Poněmčelým okem českého nevoliče

28. 09. 2009 | 20:18
Přečteno 4237 krát
Německo prožilo další volby a já poprvé v životě pocítil, jaké to je, když člověk nemá možnost se do nich zapojit, když nemá volební hlas.



Jako Čech jsem samozřejmě v Německu volit nemohl. Byl to na jednu stranu osvobozující zážitek – nemusel jsem se tolik zabývat volební kampaní a pročítat programy politických stran. Ale na druhou stranu jsem si po dvou letech každodenního života strávených v Německu uvědomil, že i mě záleží na tom, jak se tu žije, a že bych rád výsledek svým hlasem ovlivnil.

Kampaň jsem sledoval s odstupem a nadhledem, což se mi potvrdilo při rozhovorech s mými německými kolegy a přáteli, kteří byli občas velmi zaujatí. Ano, volby byly na veřejnosti častým tématem a lidé se o ně zajímali. To byl asi největší rozdíl oproti volbám, které zažívám v Česku. Němci nejsou z politiky tolik znechuceni a mají chuť k volbám jít. Letošní více než 70 %ní účast pro ně byla sice s ohledem na tradiční zájem o volební dění zklamáním, ale ve srovnání s volební aktivitou Čechů je to úctyhodný výsledek.

Osobně mám radost z vítězství Angely Merkel, protože ji vnímám jako velkého bojovníka se smyslem pro fair play. Má sympatické jasné názory, za kterými si dokáže jít. Čeká ji sice nová éra s překvapivě vítěznými svobodnými demokraty, ale na druhou stranu si změnu dosavadní vlády a koalice se sociálními demokraty přála nejenom ona, ale i většina Němců, což volby dokázaly.


Foto: morgenpost.de

V Berlíně, kde vládnoucí sociální demokraté v čele se starostou Klausem Wowereitem ztratili více než 14 % hlasů, jde podle mě o dobrý výsledek. Zadluženost a nezaměstnanost německé metropole rostou a město se potýká s řadou problémů – od zhoršující se kriminality přes chaos v dopravě až po špatnou dotační politiku pro kulturní a sociální projekty.

I když jsem tu nemohl volit, změnu, která nastává, vítám. Tak jako většina Němců budu i já očekávat, co přinese, ale vzhledem ke gigantickému Německu daleko více na regionální úrovni než na té spolkové: tedy co přinese v Berlíně. Novou berlínskou vládu čeká řada úkolů – nejenom boj s nezaměstnaností přesahující 15 %, snížení dluhů města či dokončení přesunu státních úředníků z Bonnu do Berlína, ale také hledání peněz na dokončení mezinárodního letiště BBI, které město potřebuje, a zajištění větší bezpečnosti v některých městských čtvrtích. Musí si také poradit s plány kolem diskutované stavby kopie původního barokního zámku na místě bývalého Paláce republiky a s osudem letiště Tempelhof v centrální části města a měla by pomoci kulturním institucím s ohledem na finanční krizi a nákladnou rekonstrukci Státní opery, která by většinu peněz na kulturu spolykala...



Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Vilém napsal(a):

Německé volby mají také celoevropský a celosvětový význam, a jejich výsledek jasně ukazuje, že projekt modernizace levice podle Blairových a Schröderových receptů skončil neúspěchem, jejich bezvýrazní nástupci nejsou schopni se prosadit mezi nekompromisní pravicí na jedné a jednoznačnou levicí na druhé straně a směřují mezi přežívající veteš, do role, kterou v ČR prozatím zastává například KDU.

Životaschopný opoziční směr reprezentuje Levice, strana, která má gigantický ideový potenciál a pravděpodobně představuje budoucnost celé evropské levice. Z toho mám zase radost já, protože čím déle budou politické spektrum evropských zemí zatěžovat degenerované socanské spolky, bezradně vegetovat a změkčile ustupovat pravicovým spádům, tím déle bude pokračovat degradace veřejné politiky v nástroj zbohatlíků a bezvýchodný reformní festival snižování daní a sociálních škrtů.
28. 09. 2009 | 20:37

Suchec napsal(a):

Vilém:
To je problém i české socdem.
28. 09. 2009 | 20:43

Jan Sladký napsal(a):

Vilém Nový?:-) Nic ve zlém,mám pocit,že sociální demokracie,která svým projektem sociálního státu (státu všeobecného blahobytu) podstatnou měrou přispěla k vítězství Západu v ideologické válce s Východem a v rozhodující míře se přičinila o to,že se nenaplnila Marxova proroctví ztratila dech a je v hlubokém úpadku.
28. 09. 2009 | 20:45

blue jay napsal(a):

Vileme,
Vy jste srandovni,. Pisete, "Levice, strana, která má gigantický ideový potenciál a pravděpodobně představuje budoucnost celé evropské levice."
Muzes odhadnout Vileme kde to ta giganticka levice jeste vyhraje? Madarsko? Velka Britanie?

Me se libi Vileme ze mas radost z prohry. Bejt druhej neni zas tak spatne. Myslis si ze levice zvitezi v CR kdyz uz vsude v Evrope prohrava? By CR opet byla unikatni.
28. 09. 2009 | 20:49

Vilém napsal(a):

Suchec
Podle všeho je to problém každé sociální demokracie, pokud se stupňují společenské rozdíly a rostou odlišnosti životních poměrů a politických názorů mezi různými skupinami.

Socani jsou totiž z principu kompromisníci a smiřovači, což má smysl tehdy, když prosperita obohacuje stále širší skupiny a vtahuje do dění i bez velkých konfliktů dosud okrajové skupiny. Bohužel vývoj posledních desetiletí byl opačný, a sociální demokraté reagovali přechodem doprava a odvržením skupin, které předtím podporovali. Dnes prakticky nemají co nabídnout, a během příštích let se budou muset proměnit v levici, nebo klesnou na druhořadé strany.
28. 09. 2009 | 20:49

blue jay napsal(a):

Jeste neco Vileme,
Pocitam ze nejsi zbohatlik a ani nekdo kdo je na tom prumerne jakztak. Si te predstavuji jako nekoho kdo dela ve fabrice u beziciho pasu. A po sifte jde do hospody, da si par piv zapali si cigaretu a nadava na 30KC poplatky ve zdravotnictvi.
28. 09. 2009 | 20:58

blue jay napsal(a):

Vileme, lol!
"Socani jsou totiž z principu kompromisníci a smiřovači"....uplne tam vidim Ratha a Paroubka. Smirovaci.
Mas dalsi zerty Vileme? Uz jsem se tu nekolikrat ptal kolik ten milovnik lidu Rath rozdal ze sveho druheho platu. Nedostal jsem odpoved. Vis to ty?
28. 09. 2009 | 21:05

sasa napsal(a):

Blue jay: dnes levice vyhrala v Portugalsku.
Do osmi let vyhraje v Nemecku nebot liberalove to Angele pokazi.
28. 09. 2009 | 21:14

Jozef napsal(a):

Marsal Merkelova je carodej.Ako Sarkozy a Tony Blair.Bez takych vojvodcov by Washington nevydal sa na Bagdad,neuviazol v Afganistane...

Tymto pudlom Washingtonu sudene je priviest severoatlanticku civilizaciu k tazkym porazkam.
28. 09. 2009 | 21:29

valdštejn napsal(a):

to blue Jay - vem si monterky a hurá na stavbu , se svým IQ nekecej do politiky . Paradoxem v týhle republice je , že lidé s nižším IQ a vzděláním volí ODS .....
28. 09. 2009 | 21:41

znalec napsal(a):

Je obecně známé, že levice přichází do módy, když se daří,pokud nepřijdou osvoboditelé z pravého nebo levého kraje. Je to doba, kdy ti méně úspěšní pozvednou hlas a chtějí taky ždibec z koláče. A podnikatelé, kteří se živí tím, že ty méně úspěšné zastupují, združují a od státu vymáhají pro ně pomoc také pozvednou hlas a všichni se chtějí dělit o společný zisk. V dobách chudých, ani ti neúspěšní nevěří svým zástupcům a raději svěří péči těm, kteří se zajímají více o to, jak prostředky získat, nežli o to, jak rozdělit ty, které chybí. To říká, myslím, výsledek v Německu. Moudré levicové strany ani nechtějí vládu v době krize, jen to nemohou přiznat. Popřely by sebe sama.
28. 09. 2009 | 22:08

Pocestny napsal(a):

Je to jednoduché!
Přeji Německu Angelu Merkel, neboť si jí svým hlasem rozumu zaslouží.
Přeju Angele Merkel kancléřství, protože si ho zaslouží.
Přál bych i nám Angelu Merkel, ale jednak si jí nezasloužíme, jednak jednak ona si nezaslouží dělat pitomce takovému stádu skotu, jako jsme my.

Slovenskému přispěvateli doporučuji při úvahách o půdlech nepřekračovat hranice "těžkoslovenska".
Mohlo by to vyvolat úvahu o Rasputinopvých pindících, ale ty najdeme od Hannoveru (Schroeder) přes Prahu (konservilní Vašík Trabantista) po pána bána Ficu v Bľave.

Ako sa v Bľáve hovorí: "Satyjébe, čičo?"

Nakonec mne napadlo, chceme "německou kulturu politiky"? Tak si dovezme nějaké ty Němce!!!
Ale je tu risiko, že pod tlakem "životního prostředí" budou zase volit nějakýho Konráda z Chebu. V téhle zemi totiž prokazatelně zvlčí i Skopčák!!
MUHAHA!!!

Viléme, krásné třetí místo, olympik zajásá, u politiky a žen je ovšem důležitý jen ten první, dějiny si budou pamatovat, že vyhrála anděla, ne že komouši byli bronzoví.
Ještěžetak! -)
28. 09. 2009 | 22:12

Gerd napsal(a):

blue jayi,
zkusím odpovědět na Vaši otázku o Rathovi. Sice to nevím jistě, ale myslím, že David Rath rozdal svůj druhý plat celý. Něco manželce, zbytek milence. :-))) Ale rozdal! A pokud jste myslel, že něco někdo z poslanců dává na charitu, máte příliš vysoké mínění o morálním profilu našich poslanců.
Hodně tu nadáváte na oranžovou sociální demokracii. Častokrát oprávněně, ale úplně pomíjíte fakt, že ODS je to samé v bleděmodrém. Ne nadarmo si do loga dali stín straky. Jak by se také mohla ODS chovat jinak, když její opory jsou buď bývalí bolševici nebo lidé s bolševickým myšlením a metodami? Těch pár frází o volném trhu známe v opačném ražení i od členů UV KSČ.
28. 09. 2009 | 22:13

Karel Mueller napsal(a):

Autor:

Pokud bych měl volit podle programu, tak bych být německým voličem volil CDU/CSU. Neznám ovšem německé reálie, je jasné, že tam hraje roli i to, jak charismatické politiky strany mají.

Je ovšem třeba poznamenat, že v SRN jsou všechny strany od poměrů v Čechách vlevo. Určitá demontáž sociáního státu nemá vyhnutí, tlačí k ní asijská konkurence.

Pokud jde o zájem o politiku v SRN a ČR ... nelze srovnávat nesrovnatelné. V SRN opravdu záleží na tom, kdo vyhraje volby. Jak ve vnitřní, tak asi ještě víc v zahraniční politice. U nás sotva ...
28. 09. 2009 | 22:15

Rumcajs napsal(a):

Vítězství rozumu a porážka planných slibů , tak bych to viděl já.
Prosperita jedince musí vycházet především z jeho úsilí a jeho potenciálu. Ti co se rozhodli svoji prosperitu založit přisvojením si úspěchu druhých, ti namají šanci na lepší život. Ta jejich loupežná bitva se prostě nedá vyhrát, protože dřív nebo později boháčové dojdou.

Je dobře, že přibývá lidí, co nemají potřebu žít jako paraziti.
28. 09. 2009 | 22:23

Pocestny napsal(a):

Mám tu jednu sebareflexívnu z Povážia:
Keď nám vladol Vladko
dľhy rástly hladko.
Za časov Dzúrindy Mikoláša
nebolo na chlieb do guyáša.
Dva roky počas Fica
mali zme plné vrecia,
teraz je tu kríza oborová,
a zajtra zvyší Fica borová...

Dožičme každej slovenskej svokre riadneho slovenskeho Róberta!

Tolik lidový folklór z bytčiansého jarmoka.
Na stráž, bratia Slováci!
28. 09. 2009 | 22:28

Vilém napsal(a):

Pocestny
Pouze blue jay mi podsouval, že mne volby potěšily, ačkoli jejich výsledek považuji za velmi nežádoucí, ještě víc kvůli vzestupu FDP (programově blízké ODS, což ukazuje, že hovadská logika kapitalismu přitahuje i kulturně pokročilé Němce)na bronzovou příčku než kvůli porážce SPD, která mne netěší, ledaže by bývala hlasy ztracené SPD získala Linskpartei, což ani zdaleka nedokázala.
Jen si tady tak maluju možnou pozitivní interpretaci, samozřejmě je pravděpodobné, že Němci se za čtyři roky opět přikloní k SPD, která bude stejně bezradná jako dnes, a bude pokračovat dekadentní vývoj, Links zůstanou na okraji politického spektra bez mocenského potenciálu. Protože mezitím už zřejmě skončí krize, kritický potenciál bude minimální.

Nebudu se rozepisovat o naději na systémový bankrot v důsledku krize, který by pohřbil jak SPD, tak CDU a FDP a vůbec všechno kolem, a vytvořil naději na nový, sociálně spravedlivý řád v Německu i v Evropě, řád, kde by pečené sociální dávky létaly samy do huby (tedy minimální garantovaný příjem), takový optimista zatím nejsem.
28. 09. 2009 | 22:30

Karel Mueller napsal(a):

Vilém:

Linke má ve svém programu body, které ji dělají nevolitelnou pro naprostou většinu Němců. Konkrétně Turecko a jadernou energetiku. Pokud by tyto dvě oblasti naformovali jinak, tak mohla dosáhnout až dvacet procent. Těch deset procent by nabrala z těch 28% voličů, kteří zůstali doma
28. 09. 2009 | 22:37

Vilém napsal(a):

Karel Mueller
Strana s kritickým vztahem k základním strukturám současného systému musí mít ve svém programu celou řadu bodů, které ji za běžných okolností činí nevolitelnou pro naprostou většinu Němců, jinak by nemohla představovat závažnou alternativu, nýbrž jen reklamní cirkus.

Protože nelze předpokládat prudkou změnu mentality Němců, jedinou možností dalšího vzestupu Links je změna životních podmínek voličů, v důsledku krize například. Ale už takto mají Links pozitivní vliv na německé poměry, protože bez hrozby z této strany by přes palubu konzumního Titaniku létaly mnohem početněšjí skupiny než takto.
28. 09. 2009 | 22:44

Jozef napsal(a):

Pocestny slope,
ekonomicki geniovia na vylete vo Finsku,
a prazskym uradnikom dava umele srotovne
Merkelova s Ficom.
28. 09. 2009 | 22:52

Karel Mueller napsal(a):

Vilém:

Pokud jde o první část Vašeho příspěvku, tak tam bych polemizoval. Protože SPD by bez toho Turecka také měla daleko víc hlasů. A názor Němců této obasti se nezmění (mimochodem se s nimi zototžnuji a pro mě by to by jeden z hlavních důvodů volby CDU/CSU). Politický cirkus dělá spíš odklon od jaderné energetiky. Do budoucna se bez toho žádný rozvinutý stát neobejde.

S druhou částí souhlasím. Exiszence nebezpečné opozice - té skutečné a nikoliv sranda opozice - je pro práci vlády velmi prospěšná.
28. 09. 2009 | 23:01

Čochtan napsal(a):

Die Linke, neboli levice jak píše Vilém, je několikrát přejmenovaná strana vrahů, SED.
28. 09. 2009 | 23:48

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Zdá se, že skončí nesmyslné moratorium na stavbu atomových elektráren, příští evropský black out by mohl postihnout i nás.
29. 09. 2009 | 00:01

Čochtan napsal(a):

Mám radost z vítězství Angely Merkel, ale ještě větší radost mám ze silné FDP. Westerwelle je velice inteligentní politik, který si zaslouží se konečně dostat ke spoluvládě. Německo mělo v těchto volbách veliké štěstí.
29. 09. 2009 | 00:05

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Vilém:
"Levice, strana, která má gigantický ideový potenciál" :)))
Jaký, proboha? Méně dělat a více brát? Evropská levice včetně die Linke je programově ještě více vyprázdněná než pravice.
29. 09. 2009 | 00:07

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Čochtan:
Ty liberály Němcům závidím.
29. 09. 2009 | 00:08

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Vilém:
"jedinou možností dalšího vzestupu Links je změna životních podmínek voličů" Jasně, čím hůř, tím líp. Politická deviace.
29. 09. 2009 | 00:14

Karel Mueller napsal(a):

Zbyněk Matyáš, Čochtan:

Vaše nadšení z FDP nesdílím a u Vás Čochtane mě dost překvapuje.

Kdybych byl Němec, tak by mě odchylky od CDU/CSU jen rozčílili. Třeba zde nevidím stanovisko k Turecku a na druhou stranu zde vidím odmítnutí křesťanství jako základu německé politiky.
29. 09. 2009 | 00:31

kormoran napsal(a):

...Velice vitam vitezstvi pravice v Nemecku ve volbach,(pohlazeni na dusi).
Podobneho vitezstvi bych si pral i v CR ovsem te prave "pravice" a to bude jeste bolestne - 30 -100 let ,pokud se neco spatneho nestane!A to jsem optimista .Pevne vsak verim , ze se prava laska k bliznimu a k VLASTI opravdu vrati!
29. 09. 2009 | 01:48

kormoran napsal(a):

..Pro soudruha Jozefa Xtra...http://www.youtube.com/view...
29. 09. 2009 | 02:29

kormoran napsal(a):

...jooo a este malickost, jsem rad , ze se do vrcholne politiky v nemecku nedostali levicovi zvanilove "ceskeho" typu. To uz by byl totalni "Moribundus"))
29. 09. 2009 | 03:08

Ládik napsal(a):

Dobře to popsal znalec 22:08:36.
U nás je to stejné - Paroubek se v době krize taky nežene k moci. Než nést odpovědnost za "bolestná" rozhodnutí, to raději sedět v bezpečí, kafrat a podrážet. Však v programu strany mají socani jen žraní, tak to přece musí splnit. Ale až to žrádlo někdo přinese. Žrát už budou sami.
V Německu to naštěstí funguje lépe, jejich bývalá NDR nedokáže potopit normální populaci.
29. 09. 2009 | 06:34

zdesta napsal(a):

To jsou mi věci.Blue jay i cajz se domnívají,že ti kteří běhají v montérkách (proleteriát-levicový voliči)jsou podlidi bez přirozené inteligence,schopni jen jednoduchých úkonů,navíc alkoholici,kuřáci a to nejdůležitější jsou vyžírky.(i když pracují)Blue jay se dokonce domnívá že tihle nefachčenkové jdou každý den na pár piv a hulí jak fabrika.Zřejmě je minimální plat u nás podle EU dost vysoký,protože ne každý si může dovolit prochlastat a prokouřit pár tisíc.Navíc podnikatelé jsou dnes k pracovním výkonům benevoletnější jak komouši.(nechají ty levicové voliče flákat)Je potom zvláštní jak někteří si vedou dobře.Jen bych dodal že třídní dělení a třídní nenávist jsou výsadou komoušů.
29. 09. 2009 | 07:49

Rumcajs napsal(a):

zdesta:

Jak jsi hochu přišel na to, že mluvím o dělnících ? Víš co já znám lidí v montérkách co volí pravici a flákačů s titulem, co volí levici ?
29. 09. 2009 | 08:03

typro napsal(a):

Jsem dělník, produkt proletářského bláznění let minulých.Běhám v montérkách.To mi však nebrání již 20 let volit pravici v naší zemi.
Nic víc, nic méně!!!
29. 09. 2009 | 08:06

Jozef napsal(a):

Kormoran

Ked nebudu rybky
baca vystiska
pohladi
vtacika nestastneho.
29. 09. 2009 | 08:17

zdesta napsal(a):

Rumcajs.Nazdar kámo.Nechápu pak voličskou základnu socanů když to nejsou dělníci.Několikráte jsi se na ně zaměřil (voliče ČSSD) jako na společenský balast.Tak jsou to jen bezdomovci,nezaměstnaní,cikání,alkoholici,absolventi pomocných škol,kriminálníci etc.Nebo kdo? Já také znám montérkové pravicové volče aznám tři mladé lidi s vysokoškolským titulem kteří volí socany.Já je nevolím,ale jsem alergický na dělení lidí podle nějaké demagogické šablony.Nebudu pokračovat,protože musím jet do servisu.Jezdím 40let a nic,teď se mi starému volovi podařilo nakulmovat zadní dveře.I když je to stará plečka,nemůžu tu svoji pitomost vydýchat.Bože já jsem přece vůl jak dělo.Ahoj.
29. 09. 2009 | 08:32

ali napsal(a):

Vítězství Merklové v Německu je snad důkazem toho, že si lidi uvědomili, že skončil čas rozdávání nataženým rukám mistrů lenosti a nemakačenků. Po delší době si uvědomili, že to tak dál nejde, jinak by levice, socani a budužničemové rozkradli vše..pevně věřím, že i u nás lidi dospějí k tomuto názoru a že soudruh Dolejš a jemu podobní nebudou více parazitovat námi placený politicko-bolševický ansábl.
29. 09. 2009 | 08:44

Rumcajs napsal(a):

Zdesta:

Vidíš to Ty starej vole.Ty dveře, to máš za ty svoje socanský kecy. Kdyby jsi byl pravičák, nemůže se Ti něco takového stát.
29. 09. 2009 | 08:57

arlon napsal(a):

Pane Krafl,
možná byste mohl z Berlína psát častěji a o různých tématech a záležitostech.
Přeci jen doba voleb v Německu, kdy jako Čech nemáte nárok, není tak častá a váš blog by třeba o dění Berlíně nebo i mimo něj mohl být zajímavý a přínosný.
Pěkný den.
29. 09. 2009 | 09:33

MerryMan napsal(a):

Rumcajs - opak inteligentního člověka.
Tříslovný komentář zařazující nicka Rumcajse není urážkou ani mým výmyslem. Zařadil se do této kategorie sám. Zase jednou podlehl svému ideologickému zápalu.
A k těm urážkám. Co může asi takového člověka napadnout. Vždyť on nemá ve slovníku dostatek slov, aby se mohl vyjádřit věcně a slušně.
29. 09. 2009 | 10:13

Rumcajs napsal(a):

MerryMane, když už jsme u tý inteligence, kolik vytlačíš ?
29. 09. 2009 | 10:31

MerryMan napsal(a):

Rumcajs - opak inteligentního člověka.
Nejen snížená inteligence ale i vychování.
29. 09. 2009 | 10:34

myrta napsal(a):

Voliči to mají v Německu podstatně jednodušší,mohou se zaměřit na jejich programy.Protože lídři stran jsou korupčně čistí,Angela je vzorem,stejně tak Westerwelle.Žádné privátní a korupční skandály.Problém mají teď v tom,že Westerwele je homosexuál a měl by být jako viceprezidenr mimistrem zahraničí.Jak chce řešit věci v arabských zemích?Mimo to on sám ví,že tahle problematika je mu vzdálené.Radši by zůstalv domácí oblasti,kterou by mohl perfektně ovlivňovat.
29. 09. 2009 | 11:05

Rumcajs napsal(a):

MeryMan:
Tak chování říkáš ? A copak se Ti nezdá na Rumcajsovi ?
29. 09. 2009 | 11:14

Tullius napsal(a):

@KM

"Linke má ve svém programu body, které ji dělají nevolitelnou pro naprostou většinu Němců. Konkrétně Turecko a jadernou energetiku."

To jste si ted opravdu vycucal z prstu. Vetsina Nemcu DIE LINKE nevoli, ale nikdy(!) jsem neslysel tyhle duvody. Mnoho lidi v Nemecku je proti jadru a pristup Turecka (alespon v mem okoli) nikoho nezajimal. SPD a Zelenych maji v tech otazkach vicemene stejny postoj.

Nesmite vsechno merit svymi osobnimi nazory.
29. 09. 2009 | 11:15

MerryMan napsal(a):

Rumcajs - opak inteligentního člověka.
viz MerryMan napsal(a): 29.09.2009 10:13:17
29. 09. 2009 | 11:21

Čochtan napsal(a):

Myrto,
Westerwellova homosexualita by neměla být v islámských zemích problém, protože:

1. nepojede tam souložit, ale státnicky vyjednávat.

2. Homosexuální praktiky jsou mezi araby velice rozšířené kvůli absolutní nemožnosti sexuálních předmanželských styků. Starej Arafat se nechal šukat od svých bodygardů a chytil AIDS, na který později zhebnul. Jeho vdova ten AIDS, kromě miliard ve Švajcu, "zdědila".
29. 09. 2009 | 11:26

stejskal napsal(a):

Dobrý den, panové Merrymane a Rumcajsi,

doporučuji pokračovat ve výměně názorů mejlem. Poslední příspěvek, který obsahoval nadávku "vůl" jsem smazal.

Srdečně

Libor Stejskal
29. 09. 2009 | 11:54

myrta napsal(a):

Čochtan:možná že máš pravdu,ale Němci to vidí takhle.A Angela chce každé negace vyloučit,které by mohly ovlivnit její úspěšnou činnost.Tak uvidíme.
29. 09. 2009 | 12:04

jdoe napsal(a):

vilem: muzu se vas zeptat, co rozumite pod souslovim "hovadska logika kapitalismu"? predpokladam ze to vnimate z pohledu osvedceneho systemu planovaneho hospodarstvi.
a jak presne by podle vas mel probehnout "systeovy bankrot". doufate v nejaky dalsi vystrel z aurory?
29. 09. 2009 | 12:15

Je napsal(a):

Vzpomínám, jak jsme si coby kluci hrávali na vojáky. Rusáci proti Němcům, podle toho, s kým kdo sympatizoval.
To jsme ani netušili, jací kamarádi byli svého času Hitler se Stalinem.
Až později jsme viděli v dokumentech vyrabované domy a znásilněné ženy, Tu německými, tu zase ruskými vojáky.
Od té doby vím, že na naší politické scéně existuje jen ODSCSSD a ti ostatní.
A řešení pro občany? Jedině Facebook!
29. 09. 2009 | 13:07

Rumcajs napsal(a):

P.Stejskal:

Nejednalo se o nadávku, ale o dotaz. Docela by mě zajímalo, jak to řeší inteligent ?

Jste zodpovědný pane Stejskale, za to,že se to asi nikdy nedozvím a setrvám v poloze neinteligenta.
29. 09. 2009 | 13:12

Realista napsal(a):

Vážený pane Krafle, chápu Vaše nadšení pro Merkelovou, nicméně: kolik že to CDU-CSU měla v minulých volbách a kolik má dnes? Je Merkelová v samotném Německu skutečně tak oblíbená, jak se obvykle u nás líčí?

CDU-CSU bych navíc sám nikdy nevolil, ani FDP, neboť se jedná o strany s jinými hodnotami než mám já. V době globálních změn klimatu je dokončovat letiště hrubý omyl: tento typ dopravy je dopravou minulosti.
29. 09. 2009 | 13:21

stejskal napsal(a):

Zodpovím si to před svým svědomím, pane Rumcajsi ;-) l.s.
29. 09. 2009 | 13:30

Karel Mueller napsal(a):

Tullius:

Z prstu jsem si to nevycucal, je to můj závěr na podkladě názoru Němců, které znám. Ale máte pravdu v tom, že sotva jsou reprezentativní vzorek a Linke by stejně nevolili.

Pokud jde o Turecko: Základna pro Linke je bývalá NDR a ti jsou dost nacionalističtí, tam ta otázka bude ještě významnější než v západní části. Pokud jde o jaderné elektrárny ... zase mohu mluvit jen o Němcích, které znám. Ale tato otázka není politickou, je ekologickou a tedy parketou zelených.
29. 09. 2009 | 13:46

neo napsal(a):

To autor: Hlavně, že vám to sype ty německý eura, tak to vás určitě povznáší.
29. 09. 2009 | 13:53

ok napsal(a):

Pane Krafl, když nepřechylujete, neměl byste ani skloňovat, přechylování a skloňování jsou v češtině spřažené v jednom systému, měl byste tedy napsat:
"Osobně mám radost z vítězství Angela Merkel" - pěkné, že?

Zásadní rozdíl mezi ČR a Německem spočívá v tom, že v Německu nevládnou kriminálníci. V Německu vládnou slušní občané Německa sami sobě, v Německu jdou normální lidé do politiky.
29. 09. 2009 | 15:43

zdesta napsal(a):

Rumcajs.Nazdar chlapíku.Cena za opravu těch vrat připomíná státní rozpočet Islandu.Tak to udělám sám.Překlepnu to,přetáhnu to dvojsložkovým tmelem,vybrousím pod vodou a přestříknu.Trest zamé levicové kecy.Každá blbost něco stojí.Za tu dobu kdy si lid konečně vládne,jsem byl u voleb dvakrát.(jednou ODS jednou ČSSD)Tím jsem vyčerpal své politické nadšení.Jelikož se jako lidé lišíme i papilárními liniemi na konečkách prstů,budeme se zákonitě lišit i v jiném.Představa že budeme všichni stejně nadšeni neoliberalismem,patří do prostoru SCI-Fi.(zrovna tak socialismem)Domněnka přímé úměry požadovaného nadšení s mírou inteligence je hovadina prvního stupně.Jedenobarevnou společnost jsme zažili-stála za pendrek.Je faktem,že mi schází příslušné nadšení,případně víra a podobné blbiny. O nynějším světě si nedělám žádné iluze.Teď k mým kecům.Je mi fuk zda jsou levicové,nebo pravicové,či středové.Zajimavý výraz-středové.Když tak budu kecat ve čtvrtek, nevím kam to správně zařadit.Já se zde (diskuzní prostor)spíše bavím než bojuji,ani se nesnažím nikoho přesvědčit. Jsem jen nabuzený na demagogické argumentace.Demagogie jsem si v minulém režimu užil až až.Opatruj se synku.
29. 09. 2009 | 16:56

Yosif K napsal(a):

tzv "hovadska logika kapitalismu" vede k tomu, ze ekonomie se drive zbavuje uschlych vetvi, ze se veci vyrabeji efektivneji, v lepsi kvalite a levneji, a ze vsichni na tomto stavu nakonec vydelavaji, i kdyz kratkodobe to prinasi problemy - krachy podniku, prechodnou nezamestnanost.
Logika socialismu je v tom, ze vsichni maji nejakou praci (nebo to aspon musi predstirat) ale vse se diky tomu vyrabi mene pruzneji, draze, v horsi kvalite atd - dlouhodobe na to doplaci temer vsichni.
Je zajimave, ze pouhych 19 let po globalnim krachu socialismu prezivaji iluze o tom, jak "za sociku bylo lepe". Byl to naprosto demotivujici a magorsky system, nejlepe vyhovujici lumpenproletariatu, flakacum, zvanilum a demagogum...
Nepopiratelnym kladem je vsak to, ze silne paternalisticky rezim se lepe postaral nez "free market" o lidi vicemene bez svobodne vule - napriklad o skupiny Romu sice nasilne vytrzene z kmenoveho zrizeni, ale zaroven tez nasilne donucene zapojit se do prace, projit vojenskym vycvikem atd atd. (Z tohoto duvodu je socialisticka ideologie tez oblibena v muslimskych a africkych statech - ale ne ze by to tam zrovna nejak positivne fungovalo....) Zde jakesi neprilis velke vyhody paternalistickych rezimu konci...............
29. 09. 2009 | 17:02

baka napsal(a):

@zdesta: Posledni dobou komentare prestavam cist, obzvlaste u politicky zamerenych blogu, protoze ty ideologicke vylevy z jedne i z druhe strany jsou k nesneseni. Vas nadhled se mi ale naopak libi. Diky za to, ze narusujete zazity stereotyp, ze komentujici jsou sbirka negramotnych dementu.
29. 09. 2009 | 19:15

Hamilton napsal(a):

Blue jay: dnes levice vyhrala v Portugalsku.
Do osmi let vyhraje v Nemecku nebot liberalove to Angele pokazi.
21. 10. 2009 | 14:07

Hamilton napsal(a):

Zodpovím si to před svým svědomím, pane Rumcajsi
20. 11. 2009 | 03:32

cartier ballon blue napsal(a):

TU water fish known, is also the source of happiness.
25. 03. 2010 | 04:42

cartier cheap napsal(a):

It would be great if you have other great things

just like this. I really love it. Thanks!
25. 03. 2010 | 06:04

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy