Bude Fiala lepším ministrem než poradcem?

02. 05. 2012 | 07:35
Přečteno 4829 krát
Určitě bude lepším ministrem školství, než byl Josef Dobeš. Po tom, co jeho předchůdce napáchal v tomto těžce zkoušeném resortu, je dnes už každému jasné, že lépe by se v jeho čele vyjímalo i zlomené ukazovátko.

Pojďme ale postavit laťku o trochu výš. Má naději být lepším ministrem než byl on sám v roli hlavního vědeckého poradce premiéra Nečase? Ani o tom nemám nejmenších pochyb. Nedokázal mu totiž vysvětlit rozdíl mezi legalitou a legitimitou.

Premiér Nečas se opakovaně vyjadřoval a vyjadřuje v tom smyslu, že jeho vláda je legitimní. Fiala mu jako politolog po celou dobu svého působení v poradenském postu nedokázal vysvětlit, že už od dob Immanuela Kanta, tedy od konce 18. století, se legitimita vlády vymezuje nejen tím, že vznikla podle práva (a je tedy legální), ale i tím, že řádně funguje – a že ji jako takovou občané také uznávají.

V situaci, kdy podle různých průzkumů (které musí mít Fiala v malíčku) Nečasově vládě nedůvěřuje něco mezi 80 až 87 procenty občanů, Nečas takovými výroky prostě mate veřejnost a zapleveluje veřejnou rozpravu. A to neměl jeho hlavní vědecký poradce nechat bez povšimnutí.

Jinou otázkou zůstává, proč se sám rozhodl vstoupit do vlády, o které ví, že je sice legální, ale veskrze nelegitimní.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Litoš napsal(a):

Beneši - kolikrát už jsme si za posledních 22 let říkali, že nic horšího už nemůže přijít. A vždy přišlo a mnohem horší.
Takže bych brzdil i optimismus stran ministra školství. Neumím si to představit ale asi bude hůř než za Dobeše
02. 05. 2012 | 07:50

Targus napsal(a):

Bůh ochraňuj české školy. Nikdo jiný už nezbyl.
02. 05. 2012 | 07:51

pamětník napsal(a):

Fiala je modrej až do morku kostí! A ambiciózní.

Tuším, že to byl on a katedra politilogie na MU, kdo navrhnuil Klause na udělení Nobelovy ceny.
02. 05. 2012 | 07:51

jarpor napsal(a):

Dobrý den, pane Potůčku.

Dovolíte-li dotaz, pak bych jeden měl :
Když měla vláda ČSSD s premiérem panem Paroubkem "oblíbenost" mezi občany na úrovni cca 10ti procent, kde bych mohl najít Váš podobný text o legalitě a legitimitě takové vlády ?

Já jen, jestli od doby Kanta se ta legitimina odvozuje bez ohledu na to, KDO vládne, či zda to vymezení platí až na tu současnou...

Předem děkuji za odkaz. To víte, nesleduji vše a mohl mi tenkrát takový Váš text uniknout...

Hezký den
02. 05. 2012 | 08:05

ten, kdo se s blbem hádat nebude, napsal(a):

Fialu neznám, někde jsem četl, že si rozumí s Klausem,
dále je to Nečasův poradce, leze do vlády, kterou nikdo nechce, a tak mám dost pochybností,

Nečas často demagogicky lže, a to pomocí husté demagogie snažící se posluchačům vrýt do paměti. To že hovoří o legitimitě vlády asi není náhodné, pokud by opravdu byla legitimní, tak by neměl důvod to říkat. Prostě spoléhá na to, že z tisíckrát opakované lži se stane pravda.

Demagogický kolovrátek Nečas - Candidate for Czech prime minister
http://www.youtube.com/watch?v=EiJvMD9uBRg
02. 05. 2012 | 08:08

Josef K. napsal(a):

Pan Fiala nebude lepším ministrem z podstaty věcí.
Pan Fiala je , jak začíná být zjevné, pouze nástrojem veletoče Nečasovy vlády, která se drží omílaného pravidla, že druhá polovina vládnutí musí posilovat volební preference. Kroky Nečasovy vlády budou vysvětlovány jako přívětivé, reálně se nic nezmění. Jistá část novinářské obce začne psát pochvalně, skutečný smysl bude popírán, váýšně tlumeny a nejvíce znepokojující kroky budou odloženy. Nové tváře, v zemi, která věří tvářím, budou symboly změny vlády, jejíž tragikomická historie bude spojenována jen s těmi, kdo ji opustili.
Nečas vyzkouší mnohé: opět strašení levicí, Řeckem atd. a podpoří to mírnými kroky, které v pčích četné veřejnosti budou vysvětlovány jako lidumilné. Výsledkem bude, že i odbory se mýlily, opozice jakbysmet.
Nečas (vláda) hraje starou hru. Jiná věc je, že začíná být fyzicky odpudivým, a to je pro mnohé z občanů silnější argument než jakýkoliv program.
Což vůbec nehovoří o osobních kvalitách pana Fialy, pouze je zřejmé, že na některé věci ještě, přes zjevné výsledky v jiných oblastech, intelektuálně nedorostl. Bude tedy, jak víme z historie, další komickou figurou.
02. 05. 2012 | 08:14

Martin Potůček napsal(a):

Jarpor:
Tenkrát se Paroubek nevytahoval, že jeho vláda je legitimní, a já jsem nebyl jeho hlavním vědeckým poradcem.
02. 05. 2012 | 08:19

Občan napsal(a):

Takže jste si, pane profesore, odpověděl sám.
Nebude.
Jednak proto, že bude úzce zaměřen pouze na VŠ a jejich privatizaci
a druhak proto, že co navrhne ODS jako vyhovující, stává se automaticky podezřelým a předurčeným k lumpárně. Možná Vašemu kolegovi křivdím, ale kvůli lumpáctví téhle partaje nemám jinou možnost než očekávat jen to nejhorší.
Ostatně - on ani nedostane šanci být dobrým ministrem školství. Nebude na to totiž mít finance. Navíc se nejspíš stane "jarním ministrem", protože Karolína už mastí návrh na slučování ministerstev a MŠMT je určeno k odstřelu mezi prvními.

Tož tak...
02. 05. 2012 | 08:25

ten, kdo se s blbem hádat nebude, napsal(a):

O důvěryhodnosti vlád ČSSD a taky lžích některých pravičáků

Rok 2004
Vláda ČR 37 26 33 28 36 26 35 40 31 28 34
http://www.cvvm.cas.cz/upl/zpravy/100445s_pi50214.pdf

Březen 2005 – březen 2006
Vláda ČR 27 14 32 37 42 42 42 43 41 44 39
http://www.cvvm.cas.cz/upl/zpravy/100566s_pi60327.pdf

vláda Stanislava Grosse (4. srpna 2004 – 25. dubna 2005),

Při 14 % Grossova vláda padla

5-2005 – 5/2006
Vláda ČR 32 37 42 42 42 43 41 44 39 44 44
http://www.cvvm.cas.cz/upl/zpravy/100585s_pi60525.pdf

Nebudu počítat průměr, bude patrně vyšší než dvojnásobek důvěry této současné vládě,
jednou klesla na 14 procent, a to v měsíci, kdy podala demisi.
02. 05. 2012 | 08:26

Xury napsal(a):

Pro Martin Potůček:
sice jste nebyl jeho hlavním vědeckým poradcem, ale na to se jarpor neptal.
Nicméně legitimitu Paroubkovy vlády tehdy nikdo nezpochybňoval, i když preference byly na úrovni té současné.
02. 05. 2012 | 08:29

pepa napsal(a):

Co zakrývají vládnutím???

Jaký cíl sledují naši pol. psychopati???

Rozval společnosti a vyjímečný stav, legalizaci výnosů ze zločinů.....!!!

Za jakoukoli cenu!!! Mají náš stát ještě dva roky k dispozici.

Krutý osud společnosti jim dělá radost.
02. 05. 2012 | 08:30

ten, kdo se s blbem hádat nebude, napsal(a):

Pro Xury.
Můžeš nám říci, kdy to bylo?

Podle čísel, která mám já se důvěra Paroubkové vládě pohybovala kolem 40 %.
02. 05. 2012 | 08:35

Občan napsal(a):

A mezitím Kalousek potichoučku kutá a kutá...
Všimli jste si také, jak najednou TOP09 a její potentáti jakoby zmizeli?
Copak nám asi chystají za národohospodářské překvápko? Očekávám je s nepříjemným mrazením v zádech a staženým žaludkem, protože to asi bude pěkná darda - a 100% nic, co by potěšilo peněženku občana.
02. 05. 2012 | 08:36

Michal Macek napsal(a):

mzslim ze pan Fiala - frontman skupiny mnaga a zdorp by byl dobrym ministrem...
02. 05. 2012 | 08:38

Bara napsal(a):

Přujdou mi docela úsměvné argumenty zdejších pravičáků, že "soc dem byla eště horšíí!" No a co? Kvůli tomu teď máme špatnou vládu milovat a tolerovat? Má tedy legitimitu jen proto, že má o nějaké procento víc? Stejně to může být statistická chyba. A hlavně - za soc dem vlády se lidi měli podstatně líp, než se mají teď. To je asi tak stejně dobrý argument, jako ten pravičácký :-))
02. 05. 2012 | 08:39

Občan napsal(a):

To Xury:

To nebyla oblíbenost vlády, ale potenciální volební preference.
Ale nic, dobrý, manipulujte dál. Určitě tu najdete pár hlupáků, kteří Vám na ten špek ochotně skočí...
02. 05. 2012 | 08:39

Občan napsal(a):

Pardon - "...potenciální volební preference ČSSD..."
02. 05. 2012 | 08:40

Maximus napsal(a):

Pan Fiala umí dobře češtinu a je politolog. To samo o sobě jaksi nestačí na to, aby zvládal funkci ministra MŠMT. Otázkou je, jak schopný je manažer a jak je schopný se vypořádat s menším obnosem financí pro školství resp. jak efektivnit za stávajících podmínek chod MŠMT. Vše ostatní je asi podružné....
Ale třeba to všechno zládne a budeme všichni koukat jak čerstvě vyvorané myši.
02. 05. 2012 | 08:45

ten, kdo se s blbem hádat nebude, napsal(a):

Pro Bara.
Proč věříš lžím pravičáků o tom, že důvěra Paroubkově vládě byla nižší?
Paroubek se většinou pohyboval nad 40 %, o tom si tato vláda může jen nechat zdát.
Čísla jsem dal výše.

Bohužel lži pravičáků zabírají a někteří pitomci naletí.
02. 05. 2012 | 08:45

Maximus napsal(a):

Pardon... zefektivnit...
02. 05. 2012 | 08:46

jarpor napsal(a):

Autor

Děkuji za odpověď.

"Tenkrát se Paroubek nevytahoval, že jeho vláda je legitimní,..."

... ale také tenkrát na něj nebyl odevšad tlak, že je premiérem nelegitimní vlády, aby se musel "vytahovat".

Z Vaší odpovědi mi vyplývá, že o legalitě a legitimitě vlády lze přemýšlet pouze pokud se někdo vytahuje či nevytahuje...
Řekl bych - velmi originální přístup garanta magisterského a doktorantského studia...
Vaše poznámka o poradenství... mám pocit, že pokud něco platí od dob Kanta, pak bez ohledu na to, kdo komu dělá poradce a kdy...
Tato Vaše poznámka je, dle mého, argumentem garanta na UK, promiňte, poněkud primitivní a Vás nehodná.

Hezký den
02. 05. 2012 | 08:52

Xaver napsal(a):

Víte snad o nějakém ministrovi, který má dobré výsledky ?
Tak proč by zrovna ministr školství měl být výjimkou ?
02. 05. 2012 | 08:54

nadržený napsal(a):

Člen ČSSD Potůček se již třese na vládnutí.
Potůček se třese již tak moc, že profesora Fialu za jeho poradenství ve vědě již předem deklasuje.

Inu klasická potůčkovská závist bez sebemenší objektivnosti. A to si Potůček říká vědec, který by si měl na objektivitě zakládat. Kdepak Potůček byl, je a bude stranický aparátčík.

Ale nebojte se Potůčku až se dostanete k lizu tak si přijdete na své na grantech a dalších penězovodech z eráru.
02. 05. 2012 | 08:56

jarpor napsal(a):

O oblíbenosti vlády na úrovni 10 % hovořil sám pan Paroubek... a to je nějaký expert na výzkumy veřejného mínění... Ani jemu, píšete-li jakási čísla výzkumů... nevěříte ? /Stačí zhlédnout Partii z této neděle.../

A pro Báru.
Nikde jsem nepoužil argument typu, že někdo byl ještě horší a tak je dnešní stav v pořádku.
Jen jsem se zeptal autora, zda se tenkrát k takové oblíbenosti vlády také někde vyjádřil podobně, jak to učinil zde.
Vyplynulo mi, že tenkrát o legalitě a legitimitě takhle oblíbené vlády neuvažoval... Tečka.

Inu, jeví se mi, že přísloví, "Kdo chce psa bít, hůl si najde" je v případě tohoto blogu vypovídající...

Hezký den
02. 05. 2012 | 09:03

Suchec napsal(a):

Jarpor:

O kousek výš, máš milý manipulátore, čísla.

To, že neumíš ani číst, za to fakt nikdo, kromě Tebe nemůže :-)

Xury:
Špidlova vláda - podala demisi, Klaus přijal
Grossova vláda - podala demisi, Klaus přijal

A kde podala demisi vláda Topolánka, Nečase?

Bože, to je tak složitý na inteligentní a vzdělané zástupce pravounstva?
02. 05. 2012 | 09:05

Suchec napsal(a):

Jarpor:
Ještě jednou.

Paroubek tohle řekl kdypak?
Nebyl to náhodou moderátor?
A nemluvil náhodou o Grossově vládě (14% v únoru 2005 ?)
A nebyly to volební preference?
A nepodala tato vláda demisi? Podala. A kdo koalu podržel?
Kalousek a US :-)
02. 05. 2012 | 09:07

dříve čtenář napsal(a):

Pane Jarpore, posledně jsem vás nachytal "na hruškách" ohledně začleňování dotací do finančního rozpočtu.
Vaše roztomile, zdvořile, nechápavé reakce a následný tvrdý útok na protidiskutujícího jsou už na tomto webu pověstné... Zkuste jinou taktiku!
Mám dojem, že někteří diskutující žijí na jiné planetě, nebo jejich chápání okolí a současného stavu je exponenciálně úměrné množstvím jimi získaného majetku.
Připomínáte mi laskavé poučování a mudrování našeho geniálního senátora topfera. Nejste náhodnou zpříznění?
Ohledně ministra souhlasím - počkejme, bude to mít těžké. Každý krok k lepšímu školství bude hooodně příjemným překvapením.
02. 05. 2012 | 09:11

skura napsal(a):

jarpor:

Milý pane,

máte evidentní problém se čtením textu, tak vám to zkusím napsat jasně a pomalu. Pan Potůček nemohl Paroubkovi vyčítat, že hovoří o legitimní vládě při 80%ní nedůvěře občanů ze dvou důvodů:

1. tak nikdy nemluvil
2. nikdy takovou nedůvěru neměl

Je to takto jasnější?
02. 05. 2012 | 09:17

B. napsal(a):

Martine, v čem máš dojem, že bude nový ministr školství lepší než Dobeš? Bude štíhlejší?
Zaplácnutí díry ministra mi připomíná anekdotu ze starých časů:
"Nikdo přece nechce, abys pracovala, ale abys tu byla."
Dokud nezlepší postavení učitelů, nezruší zbytečné projekty (včetně st. maturit), nic se nezlepší!
02. 05. 2012 | 09:26

Asfalt napsal(a):

Asi bohužel, formálně je vláda legální, protože při jejím sestavení nebyl porušen zákon, a legitimní, protože byla sestavena na základě voleb. Pro obojí pak platí presumce správnosti rozhodnutí orgánů státní správy, na základě kterých byly volby vyhodnoceny a vláda sestavena.

Jsem ale přesvědčen, že fakticky je vláda nelegitimní, protože rozhodnutí prezidenta k sestavení vlády (spolu s dalším jednáním politických stran) nedalo příležitost sestavit vládu vítězi voleb.
Vládne někdo, kdo nevyhrál volby, přestože volební systém je založen na soutěži politických stran, a vládne jen na základě právem neaprobovaného titulu, tedy jen na základě ústavmě nekonformní koaliční smlouvy - dohody těch, co ve volbách neuspěli o tom, že spojí síly, aby vítěz voleb vládnout nemohl.
Této dohodě nepředcházela žádná příležitost, možnost či pokus sestavit vládu s vítězem voleb, nelze tedy ani říct, že vláda vyvozující legitimitu z ústavně nekonformní koaliční smlouvy bez legitimity z vítězství ve volbách byla nezbytností, protože jinak to nešlo.

Výsledky průzkumů veřejného mínění mohou vést k politologickým tvrzením, institucionalizovaným důkazem nelegitimity ale (možná bohužel) nejsou.
02. 05. 2012 | 09:28

Xury napsal(a):

Pro Suchece:
Špidlova vláda podala demisi po prohraných eurovolbách. Nicméně nebyly vypsány nové volby, ale tehdejší koalice jela dál ve stejném složení. Gross podal demisi díky svým osobním problémům. které srazily volební preference ČSSD na minimum a důvěra ve vládu byla skutečně na 14% (CEVRO). Opět se to neřešilo volbami, ale výměnou vlády při zachování koalice.
A když už to tak rozebíráme, od kolika procent podpory bude vláda legitimní? Od 20, 30 nebo 40?
02. 05. 2012 | 09:28

ondráš napsal(a):

S Vaším článkem, pane autore, bezezbytku souhlasím. Ona obsahová přesmyčka ohledně legality a legitimity této vlády je typická. Je to podobný rétorický kousek, využívající malé vybavenosti publika (a novinářů!) elementární logikou. Je to podobný úkrok stranou, jako výrok Kalouska na diskusi v Národním muzeu po demonstraci o tom, že když odbory a demonstranti požadují odstoupení vlády, je to politický požadavek, ne odborářsky příslušný. Chtělo by se říct: No a co? Nestojíme o tvé hodnocení, stojíme o tvou REZIGNACI!

Podobně jsem si všiml jiné důležité nepřesnosti a úskoku v logice dějů: ministr Dobeš odstoupil formálně kvůli svému nesouhlasu ušetřit ve školství další 2 miliardy. Nesouhlasil a odstoupil. Proč tedy novináři píší, že nový ministr se bude muset vyrovnat s ušetřením 2 miliard – vždyť ještě s takovým požadavkem NEVYSLOVIL SOUHLAS! Ani ministr minulý, ani tento. Třeba předstoupí před vládu a řekne Kalouskovi, že nesouhlasí a že má ty 2 miliardy škrtnout ze svého rezortu. Přece není apriorní souhlas s tímto škrtem předpokladem pro výkon ministerské funkce! Já jsem na to osobně zvědav a podle Fialovy reakce na tento škrt si o něm udělám svůj úsudek. O novinářích jsem si ho už udělal.
02. 05. 2012 | 09:32

jarpor napsal(a):

Děkuji všem za reakce...

Na co jsem chtěl odpověď, na to jsem odpověď dostal. Nemám více, co bych k tématu dodal.
Vše ostatní je mlácení prázdné slámy případně nadávek na mou adresu... u čehož setrvávat nehodlám...

Hezký den
02. 05. 2012 | 09:39

Almo G™ napsal(a):

Jarpor: Jak to jen děláte, že vás vždy hned někdo nachytá při lži? Jaké to je, být při vaší ješitnosti takovým diskusním otloukánkem?
02. 05. 2012 | 09:39

Almo G™ napsal(a):

jarpor: Co to? Najednou únik? Něco vám nevyhovuje? :-)
02. 05. 2012 | 09:41

Kelt napsal(a):

Po poučení z krizového vývoje a "zeštíhlení KSČ "po semdesátém roce minulého století nastoupili do podniků stranicky prověření
"jarporové"hloupí,ale v uhlířské víře vyškolení a kovaní vedoucí kádrových odborů.
Argumentace založená na překrucování doložitelných faktů,demagogii a strašením imperialisty z "Wolstrýtu".
Historie se opakuje,jen kulisy a kulisáci se vyměnili.
02. 05. 2012 | 09:52

gaia napsal(a):

státní maturity spolkly již 680 miliónů a letos, když je bude opravovat státní úředník, se předpokládá, že bude nižší úspěšnost, než vloni.(zpráva z tisku)

Zač se ministerstvo školství tak mstí našim dětem?
02. 05. 2012 | 09:54

Míval napsal(a):

Nevím, jaký ten člověk bude ministr. Ale co je zjevné na samém začátku, to je naprostý nedostatek sebeúcty. Prostě a jednoduše, do takové společnosti slušný člověk nevstoupí.
02. 05. 2012 | 09:56

Baba Jaga napsal(a):

Kdyby ministerstvo školství zůstalo ještě dlouho bez ministra, nebylo by to horší - a ještě by se šetřilo. A když by ho bývalý učitel pan Gazdík i zrušil... Ta ale asi raději všechny ty spolky, co ze školství bohatnou. Nejraději včera.
02. 05. 2012 | 10:06

ondráš napsal(a):

Asfalt upozornil na důležitou věc, a to, že tuto vládu nesestavil vítěz voleb, ale koalice složená PROTI němu. Jestliže teď už tato koalice neexistuje, měl by prezident vládu odvolat (vyzvat Nečase ke složení funkce) a pověřit jejím sestavením vítěze posledních voleb. To by bylo ústavně čisté a tak by to asi probíhalo v mnohé západní demokracii. U nás to tak být nemůže, protože zatím máme prezidenta jiného druhu, ne "západně demokratického". Možná za rok. Předčasné volby nyní nebo na podzim by ale ukázaly daleko výrazněji prohru naší pravice, kterou si skutečně zasloužila svou prací v posledních 2 letech. První varianta by byla naprosto legální, druhá legitimnější. Naše realita je podle mne na hranici legality a naprosto nelegitimní.
02. 05. 2012 | 10:07

Asfalt napsal(a):

Ke svému příspěvku ještě dodám, že v této zemi je skutečně potřeba institut referenda, kterým by bylo možné vyslovit vládě i jednotlivým poslancům nedůvěru.
Současná vláda je možná formálně legitimní a formálně legální, ale zdá sem mi, že většina lidu to takto doopravdy necítí. Za podstatné považuji, že vládu sestavili (byť formálně legálně) političtí piráti moci, kteří rozhodně nejsou demokraty. Lid musí mít možnost vyjádřit se k takovým byť formálně legálním politickým pučům či podvodům, které se odehrály při sestavení současné vlády a jsou jejím důvodem.
02. 05. 2012 | 10:08

Baba Jaga napsal(a):

Vy, Asfalte, věříte, že lidičky by k drahým referendům v dostatečném počtu chodili? I když uzákoněné by referendum zajisté být mělo.
02. 05. 2012 | 10:14

Asfalt napsal(a):

Baba Jaga:
Pokud by nepřišli, pak by jim asi bylo jedno, kdo vládne, a v této lhostejnosti bych proto viděl nepřímo vyjádřený souhlas s dotyčnou vládou.
02. 05. 2012 | 10:19

Občan napsal(a):

To Baba Jaga:

Proč drahým?
V referendu, na rozdíl od voleb, nevznikají náklady na volební kampaň a nikdo za ně nezíská státní příspěvek do partajní kasy.
Referenda jsou, na rozdíl od voleb, mnohem levnější a přímočařejší formou demokracie.

Proto se obecnému referendu část politické scény tak zuřivě brání :o)
02. 05. 2012 | 10:33

Pavel13 napsal(a):

Nevím, jakým pan Fiala bude ministrem, ale předvídám, co o něm bude tvrdit pan prezident. Dle něj bude stejně dobrým a možná i lepším než dosud nejlepší ministerský předchůdce Dobeš.

Stačí nahlédnout na stránky Centra pro studium demokracie a kultury (Petr Fiala - předseda CDK) vydávajícího oblíbený časopis pana prezidenta "Kontexty". Viz.:
http://www.cdk.cz/info/
a
http://www.cdk.cz/akce/klaus-kontexty/

V tomto směru nás pan Fiala může pouze příjemně překvapit.
02. 05. 2012 | 10:34

jarpor napsal(a):

Almo G

Nikoliv.
Žádný únik.
Žádné přistižení při lži, jak zde kdosi podsouvá... aniž by si třeba poslechl to, co sám Paroubek říkal...
Neznalost, jak se zaúčtovávájí peníze z "Evropy" do státního rozpočtu... není lež. Neznalost, to ano.
Bez vlivu na můj názor, že raději než dotace z "dluhových peněz" a ještě na hloupé a nepotřebné projekty, na snadné živení se agentur vypracovávající takové projekty - tak raději nic a jejich zaúčtovávání je to poslední "důležité"...

Být otloukánkem zanícených nespokojenců a naivních blouznivců, myslících si, že pouhá výměna jednoho člověka za druhého má vyřešit něco, s čím si neví rady celá Evropa, že výměna těch, kteří se pokusili na světlo vytáhnout ty klientilistické vazby, které se zde vytvářely jistě více jak 10 let... zajistí ráj na zemi a vazby pominou... to mi skutečně žádný problém nedělá.

Hezký den a .... definitivní tečka. Dnes.
02. 05. 2012 | 10:40

ten, kdo se s blbem hádat nebude, napsal(a):

Ještě technickou o tom, jak to vypadá s důvěrou vládám jinde.
Ve vyspělých zemích mají vlády většinou důvěru veřejnosti mezi 40 – 60 %, ve Skandinávii i více, na jihu méně.

Podle Gallupova ústavu měli v EU v lednu 2012 podobně nedůvěryhodnou vládu, jako je ta naše, Rumuni a Řekové, rumunská již padla, v Řecku mají prozatímní vládu národní jednoty, která není sice oblíbená, ale je to vláda prozatímní a napříč politickým spektrem.
02. 05. 2012 | 10:51

Kelt napsal(a):

Neznám pana Fialu,ale při tom,že byl rektorem MU/proč nebyl zvolen na další období?/bych očekával,že ví "do čeho jde".
Pokud si nestanovil podmínky,/např.nekrácení rozpočtu/které by mu umožnily efektivně řešit tu hromadu problémů,které tam po nejlepším MŠ od dob Z.Nejedlého jsmě měli,tak je buď naivní/ve vší úctě/,nebo je rozhodnut "dorazit "regionální školství v intencích svého předchůdce.
Pochybuji ale,že i při nejlepší vůli napravit veškeré škody má na jejich nápravu dostatek času.
02. 05. 2012 | 10:57

Jedla napsal(a):

Mám rád krátké texty, které sednou jako ..... na hrnec. Škoda, že je neumím sám psát. Vynikající glosa, autorovi gratuluji.
02. 05. 2012 | 11:04

Xury napsal(a):

Pro ten, kdo se s blbem hádat nebude:
můžete dát link na ta data? Já jsem u Gallupa našel jen údaje z loňského roku a tam byla ČR šestá od konce s 21% společně s Portugalci. Před Lotyšskem, Rumunskem, Řeckem, Litvou a Slovinskem. Nicméně ani Italové, Bulhaři, Poláci, Slováci a Belgičané nedosahovali 30%.
02. 05. 2012 | 11:47

Ládik!!! napsal(a):

Fialu neznám,
ale fialová barva je mišung modré a červené, tak by snad měli být všichni spokojeni. Má ve jménu barvu politického spektra. Nomen omen.
02. 05. 2012 | 11:50

Hávašťávakalousek napsal(a):

Ládík. Ty dnes sršíš vtipem!! Jen mám obavy,že to připadá vtipné,jen Tobě příteli !
02. 05. 2012 | 11:56

ten, kdo se s blbem hádat nebude, napsal(a):

Pro Xury.
V lednu 2012 měla česká vláda stejně jako řecká důvěru 18 %, méně měli jen Rumuni, kteří již padli.

http://www.gallup.com/poll/152111/Leaders-Low-Job-Approval.aspx

Nízkou důvěru měly i některé jižní nebo postkomunistické státy,
slovenská vláda 25 % ale už padla, Italové mají úřednickou vládu. Tam, kde se důvěra pohybuje pod 30 %, tam se zpravidla něco děje a vláda je buď provizorní nebo na odchodu.
Naše dnešní vláda s důvěrou 16 % je špička.
02. 05. 2012 | 12:19

Stela A. Sádlová napsal(a):

Vláda se nachází nejen v legislativní, ale i v personální nouzi. To vidí už více než 80% občanů. Důvěryhodní lidé na ministerstvech prostě nejsou a kníže Schwarzenberg jistě pana Fialu pochválí za statečnost, jako pochválil paní Peake.
Když se pan politolog Fiala nepozvracel z toho, když o něm paní Němcová hovořila v sobotu jako o nejvhodnějším kandidátu na ministra školství do této vlády a pak neváhal vstoupit, pak je ve správné společnosti.
02. 05. 2012 | 12:59

Šašek z Jihlavy napsal(a):

I kdyby měl prof. Fiala k dispozici celé dva roky (o čemž pochybuji) na nápravu v tomto resortu to stačit nebude. Ledaže se soustředí jen na vysoké školy a ostatní přenechá krajům. Uvidíme.
02. 05. 2012 | 13:06

opily odborar napsal(a):

To by mne zajimalo kolikrat by se musel prodlouzit prumerny vek doziti obyvatel abychom se citili dobre. Sest let za poslednich dvacet let je zrejmne zoufale malo
02. 05. 2012 | 13:07

opily odborar napsal(a):

At to dopadne jak to dopadne, nakonec to Fialu semele. Na kazdyho ministra zdravotnictvi nakonec totis dojde.
02. 05. 2012 | 13:12

Myšelín napsal(a):

Stela Sádlová
Schwarzenberg ho pochválí za statečnost, ale kdo získá řád Zlatého rouna, he?
02. 05. 2012 | 13:35

Ládik!!! napsal(a):

HŠK -
až bude mít předseda vlády Subbotnik za ministry Červenku, Srpa a Chládka, to bude terno.
02. 05. 2012 | 13:37

Milan napsal(a):

Myslím si ,že nový ministr má velkou šanci stát se dobrým ministrem.Školství je obor,který byl často hodně zpolitizován a dokonce to byl vědec Z.Nejedlý ,který dovedl zničit to dobré co v něm zbylo ze starého R-U.Nyní máme tolik škol,kolik nikdy nebylo,ale chybí nám např. klempíři a zedníci a jiné odbornosti.Máme cca 40 000 lékařů ,jak řekl prof. Pafk,oale nejsou peníze na léčení.A to samé je ve školství kvantita nenahradí kvalitu.
02. 05. 2012 | 13:51

Baba Jaga napsal(a):

To: Občan - ještě k referendu i novému ministrovi
Referendum za 5 kč nepořídít - jen ta "vysvětlovací" kampaň co by stát opět stála... Na první vrz jsem nenašla, co stálo v r. 2003 naše jedinné celostátní referendum ke vstupu do EU, sešlo se nás celých 55,2 %.
Pokud pan Fiala dodnes radil panu Nečasovi, mohlo už se školství napravovat dříve. Nebo jako ministr ovlivní tento profesionální politolog, kdysi historik více?
02. 05. 2012 | 14:28

Jos napsal(a):

Takový Jarpor tu cosi plácá o preferencích vlád vedených ČSSD, ovšem taktně zamlčuje vliv zdivočelých útoků prakticky všech českých medií na tyto vlády. A naopak, bezvýhradnou podporu české mediokracie tzv.pravicovým a naprosto neschopným vládám, vedených ODS. O tom jak moc nás všechna tato media poškodila a poškozují nelze diskutovat. Česká media ze všech sil podporovala instalaci neschopných vlád pravice. O manipulacích při volbách v roce 2006 i 2010 nemluvě. Pochybuji, že česká media mohou ještě tento stát poškodit více.
02. 05. 2012 | 14:35

Karel napsal(a):

Tak jako po vězeňském psychologovi s hysterickými sklony na postu ministra školství by mohl být vysokoškolský pedagog na tom místě docela slibný začátek. Žeby stav nejvyšší nouze?
02. 05. 2012 | 15:01

Marie napsal(a):

Jos
Která česká média máte na mysli? Jsou tu vůbec nějaká? Zatím to vypadá, že nejvíce poctivý novinář je Erik Best, a ten asi Čechem není.
02. 05. 2012 | 15:07

Myšelín napsal(a):

Já jsem za pana Fialu rád. Hlavně, že ministrem není koťátko, kolibřík a nebo pejsáček.
02. 05. 2012 | 15:20

Jos napsal(a):

Marie máte pravdu. Většinou jsou to jen české mutace nejčastěji německého politického bulváru.
02. 05. 2012 | 15:28

ten, kdo se s blbem hádat nebude, napsal(a):

K debatám o našich médiích, tedy spíše o naší mediální žumpě

Za současnou politickou a mediální žumpu vděčíme především Bakalovi a některým šéfredaktorům.
Když soudem uznaný gauner kultivuje politickou scénu, tak se to povedlo.

Bakalovy Hospodářské noviny
„Nechci a nemůžu být nad věcí
Z tohoto důvodu jsem se rozhodl přispět ke kultivaci politické kultury a to především v dlouhodobém horizontu. Začnu tím nejjednodušším způsobem, tedy přímou podporou těch demokratických politických stran, jejichž programy a chování představitelů dávají alespoň nějakou naději na změnu k lepšímu. Chci také vytvářet podmínky pro rozvoj nezávislé žurnalistiky - i proto jsem investoval do vydavatelství Economia.“
http://hn.ihned.cz/c1-43887980-zdenek-bakala-k-cemu-se-hlasim

Šefredaktor MfD je jasný - NÁZOR: Nezasloužíme si populisty a komunisty
http://zpravy.idnes.cz/nazor-nezaslouzime-si-populisty-a-komunisty-fat-/domaci.asp?c=A100528_1391954_domaci_itu

Šefredaktor LN: BALŠÍNEK: Vpravo hleď!
http://www.lidovky.cz/balsinek-vpravo-hled-0ri-/ln_nazory.asp?c=A100528_070146_ln_nazory_pks
02. 05. 2012 | 16:09

ten, kdo se s blbem hádat nebude, napsal(a):

Ještě poznámka k novinářům

Vzhledem k tomu, kdo je platí a řídí, tak běžní novináři dělají ještě dobrou práci a asi nejeden z nich se o ni možná musí bát, pokud nepíše, jak chce Bakala nebo šéfredaktoři.

Tedy nenadávejme obecně na novináře, nejeden z nich riskuje, když píše to, co je mafiánům nad ním nelíbí.
02. 05. 2012 | 16:14

Občan napsal(a):

To Baba Jaga:

Referendum 2003 - necelých 400 mil. Kč. Z toho 300 mil kraje (zajištění volebních komisí, uren, hlasovacích místností, náklady na energie a pod.), 50 mil. MV ČRa 50 mil. ČSÚ.

Volby - průměrně 1,1 mld. Kč. Z toho kraje 300 mil. Kč, MV ČR 100 mil., ČSÚ 100 mil. Zbytek jsou náklady na státní příspěvek partajím.

Referendum je tedy skoro 3x levnější než volby.
02. 05. 2012 | 17:37

deus ex machina comes napsal(a):

Mediálně vychvalovaná údajná vysoká profesní odbornost profesora politologie Fialy je absurdita. Při úrovni současné tuzemské politické kultury je politologicky mnohem důvěryhodnější a přesnější kdejaký štamgast v restauraci IV. cenové skupiny. Ten navíc dává svoje politologické studie zadarmo a ještě přitom pobaví kamarády.
02. 05. 2012 | 21:48

wiki napsal(a):

Kelt napsal(a): Neznám pana Fialu,ale při tom,že byl rektorem MU/proč nebyl zvolen na další období?/

Rektorem, resp. děkanem je na MU možné být pouze 2x za sebou.
02. 05. 2012 | 22:46

pgjed napsal(a):

Paqne Potůčku, kde jste byl nse svým kritickým tónem, když na školství řádil pan Liška, paní Kuchtová a jejich předchůdci?
03. 05. 2012 | 10:42

Marie napsal(a):

ten, kdo se s blbem hádat nebude

nevíte zda by se někde dalo zjistit, kolik předplatitelů opustilo vámi jmenované listy po volbách 2010?
03. 05. 2012 | 12:51

Šutr_od_vody napsal(a):

Dobrý den,
již z kontextu onoho problému nemůže býti dobrým, chváleným, uznávaným ministrem! Jeho osobní renomé to fenomenálně poškodí, a o co více, je de facto politický nestraník! To se v politice moc nenosí! Nyní dostal "natvrdo" modrý (- ve společnosti nyní nepopulární -) kabát, a bude oblíben přesně tak moc "jako jeho současná vláda, jejíž je nově členem"! Neměl tam chodit, je to pouhý profesor - akademik, politické praxe nedotčený teoretik, naprostý elév! V policice se plané řeči nenosí, na bláboly není nikdo zvědavý! Opozice mu dá jeho neznalost pěkně sežrat!

Se školným, zápisným tvrdě narazí, bude již nevolitelný...!

S pozdravem a láskou
Bom,berious
03. 05. 2012 | 14:14

Karla napsal(a):

p. prof. Fiala dělá karieru RYCHLE, je to dynamický člověk zítřka
A také je to týmový hráč- viz vědecké dílo
-------------
Rektor Masarykovy univerzity, profesor politologie a Jean Monnet Professor na Katedře mezinárodních vztahů a evropských studií FSS MU. Po studiu historie a češtiny na brněnské univerzitě (1983-1988) a neoficiálním studiu politické filozofie (1984-1989) pracoval postupně jako historik, novinář, časopisecký a nakladatelský redaktor. Po listopadu 1989 se podílel na založení oboru politologie na Masarykově univerzitě; byl vedoucím Katedry politologie na Filozofické fakultě (1993-1998) a na Fakultě sociálních studií MU (1998-2002), poté vedl nově vytvořenou Katedru mezinárodních vztahů a evropských studií (2002-2004), v letech 1996-2004 byl ředitelem Mezinárodního politologického ústavu MU. Od roku 2002 působil jako proděkan pro zahraniční styky a doktorské studium, v roce 2004 se stal děkanem Fakulty sociálních studií MU. V letech 2002-2004 byl členem Akreditační komise ČR, je členem řady vědeckých rad a odborných komisí. Od roku 1993 je předsedou nezávislého občanského sdružení Centrum pro studium demokracie a kultury v Brně. Specializuje se na komparativní politologii, politické strany a zájmové skupiny, evropskou politiku a na výzkum politické dimenze náboženství. Autor, spoluautor a editor řady monografií a vědeckých sborníků, publikoval více než sto odborných studií ve vědeckých časopisech a knižních publikacích u nás i zahraničí, autor desítek populárně-naučných a publicistických textů. K jeho nejnovějším knižním publikacím např. patří: Politické strany ve střední a východní Evropě (s J. Holzerem, M. Strmiskou a kol., Brno 2002), Rozšiřování ES/EU (ed. s M. Pitrovou, 3. vyd., Brno 2003), Partie i systemy partyjne Europy Środkowej (ed. s A.Antoszewskim, R. Herbutem a R. Srokou, Wroclaw 2003), Evropská unie (s M. Pitrovou, Brno 2003), Katholizismus in der Tschechischen Republik (Brno 2004), Katolická sociální nauka a současná věda (ed. s J. Hanušem a J. Vybíralem, Brno/Praha 2004), Perspektivy Evropské unie (ed. s S. Balíkem a F. Mikšem, Brno 2004) a Die Verborgene Kirche (s J. Hanušem, Paderborn 2004).
03. 05. 2012 | 16:39

Šutr_od_vody napsal(a):

Profesorem politologie je tak trochu - dle jeho výše uvedeného CV - očividně omylem, né? A odborník politolog? Pochybuji velmi závažně o tom :()! Mám pocit, že se sám ještě samovzdělává, respektive by i měl :))

To je úplně to stejné, jako kdyby o sobě profesor Opatrný z FF UK tvrdil, že je hispanista, když vede ústav Iberoamerikanistiky! I v jeho CV je uvedena pouze "historie"...

S pozdravem a láskou

Bomberious
03. 05. 2012 | 17:01

Karla napsal(a):

To Šutr_od_vody:
Mám vážně velikou fantazii, avšak při nejlepší vůli si neumím představit
a) co je to neoficiální (pětileté) studium politické filosofie.. zakládající odbornost
b) jak se "kluk" s čtyřletou praxí novináře atd. stane vedoucím katedry ( a již před tím zakladatelem oboru na universitě LEGÁLNǐ cestou

c) Tržiště kuriozit:
Centrum pro studium demokracie...nejenže jako neziskové sdružení vydává politologické sborníky v broži za tři, čtyři stovky, které si pak zřejmě nakoupí nějaké státní instituce nebo chudáci studenti, ono zároveň studuje převážně církve, tedy organizace NEemokratické..
viz- ediční plán www.cdk.cz
Kdyby tento profesor byl alespoń zodpovědný češtinář. Bohužel, publikace z nakladatelství CDK,jehož je zakladatelem,které jsem se s velkým úsilím pokoušela číst, jsou napsány tak ohavným metajazykem,že z nich lze dostat mořskou nemoc. Chudáci ty děti!
8-).
03. 05. 2012 | 21:16

Yosif K napsal(a):

Chce to vyvolat ze zahrobi nejake socdemacke genie, treba ty kuglufy (Eduard Zeman? Petra Buzkova?) kteri v ramci akce INTOS dokazali poridit jedno PC za prumernou cenu 99 tisic Kc! (vyhrala firma AUTOCONT - pokud se nemylim? - takhle se hospodari, vy skrblici jedni..... )

Proletariate, neboj se, prijde rudooranzova vlada, hned se ti ulevi! Pockejte nejvice dva roky, nastava raj proletaru na zemi! Vsechno zadarmo, trinacte az sestnacte duchody, jako u reckych soudruhu!

Avanti Popolo!
04. 05. 2012 | 01:53

Yosif K napsal(a):

ten, kdo se s blbem hádat nebude, napsal(a):
Ještě technickou o tom, jak to vypadá s důvěrou vládám jinde.
Ve vyspělých zemích mají vlády většinou důvěru veřejnosti mezi 40 – 60 %, ve Skandinávii i více, na jihu méně.
Podle Gallupova ústavu měli v EU v lednu 2012 podobně nedůvěryhodnou vládu, jako je ta naše, Rumuni a Řekové, rumunská již padla, v Řecku mají prozatímní vládu národní jednoty, která není sice oblíbená, ale je to vláda prozatímní a napříč politickým spektrem.
02. 05. 2012 | 10:51
Pane tenkdo - jeste mi najdete vladu ktera dela skrty aby byla oblibena. Aha - ze vlada nema delat skrty? Ze popularni vlada ma rozhazovat penize mezi proletare z helikoptery?

A uz jsme zase doma.......
04. 05. 2012 | 01:58

Jarle H. napsal(a):

Možná ano. Ale potřeba by bylo, aby byl DOBRÝM ministrem, a to nelze, neboť dobrý ministr nemůže existovat ve špatné vládě. Takže, i kdyby pan Fiala byl zlatý, není to k ničemu, a on navíc asi moc zlatý nebude, když si ho vybral Nečas (dostat se do "Nečasova hledáčku" znamená mít potvrzeno, že se se mnou počítá pro všechny možné křivárny...)
04. 05. 2012 | 11:24

Šutr_od_vody napsal(a):

PRAVICE V ČR SI KOPE NA PŘÍŠTÍCH DESET LET VELMI HLUBOKÝ POLITICKÝ HROB! TOLIK MEGATUNELŮ, KORUPCE, LŽÍ, PODVODŮ, ŠPIONÁŽE, NETRANSPARENTNOSTÍ, SPOLEČENSKÉ NEDŮVĚRY TADY NIKDY V HISTORII SAMOSTATNOSTI ČR NEBYLO! VLÁDNOU NAŠÍ ZEMI NYNÍ ODPOSLECHY, PODVODY, KOLIBŘÍCI A MAZÁNCI, TUNELY,...

STAČÍ SE NYNÍ PODÍVAT, JAK DOPADÁVAJÍ VOLBY V EVROPĚ - FRANCII, ŘECKU, ANGLII, SLOVENSKU - KDE VLÁDLA PRAVICE, A JE TO JIŽ POMALU JASNÉ! SKANDINÁVIE JE DLOUHO CELÁ SOCIALISTICKÁ A NIKDO TAM PROBLÉMY NYNÍ NEMÁ!
05. 05. 2012 | 12:31

Radovan II. napsal(a):

P. FIala nebude lepším ministrem, protože když dělal poradce Nečasovi, tak to říká o všem.Zřejmě je pravicového smýšlení. Možná bude v něčem lepší než Dobeš, ale možná také ne. Jestli bude poslouchat příkazy p. Nečase, tak školství bude ještě horší než je. Je třeba vyměnit celou vládu, jinak jsme do konce roku v Řecku a možná i dál.Utahování opasků jen chudých a ještě chudších tuto českou krizi nevyřeší. Kecat,že v sousedních zemích reformy procházejí,je tak blblé jak jsou někteří naší politici. Tam je průměrný plat až 4 x větší, ale ceny už skoro všeho ještě nižší než u nás.
Za to politici mají mnohem vyšší platy u nás s porovnáním průměrného platu v Německu k platu němmeckého poslance. Náš český poslanec má plat 6 x větší, německý sotva 2 x větší.
Počítám i náhrady, protože obyčejný občan, když jezdí za prácí většinou mu nikdo neplatí cestovné a sotva někteří dostanou stravenku na oběd za 40 - 60 Kč. Při dnešním jízdném projezdí takový občan třeba do Prahy tisíce. Dále naše novodobá šlechta, co zbohatla z tunelů a podvodů nemá ani ponětí jak žijí poctiví a slušní občané. Rodina o dvou dětech, pokud jsou zaměstnáni oba tak žije od výplaty k výplatě. Zaplatí bydlení, dětem cestovné do školy i v MHD platí děti už od 6 let až 6 Kč - poloviční jízdne. A když je rodič sám, bez pomoci příbuzných nemůže existovat.Pokud není z rodu VIP. Některé radnice neví, jak by ty peníze sehnaly a odsouhlasí i v malých městech maximální jízdné. Už i střední vrstvy mají skromné živobytí, oblíkání většinou v sekáči a potraviny v akcích. Kam jsme to dopracovali a tak žije nejméně 60% občanů a někteří i hůře, když se zadluží, a chtějí žít jako dříve trochu v komfortu - je to katastrofa. Je to smutné pane Potůčeku. Nájmy jsou až 6 tisíc, jogurt stojí 10 Kč, chleba kolem 20 Kč za 1 kg, rohlík 2 Kčs a atd. Kde je nějaký sport a kultura, o dovolené ani nemluvím. Kroužky stojí ročně až 3 tisíce. Průměrný čistý plat je kolem 17 tisíc. Není to k pláči po 22 letech ? VIP mají statisíce za měsíc, asi pracují 72 hodin denně, tunelují naši ekonomiku a reformami zbídačují český národ. Náš moudrý a trpělivý český národ už dlouho čekat na pořádné změny v politice nebude,je už po dvanácté a pohár trpělivosti už přetekl.
Veselejší příspěvky nemohu psát, bude dlouho trvat, že se těch rádoby politiků zbavíme a jejich voličů, Myslím, že to jinak nepůjde, než jim sbalit kufry a poslat na Bahamy, ale nejprve podle majetkového přiznání vrátí všechno, co nebudou moci prokázat že nabyli poctivou prací. Na Bahamách se jim bude určitě líbit a návrat bude nežádoucí.
Možná tam budou i lidojedi.
Pane Potůčku hodně pozdravů z Moravy
a hodně zdraví.
05. 05. 2012 | 16:39

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman J Janeček Karel · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy