Co uchu a kolejím lahodí

26. 09. 2011 | 17:13
Přečteno 3046 krát
Minutu po půl desáté, tedy přesně podle jízdního řádu, zastavil na pražském Hlavním nádraží u prvního nástupiště úplně první spoj IC RegioJet 1002 na trase z Havířova.

Hodně cestuji, často také vlakem, a to především evropskými spoji. Poslední čtyři roky jsem najezdil tisíce kilometrů vlaky Německých drah a bohužel mě rozmazlily – říkám to upřímně. Kvalita jejich služeb zejména v pohodlných a rychlých vlacích ICE je s kvalitou vozů Českých drah nesrovnatelná. Jedu-li vlakem českým, trpím při klimatizaci, která je většinou neregulovatelná, na toaletu odcházím se strachem, co uvidím, až otevřu dveře, a připojit se na internet už ani nezkouším. O stáří vozů a sedaček v nich nemluvě. Snad jediné, co se opravdu zlepšilo, je nabídka občerstvení v jídelních vozech – jenže minimálně na trase do/z Berlína za ceny, které jsou vyšší než v jídelních vozech německých či rakouských drah.

null
null

(foto: Student Agency)

O to více lahodí mému uchu zprávy o tom, že Českým drahám konečně někdo šlape na paty. Nabídka nového dopravce Regio Jet pod křídly Student Agency vypadá slibně: jednotlivé vozy mají kapacitu 48 osob, přičemž v každém z nich je k dispozici stevardka zajišťující servis pro cestující. Ti mohou sedět ve velkoprostorových kupé v leteckém stylu, anebo v kupé pro čtyři až šest osob. Každý po usazení automaticky dostane zdarma teplý a studený nápoj, denní tisk a může se bezplatně připojit k internetu.

První cestující chválí komfort, dostatek místa k sezení, čistotu – a to i toalet, rozumné ceny jídel, přiměřenou výši jízdného a zatím i dochvilnost. Proto novému dopravci fandím a držím palce. A tiše si přeji, aby se síť destinací v jeho nabídce rozšířila a Českým drahám konečně došlo, že mají co zlepšovat. Ostatně, první vlaštovka se už dostavila: České dráhy začínají od dnešního dne cestujícím, kteří s nimi jedou nejméně 200 kilometrů, rozdávat nealkoholické občerstvení. Jaká to náhoda, že?


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Honza napsal(a):

Zaplatí-li mi skála za to, když budu psát, že její kameny, jsou nejlepší, budu to psát do roztrhání těla.
26. 09. 2011 | 17:30

Silvie napsal(a):

České dráhy jsou otřesný relikt minulosti.
Nedávno je po letech využili mí příbuzní a myslím, že vlakem ČD rozhodně příště nepojedou. Vlak měl hodinové zpoždění, čímž přišli o přípoj a nakonec jsme pro ně stejně museli jet autem.
Jestliže u ČD nemáte v podstatě nárok na finanční odškodnění - hodinové zpoždění je pro ně norma, tak snad nemá smysl o jejich úrovni polemizovat.
Fungují stejně ,jako Česká pošta - tam mi zase sdělili, že za doručení doporučeného dopisu do týdne!! neručí. Abych si prý zaplatila 150 korun, pokud chci mít jistotu. Za ty prachy si už člověk může zaplatit messengera.
26. 09. 2011 | 17:41

J. napsal(a):

Děláte tu, pane slanouši, reklamu?
Pochopitelně že máme radost z konkurence Českým drahám.
Přečetli jsme si přesnější informace v tisku, dokonce jsme někteří byli i v Havířově.
Mohlo to takto být již dávno, bohužel "politická rozhodnutí" a narychlo dohodnuté smlouvy na mnoho let dál (až do dneška) držely monopolní moloch ČD, který se konkurenčně chovat nemusel.

Martínku, Vy nemůžete být "rozmazlen" úrovní německých železnic. Buď si sám sebe nevážíte anebo nevíte, že člověk má jezdit ve vlacích (nikoli v dobytčácích), a že dráhy mají zajistit, aby i po vystoupení z vlaku byl a zůstal člověk pořád člověkem.

Co jste ta dlouhá léta v Německu dělal, že jste toto dosud nezaregistroval?
Byl jste tam za Čecha, za Čecháčka či za toho pepřouše?
(Klidně to napište, nestyďte se za to. Všichni zde s napětím čekají, co odpovíte).

Ale s tím dnešním konkurentem na kolejích s Vámi určitě souhlasím.
26. 09. 2011 | 17:56

JenTak napsal(a):

Napsal jste svůj názor, pane Krafle, a podle mě prokazatelně pravdivý. Asi jste si již odvykl tomu, že když něco napíšete, ozve se nějaký "inteligent" s poznámkou "kdo vám za to platí".

No ale zpět k vašemu blogu. Máte samozřejmě pravdu. Nechápu, proč ministerstvo dopravy háže klacky pod nohy případné konkurenci ČD. Stačí se zamyslet nad postojem ČD při rušení tratí. Ve chvíli, jakmile se zruší doprava, mají koleje cenu železného šrotu bez nákladů na rozmontování kolejí a jejich odvoz do hutí. Pokud je objeví případný zájemce o soukromou dopravu, stává se ze železného šrotu rodinné stříbro ČD. Vše je podpořeno ministerstvem dopravy, jehož zájmem by měla být spokojenost občanů a ne vedení ČD.

Zde asi stojí výrok "kolik jim (ČD) platí" k zamyšlení.
26. 09. 2011 | 18:09

amdg napsal(a):

A proč nelétáte letadlem jako před rokem 1989?
26. 09. 2011 | 18:15

Stařeček napsal(a):

amdg, toje zajímavá otázka. Já si ještě vzpomínám, že jsme se po republice na SC dopravovali letadly. Kdy to krachlo si už nepamatuji, vím ale, že to nebylo celkově o nic dražší, než vlakem s velkou úsporou času. Podnikatelé ale dnes také létají po republice, stejně tak naši poslanci do sněmoven. Tak to je vlastně stejné jako tehdy.
26. 09. 2011 | 18:41

Stařeček napsal(a):

asi "dopravovaly"
26. 09. 2011 | 18:43

Baba Jaga napsal(a):

Vzletný název, pane Krafle. Nevím, kterými českými vlaky jezdíte, ale třeba Zlíňák do Prahy a zpět, Hutník do Ostravy či až kam - jsou příjemné vlaky. Můj nejmilejší Košičák je slovenský. Nabídka Regiojetu je pro docela úzkou skupinu obyvatel z měst, kde vlaky zastavují, nás ostatní od nového jízdního řádu možná v počtu spojů omezí. Až budete příště opět ve vlaku trpět, doporučuji otevřít knihu nebo hodit řeč se spoluobčany, když už pro nás pracujete.
A náš pan president možná brzy při další cestě do Ostravy spoje Regiojetu využije a zpět nepojede jako nedávno autíčkem (je to prostě ekonom každým coulem), ale třeba znovu a rád Pendolinem.
26. 09. 2011 | 19:48

Silvie napsal(a):

Baba Jaga
Naposledy jsem jela vlakem asi před dvaceti lety. Byla to horrová jízda - Praha-Spišská Nová Ves.
Moraváci ožralí na plech se váleli po celé uličce - v té opici zapomněli vystoupit a dojeli s námi až na Slovensko. Než odpadli úplně , neustále nás, ogaři, obtěžovali a nutili nám svoji samohonku - stěží jsme se ubránily znásilnění (čtyři samotné mladé holky).Na záchod jsme se raději neodvážily. Pak si k nám přišel sednout průvodčí a my se zaradovaly, že budeme v bezpečí. Nejdřív nám vypil veškeré železné zásoby alkoholu, který jsme sebou vezly a pak se nás snažil ochmatávat, úchyl jeden.
Tenhle vlak byl pověstný - nemůžu si vzpomenout, jak se jmenoval - Hornád nebo tak něco...
Po téhle otřesné zkušenosti - už nikdy víc.
26. 09. 2011 | 20:24

amdg napsal(a):

Taky pamatuji ze svého mládí, kdy se létalo i z Kunovic. Za hodinku v Praze. Dnešní managerové si radši sedí v koloně na dálnici. Nebo kdo to obsazuje ty dálnice? Pekaři a mlíkaři? Ve vlaku jezdí děti do škol a námezdní síly, Tak proč ten nápoj rádoby zdarma? Radši by to mělopřijet před osmou, ne v deset.
26. 09. 2011 | 20:25

Baba Jaga napsal(a):

To: Silvie
Přemisťujete se oněch 20 let jak? Jaká byla cesta zpět? Nu, já nic podobného nezažila, byť jsem za mlada cestovala více sama než s tlupou a vlak dodnes považuji v naší pidi-zemičce za nejpohodlnější dopravu. Ještě se také lze dlouze koukat po krajině - to na doplnění i pro pana Krafla, pokud se sem třeba koukne.
26. 09. 2011 | 20:52

bobš napsal(a):

Ono je to asi ve všem u nás stejné, krade se všade a na všech místech. Tím myslím stejně jako stát tak i ČD. Jinak nevím čím to je, protože v červnu jsem byl v Italii a jel jsem státními dráhami z Benátek do Bologne asi tak kolem 170km. Vlak byl čistý, klimatizovaný a rychlý. Tuto vzdálenost jel něco přes dvě hodiny. V porovnání Kladno Praha asi tak 30km přibližně 45 - 50 minut.
26. 09. 2011 | 21:03

Skogen napsal(a):

Tak tedy. Že motorák Student Agency přijel na minutu přesně, není ani tak zásluhou Jančurovou, jako zásluhou obsluhy a údržby dráhy neboli SŽDC, kam od září patří i dispečeři, výpravčí a ostatní zaměstnanci podílející se na organizaci a řízení drážní dopravy. Jančurův vlak jedy tehdy a tam, kdy a kam ho pošlou. Samozřejmě, oni se musí vynasnažit, aby tu trasu, kterou má Jančura nasmlouvánu, on mohl realizovat. Že je to ale pouze zásluha Student Agency je obrovské zjednodušení, ba nepravda.

Úroveň služeb, to je jiná věc. Žlutým vlakům ještě neuschlo razítko z leasingů, což je pochopitelně znát. Podstatné je však něco jiného. Jaké podmínky k práci bude mít strojvedoucí - odpočinek, střídání, ale i znalost místních poměrů, podléhání kontrolní činnosti nejen od Drážního úřadu, ale zejména ve vnitřním režimu. ČD jsou v tomto stále dost nekompromisní.
26. 09. 2011 | 21:22

Skogen napsal(a):

Silvie, proč jste před dvaceti lety nejela Moskvičem :)? A to si vezměte, že automobily mají životnost dejme tomu 15 let. U železničních vozidel je uvažován dvojnásobek. Ten Jančurův žluťásek by měl jezdit ještě v roce 2040. Kdo ví, když dá stát Jančurovi vydělat, třeba si nalízá něco modernějšího i dřív.
26. 09. 2011 | 21:36

Silvie napsal(a):

Baba Jaga,

cestu zpátky si nepamatuju, takže zřejmě proběhla jakž takž v normě. Dodnes na ten zážitek radostně vzpomínáme - ona celá ta dovolená v Nízkých Tatrách byla pěkně vypečená.
Ale ten vlak byl opravdu proslulý - děly se tam věci! To, že nás nikdo nezmermomocnil můžu pokládat za zázrak.

Skogen,

vy jste měl ve dvaceti auto? Moskvič byl moc luxusní, my jsme měli doma hráškově zeleného traboše.
26. 09. 2011 | 21:50

vasja napsal(a):

No ale kuci, když ČD budou díky konkurenci tratit, tak kdo jim to asi doplatí.....
26. 09. 2011 | 22:10

Al Jouda napsal(a):

Zkuste jet do Hradce Králové rychlíkem ČD a pak jeďte autobusem Student Agency. Je to nebe a dudy. Konkurence je pro občany dobrá, pokud se oba provozovatelé nedohodnou, jak občana oholit. V případě SA to snad nehrozí, protože její majitel je sympaťák.
26. 09. 2011 | 22:14

Skogen napsal(a):

Silvie, neměl, to já jen, aby bylo s čím před těmi dvaceti lety srovnávat :)

Jó, ČD "zaspaly". Přesněji, v době onoho centrálního plánování měl být vozový park tehdejších ČSD obměněn okolo roku 1992. K tomu už pochopitelně nedošlo a státní dráhy musely jezdit s tím, co bylo, přičemž lecos jezdí dodnes.

Ale klidně s vámi zvolám "S Jančurou a s bagetou do každé vesnice" :) A vůbec, strašně by se mi líbilo, kdyby to takhle po anglicku fungovalo - vyjet s Dvořákem, přestoupit na Nováka, pak na Jančuru a nakonec na Poláka, no a je to, když se ti čtyři nějak domluví na návaznosti spojů. Víc hlav víc ví, kdepak ty trapné ČD :)

Trasu Opava - Plzeň jsem v roce 1995 začínal jezdit za 9 hodin. Dnes je to bez Pendolina za 6 a půl, s ním ještě téměř o hodinu méně.
26. 09. 2011 | 23:35

ZM napsal(a):

Českým dráhám chybí finance, protože se tam už léta tuneluje. Stačí si vzpomenout např. na kauzu Pendolíno.
27. 09. 2011 | 00:11

Baba Jaga napsal(a):

Až to bude "S Jančurou a s bagetou do každé vesnice" , tak se s ním svezu také. Zatím naše okresní městečko objíždí obloukem a nejsem zase tolik zvědavá, abych na jeho spoje jela s jiným dopravcem a čas ztrácela čekáním (však SA má na svých stránkách ona krajská města a městečka na svých tratích). Tak mi ostatně není přáno ani Pendolino.
A že se nám Silvie nesvěřila, jak se přepravuje, to máme tedy smůlu. I s tím vlakem, co ním jednou jela a děly se tam věci...
A že se jí asi nelíbilo (nedovedu přesně posoudit výraz "vypečená")na dovolené na Slovensku, to zase měla smůlu ona.
27. 09. 2011 | 07:33

Suchec napsal(a):

Železný Dědek Jančura dnes překonal České dráhy: Vlak měl zpoždění 414720 minut :-)))))

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/296959_10150307052070983_275120595982_8471643_237014261_n.jpg?dl=1
27. 09. 2011 | 07:49

Suchec napsal(a):

Moc se mi líbí, jak Silvie dává nevhodné chování cestujících za vinu provozovateli.
To je jako vinit výrobce auta, že se v něm zabíjejí řidiči.
27. 09. 2011 | 07:59

irinek napsal(a):

ČD jsou mizerie,to je fakt.Já kdysi panu Janžurovi fandil snad ještě víc,než dnešní a včerejší "reportéři a blogeři",dělající mu bezostyšnou reklamu zdarma.Totiž,ačkoliv jsem v dopravě laik,přesto si myslím,že je rozdíl v dopravní obsluze celého regionu a v elegantním tanečku kolem jedné lukrativní trati. Po mých zkušenostech se žlutými autobusy (ze kterých jsem byl zpočátku taky per plex) zjišťuji,že sedačky z nevhodného materiálu kloužou, káva má úroveň mizerného bufetu,kromě inzerovaných tří tiskovin rozdávají pouze dvě (samozřejmě MFDnes a LN)a hostesky jsou jak která.Jel už jsem v lecčems,včetně šinkanzenu,takže vím,o čem mluvím.S tím nadšením bych byl poněkud opatrnější.
27. 09. 2011 | 08:07

Silvie napsal(a):

Suchec,

tenhle vlak byl vyhlášený, děla se v něm zvěrstva a tak dráhy měly posílit bezpečnost cestujících třeba navýšením zaměstnanců drah na této trati.
Teď si z toho dělám srandu,ale měly jsme fakt docela obavy.
Dnes by opilce okamžitě eskortovali.

Kdyby žil táta, tak by vám povyprávěl o svém skvělém zážitku, kdy musel jít díky "přesnosti" ČD o půlnoci 30 kilometrů v pantoflích až domů (to zase vlak odjel dříve, nežli měl). Protože byl cholerik, šel si to vyřídit s výpravčím, který ho ujišťoval, že má půl hodiny času, ať si zajde "na jedno". On už viděl jenom ve tmě probliknout koncová světla odjíždějícího vlaku. Výpravčí se před cholerickým otcem musel zamknout, když ho vytočený na maximum začal prohánět po perónu.
Týden si pak máčel zrasované nohy v lavóru s řepíčkem.
Proto vlakem nikdy nejezdím.
27. 09. 2011 | 08:23

Karamela napsal(a):

to irinek:
Nějak jsme naladěni na stejnou notu, většinou mluvíte skoro za mne :))
Jela jsem do Prahy ČSAD (ze Zlína), řidič neřekl ani bú natož aspoň Dobrý den, pojedeme spolu několik hodin do pryč, občerstvení samozřejmě žádné, tiskoviny žádné, kufry do zavazadlového prostoru za příplatek, bída. Jela jsem do Prahy Agentem, řidič neřekl ani bú natož aspoň Dobrý den...., stevardka se nedostavila, tudíž kafe taky nebylo, tisk MFDnes, na který kašlu, kufry bez příplatku, zato vyšší cena celkem, zkrátka o něco menší bída. Suma sumárum: hyn sa hukáže...
27. 09. 2011 | 08:29

Persching2 napsal(a):

No jo,
to je pranice o dopravu na hlavních tratích, kde se dá vyrejžovat. Že si k tomu nepřibral taky nějakou lokálku, aby ukázal, že to jde i jinde.
27. 09. 2011 | 09:25

Colt napsal(a):

pane Kraftle

pěkné, ale uvažte, že Němci pilně budují nové Německo již 65 let.
Dá se to při našem přístupu dohnat za dvacet-třicet let.
A to myslím ve všech oblastech - ne jen na "dráze".
Ale především v hlavě.
27. 09. 2011 | 09:34

Ferda napsal(a):

Nevím, zda jásat. Vančura na jedné z nejlukrativnějších tras lízá smetanu. V tom je totiž problém, protože je otázka, zda by mohl nabízet totéž, kdyby měl zajišťovat dopravní obslužnost v rozsahu ČD. ČD ubudou peníze, což se zcela jistě dotkne dopravní obslužnosti na méně lukrativních trasách. Pak se ČD dostanou do ještě větších problémů a začnou nám říkat, že je třeba je zprivatizovat (to je klasický scénář rozkrádání státu - firma se přivede k bankrotu, a pak prý je nutné ji zprivatizovat - zajisté za babku) . A jak se privatizace projeví na cenách a dopravní obslužnosti je ve hvězdách. Rozhodně odpadnou málo lukrativní trasy.
27. 09. 2011 | 09:59

Mastodont napsal(a):

Ferda: Na zajišťování dopravní obslužnosti na lokálkách ČD rozhodně NEPRODĚLÁVAJÍ, protože na to berou dotace. Zjistěte si prosím základní fakta.
27. 09. 2011 | 10:24

drzá držka napsal(a):

Mastodont je mastodont. Proto ČD ruší postupně dopravní obslužnost lokálkami. Zisky ČD na lokálkách ubíjí. Ach jo.
27. 09. 2011 | 10:59

Zlobr napsal(a):

Tak další co má nasazený žlutý brýle. Včera měl jeden jeho vlak zpoždění cca. 30 min. Minulý týden projel s loko návěstidlo na červenou a měl z pr...e štěstí, že ho zezadu nesrolovalo ECčko.

To jen tak na úvod.
Mě nejvíce vadí ty jeho řeči o tom, jak on je zachránce české železnice. A dost lidí mu to žere. Mimochodem, tohle všechno pro něho dokázal jistý Jan Paroubek (neplést s politikem), který byl odejit z ČD. Nebýt jeho, tak Jančura dnes nemá ani jeden vagón.

Tím nechci tvrdit, že ČD jsou bez chyby. To určitě ne. Kvalita (stáří) vozů je špatná. Dost lidí nadává jak vlaky pořád jezdí špinavý a pozdě. Ty vlaky nejsou "špinavý". Ony jsou prostě na/za hranicí životnosti. Do práce jezdím vlakem denně, tak si toho všímám. Ale šlo to dělat jinak? Posledních cca. 15 let si z ČD stát udělal dojnou krávu. Smlouvy se podepisovaly na rok, max. na dva. A to Vám banka těžko půjčí na nový vozy. Od té doby, kdy mají ČD uzavřený desetiletý smlouvy, tak se do obnovy vozovýho parku investovalo hodně.
27. 09. 2011 | 12:55

jozka napsal(a):

Silvie, kam na to chodite... vlakama jsem se neco najezdil, ale takovehle historky...

Muzu pridat k lepsimu, jak mne silnicari vypekli, nebo jak se mne na silnici pokousel nekdo zabit, pripadne mne zablokoval na hodiny a proto nejezdim autem? Asi blbost, co?
27. 09. 2011 | 15:31

Baba Jaga napsal(a):

Silvie,
Váš tatínek musel být řádný "šoumen", když se promenoval 30 km od domova v pantoflích. Vlak jsem za svůj dlouhý život jednou dříve odjíždět zažila - ale nebyli jsme na pivu a slyšeli ho přijíždět. Jak mě jednou poučil řidič autobusu, když na mě dobíhající laskavě počkal: Jó, na autobus se čeká, milá paní.
Ale pokud jezdíte jen osobními autíčky, čekáte občas pouze v kolonách.
27. 09. 2011 | 16:19

reCAPTCHA napsal(a):

pane Krafle,
jestlipak byste mi dokázal poradit, jak nejrozumněji a bez nevhodných kroků vypátrat nebo vyšťourat osobu rodem z Berlína ztracenou v moři času. Jde o mou dávnou přítelkyni z národa německého, snad by se to v moři kultury v městě nad Sprévou mohlo zdařit.

Budu vám vděčen za každou radu jakož i jiným včetně editora.
Děkuji za naději.
28. 09. 2011 | 20:53

personal loans napsal(a):

Don't you know that it is high time to get the loans, which will realize your dreams.
17. 10. 2011 | 20:05

EdnaChristian22 napsal(a):

freelance writer
21. 12. 2011 | 04:44

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy