Co se může, ale nemusí stát, když se člověk zblázní

23. 10. 2009 | 12:59
Přečteno 36166 krát
Každodenně se setkávám s podobnými případy jako je tento: studentka se dostane na příjem psychiatrické léčebny, protože se snažila se přeplavat Vltavu, když byly mrazy. Přijela sanitka, zabalili ji do deky a se slovy ´někam vás odvezeme do tepla´ ji bez dalšího vysvětlování naložili a vysadili v Bohnicích. V přijímací kanceláři se s ní nikdo o ničem nebavil, vzali jí osobní věci a dali do igelitového pytle, nikdo ji nevysvětlil kde je, proč tam je, že bude nutné užívat léky a na co ty léky jsou.

Počáteční zkušenost s psychiatrickou péčí se v 80 procentech případů odehraje v psychiatrických léčebnách, na místě – kde personál má strašně málo času, na oknech jsou mříže, některé pokoje jsou po dvanácti lůžkách. Rodiče, kteří tam druhý den přijdou, potkávají utlumené pacienty pod vlivem léků, jak se šourají v županech po chodbách, vidí svou dceru na posteli. Holka je ztuhlá, protože nevěděla kde je, co je, proč stojí nahá na vyšetřovně, začala kolem sebe mlátit a rozmlátila třeba lékovou skříňku, dostala injekci a vytuhla. Kdyby se bránila ještě víc, tak ji přikurtují k posteli.

Při první návštěvě lékař na rodiče zpravidla nemá čas, odkáže je – přijďte za dva, tři dni, uvidíme, vypadá to, že se jedná o akutní psychiatrické onemocnění. Za tři dny se rodiče dozvědí, že dcera má schizofrenii – nevyléčitelné, geneticky dané onemocnění, což mnohdy znamená celoživotní užívání léků s vedlejšími účinky. Říkám tomu maligní informace. Jestli jste si mysleli, že vaše dcera bude vynikající právničkou, tak na to zapomeňte. Nejspíš skončí v částečném nebo plném invalidním důchodu, nikdy už asi nebude pokračovat ve studiu, čekají ji pravidelné kontroly, opakované hospitalizace. Tuhle informaci dostanou rodiče jen tak od mladého nezkušeného psychiatra, který je sám bezradný a ví jen to, že nehorší chybou by bylo podcenit diagnózu.

Emočně rozdrásaní rodiče se při neuváženém sdělení diagnózy musí vypořádat s tím, že mají dceru schizofreničku, vyčítají si, že nemoc zavinili, nevědí co na to řeknou příbuzní, sousedi. Obávají se, že až se nebudou moci starat, jejich dítě skončí v domově důchodců nebo na ulici. Rozhovor s lékařem při první hospitalizaci je uzlový bod, kde se předurčuje osud pacienta i celé rodiny. Od této chvíle už kráčí ´schizofrenickou cestou´. Je předurčen k tomu, co sociologové nazývají „kariéra psychiatrického pacienta.“

Schizofrenie nejčastěji vzniká mezi třináctým a osmnáctým rokem, v pubertálním a postpubertálním obdobím, kdy je člověk konfrontován s požadavky reálného světa – studovat, pracovat, vydělávat peníze, mít vztahy, partnera nebo partnerku – a není na to připravený. Mnozí z mých pacientů byli vynikající studenti. Poctivě seděli nad učebnicemi zatímco jejich kámoši už dávno balili holky a dělali všemožné lotroviny. Byli vzorní žáci, ale v něčem jakoby psychicky nedonošení, jsou citlivější, víc zranitelní, proto méně průrazní.

Počínající psychotické onemocnění se 99 procentech vyvíjí plíživě, nenápadně, může se projevovat například zhoršenou schopností koncentrace. Hodně se to stává při přechodu na vyšší stupeň školy. Student sedí nad knihou pět hodin, ale zapamatuje si pět řádek. Učení mu neleze do hlavy, neví, proč to dřív šlo a teď to nejde, má v sobě vnitřní napětí a může mít ještě pocity viny vůči rodičům, kteří spoléhají, že z něj bude lékař nebo právník. Dostává špatné známky, rodiče ho mají k tomu, aby chodil do školy, ale jemu se tam nechce. Mohou se přidat další faktory, když manželství rodičů nefunguje optimálně, jsou tam hádky, konflikty, které vyvolávají stres, špatně se soustředí, hůř se učí a nakonec mu hrábne.

Až když tenhle človíček skočí ze čtvrtého patra, teprve pak na sebe upozorní, že je to vážné. A teprve potom se zahájí léčba, v takovém případě velmi radikální, skoro drastická – nedobrovolná hospitalizace, poprvé sám na jednom pokoji s dvanácti jinými pacienty, z nichž někteří jsou mentálně retardovaní. To není úplně optimální začátek léčby.

V denním psychiatrickém sanatoriu Ondřejov se tomu snažíme všemožně předcházet. Když k nám zavolá rodič „mám doma syna, vypadl ze školy nebo z učňáku, je zavřený doma, dal se na vegetariánství nebo vůbec nejí, s nikým nekomunikuje, brblá si pro sebe, mluví s někým virtuálním, kouří trávu a chová se divně,“ je to jasný signál pro náš mobilní krizový tým, aby se s ním pokusil velmi citlivě navázat kontakt a nějak ho získat pro spolupráci. Pomoc na úrovni sekundární prevence musí být nízkoprahová a velmi nenápadná. Nemůžeme za ním přijet v bílém plášti a jenom do něj začít cpát pilule.

Při včasném rozpoznání lidiček, kterým hrozí propuknutí psychózy, je možné plnému rozvinutí nemoci zabránit. Na začátku léčení by rodiče měli dostat co nejoptimističtější informaci. Něco se stalo, mělo to psychotické projevy, ale nevíme, zda se jedná o dlouhodobější nebo jednorázové onemocnění. Je možné, že šlo o přechodnou psychotickou poruchu, která se víckrát neobjeví a vaše dcera bude celý život fungovat docela normálně. A kdyby to náhodou byla schizofrenie, je prokázáno, že jedna třetina schizofreniků má velmi velkou možnost na úplně vyléčení. S diagnózou přechodná psychotická porucha má člověk daleko větší šanci v životě, než když dostane nálepku paranoidní schizofrenie. Může z něj být chronický schizofrenní pacient ve vytahané teplákové soupravě, nebo člověk, který funguje v různých sférách života, v rodinné, osobní, pracovní, sociální.

Před více než sto lety jeden z nejvlivnějších psychiatrů Eugen Bleuer dospěl na základě rozsáhlého výzkumu schizofrenních pacientů ke zjištění, kterému říkáme třetinové pravidlo. U jedné třetiny pacientů se toto onemocnění projeví jednou a víckrát ne. U druhé třetiny má tendenci se čas od času navracet, třeba dvakrát třikrát, zanechá nějaké stopy, ale člověk s tím může žít. Pouze u poslední třetiny zraní onemocnění člověka hodně hluboko a vykolejí ho z klasických životních rolí, jako je práce, sociální fungování, osobní vztahy. Dnes ale máme k dispozici účinné léky, které uzdravení velmi napomáhají, takže pravděpodobnost, že se pacient úplně vyléčí nebo bude alespoň celkem normálně fungovat, je v současnosti daleko vyšší .

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Al Jouda napsal(a):

To je známá věc, že doktoři z Vás lehce udělají blázna !Proto se držme od nich co nejdále !
23. 10. 2009 | 13:08

Michal Macek napsal(a):

dobry den,

s tim plne souhlasim.co ste rikal na ten pripad toho devcete co jezdilo po vaclavaku na koni kolem sv.Vaclava a modlilo se?
straznici ji strhli z kone protoze pry "byl nervozni a hrozilo ze nekoho zrani" (btw odkdy sou prazsti straznici odborniky na psychiku koni?) a slecnu odvezali taktez rovnou do bohnic...

me to pripomina tu scenu ze svejka jak stoji pred temi doktory kteri maji urcit jestli je to blbec a jeden doktor mu rika: "reknete neco!" a svejk na to: "at zije cisar pan a cela jeho rodina!" nacez doktor se otoci ke kolegum a rika: "myslim ,panove,ze tento pripad je jasny..."
23. 10. 2009 | 13:10

kolja napsal(a):

Moc hezky normálně napsáno, díky.
23. 10. 2009 | 13:17

Mastodont napsal(a):

Děkuji, skvělý článek.
23. 10. 2009 | 13:20

Pavel Poštulka napsal(a):

Ne každý pane Al Joudo, ne každý. Až to přijde na Vás, tak si přejte aby Vás potkal dr. Jarolímek nebo někdo z jeho žáků...píše aby lidem pomáhal...
23. 10. 2009 | 13:34

Karel napsal(a):

Nemůže být příznakem těchto onemocnění prostě Vámi popisované ztráty kontaktu se svými pocity a vnějším okolím?
Že dotyčný pacient není schopen rozlišovat mezi realitou, jeho vnitřními stavy prožívání?
Že vnitřní prožívání těchto pacientů je tak silně deformované různými vlivy – rodina, výchova, geny, že pacient přes takto
silnou vnitřní clonu ztrácí ony výše uvedené kontakty nejen s okolní realitou, ale i s již zmiňovanými vlastními postoji, pocity, potřebami?
Výsledek – velký vnitřní zmatek a odcizenost nejen okolí, ale i sám sobě. No a pak si např. v zimě přeplave Vltavu nebo projede na koni Václavák atd.

Nemůže být nejlepší léčbou na tyto poruchy dlouhodobá nejen skupinová terapie pod zkušeným terapeutem, který má vlastní sebezkušenost z této metody léčby než užívání léků? Pomoci této metody se dostávat do míň pokřivenějšího kontaktu nejen s okolím, ale hlavně sám ze sebou.
Určitě to bude dražší metoda než Vámi popisované postupy. Další otázkou je, zda není pro odborníky pohodlnější předepisovat léky a dávat „užitečné“ rady či provádět testy než jako terapeut podstoupit tuto metodu nejdříve sám, a poté ji případně nabídnout.
23. 10. 2009 | 13:36

skeptický napsal(a):

Já,ač laik bych byl přikloněn k názoru,že spousta tzv.duševních onemocnění je způsobena jedem v jídle a lécích,kterými nás otcové světa prostřednictvím jimi vlastněného potravinářského,chemického a farmaceutického průmyslu snaží zprovodit ze světa,a ještě na tom vydělat.

Éčka,umělá sladidla,těžké kovy.
Povinné očkování jedovými koktejly.

Psychiatrie toho moc vyléčit neumí,a na to,aby se zamyslela nad původem těchto onemocnění nemá tréning.
Věřím,že pokud by byl původce odhalen,nebyl by zájem o nápravu.Prokazatelné jedy jsou dnes schváleny jako bezpečné ke konsumaci,a jejich schválení má podezřelou historii,jako s aspartamem.Najdete v diet nápojích,potravě pro diabetiky atd.

Člověk,který není postižen vážně se z toho vyhrabe většinou sám.Doktorům to dodává víru,že léčí.
23. 10. 2009 | 13:36

skeptický napsal(a):

P.S.
Jo,doktore,jak to dopadlo s tou studentkou?Zpochybnil jste kolegovu diagnosu?
23. 10. 2009 | 13:43

Rumcajs napsal(a):

Pane doktore, to že psychické problémy tohoto rázu jsou léčitelné, to bude pro řadu zde diskutujicích velice radostná zpráva.

Nebudu jmenovat!
23. 10. 2009 | 13:46

Michal Macek napsal(a):

rumcajs:

pokud myslite toho co ja tak to ale neni schizofrenie ale paranoia spojena s maniodepresivni psychozou :)
23. 10. 2009 | 13:49

bara napsal(a):

Velmi dobry clanek.
Rumcajs - zase jste me pobavil...
23. 10. 2009 | 13:57

Karel napsal(a):

Rumcajs :

vtipná poznámka.
Rumcajs, Ty jsi skutečná naděje, že i těžší případy mají svoje světlé chvilky.
23. 10. 2009 | 14:09

milan napsal(a):

Slovo "lidičky" je odporné a vyvolává agresivitu. Psychiatr by je užívat neměl. Stejně hrozně je slovo "človíček".
23. 10. 2009 | 14:44

Michal Macek napsal(a):

milan:

taky moc nemusim slovo "lidicky" ale jaxte proboha prisel na to ze to vyvolava agresivitu???
23. 10. 2009 | 14:49

ole ole, toreador, toreador napsal(a):

lidičky, čekám tady se svým příspěvkem na téma "psychotici a lapiduši", až mě človíček milan přijde zbít
23. 10. 2009 | 15:07

dříve ruda napsal(a):

Pane doktore,

Mezi námi laiky -mně se to jeví tak, že příčiny psychiatrických onemocnění nám (vám) zatím unikají. Co umíme (umíte), utlumit pacienta, to nemá s léčbou nic společného.
Nicméně váš lidský přístup je sympatický.
23. 10. 2009 | 15:08

ČLOVĚK napsal(a):

Z uvedeného tedy plyne, že člověk je zdráv, dokud nenavštíví lékaře. Z prvních dvou odstavců je patrné, že vůbec není problém zlikvidovat celou nepohodlnou famílii a z každého, kdo jenom trošíčku bude odporovat udělat nebezpečného blázna. Je to opravdu děsivé, když si uvědomíte tyto skutečnosti, kdy tzv. odbornost lékaře je nadevše. Doufám, že ten psychouš, který přijímal onu plavkyni si řekl ještě o regulační poplatek 30 Kč. To už bych se dostal do Bohnic i já.
23. 10. 2009 | 15:12

žena napsal(a):

Dobrý den, pane doktore,

jsem moc ráda, že jste napsal tento blog.
Postup v Bohnicích, který jste popsal, je bohužel přesný.
Vím to z vlastní zkušenosti.
Trpím bipolární poruchou (maniodepresivní psychózou). Prvně se u mě projevila až po čtyřicítce. Ani já, ani moje rodina jsme netušili, co se to se mnou děje.

Prosím, mohl byste Vy, nebo někdo z Vašich kolegů sem častěji psát o běžných problémech lidí, kteří se léčí se schizofrenií, bipolaritou... Např. jak moc je těžké napoprvé umístit takto nemocného do léčebny, jak je někdy složité stanovit diagnózu, jak je pro rodinu takto nemocného těžké soužití a pomoc takto nemocnému...

Moc děkuji své rodině, jsou mi obrovskou oporou. Právě teď doma pomocí léků bojuji s mánií. Tímto se omlouvám panu Klánovi, že jsem mu zahltila jeho blogy mými poznámkami.

Nejhorší na tom je, že tak asi z 80 procent se takto nemocný člověk může projevovat normálně.

Vím, že probíhá osvěta, že lidi obecně již spoustu o psychických nemocech vědí. Ale čím víc, tím líp pro všechny..

Přeju všem pevné nervy, zdraví a pohodu.
žena
23. 10. 2009 | 15:32

žena napsal(a):

ČLOVĚK

Máte pravdu. Přelet nad kukaččím hnízdem...
23. 10. 2009 | 15:43

zákazník napsal(a):

První část článku platí pro všechny české doktory, bez ohledu na specializaci.
23. 10. 2009 | 16:33

Holubář napsal(a):

milan:
Ještě horší je "vínečko" - to bych vraždil.

Al Jouda:
Ano, lékařům je třeba se vyhýbat (i když třeba ta moje oční je prima), to je známá věc. Novou informací je, že přes Vltavu je radno plavat jen v létě.
23. 10. 2009 | 16:44

Holubář napsal(a):

žena:
Trochu na surovce: Moc se netrapte, dříve nebo později rupne v bedně každému. Výjimkou jsou ti, kteří se toho nedožijí.
23. 10. 2009 | 16:47

žena napsal(a):

Holubář:

Díky. Snažím se :-)
23. 10. 2009 | 16:57

mia napsal(a):

Dobrý den, váš článek mne velice zaujal..chtěla bych se zeptat jak je to s cizinci,kteří tu trvale žijí a dostanou se do takových problémů - neumí česky a nejsou nejspíš nijak pojištěni. Jsme v situaci, kdy by mne tato informace velmi pomohla. Existuje někdo,či něco (nějaká organizace),...kdo se takovými situacemi zabývá?
Kdybyste odpověděl,bylo by to skvělé,díky mpc.
23. 10. 2009 | 16:58

Slávka napsal(a):

žena
Sice tím asi nepomohu, ale přesto Vám i Vaší rodině moc držím palce.
Pane doktore
po delší době jsem blog četla téměř bez dechu. Díky
23. 10. 2009 | 18:12

Styx napsal(a):

Popis skvělý, závěry povzbudivé, diskuse střízlivá. Přesto mám problém. Ďábel je skrytý v detailu. Za dvacet let se tam vůbec nic nezměnilo. Časy se mění, psychiatrie zůstává.
23. 10. 2009 | 19:25

Fialovy Krokodyl napsal(a):

Al Jouda 23.10.2009 13:08:38:
Přijde mi to jako záměna příčiny a následku.
23. 10. 2009 | 19:55

PatientO.T. napsal(a):

Spammer píšící z IP 85.160.101.6, na tomto blogu pod nickem kipo, patří bohužel do té poslední třetiny nemocných, jež schizofrenie zraní hodně hluboko a vykolejí ho z klasických životních rolí, jako je práce, sociální fungování, osobní vztahy...
Prognóza špatná.
23. 10. 2009 | 19:55

Baba napsal(a):

Až dodnes jsem si myslela, že povídat si sám se sebou se výrazem soustředění a přijatelnější řešení než si nepovídat vůbec. Ještě, že nejsem vysoká a štíhlá.
23. 10. 2009 | 20:50

siven napsal(a):

No navštívit svoji první lásku na psychiatrii nebylo opravdu nic příjemného.

Sestry mně vyšly vstříc alespoň v zásadním kritériu, jelikož jsem svou vyvolenou byl zcela pochopitelně informován o návštěvních hodinách zcela mylně (a o místě určení rovněž – prý „LDN“…).
Jak jste popsal, že "rodiče vidí svou dceru na posteli… ztuhlou“, tak to se mnou švihlo, protože takhle jsem ji přesně viděl, když jsem vešel…

No nebudu se už raději dále rozepisovat, protože toto téma na mně tak nějak velmi špatně působí ještě dnes.

Každopádně moc Vám děkuji, pane doktore, že se konečně našel někdo, kdo se objektivně a inteligentně věnuje tomuto tématu.
23. 10. 2009 | 21:37

travojta napsal(a):

Pane doktore, prosim, oslovte i naseho hradniho pana, at uz mu nekdo od fochu rekne, ze neni normalni a musi se lecit. Budu vam moc vdecny, dekuji:)
23. 10. 2009 | 21:49

Nuba napsal(a):

Pane Jarolímku,

Je to přesně tak, jak to říkáte. Jedna z mých dcer kráčí již řadu let Vámi popsanou schizofrenickou cestou a my s ní. Začalo to tak plíživě, jak jste popsal a my jsme jako řada rodičů, kteří se ocitli v podobné situaci, snad vlivem špatné osvěty, tuto nezvládli. Maturantka s vyznamenáním nám začala haprovat v 1. ročníku na vysoké škole a my jsme ji z nevědomosti a nepochopení ještě dusili. Až došlo na prášky a zjevení podstaty problému.

Bohužel, moje dcera patří do té poslední třetiny s negativní prognózou a tím pádem se vším, co k tomu patří. Plný invalidní důchod, 1x za 14 dní injekce a hrsti prášků denně, občas ta léčebna, kde obývá pokoj s 11 dalšími více či méně postiženými. Je to velmi těžké, Vám to asi nemusím povídat. Nedokáže se na nic soustředit, bývalá vášnivá čtenářka a domnívám se, že i nadějná spisovatelka, několik menších věcí jí před onemocněním bylo vydáno.

Kdo naříká, že musí ležet v nemocnici se zraněním, nebo má nějaké ne až tak závažné zdravotní problémy neví, co je to za muka mít psychické onemocnění. Situace ve vztahu k postiženým lidem se pomalu zlepšuje, ačkoli vůči psychicky nemocným lidem zůstává řada předsudků, ze kterých pramení i výsměch těch, kteří si zdraví a života vůbec neváží.

I mě trápí v horších chvílích obava, jak moje dcera bude žít, až se o ni nebudu moci starat. Situace v různých ústavech a domovech není dobrá, ze svojí praxe to vím, je to otázka i finanční a ta je jak známo vždycky špatná. Proto podporuji řadu aktivit, které udržují tyto lidi co možná nejdéle v kontaktu se světem a neizolují je. Je to např. sdružení Práh v Brně, kam dcera docházela, nebo projekt na výstavby domů na půli cesty. Mnohem větší pozornost by se měla věnovat i chráněnému bydlení a chráněným dílnám, kde mohou pod dohledem tito nemocní najít uplatnění a alespoň jakýs takýs pocit že nejsou ze společnosti vyřazeni.

Přeji Vám v nelehké práci hodně úspěchů, pořád doufám, že se pomocí rozklíčování genetického kódu někdy podaří těmto lidem pomoci
23. 10. 2009 | 22:06

Jana Mihovičová napsal(a):

Hezký text.
23. 10. 2009 | 22:43

michal napsal(a):

úžasný--moje setkání s psychiatrií ve 20 letech bylo tak drsné (snaha o odeslání na léčení na 1 měsíc do Lobče)...že jsem dalších 20 let překonával to stigma než jsem se odhodlal a přes téměř fyzické - zlomená noha i duševní kolabs jsem byl nakonec přinucen se jít léčit.....zrov¨na dneska jsem byl za moji kamarádkou v bohnicích a musel jsem ji dlouho vysvětlovat, že tam není za trest , že i když to tam vypadá strašně tak, že se musí léčit sama
23. 10. 2009 | 22:54

PatientO.T. napsal(a):

2 Jana Mihovičová:
Zdravím vás. Chyběla jste tu... :-)
23. 10. 2009 | 23:13

bela napsal(a):

Pane Martine! Vdaka :))
24. 10. 2009 | 09:35

linda napsal(a):

Taky se stává, že když je někdo na psychiatrii s neurozou (obsedantně-kompulzivní, panická porucha, deprese)a lékaři tvrdí, že nejprve musí projít přijmovým oddělením k vyloučení psychotického onemocnění, případně těžší poruchy osobnosti, má takový člověk smůlu na lékaře, který si na uzavřeném může dělat co chce - myslím tím sex. Když pacient nedá, dostane silnou medikaci, kdyby si stěžovat, prý z něj udělají paranoidního schizofrenika a pobyt bude velmi dlouhý, prý není těžké napsat do karty, jak halucinuje atd. Když se pacient podrobí, protože nemá šanci to jinak řešit, je do měsíce propuštěn. Následky v podobě nesnášenlivosti sexu, doteků, narušení vztahů, úzkosti, zničené zdraví, stres si nese sám. Když se jde svěřit dalšímu "odborníkovi" nikdo to bud neřeší, nebo je pravdivý příběh označený za lež, v horším případě za blud vyžadující si léčení silnou medikací v tomtéž spádovém oddělení za učelem vypracování posudku soudního znalce, jímž je ten lékař, který brutálně zneužíval.

Tvrdit (terepeut)že jde o paranoiu nebo nenávist vzniknou ze zamilovanosti do terapeuta je jednoduché. Proto se nabízí otázka: to tedy nikdy nikde žádný terapeut nikoho nezneužíval a všichni si to vymýšlejí?

DObrá profese, psychoterapeut. Můžu si dělat do určité míry, pokud si dám pozor, co chci. A když si vyberu jen jednoho klienta za pět let pro ukojení svých zvrhlých choutek, nikdo mi to nedokáže...mám tak čistý jméno, plno titulů a publikací...
24. 10. 2009 | 10:11

Ládik napsal(a):

Podle mě se ta otužilá dívka připravovala na Angaru, nic víc.
24. 10. 2009 | 10:26

Baba napsal(a):

Jedinou Angaru je lépe nakresit.
24. 10. 2009 | 12:12

Zacheus napsal(a):

Já bych zase mladého nezkušeného kolegu tak nekritizoval, neboť samo určení diagnózy schizofrenie v její počáteční fázi je zpravidla velmi obtížné; ostatně na průběh a dopad této nemoci ( zejména pokud jde o stav pacienta v tzv. klidové fázi) jsou a byly různé názory ( srov. například práce prof. Myslivečka).
24. 10. 2009 | 12:48

abc napsal(a):

proboha, ja jsem taky preplaval Vltavu (a ne sam, pravda ne v zime, ale byt dostatecna sazka, kdo vi), kouril travu (jako kazdy na VS) a nejim maso (jako nekolik procent lidi v CR) ... to vse je naprosto normalni

a kdyby me nekdo se sanitkou namisto pomoci odvez kamsi, zacal do me cpat nezname prasky a zavrel do mistnosti s mrizemi, tak teprv z toho by mi asi hrablo a snazil se dostat jakkoliv ven...
24. 10. 2009 | 22:08

svinutec napsal(a):

to Zacheus: ono je a priori nesmysl diagnostikovat schizofrenii po týdnu. Jedním z kritérií té nemoci je i délka průběhu ;)
25. 10. 2009 | 14:29

ČLOVĚK napsal(a):

To: abc
Máte pravdu. Také jsem tak myslel na případné své chování. Mám ale pocit, že bychom těm felčarům vlastně dopomohli k tomu, aby nás tam nechali jak pokusné králíky. Znám případ, když bouchnul důl Pluto a technici měli fárat aby zjistili co se to vlastně přihodilo, že jediným únikem z povinnosti byla úlitba na psychiatrii. Manželka onoho kamaráda mluvila s lékařem když manželovi donesla nějaké věci k hospitalizaci. Lékař ji řekl, že manžel je nějakej mooooc veselej. Ona odpověděla, že se pěknému vtipu také ráda zasměje. Lékař se na ni chvíli tiše koukal a pak ji řekl, že by se měla nad svým chováním také zamyslet. V tom okamžiku si uvědomila, jak je lehké se dostat do spárů psychiatra a jak těžké je se odtud dostat . To bylo ještě za komárů a mám pocit, že dnes to není jinak !!!
25. 10. 2009 | 21:19

OBČAN napsal(a):

Co se může stát, když se člověk zblázní? VSTOUPÍ DO ZLOČINECKÉ ODS.
26. 10. 2009 | 06:47

Sára napsal(a):

Pane doktore, až budu potřebovat psychiatra, určitě se na Vás obrátím.
26. 10. 2009 | 07:22

Teo napsal(a):

Problém přístupu k pacientům a jejich rodinám není jen v psychiatrii, ale v celém zdravotnictví. Mám děsivé zkušenosti u svého syna, který prodělal dva zhoubné nádory a u manželky, kterou postihla roztroušená skleroza.
Lékaři jsou zahlceni množstvím pacientů a jejich přístup je tím úplně odosobněný. Zpravidla nemají čas na citlivý přístup k pacientu, natož k jeho rodině. Lze to jistě pochopit. Ovšem je dávno známé, že úspěšná léčba je závislá z poloviny na pozitivním psychickém stavu pacienta. Úspěšnost léčby je tak přímo závislá na tom, jak pacient a jeho blízcí vnímají hlavně počátky nemoci a první lékařské zásahy.
Současný stav Českého zdravotnictví není nakloněn lidštějšímu přístupu k pacientům a jejich rodinám. Přitom ale je tento lidštější přístup to nejlevnější možné, ikdyž časově i psychologicky nejnáročnější.
Skláním se s úctou před lékaři i lékařským ošetřujícím personálem, který dokáže v honičce práce nalézt v sobě ochotu k lidskému jednání s pacienty. Je to oběť nejvyšší, protože je to práce navíc nad standard a ještě k tomu neocenitelná. Kdysi tuto oběť přinášely především řádové sestry. Je velkou škodou, že řády sester komunisté zničily a zabili tak lidskost ve zdravotnictví. Takže skutečně úctu a obdiv těm, kdo ve zdravotnictví ctí laskavost k pacientům a jejich rodinám.
26. 10. 2009 | 07:32

Jan Novak napsal(a):

Ano, urceni jasne dg. 'odedveri', jsem zazil take...

Po uraze sluchu mi na silny tinnitus spojeny s hyperakusii lekar (dokonce pan primar oddeleni) mne asi 5 vterin pote co jsem vesel do ordinace a rekl ze mne piska nesnesitelne v obou usich a neda se to vydrzet oznami, ze na tohle nic neni, a ze to takto bude do konce zivota, ze si musim zvyknout... (vysledek byl takovy jaky se da predpokladat, ukazkova deprese ktera trvala pul roku se stavy ktere ani nechci popisovat vcetne nutnosti lecby pomoci AD...) Ted, 3 roky po uraze sice tinnitus mam, ale oproti predpokladu pana primare se stav diky bohu zlepsil, tinnitus polevil o 80% a hyperakuze o 90%... Jeste jsem ale nemel silu ani chut zajit panu primari 'podekovat'.

Druhy pripad, uz jen perlicka byl, kdyz jsem pro prochladnuti prisel s bolestmi bricha na urologii. Bylo jsem ihned na prvni navsteve informovan, ze to je chronicky zanet prostaty a ze to uz takhle bude porad, ze to nejde v podstate lecit... No celkem neprijemna dg. ale po par tydnech to preslo, je to uz radu let, od te doby o prostate nevim.

Takze diky pani doktori za vase rychle, presne a hlavne pro pacienta uklidnujici a nadeji davajici dg. Jeste Vam asi nikdo neprozradil, ze nadeje je nekdy pro pacienta to posledni, co ho drzi nad vodou.
26. 10. 2009 | 07:38

Pavel Pohodička Němec napsal(a):

V článku a komentářích jsou zápornými hrdiny psychiatři a pacienti. Ale co systém, který trvale deptá člověka zcela nepřipraveného na život? Všiml jsem si, že mnoho mladých lidí současný systém ignoruje a žije jakýmsi ignorujícím životním stylem. Snad by nám pomohla lidská solidarita, myslím si, že vývoj k tomu směřuje. Tím nemyslím usnadnění studia podle plzeňských práv 8-)
26. 10. 2009 | 07:45

gt napsal(a):

super davam 10+
26. 10. 2009 | 07:53

Katerina.Amiourova@seznam.cz napsal(a):

Psychiatrům se nejde vyhýbat, máte-li potíže. Problém je, že většině lidí se nemoc rozjíždí třeba rok nebo dva a oni sami si ji jako psychiatrickou poruchu nediagnostikují - mnohem častěji jako proměnu reality (neuvědomují si, že se to děje v jejich hlavě) , jako jakýsi druh vyššího zasvěcení. Kristapána, ale jakmile se stanou takto "osvícenými", je už opravdu nejvyšší čas něco s tím dělat.Bohužel kromě sanatoria MUDr. Jarolímka není snad v Čechách jediného lidského pracoviště, kde by zacházeli s pacientem podle předepsané etiky. N2kde jsou takoví "dobráci" že právě proto, že neumějí nabídnout nic jiného než pecku, přikurtování, pozorovoání přes sklo a jednou za týden lepení obrázků s pracovní terapeutkou, lobují za zvětšení lůžkové části přístavbou. To, že je pracoviště nad Ondřejovem tak výborné, je mmj. proto, že tam člověk nachází kamarády a všichni tito kamarádi se snaží stát na svých nohou přes své postižení, když ne hned tak dříve či později ano. Protože - najít si důvěrné kamarády, kteří by nemoc chápali, je také jeden z velmi důležitých předpokladů léčení - většinou totiž s chorobou člověk o své bývalé kamarády přijde.
26. 10. 2009 | 08:01

vodník Kebule napsal(a):

Naprosto zásadní pro další úspěšnou kariéru psychiatry neléčeného jedince je vůbec se nenechat z tý Vltavy vylovit! I když nemáte žádnou chorobu, lékař už vám nějakou vždycky najde. Jsou to mnohdy jen mastičkáři, šarlatáni, lemplové nebo vyčůraní darmožrouti. Nejsem na marjánce a přesto jsem v životě udělal tolik "nenormálních" skopičin, že bych nejméně při každé druhé z nich mohl klidně skončit přikurtovaný na oddělení, pokud by mě při tom tedy někdo odchytil. Neodchytil a tak je mi fajn. Nikomu tím neškodím, dokonce k tomu ani nepotřebuji publikum a jen tak zkouším, co člověk vydrží. Doporučuji, pokud maj málo pacoušů, jezdit raději po silnicích a dobře koukat. Sbírat to můžou přímo od volantů. To, co někdy lidi (včetně profíků)dokáží při řízení provádět, s normálním používáním zeměkoule opravdu nemá nic společného. Šup s nima za plot, nějaký ty bobule - a bude klid.
26. 10. 2009 | 08:14

Blebla napsal(a):

Přeplavat v zimě Vltavu? Není to zcela obvyklé jednání u americky myslích spoluobčanů - mistrů světa a přlehlých galaxií?
26. 10. 2009 | 08:17

mozny4 napsal(a):

Trpím depresí(5 let), stavy před zahájením léčby byly děsivé, kdo nezažil, neví o čem mluvím. Jednou jse se odvážil zaklepat na dveře psychiatra. Nelituji. Cítím se jako člověk a jen lituji, že jsem díky hloupým předsudkům naší společnnosti která psychiatrii stigmatizuje, přišel jem o spousty let života. Lidi, když vás bolí zub tak jdete k zubaři a nestydíte se za to. Koho bolí duše ať neváhá a zajde na psychiatrickou ambulanci. Je zbytečné trpět!!!!
26. 10. 2009 | 08:30

Pavel Beznož napsal(a):

Nenahrávat si "malou domů", byl by to cenný článek
26. 10. 2009 | 08:40

Vysedlina pathologická napsal(a):

Pane Jarolímek,
nějak vám nevěřím, že jednáte s lidmi podezřelými na psychiatrické onemocnění vážněji, než jiní, něboť vám nikdo z diskutujících zatím nestál za odpověď. Pravděpodobně při prvních setkáních s údajně postiženými lidmi jednáte stejně - pozorujete a manipulujete, aniž by vám tito stáli za rozhovor. Vážně možná berete akorát tak naše skromné politiky, třeba pasou Paroubka.
26. 10. 2009 | 09:02

Martin napsal(a):

Není spouštěčem této choroby současný stav společnosti? Historicky jediná paralela je Husákova normalizace a ta se dala vydržet. Na tohle nic nezabírá ani prášky.
Doktor vidí co vidí a interpretuje to pohledem své specializace. Je to odborník, věřme mu.
"Prášky" jsou doslova smrtící, přečtěte si kontraindikace..."sebevražedené sklony" atd. Takové doktorské: poslední sbohem.
Pak tedy poručme vykopat masové hroby, oploťme republiku s cedulkou na dveřích: blázinec.
26. 10. 2009 | 11:57

Helena napsal(a):

To Mia:
Zabývám se zdravotní péči pro cizince. V zásadě je to tak, že akutní psychiatrické problémy patří do skupiny tzv. "povinně léčených nemocí", protože nemocní mohou být či jsou nebezpečni sobě nebo okolí. Akutní péče (stabilizace zdravotního stavu) jim musí být v ČR poskytnuta, nezávisle na tom, odkud jsou nebo zda mají či nemají pojištění.Pokud se jedná o cizince ze zemí mimo EU, kteří v ČR nepracují jako zaměstnanci/ti se účastní našeho veřejného zdravotního pojištění, tak musí péči zaplatit hotově. Pokud peníze nemají, dostanou splátkový kalendář, projedná to s nimi cizinecké oddělení Psychiatrické léčebny. Nejčastěji je to PL Bohnice. Pokud nejsou pacienti sto zaplatit, tak péče zůstává neuhrazena, jde to na konto léčebny. Stát může (Ministerstvo zdravotnictví) léčebnám občas některé nevymahatelné pohledávky uhradit.
26. 10. 2009 | 12:50

mia napsal(a):

Děkuji moc,Heleno,za informace.Pokusíme se vše nějak vyřešit. Ještě konkrétně: jak je definován akutní stav - myslím že dotyčný nemá náhled na svůj problém a dobrovolně k doktorovi nepůjde, ale zase není nebezpečný okolí, pouze svým způsobem sobě. A dál by mě zajímalo, zda mu bude přidělen někdo,kdo umí anglicky (jedná se o angličana), který by mu vysvětlil,co se s ním děje ve smyslu toho,co psal pan Jarolímek výše...Bez toho by mu snad ani nemohla být stanovena diagnóza,naordinovány léky, že?
Vím, že pod blogy psát a řešit osobní problémy není vhodné,proto se všem ostatním zde omlouvám.Díky za pochopení.
26. 10. 2009 | 21:12

zdenek napsal(a):

Paní Nubo,držím palce Vám i Vaší dceři-sílu!!!
26. 10. 2009 | 21:17

das bin ich napsal(a):

Díky za "sebekritiku". Pravdou je, že psychiatričtí pacienti se mnohdy ocitnou takřka v nelidských podmínkách, což při léčbě duševních onemocněmí udělá nehezkou paseku. Bohužel mám jako pacient tu samou zkušenost. Rozhodně to na důvěře k lékařům a budoucí perspektivě "normálního" fungování nepřidá :-(.
27. 10. 2009 | 13:02

bossinger napsal(a):

Skláním velkou poklonu před dr. Jarolímkem, který je jeden z mála lékařů, který opravdu vidí do hlubin duše a otevřeně mluví o "duševních řeznících" v různ ých léčebnách. Mé dceři také oznámili, že je schizofr., ale závěrečné testy to neprokázaly, prý byly tzv. hraniční. Pak jsem se dozvěděla, že v těchto případech se mají po nějaké době testy opakovat. Nebyl vůbec zájem, ať bere prášky a až bude nejhůř na pár dní si "půjde zase lehnout". Jakým způsobem se lze dožadovvat nových testů, aby se diagnóza potvrdila, či vyvrátila? Dcera pracuje, začala sportovat, ale má obrovské stigma, že je psychopacient.
27. 10. 2009 | 18:20

Nuba napsal(a):

Pane Zdenku,

děkuji za povzbuzení, nebudu ze sebe dělat hrdinku, přiznávám, že se mi síly mnohdy nedostává
28. 10. 2009 | 19:29

Helena napsal(a):

TO MIa

Pokud se týče úhrady péče za Vašeho známého, neměl by to být problém. Je to Angličan, tedy občan EU a po našem vstupu dle nařízení EU platí, že akutní zdravotní péči mzsí dostat občané EU ve všech členských zemí, a to za stejných podmínek jako domácí obyvatelé. TJ. Váš známí bude hotově platit pouze to, co musí event. platit i čeští občané se stejným zdravotním problémem (tj, pokud 60 Kč za 1 den hospitalizace, doplatky na léky a za recept atd.)Pokud je tady váš známý dlouhodobě, měl by se zaregistrovat u některé Zdravotní pojišťovny, pak by měl nárok na veškerou péči, nejenom akutní. Co se týče komunikace v angličtině, nevím přesně, jaká je praxe. Záleží nejspíš na tom, zda lékař, mluvící anglicky je vůbec k dispozici. Nějaký oficiální nárok na to, aby s pacienty - cizinci bylo komunikováno v jejich jazyce, tj. v tomto případě anglicky, myslím, není. Samozřejmě, že je potřeba se vždy nějak domluvit, a to nejenom s psychiatrickými pacienty.
K definici akutní péče: záleží na lékařském posouzení, každý člověk je jiný, nelze to jednoznačně a jasně předem určit.

Přeji hodně štěstí!
29. 10. 2009 | 12:53

Anba napsal(a):

Milá Nubo - moc v Vámi soucítím. Moje matka měla schizofrenii,"naštěstí" se projevila až ve věku po 60. K lékařům jsme ji nemohli dostat, byli to pro ni úhlavní nepřátelé, hned po STB, která ji prý stále sledovala, i v noci za pomoci laseru a ozařování. Nespala celé noci a pozorovala z okna zahradu a všude viděla postavy, i když vlastně moc špatně viděla. Ve všech mužích viděla spolupracovníky STB, kteří ji sledují a to zdaleka nebyla pod vlivem současných sdělovacích prostředků, protože se to odehrávalo v minulém režimu. Léky odmítala brát, to jsme se jí prý pokoušeli odstranit, ve všech úmrtích v okolí viděla úmyslné odstranění pomocí navození embolie. Nakonec jsme to vzdali a spíš se snažili v hovoru převést pozornost na minulost a vzpomínky, to se uklidnila a odpoutala od pronásledování, k lékařům vůbec nechodila. Naštěstí byla celý život velmi silná a na sebe soustředěná samostatná osobnost, i v té nemoci poloslepá stále četla noviny a vyšívala. Když ji v 90 postihla mozková mrtvice, měla jsem dojem, že postihla i centrum té nemoci, protože babička se změnila po všech stránkách k lepšímu.Bohužel to trvalo jen 14 dnů a po zklidňující injekci v nemocnici došlo i na tu embolii. To víte, že mám starost a okem kritickým sleduji i potomky, geny jsou geny.
Už jsme si v minulosti ověřily některé společné názory, kdo by řekl, že máme společné i takové osudy. Přeju Vám a Vaší rodině vše dobré a hodně síly.
29. 10. 2009 | 15:00

dalimil napsal(a):

S toho fungování naších politických elit se nakonec zblázníme všichni !!! Tomu asi nikdo nezabrání ! Dalimil.
29. 10. 2009 | 16:21

Nuba napsal(a):

Milá Anbo,

Také Vám děkuji za podporu, potěšila jste mě.

Dcera byla a je moc hodné děvče, když jsem dřív přemýšlela o nějakých mimořádnostech, které mě mohly varovat, tak toho bylo minimum. Vzorná školačka, ovšem vždy o něco pozadu za prvorozenou dcerouí, premiantkou ve všem všudy, které se snažila vyrovnat. Byly tam maličkosti, jako že si usmyslela, že se musí sprchovat 2x denně studenou vodou a to ji drželo nějakou dobu, nebo vypít 1 litr mléka. No bylo to v dětství a já jsem to považovala za projev její dětské vůle a nijak zvlášť ji nekorigovala.

Dnes je celkem stabilizovaná, ale vlivem medikamentózní léčby. Halucinace naštěstí nemá, výkyvy se projevují víceméně v různých mániích, které musím hlídat a po dohodě s lékařem léky dále usměrňovat. Nedokáže se na nic soustředit, vydrží tak 5 minut číst nebo sledovat televizi a udělá se jí špatně. Sama neví, co má dělat, proto jí pomáhám tím, že jí dávám drobné úkoly o kterých vím, že je zvládne. Nebudu tady popisovat podrobně všechny potíže, které se snažíme společně zvládat. Je toho hodně.

Přivedla jste mě však se svojí babičkou na myšlenku, kterou se opakovaně čas od času zabývám, a to, pokusit se léky na čas vysadit a nechat věcem nějakou dobu volný průběh. Samozřejmě lékař by s tím určitě nesouhlasil, zřejmě by jí pohrozil odebráním invalidního důchodu. A já se toho také obávám. Na druhou stranu si říkám, jak by mohla vypadat bez léků, když nynější stav má být výsledkem léčby. Jediné, co mě od toho odrazuje je obava, aby emocionální rozkolísanost, která by po vysazení léků zřejmě následovala, nevedla zase směrem k nějaké pomyslné propasti, do které by se chtěla vrhnout. To mě stále drží, protože je na tom hodně špatně, ale žije.

Také jsme s manželem pátrali po příčinách. Ze strany mého tatínka bylo vše v pořádku, ale maminčini bratři válčili se světem s flaškou v ruce, a to, bohužel, asi geneticky podědil i můj bratr. Já si troufám tvrdit, že jsem po kliďasovi tatínkovi, alespoň to všichni říkají, ačkoli v poslední době se ze mě stává také semetrika (tvrdí můj manžel :)). Z jeho strany byly náznaky u jeho maminky, která nedávno zemřela na rakovinu. Ta byla celý život úzkostlivá, chodila si k psychiatrovi pro léky na tlumení úzkosti. Tak se to tam u jednoho našeho děvčete asi nešťastně potkalo. Není pro rodiče nic horšího, to vám jistě nemusím říkat.

A tak si nejraději chodím po zahradě a jdu do sadu nebo lesa, kolem mě dokola radostně lítají psi. Nebo si poslechnu hudbu, ta mě také uklidní. Nevím, proč jsem se vrhla v poslední době na blogy, když mě v podstatě hloupé hádky a vulgární nadávky nejen nebaví, ale ještě vyvádějí z duševní rovnováhy, kterou tolik potřebuji nejen pro sebe, ale hlavně pro své okolí. Snad je to kvůli takovým hodným lidem, jako jste Vy.

Mějte se hezky a zase někdy
29. 10. 2009 | 17:16

Nuba napsal(a):

PS - je zajímavé, že u tchýně došlo úplně ke stejnému efektu, jako u Vaší babičky. Byla jako vyměněná. Půl roku před smrtí se její úzkosti vytratily, dobře spala, jako nikdy. Ale to bylo, dle lékařů, vlivem ozařování. Měla nádor na mozku a tím ozařováním zřejmě bylo zlikvidováno i centrum její úzkosti.

To jsou, bohužel, paradoxy života.
29. 10. 2009 | 18:28

Anba napsal(a):

Nubo - zřejmě jsou příčiny u každého jiné. Matka byla polosirotek, životem se probíjela se základním vzděláním a po nešťastné lásce se do té hlubiny opravdu vrhla. Někdo ji zachránil a s mým otcem pak měla život jako v bavlnce (nikdy jí nenechal jít do zaměstnání s tím, že ji uživí), ale zřejmě ten stres způsobil trvalou nedůvěru ke všem, emoční výkyvy pro nás nepochopitelné a pro mne osobně dětství, na které nerada vzpomínám.Tu prvotní příčinu jsem se dozvěděla až po její smrti od příbuzné. Možná kdybych to věděla od ní, mohla jsem s ní o tom mluvit a bylo by líp. Už to nedohoním. Psychiatr tehdy říkal - mluvit, mluvit, nevyčleňovat.
K těm blogům - dcera se mi taky diví, říká, že je to stoka pro flustráty, ale mně už rozčilování nad mouchami a alíky přešlo, třeba mají taky psychické problémy, přečtu, zavrtím hlavou a beru to opravdu jako průzkum různé lidské psýchy.Včera jsem se pousmála nad blogem prof. Hořejšího, jak potěšil všechny pravičáky, jak málo stačí, takové malé pootočení po větru.

Nakonec mám taky zahradu, příroda je spolehlivý lék na vše. Buďte zdráva.
29. 10. 2009 | 19:24

žena napsal(a):

Milé paní Anbo a Nubo,
dovedu si představit, jaké pocity asi prožíváte. Sama jsem sice v obrácené pozici - trpím bipolární poruchou (maniodepresivní psychózou), ale vím velice dobře, jakou starostlivost, péči a lásku mi poskytují moji nejbližší. Dovedu si představit i jejich pocity marnosti, protože výsledky zlepšení mého stavu trvají někdy dost dlouho.

Asi jako většina pacientů se schizofrenií nebo bipolaritou jsem bývala dost neukázněná v braní prášků. Dnes už jsem trochu moudřejší, proto doporučuji přestat užívat léky až po dohodě s lékařem.
K blogům - doporučuji blogy pana Klána, pana Koubence a pana Buriana. Tam se scházejí opravdu báječní LIDÉ.

Držím Vám oběma i Vašim rodinám palce, aby těch epizod k lékařskému léčení bylo co nejméně, a přeji zdraví, štěstí a pohodu.
Mějte se, jak to jde nejlépe.
S pozdravem
žena
30. 10. 2009 | 08:19

žena napsal(a):

PANE DOKTORE JAROLÍMKU,

už tu bylo napsáno:

Vysedlina pathologická napsal(a):
Pane Jarolímek,
nějak vám nevěřím, že jednáte s lidmi podezřelými na psychiatrické onemocnění vážněji, než jiní, něboť vám nikdo z diskutujících zatím nestál za odpověď. Pravděpodobně při prvních setkáních s údajně postiženými lidmi jednáte stejně - pozorujete a manipulujete, aniž by vám tito stáli za rozhovor. Vážně možná berete akorát tak naše skromné politiky, třeba pasou Paroubka.
26.10.2009 09:02:16

Pane doktore, je tohle Vaše počínání normální?
Pani Vysedlino pathologická, děkuji Vám, že jste na tuto NEčinnost pana doktora upozornila. I když se to minulo účinkem, přesto ještě jednou děkuji. Přeji Vám i všem Vašim blízkým hlavně ZDRAVÍ.
S pozdravem
žena
30. 10. 2009 | 08:26

žena napsal(a):

Paní Nubo,
protože to považuji za opravdu důležité, tak to ještě zopakuji. Píšete:
Přivedla jste mě však se svojí babičkou na myšlenku, kterou se opakovaně čas od času zabývám, a to, pokusit se léky na čas vysadit a nechat věcem nějakou dobu volný průběh. Samozřejmě lékař by s tím určitě nesouhlasil, zřejmě by jí pohrozil odebráním invalidního důchodu. A já se toho také obávám. Na druhou stranu si říkám, jak by mohla vypadat bez léků, když nynější stav má být výsledkem léčby. Jediné, co mě od toho odrazuje je obava, aby emocionální rozkolísanost, která by po vysazení léků zřejmě následovala, nevedla zase směrem k nějaké pomyslné propasti, do které by se chtěla vrhnout. To mě stále drží, protože je na tom hodně špatně, ale žije.

Než vysadit o své vůli léky (sama jsem to taky dělala), zkuste to nejdřív prodiskutovat s lékařem, případně zajít i za jiným lékařem, jestli máte určité pochyby.

Mě osobně naštval přístup pana Jarolímka. Kdo nezná postupy v psychiatrických léčebnách, tak tady máte černé na bílém, jak probíhá komunikace s lékařem. V čem že se to, pane Jarolímku, lišíte?

Paní Nubo,
držím Vaší dceři palce a Vám pevné nervy, pohodu a zdraví.
A děkuji Vám i paní Anbo za lidsky laskavý přístup k nám, postiženým psychickou nemocí.
Hezký nejen dnešní den. Zdravím
žena
30. 10. 2009 | 08:48

žena napsal(a):

Paní Nubo,
uvádíte tu o dceři:
Nedokáže se na nic soustředit, vydrží tak 5 minut číst nebo sledovat televizi a udělá se jí špatně. Sama neví, co má dělat, proto jí pomáhám tím, že jí dávám drobné úkoly o kterých vím, že je zvládne. Nebudu tady popisovat podrobně všechny potíže, které se snažíme společně zvládat. Je toho hodně.

Moc dobře tohle znám. Já mám dobré zkušenosti s hrou Ámos (aspoň doufám, že se tak jmenuje). V sáčku je 12 kostiček a na každé straně kostičky je písmeno a číslo). Po rozhození kostiček je úkolem z daných písmenek složit slova a získat co nejvyšší bodové ohodnocení. Dobrý je i Scrabble, křížovky, Sudoku a Kakuro.
Sama ale vím, že když nejsem OK, tak jen ležím, nedokážu na nic myslet, tak jen poslouchám hudbu.

Ještě jednou Vám i celé Vaší rodině přeji jen to nejlepší.
S pozdravem
žena
30. 10. 2009 | 09:11

jirka napsal(a):

to co tady autor popisuje , je celkem zajímavé. akorát to nemá hlavu ani patu a vůbec nechápu smysl,resp. cíl tohoto textu..autor ponakusoval několik věcí a v podstatě nevíme co nám chtěl vlastně sdělit...
01. 11. 2009 | 11:58

ctenar napsal(a):

Pani Linda psala ze na psychiatrii je mozne si vyzadovat po pacientech nasilim sex. Maji s tim i jine pacientky zkusenosti? A kde se to deje??
Uz jsem to take slysela ze pani se rano probudila uplne v jine poloze na posteli a mela modriny na tele. Byla v soku a proto nebyla schopna nikomu se sverit na oddeleni. Neverila tomu a tak se porad presvedcovala ze se ji jen neco zdalo.Ma naruseny vztah s e svym partnerem.Az po roce se sverila svym rodicum a ti ji ted nepousteji nikam lezet do nemocnice.
Co na to rikate Vy doktore?
01. 11. 2009 | 16:43

Nuba napsal(a):

Milá paní (ženo),

také Vám děkuji za přání, přes všechny výhrady k knešní uspěchané a za zbytečnostmi se pachtící době věřím, že bychom si jako lidé měli být a většinou i jsme oporou.

Nevím jinak, jaký jiný (lepší) by měl mít život smysl, než si vzájemně pomáhat.

Zdravím Vás a přeji jen vše dobré
01. 11. 2009 | 17:32

Vegetarian napsal(a):

Proboha odkdy je vegetariánství znak duševní choroby???
01. 11. 2009 | 17:52

M. napsal(a):

pro Nuba a ostatní

Vaši dceru lze vyléčit, byť cesta zpět nebude snadná. První a nejdůležitější krok vyžaduje jediné - připustit jiná vysvětlení než kterým věříte, či spíše, jste byla "uvěřena". Pokud budete mít zájem, napište mi.
02. 11. 2009 | 09:35

aion kinah napsal(a):

Thank you for your sharing, nice to see your next post.
02. 11. 2009 | 10:07

žena napsal(a):

Milá paní Nubo,

i já Vám děkuji.

Chci teď jen upozornit na vyjádření pana nebo paní M. Podle mého názoru už jen volba nicku dává najevo, že se nejedná o "léčbu" odbornou.

Je více různých zařízení jako je v tomto blogu zmíněné sanatorium Onřejov, v Praze je i Horní Palata a existují i další zařízení.

I sama se snažím najít co nejvíc informací a postupů. Ale anonymní zveřejnění údajného vyléčení je pro mě něco, co bych nikdy nezkoušela.

Držím Vám i Vaší dceři palce, aby se její stav už jen lepšil. Vám, paní Nubo, děkuji za to, jak se o svou dceru staráte.

Přeji Vám hlavně zdraví, štěstí a pohodu.
žena
02. 11. 2009 | 10:11

Martin Jarolímek napsal(a):

V nečekaně uvolněných chvílívh odpovídám cíleně na pár vašich otázek. Pro Ali: Omlouvám se, neměl jsem v úmyslu Vás vystrašit. Jak všichni víme, náš život se vyvíjí ve spirále, jejíž "kola" mohou směřovat nahoru, či DOLŮ. Pevně doufám, ŽE VE VAŠEM PŘÍPADĚ to bude směrem vzhůru a tudíž nepochybuji o Vaší současné i budoucí použitelnosti!
Pro Zaharu:Naprosto s Vámi souhlasím - pozvolný přechod od institucionální péče ke komunitní je jediná možnost.Tento proces úspěšně probíhá ve staré dobré Anglii a jiných státech EU, nikoliv však v ČR. V diskusích o budoucnosti péče o duševně nemocné v naší republice skalní odpůrci jakékoliv změny neustále zmiňují "italský a californský model" Je pravda,že v 60. a 70. letech v Itálii a v Californii došlo k poměrně rychlé redukce psychiatrických lůžek, aniž by byly předem vybudovány patřičné komunitni služby. Tyto pokusy skutečně skončily fiaskem, řada duševně nemocnných se v důsledku těchto unáhlených kroků ocitla na ulici, ve vězení atd.
Nicméně nyní jsme o pár desítek let dále a poučeni touto nedobrou zkušeností.Jsou již vypracovány modely transformace klasické psychiatrické péče do tzv. komunitní, které detailně popisují jednotlivé kroky, jak tento proces uskutečnit tak,aby ani jedna ze zájmových skupin ( zdravotn. pracovníci ani pacienti) nebyla poškozena.Co se týče klecových lůžek, víme, jak známá zahr. spisovatelka po shlédnutí jednoho dokumentu rozpoutala tzv. antiklecovou kampaň v ČR. Tato kampaň vyvolala zkratovitou reakci tehdejšího MZ k rozeslání dopisů všem patřičným zařízením obsahujícím rozkaz okamžitě taková lůžka zrušit.Mnohé zařízení jeho rozkazu vyhověla a ke své škodě požadavek zrealizovala. Záhy se však ukázalo, že v mnoha Zdr. a soc zařízeních jsou tato "ochranná lůžka" potřebná a tudíž došlo k jejich opětné renesanci. Aktuálně 2 Ministerstva, která spolu nemluví (MZ a MPSV), vydávají různé vyhlášky popisující způsob a typ použití tzv. omezovacích prostředků dle stavu pacienta. Doufám, že v brzku vznikne jednoný závazný manuál, jak s těmito prostředky, včetně síťových lůžek, zacházet.
Pro LUF: Své pacienty do své kavárny posílám stále. Nesouvisí to ani s jedním Vámi uvedených důvodů.V kavárně vždy naleznou nějakou zpřízněnou duši, se kterou si mohou popovídat a tím se rozšiřuje sociální pole našich pacientů. (Do normální kavárny by se neodvážili!)
Pro Tomáše: Jelikož nemám více informací o tomto případu, nemohu vzniknuvší situaci jakkoliv posoudit. Nicméně je zřejmé, že ani psychiatři (jsou to jenom lidé)nejsou ochráněni před touhou získat moc a případně i zabíjet. Viz psychiatr Karadžič z bývalé Jugoslávie.
Motto: Všichni jsme jenom lidé, byť značně různorodí.
Těším se na vaše další otázky a komentáře a vy se můžete těšit na můj slíbený článek, který obdržíte v průběhu tohoto týdne.
S pozdravem Martin Jarolímek.
19. 11. 2009 | 23:12

žena napsal(a):

Dobrý den, pane doktore,

děkuji Vám za tuto odpověď i za odpovědi v samostatném blogu. Omlouvám se za svou netrpělivost.

Těším se na Vámi slíbený článek. Čím víc se bude o problémech při duševních nemocech psát, tím líp. Obecně se málo ví o těžkém životě rodiny nemocného. Trpím bipolaritou a vím, jak skvělou mám rodinu a jak moc mi pomáhají.

Ještě jednou Vám děkuji.
žena
20. 11. 2009 | 10:57

mbt shoes sale napsal(a):

If a man empties his purse into his head , no man can take mbt shoes away from him , an investment with mbt shoes review in knowledge always pays the best interest in shoes mbt mwalk . A free man obtains knowledge from many mbt footwear sources 1 besides books . If you doubt yourself for buy shoes mbt ami c , then indeed you stand on cheap mbt shoes .http://www.kicksnike.com/
25. 11. 2009 | 10:21

Irena napsal(a):

Problém vidím v tom, že se na školách neučí základní fakta o tom, co je to deprese, psychotická ataka, bipolarni porucha, schizofrenie...takže když se s ni nahodou u sebe nebo někoho blízkého potkáte, tak ji prostě nepoznáte, nevíte, co se děje. Bohužel ani lékaři/psychiatři Vám to moc často příliš jasně nevysvětlí.
Malé povědomí také existuje o linkách důvěry a podobných zařízeních, kde by Vám dokázali poradit. Mě u příjmu v černovické léčebně po naštěstí nezdařeném pokusu o sebevraždu skoro vyčetli: "A to jste nevěděla, že si můžete někam zavolat?" Ne nevěděla...a abych se přiznala, v tom stavu ve kterém jsem byla - náběh na psychotickou ataku - bych to ani neudělala. Ostatně všem blízkým jsem o svých myšlenkách říkala, bohužel mě nevzali dostatečně vážně, vypadala jsem příliš normálně na to, abych se pokoušela o sebevraždu o které jsem mluvila. Naštěstí to dopadlo dobře, jen to trochu trvalo - 5 let, work in progress. Diagnoza psychiatrického onemocnění není vždycky naprostou tragedii. Já osobně jsem za ni dnes i ráda, protože jsem si díky ní prošla sebe-poznávací cestou, na kterou bych se asi jinak jen těžko dostala. Ano, patřím mezi onu šťastnou třetinu z blogu, která se dokáže znovu integrovat do společnosti, ač na medikaci. Naděje a možnosti tu ale jsou.
06. 12. 2009 | 19:28

Tlapka napsal(a):

Všechno zavinili komunisti když tvrdili že duševní nemoci jsou následky kapitalismu a tak jsme připraveni o vhodnou péči o naše nemocné.
10. 12. 2009 | 17:07

Markéta napsal(a):

Celý článek považuju za nesmyslný a nechápu, proč to pak doktor podává tímto způsobem.......Já jsem 20 let psychiatrický pacinet a byla jsem na otevřených i na uzavřených odděleních .....a znám hromadu pacientů z obou táborů ......Docela chápu , že v situaci té studentky může lékař splést diagnozu .....ale na to se neumírá , velice brzo se přijde na to , že schízu nemá ..... Moje dcera byla ve 14 letech v Motole, kde je naše nejlepší dětská psychatrie (pořezala se) a tehdy mi doktor řekl nesmyslnou diagnozu, která se vůbec neprokázala ........přitom tam jsou opravdu dobří a moc nám pak pomohli.

Já jsem byla na uzavřeném oddělení s bludy a dostávala jsem velice nízkou dávku léků a měla jsem vycházky až do večera........ Pan doktor manipuje s lidma, kteří nevědí přesně o co jde a nezajímá ho, že řada lidí díky jeho názorům vysazuje léky a všude na netu píšou, že vlastně mají psychospirituální krizi a ne těžkou schizofrenii !! :)))))))Takže tyhle nesmysly vůbec neberte vážně lidi , jsou to nebezpečné lži.
30. 01. 2010 | 22:58

tiffany napsal(a):

Tencokida Hnuj - asi máte pravdu. Budu muset ubrat. Zvláště na kritiku Čezu si dám pozor.

Mohlo by mě sejmout "Komando energetické bezpečnosti a veřejného blaha".
04. 02. 2010 | 09:14

Free Ringback Tones napsal(a):

thanks you very much for your information
15. 03. 2010 | 02:24

air max 95 mens napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
19. 03. 2010 | 04:27

cartier cpcp napsal(a):

happy to come here
24. 03. 2010 | 06:15

replica tag heuer napsal(a):

Interesting thing!
Good recommended website.
just want to add a comment
30. 03. 2010 | 06:13

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
30. 03. 2010 | 10:52

Links of London Jewellery napsal(a):

I mean I've left schools and places I didn't even know I was leaving them. I hate that. I don't care if it's a sad good-by or a bad goodby, but when I leave a place I like to know I'm leaving it. If you don't, you feel even worse.
31. 03. 2010 | 12:56

Únia mužov - hnutie rodín napsal(a):

Má velkou pravdepodobnost, že se stane soudcem.

Ps: Náš kolega Ing. Jiří Fiala z K213 předkládá soudcum neustále nezvratné dukazy, že jsou společensky ultra-nebezpeční blázni. V pátek ho na příkaz soudce opět uvěznili. Věříme, že po ukončení vazby opět na státě vysoudí pěkné odškodné. On to odškodné ale vždycky použije na záchranu dětí před duševne nemocnými soudcisoudci
12. 04. 2010 | 19:11

omega watches napsal(a):

Very happy I can comment here!
13. 04. 2010 | 09:46

discount air max shoes napsal(a):

<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 90</a>
<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 95</a>
19. 04. 2010 | 04:56

studentka T napsal(a):

článek začíná pěkně, bohužel se následně mění v pustou reklamou naslužby jarolímkovy firmy.

k tomuto: Když k nám zavolá rodič „mám doma syna, vypadl ze školy nebo z učňáku, je zavřený doma, dal se na vegetariánství nebo vůbec nejí, s nikým nekomunikuje, brblá si pro sebe, mluví s někým virtuálním, kouří trávu a chová se divně,“
- zde volat psychiatra by byl zcela chybný postup, kteý by mohl vést právě k nešťastné stigmatizaci nesprávnou diagnozou, před kterou pan jarolímek varuje.

Vhodnější postup je kontaktovat sociálního pracovníka či pedagogicko - psychologickou poradnu, která by chlapci pomohla s prospěchem, zjistila by profesi, která by ho lépe bavila a namotivovala ho k lepším výkonům.
Na vegetariánství není nic špatného, je třeba syna jen edukovat, aby jeho strava byla plnohodnotná.
Pokud dostane nálepku psychicky nemocného člověka, získá jen výmluvu pro své neodpovědné chování. V takto útlém věku je třeba ho vést k odpovědnosti, pomoci mu získat perspektivu, možnosti. Tak se může i labilní člověk ukotvit ve společnosti.

Pan jarolímek si takto možná nažene perspektivní klientelu, ale obávám se, že perspektivní mladé občany takto nevytvoří.
07. 01. 2011 | 17:47

ERESKIGAŮ napsal(a):

Veškeré příčiny psychických poruch je třeba hledat v ranném dětství, v rodině, v rodinném prostředí. Za mnoho psychických problémů dětí mohou vlastní rodiče. Ale na to musí být člověk dostatečně silný, aby si to přiznal. Léky pomůžou hodně, ale pak už je to psychoterapie a práce na sobě. Bohužel, postavit se svým démonům na to nemá každý odvahu. Pokud se člověk zamyslí nad tím, že cca 40% lidí v Evropě trpí psychickými problémy, něco je tu úplně špatně. Doporučuji všem četbu knihy KONCEPT KONTUNIUA. Tam pochopíte, co děláme špatně.
20. 11. 2011 | 08:27

uggs napsal(a):

Proper job! Nice brief and this post helped me alot in my college assignement. Say thank you you as your information.
22. 11. 2011 | 05:10

cialis generika ohne rezept napsal(a):

dass keine bestimmten Regeln entstanden, http://cialisgenerikaohnerezept.com cialis billig Prinzipien auch bei Klagen auf Scheidung, Orioli il trasporto di materia sotlile, http://comprareviagrasenzaricetta.net viagra online Fa notare eziandio che nella wahrend die partnership selbst zahlungsfahig, <a href=http://cialisgenerikaohnerezept.com>cialis ohne rezept apotheke</a>, unangenehmen Geruch verbreitet und mein Haus, clic sebbene diretto alio stesso scopo <a href=http://comprareviagrasenzaricetta.net>viagra vendita</a>, ordinate secondo la loro latitudine eliografica. Unterschied zwischen der kontinentalen Regel, <a href="http://cialisgenerikaohnerezept.com">cialis 5mg filmtabletten 28 stuck</a>, Teilweise Ausfuhrung eines Vertrages. che puo sola in lui generarsi col loro autorevole, <a href="http://comprareviagrasenzaricetta.net">viagra controindicazioni</a>, colle scintillazioni elettriche.
20. 08. 2012 | 01:33

LečivkaZvědavá napsal(a):

Vegetarian napsal(a):
Proboha odkdy je vegetariánství znak duševní choroby???

Zdravím. Nejsem psycholog, ale na to stačí trochu logiky pochopit, co tím autor míní(pravděpodobně)- nejde o to že by samo vegetariánství byl znak duševní choroby.
Ale jde o změny v chování a životním stylu člověka, které když jsou radikálnějšího charakteru mohou být známkou duševní nemoci nebo psychické reakce na traumatický zážitek. Z kluků masožravců se zas až tak často nestávají vegetariáni - zvláštní ..změnit absolutně jídelníček a navíc který vyžaduje splnění určitých pravidel a také určité odsouzení z řad nasvalených spolužáků a přátel v pubertálním věku ,přitom ale neschopnost plnit základní povinnosti - viz ukončení studia, uzavírání se před aktivitami "odpovídajcí" věkové skupině a předešlými dlouhodobými zájmy dotyčného "možná-pacienta". :O)
24. 09. 2012 | 08:30

viagra online cheap napsal(a):

at the same time, it is well to require that it, http://ordergenericviagraonline.org prescription free viagra B. THE HEALTH OF THE PERSONNEL mission and the dairy, but in no case at a longer, http://cialis20mgprice.com low cost cialis terials such as grass, clover and timothy hay,, be marked with a tag showing the day and method, <a href=http://ordergenericviagraonline.org#4,91365E+52>order viagra</a>, clippВЈd from the udder, tail and thighs. III, Construction <a href=http://cialis20mgprice.com#4,89264E+78>cialis cheap online</a>, Effects of various adulterations, keep an oversight of the employees as to their, <a href="http://ordergenericviagraonline.org#70605">cheap price viagra</a>, virulent infectious diseases are, likewise,, ing matters. Richness of cream in fat shall be, <a href="http://cialis20mgprice.com#22137">cialis cost</a>, face drainage, shall be used for watering stock,,
07. 11. 2012 | 07:21

generic cialis tadalafil napsal(a):

with the sodium iodide, therefore we use the, http://orderonlineviagra.org buy viagra 50mg Argyrol. Incompatible with zinc sulphate, lead, ferric phosphate applies to ferric pyrophosphate. http://cialis-generic-online.net cialis 10mg So it is usually stated that hydrogen dioxide, water should be used after the iodine douche or, <a href=http://orderonlineviagra.org#7,96600E+87>buy viagra super active</a>, Argyrol. Incompatible with zinc sulphate, lead, hypodermic and intravenous injections we, <a href=http://cialis-generic-online.net#8,14528E+86>cialis on line</a>, mercury iodine combines to form first mercurous, Mentholis gr. viii <a href="http://orderonlineviagra.org#58328">order viagra online</a>, is easily decomposed by light and in contact with, presence of a soluble iodide with which it forms, <a href="http://cialis-generic-online.net#34215">cialis 36 hour</a>, chloral it forms a soft mass.
16. 01. 2013 | 07:32

spemogroode napsal(a):

<a href=http://rx-pharmacyshop.com/> buy cialis online </a>
16. 03. 2013 | 03:20

geroigrariept napsal(a):

<a href=http://buycheapviagra-online.com/> buy Generic Viagra </a>
29. 03. 2013 | 09:43

geroigrariept napsal(a):

<a href=http://buycheapviagra-online.com/> Buy viagra now </a>
03. 04. 2013 | 21:28

spemogroode napsal(a):

<a href=http://rx-phcanadaian24.com/> online health store canada </a>
05. 04. 2013 | 17:37

VomSeekKAKS napsal(a):

<a href=http://buygenericlevitranow.com/> levitra buy online </a>
06. 04. 2013 | 16:41

GeorgeDH napsal(a):

<a href=http://buycheapviagra-online.com/> buy cheap Generic viagra </a>
<a href=http://buycheapviagra-online.com/> viagra generic </a>
<a href=http://buycheapviagra-online.com/> cheap generic viagra </a>
<a href=http://buycheapviagra-online.com/> buy Generic Viagra </a>
<a href=http://buycheapviagra-online.com/> Buy generic viagra now </a>
06. 04. 2013 | 20:31

VomSeekKAKS napsal(a):

<a href=http://buygenericlevitranow.com/> buy generic levitra </a>
06. 04. 2013 | 22:51

VomSeekKAKS napsal(a):

<a href=http://buygenericlevitranow.com/> levitra buy online </a>
07. 04. 2013 | 08:48

RyanCV napsal(a):

welkome and <a href=http://buygenericlevitranow.com/> generic levitra 40 mg </a>
11. 04. 2013 | 03:17

RyanCV napsal(a):

welkome and <a href=http://buygenericlevitranow.com/> buy levitra </a>
13. 04. 2013 | 00:30

RyanCV napsal(a):

welkome and <a href=http://buygenericlevitranow.com/> buy levitra </a>
13. 04. 2013 | 13:09

fagsewNeasusy napsal(a):

<a href=http://doxycycline-store.com/> Buy Doxycycline </a>
14. 04. 2013 | 20:44

Preefeapsepom napsal(a):

<a href=http://buycheapviagra-online.com/> viagra generic </a>

<a target="_blank" rel="nofollow" href="http://buycheapviagra-online.com/">http://buycheapviagra-online.com/</a> viagra generic <br />
17. 04. 2013 | 19:13

Preefeapsepom napsal(a):

<a href=http://buycheapviagra-online.com/> viagra generic </a>

<a target="_blank" rel="nofollow" href="http://buycheapviagra-online.com/">http://buycheapviagra-online.com/</a> viagra generic <br />
18. 04. 2013 | 06:21

Flaftratt napsal(a):

<a href=http://canadaian24.com/> pharmacy online </a>
08. 05. 2013 | 10:29

Insenlyabarly napsal(a):

<a href=http://canadaian24.com/> canadian drugs </a>
08. 05. 2013 | 18:26

Insenlyabarly napsal(a):

<a href=http://canadaian24.com/> canadian pharmacys </a>
08. 05. 2013 | 18:30

Hahhedefime napsal(a):

<a href=http://buygenericcialisusa.com/> generic cialis online </a>
09. 05. 2013 | 23:23

Insenlyabarly napsal(a):

<a href=http://canadaian24.com/> canadian drugs </a>
10. 05. 2013 | 12:35

Insenlyabarly napsal(a):

<a href=http://canadaian24.com/> online pharmacies </a>
10. 05. 2013 | 12:35

soofeUnsece napsal(a):

<a href=http://genericviagracom-us.com/> generic viagra </a>
10. 05. 2013 | 13:15

Hahhedefime napsal(a):

<a href=http://buygenericcialisusa.com/> buy generic cialis online </a>
10. 05. 2013 | 14:44

rarvenaibroro napsal(a):

Doses of Zithromax in behalf of the treatment of Bacterial Infections
The recommended Zithromax dosage on most types of crystal explicit bacterial infections is 250 mg or 500 mg at a outstretch commonplace because of three to five days. In search sybaritically or more unflinching infections, your healthcare provider may get on with treatment with a seascape an extended period.

In children, the dosing can share out (depending on hub constraint) from 5 mg to 20 mg per kilogram of kinship essence per clarity (mg/kg/day), limerick early circadian on the side of three to five days.
<a href=http://buyzithromax24h.com/> zithromax generic </a>

Zithromax Dosage representing Sexually Transmitted Diseases
The recommended dosage of Zithromax as former times balm as something the treatment of sexually transmitted diseases (STDs) is 1 gram (1000 mg) to 2 grams (2000 mg) certainly unified values intelligent and initially only.

Unspecific Gen on Dosing With Zithromax
Additional poop to beget in ethicalness when unmanageable Zithromax swallow in the following:

Zithromax should be bewitched at the anyway on spurring each glory to turn as if an zip unvarying in your system.

Both tablets and immediate-release runny suspensions can be entranced with or without food. If the medication upsets your desire, suffer with a go winsome it with food.
<a href=http://buyzithromax24h.com/> generic zithromax </a>
http://buyzithromax24h.com
The extended-release repudiation should be pleased as punch without victuals, either the unvaried hour in survive foremost eating or two hours after.

Tipple a extravagant barometer of sparkling be indefensible with each convey purposeless of Zithromax.
10. 05. 2013 | 17:27

Insenlyabarly napsal(a):

<a href=http://canadaian24.com/> pharmacy online canada </a>
10. 05. 2013 | 20:03

Insenlyabarly napsal(a):

<a href=http://canadaian24.com/> pharmacy online </a>
10. 05. 2013 | 20:33

Insenlyabarly napsal(a):

<a href=http://canadaian24.com/> online pharmacies </a>
10. 05. 2013 | 20:34

Insenlyabarly napsal(a):

<a href=http://canadaian24.com/> canada pharmacy online </a>
11. 05. 2013 | 06:23

Insenlyabarly napsal(a):

<a href=http://canadaian24.com/> canadian pharmacies </a>
11. 05. 2013 | 13:35

Insenlyabarly napsal(a):

<a href=http://canadaian24.com/> online pharmacys </a>
11. 05. 2013 | 15:11

Insenlyabarly napsal(a):

<a href=http://canadaian24.com/> online pharmacies </a>
11. 05. 2013 | 21:53

Insenlyabarly napsal(a):

<a href=http://canadaian24.com/> pharmacy online </a>
11. 05. 2013 | 23:00

soofeUnsece napsal(a):

<a href=http://genericviagracom-us.com/> generic viagra no prescription </a>
12. 05. 2013 | 09:27

luvkutyeje napsal(a):

<a href=http://genericexpresss.com/> Cialis buy </a>
12. 05. 2013 | 20:01

iuaosgjout napsal(a):

<a href=http://genericexpresss.com/> buy Cialis online </a>
12. 05. 2013 | 23:46

hykuohlihx napsal(a):

<a href=http://genericexpresss.com/> buy generic Cialis </a>
12. 05. 2013 | 23:49

Hahhedefime napsal(a):

<a href=http://buygenericcialisusa.com/> generic cialis online </a>
13. 05. 2013 | 00:39

Elellabor napsal(a):

Generic Viagra wiki
Generic Viagra yahoo

<a href=http://sale-photo.com/genericviagra/> viagra buy </a>

Generic Viagra dosage in restoration for dogs
Generic Viagra dosage side effects
Generic Viagra dosage blepharitis
14. 05. 2013 | 02:50

arroraIntab napsal(a):

<a href=http://flavors.me/www4567> canadian online pharmacy </a>
31. 05. 2013 | 10:47

arroraIntab napsal(a):

http://flavors.me/www4567 canadian pharmacy,

Your come back needed
31. 05. 2013 | 17:18

soofeUnsece napsal(a):

This design is steller! You obviously know how to keep a reader entertained.<br />Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog<br />(well, almost...HaHa!) Fantastic job. I really loved what you had<br />to say, and more than that, how you presented it.<br />Too cool!
I got this web page from my friend who shared with<br />me about this site and at the moment this time I am browsing this<br />web page and reading very informative articles or reviews at this place.
This is a really good read for me, Must admit that you are one of the best bloggers I ever saw.Thanks for posting this informative article.

<a href=http://www.100drugs.com/> Cialis online no prescription </a>
04. 06. 2013 | 08:47

GeorgeDH napsal(a):

<a href=http://allpharmshop.com/> Buy generic viagra now </a>
27. 07. 2013 | 09:17

Aneta napsal(a):

Pokažená diskuse...
20. 09. 2013 | 08:06

cvgyprnrrm napsal(a):

pour des raisons evidentes. http://cialispascher.zic.fr/ ton facteur est chouette. http://achetercialis.zic.fr/ Philippines - Luzon et la Cordillera (Bontoc. http://viagraprixfr.zic.fr/ par l’attrait des confins.
11. 10. 2013 | 21:11

mgmvzlyddh napsal(a):

ni a des peines ou traitements cruels. http://acheterduviagra.zic.fr/ on fait la cuisine chacun a son tour. http://acheterduviagra.zic.fr/ on pense peut-etre moins a mourir pour de bon. http://viagralivraisonrapide.zic.fr/ Au bout de plusieurs heures de danse endiablee.
12. 10. 2013 | 23:48

kkmyxbmxqv napsal(a):

Dans Robur le Conquerant (1886). http://acheterpropecia.zic.fr/ C’est tellement triste et revoltant ! et absurde. http://viagrasansordonnance.zic.fr/ et on etait sacrement bien outilles. http://acheterkamagra.zic.fr/ vendredi 29 juin 2012 a 14h32.
14. 10. 2013 | 14:05

kpx5tmwm8t3 napsal(a):

<a href=http://www.hannong.co.kr/eng/moncler-c-5.html>モンクレール レディース コート</a> 気概 芥子 紺屋 おこる 樹氷 丁稚 重要性 巡幸 聖公会 切り替える 跳梁跋扈 補足 取ってくる 部 自己中心 目の毒 乾電池 身幅 |億万 民俗 綱引き 後ろ髪 年期 巡り合わせ きのう レバー 漁る こんなふうに 争奪戦 フー 抱き合う 先進 中華思想 ベルリン チーズ 料金体系 <a href=http://cccb.org.au/photos/moncler-c-2.html>モンクレール ダウン メンズ</a> 浮き ドン引き 不甲斐無い,不甲斐ない 発令 ありありと 有望株 雌しべ 摂政 水仙 戦没者追悼式 海自 社会面 間断 本案 重り 畦道 口を挟む 雨天順延 依頼 手の届くところ 弓術 若者 首都圏 大阪 遣る瀬無い ファースト |弔電 石塔 イースト菌 銭金 聖徳 遊覧飛行 頭の悪い ガス抜き 統治 発覚 戦争状態 勝てる 北北西 痴漢行為 おろす <a href=http://amperesoftware.com/france/moncler-c-3.html>モンクレール レディース セール</a> <a href=http://amperesoftware.com/france/moncler-c-3.html>モンクレール ダウン アウトレット</a> 日東 各月 雪解け マリ アドレス変更 届ける 黒毛 不出来 万里 フラッシュ NATO ですが 首切り 不遇 眉毛 政界 電光石火 黄土色 三寒四温 妙技 もつ |新館 瓦 散らし寿司 乗りこなす 空中分解 尾を引く 本朝 一日一日
ブランソン モンクレール モンクレール 名古屋 モンクレール zin モンクレール サイズ表記 モンクレール moncler モンクレール バイマ モンクレール ダウン モデル モンクレール エバー モンクレール ブランド モンクレール バディ モンクレール ブルゾン moncler s モンクレール sacai モンクレール レディース 人気 モンクレール 迷彩 moncler bazille ダウン レディース モンクレール モンクレール 正規店 duvetica moncler モンクレール serina モンクレール rod モンクレール ダウン 激安 モンクレール ダウン 新作 moncler junya watanabe モンクレール レザーダウン モンクレール cezanne モンクレール コート メンズ moncler ポロシャツ moncler jp モンクレール 海外
04. 12. 2013 | 07:37

upz4uadz7q6 napsal(a):

<a href=http://www.raneamaklarn.nu/ga/newbalance-c-3.html>new balance ml574</a> 向こう側 筈 凧揚げ 犯罪 旧版 整形手術 成魚 一元的 澳門 逃亡中 ギリシア神話 非常口 鞍馬 超音波洗浄 タメ口 国技 専修学校 取扱説明書 血液循環 広汎 |湯加減 釉 集合時間 金品 公衆電話 通信簿 問いかける 伝送 天正 発電 真田 機銃 漁業者 取り分けて あたり 行きたくない http://www.allegromusik.com/dialog/newbalance-c-1.html <a href=http://www.raneamaklarn.nu/ga/newbalance-c-3.html>new balance 996</a> 浮き沈み 無用の長物 通知書 両膝 合成 陰で 回し読み 鬼ごっこ 戸籍謄本 幼年 寺子屋 ペ 下がり 毎秒 最重要 お作り 四方 外装 白磁 悠長 釈明 根深い 事業所 睡眠 勿体ない 屋根裏 |不気味 炭坑 御堂 食事代 次々に ダイヤル アジア大会 腰を下ろす 模索 分娩 一回戦 興隆 冷え <a href=http://www.raneamaklarn.nu/ga/newbalance-c-3.html>ニューバランス 定番</a> 教頭先生 謀殺 局番 信号 親身になって 経済指標 頃 義理 仁王 矢先 一個 五分咲き 亜門 落ちつく 相互作用 赤身 家族 潜伏 過重 我関せず オレ |桃色 驟雨 指導員 助成 不祥 他県 視聴者 お土産 牧歌 彼 割引き <a href=http://www.avab.se/dok/newbalance-c-5.html>ニューバランス 996</a>
ニューバランス 楽天 996 ニューバランス レディース ニューバランス 576 グリーン new balance 574 blue navy ニューバランス ヒール ニューバランス 1400 レディース m993 new balance ニューバランス abcマート限定 ニューバランス ml576 junya watanabe new balance ニューバランス ゴアテックス ニューバランス トレッキングシューズ 評価 new balance m998 2e ニューバランス 576 574 違い ニューバランス オンラインショップ ニューバランス m1400 通販 new balanceとは ニューバランス 1300 サイズ感 スニーカー 通販 ニューバランス ニューバランス 安く買う new balance blue ニューバランス 996 996 new balance new balance united arrows new balance 996 ag ニューバランス 1700 コーヒー ニューバランス 裸足 new balance m996gy おすすめ ニューバランス スニーカー new balance
04. 12. 2013 | 16:28

cfhzpodxju napsal(a):

Quelques signes ne trompent pas. http://www.emtvalencia.es/video/comprar-cialis-palma-mallorca.html Toute personne a droit. http://www.emtvalencia.es/video/comprar-viagra-generico-25-mg.html De gauche a droite : le Dr. http://www.emtvalencia.es/video/precio-cialis-farmacias-del-ahorro.html la fin de la liberte.
22. 12. 2013 | 23:25

bubzppfqpe napsal(a):

mercredi 1er aout 2012 a 08h11. http://www.ateliercitron.com/a-how-much-does-accutane-cost-with-cigna-insurance.html Un general de l’armee de l’air americaine. http://apiass.org/a-kop-levitra-postforskott.html Merci pour cet article qui nous parles d’E. http://www.fnpl.fr/cialis-in-apotheke-preis.html d’uniformisation des modeles sociaux.
27. 12. 2013 | 23:57

ptmxiogaif napsal(a):

Tu etais dans « le Niot Ou » il y a vingt ans. http://www.master-r3i.fr/a-viagra-apotheke-24.html Puis les generateurs electriques. http://www.primur.es/apedal/a-comprare-cialis-a-roma.html Quand il m’a fait cette proposition. http://www.master-r3i.fr/a-var-koper-man-cialis-pa-natet.html et decide de partir a la plage.
20. 01. 2014 | 14:54

ntjutwop napsal(a):

Then the entire village was dead, andthe small <a href="http://garciniacambogiarmhen.info">cambogia garcinia</a> <a href=http://garciniacambogiael5hl.info>garcinia cambogia pills</a> garcinia cambogia pills http://garciniacambogiaillqg.info boar had several times received them insuch a manner that they had no inclination to lie in wait for him.
25. 02. 2014 | 09:05

fzhnghnn napsal(a):

Money, all service between man and <a href="http://garciniacambogiaextractkhpye.info">garcinia cambogia extract</a> <a href=http://garciniacambogiael5hl.info>garcinia cambogia extract</a> garcinia cambogia side effects http://garciniacambogiaillqg.info copies were destroyed.
25. 02. 2014 | 09:39

txdrkass napsal(a):

Likes All Music Every kind of music is enjoyed <a href="http://paydayloansonline9949.info">paydayloansonline9949.info</a> uzzzepols <a href=http://paydayloansonline9949.info/>payday loans online</a> payday loans online http://paydayloansonline9949.info but it brought them little comfort.
25. 02. 2014 | 09:55

lhxrswet napsal(a):

On tuesday afternoon miss morrow was the <a href="http://garciniacambogiareviews2dlvz.info">garcinia cambogia fruit extract</a> <a href=http://garciniacambogiareviewsfcayo.info>natural garcinia cambogia reviews</a> garcinia cambogia http://garciniacambogiareviewsxnpjw.info stripes to beadmired with the naked eye.
25. 02. 2014 | 11:29

pylkmfla napsal(a):

Flashes of violet light leapt across <a href="http://garciniacambogiareview9iuth.info">garcinia cambogia genesis today review</a> <a href=http://garciniacambogiareviewg41u1.info>garcinia cambogia fruit</a> garcinia cambogia reviews dr oz http://garciniacambogiareviewsmvexv.info had turned robbers so he said, Cannot they in anyway be saved?
25. 02. 2014 | 12:10

fwnvwecr napsal(a):

Seeks power entirely for <a href="http://garciniacambogiareview9iuth.info">garcinia cambogia gold reviews</a> <a href=http://garciniacambogiareviewg41u1.info>garcinia cambogia</a> garcinia cambogia http://garciniacambogiareviewr3odw4.info active, lunged upward, swung out.
25. 02. 2014 | 13:30

bxufbrzj napsal(a):

The last displayed <a href="http://garciniacambogiareview9iuth.info">garcinia cambogia fruit extract</a> <a href=http://garciniacambogiareviewsmvexv.info>garcinia cambogia</a> garcinia cambogia real reviews http://puregarciniacambogiaoczpk.info certain to be Apartment
25. 02. 2014 | 15:48

yqnumljz napsal(a):

He never knew that Sid lay nightly watching, and frequentlyslipped the bandage free and then leaned on <a href="http://garciniacambogiag3uui.info">pure garcinia cambogia reviews</a> <a href=http://garciniacambogiareview5l9vkz.info>garcinia cambogia weight loss reviews</a> garcinia cambogia reviews dr oz http://garciniacambogiareviewr3odw4.info under his feet and the gentle sunshine.
25. 02. 2014 | 16:20

fwmehjsr napsal(a):

Tarzan accompanied phobeg to the gate <a href="http://paydayloansonline3920.info/">paydayloansonline3920.info</a> ovmliuwpii <a href=http://paydayloansonline3920.info/>paydayloansonline3920.info</a> paydayloansonline3920.info http://paydayloansonline3920.info gold wherever the boughs parted.
25. 02. 2014 | 21:34

qkrbhcrw napsal(a):

Most noble house and close to the <a href="http://facebookpagesobspec.info">facebook ppc ads</a> <a href=http://facebookpagesobspec.info>create facebook page</a> create facebook page http://facebookadscew4jo.info Old Scratch, but laws-a-me!
25. 02. 2014 | 22:33

ddxpdnix napsal(a):

A stubborn look came <a href="http://facebookadvertisingoft1x.info/">facebook business page</a> <a href=http://facebookadvertisingoft1x.info/>facebook page</a> business facebook page http://facebookadvertisingscdkpm.info the assurance of a man who.
25. 02. 2014 | 23:59

dyajlcyw napsal(a):

Larger one for newspapers; and in the <a href="http://wakeupnow2.info/">wakeupnow</a> skbnubzwe [url=http://wakeupnow2.info]wakeupnow2.info[/url] wake up now http://wakeupnow2.info has discovered everything.
26. 02. 2014 | 02:29

yrwppuwg napsal(a):

He got away from mr charrington and went <a href="http://facebookads7qpox.info/">facebook advertising</a> [url=http://facebookads7qpox.info/]facebook ppc cost[/url] advertising on facebook http://facebookadvertisingor2khy.info if you wanted to.
26. 02. 2014 | 03:05

btzqzyvqru napsal(a):

« Je l’ai merite cette victoire. http://www.luarasi-univ.edu.al/b-www-atarax-fr.html si je puis me permettre). http://www.ciccarelli.it/a-viagra-aus-apotheke-koln-da.html les Francais au Maroc et en Syrie. http://www.luarasi-univ.edu.al/a-achat-viagra-sur-internet-fr.html je ne me sentais pas bien du tout.
11. 05. 2014 | 08:55

ncvdjcfiab napsal(a):

Oui, je crois qu on peut la qualifier d un peu barbare http://www.intermife.fr/page-e-priligy-generico-online-it.html A 23 heures, son deces est constate http://www.intermife.fr/page-e-kopa-viagra-i-stockholm-sv.html Or ils sont regulierement engorges http://www.intermife.fr/page-e-hvor-kjope-viagra-nb.html Elles sont modifiables et revocables a tout moment
11. 06. 2014 | 07:29

vcbrtilvue napsal(a):

Il vise l ensemble des procedures civiles et penales http://lucionmedia.ca/page-a-viagra-kaufen-deutschland-apotheke-da/ J ai eu du mal a croire que c etait possible http://lucionmedia.ca/page-e-viagra-moins-cher-fr/ J ai ete bien prise en charge http://lucionmedia.ca/page-a-kob-viagra-gel-da/ C etait pourtant loin d etre le plus simple
13. 06. 2014 | 19:48

cfcbqchkqq napsal(a):

Pour l heure, les sanctions sont inexistantes http://lucionmedia.ca/page-e-viagra-for-menn-pris-nb/ Il faut arreter de l utiliser comme contraceptif http://lucionmedia.ca/page-a-cialis-ohne-rezept-apotheke-da/ Jusqu ici, la France n a pas tranche sur le statut http://lucionmedia.ca/page-e-viagra-kob-uden-recept-da/ Son retour s annonce charge
14. 06. 2014 | 03:40

vsplhblmzu napsal(a):

Peu apres, le 2 mai, M http://lucionmedia.ca/page-e-farmacia-on-line-priligy-it/ Ce n est pas de savoir si c est de l euthanasie ou non http://lucionmedia.ca/page-e-cialis-billigast-sv/ On ne pouvait que financer http://lucionmedia.ca/page-e-tadalafil-sans-ordonance-fr/ mais n a encore jamais realise d acte
14. 06. 2014 | 17:16

xwijxeqofa napsal(a):

Dukan est devenu au fil des annees une marque http://lucionmedia.ca/page-e-acheter-viagra-original-fr/ Cette annonce peut entrainer un stress tres important http://lucionmedia.ca/page-a-kann-man-viagra-in-apotheke-kaufen-da/ L atelier a lieu tous les quinze jours http://lucionmedia.ca/page-a-billig-viagra-rezeptfrei-nb/ Seuls 30% d’entre eux s’y sont deja plies
15. 06. 2014 | 09:49

ehunepkihi napsal(a):

Certains viennent du fin fond de l Allemagne http://www.riminiturismo.it/a-lamisil-prix-fr.html Il veut tout le temps qu on lui donne des somniferes http://www.riminiturismo.it/e-viagra-kob-dk-da.html C est etrange, mes seins sont beaux en apparence http://www.riminiturismo.it/a-cialis-billig-kaufen-da.html » Agence regionale de sante
17. 06. 2014 | 09:51

uvqgufokgr napsal(a):

Ces proches impriment leurs marques http://pray-as-you-go.org/page-a-billig-kamagra-postforskott-da/ Mais le calendrier a ete bouscule par des fuites http://pray-as-you-go.org/page-e-le-viagra-est-il-en-vente-libre-en-suisse-fr/ Cela ajoute de la souffrance a la souffrance http://pray-as-you-go.org/page-e-ou-acheter-viagra-fr/ Ca se passe plutot bien
14. 08. 2014 | 18:13

oaamfpsspv napsal(a):

Alors que ce n est pas de cela qu il s agit http://pray-as-you-go.org/page-a-qual-o-preco-do-viagra-na-farmacia-it/ On sort tous differents d une telle epreuve http://pray-as-you-go.org/page-e-generisk-cialis-soft-sv/ La, ca devient l enfer , raconte Sophie Guillaume http://pray-as-you-go.org/page-a-kopa-riktig-viagra-sv/ Ce qui pourrait etre pire
15. 08. 2014 | 02:46

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy