renata Vostrovská
20. 02. 2014 | 15:12

gaia napsal(a):

Renata Vostrovská
ale ono se nemůže pořád jen děkovat, tím se dostáváte právě do toho závislého postavení a tělo na to reaguje,protože všechno je v hlavě, tam jsou hned pod kůrou mozkovou pověšeny ty žlázy,co produkují hormony, které to tělo chemicky řídí, takže když máte špatné myšlenky, tak hned ty podvěsky fungují špatně a už se vezete.
20. 02. 2014 | 15:18

Baba Jaga napsal(a):

To: Renata Vostrovská
Přeji brzké uzdravení.
20. 02. 2014 | 15:21

Richard napsal(a):

po lithiu je člověk nalitý jak houba, většinou se něčím ještě augmentuje, ...řekl bych, že jde až o farmakoterapii posledních voleb, kdy selžou modernější generace stabilizátorů
pak je ještě nějaký valproát, to bude asi taky nášup a slabounký Lamotrigin
a pak elektropalba do palice, ale to v podstatě nic není, kolem toho panuje hrozně moc mýtů
20. 02. 2014 | 15:21

honolulu napsal(a):

Kdyz jsem zil v Pennsylvanii a pracoval jako vcelicka, dospel jsem k zaveru, ze potrebuji nejakou bednu na finnacni investicni papiry. Nasel jsem ji v Pittsburghu v cinskem obchode.
Stala $ 300
Byla moc pekna, cela cerna vykladana kovem, asi stribrem.

Za dve hod po prevozu do meho bytu u me zazvonil Budhista - mnich a rekl, ze bedna musi byt posvecena...Ja mu uveril.
Posveceni stalo $ 40...

Potom jsem ale dostal strach, ze jsem porusil zakon Apartheidu (oddelenosti) mezi Bohy, protoze jsem Katolik a velmi povercivy....Pozadal jsem proto velebneho pana o radu, a ten mi tu bednu posvetil take, za $ 40..

Za tyden po posveceni za mnou prisly devcata z New Age. Delali jsme seanci a hrali Taroty, ptali se na budoucnost...

Odpoved byla, ze jsem magnetem na certy. Po dukladnem pruzkumu celeho bytu zustala v podezreni bedna z Ciny.
Tak jsme ji dotahli k popelnicim a znicili naradim z garaze.

Videla to pani domaci. Dostal jsem vypoved z bytu. Byl jsem obvinen, ze jsem exentricky - UPLNY 100 % BLB ! Po prestehovani, ktere stalo $ 500 jsem se sel zeptat psychiatra, jsem-li opravdu blb a je-li na to nejaky vitamin.
Psychiatr mi rekl, ze jsem sice supr BLB, ale zdravej.

Takze jenom certi vedi, jak je to doopravdy s tim mentalnim zdravim...Sklony k nasilnostem nemam, ruce doktorum nelamu, ale rad bych pohladil sestricku po zadecku. Coz se asi nesmi.
Ahoj pani doktori. Citim k vam respect, ale nerad za vami chodim.
20. 02. 2014 | 15:24

Renata Vostrovská napsal(a):

gaia

Na tom asi něco bude. Právě se nacházím v období rychlého střídání mánie a deprese... dělám vše pro to, abych se stabilizovala na normálu. Přestanu s tou posedlostí s děkováním. Jsem bytostně optimista, tak věřím, že to brzy zvládnu.
----------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------

Baba Jaga

Díky moc za přání. Snad se splní.
Hezký zbytek dne
Renata Vostrovská

----------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------

Richard

Já si na lithium nestěžuji. Udržela jsem se díky jemu poměrně dlouho v normálu. Spouštěč mého nynějšího stavu vidím v pro mě nežádoucí pozornosti zde na Aktuálně. Tak si teď připadám jako "hvězda".
20. 02. 2014 | 15:33

gaia napsal(a):

Renata Vostrovská

ale ta knížka je z New Age, o němž se zmínil honolulu, tak nevím.
Na uklidnění je taky dobrá levandule do vany a pak hudba. Já už mám takové oblíbence, co na mne působí lépe než prášek
20. 02. 2014 | 15:39

Ládik!!! napsal(a):

gaia -
do vany dáváte i vodu?
20. 02. 2014 | 15:50

Richard napsal(a):

"Tak si teď připadám jako "hvězda"."
R.V.
to nic, to my všichni tady, jen Vy to dokážete hezky vyjádřit
20. 02. 2014 | 15:51

gaia napsal(a):

Ládik

pochopitelně, ta je velmi důležitá.
20. 02. 2014 | 15:52

Pierre napsal(a):

"Veřejnost krmená zprávami o vraždících šílencích se pochopitelně obává nevyzpytatelných duševně nemocných agresorů (aniž by dostala o charakteru jejich onemocnění jakoukoli objektivnější informaci) a sama reaguje strachem, z něhož pramení stigmatizace, odsuzování a diskriminace duševně nemocných lidí."

A co má veřejnost, podle Vás, dělat jiného?

Normální lidé nejsou vyškolení pro práci s psychickými nemocnými lidmi, a proto se mi jeví Vámi popsané chování veřejnosti jako přirozený pud sebezáchovy.
20. 02. 2014 | 15:53

Renata Vostrovská napsal(a):

gaia

Na mě taky hudba hodně působí. Ale když začnu bláznit, musí nastoupit pilule. Nechtěla bych být znovu hospitalizovaná v Bohnicích. Bohužel v mém případě nestačí brát jen lithium (beru dlouhodobě), jak se tímto mým bláznění ukázalo.
20. 02. 2014 | 16:03

Rudi Koutek napsal(a):

Pane doktore nemate lehkou praci, ja jsem delal skoro rok na gerontopsychiatrii, uzavrene oddeleni, skoro 30 pacientu...
20. 02. 2014 | 16:13

Občan napsal(a):

A teď nám, pane doktore, laskavě řekněte, jak si v blízké budoucnosti poradí s agresivními "klienty" pracovnice sociáních služeb, jimž se chystáte je hodit na hlavu poté, co bude "zcivilněna" psychiatrická péče.

Protože ty pracovnice jsou
a) z 99% ženy
b) převážně ženy vyššího středního věku
c) zcela bez přístupu k lékařské dokumentaci a neznají diagnózy "klientů"
d) lékaři nahlíženy jako dementní osoby

Zejména se to týká osobní asistence a asistovaného bydlení, ale i pčovatelské služby.
20. 02. 2014 | 16:30

Ivan Hochmann napsal(a):

Paní Renato,
vy nepotřebujete žádné kursy.
Život sám vás školí tak,že o něm víte daleko více než většina lidí.
Onehdy jsem měl v nemocniční čekárně neurologie zajímavou debatu s podobně stiženou dívkou.Byl jsem překvapen a poučen jejím pohledem na životní peripetie ,entusiasmem a vůlí se kterými řeší problémy.

Žijte si svůj život naplno a nenechte si příliš radit od psychiatrů.Také Karla moc neberte.Karel je zrcadlo,memento.
Nutí vás uvažovat a tím docházet k chmurným závěrům.

Zdravím vás a přeji vše dobré.Ivan.
P.S Posílám vám hudbu do vany.

http://www.youtube.com/watch?v=Nl9WMIPzd6w

http://www.youtube.com/watch?v=6v2L2UGZJAM&list=RD22tur3sOHEOcQ
20. 02. 2014 | 17:00

santawizard napsal(a):

Veřejnost krmená zprávami o vraždících šílencích? Většinou jsou však blázni daleko častěji v roli obětí než útočníků.?Vyjímka dělá pravidlo.Jaká má být prevence a jaká represe? Nesmíme se už vysmívat bláznům,protože by se nám vždycky nějaký šílenec nakonec pomstil?
Jde o to, jak se civilizovaná společnost k problému agrese související s duševním onemocněním postaví.Je nutné je okamžitě v sebeobraně pacifikovat a nebo se přestat vysmívat bláznům všeobecně?
Vaše velká chyba byla,že jste nevěděl a nikdo vám neřekl ,že František hned před tím ,vlezl k sousedce a tam napsal grafity na zeď,či dokonce přivázal ženu k židli.Nebo potom ,že jste mu nechal za sebou zamknout dveře.Vy jste jenom viděl ,jak František všechny spotřebiče očividně plýtvá.Čekal jste na čaj.Možná že jste neměl vypnout ani tu žehličku.Nebo proto ,že jste se potom příliš bránil.Možná že by vám tu ruku ani nezlomil.(to se doporučuje ženám při znásilnění)Všechny tyto příběhy však mají jedno společné.Všichni ti blázni tam páchají poměrně průměrnou trestní činnost.Kolik by mohl dostat za to ,že vlezl k sousedce a pomaloval ji byt,.nebo dokonce že ji svázal k židli ?Kolik by mohl vyfasovat za to,že vás napadl a zlomil ruku?.Kolik se dostává za napadení a škody na majetku atd.Jak se bránít proti zlodějům a agresorům ať už jsou duševně zdraví a nebo duševně nemocní?Nejvíce ze všeho by to měli vědět právě policajti , vy sám ,popřípadě vaši asistanti.Od toho se vyvíjí míra trestu nebo léčby.
Jak jste se jim ,ale potom "pomstil" tou nedobrovolnou léčbou????Už jste je za to jak se říká vykastroval?Byli u toho bezbraní nebo se bránili a zlomili vám další ruku i v nemocnici?Jsou s vámi na léčebné kůře až dodnes?
20. 02. 2014 | 17:21

Renata Vostrovská napsal(a):

Pane Ivane,

díky moc za nádherné odkazy. Právě jsem vylezla z vany a bála se...a to mě zachránilo.

Vždy jsem se snažila být sama sobě paní a bipolarita mě zaskočila a dává pěkně na frak. Navíc se mi tentokrát mánie a deprese velice rychle střídají...jednou to poomine, jak zpívá Radůza. Nejsem nadšená z toho, že musím brát pilule. Ale nedá se nic dělat, léčba v Bohnicích je založena na braní léků, tak je mnohem radši beru doma.

Bocelliho mám ráda... obávám se, že jsem jako osoba "profláknutá" a nedokážu se rozhodnout, který vynucený postup zvolit:
- vstupovat do diskusí na Aktuálně pod vlastním jménem nebo pod novým nickem
- přejít třeba k Vlkovi pod nějakým nickem
- nevstupovat do diskusí vůbec.

Taky Vás zdravím a ještě jednou díky moc za odkazy. Potěšily mě.
Renata Vostrovská
20. 02. 2014 | 17:52

mia napsal(a):

Občane,je to jednoduché, naučí se s tím pracovat. Mám 50kg i s postelí a agresivní klienty jsem se naučila zvládat. Je to ze začátku stres,ale pak se to člověk naučí a hlavně se naučí těm stavům předcházet, u mých klientů to šlo. My tedy bez medikace,nebyla potřeba. Jinak existuje policie, která by měla umět zasáhnout.
Zavřít mé klienty do ústavu by znamenalo zdesateronásobit jejich afektivní stavy. Prostředí, v jakém ten člověk žije, v jakém okolí,s jakými lidmi, má na psychiku vliv. U mých klientů šlo třeba jen o jeden incident do roka - přece ho kvůli tomu nezavřu do izolace.
V našem zařízení každý zaměstnanec musel projít výcvikem zvládání agresivity klientů. Samozřejmě,praxe vás naučí nejvíce. Otočit se zády ke klientovi - také jedna z mých začátečnických chyb :-)...
A co je nejdůležitější - umět ty zážitky zpracovat a vyrovnat se s nimi. To byl třeba můj problém.
20. 02. 2014 | 17:57

gaia napsal(a):

tedy někdy jsou ty diskuse pěkně trhlé, ale že by se z nich mohl někdo zbláznit, to jsem netušila.
To by mne tedy zajímalo od odborníka, jestli toje nějaká nová diagnóza?
20. 02. 2014 | 18:00

strýc virus HxNx napsal(a):

Pažout

dekompensovaný psychotik dokáže být nebezpečný?
jaké další neotřelé novinky ještě máte v rukávu?
20. 02. 2014 | 18:22

Občan napsal(a):

Mio,
byl jsem svědkem útoku dosud neagresivní "klientky" na nicnetušící "asistentku". Zepředu. Blesková rána pěstí na plné pecky do hrudníku. Nikdo z nás to nečekal a nestihl tomu jakkoli zabránit. "Klientce" prostě zrovna "jeblo" (progresivní demence jako důsledek alkoholismu).
Výsledek - zhmožděná žebra, obří podlitina na prsu a hlavně docela těžké psychotraumma; protože se o tu "klientku" starala rok bez nejmenšího konfliktu. Bylo jí prdlajs platný, že k ní nebyla otočená zády a byla s ní v očním kontaktu...

Pečovatelské služby, které schytají nápor pacientů vypuzených z ústavů a vržených "do víru života", nemají šanci se na něco takového připravit. Jednak chybí peníze na SKUTEČNÉ vzdělávání asistentek a pečovatelek a jednak je "zaměstnanecké vzdělávání" pracovnic socslužeb těžce formální záležitost. Jednodenní "kurzy" jsou a) k ničemu a b) jsou na ně pracovnice často posílány nikoli podle jejich požadavků, ale tak, aby byla FORMÁLNĚ splněna zákonná kvóta "24 hodin ročně".
Protože vedení socslužeb si hýčká zdravotní sestry a na pečovatelky a asistentky kašle zvysoka, považujíc je za pouhé posluhovačky. Ty odhodlané se vzdělávají samostudiem nebo ve volném čase za své, ty méně odhodlané rezignovaně vykonávají příkazy a doufají, že se dožijí penze...

Ale možná jste měla štěstí na zaměstnavatele a setkala jste se s lepším přístupem k zaměstnancům.
20. 02. 2014 | 18:23

strýc virus HxNx napsal(a):

no Občan

to měla "asistentka" jako preventivní impuls proti případné zástavě srdeční, jakousi první pomoc.
20. 02. 2014 | 18:27

gaia napsal(a):

Občan

v Americe nemají ani pečovatelky nebo žádné soc.sluzby a také žijí. Občas tam nějaký psychotik vystrili kino nebo školu, tak se to roznese po celém světě, ale blázince měli naposled v Přeletu nad kukaččím hnízdem.
20. 02. 2014 | 18:32

Občan napsal(a):

To Strýc virus...
No, skoro tu "prevenci" nerozdejchala. Hlavně psychicky.
20. 02. 2014 | 18:34

Renata Vostrovská napsal(a):

gaia napsal(a):

tedy někdy jsou ty diskuse pěkně trhlé, ale že by se z nich mohl někdo zbláznit, to jsem netušila.
To by mne tedy zajímalo od odborníka, jestli toje nějaká nová diagnóza?
--------------------------------------------------------------------------------------

Co taková aktuální normalóza?
20. 02. 2014 | 18:37

strýc virus HxNx napsal(a):

Občan

já vím. žertoval jsem. možná nevhodně.
já mám podobné případy na stole stále a musím o nich nějak rozhodovat. vývoj v sociální a zdravotní politice v tomto státě je v polistopadovém období jedním slovem katastrofální.
20. 02. 2014 | 18:40

Občan napsal(a):

Gaio,

víte o tom prd.
V USA mají PRO SOLVENTNÍ pacienty špičkové pečovatelské a asistentské služby.

Odkud si myslíte, že se v ČR vzaly ty bláboly, na základě nichž jsou "organizovány" české socslužby? Jsou to přeložené americké brožury vydané americkými privátními firmami, poskytujícími služby právě těm SOLVENTNÍM pacientům; převážně ještě za Klausových vlád a následně za ministrování Kybersadisty. "Jenom" hošani zapomněli na to, že v ČR není pro něco takového dost PLATÍCÍCH klientů a na veřejné služby zase nejsou peníze.
20. 02. 2014 | 18:43

mb napsal(a):

Já si na lithium nestěžuji. Udržela jsem se díky jemu poměrně dlouho v normálu. Spouštěč mého nynějšího stavu vidím v pro mě nežádoucí pozornosti zde na Aktuálně. Tak si teď připadám jako "hvězda".

... ale vy jste hvězda ...

/bum/ ...
20. 02. 2014 | 18:48

strýc virus HxNx napsal(a):

Občan 18:43

době jste připodotykl.
ochota diskutovat na jakési úrovni u každého z nás může být velmi nepříjemně ovlivněna informovaností o tom kterém problému. i to je konec konců psychologický problém.
20. 02. 2014 | 18:51

strýc virus HxNx napsal(a):

Občan 18:43

mělo být "dobře" ne "době". pro jistotu opravuji.
20. 02. 2014 | 18:52

Občan napsal(a):

Mne, Strýci vire, od té doby, co pracuji v socslužbách, humor dost přešel. Protože to skutečně JE katastrofa. Organizačně, kompetenčně i finančně.

Po nějaké době jsem zjistil, že ke své práci přistupuji jako k výzkumnému úkolu :o))
A víte, že lze na situaci v socslužbách i použít diagnosa? Schizofrenie; jak vyšitá.
20. 02. 2014 | 18:52

gaia napsal(a):

Renato

jestli vás depta, že se musíte kvůli diskutování zde rozhodovat mezi 3 možnostmi, pak to je skutečně diagnóza.
Měla byste si uvědomit, že tady něco psát není povinné a jestli vás to stresuje, tak si najít jinou,ne stresující činnost. ( jestli ovšem nejste Stejskal
20. 02. 2014 | 18:54

mb napsal(a):

To by mne tedy zajímalo od odborníka, jestli toje nějaká nová diagnóza?

mohl by to být netolismus ... ale třeba není ...
20. 02. 2014 | 18:57

strýc virus HxNx napsal(a):

Občan 18:52

nu, psychóza je přece jenom ještě totálnější chaos, to teď nechme být. ale např. kontaktní pracovníky Úřadů práce občas lituji...
20. 02. 2014 | 18:57

mb napsal(a):

gaia: jestli ovšem nejste Stejskal

... to je zas jiná diagnoza, gaio ...
20. 02. 2014 | 18:58

gaia napsal(a):

Občan

a kde jsou pak ti chudí blázni?
Na ulici.
20. 02. 2014 | 19:09

gaia napsal(a):

mb

představte si, ze se takhle jako Renata musí rozhodovat každý den a vypnout to nemůže.

Mám se zapojit do debaty,nebo nemám, mám pod svým jménem nebo nickem nebo přejít
k Babišovi
20. 02. 2014 | 19:12

Renata Vostrovská napsal(a):

mb

Díky moc za ocenění. Potěšilo mě.
Renata Vostrovská
---------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------

gaio,

mě nedeptá výběr ze tří možností. Deptá mě ta podle mě velká pozornost na mě. Mám problém určit míru skutečné pozornosti, která je mně věnovaná. Nevím, jestli to není pouze můj blud - pak můžu dál psát jako Anna a je vyřízeno. To mám ale problémy, co :-)

Já jsem chodila na Aktuálně jako do hospody na kus řeči. A teď mám problém se s tou, podle mě velkou pozorností, vyrovnat. Nejsem ráda středem pozornosti. Jenže tady jsem se cítila jako štamgast a asi už jsem závislá na tom zdejším plkání... Proto se mi nikam jinam nechce.
20. 02. 2014 | 19:21

Renata Vostrovská napsal(a):

gaia

P.s.: Co byste dělala Vy na mém místě? Tu otázku myslím bez jakékoliv ironie.
Když jsem skončila v Bohnicích, tak jsem taky žila v bludu, že jsem "slavná hvězda". A já teď vůbec nedokážu posoudit skutečný stav.
20. 02. 2014 | 19:27

gaia napsal(a):

Renata Vostrovská

tak sem klidně choďte dál a buďte ráda, že vám jiní odpovídají a že to čtou, to není nic špatného, to je takový virtuální pokec. Kdyby vás tu ignorovali, to by dobře nebylo.
Ale hlavně nepište žádné adresy, nebo něco osobního, jak by vás někdo mohl poznat. To by pak nebezpečné bylo.
20. 02. 2014 | 19:27

Renata Vostrovská napsal(a):

gaia

Díky moc za radu. Opravdu jste mi pomohla. Hezký večer
Renata Vostrovská
20. 02. 2014 | 19:36

gaia napsal(a):

Renata Vostrovská

a ještě jsem vám radila, že nemáte pořád za všechno děkovat, některé věci jsou samozřejmé.
20. 02. 2014 | 19:42

gaia napsal(a):

Renata Vostrovská

ještě bych vám mohla poradit, kde beru tu levanduli do vany, ale nevím, jestli se zde může zveřejňovat reklama.
20. 02. 2014 | 19:44

Richard napsal(a):

Renato, nepomohlo by Vám v hodnocení reality pokusit se uvědomit, co je asi tak "běžné, normální, obvyklé"? Tak zhruba.
"Co je pravděpodobné, že bude skutečnost"
20. 02. 2014 | 19:50

Ewa napsal(a):

Martin Jarolímek
"Z každé takové chyby jsem se o něčem poučil. A členové výjezdního krizového týmu také. Naprostá většina jejich zásahů probíhá v klidu. Krizový tým při Denním psychoterapeutickém sanatoriu Ondřejov funguje už patnáct let. V České republice je prakticky jediný. "
------------------------------------------------------------------------------------

Takže valnou většinu krizových zásahů dělá běžná záchranka. Je to tak, pane doktore?
20. 02. 2014 | 19:52

Ewa napsal(a):

Renata Vostrovská

To je naprosto normální http://www.youtube.com/watch?v=772R6BOUd4w
20. 02. 2014 | 20:03

xxx napsal(a):

ano, to přirovnání k virtuální hospodě je pěkné.... člověk může přijít, přisednout, něco poznamenat... odejít dle vlastní vůle a rozhodnutí.... :o) a ani si nemosí převlíkat tepláky....
20. 02. 2014 | 20:13

Pavel napsal(a):

K výše řečenému není již co dodat.
Zaměstnanci PL se bojí zrušení a tak kazí kterýkoli Jarolímkův blog svými žvásty.
20. 02. 2014 | 20:20

Marie S. napsal(a):

Paní Renato,

náhodou jsem dnes potkala dva moc zajímavé lidi, něco vám o tom napíšu, jestli si to chcete přečíst (jestli toho už dnes nemáte dost :)).

Vedli jsme hovor s čínským a německým lékařem, oba dělají klinickou psychoterapii v Číně a Německu, vycházejí z čínské medicíny a filozofie. Ta má 3 principy: 1. životní energii (čchi), 2. rovnováhu (jin-jang a jejich vztah, usilující o rovnováhu) a 3. transformace (v životě velmi důležitý princip - vše se má stále modifikovat, vyvíjet, neustrnout, vyvažovat nové vlivy prostředí, atd.). Všechny tři principy se mohou uskutečňovat prostřednictvím uměleckých činností - dokonce umění považují oba dva za nejlepší cestu. Bylo by to na dlouhé povídání.

Chci Vám napsat hlavně o poslouchání hudby, protože se o tom tady často zmiňujete. Poslech hudby je prý nejméně účinný z hlediska uzdravovacího procesu, je to v podstatě pouhý pasivní příjem. Mnohem účinnější je hudební aktivita - hrou na nástroje, tancem, zpěvem. A navíc - spojením s výtvarnou expresí (malování, nejlépe vodovými barvami - je tam živel vody, který velmi příznivě působí na celkové uvolnění). Jde o to, abyste poslouchání hudby nebrala za cíl, ale za prostředek ozdravného procesu. Hudbou, to je jednou, jakou - která vás nejlíp uvolní a přinese v danou situaci příznivé naladění (během dne se může vaše prožívání a cítění měnit, tedy hudba, která pomohla ráno, může za pár hodin i "škodit"). Maximálně se na ni napojte, nalaďte, a pokuste se pak vyjádřit své pocity z hudby malbou, pohybem nebo nějakým zvučícím nástrojem, co doma najdete, i dětská hračka je dobrá. Jde o to, aby se Vaše duše co nejvíce otevřela, osvobodila - máte pocit, že Vás nic netíží, je to úlevný pocit. Jako když si malé dítě hraje a na nic nemyslí, poddá se té hře. Můžete přitom zavřít oči a nechat se hudbou unášet, hlavně ale také provést tu transformaci - od zvuku k pohybu nebo malbě, případně recitování básně, jestli to máte ráda. Pokud své pocity (ale i traumata) nějak nezhmotníte, k účinku nedojde.

A ještě jedna rada od moudrých. Psychicky nemocní a oslabení jsou často opečováváni, a to bývá největší zdroj "nesvobody". Okolí nevědomky vyvíjí různé psychické tlaky na dotyčného, jen dobrou snahou mu pomoci a o něčem jej přesvědčit. Už jste všem dost děkovala, zkuste se od nich také psychicky odtrhnout a zkusit hledat sama sebe, svoji osobnost, svoji energii, svoje emoce a svoji expresi těch emocí. Až to naleznete, můžete začít hledat cesty k ostatním lidem. Přeju Vám dobré hledání a nalézání.
Napsala jsem to blbě, slovy to jde mizerně. Spoléhám, že při Vaší citlivosti tomu přesto porozumíte.
20. 02. 2014 | 20:35

Občan napsal(a):

Ewo,
ono to s tou výjezdovou aktivitou MKT asi nebude až tak horké. Protože ono to páně Jarolímkovo eseróčko vzniklo, podle OR, až v r. 2011 (co to bylo do té doby, nevím).
http://www.ondrejov.cz/
20. 02. 2014 | 20:36

aga napsal(a):

Marie S.

Myslím, že jste to napsala moc hezky. Za sebe bych se připojil k radě, aby se paní Renata zkusila alespoň na čas odpojit od toho, co jí i podle jejího vnímání bere energii. Ale ta mince má vždy dvě strany, a jestli je hlavním problémem paní Renaty "slavná hvězda" a míra pozornosti, možná si něco v ní o tu pozornost říká, takže to je tak trochu začarovaný kruh.

Paní Renato,

bez nemoci není uzdravení. Naše nemoc je vlastně naše individuální cesta ke zdraví, šitá na naši míru. Někdy pomůže se s ní neprat, ale snažit se porozumět si s ní. Přeju v tom úspěch.
20. 02. 2014 | 21:30

ee napsal(a):

Promluvte si s tutanem. Ten Vaši pomoc nezbytně potřebuje.
20. 02. 2014 | 22:04

mb napsal(a):

pavle, co je pl ?
20. 02. 2014 | 23:02

mb napsal(a):

a kdo je tutan ( a kde je mlíkař) ? ,,,

hezký večer ...
20. 02. 2014 | 23:08

K.M. napsal(a):

Před 2 dny, krátce před projevem prezidenta Zemana v parlamentu, tolerovala Česká televize na obrazovce individuum, které ze zákona není... odpovědné za své činy...,

nevyzývalo ono při tomto vystoupení náhodou justici jednat více v zájmu legislativy(?), čemuž jsem rozumněl tak, že se má imunita pos.anců na pos.anecké půdě rozšířit pro podvody všeho druhu na všechny státní úřady...?

Když se dívám dnes na Ukrajinu, ptám se, jest-li si uvědomuje, že by to pak mohlo rychle přeskočit, a tak se ptám, jest-li v tom sanatorium Ondřejov nemáte místo...?

V zájmu všech...
20. 02. 2014 | 23:11

Richard napsal(a):

tutan chamon
pl je razítko na modrém pyžamu s krátkýma nohavicemi jak cip
20. 02. 2014 | 23:15

Ivan Hochmann napsal(a):

Tak vida k čemu jsou blogy také dobré.
Už jsem o tom hovořil několikrát.
Obzvláště lidé žijící sami jsou mnohdy odkázáni na dobré slovo imaginárního přítele.Existují (jak všichni víme)podobné krevní skupiny lidí,kteřé neomylně poznají koho kam zařadit,komu se svěřit.Kdo dokáže rozpoznat s kým hovořit,diskutovat,respektive se svěřit s problémem,či striktně oponovat má zde předem otevřené dveře.
Není to zde jako na Facebooku nebo jiných t.zv.sociálních sítích,kde se producírují opravdu duševně narušení .

Konec konců nemusí zde člověk být ani moc aktivní.Někdy stačí jen povědět svůj názor a jít do peřin.
Co se týče takovýchto blogů(pánů doktorů,profesorů a filosofů je zde povícero).,zde vám nebezpečí srážky s hňupem nehrozí.

Horší je to na blozích politicky,nábožensky,etnicky a humanitně zaměřených.Než jsem získal zkušenost,že se s blbcem,komunistou,ortodoxním muslimem,a mnohými dalšími exoty NEDISKUTUJE,utržil jsem dosti nervních poznatků.

A pozor na editora,ten se rád plete do věcí,kterým právě moc nehoví.
Tak brou.....Ivan.
20. 02. 2014 | 23:30

Ewa napsal(a):

Ivan Hochmann napsal(a):

Tak vida k čemu jsou blogy také dobré.
-------------------------------------------------------------------------

Pokud si dobře vybavuji:
""Snad v něm přeci jen bude něco dobrého, ostatně, v každém je cosi dobrého, dokonce i v chlebníku.." pomyslela si paní učitelka a pak zatleskala rukama"...

Jsem zde nová, tak vítám všechny postřehy.
Tak dobrou.....Ewa
21. 02. 2014 | 02:33

Renata Vostrovská napsal(a):

Marie S., aga

Děkuji Vám za podněty... Promyslela jsem si vše a zvolila jsem cestu odchodu. Ubudou mi tím některé problémy. Zajdu si občas jen počíst.

Zdravím všechny
Renata Vostrovská
21. 02. 2014 | 02:42

Ewa napsal(a):

Občan napsal(a):

Ewo,
ono to s tou výjezdovou aktivitou MKT asi nebude až tak horké. Protože ono to páně Jarolímkovo eseróčko vzniklo, podle OR, až v r. 2011 (co to bylo do té doby, nevím).
http://www.ondrejov.cz/
----------------------------------------------------------------------------------

Jenže agresivní psychicky nemocní byli, jsou a budou.

Pan Jarolímek zde napsal: "Agrese související s duševním onemocněním může mít různé podoby. Ne každý psychiatr ji dokáže zvládnout."

Znamená to snad, že sestava záchranky by měla vždy obsahovat zkušeného psychologa a psychiatra???
21. 02. 2014 | 02:51

skeptický napsal(a):

V américe jezdí záchranky ozbrojené jako policajti.Proč vymýšlet dávno objevené.
Špitály a školy mají svoji ozbrojenou ochranku.
21. 02. 2014 | 08:10

Ivan Hochmann napsal(a):

Paní Ewo a tuto znáte?

:..."A na topole podél skal,
zelený mužík zatleskal....."

Ivan.
21. 02. 2014 | 10:23

santawizard napsal(a):

Honolulu,
ten váš příběh s tou čínskou truhlou na finanční papíry je jako rovnice o několika neznámých na křižovatce vašeho osudu..Snář by vám nestačil.Potřebovalo by to psychoanalýzu.2x požehnaná truhla ,kterou jste rozbil ,protože vám děvčata z new age slibovala očistku magnetu,který přitahoval čerty,je jako z pohádky o nějaké kletbě.Záleží na tom jestli děvčata byly bílé čarodějky ,kteří místo čerty nemněli rádi žluté motýli.Nebo jestli ta paní domácí,která vás za to potom vyhodila nebyla sama nějaká vědna.V neposlední řadě, kdo byl ten cvokař?Potenciální zákazník?Určitě máte vy svoje vlastní vysvětlení a spousty dalších truhel na finanční papíry.
Já nemohu pokračovat,protože tady někdo ruší signál.
21. 02. 2014 | 12:39

gaia napsal(a):

skeptický

jak jednoduché a levné řešení přihlédneme li k faktu, že agentury nabízející ochranku nechávají své pracovníky pracovat za minimální mzdu.
Ale proč to dělat jednoduše a levně, když to jde složité a draze.
A ty kursy pro veřejnost, to by byl taky byznys, zvlášť pokud by to bylo povinné.
21. 02. 2014 | 12:49

Renata Vostrovská napsal(a):

Speciálně a maximálně děkuji za pomoc a přátelství Mírovi a CELÉ jeho rodině a Anče a CELÉ její rodině. Především díky jim jsme se s Michalem stali součástí obce a zapustili jsme tu kořeny. Ještě jednou díky Ančo a Míro, jsem tu šťastná.
Zdravím všechny, ahoj
Renata Vostrovská
21. 02. 2014 | 14:01

Ewa napsal(a):

Pane Ivane,

znala jsem...http://www.youtube.com/watch?v=WB7PDi7Hsas

Ale mně teď hlavou zní:

Po modrém blankytu bělavé páry hynou,
lehounký větřík s nimi hraje;
a vysoko – v daleké kraje
bílé obláčky dálným nebem plynou,
a smutný vězeň takto mluví k nim:
„Vy, jenž dalekosáhlým během svým,
co ramenem tajemným zemi objímáte,
vy hvězdy rozplynulé, stíny modra nebe,
vy truchlenci, jenž rozsmutnivše sebe,
v tiché se slzy celí rozplýváte,
vás já jsem posly volil mezi všemi.

Zdravím Ewa
21. 02. 2014 | 14:08

co tomu řeknete napsal(a):

A co ta většina agresivních, kteří nejsou tzv. duševně nemocní?
Těch jsem zažila...jenže neměli nálepku, stigma. Anebo navenek slušných, kteří týrali skrytě, taky tzv. duševně normálních.
21. 02. 2014 | 19:34

Člověk napsal(a):

(((Nevím, zda jsou to ti, kteří se bojí rušení PL, nebo prostě lidi, kteří nemají (a ať jsou rádi) takové zkušenosti s psychicky nemocným - kteří to zde chtějí za každou cenu přebít "hloupostmi", ale prosím, diskutujte k věci!)))

Ano, pane doktore, už mám také tuto zkušenost, že se nesmím za žádnou cenu otočit k synovi zády (také mne škrtil, a také jsem byl jeho silou překvapen - šňůrou od telefonu). Ale pravda je, že kdyby byl odborný lékař maličko "průbojnější" co se včasné pomoci synovi týká, mohli jsme být o kus dál. Místo toho byly ještě 4 ataky, pak další, kdy se nám žádným způsobem nepodařilo syna zklidnit, takže byla nutná hospitalizace(předtím sanita i policie), kde měla být přezkoumána medikace - ale nebyla, syn byl za měsíc propuštěn a nebyl na tom dobře, do dvou měsíců taky nastala další ataka - rozbíjení všeho od skla po dřevo, s patřičným "doprovodem" proti nám. (Víme, jak reagovat - nijak, zmizet, volat - jinak to totiž v tu chvíli nejde)
Logika v takovém počínání není, je to tak, jak říká pan doktor, nějaký blud, představa, do které my nevidíme, ale která se navenek takto projeví. Náš syn například později vůbec neví, že něco takového "provedl".
Jen nás hodně mrzí, že to možná nemuselo jít tak rychle dolů, kdyby býval byl přeléčen minulý leden, ne až letošní......
21. 02. 2014 | 19:37

Ewa napsal(a):

Člověk

Známí měli problém, aby se jejich dcera dostala, resp. zašla k doktorovi. Do té doby neměla žádné potíže, takže nebyla u žádného psychiatra...

Podle mě by bylo dobré, kdyby pan doktor napsal blog o tom, jak velký problém mají někdy příbuzní psychicky nemocného nejen aby byl hospitalizovaný...
21. 02. 2014 | 20:21

Renata Vostrovská napsal(a):

Ewa

Ty problémy příbuzných mohu potvrdit. Já jsem po čtyřicítce dostala od klíštěte boreliózu a pak u mě propukla bipolární porucha (deprese a mánie). Vzhledem k tomu, že jsem do té doby psychické problémy neměla, nikoho z nás, ani doktory to nenapadlo. Agresivní jsem nikdy naštěstí nebyla, slovně útočná však někdy ano. V mániích jsem vždy měla pocit, že jsem "hvězda", povídala jsem si s rádiem... Muž už když to bylo velmi divné, zavolal sanitku. Měla jsem obrovské štěstí, že doktor ze sanitky stanovil správně diagnózu, odvezli mě do Bohnic a já tam podepsala souhlas s hospitalizací. Já si převážnou většinu svého počínání pamatuji a je pro mě noční můrou, jak jsem byla mimo realitu a mně to tak nepřišlo.

Taky bych se přimlouvala, aby pan doktor Jarolímek napsal blog o problémech příbuzných a případně nějaké rady, jak mají postupovat.
21. 02. 2014 | 20:40

honolulu napsal(a):

Pani Vostrovska,
to se jmenuje LYME DISEASE. Je toho hodne v nekterych statech Ameriky. Najdete si to na computru pod Lyme disease IMAGES.
Je to sice nebezpecne nervovemu systemu, ale daleko vice Vasemu srdci....Bi-polar z toho nemuze vzniknout. Pocuchane nervy ano a selhani srdce take.

Proti africkym nemocem cizopasniku ve Vasi krvi, je to pouze mala neprijemnost. Kdyz jdete do lesa, tak se musite obleci podle "kostelniho radu" myslivcu...
21. 02. 2014 | 21:22

Renata Vostrovská napsal(a):

Honolulu

Děkuji za informaci. Něco jsem si o tom přečetla. Podle mě u mě borelióza zapůsobila jako spouštěč.

Podle mě je ale lepší si moc o nemocech nečíst. Lehko by pak mohl člověk skončit jako ve Třech mužích ve člunu :-)
21. 02. 2014 | 21:34

Ewa napsal(a):

"Jsem psychiatr a chci s vámi mluvit"
------------------------------------------------------------------------

A jak tedy s námi mluvíte, pane doktore Jarolímku ???
22. 02. 2014 | 01:11

santawizard napsal(a):

Tak,čím to je ?To strašnou nemocí a nebo tou strašnou léčbou?
Jak se mají u pacientů ovládat ty vražedné a sebevražedné sklony?
Musí býti dostatečně stabilizování práškama a injekcama?
Neměli by se taky a nebo místo toho učit i k sebekontrole?
No a co ti všichni ostatní,kteří mají daleko ,jak k sebevraždě natož nedej bože k vraždě?
Nejde tady jenom o mysl a duši člověka?
22. 02. 2014 | 13:23

Renata Vostrovská napsal(a):

santawizard
"Nejde tady jenom o mysl a duši člověka?"
---------------------------------------------------------------------

Podle mě tady nejde jenom o mysl a duši člověka, ale především o biochemii mozku nemocného, o informovanost a ochotu nemoc překonávat i o ochotě spolupráce nemocného i okolí....
22. 02. 2014 | 14:27

santawizard napsal(a):

Renata:
Jenomže to už je potom váš problém.Já v prvé řadě věřím v duši a v mysl.
22. 02. 2014 | 14:38

Ivan Hochmann napsal(a):

Pan Jarolímek mluvit nebude.
Je uražen ,byvše poslán do řitě.
Možná kdybyste mu poslala také nějakou báseŇ.
Třebas tuto:

Vem arsenik a olovo tam vlej,
posypej sírou, co se svařilo tu,
nehašeným to vápnem zamíchej,
pak rozkrájej tam propocenou botu
a z židovky tam vetři nečistotu;
z malomocného opatři si hlen,
žluč z vlkù, lišek, jezevcù a fen,
a utrejchem svař to, zalej do aspiku,
aby to bylo hodně ostré jen,
a škvař v tom jazyky svých klevetníkù!

Z mozečkù koček přísadu tam dej,
těch,co se bojí vody,tak pùl lotu -,
dále což nepřijde tì laciněj ,
ze vzteklé čubky něco slin a potu
a z leklé tresky ploutevních dvé hrotů.
Potom to nakap do smrdutých pěn,
do nichž byl krysí čumák namočen,
v nichž plovou pulci obouživelníků
a v nichž byl potěr ropuch rozetřen,
a škvař v tom jazyky svých klevetníkù!

Té směsi se jen dřívkem dotýkej,
sic by tě ohrozila na životu;
dvě kapky krve do ní zakvedlej,
co ranhojiči stříkly na kalhotu,
a pak tam seškrab ještě horší slotu:
vřed z rakoviny, otok zpuchlých vén
a konec konců vraz tam z čankru šlem
a též to bordelù dím zákazníku ,
vodu, jenž zbyla z jisté láznì žen,
a škvař v tom jazyky svých klevetníkù!
Z těch lahůdek-li ragout připraven,
proceď je plátnem z podělaných plen,
to lepší je nelít to do cedníku trus prasat vem to zvlášť si připomeň a škvař v tom jazyky svých klevetníkù!

Ó psychiatr bude nadšen. Ivan.
22. 02. 2014 | 19:09

Renata Vostrovská napsal(a):

Smekám, Ivane,
ó psychiatr bude snad nadšen http://www.youtube.com/watch?v=WFq2XJkB7Kk

hezký večer. Renata
22. 02. 2014 | 20:05

Richard napsal(a):

paní Renato, a kdo bude děkovat?
22. 02. 2014 | 20:11

Renata Vostrovská napsal(a):

P.s.: Ó psychiatr bude snad nadšen http://www.youtube.com/watch?v=vu-gQP-gNN8

Zdravím Vás. Renata
22. 02. 2014 | 20:34

Renata Vostrovská napsal(a):

Richard napsal(a):

paní Renato, a kdo bude děkovat?
---------------------------------------------------------------------

No, já čekala páně doktorovu děkovačku, ale jak vidno doktor Jarolímek s námi nemluví. Proč asi ?
22. 02. 2014 | 20:38

Renata Vostrovská napsal(a):

P.s.: Záhada mlčení asi vyjasněna http://www.youtube.com/watch?v=2yKL1-McmUA

Zdravím. Renata
22. 02. 2014 | 20:47

Renata Vostrovská napsal(a):

Bestia triumphans napsal(a):

???
To mi připomíná slona, který vstoupil do zahrady, pořádně ji podupal, mohutně zatroubil chobotem a neústupně se dožadoval patřičné odezvy.
Pak, když si všiml, že se o něm (slonovi)mluví, začepýřil se, sklopil uši a vycouval ze zahrady, mávaje chobotem na pozdrav. V duchu nicméně doufal, že jeho sloní extempore bude ještě dlouho mezi zvířaty námětem k diskusi u večerního napajedla.
-----------------------------------------------------------------------------------

http://www.youtube.com/watch?v=AM-M7ZHp6Xk

Zdravím. Slon v porcelánu Renata
22. 02. 2014 | 21:12

gaia napsal(a):

Renata Vostrovská

vy byste si stejně nedala poradit.
Už včera jsem vám radila, že některé věci máte brát jako samozřejmost a uzdravit si duši pozitivním myšlením a vy se dnes zas obviňujete a pojmenujete se slon v porcelánu.
22. 02. 2014 | 22:48

Richard napsal(a):

paní Renato, možná má Doktor Jarolímek strach, že kdyby zde vystrčil "růžky", jako ten šnek, uděkujete ho k smrti.
Možná se musíte nejdřív zaručit, že nebudete vděčná více než, dejme tomu, 20x.
Ale zvažte, jestli se na to cítíte, sláva je sviňa a dokáže s lidskými emocemi pořádně zamávat. To je stejný stress jako zátěž negativního charakteru.
(recaptcha mi napsala, že prý jsem cip)
22. 02. 2014 | 23:14

santawizard napsal(a):

Pokusní králíci a obětní beránci.Pozor ,pozor aby jste se nespletli.
Pan doktor je zaneprázděn ve svoji tajné laboratoři.Tam vyrábí kouzelné prášky vševědoucnosti a zázračné piluky nesmrtelnosti.
Nejprve to byli synthetické léky,potom synthetické enzymy,sythetické bílkoviny,syntheitické proteiny a v neposlední řadě i synthetické sperma pro svoje silikonové androidy.
22. 02. 2014 | 23:23

Richard napsal(a):

Santo, že Vy mu ty androidky trochu závidíte?
22. 02. 2014 | 23:29

santawizard napsal(a):

Riocharde nemluvíte náhodou v symbolech virtuální reality?
22. 02. 2014 | 23:40

Richard napsal(a):

Santo, kdyby to šlo, tak by to určitě nebylo, tak jak si myslíte, že to není. Co vy na to? Souhlasíte?
22. 02. 2014 | 23:43

Renata Vostrovská napsal(a):

doneslo se to až sem?
http://www.youtube.com/watch?v=SW5YVao13pI
23. 02. 2014 | 03:24

dotaz napsal(a):

Pane Jarolímku,proč mají zdravotníci v polovině špatné stereotypy chování k nemocným?- a neuvědomují si to?To jako že je na to nikdo neupozornil?
http://zdravi.e15.cz/denni-zpravy/z-domova/sabatova-peci-o-seniory-s-demenci-casto-chybi-odbornost-i-respekt-474250
23. 02. 2014 | 07:32

dotaz napsal(a):

Pane Jarolimku,
a co myslíte,že je léčivého na tom,když jsou zblblí násilníci spolu s nemocnými slabými izolovaáni v zařízeních vězeňského typu,stanou se závislými na zravotních sestrách a ošetřovatelích,zda jim dají najíst a napít,zda je uznají normálními podle
sobě příhodných kriterií?Slabší by tam logicky mohl přijít k úhoně,že.
Taková retardace do bezmoci dětských plenek je dobrá a léčivá jak?
Připomíná mi to starou chodskou pohádku Kterak na zlou ženu/zabalit,kolíbat v kolíbce,krmit zednickou lžící/.
Kolik procent lidí se z takového ponížení a hanby dovede sebrat a zařadit se se stigmaty do společnosti,máte to spočítané?
Nanda systém zdravotních sester má totiž asi toto v plánu,assesmentovat trh práce jen vybranými lidmi?
To ovšem není volný trh a rovné příležitosti,že,ale selekce a převýchova lidí,
ovšem jak nahoře ombudsmanka Šabatová píše,bohužel učitelkami se špatným stereotypním chováním,
které si bohužel ještě o sobě myslí,že jsou vzorné a hodné.
23. 02. 2014 | 08:09

dotaz napsal(a):

Pane Jarolímku,
jestli jste si při nedělním ránu již přečetl slova ombudsmanky Šabatové,pak asi jako odborník si jistě víte rady s tím pojmem NADužívání sedativ a k čemu tak mohou vésti?
Nadužití mně známých smrtících barbiturátů např.vedlo k smrti Marilyn Monroe,uvědomila si to,že páchá sebevraždu?
Co si uvědomoval lékař jisté známé popové hvězdy černé pleti,která mu záhadně zbělela a která byla samá plastika a proč asi zemřela?M.Jackson/

Proč papež František velebí sestru,co mu dala trojnásobnou dávku léku,neb se domnívala,že
lékař je nedbalý hlupák zaujatý svými laboratorními experimenty?
Zdám se vám dětinská,když se pořád ptám proč,zatímco ostatní jsou si jisti,že ví,proč to tak je?
Určitě Vy jako odborník to víte,tak my se se tu ptáme,a je dobře,že nám chcete odpovědět a mluvit s námi.
Děkuji
23. 02. 2014 | 10:01

dotaz dotazu napsal(a):

dotaz

ale co s těma lidma,co pořád zlobí dělat jiného, než je trochu uspat, aby se nezbláznily naopak ty sestry. Šabatovou do toho netahejte, to je mimóňka, co celý život nic nedělala a jen rebelovala a protestovala,sama asi neví, proti čemu,a je to jen takový postoj,negativismus se tomu odborně říká. Taky diagnóza, ale dá se na to sehnat dobrý flek.
Včera jsem byla na návštěvě babičky v nemocnici,co si zlomila nohu a vedle babka, úplně cizí, kterou jsem v životě neviděla a nezajímá mne, tak aby na sebe upoutala pozornost,kdžy za ní nikdo nepřišel,tak celou návštěvu pořád házela na zem nějaké předměty a pak mne prosila,abych jí je zvedla. Já místo abych se bavila s vlastní babičkou, tak jsem musela celou návštěvu ze slušnosti pořád jen zvedat krámy nějaké cizí ženské. Co s takovou, jedině ji na chvíli uspat.
23. 02. 2014 | 10:44

Union psychiatrických pacientů napsal(a):

Chcou rodiče a přátelé svoje praštěné děti utratit a nebo chcou ,aby je pro ně utratili sami psychiatři v ústavech?Trpí tam všichni blázni tou nevyléčitelnou nemocí a nebo tou nekonečnou léčbou?
Nejsou náhodou už všichni blázni spojeni kolektivním nevědomím,která sama vybírá agresivní typy páchat krevní mstu na celém systému?
Jaký je úspěch mnoderní psychiatrie při léčení agresivních typů,nebo sebevražedných typů a nebo dokonce všech ostatních typů,kteří nemají žádné takové sklony?
Kdo zaviňuje recividu nemoci.
Samotné psychiatrické prostředí ,kde jsou samé prášky a samé cigarety?
23. 02. 2014 | 11:35

Richard napsal(a):

Santo, mám pocit, že Vaše maskovačka nemá valného smyslu. Váš styl je natolik osobitý, že jej žádný Union neskryje.
23. 02. 2014 | 11:57

dotaz napsal(a):

Santo,
i já tě poznávám,nebo spíš ten osobitý styl,....může být ale falsum?
Odpověď na dotaz dotazu:nevím,fakt nevím.
A nevěděla jsem,že by byl takový strach ze zbláznění se,aby se kvůli tomu někdo uchylovat k uspávání protivných druhých osob.Ten co se obává zbláznění,může užívat své zázračné léky,že,a ne je vnucovat druhým,kteří o to nestojí,ale chtějí být aktivní
v rámci svých možností.
Jde o to umět i dementním vysvětlit jejich omezení,co nesmí,zakázat,a je to,že?
Disciplina má bejt,že.
Snad nám odborníci jako dr.Jarolímek srozumitelně odpoví.
23. 02. 2014 | 12:25

Richard napsal(a):

"a pak mne prosila,abych jí je zvedla. Já místo abych se bavila s vlastní babičkou, tak jsem musela celou návštěvu ze slušnosti pořád jen zvedat krámy nějaké cizí ženské. Co s takovou, jedině ji na chvíli uspat."

nebo svázat

ale ne, je zajímavé jak se v této situaci rozštěpuje tzv. "slušná reakce" - vyhovění babce a pod ní se aktivující agrese = "touha babku napráškovat = paralyzovat". Jakoby vědomé ego nebylo kompetentní viz "musela celou návštěvu ze slušnosti" řešit situaci jinak. Proto zvolí vyhovění babce, které povýší v zájmu sebezhodnocení na slušnost, přitom je však frustrováno, což současně vyvolá agresivní fantazie. Paní dotaz dotazu nemusela celou návštěvu ze slušnosti nic podávat, byla to pouze její volba, možná stačilo po opakovaném pádu věci babce říct "nezlobte se, ale teď se bavím s babičkou, zvednu Vám to všechno nakonec najednou", nebo něco v tom smyslu.
Co se týká mě, taky bych jí spíš uspal, to by bylo samozřejmě nejjednodušší, taková babka by mě taky srala, ale těch řešení je vícero. Pokud ego není vybaveno vědomou kompetencí různých řešení, stává se z volby vlastně "musení", protože člověk v tu chvíli vlastně neví jak jinak.
23. 02. 2014 | 12:43

Richard napsal(a):

je pro mě zajímavé pozorovat, jak je v našem kulturním prostředí silně spjato "vyhovování - konformita" s tzv. slušností
23. 02. 2014 | 12:52

Richard napsal(a):

jde taky o krásný příklad nevědomé kompenzace vědomého zaměření
- vědomé extrovertně nastavené ego jednostranně vyhovuje okolí - splňuje vnější, objektivní očekávání - nárok babky, které padají věci, čímž aktivuje kompenzační fantazie(nevědomí) subjektivního/introvertního nároku - osobní potřeby, která je vědomým zaměřením vytěsněna - potřeba bavit se s vlastní babičkou.
23. 02. 2014 | 13:00

unie napsal(a):

Všechny odpovědi na psychiatrickou problematiku a tématiku už byly více méně odpověděny jak panem psychitrem ,tak všemi diskutujícími.Všechno je v archivech.Teďka už to jde dokolečka jako zadrhlá gramofonová deska.
I ten union psychiatrických pacientů byl započat už někde v archivech.Hlavním jeho posláním je spolupráce mezi pacientem a psychiatrem,aby se zabránilo recividě.
23. 02. 2014 | 13:50

magor napsal(a):

unie,

chyba lávky, žádná odpověď nebyla zodpovězena, jen obvyklé tlachy majority, které pod jhem objektivistů opakuje dokola ty stejné omyly. Chybí tu jen zápisky o omývání přirození vlažnou vodou, snad metoda Prieznitzova. Ani flagrantní impotence s v práci psych. nemocnými nedonutila společnost k radikální změně paradogmatu (ten výraz je Lubův). Jaký div, společnost obvykle mění jen katastrofy. Jakou změnu však učinit s pár procenty, že?

Tenké hlásky za zdí......
23. 02. 2014 | 15:21

Ivan Hochmann napsal(a):

Já bych se přiklonil k popudu rozvinutí diskuze o silikonových androidkách.Tento problém mě není tak docela znám a moje zvědavost a vnímavost není naplněna.
Nemohl byste mě pane kolego santawizarde problematiku trošku přiblížit?

Děkuji Ivan.
23. 02. 2014 | 15:52

Renata Vostrovská napsal(a):

Huberte, díky moc za zastání jak mě tenkrát kolega okradl. Nebýt Tvého zásahu, měli by mě v práci za ještě většího blázna, než jsem. Ještě jednou díky
Renata Vostrovská
23. 02. 2014 | 16:07

dotaz napsal(a):

Magore a Unie,
myslíte tím jhem objektivistů-filosofii této nebožky Anny?
http://cs.wikipedia.org/wiki/Objektivismus

To jsou neobjeveny chyby,či proč se podle vás stále
stereotypně MOHOU či smí opakovat?
Nepoučitelnost z chyb je další kupení chyb směrem ke katastrofám.
23. 02. 2014 | 17:00

santawizard napsal(a):

Magor:
Já si myslím,že union má pravdu.Hodně toho už bylo podchyceno.Kdyby někdo dostal za úkol to všechno analyzovat a revizovat určitě by tomu uvěřil.
Ivan Hochman:
S androidkama přišel Richard.Já jsem napsal 22. 02. 2014 | 23:23 ...v posloupnosti sythetické medicíny.(přírodní léky na léčení schizofrenie nebo deprese neexistují)
Silikonový android by měl sythetické sperma,kdežto podobná androidka by musela mít sytheitické vajíčko.Tímto by však museli v budoucnosti postavit laboratoře pro matriarchát a patriarchát.Jinak to věda jen tak nedokáže.V budoucnosti nebo nejdříve v sci-fi budou nakonec schopni oplodnit synthetickým spermatem i přírodní vajíčko mnohem dřívěji ,než že by přírodní spermatem uměla oplodnit sythetické vajíčko.Synthetické sperma bude vynalezeno dřívěji než synthetické vajíčko.Toto je však sc-fi proroctví.K tomu máme ještě velmi a velmi daleko i sci -fi filmech..Synthetické léky v psychiatrii mají však takový ptenciál pro ty pokusné králíky a obětní beránky,.hlavně když už si myslí že jsou silikonoví androidi a androidky.Trochu je to ale jenom parodie. Toto nemá nic společného s nafukovacími pannama a kulturistickýma panákama či jojo vibratorama z sex šopu.
23. 02. 2014 | 19:30

santawizard napsal(a):

1)
Opak tohoto principu je,že ženy už mají pilulky proti početí ,ale muži ještě ne.Kdyby to muži chtěli dohnat ,tak to by museli vynalézt nějaké pilulky působící na prostatu,která v plodném období života oživuje sperma mužskými a ženskými hormony.Dodnes si s tím neví rady a proto skoro všichni starší muži trpí v pozdějším věku zbytnělou prostatou.Zbytnělost není rakovina prostaty ale více jako obezita prostaty.
2) V budoucnu když půjdete do posilovny si udržovat figuru,tak posilňováním svalů zároveň nabijete kulturistického panáka,který to mechanicky hned může spustit zpátky do vás v "zápase" jako feedback.To může být napojeno i na virtuální realitu.Dohromady ve specializované verzi budou existovat i ušité na míru pro schizofreniky a maniaky,aby si znovu takovou léčbou naladili svoji rozladěnou figuru a obličej. To však bude fungovat i pro zdravé jedince pro kosmetické účely.
23. 02. 2014 | 21:50

magor napsal(a):

dotaz

Na slůvko nehleďte, dosaďte si jiné.

Svatej čaroději,

sdělit příčinu psychotických onemocnění, tak to samo o sobě považováno za psychotický stav. Jako si přisednout ruce na židli a chtít se najíst. Jistá podobnost s islámem, kterýžto barvitě líčíval Pepa Řepa. Rovněž skeptický tu nedávno psal o placatý Zemi, že tyhle věci jako dlouho vydrží.
23. 02. 2014 | 22:16

Ivan Hochmann napsal(a):

santawizarde,děkuji za fundované exposé.Zase jsem o něco moudřejší.Leč mě ta moudrost nebude k ničemu,neboť zde tak dlouho nehodlám pobývat.
Měl jsem na mysli spíše obrazné popisy a funkce těch androidek.Asi se obrátím na Richarda.
Jinak si ale myslím,že těch plků kolem psychiatrie je zbytečně mnoho.Většina z nás neví co se v tomto oboru dějí za věci.Nevěděli jsme to ani dříve,když bolševik zneužíval všech dostupných prostředků psychiatrických "léčebných metod",aby odpůrce socialismu totálně zdeptal.
To se pak zapletou do problematiky takoví exoti jako madam Rowlingová a jsou z toho mezinárodní skandály.

Takže raději o věci nechtět moc vědět.Nemoci postihující nervovou soustavu jsou a budou v budoucnu i vzhledem k neustálé progresi diabetu metlou lidstva.
Stačí si přečíst pár článků z lékařské hantýrky a snažit se pochopit.
******
Pojem autonomní nervový systém by se dal jednoduše definovat jako "organizované skupiny senzorických a motorických neuronů, jež inervují útroby (latinsky viscera). Tyto neurony tvoří reflexní oblouky, z nichž část zasahuje do mozkového kmene, konkrétně do jeho části zvané prodloužená mícha. Pokud je poškozen pouze centrální nervový systém (CNS), život je stále možný, neboť nejsou zasaženy jeho hierarchicky podřízené části řídící činnosti kardiovaskulární, trávicí a dýchací soustavy.
****
Takže vážení jak to je těmi silikonovými androidkami?

Ivan.
24. 02. 2014 | 00:11

Richard napsal(a):

"Takže vážení jak to je těmi silikonovými androidkami?"

Tak Santa na mě svedl takovou suprovní věc, přitom autor je skutečně on.
no, řekl bych, že jich bylo asi pět a vypadaly fakt dobře. Občas se ale zaseknou a je třeba je v kanclu trochu namazat, aby se krásně leskly, tedy, co to říkám, promazat, aby správně fungovaly, dokáží zaujímat velmi rozmanité polohy.
V příštím životě chci být taky psychiatr. Starat se o androidky musí být vážně úžasné, poskytoval bych jim terapie i zadarmo...a rád. Co to, co to? Richard tady snad někomu závidí? Ne ne, Zeman to skutečně není.
24. 02. 2014 | 00:37

dotaz napsal(a):

Silikonové androidky budou zřejmě snem mužů.Budou krásné,poslušné,všestranně použitelné na práci bez nároků na mzdu,i jako inkubátor na děti.Budou lehce opravitelné,snadno likvidovatelné a recyklovatelné.

Myslím,že popsáno již v klasické knížce Paničky stanfordské či tak nějak,taktéž v té knížce se vyskytuje horor Rosemary má děťátko/s čertem/.
Richarde,vy jste sečtělej,mohl byste to upřesnit?
24. 02. 2014 | 07:17

santawizard napsal(a):

Nesmí se zapomínat ,že největší lidový léčitel v psychiatrii(psychologii) je samotný psychiatr(psycholog).On je autorita a osobnost ,která dokonce léčí už jenom svou přítomností a kontaktem.Něco jako biotronik či farář,který vkládá svoje ruce,neboli manipuluje svýma rukama okolo pacienta energiemi.To už se bohužel zapomíná (dává a přijímá se to většinou už jenom podvědomě)na úkor moderních technologii,léků.nebo-li logistika na úkor personalistiky.
24. 02. 2014 | 11:19

dotaz napsal(a):

Za socíku to měli psychiatři snadné.Byla normalisace,takže všichni byli přistřiženi na normu,ale trpajzlíci byli zvětšování operacemi-natahováním kostí.Nyní díky silikonovému průmyslu mohou být zase všichni vycpáni na normu silikonem,to platickým chirurgům jde a silikokové krásky jsou spokojené,že mají silikonovaná jen prsa a ne třeba mozky,že.Mít silikonovaný mozek je rizikové,neb to praská,vytéká a je nutná ta recyklace,co kdyby to vzali šmahem celé.také takové silikony bůví jestli snesou ty přístrojové techniky na prosvěcění organismu na letištích a i u zdravotníků,když se musí odkládat šperky,hodinky,mobily a tak,že.
Taky silikonové kojení je nemožné,dokud se nebyrobí nějaká mléčná náhražka pro androidní novorozence.
Nejjednodušší je klasicky si oholit vlasy a hlavu posypat popelem na znamení smutku či rozervat si roucho,pláč se ovšemže nenosí,ale posměch slabým se někdy podaří zarazit posměváčkům tím,že se jim provede to,čemu se oni vysmívají.
http://www.novinky.cz/muzi/328376-ucitel-obetoval-vlasy-a-holohlava-trida-skoncila-se-sikanou-spoluzaka.html
24. 02. 2014 | 14:20

magor napsal(a):

Ivane, zdravím!
Bané, autora blahořečit, o koncentrácích slýcháváme dodnes, ale zřídka si kdo uvědomuje, že psychotik taky mukl. Jsou to stateční lidé.
24. 02. 2014 | 14:59

magor napsal(a):

Pro nick dotaz, mýliti se nedá velkou práci, tu na Zemi určitě ne.
24. 02. 2014 | 15:02

dotaz napsal(a):

Magore,
mýliti je snadnější než si dát práci bejt bezchybnej,a zase bezchybnej šprt je taky šikanovanej.Vyjde to podobně,nejlíp to mají ti,kteří šikovně dovedou manipulovat chybami a artisticky šikovně proplouvat peřejemi.
Co se týče pojištoven,tak mám za to,že cena života je vpodstatě nulová.Ovšme má-li člověk implantát,pak ten implantát cenu má.Android by možná byl dražší než je normální člověk,nevím.Domnívám se,že byznys a přístroje kolem zdravotnictví je cennější než lidi a pacienti v něm,třeba proto mi to přijde jako mrhání na zbytečnosti/fiktivní peníze/a ne na lidské zdraví a životy.
Nyní v době obchodních tajemství neví nikdo vpodstatě nic,natož přesně.
Peníze jsou ničím nepodložená fikce,virtuálno kolem internetu je sice fikce,ale jsou to zhmotnělé sny
fantastů a manipulátorů světem a osudy lidstva.Androidní vojáci jistě vzniknou.
Třeba je to tak nutné,protože lidstvo pokročilo do fáze tak ničivých zbraní,že by mohlo zničit celou Zemi,a jsme vpodstatě všichni rukojmí,ne?
Nejen bezbranní psychotici.Někteří možná svobodní jsou,ale asi ti,co mají nejmocnější zbraň.
24. 02. 2014 | 15:36

dotaz napsal(a):

Magore,
myslím,že se mýlíš,dnešní psychotik není mukl.
Je pravda,že psychiatři mají převýchovné tendence,ale to je pro psychotika pomoc,
že nemá adaptační potíže a není zcela izolován od společnosti.taky mohou pomoci od šikany okolí.
Dnešní psychiatrie je lepší,a za to jim dík.
24. 02. 2014 | 15:50

dotaz napsal(a):

Jo oprava názvu :Ira Levin a http://www.csfd.cz/film/22525-stepfordske-panicky/strana-2/
24. 02. 2014 | 18:40

dotaz napsal(a):

V dnešních ranních zprávách v televizi bylo,že je návrh na obdobu rodičovské
dovolené-pečovatelskou dovolenou,aby se ev.rodiny mohli postarat o své rodiče,tím
možná také bude možnost postarat se o psychotiky v rodině.
Tam se asi nadužívat sedativ a kurtací nebude,že,na pícnutí injekce si mohou zavolat záchranku.
25. 02. 2014 | 06:55

Člověk napsal(a):

Návrh na pečovatelskou dovolenou - aby se rodiny mohly postarat o své rodiče? No, kdyby se opravdu staraly, tož to by asi potřebovaly...... Zrovna tak ti, kteří pečují o své blízké duševně nemocné - protože prozatím ani ti ani ti moc šance na odpočinek(pokud nevyužijí odlehčovací či hotelové odlehč. služby, když je bude mít z čeho uhradit) nebo vyřízení svých třeba nutných vyšetření nemají.
Ale - od návrhu ke skutečnosti povede dlouhá cesta - tedy, jestli vůbec povede.
25. 02. 2014 | 19:35

dotaz napsal(a):

ano,to by asi pečující rodiny potřebovaly,odlehčující službu-třeba jako stacionář,
přechodný hotel/některé hospice tuto službu mají/.
V zmíněné televizní relaci však bylo zmíněno,že pečující příbuzní dostanou příspěvek finanční,aby nemusili chodit do práce,ale starat se o příbuzné jako matka o dítě na rodičovské dovolené.
Starost o děti je však lehčí než starost o náročné a autoritativní dospělé,aby nebyla pokořována žádná strana.
Zde psycholožka píše,že z chyb se má člověk poučit a pravé skutečné sebevědomí
umožnuje žít člověku i jako vadnému,chybujícímu,nestíhajícímu nároky a neužitečnému či pokořovanému...pochopila jsem to správně?Řekla bych spíše,že to bude sebeláska?
Zde znění článku:
http://www.novinky.cz/zena/deti/328321-ambiciozni-rodice-mohou-sve-dite-znicit.html
26. 02. 2014 | 11:33

dotaz napsal(a):

Domnívám se totiž,že TAM je problém,že postižený dostane důchod a příspěvěk na bezmoc,
ale pečující příbuzný nemá nyní nic a musel by žít z důchodu a příspěvků postiženého,
kdyby mu tento ty peníze vydal,což nemusí,protože jsou to peníze jeho.

V domově důchodců a hospici však tyto peníze přebírá rovnou ústav jako svůj příjem,
plus má platby od pojištoven,protože ústav nemůže pracovat narozdíl od příbuzného zadarmo.

Takže by došlo JEN k nápravě nespravedlnosti,ne?Takže by to tak být mělo,ne?
Kdo pečuje o své příbuzné celodenně,ať je placen.
26. 02. 2014 | 11:47

dotaz napsal(a):

Taky nemocnice jsou přílišnou koncentrací bezmocných lidí,kteří utéci nemohou,
pro zločince a vyděrače logicky první cíle jak snadno zajmout rukojmí či jinak se např.pomstít ,že
http://www.novinky.cz/zahranicni/svet/328764-v-jiznim-sudanu-strileji-i-pacienty-na-nemocnicnich-luzkach.html
26. 02. 2014 | 15:59

Helena napsal(a):

Dotazi,
jaký důchod a jaký příspěvek na péči dostane většinou mladý schizofrenik?
Důchod rovnající se životnímu minimu / dne kolem 3400,-Kč/, protože nemá odpracováno nic. Příspěvek na péči taky žádný, protože podle našeho pana ambulantního psychitra si přece náš syn umí koupit rohlík se salámem.
Pokud máte někdo jiné zkušenosti, prosím, napište je.
O syna se staráme již 15 let a vzhledem k jeho důchodu ho i finančně 100% živíme a ubytováváme, a to vše z našeho starobního důchodu. Kromě toho mu vaříme, pereme atd.Děláme to rádi, ale až zemřeme, co bude s ním?
Máte někdo jiné zkušenosti s podporou ze strany státu? Může schizofrenik s plným invalidním důchodem 3400,- Kč, který je nemocný od svých 22 let / stanovena diagnóza/ dosáhnout na nějaký vyšší finanční příspěvek státu? On sám toho není schopen. Co mohou v tom udělat jeho rodiče, dokud žijí? Myslím, že nemluvím jen za sebe, takových rodin je spousta, proto je taky tolik bezdomovců.
26. 02. 2014 | 20:20

dotaz napsal(a):

No vždyť říkám,že je to nespravedlivé.Heleno,jistě budete prosit nějakého příbuzného,aby se o mladého schizofrenika postaral,ale ten by musel mít pečovatelský příjem,aby uživil sebe i postiženého.

Nad tím by se psychiatři měli zamyslet.
27. 02. 2014 | 07:07

tenionen napsal(a):

Paní Heleno a zkoušeli jste se obrátit na nějakou organizaci, která zaměstnává zdravotně postižené? S touto diagnozou se dá normálně pracovat a mít výdělek. Váš syn by se mohl uživit i sám, sice obtížně, ale jde to.
28. 02. 2014 | 15:24

Helena napsal(a):

tenionen:
V našem okolí je jen montovna, kde pracují zdravotně tělesně postižení - tzv. chráněná dílna. Náš syn je od malička motoricky neobratný / jemná i hrubá motorika/, takže zde se absolutně nechytá. Navíc se zde pracuje 8 hodin v kuse. Jinak to prý nejde.
Takže se pokoušel dojíždět do Prahy, před krizí občas sehnal práci, kde využil své znalosti němčiny a angličtiny, vždy alespoň na 3 měsíce. Dnes už ani tato práce není. Také psal články pro odborné časopisy, které mu vynášely sice ne velké a pouze jednorázové, ale přece jenom nějaké peníze. Bohužel při posledním pobytu v PL, kde ho drželi skoro dva roky, domníváme se, že skoro bezdůvodně, ztratil veškeré sociální kontakty, včetně těch, o kterých píšu, včetně některých svých znalostí a dovedností. Práci dnes nemají ani zdraví, natož duševně nemocní.
Byli bychom velmi rádi, kdybyste nám mohl doporučit nějakou instituci, která zaměstná duševně nemocného se znalostí němčiny a angličtiny, částečně práva a ekonomiky, nejlépe přes internet.
Děkuji předem.
02. 03. 2014 | 21:40

tenionen napsal(a):

Paní Heleno, z jakého kraje jste? Víte něco o sdružení Focus? Dáleje možné kontaktovat Diakonii církve českobratrské. Neznám zdravotní stav Vašeho syna, ale z toho jak píšete, že ztratil sociální kontakty je podle mne zřejmé, že by bylo dobré pomalu je navazovat nejlépe právě spoluprací se sdružením Focus. V první řadě si ale uvědomte, že psychicky nemocný člověk, který je zaléčen, absolutně pozbyl sebevědomí. Nikdy nemůže být jako před nemocí (výkonný, veselý, bystrý) a on si toto vše uvědomuje a je z toho nešťastný, naštvaný na sebe. Snaží se, ale nejde to. Nalhává si, že nemocný není, že to zvládne. A kdykoliv se mu uleví, první co udělá je, že vysazuje léky. Možná to není případ Vašeho syna. Je důležité v léčbě vytrvat a po malých krůčcích se začleňovat do života. Velkou roli v tom hrajete i Vy. Chápu, že Vaše finanční situace je velmi nelehká, ale netlačte na něj. Nabízejte řešení, nenásilně pobízejte. Máte to hodně těžké, já ale věřím, že matka, která miluje svoje dítě, dokáže zázraky. Spojte se s organizací, která se této problematice věnuje, mluvte s lékařem, v případě jeho neochoty situaci napomoci jej změňte. Více napsat nedokáži. Hodně zdaru.
03. 03. 2014 | 20:16

Iva napsal(a):

Paní Heleno, zkuste zapátrat nejen na internetu, jak získat příspěvek od státu pro DN, dále jsem slyšela o možnosti přezkoumání výše důchodu (tzv. invalidita z mládí), např. zde
http://www.perspektiva-roudnice.cz/data/files/postup.pdf
http://www.spdn-cr.org/
03. 03. 2014 | 22:33

Helena napsal(a):

Děkuji.
04. 03. 2014 | 21:09

Člověk napsal(a):

Paní Heleno, my jsme na tom obdobně, jenom náš syn má postižení navrch ještě kombinované. Možná by šlo požádat o přezkum příspěvku na péči - invalidní důchod již má... Jen se mi nezdá ta výše důchodu - již by měl mít i důchod zvýšen. Určitě to zkuste, až jednou by zůstal sám, ústav by to jistě nenechal (určitě by žádali též zvýšení).
Jinak - v ústavu musí mít klient invalidní důchod, dále příspěvek na péči a z invalidního důchodu dostane cca 15 % jako kapesné.
Fokus je dobrá věc, ale i oni velmi těžce shání práci pro klienty, většinou je to na granty tedy podporované na rok nebo dva. Další organizace když mají grant a hledají pár lidí, většinou mají hned v úvodu: není vhodné pro osoby s psychotickým onemocněním.
Tak si jen musíme držet palce a věřit, že budeme jakžtakž zdrávi, abychom se o ty naše nemocné byli schopni postarat co nejdéle.... Co ale bude dál, toť otázka.
Také bychom nechtěli, aby pak skončil někde "pod mostem" -- tedy jako bezdomovec...
Pátrali jsme už spoustu let nazpátek i v diakoniích - málo toho a plné.
12. 03. 2014 | 12:18

dotaz napsal(a):

Vpodstatě není to tak,že pro postižené se voda a potrava tak těžko hledá,neb se neustále tak zdražují zdroje např nezbytným vysušováním,melioracemi,oteplením kvůli nezbytnému zdražování obchodu a bohulibým daním?
12. 03. 2014 | 18:30

TojeFUKKK napsal(a):

Kecejte si tady jak chcete, myslete si co chcete, každopádně Vám řeknu jedno, některý lidi stojí za prd, jak svým smýšlením, tak jednáním a tím jak se chovají k druhým, samé plky tady, ale každopádně nejdůležitější jsou činy né slova a pak Primář Mudr. Jarolímek dokazuje tím jak se chová, jak jedná a jaká je osobnost, že nestojí za prd, ale je to skvělý člověk a od takových by se měli druzí učit. S nemocnými by se mělo jednat přesně tak, jak to dělá Pan Primář a né hovada kterých je ve zdravotnictví plno, ale nebudu jmenovat. Můj komentář nesouvisí s příspěvkem, ale mam potřebu se vyjádřit k Panu Jarolímkovi, je to skvělý chlap, víc takových lidí a myslím si, že by mezi námi ubylo pacientů s nějakou duševní poruchou. Asi tak. Pěkný den.
07. 05. 2014 | 16:30

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy